abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201980599
Waarom is Nederland elke keer zo laat met alles. Het was volgens mij in de zomer al duidelijk dat de zwakste een booster shot nodig hadden voor de herfst/winter.
  Redactie Sport maandag 1 november 2021 @ 09:01:07 #127
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201980601
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 08:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik verwacht dit wel echt morgenavond eigenlijk. Voor iedereen boven de 65/70/75/80 jaar en voor mensen met zwaar onderliggend lijden.
Als dat niet komt wordt er gewoon opnieuw faalbeleid gevoerd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 1 november 2021 @ 09:01:13 #128
451005 Grems
Clown World
pi_201980605
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 08:36 schreef tja77 het volgende:

[..]
Boosterrrrr voor alle reeds gevaccineerden > 60 jaar.
In de horeca geen 3G maar 2G dus geen tvt voor ongevaccineerden in de horeca.
In supermarkten een kinluier.
Thuiswerken waar mogelijk.
Gevaccineerden testen veel vaker positief als we zweedse en engelse cijfers mogen geloven.

Lijkt meer op een profylactische behandeling ondertussen.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 09:01:34 #129
236264 crew  capricia
pi_201980613
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 08:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik ben een beetje bang dat je bij de hele oudjes boosters kan blijven geven om de paar weken.
Maar verder eens.
Deze mensen zijn in februari en maart gevaccineerd. Een booster iedere herfst, lijkt me prima.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201980615
quote:

[..]
Ik verwacht dit wel echt morgenavond eigenlijk. Voor iedereen boven de 65/70/75/80 jaar en voor mensen met zwaar onderliggend lijden.
Het advies over de booster én het advies over 5-11 kwam vandaag toch?
pi_201980620
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:00 schreef Simmertje het volgende:
Waarom is Nederland elke keer zo laat met alles. Het was volgens mij in de zomer al duidelijk dat de zwakste een booster shot nodig hadden voor de herfst/winter.
Omdat de gezondheidsraad iedere keer zelf het wiel wil uitvinden, terwijl in het buitenland de informatie er al is.
pi_201980623
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 08:59 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Als er wel veel besmettingen naar worden herleid (horeca iig) en ze moeten een sector aanpakken is er natuuelijk wel iets voor te zeggen. Het "pispaaltje" horeca, daar komen gewoon een deel van de besmettingen vandaan.
BCO werkt natuurlijk al sinds het begin van de crisis gewoon niet.
Maar waar met Dansen met Janssen de media volstond met clusters links en rechts, is dat deze keer toch wel uitgebleven. Ook volgens het RIVM rapport valt de setting horeca niet erg op met 4%
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201980630
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 08:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel zaken die een grote druk leggen op de zorg. Maar aan een selectie als dat moet je nooit beginnen.
Laten we hopen dat ze niet meer op de IC moeten gaan kiezen wie ze opnemen omdat er geen ruimte meer is.
Maar niet besmettelijk zijn. Daar zit wel echt een wezenlijk verschil. Je moet wel héél veel pech hebben willen er honderden mensen tegelijk op de IC's liggen vanwege complexe beenbreuken na het snowboarden. Begrijp je scepsis omdat je er wellicht een precedent mee schept, maar dat zou je zelfs gewoon nog vast kunnen leggen. Zeg overigens niet dat ik voor ben, maar deze tijden vragen wel andere benaderingen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201980638
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:00 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Welnee, als je Tesla aangeeft dat jij met 90km/u uit de bocht vloog waar je 50 mocht, dan zou het wrang zijn jou op de IC te leggen ipv een triple gevaccineerde covid patient. Tenminste, tot dus ver konden we gelukkig zonder oordelen iedereen zorg verlenen. Als we dat kwijtraken en je triage zou baseren op verwijtbaarheid, is het hek natuurlijk wel van de dam.
Je kunt vrijwillig een prikje halen hoor.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  maandag 1 november 2021 @ 09:02:47 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201980640
quote:

[..]
dat staat toch los van de maatregelen?
pi_201980643
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 08:59 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Als er wel veel besmettingen naar worden herleid (horeca iig) en ze moeten een sector aanpakken is er natuuelijk wel iets voor te zeggen. Het "pispaaltje" horeca, daar komen gewoon een deel van de besmettingen vandaan.
Horeca is een ruim begrip.
Waarom zou een exclusief restaurant dat meer dan 1,5 m ruimte tussen de tafels heeft moeten lijden onder maatregelen die besmettingen in een kroeg waar iedereen op elkaar geplakt zit te verminderen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 09:03:08 #137
236264 crew  capricia
pi_201980645
quote:
Omdat we zelf ons onderzoek doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201980656
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 09:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat we zelf ons onderzoek doen.
Wat overigens totaal geen slechte zaak is.
Zou de reacties hier wel willen zien als er klakkeloos iets over genomen wordt uit het buitenland dat later helemaal zo goed niet bleek.
In Southern Sun
pi_201980663
Af en toe schiet mij ook te binnen dat we nog steeds geen nieuwe regering hebben :')

Lekker man, in zo'n grote crisis als dit.
pi_201980667
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat staat toch los van de maatregelen?
Niet helemaal, de maatregelen zijn gebaseerd op de druk in de zorg.
En die komt door kwetsbaren die al dan niet gevaccineerd toch in het ziekenhuis belanden.
pi_201980688
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar niet besmettelijk zijn. Daar zit wel echt een wezenlijk verschil. Je moet wel héél veel pech hebben willen er honderden mensen tegelijk op de IC's liggen vanwege complexe beenbreuken na het snowboarden. Begrijp je scepsis omdat je er wellicht een precedent mee schept, maar dat zou je zelfs gewoon nog vast kunnen leggen. Zeg overigens niet dat ik voor ben, maar deze tijden vragen wel andere benaderingen.
Maar het systeem is er toch al, code zwart? Op het moment dat er nog één IC bed is en er komt een ongevaccineerde coronapatiënt die ernstig ziek is en er komt iemand met een complexe botbreuk zou je verwachten dat onder code zwart die persoon met complexe botbreuk voor gaat omdat die een veel hogere overlevingskans heeft en veel minder druk op de IC legt.

Een arbitrair maximum stellen aan het aantal beschikbare bedden puur en alleen uit een soort van wraak (daar lijkt het in elk geval ondertussen op bij veel posts die gaan over ongevaccineerden weigeren) zou ik echt geen voorstander van zijn.
  maandag 1 november 2021 @ 09:06:00 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201980691
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet helemaal, de maatregelen zijn gebaseerd op de druk in de zorg.
En die komt door kwetsbaren die al dan niet gevaccineerd toch in het ziekenhuis belanden.
maar de discussie over die booster loopt toch al veel langer
pi_201980704
quote:
In sommige delen van het buitenland krijgt iedereen een boostershot en mag je nergens meer naar binnen als je die niet elke 6 maanden haalt.
Dat nemen we ook niet klakkeloos over.
pi_201980710
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar het systeem is er toch al, code zwart? Op het moment dat er nog één IC bed is en er komt een ongevaccineerde coronapatiënt die ernstig ziek is en er komt iemand met een complexe botbreuk zou je verwachten dat onder code zwart die persoon met complexe botbreuk voor gaat omdat die een veel hogere overlevingskans heeft en veel minder druk op de IC legt.

Een arbitrair maximum stellen aan het aantal beschikbare bedden puur en alleen uit een soort van wraak (daar lijkt het in elk geval ondertussen op bij veel posts die gaan over ongevaccineerden weigeren) zou ik echt geen voorstander van zijn.
Nou ja dat laatste is een grote en wat mij betreft vrij belachelijke aanname.
In Southern Sun
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 09:08:02 #145
236264 crew  capricia
pi_201980716
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat overigens totaal geen slechte zaak is.
Zou de reacties hier wel willen zien als er klakkeloos iets over genomen wordt uit het buitenland dat later helemaal zo goed niet bleek.
Zijn we daarom altijd de laatste?
België, Dl, UK, zijn al weer flink veel verder. Zeker die data uit DL kun je ook gewoon hier beoordelen en advies in de NLse context over uit brengen.
Lijkt erop dat er ook gewoon weer laat advies gevraagd is aan de Gezondheidsraad?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201980718
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Met beenbreuken op de IC?
pi_201980736
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 09:08 schreef capricia het volgende:

[..]
België, Dl, UK, zijn al weer flink veel verder. Zeker die data uit DL kun je ook gewoon hier beoordelen en advies in de NLse context over uit brengen.
Lijkt erop dat er ook gewoon weer laat advies gevraagd is aan de Gezondheidsraad?
We zijn eerder met een QR code dan België.
pi_201980737
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Iemand met een botbreuk komt niet op de IC.
Maar iemand met een hartaanval vs covid? Hoe ga je dan kiezen?
Wat denk je dat dat doet met de arts die die keuze moet maken?
pi_201980738
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 09:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Cliché, maar het gras lijkt altijd groener bij de buren. Duitsland is wel vaker het beloofde land geweest waar het achteraf toch allemaal niet zo goed bleek te gaan.
In Southern Sun
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 09:09:45 #150
236264 crew  capricia
pi_201980741
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
In sommige delen van het buitenland krijgt iedereen een boostershot en mag je nergens meer naar binnen als je die niet elke 6 maanden haalt.
Dat nemen we ook niet klakkeloos over.
Er is hier niemand die pleit dat we beleid vanuit het buitenland klakkeloos een op een over moeten nemen. Dus ik begrijp je opmerking niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')