abonnement Unibet Coolblue
pi_201898749


Archief
http://forum.fok.nl/topicchain/1360

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Orient
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Squale
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Longines
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

Quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

Mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

Automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

Chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hoppa door!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201898757
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201920694
Zeg het maar jongens, Seiko Presage Sharp Edged Series? Heeft iemand zo'n horloge weleens in zijn handen gehad? Opinies? De pics spreken mij wel aan, ofzo, maar ik heb 0,0 ervaring met Seiko. De bling factor en het formaat van mijn Breitling Superocean Heritage beginnen me een beetje tegen te staan.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201920888
_O_ Seiko. Vooral Presage idd, goede value imho, vooral prachtige dials.

De Seiko Presage Sharp Edged GMT SPB221J1 Automatic is bij Olfert&co nu met vooruitbetalen en kortingscoupon (-10% ' AKT1DESCR0 ') van ¤1450 niet voor 1160 salesprijs maar zowaar 1.023,12.
Ter vergelijking... Grand Seiko Spring Drive GMT SBGE253 kost een whopping ¤6400.

't Is alsof ik het hele jaar door hooikoorts heb... want het kriebelt altijd zo... 😜😂
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 15:52:26 #5
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201920907
Vind ze zelf wat dik/lomp. Daarom heb ik een 38mm SARB035. Was prima bang per buck met onder 400 euro.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201920922
Teddy heeft het vaak over budgetopties en hij is altijd te spreken over de Presage line-up:
https://www.youtube.com/c/TeddyBaldassarre/videos
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_201920926
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:50 schreef shiz het volgende:
_O_ Seiko. Vooral Presage idd, goede value imho, vooral prachtige dials.

De Seiko Presage Sharp Edged GMT SPB221J1 Automatic is bij Olfert&co nu met vooruitbetalen en kortingscoupon (-10% ' AKT1DESCR0 ') van ¤1450 niet voor 1160 salesprijs maar zowaar 1.023,12.
Ter vergelijking... Grand Seiko Spring Drive GMT SBGE253 kost een whopping ¤6400.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
't Is alsof ik het hele jaar door hooikoorts heb... want het kriebelt altijd zo... 😜😂
ik zat meer aan deze modellen te denken: https://timeandtidewatche(...)-sharp-edged-series/

Design is wel clean. Maar ze zijn dus vrij dik/ hoog IRL?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201921025
Mooie seiko hierboven ;)

Zocht pas iets voor dagelijks gebruik
Liep tegen de Swiss military Hanowa Crusader aan.
Bevalt goed. Voor 115 ipv 385


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2021 16:03:18 ]
pi_201921028
@Lokale_Notabele Niet echt. Dat hij voor een 38mm gaat zegt meer over zijn persoonlijke smaak. :P

Dat is ook een beetje het ding, 't is toch altijd een beetje 'seeing is believing'. Een doorsnede of dikte op papier geeft helemaal niet aan hoe een horloge oogt of draagt. Hoe breed is de dial t.o.v. de kast? Hoe zijn de lugs, hoe draagt de bracelet, etc. Altijd een goed idee om langs een juwelier te gaan. Die hebben altijd wel zaken als een Tissot met Powermatic 80 of een Seiko Presage.

Kijk, een Tissot Seastar, dat is een joekeltje, van een Presage kan ik me dat niet voorstellen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_201921103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:02 schreef shiz het volgende:
@:Lokale_Notabele Niet echt. Dat hij voor een 38mm gaat zegt meer over zijn persoonlijke smaak. :P

Dat is ook een beetje het ding, 't is toch altijd een beetje 'seeing is believing'. Een doorsnede of dikte op papier geeft helemaal niet aan hoe een horloge oogt of draagt. Hoe breed is de dial t.o.v. de kast? Hoe zijn de lugs, hoe draagt de bracelet, etc. Altijd een goed idee om langs een juwelier te gaan. Die hebben altijd wel zaken als een Tissot met Powermatic 80 of een Seiko Presage.

Kijk, een Tissot Seastar, dat is een joekeltje, van een Presage kan ik me dat niet voorstellen.
Ja ik ga binnenkort wel een keer langs bij de Seiko Boutique want ik kan ook niet echt kiezen tussen de dials. Blauw, groen, wit, het is allemaal wel gruwelijk op dit horloge. Te groot zal hij waarschijnlijk niet zijn aangezien ik een 46mm Superocean Heritage gewend ben. Zal er waarschijnlijk wel eentje aanschaffen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 19:34:04 #11
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201934384


Zag dit beestje liggen bij schaap. Mooi ding, jammer van de datum (ondanks dat het handig is)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:23:01 #12
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_201941479
Ja, megasexy dat ding.

Ik heb eigenlijk weinig aan een date-complication. Af en toe moet je een formulier of brief ofzo ondertekenen met een datum, dan is het allicht handig, maar ik heb eigenlijk meer aan een day-complication aangezien ik onregelmatig werk, van dag tot dag leef zo'n beetje en vaak het overzicht verlies welke dag v/d week het nu eigenlijk is. :P Dus idd, of laat hem weg, of doe er ook nog een weekdagindicatie bij. Dit is zo'n half-half-middenweg die velen ook nog een doorn in het oog is.

Al moet ik zeggen, ik ben eigenlijk niet zo OCD dat de dial vol met cirkels (behalve de snowflake secondewijzer) wordt verpest door een vierkante date window cutout. En daar is 'ie dan tenminste nog symmetrisch in het midden en niet op een 3 of 4 uur ofzo.

Gisteren tijdens m'n stay in Belgrado ff langs een Seiko boutique geweest. Die laatst genoemde Presage SPB221J1 leek daar een tikje forser dan die Spring Drive, ik had ze redelijk identisch geschat. Die normale Sharp Edged zijn echt niet te groot voor de meeste polsen. Kon van dichtbij eens de 'Snowflake' bewonderen, in foto's en videos online lijkt die dial altijd zo wild vol reliëf, maar eigenlijk is het een soort papier met papyrus effect, heel subtiel. White Birch hadden ze niet. Wel de King Seiko, ook een net klokske zeg. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_201941660
Toen ik nog elke dag hetzelfde horloge omhad, vond ik de date indicator super handig. Gebruikte het bijna elke dag wel op werk enz. Maar nu heb ik 2 horloges, beide met date indicatie, en ik draag bovendien niet meer elke dag een horloge. Dan is het opeens weer irritant, omdat ik geen zin heb om elke keer de datum goed te gaan zetten als ik weet dat het horloge na die dag toch weer vier dagen stilligt :')
pi_201941750
Een datum is voor mij een must have op een horloge.
Liefst ook nog een dag aanduiding erbij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201941781
Ik heb mijn volgende al gevonden:



China shoppen ftw, als iemand een betrouwbare site weet om de Seagull 1963 te bestellen dan lees ik dat graag ^O^
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:03:46 #16
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_201941927
@Daantke lol, dat heb je dan wel weer inderdaad, al vind ik dat instellen niet zo'n hassle persoonlijk. :P
En als je dat wel vindt kun je altijd nog een 'Uhrenbeweger'/watchwinder kopen. Alleen ga je daar ook niet aan als je een aardige collectie hebt en spontaan hoe de gelegenheid/je mood is iets anders om wilt (ik ga niet meer dan 1 of 2 van die kastjes willen hebben... plek voor 2-4 horloges... maar met 20+ (30+? geen idee meer :') ) is het zoiets van laat maar zitten.

Eigenlijk zijn die horloges met een VH31 wel een uitkomst, die heeft weliswaar geen date, maar meer dat het een Quartz is maar meermaals per seconde tikt i.p.v. een enkele keer en zich daardoor de schijn van een mechanische horloge wekt zonder de cringe 'TIK... TIK...'. Ik heb deze laatst binnengekregen, ook 'China shoppen ftw' :P , : https://www.aliexpress.com/item/4001053347330.html , de brand 'Escapement Time' als naam en dat fonttype staat me niet echt aan, maar verder echt een nice klokje. :Y Zo zijn er ook wel horloges met de Seiko VK63, een Quartz chronograph movement (met date overigens). Doordat de reguliere secondewijzer nu de chrono verzorgt (en sweept) is de kleine secondewijzer nu in een klein verdomhoekje met een minidial weggestopt, dat werkt imho ook best tegen de Quartz 'TIK... TIK...' cringe, wat je niet opvalt, kan je ook niet echt storen. Maar ja, je mist natuurlijk een mooie display caseback of de wetenschap en bewondering dat en mechanisch zootje de boel aanzwengelt. Voordeel blijft natuurlijk, Quartz... 'set and forget' zo'n beetje. Na een week... na een maand pas weer eens omdoen, no problemo.

__


@Questular nice! ^O^ Er zijn er ook bij die '21 Jewels' hebben. Ik dacht altijd dat er 'Zi Zuan' stond en dacht dat het een merk was. :') _O- Ik heb zelf een horloge met de Sea-Gull ST1901, een Sugess uit deze AliExpress store: https://sugess.aliexpress(...)=n&SortType=new_desc . AliExpress is dé plek voor alles Sea-Gulls natuurlijk. Zelf zitten ze er ook: https://sea-gull.aliexpress.com . Op 11.11 is een van de grootste sales van het jaar daar ook, dus als je voor de feestdagen nog een leuk Chinees klokje wil scoren, sla dan je slag.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 16:31:02 #17
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202029009
GS is ook wel sick hoor. Goede wijzerplaat :9

Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_202043577
Wat een kut topic.. zit elke keer mooie horloges te bekijken en ik draag er niet eens een :') :') :')
Aigh aigh Captain!
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 16:01:49 #19
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202044878
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:47 schreef Captain_koek het volgende:
Wat een kut topic.. zit elke keer mooie horloges te bekijken en ik draag er niet eens een :') :') :')
Koop een Grand Seiko
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  vrijdag 5 november 2021 @ 16:12:49 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202045035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
GS is ook wel sick hoor. Goede wijzerplaat :9

[ afbeelding ]
Als er Prisma op stond, was het precies mijn eerste horloge. :P
Ergens in de vorige eeuw.
Mij iets te subtiel.
Maar ieder het zijne. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 05-11-2021 16:20:51 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 16:34:10 #21
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202045270
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Als er Prisma op stond, was het precies mijn eerste horloge. :P
Ergens in de vorige eeuw.
Mij iets te subtiel.
Maar ieder het zijne. ^O^
Hou ze maar naast elkaar dan zie je wel verschil
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  vrijdag 5 november 2021 @ 16:39:43 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202045322
quote:
80s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hou ze maar naast elkaar dan zie je wel verschil
Jammer genoeg niet mijn jeugd overleefd. :'(
Bedenk nu wel dat mijn horloges die ik zelf heb aangeschaft, allemaal een een donkere/gekleurde wijzerplaat hebben.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 16:41:56 #23
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202045346
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Jammer genoeg niet mijn jeugd overleefd. :'(
Nou ja dat zegt al genoeg eigenlijk
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_202045409
Mijn volgende horloge moet een Skeleton worden. Ik heb nog geen skeleton daarom. Ik vind een hoop skeleton horloeges gewoon lelijk.

ik ben hard aan het denken of ik deze over een tijdje zou willen kopen




Maar er zijn nog zoveel mooie modellen dat ik er hard over moet nadenken
Ajax is mijn leven!
  vrijdag 5 november 2021 @ 16:50:32 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202045443
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Nou ja dat zegt al genoeg eigenlijk
Dingen hadden het wel zwaar. Vooral de eerste jaren. Deze Scubapro heeft het ook maar net overleefd.

En die kan 1000 meter :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202048475
Ik zat weer eens te kijken naar een _O_ Chronometre Bleu _O_ van F.P. Journe maar die kosten grijs/tweedehands inmiddels ook al ¤90k, die waren niet eens zo heel lang geleden nog iets van ¤25-30k ofzo -O-

Niet dat ik de markt ben voor een klokje van 25k ( :D ) laat staan 90k, maar damn die stijging.... Voor sommigen merken/modellen was het al gekkenhuis maar nu neemt het echt bizarre vormen aan imho. Daytona voor 3x listprijs ook.... Volgens mij is iedereen door de hoge inflatie z'n geld maar in 'vaste' dingen aan het stoppen :D :X


O+

[ Bericht 13% gewijzigd door tjoptjop op 05-11-2021 20:50:34 ]
pi_202067236
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 20:43 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zat weer eens te kijken naar een _O_ Chronometre Bleu _O_ van F.P. Journe maar die kosten grijs/tweedehands inmiddels ook al ¤90k, die waren niet eens zo heel lang geleden nog iets van ¤25-30k ofzo -O-

Niet dat ik de markt ben voor een klokje van 25k ( :D ) laat staan 90k, maar damn die stijging.... Voor sommigen merken/modellen was het al gekkenhuis maar nu neemt het echt bizarre vormen aan imho. Daytona voor 3x listprijs ook.... Volgens mij is iedereen door de hoge inflatie z'n geld maar in 'vaste' dingen aan het stoppen :D :X

[ afbeelding ]
O+
Ziet eruit als een horloge van een 2k
Ajax is mijn leven!
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 11:37:53 #28
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202067483
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:21 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
Ziet eruit als een horloge van een 2k
Net als je ze naast elkaar legt
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_202067648
FP Journe is pure kunst _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202067718
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 11:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Net als je ze naast elkaar legt
FP Journe maakt modellen die er bijzonder uit zien in lage oplage's. Dan kan ik me voorstellen dat de prijzen wat hoger zijn dan gemiddeld. Maar dit model is echt niets bijzonders in mij ogen dat je daar 90k voor gaat betalen tenzij je echte verzamelaar bent van het merk en het perse wil hebben.

Voor dat bedrag zou ik een reeks van andere horloge modellen kunnen uitkiezen die ook gewoon de waarde uitstralen.

Is dit een limited edition versie?
Ajax is mijn leven!
  zondag 7 november 2021 @ 12:29:22 #31
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_202068314
't Enige wat me daarbij aanstaat zijn de wijzers die weer eens wat anders zijn dan je gewend bent.
Maar ik zie ook de desirability niet echt verder. Behalve dan dat er 'F.P. Journe' op staat en het uurwerk wel een prachtstukje zou zijn. Maar ook wat dat betreft lijkt het me nou niet echt een hoogvlieger... 'small seconds hand' is nu niet echt een wilde complicatie zoals een perpetual calender ofzo. :P Maar ieder zo zijn ding. Idd als iets van een groot merk maar in gelimiteerde oplage wordt gemaakt, ook al is het schijtlelijk bij wijze van, dan is daar ook een run op.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 13:11:59 #32
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202069060
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:55 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
FP Journe maakt modellen die er bijzonder uit zien in lage oplage's. Dan kan ik me voorstellen dat de prijzen wat hoger zijn dan gemiddeld. Maar dit model is echt niets bijzonders in mij ogen dat je daar 90k voor gaat betalen tenzij je echte verzamelaar bent van het merk en het perse wil hebben.

Voor dat bedrag zou ik een reeks van andere horloge modellen kunnen uitkiezen die ook gewoon de waarde uitstralen.

Is dit een limited edition versie?
90K is het zeker niet waard nee, maar hoger dan 2K wel
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_202069562
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 13:11 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
90K is het zeker niet waard nee, maar hoger dan 2K wel
2 K is het zeker waard en het zal ook wel 20k waard zijn puur alleen door de materialen en omdat het allemaal handgemaakt is en een kleine oplage heeft. MIsschien is dit wel witgoud en zullen in het mechanisme hoogwaardige robijnen zijn gebruikt. Maar ik mis de uistraling dat het een duur horloge is.

Dit model met de blauwe wijzerplaat kost op chrono24 160K........Waarom? Het klokje daaronder de F.P. Journe Tourbillon Remontoir die vind ik dan weer schitterend gemaakt van ze.



Ajax is mijn leven!
pi_202069850
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:55 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
FP Journe maakt modellen die er bijzonder uit zien in lage oplage's. Dan kan ik me voorstellen dat de prijzen wat hoger zijn dan gemiddeld. Maar dit model is echt niets bijzonders in mij ogen dat je daar 90k voor gaat betalen tenzij je echte verzamelaar bent van het merk en het perse wil hebben.

Voor dat bedrag zou ik een reeks van andere horloge modellen kunnen uitkiezen die ook gewoon de waarde uitstralen.

Is dit een limited edition versie?
Ja dat is ook mijn punt. Met die 90k bedoel ik de tweedehands/grijs prijzen. Dit model zou juist de 'instapper' moeten zijn. De verkoopprijs zat ooit op 20-25k en zal nu wel iets van 30k zijn maar gezien de grote prijsverschillen zal er wel niet aan te komen zijn via de officiële dealer.

Dat blauw op de wijzerplaat is wel verdomd mooi hoor O+ en 2k is overdreven. Maar ik ben het met je eens dat 90k echt compleet debiel is.

[ Bericht 0% gewijzigd door tjoptjop op 07-11-2021 14:18:38 ]
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 14:18:56 #35
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202069907
Een instap Calatrava is nieuw rond de 20K, dan ziet die FPJ er toch wel wat interessanter uit vergeleken daarmee.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_202069952
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 12:29 schreef shiz het volgende:
't Enige wat me daarbij aanstaat zijn de wijzers die weer eens wat anders zijn dan je gewend bent.
Maar ik zie ook de desirability niet echt verder. Behalve dan dat er 'F.P. Journe' op staat en het uurwerk wel een prachtstukje zou zijn. Maar ook wat dat betreft lijkt het me nou niet echt een hoogvlieger... 'small seconds hand' is nu niet echt een wilde complicatie zoals een perpetual calender ofzo. :P Maar ieder zo zijn ding. Idd als iets van een groot merk maar in gelimiteerde oplage wordt gemaakt, ook al is het schijtlelijk bij wijze van, dan is daar ook een run op.
Het is zo'n horloge wat je in het echt gezien moet hebben. Heel lastig om die wijzerplaat op de foto vast te leggen. Dat gezegd hebbende, 90k is natuurlijk idioot. Maar de verkoopprijs is/was iets van ¤25k en dan is het in vergelijking met bijvoorbeeld een Patek Calatrava of VC Patrimony toch wel een erg tof horloge.
pi_202070024
De achterkant zegt meer over het horloge.

Zoals ik dacht de beinnenkaat is helemaal van gouden onderdelen gemaakt vanaf 3.05 maar dat zie je niet aan de bovenkant en dat verbergt een deel van zijn waarde. En toch zou ik het niet er voor over hebben. Ik vind de achterkant wel heel erg mooi moet ik zeggen. Ik denk ook dat de kast witgoud is. De combinatie van witgouden kast en gouden binnenkant drijft de prijs natuurlijk heel erg op. Zoals ik zei een combinatie van hoogwaardig materiaal met handwerk.




[ Bericht 5% gewijzigd door fantasyboy op 07-11-2021 14:39:13 ]
Ajax is mijn leven!
pi_202070199
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 14:30 schreef fantasyboy het volgende:
De achterkant zegt meer over het horloge.

Zoals ik dacht de beinnenkaat is helemaal van gouden onderdelen gemaakt vanaf 3.05 maar dat zie je niet aan de bovenkant en dat verbergt een deel van zijn waarde. En toch zou ik het niet er voor over hebben. Ik vind de achterkant wel heel erg mooi moet ik zeggen. Ik denk ook dat de kast witgoud is. De combinatie van witgouden kast en gouden binnenkant drijft de prijs natuurlijk heel erg op. Zoals ik zei een combinatie van hoogwaardig materiaal met handwerk.

Kast is van tantalium, geen goud

En of het je waard is is een tweede, dat is persoonlijk natuurlijk. Zelf zou ik ook nooit ¤25k voor een horloge betalen, laat staan de geinflaterde ¤90k :D . Gebeurt eigenlijk hetzlfde als bij een Daytona, bij de dealer officieel voor 13k ofzo, maar als je er daadwerkelijk eentje wilt ben je 35k kwijt. Is het imho ook niet waard.

Van de FP Journe kan ik geen actuele nieuwprijs vinden, maar in 2016 was ie ¤23k incl btw. Nog steeds veel geld, maar als je het vergelijkt met Patek, Vacheron of Lange valt het ook wel weer mee.

De hele markt is gek geworden..... 8)7
pi_202071849
De Bethune is ook zo'n klein en onbekend, doch schitterend horlogemerk.
Met name de Masterpiece collectie is :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202073613
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 14:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Kast is van tantalium, geen goud

En of het je waard is is een tweede, dat is persoonlijk natuurlijk. Zelf zou ik ook nooit ¤25k voor een horloge betalen, laat staan de geinflaterde ¤90k :D . Gebeurt eigenlijk hetzlfde als bij een Daytona, bij de dealer officieel voor 13k ofzo, maar als je er daadwerkelijk eentje wilt ben je 35k kwijt. Is het imho ook niet waard.

Van de FP Journe kan ik geen actuele nieuwprijs vinden, maar in 2016 was ie ¤23k incl btw. Nog steeds veel geld, maar als je het vergelijkt met Patek, Vacheron of Lange valt het ook wel weer mee.

De hele markt is gek geworden..... 8)7
Waarde heeft alles te maken met vraag en aanbod en hoeveel er op de markt beschikbaar is

Het gaat om de bijzondere modellen waarvan er weinig beschikbaar is. Dat kan vaak te maken hebben met een kleur. wijzerplaten enzovoorts. Als het maar afwijkend is van de modellen waarvan er veel van gemaakt is.

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 16:28 schreef StateOfMind het volgende:
De Bethune is ook zo'n klein en onbekend, doch schitterend horlogemerk.
Met name de Masterpiece collectie is :9~
MB&F is ook zo horloge merk die bij het grote publiek onbekend is en uitzonderlijke horloges maakt. Ik zou graag ooit is zo een horloge willen hebben maar helaas denk ik dat het nooit gaat gebeuren :D

Ajax is mijn leven!
pi_202073852
Jacquet Droz en Dornblüth & Sohn zijn ook nog 2 hele mooie kleine onbekende (althans bij het grote publiek) merken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202074397
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:01 schreef StateOfMind het volgende:
Jacquet Droz en Dornblüth & Sohn zijn ook nog 2 hele mooie kleine onbekende (althans bij het grote publiek) merken.
Niet onbekend maar imho wel ondergewaardeerd is Chopard. En dan niet de Mille Miglia of Happy Diamonds modellen maar de L.U.C collectie. Allemaal eigen uurwerken

De Cal 96 micro rotor (cosc) is een beauty :9~
  zondag 7 november 2021 @ 22:32:07 #43
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_202079666
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:01 schreef StateOfMind het volgende:
Jacquet Droz en Dornblüth & Sohn zijn ook nog 2 hele mooie kleine onbekende (althans bij het grote publiek) merken.
Die Droz is toch die veel met vogeltjes heeft? :P
- oh ja:
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:46 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
MB&F is ook zo horloge merk die bij het grote publiek onbekend is en uitzonderlijke horloges maakt. Ik zou graag ooit is zo een horloge willen hebben maar helaas denk ik dat het nooit gaat gebeuren :D

Ja, die brug. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 7 november 2021 @ 22:45:55 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202079907
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 8 november 2021 @ 07:45:27 #45
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_202081541
Die zie ik ook alleen Captain Nemo rocken en verder niemand (die heeft ook een Nautilus in z'n collectie :+ ). :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_202086694
Voor wie nog ergens een ongebruikte 850.000 dollar heeft liggen :D

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202092396
Mijn neefje had een tijdje geleden deze tissot voor zijn verjaardag gehad. Ik was verbaast over deze prijs en de kwaliteit van het horloge....nieuw 1800 euro. Het hoeft niet altijd superduur te zijn voor een mooi kwalitatief horloge

Ajax is mijn leven!
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:56:15 #48
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_202099358
Ervaringen met Spinnaker?
Las dit artikel: https://www.ablogtowatch.(...)mited-edition-watch/ looks pretty good.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 15:34:52 #49
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202099890
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:56 schreef shiz het volgende:
Ervaringen met Spinnaker?
Las dit artikel: https://www.ablogtowatch.(...)mited-edition-watch/ looks pretty good.
[ afbeelding ]
Heb er online weleens naar gekeken, leken er best prima uit te zie een paar jaar geleden toen ik naar hun collectie keek.

Maar zo’n skeleton dial van een massageproduceerd uurwerk doet mij eigenlijk dan weer helemaal niks. Ze maken ook nog horloges met gesloten wijzerplaten zie ik op hun website, dat is fijn.

Dat lijkt me wel een goed horloge om mee te zwemmen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 15:39:46 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202099951
Ik was mijn directories hier wat aan het ordenen en kwam wat (oude) foto's tegen van mijn horloges, ik dacht leuk om hier weer eens neer te gooien:



Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:56:34 #51
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_202100168
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Heb er online weleens naar gekeken, leken er best prima uit te zie een paar jaar geleden toen ik naar hun collectie keek.

Maar zo’n skeleton dial van een massageproduceerd uurwerk doet mij eigenlijk dan weer helemaal niks. Ze maken ook nog horloges met gesloten wijzerplaten zie ik op hun website, dat is fijn.

Dat lijkt me wel een goed horloge om mee te zwemmen
't Is toevallig net dat model dat me aansprak. Beetje BB58 vibes oproepend. Leuk voor de collectie, limited edition in America al uitverkocht (en iets goedkoper, wilde eigenlijk eerst dat iemand er eentje voor me mee zou nemen, maar dat gaat dus niet door), op de UK site die de EU verzorgt (zonder post-Brexit douaneverrassingen zeggen ze) nog verkrijgbaar en natuurlijk Black Friday sale (BLFR25). Dan opeens wel leuk. En 500ft/150m, ik zwem of duik eigenlijk sowieso niet met een normaal horloge om, maar da's prima voor regenbuien, handenwassen, douchen e.d.. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:18:49 #52
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202100433
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:56 schreef shiz het volgende:

[..]
't Is toevallig net dat model dat me aansprak. Beetje BB58 vibes oproepend. Leuk voor de collectie, limited edition in America al uitverkocht (en iets goedkoper, wilde eigenlijk eerst dat iemand er eentje voor me mee zou nemen, maar dat gaat dus niet door), op de UK site die de EU verzorgt (zonder post-Brexit douaneverrassingen zeggen ze) nog verkrijgbaar en natuurlijk Black Friday sale (BLFR25). Dan opeens wel leuk. En 500ft/150m, ik zwem of duik eigenlijk sowieso niet met een normaal horloge om, maar da's prima voor regenbuien, handenwassen, douchen e.d.. :Y
Behoorlijk Black Bay inderdaad :Y En Seiko uurwerk, zal vast prima lopen.150m met screw down, zwemmen zou mogelijk moeten zijn. Al is een casio er misschien beter geschikt voor :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:24:24 #53
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_202100489
Vorige week nog een Casio binnengekregen. :P De Duro met WR 200M. Natuurlijk bekend omdat dat een Bill Gates go-to watch is. :+ Nog met de Marlin erop, die is met deze jaargang verdwenen namelijk. Wel een beetje een chunky monkey, ik kan het nog net hebben, maar ze hadden best een kleinere versie mogen uitbrengen nu ze hem toch veranderden.
Een goede 'ik ga boodschappen doen en ik doe om...'-horloge. _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_202100994
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef shiz het volgende:
Vorige week nog een Casio binnengekregen. :P De Duro met WR 200M. Natuurlijk bekend omdat dat een Bill Gates go-to watch is. :+ Nog met de Marlin erop, die is met deze jaargang verdwenen namelijk. Wel een beetje een chunky monkey, ik kan het nog net hebben, maar ze hadden best een kleinere versie mogen uitbrengen nu ze hem toch veranderden.
Een goede 'ik ga boodschappen doen en ik doe om...'-horloge. _O-
Leuk ^O^ , dat is inmiddels ook wel een beetje een cult horloge geworden.
pi_202116688
Ik hou gewoon van viool

Ajax is mijn leven!
pi_202133244
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:39 schreef CoolGuy het volgende:
Ik was mijn directories hier wat aan het ordenen en kwam wat (oude) foto's tegen van mijn horloges, ik dacht leuk om hier weer eens neer te gooien:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die onderste foto heeft mij tot de Longines getrokken. Exact die foto
Die foto is al wat jaren oud denk ik he?
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 22:50:58 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202134327
quote:
99s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:39 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]
Die onderste foto heeft mij tot de Longines getrokken. Exact die foto
Die foto is al wat jaren oud denk ik he?
Ja klopt. Beide foto's zijn al ouder maar die longines is het oudste. Horloge wordt gedragen door mijn moeder, maar het blijft een superklok.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 15 november 2021 @ 11:55:00 #58
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_202185680





De Spinnaker is binnen. :D Had 'em toch besteld voordat 'ie ook daar uitverkocht was. Met korting erover nog geen ¤285. Idd een beetje BB58 vibes. Dat faux-bronze ziet is weer eens wat anders en de lume en strap helpen mee voor die vintage feel. De lume is trouwens erg goed. Kort in het daglicht, geen UV-lamp of wat dan ook en 't was al een glow in the dark-feestje, incl. de bezel. De NH70 Skeleton? Leuk, maar het enige dat je meekrijgt is de balance wheel en pallet fork, meer een 'open heart' dan 'skeleton', dus veel toegevoegde waarde is het nu ook weer niet, maar goed. Al met al... B-) leuk dinkie voor de collectie.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 15 november 2021 @ 22:11:03 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202194897
Leuk ding.
Lijkt wel een beetje op een BP 50 Fathoms bezel. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202323039
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 16:01 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Koop een Grand Seiko
O.a door dit topic klein seko’tje gekocht:
Snkl45


(Gejatte foto)
Leuk om eens te hebben.
Aigh aigh Captain!
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 19:18:37 #61
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202323075
quote:
15s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:16 schreef Captain_koek het volgende:

[..]
O.a door dit topic klein seko’tje gekocht:
Snkl45

[ afbeelding ]
(Gejatte foto)
Leuk om eens te hebben.
Mooi modelletje _O_
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_202324383
Thnx! Vond ik zelf ook, redelijk neutraal maar leuk rood accentje.
Bevalt!
Aigh aigh Captain!
pi_202325140
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2021 20:16 schreef Captain_koek het volgende:
Thnx! Vond ik zelf ook, redelijk neutraal maar leuk rood accentje.
Bevalt!
Met zo'n username verwachtte ik een ander klokje!

Gefeliciteerd met je aanwinst. *O*
Jack does it in real time...
pi_202329789
Inderdaad, dacht ik ook al aan! :D Maar je moet natuurlijk wel een beetje aspiraties overhouden hè. :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_202338450
Haha! Dat ga ik onthouden voor de volgende
Aigh aigh Captain!
pi_202938877
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ja ik ga binnenkort wel een keer langs bij de Seiko Boutique want ik kan ook niet echt kiezen tussen de dials. Blauw, groen, wit, het is allemaal wel gruwelijk op dit horloge. Te groot zal hij waarschijnlijk niet zijn aangezien ik een 46mm Superocean Heritage gewend ben. Zal er waarschijnlijk wel eentje aanschaffen.
Het is uiteindelijk een witte wijzerplaat geworden (Seiko SPB165J1):


Ik ben er tot op heden wel tevreden mee. Ik las alleen ergens dat het Seiko 6R35 uurwerk een ondershoudsinterval van 2-3 jaar zou hebben wat mij aan de korte kant lijkt, maar dat zien we dan wel weer.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_202939765
Nice
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 3 januari 2022 @ 20:05:00 #68
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_203013743
Erg fraai!

Lastige keus geweest qua wijzerplaat
Aigh aigh Captain!
pi_203015481
Ja ergens zou ik nog steeds wel een blauwe willen hebben maar om nou twee dezelfde horloges te kopen gaat mij een beetje te ver.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_203129283


deze heb ik een tjdje geleden kunnen kopen

ik ben helemaal geen rolex fan maar deze was er eentje die ik wel mooi vond. Dit is een foto van het internet trouwens.

Ik had hem zelf via een shop in Dubai gekocht

Ik had deze trouwens betaald van mijn beleggingen in crypto en turboos,,,,

[ Bericht 14% gewijzigd door klaasweetalles op 10-01-2022 20:05:51 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 11 januari 2022 @ 10:37:48 #71
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_203136376
Daytonaaaa :9~ Chique klokske heur.


Ook ff een wristshot van mij dit nieuwe jaar. De titanium RZE Fortitude pilot watch in Cruiser White. B-)
Leuke sidenote daarbij: Ref 111221 en serial no. 033/500. '33' racenummer Max Verstappen natuurlijk en op 11.12.21 nam hij pole position voor de laatste race van het jaar de volgende dag waarop hij wereldkampioen werd. w/

Er zijn nog wel andere horloges binnengekomen en inbound... O-) als voornemen maar om minder horloges te kopen. Maar goed, dat is zoals mensen wel willen ophouden met roken en een paar kilo's willen afnemen door te sporten en diëten... of dat gaat lukken...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_203138718
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

deze heb ik een tjdje geleden kunnen kopen

ik ben helemaal geen rolex fan maar deze was er eentje die ik wel mooi vond. Dit is een foto van het internet trouwens.

Ik had hem zelf via een shop in Dubai gekocht

Ik had deze trouwens betaald van mijn beleggingen in crypto en turboos,,,,
Aangezien jij forumwijd nogal als grote troll bekend staat, neem ik dit met 3 kilo zout.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 13:21:23 #73
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_203138727
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

deze heb ik een tjdje geleden kunnen kopen

ik ben helemaal geen rolex fan maar deze was er eentje die ik wel mooi vond. Dit is een foto van het internet trouwens.

Ik had hem zelf via een shop in Dubai gekocht

Ik had deze trouwens betaald van mijn beleggingen in crypto en turboos,,,,
Sicke Rollie Klaas _O_ goed voor elkaar
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_203142859
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Aangezien jij forumwijd nogal als grote troll bekend staat, neem ik dit met 3 kilo zout.
maak er vijf kilo van

Het is puur een belegging voor mij. Ik had het geld ook op de bank kunnen laten staan.

Ik kan het horloge zelfs niet aandoen

Elke krasje of iets dergelijks betekent vaak een grote waardedaling.

Het ligt gewoon in een kluis. Dus showen kan ik er niet mee want de kans dat je beroofd wordt is te groot.

Ben blij dat jij hem ook mooi vind. :)

Misschien over 5 jaar gewoon weer verkopen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203160140
Apart maar mooi

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203229398


Mijn enige mechanische horloge. Vorig jaar mei met ontzettend veel geluk kunnen aanschaffen omdat iemand niet op was komen dagen. Voor thuis en op vakantie heb ik mijn Apple Watch.

[ Bericht 10% gewijzigd door ChevyCaprice op 16-01-2022 22:36:49 ]
pi_203229446
https://ibb.co/R3mdFKx

Krijg de foto niet goed in het bericht.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 22:36:34 #78
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_203229484
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:34 schreef Phoenix_Wright het volgende:
https://ibb.co/R3mdFKx

Krijg de foto niet goed in het bericht.
Rechtermuisklik en dan "adres van afbeelding" drukken :)

NVM heb het al voor je gefixt :P

Sicke Rolex man _O_
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_203229603
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:36 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Rechtermuisklik en dan "adres van afbeelding" drukken :)

NVM heb het al voor je gefixt :P

Sicke Rolex man _O_
Thanks voor het fiksen! En bedankt :). Ik hoop in de toekomst nog een submariner te bemachtigen maar ik weiger om het via het grijze kanaal te doen dus waarschijnlijk over 10 jaar pas :’)
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 19:23:19 #80
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_203362921
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_203370153
Zijn er ook merken waar je helemaal niks mee hebt?

Ik snap b.v. echt niet waarom mensen een godsvermogen uitgeven aan een Richard Mille.
pi_203371707
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:41 schreef Questular het volgende:
Zijn er ook merken waar je helemaal niks mee hebt?

Ik snap b.v. echt niet waarom mensen een godsvermogen uitgeven aan een Richard Mille.
Rolex met hun verkoop mentaliteit je moet als fabrikant niet zo exclusief doen als je het Volkswagen van de Zwitserse horloges bent.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203372039
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:41 schreef Questular het volgende:
Zijn er ook merken waar je helemaal niks mee hebt?

Ik snap b.v. echt niet waarom mensen een godsvermogen uitgeven aan een Richard Mille.
Ik snap wel de aantrekkingskracht van Richard Mille. Vind ze zelf superlelijk, maar dit zit in het segment van andere protserige meuk als villa's van 10.000m2, jachten van 50m+ en als die bestaan is er ook een markt voor iets als Richard Mille

Waar ik zelf helemaal niets mee heb is iets als Rado bijvoorbeeld.
pi_203372414
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:41 schreef Questular het volgende:
Zijn er ook merken waar je helemaal niks mee hebt?

Ik snap b.v. echt niet waarom mensen een godsvermogen uitgeven aan een Richard Mille.
dan vind ik Jacob&Co nog een halte verder...

Zelf ben ik fan van VDB uit Erfurt, die liggen nog net in mijn prijscategorie.

Waar ik ook fan van ben maar helaas buiten bereik is Konstantin Chaykin...
pi_203373787
Die youtuber Anthony Farrer van Timepiece Gentleman is nu heel hard Girard-Perregaux aan het pushen omdat hij denkt, met zijn social media bereik, dat hij het merk tot Patek/ AP hoogten op kan stuwen. Het mannetje lijkt sowieso aan grootheidswaanzin te leiden. Maar wat een zigeunerklokken zijn dat zeg. Ik denk ook niet dat de kwaliteit van Girard-Perregaux een Tag Heuer overstijgt. Al heb ik nooit zo'n GP in mijn handen gehad. Wil ik ook graag zo houden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 14:46:17 #86
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_203373846
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Die youtuber Anthony Farrer van Timepiece Gentleman is nu heel hard Girard-Perregaux aan het pushen omdat hij denkt, met zijn social media bereik, dat hij het merk tot Patek/ AP hoogten op kan stuwen. Het mannetje lijkt sowieso aan grootheidswaanzin te leiden. Maar wat een zigeunerklokken zijn dat zeg. Ik denk ook niet dat de kwaliteit van Girard-Perregaux een Tag Heuer overstijgt. Al heb ik nooit zo'n GP in mijn handen gehad. Wil ik ook graag zo houden.
Hetzelfde deed/doet Amsterdam vintage watches met Cartier _O- is gewoon slim, creëer je je eigen afzetmarkt.

Verder vind ik niet zoveel mis met GP.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_203373856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Die youtuber Anthony Farrer van Timepiece Gentleman is nu heel hard Girard-Perregaux aan het pushen omdat hij denkt, met zijn social media bereik, dat hij het merk tot Patek/ AP hoogten op kan stuwen. Het mannetje lijkt sowieso aan grootheidswaanzin te leiden. Maar wat een zigeunerklokken zijn dat zeg. Ik denk ook niet dat de kwaliteit een Tag Heuer overstijgt.
Is dat zo'n zelfde type als die van Amsterdan Vintage Watches. Een beetje neerbuigend doen over Seiko en vervolgens staan praten over klasse met je overhemd open en zichtbaar borsthaar als een of andere pornobaas.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203374049
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:46 schreef vipergts het volgende:

[..]
Is dat zo'n zelfde type als die van Amsterdan Vintage Watches. Een beetje neerbuigend doen over Seiko en vervolgens staan praten over klasse met je overhemd open en zichtbaar borsthaar als een of andere pornobaas.
Ja hetzelfde type maar dan nog een paar tandjes erger. Die Anthony is het noorden helemaal kwijt. Een van zijn doelen voor 2022 is dat er een Hollywood film over zijn leven gemaakt wordt en dat Mark Wahlberg zijn rol speelt. Maar hoezo zou zijn leven verfilmt moeten worden? Hij is een grijze horlogehandelaar in Dallas. Dat is toch geen Hollywood materiaal? Om dit doel te bereiken heeft hij een alarm ingesteld op zijn telefoon om hem eraan te herinneren iedere dag Mark Wahlberg te DM'en op Instagram. :') Ik wou dat ik een grap maakte maar dat is helaas niet zo (7:25):

(13:44)

Eerst vond ik het wel grappig om hem te volgen maar hij is zo extreem delusional en narcistisch dat ik het een beetje beangstigend vind worden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 15:07:38 #89
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_203374165
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Om dit doel te bereiken heeft hij een alarm ingesteld op zijn telefoon om hem eraan te herinneren iedere dag Mark Wahlberg te DM'en op Instagram. :') Ik wou dat ik een grap maakte maar dat is helaas niet zo (7:25):
_O- is toch heerlijk

HAHAAA
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_203374199
Ik kijk wel graag naar Grey Market, Watch Eric en Watchtrader & Co op youtube en Nico Leonard is gewoon lachen.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 15:31:05 #91
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_203374555
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 10:41 schreef Questular het volgende:
Zijn er ook merken waar je helemaal niks mee hebt?

Ik snap b.v. echt niet waarom mensen een godsvermogen uitgeven aan een Richard Mille.
Tag Heuer verkoopt niks waarvan ik zeg “dat is nice”. En ze verkopen nogal wat horloges.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 26 januari 2022 @ 17:04:36 #92
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_203375890
Reminder, als iemand een betaalbare microbrand micro-rotor zoekt, nog 3 dagen om te pre-orderen:





https://baltic-watches.co(...)YoBnh48aAhPkEALw_wcB
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 17:36:37 #93
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_203376305
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:04 schreef GSbrder het volgende:
Reminder, als iemand een betaalbare microbrand micro-rotor zoekt, nog 3 dagen om te pre-orderen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

https://baltic-watches.co(...)YoBnh48aAhPkEALw_wcB
Mooi formaat die 36mm.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_203409061
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hetzelfde deed/doet Amsterdam vintage watches met Cartier _O- is gewoon slim, creëer je je eigen afzetmarkt.
Ongezien hoe hij dit heeft gedaan! Ik volg erg veel handelaren op IG je ziet ze allemaal volgen, de Cartiers zijn niet aan te slepen en iedereen volgt. Wat dat betreft hebben Jasper en zijn team dat echt geniaal voor elkaar!

quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:46 schreef vipergts het volgende:

[..]
Is dat zo'n zelfde type als die van Amsterdan Vintage Watches. Een beetje neerbuigend doen over Seiko en vervolgens staan praten over klasse met je overhemd open en zichtbaar borsthaar als een of andere pornobaas.
Inderdaad, typetje. Ze zijn geniaal, stuk voor stuk. Alles is gepland en doordacht, van de kleding tot het taalgebruik en uiteraard de marketing rondom alles wat ze doen. Het is een geniale marketingmachine met een plan en tot nu toe doen ze het heel goed denk ik zo. Geen aanbod meer onder de 15K, daar kan je alleen maar bewondering voor hebben.
pi_203424108
sicke Seiko

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 31 januari 2022 @ 12:48:22 #96
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_203445101
Het had me eigenlijk nooit geïnteresseerd, die Richard Mille horloges... dacht ook dat het alleen maar hype was. Ik vind ze oerlelijk en ze de appeal er niet in behalve dat ze dan een exclusief statussymbool zijn. Maar eigenlijk door deze video laatst heb ik er een beetje meer begrip voor...
Het is niet alleen maar telkens hetzelfde, ze zijn zowaar werkelijk bezig met 'what makes a clock tick' en innovatie. De vraag is alleen... zijn het niet oplossingen voor problemen die er niet werkelijk zijn? Is meer een excersize in 'omdat het kan'? Sowieso worden ze niet werkelijk gekocht door mensen die ze nodig hebben in ieder geval. Applausje ervoor dat ze zich zo hebben kunnen neerzetten, maar ik heb nog altijd geen aspiraties er eentje als holy grail te hebben. Doe mij die Vacheron Constatin Overseas Everest Limited Edition maar. :9~

Back to reality... :P Net bezorgd... de 36mm Shanghai JieFang.

Vond het vooral een interessante strap...
... en het domed accrylic handwound wat dressier 36mm klokje leek me ook wel geinig, had zoiets nog niet echt. :Y)

Heb ook een Nodus Sector Pilot in Phantom scheme binnen. B-) Een iets gangbaardere shiz-watch. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_203469392
Hoeveel horloges heb je wel niet shiz? :o
pi_203476251
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:48 schreef shiz het volgende:
Het had me eigenlijk nooit geïnteresseerd, die Richard Mille horloges... dacht ook dat het alleen maar hype was. Ik vind ze oerlelijk en ze de appeal er niet in behalve dat ze dan een exclusief statussymbool zijn. Maar eigenlijk door deze video laatst heb ik er een beetje meer begrip voor...
Het is niet alleen maar telkens hetzelfde, ze zijn zowaar werkelijk bezig met 'what makes a clock tick' en innovatie. De vraag is alleen... zijn het niet oplossingen voor problemen die er niet werkelijk zijn? Is meer een excersize in 'omdat het kan'? Sowieso worden ze niet werkelijk gekocht door mensen die ze nodig hebben in ieder geval. Applausje ervoor dat ze zich zo hebben kunnen neerzetten, maar ik heb nog altijd geen aspiraties er eentje als holy grail te hebben. Doe mij die Vacheron Constatin Overseas Everest Limited Edition maar. :9~

Back to reality... :P Net bezorgd... de 36mm Shanghai JieFang.
[ afbeelding ]
Vond het vooral een interessante strap...
... en het domed accrylic handwound wat dressier 36mm klokje leek me ook wel geinig, had zoiets nog niet echt. :Y)

Heb ook een Nodus Sector Pilot in Phantom scheme binnen. B-) Een iets gangbaardere shiz-watch. :P
[ afbeelding ]
Draaien horloges niet allemaal op omdat het kan kijk naar de Hybris Mechanica lijn Van Jeager-LeCoultre dat doen ze niet omdat ze er zoveel van verkopen dat doen ze om het wedstrijdje ver pissen te winnen. Dat maakt horloges zo leuk of je nu onder de 1000 euro voor een horloge zit zoals Baltic of 1.3 miljoen voor een hybris reverso het draait meestal om de lat steeds hoger te leggen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203488506
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:48 schreef shiz het volgende:

Het is niet alleen maar telkens hetzelfde, ze zijn zowaar werkelijk bezig met 'what makes a clock tick' en innovatie. De vraag is alleen... zijn het niet oplossingen voor problemen die er niet werkelijk zijn? Is meer een excercise in 'omdat het kan'? Sowieso worden ze niet werkelijk gekocht door mensen die ze nodig hebben in ieder geval. Applausje ervoor dat ze zich zo hebben kunnen neerzetten, maar ik heb nog altijd geen aspiraties er eentje als holy grail te hebben. Doe mij die Vacheron Constatin Overseas Everest Limited Edition maar. :9~

Je kan alleen maar blij zijn in bedrijven die blijven innoveren...
  donderdag 3 februari 2022 @ 22:18:01 #100
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_203495237
Ja, dat wel gelukkig. Anders kon je na een G-Shock gekocht te hebben ook wel ophouden natuurlijk. 😋
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_203544004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:42 schreef vipergts het volgende:

[..]
Draaien horloges niet allemaal op omdat het kan kijk naar de Hybris Mechanica lijn Van Jeager-LeCoultre dat doen ze niet omdat ze er zoveel van verkopen dat doen ze om het wedstrijdje ver pissen te winnen. Dat maakt horloges zo leuk of je nu onder de 1000 euro voor een horloge zit zoals Baltic of 1.3 miljoen voor een hybris reverso het draait meestal om de lat steeds hoger te leggen.
rolex doet daar niet echt aan mee...

rolex blijft maar lekker volhouden aan dezelfde modellen en doet niets anders dan af en toe de wijzerplaten wijzigen enzovoorts....

Rolex is wat dat betreft wel een heel saai merk....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203575865
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:48 schreef shiz het volgende:
zijn het niet oplossingen voor problemen die er niet werkelijk zijn?
Zeker, maar dat is elk horloge in wezen :s) de echte functie is al lang achterhaald.
pi_203579246
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:47 schreef fantasyboy het volgende:

[..]
Het klokje daaronder de F.P. Journe Tourbillon Remontoir die vind ik dan weer schitterend gemaakt van ze.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Remontoir is een hele mooite complicatie, ik neem aan dat je weet waar het voor dient?
pi_203704404


Mmm, nice die nieuwe Zelos serie... de Spearfish. Die in Burnt Orange herinnert aan elektrische gitaren als je het mij vraagt (Fender Stratocaster/Gibson Les Paul ofzo). :9~ Me likes. Met La Joux-Perret werkje (G100, eigenlijk gebaseerd op een Miyota 9015, maar ok, dan wel weer met ETA-2824 dimensies, hi-beat en goede powerreserve, extra info hiero). De helft van de klokjes zijn alweer opperdepop. 8)7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_203801182
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 22:31 schreef Phoenix_Wright het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn enige mechanische horloge. Vorig jaar mei met ontzettend veel geluk kunnen aanschaffen omdat iemand niet op was komen dagen. Voor thuis en op vakantie heb ik mijn Apple Watch.
Erg mooi!! Dat blauw blijft mooi.
pi_204126771
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ja hetzelfde type maar dan nog een paar tandjes erger. Die Anthony is het noorden helemaal kwijt. Een van zijn doelen voor 2022 is dat er een Hollywood film over zijn leven gemaakt wordt en dat Mark Wahlberg zijn rol speelt. Maar hoezo zou zijn leven verfilmt moeten worden? Hij is een grijze horlogehandelaar in Dallas. Dat is toch geen Hollywood materiaal? Om dit doel te bereiken heeft hij een alarm ingesteld op zijn telefoon om hem eraan te herinneren iedere dag Mark Wahlberg te DM'en op Instagram. :') Ik wou dat ik een grap maakte maar dat is helaas niet zo (7:25):

(13:44)

Eerst vond ik het wel grappig om hem te volgen maar hij is zo extreem delusional en narcistisch dat ik het een beetje beangstigend vind worden.
Plot twist: Deze guy blijkt "gay for pay" te zijn: https://www.reddit.com/r/(...)_all_a_sugar_daddys/

Het leek mij al onwaarschijnlijk dat hij een dergelijke lifestyle kon bekostigen met alleen het flippen van Daytona's. Net een soapserie dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 18-03-2022 16:21:39 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 24 maart 2022 @ 11:33:58 #107
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204202114
Not sure I've ever been this confused... Omega X Swatch collab


Ik kan me voorstellen dat iemand bij een waterkoeler lachend oppert 'weet je wat grappig zou zijn? Een MoonSWATCH. _O- Mij valt zomaar die woordspeling in. :') Kun je het je voorstellen? Een Omega Speedmaster 'Moon watch' maar dan als plastic Quartz dinkie? whahaha'. En dan die Swatch Group baas die net voorbijloopt 'nou ja, moment, dat is echt briljant geniaal en laat ik nou de baas zijn... let's make it happen, jij mag rekenen met een promotie!'. :T

Niet dat ik er nu geen wil. :|W Kom maar op idd. _O- Die Mission to Moon & Mercury zien er tasty uit.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 24 maart 2022 @ 11:38:51 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204202161
Grappig. ^O^
Geen Snoopy :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 25 maart 2022 @ 07:19:45 #109
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_204211952
Nice! Lijkt me wel wat. Moet je wel over de tikkende secondewijzer kunnen :P .

Maar hoe kom je eraan?
heitieh
  vrijdag 25 maart 2022 @ 09:27:37 #110
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_204212913
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 07:19 schreef Joooo-pi het volgende:
Nice! Lijkt me wel wat. Moet je wel over de tikkende secondewijzer kunnen :P .

Maar hoe kom je eraan?
Morgen te verkrijgen bij de swatchstore in Amsterdam en Rotterdam. Men verwacht topdrukte...
  Moderator vrijdag 25 maart 2022 @ 10:50:18 #111
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204213736
Een “omega” voor 250 euro. Ja dat slikken de mensjes wel
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  vrijdag 25 maart 2022 @ 16:04:42 #112
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_204216805
Ik vind het wel sympathiek. Ja, het is geen echte Moonwatch, maar kudos voor Omega dat ze zichzelf niet te serieus nemen en zo de boel wat democratiseren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_204216986
Zou er best wel 1 willen hebben.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 16:32:30 #114
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_204217052
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Een “omega” voor 250 euro. Ja dat slikken de mensjes wel
Achja ieder zijn ding...snap de hype wel maar zou zelf niet 250 euro voor plastic betalen.
Ik hou het wel bij meer kwaliteit
  Moderator vrijdag 25 maart 2022 @ 17:19:09 #115
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204217441
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 16:32 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]
Achja ieder zijn ding...snap de hype wel maar zou zelf niet 250 euro voor plastic betalen.
Ik hou het wel bij meer kwaliteit
Wel een leuk hebbedingetje
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  vrijdag 25 maart 2022 @ 18:35:08 #116
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_204218241
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 09:27 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]
Morgen te verkrijgen bij de swatchstore in Amsterdam en Rotterdam. Men verwacht topdrukte...
Mij te ver rijden. :P
heitieh
pi_204218484
Kent hier iemand een vergelijkbaar horloge zoals een scanwatch? Sinds ik die heb wil ik eigenlijk geen horloge meer zonder hartmonitoring maar een smartwatch is maar lelijk.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 19:18:09 #118
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_204218776
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 18:53 schreef Document1 het volgende:
Kent hier iemand een vergelijkbaar horloge zoals een scanwatch? Sinds ik die heb wil ik eigenlijk geen horloge meer zonder hartmonitoring maar een smartwatch is maar lelijk.
https://frederiqueconstan(...)Fz9XVZ4aAkStEALw_wcB

Zoiets ?
pi_204218924
quote:
Precies dit bedoel ik inderdaad. _O_
  vrijdag 25 maart 2022 @ 19:46:12 #120
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_204219169
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 19:31 schreef Document1 het volgende:

[..]
Precies dit bedoel ik inderdaad. _O_
Mooi zo :D
  zaterdag 26 maart 2022 @ 11:11:25 #121
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204225417
Gekkenhuis :D

https://www.youtube.com/shorts/j1480jcJv6U

HieperdeHype :P

YTShorts embed kennelijk niet lekker hier...

[ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 26-03-2022 11:53:13 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204225747
Dit is niet eens een gelimiteerde release toch? Je schijnt ze in een later stadium gewoon online te kunnen bestellen. Geen idee waar deze mensen mee bezig zijn. Het ontgaat mij sowieso volledig waarom de Speedmaster een populair horloge is.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_204226136
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 11:11 schreef Hyperdude het volgende:
Gekkenhuis :D

https://www.youtube.com/shorts/j1480jcJv6U

HieperdeHype :P

YTShorts embed kennelijk niet lekker hier...
Goede crowdcontrol _O-
  zaterdag 26 maart 2022 @ 14:43:41 #124
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204227536
Ben nog ff in de stad geweest nu net. :D Die zeiden dat er al mensen met slaapzakken hadden gelegen, gekkenhuis van jewelste en alles na een half uur op was (maar 1 kassa, anders natuurlijk na 30sec ipv min). Nee dankje idd. Maar ze waren nog wel in een koffer tentoongesteld dus ik heb ze in het echt kunnen zien. Later idd als ze gewoon voor de geduldige mensen beschikbaar komen die Moon en Mercury halen, op zich zien ze er gaaf uit en de ergste cringe dat een Swatch brengt... het Quartz ticken is op zich niet zo'n groot thema, de centrale secondenwijzer is alleen als je hem voor de chronofunctie gebruikt en staat dus eigenlijk normalerwijze geparkeerd op 12-uurspositie en de kleine echte secondenwijzer is niet zo tragisch. Nog ff met de vriendin de Omega boutique langs om te laten zien dat die look je normaalgesproken rond de ¤7k kost. :P Die vind het maar niks. Die viel dan weer voor de De Ville.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 26 maart 2022 @ 18:01:32 #125
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204229243
Heb een Rolex gevonden die ik mooi vind!! De Milgauss!!

Schaap Citroen deed maar vaag, wachtlijsten hadden ze niet meer, alsof ik eigenlijk geen opties had. Heeft het zin om winkels in BE/DE te bellen of ben ik afhankelijk van een tweedehandsje?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 26 maart 2022 @ 18:08:06 #126
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_204229334
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 11:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het ontgaat mij sowieso volledig waarom de Speedmaster een populair horloge is.
Nostalgie, first watch on the moon, goed en tijdloos ontwerp, sportief en klassiek, nuttige complicaties met de chrono.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 18:13:44 #127
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204229412
Man on the phucking MOOOOOON
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_204230469
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Nostalgie, first watch on the moon, goed en tijdloos ontwerp, sportief en klassiek, nuttige complicaties met de chrono.
Het hele maangebeuren wordt imho wel erg uitgemolken, maar het is esthetisch gewoon een mooi horloge. Ik snap idd wel dat het zo populair is en blijft.

Persoonlijk zou ik eerder voor een Zenith El Primero gaan.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 19:09:22 #129
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_204230706
Ik ben over een paar weken even in Basel. Moet toch lukken om daar een te scoren *) .
heitieh
  zaterdag 26 maart 2022 @ 19:29:08 #130
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204231094
Laat maar, zie het al, het moet je gegund worden.

Tafelklok van Hermle, Tellurium, apprecieert zoiets een beetje?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204238639
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Nostalgie, first watch on the moon, goed en tijdloos ontwerp, sportief en klassiek, nuttige complicaties met de chrono.
Ja ik ken dat "first watch on the moon" marketing verhaal wel maar voor mij persoonlijk heeft dat geen enkele betekenis. Het is niet zo dat de Omega Speedmaster de enige watch ter wereld is die in dergelijke omstandigheden zou functioneren. Tevens weet ik niet hoe een tachymeter werkt, nog heb ik hier interesse in, dus ik vind het een beetje pretentieus om met allemaal van die random getalletjes op mijn bezel rond te lopen. Waarvan ik de betekenis dus niet eens uit zou kunnen leggen. Laat staan dat ik zo'n tachymeter ooit in de praktijk zou gebruiken. Het ziet er ook heel lelijk uit naar mijn mening.

Maar goed, iedereen mag zijn eigen voorkeuren erop nahouden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_204238684
Maar een Daytona zou je zo omdoen? Die tachymeter zit toch op nagenoeg elke chrono...
Vind het vooral veel te grote units, alleen daarom al is het geen match voor mij.

Zit er ernstig over te denken een Grand Seiko aan te schaffen, ze blijven toch wel pareltjes releasen. Deze is wel een van m'n favorieten: https://www.hodinkee.com/(...)spring-drive-sbgy007
Jack does it in real time...
pi_204238774
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2022 11:37 schreef DeeBee het volgende:
Maar een Daytona zou je zo omdoen? Die tachymeter zit toch op nagenoeg elke chrono...
Vind het vooral veel te grote units, alleen daarom al is het geen match voor mij.

Zit er ernstig over te denken een Grand Seiko aan te schaffen, ze blijven toch wel pareltjes releasen. Deze is wel een van m'n favorieten: https://www.hodinkee.com/(...)spring-drive-sbgy007
Nee ik zou überhaupt nooit een horloge met een tachymeter kopen. Ik wil geen shit dragen waarvan ik de betekenis niet begrijp of uit kan leggen. De Breitling Navitimer is helemaal het toppunt wat dat betreft. Zo'n pretentieus horloge is dat met die tsunami aan getalletjes op de bezel. Ga je dat echt gebruiken om je privéjet naar Ibiza te navigeren? Ik denk het niet. Je loopt gewoon voor joker.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_204238870
Wel goed punt en sommige toolwatches staan tegenwoordig wel erg ver af van hun originele functie.

Toch is het wel leuk om wat van die functionaliteit te hebben, GMT is mijn persoonlijke favo.
Jack does it in real time...
pi_204238898

Ze worden nu al 10x keer de winkelprijs verkocht

als ik swatch was zou ik geen 2e serie uitbrengen en houden bij deze hoeveelheid.

voor mij is het teveel plastic hoewel ik die zwarte wel mooi vind.

In rotterdam zag ik bij de swatch winkel vrijdag heel veel mensen staan ik vroeg me af waar dat over ging.. maar ze mochten daar zelfs niet meer naar bijnnen hoewel ik me afvraag of ze daar exemplaren hebben gehad...



[ Bericht 12% gewijzigd door klaasweetalles op 27-03-2022 12:26:21 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 28 maart 2022 @ 09:47:59 #136
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204249177
Dat is juist het hele 'frisse' van de MoonSwatch... ^O^ Het is geen SUPREME collab waarbij het puur om de brand image mark-up en limited edition HYPEBEAST shenanigans gaat die voornamelijk flippers en lui die vinden 'geld moet rollen' baat brengt. Juist dat iedereen hem straks kan halen introduceert nieuwelingen aan het verhaal en merk, laat enthusiastelingen een piepklein beetje deelnemen aan de geschiedenis en passie waar de Speedy voor staat.

En iemand die altijd al ambieërde een Speedy te hebben in edelstaal of precious metal, die gaat niet opeens denken 'oh, dan haal ik die Swatch wel en dan ben ik goedkoper uit'. Een luxe horloge is precies dat: een luxe. Een teken van prestatie, iets dat je jezelf gunt en verdiend/iets bereikt hebt waarvoor je jezelf wel belonen mag. Het markeert een punt in je leven, dient als een herinnering. Ergens is een horloge dat je draagt niet veel anders dan een tattoo die je laat zetten. Jezelf willen belonen met een originele Omega Speedmaster en settelen voor een Swatch hommage/collab is dan als zeggen 'nou ja, zoveel heb ik nu ook weer niet bereikt, daar neem ik genoegen mee'. Een van de redenen dat Rolex zo gehypt is is dat als je er eentje weet te bemachtigen dan was het alleen al een prestatie zelf dat dat al zou lukken. Een lange weg van anticipatie. En natuurlijk ook een statussymbool en redelijk solide investering. Weet niet in hoeverre dat geldt voor een MoonSwatch. Denken de lui 'ik wilde een Omega om een beetje exclusief te zijn en nu kan elke idioot met ¤250 er eentje dragen, dat doet af aan het merk, laat maar zitten'? Ik denk het eigenlijk nauwelijks.

Maar voor nieuwelingen, enthusiastelingen en verzamelaars is het gewoon een leuke extra, deze release. Een leukigheidje. Geen fascinerend uurwerkje, geen hoogwaardige materialen, geen statussymbool. Je koopt een geinige Swatch. Die knipoogt naar een Omega Speedmaster Professional en er tof uitziet. Eigenlijk is het niet meer en niet minder. :) Ik zag het niet aankomen, maar waarom ook niet. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204249642
Deze release doet wel een beetje afbreuk aan het merk Omega toch? Mensen slaan 7k stuk op een Speedmaster omdat het een statussymbool is, zoals je zelf al aangeeft. Wanneer iedere debiele hypebeast met een nauwelijks van de real deal te onderscheiden plastic Speedy rondloopt dan weet ik niet of mensen nog steeds diep in de buidel willen tasten voor een echte. Wat mij betreft hadden ze zich beter kunnen beperken tot de felle kleurtjes.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 28 maart 2022 @ 16:12:36 #138
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204252480
Ja, dat was ook een punt van discussie bij Watchfinder. Die sidekick opperde dat ook al dat ze misschien beter de kleurtjes hadden kunnen doen en dan niet de monochrome Moon & Mercury edities.

Maar ik weet niet. Als je een Speedmaster op je lijstje hebt staan, ja, natuurlijk ga je dan voor het design, maar tot het complete plaatje behoort ook de geschiedenis, het uurwerk en gewoon vanwege het feit dat het de 'real deal' is. Ik bedoel, elke idioot met 6 of 7k EUR kan ook Speedmaster Professional kopen, zo is het ook weer niet.

Dat is het dingetje een beetje met een Panda Daytona... wanneer je die dan een keer voor retail kunt kopen... of je het jezelf kunt beargumenteren waarom je er zoveel over-list voor neertelt... dat is toch een beetje een ander soort statussymbool en exclusiviteit. Beetje protserig ook. Met een Speedy loop je niet zo snel 'kijk mij nou, ik heb er wel eentje :6 ik ben baller, ka-ching, husstle, money & bitches, baby! '. Een Rolex herkent men misschien nog wel. Maar voordat ik iets met mechanische horloges had wist ik niet eens wat de Moonwatch was, laat staan 99% van de bevolking.

Ik denk dat een Speedmaster eerder voor jezelf is, juist omdat je weet wat het is, voor velen is het een grail watch en een one-watch-collection piece. Mja, zo hoog heb ik hem zelf nu weer niet staan. Het is een lachen klokje, maar zeker geen must-have en zeker niet voor ¤7k. Misschien als ik een paar honderdduizend of miljoenen teveel had om die box maar getickt te hebben als 1-tje van velen. Nu een MoonSwatch te kopen betekent totaal niet dat ik die box afgevinkt zou hebben ook, als je het met die insteek koopt houd je toch een beetje jezelf voor de gek. :P Je kunt jezelf een raket-ijsje kopen of met SpaceX voor ruimtetoerist spelen. 2x raket, 2x niet hetzelfde. Beide beloningen voor jezelf. Het eerste gewoon leuk... het tweede ben je toch wat serieuzer over en heb je meer waardering voor. Denk ook niet dat mensen die net een Moonwatch hebben gekocht nu zoiets hebben van... ' :|W kudt, |:( had ik ff een maand gewacht dan had ik hem voor nog geen 5% van de prijs gekregen'. Denk dat mensen die de echte al hebben best een Swatch-versie erbij willen voor de leuk. En misschien mensen die zich nu alleen de Swatch-versie kunnen veroorloven in de toekomst misschien nog voor de real deal gaan, maar alvast een vleugje ervan mee kunnen pakken.

Ik heb ook een wandklok en zelfs een gitaarstemmer van Seiko, gewoon omdat ik dingen gerelateerd aan zo'n merk die ik mag leuk vind... een soort van fan merchandise. Zo moet je eigenlijk die Swatch ook zien. Het is nergens een echte één-op-één vervanging voor. Het is zeg maar de tofuschnitzel vegetarische optie, maar zeker niet de Wagyu Beef. :Y)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204252611
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 09:47 schreef shiz het volgende:
Dat is juist het hele 'frisse' van de MoonSwatch... ^O^ Het is geen SUPREME collab waarbij het puur om de brand image mark-up en limited edition HYPEBEAST shenanigans gaat die voornamelijk flippers en lui die vinden 'geld moet rollen' baat brengt. Juist dat iedereen hem straks kan halen introduceert nieuwelingen aan het verhaal en merk, laat enthusiastelingen een piepklein beetje deelnemen aan de geschiedenis en passie waar de Speedy voor staat.

En iemand die altijd al ambieërde een Speedy te hebben in edelstaal of precious metal, die gaat niet opeens denken 'oh, dan haal ik die Swatch wel en dan ben ik goedkoper uit'. Een luxe horloge is precies dat: een luxe. Een teken van prestatie, iets dat je jezelf gunt en verdiend/iets bereikt hebt waarvoor je jezelf wel belonen mag. Het markeert een punt in je leven, dient als een herinnering. Ergens is een horloge dat je draagt niet veel anders dan een tattoo die je laat zetten. Jezelf willen belonen met een originele Omega Speedmaster en settelen voor een Swatch hommage/collab is dan als zeggen 'nou ja, zoveel heb ik nu ook weer niet bereikt, daar neem ik genoegen mee'. Een van de redenen dat Rolex zo gehypt is is dat als je er eentje weet te bemachtigen dan was het alleen al een prestatie zelf dat dat al zou lukken. Een lange weg van anticipatie. En natuurlijk ook een statussymbool en redelijk solide investering. Weet niet in hoeverre dat geldt voor een MoonSwatch. Denken de lui 'ik wilde een Omega om een beetje exclusief te zijn en nu kan elke idioot met ¤250 er eentje dragen, dat doet af aan het merk, laat maar zitten'? Ik denk het eigenlijk nauwelijks.

Maar voor nieuwelingen, enthusiastelingen en verzamelaars is het gewoon een leuke extra, deze release. Een leukigheidje. Geen fascinerend uurwerkje, geen hoogwaardige materialen, geen statussymbool. Je koopt een geinige Swatch. Die knipoogt naar een Omega Speedmaster Professional en er tof uitziet. Eigenlijk is het niet meer en niet minder. :) Ik zag het niet aankomen, maar waarom ook niet. :D
Zo zie ik het ook. Het is imo vergelijkbaar met die H&M collecties van designers (Moschino, Comme des Garcons, Lanvin e.d.). Een toegankelijke versie zonder afbreuk aan het origineel maar toch genoeg onderscheidend tov de "real deal". Het moet geen vaste collectie van Swatch worden maar ik zie niet in hoe een tijdelijke run van 1-2 maanden slecht voor Omega is.

En het is Omega, nou ook weer niet het compleet onbereikbare summum van luxe en exclusiviteit. Patek X Swatch zou een ander verhaal zijn (al zou dat wel ballen zijn :D )
pi_204252763
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Deze release doet wel een beetje afbreuk aan het merk Omega toch? Mensen slaan 7k stuk op een Speedmaster omdat het een statussymbool is, zoals je zelf al aangeeft. Wanneer iedere debiele hypebeast met een nauwelijks van de real deal te onderscheiden plastic Speedy rondloopt dan weet ik niet of mensen nog steeds diep in de buidel willen tasten voor een echte. Wat mij betreft hadden ze zich beter kunnen beperken tot de felle kleurtjes.
Als je je laat stoppen een echte Speedmaster te kopen vanwege dit dan til je echt veel te zwaar aan het statusdingetje om je pols.
pi_204253691
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:46 schreef Questular het volgende:

[..]
Als je je laat stoppen een echte Speedmaster te kopen vanwege dit dan til je echt veel te zwaar aan het statusdingetje om je pols.
Waarom slaan mensen 7k stuk op een horloge? Voor de functionaliteit hoef je het niet te doen. Als het halve schoolplein met een plastic Speedy van ¤ 250 rondloopt dan wil ik nog weleens zien of de verkoopcijfers van de echte Speedmaster overeind blijven.

Over het algemeen willen mensen dingen hebben die een ander niet kan krijgen. Daar heeft Richard Mille ook zijn populariteit aan te danken. Hun producten zijn (qua uitstraling) niet of nauwelijks van Happy Meal speeltjes te onderscheiden maar omdat het duur en exclusief is buitelen de celebrities over elkaar heen om ze te bemachtigen. De Speedmaster daarentegen boet nu behoorlijk aan exclusiviteit in met deze release. Ik ben wel benieuwd hoe dit op de lange termijn uit gaat pakken voor Omega.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 28-03-2022 19:09:15 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 28 maart 2022 @ 21:59:18 #142
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_204256350
Denkt iemand die het zicht nog heeft dat de Moonswatch de Moonwatch is? Dan heeft de Rolex Submariner concurrentie van de Tudor BB58, de IWC Pilot van de Laco of Stowa en de Explorer van de Smith Everest.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_204257380
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 18:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Waarom slaan mensen 7k stuk op een horloge? Voor de functionaliteit hoef je het niet te doen. Als het halve schoolplein met een plastic Speedy van ¤ 250 rondloopt dan wil ik nog weleens zien of de verkoopcijfers van de echte Speedmaster overeind blijven.

Over het algemeen willen mensen dingen hebben die een ander niet kan krijgen. Daar heeft Richard Mille ook zijn populariteit aan te danken. Hun producten zijn (qua uitstraling) niet of nauwelijks van Happy Meal speeltjes te onderscheiden maar omdat het duur en exclusief is buitelen de celebrities over elkaar heen om ze te bemachtigen. De Speedmaster daarentegen boet nu behoorlijk aan exclusiviteit in met deze release. Ik ben wel benieuwd hoe dit op de lange termijn uit gaat pakken voor Omega.
Dat gaat voor een Omega helemaal niet op imho, zo onbereikbaar zijn die niet. Richard Mille zit toch wel in een compleet ander segment met >¤300k horloges. De Speedmaster is ook geen horloge wat opvalt en je mee kunt patsen, dus betwijfel of het wel zo kannibaliseert.

Het gaat geen vaste waarde worden in de Swatch collectie. Het zal denk ik dezelfde lijn volgen als alle andere tijdelijke modellen van Swatch, een run van 1-3 maanden en dat is het dan. Dus het halve schoolplein zal er niet mee gaan lopen.
pi_204258853
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 21:59 schreef GSbrder het volgende:
Denkt iemand die het zicht nog heeft dat de Moonswatch de Moonwatch is? Dan heeft de Rolex Submariner concurrentie van de Tudor BB58, de IWC Pilot van de Laco of Stowa en de Explorer van de Smith Everest.
Ja je hebt helemaal gelijk. Bij iedere nieuwe Swatch release liggen de mensen in slaapzakken voor de deur.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_204260090
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ja je hebt helemaal gelijk. Bij iedere nieuwe Swatch release liggen de mensen in slaapzakken voor de deur.
Bij iedere Tudor die op een Rolex lijkt ook?
pi_204260704
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 12:23 schreef Questular het volgende:

[..]
Bij iedere Tudor die op een Rolex lijkt ook?
Voor plastic submariners van ¤ 250 zou men ook in een slaapzak voor de deur liggen. Community lid "GSbrder" meent echter dat de MoonSwatch een totaal ander product is dan een Speedmaster. Daar denken ze bij de Swatch Group anders over overigens.

Tevens heeft een Submariner toch ook gewoon concurrentie van de Tudor Black Bay? Anno 2022 helemaal wanneer de lege Rolex vitrines je aangapen bij de AD.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  dinsdag 29 maart 2022 @ 20:04:08 #147
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_204264938
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ja je hebt helemaal gelijk. Bij iedere nieuwe Swatch release liggen de mensen in slaapzakken voor de deur.
Je hebt gelijk. Swatch heeft een hit met Omega. Iedere statuszoekende onzekere boy met een Omega ruilt hem morgen in voor een Rollie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_204265389
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 18:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Waarom slaan mensen 7k stuk op een horloge? Voor de functionaliteit hoef je het niet te doen. Als het halve schoolplein met een plastic Speedy van ¤ 250 rondloopt dan wil ik nog weleens zien of de verkoopcijfers van de echte Speedmaster overeind blijven.

Over het algemeen willen mensen dingen hebben die een ander niet kan krijgen. Daar heeft Richard Mille ook zijn populariteit aan te danken. Hun producten zijn (qua uitstraling) niet of nauwelijks van Happy Meal speeltjes te onderscheiden maar omdat het duur en exclusief is buitelen de celebrities over elkaar heen om ze te bemachtigen. De Speedmaster daarentegen boet nu behoorlijk aan exclusiviteit in met deze release. Ik ben wel benieuwd hoe dit op de lange termijn uit gaat pakken voor Omega.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 00:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat gaat voor een Omega helemaal niet op imho, zo onbereikbaar zijn die niet. Richard Mille zit toch wel in een compleet ander segment met >¤300k horloges. De Speedmaster is ook geen horloge wat opvalt en je mee kunt patsen, dus betwijfel of het wel zo kannibaliseert.

Het gaat geen vaste waarde worden in de Swatch collectie. Het zal denk ik dezelfde lijn volgen als alle andere tijdelijke modellen van Swatch, een run van 1-3 maanden en dat is het dan. Dus het halve schoolplein zal er niet mee gaan lopen.
Je moet je gewoon afvragen hoeveel mensen een duur horloge kunnen kopen.

een luxe horloge is volgens begrippen een horloge boven 1200 dollar.

als je weet dat de grootste gedeelte van de wereldbevolking van bijna 8 miljard mensen daarvan waarschijnlijk 7,5 miljard een horloge van boven de 1000 dollar niet eens zouden kunnen betalen. En dan denk ik ik nog aan de lage kant zit.

een horloge van 5000 euro is voor maar weinige weggelegd. Alles wat daarboven komt is voor nog minder mensen weggelegd. De markt voor hele dure horloges is alleen maar weggelegd voor een klein groepje mensen wereldwijd.

De giga prijsstijgingen hebben vooral te maken omdat het groepje rijken groter en groter is geworden door allerlei oorzaken van ondere crypto miljonairs enzovoorts. En die zitten nu met elkaar te concurreren voor dat ene horloge.

Alleen ik vraag me af

quote:
Rolex watches continue to have a reputation as status symbols. It produces more than 1,000,000 timepieces each year
het aantal rolex horloges groeit elk jaar met 1 miljoen horloges.....

verhoudingsgewijs kloppen die prijzen gewoon niet meer met de realiteit.

want iedereen heeft het over zeldzaam en dat soort bullshit. .. maar ik denk dat we in een luchtballontje zitten wat betreft rolexen....je ziet ze werkelijk overal.... ik heb er ook eentje .....waarom weet ik niet....investering

maar dat luchtballonetje van rolex gaat echt een keer ontploffen als je 1 miljoen horloges per jaar maakt.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204266078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:31 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]
Je moet je gewoon afvragen hoeveel mensen een duur horloge kunnen kopen.

een luxe horloge is volgens begrippen een horloge boven 1200 dollar.

als je weet dat de grootste gedeelte van de wereldbevolking van bijna 8 miljard mensen daarvan waarschijnlijk 7,5 miljard een horloge van boven de 1000 dollar niet eens zouden kunnen betalen. En dan denk ik ik nog aan de lage kant zit.

een horloge van 5000 euro is voor maar weinige weggelegd. Alles wat daarboven komt is voor nog minder mensen weggelegd. De markt voor hele dure horloges is alleen maar weggelegd voor een klein groepje mensen wereldwijd.

De giga prijsstijgingen hebben vooral te maken omdat het groepje rijken groter en groter is geworden door allerlei oorzaken van ondere crypto miljonairs enzovoorts. En die zitten nu met elkaar te concurreren voor dat ene horloge.

Alleen ik vraag me af
[..]
het aantal rolex horloges groeit elk jaar met 1 miljoen horloges.....

verhoudingsgewijs kloppen die prijzen gewoon niet meer met de realiteit.

want iedereen heeft het over zeldzaam en dat soort bullshit. .. maar ik denk dat we in een luchtballontje zitten wat betreft rolexen....je ziet ze werkelijk overal.... ik heb er ook eentje .....waarom weet ik niet....investering

maar dat luchtballonetje van rolex gaat echt een keer ontploffen als je 1 miljoen horloges per jaar maakt.
Het is vooral het bijdrukken van geld. Rolex is niet het enige van waarde wat in prijs stijgt, aandelen, oldtimers, huizen, etc etc laten allemaal recordprijzen zien. Zie ook inflatie. Eens dus vwb bubble

Verder denk ik dat je wat onderschat hoeveel mensen zoiets kunnen kopen. Kijk waar mensen geld aan uit geven, de gemiddelde racefiets wat je op een zondagochtend rond ziet rijden, wat opties op een nieuwe Audi A4, een designinrichting, een keuken van 30k. Er zijn zoveel zaken waar mensen serieus geld aan uitgeven. Afhankelijk van prioriteiten is een Omega echt niet onbereikbaar voor de middenklasse. Uiteraard boeit het merendeel een horloge niet en zullen ze het nooit kopen. Dit natuurlijk wel betreffende welvarende landen, niet de gehele wereldbevolking. Verder is het wel gewoon een numbers game, de wereldwijde uppermiddle class is een stuk kleiner dan de armere mensen, maar het gaat nog steeds om honderden miljoenen. En groeiende

Daarom ook mijn onderscheid tussen iets als een RM en Omega, zo'n RM gaat om tonnen gelijk, dat is een compleet andere orde van grote.

Is een Speedmaster al 7k trouwens? Dacht dat die nog steeds rond de 5k zat :D
pi_204267109
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 21:11 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Het is vooral het bijdrukken van geld. Rolex is niet het enige van waarde wat in prijs stijgt, aandelen, oldtimers, huizen, etc etc laten allemaal recordprijzen zien. Zie ook inflatie. Eens dus vwb bubble

Verder denk ik dat je wat onderschat hoeveel mensen zoiets kunnen kopen. Kijk waar mensen geld aan uit geven, de gemiddelde racefiets wat je op een zondagochtend rond ziet rijden, wat opties op een nieuwe Audi A4, een designinrichting, een keuken van 30k. Er zijn zoveel zaken waar mensen serieus geld aan uitgeven. Afhankelijk van prioriteiten is een Omega echt niet onbereikbaar voor de middenklasse. Uiteraard boeit het merendeel een horloge niet en zullen ze het nooit kopen. Dit natuurlijk wel betreffende welvarende landen, niet de gehele wereldbevolking. Verder is het wel gewoon een numbers game, de wereldwijde uppermiddle class is een stuk kleiner dan de armere mensen, maar het gaat nog steeds om honderden miljoenen. En groeiende

Daarom ook mijn onderscheid tussen iets als een RM en Omega, zo'n RM gaat om tonnen gelijk, dat is een compleet andere orde van grote.

Is een Speedmaster al 7k trouwens? Dacht dat die nog steeds rond de 5k zat :D
De markt wordt altijd bepaalt door vraag en aanbod.

Het helemaal niets met inflatie te maken. Inflatie is een economische aspect van geldontwaarding. 1 euro was 20 jaar geleden veel meer waard dat is duidelijk

De voorbeelden die jij aangaf heeft alles te maken met vraag en aanbod.

Wat ik mijn verhaal duidelijk wilde maken is dat als Rolex iedere 1 miljoen horloges maakt dat dan het aanbod gewoon ieder jaar groter wordt wat als gevolg heeft dat de prijs zou moeten dalen met uitzondering van modellen die ze in lage oplages op de markt brengen volgens hun eigen cijfertjes. Maar dan tellen ze de grijze markt niet mee.

Heel simpel gezegd over 10 jaar zijn er 10 miljoen rolexen erbij gekomen. Dan kan je de rest zelf invullen.

Richard Mille is een totaal ander verhaal die brengt van sommige modellen soms maar 3 horloges uit ja dan kan ik begrijpen dat die voor 2-3 miljoen verkocht worden.

Hoe een standaard model rolex ineens 5 x keer de prijs wordt terwijl er 100duizenden van op de markt gebracht worden is economische gewoon niet te bevatten met de stijgingen. Het is een luchtballonetje.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204267749
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 21:58 schreef klaasweetalles het volgende:
De markt wordt altijd bepaalt door vraag en aanbod.

Het helemaal niets met inflatie te maken. Inflatie is een economische aspect van geldontwaarding. 1 euro was 20 jaar geleden veel meer waard dat is duidelijk
Door meer geld in omloop te brengen zonder dat er iets tegenover staat, en wat denk je dat er dan gebeurt met schaarse goederen?

Qua Rolex specifiek is het idd gewoon aanbod wat niet mee stijgt met de vraag. Hebben ook geen hijgerige aandeelhouders in de nek die dat maximaal willen kapitaliseren. Krijg je vanzelf een zelfversterkende spiraal
pi_204268269
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 22:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Door meer geld in omloop te brengen zonder dat er iets tegenover staat, en wat denk je dat er dan gebeurt met schaarse goederen?

Qua Rolex specifiek is het idd gewoon aanbod wat niet mee stijgt met de vraag. Hebben ook geen hijgerige aandeelhouders in de nek die dat maximaal willen kapitaliseren. Krijg je vanzelf een zelfversterkende spiraal
Je wil het gewoon niet snappen blijkbaar of wil gewoon gelijk hebben

Ik zeg het nu 1 keer heel simpel

Als je 1 miljoen horloges per jaar maakt heeft dat helemaal niets meer met schaarste te maken…..

Het blijft een product wat kwaliteit vertegenwoordigd maar de prijsstijgingen in relatie tot hun geproduceerde hoeveelheden zijn niet realistisch.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 30 maart 2022 @ 07:40:24 #153
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_204269523
Ik las onlangs een artikel dat in China alleen, in 2020 zo'n 5.3 miljoen miljonairs waren en dat tegen 2025 dat aantal verdubbeld zou zijn; dat zijn die 1 miljoen rolexen verre van genoeg. En natuurlijk kopen niet alleen miljonairs rolexen en andere luxe uurwerken.

Ik ben ook geen miljoen waard maar heb zelf ook wel een paar luxe klokjes.
pi_204272940
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 07:40 schreef mrPanerai het volgende:
Ik las onlangs een artikel dat in China alleen, in 2020 zo'n 5.3 miljoen miljonairs waren en dat tegen 2025 dat aantal verdubbeld zou zijn; dat zijn die 1 miljoen rolexen verre van genoeg. En natuurlijk kopen niet alleen miljonairs rolexen en andere luxe uurwerken.

Ik ben ook geen miljoen waard maar heb zelf ook wel een paar luxe klokjes.
Toen ik mijn post deed heb ik gekeken hoeveel mensen een Rolex zouden willen hebben

Niet iedereen die rijk is wil perse een Rolex hebben


2019 werden er 20 miljoen horloges verkocht uit Zwitserland

2020 13 miljoen

Het grootste gedeelte is natuurlijk tot een bedrag van 5000 euro

Zelfs de grootste verzamelaars vragen zich af hoe lang deze gekte zal duren

Met een Rolex lijk je meer indruk te maken tegenwoordig dan met een bmw. Het is een hype

[ Bericht 0% gewijzigd door klaasweetalles op 30-03-2022 16:34:32 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204274729


het nieuwste model de Rolex Airking

opvallend de nummerring
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204275243
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 16:32 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]
Achja ieder zijn ding...snap de hype wel maar zou zelf niet 250 euro voor plastic betalen.
Ik hou het wel bij meer kwaliteit
Hey hey sommige Swatch modellen zijn dik prima hoor, die van mij gaat inmiddels al 10+ jaar mee en gaat nog elke dag om :)
afspraak tandarts verzetten
  Moderator woensdag 30 maart 2022 @ 17:56:59 #157
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204275345
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 17:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

het nieuwste model de Rolex Airking

opvallend de nummerring
Dat is de oude

Dit is de nieuwe. Verschil is crownguards, lume in de 3-6-9, en de nieuwe movement

Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator woensdag 30 maart 2022 @ 17:58:30 #158
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204275361
Nieuwe Tudor GMT

Best wel dope deze :@

Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator woensdag 30 maart 2022 @ 18:03:10 #159
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204275417
GMT voor linkshandigen

Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_204275440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 17:56 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dat is de oude

Dit is de nieuwe. Verschil is crownguards, lume in de 3-6-9, en de nieuwe movement

[ afbeelding ]
foutje bedankt

verkeerde plaatje gelinkt :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator woensdag 30 maart 2022 @ 18:06:52 #161
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204275445
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 18:06 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
foutje bedankt

verkeerde plaatje gelinkt :)
Geeft niet, zo kunnen de lezers even een vergelijking maken
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_204277670


Het nieuwe Tudor model
M79470-0001
BLACK BAY PRO
¤ 3.770

Manufactuur Kaliber MT5652 (COSC)

Stalen 39 mm kast

Ik wist helemaal niet dat je bij Tudor je eigen horloge kn creeren

https://www.tudorwatch.co(...)ator&rmc=m57103-0003
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204277783



nieuw model
79363N-0008
BLACK BAY CHRONO S&G
¤ 5.650

Manufactuur Kaliber MT5813 (COSC)

Stalen 41 mm kast

Bruine lederen band
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204277835
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204278778
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 20:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

Het nieuwe Tudor model
M79470-0001
BLACK BAY PRO
¤ 3.770

Manufactuur Kaliber MT5652 (COSC)

Stalen 39 mm kast

Ik wist helemaal niet dat je bij Tudor je eigen horloge kn creeren

https://www.tudorwatch.co(...)ator&rmc=m57103-0003

Enig idee van de dikte, staat niet op site en plaatjes laten het ook niet zien? Dat vind ik nl wel een groot nadeel van Tudor
  donderdag 31 maart 2022 @ 11:54:40 #166
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_204282360
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2022 17:46 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Hey hey sommige Swatch modellen zijn dik prima hoor, die van mij gaat inmiddels al 10+ jaar mee en gaat nog elke dag om :)
Oh dat hoor je mij ook niet zeggen hoor, dat geloof ik meteen.
Maar 250 voor plastic vind ik veel..
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:46:31 #167
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204283022
Zo'n Air King vind ik wel wat hebben.
Die duikers zijn niet voor mij. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 31-03-2022 17:58:09 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204284613
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:54 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]
Oh dat hoor je mij ook niet zeggen hoor, dat geloof ik meteen.
Maar 250 voor plastic vind ik veel..
Oh die Omega Swatch is niet eens van stainless steel maar ook nog echt van plastic ook, dat is wel heel cheap inderdaad :') Lekkere marge wel ¤250 voor een stuk plastic.

Klitteband polsbandje is ook wel een teken van kwaliteit :D
afspraak tandarts verzetten
pi_204284729
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:54 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]
Oh dat hoor je mij ook niet zeggen hoor, dat geloof ik meteen.
Maar 250 voor plastic vind ik veel..
Het is dan ook het dubbele van wat Swatch normaal vraagt voor dit soort horloges. Zie het als de Omega tax :P
pi_204285628
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 22:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Enig idee van de dikte, staat niet op site en plaatjes laten het ook niet zien? Dat vind ik nl wel een groot nadeel van Tudor
14.5 hoogte

ik vind dat zelf altijd wel een mooie dikte bij zo een horloge
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204287996
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
14.5 hoogte

ik vind dat zelf altijd wel een mooie dikte bij zo een horloge
Het nadeel van Tudor vind ik persoonlijk dat de zijkant vlak is waardoor het zo massief oogt. Wil em daarom zeker eens in het echt zien, met de BB58 was het dacht ik al wat beter dan de oudere modellen.

  vrijdag 1 april 2022 @ 14:07:18 #172
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204294611
yummy :9 :Y)

Ik kende die Polaris range niet eens. :o :@ https://www.jaeger-lecoul(...)r-pink-gold-q9082680
Beetje Vacheron Constantin vibes op de een of andere manier. Als de Overseas Everest mijn grail watch is, is dat een superclose second. 8-)

Ook wel sick:

Vrij aardige W&W Overzichtsecties:
https://monochrome-watches.com/tag/watches-wonders/https://www.hodinkee.com/packages/all-the-new-watches-of-2022
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204296388
instagram


De kapitalist....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204296507
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:07 schreef shiz het volgende:
yummy :9 :Y)
[ afbeelding ]
Ik kende die Polaris range niet eens. :o :@ https://www.jaeger-lecoul(...)r-pink-gold-q9082680
Beetje Vacheron Constantin vibes op de een of andere manier. Als de Overseas Everest mijn grail watch is, is dat een superclose second. 8-)

Ook wel sick:

Vrij aardige W&W Overzichtsecties:
https://monochrome-watches.com/tag/watches-wonders/https://www.hodinkee.com/packages/all-the-new-watches-of-2022
Jeager maakt gewoon echt hele mooie horloges. Ik ben nog steeds tevreden met de mijne.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 1 april 2022 @ 19:19:34 #175
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204297923
Ja, goede visie, goed gelukte uurtjes! ^O^

Ik zei wel VC vibes, maar eigenlijk heeft 'ie ook wat weg van zo'n AP Code 11.59 Selfwinding Chronograph...
https://www.audemarspigue(...)OR.OO.A027KB.01.html :9 https://www.audemarspigue(...)OR.OO.A002KB.03.html

Die is ook wel heul fijn. Die heeft PD als een ripoff die iets verder gaat dan een MoonSwatch. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204301649
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:07 schreef shiz het volgende:
Ik kende die Polaris range niet eens. :o :@ https://www.jaeger-lecoul(...)r-pink-gold-q9082680
Ik heb de instap Polaris met blauwe wijzerplaat wel eens in m'n handen gehad. Op plaatjes vond ik em te gek, maar in het echt kon het me eigenlijk weinig bekoren. Was allemaal een beetje net-niet imho
pi_204321360

echt alleen maar mooie horloges die je graag zou willen hebben
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 11:57:08 #178
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204337414
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:51 schreef klaasweetalles het volgende:

echt alleen maar mooie horloges die je graag zou willen hebben
Zou die afgrijselijke bril van hem ook wel willen hebben. Ondersteboven op mijn hoofd ook natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 05-04-2022 12:07:32 ]
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 21:56:01 #179
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204377117

Nog wel als 36mm.

Als je nu die 39mm hebt kan je met pensioen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_204380643
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204392218
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204392283
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204448413


Piaget Altiplano Ultimate een van de mooiste horloges van dit moment
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zaterdag 16 april 2022 @ 19:16:23 #184
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204455513

Hummm. :Y) De CasiOak nu ook in de smaak Tough Solar + Bluetooth. :D Die gele is wel skeer fresh.


Zoeen kwam gisteren binnen. O+ Optisch doet 'ie niet veel onder voor een Grand Seiko SBGH266 of SBGY002 misschien... in ieder geval niet dat die nu 50x ofzo mooier zijn. Een echt plaatje, prachtige dial. Ik wilde een chique dresswatch voor de collectie hebben en deze fits the bill! Over de rekening gesproken... die kost ¤520. Goed bezig met die Presage serie. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204525148
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204525446
quote:
Die Calatrava is wel mooi, maar om daar nou ¤40k voor af te tikken...
pi_204539374

gaat mij voorspelling uitkomen over de prijzen van voornamelijk rolex

1000000 horloges per jaar maken, dan kan je nooit zeldzaam zijn....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204549792
wat vinden jullie van deze?
TISSOT GENTLEMAN TITANIUM

[ Bericht 50% gewijzigd door fespo op 26-04-2022 23:15:04 ]
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 01:21:23 #189
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204550879
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 19:12 schreef klaasweetalles het volgende:

gaat mij voorspelling uitkomen over de prijzen van voornamelijk rolex

1000000 horloges per jaar maken, dan kan je nooit zeldzaam zijn....
Ze zijn ook niet zeldzaam. Maar alle grijze dealers kopen ze op zodat niemand ze in de winkel kan krijgen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 27 april 2022 @ 01:40:41 #190
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_204550910
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 22:26 schreef fespo het volgende:
wat vinden jullie van deze?
TISSOT GENTLEMAN TITANIUM
Ik heb nog geen ervaring met Tissot, maar ik hoop dat het goed is. Deze is namelijk onderweg:

:P
pi_204568119
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204602255
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204603881
quote:
80s.gif Op woensdag 27 april 2022 01:40 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ik heb nog geen ervaring met Tissot, maar ik hoop dat het goed is. Deze is namelijk onderweg:
[ afbeelding ]
:P
Aan een Tissot kun je geen buil vallen imho, veel plezier ermee ^O^
pi_204606988
Zeg het maar jongens, wie heeft er een serieuze collectie? Voor slechts 100 USD is Paul Pluta aka archieluxury aka Archibald Chesterfield III bereidt om zijn licht over je collectie te laten schijnen en je een duwtje in de goede richting te geven:
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 2 mei 2022 @ 13:55:17 #195
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204607344
Uhhh... wwokkaay. Nico Leonard z'n boze pa ofzo?

Sidenote: ik doe vanaf nu ook collection suggestions voor maar ¤99. _O- :P

[ Bericht 50% gewijzigd door shiz op 02-05-2022 14:00:49 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204609432
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zeg het maar jongens, wie heeft er een serieuze collectie? Voor slechts 100 USD is Paul Pluta aka archieluxury aka Archibald Chesterfield III bereidt om zijn licht over je collectie te laten schijnen en je een duwtje in de goede richting te geven:
keihard gelachen....

betalen mensen deze man echt :?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 17:56:25 #197
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204609480
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 17:49 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
keihard gelachen....

betalen mensen deze man echt :?
Vooral om keihard te lachen eigenlijk
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_204609482
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zeg het maar jongens, wie heeft er een serieuze collectie? Voor slechts 100 USD is Paul Pluta aka archieluxury aka Archibald Chesterfield III bereidt om zijn licht over je collectie te laten schijnen en je een duwtje in de goede richting te geven:
Dus je moet de rommel wegdoen een een Rolex kopen. Kom dan met een beter advies of laat mensen in hun waarde misschien zijn mensen wel blij met hun rommel. Sowieso een youtuber betalen voor "advies" als er iets nep is zijn het vloggers wel net doen of ze zo geweldig zijn terwijl de helft van hun meuk uit gesponsorde spullen bestaat.

Ik heb proberen te kijken maar dit is nog erger dan die gast van Amsterdam vintage watches

[ Bericht 3% gewijzigd door vipergts op 02-05-2022 18:02:41 ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 18:10:01 #199
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204609586
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 17:56 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dus je moet de rommel wegdoen een een Rolex kopen. Kom dan met een beter advies of laat mensen in hun waarde misschien zijn mensen wel blij met hun rommel. Sowieso een youtuber betalen voor "advies" als er iets nep is zijn het vloggers wel net doen of ze zo geweldig zijn terwijl de helft van hun meuk uit gesponsorde spullen bestaat.

Ik heb proberen te kijken maar dit is nog erger dan die gast van Amsterdam vintage watches
Zo'n review is gewoon een stukje comedy joh. Niet zo zwaar aan tillen. Het enige wat die man zegt is dat je een Rolex moet kopen _O- Bij elke review zegt die het
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_204613873
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 17:56 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dus je moet de rommel wegdoen een een Rolex kopen. Kom dan met een beter advies of laat mensen in hun waarde misschien zijn mensen wel blij met hun rommel. Sowieso een youtuber betalen voor "advies" als er iets nep is zijn het vloggers wel net doen of ze zo geweldig zijn terwijl de helft van hun meuk uit gesponsorde spullen bestaat.

Ik heb proberen te kijken maar dit is nog erger dan die gast van Amsterdam vintage watches
Wel lachen toch? Als ik een grotere collectie had dan zou ik het denk ik wel doen. Lekker de wind van voren krijgen voor 100 USD. _O-
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  dinsdag 3 mei 2022 @ 19:55:24 #201
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_204618622

Nieuw kunststukje van Cartier, heeft er iemand een kwart miljoen over? :@
Sowieso een mooi kanaal _O_
pi_204646605
instagram
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204655733


[ Bericht 91% gewijzigd door klaasweetalles op 07-05-2022 16:22:59 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 12:29:52 #204
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204687685
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_204701860
Zou tijd worden.
pi_204736217
twitter
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204736248
twitter
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204736260
twitter
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204736293
twitter
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:32:12 #210
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204736305
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[ twitter ]
Bauhaus aus Japan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204736523
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 17:56 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik heb proberen te kijken maar dit is nog erger dan die gast van Amsterdam vintage watches
Ik kan je verzekeren dat "die gast van AVW" in zijn filmpjes zich anders voordoet dan in het echte leven hoor. Het zal met deze niet anders zijn.
pi_204740918
twitter


twitter


Blijf het beste klokje vinden voor 5000-6000 euro die je kunt kopen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204759639
twitter
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204759656
twitter
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 15 mei 2022 @ 13:15:23 #215
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_204760128
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Bauhaus aus Japan.
Inderdaad! Wel leuk though!
Aigh aigh Captain!
  maandag 16 mei 2022 @ 14:10:18 #216
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204769551
Toch liever deze Casio... Nu beschikbaar! :D

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204780378
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 12:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[ twitter ]
Prachtig.
pi_204780563
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 18 mei 2022 @ 02:02:30 #219
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204785393
Dit jaar komen nog de Google Pixel Watch en de Samsung Galaxy Watch 5.
Ik ben benieuwd of je daar een Ressence skin op kunt mikken, dat zou best lachen zijn. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 19 mei 2022 @ 11:33:41 #220
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204798195

Summer fresh! En zó fresh van de line... dat de BT app hem nog niet eens toevoegen kan. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 19 mei 2022 @ 12:22:19 #221
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204798642
twitter

Ook summer fresh. :P https://www.hublot.com/en(...)on-samuel-ross-45-mm , de eerste Hublot (Big Bang) die niet butt-ugly is? Lijkt wel een beetje als de 'Spirit of Big Bang' een poging om wat klandizie bij Richard Mille weg te halen... :+

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204801364
Is die Hublot niet lelijk? Het lijkt wel een Happy Meal speeltje.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_204807971
twitter


twitter


twitter


twitter


twitter


twitter


twitter


twitter


[ Bericht 3% gewijzigd door klaasweetalles op 20-05-2022 17:09:03 ]
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_204828940
Ik kwam deze site toevallig tegen waar ze Custom made Seiko horloges te koop hebben

https://www.bbmodfrance.com/boutique

quote:
BBMOD is an independent workshop that offers watches assembled from new spare parts. We are not associated or affiliated with any watch brand or manufacturer. All the parts around the movement are assembled by hand in France and the brands mentioned are for reference only






Let op

Dit zijn geen originele seiko's maar ze schijnen ze uit onderdelen die ze kopen samen te stellen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 31 mei 2022 @ 13:04:20 #225
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204922012
Qua mods ken ik Namoki https://www.namokimods.com/collections/modded-watches wel. Vind ik best wat hebben. :Y

Ook wel gehoord van: https://madmodworld.com & https://www.seikodials.com . ^O^
In de Mod wereld is Lume Shot ook wel bekend. O.a. vanwege z'n Bloodmoon SKX.

Die heeft dan weer met Marc van Long Island Watches een horloge onder zijn eigen 'Islander' brand uitgebracht:
https://longislandwatch.c(...)llaboration-isl-124/ (meh, niet mijn ding iig)
Die Marc heeft dan weer een bedrijfje opgebouwd uit de vraag naar Seiko mods meen ik (nu dus eigen merk en dealer).

Voor strap/bracelet mods (voor je Seiko): https://www.uncleseiko.com

Wil je zelf eens aan het modden slaan (en dat wil ik zelf ook nog weleens een keer): https://shop.diywatch.club
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 31 mei 2022 @ 13:04:45 #226
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204922014
In ander nieuws...

New arrival! :7 Boldr Venture 'SW Edition', SW als in seriouswatches.nl of .eu (100 pcs, t.g.v. 10-jarig jublieum vorig jaar)
Had ze weleens op m'n radar gekregen omdat ze ook aardig wat in Microbrands handelen. Toen ik bij het browsen deze jublieumseditie/collab van ze tegenkwam moest ik wel toeslaan. :P Heb al een Boldr Venture, maar dan in Carbon Black en die is toch fors anders qua dial en zelfs crownpositie. Deze is haast om Nautilus vibes van te krijgen, zeer geslaagd.

Goede customer service, megasnelle verzending en ongeëvenaarde unboxing beleving ook. :D
(< vb, ff van hun site geplukt)
Goed zorgvuldig en als een cadeautje ingepakt. En mmmm met stroopwafel! :Y)

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 6 juni 2022 @ 08:55:14 #227
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
  maandag 6 juni 2022 @ 10:13:40 #228
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204974654
Zal morgen nog eens langs de Swatch boutique gaan of er updates/nieuwe infos zijn.
Een Mission to Mercury en Moon zou ik wel willen. Misschien de Mars ook wel.
Laatst in het buitenland zeiden ze dat er in de zomer, zo ongeveer nu of nog een maandje, er nog wel meer zouden komen... we shall see.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 6 juni 2022 @ 11:51:42 #229
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_204975551
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2022 10:13 schreef shiz het volgende:
Zal morgen nog eens langs de Swatch boutique gaan of er updates/nieuwe infos zijn.
Een Mission to Mercury en Moon zou ik wel willen. Misschien de Mars ook wel.
Laatst in het buitenland zeiden ze dat er in de zomer, zo ongeveer nu of nog een maandje, er nog wel meer zouden komen... we shall see.
Ik heb het laatst in Basel geprobeerd zonder succes. -O-
heitieh
  woensdag 8 juni 2022 @ 13:26:45 #230
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204993627
Woah! Vanaf volgende maand verkrijgbaar:



Seiko 5 Series GMT... ¤ 469 !
~ https://seiko-boutique.de/herren?product_list_order=new_first
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 17 juni 2022 @ 18:37:32 #231
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205076412
Niet een hele dure ofzo, volgens de verkoper was hij van 279 afgeprijsd naar 69.. maar dat neem ik altijd met een heel dik korreltje zout. Vond ‘t gewoon een kek klokje :)

'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 19:25:19 #232
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205076901
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 18:37 schreef Lyzio_NL het volgende:
Niet een hele dure ofzo, volgens de verkoper was hij van 279 afgeprijsd naar 69.. maar dat neem ik altijd met een heel dik korreltje zout. Vond ‘t gewoon een kek klokje :)

[ afbeelding ]
Een horloge van maar 69 euro xD

Watch2day zeker? Die zeggen van elk horloge van 50 euro dat die eigenlijk 400 euro kost. Maar ziet er leuk uit :)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zaterdag 18 juni 2022 @ 00:06:28 #233
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205079580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 19:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Een horloge van maar 69 euro xD

Watch2day zeker? Die zeggen van elk horloge van 50 euro dat die eigenlijk 400 euro kost. Maar ziet er leuk uit :)
Nee, deze kwam gewoon van Zalando. Maar die hebben daar inderdaad ook last van.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  zondag 19 juni 2022 @ 19:04:38 #234
67670 Skv
Cynist.
pi_205094201


Hop hop hop.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 22:53:52 #235
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205098048
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:04 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Hop hop hop.
Sodeju :9
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 20 juni 2022 @ 10:01:19 #236
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205099916
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:04 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Hop hop hop.
:o
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
pi_205099974
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:04 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Hop hop hop.
Meh. :{w
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205100142
Ben geen fan van de bezel.
pi_205100396
Ben ook geen fan de slap uitziende mercedes wijzertjes en de fantasieloze kast. En zo'n 24h bezel is onhandig bij koken. En ook de wijzerplaat is niet stoer genoeg.
Maar goed, het zal wel goed verkopen enkel omdat er Rolex opstaat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205100956
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:04 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Hop hop hop.
Hoe lang heb je daar op moeten wachten?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 20 juni 2022 @ 21:39:41 #241
67670 Skv
Cynist.
pi_205105900
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:21 schreef vipergts het volgende:
je daar op moeten wachten?
Ik heb deze zes jaar geleden gekocht. :+ Model uit 2003, met solid end links en lug holes. Vind ik de mooiste combinatie. Destijds best lang naar gezocht en ook een andere configuratie 16710 gehad en weer verkocht omdat het nét niet voldeed.

En heb er nog wat andere troep bij.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 20 juni 2022 @ 21:41:03 #242
67670 Skv
Cynist.
pi_205105908

De andere troep in kwestie. :+
Doos en papieren heb ik er ook bij. Alleen de omdoos en originele aankoopbon niet. ;(

Tophorloge vind ik het zelf, onder andere door de niet al te lompe afmetingen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 20 juni 2022 @ 21:51:44 #243
67670 Skv
Cynist.
pi_205105984
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
Ben ook geen fan de slap uitziende mercedes wijzertjes en de fantasieloze kast. En zo'n 24h bezel is onhandig bij koken. En ook de wijzerplaat is niet stoer genoeg.
Maar goed, het zal wel goed verkopen enkel omdat er Rolex opstaat.
Gelukkig maar dat ik hem heb en niet jij. 8-)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_205105998
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:51 schreef Skv het volgende:

[..]
Gelukkig maar dat ik hem heb en niet jij. 8-)
Van mij mag je ze allemaal hebben hoor ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205106000
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:39 schreef Skv het volgende:

[..]
Ik heb deze zes jaar geleden gekocht. :+ Model uit 2003, met solid end links en lug holes. Vind ik de mooiste combinatie. Destijds best lang naar gezocht en ook een andere configuratie 16710 gehad en weer verkocht omdat het nét niet voldeed.

En heb er nog wat andere troep bij.
Netjes ik dacht dat je hem in de huidige markt gekocht had.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205111464
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:41 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
De andere troep in kwestie. :+
Doos en papieren heb ik er ook bij. Alleen de omdoos en originele aankoopbon niet. ;(

Tophorloge vind ik het zelf, onder andere door de niet al te lompe afmetingen.

Mooi hoor, heb ik kang geleden ook gehad.
GMT functie is de mooiste complicatie vind ik.

Blij met deze:

  dinsdag 21 juni 2022 @ 20:37:13 #247
67670 Skv
Cynist.
pi_205114002
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:17 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Mooi hoor, heb ik kang geleden ook gehad.
GMT functie is de mooiste complicatie vind ik.

Blij met deze:

[ afbeelding ]
Lekker chef! Ik zou de GMT alleen niet gebruiken omdat ik zo'n horloge niet mee zou nemen op vakantie :-P
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_205114291
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:37 schreef Skv het volgende:

[..]
Lekker chef! Ik zou de GMT alleen niet gebruiken omdat ik zo'n horloge niet mee zou nemen op vakantie :-P
Ik nam voorheen mijn horloges gewoon mee op vakantie. Volgens mij zijn ze tegenwoordig wel heel streng op het vliegveld met controle ivm mogelijke invoer. Ik wil natuurlijk niet en horloge en papieren meenemen op vakantie.Met een hele actieve vakantie/uitje blijft deze natuurlijk gewoon thuis.
pi_205124096
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:09 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Ik nam voorheen mijn horloges gewoon mee op vakantie. Volgens mij zijn ze tegenwoordig wel heel streng op het vliegveld met controle ivm mogelijke invoer. Ik wil natuurlijk niet en horloge en papieren meenemen op vakantie.Met een hele actieve vakantie/uitje blijft deze natuurlijk gewoon thuis.
Ik heb daarom voor de zekerheid de bon ingescand in m'n mailbox staan, geen idee of dat afdoende is. Al acht ik de kans sowieso klein dat ik er last van heb. Een gouden Patek is wel even andere koek :D
  zaterdag 25 juni 2022 @ 17:16:06 #250
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_205147481
Je leest de laatste tijd weleens over mensen die worden aangevallen wegens/beroofd van hun dure horloge. Gisteren hoorde ik van een kennis dat zowel zijn zus als een vriend van hem dat had meegemaakt. Beïnvloeden veiligheidsoverwegingen jullie keuzes voor een horloge en, zo ja, hoe?

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 25-06-2022 17:59:54 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_205149507
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:16 schreef Federer-fan het volgende:
Je leest de laatste tijd weleens over mensen die worden aangevallen wegens/beroofd van hun dure horloge. Gisteren hoorde ik van een kennis dat zowel zijn zus als een vriend van hem dat had meegemaakt. Beïnvloeden veiligheidsoverwegingen jullie keuzes voor een horloge en, zo ja, hoe?
Ik doe wel wat vaker m'n goedkope horloge om tegenwoordig. Vooral in de zomer met korte mouwen, dus avondje in de stad op stap met alleen polo of een festival. In de winter draag ik het gewoon altijd want dan zit er meestal wel een deel van de kleding over. Ook bij buitenlandse stedentrips laat ik het vaker thuis.

Dus geen verandering van horloge maar wel wat selectiever qua dragen. Of het een reële kans is of dat het puur tussen de oren zit weet ik niet.
pi_205151583
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:04 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Hop hop hop.
Very nice!!👍 Zou er graag een hebben maar in de huidige markt is dat natuurlijk geen doen meer😅
  zondag 26 juni 2022 @ 09:58:11 #253
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_205152056
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik doe wel wat vaker m'n goedkope horloge om tegenwoordig.
Wat voor horloge is dat, als ik vragen mag? In dat verband vroeg ik me af wat je/jullie hiervan vinden (horloges van Triwa, die gemaakt zijn van vernietigde wapens. klinkt wel spannend vind ik.)
quote:
Vooral in de zomer met korte mouwen, dus avondje in de stad op stap met alleen polo of een festival. In de winter draag ik het gewoon altijd want dan zit er meestal wel een deel van de kleding over. Ook bij buitenlandse stedentrips laat ik het vaker thuis.
Snap ik.
quote:
Dus geen verandering van horloge maar wel wat selectiever qua dragen. Of het een reële kans is of dat het puur tussen de oren zit weet ik niet.
Ik denk dat het wel reel is, want het gebeurt in de praktijk. Als het niet zou gebeuren maar wel zou kunnen geburen, zou het wat meer tussen de oren zitten, vind ik.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_205154448
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 09:58 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Wat voor horloge is dat, als ik vragen mag? In dat verband vroeg ik me af wat je/jullie hiervan vinden (horloges van Triwa, die gemaakt zijn van vernietigde wapens. klinkt wel spannend vind ik.)
Simpele Swatch, of een mechanische no-name flieger. Wel geinig horloge in je link, al vind ik dat staal verhaal wat te gimmicky

quote:
Snap ik.
[..]
Ik denk dat het wel reel is, want het gebeurt in de praktijk. Als het niet zou gebeuren maar wel zou kunnen geburen, zou het wat meer tussen de oren zitten, vind ik.
Geen idee, kan het lastig peilen want je krijgt natuurlijk de verhalen dat er niks gebeurt niet mee. Dus of dat 90% is of 99,999999% Dat het gebeurt staat buiten kijf, maar er worden ook mensen 'normaal' beroofd
  zondag 26 juni 2022 @ 21:19:11 #255
67670 Skv
Cynist.
pi_205157422
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik doe wel wat vaker m'n goedkope horloge om tegenwoordig. Vooral in de zomer met korte mouwen, dus avondje in de stad op stap met alleen polo of een festival. In de winter draag ik het gewoon altijd want dan zit er meestal wel een deel van de kleding over. Ook bij buitenlandse stedentrips laat ik het vaker thuis.

Dus geen verandering van horloge maar wel wat selectiever qua dragen. Of het een reële kans is of dat het puur tussen de oren zit weet ik niet.
Hier ongeveer hetzelfde. In het centrum van Amsterdam is het niet zo chill om met je Rolex onder een polo rond te lopen. En voor vakantie heb ik drie G-Shocks 8-)

Horloges liggen in de kluis overigens, nadat een paar jaar geleden bij me is ingebroken. Ook daar ben je niet veilig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_205339964
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:16 schreef Federer-fan het volgende:
Je leest de laatste tijd weleens over mensen die worden aangevallen wegens/beroofd van hun dure horloge. Gisteren hoorde ik van een kennis dat zowel zijn zus als een vriend van hem dat had meegemaakt. Beïnvloeden veiligheidsoverwegingen jullie keuzes voor een horloge en, zo ja, hoe?
Bepaalde modellen zijn heel erg herkenbaar, dan is de kans aanwezig dat je gezien wordt.
Ik heb heel lang Rolex horloges gedragen. Allemaal sportmodellen. Die vallen veel meer op, zelfs in staal dan de Patek van goud die ik nu draag.

Maar wees je bewust van het dragen van een enigszins vergelijkbaar horloge qua uiterlijk. Sommigen houden van het dragen van replica( hommage) horloges. Ook die kunnen door verkeerde mensen aangezien worden voor de real deal. Dat kan ook gevaarlijk zijn. Ook daar zijn voorbeelden van in de praktijk.
pi_205340157
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:16 schreef Federer-fan het volgende:
Je leest de laatste tijd weleens over mensen die worden aangevallen wegens/beroofd van hun dure horloge. Gisteren hoorde ik van een kennis dat zowel zijn zus als een vriend van hem dat had meegemaakt. Beïnvloeden veiligheidsoverwegingen jullie keuzes voor een horloge en, zo ja, hoe?
Nope en het voordeel van het hebben een Jeager is dat die niemand opvalt. Maar ik zou ook met een pepsi gmt gaan lopen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205340506
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 14:38 schreef vipergts het volgende:

[..]
Nope en het voordeel van het hebben een Jeager is dat die niemand opvalt. Maar ik zou ook met een pepsi gmt gaan lopen.
Niemand is overdreven he, ik herken zelfs van een kleine afstand elke JLC hoor. Verschilt heel erg per model of het grote publiek deze herkent. Welk model draag je?
pi_205341896
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Niemand is overdreven he, ik herken zelfs van een kleine afstand elke JLC hoor. Verschilt heel erg per model of het grote publiek deze herkent. Welk model draag je?
Maar het gaat bij berovingen niet om het grote publiek. Het volk wat er op aast heeft vermoedelijk een iets getrainder oog en haalt die merken/modellen er ook wel uit.

Rolex zal vooral aantrekkelijk zijn omdat de markt erg liquide is, en daarnaast worden er ook gewoon echt veel van verkocht.
pi_205342534
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Niemand is overdreven he, ik herken zelfs van een kleine afstand elke JLC hoor. Verschilt heel erg per model of het grote publiek deze herkent. Welk model draag je?
Reserve de marche ultra thin.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205343357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 18:01 schreef vipergts het volgende:

[..]
Reserve de marche ultra thin.
RDM mut is wel een van de bekendere modellen hoor. Naast de klassieke reverso is dat ook een icoon van JLC. Iconen zijn doorgaans zeer herkenbaar. Alleen al de sluiting van een JLC is al heel herkenbaar. Maar je zou natuurlijk een andere band kunnen monteren.
Als je een geel of rose gouden versie hebt, dan is deze ook altijd wat opvalender dan een witgouden of platina versie.
pi_205394557
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:09 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Ik nam voorheen mijn horloges gewoon mee op vakantie. Volgens mij zijn ze tegenwoordig wel heel streng op het vliegveld met controle ivm mogelijke invoer. Ik wil natuurlijk niet en horloge en papieren meenemen op vakantie.Met een hele actieve vakantie/uitje blijft deze natuurlijk gewoon thuis.
Je kan heel je paperassen van te voren in de Reisapp van Buitenlandse Zaken en Douane insteken en dan doen ze der niet lastig over als het goed is.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 11:59:18 #263
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205421167

Kwam deze Ball 00RED laatst tegen in een artikel... :9~ Wel errug nice.
Deed me een piepklein beetje denken aan die Label Noir Tourbillon (grey/black) makeover van de Rolex Milgauss...

Ergens de komende donkere winter tritium tubes die de tijd aan geven om m'n pols? O-)

Ook gevaarlijk... ben er laatst achter gekomen dat we op het werk een lijst hebben met toko's waar we korting krijgen... daar werd ook de officiële Seiko distributeur op vermeld... -30% op het assortiment. Die nieuwe SKX GMT of Presage GMT wordt dan opeens wel een extra geinig idee. Maar moet geloof ik eerst de herd eens thinnen voor er weer zoveel nieuws bijkomt. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:12:32 #264
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205599644

Plaatje heur, die nieuwe Aquascaphe Titanium van Baltic. Uit de eerste run van 300 genummerde stuks.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205599723
quote:
80s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:12 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje heur, die nieuwe Aquascaphe Titanium van Baltic. [ afbeelding ] Uit de eerste run van 300 genummerde stuks.
De Tornek Rayville-achtigen doen het goed de laatste tijd ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:26:38 #266
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205599770
Daar sta ik ook nog op een notify list voor de TR-660. :P
Heeft ook wel wat weg van een Seiko diver of Blancpain.
Vrij basic design, maar dat werkt dan weer juist zo goed. Zo ook met mijn Seiko SPB143J1.
Qua value for the money is het gewoon bizar goed. Hoewel de movement op zich wel een andere had mogen zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205599802
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:26 schreef shiz het volgende:
Daar sta ik ook nog op een notify list voor de TR-660.
Ik voor een Paradive ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:32:21 #268
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205599815
@xpompompomx Die is wel een klein beetje out-there... á la die ene Smiths: https://www.timefactors.c(...)s-prs-40-chronograph :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205599825
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:32 schreef shiz het volgende:
@:xpompompomx Die is wel een klein beetje out-there... á la die ene Smiths: https://www.timefactors.c(...)s-prs-40-chronograph :D
Ieuw, een knopje dat niet aan de zijkant zit :{w
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:34:46 #270
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205599832
:P Misschien voor mensen die niet links- of rechtshandig zijn, ik weet het ook niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205603388
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:26 schreef shiz het volgende:
Vrij basic design, maar dat werkt dan weer juist zo goed. Zo ook met mijn Seiko SPB143J1.
Ben je onder de indruk van deze Seiko? Het model spreekt mij wel aan. De bracelet schijnt niet heel tight te zijn heb ik gelezen? Grote gaps tussen de schakels?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_205605914
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ben je onder de indruk van deze Seiko? Het model spreekt mij wel aan. De bracelet schijnt niet heel tight te zijn heb ik gelezen? Grote gaps tussen de schakels?
Ja dat klopt eigenlijk wel. :{ Daar laat Seiko eigenlijk altijd steken vallen: bij de bracelets en clasps, het is gewoon niet echt bepaald hoogwaardig. Of QC in het algemeen. De triangle op de bezel lijnt een fractie van een haar niet op met de 12 uurs-positie (je moet ernaar zoeken, maar once you see it, you can't unsee it). Een 3Hz movement is ook niet helemaal je-van-het, maar ondertussen wel een soort van Seiko signature dan weer. Voor ¤1250 retail had ik het ook niet gedaan, maar ik kocht hem voor nog geen ¤875 (zo'n beetje de prijs van die Baltic). Zelfs dan is het wat veel gevraagd als je ziet wat microbrands doen, maar uiteindelijk ga ik voor een horloge voornamelijk vanwege de looks en daar is de SPB143J1 gewoon killer. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205787766
quote:
80s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:12 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje heur, die nieuwe Aquascaphe Titanium van Baltic. [ afbeelding ] Uit de eerste run van 300 genummerde stuks.
Ik hou niet van die microbrands. Maar Baltic heeft echt supergave horloges.
Met name de MR01 vind ik geweldig. In zalm.
https://baltic-watches.com/en/products/mr01-salmon
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:53:11 #274
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_205790167
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2022 21:15 schreef Skv het volgende:

[..]
Ik hou niet van die microbrands. Maar Baltic heeft echt supergave horloges.
Met name de MR01 vind ik geweldig. In zalm.
https://baltic-watches.com/en/products/mr01-salmon
De zalmkleurige MR01 wordt als het goed is bij mij in september geleverd. Zal daarna even een foto maken. Duurde nogal lang :{.

In ander nieuws, deze Trilobe vind ik wel een aardig ding. Lekker veel empty space en dat voor <$9k.

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator woensdag 31 augustus 2022 @ 16:37:23 #275
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205803749
Nieuw. Pelagos 39 :9

Mooi ding.





[ Bericht 18% gewijzigd door ChevyCaprice op 31-08-2022 16:43:43 ]
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 31 augustus 2022 @ 18:28:55 #276
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205804746
Zekers yummy! Tudor on a roll! _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205806595
Zeker mooi ding, vind de blauwe ook wel mooi. Redelijk te doen ook nog met 4500 eu
Aigh aigh Captain!
  maandag 5 september 2022 @ 18:50:56 #278
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205857911


De aanhouder wint. Na maandenlang bij elke gelegenheid bij Swatch Boutiques voorbij te zijn gegaan (en ook in het buitenland te hebben geprobeerd) is het dan eindelijk gelukt voor een Swatch X Omega MoonSwatch Mission to Mercury (ook geslaagd in Krakow voor een Mission to Mars, in Zürich voor een Jupiter en Wenen ook nog voor een Saturn (als troostprijzen tenminste voor het lange wachten in de rij (en 1x regen), je wilt toch niet met lege handen naar huis na zoveel moeite te hebben moeten doen en je weet dat ze goed te flippen zijn)).

Was bizar om te zien hoe er een soort van lokale maffia (voornamelijk Filipinos) achter die scalpers/flippers zit, zelfs een e-sigarettenboer die twee windows verder van zo'n Boutique zit zat in het complot. Die merkt dat er wat aan zit te komen en informeert die maffiabaas. Die laat iedereen die op een betaalde tiplijst staat daarvan weten, die komen zo snel mogelijk ook alle in de rij staan. Alle Moons meteen weg natuurlijk (die vangen nog altijd zo'n 2~3x retail), gelukkig bevalt me de Moon niet eens het meest (die grijsblauwe bioceramic case moet een metaal-look geven, maar ziet er imho niet uit) en kon ik de laatste Mercury mee naar huis nemen. :7

Uit nieuwsgierigheid naar locatie 2 gegaan en jawel dezelfde lui weer voor in de rij. Maar the plot thickens... nu kwam er opeens veel hypejeugd. Ipv achteraan in de rij te gaan staan was het handjeklap met de gasten voor in de rij (Filipinos en ander hypejeugd). Geloof dat de Filipino ¤15 kasseerde van iedereen voor de tip. _O- :') Na comments van mensen in de rij 'uh, gasten, maar wij zijn voor jullie hè, achteraan'... "jaja, we praten alleen wat, rustâgh ouwe huilie, wat is dit; een kleuterklas 'achterin de rij mehmehmeh'..?" een andere "hoezo 'ik kom net'? Ik sta hier al de hele tijd, vraag die mensen (maffia) hier om me heen" (zo van: jouw woord tegen de mijne, wat wil je doen dan?!), twee mensen zijn er binnen wat van gaan zeggen, eentje is boos naar huis gegaan en de ander kwam zonder genoegend antwoord schijnbaar weer terug in de rij te staan, de security gast leek er iig niet naar te kraaien, wat er buiten gebeurde ging hem niks aan. Later gingen twee jonge gasten tegen betaling uit de rij om van plaats te wisselen met twee anderen. 8)7 Anderhalf uur later bleken alleen de Sun, Pluto & Saturn te zijn geleverd iig. :')

tl;dr Pretty nice, nu ff kijken of ik er ergens een leuke andere strap ervoor heb liggen :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205859407
leuk, wil er ook nog wel eentje. Maar ik weiger met dat soort spelletjes mee te spelen
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:30:20 #280
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205864840
@tjoptjop Ja, dat was een vermoeiende weg, maar op de een of andere manier mijn eigen 'Mission to'. :P Was een soort spelletje... een soort Pokémon Go: go and find! Eindbaas verslagen. Mission Accomplished iig.

En ik ging er eigenlijk maar toevallig voorbij, omdat ik onderweg was van een andere horloge ophalen. :') _O-



Het zal ook niet natuurlijk. O-) :9 Mijn eerste mechanische GMT (heb al een Timex Q GMT Quartz).

Office GMT, dat wel, i.i.g. draait 'ie i.t.t. de Timex mee met de hour hand en in uur-sprongen, dus ik vond het setten niet zo'n probleem. De Jubilee bracelet lijkt een kleine upgrade t.o.v. wat je van de Seiko 5 Sports normalerwijze mag verwachten, de clasp zelf is nog altijd dunne pressed clasp troep. Draagt extreem comfortabel ondanks dat 'ie vrij fors/dik is. Ziet er in persoon toffer en hoogwaardiger uit dan verwacht en foto's en renders justice doen. De bezel is in split-tone, boven zwart onder een grijze mirrorfinish die er af en toe zwart of lichtgrijs uitziet afhankelijk van de kijkhoek/licht. De lume heeft een beetje een geelgroene vintage-tone. Kreeg met corporate benefits via de firma 30% off; nog geen ¤350 voor een mechanische GMT, dat kon ik niet aan me voorbij laten gaan. Die ene Presage GMT is ook nog wel jammie, but that's another watch for another time...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205919526
Vond deze al redelijk cool vorig jaar:
Maar deze is wel erg dope. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205952704
Kunst! Of toch kitsch?
Aigh aigh Captain!
pi_205959775
Kunst, met de hoofdletter K
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 13 september 2022 @ 14:42:09 #284
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_205960266
quote:
6s.gif Op maandag 5 september 2022 18:50 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]

De aanhouder wint. [ afbeelding ] Na maandenlang bij elke gelegenheid bij Swatch Boutiques voorbij te zijn gegaan (en ook in het buitenland te hebben geprobeerd) is het dan eindelijk gelukt voor een Swatch X Omega MoonSwatch Mission to Mercury (ook geslaagd in Krakow voor een Mission to Mars, in Zürich voor een Jupiter en Wenen ook nog voor een Saturn (als troostprijzen tenminste voor het lange wachten in de rij (en 1x regen), je wilt toch niet met lege handen naar huis na zoveel moeite te hebben moeten doen en je weet dat ze goed te flippen zijn)).

Was bizar om te zien hoe er een soort van lokale maffia (voornamelijk Filipinos) achter die scalpers/flippers zit, zelfs een e-sigarettenboer die twee windows verder van zo'n Boutique zit zat in het complot. Die merkt dat er wat aan zit te komen en informeert die maffiabaas. Die laat iedereen die op een betaalde tiplijst staat daarvan weten, die komen zo snel mogelijk ook alle in de rij staan. Alle Moons meteen weg natuurlijk (die vangen nog altijd zo'n 2~3x retail), gelukkig bevalt me de Moon niet eens het meest (die grijsblauwe bioceramic case moet een metaal-look geven, maar ziet er imho niet uit) en kon ik de laatste Mercury mee naar huis nemen. :7

Uit nieuwsgierigheid naar locatie 2 gegaan en jawel dezelfde lui weer voor in de rij. Maar the plot thickens... nu kwam er opeens veel hypejeugd. Ipv achteraan in de rij te gaan staan was het handjeklap met de gasten voor in de rij (Filipinos en ander hypejeugd). Geloof dat de Filipino ¤15 kasseerde van iedereen voor de tip. _O- :') Na comments van mensen in de rij 'uh, gasten, maar wij zijn voor jullie hè, achteraan'... "jaja, we praten alleen wat, rustâgh ouwe huilie, wat is dit; een kleuterklas 'achterin de rij mehmehmeh'..?" een andere "hoezo 'ik kom net'? Ik sta hier al de hele tijd, vraag die mensen (maffia) hier om me heen" (zo van: jouw woord tegen de mijne, wat wil je doen dan?!), twee mensen zijn er binnen wat van gaan zeggen, eentje is boos naar huis gegaan en de ander kwam zonder genoegend antwoord schijnbaar weer terug in de rij te staan, de security gast leek er iig niet naar te kraaien, wat er buiten gebeurde ging hem niks aan. Later gingen twee jonge gasten tegen betaling uit de rij om van plaats te wisselen met twee anderen. 8)7 Anderhalf uur later bleken alleen de Sun, Pluto & Saturn te zijn geleverd iig. :')

tl;dr Pretty nice, nu ff kijken of ik er ergens een leuke andere strap ervoor heb liggen :D
Ik heb een mercury en ik vind 250¤ echt het max. Zou er nooit extra voor willen neertellen ... ik snap ook niet dat die hype blijft duren... het blijft toch echt een Swatch met een omega merkje. En na een zomer dragen is het nieuwe er ook wel af....
  dinsdag 13 september 2022 @ 15:06:53 #285
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205960441
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:42 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Ik heb een mercury en ik vind 250¤ echt het max. Zou er nooit extra voor willen neertellen ... ik snap ook niet dat die hype blijft duren... het blijft toch echt een Swatch met een omega merkje. En na een zomer dragen is het nieuwe er ook wel af....
Ja, ik weigerde zelf ook om 'over retail' te gaan neertellen voor eentje. :P Maar goed, dan kost het/verspil je alsnog tijd/geld om telkens boutiques op te zoeken... I.i.g. ben je dan voor je mission geslaagd, geen flippers de kas gespekt en weet je dat 'ie 100% origineel is (ja, zelfs voor ¤250 hypeklokjes waren er in no-time fakes op de markt). Misschien dat ik nog sterker ga nadenken over the-real-deal voor later een keer, denk het eigenlijk niet, maar zoals 'ie is is het gewoon een geinig klokje. Sterkste minpuntje is dat 'glas' dat je geen glas mag noemen. Scratch that shit. Die moeten gewoon sapphire op zo'n klokkie doen. Die strap is een leuke knipoog naar de Omega strap voor astronauten, maar in real-life wil je die eigenlijk niet om hebben denk ik dan.

_____________________________________________________________

In other news... RZE weer een nieuwe Ti horloge met carbon fibre in de pre-sale (komt in december uit)... not bad.


Gilt dial Everest Explorer van Smiths komt pas 2023 weer... :'( Afgelopen maanden telkens misgegrepen.

[ Bericht 6% gewijzigd door shiz op 13-09-2022 15:12:48 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 13 september 2022 @ 22:15:46 #286
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_205966266
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:06 schreef shiz het volgende:

[..]
Ja, ik weigerde zelf ook om 'over retail' te gaan neertellen voor eentje. :P Maar goed, dan kost het/verspil je alsnog tijd/geld om telkens boutiques op te zoeken... I.i.g. ben je dan voor je mission geslaagd, geen flippers de kas gespekt en weet je dat 'ie 100% origineel is (ja, zelfs voor ¤250 hypeklokjes waren er in no-time fakes op de markt). Misschien dat ik nog sterker ga nadenken over the-real-deal voor later een keer, denk het eigenlijk niet, maar zoals 'ie is is het gewoon een geinig klokje. Sterkste minpuntje is dat 'glas' dat je geen glas mag noemen. Scratch that shit. Die moeten gewoon sapphire op zo'n klokkie doen. Die strap is een leuke knipoog naar de Omega strap voor astronauten, maar in real-life wil je die eigenlijk niet om hebben denk ik..


Ik vind suunto wel fijne banden hebben voor de moonswatches
pi_205967193
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 14:14 schreef shiz het volgende:
Maar deze is wel erg dope. :D
Damn, die is gaaf _O_
pi_205995832
Ik vind Meistersingers erg cool. Vooral omdat ze maar 1 wijzer hebben :).
Weet 1 van jullie iets van de kwaliteit van deze horloges?
pi_205995977
Goede kwaliteit

De Meistersinger Lunascope :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205995988
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206006877
quote:
Ja, erg mooi!
  maandag 26 september 2022 @ 16:25:00 #292
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_206109911
Ik denk erover dit jaar een Breitling te kopen. Iemand nog tips om op te letten? Of tips waar te kopen?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_206126175
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:25 schreef yvette1982 het volgende:
Ik denk erover dit jaar een Breitling te kopen. Iemand nog tips om op te letten? Of tips waar te kopen?
Eugene van Baal Nijmegen.
Vergeet geen korting te vragen.
Welk model heb je in gedachten?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator woensdag 28 september 2022 @ 11:44:50 #294
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206127245
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:25 schreef yvette1982 het volgende:
Ik denk erover dit jaar een Breitling te kopen. Iemand nog tips om op te letten? Of tips waar te kopen?
Ik heb mijn Breitlings gekocht bij Eugene van Baal. Korting vragen want die krijg je, maar hoewel ik ze daar gekocht heb, zou ik je afraden om daarheen te gaan voor service/onderhoud ná je aanschaf. Dat zal voor iedereen wellicht anders zijn, maar ík zal er niet meer heen gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206132314
Kort vraagje hier,ik overweeg een vintage/pre-owned horloge te kopen (Omega Speedmaster Professional). Wat is jullie opinie op het gebied van originele doos/papieren vs zonder originele doos/papieren.

In mijn zoektocht tot nu toe houd ik het strikt met originele papieren (en eventueel doos). Maar natuurlijk valt tijdens de zoektocht het prijsverschil op/ is het moeilijk om de versie die ik wil te vinden met originele papieren.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  woensdag 28 september 2022 @ 19:46:58 #296
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206133159
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 18:51 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Kort vraagje hier,ik overweeg een vintage/pre-owned horloge te kopen (Omega Speedmaster Professional). Wat is jullie opinie op het gebied van originele doos/papieren vs zonder originele doos/papieren.

In mijn zoektocht tot nu toe houd ik het strikt met originele papieren (en eventueel doos). Maar natuurlijk valt tijdens de zoektocht het prijsverschil op/ is het moeilijk om de versie die ik wil te vinden met originele papieren.
Voor mij zou het alleen waarde hebben voor eventuele verkoop, gewoon om gedoe over echtheid te voorkomen. Een doos is dan nog wat minder boeiend dan de papieren, maar waarschijnlijk heb je of beide, of niets.
Als je van de verkoper op een andere manier de zekerheid kan krijgen dat je met een authentiek horloge te maken hebt en dit in de toekomst geen discussiepunt gaat zijn kan je voor de 'goedkopere' variant zonder papieren gaan, maar daar zou ik toch een beetje huiverig voor zijn als je een paar duizend euro uit gaat geven.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:17:41 #297
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_206170368
Hum, de komende dagen weer een aantal nieuwe releases in de affordable Microbrands scene...

Morgen 02.10 Smiths PRS-60 Commander... › https://www.timefactors.com/collections/smiths


Overmorgen 03.10 Zelos Aurora Titanium... › https://zeloswatches.com/collections/aurora-ti-field


07.10 Spinnaker Croft Mid-Size Skeleton Automatic... › https://spinnaker-watches(...)mited-edition-unveil


En het is natuurlijk bijna Sinterklaas/Kerst... oO/ ~:)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Official ESF Kreviewer maandag 17 oktober 2022 @ 09:25:08 #298
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206347868
Iemand hier een idee hoe betrouwbaar deze site is?

https://www.chrono24.nl/tissot/couturier--id24376066.htm

Ik zit eraan te denken om een Tissot te kopen. (niet specifiek deze, maar ik vond het wel een verdacht voorbeeld)
  maandag 17 oktober 2022 @ 10:14:35 #299
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206348378
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:25 schreef Kreator het volgende:
Iemand hier een idee hoe betrouwbaar deze site is?

https://www.chrono24.nl/tissot/couturier--id24376066.htm

Ik zit eraan te denken om een Tissot te kopen. (niet specifiek deze, maar ik vond het wel een verdacht voorbeeld)
Geen ervaring met die site, wel met dat horloge.
Fijn ding, perfecte maat voor mijn pols en met ongeveer een minuut per week prima nauwkeurigheid.
Prijs lijkt me ook prima, niet verdacht laag of zo.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 02:02:26 #300
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_206359416
Chrono24 is een gerenommeerde site; a lá Chronext. Maar het is natuurlijk een beetje een eBay-verhaal, dat de site maar zo goed is als de verkopers die op het platform zitten. De keren dat ik niet bij een fabrikant zelf een horloge heb gekocht zijn zowat op een hand te tellen. Maar ik kijk verder vaak ook op het Duitse Idealo en Geizhals en dealsites als https://www.mydealz.de/gruppe/uhren om te zien of er toch nog ergens leuke koopjes zijn. Op YouTube zijn veel mensen voor o.a. Tissots erg fan van https://www.jomashop.com/tissot.html , daar heb je af en toe wel kneitergoede deals op (zelfs als je de import/belastingen erbovenop rekent).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 02:07:37 #301
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_206359418
Ennn vol zien ik.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')