abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:12:11 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201898298
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:09 schreef Bracha020 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 25 oktober 2021 14:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, zo zou ik het toch wel kwalificeren hoor. Sex door volwassene met kind heeft per definitie een groot machtsverschil, en dat verschil gebruiken noemen we volgens mij in het geval van sex met kind "misbruik". Van macht.

Het is een misverstand dat er bij pedoseksualiteit ook altijd sprake is van machtsverschil.
Er zijn zeker pedoseksuelen die puur op macht uit zijn, maar meestal niet.

Iemand die puur uit macht pedoseksuele handelingen uitvoert handelt vanuit heel andere motieven dan iemand die dit bijvoorbeeld doet vanuit depressie, seksverslaving, drugsgebruik of psychose.

En dit zijn toch echt de motieven die we in de praktijk vooral zien.
Er is toch per definitie een machtsverschil als je spreekt over een kind en een volwassene, ongeacht de intenties van de volwassene.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201898337
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Er is toch per definitie een machtsverschil als je spreekt over een kind en een volwassene, ongeacht de intenties van de volwassene.
Zoals ik al aangeef hierboven is het een misverstand dat er bij pedoseksualiteit ook altijd sprake is van een machtsverschil.

Meestal wel, niet altijd.
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:19:53 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201898414
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:14 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Zoals ik al aangeef hierboven is het een misverstand dat er bij pedoseksualiteit ook altijd sprake is van een machtsverschil.

Meestal wel, niet altijd.
En wanneer is er dan geen sprake van een machtsverschil?
The love you take is equal to the love you make.
pi_201898548
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En wanneer is er dan geen sprake van een machtsverschil?
Daarvoor moet je de begrippen machtsverschil en machtsmisbruik op de juiste manier weten te onderscheiden.
Dat is heel erg belangrijk bij zulke dingen.

Daarnaast kan het in sommige gevallen zo zijn dat de machtsverhoudingen nogal anders liggen.
Denk bijvoorbeeld aan een volwassen iemand die de verstandelijke vermogens heeft van een kind.
Ook is het zo dat er sprake kan zijn van vrijwillige seks.

Pedoseksualitet is een breed begrip, het is niet enkel seks tussen volwassenen en heel jonge kinderen.
Meestal wel prepuberaal.
pi_201898597
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:31 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Daarvoor moet je de begrippen machtsverschil en machtsmisbruik op de juiste manier weten te onderscheiden.
Dat is heel erg belangrijk bij zulke dingen.

Daarnaast kan het in sommige gevallen zo zijn dat de machtsverhoudingen nogal anders liggen.
Denk bijvoorbeeld aan een volwassen iemand die de verstandelijke vermogens heeft van een kind.

Pedoseksualitet is een breed begrip, het is niet enkel seks tussen volwassenen en heel jonge kinderen.
Meestal wel prepuberaal.
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:36:49 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201898616
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:31 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Daarvoor moet je de begrippen machtsverschil en machtsmisbruik op de juiste manier weten te onderscheiden.
Dat is heel erg belangrijk bij zulke dingen.

Daarnaast kan het in sommige gevallen zo zijn dat de machtsverhoudingen nogal anders liggen.
Denk bijvoorbeeld aan een volwassen iemand die de verstandelijke vermogens heeft van een kind.
Ook is het zo dat er sprake kan zijn van vrijwillige seks.

Pedoseksualitet is een breed begrip, het is niet enkel seks tussen volwassenen en heel jonge kinderen.
Meestal wel pre-puberaal.
Ik vind dit nogal glad ijs, eerlijk gezegd. Het klinkt ernaar dat je de grenzen oprekt die er maatschappelijk zijn. Mogelijk omdat je perspectief vooral vanuit de pedofielen/pedoseksuelen is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201898630
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind dit nogal glad ijs, eerlijk gezegd. Het klinkt ernaar dat je de grenzen oprekt die er maatschappelijk zijn. Mogelijk omdat je perspectief vooral vanuit de pedofielen/pedoseksuelen is.
Het is gewoon de praktijk.
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:39:11 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201898654
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:37 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Het is gewoon de praktijk.
Wat is de praktijk? Dat het gebeurt? Of dat die normen verschuiven?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:00:57 #59
497838 BenPnl
Ervaringdeskundige pedofilie
pi_201898951
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:24 schreef -Spring het volgende:
...

Een vraag wel voor @:benpnl: er was hier ooit een user die een liefdesrelatie met een paard had. Sta je daar net zo openminded en begripvol tegenover als je hoopt dat mensen jegens jouw voorkeur zijn?
In je vraag veronderstel je dat ik open minded ben tegenover een seksuele of liefdesrelatie tussen een volwassene en een kind. Die veronderstelling is onjuist.

Ik vind een kind te beïnvloedbaar voor het hebben van relaties met volwassenen. De meeste pedofielen ambiëren dat ook niet. Bij de kinderen waarmee ik omga is van het begin duideljk: ik ben de volwassene en zij het kind. Daarmee heb ik een zorgplicht richting het kind en ook richting de ouders. Ik speel met ze, help ze bij huiswerk, koken samen, sporten, kijken tv en wat al dies meer.... maar te allen tijde ben ik de volwassene met zorgtaak en zij het kind. In die verhouding past geen liefdesrelatie (wel liefde an sich) en geen seksuele relatie. Niet in de laatste plaats omdat seksuele contacten een kans op schade kunnen opleveren voor het kind en in de nasleep ook voor het hele gezin en niet te vergeten ook mijzelf.

Wat denk ik van een man die een relatie met een paard wil aangaan? Het lijkt me vervelend voor de man om die gevoelens te hebben omdat het praktisch ingewikkeld is om die gevoelens te hebben en in seksuele zin zelfs verboden. Net als bij mij. Ik zou meer willen weten hoe hij die gevoelens ervaart, of hij eenzaam is, of hij stigma ervaart, en ik zou ook wel willen weten: hoe dan? Hoe zie je dit voor je? Ik zou niet oordelen over het feit dat hij deze gevoelens heeft (hoewel ik ze echt wel raar vind, maar goed, mijn gevoelens zijn ook raar), ik zou wel vragen of hij deze gevoelens in de praktijk brengt en zo ja hoe dan.

Ik pleit dus niet voor seks met kinderen, of voor verlaging van de leeftijd in de zedenwet. Ik pleit voor meer objectieve informatie, zodat we jongens die 16 jaar oud zijn en hun pedofiele gevoelens ontdekken, een beetje kunnen steunen in die ontdekking. In Nederland ontdekken dagelijks tussen de 3 en 9 jongens van 16 jaar oud dat ze pedofiele gevoelens hebben. Ieder jaar tussen de 1100 en 3300 jongens. Wat bieden we ze? Welke objectieve informatie is er? Waar kunnen ze heen met hun verhaal? Daar pleit ik voor, dat we dat beter regelen voor jonge jongens en meiden met pedofiele gevoelens. En hopelijk steekt u er met zijn allen ook wat van op.

Wel eens over nagedacht dat één van die jongens uw zoon, neefje of buurjongen zou kunnen zijn? Zou u willen dat hij in schaamte het alleen zou oplossen, of zou u willen dat hij daarin u kan vertrouwen en dat u samen hierover een gesprek kunt voeren. Ik pleit voor dat laatste en hoop beide partijen van goede informatie te voorzien.
Ben Kirssen
Teamlid Pedofilie.nl
pi_201899050
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:08 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Ik kan daar alleen maar op hopen.
Het zal veel onzin de wereld uit helpen, en veel mensen veel onnodig leed besparen.
Geaccepteerd of getolereerd? Ik kan me niet voorstellen dat de acceptatie zo ver gaat dat een pedofiele relatie als acceptabel wordt gezien, in pragmatische zin. Wel dat pedofiele gevoelens bespreekbaar zijn en de pedofiel dus getolereerd wordt.

Ik zie dan in de toekomst ook niet de letter 'P' toegevoegd worden aan het rijtje LGHTBIXYZ.
pi_201899055
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:00 schreef BenPnl het volgende:

[..]
In je vraag veronderstel je dat ik open minded ben tegenover een seksuele of liefdesrelatie tussen een volwassene en een kind. Die veronderstelling is onjuist.

Ik vind een kind te beïnvloedbaar voor het hebben van relaties met volwassenen. De meeste pedofielen ambiëren dat ook niet. Bij de kinderen waarmee ik omga is van het begin duideljk: ik ben de volwassene en zij het kind. Daarmee heb ik een zorgplicht richting het kind en ook richting de ouders. Ik speel met ze, help ze bij huiswerk, koken samen, sporten, kijken tv en wat al dies meer.... maar te allen tijde ben ik de volwassene met zorgtaak en zij het kind. In die verhouding past geen liefdesrelatie (wel liefde an sich) en geen seksuele relatie. Niet in de laatste plaats omdat seksuele contacten een kans op schade kunnen opleveren voor het kind en in de nasleep ook voor het hele gezin en niet te vergeten ook mijzelf.

Wat denk ik van een man die een relatie met een paard wil aangaan? Het lijkt me vervelend voor de man om die gevoelens te hebben omdat het praktisch ingewikkeld is om die gevoelens te hebben en in seksuele zin zelfs verboden. Net als bij mij. Ik zou meer willen weten hoe hij die gevoelens ervaart, of hij eenzaam is, of hij stigma ervaart, en ik zou ook wel willen weten: hoe dan? Hoe zie je dit voor je? Ik zou niet oordelen over het feit dat hij deze gevoelens heeft (hoewel ik ze echt wel raar vind, maar goed, mijn gevoelens zijn ook raar), ik zou wel vragen of hij deze gevoelens in de praktijk brengt en zo ja hoe dan.

Ik pleit dus niet voor seks met kinderen, of voor verlaging van de leeftijd in de zedenwet. Ik pleit voor meer objectieve informatie, zodat we jongens die 16 jaar oud zijn en hun pedofiele gevoelens ontdekken, een beetje kunnen steunen in die ontdekking. In Nederland ontdekken dagelijks tussen de 3 en 9 jongens van 16 jaar oud dat ze pedofiele gevoelens hebben. Ieder jaar tussen de 1100 en 3300 jongens. Wat bieden we ze? Welke objectieve informatie is er? Waar kunnen ze heen met hun verhaal? Daar pleit ik voor, dat we dat beter regelen voor jonge jongens en meiden met pedofiele gevoelens. En hopelijk steekt u er met zijn allen ook wat van op.

Wel eens over nagedacht dat één van die jongens uw zoon, neefje of buurjongen zou kunnen zijn? Zou u willen dat hij in schaamte het alleen zou oplossen, of zou u willen dat hij daarin u kan vertrouwen en dat u samen hierover een gesprek kunt voeren. Ik pleit voor dat laatste en hoop beide partijen van goede informatie te voorzien.
Ik heb het idd verkeerd geformuleerd ; ik had al begrepen dat een relatie tussen een volwassene en een kind afkeurt.

Het laatste deel van je reactie was waar ik benieuwd naar was. :)
pi_201899116
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je had nog kunnen benadrukken dat het uitsluitend gaat over kinderen aka zonder secundaire geslachtskenmerken.

Gezien het strooien met het woordje pedo, al snel plaatsvind bij alles boven de 13 tot soms wel 18 of 19.

Dat vind ik pas krankzinnig.
Je hebt op fora al mensne die roepen dat als je als 40 jarige kijkt naar een 20-jarige je een pedo bent :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201899231
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat is de praktijk? Dat het gebeurt? Of dat die normen verschuiven?
Wat ik vooral duidelijk probeer te maken is dat pedoseksualiteit een nogal breed begrip is, en macht is dat ook.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar het woord schuld, dan zie je dat het verschillende betekenissen heeft in het strafrecht.
Dit kun je in feite vergelijken met het woord macht in de psychiatrie.

We weten allemaal dat veruit de meeste pedoseksuelen de macht in handen hebben als ze handelen, daar is geen twijfel over mogelijk.
Het zijn uitzonderingen, maar toch is het als psycholoog ook mijn taak om te corrigeren wanneer mensen roepen dat dit altijd het geval zou zijn.

Ieder mens is een uniek wezen.
Zowel in lichaam als geest kunnen er bijzondere dingen plaatsvinden.

Kijk bijvoorbeeld naar Lina Medina. Zij was vijf jaar oud toen ze moeder werd.
En er zijn meerdere gevallen die in de buurt komen.
Voor de meeste mensen lijkt dit onmogelijk.
Dit mag dan een lichamelijke oorzaak hebben gehad, ook op het geestelijke vlak zien we dus bijzondere dingen.
Ja, het zijn uitzonderingen, maar dit neemt niet weg dat je de juiste termen moet blijven gebruiken.

Zo kan een jonger persoon de totale overhand hebben in een ‘(seksuele) relatie’ met een ouder persoon.
En worden er mensen veroordeeld voor pedoseksueel gedrag, terwijl dit de wil was van de andere partij.

Onder pedoseksueel gedrag wordt het verrichten van seksuele handelingen met een minderjarige verstaan.
Hoe dit precies tot stand komt is een tweede, en dient altijd uiterst zorgvuldig onderzocht te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bracha020 op 25-10-2021 16:38:58 ]
pi_201899292
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Geaccepteerd of getolereerd? Ik kan me niet voorstellen dat de acceptatie zo ver gaat dat een pedofiele relatie als acceptabel wordt gezien, in pragmatische zin. Wel dat pedofiele gevoelens bespreekbaar zijn en de pedofiel dus getolereerd wordt.

Ik zie dan in de toekomst ook niet de letter 'P' toegevoegd worden aan het rijtje LGHTBIXYZ.
Ik heb het dan ook nergens over een pedofiele relatie.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:31:08 #65
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201899371
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:09 schreef Bracha020 het volgende:
Het is een misverstand dat er bij pedoseksualiteit ook altijd sprake is van machtsverschil.
Er zijn zeker pedoseksuelen die puur op macht uit zijn, maar meestal niet.
Dat machtsverschil is toch inherent aan de verhouding volwassene > kind? Die volwassene kan dan weliswaar verstandelijk functioneren op het niveau van een minderjarige, maar dat maakt dat machtsverschil niet ineens anders. Je lijkt hier te redeneren vanuit het individu en te zeggen dat als de intentie voor machtsmisbruik er niet is en diegene ook niet als zodanig handelt dat moeilijker te kwalificeren valt als machtsverschil, maar dat is wel een beetje glad ijs. Strikt gezien is er in de relatie volwassene > kind altijd sprake van een machtsverschil. Of die intentie er is of wanneer die intentie ontbreekt doet niet zo ter zake.

quote:
Iemand die puur uit macht pedoseksuele handelingen uitvoert handelt vanuit heel andere motieven dan iemand die dit bijvoorbeeld doet vanuit depressie, seksverslaving, drugsgebruik of psychose.
Ik denk dat er verschillende vormen van handelen vanuit macht zijn. Bij seksueel geweld is er altijd sprake van macht, maar de pedoseksueel die niet zozeer vanuit de intentie om geweld te gebruiken handelt, ook die opereert strikt gezien vanuit een ongelijke machtsverhouding. En dus macht. Hoe oprecht die intenties verder ook moge zijn.
pi_201899394
quote:
7s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:31 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat machtsverschil is toch inherent aan de verhouding volwassene > kind? Die volwassene kan dan weliswaar verstandelijk functioneren op het niveau van een minderjarige, maar dat maakt dat machtsverschil niet ineens anders. Je lijkt hier te redeneren vanuit het individu en te zeggen dat als de intentie voor machtsmisbruik er niet is en diegene ook niet als zodanig handelt dat moeilijker te kwalificeren valt als machtsverschil, maar dat is wel een beetje glad ijs. Strikt gezien is er in de relatie volwassene > kind altijd sprake van een machtsverschil. Of die intentie er is of wanneer die intentie ontbreekt doet niet zo ter zake.
[..]
Ik denk dat er verschillende vormen van handelen vanuit macht zijn. Bij seksueel geweld is er altijd sprake van macht, maar de pedoseksueel die niet zozeer vanuit de intentie om geweld te gebruiken handelt, ook die opereert strikt gezien vanuit een ongelijke machtsverhouding. Hoe oprecht die intenties verder ook moge zijn.
Lees mijn een na laatste bijdrage even, hopelijk wordt het je dan wat meer duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bracha020 op 25-10-2021 16:39:41 ]
pi_201899487
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:12 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Je hebt op fora al mensne die roepen dat als je als 40 jarige kijkt naar een 20-jarige je een pedo bent :')
Het zorgwekkende daaraan vind ik dus dat die mensen meestal niet weten wat ze bedoelen met dat woordje 'pedo'.
Het verschil niet weten tussen pedofilie en pedoseksualiteit.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:47:09 #68
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201899530
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:33 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Lees mijn een na laatste bijdrage even, hopelijk wordt het je dan duidelijk.
Consider it done, maar dan is het nog steeds niet helemaal helder.

quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:21 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Wat ik vooral duidelijk probeer te maken is dat pedoseksualiteit een nogal breed begrip is, en macht is dat ook.
Yes.

quote:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar het woord schuld, dan zie je dat het verschillende betekenissen heeft in het strafrecht.
Dit kun je in feite vergelijken met het woord macht in de psychiatrie.
Tweemaal yes.

quote:
We weten allemaal dat veruit de meeste pedoseksuelen de macht in handen hebben als ze handelen, daar is geen twijfel over mogelijk.
Die volg ik niet helemaal. Wanneer zou er geen sprake zijn van macht? In welke scenario's bijvoorbeeld?

Stel dat, hypothethisch gezien, een kind aandringt op seksuele handelingen en zoals jij aangeeft de overhand heeft in een relatie tussen volwassene en kind. Volwassene functioneert verstandelijk gezien op het niveau van een 11-jarige. Kind heeft de overhand, volwassene gaat mee en geeft toe. Volwassene ontbeert zelfreflectie en allerlei sociale antennes. De schuldvraag wordt zo al wat minder eenduidig te beantwoorden, maar ik zie niet hoe dat machtsverschil dan minder aan de orde zou zijn. Desbetreffend kind kan namelijk even goed vanuit iets minder oprechte intenties handelen en de volwassene willen pleasen omdat het thuis inadequaat gedrag heeft aangeleerd. Vanuit het kind gezien handelt het kind niet zozeer vanuit een eigen intentie, maar speelt het juist in op de desbetreffende machtsverhouding.

Die machtsverhouding verdwijnt daarmee toch niet?
pi_201899570
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:25 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook nergens over een pedofiele relatie.
De vergelijking werd getrokken met homofilie. Is het niet juist de (seksuele) homofiele relatie die heden ten dage algemeen geaccepteerd is, zulks in tegenstelling tot eerst?

Immers, je schrijft elders:
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:29 schreef Bracha020 het volgende:
en was homoseksualiteit tot 1974 als psychiatrische stoornis opgenomen in de DSM.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:52:30 #70
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201899585
Lekker duidelijk voorbeeld wel, maar wat ik probeer te zeggen is dat je bij de schuldvraag nog uit kunt gaan van mogelijke intenties, daarbij behorende gedachten en veronderstellingen. Die zijn er bij een machtsverhouding niet. Of iemand wel of niet meent dat er sprake is van een machtsverhouding, daarbij stil kan staan of zo zuiver mogelijk handelt is allemaal niet zo relevant. Die machtsverhouding is er nu eenmaal. In tegenstelling tot schuld, waarbij allerlei mogelijke illusies en veronderstellingen wel een rol spelen.
pi_201899699
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:51 schreef r_one het volgende:

[..]
De vergelijking werd getrokken met homofilie. Is het niet juist de (seksuele) homofiele relatie die heden ten dage algemeen geaccepteerd is, zulks in tegenstelling tot eerst?

Immers, je schrijft elders:
[..]

Homofiele gevoelens werden mijns inziens vroeger net zo min geaccepteerd.

In het geval pedofilie maak ik persoonlijk toch wel onderscheid tussen pedofiele gevoelens en pedofiel gedrag.
Ik ben van mening dat het accepteren van pedofiele (gevoelens) een goede zaak is voor iedereen.
Belangrijk deel van behandeling is dan ook het erkennen van deze gevoelens.

Daarmee zeg ik niet het accepteren van pedofiele relaties.
Deze mensen hebben begrip en steun nodig, bijvoorbeeld om ze te wijzen op alle mogelijke negatieve gevolgen van zo'n pedofiele relatie.

En dit zal zeker protest oproepen bij pedofielen met goede intenties.
Er blijft dus veel werk aan de winkel.
pi_201899779
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:16 schreef Stepperoller het volgende:
Bedankt voor je heldere uiteenzetting, maar mensen zijn te dom en zullen van alles feitenvrij blijven roeptoeteren zeker over een onderwerp als kindermisbruik.
Het probleem met deze hele uitleg is dat het geen rekening houdt met de wens om te oordelen over een ander.

De mensen willen oordelen, want hun ego moet gevoed worden. Ze zijn niet dom, hun ego is simpelweg zo groot geworden dat het veel voeding nodig heeft. En als het meer energie kost om de voeding voor het ego te verkrijgen, dan dat het ego uit de voeding kan krijgen, dan is het economisch niet haalbaar.

En dus slaan ze de redenering en onderbouwing over, om toch nog iets van voeding te kunnen geven aan hun ego.

Op zich zorgen deze mensen wel heel goed voor hun ego, ik heb daar wel respect voor. Ik behandel mijn ego heel wat slechter, moet ik zeggen. :@

Het is alleen zo vreselijk jammer dat hun ego alleen maar waarde voor henzelf heeft en dat verder niemand anders er ene reet aan heeft.
pi_201899799
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:01 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Homofiele gevoelens werden mijns inziens vroeger net zo min geaccepteerd.

In het geval pedofilie maak ik persoonlijk toch wel onderscheid tussen pedofiele gevoelens en pedofiel gedrag.
Ik ben van mening dat het accepteren van pedofiele (gevoelens) een goede zaak is voor iedereen.
Belangrijk deel van behandeling is dan ook het erkennen van deze gevoelens.

Daarmee zeg ik niet het accepteren van pedofiele relaties.
Deze mensen hebben begrip en steun nodig, bijvoorbeeld om ze te wijzen op alle mogelijke negatieve gevolgen van zo'n pedofiele relatie.

En dit zal zeker protest oproepen bij pedofielen met goede intenties.
Er blijft dus veel werk aan de winkel.
Wat versta je onder "pedofiel gedrag"?
pi_201899818
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:52 schreef Poem_ het volgende:
Lekker duidelijk voorbeeld wel, maar wat ik probeer te zeggen is dat je bij de schuldvraag nog uit kunt gaan van mogelijke intenties, daarbij behorende gedachten en veronderstellingen. Die zijn er bij een machtsverhouding niet. Of iemand wel of niet meent dat er sprake is van een machtsverhouding, daarbij stil kan staan of zo zuiver mogelijk handelt is allemaal niet zo relevant. Die machtsverhouding is er nu eenmaal. In tegenstelling tot schuld, waarbij allerlei mogelijke illusies en veronderstellingen wel een rol spelen.
In machtsverhoudingen is net zoveel mogelijk.

Maar wij gaan hier niet uitkomen.
Ik hoop wel dat je iets hebt aan dit alles.
pi_201899886
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 21:54 schreef BenPnl het volgende:
Heb je dan voor mij aub het onderzoek of onderzoeken waaruit blijkt dat 1 op 10 pedofielen seksueel kindermisbruik plegen? Ik weet niet wat handig is: naam onderzoekers, datum onderzoek? Of een link naar de publicatie?

Zeer bedankt alvast.
Wil je hier nog eens op terugkomen; of nemen we in dit topic alles van TS maar voor waarheid aan omdat feitenvrij geraaskal toch voorbehouden is aan mensen met een andere mening?

:)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201899894
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:10 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat versta je onder "pedofiel gedrag"?
Als pedofiel bepaalde wensen in praktijk brengen.
Even afgezien van de pure seksuele wensen, want dan hebben we het over pedoseksualiteit.

Pedofiel gedrag kan ook zijn het kijken naar kinderporno.
pi_201899930
Bracha mag ik jou een pm sturen?
pi_201900010
quote:
16s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wil je hier nog eens op terugkomen; of nemen we in dit topic alles van TS maar voor waarheid aan omdat feitenvrij geraaskal toch voorbehouden is aan mensen met een andere mening?

:)
Als je dit hele topic zou hebben doorgenomen dan zou je ten eerste lezen dat ik 'Ben' heb toegezegd daar voor hem achteraan te gaan, en dat ik daarvoor op mijn werk zal moeten zijn.
Ten tweede leg ik hierboven ook uit waarom dat soms niet zo makkelijk is als veel mensen denken.

Daar komt bij dat niemand iets van mij zomaar voor waarheid hoeft aan te nemen, daar is iedereen vrij in.
De beslissing of ik kennis van zaken heb of niet ligt bij iedereen zelf.
pi_201900012
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:24 schreef Cupfighter het volgende:
Bracha mag ik jou een pm sturen?
Uiteraard
pi_201900043
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:30 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Als je dit hele topic zou hebben doorgenomen dan zou je ten eerste lezen dat ik 'Ben' heb toegezegd daar voor hem achteraan te gaan, en dat ik daarvoor op mijn werk zal moeten zijn.
Ten tweede leg ik hierboven ook uit waarom dat soms niet zo makkelijk is als veel mensen denken.

Daar komt bij dat niemand iets van mij zomaar voor waarheid hoeft aan te nemen, daar is iedereen vrij in.
De beslissing of ik kennis van zaken heb of niet ligt bij iedereen zelf.
Ik heb dit topic doorgenomen lieverd, maar als je hier zo het eea neerplempt is het doograans gebruikelijk om je uitspraken te staven met wat cijfers; schijnbaar werkt het anders als je die en gene naar de mond praat en wat uit de hoogte doet. :z

Maar goed zal wel het werkveld zijn, blijft toch geen echte wetenschap natuurlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201900071
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:21 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Als pedofiel bepaalde wensen in praktijk brengen.
Welke 'bepaalde' wensen dan? Als ik Ben mag geloven, zijn die wensen nog helemaal niet zo onacceptabel of 'vreemd': een potje voetballen met je buurjongetje, samen tv kijken, etc. (samengevat: het samen gezellig de tijd doorbrengen, in elkaars aanwezigheid).
quote:
Even afgezien van de pure seksuele wensen, want dan hebben we het over pedoseksualiteit.
Agree.
quote:
Pedofiel gedrag kan ook zijn het kijken naar kinderporno.
Deze vind ik behoorlijk twijfelachtig. Kijken naar kinderporno is toch bedoeld om de seksuele lusten van de pedofiel te bevredigen, dan heb je het imo in zekere zin over pedoseksualiteit (nog afgezien van de discussie dat je als 'afnemer' de vraag naar misbruik in stand houdt).

Daarom schreef ik al eerder:
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik zou eerder de vraag omkeren: zijn pedofielen die kinderporno kijken pedoseksueel?
pi_201900156
quote:
16s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik heb dit topic doorgenomen lieverd, maar als je hier zo het eea neerplempt is het doograans gebruikelijk om je uitspraken te staven met wat cijfers; schijnbaar werkt het anders als je die en gene naar de mond praat en wat uit de hoogte doet. :z

Maar goed zal wel het werkveld zijn, blijft toch geen echte wetenschap natuurlijk.
Dit gedrag is echt niet nodig, wij noemen dat amodale completie.

Ik ben wel benieuwd wat er volgens jou niet 'echt' is aan de neurobiologie als ik vragen mag?
Gezien dit tot mijn dagelijkse werkzaamheden behoort en mijn uitspraken betreffende dit specifieke item voornamelijk voortkomen uit neurobiologisch onderzoek.
pi_201900211
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:43 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Dit gedrag is echt niet nodig, wij noemen dat amodale completie.

Ik ben wel benieuwd wat er volgens jou niet 'echt' is aan de neurobiologie als ik vragen mag?
Gezien dit tot mijn dagelijkse werkzaamheden behoort en mijn uitspraken betreffende dit specifieke item voornamelijk voortkomen uit neurobiologisch onderzoek.
Nuja naar voren denken te kunnen treden met de boodschap: "dit zijn de feiten" zonder enige wetenschappelijke onderbouwing noch de intentie enige discussie aan te zwengelen is een prima stap in de juiste richting natuurlijk; om vervolgens iemand te proberen te overbluffen met wat quote on quote moeilijke termen doet daar weinig aan af helaas, verre van zelfs. :s)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 25 oktober 2021 @ 17:50:48 #84
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201900225
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:12 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
In machtsverhoudingen is net zoveel mogelijk.

Maar wij gaan hier niet uitkomen.
Ik hoop wel dat je iets hebt aan dit alles.
Jammer wel dit. Blijkbaar is dit topic vooral als eenrichtingsverkeer bedoeld.
pi_201900236
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Welke 'bepaalde' wensen dan? Als ik Ben mag geloven, zijn die wensen nog helemaal niet zo onacceptabel of 'vreemd': een potje voetballen met je buurjongetje, samen tv kijken, etc. (samengevat: het samen gezellig de tijd doorbrengen, in elkaars aanwezigheid).
[..]
Agree.
[..]
Deze vind ik behoorlijk twijfelachtig. Kijken naar kinderporno is toch bedoeld om de seksuele lusten van de pedofiel te bevredigen, dan heb je het imo in zekere zin over pedoseksualiteit (nog afgezien van de discussie dat je als 'afnemer' de vraag naar misbruik in stand houdt).

Daarom schreef ik al eerder:
[..]

Het belangrijkste hier is dat ik het niet heb over de specifieke wensen van Ben.
Ben is niet iedere pedofiel, en dat weet Ben ook.
pi_201900250
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Jammer wel dit. Blijkbaar is dit topic vooral als eenrichtingsverkeer bedoeld.
Jammer dat je dit zo ziet.
Ik heb inmiddels met alle goede intenties al meerdere zeer uitgebreide reacties aan je besteed.
pi_201900418
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:52 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Het belangrijkste hier is dat ik het niet heb over de specifieke wensen van Ben.
Ben is niet iedere pedofiel, en dat weet Ben ook.
Oké. Dan herhaal ik mijn vraag: welke 'bepaalde' 'pedofiele' wensen dan wel (niet zijnde seksuele wensen, niet zijnde het kijken naar kinderporno) volgens jou?
pi_201900676
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 18:11 schreef r_one het volgende:

[..]
Oké. Dan herhaal ik mijn vraag: welke 'bepaalde' 'pedofiele' wensen dan wel (niet zijnde seksuele wensen, niet zijnde het kijken naar kinderporno) volgens jou?
Ik link het kijken naar kinderporno niet aan welke wensen dan ook.
Wat ik schrijf is: 'Pedofiel gedrag kan OOK zijn het kijken naar kinderporno'.

Meestal noemen we kijken naar film of afbeeldingen met kinderporno pedoseksueel gedrag.
In de praktijk blijkt dit echter niet zo zwart-wit te zijn, en zien we ook hier dat dingen elkaar vaak overlappen.

Ik heb hier in een van de door mij gedane 'VraagWatJeWilt aan iemand werkzaam in de forensische psychiatrie' topics (voor het tweede topic ben ik gevraagd door deze site, om gelijk wat misverstanden uit de wereld te helpen) uitgebreid aandacht aan besteed.
Als je ze even doorneemt ga je ook dit tegenkomen.
  maandag 25 oktober 2021 @ 19:01:43 #89
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201900841
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:54 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Jammer dat je dit zo ziet.
Ik heb inmiddels met alle goede intenties al meerdere zeer uitgebreide reacties aan je besteed.
Laat ik voorop stellen dat ik bewondering heb voor psychologen en therapeuten die met deze doelgroep kunnen werken. En ook voor het willen toevoegen van een iets genuanceerder beeld ten aanzien van deze groep mensen.

Ik stuitte echter op wat onduidelijkheden in je posts met betrekking tot je opvatting dat de machtsverhouding niet altijd aanwezig is in deze context. Ik was benieuwd naar hoe je dit dan precies voor je ziet, maar als je antwoord bestaat uit een "hier gaan we niet uit komen" dan maak je je wel heel makkelijk uit de voeten. Het eens worden is geen verplichting, maar iets meer woorden als reactie op het geschetste hypothethische scenario zou wel gewaardeerd worden. Ik was vooral benieuwd naar je opvatting hieromtrent, maar goed.
pi_201900918
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 18:42 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Ik link het kijken naar kinderporno niet aan welke wensen dan ook.
Wat ik schrijf is: 'Pedofiel gedrag kan OOK zijn het kijken naar kinderporno'.

Meestal noemen we kijken naar film of afbeeldingen met kinderporno pedoseksueel gedrag.
In de praktijk blijkt dit echter niet zo zwart-wit te zijn, en zien we ook hier dat dingen elkaar vaak overlappen.

Ik heb hier in een van de door mij gedane 'VraagWatJeWilt aan iemand werkzaam in de forensische psychiatrie' topics (voor het tweede topic ben ik gevraagd door deze site, om gelijk wat misverstanden uit de wereld te helpen) uitgebreid aandacht aan besteed.
Als je ze even doorneemt ga je ook dit tegenkomen.
Je zou ook gewoon een antwoord kunnen geven op mijn vraag i.p.v. vertellen wat het allemaal niet is of me verwijzen naar een uitputtende topicreeks om die "even door te nemen".

Of mag ik uit bovenstaande de conclusie trekken dat je met 'bepaalde pedofiele wensen' doelt op de wens om naar kinderporno te kijken (en niet meer)?

Edit: heb je VWJW topics even vlot scannend doorgenomen maar lees helemaal niets (laat staan 'uitgebreid') over 'bepaalde wensen' van de pedofiel waar een pedofiel naar handelt, behoudens pedoseksuele wensen (en daarvan waren we het er over eens dat die van een andere orde zijn).

Aan (kijken naar) kinderporno heb je precies 1 post gewijd:
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:33 schreef Bracha020 het volgende:
Het hoeft bij een pedofiele stoornis niet altijd om strafbaar gedrag te gaan dat altijd verbonden is aan handelen (denk aan het bezitten van kinderporno).


[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 25-10-2021 20:08:01 ]
pi_201901085
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 18:42 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Ik link het kijken naar kinderporno niet aan welke wensen dan ook.
Wat ik schrijf is: 'Pedofiel gedrag kan OOK zijn het kijken naar kinderporno'.

Meestal noemen we kijken naar film of afbeeldingen met kinderporno pedoseksueel gedrag.
In de praktijk blijkt dit echter niet zo zwart-wit te zijn, en zien we ook hier dat dingen elkaar vaak overlappen.

Ik heb hier in een van de door mij gedane 'VraagWatJeWilt aan iemand werkzaam in de forensische psychiatrie' topics (voor het tweede topic ben ik gevraagd door deze site, om gelijk wat misverstanden uit de wereld te helpen) uitgebreid aandacht aan besteed.
Als je ze even doorneemt ga je ook dit tegenkomen.
Misschien ligt het aan je vak, maar het is wel bijzonder om te zien dat iemand een concrete vraag stelt en je de vraag in zoveel woorden niet beantwoord.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201902161
Ik was 3 jaar werkzaam bij de post, als besteller, als sorteerder, ik werkte gemiddeld 55 uur in de week, maar helaas hield het na 3 jaar op, ze zouden me na 3 jaar een vast contract moeten geven en in de zomer van 1997 dede ze dat niet.
Ik weet niet precies meer wat er in me knakte dat werd later wel duidelijk, ik reed de hele dag door op de fiets door de stad heen en raakte gefixeerd op tienermeisjes en dat liep helaas uit de hand, ik begon de jongedames in hun borsten te knijpen bij het voorbij fietsen, ik wist dat het fout was maar ik kon niet meer stoppen op de een of andere manier, op een gegeven moment stond de politie voor de deur en het klinkt misschien raar maar ik was opgelucht.
Ik heb alles bekend en na 3 dagen verhoor werd ik terug vrijgelaten en mocht ik wachten op mijn uiteindelijke straf, ik had al besloten dat ik hulp wou en die kreeg ik ook.
Mijn straf kwam ruim een jaar later, een taakstraf van 140 uur en verplichte therapie, die ik al druk aan het volgen was, laat ik eerlijk zijn dat ik de straf belachelijk laag vond, ik werd ook geconfronteerd met een van mijn slachtoffers dat vond ik best moeilijk, voor haar was het veel moeilijker.

Ik heb de therapie uitgebreid gevolgd en ben genezen zover je dat zo kan noemen, ik heb tot op heden geen meisje of vrouw meer tegen haar wil meer aangeraakt, het is wel anders gelopen dan ik gehoopt had, mijn leven is een redelijke puinhoop geworden, traumatische gebeurtenissen langdurig drugsgebruik en nu ben ik dit jaar in herstel gegaan, hard gewerkt aan mijn trauma's bijna 4 maande clean en het gaat een stuk beter met me, voordeel van clean zijn is dat je je zoveel beter en helderder voelt en dat je je weer verbonden voelt met de wereld om je heen nadeel is dat je alles weer harder binnen komt, je emoties je verdriet wat van een kant ook wel weer goed is, ik merkte deze zomer helaas ook wel weer dat de prikkels naar tienermeisjes er ook weer zijn en we praten dan over de leeftijd van 12-20, ik kijk er weer meer naar en raak geprikkeld door de kleding die ze dragen, korte topjes, inkijk, rokjes etc, de drang van aanraken is er ook wel weer maar er zitten zoveel blokkades op die ik heb aangeleerd op therapie dat dit niet gaat gebeuren, de grootste blokkade is empathie naar het slachtoffer, ik wil geen slachtoffer maken.
Ik heb vanuit mijn therapie die ik nu heb wel aan de bel getrokken met deze kwestie en er is een aanmelding onderweg naar de instelling waar ik ook was vlak na mijn delict om te kijken wat te doen..
Ik heb relaties gehad met volwassen vrouwen en ik zou ook geen relatie met een tienermeisje willen.
Ik vind de gedachte die ik heb rond tienermeisjes verwerpelijk en wil er graag vanaf maar ik zoek nog een weg hoe.
pi_201902240
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:43 schreef Cupfighter het volgende:
Ik was 3 jaar werkzaam bij de post, als besteller, als sorteerder, ik werkte gemiddeld 55 uur in de week, maar helaas hield het na 3 jaar op, ze zouden me na 3 jaar een vast contract moeten geven en in de zomer van 1997 dede ze dat niet.
Ik weet niet precies meer wat er in me knakte dat werd later wel duidelijk, ik reed de hele dag door op de fiets door de stad heen en raakte gefixeerd op tienermeisjes en dat liep helaas uit de hand, ik begon de jongedames in hun borsten te knijpen bij het voorbij fietsen, ik wist dat het fout was maar ik kon niet meer stoppen op de een of andere manier, op een gegeven moment stond de politie voor de deur en het klinkt misschien raar maar ik was opgelucht.
Ik heb alles bekend en na 3 dagen verhoor werd ik terug vrijgelaten en mocht ik wachten op mijn uiteindelijke straf, ik had al besloten dat ik hulp wou en die kreeg ik ook.
Mijn straf kwam ruim een jaar later, een taakstraf van 140 uur en verplichte therapie, die ik al druk aan het volgen was, laat ik eerlijk zijn dat ik de straf belachelijk laag vond, ik werd ook geconfronteerd met een van mijn slachtoffers dat vond ik best moeilijk, voor haar was het veel moeilijker.

Ik heb de therapie uitgebreid gevolgd en ben genezen zover je dat zo kan noemen, ik heb tot op heden geen meisje of vrouw meer tegen haar wil meer aangeraakt, het is wel anders gelopen dan ik gehoopt had, mijn leven is een redelijke puinhoop geworden, traumatische gebeurtenissen langdurig drugsgebruik en nu ben ik dit jaar in herstel gegaan, hard gewerkt aan mijn trauma's bijna 4 maande clean en het gaat een stuk beter met me, voordeel van clean zijn is dat je je zoveel beter en helderder voelt en dat je je weer verbonden voelt met de wereld om je heen nadeel is dat je alles weer harder binnen komt, je emoties je verdriet wat van een kant ook wel weer goed is, ik merkte deze zomer helaas ook wel weer dat de prikkels naar tienermeisjes er ook weer zijn en we praten dan over de leeftijd van 12-20, ik kijk er weer meer naar en raak geprikkeld door de kleding die ze dragen, korte topjes, inkijk, rokjes etc, de drang van aanraken is er ook wel weer maar er zitten zoveel blokkades op die ik heb aangeleerd op therapie dat dit niet gaat gebeuren, de grootste blokkade is empathie naar het slachtoffer, ik wil geen slachtoffer maken.
Ik heb vanuit mijn therapie die ik nu heb wel aan de bel getrokken met deze kwestie en er is een aanmelding onderweg naar de instelling waar ik ook was vlak na mijn delict om te kijken wat te doen..
Ik heb relaties gehad met volwassen vrouwen en ik zou ook geen relatie met een tienermeisje willen.
Ik vind de gedachte die ik heb rond tienermeisjes verwerpelijk en wil er graag vanaf maar ik zoek nog een weg hoe.
12-20 en borsten = te oud
pi_201902383
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:45 schreef Bracha020 het volgende:
Ook zijn pedoseksuelen meestal geen 'machtmisbruikers'.
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:21 schreef Bracha020 het volgende:
We weten allemaal dat veruit de meeste pedoseksuelen de macht in handen hebben als ze handelen, daar is geen twijfel over mogelijk.
Het zijn uitzonderingen, maar toch is het als psycholoog ook mijn taak om te corrigeren wanneer mensen roepen dat dit altijd het geval zou zijn.
Jaja, geen machtsmisbruikers maar ze hebben wel meestal de macht. En voel je vooral geroepen om mij flink te corrigeren als ik stel dat "De meeste pedosexuelen voelen zich niet speciaal aangetrokken tot kinderen maar zijn domweg machtsmisbruikers". Ik zei niks over altijd...

Je springt wel degelijk éxtra op de bres hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:21 schreef Bracha020 het volgende:
Ieder mens is een uniek wezen.
Zowel in lichaam als geest kunnen er bijzondere dingen plaatsvinden.

Kijk bijvoorbeeld naar Lina Medina. Zij was vijf jaar oud toen ze moeder werd.
En er zijn meerdere gevallen die in de buurt komen.
Voor de meeste mensen lijkt dit onmogelijk.
Dit mag dan een lichamelijke oorzaak hebben gehad, ook op het geestelijke vlak zien we dus bijzondere dingen.
Ja, het zijn uitzonderingen, maar dit neemt niet weg dat je de juiste termen moet blijven gebruiken.
Wélk deel van het feit dat een 5-jarige bevrucht kan worden en ís geworden, heeft *iets* te maken met zorgvuldig onderscheid tussen pedofielen en pedosexuelen? Ze werd zwanger dus ze wou het vast zelf graag?
En op welk geestelijk vlak zien we dus (dus :? ) bijzondere dingen?
Je smijt met gevallen en komt dan met een wens tot zorgvuldig gebruik van termen. Zoek je een zorgvuldige term voor bezwangeren van 5-jarigen en hun geestelijk bijzonderheden?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201910994
Je zegt een pedoseksueel is meestal geen pedofiel, maar kan dit wel zijn. Je zegt dat de meeste pedoseksuelen het vanwege andere redenen doen, macht, psychologische problemen etc.

Maar wat definieert en veroorzaakt dan de lust van de pedofiel? Moet ik dat zien als aangeboren, waar we dus ook vanuit gaan bij hetero/homo/biseksuelen, of kan dat ook 'nurture' zijn, incl psychische problematiek?

Je lijkt wel een heel stellig onderscheid te maken tussen de bron van de lust bij een pedofiel en een "niet-pedofiel" pedoseksueel, als ook in het lustopwekkende element bij beide types (lichaam vs context, zijn de twee wel daadwerkelijk los te koppelen in de wereld van ervaringen en betekenisgeving, of zijn deze onlosmakelijk verbonden? ). Ik vraag mij of dat verschil wel zo strikt te onderscheiden is in deze classificering, in ieder geval niet in alle gevallen.

Kan het niet zo zijn dat de pedoseksueel een combi van dingen is, dus hetero, homo, pedo - een tri/multiseksueel?
pi_201912137
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 18:11 schreef r_one het volgende:

[..]
Oké. Dan herhaal ik mijn vraag: welke 'bepaalde' 'pedofiele' wensen dan wel (niet zijnde seksuele wensen, niet zijnde het kijken naar kinderporno) volgens jou?
Normaal zou ik zeggen ik snap wat je er mee wil zeggen, maar wat kinderporno is, is ook al compleet verwaterd.

Er zijn mensen in de problemen gekomen voor foto’s van hun kind in bad.
Of wat dacht je van tekeningen zoals.. lolicon? Of bepaalde anime/hentai bedoel ik dan.

Maar als je bedoeld de klassieke vorm van kinderporno, denk ik ook dat iemand daar naar kijkt vanwege de lust en verlangen ofwel de wens om dat te doen met een kind.
Toch zit daar dan nog wel een grens achter of tussen, fantaseren erover is niet hetzelfde als daadwerkelijk het doen of daadwerkelijk het willen.
pi_201913833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Normaal zou ik zeggen ik snap wat je er mee wil zeggen, maar wat kinderporno is, is ook al compleet verwaterd.

Er zijn mensen in de problemen gekomen voor foto’s van hun kind in bad.
Of wat dacht je van tekeningen zoals.. lolicon? Of bepaalde anime/hentai bedoel ik dan.

Maar als je bedoeld de klassieke vorm van kinderporno, denk ik ook dat iemand daar naar kijkt vanwege de lust en verlangen ofwel de wens om dat te doen met een kind.
Toch zit daar dan nog wel een grens achter of tussen, fantaseren erover is niet hetzelfde als daadwerkelijk het doen of daadwerkelijk het willen.
Ik heb het over de (klassieke) vorm waarbij een kind misbruikt wordt, seksuele (of op z'n minst erotische) handelingen met/door een kind verricht worden. Virtuele kinderporno (lolicon etc.) reken ik daar niet onder. Laten we wel realistisch blijven: ook een pedofiel wil/moet "aan z'n trekken komen", dan graag op een manier waar niet een kind de dupe van wordt.

Het bekijken van kinderporno, en al dan niet ook het bezit ervan, gaat imo verder dan alleen maar "fantaseren over", er wordt daadwerkelijk een kind misbruikt om zulk materiaal te maken. Dat past imo dan niet bij de pedofiele instelling geen kind pijn te willen doen. Je doet het dan weliswaar niet zelf maar toch, zonder misbruik van een kind >> geen kinderporno.

O ja, foto's van je kindje in bad zijn meer uitwassen uit de VS of UK; heb ik in NL nog geen strafzaak over gezien.
pi_201914488
quote:
99s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Misschien ligt het aan je vak, maar het is wel bijzonder om te zien dat iemand een concrete vraag stelt en je de vraag in zoveel woorden niet beantwoord.
TS is er vandoor, het zal altijd een raadsel blijven wat ze nu bedoelt met 'bepaalde pedoseksuelefiele wensen' ;(
pi_201914640
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:45 schreef r_one het volgende:

[..]
TS is er vandoor, het zal altijd een raadsel blijven wat ze nu bedoelt met 'bepaalde pedoseksuelefiele wensen' ;(
Mijn verdriet is immens maar niet onverwacht ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:05:59 #100
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201914707
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:23 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Eens. Je blijft als volwassene met je poten van kinderen af.

Oneens dat er op volwassenen die wel zulke gevoelens hebben maar er pertinent niet naar willen handelen toch massaal een heksenjacht wordt geprovoceerd door elkaar.

Als we iedereen die weleens gefantaseerd heeft iemand te vermoorden gaan opsluiten uit angst dat hij dat ooit in het echt zou kunnen doen, dan zou werkelijk niemand op deze aardkloot vrij zijn.

Er mag best op een normale manier over pedofilie gediscussierd worden in de hoop dat mensen die deze gevoelens hebben beter geholpen kunnen worden. Dat verkleint namelijk het aantal volwassenen die naar hun gevoelens gaan handelen.
Die fantasie heb ik bijna elke dag. Heb ik een probleem?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')