abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 19:50:34 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201901427
Geen discussie of dit wel of niet gewenst is aub.

Er komen mogelijk coronaregels voor ongevaccineerden. Aan wat voor regels zou je dan kunnen denken? Wat voor regels zouden uitvoerbaar en effectief kunnen zijn? Ik zie nog niet voor mij hoe ze dit kunnen aanpakken.

Een nieuwe QR code die alleen toegang geeft voor iemand die gevaccineerd is? Dat gaat een hoop gefraudeer opleveren. De grootste slag is in de thuissituatie te behalen:

Als je kijkt naar het bron en contact onderzoek, dan is bij alle regio's (waar voldoende cijfers zijn) het percentage voor thuis en bezoek het grootst (50+%). Op 2 en 3 komen met veel lagere percentages werk en school+kinderopvang.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201901518
Geen toegang tot pretparken, tenzij getest
Geen toegang tot schoonheidssalon, tenzij getest
Geen toegang tot dierentuinen, tenzij getest
Geen toegang tot kappers, tenzij getest
etc

Werkgevers die een QR code mogen eisen (kwam voorbij op het nieuws)

oh en testen niet meer gratis *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2021 19:57:00 ]
pi_201901559
Even goed nadenken wie de ongevaccineerden deze zomer de vrijheid terug gaven en wie de vrijheid nu weer om de zeep helpen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201901587
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:56 schreef Dries4Ever het volgende:

Geen toegang tot kappers, tenzij getest
etc

Werkgevers die een QR code mogen eisen (kwam voorbij op het nieuws)

oh en testen niet meer gratis *O*
Vorig jaar en begin dit jaar liep iedereen rond met lange haren. Straks kan je aan de uitgroei en wilde kapsels zien wie er gevaccineerd is en wie niet. Scheelt gelijk weer een QR-controle :7
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201901596
Je opent een topic maar er mag niet gediscussieerd worden over het onderwerp :?

Volgens mij snap je het idee van een forum niet helemaal
pi_201901605
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:58 schreef halfway het volgende:
Even goed nadenken wie de ongevaccineerden deze zomer de vrijheid terug gaven en wie de vrijheid nu weer om de zeep helpen.
en wie helpen de vrijheid omzeep?

Vaccinaties zijn bewezen effectief, immers 80% is ongevaccineerd in het ziekenhuis, had je die groep niet gehad, dan waren er nu ook geen gesprekken over nieuwe maatregelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2021 20:02:46 ]
pi_201901615
• Geen toegang meer tot kantoren / werk zonder test
• Geen toegang meer tot andere landen;
• Geen toegang tot kappers;
• Geen toegang tot de sportscholen;
• Geen toegang tot winkels.

Het is inmiddels een epidemie voor ongevaccineerden , en dat moeten we niet willen. Verder zou ik zeggen: lokale coronabeperkingen in de gehele Bible belt.
Love is in the air!
pi_201901620
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:58 schreef halfway het volgende:
Even goed nadenken wie de ongevaccineerden deze zomer de vrijheid terug gaven en wie de vrijheid nu weer om de zeep helpen.
Eens...
Love is in the air!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 20:02:07 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201901631
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:56 schreef Dries4Ever het volgende:
Geen toegang tot pretparken, tenzij getest
Geen toegang tot schoonheidssalon, tenzij getest
Geen toegang tot dierentuinen, tenzij getest
Geen toegang tot kappers, tenzij getest
etc

Werkgevers die een QR code mogen eisen (kwam voorbij op het nieuws)

oh en testen niet meer gratis *O*
De QR code op het werk zie ik nog wel gebeuren. Ook aangezien daar veel besmettingen plaatsvinden.

Maar bij die andere dingen is het percentage besmettingen niet heel hoog. Kunnen we daarmee wel een overbelasting van de zorg voorkomen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 20:03:19 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201901651
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:00 schreef PS. het volgende:
Je opent een topic maar er mag niet gediscussieerd worden over het onderwerp :?

Volgens mij snap je het idee van een forum niet helemaal
Geen discussie of het wel/niet een goed idee is om regels te maken voor ongevaccineerden. Dat kan prima in een ander topic. Dit topic gaat over de regels en de evt effectiviteit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201901659
quote:
16s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De QR code op het werk zie ik nog wel gebeuren. Ook aangezien daar veel besmettingen plaatsvinden.

Maar bij die andere dingen is het percentage besmettingen niet heel hoog. Kunnen we daarmee wel een overbelasting van de zorg voorkomen?
Nee, maar we kunnen wel bewerkstelligen dat meer ongevaccineerde mensen het nu van vaccinaties gaan in zien
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 20:04:10 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201901666
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:03 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Nee, maar we kunnen wel bewerkstelligen dat meer ongevaccineerde mensen het nu van vaccinaties gaan in zien
Ooh. Ja, zo had ik het niet bekeken. Goed punt! ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201901859
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:58 schreef halfway het volgende:
Even goed nadenken wie de ongevaccineerden deze zomer de vrijheid terug gaven
De gevaccineerden
quote:
en wie de vrijheid nu weer om de zeep helpen.
De ongevaccineerde
pi_201901871
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:01 schreef Landgeld het volgende:
• Geen toegang meer tot kantoren / werk zonder test
• Geen toegang meer tot andere landen;
• Geen toegang tot kappers;
• Geen toegang tot de sportscholen;
• Geen toegang tot winkels.

Het is inmiddels een epidemie voor ongevaccineerden , en dat moeten we niet willen. Verder zou ik zeggen: lokale coronabeperkingen in de gehele Bible belt.
Uuuhhhm een epidemie voor ongevaccineerden?

Volgens mij is het een epidemie voor ongezonde, ouderen en kwetsbare.

Volgens mij zeg je nu dat bijv een kind van 13 de zorg overbelast, en dat alles zijn schuld is? En dat dat kind van 13 zich maar moet inenten en niet moet zeuren?
pi_201901877
Voor 0-covid is het effectief om ongevaccineerde geen toegang meer te geven tot de maatschappij totdat ze zich wel laten prikken. Alle banktoegang blokkeren en een periode cash betalen verbieden. Paar maanden goed schoonvegen op straat en gegarandeerd dat het vaccinatiegraad omhoog zal gaan.

Een meer acceptabele uitvoering is toegang ontzeggen tot niet-noodzakelijke diensten zoals kappers, pretparken en horeca.

Coronapas app 2.0 maken die alleen werkt bij volledig gevaccineerde. Poorten bij elke winkel zetten.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:21:26 #16
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201901880
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:50 schreef Starhopper het volgende:

Als je kijkt naar het bron en contact onderzoek, dan is bij alle regio's (waar voldoende cijfers zijn) het percentage voor thuis en bezoek het grootst (50+%). Op 2 en 3 komen met veel lagere percentages werk en school+kinderopvang.
die 50% is niet helemaal juist.

voorbeeld: zoon gaat naar de kroeg en raakt besmet. Pa en ma raken thuis ook besmet.
resultaat:
33% besmettingen in de kroeg
66% besmettingen in thuissituatie.
maar als zoon niet naar de kroeg was gegaan zouden er 0 besmettingen zijn geweest. Eigenlijk dus 100% besmettingen door cafe-bezoek.

Binnenshuis beperkingen binnen gezin, kleine familie bezoeken halen niet veel uit.
Tot nooit .......
pi_201901896
Gwoon testen duur maken
pi_201901917
Alle ongevaccineerde zwijnen in de kelder opsluiten >:) >:) :W :W :W
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201901919
gewoon Australië achterna, iedereen in kampen stoppen. of zijn we daar als bevolking nog niet klaar voor?
Plaats hier uw advertentie
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:25:39 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201901928
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:22 schreef Gwoon het volgende:
Gwoon testen duur maken
testen zijn al heel duur.
Tot nooit .......
pi_201901962
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
testen zijn al heel duur.
Maar voor de eindgebruiker niet.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_201901966
[..]
testen zijn al heel duur.
[/quote]
Gwoon zelf betalen natuurlijk aan de portemonnee komen gaan mensen van rennen
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 20:29:53 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201901979
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
die 50% is niet helemaal juist.

voorbeeld: zoon gaat naar de kroeg en raakt besmet. Pa en ma raken thuis ook besmet.
resultaat:
33% besmettingen in de kroeg
66% besmettingen in thuissituatie.
maar als zoon niet naar de kroeg was gegaan zouden er 0 besmettingen zijn geweest. Eigenlijk dus 100% besmettingen door cafe-bezoek.

Binnenshuis beperkingen binnen gezin, kleine familie bezoeken halen niet veel uit.
Ondanks dat het te herleiden is tot het cafebezoek telt het als besmetting in de thuissituatie? Dat geeft dan best een vertekend beeld. Naar de thuissituatie zou je dus eigenlijk niet moeten kijken als je maatregelen wil treffen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201901996
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:25 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
gewoon Australië achterna, iedereen in kampen stoppen. of zijn we daar als bevolking nog niet klaar voor?
Als het aan de fokkers hier ligt wel. Liefst zo heftig mogelijk maken die kampen.

Rest van Nederland is er over 1 tot 3 maanden klaar voor denk ik.

Oostenrijk start al met lockdown voor de wappies.

Italië, Amerika, Australië, Canada stoppen al, of willen stoppen met die vervelende wappies loon betalen. Laat ze maar sterven van de honger.

Volgende maand starten we mrt kinderen vanaf 5 inenten in Amerika! Top, die vervelende wappende kinderen die allemaal de zorg overbelasten. Een jaar geleden waren ze nog totaal niet besmettelijk, maar nu er prikken gezet worden, zijn die kinderen DE brandhaard.

Gelijk griepprik geven aan hun allemaal, zodat ze ouderen die de griepprik ook al krijgen niet meer ziek maken.

Gaat helemaal de goede kant op.

Kom maar op met de wappiekampen
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:32:18 #25
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201902012
quote:
16s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ondanks dat het te herleiden is tot het cafebezoek telt het als besmetting in de thuissituatie? Dat geeft dan best een vertekend beeld. Naar de thuissituatie zou je dus eigenlijk niet moeten kijken als je maatregelen wil treffen.
klopt, daarom ook de cafe-sluitingen de afgelopen tijd terwijl ze maar lage percentages hadden. 20 besmettingen in een cafe gaven al snel 60 besmettingen in thuussituatie.

De percentages zijn niet bedoeld om beleid op te maken.
Tot nooit .......
pi_201902050
quote:
19s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Maar voor de eindgebruiker niet.
Volgens mij is de eindgebruiker de belastingbetaler. Las laatst dat het zo een 12k per persoon gaat kosten aan extra belasting verdeeld over de komende jaren (in Engeland dan)
pi_201902062
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:31 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als het aan de fokkers hier ligt wel. Liefst zo heftig mogelijk maken die kampen.

Rest van Nederland is er over 1 tot 3 maanden klaar voor denk ik.

Oostenrijk start al met lockdown voor de wappies.

Italië, Amerika, Australië, Canada stoppen al, of willen stoppen met die vervelende wappies loon betalen. Laat ze maar sterven van de honger.

Volgende maand starten we mrt kinderen vanaf 5 inenten in Amerika! Top, die vervelende wappende kinderen die allemaal de zorg overbelasten. Een jaar geleden waren ze nog totaal niet besmettelijk, maar nu er prikken gezet worden, zijn die kinderen DE brandhaard.

Gelijk griepprik geven aan hun allemaal, zodat ze ouderen die de griepprik ook al krijgen niet meer ziek maken.

Gaat helemaal de goede kant op.

Kom maar op met de wappiekampen
Mogen we het dan eindelijk gaan vergelijken met die periode uit het verleden? of moet het eerst verder uit de hand lopen?
Plaats hier uw advertentie
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 20:35:45 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201902064
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:32 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
klopt, daarom ook de cafe-sluitingen de afgelopen tijd terwijl ze maar lage percentages hadden. 20 besmettingen in een cafe gaven al snel 60 besmettingen in thuussituatie.

De percentages zijn niet bedoeld om beleid op te maken.
Maar dan snap ik het nut niet van het tonen van deze cijfers. Daardoor krijg je alleen maar verwarring en boze horeca, want het percentage is zo laag. Op zijn minst zou een uitleg wel handig zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201902069
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:34 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Volgens mij is de eindgebruiker de belastingbetaler. Las laatst dat het zo een 12k per persoon gaat kosten aan extra belasting verdeeld over de komende jaren (in Engeland dan)
Klopt, uiteindelijk betalen we het toch wel terug met ons allen ;( 12k is wel heel erg veel :{
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:38:09 #30
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201902087
quote:
16s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar dan snap ik het nu niet van het tonen van deze cijfers. Daardoor krijg je alleen maar verwarring en boze horeca, want het percentage is zo laag. Op zijn minst zou een uitleg wel handig zijn.
Het is vaak gepoogd uit te leggen (o.a. door die duitse vinoloog) maar de horeca overschaduwde de uitleg.
Ik denk dat als je in mijn voorbeeld 100% aan het cafe zou toeschrijven de horeca over manipulatie zou spreken.
Tot nooit .......
pi_201902110
quote:
19s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Klopt, uiteindelijk betalen we het toch wel terug met ons allen ;( 12k is wel heel erg veel :{
Je wilt ook niet weten wat die vaccins kosten.

Zag laatst een reclamefilmpje van pfizer. Ze zochten mensen om jonge kinderen in Amerika in te eten. Betaalde 3k per dag!!! Dat was alleen het loon voor de persoon die de vaccins gaf. Zo komen we wel snel aan de 12k pp
pi_201902373
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:20 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Uuuhhhm een epidemie voor ongevaccineerden?

Volgens mij is het een epidemie voor ongezonde, ouderen en kwetsbare.

Volgens mij zeg je nu dat bijv een kind van 13 de zorg overbelast, en dat alles zijn schuld is? En dat dat kind van 13 zich maar moet inenten en niet moet zeuren?
Nee, ik zeg dat ongevaccineerden de zorg belasten. En dat zijn ook kwetsbare en oudere ongevaccineerde mensen. Precentuuel de meeste ten opzichte van mensen die ingeënt zijn.

Egoisten noem ik ze ook wel. Daarom, alles beperken voor mensen die geen vaccin willen.
Love is in the air!
pi_201902425
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:00 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat ongevaccineerden de zorg belasten. En dat zijn ook kwetsbare en oudere ongevaccineerde mensen. Precentuuel de meeste ten opzichte van mensen die ingeënt zijn.

Egoisten noem ik ze ook wel. Daarom, alles beperken voor mensen die geen vaccin willen.
Ja kan ik me deels in vinden.. maar iemand van 13 heeft ook last van jouw maatregelen. Is hij dan ook een egoïst? Moet hij zich maar laten vaccineren, terwijl hij dit niet wil, of gezien zijn leeftijd nog niet weet of die dit wilt?

En als hij dit niet wil, mag hij dan ook niet meer deelnemen aan de maatschappij?

Geen bijbaantje
Geen sociale activiteiten
Niet meer het huis uit
Misschien geen school meer straks?

Die jongen van 13 kan er ook allemaal niets aan doen

Dit is nu harde realiteit, of gsat realiteit worden in verschillende landen. Ik lees dat de meeste mensen hier voorstander van zijn.

Ik schrik er eerlijk gezegd van. Begrijp niet dat er niet meer mensen zijn die hiervan schrikken. Maar ben helaas in een enorme minderheid :(

[ Bericht 11% gewijzigd door bellamy13 op 25-10-2021 21:09:43 ]
pi_201902611
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:04 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja kan ik me deels in vinden.. maar iemand van 13 heeft ook last van jouw maatregelen. Is hij dan ook een egoïst? Moet hij zich maar laten vaccineren, terwijl hij dit niet wil, of gezien zijn leeftijd nog niet weet of die dit wilt?

En als hij dit niet wil, mag hij dan ook niet meer deelnemen aan de maatschappij?

Geen bijbaantje
Geen sociale activiteiten
Niet meer het huis uit
Misschien geen school meer straks?

Die jongen van 13 kan er ook allemaal niets aan doen

Dit is nu harde realiteit, of gsat realiteit worden in verschillende landen. Ik lees dat de meeste mensen hier voorstander van zijn.

Ik schrik er eerlijk gezegd van. Begrijp niet dat er niet meer mensen zijn die hiervan schrikken. Maar ben helaas in een enorme minderheid :(
Je kan de maatregelen ook invoeren voor 18+ - probleem opgelost.
Love is in the air!
pi_201902706
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:35 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Mogen we het dan eindelijk gaan vergelijken met die periode uit het verleden? of moet het eerst verder uit de hand lopen?
Een periode uit het verleden?....

Een bezetting van een compleet land door oorlog en geweld;
Een periode waar alle Joodse mensen hun huis (!) moesten verlaten;
Een periode van kou, geen eten meer en hongerwinter;
Een periode waar 6 miljoen Joden bewust zijn vermoord;
Een periode met Gaskamers en selectie;
Een periode waar 42.500 kampen met mensen te werk werden gesteld, zonder familie, eten.
Een periode van massaal geweld, marteling, mishandeling van deze mensen;

Als je uberhaupt de link legt ben je debiel. :r. Ik wist dat wappies een beperkte blik hebben op het leven , maar zo verstandelijk beperkt....
Love is in the air!
  maandag 25 oktober 2021 @ 21:48:28 #36
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_201903101
Vannacht om 02:00 gaat mijn QR in dus het zal me allemaal worst wezen wat ze bedenken. Ga er vanuit dat gevaccineerden er niet al te veel hinder van ondervinden. Anders wens ik Hugo en Mark veel succes met het draagvlak voor prik 3...

Maar ik vind het idee van ongevaccineerden het nu nog lastiger maken en ze indirect dwingen tot een spuit wel te ver gaan. Zorgt ook voor meer polarisatie.

We zitten op een vaccinatiegraad van wat, 80-90 procent? En we dreigen weer de maatregelen in te moeten vanwege de druk op de zorg. Lang niet allemaal vanwege de ongevaccineerden trouwens (20% van de mensen die wordt opgenomen is toch al gevaccineerd?). Werkt dat vaccin wel lang en goed genoeg?

Het wordt ongevaccineerden nu al moeilijk zat gemaakt (spontaan horecabezoek kan niet bijvoorbeeld, want niet getest). Die mensen willen gewoon niet en zul je alleen met extreme maatregelen richting vaccinatie krijgen. Wat zou dat kunnen zijn? Geen kapper etc. zonder QR?

Al is de kans groter dat ze dan de zwarte markt op gaan voor een valse QR.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_201903312
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:03 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Nee, maar we kunnen wel bewerkstelligen dat meer ongevaccineerde mensen het nu van vaccinaties gaan in zien
Mensen die nu nog niet om zijn, ga je echt niet meer om krijgen.

Die kiezen hier bewust voor uit zo'n intrinsieke motivatie.

Die zul je met handen en voeten vast noeten binden om alsog die spuit er in te kunnen jassen.
  maandag 25 oktober 2021 @ 21:58:14 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201903313
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vannacht om 02:00 gaat mijn QR in dus het zal me allemaal worst wezen wat ze bedenken. Ga er vanuit dat gevaccineerden er niet al te veel hinder van ondervinden. Anders wens ik Hugo en Mark veel succes met het draagvlak voor prik 3...

Maar ik vind het idee van ongevaccineerden het nu nog lastiger maken en ze indirect dwingen tot een spuit wel te ver gaan. Zorgt ook voor meer polarisatie.

We zitten op een vaccinatiegraad van wat, 80-90 procent? En we dreigen weer de maatregelen in te moeten vanwege de druk op de zorg. Lang niet allemaal vanwege de ongevaccineerden trouwens (20% van de mensen die wordt opgenomen is toch al gevaccineerd?). Werkt dat vaccin wel lang en goed genoeg?

Het wordt ongevaccineerden nu al moeilijk zat gemaakt (spontaan horecabezoek kan niet bijvoorbeeld, want niet getest). Die mensen willen gewoon niet en zul je alleen met extreme maatregelen richting vaccinatie krijgen. Wat zou dat kunnen zijn? Geen kapper etc. zonder QR?

Al is de kans groter dat ze dan de zwarte markt op gaan voor een valse QR.
Zelf nog even de kat uit de boom gekeken dat je nu pas je volledige vaccinatie hebt of had je corona gehad?
pi_201903347
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vannacht om 02:00 gaat mijn QR in dus het zal me allemaal worst wezen wat ze bedenken. Ga er vanuit dat gevaccineerden er niet al te veel hinder van ondervinden. Anders wens ik Hugo en Mark veel succes met het draagvlak voor prik 3...

Maar ik vind het idee van ongevaccineerden het nu nog lastiger maken en ze indirect dwingen tot een spuit wel te ver gaan. Zorgt ook voor meer polarisatie.

We zitten op een vaccinatiegraad van wat, 80-90 procent? En we dreigen weer de maatregelen in te moeten vanwege de druk op de zorg. Lang niet allemaal vanwege de ongevaccineerden trouwens (20% van de mensen die wordt opgenomen is toch al gevaccineerd?). Werkt dat vaccin wel lang en goed genoeg?

Het wordt ongevaccineerden nu al moeilijk zat gemaakt (spontaan horecabezoek kan niet bijvoorbeeld, want niet getest). Die mensen willen gewoon niet en zul je alleen met extreme maatregelen richting vaccinatie krijgen. Wat zou dat kunnen zijn? Geen kapper etc. zonder QR?

Al is de kans groter dat ze dan de zwarte markt op gaan voor een valse QR.
We hebben meerdere lockdowns overleefd zonder een beroep te kunnen doen op een kapper.

Als er iets is waar ondergronds op is geanticipeerd is het dat wel :')
pi_201903434
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:59 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
We hebben meerdere lockdowns overleefd zonder een beroep te kunnen doen op een kapper.

Als er iets is waar ondergronds op is geanticipeerd is het dat wel :')
daarom testen niet meer gratis doen en alles wat luxe is verplicht een QR code voor de: kapper, Efteling, nagelstudio, zwembad, circus, meubelboulevard, action ( juist dit gaat een game-changer worden ;) ), kan mij het rotten zelfs de mc donalds drive als het moet

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2021 22:06:23 ]
  maandag 25 oktober 2021 @ 22:11:20 #41
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201903501
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:05 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
daarom testen niet meer gratis doen en alles wat luxe is verplicht een QR code voor de: kapper, Efteling, nagelstudio, zwembad, circus, meubelboulevard, action ( juist dit gaat een game-changer worden ;) ), kan mij het rotten zelfs de mc donalds drive als het moet
en zonder QR ook het malieveld niet meer op!
Tot nooit .......
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 22:11:40 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201903505
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
en zonder QR ook het malieveld niet meer op!
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 25 oktober 2021 @ 22:12:06 #43
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_201903510
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zelf nog even de kat uit de boom gekeken dat je nu pas je volledige vaccinatie hebt of had je corona gehad?
Heb lang gewacht en getwijfeld, maar ik kon ook een heel eind zonder QR in de zomer en nazomer. Ook omdat het nog mooi weer was en veel in de buitenlucht gedaan kon worden vond ik het virus ook niet echt een gevaar.

Wilde nu wel het zekere voor het onzekere nemen en dan iig voor de start van het griepseizoen/virusseizoen volledig gevaccineerd zijn. Genoeg op bijvoorbeeld de sportschool die goed last hebben gehad van het virus. En het scheelt ook allemaal gedoe natuurlijk als je op pad wil.

Maar ik heb wel altijd twijfels gehad over de werking op lange termijn (effectiviteit) van het vaccin, maar dat gaan we de komende maanden zien of dat terecht is. Ik ben iig vers gevaccineerd ;).
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_201903518
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:25 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Een periode uit het verleden?....

Een bezetting van een compleet land door oorlog en geweld;
Een periode waar alle Joodse mensen hun huis (!) moesten verlaten;
Een periode van kou, geen eten meer en hongerwinter;
Een periode waar 6 miljoen Joden bewust zijn vermoord;
Een periode met Gaskamers en selectie;
Een periode waar 42.500 kampen met mensen te werk werden gesteld, zonder familie, eten.
Een periode van massaal geweld, marteling, mishandeling van deze mensen;

Als je uberhaupt de link legt ben je debiel. :r. Ik wist dat wappies een beperkte blik hebben op het leven , maar zo verstandelijk beperkt....
Dat is achteraf.
Maar hoe begon het. Het eerste kamp was niet voor de joden en was er al toen er nog maar 5% op de partij had gestemd.

We moesten eerst de maatschappij ontdoen van “de bedriegers van de publieke gezondheid”.

Waar ligt de grens. Moeten ze in kampen? Opgesloten in huis? Van werk ontzeggen? Moeten ze een button dragen zodat we de ongevaccineerden herkennen? Wanneer ga je het patroon zien en herkennen?

Is dat bij wat er nu in Australië gebeurt, of in de VS, Italië, Israel? Of is het social credit pass in de UK die in 2022 komt? Wat is jouw drempelvoorwaarde?
pi_201903553
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:05 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
daarom testen niet meer gratis doen en alles wat luxe is verplicht een QR code voor de: kapper, Efteling, nagelstudio, zwembad, circus, meubelboulevard, action ( juist dit gaat een game-changer worden ;) ), kan mij het rotten zelfs de mc donalds drive als het moet
Allemaal zaken waar ik al maaaaanden zonder mee doe :')

Ze moeten echt met grover geschut komen
pi_201903627
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:50 schreef Starhopper het volgende:
Er komen mogelijk coronaregels voor ongevaccineerden. Aan wat voor regels zou je dan kunnen denken? Wat voor regels zouden uitvoerbaar en effectief kunnen zijn? Ik zie nog niet voor mij hoe ze dit kunnen aanpakken.
Gaat ook niet gebeuren!
We zijn een net land en gaan géén tweedeling in Holland veroorzaken!

Alle mensen die willen dat er God weet ik niet wat moet gaan gebeuren met ongevaccineerden zijn wat mij betreft hele slechte mensen! (In het verleden is dat heel slecht afgelopen!)
pi_201903635
Discriminatie!!!!!!!!!!! Dikke punt!!!!!!!!!!!
pi_201903655
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:25 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Een periode uit het verleden?....

Een bezetting van een compleet land door oorlog en geweld;
Een periode waar alle Joodse mensen hun huis (!) moesten verlaten;
Een periode van kou, geen eten meer en hongerwinter;
Een periode waar 6 miljoen Joden bewust zijn vermoord;
Een periode met Gaskamers en selectie;
Een periode waar 42.500 kampen met mensen te werk werden gesteld, zonder familie, eten.
Een periode van massaal geweld, marteling, mishandeling van deze mensen;

Als je uberhaupt de link legt ben je debiel. :r. Ik wist dat wappies een beperkte blik hebben op het leven , maar zo verstandelijk beperkt....
Daar ging niks aan vooraf wilde je zeggen?
Plaats hier uw advertentie
pi_201903685
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:03 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Nee, maar we kunnen wel bewerkstelligen dat meer ongevaccineerde mensen het nu van vaccinaties gaan in zien
Dat betwijfel ik, waarom zou er met meer druk, meer nut voor het vaccin zijn. Denk dat het bij een hoop mensen voor nog meer weerstand zal zorgen. Die voelen zich nog meer gedwongen
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 oktober 2021 @ 22:45:12 #50
408813 crew  trein2000
pi_201903957
Laten we eerst eens het kader schetsen. Want dit is een ingewikkelde kwestie. Ik zal eerst drie 'eisen' formuleren en onderbouwen en dan laten zien waarom dit een lastige weg is.

1. Er moet sprake zijn van regels die handhaafbaar zijn of geen handhaving vereisen. En ook gehandhaafd worden.
Klinkt logisch maar is in de praktijk nog best ingewikkeld, immers het staat niet op je voorhoofd of je wel of niet gevaccineerd bent. Iets als een avondklok of mondkapjes alleen voor ongevaccineerden zal qua handhaving dusdanig lastig zijn dat ik er weinig van verwacht. Zeker als je in ogenschouw neemt dat de ongevaccineerde, grosso modo, niet de meest gezagsgetrouwe groep is in deze samenleving.

2. Er moet enige vorm van draagvlak zijn voor het beleid.
We hebben de afgelopen anderhalf jaar gezien dat maatregelen zonder draagvlak death on arrival zijn. Mensen leven ze niet na en zij die het moeten uitvoeren van overheidszijde doen dat ook maar mondjesmaat. Mijn taxatie is dat er wel draagvlak is voor maatregelen specifiek gericht op ongevaccineerden. Maar extremen zoals weigeren aan de poort van het ziekenhuis zullen hier wel op afstuiten.

3. Er moet daadwerkelijk effect zijn.
Spreekt denk ik voor zich. Om een maategel op te tuigen moet er in ieder geval de redelijke verwachting zijn dat die maatregel helpt.

Als je die drie punten in ogenschouw neemt heb je denk ik niet zo heel veel opties in deze richting. Concreet is het er denk ik maar 1 en dat is de QR-code. Die kun je uitbreiden naar meer locaties, testen betaald maken of 2G. Maar ook hier wordt je beperkt door alle drie de punten.

Laten we bij 1 beginnen. Ik zal de olifant in de kamer maar adresseren, gaat het buurthuis in de Schilderswijk of (laten we even een extreme nemen, ik kom daar op terug) de kerk in staphorst daadwerkelijk controleren en weigeren? Ik moet dat nog zien en eigenlijk heb ik er gewoon een hard hoofd in.

Tweede punt, is hier draagvlak voor. Ik denk tot op zekere hoogte wel, men is klaar met beperkingen door obstructie van een kleine groep. Maar of dat draagvlak er ook is voor echt forse inperking van de bewegingsvrijheid van ongevaccineerden vraag ik me af. Dat zijn toch wel chinese praktijken. En dit valt ook te koppelen aan punt 1, hoe is het draagvlak onder kerken, buurthuizen en andere instellingen die het moeten gaan doen. Als die er echt geen zin in hebben wordt het lastig.

Komen we bij het derde punt. En dat is nog niet triviaal in deze. Want de vraag is nog maar in hoeverre je de mensen die je wil bereiken hiermee bereikt. Komt de groep wat oudere bewoners van een grootstedelijke achterstandswijk (daar gaat het voornamelijk om) wel op locaties waar de QR-code gecheckt wordt? Ik vraag mij dat af.

Volgens mij is hier geen makkelijke weg in. Ik steun de lijn wel, nee het is absoluut niet fraai maar de andere opties zijn nog slechter. Maar of en hoe het in de praktijk gaat uitwerken moet ik nog maar zien.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 25 oktober 2021 @ 23:02:47 #51
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201904174
De enige maatregel die kan is geen qr bij geen vaccinatie (jammer testen voor toegang) en qr codes voor niet primaire zaken gaan verplichten.

Boodschappen? Best. Action? Nope.

Maarja, geen handhaving in NL
.. en dan idd de kerk, de moskee, het buurthuis ... Iets met dweilen en een kraan.

Misschien nog iets met alles na 18:00 dicht, avondklok lite, maar schiet dan maar meteen de horeca dood.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fe2O3 op 25-10-2021 23:07:16 (Mobiel kut touchkeyboard :)) ]
Dum de dum
  maandag 25 oktober 2021 @ 23:05:14 #52
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201904197
Lekker met het vingertje naar de ongevaccineerden wijzen ipv te erkennen dat het vaccin eigenlijk bij lange na de verwachtingen niet waarmaakt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 25 oktober 2021 @ 23:10:15 #53
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201904234
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:05 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker met het vingertje naar de ongevaccineerden wijzen ipv te erkennen dat het vaccin eigenlijk bij lange na de verwachtingen niet waarmaakt.
Van elke 100 mensen, zijn er 85 gevaccineerd, 15 niet.

Als er daar 10 van in het ziekenhuis komen, zijn dat 8 vd 15, en 2 vd 85 man (20% is gebaccineerd).

Idd werkt voor geen meter.
Dum de dum
pi_201904369
kunnen ze toch nooit handhaven.....en ik vind het tever gaan.
maar de ongevaccineerden zorgen nu wel voor de problemen in het ziekenhuis
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201904509
Betalen voor het testen.
QR code voor niet essentiële winkels.

Nog meer richten op goede lokale voorlichting om toch te vaccineren door huisartsen, buurtcentra, moskeeën, kerken, inzetten van prikbussen op markten etc in achterstandswijken. De groep twijfelaars, toch ook allochtone mensen, laaggeletterden.

De schreeuwers/anti vaxxers, die bereik je niet.
Physically I am here but mentally I am in a galaxy far far away.
pi_201904627
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:02 schreef Fe2O3 het volgende:
De enige maatregel die kan is geen qr bij geen vaccinatie (jammer testen voor toegang) en qr codes voor niet primaire zaken gaan verplichten.

Boodschappen? Best. Action? Nope.

Maarja, geen handhaving in NL
.. en dan idd de kerk, de moskee, het buurthuis ... Iets met dweilen en een kraan.

Misschien nog iets met alles na 18:00 dicht, avondklok lite, maar schiet dan maar meteen de horeca dood.
Avondklok light? De vorige was tot 21:00
pi_201904659
Als nou iemand besmet is met Corona en die gaat bewust een soort van bejaardenhuis binnen. Wat kan er dan gebeuren?
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 00:05:59 #58
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_201904683
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 00:03 schreef Remco2021 het volgende:
Als nou iemand besmet is met Corona en die gaat bewust een soort van bejaardenhuis binnen. Wat kan er dan gebeuren?
Groepsimmuniteit opbouwen :+
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:13:12 #59
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201905360
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:58 schreef PS. het volgende:

[..]
Avondklok light? De vorige was tot 21:00
Als alle commerciele activiteiten niet na 18:00 open, dan beperk je vanzelf beweging van volk na 18:00 bijv.
Dum de dum
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:37:12 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201905440
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:05 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker met het vingertje naar de ongevaccineerden wijzen ipv te erkennen dat het vaccin eigenlijk bij lange na de verwachtingen niet waarmaakt.
Welke verwachtingen maakt het dan niet waar? De vaccins doen waar voor ze gemaakt zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201905449
Misschien dat ze ongevaccineerden niet meer naar school laten gaan maar thuisonderwijs via Teams?

Bij mijn zoon (brugklas) is gister door de mentor gevraagd wie er niet gevaccineerd zijn, zij heeft dit vervolgens ook opgeschreven. Volgens mijn zoon waren het 7 of 8 kinderen.

Misschien een voorbode?
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:44:02 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201905463
Het lijkt me gezien de berichtgeving overduidelijk dat er gericht maatregelen genomen worden tegen de weigeraars.

Ik vermoed de introductie van 2G bij evenementen en natte horeca, en thuiswerk/thuisscholingsplicht voor de weigeraars.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:02:09 #63
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201905513
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:44 schreef Drekkoning het volgende:
Het lijkt me gezien de berichtgeving overduidelijk dat er gericht maatregelen genomen worden tegen de weigeraars.

Ik vermoed de introductie van 2G bij evenementen en natte horeca, en thuiswerk/thuisscholingsplicht voor de weigeraars.
• thuiswerken weer verplichten, nu gewoon naar de werkgever ipv werknemer. Kantoren max 25 of 50% gevuld.

• 1.5m terug in winkels, het is al raar dat dat is afgeschaft dat hadden we toch niet heel veel last van.

• 2G is ook heel simpel te realizeren. Testen voor toegang niet meer registreren in de app en je hebt het.

Daarnaast zou je dat mogelijk nog iets kunnen uitbreiden waar nu geen QR-code nodig is maar waar toch al controle aanwezig is. Stadions bijvoorbeeld.

• Mondkapjes is ook weer eenvoudig in te voeren, daar hadden mensen iets meer last van.


Verder zie ik geen dingen die snel door te voeren zijn zonder veel protesten..
QR codes in winkels en zo zie ik niet gebeuren.
Tot nooit .......
pi_201905516
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:01 schreef Landgeld het volgende:
• Geen toegang meer tot kantoren / werk zonder test
• Geen toegang meer tot andere landen;
• Geen toegang tot kappers;
• Geen toegang tot de sportscholen;
• Geen toegang tot winkels.

Het is inmiddels een epidemie voor ongevaccineerden , en dat moeten we niet willen. Verder zou ik zeggen: lokale coronabeperkingen in de gehele Bible belt.
Wanneer je denkt dat de bible belt het overgrote probleem is, zit je niet bijster op te letten.
Go hard or go home
pi_201905521
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:13 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Als alle commerciele activiteiten niet na 18:00 open, dan beperk je vanzelf beweging van volk na 18:00 bijv.
Dat snap ik, maar ik zie de "light" er niet echt van in.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:05:33 #66
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201905525
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:02 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
• thuiswerken weer verplichten, nu gewoon naar de werkgever ipv werknemer. Kantoren max 25 of 50% gevuld.

• 1.5m terug in winkels, het is al raar dat dat is afgeschaft dat hadden we toch niet heel veel last van.

• 2G is ook heel simpel te realizeren. Testen voor toegang niet meer registreren in de app en je hebt het.

Daarnaast zou je dat mogelijk nog iets kunnen uitbreiden waar nu geen QR-code nodig is maar waar toch al controle aanwezig is. Stadions bijvoorbeeld.

• Mondkapjes is ook weer eenvoudig in te voeren, daar hadden mensen iets meer last van.

Verder zie ik geen dingen die snel door te voeren zijn zonder veel protesten..
Ja, ik vermoed dat werkgevers hun werknemers moeten gaan controleren. Geen 2G? Thuiswerken.

Bij (sport)evenementen in een stadion moest toch al QR-getoond worden? Alleen dat kan ook naar 2G door TvT af te schaffen idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201905527
Je kunt ze weren wat je wil, het lost niks op. Let maar op, de besmettingen stijgen gewoon door de aankomende tijd.
Maar goed, een deel van NL is even happy nu dus geniet er maar even van zolang het duurt.
Go hard or go home
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:07:25 #68
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201905537
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:05 schreef Noek het volgende:
Je kunt ze weren wat je wil, het lost niks op. Let maar op, de besmettingen stijgen gewoon door de aankomende tijd.
Maar goed, een deel van NL is even happy nu dus geniet er maar even van zolang het duurt.
Besmettingen zijn niet erg an sich, maar je moet proberen de ongevaccineerden minder exposure te geven dan nu. Als dat lukt dan zal er een grotere loskoppeling tussen IC-opnames en aantal besmettingen ontstaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:09:12 #69
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201905540
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja, ik vermoed dat werkgevers hun werknemers moeten gaan controleren. Geen 2G? Thuiswerken.

Bij (sport)evenementen in een stadion moest toch al QR-getoond worden? Alleen dat kan ook naar 2G door TvT af te schaffen idd.
Bij veel bedrijven is die controle is eenvoudig. Ik heb een werkpas om door de poortjes te komen.
Die is zo te blokkeren als ik geen 2G heb. Je hoeft dan niet steeds de QRcode te vragen.

Sportevenementen met QRcode dacht het daar nu niet voor nodig was.
Dan is dat natuurlijk zo naar 2G door te zetten.
Tot nooit .......
pi_201905546
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Besmettingen zijn niet erg an sich, maar je moet proberen de ongevaccineerden minder exposure te geven dan nu. Als dat lukt dan zal er een grotere loskoppeling tussen IC-opnames en aantal besmettingen ontstaan.
Na de besmettingen volgen de opnames vanzelf. Dat is nu al een probleem. Waarom denken mensen dat strengere QR-maatregelen gaan helpen?
Ze helpen nu ook al niet. Het is nog maar oktober.
Er wordt straks gewoon weer gesneden in het maatschappelijke leven en dat gaat een tijdelijke fix zijn. Alweer.
Go hard or go home
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:11:47 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201905553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:03 schreef Noek het volgende:

[..]
Wanneer je denkt dat de bible belt het overgrote probleem is, zit je niet bijster op te letten.
Klopt want in de randsteden speelt ook het probleem dat er een groep ongevaccineerden zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:12:59 #72
5428 crew  miss_sly
pi_201905556
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:40 schreef Nikkie321 het volgende:
Misschien dat ze ongevaccineerden niet meer naar school laten gaan maar thuisonderwijs via Teams?

Bij mijn zoon (brugklas) is gister door de mentor gevraagd wie er niet gevaccineerd zijn, zij heeft dit vervolgens ook opgeschreven. Volgens mijn zoon waren het 7 of 8 kinderen.

Misschien een voorbode?
Is die kinderen niet verteld door hun ouders dat ze daar helemaal geen antwoord op hoeven te geven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:14:02 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201905567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:10 schreef Noek het volgende:

[..]
Na de besmettingen volgen de opnames vanzelf. Dat is nu al een probleem. Waarom denken mensen dat strengere QR-maatregelen gaan helpen?
Ze helpen nu ook al niet. Het is nog maar oktober.
Er wordt straks gewoon weer gesneden in het maatschappelijke leven en dat gaat een tijdelijke fix zijn. Alweer.
Alles is relatief.

Je ziet nu al dat de verhoudingen tussen aantal IC-opnames en besmettingen veeeeel lager ligt dankzij de gevaccineerden.
Dat verschil in verhouding kan je dus nog verder vergroten door te zorgen dat ongevaccineerden relatief minder kans lopen op besmetting.

Je gaat nooit 100% voorkomen dat mensen op de IC belanden (zeker weigeraars niet), maar nu is het zaak die opnames zoveel mogelijk te spreiden met zo min mogelijk beperkingen voor het collectief.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201905573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt want in de randsteden speelt ook het probleem dat er een groep ongevaccineerden zijn.
Het Noorden lag nooit vol met mensen uit Kootwijkerbroek.

Blijft gek dat het nauwelijks benoemd wordt. Een Powned gaat even tof doen in Staphorst en verhaal halen maar niemand duikt de wijken is waar het probleem werkelijk ligt.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:14:44 #75
5428 crew  miss_sly
pi_201905577
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:02 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
• thuiswerken weer verplichten, nu gewoon naar de werkgever ipv werknemer. Kantoren max 25 of 50% gevuld.

[*]1.5m terug in winkels, het is al raar dat dat is afgeschaft dat hadden we toch niet heel veel last van.

• 2G is ook heel simpel te realizeren. Testen voor toegang niet meer registreren in de app en je hebt het.

Daarnaast zou je dat mogelijk nog iets kunnen uitbreiden waar nu geen QR-code nodig is maar waar toch al controle aanwezig is. Stadions bijvoorbeeld.

• Mondkapjes is ook weer eenvoudig in te voeren, daar hadden mensen iets meer last van.

Verder zie ik geen dingen die snel door te voeren zijn zonder veel protesten..
QR codes in winkels en zo zie ik niet gebeuren.
Dit klinkt mij tamelijk onzinnig in de oren: laten we een maatregel waar we niet zoveel last van hadden, weer terug in voeren. Of deze ook enige effectiviteit had, valt te betwijfelen, maar we hebben er weinig last van, dus doe maar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:17:10 #76
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201905586
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit klinkt mij tamelijk onzinnig in de oren: laten we een maatregel waar we niet zoveel last van hadden, weer terug in voeren. Of deze ook enige effectiviteit had, valt te betwijfelen, maar we hebben er weinig last van, dus doe maar?
Controle op stations? Dan gaat niemand de trein meer halen. Om te begin de 1.5 meter regel en het mondkapje weer invoeren. En weet thuiswerken waar mogelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:21:44 #77
5428 crew  miss_sly
pi_201905605
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:17 schreef Megumi het volgende:

[..]
Controle op stations? Dan gaat niemand de trein meer halen. Om te begin de 1.5 meter regel en het mondkapje weer invoeren. En weet thuiswerken waar mogelijk.
Het gaat me er om dat als er maatregelen heringevoerd worden, het wel maatregelen moeten zijn die iets doen. Een maatregel instellen om het instellen, omdat we er weinig last van zouden hebben en het opnieuw instellen eenvoudig is, maar waarvan de effectiviteit betwistbaar is, lijkt me niet de bedoeling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:32:51 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201905655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat me er om dat als er maatregelen heringevoerd worden, het wel maatregelen moeten zijn die iets doen. Een maatregel instellen om het instellen, omdat we er weinig last van zouden hebben en het opnieuw instellen eenvoudig is, maar waarvan de effectiviteit betwistbaar is, lijkt me niet de bedoeling.
Maar eens kijken waar ze volgende week mee komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:24:18 #79
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201905917
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit klinkt mij tamelijk onzinnig in de oren: laten we een maatregel waar we niet zoveel last van hadden, weer terug in voeren. Of deze ook enige effectiviteit had, valt te betwijfelen, maar we hebben er weinig last van, dus doe maar?
Volgens mij is die 1.5meter maatregel juist heel effectief. Buiten wat minder maar binnen wel.. En dat in combinatie is met niet veel last lijkt het mij juist de beste start.
Tot nooit .......
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:54:05 #80
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201906151
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:17 schreef Megumi het volgende:

[..]
Controle op stations? Dan gaat niemand de trein meer halen. Om te begin de 1.5 meter regel en het mondkapje weer invoeren. En weet thuiswerken waar mogelijk.
Euhm, je moet nu ook al door een poortje hoor. 2e scan voor een QR die checkt groen of niet en er komt geen mens aan te pas.

Maargoed, de enige maatregel die echt wat gaat doen is ook de vervelenste, alles weer dicht qua entertainment OF een soort van je mag alleen nog X met vaccinatie, maar dan gaan de wappies weer janken.
Dum de dum
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:01:07 #81
5428 crew  miss_sly
pi_201906214
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Volgens mij is die 1.5meter maatregel juist heel effectief. Buiten wat minder maar binnen wel.. En dat in combinatie is met niet veel last lijkt het mij juist de beste start.
1,5 m is denk ik zo'n beetje de meest eftectieve maatregel.
Echter, in winkels waar mensen korte tijd zijn en in die tijd rondlopen en hun spullen pakken, lijkt het me niet heel veel toevoegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:01:10 #82
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201906216
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:04 schreef PS. het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar ik zie de "light" er niet echt van in.
Als er niks open is en niks te doen is blijven de groepen die het meeste risico lopen en niet gevaccineerd zijn (vaker) thuis. Zeker in de natte herfst/wintermaanden. Maar je pakt er ook de wel gevaccineerden mee, dus mja.
Dum de dum
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:10:56 #83
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201906293
Ik voorspel iig;

Niet meer mogelijk om met een test + QR naar de horeca te gaan
Meer controle bij de horeca met incognito inspecties door de storm afdeling. (two strikes is out)
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_201906433
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:54 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Euhm, je moet nu ook al door een poortje hoor. 2e scan voor een QR die checkt groen of niet en er komt geen mens aan te pas.

Maargoed, de enige maatregel die echt wat gaat doen is ook de vervelenste, alles weer dicht qua entertainment OF een soort van je mag alleen nog X met vaccinatie, maar dan gaan de wappies weer janken.
Voordat dat ingevoerd is, is corona allang verdwenen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201906450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:10 schreef BertV het volgende:
Ik voorspel iig;

Niet meer mogelijk om met een test + QR naar de horeca te gaan
Meer controle bij de horeca met incognito inspecties door de storm afdeling. (two strikes is out)
Ik hoef nu ook geen qr + test te laten zien bij de horeca. Dat staat in geen enkele wet of regel van de overheid.

En de tweede: waar haal je die mensen vandaan en wie betaalt hun salaris?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:06:25 #86
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201906888
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik hoef nu ook geen qr + test te laten zien bij de horeca. Dat staat in geen enkele wet of regel van de overheid.

En de tweede: waar haal je die mensen vandaan en wie betaalt hun salaris?
Je hebt heel weinig mensen nodig als je bekend maakt dat je incognito controleurs in gaat zetten + horeca onherroepelijk sluit.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:13:43 #87
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201906968
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:06 schreef BertV het volgende:

[..]
Je hebt heel weinig mensen nodig als je bekend maakt dat je incognito controleurs in gaat zetten + horeca onherroepelijk sluit.
NL en handhaving ....

Om maar niet te spreken van die debielen met die kort gedingen

En de kerk/moskee die er schijt aan heeft en om een of andere reden niet gesloten wordt

Het werkt niet ...

Vaccinatie verplicht voor werkgevers, en QR code verplicht laten zien om je uitkering te krijgen ^p^ geef het 2 a 3 mnd en je zit op de 99%.
Dum de dum
pi_201906972
als ze slim zijn de volgende maatregelen:

zoveel mogelijk thuis werken
mondkapjes binnen, en de 1.5m terug, capaciteit beperkingen in sport/horeca ( 75%? )
betere QR code check

en dat is het wel
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201906973
QR met test voor iedereen, je kunt immers corona krijgen als je gevaccineerd bent, ook al is de kans kleiner. Ik denk dat er hoop figuren zijn die zich veilig wanen met een groen vinkje. Een kuchje dat nu voor een verkoudheid wordt gezien.
pi_201906978
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:10 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Van elke 100 mensen, zijn er 85 gevaccineerd, 15 niet.

Als er daar 10 van in het ziekenhuis komen, zijn dat 8 vd 15, en 2 vd 85 man (20% is gebaccineerd).

Idd werkt voor geen meter.
Maar wie zijn dan die niet-gevaccineerden die opgenomen worden. Ik heb alleen gelezen dat ze rond de 50 jaar zijn en gemiddeld een bmi van 30 hebben. Is het bekend waarom ze niet gevaccineerd zijn. Weten ze waar ze de besmetting hebben opgelopen.

quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:41 schreef CherokeeRose2021 het volgende:
Nog meer richten op goede lokale voorlichting om toch te vaccineren door huisartsen, buurtcentra, moskeeën, kerken, inzetten van prikbussen op markten etc in achterstandswijken. De groep twijfelaars, toch ook allochtone mensen, laaggeletterden.

De schreeuwers/anti vaxxers, die bereik je niet.
Inderdaad, in welke wijken is een lage vaccinatiegraad en probeer daar de juiste voorlichting te geven. Plus ook luisteren naar hun afwegingen en angsten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201906986
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:13 schreef Mylene het volgende:
QR met test voor iedereen, je kunt immers corona krijgen als je gevaccineerd bent, ook al is de kans kleiner. Ik denk dat er hoop figuren zijn die zich veilig wanen met een groen vinkje. Een kuchje dat nu voor een verkoudheid wordt gezien.
een PCR test of een zelftest ?
ik doe bij elke keer dat ik een kuchje/verkoudheid krijg een zelftest.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:00:15 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201908620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
1,5 m is denk ik zo'n beetje de meest eftectieve maatregel.
Echter, in winkels waar mensen korte tijd zijn en in die tijd rondlopen en hun spullen pakken, lijkt het me niet heel veel toevoegen.
Vandaar dus de mondkap. En er zijn als je een zoekmachine gebruikt ook wetenschappelijke bewijzen te vinden dat het wellicht zou kunnen helpen als de overheid met strengere eisen zou komen?

Delftse onderzoekers ontmaskeren miljoenen onveilige mondmaskers


Filmpje: TU Delft test mondmaskers
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:11:31 #93
5428 crew  miss_sly
pi_201908735
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Vandaar dus de mondkap. En er zijn als je een zoekmachine gebruikt ook wetenschappelijke bewijzen te vinden dat het wellicht zou kunnen helpen als de overheid met strengere eisen zou komen?

Delftse onderzoekers ontmaskeren miljoenen onveilige mondmaskers


Filmpje: TU Delft test mondmaskers
Dat werd niet gesteld. Hij stelde letterlijk:

1.5m terug in winkels, het is al raar dat dat is afgeschaft dat hadden we toch niet heel veel last van.

Ik vind de redenatie dat maatregelen terug ingesteld zouden kunnen worden, omdat we er toch niet heel veel last van hadden.

Er zou maar één argument moeten zijn voor het (opnieuw) instellen van maatregelen, en dat is de effectiviteit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:37:28 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201909013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat werd niet gesteld. Hij stelde letterlijk:

1.5m terug in winkels, het is al raar dat dat is afgeschaft dat hadden we toch niet heel veel last van.

Ik vind de redenatie dat maatregelen terug ingesteld zouden kunnen worden, omdat we er toch niet heel veel last van hadden.

Er zou maar één argument moeten zijn voor het (opnieuw) instellen van maatregelen, en dat is de effectiviteit.
Met je eens. Toch een kleine opmerking ben gevaccineerd dus voor mij persoonlijk niet zo interessant. En denk maar dat is een mening natuurlijk jammer dat de boel wellicht weer strenger gaat worden omdat er mensen zijn die zich niet laten vaccineren. Ben benieuwd of ze daar rekening mee houden?

In tijden van rampspoed zijn er wel vaker draconische maatregelen genomen. Maar zie dat een Rutte en Hugo niet doen. En het verplegend personeel is daar dan weer het slachtoffer van. Die moeten corona patiënten helpen die eigenlijk verloren zijn. Ik zou zeggen laat de zorg niet overstromen met corona patiënten maar geef de zorg ook de kans om mensen te helpen met kanker en dergelijke? Een soort van balans zien te vinden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 26-10-2021 14:46:04 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201909085
Het probleem is eigenlijk dat maatregelen überhaupt nauwelijks effect hebben. Het is nog nooit onomstotelijk bewezen dat al die draconische maatregelen van de voorbije 1,5 jaar enig effect op de verspreiding van het virus hebben gehad. Het enige wat vrij duidelijk naar voren leek te komen enkele maanden geleden, is dat het in de horeca en nachtclubs snel lijkt te gaan ... maar dat komt ook doordat het kabinet niet serieus naar ventilatie heeft gekeken.

Wat wel duidelijk is, is dat het grotendeels een seizoensvirus is en dat vaccinatie prima lijkt te beschermen tegen ernstige ziekte.

Een verkapte vaccinatiedwang is dus wel ongeveer het laatste wat ze nog kunnen doen inmiddels.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:50:37 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201909158
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:44 schreef JohnDDD het volgende:
Het probleem is eigenlijk dat maatregelen überhaupt nauwelijks effect hebben. Het is nog nooit onomstotelijk bewezen dat al die draconische maatregelen van de voorbije 1,5 jaar enig effect op de verspreiding van het virus hebben gehad. Het enige wat vrij duidelijk naar voren leek te komen enkele maanden geleden, is dat het in de horeca en nachtclubs snel lijkt te gaan ... maar dat komt ook doordat het kabinet niet serieus naar ventilatie heeft gekeken.

Wat wel duidelijk is, is dat het grotendeels een seizoensvirus is en dat vaccinatie prima lijkt te beschermen tegen ernstige ziekte.

Een verkapte vaccinatiedwang is dus wel ongeveer het laatste wat ze nog kunnen doen inmiddels.
Wel een vraag aan jou? Op zich zijn er landen waar het nemen van geen maatregelen redelijk dodelijk is voor de bevolking. Zou je als een soort van leerzame experimenten kunnen zien. En vaccinatie dwang? Is niet mogelijk. Vandaar de corona pas en dergelijke.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 26-10-2021 14:56:14 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201909275
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is die kinderen niet verteld door hun ouders dat ze daar helemaal geen antwoord op hoeven te geven?
Vast wel maar dat durven ze niet.
pi_201909293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:50 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wel een vraag aan jou? Op zich zijn er landen waar het nemen van geen maatregelen redelijk dodelijk is voor de bevolking. Zou je als een soort van leerzame experimenten kunnen zien. En vaccinatie dwang? Is niet mogelijk. Vandaar de corona pas en dergelijke.
Daarom noem ik het ook verkapte vaccinatiedwang. Want als je straks niet meer naar je werk kunt zonder coronapas en testen ook niet meer gratis is, dan wordt het wel heel lastig om ongevaccineerd te blijven.

En ik vind dat de overheid al heel lang geleden andere maatregelen had moeten nemen om de gezondheid van burgers te verbeteren, maar dat hebben ze nagelaten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:03:56 #99
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201909337
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Daarom noem ik het ook verkapte vaccinatiedwang. Want als je straks niet meer naar je werk kunt zonder coronapas en testen ook niet meer gratis is, dan wordt het wel heel lastig om ongevaccineerd te blijven.
Ik zie dat als een logisch gevolg van de keuze die je als individu maakt. Wel hoop ik dat mensen die als gevolg van een ziekte geen afweer hebben en waarbij het vaccin niet werkt wel ontzien worden. Maar die lopen al vast in de zorg omdat corona patiënten voorrang hebben daarop. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:07:14 #100
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201909371
https://eenvandaag.avrotr(...)or-ongevaccineerden/

Nou, mogen de wappies blij zijn dat hun zo geliefde FvD-volksreferenda nooit werkelijk geworden zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201909685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]
een PCR test of een zelftest ?
ik doe bij elke keer dat ik een kuchje/verkoudheid krijg een zelftest.
Enkele een betrouwbare test. Voor zowel gevaccineerde en niet. Verder een medisch mondmasker, niet die prul dingen. Graag afstand houden. Verder zie ik een avondklok ook wel weer zitten.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:43:05 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201909788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:31 schreef Mylene het volgende:

[..]
Enkele een betrouwbare test. Voor zowel gevaccineerde en niet. Verder een medisch mondmasker, niet die prul dingen. Graag afstand houden. Verder zie ik een avondklok ook wel weer zitten.
Ik ben het met je eens. Maar de avondklok was wel lastig als je even aan het koken was en niet helemaal de tijd in de gaten had. :P En met de corona app zou dat geen probleem moeten zijn? Maar blijkbaar werken de computers van de overheid niet na 00:00 uur. :P Wat de horeca aangaat. Dus avondklok wel nodig nu? Of is het pruts overheids ICT dus weer?

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 26-10-2021 16:01:34 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201910322
Mag toch hopen dat ze niet weer allemaal van die maatregelen gaan invoeren die gevolgd moeten worden door gevaccineerden, puur en alleen om ongevaccineerden te beschermen. Als je 't vaccin niet mág: da's een andere zaak. Maar als je 't vaccin niet wilt omdat je koppig bent: ja, sorry, hoor. Ben er wel zat van om hen te beschermen. Ze beschermen zichzelf maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 26-10-2021 17:47:51 ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201910336
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:29 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ja dat heb je goed.

Zie op verschillende forums al genoeg haat van de gevaccineerden naar de ongevaccineerden toe:

‘Allemaal op een eiland’
‘Allemaal uit de maatschappij gezet worden’
‘Geen zorg meer verlenen’

Heb nog net geen ‘Allemaal op de trein’ gezien.

Oostenrijk is al begonnen.
Kan ze geen ongelijk geven.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201910545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:30 schreef Celestien het volgende:

[..]
Oostenrijk is al begonnen.
Kan ze geen ongelijk geven.
Heb nu al medelijden met de derde-prik(booster) weigeraars.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:58:25 #106
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201910676
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:48 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Heb nu al medelijden met de derde-prik(booster) weigeraars.
Kan niet wachten om al die idioten verbaasd te zien zijn dat ze dan opeens ook tot de groep ongevaccineerden horen.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:00:40 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201910699
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:58 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Kan niet wachten om al die idioten verbaasd te zien zijn dat ze dan opeens ook tot de groep ongevaccineerden horen.
Gros haalt die booster gewoon hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:03:23 #108
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201910725
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Gros haalt die booster gewoon hoor.
Er is ook een enorm grote groep die het alleen voor hun eigen pleziertje heeft genomen, zelfde als die lui van dat hele "Dansen met Janssen".

Je ziet duidelijke signalen dat men niet zit te wachten om elke x maanden een booster te gaan halen. Want die kant gaat het gewoon op.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:04:25 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201910737
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:03 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Er is ook een enorm grote groep die het alleen voor hun eigen pleziertje heeft genomen, zelfde als die lui van dat hele "Dansen met Janssen".

Je ziet duidelijke signalen dat men niet zit te wachten om elke x maanden een booster te gaan halen. Want die kant gaat het gewoon op.
We zullen zien ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201910738
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:29 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ja dat heb je goed.

Zie op verschillende forums al genoeg haat van de gevaccineerden naar de ongevaccineerden toe:

‘Allemaal op een eiland’
‘Allemaal uit de maatschappij gezet worden’
‘Geen zorg meer verlenen’

Heb nog net geen ‘Allemaal op de trein’ gezien.

baudet zou dit liever gescheiden....

Maar helaas veroorzaken de ongevaccineerde momenteel wel de druk op zorg.
De zorg mag de ellende oplossen.
pi_201910759
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:03 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Er is ook een enorm grote groep die het alleen voor hun eigen pleziertje heeft genomen, zelfde als die lui van dat hele "Dansen met Janssen".

Je ziet duidelijke signalen dat men niet zit te wachten om elke x maanden een booster te gaan halen. Want die kant gaat het gewoon op.
De zorg zit na 18 maanden ook niet op een nieuwe golf te wachten. Ze zijn moe en uitgeput.
Of de gene die de planbare zorg hun staaroperatie, heup of knie operatie zagen uitstellen.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:13:05 #112
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201910822
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:07 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
De zorg zit na 18 maanden ook niet op een nieuwe golf te wachten. Ze zijn moe en uitgeput.
Of de gene die de planbare zorg hun staaroperatie, heup of knie operatie zagen uitstellen.
Dan moet je janken bij de overheid die al minimaal 10jaar de zorg compleet uitkleed en de afgelopen 2jaar echt geen reet heeft gedaan om de zorg op te schalen.
pi_201910863
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:13 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Dan moet je janken bij de overheid die al minimaal 10jaar de zorg compleet uitkleed en de afgelopen 2jaar echt geen reet heeft gedaan om de zorg op te schalen.
Omdat opschalen ook niet direct een oplossing is met covid-19.
We al jaren een personeels te kort hebben.
We ieder jaar meer geld aan de zorg uitgeven.
We allemaal zeuren als we horen dat de zorg premie omhoog gaat.
We steeds meer en duurdere zorg gebruiken.
pi_201911367
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:04 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
baudet zou dit liever gescheiden....

Maar helaas veroorzaken de ongevaccineerde momenteel wel de druk op zorg.
De zorg mag de ellende oplossen.
Dit....... dit klopt niet.

Hoeveel ongevaccineerde tieners en twintigers liggen er op de ICs? Ik doe mijn best zo gezond mogelijk te leven. De kans dat ik op de ic beland, ook met corona bestaat bijna niet. Als ik me laat vaccineren wordt die kans nog vele malen kleiner. Dat klopt. Maar of ik nou een nihile kans of een nihile kans x10 heb om opgenomen te worden maakt geen verschil.

De IC ligt vol met ongevaccineerde kwetsbare en ouderen. Dat klopt. De ic ligt niet vol met ongevaccineerden.... daarin zit een zeer belangrijk verschil
pi_201911409
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:29 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ja dat heb je goed.

Zie op verschillende forums al genoeg haat van de gevaccineerden naar de ongevaccineerden toe:

‘Allemaal op een eiland’
‘Allemaal uit de maatschappij gezet worden’
‘Geen zorg meer verlenen’

Heb nog net geen ‘Allemaal op de trein’ gezien.

Vorig jaar werd dit gezegd over ouderen en zieken. Die moesten zich maar opsluiten of opgesloten worden zodat 'wij verder kunnen gaan met ons leven'. Aldus anti's.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:30:00 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201911447
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:21 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Dit....... dit klopt niet.

Hoeveel ongevaccineerde tieners en twintigers liggen er op de ICs? Ik doe mijn best zo gezond mogelijk te leven. De kans dat ik op de ic beland, ook met corona bestaat bijna niet. Als ik me laat vaccineren wordt die kans nog vele malen kleiner. Dat klopt. Maar of ik nou een nihile kans of een nihile kans x10 heb om opgenomen te worden maakt geen verschil.

De IC ligt vol met ongevaccineerde kwetsbare en ouderen. Dat klopt. De ic ligt niet vol met ongevaccineerden.... daarin zit een zeer belangrijk verschil
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:30 schreef Celestien het volgende:
Mag toch hopen dat ze niet weer allemaal van die maatregelen gaan invoeren die gevolgd moeten worden door gevaccineerden, puur en alleen om ongevaccineerden te beschermen. Als je 't vaccin niet mág: da's een andere zaak. Maar als je 't vaccin niet wilt omdat je koppig bent: ja, sorry, hoor. Ben er wel zat van om hen te beschermen. Ze beschermen zichzelf maar.
Voor die mensen komt er wat mij betreft een uitzondering. Al betwijfel ik of die mensen uberhaupt naar café gaan en risico lopen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:32:05 #117
408813 crew  trein2000
pi_201911468
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
Voor die mensen komt er wat mij betreft een uitzondering. Al betwijfel ik of die mensen uberhaupt naar café gaan en risico lopen.
Even puur praktisch: hoe gaan we dat doen? Het ligt niet centraal vast.
En twee: als je de argumentatielijn van Hugo aanhoudt wordt dat wel een lastig verhaal. Ongevaccineerden ‘beschermen’, deze mensen hebben die bescherming nog harder nodig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:34:42 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201911489
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:29 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ja dat heb je goed.

Zie op verschillende forums al genoeg haat van de gevaccineerden naar de ongevaccineerden toe:

‘Allemaal op een eiland’
‘Allemaal uit de maatschappij gezet worden’
‘Geen zorg meer verlenen’

Heb nog net geen ‘Allemaal op de trein’ gezien.

Zo gek is dat toch niet als Baudet roept dat hij een eigen forumland wil. 85% van de stemmers op de FvD willen zich niet laten vaccineren dus het is niet zo gek dat mensen dit "grapje" van Baudet gebruiken en roepen dat ze maar naar forumland moeten gaan als ze ongevaccineerd rond willen lopen.



[ Bericht 1% gewijzigd door Starhopper op 26-10-2021 18:48:49 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:36:28 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201911501
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Even puur praktisch: hoe gaan we dat doen? Het ligt niet centraal vast.
En twee: als je de argumentatielijn van Hugo aanhoudt wordt dat wel een lastig verhaal. Ongevaccineerden ‘beschermen’, deze mensen hebben die bescherming nog harder nodig.
Geen idee. Dat gaat een hele lastige worden. Maar ik heb wel te doen met de mensen die zich echt niet kunnen laten vaccineren, zoals mensen die bijv een orgaantransplantatie gehad hebben. Die staan al bijna 2 jaar lang in de kou.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:38:23 #120
408813 crew  trein2000
pi_201911511
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Geen idee. Dat gaat een hele lastige worden. Maar ik heb wel te doen met de mensen die zich echt niet kunnen laten vaccineren, zoals mensen die bijv een orgaantransplantatie gehad hebben. Die staan al bijna 2 jaar lang in de kou.
Ik ook, van mij mag die uitzondering er ook komen. Maar ik zie dat niet werken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:40:58 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201911538
Mij boeit het niet, doe wat nodig is, als gevaccineerden maar niet de dupe zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201911606
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:21 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Dit....... dit klopt niet.

Hoeveel ongevaccineerde tieners en twintigers liggen er op de ICs? Ik doe mijn best zo gezond mogelijk te leven. De kans dat ik op de ic beland, ook met corona bestaat bijna niet. Als ik me laat vaccineren wordt die kans nog vele malen kleiner. Dat klopt. Maar of ik nou een nihile kans of een nihile kans x10 heb om opgenomen te worden maakt geen verschil.

De IC ligt vol met ongevaccineerde kwetsbare en ouderen. Dat klopt. De ic ligt niet vol met ongevaccineerden.... daarin zit een zeer belangrijk verschil
En hoe krijgen die besmette ouderen het precies?

Bij dansen met janseb zag je ook een stijging in her aantal besmetting bij jongeren, daarna steeg het bij andere leeftijds categorieën en tien kwamen de opnames. Je kunt jongeren niet isoleren in de samen leving.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:26:17 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201912063
quote:
Bijzonder dat Urk ook donkerrood is. Je zou denken dat ze daar ook geen stokje in hun neus willen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201912101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:04 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Maar helaas veroorzaken de ongevaccineerde momenteel de druk op de zorg.
Maar is dat wel zo?


twitter
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:36:00 #126
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_201912176
De overheid gaat actief discrimineren. Eindelijk. Ik wil dit al jaren. De gewone mensen vieren feest, de anderen blijven buiten. Dan maar geen do-re-mi-fa-sol alweer een blaadje vol muziek uit Volendam. Echt jongens, geloof me, dat overleven we. Laat dit het begin zijn. De QR-codes kunnen namelijk veel breder worden ingezet.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_201912515
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:29 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Maar is dat wel zo?

[ twitter ]
Wat zij daar zegt gaat over de verpleegafdelingen, de IC's (waar het voornaamste knelpunt zit) liggen toch echt vol met voornamelijk ongevaccineerden.
pi_201912599
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:29 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Maar is dat wel zo?


[ twitter ]
Ja...zoals ook al op goo besproken is.
COR / Raad van bestuur MUMC : 80% opnames zijn gevaccineerden.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:14:17 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201912605
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:29 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Maar is dat wel zo?

[ twitter ]
Dit gaat over 1 ziekenhuis waar mensen opgenomen zijn van een uitbraak in dacht ik een bejaardenhuis. Deze mensen liggen ook niet op de IC (of in de kist) dus dat is gewoon bewijs dat het vaccin werkt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201913790
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:01 schreef Landgeld het volgende:
• Geen toegang meer tot kantoren / werk zonder test
• Geen toegang meer tot andere landen;
• Geen toegang tot kappers;
• Geen toegang tot de sportscholen;
• Geen toegang tot winkels.

Het is inmiddels een epidemie voor ongevaccineerden , en dat moeten we niet willen. Verder zou ik zeggen: lokale coronabeperkingen in de gehele Bible belt.
Ik snap je. Ben alleen heel bang dat niet gevaccineerden dit niet gaan pikken. Ik ben serieus bang voor een burgeroorlog.
Het wordt er allemaal niet leuker op. :{
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201913836
Vreselijk als dit hier gaat komen. Komt steeds dichter bij:

https://nos.nl/l/2399858
pi_201913855
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:52 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik snap je. Ben alleen heel bang dat niet gevaccineerden dit niet gaan pikken. Ik ben serieus bang voor een burgeroorlog.
Het wordt er allemaal niet leuker op. :{
Eens. Niet zozeer een burgeroorlog, maar wel dat een persoon compleet doordraait en zorgt voor slachtoffers.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201913858
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:01 schreef
[quote]0s.gif [b]Op maandag 25 oktober 2021 21:25 schreef Landgeld het volgende:


[..]
Een periode uit het verleden?....

Een bezetting van een compleet land door oorlog en geweld;
Een periode waar alle Joodse mensen hun huis (!) moesten verlaten;
Een periode van kou, geen eten meer en hongerwinter;
Een periode waar 6 miljoen Joden bewust zijn vermoord;
Een periode met Gaskamers en selectie;
Een periode waar 42.500 kampen met mensen te werk werden gesteld, zonder familie, eten.
Een periode van massaal geweld, marteling, mishandeling van deze mensen;

Als je uberhaupt de link legt ben je debiel. :r. Ik wist dat wappies een beperkte blik hebben op het leven , maar zo verstandelijk beperkt....
Wappies laten telkens weer zien hoe mentaal uitgedaagd ze zijn met hun eeuwige Godwins.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201913913
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:55 schreef bellamy13 het volgende:
Vreselijk als dit hier gaat komen. Komt steeds dichter bij:

https://nos.nl/l/2399858
Zin heeft het in elk geval wel, want velen gaan nu toch overstag om zich te laten vaccineren.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201914079
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:00 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Zin heeft het in elk geval wel, want velen gaan nu toch overstag om zich te laten vaccineren.
Nou, van de vele ongevaccineerden die ik ken houdt iedereen zijn rug recht. (En terecht).

[edit]Sorry, artikel pas na je reactie gelezen, Italië dus..[/edit]
pi_201914244
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Voordat dat ingevoerd is, is corona allang verdwenen.
Bijzonder,aangezien corona niet meer gaat verdwijnen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201914266
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:13 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Nou, van de vele ongevaccineerden die ik ken houdt iedereen zijn rug recht. (En terecht).

[edit]Sorry, artikel pas na je reactie gelezen, Italië dus..[/edit]
Klopt. Complotwappies gaan niet overgehaald worden. Daarom vind ik dat hun koppige houding consequenties moet hebben. Anders is het oneerlijk naar de gevaccineerden toe. Die pikken dit niet meer, en terecht.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:31:07 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201914306
Volgens Grapperhaus is een lockdown voor ongevaccineerden uitgesloten.

Geen paniek dus! :+
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201914362
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:29 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Maar is dat wel zo?


[ twitter ]
Deze Twitteraar is wel zó fout. Gooit allemaal onwaarheden erin van bewezen complot websites. Mevrouw Strikje is volslagen onbetrouwbaar.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201914395
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:31 schreef Drekkoning het volgende:
Volgens Grapperhaus is een lockdown voor ongevaccineerden uitgesloten.

Geen paniek dus! :+
Jammer :{

Oftewel: de gevaccineerden zijn weer de dupe van de anti vaxxers. De gevaccineerden gaat dit, terecht, niet pikken. De rek is eruit. :(
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:42:35 #141
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201914433
Een hoge boete voor het thuis toelaten van ongevaccineerden buiten het eigen huishouden? Wellicht een 10% kickback op bezoekers die je aangeeft die tot zo’n boete leiden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201915556
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:27 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Klopt. Complotwappies gaan niet overgehaald worden. Daarom vind ik dat hun koppige houding consequenties moet hebben. Anders is het oneerlijk naar de gevaccineerden toe. Die pikken dit niet meer, en terecht.
Haha jij bent grappig. Stel hè, extreem voorbeeld dit. Alle ongevaccineerde gaan in een kamp(lol) met ze alle, en alle regeltjes betreft corona worden losgelaten, denk je dan echt dat je van corona af bent? Ik denk dat je binnen een paar weken weer extreme maatregelen krijgt omdat de besmettingen weer toenemen onder gevaccineerde. Ook ziekenhuizen zullen toenemen, ondanks de vaccins.
pi_201915831
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:48 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Heb nu al medelijden met de derde-prik(booster) weigeraars.
Als je de eerste twee gehad hebt, lijkt het me weinig moeite om die derde ook te nemen.

Waar het stopt? Dat antwoord heeft niemand. We kunnen alleen kijken naar het heden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 27 oktober 2021 @ 08:01:50 #144
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201915839
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:31 schreef Drekkoning het volgende:
Volgens Grapperhaus is een lockdown voor ongevaccineerden uitgesloten niet te handhaven dus dat gaan we sowieso niet meer doen.

Geen paniek dus! :+
Let maar op. Gewoon alleen een QR code bij een vaccinatie. Geen testen voor toegang meer. Geen gratis testen meer.

Dan tijdelijk mondkapjes + de 1.5 meter terug.

Pas als dat niet aanzet tot meer vaccinaties gaan we over op niet werken zonder QR code (met bovenstaande beperkingen erop).

Creatie van een medische QR code die je krijgt als je om medische redenen, allergie of bijv. auto immuum ziekte, geen vaccin mag. Daar moet een arts voor getekend hebben, en dat wordt 100% gechecked.
Dum de dum
pi_201915942
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 07:57 schreef Celestien het volgende:

[..]
Als je de eerste twee gehad hebt, lijkt het me weinig moeite om die derde ook te nemen.

Waar het stopt? Dat antwoord heeft niemand. We kunnen alleen kijken naar het heden.
En toch zie ik veel reacties van mensen die de booster niet meer gaan nemen.
Helaas voor hen raken ze dan hun groene vinkje kwijt en zullen ook bij de ‘schuldigen’ horen vanaf dat moment.

Waar het stopt? Klopt, dat antwoord heeft niemand maar het is allemaal wel redelijk te voorspellen.

Consequenties voor alleen niet-gevaccineerden? Kom maar op, zolang ik die experimentele prik niet hoeft te zetten houdt ik mijn rug recht.
pi_201916227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:01 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Let maar op. Gewoon alleen een QR code bij een vaccinatie. Geen testen voor toegang meer. Geen gratis testen meer.

Dan tijdelijk mondkapjes + de 1.5 meter terug.

Pas als dat niet aanzet tot meer vaccinaties gaan we over op niet werken zonder QR code (met bovenstaande beperkingen erop).

Creatie van een medische QR code die je krijgt als je om medische redenen, allergie of bijv. auto immuum ziekte, geen vaccin mag. Daar moet een arts voor getekend hebben, en dat wordt 100% gechecked.
Maar wat is het nut daarvan? Bij iemand die negatief getest is, is de kans veel kleiner dat die persoon het virus draagt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201916244
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:26 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
En toch zie ik veel reacties van mensen die de booster niet meer gaan nemen.
Helaas voor hen raken ze dan hun groene vinkje kwijt en zullen ook bij de ‘schuldigen’ horen vanaf dat moment.

Waar het stopt? Klopt, dat antwoord heeft niemand maar het is allemaal wel redelijk te voorspellen.

Consequenties voor alleen niet-gevaccineerden? Kom maar op, zolang ik die experimentele prik niet hoeft te zetten houdt ik mijn rug recht.
Waarom zou je geen booster nemen. Je wordt er niet slechter van.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201916258
Ik vind dat we ons niet moeten laten gijzelen door leugens en mensen die die vervolgens leugens geloven. Ik ben ook tegen elke vorm van discriminatie en ik verdedig het recht om keuze te hebben of je je wel of niet wilt laten vaccineren. Elke keuze heeft consequenties. Als je die consequenties niet van te voren wist, dan heb je je onvoldoende geïnformeerd voordat je je keuze maakte. Het is nog altijd mogelijk om op je keuze terug te komen op basis van de nieuwe informatie.

Ik wil dat iedereen kan deelnemen aan de maatschappij, maar dat mag best beperkt en beschermd worden op plekken waar de risico's van die deelname hoger zijn. Fietsers zijn niet voor niets verboden op de snelweg.
Love is in the air!
pi_201916276
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 05:24 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Haha jij bent grappig. Stel hè, extreem voorbeeld dit. Alle ongevaccineerde gaan in een kamp(lol) met ze alle, en alle regeltjes betreft corona worden losgelaten, denk je dan echt dat je van corona af bent? Ik denk dat je binnen een paar weken weer extreme maatregelen krijgt omdat de besmettingen weer toenemen onder gevaccineerde. Ook ziekenhuizen zullen toenemen, ondanks de vaccins.
Het gaat niet om dat corona afneemt, maar nu over de impact van de zorg. En die wordt overbelast door vaccin weigeraars. Dat effect ga je zeker merken als je alle ongevaccinneerden opsluit.

Met vaccin ben je minder besmettelijk, maar vooral de klachten zijn minder extreem.

Vaccineren is een vrije KEUZE, maar mag MI niet ten koste gaan van reguliere zorg.

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 27-10-2021 10:09:46 ]
Love is in the air!
  woensdag 27 oktober 2021 @ 09:15:32 #150
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201916283
quote:
15s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:08 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Maar wat is het nut daarvan? Bij iemand die negatief getest is, is de kans veel kleiner dat die persoon het virus draagt.
Het doel is meer vaccinaties. Die 15% oid moet <5% worden. Dan volgt de rest vanzelf.

Dus je wilt de ongevaccineerden, die weigeren om andere dan een medische reden, motiveren zich te gaan laten vaccineren op een handhaafbare manier die niet de mensen die wel gevaccineerd zijn (erg) in de weg zit. Dat kan op zo'n manier. En dan voor het algemene plubliek de niet zo heel irirtante mondkap en 1.5 meter even terug.

De drempel voor deelname aan de maatschappij verhogen, verplichte vaccinatie als je ergens heen wilt behalve een winkel en testen voor die groep niet meer gratis maken. Je moet eens zien hoe snel die principes verdwijnen als ze niet meer naar de kroeg mogen, en de buurman wel of met de hele familie naar Turkije willen en dan voor 25e pp een test moeten doen (beide richtingen op).
Dum de dum
pi_201916288
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:10 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Waarom zou je geen booster nemen. Je wordt er niet slechter van.
Vraag dat maar aan de vrouwen met hevige bloedingen en bloedstolsels bij hun menstruatie.
Of mensen met een allergische reactie na de prikken. Maar daar lees je verder weinig over op de pro-vaccin media, zoals een NOS of een Nu.nl.
pi_201916303
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Het doel is meer vaccinaties. Die 15% oid moet <5% worden. Dan volgt de rest vanzelf.

Dus je wilt de ongevaccineerden, die weigeren om andere dan een medische reden, motiveren zich te gaan laten vaccineren op een handhaafbare manier die niet de mensen die wel gevaccineerd zijn (erg) in de weg zit. Dat kan op zo'n manier. En dan voor het algemene plubliek de niet zo heel irirtante mondkap en 1.5 meter even terug.

De drempel voor deelname aan de maatschappij verhogen, verplichte vaccinatie als je ergens heen wilt behalve een winkel en testen voor die groep niet meer gratis maken. Je moet eens zien hoe snel die principes verdwijnen als ze niet meer naar de kroeg mogen, en de buurman wel of met de hele familie naar Turkije willen en dan voor 25e pp een test moeten doen (beide richtingen op).
Nee hoor, hoe erger of zwaarder de regels/consequenties hoe meer blij ik ben dat ik de prikken niet heb genomen.
Ik sta voor mijn principes.

Gaat nergens meer over.
pi_201916304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:12 schreef Landgeld het volgende:
Ik vind dat we ons niet moeten laten gijzelen door leugens en mensen die die vervolgens leugens geloven. Ik ben ook tegen elke vorm van discriminatie en ik verdedig het recht om keuze te hebben of je je wel of niet wilt laten vaccineren. Elke keuze heeft consequenties. Als je die consequenties niet van te voren wist, dan heb je je onvoldoende geïnformeerd voordat je je keuze maakte. Het is nog altijd mogelijk om op je keuze terug te komen op basis van de nieuwe informatie.

Ik wil dat iedereen kan deelnemen aan de maatschappij, maar dat mag best beperkt en beschermd worden op plekken waar de risico's van die deelname hoger zijn. Fietsers zijn niet voor niets verboden op de snelweg.
Ik vind dit een matige vergelijking. Het gaat niet zozeer om de directe risico's, maar om behoorlijke indirecte, die pas na weken zichtbaar worden in de ziekenhuizen.
Stel dat de R laag was gebleven dan had - op wat uitzonderingen na - geen hond zich drukgemaakt om ongevaccineerden die deelnemen aan de maatschappij.
I'll give you something to do
pi_201916325
De gevaccineerde beginnen als wappies te klinken met hun "ik pik dit niet meer!!" en "Muh vrijheid!".
Gewoon luisteren naar de baas en mondkapje op.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201916355
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:25 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Bijzonder,aangezien corona niet meer gaat verdwijnen.
Kan je nagaan hoe lang het duurt om dat in te voeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 09:26:23 #156
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201916391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:17 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Nee hoor, hoe erger of zwaarder de regels/consequenties hoe meer blij ik ben dat ik de prikken niet heb genomen.
Ik sta voor mijn principes.

Gaat nergens meer over.
Je wordt toch ook tot niets verplicht? Je mag alleen niet meer met de wel gevaccineerden spelen.

Al die zelf verklaarde experts meh. Nieuwsartikeltje uit het verband trekken zonder enige visie op het grote geheel of enig begrip van statistiek.

Vind je dan overigens dat je wel of niet verzorgd moet worden op de IC? En wat als die IC op 1 bed na vol is, en jij komt binnen en een wel gevaccineerd persoon, wie moeten ze kiezen (als de andere dus dood gaat). Kom maar op met je principes.
Dum de dum
pi_201916438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:17 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik vind dit een matige vergelijking. Het gaat niet zozeer om de directe risico's, maar om behoorlijke indirecte, die pas na weken zichtbaar worden in de ziekenhuizen.
Stel dat de R laag was gebleven dan had - op wat uitzonderingen na - geen hond zich drukgemaakt om ongevaccineerden die deelnemen aan de maatschappij.
Je kan ook veilig op een snelweg fietsen, bijvoorbeeld de vluchtstrook. Toch is het verboden....

Tevens ook verboden om zonder rijbewijs in een auto te rijden. Is dat discriminatie? Nee.

Ook verboden om in een aantal landen te reizen zonder vaccinatie boot Gele koorts . Is dat discriminatie? Nee, enkel bescherming.

Wappies be like wappies. Kortzichtig en egoïstisch ten opzichte van de maatschappij.
Love is in the air!
pi_201916451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:17 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Nee hoor, hoe erger of zwaarder de regels/consequenties hoe meer blij ik ben dat ik de prikken niet heb genomen.
Ik sta voor mijn principes.

Gaat nergens meer over.
Sta voor mijn principes :') Welke principe? Zie je jezelf ook als een verzetsstrijder zoals in de jaren 40? Nou, lekker met elkaar tegen de overheid?

Je wordt tot helemaal niets verplicht.

Prima. Alleen beschermt de politiek je tegen risico's in de maatschappij. Je hebt ook gewoon keuze. Als niemand zich zou vaccineren zaten we nog in een Lockdown.

Evenmin dat je geen auto mag besturen zonder rijbewijs. Prima, ga dan niet klagen dat je uitgesloten wordt.
Love is in the air!
pi_201916493
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:26 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Je wordt toch ook tot niets verplicht? Je mag alleen niet meer met de wel gevaccineerden spelen.

Al die zelf verklaarde experts meh. Nieuwsartikeltje uit het verband trekken zonder enige visie op het grote geheel of enig begrip van statistiek.

Vind je dan overigens dat je wel of niet verzorgd moet worden op de IC? En wat als die IC op 1 bed na vol is, en jij komt binnen en een wel gevaccineerd persoon, wie moeten ze kiezen (als de andere dus dood gaat). Kom maar op met je principes.
Op de IC voor een kuchje? Haha.

Ze mogen mijn bedje hebben hoor.
Nog liever dood dan een vaccinatie.
pi_201916520
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:30 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Sta voor mijn principes :') Welke principe? Zie je jezelf ook als een verzetsstrijder zoals in de jaren 40? Nou, lekker met elkaar tegen de overheid?

Je wordt tot helemaal niets verplicht.

Prima. Alleen beschermt de politiek je tegen risico's in de maatschappij. Je hebt ook gewoon keuze. Als niemand zich zou vaccineren zaten we nog in een Lockdown.

Evenmin dat je geen auto mag besturen zonder rijbewijs. Prima, ga dan niet klagen dat je uitgesloten wordt.
Ik klaag niet dat ik uitgesloten wordt.
Ik zei kom maar op met die maatregelen.

Het zal mij niet tot een vaccinatie overgaan.
pi_201916526
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:29 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Je kan ook veilig op een snelweg fietsen, bijvoorbeeld de vluchtstrook. Toch is het verboden....

Tevens ook verboden om zonder rijbewijs in een auto te rijden. Is dat discriminatie? Nee.

Ook verboden om in een aantal landen te reizen zonder vaccinatie boot Gele koorts . Is dat discriminatie? Nee, enkel bescherming.

Wappies be like wappies. Kortzichtig en egoïstisch ten opzichte van de maatschappij.
Het wordt er eerlijk gezegd niet sterker op. Je vergeet een belangrijk ding: proportionaliteit. Dat verklaart namelijk waarom we het nooit hadden over een indirecte prikplicht voor de griep, maar nu wel voor corona.
I'll give you something to do
pi_201916668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:33 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Op de IC voor een kuchje? Haha.

Ze mogen mijn bedje hebben hoor.
Nog liever dood dan een vaccinatie.
Als je ademnood hebt, je kapot hijgt voor voldoende zuurstof, als bij het ademhalen het voelt alsof er iemand op je borstkast zit. Dan praat je wel anders..

Dam wordt je toch een beetje bang. Ik kan je verzekeren dat even nadenkt over je domme keuze.

Ik had alleen niet de mogelijkheid om na te denken. Vaccin bestond nog niet toen ik het had, ik had het ook gewoon genomen.
Maar als je ademnood hebt, slik je toch even, immers er is geen garantie dat je het overleeft, er is geen medicatie en er is geen garantie dat je er niets aan overhoudt.

Maar vaak is het altijd, achteraf krijgt men spijt, dat men niet zo slim is geweest om het vaccin niet te nemen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Rolfieo op 27-10-2021 09:57:23 ]
  woensdag 27 oktober 2021 @ 09:57:39 #163
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201916733
Het zijn dus geen principes, maar gewoon een gebrek aan inzicht en kennis eventueel met een vleugje lekker met de groep meedoen.

Kunnen we oplossen met wat IC rondleidingen. Met of zonder mondkapje, mag je dan wel zelf kiezen. Dan mag je daarna, als je nog steeds achter je principes staat een niet reanimeren verklaring invullen en het armbandje/kettingkje ervan om. Bedoel, wie nu A zegt moet dan ook doorpakken en B doen he. Je kan die penning zo bestellen bij de stichting ervoor.
Dum de dum
pi_201916756
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Het doel is meer vaccinaties. Die 15% oid moet <5% worden. Dan volgt de rest vanzelf.

Dus je wilt de ongevaccineerden, die weigeren om andere dan een medische reden, motiveren zich te gaan laten vaccineren op een handhaafbare manier die niet de mensen die wel gevaccineerd zijn (erg) in de weg zit. Dat kan op zo'n manier. En dan voor het algemene plubliek de niet zo heel irirtante mondkap en 1.5 meter even terug.

De drempel voor deelname aan de maatschappij verhogen, verplichte vaccinatie als je ergens heen wilt behalve een winkel en testen voor die groep niet meer gratis maken. Je moet eens zien hoe snel die principes verdwijnen als ze niet meer naar de kroeg mogen, en de buurman wel of met de hele familie naar Turkije willen en dan voor 25e pp een test moeten doen (beide richtingen op).
Leuk en aardig, maar ik denk niet dat dat gaat helpen. Plus dat ik het gevoel heb dat dit alleen maar gaat tegenwerken als die boosters komen.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:02:32 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201916797
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:57 schreef Fe2O3 het volgende:
Het zijn dus geen principes, maar gewoon een gebrek aan inzicht en kennis eventueel met een vleugje lekker met de groep meedoen.

Kunnen we oplossen met wat IC rondleidingen. Met of zonder mondkapje, mag je dan wel zelf kiezen. Dan mag je daarna, als je nog steeds achter je principes staat een niet reanimeren verklaring invullen en het armbandje/kettingkje ervan om. Bedoel, wie nu A zegt moet dan ook doorpakken en B doen he. Je kan die penning zo bestellen bij de stichting ervoor.
Ik zie ze al iemand uit zijn bed trekken omdat ze denken dat het een acteur is. Die mensen zijn echt tot alles in staat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:24:51 #166
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201917027
quote:
15s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:59 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Leuk en aardig, maar ik denk niet dat dat gaat helpen. Plus dat ik het gevoel heb dat dit alleen maar gaat tegenwerken als die boosters komen.
Het zou juist heel gemakkelijk met boosters werken, je kan x maanden met QR en QR + Booster werken, en dan zeggen over x mnd, alleen QR + booster

Maar ik denk eik dat als die paar wappies nu eens mee gaan werken die hele boosters niet meer nodig zijn. Uiteindelijk wil je dat de pupulatie gewoon antistoffen heeft en het naar een gewoon griepje afzakt. het is perfect te behappen als niet iedereen tegelijk ziek wordt, net als met andere virale ziektes.
Dum de dum
pi_201917217
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:37 schreef galantis het volgende:

[..]
Het wordt er eerlijk gezegd niet sterker op. Je vergeet een belangrijk ding: proportionaliteit. Dat verklaart namelijk waarom we het nooit hadden over een indirecte prikplicht voor de griep, maar nu wel voor corona.
Je hebt na 1.5 jaar nog niet begrepen dat SARS-CoV-2 1. besmettelijker is dan griep waarvoor ze griepprik is en 2. De klachten veel heviger zijn dan de reguliere seizoensgriep? Zie klachten oa Long Covid.

Na vaccinatie is de kans op ziekenhuisopname 20 keer kleiner, kans op ic 33 keer kleiner
Love is in the air!
pi_201917251
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:41 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Je hebt na 1.5 jaar nog niet begrepen dat SARS-CoV-2 1. besmettelijker is dan griep waarvoor ze griepprik is en 2. De klachten veel heviger zijn dan de reguliere seizoensgriep? Zie klachten oa Long Covid.

Na vaccinatie is de kans op ziekenhuisopname 20 keer kleiner, kans op ic 33 keer kleiner
Jij leest echt niet wat ik zeg he 8)7 Doe nog eens een poging ofzo.
En je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik ben al geprikt en heb in dit stadium minder bezwaren tegen een indirecte vaccinatieplicht, maar ben wel zeer allergisch voor allerlei onnozele vergelijkingen.
I'll give you something to do
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:01:41 #169
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201917450
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:41 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
Jezus hoe jij praat man?Doe gewoon normaal en verdiep je nou is echt in plaats van deze achterlijke theorie die een gezond iemand niet treft.
Even turven,

Gezonde collega + vrouw, 30ers, beiden in het ziekenhuis gelegen
Iets ongezonde collega, 30+, 3 dagen IC gehad en weken ziekenhuis
Schoonzus 3 wkn thuis geweest, na 6mnd nog steeds niet full time terug
Gezonde collega in Indonesie, hardstikke dood
Gezonde 40+ collega 5 wkn thuis gezeten
Beide ouders van andere collega, hardstikke dood

Trek zelf maar eens je gezonde verstand van het ikke ikke ikke af. Het hele concept van 'het kan MIJ toch niet doodmaken, dus ik wil geen prikje' is dom. Op zijn minst. En de categorie 'jamaar wat zit erin, 5G chips etc...' zou eigenlijk eens geforceerd een half jaar zonder internet moeten leven. En inderdaad een verplichte tour langs IC afdelingen voor beide groepen. En dan ook de gesprekkenbijwonen waar een arts even uitlegt aan iemand dat ze zo in coma gebracht gaan worden vanwege de beademing die nodig is en of ze alvast even afscheid wilt nemen van de familie. Voor de zekerheid.
Dum de dum
pi_201917531
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:01 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Even turven,

Gezonde collega + vrouw, 30ers, beiden in het ziekenhuis gelegen
Iets ongezonde collega, 30+, 3 dagen IC gehad en weken ziekenhuis
Schoonzus 3 wkn thuis geweest, na 6mnd nog steeds niet full time terug
Gezonde collega in Indonesie, hardstikke dood
Gezonde 40+ collega 5 wkn thuis gezeten
Beide ouders van andere collega, hardstikke dood

Trek zelf maar eens je gezonde verstand van het ikke ikke ikke af. Het hele concept van 'het kan MIJ toch niet doodmaken, dus ik wil geen prikje' is dom. Op zijn minst. En de categorie 'jamaar wat zit erin, 5G chips etc...' zou eigenlijk eens geforceerd een half jaar zonder internet moeten leven. En inderdaad een verplichte tour langs IC afdelingen voor beide groepen. En dan ook de gesprekkenbijwonen waar een arts even uitlegt aan iemand dat ze zo in coma gebracht gaan worden vanwege de beademing die nodig is en of ze alvast even afscheid wilt nemen van de familie. Voor de zekerheid.
Sorry maar je overtuigt mij niet,het is niet meer dan een verkoudheids virus,dit hebben Gommers en Dissel zelf toe gegeven! Alles wordt maar op corona gegooid maar als je je ogen opent weet jezelf ook wel dat we in de maling worden genomen door dit kut kabinet die alles liegt en bedriegt bij elkaar.
pi_201917567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:01 schreef Fe2O3 het volgende:


Trek zelf maar eens je gezonde verstand van het ikke ikke ikke af. Het hele concept van 'het kan MIJ toch niet doodmaken, dus ik wil geen prikje' is dom. Op zijn minst.
Ik heb het gehad toen er nog geen vaccins beschikbaar waren. Waarom zou ik die prik nu alsnog nemen?


De kans op een ernstig verloop is al heel klein.
Die kans is nog veel kleiner wegens (enige mate van) opgebouwde natuurlijke immuniteit.

De kans dat ik in het ziekenhuis terecht kom is nog eens vele malen kleiner dan de kans op een ernstig verloop.

De kans dat ik op de IC terecht kom is nog eens vele malen kleiner.

Hele kleine kans x hele kleine kans x hele kleine kans = Nagenoeg 0.

Al met al is die kans zo piepklein dat ik voor mij persoonlijk geen enkele meerwaarde zie in dat vaccin.

Waarom zou mijn gedachtegang dom zijn precies? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201917581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:16 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Vraag dat maar aan de vrouwen met hevige bloedingen en bloedstolsels bij hun menstruatie.
Of mensen met een allergische reactie na de prikken. Maar daar lees je verder weinig over op de pro-vaccin media, zoals een NOS of een Nu.nl.
Wat ook voor kan komen na een. Covid-19 infecte, en bij vaccins ook niet heel apart is.

Maar feit is dat allergisch reactie niet vaak voorkomen ernstige complicaties helemaal uitzonderlijk zijn. De risico's bij een Covid-19 infectie zijn veel hoger.
pi_201917599
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:01 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Even turven,

Gezonde collega + vrouw, 30ers, beiden in het ziekenhuis gelegen
Iets ongezonde collega, 30+, 3 dagen IC gehad en weken ziekenhuis
Schoonzus 3 wkn thuis geweest, na 6mnd nog steeds niet full time terug
Gezonde collega in Indonesie, hardstikke dood
Gezonde 40+ collega 5 wkn thuis gezeten
Beide ouders van andere collega, hardstikke dood

Trek zelf maar eens je gezonde verstand van het ikke ikke ikke af. Het hele concept van 'het kan MIJ toch niet doodmaken, dus ik wil geen prikje' is dom. Op zijn minst. En de categorie 'jamaar wat zit erin, 5G chips etc...' zou eigenlijk eens geforceerd een half jaar zonder internet moeten leven. En inderdaad een verplichte tour langs IC afdelingen voor beide groepen. En dan ook de gesprekkenbijwonen waar een arts even uitlegt aan iemand dat ze zo in coma gebracht gaan worden vanwege de beademing die nodig is en of ze alvast even afscheid wilt nemen van de familie. Voor de zekerheid.
Mij ook niet. Kijk zelf al maanden naar puur de cijfers:
https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore

IC cijfers lopen al maanden niet of nauwelijks op onder de 35. Deze groep overbelast de zorg niet.

Voor zover ik weet laatste 3, 4 maanden 0 doden gevallen onder de 35. Ook nauwelijks nog ic opnames onder de 35. Iig niet dermate hoog dat die groep de ziekenhuizen ook maar enigsinds overbelast.

De ongevaccineerde overbelasten de ziekenhuizen. Dat klopt 100%. Daar heeft de media gelijk in. Maar door dit te roepen krijgen we allemaal een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

Vorig jaar waren het de ouderen en ongezonde mensen (obesitas). Nu zijn het de ongevaccineerde ouderen en obesitas patiënten die de ziekenhuizen overbelasten.

De gezonde tieners, twintergs en dertigers hebben niets maar dan ook niets met de overbelasting van de zorg te maken.
pi_201917608
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:12 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik heb het gehad toen er nog geen vaccins beschikbaar waren. Waarom zou ik die prik nu alsnog nemen?

De kans op een ernstig verloop is al heel klein.
Die kans is nog veel kleiner wegens (enige mate van) opgebouwde natuurlijke immuniteit.

De kans dat ik in het ziekenhuis terecht kom is nog eens vele malen kleiner dan de kans op een ernstig verloop.

De kans dat ik op de IC terecht kom is nog eens vele malen kleiner.

Hele kleine kans x hele kleine kans x hele kleine kans = Nagenoeg 0.

Al met al is die kans zo piepklein dat ik voor mij persoonlijk geen enkele meerwaarde zie in dat vaccin.

Waarom zou mijn gedachtegang dom zijn precies? :)
Precies gewoon bij je standpunt blijven ^O^ genoeg mensen uit mijn omgeving die spijt hebben dat ze de prik hebben laten zetten.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 27 oktober 2021 @ 11:18:03 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201917627
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:15 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
Precies gewoon bij je standpunt blijven ^O^ genoeg mensen uit mijn omgeving die spijt hebben dat ze de prik hebben laten zetten.
Waarom hebben ze spijt?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201917629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:15 schreef bellamy13 het volgende:

[..]

De ongevaccineerde overbelasten de ziekenhuizen. Dat klopt 100%. Daar heeft de media gelijk in. Maar door dit te roepen krijgen we allemaal een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

https://www.trouw.nl/nieu(...)vaccineerd~b42a546a/
pi_201917642
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:12 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik heb het gehad toen er nog geen vaccins beschikbaar waren. Waarom zou ik die prik nu alsnog nemen?


De kans op een ernstig verloop is al heel klein.
Die kans is nog veel kleiner wegens (enige mate van) opgebouwde natuurlijke immuniteit.

De kans dat ik in het ziekenhuis terecht kom is nog eens vele malen kleiner dan de kans op een ernstig verloop.

De kans dat ik op de IC terecht kom is nog eens vele malen kleiner.

Hele kleine kans x hele kleine kans x hele kleine kans = Nagenoeg 0.

Al met al is die kans zo piepklein dat ik voor mij persoonlijk geen enkele meerwaarde zie in dat vaccin.

Waarom zou mijn gedachtegang dom zijn precies? :)
Ik zou het wel doen. Dan heb je niet een hele hele kleine kans dat je overlijd of ernstig ziek wordt, maar een hele hele kleine kans x30. Dat gaat het grote verschil maken voor de ziekenhuisoverbelasting.
pi_201917649
quote:
16s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom hebben ze spijt?
Door complicaties sneller moe duizelingen,en stollingsstorm
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:19:56 #179
194233 Friday12
Originele kloon
pi_201917655
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:04 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja kan ik me deels in vinden.. maar iemand van 13 heeft ook last van jouw maatregelen. Is hij dan ook een egoïst? Moet hij zich maar laten vaccineren, terwijl hij dit niet wil, of gezien zijn leeftijd nog niet weet of die dit wilt?

En als hij dit niet wil, mag hij dan ook niet meer deelnemen aan de maatschappij?

Geen bijbaantje
Geen sociale activiteiten
Niet meer het huis uit
Misschien geen school meer straks?

Die jongen van 13 kan er ook allemaal niets aan doen

Dit is nu harde realiteit, of gsat realiteit worden in verschillende landen. Ik lees dat de meeste mensen hier voorstander van zijn.

Ik schrik er eerlijk gezegd van. Begrijp niet dat er niet meer mensen zijn die hiervan schrikken. Maar ben helaas in een enorme minderheid :(
Ik kreeg toen ik jong was ook vaccinaties die ik toen niet wilde hebben. Nu ben ik blij dat mijn ma geen anti vax wappie was.
pi_201917661
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:19 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ik zou het wel doen. Dan heb je niet een hele hele kleine kans dat je overlijd of ernstig ziek wordt, maar een hele hele kleine kans x30. Dat gaat het grote verschil maken voor de ziekenhuisoverbelasting.
_O- Nihil dat je eraan overlijd
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 11:28:39 #181
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201917756
Ook hier maken we geen andere mensen uit voor wappie en schaap
pi_201917757
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:15 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Mij ook niet. Kijk zelf al maanden naar puur de cijfers:
https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore

IC cijfers lopen al maanden niet of nauwelijks op onder de 35. Deze groep overbelast de zorg niet.

Voor zover ik weet laatste 3, 4 maanden 0 doden gevallen onder de 35. Ook nauwelijks nog ic opnames onder de 35. Iig niet dermate hoog dat die groep de ziekenhuizen ook maar enigsinds overbelast.

De ongevaccineerde overbelasten de ziekenhuizen. Dat klopt 100%. Daar heeft de media gelijk in. Maar door dit te roepen krijgen we allemaal een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

Vorig jaar waren het de ouderen en ongezonde mensen (obesitas). Nu zijn het de ongevaccineerde ouderen en obesitas patiënten die de ziekenhuizen overbelasten.

De gezonde tieners, twintergs en dertigers hebben niets maar dan ook niets met de overbelasting van de zorg te maken.
mooi toch, dat vaccins werken,
pi_201917773
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:20 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
_O- Nihil dat je eraan overlijd
Is dit grappig? 17 doden onder de 35 in twee jaar tijd is niet bepaald veel

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore
pi_201917804
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:29 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Is dit grappig? 17 doden onder de 35 in twee jaar tijd is niet bepaald veel

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore
Gozer op 17 miljoen mensen is dat nihil ,en waarschijnlijk hadden ze onderliggend lijden erbij.
pi_201917836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:31 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
Gozer op 17 miljoen mensen is dat nihil ,en waarschijnlijk hadden ze onderliggend lijden erbij.
Op 17000 miljoen mensen hebben we meer dan 18000 doden en dit is met maatregelen.
pi_201917842
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:28 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
mooi toch, dat vaccins werken,
Nee ze hadden het bij de groepsimmuniteit moeten houden en niet bij een spuit wat ze in een jaar in elkaar geflanst hebben,en dat zogezegd na 6 maanden weer uitwerkt.
pi_201917868
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:34 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Op 17000 miljoen mensen hebben we meer dan 18000 doden en dit is met maatregelen.
Dat is nog heel weinig daar gooi je niet een heel land voor op slot.
pi_201917901
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:35 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
Nee ze hadden het bij de groepsimmuniteit moeten houden en niet bij een spuit wat ze in een jaar in elkaar geflanst hebben,en dat zogezegd na 6 maanden weer uitwerkt.
Bij groepsimmuniteit had de zorg compleet vast gelopen, met vele doden als gevolg.

Het vaccin is ook niet in elkaar geflanst, maar heel veel is geherbruikt van sars uit 2003.

Het is ook niet na 6 maanden uitgeweken bij de meeste. Bij ouderen verdwijnt de beschrevening wel sneller, maar dat ligt niet aan het vaccin, maar aan de ouderdom en hoe het immuunsysteem werkt.
pi_201917907
Volgens het dashboard was op 17 oktober 81,4% boven de 12 jaar volledig gevaccineerd. Ik vind dit een hoog percentage hoor. Bovendien wordt het aantal ongevaccineerden nog elke dag kleiner. Iedere minuut krijgen 17 mensen een prik volgens datzelfde dashboard
En ook mensen die niet gevaccineerd zijn maar toch positief testen dragen bij aan immuniteit.
pi_201917935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:36 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
Dat is nog heel weinig daar gooi je niet een heel land voor op slot.
je begrijpt dat het aantal doden mee valt, door de maatregelen?
Ofwel jij trapt in de preventie paradox,of je kent deze nog niet?

De schattingen waren dat zonder maatregelen dat we zeker 25000 doden in de eerste golf hadden.
pi_201917938
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:34 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Op 17000 miljoen mensen hebben we meer dan 18000 doden en dit is met maatregelen.
Ja precies. Er overlijden ook 10000 mensen of meer aan de griep. Moeten ik en mijn kinderen dan ook een griepprik nemen elk jaar zodat de ouderen daar niet meer aan overlijden die er zelf voor kiezen geen griepprik te nemen?
pi_201917955
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:42 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
je begrijpt dat het aantal doden mee valt, door de maatregelen?
Ofwel jij trapt in de preventie paradox,of je kent deze nog niet?

De schattingen waren dat zonder maatregelen dat we zeker 25000 doden in de eerste golf hadden.
Net als code zwart wat allemaal niet uitgekomen is.
pi_201917968
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:42 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja precies. Er overlijden ook 10000 mensen of meer aan de griep. Moeten ik en mijn kinderen dan ook een griepprik nemen elk jaar zodat de ouderen daar niet meer aan overlijden die er zelf voor kiezen geen griepprik te nemen?
Juist te zot voor woorden het is niet meer dan de griep! Toen ging ook het land niet op slot.
pi_201918031
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:42 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja precies. Er overlijden ook 10000 mensen of meer aan de griep. Moeten ik en mijn kinderen dan ook een griepprik nemen elk jaar zodat de ouderen daar niet meer aan overlijden die er zelf voor kiezen geen griepprik te nemen?
Bij griep hebben we nog nooit een lockdown gehad.
Aan griep sterven volgens het cdc 650.000 mensen wereldwijd, covid had er 2.400.000 en dat was MET maatregelen.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 11:51:45 #195
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201918081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:42 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja precies. Er overlijden ook 10000 mensen of meer aan de griep. Moeten ik en mijn kinderen dan ook een griepprik nemen elk jaar zodat de ouderen daar niet meer aan overlijden die er zelf voor kiezen geen griepprik te nemen?

Nee, het is geen griepje/verkoudheid, zo vermoeiend na al die tijd.
pi_201918098
Dit dus:
Zoals ik ook steeds zeg: de media schept een beeld dat ongevaccineerde HET probleem zijn.

Dit is pure mediamanipulatie.

https://maurice.nl/2021/10/26/coronadoolhof/
pi_201918105
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:43 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
Net als code zwart wat allemaal niet uitgekomen is.
Code zwart kwam inderdaad net niet uit in mei. We hadden echter al wel sinds oktober lockdowns, verzwaring in devember, avond klok in januari, vaccineren begon in januari en eind mei hadden we een bijna code zwart... hoe denkje, waarom die code zwart er bijna kwam?

quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:44 schreef MarkyMarkyeah het volgende:

[..]
Juist te zot voor woorden het is niet meer dan de griep! Toen ging ook het land niet op slot.
Met griep hebben we ook nooit lockdowns gehad. Griep is minder dodelijk dm besmettelijk.

Ik kan mij geen kerst herinneren die ik alleen moest vieren wegens een lockdown wegens de griep.
pi_201918152
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:53 schreef bellamy13 het volgende:
Dit dus:
Zoals ik ook steeds zeg: de media schept een beeld dat ongevaccineerde HET probleem zijn.

Dit is pure mediamanipulatie.

https://maurice.nl/2021/10/26/coronadoolhof/
ik neem de concuiesie van maurice altijd met een kilo zout

Statistisch gezien, zet het vaak net iets anders in elkaar dan maurice ons doet geloven.
pi_201918766
Sommige reacties zijn aangifte waardig.
pi_201919172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:26 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
En toch zie ik veel reacties van mensen die de booster niet meer gaan nemen.
Helaas voor hen raken ze dan hun groene vinkje kwijt en zullen ook bij de ‘schuldigen’ horen vanaf dat moment.
Wat er op FOK! gezegd - en dikwijls geschreeuwd - wordt, is nauwelijks serieus te nemen. Daar zou ik derhalve dus weinig waarde aan hechten. Qua die booster: zoals ik al eerder zei: de meeste mensen hebben die eerste prikken zonder morren genomen. Voor hun eigen bescherming, die van een naaste, for the greater good, om van het gezeur af te zijn of omdat ze geen zin hebben om voor ieder restaurantbezoek naar de teststraat te rennen. Wat de reden ook was: die zal waarschijnlijk voor de meesten nog steeds gelden. Het blijft altijd koffiedikkijken, maar denk dat we allemaal graag zo normaal mogelijk door 't leven willen gaan. En 't spreken van 'schuldigen' als men geen booster wil, dat lijkt me weinig zinvol.

quote:
Waar het stopt? Klopt, dat antwoord heeft niemand maar het is allemaal wel redelijk te voorspellen.
Niet alles is te voorspellen. Heb liever antwoorden dan voorspellingen, wat dat betreft. Maar we komen er niet altijd onderuit.

quote:
Consequenties voor alleen niet-gevaccineerden? Kom maar op, zolang ik die experimentele prik niet hoeft te zetten houdt ik mijn rug recht.
Niemand dwingt je er ertoe, dus defensief reageren is niet nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 27-10-2021 13:47:51 ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201919246
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:33 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Op de IC voor een kuchje? Haha.

Ze mogen mijn bedje hebben hoor.
Nog liever dood dan een vaccinatie.
Het is goed dat je je wensen kenbaar maakt. Wie weet kun je het op een papiertje schrijven en ondertekenen. Vergeet hem niet te allen tijde bij je te dragen, zodat áls je geen lucht meer krijgt, men weet dat ze je niet op hoeven pikken. Better safe than sorry.

'k Wil niet knullig doen tegen je, maar met het soort uitspraken die je doet, lok je 't uit.
Je wilt geen vaccinatie. Da's je goed recht. Dat maakt je noch een beter noch een slechter mens. Maar door 't blaaskaakgeschreeuw dat je alhier presenteert, vraag ik me vooral af of je niet gewoon aandacht wilt. En als dat 't enige is wat je wilt, aandacht, dat kun je dat ook op een andere manier doen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201919322
Wat we nu zien, is dat de gevaccineerden moeten leven met de gevolgen van de keuzes van niét gevaccineerden. En dat gaat op een gegeven moment wringen, want solidariteit is niet oneindig.

Ik meen wel wat wat parallellen met de rookvrije werkplek/horeca toentertijd te kunnen herkennen, samen kwamen we er volgens de kleine rabide groep diehard rokers wel uit, zolang zij maar konden roken waar ze wilden. Nou, dat heeft ze veel gebracht.

Je ziet dat uit 15% van de 18+ populatie (zijnde de ongevaccineerden), ~75% van de ziekenhuispatiënten komen, tegen 25% van de patiënten uit de gevaccineerde populatie van 85%.

Dat gegeven gaat wringen, op een gegeven moment zal de discussie echt gaan over wie wat nog voor elkaar over wil hebben. En onder aan de streep hebben we het nu al over vele verloren levensjaren door uitgestelde medische behandelingen, en als de signalen kloppen, zelfs al levens.

Deze discussie zal, is mijn inschatting, voor de kerst al gevoerd moeten worden, want dit is onhoudbaar.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_201919504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:46 schreef Celestien het volgende:

[..]
Het is goed dat je je wensen kenbaar maakt. Wie weet kun je het op een papiertje schrijven en ondertekenen. Vergeet hem niet te allen tijde bij je te dragen, zodat áls je geen lucht meer krijgt, men weet dat ze je niet op hoeven pikken. Better safe than sorry.

'k Wil niet knullig doen tegen je, maar met het soort uitspraken die je doet, lok je 't uit.
Je wilt geen vaccinatie. Da's je goed recht. Dat maakt je noch een beter noch een slechter mens. Maar door 't blaaskaakgeschreeuw dat je alhier presenteert, vraag ik me vooral af of je niet gewoon aandacht wilt. En als dat 't enige is wat je wilt, aandacht, dat kun je dat ook op een andere manier doen.
Denk dat het wel meevalt wat ik zeg.
Ik zeg bijvoorbeeld niet dat alle ongevaccineerden in een concentratiekamp moeten zitten wat ik gister hier voorbij zag komen.
pi_201919754
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:07 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Denk dat het wel meevalt wat ik zeg.
advies, minder denken. Het klopt namelijk niet met de realiteit.
pi_201919784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:52 schreef fruityloop het volgende:
Wat we nu zien, is dat de gevaccineerden moeten leven met de gevolgen van de keuzes van niét gevaccineerden. En dat gaat op een gegeven moment wringen, want solidariteit is niet oneindig.

Ik meen wel wat wat parallellen met de rookvrije werkplek/horeca toentertijd te kunnen herkennen, samen kwamen we er volgens de kleine rabide groep diehard rokers wel uit, zolang zij maar konden roken waar ze wilden. Nou, dat heeft ze veel gebracht.

Je ziet dat uit 15% van de 18+ populatie (zijnde de ongevaccineerden), ~75% van de ziekenhuispatiënten komen, tegen 25% van de patiënten uit de gevaccineerde populatie van 85%.

Dat gegeven gaat wringen, op een gegeven moment zal de discussie echt gaan over wie wat nog voor elkaar over wil hebben. En onder aan de streep hebben we het nu al over vele verloren levensjaren door uitgestelde medische behandelingen, en als de signalen kloppen, zelfs al levens.

Deze discussie zal, is mijn inschatting, voor de kerst al gevoerd moeten worden, want dit is onhoudbaar.
Maar ja, je kent de politiek hè. Die willen pas naar een 'onpopulaire' (het zijn alleen antivaxxers die er heel erg mee zitten) oplossing kijken als ze echt al het andere geprobeerd hebben. Dus reken er maar op dat er in eerste instantie afgetast gaat worden hoe ver ze met algemeen geldende maatregelen kunnen gaan en pas zodra dat niet voldoende effect blijkt te hebben verder durven te kijken.
pi_201919859
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Het gaat niet om dat corona afneemt, maar nu over de impact van de zorg. En die wordt overbelast door vaccin weigeraars. Dat effect ga je zeker merken als je alle ongevaccinneerden opsluit.

Met vaccin ben je minder besmettelijk, maar vooral de klachten zijn minder extreem.

Vaccineren is een vrije KEUZE, maar mag MI niet ten koste gaan van reguliere zorg.
Ja je denkt aan nu, maar niet aan de langere termijn, wat er dan zou gebeuren als in mijn voorbeeld, wanneer je alleen gevaccineerde heb. Denk je dat de zorg voor altijd ontlast wordt als iedereen een prikje heeft gehad? Reken er maar niet op, want de werking neemt af, en dat is ook te zien aan de cijfers van vorige maand en nu.
pi_201920233
De 65 plussers zullen straks de ongevaccineerden van nu zijn, die de zorg onnodig belasten omdat het vaccin minder werkt of ze alsnog besmet raken met het virus.

In Belgie:



De vierde golf spaart ook de gevaccineerden niet
Meer dan de helft van de patiënten die met covid-19 in het ziekenhuis belanden, is gevaccineerd. ‘Dat betekent niet dat de vaccins falen. Wel dat ­vaccinatie geen wondermiddel is.’
  woensdag 27 oktober 2021 @ 15:19:59 #208
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201920425
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:06 schreef Mylene het volgende:
De 65 plussers zullen straks de ongevaccineerden van nu zijn, die de zorg onnodig belasten omdat het vaccin minder werkt of ze alsnog besmet raken met het virus.

In Belgie:

[ afbeelding ]

De vierde golf spaart ook de gevaccineerden niet
Meer dan de helft van de patiënten die met covid-19 in het ziekenhuis belanden, is gevaccineerd. ‘Dat betekent niet dat de vaccins falen. Wel dat ­vaccinatie geen wondermiddel is.’

Wederom, maar iets presenteren en roepen. Cherrypicken noemen we dat.

De realisatie dat, zonder vaccin er dus 33x MEER mensen zouden liggen ontgaat weer compleet en illustreert het onvermogen van mensen om het grote plaatje te zien en snappen dat vaccinaties het niet 100% voorkomen maar de gevolgen gigantisch beperken.
Dum de dum
pi_201920609
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:07 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Denk dat het wel meevalt wat ik zeg.
Ik zeg bijvoorbeeld niet dat alle ongevaccineerden in een concentratiekamp moeten zitten wat ik gister hier voorbij zag komen.
Dat zijn ook uitspraken die hier niet thuishoren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201920633
Gewoon zo'n rood kruis op je voordeur als je nog geen prik hebt gehad toch
pi_201920808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Wederom, maar iets presenteren en roepen. Cherrypicken noemen we dat.

De realisatie dat, zonder vaccin er dus 33x MEER mensen zouden liggen ontgaat weer compleet en illustreert het onvermogen van mensen om het grote plaatje te zien en snappen dat vaccinaties het niet 100% voorkomen maar de gevolgen gigantisch beperken.
Las van de week ergens hier(vind het niet terug zo) dat bij 100% vaccinatie graad nog steeds maar 70-80% beschermd is. Dus hoe je het ook wend of keert, eraf komen doe je sowieso niet meer.
pi_201921451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:26 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Je wordt toch ook tot niets verplicht? Je mag alleen niet meer met de wel gevaccineerden spelen.
Nou mijn vriendin is wel gevaccineerd (risicogroep) en daar mag ik ook nog gewoon mee spelen hoor 😎
pi_201921878
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:16 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Vraag dat maar aan de vrouwen met hevige bloedingen en bloedstolsels bij hun menstruatie.
Of mensen met een allergische reactie na de prikken. Maar daar lees je verder weinig over op de pro-vaccin media, zoals een NOS of een Nu.nl.
Laat me raden; jij volgt vast deze "betrouwbare" bronnen?

https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/valse-nieuwssites
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201921941
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:51 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nee, het is geen griepje/verkoudheid, zo vermoeiend na al die tijd.
Ik vind deze verschillen niet zeer indrukwekkend. De piek van Covid in de eerste golf en de piek van Influenza in 2018 scheelt 10k sterfgevallen. Dat verschil is min of meer hetzelfde als Influenza in 2016 en 2018. Covid moet natuurlijk een stuk serieuzer worden genomen dan Influenza, maar het mag absoluut worden aangegeven dat het net zoals Influenza een luchtweginfectie betreft en heel veel mensen (het merendeel) lichte tot milde klachten ervaart.

Mensen die stellen dat Covid slechts een verkoudheid betreft zitten mis en bagataliseren ten onrechte de ernst van het virus. Aan de andere kant heb je ook weer een redelijk aantal mensen die Covid veel groter maakt dan daadwerkelijk het geval. Dit werd ook aangetoond door een recent onderzoek van Maurice de Hond waarbij redelijk wat Nederlanders schijnbaar denken dat een ongevaccineerd iemand die Covid oploopt, meer dan 30% kans heeft om in het ziekenhuis te belanden. Dit geeft aan dat ook hier echt iets verkeerd is gegaan omtrent de algemene beeldvorming.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201922109
quote:
4s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:05 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Laat me raden; jij volgt vast deze "betrouwbare" bronnen?

https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/valse-nieuwssites
Nee, tuurlijk lees ik ook NOS en Nu.nl maar de nieuwsberichten worden als pro-vaccin gebracht. De reacties onder die berichten vertellen vaak wat anders.

Hier 2 uitgelichte reactie die ik had opgeslagen:





Dat zijn sowieso al 2 personen die geen booster shot willen. En zo las ik er tientallen meer.

Dat jij geen bijwerkingen hebt gehad (ben ik blij om voor jou, want ik gun iedereen een goede gezondheid) betekent niet dat andere mensen ook geen bijwerkingen hebben gehad.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wouter2006 op 27-10-2021 18:23:56 ]
pi_201922349
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:42 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Las van de week ergens hier(vind het niet terug zo) dat bij 100% vaccinatie graad nog steeds maar 70-80% beschermd is. Dus hoe je het ook wend of keert, eraf komen doe je sowieso niet meer.
We moeten eigenlijk boos worden op die Chinezen, door hun zitten we nu in deze situatie lol. Ik stel voor dat ze verplicht Vegetarisch worden.
pi_201922889
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:36 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ik klaag niet dat ik uitgesloten wordt.
Ik zei kom maar op met die maatregelen.

Het zal mij niet tot een vaccinatie overgaan.
Dat is ook niet het doel. Doel is dat jij als on gevaccineerde een risico bent voor de volksgezondheid en zorg. Dus nemen ze maatregelen tegen mensen zoals jou.

Prima, ieder z'n keuze :)
Love is in the air!
pi_201922918
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:27 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Nee, tuurlijk lees ik ook NOS en Nu.nl maar de nieuwsberichten worden als pro-vaccin gebracht. De reacties onder die berichten vertellen vaak wat anders.

Hier 2 uitgelichte reactie die ik had opgeslagen:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Dat zijn sowieso al 2 personen die geen booster shot willen. En zo las ik er tientallen meer.

Dat jij geen bijwerkingen hebt gehad (ben ik blij om voor jou, want ik gun iedereen een goede gezondheid) betekent niet dat andere mensen ook geen bijwerkingen hebben gehad.
Twee reacties op op Nu.nl, op 11.000.000 miljoen gevaccineerde mensen in Nederland. Are you serieus? Tuurlijk zijn er bijwerkingen, dat kan én gebeurd. Er zijn ook 4 meldingen van huidziekte op 12.000.000 Pfizer vaccins.

Er zijn ook mensen die stikken, een reactie krijgen als ze pinda's eten. Ja, dat kan.

In Nederland overlijden ook jaarlijks 800 mensen in het verkeer. Rijd je daarom niet meer in een auto? Omdat je een ongeval op Nu ziet.

In Nederland zijn 26.000.000 dosissen vaccinatie gegeven. En jij noemt 2 reacties op Nu.nl.

Man man, wat een domheid, maar vooral kortzichtigheid, hier....
Love is in the air!
pi_201923099
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:37 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Twee reacties op op Nu.nl, op 11.000.000 miljoen gevaccineerde mensen in Nederland. Are you serieus? Tuurlijk zijn er bijwerkingen, dat kan én gebeurd. Er zijn ook 4 meldingen van huidziekte op 12.000.000 Pfizer vaccins.

Er zijn ook mensen die stikken, een reactie krijgen als ze pinda's eten. Ja, dat kan.

In Nederland overlijden ook jaarlijks 800 mensen in het verkeer. Rijd je daarom niet meer in een auto? Omdat je een ongeval op Nu ziet.

In Nederland zijn 26.000.000 dosissen vaccinatie gegeven. En jij noemt 2 reacties op Nu.nl.

Man man, wat een domheid, maar vooral kortzichtigheid, hier....
Ik licht er gewoon even 2 uit, zoals ik al zei. Niet gelijk zo drama doen.

Het gaat er even om dat sommige mensen niet meer voor een nieuwe prik gaan en dat worden er steeds meer.
pi_201923442
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:51 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ik licht er gewoon even 2 uit, zoals ik al zei. Niet gelijk zo drama doen.

Het gaat er even om dat sommige mensen niet meer voor een nieuwe prik gaan en dat worden er steeds meer.
'Worden er steeds meer'? In je eigen bubbel ja ;)

Nogmaals, 11.000.000 Nederlanders zijn gevaccineerd, en dat zijn niet de standaard Nu.nl reageerders.
Iedereen die ik ken wilt graag nog een vaccinatie, bijvoorbeeld.

Kortom - het is zeer kortzichtig.
Love is in the air!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 19:24:06 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201923534
Ik roep ook dat ik geen derde neem, simpelweg omdat het een griepprik is die ik ook niet neem. Betekent niet dat ik eigenwijs nee blijf zeggen zodra puntje bij paaltje komt, en het toch echt een noodzakelijk iets blijkt te zijn.

Even een ritje van 20 minuten, 10 minuten op een stoel zitten en weer naar werk. Met een beetje pech even een dag of twee wat moe. Daar hoef ik niet moeilijk over te doen, zeker als het onder werktijd gebeurt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201923753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:16 schreef Landgeld het volgende:

[..]
'Worden er steeds meer'? In je eigen bubbel ja ;)

Nogmaals, 11.000.000 Nederlanders zijn gevaccineerd, en dat zijn niet de standaard Nu.nl reageerders.
Iedereen die ik ken wilt graag nog een vaccinatie, bijvoorbeeld.

Kortom - het is zeer kortzichtig.
In me eigen bubbel? Licht net 2 nu.nl reacties uit die niet in mijn bubbel zitten.
Denk dat jij de kortzichtige ben hier.

Jij hebt jouw denkwijze en ik de mijne.
Ik wens jou in ieder geval alle gezondheid toe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wouter2006 op 27-10-2021 19:49:04 ]
pi_201924039
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:51 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ik licht er gewoon even 2 uit, zoals ik al zei. Niet gelijk zo drama doen.

Het gaat er even om dat sommige mensen niet meer voor een nieuwe prik gaan en dat worden er steeds meer.
Heb je een cijfermatige onderbouwing voor die bewering?
pi_201924175
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind deze verschillen niet zeer indrukwekkend. De piek van Covid in de eerste golf en de piek van Influenza in 2018 scheelt 10k sterfgevallen. Dat verschil is min of meer hetzelfde als Influenza in 2016 en 2018. Covid moet natuurlijk een stuk serieuzer worden genomen dan Influenza, maar het mag absoluut worden aangegeven dat het net zoals Influenza een luchtweginfectie betreft en heel veel mensen (het merendeel) lichte tot milde klachten ervaart.
Het verschil is alleen we bij corona maatregelen nodig hebben om het aantal besmetting en opnames laag te houden.

quote:
Mensen die stellen dat Covid slechts een verkoudheid betreft zitten mis en bagataliseren ten onrechte de ernst van het virus. Aan de andere kant heb je ook weer een redelijk aantal mensen die Covid veel groter maakt dan daadwerkelijk het geval. Dit werd ook aangetoond door een recent onderzoek van Maurice de Hond waarbij redelijk wat Nederlanders schijnbaar denken dat een ongevaccineerd iemand die Covid oploopt, meer dan 30% kans heeft om in het ziekenhuis te belanden. Dit geeft aan dat ook hier echt iets verkeerd is gegaan omtrent de algemene beeldvorming.
en zoals gewoonlijk met een MdH onderzoek, kreeg hij veel commentaar op zijn onderbouwing en conclusies.
pi_201924485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Heb je een cijfermatige onderbouwing voor die bewering?
Nee sorry die heb ik niet.

Ik hoor het van mensen om mij heen irl en reacties van mensen op verschillende fora.
(En nee, niet die 2 die ik uitgelicht heb alleen).

Jij zult toch ook wel tenminste iemand kennen die spijt heeft van zijn prik of sowieso iemand die geen prikabonnement wilt?

Kan je helaas niet aan cijfers helpen.
pi_201924553
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:24 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Nee sorry die heb ik niet.

Ik hoor het van mensen om mij heen irl en reacties van mensen op verschillende fora.
(En nee, niet die 2 die ik uitgelicht heb alleen).

Jij zult toch ook wel tenminste iemand kennen die spijt heeft van zijn prik of sowieso iemand die geen prikabonnement wilt?

Kan je helaas niet aan cijfers helpen.
Nee ik er letterlijke geen 1. Waarom.zou je spijt hebben?

Maar het alternatief is? Weer lockdowns? Geplande zorg uitstellen?
pi_201924716
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:28 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Nee ik er letterlijke geen 1. Waarom.zou je spijt hebben?
Zie eerdere post van mij van voorbeelden daarvan.

quote:
Maar het alternatief is? Weer lockdowns? Geplande zorg uitstellen?
Tsja, geen idee, in mijn optiek is vaccinatie uiteindelijk niet de uitweg.

En dan kunnen ze me wel wappie of kortzichtig noemen maar ik ben een gezonde jonge man die de prik gewoon niet wilt.
pi_201924798
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:38 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Zie eerdere post van mij van voorbeelden daarvan.
[..]
Tsja, geen idee, in mijn optiek is vaccinatie uiteindelijk niet de uitweg.

En dan kunnen ze me wel wappie of kortzichtig noemen maar ik ben een gezonde jonge man die de prik gewoon niet wilt.
over dat wappie doe ik geen uitspraak, maar zoals je aangeeft, ben je inderdaad behoorlijk kortzichtig.
pi_201924822
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:43 schreef Shotty het volgende:

[..]
over dat wappie doe ik geen uitspraak, maar zoals je aangeeft, ben je inderdaad behoorlijk kortzichtig.
Dat mag jij vinden. Ik zie het anders.
pi_201924852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:44 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden. Ik zie het anders.
je geeft in ieder geval de meest kortzichtige reden ooit. dan kan je toch moeilijk ontkennen.
pi_201924882
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:46 schreef Shotty het volgende:

[..]
je geeft in ieder geval de meest kortzichtige reden ooit. dan kan je toch moeilijk ontkennen.
Ik heb mijn redenen om niet te vaccineren al vaker hier uitgelegd (en ja dat is uitgebreider dan ik net verkondigde) en eigenlijk gewoon geen zin meer om te herhalen.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 20:51:06 #232
236264 crew  capricia
pi_201924944
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht. Maar ik ben eigenlijk steeds meer tegen maatregelen specifiek voor ongevaccineerden.

We nemen ook geen maatregelen voor specifiek mannen. Of maatregelen specifiek voor 55 plussers. Of specifiek om de Obese medemens tegen corona te beschermen.
(Deze groepen zijn allemaal oververtegenwoordigd in de IC's volgens NICE)

Zulke maatregelen doen namelijk meer kwaad dan goed. Het verdeelt. Het is schadelijk voor het beetje sociale cohesie wat er nog is. Het zet mensen tegen elkaar op. Kweekt wantrouwen, onbegrip en wellicht haat en agressie.
Het gaat ook niemand wat aan of je al dan niet gevaccineerd bent.

Ja. Heel kut dat dat heel misschien betekent dat de rest van NL dan maar in lockdown moet. Of dat de horeca moet sluiten. Of wat er ook als mogelijk toekomstige maatregel bedacht kan gaan worden.
En toch gaan we deze last met zijn allen dragen. En niet alleen 1 groep die als zondebok neergezet wordt. Dat kan echt niet.
Bovendien als we in een vorm van lockdown terecht gaan komen voor die paar procent mensen die zich niet wil laten vaccineren, dan vraag ik me af of dat vaccin wel zo goed is.

Begin eerst maar eens met boostershots voor 65+.

My 2cnts.
Definitely not CIA
pi_201924978
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:24 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Nee sorry die heb ik niet.

Ik hoor het van mensen om mij heen irl en reacties van mensen op verschillende fora.
(En nee, niet die 2 die ik uitgelicht heb alleen).

Jij zult toch ook wel tenminste iemand kennen die spijt heeft van zijn prik of sowieso iemand die geen prikabonnement wilt?

Kan je helaas niet aan cijfers helpen.
Nee, ik ken geen mensen die spijt hebben van hun prik. Waarom zou je ook als je het bij de feiten houdt?
Verder ben ik niet zo onder de indruk van anekdotisch "bewijs".
pi_201924983
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:51 schreef capricia het volgende:
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht. Maar ik ben eigenlijk steeds meer tegen maatregelen specifiek voor ongevaccineerden.

We nemen ook geen maatregelen voor specifiek mannen. Of maatregelen specifiek voor 55 plussers. Of specifiek om de Obese medemens tegen corona te beschermen.
(Deze groepen zijn allemaal oververtegenwoordigd in de IC's volgens NICE)

Zulke maatregelen doen namelijk meer kwaad dan goed. Het verdeelt. Het is schadelijk voor het beetje sociale cohesie wat er nog is. Het zet mensen tegen elkaar op. Kweekt wantrouwen, onbegrip en wellicht haat en agressie.
Het gaat ook niemand wat aan of je al dan niet gevaccineerd bent.

Ja. Heel kut dat dat heel misschien betekent dat de rest van NL dan maar in lockdown moet. Of dat de horeca moet sluiten. Of wat er ook als mogelijk toekomstige maatregel bedacht kan gaan worden.
En toch gaan we deze last met zijn allen dragen. En niet alleen 1 groep die als zondebok neergezet wordt. Dat kan echt niet.
Bovendien als we in een vorm van lockdown terecht gaan komen voor die paar procent mensen die zich niet wil laten vaccineren, dan vraag ik me af of dat vaccin wel zo goed is.

Begin eerst maar eens met boostershots voor 65+.

My 2cnts.
Verfrissend om te lezen!
pi_201925012
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:51 schreef capricia het volgende:
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht. Maar ik ben eigenlijk steeds meer tegen maatregelen specifiek voor ongevaccineerden.

We nemen ook geen maatregelen voor specifiek mannen. Of maatregelen specifiek voor 55 plussers. Of specifiek om de Obese medemens tegen corona te beschermen.
(Deze groepen zijn allemaal oververtegenwoordigd in de IC's volgens NICE)

Zulke maatregelen doen namelijk meer kwaad dan goed. Het verdeelt. Het is schadelijk voor het beetje sociale cohesie wat er nog is. Het zet mensen tegen elkaar op. Kweekt wantrouwen, onbegrip en wellicht haat en agressie.
Het gaat ook niemand wat aan of je al dan niet gevaccineerd bent.

Ja. Heel kut dat dat heel misschien betekent dat de rest van NL dan maar in lockdown moet. Of dat de horeca moet sluiten. Of wat er ook als mogelijk toekomstige maatregel bedacht kan gaan worden.
En toch gaan we deze last met zijn allen dragen. En niet alleen 1 groep die als zondebok neergezet wordt. Dat kan echt niet.
Bovendien als we in een vorm van lockdown terecht gaan komen voor die paar procent mensen die zich niet wil laten vaccineren, dan vraag ik me af of dat vaccin wel zo goed is.

Begin eerst maar eens met boostershots voor 65+.

My 2cnts.
het probleem is dat je het nooit meer politiek kan verkopen om met zijn allen in lockdown te gaan, terwijl het probleem wel duidelijk is, en niet bij 86% van de mensen ligt.

En ik denk dat als we met zijn allen in lockdown moeten, de sociale cohesie met de anti vaxxers echt over is.
pi_201925071
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:38 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Zie eerdere post van mij van voorbeelden daarvan.
oke.ga ik niet opzoeken.
Maar ik ken letterlijk niemand, de meeste waten heel blij met de vaccins.
quote:
[..]
Tsja, geen idee, in mijn optiek is vaccinatie uiteindelijk niet de uitweg.
wat dan wel?

quote:
En dan kunnen ze me wel wappie of kortzichtig noemen maar ik ben een gezonde jonge man die de prik gewoon niet wilt.
ik was ook een gezonde man van begin 40 een jaar geleden. Ik hijg nu nog als ik de trap op loop.
En ik werk nig steeds niet mijn normale uren.
Ik ken er helaas meer op mijn werk die nog jonger zijn.
pi_201925081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:55 schreef Shotty het volgende:

[..]
het probleem is dat je het nooit meer politiek kan verkopen om met zijn allen in lockdown te gaan, terwijl het probleem wel duidelijk is, en niet bij 86% van de mensen ligt.

En ik denk dat als we met zijn allen in lockdown moeten, de sociale cohesie met de anti vaxxers echt over is.
We hebben 1 miljoen, of meer kinderen tussen de 13 en 18 jaar. Hier zitten honderduizenden niet gevaccineerde tussen, die de zorg niet overbelasten. Zit bij hen het probleem? Want dat zeg je nu wel
pi_201925125
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:59 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
We hebben 1 miljoen, of meer kinderen tussen de 13 en 18 jaar. Hier zitten honderduizenden niet gevaccineerde tussen, die de zorg niet overbelasten. Zit bij hen het probleem? Want dat zeg je nu wel
Ze hoeven niet de zorg te belasten om toch een probleem te zijn. Besmettingen komen vanzelf bij iemand die wel zorg nodig heeft, of eventueel long covid.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 21:02:53 #239
236264 crew  capricia
pi_201925130
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:55 schreef Shotty het volgende:

[..]
het probleem is dat je het nooit meer politiek kan verkopen om met zijn allen in lockdown te gaan, terwijl het probleem wel duidelijk is, en niet bij 86% van de mensen ligt.

En ik denk dat als we met zijn allen in lockdown moeten, de sociale cohesie met de anti vaxxers echt over is.
Ik ben er ook niet van overtuigd dat we die R onder de 1 krijgen, dus de besmettingen en vooral ziekenhuisopnamen naar beneden, als we ongevaccineerde medemensen uit het openbare sociale leven gaan weren.

Alleen met maatregelen voor ongevaccineerden gaan we de winter niet mee doorkomen. Dus komen er alsnog meer maatregelen.

Het is het niet waard, om voor die kleine winst (die niet genoeg zal zijn) groepen mensen tegen elkaar op te zetten. Om mensen uit te sluiten.
Ik zet die deur liever niet op een kier.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 21:03:44 #240
236264 crew  capricia
pi_201925138
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:02 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ze hoeven niet de zorg te belasten om toch een probleem te zijn. Besmettingen komen vanzelf bij iemand die wel zorg nodig heeft, of eventueel long covid.
Ga maar starten met die boosters. We zijn zo laat daarmee. :{
Definitely not CIA
pi_201925157
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:59 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
oke.ga ik niet opzoeken.
Maar ik ken letterlijk niemand, de meeste waten heel blij met de vaccins.
[..]
wat dan wel?
[..]
ik was ook een gezonde man van begin 40 een jaar geleden. Ik hijg nu nog als ik de trap op loop.
En ik werk nig steeds niet mijn normale uren.
Ik ken er helaas meer op mijn werk die nog jonger zijn.
En dat spijt me oprecht voor jou dat je dat moet doormaken maar ik ken niemand in mijn omgeving die ernstig ziek is geweest of überhaupt op de IC terecht is gekomen.
En niet dat ik niemand ken maar zo heb ik het ervaren vanaf maart 2020.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 21:06:17 #242
236264 crew  capricia
pi_201925166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:02 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ze hoeven niet de zorg te belasten om toch een probleem te zijn. Besmettingen komen vanzelf bij iemand die wel zorg nodig heeft, of eventueel long covid.
Die besmetting kan ook via een gevaccineerd persoon komen. Ik weet dat gevaccineerden minder lang besmettelijk zijn etc, maar dit kun je niet 100% op het bordje van ongevaccineerden leggen.

En het idee dat als we de ongevaccineerden uitsluiten van bepaalde zaken, dat we dan de winter wel doorkomen, gaat niet zo zijn.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 21:07:50 #243
236264 crew  capricia
pi_201925181
Oh, en ik ben gevaccineerd. En ik adviseer iedereen met klem zich te vaccineren. Want alle beetjes helpen. O+
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 21:10:19 #244
236264 crew  capricia
pi_201925215
En ja, ik vind het een moeilijke discussie en mss verander ik ooit wel weer van mening. _O-
Vrij land. Vrij mens. Vrije gedachten.
Definitely not CIA
pi_201925266
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:05 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
En dat spijt me oprecht voor jou dat je dat moet doormaken maar ik ken niemand in mijn omgeving die ernstig ziek is geweest of überhaupt op de IC terecht is gekomen.
En niet dat ik niemand ken maar zo heb ik het ervaren vanaf maart 2020.
Dank je.

Ik ken 2 collega's die family verloren hebben.
2 die 12 maanden reuk/smaak kwijt zijn.
1 family lid in het ziekenhuis.
3 op de ic.

Meerdere collega's die cognitieve problemen hebben na een covid besmetting.

Van alle leeftijden en echt niet altijd risico categorieën.

En ik ken er zat die het als zwaar griepje gewoon hadden en daarna door gingen als of er niets aan de hand was.
pi_201925296
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:51 schreef capricia het volgende:
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht. Maar ik ben eigenlijk steeds meer tegen maatregelen specifiek voor ongevaccineerden.

We nemen ook geen maatregelen voor specifiek mannen. Of maatregelen specifiek voor 55 plussers. Of specifiek om de Obese medemens tegen corona te beschermen.
(Deze groepen zijn allemaal oververtegenwoordigd in de IC's volgens NICE)

Zulke maatregelen doen namelijk meer kwaad dan goed. Het verdeelt. Het is schadelijk voor het beetje sociale cohesie wat er nog is. Het zet mensen tegen elkaar op. Kweekt wantrouwen, onbegrip en wellicht haat en agressie.
Het gaat ook niemand wat aan of je al dan niet gevaccineerd bent.

Ja. Heel kut dat dat heel misschien betekent dat de rest van NL dan maar in lockdown moet. Of dat de horeca moet sluiten. Of wat er ook als mogelijk toekomstige maatregel bedacht kan gaan worden.
En toch gaan we deze last met zijn allen dragen. En niet alleen 1 groep die als zondebok neergezet wordt. Dat kan echt niet.
Bovendien als we in een vorm van lockdown terecht gaan komen voor die paar procent mensen die zich niet wil laten vaccineren, dan vraag ik me af of dat vaccin wel zo goed is.

Begin eerst maar eens met boostershots voor 65+.

My 2cnts.
Ik heb er heel kort over nagedacht en vind dat de mongooltjes die zich niet laten vaccineren wel het doelwit mogen zijn van nieuwe maatregelen. Waarom moeten de gevaccineerden de dupe zijn van de ongevaccineerde mongolen?
pi_201925380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik heb er heel kort over nagedacht en vind dat de mongooltjes die zich niet laten vaccineren wel het doelwit mogen zijn van nieuwe maatregelen. Waarom moeten de gevaccineerden de dupe zijn van de ongevaccineerde mongolen?
Ik blijf me verbasen... even een voorbeeld:

een jongetje van 13 die zich niet wil vaccineren omdat hij het niet weet is een mongool?

Hij loopt bijna 0.0 risico om te overlijden, of in het ziekenhuis te belanden.

Pfizer werkt na 6 maanden nog voor 42%. https://www.hpdetijd.nl/2(...)-de-volksgezondheid/

Stel hij vaccineerd zich. Ondertussen kan hij als hij verkouden is en misschien toch corona heeft opgelopen, naar zijn opa of oma gaan ( want hij is toch gevaccineerd)

Vind je deze jongen oprecht een mongool dat hij het niet weet of hij zich moet inenten?
pi_201925426
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Die besmetting kan ook via een gevaccineerd persoon komen. Ik weet dat gevaccineerden minder lang besmettelijk zijn etc, maar dit kun je niet 100% op het bordje van ongevaccineerden leggen.
Eens.
quote:
En het idee dat als we de ongevaccineerden uitsluiten van bepaalde zaken, dat we dan de winter wel doorkomen, gaat niet zo zijn.
Portugal doet het volgens mij nog heel goed.

Maar maatregel zullen nodig zijn. Ik hoop alleen dat het gelimiteerde maatregelen zijn.
pi_201925452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:25 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ik blijf me verbasen... even een voorbeeld:

een jongetje van 13 die zich niet wil vaccineren omdat hij het niet weet is een mongool?

Hij loopt bijna 0.0 risico om te overlijden, of in het ziekenhuis te belanden.

Pfizer werkt na 6 maanden nog voor 42%. https://www.hpdetijd.nl/2(...)-de-volksgezondheid/

Stel hij vaccineerd zich. Ondertussen kan hij als hij verkouden is en misschien toch corona heeft opgelopen, naar zijn opa of oma gaan ( want hij is toch gevaccineerd)

Vind je deze jongen oprecht een mongool dat hij het niet weet of hij zich moet inenten?
Carla staat niet echt bekend als een goede Covid-19 bron. Ze valt in het groep van viruswaanzin en nog wat van dat soort groepjes.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:33:43 #250
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_201925477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:25 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ik blijf me verbasen... even een voorbeeld:

een jongetje van 13 die zich niet wil vaccineren omdat hij het niet weet is een mongool?

Hij loopt bijna 0.0 risico om te overlijden, of in het ziekenhuis te belanden.

Pfizer werkt na 6 maanden nog voor 42%. https://www.hpdetijd.nl/2(...)-de-volksgezondheid/

Stel hij vaccineerd zich. Ondertussen kan hij als hij verkouden is en misschien toch corona heeft opgelopen, naar zijn opa of oma gaan ( want hij is toch gevaccineerd)

Vind je deze jongen oprecht een mongool dat hij het niet weet of hij zich moet inenten?
Verbasen. Vaccineerd.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_201925481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:25 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ik blijf me verbasen... even een voorbeeld:

een jongetje van 13 die zich niet wil vaccineren omdat hij het niet weet is een mongool?

Hij loopt bijna 0.0 risico om te overlijden, of in het ziekenhuis te belanden.

Pfizer werkt na 6 maanden nog voor 42%. https://www.hpdetijd.nl/2(...)-de-volksgezondheid/

Stel hij vaccineerd zich. Ondertussen kan hij als hij verkouden is en misschien toch corona heeft opgelopen, naar zijn opa of oma gaan ( want hij is toch gevaccineerd)

Vind je deze jongen oprecht een mongool dat hij het niet weet of hij zich moet inenten?
Wat is dit nou weer voor een vergezocht iets. Met name de ongevaccineerde meerderjarigen vind ik tegendraadse egoïstische klootzakken, afgezien van het deel dat mogelijk te stom is om te schijten en het allemaal niet begrijpt.
pi_201925630
-fout-

[ Bericht 98% gewijzigd door GwanGwaa op 27-10-2021 21:56:55 ]
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201925690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 05:24 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Haha jij bent grappig. Stel hè, extreem voorbeeld dit. Alle ongevaccineerde gaan in een kamp(lol) met ze alle, en alle regeltjes betreft corona worden losgelaten, denk je dan echt dat je van corona af bent? Ik denk dat je binnen een paar weken weer extreme maatregelen krijgt omdat de besmettingen weer toenemen onder gevaccineerde. Ook ziekenhuizen zullen toenemen, ondanks de vaccins.
Van mij mag dit worden uitgeprobeerd. Ik denk dat de IC opnames daardoor flink zullen afnemen.
Maar goed, dit gaat toch niet gebeuren.
En van corona komen we sowieso niet meer af, dat is al heel vaak gezegd.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201925726
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:27 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Nee, tuurlijk lees ik ook NOS en Nu.nl maar de nieuwsberichten worden als pro-vaccin gebracht. De reacties onder die berichten vertellen vaak wat anders.

Hier 2 uitgelichte reactie die ik had opgeslagen:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Dat zijn sowieso al 2 personen die geen booster shot willen. En zo las ik er tientallen meer.

Dat jij geen bijwerkingen hebt gehad (ben ik blij om voor jou, want ik gun iedereen een goede gezondheid) betekent niet dat andere mensen ook geen bijwerkingen hebben gehad.
Dit is ook schrikbarend. Ik snap wel dat jonge vrouwen die nog moeder willen worden, hierdoor aarzelen om het vaccin te nemen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201926012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:31 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Carla staat niet echt bekend als een goede Covid-19 bron. Ze valt in het groep van viruswaanzin en nog wat van dat soort groepjes.
Oke dus die booster is eigenlijk helemaal niet nodig, en gevaccineerden kunnen het virus niet overbrengen. Het vaccin werkt gewoon top! En dit soort dingen zijn ook onzin? Helder.. waanzin it is... https://i.ibb.co/VC57spZ/(...)17-C0-F7-E44-B01.jpg
  Beste debater 2022 woensdag 27 oktober 2021 @ 22:23:44 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201926020
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:51 schreef capricia het volgende:
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht. Maar ik ben eigenlijk steeds meer tegen maatregelen specifiek voor ongevaccineerden.

We nemen ook geen maatregelen voor specifiek mannen. Of maatregelen specifiek voor 55 plussers. Of specifiek om de Obese medemens tegen corona te beschermen.
(Deze groepen zijn allemaal oververtegenwoordigd in de IC's volgens NICE)

Zulke maatregelen doen namelijk meer kwaad dan goed. Het verdeelt. Het is schadelijk voor het beetje sociale cohesie wat er nog is. Het zet mensen tegen elkaar op. Kweekt wantrouwen, onbegrip en wellicht haat en agressie.
Het gaat ook niemand wat aan of je al dan niet gevaccineerd bent.

Ja. Heel kut dat dat heel misschien betekent dat de rest van NL dan maar in lockdown moet. Of dat de horeca moet sluiten. Of wat er ook als mogelijk toekomstige maatregel bedacht kan gaan worden.
En toch gaan we deze last met zijn allen dragen. En niet alleen 1 groep die als zondebok neergezet wordt. Dat kan echt niet.
Bovendien als we in een vorm van lockdown terecht gaan komen voor die paar procent mensen die zich niet wil laten vaccineren, dan vraag ik me af of dat vaccin wel zo goed is.

Begin eerst maar eens met boostershots voor 65+.

My 2cnts.
eens hoor, en zoals je weet dient in mijn ogen de boel gewoon gelijkgetrokken te worden... of iedereen, of niemand...

Maar wat confrontaties en tweedeling betreft:

NWS / Demonstraties tegen corona maatregelen #93 Visje eten in Volendam

Want daar blijf ik ook bij: de dreigingen en het geweld komen niet van 'radicale (lol) vaxxers'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201926071
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:56 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Van mij mag dit worden uitgeprobeerd. Ik denk dat de IC opnames daardoor flink zullen afnemen.
Maar goed, dit gaat toch niet gebeuren.
En van corona komen we sowieso niet meer af, dat is al heel vaak gezegd.
Als je 6 miljoen ongevaccineerde onder de 30 bij elkaar zet heb je aan 1 kwart ziekenhuis genoeg. In 1 jaar zonder vaccin zijn er in die groep minder dan 10 doden gevallen

Toch zijn de ongevaccineerde in ook die groep HET probleem van alles
pi_201926177
Keuzes hebben gevolgen in een samenleving helaas. De overgrote meerderheid is gevaccineerd en er is al zoveel verloren aan levensjaren doordat gewone zorg niet door kan gaan.

QR voor alles behalve werk en supermarkt lijkt me prima. En een max stellen aan covid bedden of 1 ziekenhuis inrichten als covid ziekenhuis. Vol is vol.
pi_201927913
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:23 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Oke dus die booster is eigenlijk helemaal niet nodig, en gevaccineerden kunnen het virus niet overbrengen. Het vaccin werkt gewoon top! En dit soort dingen zijn ook onzin? Helder.. waanzin it is... https://i.ibb.co/VC57spZ/(...)17-C0-F7-E44-B01.jpg
Je l, dat is ook onzin.

Vaccin werkt gewoon best goed.
Boosters is momenteel alleen voor risico groepen.
En gevaccineerden zijn minder snel besmet en minder lang besmettelijk.
pi_201928032
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:26 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als je 6 miljoen ongevaccineerde onder de 30 bij elkaar zet heb je aan 1 kwart ziekenhuis genoeg. In 1 jaar zonder vaccin zijn er in die groep minder dan 10 doden gevallen

Toch zijn de ongevaccineerde in ook die groep HET probleem van alles
Ben je voor of tegen discriminatie op basis van gezondheid?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201928386
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:26 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als je 6 miljoen ongevaccineerde onder de 30 bij elkaar zet heb je aan 1 kwart ziekenhuis genoeg. In 1 jaar zonder vaccin zijn er in die groep minder dan 10 doden gevallen

Toch zijn de ongevaccineerde in ook die groep HET probleem van alles
Ik denk dat je iets te positief denkt.
En je gaat nooit voldoende personeel vinden.

Of is dit het forumland ziekenhuis?

Maar cijfers laten zijn, dat de meeste opnames ongevaccineerde zijn. Dus ja, die zijn het probleem an Nederland momenteel.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:01:43 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_201928562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:35 schreef kevinrsd het volgende:
Keuzes hebben gevolgen in een samenleving helaas. De overgrote meerderheid is gevaccineerd en er is al zoveel verloren aan levensjaren doordat gewone zorg niet door kan gaan.

QR voor alles behalve werk en supermarkt lijkt me prima. En een max stellen aan covid bedden of 1 ziekenhuis inrichten als covid ziekenhuis. Vol is vol.
Hoor via via inderdaad dat er al ziekenhuizen zijn waar ze zeggen dat ze voor corona geen plek meer hebben.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:26 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als je 6 miljoen ongevaccineerde onder de 30 bij elkaar zet heb je aan 1 kwart ziekenhuis genoeg. In 1 jaar zonder vaccin zijn er in die groep minder dan 10 doden gevallen
Je bedoelt je hebt aan een mortuarium genoeg. Want dat ze het overleven na aan een kunstmatige long gehangen te hebben, betekent niet dat ze geen zorg nodig hebben gehad.
quote:
Toch zijn de ongevaccineerde in ook die groep HET probleem van alles
Natuurlijk zijn ook die het probleem van alles, want het is een besmettelijke ziekte.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201928717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:35 schreef kevinrsd het volgende:
Keuzes hebben gevolgen in een samenleving helaas. De overgrote meerderheid is gevaccineerd en er is al zoveel verloren aan levensjaren doordat gewone zorg niet door kan gaan.

QR voor alles behalve werk en supermarkt lijkt me prima En een max stellen aan covid bedden of 1 ziekenhuis inrichten als covid ziekenhuis. Vol is vol.
Voor iedereen? Want gevaccineerden zijn niet volledig beschermd en kunnen overdragen.

Er is geen garantie dat de maatregelen weg gaan.
pi_201928987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:17 schreef Nober het volgende:

[..]
Voor iedereen? Want gevaccineerden zijn niet volledig beschermd en kunnen overdragen.

Er is geen garantie dat de maatregelen weg gaan.
Die QR laat zien of je gevaccineerd bent.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201929051
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die QR laat zien of je gevaccineerd bent.
Zegt ook niet alles, dan nog kun je besmet zijn. Niet iedereen met een kuchje gaat zich testen omdat hij zich veilig waant met een groen vinkje in de veronderstelling dat het dan maar gewoon een verkoudheid moet zijn.

QR met verplichte betrouwbare test dat je niet besmet, voor iedereen.
pi_201929058
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:48 schreef Mylene het volgende:

[..]
Zegt ook niet alles, dan nog kun je besmet zijn. Niet iedereen met een kuchje gaat zich testen omdat hij zich veilig waant met een groen vinkje in de veronderstelling dat het dan maar gewoon een verkoudheid moet zijn.

QR met verplichte betrouwbare test dat je niet besmet, voor iedereen.
Of we gaan gewoon weer normaal doen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201929107
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:01 schreef speknek het volgende:

[..]
Hoor via via inderdaad dat er al ziekenhuizen zijn waar ze zeggen dat ze voor corona geen plek meer hebben.
[..]
Je bedoelt je hebt aan een mortuarium genoeg. Want dat ze het overleven na aan een kunstmatige long gehangen te hebben, betekent niet dat ze geen zorg nodig hebben gehad.
[..]
Natuurlijk zijn ook die het probleem van alles, want het is een besmettelijke ziekte.
Begrijp niet wat je bedoelt. Het aandeel van ongevaccineerde onder 30 in de ziekenhuisbelasting is een paar % van de totale ziekenhuisbelasting. Vandaar dat ik zeg dat 1 klein ziekenhuis voldoende zou moeten zijn voor deze 6 miljoen mensen. Begrijp niet goed wat je bedoelt.

Zeg je dat ongevaccineerde mensen onder de 30 een grote belasting zijn voor de zorg? In 1 jaar tijd hebben van die 6 miljoen minder dan 1000 mensen een ziekenhuis gezien (toen er nog geen vaccin was), en zijn er enkele (10) overleden. Een groot gedeelte van die mensen hadden wss al een ernstige ziekte. Of kloppen de cijfers van de ICs dan niet?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:55:49 #268
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201929131
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:48 schreef Mylene het volgende:

QR met verplichte betrouwbare test dat je niet besmet, voor iedereen.
Helemaal goed, maar dan ook met een verplichte vaccinatie.
Tot nooit .......
pi_201929153
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die QR laat zien of je gevaccineerd bent.
Na een half jaar zijn de vaccins niet meer zo effectief tegen verspreiding van corona. Voor ouderen ook minder effectief tegen ernstige ziekenhuisopname. Wat is dsn nog het nut van die qr code?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 11:07:50 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_201929261
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:53 schreef bellamy13 het volgende:

Begrijp niet wat je bedoelt. Het aandeel van ongevaccineerde onder 30 in de ziekenhuisbelasting is een paar % van de totale ziekenhuisbelasting. Vandaar dat ik zeg dat 1 klein ziekenhuis voldoende zou moeten zijn voor deze 6 miljoen mensen. Begrijp niet goed wat je bedoelt.
Je had het over doden om ziekenhuisbelasting aan te geven, dat zijn twee totaal verschillende cijfers. Verreweg de meeste mensen die in het ziekenhuis komen gaan niet dood.
quote:
Zeg je dat ongevaccineerde mensen onder de 30 een grote belasting zijn voor de zorg? In 1 jaar tijd hebben van die 6 miljoen minder dan 1000 mensen een ziekenhuis gezien (toen er nog geen vaccin was), en zijn er enkele (10) overleden. Een groot gedeelte van die mensen hadden wss al een ernstige ziekte. Of kloppen de cijfers van de ICs dan niet?
1000 mensen is nog steeds een boel aangezien je langer in het ziekenhuis ligt met covid dan de meeste andere aandoeningen.
Maar ja dat zeg ik, want het is een besmettelijke ziekte. De ongevaccineerden onder de 30 steken mensen aan die wel in het ziekenhuis belanden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 11:13:41 #271
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201929323
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:35 schreef kevinrsd het volgende:
Keuzes hebben gevolgen in een samenleving helaas. De overgrote meerderheid is gevaccineerd en er is al zoveel verloren aan levensjaren doordat gewone zorg niet door kan gaan.

QR voor alles behalve werk en supermarkt lijkt me prima. En een max stellen aan covid bedden of 1 ziekenhuis inrichten als covid ziekenhuis. Vol is vol.
Werk mag er van mij ook wel bij. Zeker in de zorg beroepen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201929376
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:53 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Begrijp niet wat je bedoelt. Het aandeel van ongevaccineerde onder 30 in de ziekenhuisbelasting is een paar % van de totale ziekenhuisbelasting. Vandaar dat ik zeg dat 1 klein ziekenhuis voldoende zou moeten zijn voor deze 6 miljoen mensen. Begrijp niet goed wat je bedoelt.
Je moet denk ik meer denken aan mensen met een ongezonde leefstijl. Ik zag deze voorbij komen op Twitter.

pi_201929418
quote:
De ongevaccineerden onder de 30 steken mensen aan die wel in het ziekenhuis belanden.
De ongevaccineerden en de gevaccineerden die besmet zijn kunnen mensen aansteken.

Er zijn namelijk ook ongevaccineerden die geen covid hebben 🤪
pi_201929523
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:57 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Na een half jaar zijn de vaccins niet meer zo effectief tegen verspreiding van corona. Voor ouderen ook minder effectief tegen ernstige ziekenhuisopname. Wat is dsn nog het nut van die qr code?
De vaccins zijn nog steeds effectief en ouderen krijgen een boostervaccin.

De QR code heeft overigens weinig nut.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201929558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:18 schreef Mylene het volgende:

[..]
Je moet denk ik meer denken aan mensen met een ongezonde leefstijl. Ik zag deze voorbij komen op Twitter.

[ afbeelding ]
Nou, mensen die kwetsbaar zijn.
Ik snap best dat een fitte dertiger verwacht dat hij hooguit 2 weken plat ligt door Covid en dat er wel voor over heeft.
Maar het is toch inmiddels algemeen bekend dat mensen boven de 50, met obesitas, een aandoening, chronische ziekte of een combinatie daarvan een grotere kans lopen op ziekenhuisopname en dus er verstandig aan doen zich te vaccineren?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201929675
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:17 schreef Nober het volgende:

[..]
Voor iedereen? Want gevaccineerden zijn niet volledig beschermd en kunnen overdragen.

Er is geen garantie dat de maatregelen weg gaan.
Ik denk dat de meeste gevaccineerden geen moeite hebben met het laten zien van een QR op meerdere plekken
pi_201929902
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:48 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste gevaccineerden geen moeite hebben met het laten zien van een QR op meerdere plekken
Maar ook als ze die QR pas krijgen na een negatieve test?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 november 2021 @ 12:37:09 #278
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201996895
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Het is vaak gepoogd uit te leggen (o.a. door die duitse vinoloog) maar de horeca overschaduwde de uitleg.
Ik denk dat als je in mijn voorbeeld 100% aan het cafe zou toeschrijven de horeca over manipulatie zou spreken.
En ze doen het weer :X :X :X

Horeca: controle QR kan beter, maar besmettingsprobleem ligt ergens anders
Koninklijke Horeca Nederland vindt dat het controleren van QR-codes in het algemeen goed gaat, maar dat er wel ruimte is voor verbetering. "Maar", zo zegt voorzitter Robèr Willemsen, "ruim 60 procent van de besmettingen vindt in een thuissituatie plaats. Ik denk dat de focus misschien ook daarop moet liggen."
https://nos.nl/liveblog/2(...)euwe-persconferentie

:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201998141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:10 schreef Nober het volgende:

[..]
Maar ook als ze die QR pas krijgen na een negatieve test?
Een grote groep mensen heeft zich laten vaccineren voor de gemakkelijkheid/priveleges, als je dat dan gaat ontnemen dan worden die mensen woedend.
Al zou ik het zelf wel prettiger vinden, dat zou de kans op besmettingen verlagen. En als gevolg daarvan zou dan ook de zorg minder belast worden.
En die data kun je ook weer gebruiken voor onderzoek richting het vaccin, hoe meer informatie hoe beter toch.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202008731
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:40 schreef Nikkie321 het volgende:
Misschien dat ze ongevaccineerden niet meer naar school laten gaan maar thuisonderwijs via Teams?

Bij mijn zoon (brugklas) is gister door de mentor gevraagd wie er niet gevaccineerd zijn, zij heeft dit vervolgens ook opgeschreven. Volgens mijn zoon waren het 7 of 8 kinderen.

Misschien een voorbode?
Jezus, wat ziek.
pi_202008736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:20 schreef KroketBroodje het volgende:
De gevaccineerde beginnen als wappies te klinken met hun "ik pik dit niet meer!!" en "Muh vrijheid!".
Gewoon luisteren naar de baas en mondkapje op.
Hahaha.
pi_202008742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:01 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Even turven,

Gezonde collega + vrouw, 30ers, beiden in het ziekenhuis gelegen
Iets ongezonde collega, 30+, 3 dagen IC gehad en weken ziekenhuis
Schoonzus 3 wkn thuis geweest, na 6mnd nog steeds niet full time terug
Gezonde collega in Indonesie, hardstikke dood
Gezonde 40+ collega 5 wkn thuis gezeten
Beide ouders van andere collega, hardstikke dood

Trek zelf maar eens je gezonde verstand van het ikke ikke ikke af. Het hele concept van 'het kan MIJ toch niet doodmaken, dus ik wil geen prikje' is dom. Op zijn minst. En de categorie 'jamaar wat zit erin, 5G chips etc...' zou eigenlijk eens geforceerd een half jaar zonder internet moeten leven. En inderdaad een verplichte tour langs IC afdelingen voor beide groepen. En dan ook de gesprekkenbijwonen waar een arts even uitlegt aan iemand dat ze zo in coma gebracht gaan worden vanwege de beademing die nodig is en of ze alvast even afscheid wilt nemen van de familie. Voor de zekerheid.
Jij kent drie mensen die overleden zijn aan corona?
pi_202008750
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:01 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Even turven,

Gezonde collega + vrouw, 30ers, beiden in het ziekenhuis gelegen
Iets ongezonde collega, 30+, 3 dagen IC gehad en weken ziekenhuis
Schoonzus 3 wkn thuis geweest, na 6mnd nog steeds niet full time terug
Gezonde collega in Indonesie, hardstikke dood
Gezonde 40+ collega 5 wkn thuis gezeten
Beide ouders van andere collega, hardstikke dood

Trek zelf maar eens je gezonde verstand van het ikke ikke ikke af. Het hele concept van 'het kan MIJ toch niet doodmaken, dus ik wil geen prikje' is dom. Op zijn minst. En de categorie 'jamaar wat zit erin, 5G chips etc...' zou eigenlijk eens geforceerd een half jaar zonder internet moeten leven. En inderdaad een verplichte tour langs IC afdelingen voor beide groepen. En dan ook de gesprekkenbijwonen waar een arts even uitlegt aan iemand dat ze zo in coma gebracht gaan worden vanwege de beademing die nodig is en of ze alvast even afscheid wilt nemen van de familie. Voor de zekerheid.
Ik snap je zeer irrationele vergelijking niet.

Waarom zet in het begin de leeftijden erbij en daarna niet meer?
  woensdag 3 november 2021 @ 01:09:46 #284
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_202008752
Wappies die in t ziekenhuis komen met corona en niet gevaccineerd zijn verplicht een spuit in de arm drukken.
Wakadoodle!
pi_202008759
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En ze doen het weer :X :X :X

Horeca: controle QR kan beter, maar besmettingsprobleem ligt ergens anders
Koninklijke Horeca Nederland vindt dat het controleren van QR-codes in het algemeen goed gaat, maar dat er wel ruimte is voor verbetering. "Maar", zo zegt voorzitter Robèr Willemsen, "ruim 60 procent van de besmettingen vindt in een thuissituatie plaats. Ik denk dat de focus misschien ook daarop moet liggen."
https://nos.nl/liveblog/2(...)euwe-persconferentie

:')
Ze hebben gewoon een punt ondersteund met data van het RIVM of geldt het bron onderzoek niet meer?
  woensdag 3 november 2021 @ 05:28:12 #286
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202008904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:06 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Jij kent drie mensen die overleden zijn aan corona?
Ja?

Buurvrouw 3 deuren verder was een misschien dus die telt niet.
Dum de dum
pi_202009048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:09 schreef IkEetSlakken het volgende:
Wappies die in t ziekenhuis komen met corona en niet gevaccineerd zijn verplicht een spuit in de arm drukken.
Dat gaat helaas niet, je moet geen zieke mensen vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202009059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat gaat helaas niet, je moet geen zieke mensen vaccineren.
Wedden dat als je dat aan Hugo vraagt dat ie zegt dat dat heel goed is? 😂
  woensdag 3 november 2021 @ 07:08:58 #289
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_202009139
quote:
16s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De QR code op het werk zie ik nog wel gebeuren. Ook aangezien daar veel besmettingen plaatsvinden.

In de biblebelt ga je hier misschien nog wat aan hebben. Maar de wappies hebben toch al geen baan. Dan zou je moeten gaan korten op de uitkering. Het is weer hetzelfde groepje deplorables dat de boel voor iedereen verziekt.
  woensdag 3 november 2021 @ 07:14:03 #290
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_202009159
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat gaat helaas niet, je moet geen zieke mensen vaccineren.
Hangt er helemaal vanaf wat er in dat spuitje zit. Het doel moet zijn dat ongevaccineerden geen IC bedden bezet houden.
pi_202009165
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:00 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Jezus, wat ziek.
Inmiddels hebben we al een mail gehad van school. Ons is ter ore gekomen dat meerdere kinderen uit de klas nog geen covid vaccinatie hebben, zij hebben dit uit zichzelf aangegeven op school.
Wij willen de ouders graag nogmaals wijzen op het belang van de vaccinaties en adviseren u met uw kind in gesprek te gaan.

Joh nog even en deze kinderen mogen de school niet meer in. En niet meer sporten, niet meer winkelen. Eigen schuld dikke bult.
En we vinden het allemaal volkomen normaal.
pi_202009232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:16 schreef Nikkie321 het volgende:

[..]
Inmiddels hebben we al een mail gehad van school. Ons is ter ore gekomen dat meerdere kinderen uit de klas nog geen covid vaccinatie hebben, zij hebben dit uit zichzelf aangegeven op school.
Wij willen de ouders graag nogmaals wijzen op het belang van de vaccinaties en adviseren u met uw kind in gesprek te gaan.

Joh nog even en deze kinderen mogen de school niet meer in. En niet meer sporten, niet meer winkelen. Eigen schuld dikke bult.
En we vinden het allemaal volkomen normaal.
Ik heb mijn zoon van 13 meteen een app gestuurd dat hij ja moet zeggen als school naar zijn vaccinatie status vraagt. Wat een idiote wereld wordt dit..
  woensdag 3 november 2021 @ 07:34:34 #293
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202009260
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:09 schreef IkEetSlakken het volgende:
Wappies die in t ziekenhuis komen met corona en niet gevaccineerd zijn verplicht een spuit in de arm drukken.
Lekker zinvol ook... :')
pi_202009276
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:14 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Hangt er helemaal vanaf wat er in dat spuitje zit. Het doel moet zijn dat ongevaccineerden geen IC bedden bezet houden.
Een vaccin.
Anders heet het niet 'vaccineren'...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202009277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 01:09 schreef IkEetSlakken het volgende:
Wappies die in t ziekenhuis komen met corona en niet gevaccineerd zijn verplicht een spuit in de arm drukken.
Beetje gek niet? Met corona zijn ze ziek maar ook beschermd tegelijk.
Antistoffen zijn geen hype hè?
Go hard or go home
pi_202009302
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:29 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

[..]
Ik heb mijn zoon van 13 meteen een app gestuurd dat hij ja moet zeggen als school naar zijn vaccinatie status vraagt. Wat een idiote wereld wordt dit..
Dus jij stelt je zoon voor om te gaan liegen als het gaat om gezondheid.

Dan ben je echt fout bezig wat mij betreft. Als je geen vaccinatie wil, prima, maar accepteer dan ook gewoon de consequenties.
pi_202009326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus jij stelt je zoon voor om te gaan liegen als het gaat om gezondheid.

Dan ben je echt fout bezig wat mij betreft. Als je geen vaccinatie wil, prima, maar accepteer dan ook gewoon de consequenties.
Het is een privé aangelegenheid.
School heeft daar in feite niets mee te maken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202009333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:37 schreef Noek het volgende:

[..]
Beetje gek niet? Met corona zijn ze ziek maar ook beschermd tegelijk.
Antistoffen zijn geen hype hè?
Nee, met corona zijn ze niet beschermd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202009346
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:08 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
In de biblebelt ga je hier misschien nog wat aan hebben. Maar de wappies hebben toch al geen baan. Dan zou je moeten gaan korten op de uitkering. Het is weer hetzelfde groepje deplorables dat de boel voor iedereen verziekt.
Heb een prima baan. En de wappies die ik ken zijn bedrijfseigenaar en helpen vele gezinnen aan een inkomen.

Gaat het verder wel?
pi_202009398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:29 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

[..]
Ik heb mijn zoon van 13 meteen een app gestuurd dat hij ja moet zeggen als school naar zijn vaccinatie status vraagt. Wat een idiote wereld wordt dit..
Hij moet geen ja zeggen maar aangeven dat daar niet naar gevraagd mag worden.
Alius aliud dicit
pi_202009547
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 07:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus jij stelt je zoon voor om te gaan liegen als het gaat om gezondheid.

Dan ben je echt fout bezig wat mij betreft. Als je geen vaccinatie wil, prima, maar accepteer dan ook gewoon de consequenties.
Ik zou de troepen bellen zodat ze in elkaar geslagen kunnen worden voor hun wanstaltige gedrag.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')