Als dat niet komt wordt er gewoon opnieuw faalbeleid gevoerd.quote:Op maandag 1 november 2021 08:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht dit wel echt morgenavond eigenlijk. Voor iedereen boven de 65/70/75/80 jaar en voor mensen met zwaar onderliggend lijden.
Gevaccineerden testen veel vaker positief als we zweedse en engelse cijfers mogen geloven.quote:Op maandag 1 november 2021 08:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Boosterrrrr voor alle reeds gevaccineerden > 60 jaar.
In de horeca geen 3G maar 2G dus geen tvt voor ongevaccineerden in de horeca.
In supermarkten een kinluier.
Thuiswerken waar mogelijk.
Deze mensen zijn in februari en maart gevaccineerd. Een booster iedere herfst, lijkt me prima.quote:Op maandag 1 november 2021 08:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang dat je bij de hele oudjes boosters kan blijven geven om de paar weken.
Maar verder eens.
Het advies over de booster én het advies over 5-11 kwam vandaag toch?quote:Op maandag 1 november 2021 08:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht dit wel echt morgenavond eigenlijk. Voor iedereen boven de 65/70/75/80 jaar en voor mensen met zwaar onderliggend lijden.
Omdat de gezondheidsraad iedere keer zelf het wiel wil uitvinden, terwijl in het buitenland de informatie er al is.quote:Op maandag 1 november 2021 09:00 schreef Simmertje het volgende:
Waarom is Nederland elke keer zo laat met alles. Het was volgens mij in de zomer al duidelijk dat de zwakste een booster shot nodig hadden voor de herfst/winter.
BCO werkt natuurlijk al sinds het begin van de crisis gewoon niet.quote:Op maandag 1 november 2021 08:59 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Als er wel veel besmettingen naar worden herleid (horeca iig) en ze moeten een sector aanpakken is er natuuelijk wel iets voor te zeggen. Het "pispaaltje" horeca, daar komen gewoon een deel van de besmettingen vandaan.
Maar niet besmettelijk zijn. Daar zit wel echt een wezenlijk verschil. Je moet wel héél veel pech hebben willen er honderden mensen tegelijk op de IC's liggen vanwege complexe beenbreuken na het snowboarden. Begrijp je scepsis omdat je er wellicht een precedent mee schept, maar dat zou je zelfs gewoon nog vast kunnen leggen. Zeg overigens niet dat ik voor ben, maar deze tijden vragen wel andere benaderingen.quote:Op maandag 1 november 2021 08:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel zaken die een grote druk leggen op de zorg. Maar aan een selectie als dat moet je nooit beginnen.
Laten we hopen dat ze niet meer op de IC moeten gaan kiezen wie ze opnemen omdat er geen ruimte meer is.
Je kunt vrijwillig een prikje halen hoor.quote:Op maandag 1 november 2021 09:00 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Welnee, als je Tesla aangeeft dat jij met 90km/u uit de bocht vloog waar je 50 mocht, dan zou het wrang zijn jou op de IC te leggen ipv een triple gevaccineerde covid patient. Tenminste, tot dus ver konden we gelukkig zonder oordelen iedereen zorg verlenen. Als we dat kwijtraken en je triage zou baseren op verwijtbaarheid, is het hek natuurlijk wel van de dam.
dat staat toch los van de maatregelen?quote:Op maandag 1 november 2021 08:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Horeca is een ruim begrip.quote:Op maandag 1 november 2021 08:59 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Als er wel veel besmettingen naar worden herleid (horeca iig) en ze moeten een sector aanpakken is er natuuelijk wel iets voor te zeggen. Het "pispaaltje" horeca, daar komen gewoon een deel van de besmettingen vandaan.
Omdat we zelf ons onderzoek doen.quote:Op maandag 1 november 2021 09:00 schreef Simmertje het volgende:
Waarom is Nederland elke keer zo laat met alles. Het was volgens mij in de zomer al duidelijk dat de zwakste een booster shot nodig hadden voor de herfst/winter.
Wat overigens totaal geen slechte zaak is.quote:Op maandag 1 november 2021 09:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat we zelf ons onderzoek doen.
Niet helemaal, de maatregelen zijn gebaseerd op de druk in de zorg.quote:Op maandag 1 november 2021 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat staat toch los van de maatregelen?
Maar het systeem is er toch al, code zwart? Op het moment dat er nog één IC bed is en er komt een ongevaccineerde coronapatiënt die ernstig ziek is en er komt iemand met een complexe botbreuk zou je verwachten dat onder code zwart die persoon met complexe botbreuk voor gaat omdat die een veel hogere overlevingskans heeft en veel minder druk op de IC legt.quote:Op maandag 1 november 2021 09:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar niet besmettelijk zijn. Daar zit wel echt een wezenlijk verschil. Je moet wel héél veel pech hebben willen er honderden mensen tegelijk op de IC's liggen vanwege complexe beenbreuken na het snowboarden. Begrijp je scepsis omdat je er wellicht een precedent mee schept, maar dat zou je zelfs gewoon nog vast kunnen leggen. Zeg overigens niet dat ik voor ben, maar deze tijden vragen wel andere benaderingen.
maar de discussie over die booster loopt toch al veel langerquote:Op maandag 1 november 2021 09:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet helemaal, de maatregelen zijn gebaseerd op de druk in de zorg.
En die komt door kwetsbaren die al dan niet gevaccineerd toch in het ziekenhuis belanden.
In sommige delen van het buitenland krijgt iedereen een boostershot en mag je nergens meer naar binnen als je die niet elke 6 maanden haalt.quote:Op maandag 1 november 2021 09:00 schreef Simmertje het volgende:
Nou ja dat laatste is een grote en wat mij betreft vrij belachelijke aanname.quote:Op maandag 1 november 2021 09:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het systeem is er toch al, code zwart? Op het moment dat er nog één IC bed is en er komt een ongevaccineerde coronapatiënt die ernstig ziek is en er komt iemand met een complexe botbreuk zou je verwachten dat onder code zwart die persoon met complexe botbreuk voor gaat omdat die een veel hogere overlevingskans heeft en veel minder druk op de IC legt.
Een arbitrair maximum stellen aan het aantal beschikbare bedden puur en alleen uit een soort van wraak (daar lijkt het in elk geval ondertussen op bij veel posts die gaan over ongevaccineerden weigeren) zou ik echt geen voorstander van zijn.
Zijn we daarom altijd de laatste?quote:Op maandag 1 november 2021 09:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat overigens totaal geen slechte zaak is.
Zou de reacties hier wel willen zien als er klakkeloos iets over genomen wordt uit het buitenland dat later helemaal zo goed niet bleek.
Met beenbreuken op de IC?quote:Op maandag 1 november 2021 09:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar niet besmettelijk zijn. Daar zit wel echt een wezenlijk verschil. Je moet wel héél veel pech hebben willen er honderden mensen tegelijk op de IC's liggen vanwege complexe beenbreuken na het snowboarden. Begrijp je scepsis omdat je er wellicht een precedent mee schept, maar dat zou je zelfs gewoon nog vast kunnen leggen. Zeg overigens niet dat ik voor ben, maar deze tijden vragen wel andere benaderingen.
We zijn eerder met een QR code dan België.quote:Op maandag 1 november 2021 09:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Zijn we daarom altijd de laatste?
België, Dl, UK, zijn al weer flink veel verder. Zeker die data uit DL kun je ook gewoon hier beoordelen en advies in de NLse context over uit brengen.
Lijkt erop dat er ook gewoon weer laat advies gevraagd is aan de Gezondheidsraad?
Iemand met een botbreuk komt niet op de IC.quote:Op maandag 1 november 2021 09:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het systeem is er toch al, code zwart? Op het moment dat er nog één IC bed is en er komt een ongevaccineerde coronapatiënt die ernstig ziek is en er komt iemand met een complexe botbreuk zou je verwachten dat onder code zwart die persoon met complexe botbreuk voor gaat omdat die een veel hogere overlevingskans heeft en veel minder druk op de IC legt.
Een arbitrair maximum stellen aan het aantal beschikbare bedden puur en alleen uit een soort van wraak (daar lijkt het in elk geval ondertussen op bij veel posts die gaan over ongevaccineerden weigeren) zou ik echt geen voorstander van zijn.
Cliché, maar het gras lijkt altijd groener bij de buren. Duitsland is wel vaker het beloofde land geweest waar het achteraf toch allemaal niet zo goed bleek te gaan.quote:Op maandag 1 november 2021 09:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Zijn we daarom altijd de laatste?
België, Dl, UK, zijn al weer flink veel verder. Zeker die data uit DL kun je ook gewoon hier beoordelen en advies in de NLse context over uit brengen.
Lijkt erop dat er ook gewoon weer laat advies gevraagd is aan de Gezondheidsraad?
Er is hier niemand die pleit dat we beleid vanuit het buitenland klakkeloos een op een over moeten nemen. Dus ik begrijp je opmerking niet.quote:Op maandag 1 november 2021 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
In sommige delen van het buitenland krijgt iedereen een boostershot en mag je nergens meer naar binnen als je die niet elke 6 maanden haalt.
Dat nemen we ook niet klakkeloos over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |