Dus capaciteit verhogen, iedereen laten testen en een transparant en helder vaccinatiebeleid?quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juistem. Pak het echte probleem eens aan ipv de goedwillende burger lastig te vallen.
Uitstelgedrag, obstructie, rechtvaardigheidsgevoel. Doe effe normaal man, je acteert alsof je een kernoorlog hebt verijdeld omdat je een spuitje hebt genomen terwijl je waarschijnlijk onbewust de oorzaak bent van de vele besmettingen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee ik vind dat geen optie. Noem mij maar kinderachtig of egoïstisch. Maar waarom zou mijn vaccinatie minder waard zijn dan die van een groep die nu al een half jaar obstructie pleegt? Moeten we dat gaan belonen? Ik vind dat echt niet stroken met mijn rechtvaardigheidsgevoel.
Moet ik de anekdote van de NASA-schoonmaker en president Kennedy nog uittikken of ken je hem al?quote:Op maandag 1 november 2021 01:58 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Uitstelgedrag, obstructie, rechtvaardigheidsgevoel. Doe effe normaal man, je acteert alsof je een kernoorlog hebt verijdeld omdat je een spuitje hebt genomen terwijl je waarschijnlijk onbewust de oorzaak bent van de vele besmettingen.
Waarom zou je een gevaccineerde laten testen?quote:Op maandag 1 november 2021 01:55 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dus capaciteit verhogen, iedereen laten testen en een transparant en helder vaccinatiebeleid?
Capaciteit verhogen lijkt me een uitermate zinnig idee. Het is van de zotte dat deze aantallen al tot ontwrichting in de zorg leiden. Maar helaas gaat dat niet van vandaag op morgen.quote:Op maandag 1 november 2021 01:55 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dus capaciteit verhogen, iedereen laten testen en een transparant en helder vaccinatiebeleid?
Bij klachten lijkt me dat uitermate zinnig.quote:Op maandag 1 november 2021 02:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zou je een gevaccineerde laten testen?
quote:Op maandag 1 november 2021 02:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zou je een gevaccineerde laten testen?
Moeten ze lekker doen. Er is nog niet genoeg personeelstekortquote:Op zondag 31 oktober 2021 23:41 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)js-op-werkvloer.html
Goh, wie had dat nou niet half september aan zien komen.
Voetnoot ook gelezen?quote:Op maandag 1 november 2021 02:15 schreef Grems het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat ze vanaf 30+ vaker besmet zijn dan ongevaccineerde mensen.
https://www.gov.uk/govern(...)surveillance-reports
@:trein2000
Week 42, bij week 43 hebben ze de tabel aangepast:
[ afbeelding ]
Bij welke variant dan ook.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:33 schreef capricia het volgende:
Nou..hier wordt je ook niet echt vrolijk van. Wat een wereld gaan we heen..![]()
Bij deltavariant 'is het misschien niet mogelijk' alle coronamaatregelen op te heffen zonder nieuwe golf ziekenhuisopnames - onder welke vaccinatiegraad ook.
[ twitter ]
quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:33 schreef capricia het volgende:
Nou..hier wordt je ook niet echt vrolijk van. Wat een wereld gaan we heen..![]()
Betekent twee dingen:quote:Bij deltavariant 'is het misschien niet mogelijk' alle coronamaatregelen op te heffen zonder nieuwe golf ziekenhuisopnames - onder welke vaccinatiegraad ook.
Het lek is boven!quote:Op maandag 1 november 2021 07:08 schreef Tijn het volgende:
Morgen de persco “al”, maar nog niet duidelijk wat ze nou gaan aankondigen, toch? Voor het eerst in tijden volgens mij dat het niet ruim van te voren al op straat ligt.
Dat is ook wel eens vernieuwend. Ik hoop dat ze een goed verhaal hebben, niet alleen maar reactief wijzend naar de stijgende cijfers, maar ook met een plan als dit soort golven voorlopig niet ophouden.quote:Op maandag 1 november 2021 07:08 schreef Tijn het volgende:
Morgen de persco “al”, maar nog niet duidelijk wat ze nou gaan aankondigen, toch? Voor het eerst in tijden volgens mij dat het niet ruim van te voren al op straat ligt.
De bible belt blamen en de jongeren.quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En wat gaan wij daar aan doen Hugo?
Er staat ook nog wel e.e.a. op het spel natuurlijk.quote:Op maandag 1 november 2021 07:08 schreef Tijn het volgende:
> "(..) dan is het nu tijd voor uw vragen. Uh.. NOS."quote:Op maandag 1 november 2021 07:15 schreef tja77 het volgende:
Deze week Vegetagenot.
Ben benieuwd met wat voor ridicule plannen Knabbel en Babbel morgen op de proppen komen.
En ook hoe vaak ze tijdens de persconferentie de schuld bij de ongevaccineerden leggen en of er een journalist wat kritische vragen gaat stellen.
Plus dat er (op dit moment) geen steunmaatregelen meer zijn, dus die moet je dan weer afstoffen.quote:Op maandag 1 november 2021 07:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er staat oog nog wel e.e.a. op het spel natuurlijk.
Een zorg die om maatregelen vraagt, werkgevers die een wetswijziging willen met een QR code.
Een vaccinatiestrategie die nu maatregelen zou moeten voorkomen, hard ingrijpen vs zacht ingrijpen.
Lokale maatregelen waar de burgermeesters niet in mee willen etc. In hoeverre kan je ingrijpen bij het niet gevaccineerde deel van de bevolking, of in hoeverre zorgen de gevaccineerde ook nog voor verdere verspreiding dus kun je die een vrijbrief blijven geven, is uitgestelde zorg "erger" dan het sluiten van sectoren etc.
Vorig jaar was het relatief simpel, iedereen (moet/gaat) meedoen om tijd te kopen tot de vaccins er zijn.
Maar er ontstaan nu wel veel meer tegenstellingen, zowel binnen de bevolking als de strategie.
Heb je je QR scanner en muscle al klaar staan?quote:Op maandag 1 november 2021 07:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Het wordt een geweldige maand ook. Alles mooi!
Zin in
Weet je zeker dat je in het goede topic post?quote:Op maandag 1 november 2021 07:14 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat is ook wel eens vernieuwend. Ik hoop dat ze een goed verhaal hebben, niet alleen maar reactief wijzend naar de stijgende cijfers, maar ook met een plan als dit soort golven voorlopig niet ophouden.
Hoe gaat NL daar de komende jaren mee om. In termen van zorg, vrijheid en balans daar tussen. Waar kan de bevolking van uit gaan en vooral: Hoe dragen de morgen gepresenteerde maatregelen bij aan de lange termijn oplossing.
Nee, lang verhaal kort.quote:Op maandag 1 november 2021 07:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je je QR scanner en muscle al klaar staan?
Ik post maar in 1 topicquote:Op maandag 1 november 2021 07:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je in het goede topic post?![]()
![]()
Waarschijnlijk liggen ze met elkaar in de clinch.quote:Op maandag 1 november 2021 07:08 schreef Tijn het volgende:
Wat kan ik zeggen, ik ben positief van nature? Maar serieus, als je draagvlak wilt creeeren, ook voor maatregelen waar mensen het mee oneens zijn, moet je kunnen uitleggen wat je beoogde doel en oplossing is. Het verhaal 'de vaccins zijn het licht aan het einde van de tunnel' is nu uitgespeeld. Dus tijd voor een nieuw plan. Het zou dus niet geheel onmogelijk zijn.quote:
Begrijpelijk, rukgebeuren allemaalquote:Op maandag 1 november 2021 07:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, lang verhaal kort.
Ik stop ermee.
Mja, ik zie het niet gebeuren qua gedragsbeïnvloeding en communicatiestrategie, maar wie weetquote:Op maandag 1 november 2021 07:28 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Wat kan ik zeggen, ik ben positief van nature? Maar serieus, als je draagvlak wilt creeeren, ook voor maatregelen waar mensen het mee oneens zijn, moet je kunnen uitleggen wat je beoogde doel en oplossing is. Het verhaal 'de vaccins zijn het licht aan het einde van de tunnel' is nu uitgespeeld. Dus tijd voor een nieuw plan. Het zou dus niet geheel onmogelijk zijn.
Je zou ook verwachten dat er snel een keer groepsimmumiteit gaat optreden.quote:Op maandag 1 november 2021 02:37 schreef Za het volgende:
[..]
Bij welke variant dan ook.
Niet meer iig nu het virus is uitgesmeerd over werkelijk het gehele land, gezien wij zelf de hosts van het virus zijn (vnl gevaccineerden) alsmede degenen die de varianten voortbrengen en ongehinderd verspreiden.
quote:Op maandag 1 november 2021 07:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, lang verhaal kort.
Ik stop ermee.
Herbesmetting en besmetting en ziekte na vaccinatie komen steeds meer voor. Groepsimmuniteit lijkt niet zo voor de hand te liggenquote:Op maandag 1 november 2021 07:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou ook verwachten dat er snel een keer groepsimmumiteit gaat optreden.
Maar ook dat zie ik niet.
Dit zou behoorlijk vervelend nieuws zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:14 schreef Grems het volgende:
Hopen dat ze de mensen onder behandeling zo snel mogelijk hun volgende dosis geven, als deze preprint klopt:
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3949410
"Findings: Vaccine effectiveness of BNT162b2 against infection waned progressively from 92% (95% CI, 92-93, P<0·001) at day 15-30 to 47% (95% CI, 39-55, P<0·001) at day 121-180, and from day 211 and onwards no effectiveness could be detected (23%; 95% CI, -2-41, P=0·07). The effectiveness waned slightly slower for mRNA-1273, being estimated to 59% (95% CI, 18-79) from day 181 and onwards. In contrast, effectiveness of ChAdOx1 nCoV-19 was generally lower and waned faster, with no effectiveness detected from day 121 and onwards (-19%, 95% CI, -97-28), whereas effectiveness from heterologous ChAdOx1 nCoV-19 / mRNA was maintained from 121 days and onwards (66%; 95% CI, 41-80). Overall, vaccine effectiveness was lower and waned faster among men and older individuals. For the outcome severe Covid-19, effectiveness waned from 89% (95% CI, 82-93, P<0·001) at day 15-30 to 42% (95% CI, -35-75, P=0·21) from day 181 and onwards, with sensitivity analyses showing notable waning among men, older frail individuals, and individuals with comorbidities."
Na 210 dagen ogenschijnlijk zelfs een negatieve uitkomst met betrekking tot besmettingen.
Ik weet niet of ze herbesmettingen precies bijhouden in Nederland. Maar in Engeland is dat nog steeds maar 1% van alle besmettingen.quote:Op maandag 1 november 2021 07:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Herbesmetting en besmetting en ziekte na vaccinatie komen steeds meer voor. Groepsimmuniteit lijkt niet zo voor de hand te liggen
Dat hangt vooral af van het wel of niet aandeelhouder zijn van Pfizer/Moderna en in hoeverre mensen een langdurig abbo afgesloten hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 07:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zou behoorlijk vervelend nieuws zijn.
Als Pfizer de wereldbevolking halfjaarlijks mag vaccineren, wordt het een waardevoller bedrijf dan Apple, Meta en Tesla bij elkaar..quote:Op maandag 1 november 2021 07:59 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat hangt vooral af van het wel of niet aandeelhouder zijn van Pfizer/Moderna en in hoeverre mensen een langdurig abbo afgesloten hebben.
Ik denk over wel/niet maatregelen voor ongevaccineerden.quote:Op maandag 1 november 2021 07:28 schreef asco het volgende:
[..]
Waarschijnlijk liggen ze met elkaar in de clinch.
Wat nou als mensen ziek worden voordat ze hun 3e/4e/15e dosis hebben kunnen bemachtigen?quote:Op maandag 1 november 2021 08:12 schreef xminator het volgende:
Oplossing is simpel, maximaal 20% van ic zorg aanbieden aan 18+ niet gevaccineerden. Vol? Jammer joh, eigen keus.
Dus mijn post haal je weg, maar vervolgens ga je een andere user zitten uitdagen?quote:
Verzin je dit ter plekke?quote:Op maandag 1 november 2021 00:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Uitgelekte maatregelen vanaf woensdag ?
– Horeca moet vanaf 18:00 sluiten
– Mondkapjes worden verplicht in openbare ruimtes zoals winkels en het openbaar veroer
– Sport evenementen worden weer beperkt, zonder publiek
– Alle festivals en evenementen gaan niet meer door
– Maximaal 4 mensen mogen thuis ontvangen, exclusief familie
Dergelijke posts kun je ook gewoon maar beter negeren. Mensen geen zorg aanbieden op basis van vaccinatiestatus zijn voornamelijk hersenkronkels afkomstig van zeer tribale en heetgebakerde types die heel slecht hun emoties onder controle kunnen houden omtrent de situatie, en daardoor uit angst en woede een zondebok zoeken. Zo'n voorstel is belachelijk, onwettig en onethisch. Zou ook leuk zijn voor bijvoorbeeld mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden.quote:Op maandag 1 november 2021 08:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Wat nou als mensen ziek worden voordat ze hun 3e/4e/15e dosis hebben kunnen bemachtigen?
Wat stel je zelf voor qua plannen?quote:Op maandag 1 november 2021 07:15 schreef tja77 het volgende:
Deze week Vegetagenot.
Ben benieuwd met wat voor ridicule plannen Knabbel en Babbel morgen op de proppen komen.
En ook hoe vaak ze tijdens de persconferentie de schuld bij de ongevaccineerden leggen en of er een journalist wat kritische vragen gaat stellen.
Dat zou mij niet verbazen. Ergens denk ik dat de maatregelen veel scherper gaan zijn dan menigeen denkt. Het zal niet blijven met attenderen op de basis regels is mijn vermoeden.quote:Op maandag 1 november 2021 07:18 schreef Noek het volgende:
Zullen ze iets met evenementen gaan doen?
Uit die studie die eerder gepost is zouden we met de huidgie zkhs capaciteit nooit groepsimmuniteit bereiken. Er zijn teveel mensen die ondanks de huidige vaccins niet genoeg immuniteit opbouwen.quote:Op maandag 1 november 2021 07:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou ook verwachten dat er snel een keer groepsimmumiteit gaat optreden.
Maar ook dat zie ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |