abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201980746
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met beenbreuken op de IC?
Ik citeer slechts.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201980753
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:04 schreef Simmertje het volgende:
Af en toe schiet mij ook te binnen dat we nog steeds geen nieuwe regering hebben :')

Lekker man, in zo'n grote crisis als dit.
Het is momenteel echt een bende. Het is eigenlijk wachten tot er 'echt wat gebeurt'
  maandag 1 november 2021 @ 09:10:16 #153
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201980754
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Cliché, maar het gras lijkt altijd groener bij de buren. Duitsland is wel vaker het beloofde land geweest waar het achteraf toch allemaal niet zo goed bleek te gaan.
Bovendien hebben de Duitsers veel minder vrijheid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_201980773
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met beenbreuken op de IC?
Een directeur van een bedrijf waar ik vroeger werkte is tijdens het skiën helemaal verkeerd terecht gekomen en had breuken in zijn benen op meer dan 40 plekken. Die is in coma gebracht om dat te zetten en te laten herstellen. Vandaar 'complexe' breuken wat @Momo zei. Het zal niet vaak voorkomen.
pi_201980784
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 08:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel zaken die een grote druk leggen op de zorg. Maar aan een selectie als dat moet je nooit beginnen.
Laten we hopen dat ze niet meer op de IC moeten gaan kiezen wie ze opnemen omdat er geen ruimte meer is.
Grappig want kiezen wie zorg krijgt wordt in feite al de gehele corona periode gedaan. En er wordt steeds voor gekozen om andere zorg af te schalen

Tijd om vaccinatieweigeraars gewoon thuis uit te laten zieken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201980785
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou ja dat laatste is een grote en wat mij betreft vrij belachelijke aanname.
Ik reageer op posts in dit topic hè. Er wordt regelmatig gezegd dat er maar een maximum voor ongevaccineerden moet komen want 'dan hadden ze zich maar moeten laten vaccineren'. Ik heb moeite dat op een andere manier te interpreteren dan: Je moet nu maar gewoon boeten voor je foute keuze.
  maandag 1 november 2021 @ 09:13:07 #157
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201980789
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een directeur van een bedrijf waar ik vroeger werkte is tijdens het skiën helemaal verkeerd terecht gekomen en had breuken in zijn benen op meer dan 40 plekken. Die is in coma gebracht om dat te zetten en te laten herstellen. Vandaar 'complexe' breuken wat @:Momo zei. Het zal niet vaak voorkomen.
Het eerste voorbeeld ging mij meer als het algemeen in de zorg, niet perse voor de IC.
pi_201980800
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 09:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Iemand met een botbreuk komt niet op de IC.
Maar iemand met een hartaanval vs covid? Hoe ga je dan kiezen?
Wat denk je dat dat doet met de arts die die keuze moet maken?
Iemand met een complexe botbreuk kan gewoon op de IC terecht komen, vandaar dat ik ook complexe botbreuk zei.

Hartaanval VS covid dan heeft de patiënt met de hartaanval een betere kans, dus dat lijkt me dan de keus.

Wat dat met de arts doet? Ik verwacht dat diegene het er moeilijk mee heeft, maar dat diegene de keus op basis van objectieve wegingen kan maken.
pi_201980802
quote:
Minder seks, maar meer seksueel geweld tegen jongeren tijdens avondklok
Tijdens de avondklokperiode van begin dit jaar hadden jongeren (16-24 jaar) minder seks, maar kregen ze vaker met seksueel geweld te maken. Dat blijkt uit onderzoek van Rutgers en SOA Aids Nederland. Tijdens de avondklokperiode kreeg 8 procent van de vrouwen en 3 procent van de mannen met seksueel geweld te maken. In de zomer, toen de avondklok voorbij was, was dat 5 procent en 1 procent.

Volgens directeur Coenen van Rutgers is het verschil verklaarbaar. Een belangrijk deel van het seksueel geweld vindt plaats bij bekenden, een date of een vriendje. Door de avondklok moesten jongeren daar vaker overnachten, ook als ze dat eigenlijk niet wilden, zei hij in het NOS Radio 1 Journaal.

In het onderzoek is ook gekeken naar het effect van de coronabestrijding op seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's). Jongeren die zich wilden laten testen, deden dat in de onderzochte periode vaak niet. "Voor 1 op de 5 geldt dat ze niet terechtkonden bij de zorg waar ze terecht wilden komen, omdat GGD's zo druk waren met coronabestrijding dat een deel van de soapoli's minder vaak open was. Dat zie je ook terug in deze cijfers", zei Coenen.
  maandag 1 november 2021 @ 09:16:22 #160
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201980822
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hartaanval VS covid dan heeft de patiënt met de hartaanval een betere kans, dus dat lijkt me dan de keus.

Wat dat met de arts doet? Ik verwacht dat diegene het er moeilijk mee heeft, maar dat diegene de keus op basis van objectieve wegingen kan maken.
Maar dit soort triage vindt nu toch ook al plaats?
pi_201980829
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik reageer op posts in dit topic hè. Er wordt regelmatig gezegd dat er maar een maximum voor ongevaccineerden moet komen want 'dan hadden ze zich maar moeten laten vaccineren'. Ik heb moeite dat op een andere manier te interpreteren dan: Je moet nu maar gewoon boeten voor je foute keuze.
Dat wraak noemen lijkt me nogal wat overdreven. Nogmaals, ik ben niet per se voorstander, maar ik snap de gedachtegang wel dat wanneer je een dergelijke keuze maakt die indruist tegen wat we met z'n allen proberen te doen dat je daar ook de gevolgen van kunt gaan voelen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 09:17:27 #162
5428 crew  miss_sly
pi_201980832
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 09:12 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Grappig want kiezen wie zorg krijgt wordt in feite al de gehele corona periode gedaan. En er wordt steeds voor gekozen om andere zorg af te schalen

Tijd om vaccinatieweigeraars gewoon thuis uit te laten zieken
De covidpatient krijgt voorrang omdat het acute zorg betreft, niet omdat het covidzorg betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201980845
quote:
5s.gif Op maandag 1 november 2021 09:16 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Maar dit soort triage vindt nu toch ook al plaats?
Voor zover ik weet niet, aangezien er ruimte in de ziekenhuizen is. Zolang er ruimte is is de keuze tussen de arts en de patiënt.
pi_201980851
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]
BCO werkt natuurlijk al sinds het begin van de crisis gewoon niet.
Maar waar met Dansen met Janssen de media volstond met clusters links en rechts, is dat deze keer toch wel uitgebleven. Ook volgens het RIVM rapport valt de setting horeca niet erg op met 4%
Eens. Is lastig als je maar in 3 regios sowieso genoeg info hebt om de bron te onderzoeken. Allemaal los van de gebrekkige qr check
  maandag 1 november 2021 @ 09:19:30 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201980852
quote:

[..]
Iemand met een complexe botbreuk kan gewoon op de IC terecht komen, vandaar dat ik ook complexe botbreuk zei.

hartaanval is ook wat anders dan een geplande hartoperatie, ook daarvoor geldt een korte IC periode maar die mensen moeten wel wachten wat hun kwaliteit van leven en ook overleven aantast, daar mag wel meer naar gekeken worden wat mij betreft.
pi_201980857
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Horeca is een ruim begrip.
Waarom zou een exclusief restaurant dat meer dan 1,5 m ruimte tussen de tafels heeft moeten lijden onder maatregelen die besmettingen in een kroeg waar iedereen op elkaar geplakt zit te verminderen...
Niet. Maar hoe check je dat? Hoe hou je dan toch de horeca open maar probeer je wel het virus buiten de deur te houden? Strenger checken op de qr
pi_201980858
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De covidpatient krijgt voorrang omdat het acute zorg betreft, niet omdat het covidzorg betreft.
Dat is ook maar een keuze
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201980861
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat wraak noemen lijkt me nogal wat overdreven. Nogmaals, ik ben niet per se voorstander, maar ik snap de gedachtegang wel dat wanneer je een dergelijke keuze maakt die indruist tegen wat we met z'n allen proberen te doen dat je daar ook de gevolgen van kunt gaan voelen.
Ik snap de gedachtegang ergens ook wel. Ik vind het een nogal enge ontwikkeling dat je behandeling in het ziekenhuis afhangt van of je een volgens de meerderheid juiste keus gemaakt hebt.

Als er echt geen andere opties meer zijn en dit is de enige manier om zoveel mogelijk levens te redden is het een scenario wat onwenselijk is maar niet anders kan. Maar ik heb niet het idee dat alle andere opties uitgeput zijn.
  maandag 1 november 2021 @ 09:21:35 #169
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201980869
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 1 november 2021 @ 09:22:43 #170
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201980877
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Voor zover ik weet niet, aangezien er ruimte in de ziekenhuizen is. Zolang er ruimte is is de keuze tussen de arts en de patiënt.
Ik heb volgens mij ooit een post van Lenny gezien waarin hij een beetje de vorm van triage omschrijft, maar ik kan het mis hebben. Er wordt vooral gekeken naar hoeveel kans iemand nog heeft om ook weer van die IC af te komen. Is overigens niet per se gerelateerd aan een pandemie zoals nu maar in het algemeen.
Belangrijker om te weten is dan natuurlijk of ze inmiddels voldoende kennis hebben om te kunnen bepalen hoeveel kans een IC coronapatiënt heeft op herstel t.o.v. iemand die een hartstilstand heeft.
pi_201980885
Vandaag is het overleg met de burgemeesters toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201980891
quote:
2s.gif Op maandag 1 november 2021 09:22 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Ik heb volgens mij ooit een post van Lenny gezien waarin hij een beetje de vorm van triage omschrijft. Er wordt vooral gekeken naar hoeveel kans iemand nog heeft om ook weer van die IC af te komen. Is overigens niet per se gerelateerd aan een pandemie zoals nu maar in het algemeen.
Belangrijker om te weten is dan natuurlijk of ze inmiddels voldoende kennis hebben om te kunnen bepalen hoeveel kans een IC coronapatiënt heeft op herstel t.o.v. iemand die een hartstilstand heeft.
Ja, die ken ik. Maar dat is een individuele casus. Er wordt voor die persoon gekeken of een IC opname de beste keus is, ook gelet op de verdere gezondheid, kans op goed herstel en kans op overleven etc.

Die overweging wordt altijd gemaakt.
pi_201980892
quote:

[..]
Ook met een complexe botbreuk kom je niet op de IC, tenzij er nog wat zaken spelen
quote:
Oh is dat zo?
Nu is degene met de hartaanval 65 alleenstaand en te dik
De covid patiënt 45 vader van 2 jonge kinderen en getrouwd... En nu?
quote:
Geen antwoord op de vraag.
Ik zal hem anders stellen. Hoe lang denk je dat artsen dit soort keuzes vol gaan houden. Je gaat namelijk beslissen over wie wel en wie niet blijft leven.
Je doet er erg makkelijk over maar ik garandeer je dat we veel artsen gaan verliezen op deze manier

Lijkt me trouwens ook erg zuur voor de familie als je geliefde niet eens een kans krijgt omdat een wappie zich niet wilde laten vaccineren
pi_201980895
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag is het overleg met de burgemeesters toch?
Ja, veiligheidsberaad is vandaag. Ik begreep dat de Jonge en Grapperhaus erbij gaan zitten vandaag, ben benieuwd.
pi_201980899
quote:
Betaalmuur. Heb je een archive.is link?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')