Nee, als het gebouw al bestaat met andere verwarming, is ombouwen een groot probleem.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, zij woont er dus het bestaat. En met haar nog een heleboel meer mensen. Voor hun is het geen probleem. Voor jou ook niet want jij woont er niet. Indien wel een probleem voor jou, ja, jammer dan.
Maar er is niks omgebouwd?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 19:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, als het gebouw al bestaat met andere verwarming, is ombouwen een groot probleem.
Als we 20 jaar geleden waren begonnen met verplicht alle huizen ombouwen naar jouw standaarden? Vele huurders waren je heel dankbaar geweest, veel huizenbezitters hadden je vervloekt omdat ze daar niet de mogelijkheden of het geld voor hadden.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar waarom post je dit? Ik heb niemand asociaal genoemd oid. Dat verzin jij er bij.
Ik heb alleen gemeld dat wanneer "we" in plaats van 20 jaar ouwehoeren wat voortvarender aan de slag waren gegaan er nu veel minder behoefte was aan fossiele energie en dus ook veel minder "last" van de huidige gebeurtenissen in het Midden Oosten.
Goede gelegenheid om veel winst te maken!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hahaha!
Zondagochtend Budget Energie verlengd voor 1,20 euro per kuub.
Als ik nu kijk: Gas ¤ 1,42255 / m³
Hou toch op man
Nieuwbouw heb je geen gas meer, neem ik aan? Of stadsverarming?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 19:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat geld alleen bij verlagingen.
Maar gvd ik zit nog variabel vanwege nieuwbouw en wilde in mei vast contract gaan afsluiten.
Nee geen gas maar elektra stijgt vaak mee.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nieuwbouw heb je geen gas meer, neem ik aan? Of stadsverarming?
Met een kleine thuisaccu en dynamisch contract kan je al heel wat afdekken (bij zonneschijn / lage prijs laden, bij hoge prijs zelf gebruiken).quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee geen gas maar elektra stijgt vaak mee.
Ja maar moet alles inc batterijen nog uit engineeren.quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met een kleine thuisaccu en dynamisch contract kan je al heel wat afdekken (bij zonneschijn / lage prijs laden, bij hoge prijs zelf gebruiken).
Of op de dure uren even rustig aan doen met je stroomverbruik.
Heb je een eigen dak op je woning?
Bedoel je dat er nog ontwikkelingen zijn?Ja.quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja maar moet alles inc batterijen nog uit engineeren.
Als losse componenten je hobby is, kan dat. Ik heb alles (ook accu's) van 1 merk. Heeft als voordeel dat het "compact" is qua installatie. Heeft als nadeel dat je vrij merk gebonden bent.quote:Zat aan ene victron systeem te denken maar island mode voor het hele huis kan alleen wanneer ik 3 omvormers koop.
Weet er alles van, was iets van ¤1.100 excl. btw kwijt voor 110 meter 10mm2 van Draka, om de accu's in het bijgebouw te kunnen plaatsen.quote:Gedeeltelijke island mode is lastig realiseren. Nog een nadeel is dat ik die handel in mijn schuur wil hebben maar dan heb ik 2 kabels van 45m nodig 5x 10mm2. Die kosten ook een lieve duit.
Nee meer wat ik wil en of ik Island mode voor het gehele huis wel zinnig vindt.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bedoel je dat er nog ontwikkelingen zijn?Ja.
Maar als je nu 10kWh aan accu's hebt, is dat niet anders dan 10kWh in 2041. Maar je hebt ze wel nu.
[..]
Als losse componenten je hobby is, kan dat. Ik heb alles (ook accu's) van 1 merk. Heeft als voordeel dat het "compact" is qua installatie. Heeft als nadeel dat je vrij merk gebonden bent.
[..]
Weet er alles van, was iets van ¤1.100 excl. btw kwijt voor 110 meter 10mm2 van Draka, om de accu's in het bijgebouw te kunnen plaatsen.
Maar dat is wel een investering die je niet nog een keer hoeft te doen (zolang je er niet met een graafmachine doorheen gaat in de toekomst)
Stap voor stapquote:Op woensdag 4 maart 2026 10:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee meer wat ik wil en of ik Island mode voor het gehele huis wel zinnig vindt.
Het is niet alleen de kabel maar al je stroom gaat eerst van meterkast naar schuur en dan weer terug. Je hebt dan behoorlijke verliezen.
Liever zou ik een paar groepen in islandmode zetten (koelkast, wtw, netwerk) en de rest niet.
Of alleen de schuur zodat ik daar stroom heb bij uitval om lampen en dingen op te laden.
Victron zou ik kiezen omdat ik dan direct gelijkstroom in de accu kan duwen zonder eerst om te vormen en nog een keer om te vormen. 10 kWh zou voor mij genoeg zijn.
Komt bij dat de tuin nog ene puinzooi is en de berging eerst geisoleerd moet worden maar nu katsvol staat enw e niet uit de weg kunnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |