abonnement Unibet Coolblue
pi_201930692
quote:
Tot wel 170.000 extra Nederlanders in de kou bij hoge gasprijs

Energiearmoede

Het aantal Nederlanders dat de energierekening niet of nauwelijks kan betalen, zal flink oplopen als de gasprijs hoog blijft. Dat verwachten onderzoekers van TNO.
quote:
Gasprijs is iets tot bedaren gekomen maar daar zullen we weinig van merken

De handelsprijs voor gas is iets tot bedaren gekomen, maar de prijs ligt nog altijd vier keer hoger dan normaal in deze tijd van het jaar. Brussel heeft maatregelen gepresenteerd die overheden kunnen nemen om bedrijven en consumenten tegemoet te komen. Als er niks gebeurt, gaat de energierekening volgend jaar gemiddeld 900 euro omhoog.
quote:
Huishoudens krijgen honderden euro's compensatie voor stijgende energieprijzen

Het kabinet trekt zo'n drie miljard euro uit voor maatregelen om de hogere energierekening van consumenten door de sterk stijgende gasprijs te compenseren. Dat geld gaat onder meer naar een verlaging van de belasting op energie.
quote:
'Nederland heeft hoge gasprijs aan zichzelf te danken'

Waarschuwingen over tekorten aan gas en de hoge prijs die hiermee gepaard gaat zijn door de Nederlandse overheid systematisch genegeerd. Kritische rapporten van deskundigen over de vrije gasmarkt werden terzijde geschoven.
Realtime marktprijs bij: The Ice (TTF)

Meer over de TTF: Dutch gas trading platform

Jaargrafiek prijs van okt 2020 t/m okt 2021



Visualisatie belasting op energie:





pi_201930813
Binnen nu en 2 jaar stoppen we met die van het gas af onzin.

Iedereen trapt in de mooie praatjes en onheilsvoorspellingen maar nu gaat men het massaal in de portemonnee voelen. Dan is het snel afgelopen met die onzin.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201930919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Binnen nu en 2 jaar stoppen we met die van het gas af onzin.

Iedereen trapt in de mooie praatjes en onheilsvoorspellingen maar nu gaat men het massaal in de portemonnee voelen. Dan is het snel afgelopen met die onzin.
Van het gas af is een ver toekomst beeld. Politici zouden iets realistischer moeten zijn en iets minder activistisch.
pi_201931117
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Van het gas af is een ver toekomst beeld. Politici zouden iets realistischer moeten zijn en iets minder activistisch.
Het realistische plaatje is dat de 1,5 of 2 of 3 graden opwarming gewoon gaat plaatsvinden tenzij mensen gekloond mogen worden en er magisch in 1 vingerknip fabrieken staan die de apparatuur kan leveren.
Maar ja, je kan beter liegen en daarna uitleggen danvan te voren de waarheid zeggen.

Ik vind al die vrijblijvende afspraken sowieso gek die gemaakt worden. Het is zoiets als dat je niemand mag vermoorden, dat ook gezegd wordt door iedereen maar als iemand het toch doet er niks gebeurd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201932680
Ik krijg ook echt een idee dat we op een omslagpunt zitten. De zachte winters na 2014, de dalende kale gastarieven, en voor zonnepaneel-bezitters de mogelijkheid om te salderen hebben de stijgende gasbelasting goed gemaskeerd.

Nu gaan we de gasprijzen echt voelen.
pi_201941759
https://www.nu.nl/economie/6164948/in-problemen-verkerende-energieleverancier-welkom-energie-failliet-verklaard.html

quote:
De klanten van Welkom Energie werden weliswaar ondergebracht bij Eneco, maar raken mogelijk wel geld kwijt. Degenen die nog geld tegoed hebben van de energieleverancier, bijvoorbeeld een welkomstbonus of omdat een hoog termijnbedrag vooruit is betaald, krijgen waarschijnlijk niet het volledige bedrag terug. Een door de rechtbank aangestelde curator gaat de afwikkeling van het faillissement begeleiden en kijkt ook naar die tegoeden van klanten.
Storneren lijkt niet de meest beroerde keuze, als ik het zo lees.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:48 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)lliet-verklaard.html

En daar is een faillissement! Wat was dat een goed idee hè, netwerk bedrijven en energie leveranciers opsplitsen! Gaaf land!
Sowieso de hele "marktwerking" op van alles en nog wat.
Er is geen echte marktwerking voor consumenten, er is alleen marktwerking voor die tussenhandel.
En als het mis gaat is het "jammer dan", geld weg.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:48:09 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201941765
https://www.nu.nl/economi(...)lliet-verklaard.html

En daar is een faillissement! Wat was dat een goed idee hè, netwerk bedrijven en energie leveranciers opsplitsen! Gaaf land!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201941858
Markt heeft prima gewerkt, de leveranciers hebben massaal geld verloren en consumenten verwend met lage gas en stroomtarieven.

Maar nu is de koek op.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:33:03 #9
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_201942222
Flinke daling vandaag
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_201942791
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Storneren lijkt niet de meest beroerde keuze, als ik het zo lees.

Zou dat nog lukken als het echt failliet is? Is dat dan niet gewoon een extra claim die je hebt?

Ik weet het dus echt niet hoe dat gaat. De bank zal ook geen zin meer in hebben om dat voor te schieten. Wie weet het wel? #puur nieuwsgierig.
pi_201943699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zou dat nog lukken als het echt failliet is? Is dat dan niet gewoon een extra claim die je hebt?

Ik weet het dus echt niet hoe dat gaat. De bank zal ook geen zin meer in hebben om dat voor te schieten. Wie weet het wel? #puur nieuwsgierig.
Nu het faillissement uitgesproken is zal dat inderdaad niet meer lukken. Zo worden alle betalingen opgeschort, zowel crediteuren als debiteuren. Alle stromen liggen stil
pi_202010261
quote:
Gashandelaar GasTerra weigert een partij gas vrij te geven die maanden geleden door energiebedrijf Welkom Energie uit Almere tegen aanzienlijk lagere prijzen werd gekocht. Dat meldt het AD dinsdagochtend. Welkom Energie ging vrijdag failliet.

Volgens de curator van Welkom Energie gaat het om een aanzienlijke hoeveelheid gas. Hij wil het gas tegen de huidige prijzen verkopen. Dat vergroot de kans dat de 90.000 klanten van het voormalige Almeerse energiebedrijf nog iets terugzien van hun te veel betaalde overschotten of een deel van hun welkomstbonus.

Toezichthouder ACM trok vorige week de vergunning van Welkom Energie in. Daarop nam energieleverancier Eneco de 90.000 klanten van Welkom Energie over. De partij gas bleef buiten de overname.
https://www.omroepflevola(...)nergie-vrij-te-geven

De curator wil de partij gas alsnog kopen en duurder doorverkopen, zodat de klanten hun te hoge voorschotten weer terug kunnen krijgen.
Gaat GasTerra hier in de fout? Afspraak = afspraak toch.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:16:45 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202010301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:14 schreef Idisrom het volgende:

[..]
https://www.omroepflevola(...)nergie-vrij-te-geven

De curator wil de partij gas alsnog kopen en duurder doorverkopen, zodat de klanten hun te hoge voorschotten weer terug kunnen krijgen.
Gaat GasTerra hier in de fout? Afspraak = afspraak toch.
Als ze die leveringsrechten hebben dan lijkt me dat GasTerra gewoon moet leveren ja..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202010303
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:14 schreef Idisrom het volgende:

[..]
https://www.omroepflevola(...)nergie-vrij-te-geven

De curator wil de partij gas alsnog kopen en duurder doorverkopen, zodat de klanten hun te hoge voorschotten weer terug kunnen krijgen.
Gaat GasTerra hier in de fout? Afspraak = afspraak toch.
Het bedrijf waaraan geleverd wordt is opgehouden te bestaan. Dan hoef je niets meer te leveren, zeker niet tegen hetzelfde tarief. Of hebben oud klanten ook recht op levering van gas onder hetzelfde tarief? Nope.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:37:52 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202010554
Gazprom neglected to book transit capacity to ship Russian gas supplies via Ukraine or Poland for 1Q22, according to auction data from today
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 3 november 2021 @ 09:39:43 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202010576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het bedrijf waaraan geleverd wordt is opgehouden te bestaan. Dan hoef je niets meer te leveren, zeker niet tegen hetzelfde tarief.
Dat is natuurlijk onzin. Dat zijn gewoon vorderingen die de curator uit kan voeren.

Als jij een schuld hebt bij een failliet bedrijf verdwijnt die schuld ook niet automatisch.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202010584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:14 schreef Idisrom het volgende:

[..]
https://www.omroepflevola(...)nergie-vrij-te-geven

De curator wil de partij gas alsnog kopen en duurder doorverkopen, zodat de klanten hun te hoge voorschotten weer terug kunnen krijgen.
Gaat GasTerra hier in de fout? Afspraak = afspraak toch.
GasTerra is van de staat dus raadt maar eens wie aan het kortste eind gaat trekken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202010784
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin. Dat zijn gewoon vorderingen die de curator uit kan voeren.

Als jij een schuld hebt bij een failliet bedrijf verdwijnt die schuld ook niet automatisch.
Gas is geleverd totdat het bedrijf failliet ging neem ik aan. Op dat moment worden lopende contracten ontbonden lijkt mij.

Het zou een flinke naaistreek zijn als een ander bedrijf dat goedkope gas nu kan opeisen tegen bodemprijzen en vervolgens voor de hoofdprijs doorverkoopt aan gedupeerde consumenten.

Eigenlijk past dat dus wel precies in liberaal Nederland.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:59:39 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202010816
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Gas is geleverd totdat het bedrijf failliet ging neem ik aan. Op dat moment worden lopende contracten ontbonden lijkt mij.

Het zou een flinke naaistreek zijn als een ander bedrijf dat goedkope gas nu kan opeisen tegen bodemprijzen en vervolgens voor de hoofdprijs doorverkoopt aan gedupeerde consumenten.

Eigenlijk past dat dus wel precies in liberaal Nederland.
Het is toch gewoon gekocht? Dan is er volgens mij een overeenkomst die gewoon nagekomen moet worden.

Maargoed, wie weet zijn er speciale afspraken gemaakt in die overeenkomst, dat weet ik natuurlijk niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202010886
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het bedrijf waaraan geleverd wordt is opgehouden te bestaan. Dan hoef je niets meer te leveren, zeker niet tegen hetzelfde tarief. Of hebben oud klanten ook recht op levering van gas onder hetzelfde tarief? Nope.
Over het algemeen zijn er volumes afgesproken. Dus moet er geleverd worden? Ja
  woensdag 3 november 2021 @ 11:23:45 #21
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202012000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:37 schreef Tyr80 het volgende:
Gazprom neglected to book transit capacity to ship Russian gas supplies via Ukraine or Poland for 1Q22, according to auction data from today
Ah, vandaar die stijging. Spanje wil ook extra gas omdat de route via Marokko vanuit Algerije dicht is gezet na een conflict tussen beide landen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202016178
Ha ha, de prijzen stijgen alweer.

En het volk maar kou lijden. })
pi_202016518
quote:
6s.gif Op woensdag 3 november 2021 16:46 schreef skrn het volgende:
Ha ha, de prijzen stijgen alweer.

En het volk maar kou lijden. })
Wat is de prijs nu voor een consument die een nieuw contract wil afsluiten?
pi_202016756
Gas 1,35 als je drie jaar vast zet, of 1,60 voor 1 jaar vast.

Zou voor 3 jaar vastzetten, en de overstapboete later slikken.
pi_202023769
Klanten die noodgedwongen van Welkom naar x overgezet worden moeten ¤1,80 gaan betalen voor gas....


twitter
pi_202023827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
Klanten die noodgedwongen van Welkom naar x overgezet worden moeten ¤1,80 gaan betalen voor gas....


[ twitter ]
Dit is toch gewoon ons systeem. De overheid hoort niet de schade bij faillissementen te compenseren.
pi_202023843
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dit is toch gewoon ons systeem. De overheid hoort niet de schade bij faillissementen te compenseren.
Dan zal 'ons' systeem de onderklasse nog verder in de armoe drukken en zelfs de middenklasse verder uithollen.
pi_202023949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dit is toch gewoon ons systeem. De overheid hoort niet de schade bij faillissementen te compenseren.
Ik ben zo'n gedupeerde en ik ben het met jou eens.

Andere kant. Voor de groep die echt geen cent teveel heeft, die komt nu echt in de problemen en ik zou graag zien dat die mensen geholpen worden.

Maar het is zoals de staatssecretaris al zei. Maatwerk is niet mogelijk dus daarom wordt er in die compensatie al 900.000.000 teveel aan consumenten en klein bedrijven betaald (die de hogere prijzen niet eens betalen). Dan kan een paar tientallen miljoenen er ook wel bij.
pi_202024030
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Andere kant. Voor de groep die echt geen cent teveel heeft, die komt nu echt in de problemen en ik zou graag zien dat die mensen geholpen worden.
Dat gaat niet gebeuren dus, en daar ben je het mee eens. Want zo is 'ons' systeem nou eenmaal.
pi_202024046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dit is toch gewoon ons systeem. De overheid hoort niet de schade bij faillissementen te compenseren.
Ik vind dat er sowieso voor consumenten weinig is geregeld bij faillissementen.

Ook gewoon als je een aannemer inhuurt, een badkamer bestelt. En het ligt heel erg per branche en/of aannemer of je vooruit moet betalen, of niet. Altijd opletten.

Met energie zou ik zeggen dat het niet zo mogen zijn dat je al je mooie verschotten uit de zomer kwijt ben. Dat kan echt veel geld zijn. Je hebt daarin ook weinig te kiezen helaas, alle aanbieders willen uniforme maandelijkse voorschotten.

Ik vermoed dat aanbieders ook niet staan te wachten om per maand te kijken wat je verbruikt omdat er genoeg mensen zijn die misschien de winterperiodes niet kunnen betalen. Dat zou weer een groot risico zijn voor de leveranciers.
pi_202024647
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
Klanten die noodgedwongen van Welkom naar x overgezet worden moeten ¤1,80 gaan betalen voor gas....


[ twitter ]
Godver ¤1,80!

Belachelijk hoog
pi_202024926
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 17:37 schreef skrn het volgende:
Gas 1,35 als je drie jaar vast zet, of 1,60 voor 1 jaar vast.

Zou voor 3 jaar vastzetten, en de overstapboete later slikken.
En variabel? Ik kan dat nergens meer vinden om af te sluiten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202024934
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En variabel? Ik kan dat nergens meer vinden om af te sluiten.
Ik ook niet. Lekker dan.

Oh oh ik hoop echt dat mijn leverancier niet failliet gaat.
pi_202025378
https://www.nu.nl/economie/6165935/klanten-van-failliet-verklaard-welkom-energie-gaan-bij-eneco-meer-betalen.html

quote:
Klanten van failliet verklaard Welkom Energie gaan bij Eneco meer betalen

De 90.000 klanten van Welkom Energie, dat eind vorige maand ten onder ging door de sterk gestegen prijzen voor gas en stroom, gaan bij hun nieuwe leverancier Eneco meer betalen. Dat bevestigt het bedrijf donderdag na berichtgeving van het AD.

Eneco schrijft in een brief dat het niet heeft kunnen voorkomen dat de overgehevelde klanten een hogere energierekening zullen krijgen, als gevolg van de huidige energieprijzen. Eneco schat dat het gemiddelde termijnbedrag voor de nieuwe klanten op 289 euro zal uitkomen.

De Eneco-tarieven die tot 1 maart 2022 zijn vastgezet, betekenen voor de oud-klanten van Welkom Energie dat ze 1,80 euro per kubieke meter gas gaan betalen. Daarbovenop komt maandelijks een bedrag van 5,99 euro voor de vaste leveringskosten.

Voor stroom zijn die maandelijkse kosten hetzelfde. Het normaaltarief is daarnaast vastgesteld op 0,493 cent per kilowattuur, terwijl het daltarief uitkomt op 0,419 cent.
Wat een bedragen -O-
  roze donderdag 4 november 2021 @ 11:09:31 #36
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202025444
quote:
Gelukkig kan ik vanaf 17 november al terecht bij mijn nieuwe.
Your beauty never ever scared me.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 4 november 2021 @ 11:09:36 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202025446
quote:
Grenzend aan mafia praktijken dit. Die mensen hebben geen enkele inspraak / keuze gehad en gaan nu naast de torenhoge standaardprijs nog een toeslag betalen ook. Bijna twee euro, koekoek.

Ze sluiten volgens mij niet zo snel af in de winter, laat ze het uitzoeken zeg. Om te kotsen dit
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 4 november 2021 @ 11:12:08 #38
206731 Mortaxx
Doomer
pi_202025479
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
Klanten die noodgedwongen van Welkom naar x overgezet worden moeten ¤1,80 gaan betalen voor gas....


[ twitter ]
Haha mooi dat Pietertje vindt dat de overheid maar weer moet bijspringen :')

Dat volk moet blij zijn dat ze nog een leverancier krijgen. Hadden ze maar niet met zo'n frauduleus bedrijf in zee moeten gaan
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_202025491
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:09 schreef Ama het volgende:

[..]
Gelukkig kan ik vanaf 17 november al terecht bij mijn nieuwe.
Hopelijk geldt dat voor iedereen. Dit is wel heel gortig.

Wat heeft Eneco er voor belang bij iedereen gelijk weer weg te jagen?
pi_202025575
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Grenzend aan mafia praktijken dit. Die mensen hebben geen enkele inspraak / keuze gehad en gaan nu naast de torenhoge standaardprijs nog een toeslag betalen ook. Bijna twee euro, koekoek.

Ze sluiten volgens mij niet zo snel af in de winter, laat ze het uitzoeken zeg. Om te kotsen dit
Het staat ze vrij om een andere leverancier te kiezen. De marktprijs is geen maffiaprijs.
  roze donderdag 4 november 2021 @ 11:21:10 #41
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202025600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:12 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Hopelijk geldt dat voor iedereen. Dit is wel heel gortig.

Wat heeft Eneco er voor belang bij iedereen gelijk weer weg te jagen?
Niks want bijna iedereen lijkt zo snel mogelijk weg te gaan. Ze dreigen nu op Twitter wel dat je echt een maand moet blijven maar ik kan volgens Vattenfal toch echt deze maand nog daar terecht.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 4 november 2021 @ 11:21:21 #42
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_202025604
Maar is die 1,80 nu het nieuwe variabele tarief bij Eneco? Er staat dat dit de vastgestelde tarieven zijn tot 1 maart 2022, maar voor jaarcontract of variabel?
Ik ben best benieuwd naar de variabele tarieven vanaf 1 januari.
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 4 november 2021 @ 11:29:32 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202025706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:19 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het staat ze vrij om een andere leverancier te kiezen. De marktprijs is geen maffiaprijs.
De eerste vier maanden niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202025733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:21 schreef MizzezAmy het volgende:
Maar is die 1,80 nu het nieuwe variabele tarief bij Eneco? Er staat dat dit de vastgestelde tarieven zijn tot 1 maart 2022, maar voor jaarcontract of variabel?
Ik ben best benieuwd naar de variabele tarieven vanaf 1 januari.
1,80 is voor de WE klanten
De huidige klanten van Eneco zonder contract (en dus variabel) betalen 1,23 (1,13?)
Tarief januari wordt als het goed is hetzelfde tarief als december en die moet nog vastgesteld worden
pi_202025748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De eerste vier maanden niet.
WE klanten kunnen vanaf 1 december weg. Tot 1 november zou de opzegtermijn 1 maand zijn en vanaf 1 december is de opzegtermijn 9 dagen.

En alle WE klanten moeten er wel rekening mee houden dat ze een heel forse eindafrekening van Eneco krijgen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2021 11:33:50 ]
  donderdag 4 november 2021 @ 11:41:24 #46
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202025831
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
Klanten die noodgedwongen van Welkom naar x overgezet worden moeten ¤1,80 gaan betalen voor gas....


[ twitter ]
Als de ene helft van je klanten een vast contract heeft waar je verlies op lijdt dan zul je dat op de andere helft terug moeten verdienen.

Vroeger hadden we allemaal een flexibel contract en waren de kosten gelijk verdeeld...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 4 november 2021 @ 11:46:22 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202025897
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:32 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
WE klanten kunnen vanaf 1 december weg. Tot 1 november zou de opzegtermijn 1 maand zijn en vanaf 1 december is de opzegtermijn 9 dagen.

En alle WE klanten moeten er wel rekening mee houden dat ze een heel forse eindafrekening van Eneco krijgen
I stand corrected
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202025979
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:12 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Haha mooi dat Pietertje vindt dat de overheid maar weer moet bijspringen :')

Dat volk moet blij zijn dat ze nog een leverancier krijgen. Hadden ze maar niet met zo'n frauduleus bedrijf in zee moeten gaan
Frauduleus bedrijf? Probeer in ieder geval eens de indruk te wekken dat je weet waarover je praat.
pi_202026159
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:21 schreef Ama het volgende:

[..]
Niks want bijna iedereen lijkt zo snel mogelijk weg te gaan. Ze dreigen nu op Twitter wel dat je echt een maand moet blijven maar ik kan volgens Vattenfal toch echt deze maand nog daar terecht.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik krijg mij niet aangemeld bij Vattenfal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202026195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Frauduleus bedrijf? Probeer in ieder geval eens de indruk te wekken dat je weet waarover je praat.
Het was inderdaad een grove opmerking waar ik niet op reageerde. Heeft totaal geen zin. Het zijn trieste ontwikkelingen. Dit soort behoeftes zouden niet via een marktwerking moeten lopen.
pi_202026281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dan zal 'ons' systeem de onderklasse nog verder in de armoe drukken en zelfs de middenklasse verder uithollen.
Uiteraard. Het brood schijnt ook 15 tot 20 cent duurder te worden. Als je alles bij elkander gaat optellen dan is dat een behoorlijke aanslag op je uitgaven.
  roze donderdag 4 november 2021 @ 15:25:15 #52
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202028159
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik krijg mij niet aangemeld bij Vattenfal.
Week geleden ofzo al meteen gedaan en steeds berichtjes sturen, zit per direct bij Vattenfal ipv Eneco. :)
Your beauty never ever scared me.
pi_202028370
quote:
Ja, en we maken ons druk om inperking van de HRA. Dat is voor de meesten peanuts ten opzichte van de gasprijzen.
pi_202028637
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:09 schreef Ama het volgende:

[..]
Gelukkig kan ik vanaf 17 november al terecht bij mijn nieuwe.
Is Vattenfal zoveel goedkoper dan? Heb je daar een jaar vastgezet?
  roze donderdag 4 november 2021 @ 16:03:28 #55
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202028671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Is Vattenfal zoveel goedkoper dan? Heb je daar een jaar vastgezet?
Nee heb een modelcontract met prijzen tot eind dit jaar (betaal bijna zelfde als eerst komende 2 maanden) en vanaf januari gaan daar prijzen ook omhoog. Ik lees gewoon op Tweakers alles mee en zodoende ben ik bij dit contract uitgekomen. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your beauty never ever scared me.
pi_202028768
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:03 schreef Ama het volgende:

[..]
Nee heb een modelcontract met prijzen tot eind dit jaar (betaal bijna zelfde als eerst komende 2 maanden) en vanaf januari gaan daar prijzen ook omhoog. Ik lees gewoon op Tweakers alles mee en zodoende ben ik bij dit contract uitgekomen. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tweakers, de website waar men pocht over hun hoge salaris maar zich ondertussen in allerlei bochten wringt voor het besparen van wat rotcenten (energie, leaseauto enz) :Z
pi_202028779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:03 schreef Ama het volgende:

[..]
Nee heb een modelcontract met prijzen tot eind dit jaar (betaal bijna zelfde als eerst komende 2 maanden) en vanaf januari gaan daar prijzen ook omhoog. Ik lees gewoon op Tweakers alles mee en zodoende ben ik bij dit contract uitgekomen. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, dank je. Zal ook eens kijken. 1.20 scheelt al een hoop.
pi_202028785
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:11 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Tweakers, de website waar men pocht over hun hoge salaris maar zich ondertussen in allerlei bochten wringt voor het besparen van wat rotcenten (energie, leaseauto enz) :Z
Wat rotcenten. Het gaat inderdaad maar over wat kleingeld. :{
  roze donderdag 4 november 2021 @ 16:13:19 #59
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202028788
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Oke, dank je. Zal ook eens kijken. 1.20 scheelt al een hoop.
Ja hoho dat is niet nu en kunnen ze ook niet garanderen, is gewoon wat ze in hun magische glazen bol zien voor januari maar dat kan dus afwijken. Ik betaal nu eerst weer 87 cent ofzo
Your beauty never ever scared me.
pi_202028839
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:13 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja hoho dat is niet nu en kunnen ze ook niet garanderen, is gewoon wat ze in hun magische glazen bol zien voor januari maar dat kan dus afwijken. Ik betaal nu eerst weer 87 cent ofzo
Tering. Ik had beter op moeten letten. :9

Waar zie je dat modelcontract staan bij Vattenfal? Ik zie alleen een normaal contract met 1,82.
pi_202028860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Wat rotcenten. Het gaat inderdaad maar over wat kleingeld. :{
Als je gerust duizenden euros uitgeeft aan apparatuur (wat je niet eens nodig hebt, gewoon voor de lol) en je ondertussen druk loopt te maken over wat extra energiekosten dan ben je gewoon een zeikerd.
pi_202040347
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Tering. Ik had beter op moeten letten. :9

Waar zie je dat modelcontract staan bij Vattenfal? Ik zie alleen een normaal contract met 1,82.
Ik heb gisteren mijn ouders per 18 11 overgezet op powerpeers.
Dat ging nog soepel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202040351
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als je gerust duizenden euros uitgeeft aan apparatuur (wat je niet eens nodig hebt, gewoon voor de lol) en je ondertussen druk loopt te maken over wat extra energiekosten dan ben je gewoon een zeikerd.
Of verstandig beleid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202040389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als je gerust duizenden euros uitgeeft aan apparatuur (wat je niet eens nodig hebt, gewoon voor de lol) en je ondertussen druk loopt te maken over wat extra energiekosten dan ben je gewoon een zeikerd.
Meest debiele post die ik dit jaar heb gezien.
  roze vrijdag 5 november 2021 @ 10:46:53 #65
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202041224
Lekker, ik kon vanochtend al niks meer zien in de Eneco app, wel bij Vattenfal. Fijn dat het toch kan.
Your beauty never ever scared me.
pi_202041432
Ik ga het allemaal wel zien. Ik heb de verwarming voor het laatst aangehad in Februari 2020, daarna nooit meer aangeraakt. Als het koud is trek ik wel een extra trui aan, desnoods twee, maar stoken doe ik niet meer. Ik heb de afgelopen jaren 240 euro per maand betaald aan stookkosten, en dat moet maar eens afgelopen zijn. Het is dat ik ook gas nodig heb voor douchen en dergelijke, anders had ik me al lang af laten sluiten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202043072
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:06 schreef Hathor het volgende:
Ik ga het allemaal wel zien. Ik heb de verwarming voor het laatst aangehad in Februari 2020, daarna nooit meer aangeraakt. Als het koud is trek ik wel een extra trui aan, desnoods twee, maar stoken doe ik niet meer. Ik heb de afgelopen jaren 240 euro per maand betaald aan stookkosten, en dat moet maar eens afgelopen zijn. Het is dat ik ook gas nodig heb voor douchen en dergelijke, anders had ik me al lang af laten sluiten.
Dat gaat je huis ook niet fijn vinden. Dat is dan overal schimmel langzamerhand. Geen huis in blijft bewoonbaar zonder verwarming als er wel gekookt en geademd wordt. Dat wordt gewoon zeiknat.

Warm water kan je ook elektrisch maken, als je alleen gas hebt voor sanitair warm water dan ben je dief van eigen portemonnee.

Maar je zal wel trollen nu.
pi_202043263
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:06 schreef Hathor het volgende:
Ik ga het allemaal wel zien. Ik heb de verwarming voor het laatst aangehad in Februari 2020, daarna nooit meer aangeraakt. Als het koud is trek ik wel een extra trui aan, desnoods twee, maar stoken doe ik niet meer. Ik heb de afgelopen jaren 240 euro per maand betaald aan stookkosten, en dat moet maar eens afgelopen zijn. Het is dat ik ook gas nodig heb voor douchen en dergelijke, anders had ik me al lang af laten sluiten.
Dus afgelopen jaren ¤240 betaald om het warm te krijgen, en nu kun je dat compenseren met een extra trui?
Dan heb je, of iets fout gedaan die jaren, of je lult maar wat..
pi_202043269
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat gaat je huis ook niet fijn vinden. Dat is dan overal schimmel langzamerhand. Geen huis in blijft bewoonbaar zonder verwarming als er wel gekookt en geademd wordt. Dat wordt gewoon zeiknat.

Warm water kan je ook elektrisch maken, als je alleen gas hebt voor sanitair warm water dan ben je dief van eigen portemonnee.

Maar je zal wel trollen nu.
Nee ik troll niet, ik betaal al jaren de hoofdprijs voor mijn stookkosten , en daar ben ik nu verandering in aan het brengen. En schimmel heb ik nog niet ontdekt, maar mocht ik dat wel doen dan laat ik er wel iets aan doen. Ik heb nog even overwogen een electrisch kacheltje aan te schaffen, maar die dingen vreten ook een vermogen aan stroom denk ik, dus kleed ik me gewoon dik aan in de koude maanden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202043311
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dus afgelopen jaren ¤240 betaald om het warm te krijgen, en nu kun je dat compenseren met een extra trui?
Dan heb je, of iets fout gedaan die jaren, of je lult maar wat..
Ik deed altijd de verwarming aan rond een uur of 9 in de ochtend en draaide hem weer dicht rond een uur of 10 s'avonds, maar ik had hem wel altijd op de hoogste stand staan, dus dat was wel een foutje ja.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hathor op 05-11-2021 13:24:48 ]
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  roze vrijdag 5 november 2021 @ 14:46:40 #71
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202044083

*O*
Your beauty never ever scared me.
pi_202044228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 17:37 schreef skrn het volgende:
Gas 1,35 als je drie jaar vast zet, of 1,60 voor 1 jaar vast.

Zou voor 3 jaar vastzetten, en de overstapboete later slikken.
Ik heb 3 jaar vast laten zetten voor 1,07. Maand geleden.
pi_202046558
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_202046610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als je gerust duizenden euros uitgeeft aan apparatuur (wat je niet eens nodig hebt, gewoon voor de lol) en je ondertussen druk loopt te maken over wat extra energiekosten dan ben je gewoon een zeikerd.
hoe weet je dat die 2 dezelfde gebruikers betreft?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202046951
quote:
Ronduit absurd. Even ¤400 per maand inboeten op vrij besteedbaar inkomen kunnen maar weinig gezinnen met opgroeiende kinderen erbij hebben.
pi_202047056
quote:
Lara Rense kan altijd zo irritant "hmmm hmmm hmmmm" zeggen bij serieuze onderwerpen.
Ik denk dat ze nu wat minder hmmmmt.
En Eneco zal waarschijnlijk nu niet bij de 'vrienden' van de Nieuws & Co van haar behoren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Idisrom op 05-11-2021 19:12:06 ]
  vrijdag 5 november 2021 @ 19:05:08 #77
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202047063
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat gaat je huis ook niet fijn vinden. Dat is dan overal schimmel langzamerhand. Geen huis in blijft bewoonbaar zonder verwarming als er wel gekookt en geademd wordt. Dat wordt gewoon zeiknat.

Warm water kan je ook elektrisch maken, als je alleen gas hebt voor sanitair warm water dan ben je dief van eigen portemonnee.

Maar je zal wel trollen nu.
Ik stook al 8 jaar niet. Kwestie van goed ventileren. Mijn ramen zijn regelmatig open en pas langere tijd dicht als het echt hard gaat vriezen. Het is echt een kwestie van gewenning, en dat terwijl ik vroeger een koukleum was.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202049439
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik stook al 8 jaar niet. Kwestie van goed ventileren. Mijn ramen zijn regelmatig open en pas langere tijd dicht als het echt hard gaat vriezen. Het is echt een kwestie van gewenning, en dat terwijl ik vroeger een koukleum was.
Bevriest de waterleiding dan niet?
Of woon je in een flat met aan vier kanten buren?
  vrijdag 5 november 2021 @ 22:09:22 #79
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202049632
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 21:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Bevriest de waterleiding dan niet?
Of woon je in een flat met aan vier kanten buren?
Dat laatste :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202049649
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat laatste :P
Dat scheelt behoorlijk. Maar het zal toch wel zo nu en dan richting 10 graden zakken als het heel koud en winderig is. Ik hou het op 17 a 18 graden en dat is meestal goed te doen.
pi_202052849
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 18:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ronduit absurd. Even ¤400 per maand inboeten op vrij besteedbaar inkomen kunnen maar weinig gezinnen met opgroeiende kinderen erbij hebben.
Daarom heeft het ook gelukkig een voorschot :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202063325
Was het niet verwacht dat de prijzen zouden dalen in november en december?
pi_202063480
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het realistische plaatje is dat de 1,5 of 2 of 3 graden opwarming gewoon gaat plaatsvinden tenzij mensen gekloond mogen worden en er magisch in 1 vingerknip fabrieken staan die de apparatuur kan leveren.
Maar ja, je kan beter liegen en daarna uitleggen danvan te voren de waarheid zeggen.

Ik vind al die vrijblijvende afspraken sowieso gek die gemaakt worden. Het is zoiets als dat je niemand mag vermoorden, dat ook gezegd wordt door iedereen maar als iemand het toch doet er niks gebeurd.
Zo wat ?
De mensen van nu moeten leiden voor later generatie ?
In plaats de overheid en EU landen gezamenlijk investeren in energie.
Staan ze nu te janken omdat ze het liever bij de burger gaan neer leggen.

Dit heb je als je een overheid heb die hun hersens en hun zogenaamde denktank van wetenschappers en hoge IQ leden .

Nee ze hadden dit al lang voor kunnen wezen maar het is makkelijker om geld over de balk gooien gemaakt de EU en arme landen.

Sorry voor de latere generaties maar ik veeg mijn hol er mee af .
De huidige en zeker de toekomst generatie gaan toch steeds meer aan hun eigen ik denken .

Ik leef nu en niet over 100 of 1000jaar.
  zondag 7 november 2021 @ 05:55:16 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202065489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dit is toch gewoon ons systeem. De overheid hoort niet de schade bij faillissementen te compenseren.
De meeste problemen krijgen de mensen met een warmtenet , die zijn echt de klos
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_202065907
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 23:05 schreef suijkerbuijk het volgende:
De mensen van nu moeten leiden voor later generatie ?

De mensen van nu moeten inderdaad leidend zijn in klimaatbeleid zodat volgende generaties niet hoeven te lijden.

Je gedraagt je als een kind op de peuterspeelzaal wat alle speelgoed wil stuk maken omdat het zo leuk knalt als het breekt.
pi_202066136

Slecht plan vooral als je daardoor andere EU landen ook gas zou moeten gaan leveren. Het gaat dan al snel om erg veel aardgas.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 7 november 2021 @ 09:37:44 #87
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_202066164
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 09:33 schreef Digi2 het volgende:

Slecht plan vooral als je daardoor andere EU landen ook gas zou moeten gaan leveren. Het gaat dan al snel om erg veel aardgas.
Gewoon pompen. Alles wat je verkoopt investeren in Groningen en danbde rest van NL.
pi_202066406
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 23:05 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Zo wat ?
De mensen van nu moeten leiden voor later generatie ?
In plaats de overheid en EU landen gezamenlijk investeren in energie.
Staan ze nu te janken omdat ze het liever bij de burger gaan neer leggen.

Dit heb je als je een overheid heb die hun hersens en hun zogenaamde denktank van wetenschappers en hoge IQ leden .

Nee ze hadden dit al lang voor kunnen wezen maar het is makkelijker om geld over de balk gooien gemaakt de EU en arme landen.

Sorry voor de latere generaties maar ik veeg mijn hol er mee af .
De huidige en zeker de toekomst generatie gaan toch steeds meer aan hun eigen ik denken .

Ik leef nu en niet over 100 of 1000jaar.
Ik heb je post 5x gelezen en begrijp er echt helemaal niks van... wie moet nu wie leiden? :? Wie investeert gezamelijk? :? Wie jankt nu waar? :? en toen ben ik maar gestopt :@
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202066417
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 22:57 schreef Wolf12 het volgende:
Was het niet verwacht dat de prijzen zouden dalen in november en december?
dat hangt ervan af wanneer je het vraagt.
Vroeg je het in oktober dan nee, vraag je het nu dan ja.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202066532
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 10:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat hangt ervan af wanneer je het vraagt.
Vroeg je het in oktober dan nee, vraag je het nu dan ja.
Ik kan het niet een twee drie vinden maar er is half oktober echt wel geopperd dat de prijs weer zou dalen omdat Putin het als politiek drukmiddel gebruikt.
pi_202076112
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 08:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De mensen van nu moeten inderdaad leidend zijn in klimaatbeleid zodat volgende generaties niet hoeven te lijden.

Je gedraagt je als een kind op de peuterspeelzaal wat alle speelgoed wil stuk maken omdat het zo leuk knalt als het breekt.
Nee. De huidige generatie denk dat ze het op kunnen lossen in een generatie.
Dus nee dat lukt niet namelijk.
Zeker niet als juist de 3e wereldlanden op eens kolen en anderen zooi gaan gebruiken.
Dit omdat hun economie is gaan groeien.

De mensen die denken dat ze wat kunnen veranderen in de wereld zijn Lodje getikt .

Alles draait om groei van de economie meer niet .
pi_202078107
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik stook al 8 jaar niet. Kwestie van goed ventileren. Mijn ramen zijn regelmatig open en pas langere tijd dicht als het echt hard gaat vriezen. Het is echt een kwestie van gewenning, en dat terwijl ik vroeger een koukleum was.
Het feit dat jij niet stookt is dat uit vrije wil of is er sprake van dwang? Want het is onzin dat mensen aan de koude kunnen wennen. Daarbij het is toch algemeen bekend dat door de koude niets kan groeien, mensen raken daardoor onderkoeld.
pi_202079098
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Het feit dat jij niet stookt is dat uit vrije wil of is er sprake van dwang? Want het is onzin dat mensen aan de koude kunnen wennen. Daarbij het is toch algemeen bekend dat door de koude niets kan groeien, mensen raken daardoor onderkoeld.
Ik denk dat je met de juiste kleding en inderdaad mentaliteit cq gewenning best wel in een koudere omgeving kan verblijven. In Mongolië en Groenland wonen ook al duizenden jaren mensen in tenten of iglo's.

Zelf doe ik ook aan winter kamperen, dus hartje winter met een hangmatje onder een zeiltje buiten slapen. Dat gaat helemaal prima hoewel ik het soms overdag bij te weinig activiteit wel eens koud heb. In de nacht nooit maar dat vergt wel goed materiaal en doordacht er mee om gaan.

Zeker als je in een flat woont met dus aan vier kanten buren zal het in huis zelden onder de tien graden zakken. Met voldoende kleding zal dat wel gaan al kies ik er toch voor mijn huis tot een graad of 18 op te stoken, ook dat vraagt al om iets meer trui dan op een warm kantoor.
  zondag 7 november 2021 @ 23:02:35 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202080150
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 10:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik kan het niet een twee drie vinden maar er is half oktober echt wel geopperd dat de prijs weer zou dalen omdat Putin het als politiek drukmiddel gebruikt.
Gasprijs is een wereldprijs
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_202082006
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Gasprijs is een wereldprijs
Les 1 van de economie is dat als een product schaars is dan wordt het duurder. Gezien Rusland veruit de grootste leverancier is voor Europa kan hij op korte termijn de prijs bepalen door domweg eventjes niet te leveren. Er is gewoonweg geen alternatief op korte termijn want dan moet er ook infrastructuur (en/of schepen) zijn om het spul hier te krijgen.

Dus op korte termijn kan hij de prijs bepalen maar op lange termijn prijst hij zich dan uit de markt. omdat we het elders halen en we dus nog gerichter naar alternatieve energiebronnen gaan kijken.

Dat nu de prijzen hoog zijn komt dus omdat Putin een politiek doel heeft en claimt domweg niet meer te kunnen leveren. Ook hebben hier mensen zitten slapen en de reserves niet aangevuld dit voorjaar en deze zomer. Dat speelde Putin dus nog meer in de kaart.

Handel met Rusland is een uitstekend middel om allerlei onenigheid in de hand te houden maar dan moet je wel zorgen dat de afhankelijkheid wel naar twee kanten er is.
pi_202082146
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 23:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Gasprijs is een wereldprijs
Dat is vooral een prijs voor pijplijn aardgas. Maar veel landen hebben onvoldoende of geen pijplijn met grote aardgas leveranciers zoals Quatar, Rusland of de VS. Dan is men vooral op cryogeen aardgas (LNG) aangewezen en dat maakt het aardgas een stuk duurder omdat voor het vloeibaar maken van aardgas dure (cryogene) techniek en veel energie nodig is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202082212
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Les 1 van de economie is dat als een product schaars is dan wordt het duurder. Gezien Rusland veruit de grootste leverancier is voor Europa kan hij op korte termijn de prijs bepalen door domweg eventjes niet te leveren. Er is gewoonweg geen alternatief op korte termijn want dan moet er ook infrastructuur (en/of schepen) zijn om het spul hier te krijgen.

Dus op korte termijn kan hij de prijs bepalen maar op lange termijn prijst hij zich dan uit de markt. omdat we het elders halen en we dus nog gerichter naar alternatieve energiebronnen gaan kijken.

Dat nu de prijzen hoog zijn komt dus omdat Putin een politiek doel heeft en claimt domweg niet meer te kunnen leveren. Ook hebben hier mensen zitten slapen en de reserves niet aangevuld dit voorjaar en deze zomer. Dat speelde Putin dus nog meer in de kaart.

Handel met Rusland is een uitstekend middel om allerlei onenigheid in de hand te houden maar dan moet je wel zorgen dat de afhankelijkheid wel naar twee kanten er is.
Overigens heeft de EU (en de VS) dat al heel lang door en daarom zijn er ook allerlei alternatieven in ontwikkeling. Feit blijft echter dat Europa met name kolen heeft en voor de rest erg weinig natuurlijke grondstoffen heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202083529
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 22:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik denk dat je met de juiste kleding en inderdaad mentaliteit cq gewenning best wel in een koudere omgeving kan verblijven. In Mongolië en Groenland wonen ook al duizenden jaren mensen in tenten of iglo's.

Zelf doe ik ook aan winter kamperen, dus hartje winter met een hangmatje onder een zeiltje buiten slapen. Dat gaat helemaal prima hoewel ik het soms overdag bij te weinig activiteit wel eens koud heb. In de nacht nooit maar dat vergt wel goed materiaal en doordacht er mee om gaan.

Zeker als je in een flat woont met dus aan vier kanten buren zal het in huis zelden onder de tien graden zakken. Met voldoende kleding zal dat wel gaan al kies ik er toch voor mijn huis tot een graad of 18 op te stoken, ook dat vraagt al om iets meer trui dan op een warm kantoor.
Maar hoe groot en breed zijn de bewoners die opgegroeid zijn in een veel te koude omgeving? Die zijn altijd kleiner en smaller dan de bewoners die opgegroeid zijn in constant warmere omgevingen.
pi_202088737
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar hoe groot en breed zijn de bewoners die opgegroeid zijn in een veel te koude omgeving? Die zijn altijd kleiner en smaller dan de bewoners die opgegroeid zijn in constant warmere omgevingen.
Minder breed echt niet en minder lang is minder rugklachten. En ja, de mens wordt in het wild niet ouder dan veertig.

KoiSan worden ook niet groot (en oud) en die wonen weer heel warm.
pi_202089006
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Minder breed echt niet en minder lang is minder rugklachten. En ja, de mens wordt in het wild niet ouder dan veertig.

KoiSan worden ook niet groot (en oud) en die wonen weer heel warm.
Toch is langdurige koude niet goed voor mensen. Men krijgt daardoor onderkoelingsverschijnselen. Men moet wel een hele grote gek zijn als men zegt dat mensen zonder vacht of zware lichaamsbeharing kunnen wennen aan de koude.
pi_202089105
@Frutsel de titel klopt niet want gas is inmiddels al 1,70 per kuub.
pi_202089112
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Toch is langdurige koude niet goed voor mensen. Men krijgt daardoor onderkoelingsverschijnselen. Men moet wel een hele grote gek zijn als men zegt dat mensen zonder vacht of zware lichaamsbeharing kunnen wennen aan de koude.
De mens is vrij goed in het lenen van berenvachten. Hoewel gemodificeerde schapenvachten vaak wat beter zitten.
pi_202089138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 17:37 schreef skrn het volgende:
Gas 1,35 als je drie jaar vast zet, of 1,60 voor 1 jaar vast.

Zou voor 3 jaar vastzetten, en de overstapboete later slikken.
Maar dat geeft dus aan dat binnenkort de gasprijzen weer gaan zakken als 3 jaar vastzetten zoveel goedkoper is.
Energiebedrijven gaan het echt niet uit eigen zak betalen.
pi_202089170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:41 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, en we maken ons druk om inperking van de HRA. Dat is voor de meesten peanuts ten opzichte van de gasprijzen.
De rijke lui met veel te dure woningen hebben veel voordeel van HRA daarom wordt het niet ingeperkt.
De mensen met kleine woningen en gezien de huidige rente hebben er weinig aan.
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 18:21:14 #105
8781 crew  Frutsel
pi_202089367
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:59 schreef mrevil1337 het volgende:
@:Frutsel de titel klopt niet want gas is inmiddels al 1,70 per kuub.
Bron?
pi_202089415
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 18:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Bron?
https://www.gaslicht.com/energievergelijker
Ik kan werkelijk nergens een aanbieder vinden die het nog voor 1,30 per kuub doet.

De bekende jongens doen het allemaal voor 1,70, enkele virtuele energieaanbieders waar die failliete toko van Welkom energie ook onder viel doen het nog iets goedkoper.

1,5 per kuub is echt het minimale als je naar een energieleverancier wil met contractjes, maar dan loop je later mischien weer het risico om je zonnepanelen opbrengt kwijt te raken en eventueel je voorschot ook.
pi_202089688
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:25 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
https://www.gaslicht.com/energievergelijker
Ik kan werkelijk nergens een aanbieder vinden die het nog voor 1,30 per kuub doet.

De bekende jongens doen het allemaal voor 1,70, enkele virtuele energieaanbieders waar die failliete toko van Welkom energie ook onder viel doen het nog iets goedkoper.

1,5 per kuub is echt het minimale als je naar een energieleverancier wil met contractjes, maar dan loop je later mischien weer het risico om je zonnepanelen opbrengt kwijt te raken en eventueel je voorschot ook.
Dat is logisch, de winter komt eraan, aangezien 95% van het gas de komende 4 maanden verbruikt gaat worden, dan ga je geen tarief afgeven waarmee je als energieboer de soep in gaat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202089720
Ik kan bij greenchoice alvast verlegen voor 1,30 per kuub voor een jaar, elektra 40 cent. 140 verlengkorting.
Goede, of beter wachten tot januari?
pi_202090501
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik kan bij greenchoice alvast verlegen voor 1,30 per kuub voor een jaar, elektra 40 cent. 140 verlengkorting.
Goede, of beter wachten tot januari?
Ook Greenchoice. Gas bij dit verlengaanbod was een paar weken terug nog 1,50. Nog even wachten en het is vast nog goedkoper
pi_202090883
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De mens is vrij goed in het lenen van berenvachten. Hoewel gemodificeerde schapenvachten vaak wat beter zitten.
Slachters zijn geen mensen maar roof- dieren/vogels.
pi_202092598
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik kan bij greenchoice alvast verlegen voor 1,30 per kuub voor een jaar, elektra 40 cent. 140 verlengkorting.
Goede, of beter wachten tot januari?
Geen idee maar dat ze je deze opties aanbieden zegt iets dat energieleveranciers meer weten want anders gebeurde het niet.
pi_202095361
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 22:13 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Geen idee maar dat ze je deze opties aanbieden zegt iets dat energieleveranciers meer weten want anders gebeurde het niet.
Iedereen verwacht dat deze situatie niet eeuwig door kan gaan. Nu staat de gasprijs 75 euro / MWh, dat is als je omrekent naar vaten olie ongeveer $140 / vat olie.

De huidige prijs is $ 85 / vat olie. Dus je zou kunnen zeggen dat de gasprijs een factor 1.75 te hoog staat. Meestal zijn gasprijzen lager dan olie-prijzen, omdat olie een veelzijdiger product is dan gas. Dus een factor 2 te hoog, is in dat opzicht wel te verdedigen.

Dus ja .. de gasprijs is in dat opzicht overgewaardeerd. Vraag is: wanneer gaan we terug naar acceptabele waarden?
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:55:53 #113
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_202095607
Geen verdubbeling? 'Variabel energietarief stijgt volgend jaar met ruim 20 euro netto'

quote:
Rob Koster

Economieverslaggever

Op het hoogtepunt van de gascrisis, begin oktober, schoten de energieprijzen door het dak. Er werd toen gevreesd voor een verdubbeling van de energierekening. Inmiddels is de markt weer wat tot rust gekomen. Wat betekent dit voor de prijs van de gasrekening per 1 januari? Om te zien welke kant het opgaat, heeft de NOS de grootste energiebedrijven in Nederland benaderd.

Zij zeggen dat huishoudens met een gemiddeld energieverbruik en een variabel tarief in 2022 waarschijnlijk netto ruim 20 euro per maand meer betalen voor energie.

De drie bedrijven die de NOS heeft benaderd, hebben samen ruim driekwart van de Nederlandse markt in handen. Twee van de drie waren bereid om op basis van anonimiteit een inkijkje te geven in hun nieuwe variabele tarieven per 1 januari. Dat is de datum waarop de energieprijzen voor consumenten worden aangepast.

De bedrijven willen nog niet met naam naar buiten treden, omdat de informatie concurrentiegevoelig is en omdat de gasmarkt in de komende weken nog kan bewegen. Toch geven de bedragen een beeld welke kant het per 1 januari opgaat met de variabele tarieven. Bij de rondgang werd uitgegaan van de hoeveelheid energie die een gemiddeld huishouden per jaar ongeveer verbruikt: 1500 m3 gas en 3300 kWh elektriciteit.
Bedrijf 1: netto 20 euro

Bij een variabel tarief dat per 1 januari wordt aangepast, betekent dit bij bedrijf 1 een stijging van de maandelijkse energiekosten met zo'n 60 euro bruto per maand ten opzichte van het huidige tarief.

De overheid heeft alleen drie miljard euro uitgetrokken om een jaar lang de energiebelasting te verlagen ter compensatie van de hoge gasprijzen.

Dat levert volgens dit bedrijf per huishouden zo'n 40 euro per maand op. Netto betaalt zo'n huishouden bij dit bedrijf dan dus ongeveer 20 euro per maand meer dan nu.
Bedrijf 2: netto 25 euro

Ook bedrijf 2 komt uit op een bruto stijging van 60 euro per maand, waarbij de berekening van de gemiddelde daling van de energiebelasting uitkomt op 35 euro per maand. Netto gaat een huishouden bij bedrijf 2 dus 25 euro per maand meer betalen.

Op basis van de informatie van deze twee grote energiebedrijven valt dus te concluderen dat een huishouden met een gemiddeld verbruik en een variabel tarief volgend jaar netto zeker 20 euro per maand meer gaat betalen voor zijn energie.
Doemscenario

Het gaat hier enkel om verwachtingen. De bedrijven zelf houden een slag om de arm in verband met bewegingen op de internationale gasmarkt. Bovendien is het niet onmogelijk dat andere, kleinere energiebedrijven hogere tarieven in rekening brengen. Toch lijkt de prijsverhoging voor de meeste mensen minder dramatisch uit te pakken dan eerder gevreesd.
Gasprijs per megawatt-uur NOS

Op het hoogtepunt van de gascrisis op 6 oktober schoot de prijs per megawattuur namelijk zelfs heel even door de 160 euro (niet zichtbaar op de bovenstaande langetermijngrafiek). Ter vergelijking: in augustus lag die prijs nog rond 40 euro. Na die stijging in oktober begon er een doemscenario te leven van een verdubbeling van de energierekening.

Omdat veel elektriciteit opgewekt wordt met behulp van aardgas, stijgt de elektriciteitsprijs ook als de gasprijs oploopt. Inmiddels staat de gasprijs voor het eerste kwartaal van volgend jaar op 73 euro per megawattuur en zakt de prijs in het tweede kwartaal terug naar 43 euro per megawattuur.
Verlaat kerstcadeau

Niet iedereen heeft overigens last van de prijsstijgingen. Ruim de helft van de huishoudens in Nederland heeft een vast contract met het energiebedrijf en merkt pas een verandering van de energierekening als het contract vernieuwd moet worden.

Sterker: vanwege de verlaging van de energiebelasting krijgen veel mensen een verlaat 'kerstcadeau' van de overheid. Zij gaan juist minder betalen.

Waarom die gasprijs überhaupt is gaan stijgen, is te zien in deze uitlegvideo van NOS op 3 van een maand geleden:
Waarom de prijs van gas zó hard stijgt

Mensen die de gestegen gas- en elektriciteitsprijzen wel in de portemonnee voelen, zijn dus degenen met een variabel contract. Naar schatting 44 procent van de huishoudens in Nederland heeft zo'n contract.

De tarieven daarvan worden door de meeste energiebedrijven twee keer per jaar vastgesteld. De nieuwe variabele tarieven die per 1 januari ingaan moeten op 1 december officieel bekend gemaakt zijn. Op dit moment is overigens een nieuw vast contract afsluiten vanwege de hoge prijzen onvoordeliger dan kiezen voor een variabel tarief.
Vergelijken en nog eens vergelijken

De Consumentenbond vindt dat, als de voorspellingen uitkomen, de tariefstijgingen meevallen. "Al is 20 euro per maand extra voor sommige mensen natuurlijk nog best wel veel", zegt woordvoerder Joyce Donat.

De Consumentenbond blijft bij zijn advies om niet halsoverkop over te stappen, maar in een variabel contract te blijven tot januari. Donat: "Het is natuurlijk zuur voor mensen die toch onder druk van wie dan ook nu net een nieuw duur contract zijn aangegaan. Maar het devies is dus: vergelijken en nog eens vergelijken. En dan een keuze maken. Ook voor de mensen die noodgedwongen nu een duur tijdelijk contract hebben afgesloten omdat hun leverancier failliet is gegaan."
https://nos.nl/artikel/24(...)t-ruim-20-euro-netto
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_202099635
https://www.nu.nl/economie/6166866/toezichthouder-trekt-stekker-uit-tweede-energieleverancier.html


quote:
09 november 2021 15:10
Toezichthouder trekt stekker uit tweede energieleverancier

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de leveringsvergunning van energiebedrijf Enstroga ingetrokken. Dat heeft de toezichthouder bekendgemaakt. Het is de tweede energieleverancier in korte tijd die de activiteiten moet staken, naar aanleiding van de sterk opgelopen prijzen voor gas en elektriciteit.

Enstroga had een paar honderd klanten en was daarmee een stuk kleiner dan Welkom Energie, waarvan vorige maand de vergunning werd ingetrokken. Dat bedrijf telde toen zo'n 90.000 klanten.
pi_202099753
Ai, nog 1. :(
  dinsdag 9 november 2021 @ 17:13:00 #116
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202100964
Volgens de NOS 150 klanten, hoe heeft zo'n bedrijf überhaupt enig bestaansrecht gehad in de energiemarkt. Werd dat parttime gerund door twee man op een zolderkamer ofzo?
pi_202101005
https://www.vastelastenbo(...)abiliteitsproblemen/

quote:
De solvabiliteit van negentien energiemaatschappijen werd onderzocht. Vier energieleveranciers hebben een negatieve solvabiliteit. Het gaat hier om Fenor Energie, Gewoon Energie, VanHelder en Welkom Energie. Zes andere energieleveranciers, waartoe Anode Energie, EnergyZero, Enstroga, Green NL, Slim met Energie en Vrij op Naam behoren, hebben een positieve solvabiliteit hoewel deze erg laag is. Voor deze bedrijven geldt dat een klein verlies ze direct in problemen kunnen komen. De laatste groep energieleveranciers bevindt zich niet in de gevarenzone en bestaat uit De Vrije Energie Producent, Eneco, Engie, Nieuwe Energie Groep, SEPA Green Energy en Vattenfall. Deze leveranciers hebben een gemiddelde tot hoge solvabiliteit. Er zijn ook leveranciers die een uitstekende solvabiliteit hebben. Greenchoice heeft een solvabiliteit van boven de twintig procent.
Dan kan iedereen even weten of je een verstandige keuze hebt gedaan met je leverancier. Ik blijf dus zitten waar ik zit.

quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef Twiitch het volgende:
Volgens de NOS 150 klanten, hoe heeft zo'n bedrijf überhaupt enig bestaansrecht gehad in de energiemarkt. Werd dat parttime gerund door twee man op een zolderkamer ofzo?
Ik lees ergens dat ze het gros van de klanten al hebben weggejaagd door de contracten al open te breken. Die honderdvijftig zijn waarschijnlijk de mensen die ondanks dat bleven en de tussentijdse verhoging wilden aanvechten.
pi_202101071
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:13 schreef Twiitch het volgende:
Volgens de NOS 150 klanten, hoe heeft zo'n bedrijf überhaupt enig bestaansrecht gehad in de energiemarkt. Werd dat parttime gerund door twee man op een zolderkamer ofzo?
Ze wouden al bij 300 klanten de levering eenzijdig stopzetten maar werden teruggefloten door de acm.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202101580
twitter
pi_202102646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Met als resultaat 10% daling van de gasprijs. Nu nog hopen dat november en december in West Europa zacht weer kennen. Dan worden de reserves minder aangesproken dan verwacht waardoor de prijs nog wat verder zal dalen.
pi_202104136
We zouden best een poll kunnen maken, hoeveel energieleveranciers gaan omvallen.
pi_202109268
Mijn ouders hebben een brief ontvangen. Ze gaan van 190 euro per maand naar 395 euro per maand. Totale paniek daar.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 11:55:07 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202109294
Die TT is wel tragisch :{

Er zal toch wel een moment zijn dat mijn inefficiënte mobiele airco goedkoper is? :o
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202109418
Leveranciers zouden onder veel strenger toezicht moeten staan, en vooruitbetaalde voorschotten zouden op een derden rekening moeten worden gezet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202109491
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:55 schreef Nattekat het volgende:
Die TT is wel tragisch :{

Er zal toch wel een moment zijn dat mijn inefficiënte mobiele airco goedkoper is? :o
Ik heb er hier ook twee staan maar denk er nog niet aan om ze te laten verwarmen.

Maar er zijn wel mensen (op Tweakers) met vaste airco die daarmee verwarmen. Die zijn natuurlijk wel wat efficiënter.

Hoe dan ook energie wordt steeds duurder verwacht ik. Binnenkort wordt de hybride warmtepomp hier geïnstalleerd en offertes voor zonnepanelen zijn opgevraagd. Ze maken de levering van gas en electriciteit gewoon elke keer duurder om mensen maar te laten investeren in warmtepompen en zonnepanelen.
pi_202109572
Energie-prijzen gaan hoog blijven. Niet zo hoog als nu, maar geen niveau's meer als tijdens corona.

- Minder concurrentie op energiemarkt, ik denk dat er meer regels komen om omvallen te voorkomen
- Commercieele gasprijzen waren eigenlijk sinds 2014 laag (tussen 15 en 30ct / m3). Ik denk dat bodemtarieven rond 15 of 20ct /m3 niet meer gaan voorkomen de komende jaren
- Ook omdat er toch weinig is geinvesteerd in olie- en gas na 2014.
- En natuurlijk alle plannen om te verduurzamen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 12:22:59 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202109615
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik heb er hier ook twee staan maar denk er nog niet aan om ze te laten verwarmen.
Ik had 2 weken geen keus, maar met de juiste opstelling deed ie het toch wel behoorlijk. Juist in de huidige temperaturen werkt ie het best.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202109692
quote:
2s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:20 schreef skrn het volgende:
Energie-prijzen gaan hoog blijven. Niet zo hoog als nu, maar geen niveau's meer als tijdens corona.

- Minder concurrentie op energiemarkt, ik denk dat er meer regels komen om omvallen te voorkomen
- Commercieele gasprijzen waren eigenlijk sinds 2014 laag (tussen 15 en 30ct / m3). Ik denk dat bodemtarieven rond 15 of 20ct /m3 niet meer gaan voorkomen de komende jaren
- Ook omdat er toch weinig is geinvesteerd in olie- en gas na 2014.
- En natuurlijk alle plannen om te verduurzamen.
Waarom zouden er meer regels komen? Failisementen voorkomen is geen beleid namelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202109737
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom zouden er meer regels komen? Failisementen voorkomen is geen beleid namelijk.
Ik denk dat er politieke druk komt om energie-leveranciers te verplichten hogere reserves aan te houden. Maar dat is enkel mijn verwachtig.
pi_202109763
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:30 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik denk dat er politieke druk komt om energie-leveranciers te verplichten hogere reserves aan te houden. Maar dat is enkel mijn verwachtig.
Waarom dan? Nogmaals failisementen voorkomen is geen politiek doel en de levering van energie komt nooit in het gevaar.
Hooguit zal er wat populistisch gebral komen van de gebruikelijke partijen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202109788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom dan? Nogmaals failisementen voorkomen is geen politiek doel en de levering van energie komt nooit in het gevaar.
Hooguit zal er wat populistisch gebral komen van de gebruikelijke partijen.
Kijken wie er gelijk krijgt ;)

Gewoon een gevoel van mijn kant.
pi_202109828
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:53 schreef AnsTweedehands het volgende:
Mijn ouders hebben een brief ontvangen. Ze gaan van 190 euro per maand naar 395 euro per maand. Totale paniek daar.
Hoe lang is dat nieuwe contract?
Op tv hoorde ik bv dat eneco de contracten van welkomenergie overneemt wat tot maart duurt. Als het inderdaad ca 6 maanden contracten zijn dan zijn die voorschotten heel normaal namelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202109838
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:32 schreef skrn het volgende:

[..]
Kijken wie er gelijk krijgt ;)

Gewoon een gevoel van mijn kant.
Ik zou het gek vinden...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202110249
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom zouden er meer regels komen? Failisementen voorkomen is geen beleid namelijk.
Faillissementen voorkomen is geen beleid. Consumenten tegen grote verliezen beschermen is wel beleid.

Ook met consumentenbescherming zullen faillissementen niet voorkomen worden. Maar er zijn wel verschillende opties te bedenken om het risico wat consumenten lopen te beperken.
pi_202110777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoe lang is dat nieuwe contract?
Op tv hoorde ik bv dat eneco de contracten van welkomenergie overneemt wat tot maart duurt. Als het inderdaad ca 6 maanden contracten zijn dan zijn die voorschotten heel normaal namelijk.
We gaan er vanmiddag eens uitgebreid voor zitten.
pi_202111504
Als Eneco de voorschotten en salderingstegoed laat vervallen en dus de komende maanden volledig in rekening brengt wat dan gebruikt gaat worden dan zal de rekening behoorlijk oplopen inderdaad.

Het wordt tijd dat er voor energie betaald gaat worden wat de afgelopen maand (of dag) is verbruikt in plaats van dat voorschotten gedoe. Of de voorschotten moeten op een derdenrekening komen. Dit is natuurlijk financieel Russisch roulette spelen hou het nu is geregeld.
pi_202112004
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:30 schreef qajariaq het volgende:
Als Eneco de voorschotten en salderingstegoed laat vervallen en dus de komende maanden volledig in rekening brengt wat dan gebruikt gaat worden dan zal de rekening behoorlijk oplopen inderdaad.

Het wordt tijd dat er voor energie betaald gaat worden wat de afgelopen maand (of dag) is verbruikt in plaats van dat voorschotten gedoe. Of de voorschotten moeten op een derdenrekening komen. Dit is natuurlijk financieel Russisch roulette spelen hou het nu is geregeld.
Haha, verzeker je maar dan.

Uiteindelijk gaat dat toch de hele cyclus door, iedereen belast risico door aan elkaar en weet ik het. Netto dezelfde uitkomst. Je betaald dan meer voor het verhoogde risico voor schuldeisers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202112576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Haha, verzeker je maar dan.

Uiteindelijk gaat dat toch de hele cyclus door, iedereen belast risico door aan elkaar en weet ik het. Netto dezelfde uitkomst. Je betaald dan meer voor het verhoogde risico voor schuldeisers.
Een verzekering zou ook kunnen inderdaad. Zoals bij banken bijvoorbeeld die van elkaar de tegoeden van een omgevallen andere bank ophoesten vanuit een waarborgfonds.

Rekenvoorbeeld. Jaarafrekening op 1 April en zonnepanelen die net het jaarverbruik opleveren. Zo iemand heeft tot ongeveer half oktober elektra opgespaard om dat te salderen tot 1 april. Daarnaast heeft ie een voorschot betaald van 100 euro per maand voor gas. Dus 600 euro voorschot betaald en voor nog ongeveer 50 euro gebruikt het afgelopen half jaar. Nu gaat de leverancier failliet. Voorschot en salderingssaldo kwijt.

Voor het komende half jaar krijgt ie dus een gasrekening van bijna 1200 euro te betalen en in plaats van die 'gratis' stroom betaald ie daar naar schatting ook nog eens 500 euro voor. Anders had ie met 600 euro voorschot ongeveer quitte gedraaid.

En dan heeft dit rekenvoorbeeld nog niet eens rekening gehouden met de gestegen energiekosten van Eneco die daar nog boven op komen.

Voor een hoop mensen is de verhoging van de kosten al niet te overzien maar als je dan het failliet gaan van je leverancier er nog bovenop krijgt is het echt niet normaal veel duurder.

Er mag dus best een waarborgfonds komen voor kosten bij failliet gaan van energieleveranciers.
pi_202113337
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:36 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Een verzekering zou ook kunnen inderdaad. Zoals bij banken bijvoorbeeld die van elkaar de tegoeden van een omgevallen andere bank ophoesten vanuit een waarborgfonds.

Rekenvoorbeeld. Jaarafrekening op 1 April en zonnepanelen die net het jaarverbruik opleveren. Zo iemand heeft tot ongeveer half oktober elektra opgespaard om dat te salderen tot 1 april. Daarnaast heeft ie een voorschot betaald van 100 euro per maand voor gas. Dus 600 euro voorschot betaald en voor nog ongeveer 50 euro gebruikt het afgelopen half jaar. Nu gaat de leverancier failliet. Voorschot en salderingssaldo kwijt.

Voor het komende half jaar krijgt ie dus een gasrekening van bijna 1200 euro te betalen en in plaats van die 'gratis' stroom betaald ie daar naar schatting ook nog eens 500 euro voor. Anders had ie met 600 euro voorschot ongeveer quitte gedraaid.

En dan heeft dit rekenvoorbeeld nog niet eens rekening gehouden met de gestegen energiekosten van Eneco die daar nog boven op komen.

Voor een hoop mensen is de verhoging van de kosten al niet te overzien maar als je dan het failliet gaan van je leverancier er nog bovenop krijgt is het echt niet normaal veel duurder.

Er mag dus best een waarborgfonds komen voor kosten bij failliet gaan van energieleveranciers.
Zoals bij het failliet gaan van de vorige energie boer (energieflex of zoiets). Zorg ervoor dat je altijd moet bijbetalen en hou je voorschot minimaal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202113649
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zoals bij het failliet gaan van de vorige energie boer (energieflex of zoiets). Zorg ervoor dat je altijd moet bijbetalen en hou je voorschot minimaal.
Dan moet je alsnog zorgen dat je jaarafrekening in oktober is als je zonnepanelen hebt.
pi_202113826
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zoals bij het failliet gaan van de vorige energie boer (energieflex of zoiets). Zorg ervoor dat je altijd moet bijbetalen en hou je voorschot minimaal.
Je kunt ook voor een grote partner kiezen ipv kantoortjes die nog niet eens weten hoe een M3 of kWh gemaakt wordt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202120121
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:49 schreef halfway het volgende:

[..]
Je kunt ook voor een grote partner kiezen ipv kantoortjes die nog niet eens weten hoe een M3 of kWh gemaakt wordt.
Nee, dat is allesbehalve een zekerheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202120171
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:49 schreef halfway het volgende:

[..]
Je kunt ook voor een grote partner kiezen ipv kantoortjes die nog niet eens weten hoe een M3 of kWh gemaakt wordt.
Dit. Grote bedrijven gaan nooit failliet
pi_202121543
Ik heb tarieven per halfjaar, wisselend op 1 januari en 1 juli,
Buiten de overheidsheffingen maar inclusief BTW zijn dit de nieuwe prijzen vanaf 1 januari 2022 bij Engie.
,
Gas van 30,20 cent per kub naar 53,24 cent per kub
Elektra van 8,31 cent per KwH naar 14,32 cent per KwH
Plus de vaste leveringskosten per dag, die gaan van 20,55 cent naar 21,92 cent per dag
(oftewel van ¤ 75,-- per jaar naar ¤ 80,-- per jaar).

Deze hogere prijzen zullen nog deels gecompenseerd worden door vermindering van de energiebelasting per 1 januari 2022.
pi_202121769
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Haha, verzeker je maar dan.

Uiteindelijk gaat dat toch de hele cyclus door, iedereen belast risico door aan elkaar en weet ik het. Netto dezelfde uitkomst. Je betaald dan meer voor het verhoogde risico voor schuldeisers.
Beter kun je een waarschuwing op je site plaatsen of bij de aanbieding, zoals bij beleggingen in de trant van:
"Pas op, deze leverancier heeft een verhoogd risico, met een zes op de schaal van zeven. U kunt uw voorschotten kwijt raken".
pi_202122592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:08 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Beter kun je een waarschuwing op je site plaatsen of bij de aanbieding, zoals bij beleggingen in de trant van:
"Pas op, deze leverancier heeft een verhoogd risico, met een zes op de schaal van zeven. U kunt uw voorschotten kwijt raken".
De grote multinationals zijn blij met je. Meer controle meer staat minder bedrijven meer geconcentreerde macht minder mkb.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 12 november 2021 @ 17:32:48 #147
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202144596
Wel bijzonder dat de handelaren niet in paniek raken door het grensconflict met Belarus, ondanks dat Lukashenko dreigt het gas af te sluiten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202144829
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:32 schreef ACT-F het volgende:
Wel bijzonder dat de handelaren niet in paniek raken door het grensconflict met Belarus, ondanks dat Lukashenko dreigt het gas af te sluiten.
Dat geeft waarschijnlijk gewoon aan dat het niet zoveel uitmaakt als Lukashenko dat doet. :Y
pi_202144856
quote:
2s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:20 schreef skrn het volgende:
Energie-prijzen gaan hoog blijven. Niet zo hoog als nu, maar geen niveau's meer als tijdens corona.

- Minder concurrentie op energiemarkt, ik denk dat er meer regels komen om omvallen te voorkomen
- Commercieele gasprijzen waren eigenlijk sinds 2014 laag (tussen 15 en 30ct / m3). Ik denk dat bodemtarieven rond 15 of 20ct /m3 niet meer gaan voorkomen de komende jaren
- Ook omdat er toch weinig is geinvesteerd in olie- en gas na 2014.
- En natuurlijk alle plannen om te verduurzamen.
De gas future vertelt wat anders. Die zit zo medio 2023 weer op niveau 2019 *O*
pi_202163678
Ik heb bij Eneco alleen een huurboiler. Ik woon in een appartement en heb mijn elektriciteit bij GreenChoice. Nou kreeg ik een jaarnota waarbij ze nog 17 Euro extra in rekening brachten. De omschrijving van de totale kostenpost: "Warmte, Toon, abonnementen, overige kosten en kortingen". Dat is het.

Dus bel je de klantenservice. Die verbreken iedere keer automatisch de verbinding voordat je een medewerker aan de lijn krijgt. "Het is te druk." En je moet eerst googelen naar het telefoonnummer, want dat hebben ze uiteraard van hun website gehaald wegens te duur, omdat mensen dat zomaar gaan bellen.

Je bent dus verplicht de chat te gebruiken. Volgens de chat is mijn maandtarief met 45 cent verhoogd. Daarna wordt de verbinding verbroken. Maar ik betaal altijd via hun iDeal link in de email. Het is dus pas volgende maand dat die huur 45 cent omhoog gaat.

Op "Mijn Eneco" op hun website ben ik onbekend en heb ik geen contracten of nota's. Ik zie dus alleen reclames om er zo snel mogelijk zo veel mogelijk af te sluiten. En hun website is een totaal onbegrijpelijk doolhof, waar je de helpdesk voor moet bellen om iets te kunnen vinden. Maar dat is bij Enexis, de netwerkbeheerder, net zo slecht geregeld.

Ze sturen dus een rekening zonder enige specificatie en gaan ongetwijfeld harde maatregelen nemen als ik die niet betaal.

Wat een waardeloos bedrijf. Ik zou er achteraf gezien zeker geen zaken meer mee doen. En het onbereikbaar maken van de klantenservice ziet er misschien goed uit op de managementpresentatie, maar het verbetert de service toch absoluut niet.
  maandag 15 november 2021 @ 00:27:29 #151
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202182503
Gemiddeld huishouden betaalt bij Vattenfall volgend jaar 40 euro per maand extra

quote:
De gasprijzen bij energieleverancier Vattenfall stijgen vanaf 1 januari fors: van 82,5 cent per kuub naar 125,9 cent. Voor stroom betalen Vattenfall-klanten met een variabel contract straks geen 23,6 cent maar 26,2 cent per kilowattuur. Bij een gemiddeld verbruik betekent dit dat een klant met een variabel contract 39,40 euro per maand meer zal moeten betalen, berekende Vattenfall.
Rest van het artikel in de link. 26,2 cent voor een Kwh vind ik reuze meevallen. Ben benieuwd waar de rest mee komt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_202184262
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 00:27 schreef monkyyy het volgende:
Gemiddeld huishouden betaalt bij Vattenfall volgend jaar 40 euro per maand extra
[..]
Rest van het artikel in de link. 26,2 cent voor een Kwh vind ik reuze meevallen. Ben benieuwd waar de rest mee komt.
Ik ben welkom energie gedupeerde en betaal 2x zoveel nu bij Eneco. Zodra ik kan switchen doe ik dat meteen.
pi_202184621
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 09:48 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik ben welkom energie gedupeerde en betaal 2x zoveel nu bij Eneco. Zodra ik kan switchen doe ik dat meteen.
Zie post 144, en bel dan Eneco op waarom jij dan hoger zit.
pi_202186060
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 09:48 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik ben welkom energie gedupeerde en betaal 2x zoveel nu bij Eneco. Zodra ik kan switchen doe ik dat meteen.
Naar wat?
  roze maandag 15 november 2021 @ 14:18:45 #155
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202187609
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 09:48 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik ben welkom energie gedupeerde en betaal 2x zoveel nu bij Eneco. Zodra ik kan switchen doe ik dat meteen.
Je had allang kunnen switchen. Ik ben inmiddels 11 dagen weg bij Eneco, netjes een eindnota gehad voor paar dagen verbruik.
Your beauty never ever scared me.
pi_202188033
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:18 schreef Ama het volgende:

[..]
Je had allang kunnen switchen. Ik ben inmiddels 11 dagen weg bij Eneco, netjes een eindnota gehad voor paar dagen verbruik.
Waar ben je naartoe gegaan en wat zijn de tarieven?
  roze maandag 15 november 2021 @ 14:57:04 #157
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202188072
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:54 schreef Homey het volgende:

[..]
Waar ben je naartoe gegaan en wat zijn de tarieven?
Ik was nog op tijd voor een goedkoop modelcontract tot 1 januari.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your beauty never ever scared me.
pi_202198000
quote:
Eerder dit jaar veranderde uw leverancier in GreenNL. Op 11 december 2021 wordt GreenNL officieel Coolblue Energie. Zo kunnen we u een nog betere service bieden.
Misschien zit ik dan toch goed op het moment.
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:58:06 #159
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202201606
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_202203057
Lekker dan, dit wordt een dure winter voor ons allen.
pi_202205014
quote:
quote:
Daardoor moet er nu een bedrag van 83,18 euro worden betaald per megawattuur.
Waar zie ik het verkeerd, komt dat uit op nog geen dubbeltje per m3? 83 ct per Kwh en een m3 heeft bijna 10 Kwh.
pi_202205295
Ergens best stom dat er zoveel mensen zijn die geen vast 3 - 5 jaren contract hebben. Ik heb het gelukkig wel, bij toeval geef ik toe. Stond iemand aan mijn deur 1 jaar terug met een aanbieding zoveel goedkoper dan wat ik zelf had bij mijn eigen aanbieder dat ik direct mijn eigen aanbieder opbelde waarom die andere aanbieding zoveel goedkoper was. Toen kreeg ik te horen dat dat was omdat ik geen vast contract had maar ik ook zeer goedkope energie kon krijgen door voor 3 jaar af te sluiten. Heb ik uiteraard direct gedaan.
pi_202205604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]
Waar zie ik het verkeerd, komt dat uit op nog geen dubbeltje per m3? 83 ct per Kwh en een m3 heeft bijna 10 Kwh.
83 euro per MWh is 0,083 euro per kWh, en dus ongeveer 83ct per m3.

Zit trouwens bijna terug op de volle euro per m3.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:33:52 #164
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202206049
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202206760
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]
Waar zie ik het verkeerd, komt dat uit op nog geen dubbeltje per m3? 83 ct per Kwh en een m3 heeft bijna 10 Kwh.
Exclusief belasting, exclusief BTW over het gas en exclusief BTW over de belasting.
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:02:00 #166
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202210189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:40 schreef Alpha0 het volgende:
Ergens best stom dat er zoveel mensen zijn die geen vast 3 - 5 jaren contract hebben.
Ook 3-5 jaar contracten lopen een keer af he. En als dat net in een dure periode is kan je ook besluiten een kort contract te nemen. Met je 3-5 contract had je ook het dal tijdens corona gemist.

Met een kort contract heb je af en toe een wat hoger tarief dan je wilde en dan weer wat lager.
Uitindelijk maakt het, los van een bonus niet veel uit.

Je denkt toch niet dat je het met je contracten 'wint' van de kennis van je energiebedrijf toch?
Tot nooit .......
pi_202210942
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 14:57 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik was nog op tijd voor een goedkoop modelcontract tot 1 januari.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tarieven per 1 januari naar ¤1,25 per kubieke meter gas bij vattenfall variabel model contracten…..
  roze dinsdag 16 november 2021 @ 22:44:24 #168
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202211909
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:21 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Tarieven per 1 januari naar ¤1,25 per kubieke meter gas bij vattenfall variabel model contracten…..
Weet ik
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:54:38 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202212956
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:02 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ook 3-5 jaar contracten lopen een keer af he. En als dat net in een dure periode is kan je ook besluiten een kort contract te nemen. Met je 3-5 contract had je ook het dal tijdens corona gemist.

Met een kort contract heb je af en toe een wat hoger tarief dan je wilde en dan weer wat lager.
Uitindelijk maakt het, los van een bonus niet veel uit.

Je denkt toch niet dat je het met je contracten 'wint' van de kennis van je energiebedrijf toch?
Je wint zekerheid.
  woensdag 17 november 2021 @ 10:59:08 #171
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202215854
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 23:31 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Je wint zekerheid.
Als je daar behoeft aan hebt... zeker doen.
Ik reageerde vooral op de opmerking dat het 'stom' is om geen lang contract af te sluiten.

Het is gewoon een andere keuze.
Ik heb een contract waar de tarieven per uur veranderen (easy-energy).
Heel lang heb ik gelachen toen ik gratis stroom kreeg (soms zelf geld toe). Nu doet het ff pijn.
Ik heb de 55cent per kWh al even langs zien komen, maar een paar dagen later ook de 9 cent (incl belasting!).
Tot nooit .......
  Moderator woensdag 17 november 2021 @ 11:43:40 #172
8781 crew  Frutsel
pi_202216275
En de derde valt om: Allure Energie
(maar niet door de stijgende prijzen)

https://nos.nl/artikel/24(...)or-stijgende-prijzen
pi_202216330
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:43 schreef Frutsel het volgende:
En de derde valt om: Allure Energie
(maar niet door de stijgende prijzen)

https://nos.nl/artikel/24(...)or-stijgende-prijzen
Slechts 600 klanten, en dan al meerdere aandeelhouders die ruzie maken (over waarschijnlijk hun DGA-salaris)..
pi_202226966
Allure bleek ook nog shirtsponsor te zijn van FC Groningen. Ik denk dat deze 600 klanten meer hebben bijgedragen hebben in de exploitatie van FC Groningen dan 600 seizoenkaarthouders.
pi_202227009
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:02 schreef Speekselklier het volgende:
Je denkt toch niet dat je het met je contracten 'wint' van de kennis van je energiebedrijf toch?
Impliceer je nu dat de markt efficiënt is?
Het is niet dat beleggers de risico's nemen het is per energiebedrijfje van lik mijn kutje dat de risico's worden genomen van die lange termijn contracten - zie faillisementen -
Maar wie weet joh, risico nemen is prima, als je failliet gaat verlies jij die waarde niet maar een gedeelte ook de schuldeisers.

Grote jackpot of groot verlies is voor een aandeelhouder derhalve positief:
Bij winst krijgen ze alle baten.
Bij verlies lappen partijen mee waar het bedrijf schulden aan heeft.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202227083
quote:
Wel mooi dit:

Nord stream 2 open = goed nieuws voor Gazprom
Nord stream 2 dicht = hogere prijzen = goed nieuws voor Gazprom.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202231176
Eneco heeft na wat aandringen van mijn kant toch toegegeven dat ze wat fout hebben gedaan, de zaak gecorrigeerd en hun excuus aangeboden. Netjes.
  donderdag 18 november 2021 @ 22:35:18 #178
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202237978
Essent heeft ook tarieven bekend gemaakt:

Essent verhoogt maandelijkse energierekening volgend jaar met zo'n 17,50 euro

Stroom: ¤0,2525
Gas: ¤1,11
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 19 november 2021 @ 07:10:48 #179
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202240103
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:35 schreef monkyyy het volgende:
Essent heeft ook tarieven bekend gemaakt:

Essent verhoogt maandelijkse energierekening volgend jaar met zo'n 17,50 euro

Stroom: ¤0,2525
Gas: ¤1,11
zonder belastingen volgens mij.
Tot nooit .......
pi_202247698
Energiedirect gaat al per 1 december omhoog (inclusief belastingen e.d., vandaag een mail over gehad):

¤ 0,35061 / kWh
¤ 1,11751 / m³
pi_202293699
Mijn nieuwe tarieven van Vattenfall per 1 januari.

Stroom ¤0,22 per kWh
Gas ¤1,25 per kuub
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 22 november 2021 @ 18:02:09 #182
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_202295466
quote:
80s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wel mooi dit:

Nord stream 2 open = goed nieuws voor Gazprom
Nord stream 2 dicht = hogere prijzen = goed nieuws voor Gazprom.
Het aandeel toch flink onderuit vandaag.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_202295680
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 18:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het aandeel toch flink onderuit vandaag.
Lagere prijzen, gok ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 30 november 2021 @ 20:59:19 #184
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202411351
Eneco per 1 januari:
¤ 0,259 / kWh
¤ 1,249 / m3

https://www.nu.nl/economi(...)o-hoger-in-2022.html

Kijkend naar de tarieven die nu bekend zijn lijkt erop dat gemiddeld ~¤0,26 / kWh en ¤1,25 / m3 de prijzen worden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_202419918
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:30 schreef MrBadGuy het volgende:
Energiedirect gaat al per 1 december omhoog (inclusief belastingen e.d., vandaag een mail over gehad):

¤ 0,35061 / kWh
¤ 1,11751 / m³
Dat is zonder belastingen. Ik krijg dit aanbod van ze (mijn contract loopt op 15-12 af):
¤1,56 per m³.
¤0,4 per kwh.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202420069
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is zonder belastingen. Ik krijg dit aanbod van ze (mijn contract loopt op 15-12 af):
¤1,56 per m³.
¤0,4 per kwh.
Echt duur. Een paar maand geleden bij Energie Direct voor een jaar contract afgesloten (vorige contract hadden we daar 2 jaar vast) van 1.01 per kuub gas en 0,29 kWh hoogtarief.
En dat was voor mij al reden genoeg om een hybride warmtepomp aan te schaffen en dan ook maar gelijk zonnepanelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 15:30:56 ]
pi_202420118
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Echt duur. Een paar maand geleden bij Energie Direct voor een jaar contract afgesloten (vorige contract hadden we daar 2 jaar vast) van 1.01 per kuub gas en 0,29 kWh hoogtarief.
En dat was voor mij al reden genoeg om een hybride warmtepomp aan te schaffen en dan ook maar gelijk zonnepanelen.
Ik ben daarom naar vattenfall gegaan:
1,24 en 0,33.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 1 december 2021 @ 16:35:24 #188
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202420983
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 16:09 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn nieuwe tarieven van Vattenfall per 1 januari.

Stroom ¤0,22 per kWh
Gas ¤1,25 per kuub
Dat is voor elektriciteit heel netjes.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik ben daarom naar vattenfall gegaan:
1,24 en 0,33.
Waarom is elektriciteit bij jou veel duurder dan hierboven?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202421495
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat is voor elektriciteit heel netjes.
[..]
Waarom is elektriciteit bij jou veel duurder dan hierboven?
Geen idee maar het verschil in gas maakte het waard. Overigens heeft Vattenfall per 25-11 zijn tarieven fors verhoogd en is ook niet meer interessant.

Edit: wel een idee ik heb het enkel tarief gepakt hij misschien dal.

[ Bericht 3% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-12-2021 17:12:05 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202422266
Waarom is Greenchoice opeens zoveel duurder dan anderen?

Snel overstappen naar Vattenfall voordat ik de lul ben
  woensdag 1 december 2021 @ 17:50:43 #191
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202422305
quote:
11s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:48 schreef BEFEM het volgende:
Waarom is Greenchoice opeens zoveel duurder dan anderen?

Snel overstappen naar Vattenfall voordat ik de lul ben
Wat zijn de tarieven?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_202422315
Nope, ook enkeltarief.
Zit wel 20 procent korting op, omdat ik al heel lang bij Nuon/Vattenfall zit.

Die 22 cent is zelfs naar boven afgerond, het is 0,216xxx

Maar het electriciteitstarief is niet zo boeiend met mijn zonnepanelen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202422384
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:50 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Wat zijn de tarieven?








Die Vattenfall is wat onduidelijk maar maandbedrag is de helft lager. Vattenfall is ¤0,29 voor stroom? Of tel ik die ¤ 0,08 daar nog bij op? En gas ¤ 1,53?

En is afsluiten in de zomer trouwens niet slimmer dan in de winter of maakt dat niet uit? Lijkt me dat energiemaatschappijen dat wel disconteren?
  woensdag 1 december 2021 @ 18:13:10 #194
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202422672
quote:
11s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:54 schreef BEFEM het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die Vattenfall is wat onduidelijk maar maandbedrag is de helft lager. Vattenfall is ¤0,29 voor stroom? Of tel ik die ¤ 0,08 daar nog bij op? En gas ¤ 1,53?

En is afsluiten in de zomer trouwens niet slimmer dan in de winter of maakt dat niet uit? Lijkt me dat energiemaatschappijen dat wel disconteren?
In het bovenste plaatje staan tarieven van ¤0,52 hoog en ¤0,40 laag. Maar in de berekening wordt een tarief van ¤0,295 gebruikt :?
En boven staat ¤1,98 voor een kuub maar in de berekening ¤1,53 voor een kuub.

Greenchoice is aardig duur met hun gas, met stroom valt wel mee, ervanuitgaande dat de onderste tarieven kloppen
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_202423167
De onderste 3 plaatjes zijn Vattenfall :+
  woensdag 1 december 2021 @ 18:45:35 #196
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202423282
Oh :')
Ja, greenchoice is achterlijk duur
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_202425892
And the druids turn to stone...
  woensdag 1 december 2021 @ 21:33:53 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202426535
quote:
11s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:48 schreef BEFEM het volgende:
Waarom is Greenchoice opeens zoveel duurder dan anderen?
Om te compenseren voor iedereen die nog net ff gebruikt heeft gemaakt van die actie van oktober. :7

quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 13:37 schreef Johannes788 het volgende:
Tip:

https://nl.pepper.com/aan(...)3-greenchoice-210765

86 eurocent kubieke meter gas alleen vandaag nog


[ Bericht 17% gewijzigd door AchJa op 01-12-2021 21:39:55 ]
pi_202427967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Om te compenseren voor iedereen die nog net ff gebruikt heeft gemaakt van die actie van oktober. :7
[..]

Is de aanmelding bij jou nog goed gekomen?
pi_202428056
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:45 schreef monkyyy het volgende:
Oh :')
Ja, greenchoice is achterlijk duur
Ik zit bij Greenchoice, had gelukkig voor 3 jaar vast laten leggen tot 2023. Stroom 0,22 (kWh), Gas 0,77 (m³).
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  woensdag 1 december 2021 @ 23:21:01 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202428120
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, allemaal top geregeld. ^O^
Mooi man. Heb je nog slim geregeld.
pi_202429146
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is zonder belastingen. Ik krijg dit aanbod van ze (mijn contract loopt op 15-12 af):
¤1,56 per m³.
¤0,4 per kwh.
Mailtje dubbel gecheckt: mijn genoemde bedragen zijn inclusief belastingen (daltarief voor elektriciteit is zelfs nog 4,5 cent lager).

Schijnbaar worden mensen met een aflopend contract gewoon extra genaaid :)
pi_202429639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]
Mailtje dubbel gecheckt: mijn genoemde bedragen zijn inclusief belastingen (daltarief voor elektriciteit is zelfs nog 4,5 cent lager).

Schijnbaar worden mensen met een aflopend contract gewoon extra genaaid :)
Kun jij die tarieven ook op de site terugvinden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202429865
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kun jij die tarieven ook op de site terugvinden?
In mijn.energiedirect.nl staan ze bij mij, maar ik kan me voorstellen dat deze tarieven niet voor nieuwe klanten geldt (of voor mensen bij wie het contract nu afloopt).

Totaal elektriciteit Normaaltarief (1 t/m 10.000 kWh) : ¤ 0,35061/kWh
Totaal elektriciteit Daltarief (1 t/m 10.000 kWh) : ¤ 0,30523/kWh

Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3) : ¤ 1,11751/m3

Daaronder staat hoe deze tarieven zijn opgebouwd (e.g., variabele kosten, belastingen, e.d.).
pi_202431033
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:45 schreef monkyyy het volgende:
Oh :')
Ja, greenchoice is achterlijk duur
Als ik energie vergelijkers invul zit Greenchoise heel vaak in de top 3 dus dat duur zijn valt wel mee. Ik zit naar volle tevredenheid al jaren bij die club. De kans dat ze omvallen is ook nog eens extreem klein dus blijf ik er lekker zitten.
  woensdag 8 december 2021 @ 22:10:00 #207
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202532434
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202532485
We zijn inmiddels drie maanden verder, hoop gelul, maar de prijzen zakken voor geen sodemieter. Lekker bezig weer Mark!!!
U MAD?
  woensdag 8 december 2021 @ 22:21:14 #209
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202532663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:12 schreef de_boswachter het volgende:
We zijn inmiddels drie maanden verder, hoop gelul, maar de prijzen zakken voor geen sodemieter. Lekker bezig weer Mark!!!
Ik las Markt :') Maar je hebt gelijk, het is allemaal de schuld van Mark :(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202534684
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:12 schreef de_boswachter het volgende:
We zijn inmiddels drie maanden verder, hoop gelul, maar de prijzen zakken voor geen sodemieter. Lekker bezig weer Mark!!!
Heeft ene Mark dan ineens wereldwijd een significant deel van alle gasleveranties opgekocht? Rijke vent, die Mark.

Maar volgens mij ligt de problematiek toch echt aan twee andere oorzaken:
- Het wereldwijd vervangen van zeer vervuilende kolenstook voor een wat schoner aardgas
- De verslaving aan relatief grote hoeveelheden aardgas bij Nederlandse particulieren en bedrijven als gevolg van de zeer lage prijzen in de afgelopen decennia, waardoor echt zuinig omgaan met energie nooit een prioriteit is geweest.
pi_202534729
In Belgie is ook een middelgrote omgevallen met 70K aansluitingen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 9 december 2021 @ 08:11:29 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202534783
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:02 schreef raptorix het volgende:
In Belgie is ook een middelgrote omgevallen met 70K aansluitingen.
Ik wacht even op de posts waarin Mark daar ook de schuld van krijgt :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202534969
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Heeft ene Mark dan ineens wereldwijd een significant deel van alle gasleveranties opgekocht? Rijke vent, die Mark.

Maar volgens mij ligt de problematiek toch echt aan twee andere oorzaken:
- Het wereldwijd vervangen van zeer vervuilende kolenstook voor een wat schoner aardgas
- De verslaving aan relatief grote hoeveelheden aardgas bij Nederlandse particulieren en bedrijven als gevolg van de zeer lage prijzen in de afgelopen decennia, waardoor echt zuinig omgaan met energie nooit een prioriteit is geweest.
Triljoenen aan extra geleend geld helpt ook niet mee. De rest is bijzaak. Geld dat tegen de plinten klotst zoekt zijn weg naar goederen.
pi_202535037
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Heeft ene Mark dan ineens wereldwijd een significant deel van alle gasleveranties opgekocht? Rijke vent, die Mark.

Maar volgens mij ligt de problematiek toch echt aan twee andere oorzaken:
- Het wereldwijd vervangen van zeer vervuilende kolenstook voor een wat schoner aardgas
- De verslaving aan relatief grote hoeveelheden aardgas bij Nederlandse particulieren en bedrijven als gevolg van de zeer lage prijzen in de afgelopen decennia, waardoor echt zuinig omgaan met energie nooit een prioriteit is geweest.
Vooral dat laatste is belangrijk. Na ca 20 jaar waarschuwingen dat men beter jan isoleren met allerlei gunstige regelingen, vooral die van vroeger waren echt zeer ruim en gunstig, zit je nu op de blaren als je er niet naar gehandeld hebt. De jonge mensen zijn nu alleen wel de lul.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202535248
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik wacht even op de posts waarin Mark daar ook de schuld van krijgt :+
Alles op Hugo!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 9 december 2021 @ 10:21:49 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202535814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Vooral dat laatste is belangrijk. Na ca 20 jaar waarschuwingen dat men beter jan isoleren met allerlei gunstige regelingen, vooral die van vroeger waren echt zeer ruim en gunstig, zit je nu op de blaren als je er niet naar gehandeld hebt. De jonge mensen zijn nu alleen wel de lul.
Plus dat het gas dat we hadden vooral bijna gratis weggegeven is aan de glastuinbouw, die weer primair voor de export produceren.
Als zij een normale prijs hadden moeten betalen was die sector nooit zo groot geweest.
En na de sector eerst als volk zwaar te subsidiëren met de lage gasprijzen zullen we ze straks wel moeten ondersteunen om überhaupt te overleven.
En voor wat? Al die banen? Behalve een veel te lage gasprijs betalen ze ook veel te lage lonen, en dus werken er geen Nederlanders maar primair arbeidsmigranten.

De producten uit het Westland mogen mooi zijn, maar ze zijn niet duur genoeg, en als ze wel duur genoeg waren werden ze niet verkocht.
Ergo: laat ze de normale gasprijs maar betalen, dan zal het gros van de bedrijven over de kop gaan en dat kost dan vooral wat bedrijfseigenaren hun werk, maar als je die vervolgens projectontwikkelaar op hun terrein laat spelen komen zij er ook wel weer uit, en gelijk een hoop ruimte voor woningen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202536592
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:46 schreef Confetti het volgende:

[..]
Triljoenen aan extra geleend geld helpt ook niet mee. De rest is bijzaak. Geld dat tegen de plinten klotst zoekt zijn weg naar goederen.
Triljoenen is een beetje overdreven... zo veel geld is er (in euro's of dollars gemeten iig) nergens in omloop... biljoenen nog wel (slechts een factor miljoen verschil)... maar ook daar heeft Mark maar voor een piep klein deel schuld aan.

De meeste mensen zitten iig tot minstens 1 januari nog warm tegen hun oude tarief, daarna komt er een belastingvoordeeltje... het compenseert niet alles, maar iig wat.
pi_202536800
quote:
Dat bedrijf is opgericht in 2011 door Joop Munsterman. Dat is die oud-voorzitter van FC Twente die altijd zo mooi kon praten op TV over dat schuld + schuld eigenlijk positief is. Zoals in de wiskunde, 2 keer min is plus
pi_202538363
quote:
Gasprijs gaat mede door lagere temperaturen weer hard omhoog

De gasprijs is weer op een niveau van boven de 100 euro per megawattuur beland op de Europese handelsmarkt. Begin oktober piekte de prijs op 116 euro, waarna die door een zachte oktobermaand weer tot bedaren was gekomen. In tegenstelling tot een paar maanden terug zijn de hogere gasprijzen nu wél ingecalculeerd in de prijzen die aan de consument in rekening worden gebracht. Dat zegt Ben Woldring van Gaslicht.com.

De lockdowns her en der in Europa zorgen juist voor een drukkend effect op het verbruik en prijzen.
Een goede oplossing is dus lockdowns, 4 vliegen in 1 klap. Minder corona besmettingen, lagere gasprijzen, afkoeling economie, minder CO2 uitstoot _O_
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202541185
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Les 1 van de economie is dat als een product schaars is dan wordt het duurder. Gezien Rusland veruit de grootste leverancier is voor Europa kan hij op korte termijn de prijs bepalen door domweg eventjes niet te leveren. Er is gewoonweg geen alternatief op korte termijn want dan moet er ook infrastructuur (en/of schepen) zijn om het spul hier te krijgen.

Dus op korte termijn kan hij de prijs bepalen maar op lange termijn prijst hij zich dan uit de markt. omdat we het elders halen en we dus nog gerichter naar alternatieve energiebronnen gaan kijken.

Dat nu de prijzen hoog zijn komt dus omdat Putin een politiek doel heeft en claimt domweg niet meer te kunnen leveren. Ook hebben hier mensen zitten slapen en de reserves niet aangevuld dit voorjaar en deze zomer. Dat speelde Putin dus nog meer in de kaart.

Handel met Rusland is een uitstekend middel om allerlei onenigheid in de hand te houden maar dan moet je wel zorgen dat de afhankelijkheid wel naar twee kanten er is.
Even mezelf quoten omdat er toch wel ontwikkelingen zijn.

Poetins doel is dus niet alleen maar die Nordstream II maar hij wil zijn macht mogelijk uitbreiden door te dreigen Ukraine binnen te vallen. Dat kan dus wel een langduriger partijtje blufpoker worden.

De strekking van mijn betoog is niet veranderd maar bij verder oplopende spanningen kan de gasprijs veel langer hoog blijven.

Zaak om nog meer zon en wind (+water) te oogsten. Vooralsnog de gaten opvullen met gas maar vooral zorgen dat die gaten klein worden. Opslag van energie blijft een belangrijk iets om te onderzoeken en ontwikkelen.

Overcapaciteit in natuurenergie kan natuurlijk een bestemming voor gezocht worden door energiegretige processen alleen te doen bij energie overschot.
pi_202545972
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-gasprijs-blijven

Prima artikel dat uitlegt dat aardgas nog lang de ruggengraat van de Nederlandse energievoorziening zal blijven. Alleen helaas wel premium.
pi_202547276
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:39 schreef rutger05 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-gasprijs-blijven

Prima artikel dat uitlegt dat aardgas nog lang de ruggengraat van de Nederlandse energievoorziening zal blijven. Alleen helaas wel premium.
Het zal zeker nog wel even duren voor we onze gascentrales kunnen sluiten en de industrie ook van aardgas af is.

Maar in de bebouwde omgeving is gas verbranden om cv-water tot 40-60 graden op te warmen echt nergens voor nodig. Dat kan veel efficiënter met een warmtepomp. Ook wanneer de elektriciteit voor die warmtepomp van een gasgestookte elektriciteitscentrale komt. Dat levert netto al snel een 50% besparing op. Dat scheelt zo'n 5 miljard m3 aardgas per jaar en dik 1000 euro op de jaarlijkse energierekening van een gemiddeld huishouden (of meer, wanneer de gasprijzen op termijn hoog blijven of nog verder stijgen)

In de industrie is voor veel processen hoogwaardige warmte nodig. Dat is niet altijd te elektrificeren. Met waterstof kunnen daar dan vaak wel successen geboekt worden. Maar dat is pas zinvol wanneer er op grote schaal waterstof geproduceerd kan worden uit overschotten aan groene stroom. Want waterstof produceren uit aardgas en dat dan verbranden heeft een veel beroerder rendement dan gewoon aardgas verbranden op de plek waar je de hoogwaardige warmte nodig hebt. En is dus een slechte oplossing. Voordat er voldoende groene waterstof is om de industriële processen volledig van het aardgas af te halen, zullen we inderdaad nog vele jaren verder zijn.
  donderdag 9 december 2021 @ 23:29:15 #223
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202547838
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:39 schreef rutger05 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-gasprijs-blijven

Prima artikel dat uitlegt dat aardgas nog lang de ruggengraat van de Nederlandse energievoorziening zal blijven. Alleen helaas wel premium.
Die Martien Visser heeft een interessante twitter, altijd leuk om even te kijken zo nu en dan. :Y

https://twitter.com/BM_Visser
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_202548376
Van 3 m3 3,16¤ gas naar 5,13 ¤
sinds 1 december. Autsj. :( dat wordt een dikke trui aan :P
pi_202554119
quote:
Lage inkomens krijgen zo'n 200 euro extra compensatie energiekosten
Huishoudens met een inkomen op of net boven het sociaal minimum krijgen via de gemeente zo'n 200 euro extra voor het betalen van de energierekening. Dit bedrag komt bovenop de tegemoetkoming die het kabinet, vanwege de stijgende energieprijzen, aan iedereen heeft toegezegd.

Het kabinet maakte eerder 3,2 miljard euro vrij om de energiebelasting te verlagen. Huishoudens met een gemiddeld verbruik betalen daardoor ruim 400 euro minder in een jaar, stelt het kabinet. Maar mensen met lage inkomens zijn hiermee onvoldoende geholpen en daarom is er voor die groep eenmalig 200 miljoen bovenop gedaan.

'In de problemen'
"We zien dat mensen echt in de problemen komen", zegt staatssecretaris Wiersma van Sociale Zaken. "Daarom heb ik samen met gemeenten gezocht naar een oplossing om mensen met een lager inkomen verder tegemoet te komen. Met deze aanvullende 200 miljoen euro willen wij dat realiseren."

Het bedrag wordt door de gemeente uitgekeerd. Mensen in de bijstand krijgen het automatisch op hun rekening. Andere groepen, zoals zelfstandigen met een laag inkomen en IOW- en AOW-gerechtigden (zonder aanvullend pensioen), kunnen zich bij hun gemeente melden. Het gaat om maximaal 800.000 huishoudens.
https://nos.nl/artikel/24(...)nsatie-energiekosten

Nu de VVD geld voor de bedrijven en hoge inkomens veilig heeft gesteld blijkt opeens dat maatwerk wel mogelijk is en dat er geen miljarden naar bedrijven en hoge VVD-inkomens hoefde te gaan.

Zo voorspelbaar.
pi_202602985
twitter


En ja hoor, andere landen namen wel maatregelen. Nederland natuurlijk niet...
pi_202603037
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]

En ja hoor, andere landen namen wel maatregelen. Nederland natuurlijk niet...
volgens experts... of ze de waarheid spreken betwijfel ik....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202603055
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]

En ja hoor, andere landen namen wel maatregelen. Nederland natuurlijk niet...
Inmiddels volgens verwachting zou ik bijna zeggen is het weer niet geregeld.
pi_202603136
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:23 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Inmiddels volgens verwachting zou ik bijna zeggen is het weer niet geregeld.
Yep, want wat kunnen ze in demissionair Rutte III immers wel? Helemaal niets. En de klungels gaan gewoon door in Rutte IV. Arm Nederland.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 11:14:21 #231
8781 crew  Frutsel
pi_202611660
quote:
Gasprijs spuit weer omhoog door spanningen grens Oekraïne

De gascrisis in Europa is nog niet afgewend. De vrees voor een Russische invasie in Oekraïne zorgt voor een enorme prijsstijging op de gasmarkt.

Vandaag kost een megawattuur gas zo'n 119 euro op de Nederlandse groothandelsmarkt, waar energieleveranciers hun gas inkopen. Dat is ongeveer even hoog als tijdens de piek in oktober.

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Gasprijs door het dak – maar de kraan in Groningen blijft vrijwel dicht
Toen stegen de gasprijzen tot recordhoogte door een combinatie van factoren. De belangrijkste zijn dat de gasvoorraden in Europa dit jaar historisch klein zijn en de vraag naar gas enorm hoog is doordat de economie in veel landen weer hard draait. Bij een strenge winter dreigt daarom een tekort, wat de prijs tot omhoog stuwt.

De grootste paniek leek te zijn gaan liggen en de prijzen daalden aanzienlijk vanaf half oktober. Maar inmiddels is het dus weer alle hens aan dek.

Vrees voor conflict
De Russische troepenopbouw aan de grens van Oekraïne zorgt voor veel nervositeit. Als er echt een conflict uitbreekt kan dat ook grote gevolgen hebben voor de gasvoorziening in Europa. Een belangrijke gaspijplijn vanuit Rusland naar de EU loopt namelijk dwars door Oekraïne. Als die leveringen stil komen te liggen, is de kans op een tekort in Europa nog veel groter.

Daar komt bovenop dat Duitsland onlangs dreigde de belangrijke gaspijplijn Nord Stream 2, die nog niet in gebruik is, in te zetten om Rusland te straffen als dat land Oekraïne binnenvalt. Sowieso maken handelaren zich al langer zorgen dat de pijplijn door de Oostzee deze winter niet meer in bedrijf wordt genomen, vanwege het nog ontbreken van een vergunning.
De stijgende gasprijzen hebben dit jaar grote gevolgen voor bedrijven en huishoudens. In Nederland zijn al meerdere kleine energieleveranciers op de fles gegaan omdat ze simpelweg de inkoop van het gas niet meer konden betalen.

Huishoudens de klos
Voor de meeste huishoudens stijgt de energierekening de komende tijd ook hard. De hogere inkoopprijzen rekenen de energieleveranciers namelijk door aan hun klanten. Iedereen met een variabel contract, waarbij de tarieven minstens een keer per jaar worden bijgesteld, en iedereen met een contract dat vernieuwd moet worden, gaat daardoor fors meer betalen.

Het kabinet besloot daarom eerder al om alle huishoudens deels te compenseren voor de hogere energierekening.
pi_202614670
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]

En ja hoor, andere landen namen wel maatregelen. Nederland natuurlijk niet...
Volgens mij hebben we nog een gigantische strategische voorraad onder Groningen liggen.
Dat zal het idee wel zijn dat we minder afhankelijk zijn dan andere landen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202614718
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we nog een gigantische strategische voorraad onder Groningen liggen.
Dat zal het idee wel zijn dat we minder afhankelijk zijn dan andere landen.
Denk niet dat Groningen erop zit te wachten dat er weer gas onder hun vandaan gepompt wordt. Zou ook gelijk een gigantische smet zijn op de 'nieuwe' regering.
pi_202614731
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Denk niet dat Groningen erop zit te wachten dat er weer gas onder hun vandaan gepompt wordt. Zou ook gelijk een gigantische smet zijn op de 'nieuwe' regering.
Dat kunnen ze toch weten want met die asterix is ook gezegd dat het pompen sterk afgebouwd wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:04:12 #235
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202614889
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 11:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De Russen spelen het gewoon slim. Je zet een forse leger langs de Oekraïense grens om de gasmarkt te kietelen en de inkomsten schieten omhoog _O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 15:09:22 #236
8781 crew  Frutsel
pi_202614938
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De Russen spelen het gewoon slim. Je zet een forse leger langs de Oekraïense grens om de gasmarkt te kietelen en de inkomsten schieten omhoog _O-
Daarom gaskraan dicht, alle handel stopzetten, iedereen met Russisch paspoort uitzetten, burgerluchtvaart dicht etc :)
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:39:30 #237
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202615414
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Daarom gaskraan dicht, alle handel stopzetten, iedereen met Russisch paspoort uitzetten, burgerluchtvaart dicht etc :)
Vergeet niet de kolencentrales aan te zetten O-)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 15:41:37 #238
8781 crew  Frutsel
pi_202615446
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Vergeet niet de kolencentrales aan te zetten O-)
Slochteren open, inwoners naar Siberië :)
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:51:56 #239
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202615610
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Slochteren open, inwoners naar Siberië :)
Ik vrees dat de bewoners naar Den Haag trekken; niet om er te wonen trouwens.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202615718
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik vrees dat de bewoners naar Den Haag trekken; niet om er te wonen trouwens.
Om het uit te wonen misschien?

Maar uiteindelijk schiet Rusland in eigen voet want door die extreme prijzen gaat er meer in alternatieven geïnvesteerd worden natuurlijk. Waaronder een infrastructuur opzetten voor LNG. Dan blijft Rusland met die leiding en dat gas zitten op lange termijn.
pi_202615816
Als ik de energieprijzen zie lijken veel leveranciers nog steeds te gokken op een prijsdaling. Die tarieven kunnen nooit uit bij dit soort prijzen.

Bet the company.
  woensdag 15 december 2021 @ 12:11:11 #242
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_202628823
Voorlopig ligt de prijs hoger dan toen de alarmen afgingen in november.
Geen daling te merken
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_202629330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 12:11 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Voorlopig ligt de prijs hoger dan toen de alarmen afgingen in november.
Geen daling te merken
De gewenste verduurzaming wordt zo wel afgedwongen. Hybride warmtepompen zijn niet aan te slepen en installateurs van warmtepompen en zonnepanelen zijn niet meer te vinden op korte termijn.
pi_202657578
-

[ Bericht 100% gewijzigd door BEFEM op 16-12-2021 22:57:27 ]
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 11:53:27 #246
8781 crew  Frutsel
  vrijdag 17 december 2021 @ 12:21:15 #247
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_202661869
quote:
Ik zie daar hier nog niets van terug.
https://www.theice.com/pr(...)ata?marketId=5325990
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_202668030
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:53 schreef Frutsel het volgende:
Energieleverancier Fenor ook omgevallen nu

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ncier-omgevallen-acm
Suzanne Schulting op 30 december 2020 in een advertentie:
“𝐸𝑛𝑒𝑟𝑔𝑖𝑒 𝑣𝑎𝑛 𝐹𝐸𝑁𝑂𝑅 𝑖𝑠 𝑔𝑟𝑜𝑒𝑛𝑒 𝑒𝑛𝑒𝑟𝑔𝑖𝑒 𝑣𝑎𝑛 𝑒𝑒𝑛 𝑛𝑜𝑜𝑟𝑑𝑒𝑙𝑖𝑗𝑘𝑒 𝑙𝑒𝑣𝑒𝑟𝑎𝑛𝑐𝑖𝑒𝑟. 𝐷𝑎𝑛 ℎ𝑒𝑏 𝑗𝑒 𝑏𝑖𝑗 𝑚𝑖𝑗 𝑎𝑙 𝑚𝑒𝑡𝑒𝑒𝑛 𝑒𝑒𝑛 𝑝𝑎𝑎𝑟 𝑝𝑢𝑛𝑡𝑒𝑛 𝑣𝑜𝑜𝑟𝑠𝑝𝑟𝑜𝑛𝑔. 𝑀𝑎𝑎𝑟 𝑛𝑎𝑡𝑢𝑢𝑟𝑙𝑖𝑗𝑘 𝑤𝑜𝑔𝑒𝑛 𝑣𝑜𝑜𝑟 𝑚𝑖𝑗 𝑑𝑒 𝑡𝑎𝑟𝑖𝑒𝑣𝑒𝑛 𝑜𝑜𝑘 𝑚𝑒𝑒 𝑏𝑖𝑗 𝑑𝑒 𝑘𝑒𝑢𝑧𝑒 𝑣𝑜𝑜𝑟 𝐹𝐸𝑁𝑂𝑅. 𝐼𝑛 𝑒𝑒𝑛 𝑝𝑎𝑎𝑟 𝑠𝑡𝑎𝑝𝑝𝑒𝑛 𝑤𝑖𝑠𝑡 𝑖𝑘 𝑝𝑟𝑒𝑐𝑖𝑒𝑠 𝑤𝑎𝑡 𝑚𝑖𝑗𝑛 𝑚𝑎𝑎𝑛𝑑𝑏𝑒𝑑𝑟𝑎𝑔 𝑤𝑒𝑟𝑑 𝑒𝑛 𝑘𝑙𝑖𝑘𝑡𝑒 𝑖𝑘 𝑜𝑝 𝑂𝑣𝑒𝑟𝑠𝑡𝑎𝑝𝑝𝑒𝑛.”
pi_202668167
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 12:21 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[..]
Ik zie daar hier nog niets van terug.
https://www.theice.com/pr(...)ata?marketId=5325990
Dat is weer flink gestegen. :{
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_202668459
Inflatie doet goed z'n werk
  vrijdag 17 december 2021 @ 21:47:16 #251
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_202671625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:14 schreef Fukushima het volgende:

[..]
Dat is weer flink gestegen. :{
Ja bizar
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_202698429
twitter


De prijs loopt op, de gasvoorraden slinken. Wordt een interessante tijd / winter
  zondag 19 december 2021 @ 11:34:51 #253
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202699119
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:33 schreef ArnoldG0342 het volgende:
[ twitter ]

De prijs loopt op, de gasvoorraden slinken. Wordt een interessante tijd / winter
Logisch, want ze willen in Duitsland per januari bijna 9 GW aan kolencentrales sluiten.

https://www.mmnews.de/wirtschaft/174747-deutschland-schaltet-ab
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 19 december 2021 @ 18:10:43 #254
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202706231
Deze kan ook wel in de OP:

https://gas.kyos.com/gas/nl
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202713795
quote:
3s.gif Op zondag 19 december 2021 11:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Logisch, want ze willen in Duitsland per januari bijna 9 GW aan kolencentrales sluiten.

https://www.mmnews.de/wirtschaft/174747-deutschland-schaltet-ab
Plus drie kerncentrales
  maandag 20 december 2021 @ 01:04:31 #256
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202713946
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 00:20 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Plus drie kerncentrales
Die 9 GW is inderdaad inclusief 3 kerncentrales. Frankrijk moet per januari noodgedwongen kerncentrales stilleggen voor onderhoud:

quote:
“Europe will have a lot of problems if it gets cold,” said Emeric de Vigan, CEO of energy analysis firm COR-e. “Now it would only take 2-3 degrees Celsius below the seasonal normal to get into trouble.”

The French nuclear fleet is a crucial round-the-clock source of power not just nationally but at peak times in markets such as Germany, Italy and Britain. Plant availability was already low as the pandemic delayed works on some reactors, and now EDF is halting two units and extending stoppages at two others after discovering a fault at a plant during regular maintenance.

Without these units, about a third of France’s nuclear fleet will be halted at the start of January, forcing the nation -- which typically exports electricity -- to import more supplies at peak times from neighboring markets. The crunch will mean Europe -- already faced with shortages of natural gas -- has to burn more coal, and even oil in places like Germany and Sweden, another obstacle for policy makers trying to curb carbon emissions.
https://www.bloomberg.com(...)s-supply-risks-mount

Dit wordt een koude winter ~:)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 december 2021 @ 01:12:18 #257
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202713968
twitter


Verwarming wat lager zetten, extra trui aantrekken. ~:)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 20 december 2021 @ 01:21:12 #258
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202713976
Ik kan het op 1 hand tellen hoe vaak ik dit jaar de verwarming aan heb gezet.

Op z'n koudst is het bij mij 16 graden geweest, maar meestal 17.5
Voor mij als man alleen is dit een prima tempratuur, dikke trui aan. En genieten als je ziet op de app, dat je slechts 20 euro kwijt bent, einde van de maand. :)

Ik woon in een flat, dus heb nog wel de warmte van de buren.

Ik eet ook 4 keer per week bij moeders. Dus mijn wekelijkse boodschappen zijn ook nooit meer dan 20 euro.
  maandag 20 december 2021 @ 06:38:46 #259
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_202714216
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 01:21 schreef BMW1993 het volgende:
Ik kan het op 1 hand tellen hoe vaak ik dit jaar de verwarming aan heb gezet.

Op z'n koudst is het bij mij 16 graden geweest, maar meestal 17.5
Voor mij als man alleen is dit een prima tempratuur, dikke trui aan. En genieten als je ziet op de app, dat je slechts 20 euro kwijt bent, einde van de maand. :)

Ik woon in een flat, dus heb nog wel de warmte van de buren.

Ik eet ook 4 keer per week bij moeders. Dus mijn wekelijkse boodschappen zijn ook nooit meer dan 20 euro.
Gefeliciteerd en dank je wel voor deze introductie.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 20 december 2021 @ 06:46:11 #260
37248 BertV
Handgemaakt
pi_202714236
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 01:21 schreef BMW1993 het volgende:
Ik kan het op 1 hand tellen hoe vaak ik dit jaar de verwarming aan heb gezet.

Op z'n koudst is het bij mij 16 graden geweest, maar meestal 17.5

Ik woon in een flat, dus heb nog wel de warmte van de buren.

Vocht is het grootste probleem daarbij heb ik een gezin dus kan ik dit niet maken.
(Ik had hetzelfde als jij gedaan als ik nog alleen woonde)
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 20 december 2021 @ 07:03:06 #261
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202714281
Bereid je maar vast voor op elektriciteitstekorten *O*

https://www.bloomberg.com(...)-deep-freeze-sets-in
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_202715642
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 06:46 schreef BertV het volgende:
ik een gezin dus kan ik dit niet maken.
(Ik had hetzelfde als jij gedaan als ik nog alleen woonde
Zolang mijn leverancies niet failliet gaat, kan ik stoken wat ik wil. :7

Dit zijn echt afschuwelijke prijzen, ai ai ai. Het wordt wat zeg.
pi_202716049
Nou volgende maand loopt mijn abbo bij greenchoice af. Het tarief voor verlengen staat nu op 1,83 per m3!
Nu 0,76...

Voelt of we in Bulgarije wonen.
Ik trek maar 2 truien aan.
pi_202716082
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 01:21 schreef BMW1993 het volgende:
Ik kan het op 1 hand tellen hoe vaak ik dit jaar de verwarming aan heb gezet.

Op z'n koudst is het bij mij 16 graden geweest, maar meestal 17.5
Voor mij als man alleen is dit een prima tempratuur, dikke trui aan. En genieten als je ziet op de app, dat je slechts 20 euro kwijt bent, einde van de maand. :)

Ik woon in een flat, dus heb nog wel de warmte van de buren.

Ik eet ook 4 keer per week bij moeders. Dus mijn wekelijkse boodschappen zijn ook nooit meer dan 20 euro.
Ik zou dan ook meteen mijn was bij mams doen. Drogen kun je thuis wel aan een droogrek dan blijft het lekker vochtig binnen. Als je nu ook nog je grote boodschap bewaart voor tijdens het eten bij mam dan bespaar je liters water per dag!
Alpha kenny one
pi_202716163
Groothandelprijzen op 143 euro. Bizar.

Ik denk dat wat energiemaatschappijen bibberend naar de komende weken kijken.
pi_202716194
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:36 schreef Confetti het volgende:
Groothandelprijzen op 143 euro. Bizar.

Ik denk dat wat energiemaatschappijen bibberend naar de komende weken kijken.
ik heb in oktober mijn voorschot al van 190 naar 50 gebracht, hoewel oxxio niet snel zal omvallen ga ik ook geen risico lopen nu.
Ik betaal ¤0,77 voor gas en ¤0,22 voor stroom, voor elke kuub die ik verstook moet oxxio nu dus 1 euro bijleggen...
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  maandag 20 december 2021 @ 14:27:25 #267
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202719290
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:31 schreef falling_away het volgende:

[..]
Ik zou dan ook meteen mijn was bij mams doen. Drogen kun je thuis wel aan een droogrek dan blijft het lekker vochtig binnen. Als je nu ook nog je grote boodschap bewaart voor tijdens het eten bij mam dan bespaar je liters water per dag!
Dit is de aansluiting waar je eventueel de wasmachine aan kunt sluiten, zoals je ziet heb ik thuis geen wasmachine.
In een grote action tas breng ik 2 keer in de week mijn was bij moeders, ja klinkt misschien een beetje sneu. :')

Wat ik bespaar, zet ik op m'n spaarrekening, niet dat dit nu rendement oplevert ofzo, maar het is altijd lekker om wat achter de hand te hebben.
pi_202720677
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:27 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dit is de aansluiting waar je eventueel de wasmachine aan kunt sluiten, zoals je ziet heb ik thuis geen wasmachine.
In een grote action tas breng ik 2 keer in de week mijn was bij moeders, ja klinkt misschien een beetje sneu. :')

Wat ik bespaar, zet ik op m'n spaarrekening, niet dat dit nu rendement oplevert ofzo, maar het is altijd lekker om wat achter de hand te hebben.
[ link | afbeelding ]
Het klinkt inderdaad behoorlijk sneu dat je je moeder op kosten jaagt om zelf iets geld opzij te kunnen zetten.

En dan ook nog opscheppen dat je een BMW rijdt.
pi_202729381
Stroom morgen 600 euro / MWh. _O- _O-
  maandag 20 december 2021 @ 23:34:59 #270
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202729636
quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2021 23:21 schreef skrn het volgende:
Stroom morgen 600 euro / MWh. _O- _O-
Mijn hemel, volgens mij is dit wel een record. Ik heb het niet zo hoog gezien namelijk 8)7

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 21 december 2021 @ 01:21:45 #271
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202730424
¤600/Mwh, dat is ¤0,60/kwh, exclusief energiebelasting en btw :X Een kwh stroom kost dan evenveel als een kuub gas een ~jaar terug. 8)7
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_202732106
Deze extreem opgedreven energieprijzen zijn natuurlijk onhoudbaar voor zowel consumenten als het bedrijfsleven. De Nederlandse overheid en de EU falen compleet in het nemen van de regie om energie betaalbaar en beschikbaar te houden, terwijl dit juist van het allergrootste belang is.
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:12:34 #273
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202732388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 09:50 schreef rutger05 het volgende:
Deze extreem opgedreven energieprijzen zijn natuurlijk onhoudbaar voor zowel consumenten als het bedrijfsleven. De Nederlandse overheid en de EU falen compleet in het nemen van de regie om energie betaalbaar en beschikbaar te houden, terwijl dit juist van het allergrootste belang is.
Rutte en co zijn er ook behoorlijk stil over... behalve dat die compensatie voor arme gezinnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:13:14 #274
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202732396
oeps

https://www.nu.nl/economi(...)leiding-gestopt.html

De pijpleiding Yamal-Europe is gestopt met het leveren van Russisch gas, blijkt uit gegevens van de Duitse netwerkbeheerder Gascade. Via de pijplijn kwam sinds zaterdag al steeds minder gas naar Europa. Het Russische Gazprom, dat het monopolie op de Russische gasexport heeft, heeft voor dinsdag geen capaciteit gereserveerd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202732604
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
oeps

https://www.nu.nl/economi(...)leiding-gestopt.html

De pijpleiding Yamal-Europe is gestopt met het leveren van Russisch gas, blijkt uit gegevens van de Duitse netwerkbeheerder Gascade. Via de pijplijn kwam sinds zaterdag al steeds minder gas naar Europa. Het Russische Gazprom, dat het monopolie op de Russische gasexport heeft, heeft voor dinsdag geen capaciteit gereserveerd.
Zorgwekkend.
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:26:46 #276
37248 BertV
Handgemaakt
pi_202732611
Het lijkt wel een auto-ongeluk in slow-motion.

quote:
Russische gas is een drukmiddel van Poetin om zijn zin te krijgen; willekeurige reactie op nu.nl
Ik lees overal allerlei anti Russische verwijzingen maar dat lijkt me niet terecht.
Het is compleet te wijten aan ons eigen falen.

of je had al een eigen alternatief,
of je gaat voor Nord Stream zoals al afgesproken,
of je luistert als vazalstaat naar de VS en ondergaat je vernedering.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_202732819
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:26 schreef BertV het volgende:
Het lijkt wel een auto-ongeluk in slow-motion.
[..]
Ik lees overal allerlei anti Russische verwijzingen maar dat lijkt me niet terecht.
Het is compleet te wijten aan ons eigen falen.

of je had al een eigen alternatief,
of je gaat voor Nord Stream zoals al afgesproken,
of je luistert als vazalstaat naar de VS en ondergaat je vernedering.
Het volk wordt al jaren opgejut door regering en media om Rusland als de vijand te zien.
Ideaal natuurlijk om je eigen falen te maskeren.

Maar Rusland levert gas voor de prijs en de hoeveelheid die contractueel is vastgelegd. De EU had gewoon, zoals Rusland dat ook herhaaldelijk heeft aangegeven, een contract voor langere tijd af moeten sluiten met een ruimere hoeveelheid. Goed bestuur had er in de zomer al voor gezorgd dat de voorraden aangevuld waren.

Mensen als Timmermans op EU niveau met hun klimaatreligie en vele landelijke politici binnen de lidstaten zorgen ervoor dat gas en elektriciteit onbetaalbaar is. Ze zullen er op de harde manier, overigens zonder consequenties voor hunzelf, achter komen dat dit continent niet kan draaien op wind en zonne-energie alleen.
Deze week wordt er in het EP als het goed is aangenomen dat kernenergie en gas ook als groene energie geoormerkt worden. En dat is hard nodig. De wal zal het schip keren, maar tegen welke prijs?
pi_202732842
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 01:21 schreef monkyyy het volgende:
¤600/Mwh, dat is ¤0,60/kwh, exclusief energiebelasting en btw :X Een kwh stroom kost dan evenveel als een kuub gas een ~jaar terug. 8)7
Heeft het voor die prijs nog wel zin om EV te rijden?
Met deze prijzen gaat de groene ambitie van onze leiders een flinke dreun krijgen.
pi_202733910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Heeft het voor die prijs nog wel zin om EV te rijden?
Met deze prijzen gaat de groene ambitie van onze leiders een flinke dreun krijgen.
Als je een euro per kwh moet betalen is de lol er snel van af ja. Zeker nu olie relatief weinig lijkt mee te stijgen. We moeten hopen dat dit tijdelijk is.

Gas zit op 161e/mwh vandaag. De subsidie van overheden om de prijsstijgingen te compenseren maken het alleen maar erger.
pi_202734667
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 11:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als je een euro per kwh moet betalen is de lol er snel van af ja. Zeker nu olie relatief weinig lijkt mee te stijgen. We moeten hopen dat dit tijdelijk is.

Gas zit op 161e/mwh vandaag. De subsidie van overheden om de prijsstijgingen te compenseren maken het alleen maar erger.
Op gaslicht nu een verkoopprijs van 2,29 voor een kuub gas
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_202734817
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Heeft het voor die prijs nog wel zin om EV te rijden?
Met deze prijzen gaat de groene ambitie van onze leiders een flinke dreun krijgen.
Piekprijzen gedurende enkele wintermaanden gaan natuurlijk niet veel invloed hebben op de opkomst van de EV.

Het is anders als die prijzen het hele jaar en ieder jaar gaat gelden maar dan hebben we sowieso een probleem, niet alleen met EV's. Producten en voedsel worden dan ook tot 5x duurder.
pi_202734833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Piekprijzen gedurende enkele wintermaanden gaan natuurlijk niet veel invloed hebben op de opkomst van de EV.

Het is anders als die prijzen het hele jaar en ieder jaar gaat gelden maar dan hebben we sowieso een probleem, niet alleen met EV's. Producten en voedsel worden dan ook tot 5x duurder.
Januari gaan er redelijk wat kolencentrales gesloten worden. Dat gaat blijvende invloed hebben.
pi_202734911
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Januari gaan er redelijk wat kolencentrales gesloten worden. Dat gaat blijvende invloed hebben.
Welke centrales gaan er dicht in januari 2022?

Edit: gevonden. Blijkbaar sluit Duitsland zo'n 4,16% van z'n totale stroomopwekkingscapaciteit per 1 januari 2022.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-12-2021 13:15:38 ]
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:11:37 #284
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202734951
Aan de andere kant, energie besparende maatregelen in huis worden bij deze prijzen zeer rendabel. Denk aan:
- De temperatuur van je CV juist instellen zodat het rendement hoog is
- Je radiatoren juist inregelen
- Een tijdprogramma op je thermostaat zetten
- Daar waar je blanke leidingen ziet waar warm water doorheen gaat: buisisolatie aanbrengen
- Tochtstrips en tochtborstels plaatsen
- Sluimerverbruik aanpakken
- Als je ramen op zuid hebt, gordijnen open als de zon erop staat
- Vriezer en koelkast op de juiste temperatuurinstellen
- Lampen vervangen voor ledlampen
- En natuurlijk de kachel een graadje lager, als je dat tenminste niet oncomfortabel vindt ~:)

En als je geld hebt om te investeren:
- Isoleren
- zonnepanelen
- Oud witgoed vervangen
- Zuinigere cv ketel
- Overal HR++ glas inzetten
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:18:42 #285
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_202735035
Ik heb m'n vader ook maar aangeraden om nu toch de tarieven 3 jaar vast te zetten. Bij Vattenfall zijn dat nog best redelijke tarieven en dan kap je in elk geval het risico naar boven verder af.

Ik ga volgend jaar trouwens zelf 2,70 per maand betalen voor stroom en gas :+ Laag verbruik + tarieven vast gezet in 2020 en dan compensatie krijgen ook _O-

Voel me haast schuldig maargoed ik krijg normaal nooit geen toeslagen of subsidies of wat dan ook (alleen een paar tientjes HRA per maand) dus dan mag het wel een keertje.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_202735110
Mocht er een Elfstedentocht komen en blijvende ellende met de gastoevoer, dan hebben we wel een dermate pittige winter dat het mss verstandig wordt om een generator en wat jerrycans met Aspen klaar te zetten.
pi_202735118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mocht er een Elfstedentocht komen en blijvende ellende met de gastoevoer, dan hebben we wel een dermate pittige winter dat het mss verstandig wordt om een generator en wat jerrycans met Aspen klaar te zetten.
Dan hamster ik diesel en rij in 1 ruk naar zuid-Italië.
pi_202735413
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:23 schreef skrn het volgende:

[..]
Dan hamster ik diesel en rij in 1 ruk naar zuid-Italië.
Ook een optie :P

Op zich wel een idee voor een topic.

GC / Hoe goed ben jij voorbereid op een langdurige stroomuitval?
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:47:46 #289
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202735559
quote:
11s.gif Op maandag 20 december 2021 23:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Mijn hemel, volgens mij is dit wel een record. Ik heb het niet zo hoog gezien namelijk 8)7

[ afbeelding ]
Is het inmiddels nog hoger? waar kan ik deze grafiek zien?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 14:20:21 #290
8781 crew  Frutsel
pi_202736139
Momenteel 1,72 per kuub gas... ?

Topic maar gauw volmaken voor een nieuwe TT :')
pi_202736200
2022, het jaar waar we niet hopen op een Elfstedentocht :D
pi_202736254
Dit zijn wel stijgingen die bepaalde groepen echt de nek om gaan doen als het zo blijft of zelfs doorzet, boi.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202736349
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:28 schreef nostra het volgende:
Dit zijn wel stijgingen die bepaalde groepen echt de nek om gaan doen als het zo blijft of zelfs doorzet, boi.
Yep, dit gaat zware klappen uitdelen bij de minima en middenklasse als ze nu al moeite hebben met het huishoudboekje.
pi_202736376
Met zonnepanelen en een warmtepomp merk ik hier voorlopig niets van. Vorig jaar 500 euro terug en nu tegen de 1.000 euro onder de streep. Dat is het zieke van dit systeem.
pi_202736466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:36 schreef Confetti het volgende:
Met zonnepanelen en een warmtepomp merk ik hier voorlopig niets van. Vorig jaar 500 euro terug en nu tegen de 1.000 euro onder de streep. Dat is het zieke van dit systeem.
Klopt, ik merk er ook niks van met wp en pv.
Met de nieuwe variabele tarieven ben ik iets goedkoper uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202736534
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:36 schreef Confetti het volgende:
Met zonnepanelen en een warmtepomp merk ik hier voorlopig niets van. Vorig jaar 500 euro terug en nu tegen de 1.000 euro onder de streep. Dat is het zieke van dit systeem.
Januari komen ze de hybride warmtepomp en zonnepanelen hier installeren. Maar lang niet alle mensen hebben genoeg geld om dit soort investeringen te doen (of de ruimte) en zijn overgeleverd aan de goden.
pi_202736803
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Januari komen ze de hybride warmtepomp en zonnepanelen hier installeren. Maar lang niet alle mensen hebben genoeg geld om dit soort investeringen te doen (of de ruimte) en zijn overgeleverd aan de goden.
Dat zijn ook juist de mensen in de slechtste woningen en het hoogste energieverbruik. Die 400 euro+ eventueel 200 euro compensatie is echt een lachertje. Ze hebben miljarden over de balk gesmeten omdat ze geen maatwerk wilden. (Zodat ook de VVD-bedrijven kunnen meeprofiteren terwijl bedrijven al veel en veel lagere tarieven betalen).
  dinsdag 21 december 2021 @ 15:07:17 #298
37248 BertV
Handgemaakt
pi_202736836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Yep, dit gaat zware klappen uitdelen bij de minima en middenklasse als ze nu al moeite hebben met het huishoudboekje.
Die gaan (nog meer) aan het overheidsinfuus. Wiens brood met eet...
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_202737610
twitter
pi_202737632
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mocht er een Elfstedentocht komen en blijvende ellende met de gastoevoer, dan hebben we wel een dermate pittige winter dat het mss verstandig wordt om een generator en wat jerrycans met Aspen klaar te zetten.
Welnee, dan zwengelen we gewoon Groningen weer aan |:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')