abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201980930
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211101_66475305

Best gek dat volgens dit artikel consequent "iedereen" een uberstrenge naleving van de QR code wil want dat voelt zo lekker veilig, maar dat in werkelijkheid het draagvlak toch vooral gestalte krijgt als "mwah, controleren doen we niet echt".
pi_201980940
quote:
6s.gif Op maandag 1 november 2021 09:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Te belachelijk voor woorden dit! Waarom krijgen die niet-gevaccineerde coronawappies voorrang op hartpatiënten, waarom niet andersom?
Omdat mensen er nu eenmaal voor mogen kiezen zich niet te laten vaccineren en je daar geen gevolgen aan mag verbinden. Want dat is eng
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 1 november 2021 @ 09:30:13 #183
451005 Grems
Clown World
pi_201980941
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het gaat niet om of je volgens de meerderheid de juiste keus hebt gemaakt. Vaccins werken, punt. Dat je om wat voor reden de keuze maakt een vaccin niet te nemen (ik wil direct af zijn van de mensen die om medische redenen geen vaccin kunnen nemen, dus bij deze) prima, maar hoe je het ook wendt of keert stoor je wat mij betreft het bestrijden van de pandemie. En gelet op de ongevaccineerden die ik ken, en dat zijn er helaas nog al wat die toevallig allemaal een beetje hetzelfde type mens zijn, begrijp ik best dat er dan mensen zijn die wat makkelijker zijn gaan denken over dit ethisch complexe vraagstuk. Van mij hoeft het ook niet direct, voornamelijk omdat we het een keuze noemen en dan heb ik moeite met daar harde conclusies aan te hangen. Ik zou veel meer een voorstander van een plicht zijn.
Is dat zo?

pi_201980942
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Betaalmuur. Heb je een archive.is link?
https://outline.com/dtbeuS
pi_201980943
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:28 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wat voor een type mens is dat dan?
Dwars, moeite met autoriteit, graag in de aandacht.
En ja, N=1.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201980945
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Best gek dat volgens dit artikel consequent "iedereen" een uberstrenge naleving van de QR code wil want dat voelt zo lekker veilig, maar dat in werkelijkheid het draagvlak toch vooral gestalte krijgt als "mwah, controleren doen we niet echt".
Dat veilig 'voelen'is ook zoiets infantiels. Veilig zijn doet er niet toe, mensen moeten zich veilig 'voelen'. Als dat het criterium wordt ken ik er nog wel een paar.
pi_201980948
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:30 schreef Grems het volgende:

[..]
Is dat zo?

[ afbeelding ]
Kun je ook zeggen wat je bedoelt in plaats van zomaar met wat grafiekjes strooien?
In Southern Sun
pi_201980949
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het gaat niet om of je volgens de meerderheid de juiste keus hebt gemaakt. Vaccins werken, punt. Dat je om wat voor reden de keuze maakt een vaccin niet te nemen (ik wil direct af zijn van de mensen die om medische redenen geen vaccin kunnen nemen, dus bij deze) prima, maar hoe je het ook wendt of keert stoor je wat mij betreft het bestrijden van de pandemie. En gelet op de ongevaccineerden die ik ken, en dat zijn er helaas nog al wat die toevallig allemaal een beetje hetzelfde type mens zijn, begrijp ik best dat er dan mensen zijn die wat makkelijker zijn gaan denken over dit ethisch complexe vraagstuk. Van mij hoeft het ook niet direct, voornamelijk omdat we het een keuze noemen en dan heb ik moeite met daar harde conclusies aan te hangen. Ik zou veel meer een voorstander van een plicht zijn.
Ik zou ook eerder voorstander van een plicht zijn dan van dat soort triage.

Persoonlijk ken ik een handjevol personen die niet gevaccineerd zijn. Één vanwege zwangerschap, één die van mening is dat hij gezond is en één die niet gelooft dat de overheid het juiste met ons voor heeft.

Wat voor type mens zijn dat? Veel quinoa, superfoods en ik maak mijn lijf gezond door yoga te doen types?
pi_201980953
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Dit weekend weer 2x meegemaakt in de horeca dat men de schouders ophaalden over de QR code "ah joh ik geloof jullie wel.." Dan moet je straks ook niet janken dat je weer dicht moet was mijn 1e gedachte..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201980967
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Persoonlijk ken ik een handjevol personen die niet gevaccineerd zijn. Één vanwege zwangerschap, één die van mening is dat hij gezond is en één die niet gelooft dat de overheid het juiste met ons voor heeft.

Wat voor type mens zijn dat? Veel quinoa, superfoods en ik maak mijn lijf gezond door yoga te doen types?
Ik vrees dat ik veel 'het is allemaal onzin'-mensen ken. Gewoon dwars zijn, interessant willen doen met een andere mening. Niet per se wappies, maar wel dicht daar tegenaan.
In Southern Sun
  maandag 1 november 2021 @ 09:34:42 #191
451005 Grems
Clown World
pi_201980979
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Kun je ook zeggen wat je bedoelt in plaats van zomaar met wat grafiekjes strooien?
Wat vind je van de grafiekjes in relatie tot de stelling dat "( de ) vaccins werken, punt"?
pi_201980986
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:34 schreef Grems het volgende:

[..]
Wat vind je van de grafiekjes in relatie tot de stelling dat "( de ) vaccins werken, punt"?
Oh, daarvoor verwijs ik je graag door naar een post van Lenny een paar topics geleden. Next.
In Southern Sun
pi_201980991
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dwars, moeite met autoriteit, graag in de aandacht.
En ja, N=1.
Aha, en jij ligt nooit dwars? Vind autoriteit prima?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201980992
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 02:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Waarom zou je een gevaccineerde laten testen?
Omdat ze net zo besmettelijk zijn. Een gevaccineerde kan andere mensen besmetten zonder dat hij het door heeft. Dus de oplossing lijkt mij Testen voor Toegang
pi_201980997
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik vrees dat ik veel 'het is allemaal onzin'-mensen ken. Gewoon dwars zijn, interessant willen doen met een andere mening. Niet per se wappies, maar wel dicht daar tegenaan.
Onderschat ook niet het aantal mensen dat simpelweg gelooft in de complot(ten). De overheid is de boosdoener, maar ondertussen wel iedere maand je uitkering ontvangen van diezelfde overheid. Want ja, gratis geld he! (nu chargeer ik, maar jullie snappen mijn strekking, zeker als je Filemon en de Complotten hebt gezien).
  maandag 1 november 2021 @ 09:36:36 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201981002
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zit vaak bij edelstenen beursen/online, ik heb intresse in de geologie. Maar veel mensen hebben het idee dat die edelstenen kunnen helpen bij dingen, van die spirituele types.. Die zijn ook vaak duidelijk tegen de covid vaccinatie, soms ook tegen vaccineren in het algemeen.
pi_201981003
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:35 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Aha, en jij ligt nooit dwars? Vind autoriteit prima?
Zeker niet, maar het is bij mij geen way of life.
In Southern Sun
  maandag 1 november 2021 @ 09:37:06 #198
451005 Grems
Clown World
pi_201981007
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Oh, daarvoor verwijs ik je graag door naar een post van Lenny een paar topics geleden. Next.
Wel een creatieve manier van uitgeluld zijn, hulde daarvoor!
pi_201981015
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zie mijn eerdere post.
[..]
Degene met de hartaanval zal hoogstwaarschijnlijk maar kort op de IC liggen, wat onderdeel van de afweging is.
[..]
Je beslist in beide situaties over wie wel en niet blijft leven. Ik denk zelfs dat niets doen en zeggen: "We nemen die groep patiënten niet op" zelfs zwaarder is. Dan overlijden er dus patiënten waarvan je denkt: Hier had ik iets aan kunnen doen.

Ik doe er juist niet makkelijk over. Het is geen eenvoudige afweging, dat begrijp ik ook wel.
Conclusie... Als iedereen zich nou eens zou laten vaccineren en aan andere maatregelen zou houden dan is de kans dat we mensen opzadelen met het nemen van dit soort beslissingen een stuk kleiner
pi_201981017
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Onderschat ook niet het aantal mensen dat simpelweg gelooft in de complot(ten). De overheid is de boosdoener, maar ondertussen wel iedere maand je uitkering ontvangen van diezelfde overheid. Want ja, gratis geld he! (nu chargeer ik, maar jullie snappen mijn strekking, zeker als je Filemon en de Complotten hebt gezien).
En zo heb je ook genoeg mensen die simpelweg alles geloven van de overheid. Ondanks alle leugens van Rutte weigeren ze zelfstandig na te denken. De bevolking lijkt haast divers.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201981023
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:37 schreef Grems het volgende:

[..]
Wel een creatieve manier van uitgeluld zijn, hulde daarvoor!
Graag gedaan!
In Southern Sun
  maandag 1 november 2021 @ 09:38:36 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201981025
o
quote:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_201981035
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Conclusie... Als iedereen zich nou eens zou laten vaccineren en aan andere maatregelen zou houden dan is de kans dat we mensen opzadelen met het nemen van dit soort beslissingen een stuk kleiner
Dat is zeker waar. Vandaar dat ik net ook zeg dat ik eerder voorstander zou zijn van een plicht dan triage op vaccinatiestatus.

Ik ben er wel bang voor dat op het grote geheel een plicht voor alleen de coronavaccinatie averechts kan werken op de rest. Minder mensen die deel willen nemen aan het Rijksvaccinatieprogramma etc omdat ze zich onder druk gezet voelen.
pi_201981040
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 02:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Capaciteit verhogen lijkt me een uitermate zinnig idee. Het is van de zotte dat deze aantallen al tot ontwrichting in de zorg leiden. Maar helaas gaat dat niet van vandaag op morgen.

Het testbeleid is gewoon op orde, eindelijk, je test bij klachten. Het vaccinatiebeleid is ook gewoon helder, namelijk iedereen die geen medische contra-indicatie heeft en ouder is dan 12 laat zich inenten. Simpeler kunnen we het niet maken.

Maar nu krijg ik ongetwijfeld weer een verhaal over hoe beroerd de vaccins wel niet zijn en dat gevaccineerden massaal superspreaders zijn en weet ik het wat. Echter, al die argumenten zijn van tafel te vegen met een simpele statistiek: 75% van de IC-bezetting is ongevaccineerd. Minder dan 20% van de volwassenen is verantwoordelijk voor 75% van de opnames. Dat zijn de zorgbelasters, dat zijn de mensen waarom we nog in de crisis zitten.
Ja gevaccineerden kunnen mogelijk superspreaders zijn omdat ze net zo besmettelijk zijn en zich minder snel laten testen of moeten laten testen.

Een systeem waar je de ene groep verplicht om te testen en de andere groep zelfs als ze positief getest zijn laat doen wat ze willen is absurd. Dat betekent dat iemand die gevaccineerd is andere kan besmett n zonder dat diegene het door heeft. Ik denk dat het grote deel zich niet eens meer laat testen zelfs bij klachten
pi_201981043
quote:

[..]
Bij NRC kun je F5 en dan tijdens het laden op ESC drukken, dan is het hele artikel leesbaar :P
pi_201981049
Anderzijds dat testen voor toegang werkt ook niet. Een seconde een sneltest half in iemand zijn neus douwen valt ook niet echt testen te noemen
pi_201981055
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:37 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
En zo heb je ook genoeg mensen die simpelweg alles geloven van de overheid. Ondanks alle leugens van Rutte weigeren ze zelfstandig na te denken. De bevolking lijkt haast divers.
Dat is nogal het andere uiterste, maar ook zeker aanwezig inderdaad (met name in de oudere groepen heb ik het idee). We zijn hier behoorlijk kritisch op het corona beleid (geweest), zeker vanaf september/oktober vorig jaar toen men herhaaldelijk vreemde fratsen heeft uitgehaald.
pi_201981077
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is zeker waar. Vandaar dat ik net ook zeg dat ik eerder voorstander zou zijn van een plicht dan triage op vaccinatiestatus.

Ik ben er wel bang voor dat op het grote geheel een plicht voor alleen de coronavaccinatie averechts kan werken op de rest. Minder mensen die deel willen nemen aan het Rijksvaccinatieprogramma etc omdat ze zich onder druk gezet voelen.
Het frapante is dat voor corona er sprake was van een wetsvoorstel (ligt volgens mij nog steeds bij de eerste kamer) om kinderen die niet gevaccineerd zijn te kunnen weigeren op de kinderopvang...

Geen idee wie daar voor waren, maar het was een erg grote meerderheid.

#medischediscriminatie
pi_201981087
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 09:20 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Niet. Maar hoe check je dat? Hoe hou je dan toch de horeca open maar probeer je wel het virus buiten de deur te houden? Strenger checken op de qr
Afgelopen zomer was de insteek van de QR dat alleen horeca waarbij 1,5m niet mogelijk was met QR zou werken en de rest niet.
Dat is veel beter uit te leggen en is ook gerichter op plaatsen waar meer kans is op besmettingen.

Nu is het QR overal in de horeca, ook in gelegenheden waar de kans op besmettingen veel kleiner is dan in de gemiddelde supermarkt en voelt het meer als ongevaccineerden pesten dan dat het echt bijwerkt aan het beperken van de besmettingscijfers...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 1 november 2021 @ 09:44:48 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201981090
Weet iemand de actuele situatie in DL en FR en wat daar het sentiment is?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')