abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:12:11 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201898298
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:09 schreef Bracha020 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 25 oktober 2021 14:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, zo zou ik het toch wel kwalificeren hoor. Sex door volwassene met kind heeft per definitie een groot machtsverschil, en dat verschil gebruiken noemen we volgens mij in het geval van sex met kind "misbruik". Van macht.

Het is een misverstand dat er bij pedoseksualiteit ook altijd sprake is van machtsverschil.
Er zijn zeker pedoseksuelen die puur op macht uit zijn, maar meestal niet.

Iemand die puur uit macht pedoseksuele handelingen uitvoert handelt vanuit heel andere motieven dan iemand die dit bijvoorbeeld doet vanuit depressie, seksverslaving, drugsgebruik of psychose.

En dit zijn toch echt de motieven die we in de praktijk vooral zien.
Er is toch per definitie een machtsverschil als je spreekt over een kind en een volwassene, ongeacht de intenties van de volwassene.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201898337
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Er is toch per definitie een machtsverschil als je spreekt over een kind en een volwassene, ongeacht de intenties van de volwassene.
Zoals ik al aangeef hierboven is het een misverstand dat er bij pedoseksualiteit ook altijd sprake is van een machtsverschil.

Meestal wel, niet altijd.
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:19:53 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201898414
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:14 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Zoals ik al aangeef hierboven is het een misverstand dat er bij pedoseksualiteit ook altijd sprake is van een machtsverschil.

Meestal wel, niet altijd.
En wanneer is er dan geen sprake van een machtsverschil?
pi_201898548
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En wanneer is er dan geen sprake van een machtsverschil?
Daarvoor moet je de begrippen machtsverschil en machtsmisbruik op de juiste manier weten te onderscheiden.
Dat is heel erg belangrijk bij zulke dingen.

Daarnaast kan het in sommige gevallen zo zijn dat de machtsverhoudingen nogal anders liggen.
Denk bijvoorbeeld aan een volwassen iemand die de verstandelijke vermogens heeft van een kind.
Ook is het zo dat er sprake kan zijn van vrijwillige seks.

Pedoseksualitet is een breed begrip, het is niet enkel seks tussen volwassenen en heel jonge kinderen.
Meestal wel prepuberaal.
pi_201898597
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:31 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Daarvoor moet je de begrippen machtsverschil en machtsmisbruik op de juiste manier weten te onderscheiden.

Daarnaast kan het in sommige gevallen zo zijn dat de machtsverhoudingen nogal anders liggen.
Denk bijvoorbeeld aan een volwassen iemand die de verstandelijke vermogens heeft van een kind.

Pedoseksualitet is een breed begrip, het is niet enkel seks tussen volwassenen en heel jonge kinderen.
Meestal wel prepuberaal.
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:36:49 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201898616
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:31 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Ook is het zo dat er sprake kan zijn van vrijwillige seks.

Meestal wel pre-puberaal.
Ik vind dit nogal glad ijs, eerlijk gezegd. Het klinkt ernaar dat je de grenzen oprekt die er maatschappelijk zijn. Mogelijk omdat je perspectief vooral vanuit de pedofielen/pedoseksuelen is.
pi_201898630
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind dit nogal glad ijs, eerlijk gezegd. Het klinkt ernaar dat je de grenzen oprekt die er maatschappelijk zijn. Mogelijk omdat je perspectief vooral vanuit de pedofielen/pedoseksuelen is.
Het is gewoon de praktijk.
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:39:11 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201898654
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:37 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Het is gewoon de praktijk.
Wat is de praktijk? Dat het gebeurt? Of dat die normen verschuiven?
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:00:57 #59
497838 BenPnl
Ervaringdeskundige pedofilie
pi_201898951
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:24 schreef -Spring het volgende:
...

Een vraag wel voor @:benpnl: er was hier ooit een user die een liefdesrelatie met een paard had. Sta je daar net zo openminded en begripvol tegenover als je hoopt dat mensen jegens jouw voorkeur zijn?
In je vraag veronderstel je dat ik open minded ben tegenover een seksuele of liefdesrelatie tussen een volwassene en een kind. Die veronderstelling is onjuist.

Ik vind een kind te beïnvloedbaar voor het hebben van relaties met volwassenen. De meeste pedofielen ambiëren dat ook niet. Bij de kinderen waarmee ik omga is van het begin duideljk: ik ben de volwassene en zij het kind. Daarmee heb ik een zorgplicht richting het kind en ook richting de ouders. Ik speel met ze, help ze bij huiswerk, koken samen, sporten, kijken tv en wat al dies meer.... maar te allen tijde ben ik de volwassene met zorgtaak en zij het kind. In die verhouding past geen liefdesrelatie (wel liefde an sich) en geen seksuele relatie. Niet in de laatste plaats omdat seksuele contacten een kans op schade kunnen opleveren voor het kind en in de nasleep ook voor het hele gezin en niet te vergeten ook mijzelf.

Wat denk ik van een man die een relatie met een paard wil aangaan? Het lijkt me vervelend voor de man om die gevoelens te hebben omdat het praktisch ingewikkeld is om die gevoelens te hebben en in seksuele zin zelfs verboden. Net als bij mij. Ik zou meer willen weten hoe hij die gevoelens ervaart, of hij eenzaam is, of hij stigma ervaart, en ik zou ook wel willen weten: hoe dan? Hoe zie je dit voor je? Ik zou niet oordelen over het feit dat hij deze gevoelens heeft (hoewel ik ze echt wel raar vind, maar goed, mijn gevoelens zijn ook raar), ik zou wel vragen of hij deze gevoelens in de praktijk brengt en zo ja hoe dan.

Ik pleit dus niet voor seks met kinderen, of voor verlaging van de leeftijd in de zedenwet. Ik pleit voor meer objectieve informatie, zodat we jongens die 16 jaar oud zijn en hun pedofiele gevoelens ontdekken, een beetje kunnen steunen in die ontdekking. In Nederland ontdekken dagelijks tussen de 3 en 9 jongens van 16 jaar oud dat ze pedofiele gevoelens hebben. Ieder jaar tussen de 1100 en 3300 jongens. Wat bieden we ze? Welke objectieve informatie is er? Waar kunnen ze heen met hun verhaal? Daar pleit ik voor, dat we dat beter regelen voor jonge jongens en meiden met pedofiele gevoelens. En hopelijk steekt u er met zijn allen ook wat van op.

Wel eens over nagedacht dat één van die jongens uw zoon, neefje of buurjongen zou kunnen zijn? Zou u willen dat hij in schaamte het alleen zou oplossen, of zou u willen dat hij daarin u kan vertrouwen en dat u samen hierover een gesprek kunt voeren. Ik pleit voor dat laatste en hoop beide partijen van goede informatie te voorzien.
Ben Kirssen
Teamlid Pedofilie.nl
pi_201899050
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:08 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Ik kan daar alleen maar op hopen.
Het zal veel onzin de wereld uit helpen, en veel mensen veel onnodig leed besparen.
Geaccepteerd of getolereerd? Ik kan me niet voorstellen dat de acceptatie zo ver gaat dat een pedofiele relatie als acceptabel wordt gezien, in pragmatische zin. Wel dat pedofiele gevoelens bespreekbaar zijn en de pedofiel dus getolereerd wordt.

Ik zie dan in de toekomst ook niet de letter 'P' toegevoegd worden aan het rijtje LGHTBIXYZ.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_201899055
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:00 schreef BenPnl het volgende:

[..]
In je vraag veronderstel je dat ik open minded ben tegenover een seksuele of liefdesrelatie tussen een volwassene en een kind. Die veronderstelling is onjuist.

Ik vind een kind te beïnvloedbaar voor het hebben van relaties met volwassenen. De meeste pedofielen ambiëren dat ook niet. Bij de kinderen waarmee ik omga is van het begin duideljk: ik ben de volwassene en zij het kind. Daarmee heb ik een zorgplicht richting het kind en ook richting de ouders. Ik speel met ze, help ze bij huiswerk, koken samen, sporten, kijken tv en wat al dies meer.... maar te allen tijde ben ik de volwassene met zorgtaak en zij het kind. In die verhouding past geen liefdesrelatie (wel liefde an sich) en geen seksuele relatie. Niet in de laatste plaats omdat seksuele contacten een kans op schade kunnen opleveren voor het kind en in de nasleep ook voor het hele gezin en niet te vergeten ook mijzelf.

Wat denk ik van een man die een relatie met een paard wil aangaan? Het lijkt me vervelend voor de man om die gevoelens te hebben omdat het praktisch ingewikkeld is om die gevoelens te hebben en in seksuele zin zelfs verboden. Net als bij mij. Ik zou meer willen weten hoe hij die gevoelens ervaart, of hij eenzaam is, of hij stigma ervaart, en ik zou ook wel willen weten: hoe dan? Hoe zie je dit voor je? Ik zou niet oordelen over het feit dat hij deze gevoelens heeft (hoewel ik ze echt wel raar vind, maar goed, mijn gevoelens zijn ook raar), ik zou wel vragen of hij deze gevoelens in de praktijk brengt en zo ja hoe dan.

Ik pleit dus niet voor seks met kinderen, of voor verlaging van de leeftijd in de zedenwet. Ik pleit voor meer objectieve informatie, zodat we jongens die 16 jaar oud zijn en hun pedofiele gevoelens ontdekken, een beetje kunnen steunen in die ontdekking. In Nederland ontdekken dagelijks tussen de 3 en 9 jongens van 16 jaar oud dat ze pedofiele gevoelens hebben. Ieder jaar tussen de 1100 en 3300 jongens. Wat bieden we ze? Welke objectieve informatie is er? Waar kunnen ze heen met hun verhaal? Daar pleit ik voor, dat we dat beter regelen voor jonge jongens en meiden met pedofiele gevoelens. En hopelijk steekt u er met zijn allen ook wat van op.

Wel eens over nagedacht dat één van die jongens uw zoon, neefje of buurjongen zou kunnen zijn? Zou u willen dat hij in schaamte het alleen zou oplossen, of zou u willen dat hij daarin u kan vertrouwen en dat u samen hierover een gesprek kunt voeren. Ik pleit voor dat laatste en hoop beide partijen van goede informatie te voorzien.
Ik heb het idd verkeerd geformuleerd ; ik had al begrepen dat een relatie tussen een volwassene en een kind afkeurt.

Het laatste deel van je reactie was waar ik benieuwd naar was. :)
pi_201899116
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je had nog kunnen benadrukken dat het uitsluitend gaat over kinderen aka zonder secundaire geslachtskenmerken.

Gezien het strooien met het woordje pedo, al snel plaatsvind bij alles boven de 13 tot soms wel 18 of 19.

Dat vind ik pas krankzinnig.
Je hebt op fora al mensne die roepen dat als je als 40 jarige kijkt naar een 20-jarige je een pedo bent :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201899231
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat is de praktijk? Dat het gebeurt? Of dat die normen verschuiven?
Wat ik vooral duidelijk probeer te maken is dat pedoseksualiteit een nogal breed begrip is, en macht is dat ook.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar het woord schuld, dan zie je dat het verschillende betekenissen heeft in het strafrecht.
Dit kun je in feite vergelijken met het woord macht in de psychiatrie.

We weten allemaal dat veruit de meeste pedoseksuelen de macht in handen hebben als ze handelen, daar is geen twijfel over mogelijk.
Het zijn uitzonderingen, maar toch is het als psycholoog ook mijn taak om te corrigeren wanneer mensen roepen dat dit altijd het geval zou zijn.

Ieder mens is een uniek wezen.
Zowel in lichaam als geest kunnen er bijzondere dingen plaatsvinden.

Kijk bijvoorbeeld naar Lina Medina. Zij was vijf jaar oud toen ze moeder werd.
En er zijn meerdere gevallen die in de buurt komen.
Voor de meeste mensen lijkt dit onmogelijk.
Dit mag dan een lichamelijke oorzaak hebben gehad, ook op het geestelijke vlak zien we dus bijzondere dingen.
Ja, het zijn uitzonderingen, maar dit neemt niet weg dat je de juiste termen moet blijven gebruiken.

Zo kan een jonger persoon de totale overhand hebben in een ‘(seksuele) relatie’ met een ouder persoon.
En worden er mensen veroordeeld voor pedoseksueel gedrag, terwijl dit de wil was van de andere partij.

Onder pedoseksueel gedrag wordt het verrichten van seksuele handelingen met een minderjarige verstaan.
Hoe dit precies tot stand komt is een tweede, en dient altijd uiterst zorgvuldig onderzocht te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bracha020 op 25-10-2021 16:38:58 ]
pi_201899292
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Geaccepteerd of getolereerd? Ik kan me niet voorstellen dat de acceptatie zo ver gaat dat een pedofiele relatie als acceptabel wordt gezien, in pragmatische zin. Wel dat pedofiele gevoelens bespreekbaar zijn en de pedofiel dus getolereerd wordt.

Ik zie dan in de toekomst ook niet de letter 'P' toegevoegd worden aan het rijtje LGHTBIXYZ.
Ik heb het dan ook nergens over een pedofiele relatie.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:31:08 #65
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201899371
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:09 schreef Bracha020 het volgende:
Het is een misverstand dat er bij pedoseksualiteit ook altijd sprake is van machtsverschil.
Er zijn zeker pedoseksuelen die puur op macht uit zijn, maar meestal niet.
Dat machtsverschil is toch inherent aan de verhouding volwassene > kind? Die volwassene kan dan weliswaar verstandelijk functioneren op het niveau van een minderjarige, maar dat maakt dat machtsverschil niet ineens anders. Je lijkt hier te redeneren vanuit het individu en te zeggen dat als de intentie voor machtsmisbruik er niet is en diegene ook niet als zodanig handelt dat moeilijker te kwalificeren valt als machtsverschil, maar dat is wel een beetje glad ijs. Strikt gezien is er in de relatie volwassene > kind altijd sprake van een machtsverschil. Of die intentie er is of wanneer die intentie ontbreekt doet niet zo ter zake.

quote:
Iemand die puur uit macht pedoseksuele handelingen uitvoert handelt vanuit heel andere motieven dan iemand die dit bijvoorbeeld doet vanuit depressie, seksverslaving, drugsgebruik of psychose.
Ik denk dat er verschillende vormen van handelen vanuit macht zijn. Bij seksueel geweld is er altijd sprake van macht, maar de pedoseksueel die niet zozeer vanuit de intentie om geweld te gebruiken handelt, ook die opereert strikt gezien vanuit een ongelijke machtsverhouding. En dus macht. Hoe oprecht die intenties verder ook moge zijn.
pi_201899394
quote:
7s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:31 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat machtsverschil is toch inherent aan de verhouding volwassene > kind? Die volwassene kan dan weliswaar verstandelijk functioneren op het niveau van een minderjarige, maar dat maakt dat machtsverschil niet ineens anders. Je lijkt hier te redeneren vanuit het individu en te zeggen dat als de intentie voor machtsmisbruik er niet is en diegene ook niet als zodanig handelt dat moeilijker te kwalificeren valt als machtsverschil, maar dat is wel een beetje glad ijs. Strikt gezien is er in de relatie volwassene > kind altijd sprake van een machtsverschil. Of die intentie er is of wanneer die intentie ontbreekt doet niet zo ter zake.
[..]
Ik denk dat er verschillende vormen van handelen vanuit macht zijn. Bij seksueel geweld is er altijd sprake van macht, maar de pedoseksueel die niet zozeer vanuit de intentie om geweld te gebruiken handelt, ook die opereert strikt gezien vanuit een ongelijke machtsverhouding. Hoe oprecht die intenties verder ook moge zijn.
Lees mijn een na laatste bijdrage even, hopelijk wordt het je dan wat meer duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bracha020 op 25-10-2021 16:39:41 ]
pi_201899487
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:12 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Je hebt op fora al mensne die roepen dat als je als 40 jarige kijkt naar een 20-jarige je een pedo bent :')
Het zorgwekkende daaraan vind ik dus dat die mensen meestal niet weten wat ze bedoelen met dat woordje 'pedo'.
Het verschil niet weten tussen pedofilie en pedoseksualiteit.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:47:09 #68
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201899530
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:33 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Lees mijn een na laatste bijdrage even, hopelijk wordt het je dan duidelijk.
Consider it done, maar dan is het nog steeds niet helemaal helder.

quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:21 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Wat ik vooral duidelijk probeer te maken is dat pedoseksualiteit een nogal breed begrip is, en macht is dat ook.
Yes.

quote:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar het woord schuld, dan zie je dat het verschillende betekenissen heeft in het strafrecht.
Dit kun je in feite vergelijken met het woord macht in de psychiatrie.
Tweemaal yes.

quote:
We weten allemaal dat veruit de meeste pedoseksuelen de macht in handen hebben als ze handelen, daar is geen twijfel over mogelijk.
Die volg ik niet helemaal. Wanneer zou er geen sprake zijn van macht? In welke scenario's bijvoorbeeld?

Stel dat, hypothethisch gezien, een kind aandringt op seksuele handelingen en zoals jij aangeeft de overhand heeft in een relatie tussen volwassene en kind. Volwassene functioneert verstandelijk gezien op het niveau van een 11-jarige. Kind heeft de overhand, volwassene gaat mee en geeft toe. Volwassene ontbeert zelfreflectie en allerlei sociale antennes. De schuldvraag wordt zo al wat minder eenduidig te beantwoorden, maar ik zie niet hoe dat machtsverschil dan minder aan de orde zou zijn. Desbetreffend kind kan namelijk even goed vanuit iets minder oprechte intenties handelen en de volwassene willen pleasen omdat het thuis inadequaat gedrag heeft aangeleerd. Vanuit het kind gezien handelt het kind niet zozeer vanuit een eigen intentie, maar speelt het juist in op de desbetreffende machtsverhouding.

Die machtsverhouding verdwijnt daarmee toch niet?
pi_201899570
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:25 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook nergens over een pedofiele relatie.
De vergelijking werd getrokken met homofilie. Is het niet juist de (seksuele) homofiele relatie die heden ten dage algemeen geaccepteerd is, zulks in tegenstelling tot eerst?

Immers, je schrijft elders:
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:29 schreef Bracha020 het volgende:
en was homoseksualiteit tot 1974 als psychiatrische stoornis opgenomen in de DSM.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:52:30 #70
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201899585
Lekker duidelijk voorbeeld wel, maar wat ik probeer te zeggen is dat je bij de schuldvraag nog uit kunt gaan van mogelijke intenties, daarbij behorende gedachten en veronderstellingen. Die zijn er bij een machtsverhouding niet. Of iemand wel of niet meent dat er sprake is van een machtsverhouding, daarbij stil kan staan of zo zuiver mogelijk handelt is allemaal niet zo relevant. Die machtsverhouding is er nu eenmaal. In tegenstelling tot schuld, waarbij allerlei mogelijke illusies en veronderstellingen wel een rol spelen.
pi_201899699
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:51 schreef r_one het volgende:

[..]
De vergelijking werd getrokken met homofilie. Is het niet juist de (seksuele) homofiele relatie die heden ten dage algemeen geaccepteerd is, zulks in tegenstelling tot eerst?

Immers, je schrijft elders:
[..]

Homofiele gevoelens werden mijns inziens vroeger net zo min geaccepteerd.

In het geval pedofilie maak ik persoonlijk toch wel onderscheid tussen pedofiele gevoelens en pedofiel gedrag.
Ik ben van mening dat het accepteren van pedofiele (gevoelens) een goede zaak is voor iedereen.
Belangrijk deel van behandeling is dan ook het erkennen van deze gevoelens.

Daarmee zeg ik niet het accepteren van pedofiele relaties.
Deze mensen hebben begrip en steun nodig, bijvoorbeeld om ze te wijzen op alle mogelijke negatieve gevolgen van zo'n pedofiele relatie.

En dit zal zeker protest oproepen bij pedofielen met goede intenties.
Er blijft dus veel werk aan de winkel.
pi_201899779
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:16 schreef Stepperoller het volgende:
Bedankt voor je heldere uiteenzetting, maar mensen zijn te dom en zullen van alles feitenvrij blijven roeptoeteren zeker over een onderwerp als kindermisbruik.
Het probleem met deze hele uitleg is dat het geen rekening houdt met de wens om te oordelen over een ander.

De mensen willen oordelen, want hun ego moet gevoed worden. Ze zijn niet dom, hun ego is simpelweg zo groot geworden dat het veel voeding nodig heeft. En als het meer energie kost om de voeding voor het ego te verkrijgen, dan dat het ego uit de voeding kan krijgen, dan is het economisch niet haalbaar.

En dus slaan ze de redenering en onderbouwing over, om toch nog iets van voeding te kunnen geven aan hun ego.

Op zich zorgen deze mensen wel heel goed voor hun ego, ik heb daar wel respect voor. Ik behandel mijn ego heel wat slechter, moet ik zeggen. :@

Het is alleen zo vreselijk jammer dat hun ego alleen maar waarde voor henzelf heeft en dat verder niemand anders er ene reet aan heeft.
pi_201899799
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:01 schreef Bracha020 het volgende:

[..]
Homofiele gevoelens werden mijns inziens vroeger net zo min geaccepteerd.

In het geval pedofilie maak ik persoonlijk toch wel onderscheid tussen pedofiele gevoelens en pedofiel gedrag.
Ik ben van mening dat het accepteren van pedofiele (gevoelens) een goede zaak is voor iedereen.
Belangrijk deel van behandeling is dan ook het erkennen van deze gevoelens.

Daarmee zeg ik niet het accepteren van pedofiele relaties.
Deze mensen hebben begrip en steun nodig, bijvoorbeeld om ze te wijzen op alle mogelijke negatieve gevolgen van zo'n pedofiele relatie.

En dit zal zeker protest oproepen bij pedofielen met goede intenties.
Er blijft dus veel werk aan de winkel.
Wat versta je onder "pedofiel gedrag"?
.
pi_201899818
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:52 schreef Poem_ het volgende:
Lekker duidelijk voorbeeld wel, maar wat ik probeer te zeggen is dat je bij de schuldvraag nog uit kunt gaan van mogelijke intenties, daarbij behorende gedachten en veronderstellingen. Die zijn er bij een machtsverhouding niet. Of iemand wel of niet meent dat er sprake is van een machtsverhouding, daarbij stil kan staan of zo zuiver mogelijk handelt is allemaal niet zo relevant. Die machtsverhouding is er nu eenmaal. In tegenstelling tot schuld, waarbij allerlei mogelijke illusies en veronderstellingen wel een rol spelen.
In machtsverhoudingen is net zoveel mogelijk.

Maar wij gaan hier niet uitkomen.
Ik hoop wel dat je iets hebt aan dit alles.
  maandag 25 oktober 2021 @ 17:20:01 #75
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201899886
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 21:54 schreef BenPnl het volgende:
Heb je dan voor mij aub het onderzoek of onderzoeken waaruit blijkt dat 1 op 10 pedofielen seksueel kindermisbruik plegen? Ik weet niet wat handig is: naam onderzoekers, datum onderzoek? Of een link naar de publicatie?

Zeer bedankt alvast.
Wil je hier nog eens op terugkomen; of nemen we in dit topic alles van TS maar voor waarheid aan omdat feitenvrij geraaskal toch voorbehouden is aan mensen met een andere mening?

:)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')