abonnement Unibet Coolblue
pi_201710192
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201710197
Quote van de dag toch weer van Hamilton.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201710207
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:25 schreef ESF1Gamer het volgende: [..] Sowieso weg met Kamphues
Doornbos begint me ook tegen te staan de laatste races. Beter nemen ze alleen Winkelman mee voor het commentaar en Van Gameren kunnen ze ook vast wel iets voor vinden.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_201710284
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Was wel een geniaal droog antwoord, denk dat Max of Lewis iets anders gereageerd had dan Leclerc :o
En dan heb je na de race leclerc die droog beweert dat de communicatie dit weekend erg goed was.

Over het algemeen zegt een zinnetje niet alles, maar dit zinnetje...

En wat ongelofelijk jammer dat leclerc ook zo'n af getrainde media langspeelplaat is
pi_201710464
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:31 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja, vooral die 25 punten in Baku kunnen pijn gaan doen. Ik denk niet dat RB nog wat uit de hoed kan toveren. Hopelijk schade beperkt houden in Austin, Mexico en Brazili winnen en dan hopen dat het Midden-Oosten geen Mercedes festival gaat worden.
Maar zonder de klapband van Max was Hamilton in Baku normaal gesproken ook minstens derde geworden. Door de nulscore van beide heeft Max daar dus 'maar' hooguit tien punten 'verloren'.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 oktober 2021 @ 22:07:34 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201710497
klopt. Gelukkig heeft Max in de afgelopen races eindelijk een beetje geluk gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 oktober 2021 @ 22:08:59 #7
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201710526
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:05 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Maar zonder de klapband van Max was Hamilton in Baku normaal gesproken ook minstens derde geworden. Door de nulscore van beide heeft Max daar dus 'maar' hooguit tien punten 'verloren'.
Nou ja, +10pt had toch een voorsprong van 16pt betekend.

Als hij dan Brazili en Mexico kan winnen met Lewis op de tweede plek had hij een voorsprong van 30pt gehad voor de overige vier races.

Vier keer tweede worden achter Lewis en Lewis loopt 28pt in, dus was echt een wereld van verschil geweest. Als hij Mexico en Brazili niet kan winnen is het sowieso kansloos denk ik.
pi_201710566
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nou ja, +10pt had toch een voorsprong van 16pt betekend.

Als hij dan Brazili en Mexico kan winnen met Lewis op de tweede plek had hij een voorsprong van 30pt gehad voor de overige vier races.

Vier keer tweede worden achter Lewis = 28pt, dus was echt een wereld van verschil geweest. Als hij Mexico en Brazili niet kan winnen is het sowieso kansloos denk ik.
Nee joh. Hamilton kan die druk nu al niet aan. Hij had vandaag gewoon moeten pitten. Dit gaat genot worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door R-woud93 op 11-10-2021 20:54:08 ]
Gino ♥
pi_201710667
Eigenlijk begrijp ik de call van Hamilton om initieel niet te gaan pitten totaal niet. Als hij meteen nieuwe intermediates had opgehaald, had hij Perez normaalgesproken alsnog ingehaald en had hij P3 gepakt.

Nu zou hij - als zijn banden het zouden houden - ook P3 pakken. Maar met daarbij het grote risico dat je alsnog een bandenwissel moet doen en daardoor plekken verliest.

Wat viel er nou voor Hamilton te winnen dat dit risico waard was? Hij zal toch niet serieus hebben gedacht dat hij Verstappen nog in kon halen op zijn oude intermediates?
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_201710729
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:16 schreef SamCooke het volgende:
Eigenlijk begrijp ik de call van Hamilton om initieel niet te gaan pitten totaal niet. Als hij meteen nieuwe intermediates had opgehaald, had hij Perez normaalgesproken alsnog ingehaald en had hij P3 gepakt.

Nu zou hij - als zijn banden het zouden houden - ook P3 pakken. Maar met daarbij het grote risico dat je alsnog een bandenwissel moet doen en daardoor plekken verliest.

Wat viel er nou voor Hamilton te winnen dat dit risico waard was? Hij zal toch niet serieus hebben gedacht dat hij Verstappen nog in kon halen op zijn oude intermediates?
Hij was ook achter Leclerc geindigd dan toch? Al gokte die natuurlijk, misschien was daar hij daar wel voor gekomen als hij meteen stopte op dat moment
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 oktober 2021 @ 22:22:17 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201710730
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:16 schreef SamCooke het volgende:
Eigenlijk begrijp ik de call van Hamilton om initieel niet te gaan pitten totaal niet. Als hij meteen nieuwe intermediates had opgehaald, had hij Perez normaalgesproken alsnog ingehaald en had hij P3 gepakt.

Nu zou hij - als zijn banden het zouden houden - ook P3 pakken. Maar met daarbij het grote risico dat je alsnog een bandenwissel moet doen en daardoor plekken verliest.

Wat viel er nou voor Hamilton te winnen dat dit risico waard was? Hij zal toch niet serieus hebben gedacht dat hij Verstappen nog in kon halen op zijn oude intermediates?
Beetje zelfde "syndroom" als waar Norris last van had vorige GP. Als je op een plek rijdt is het lastig om die plek op te geven. Misschien dacht hij inderdaad dat hij Max nog kon pakken. Lewis is mentaal sowieso een slappe vaatdoek.

Als het goed gaat merk je er niks van, maar onder druk krijgt hij redelijk snel kortsluiting in zijn hoofd.
pi_201710812
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:22 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Hij was ook achter Leclerc geindigd dan toch? Al gokte die natuurlijk, misschien was daar hij daar wel voor gekomen als hij meteen stopte op dat moment
Ja, daar zat ik ook even aan te denken. Maar als je als Hamilton denkt dat je tot het einde op je eerste set intermediates kan rijden, dan moet je er van uitgaan dat Leclerc dat ook kan (die stond op dat moment nog gewoon eerste).
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  zondag 10 oktober 2021 @ 22:57:06 #13
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201711037
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:05 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Maar zonder de klapband van Max was Hamilton in Baku normaal gesproken ook minstens derde geworden. Door de nulscore van beide heeft Max daar dus 'maar' hooguit tien punten 'verloren'.
11, hij had de FL ;)
Rini dankjewel.
  zondag 10 oktober 2021 @ 23:01:10 #14
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201711079
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:27 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Ja, daar zat ik ook even aan te denken. Maar als je als Hamilton denkt dat je tot het einde op je eerste set intermediates kan rijden, dan moet je er van uitgaan dat Leclerc dat ook kan (die stond op dat moment nog gewoon eerste).
Ik heb de laatste 10 ronden nog zitten terugkijken zojuist. Ocon verliest vanaf een bepaald moment meer dan 5 seconden per ronde op de Alfa Romeo’s. Het risico dat de pace van Hamilton ook extreem ingekakt was lijkt me extreem groot. Die was zonder stop never nooit 3e gebleven. Vreemd dat het daar in de nabeschouwingen nauwelijks over ging, er was (achteraf) referentiemateriaal dat de pitstop echt wel verdedigde. Sterker nog: dat de call van Lewis om niet (en dus veel later) te stoppen onderuit haalt.
Rini dankjewel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 oktober 2021 @ 23:05:27 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201711120
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik heb de laatste 10 ronden nog zitten terugkijken zojuist. Ocon verliest vanaf een bepaald moment meer dan 5 seconden per ronde op de Alfa Romeo’s. Het risico dat de pace van Hamilton ook extreem ingekakt was lijkt me extreem groot. Die was zonder stop never nooit 3e gebleven. Vreemd dat het daar in de nabeschouwingen nauwelijks over ging, er was (achteraf) referentiemateriaal dat de pitstop echt wel verdedigde. Sterker nog: dat de call van Lewis om niet (en dus veel later) te stoppen onderuit haalt.
Nou ja, toen de keuze viel op buiten blijven, dan hadden ze er ook voor moeten gaan. Niet dit halfslachtige. Er is terecht kritiek op het alsnog binnenhalen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 oktober 2021 @ 23:14:00 #16
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201711185
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, toen de keuze viel op buiten blijven, dan hadden ze er ook voor moeten gaan. Niet dit halfslachtige. Er is terecht kritiek op het alsnog binnenhalen.
Zeker was het geen goede call. Maar ik denk dus dat buitenblijven achteraf nog desastreuzer had uitgepakt.
Rini dankjewel.
pi_201711208
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, toen de keuze viel op buiten blijven, dan hadden ze er ook voor moeten gaan. Niet dit halfslachtige. Er is terecht kritiek op het alsnog binnenhalen.
Maar de slechtste call was toch juist die van Hamilton om eerst buiten te blijven?
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 oktober 2021 @ 23:18:11 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201711215
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:16 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Maar de slechtste call was toch juist die van Hamilton om eerst buiten te blijven?
Correct
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201711217
Eerste keer F1 voor mij. Was wel leuk heur. Beetje koud en nattig wel. Hema poncho <3 Voor de rest heb ik niet zoveel met de F1 eigenlijk :$
  zondag 10 oktober 2021 @ 23:25:58 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_201711347
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, toen de keuze viel op buiten blijven, dan hadden ze er ook voor moeten gaan. Niet dit halfslachtige. Er is terecht kritiek op het alsnog binnenhalen.
Als ze zien dat Perez en Leclerk er heel waarschijnlijk overheen gaan, zou het zeer onverstandig zijn om alsnog door te gaan.
pi_201711548
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:18 schreef RoW_0 het volgende:
Eerste keer F1 voor mij. Was wel leuk heur. Beetje koud en nattig wel. Hema poncho <3 Voor de rest heb ik niet zoveel met de F1 eigenlijk :$
Oke hihi, hopuluk wast gessellug met de meide .____.
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:02:48 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201711550
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:04:45 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201711556
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, toen de keuze viel op buiten blijven, dan hadden ze er ook voor moeten gaan. Niet dit halfslachtige. Er is terecht kritiek op het alsnog binnenhalen.
Dat had Hamilton dan zelf moeten beslissen, bij Mercedes waren ze overigens ook bang dat de banden het zouden begeven.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201711565
Nog twee banen waar Max voor de winst kan gaan omdat deze banen net als de Red Bull ring hoog gelegen zijn.
De overige 4 banen zijn Mercedesland dus is mijn verwachting dat Lewis zijn achtste titel gaat behalen.
Mocht het ook inderdaad zo uitkomen wat ik zeer waarschijnlijk acht, Max heeft toch een zeer goed seizoen gedraaid met 1e of 2e plaatsen als hij er niet afgereden werd en natuurlijk die klapband niet te vergeten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:17:46 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201711601
quote:
14s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:22 schreef fathank het volgende:

[..]
Daar heb je Ziggo voor en de live timing app met een zelf gefantaseerd deep learning AI algoritme op de blockchain

Weet je precies hoeveel pk iedereen heeft en dat kun je dan weer verkopen als NFT

Dat je dat niet weet :')
Sorry. :@
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:26:07 #27
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201711634
quote:
7s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:09 schreef bedachtzaam het volgende:
Nog twee banen waar Max voor de winst kan gaan omdat deze banen net als de Red Bull ring hoog gelegen zijn.
De overige 4 banen zijn Mercedesland
Hoe kom jij tot deze merkwaardige conclusie?

Austin, Mexico en Brazilie gaat RB het gewoon goed doen. Qatar is de grote onbekende. De laatste twee heeft Mercedes mogelijk een klein voordeel.

Ik weet niet naar welke races jij hebt gekeken, maar Max is dit seizoen drie keer door een Mercedes te grazen genomen en heeft 1 tyrefailure gekend. Alle andere races was hij 1 ste (7 keer) of 2de (5 keer). Dus roepen dat 'de overige 4 banen' Mercedesland zijn, is echt nergens op gebaseerd.

Perez' race vandaag kon wel eens heel cruciaal blijken aan het eind van het seizoen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:28:28 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201711643
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hoe kom jij tot deze merkwaardige conclusie?

Austin, Mexico en Brazilie gaat RB het gewoon goed doen. Qatar is de grote onbekende. De laatste twee heeft Mercedes mogelijk een klein voordeel.

Ik weet niet naar welke races jij hebt gekeken, maar Max is dit seizoen drie keer door een Mercedes te grazen genomen en heeft 1 tyrefailure gekend. Alle andere races was hij 1 ste (7 keer) of 2de (5 keer). Dus roepen dat 'de overige 4 banen' Mercedesland zijn, is echt nergens op gebaseerd.

Perez' race vandaag kon wel eens heel cruciaal blijken aan het eind van het seizoen. ^O^
Mercedes lijkt wel een serieuze upgrade te hebben gekregen sinds de laatste plotselinge motorwissels van HAM en BOT.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:33:03 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201711664
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:28 schreef -XOR- het volgende:

Mercedes lijkt wel een serieuze upgrade te hebben gekregen sinds de laatste plotselinge motorwissels van HAM en BOT.
Gebaseerd op wat? Ik zag vandaag een Mercedes en een RB simultaan het start-finish straight op gaan en vrijwel naast elkaar blijven. De RB pakte vervolgens gewoon zijn plek weer terug en de coureur was niet eens Max Verstappen.

En Bottas heeft de nieuwe motor al langer. Ik weet niet of je je de performance van Bottas tijdens de GP van Rusland nog kunt herinneren?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:54:02 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201711736
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:06 schreef Balhaar66 het volgende:
En alsnog gaat het over Hamilton. Deze man is gewoon veruit de beste in het veld, elke tooic over Max verzand in Hamilton gebash.

Hamilton wordt kampioen, mark my words
Marked.

I will make you eat them. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201711857
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mercedes lijkt wel een serieuze upgrade te hebben gekregen sinds de laatste plotselinge motorwissels van HAM en BOT.
Motoren nemen altijd een beetje in vermogen af naarmate ze ouder worden, en voor dit weekend heb ik iemand horen zeggen dat deze afname bij Mercedes motoren relatief erger is dan bij andere motoren. Kan me niet herinners wie dat zei, maar was waarschijnlijk op Sky. Dat kan verklaren waarom Bottas het sinds zijn motorwissel goed doet en Hamilton dit weekend ook sneller leek dan in afgelopen races.
In the coolest little capital of the world
  maandag 11 oktober 2021 @ 02:03:27 #32
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_201711862
Ik krijg steeds meer en meer het gevoel dat Max een van de supertalenten zonder titel gaat worden.

Lewis laat wel duidelijk steekjes vallen dit jaar, maar is ook wel gedreven aangezien hij volgend jaar de toekomstplannen van Mercedes naast hem krijgt.
Schapen zijn relax.
  maandag 11 oktober 2021 @ 07:22:40 #33
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_201712420
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Gebaseerd op wat? Ik zag vandaag een Mercedes en een RB simultaan het start-finish straight op gaan en vrijwel naast elkaar blijven. De RB pakte vervolgens gewoon zijn plek weer terug en de coureur was niet eens Max Verstappen.

En Bottas heeft de nieuwe motor al langer. Ik weet niet of je je de performance van Bottas tijdens de GP van Rusland nog kunt herinneren?
Was het de red bull van Max geweest dan waren er 2 van de baan geschoven. Maar goed, Perez was langzamer rechtdoor en remde veel later!
Die Scheie bleibt gleich, nur die Fliegen ndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_201712538
quote:
7s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:09 schreef bedachtzaam het volgende:
Nog twee banen waar Max voor de winst kan gaan omdat deze banen net als de Red Bull ring hoog gelegen zijn.
De overige 4 banen zijn Mercedesland dus is mijn verwachting dat Lewis zijn achtste titel gaat behalen.
Mocht het ook inderdaad zo uitkomen wat ik zeer waarschijnlijk acht, Max heeft toch een zeer goed seizoen gedraaid met 1e of 2e plaatsen als hij er niet afgereden werd en natuurlijk die klapband niet te vergeten.
Waarom wordt aangenomen dat hoger gelegen banen in het voordeel van Red Bull zijn?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_201712556
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 07:52 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]
Waarom wordt aangenomen dat hoger gelegen banen in het voordeel van Red Bull zijn?
Dat is de vraag. In het verleden had Mercedes op die banen last van koeling problemen. Maar aangezien zij hun koeling inmiddels hebben aangepast en RB inmiddels veel meer vermogen uit hun motor haalt, is het gewoon ook op dat vlak koffiedik kijken.

Al dat Mercedesbaan RedBullbaan geleuter is gebaseerd op resultaten in het verleden, die helemaal niet meer relevant hoeven te zijn.
pi_201712605
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 07:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is de vraag. In het verleden had Mercedes op die banen last van koeling problemen. Maar aangezien zij hun koeling inmiddels hebben aangepast en RB inmiddels veel meer vermogen uit hun motor haalt, is het gewoon ook op dat vlak koffiedik kijken.

Al dat Mercedesbaan RedBullbaan geleuter is gebaseerd op resultaten in het verleden, die helemaal niet meer relevant hoeven te zijn.
Ja precies. Komt volgens mij vooral uit de tijd dat RB/Honda nog een pk-tekort op Mercedes had wat in Mexico deels werd gecompenseerd door de ijle lucht.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:03:33 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201712609
Veel geklaag hier, maar P2 in Rusland was echt het best mogelijke resultaat van achteraf en P2 in Turkije - met Hamilton buiten het podium - terwijl Mercedes de snellere auto had is natuurlijk ook gewoon uitstekend.

Dit kampioenschap wordt gewoon pas helemaal op het eind beslist.
pi_201712644
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Veel geklaag hier, maar P2 in Rusland was echt het best mogelijke resultaat van achteraf en P2 in Turkije - met Hamilton buiten het podium - terwijl Mercedes de snellere auto had is natuurlijk ook gewoon uitstekend.

Dit kampioenschap wordt gewoon pas helemaal op het eind beslist.
Zullen de sjeiks in abu dahbi leuk vinden, want dat is ook een aantal jaartjes terug dat het kampioenschap werd beslist bij die GP.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_201712657
Max wordt dit jaar gewoon wereldkampioen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:21:31 #40
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201712685
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:13 schreef babylon het volgende:
Max wordt dit jaar gewoon wereldkampioen.
Ondanks dat Hamilton niet bovenaan staat, heeft hij wel de betere papieren (lees snellere auto met versere krachtbron).
pi_201712696
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ondanks dat Hamilton niet bovenaan staat, heeft hij wel de betere papieren (lees snellere auto met versere krachtbron).
Ik zie geen vraagteken in mijn post :Y)
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:44:54 #42
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201712837
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ondanks dat Hamilton niet bovenaan staat, heeft hij wel de betere papieren (lees snellere auto met versere krachtbron).
Die versere krachtbron is precies 1 race oud. Daarbij heeft Max met motor 3 alleen in Hongarije, 2 rondjes Belgi, Nederland en Itali 2/3e race gereden.

Maar snellere auto klopt. Ik vind het seizoen sterk op de strijd Alonso-Vettel uit 2012 lijken. Vettel en RBR destijds met de veel snellere auto, maar wel met meer fouten. Alonso die een comfortabele voorsprong neemt, maar die ziet verdwijnen door 2 startongelukken buiten zijn schuld en Vettel die in die races (Belgi en Japan) profiteert met een 2e en eerste plek. Uiteindelijk in de eindfase zet Vettel dan een reeks neer en komt Alonso alleen nog tot knappe 2e plaatsen, maar verliest het uiteindelijk wel.

Enfin, gewoon een parallel uit het verleden. Natuurlijk zal het dit jaar anders aflopen ;)
Rini dankjewel.
  maandag 11 oktober 2021 @ 08:50:27 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201712872
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:13 schreef babylon het volgende:
Max wordt dit jaar gewoon wereldkampioen.
Sowieso gaat-ie de komende drie races winnen, let maar op :7
pi_201712948
Hoe komt iedereen erbij dat COTA opeens een Red Bull baan zou zijn? En in Mexico ging het in het verleden vooral goed door de Renault krachtbron. Jullie moeten weten dat ik het somber inzie voor jullie idool Max Verstappen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201712952
twitter


Lewis 1e setje inters
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:10:24 #46
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201712990
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoe komt iedereen erbij dat COTA opeens een Red Bull baan zou zijn? En in Mexico ging het in het verleden vooral goed door de Renault krachtbron. Jullie moeten weten dat ik het somber inzie voor jullie idool Max Verstappen.
The cringe is real.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201713009
Gister was trouwens ook pas de eerste keer dat Max achter Bottas finishde dit seizoen. Maar zoals eerder gezegd heb ik eerder het idee dat RB hier iets fout deed dan Merc iets goeds (gezien het veel kleinere gat naar het midfield). Mochten Brazili en Mexico echt RB banen blijken te zijn dan zou het wel fijn zijn als Checo er ook nog 2x voor Lulu kan staan. Dat scheelt toch 6 punten. En tel daarbij op dat Max het hele seizoen ijzersterk is geweest en Lulu ook echt meerdere keren steken heeft laten vallen dan zie ik het eerder gebeuren dat Lulu nog ergens punten laten liggen dan dat Max dat doet.
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:13:05 #48
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201713012
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoe komt iedereen erbij dat COTA opeens een Red Bull baan zou zijn? En in Mexico ging het in het verleden vooral goed door de Renault krachtbron. Jullie moeten weten dat ik het somber inzie voor jullie idool Max Verstappen.
Ik denk omdat COTA een circuit was waar ze in het verleden relatief dichtbij zaten. Max reed een keer van P16 naar het podium. Zat er altijd goed bij, wie weet dus.
Mexico won ie met Renault inderdaad 2x, maar was in 2019 in de kwalificatie met Honda ook extreem dominant, tot de penalty. Ik denk niet dat ze daar zelf beter zijn, maar het voordeel van Mercedes wel minder
Rini dankjewel.
pi_201713211
quote:
10s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
The cringe is real.
Kun je misschien normaal deelnemen aan de discussie, of is dat teveel gevraagd soms? We zitten hier niet op TikTok of in een WhatsApp groep voor basisschoolkinderen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:35:08 #50
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201713225
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Kun je misschien normaal deelnemen aan de discussie, of is dat teveel gevraagd soms? We zitten hier niet op TikTok of in een WhatsApp groep voor basisschoolkinderen.
kan je zelf dan toch ook wel eens proberen,
quote:
Jullie moeten weten dat ik het somber inzie voor jullie idool Max Verstappen.
is hogeschoolwerk?
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:36:14 #51
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201713232
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Kun je misschien normaal deelnemen aan de discussie, of is dat teveel gevraagd soms? We zitten hier niet op TikTok of in een WhatsApp groep voor basisschoolkinderen.
Niet zo huilen, als je uitdeelt mag je ook incasseren, met je "idool Verstappen".
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:38:21 #52
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201713257
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
kan je zelf dan toch ook wel eens proberen,
[..]
is hogeschoolwerk?
Joh de frustratie druipt er toch vanaf bij hem? Laten we zijn woede uitbarstingen maar even nemen voor wat het is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201713380
lol, als je het somber inziet voor Max Verstappen dan kan men dit op dit forum al niet hendelen en krijg je zijn fanboys op je dak. Hij kwam er gisteren geen moment aan te pas ten opzichte van Bottas, lijkt me tamelijk zorgwekkend. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen? Nu hebben jullie jezelf wijsgemaakt dat COTA opeens een Red Bull baan zou zijn? Dat blijkt nergens uit. Nou ja, ik vermaak me kostelijk in ieder geval.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:49:18 #54
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201713399
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:12 schreef opreis het volgende:
Gister was trouwens ook pas de eerste keer dat Max achter Bottas finishde dit seizoen. Maar zoals eerder gezegd heb ik eerder het idee dat RB hier iets fout deed dan Merc iets goeds (gezien het veel kleinere gat naar het midfield). Mochten Brazili en Mexico echt RB banen blijken te zijn dan zou het wel fijn zijn als Checo er ook nog 2x voor Lulu kan staan. Dat scheelt toch 6 punten. En tel daarbij op dat Max het hele seizoen ijzersterk is geweest en Lulu ook echt meerdere keren steken heeft laten vallen dan zie ik het eerder gebeuren dat Lulu nog ergens punten laten liggen dan dat Max dat doet.
Wat vooral lekker zou zijn is als RBR weer zoals in het begin van het seizoen direct de juiste set-up heeft in een weekend. Wat je nu ziet is dat ze in Turkije (en ook eerdere weekenden) in het begin van het weekend echt traag lijken te zijn (achter Mercedes, maar ook McLaren en / of Ferrari). Gaandeweg trekken ze dan wat bij met Q3 als ultiem hoogtepunt waar Max dan nt aan 3e wordt waardoor de schade zeer beperkt blijft. Maar echt de lakens uitdelen lukt dan niet (meer). Wat dat betreft is het nu al een paar weken precies andersom dan aan het begin. Toen worstelde Merc en liet die auto zich extreem moeilijk afstellen. Buiten de enorme stap die dat team gezet heeft (ook qua vermogen waarmee ze kunnen rijden) kan RBR daar echt winst boeken.
Rini dankjewel.
  maandag 11 oktober 2021 @ 09:53:23 #55
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201713431
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
lol, als je het somber inziet voor Max Verstappen dan kan men dit op dit forum al niet hendelen en krijg je zijn fanboys op je dak. Hij kwam er gisteren geen moment aan te pas ten opzichte van Bottas, lijkt me tamelijk zorgwekkend. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen? Nu hebben jullie jezelf wijsgemaakt dat COTA opeens een Red Bull baan zou zijn? Dat blijkt nergens uit. Nou ja, ik vermaak me kostelijk in ieder geval.
Volgens mij ontkent helemaal niemand hier het zorgwekkende performance verlies de laatste races. En volgens mij heb ik vrij normaal betoogd waarom ik denk dat ze op COTA wel dichterbij zitten (2019 vlak achter HAM geindigd, 2018 2e, vlak achter Kimi en voor Lewis, 2017 die fraaie inhaalrace waarbij hij uiteindelijk een penalty kreeg). In Rusland, Belgi en op Monza zaten ze traditioneel altijd al ver achter Mercedes. In Hongarije vreemd genoeg ook (iedereen roept jaarlijks dat het een RB-baan is, maar dat is het in de praktijk nooit).

Het geeft geen enkele garantie, maar het biedt wel hoop.
Rini dankjewel.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:04:29 #56
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201713532
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Wat vooral lekker zou zijn is als RBR weer zoals in het begin van het seizoen direct de juiste set-up heeft in een weekend. Wat je nu ziet is dat ze in Turkije (en ook eerdere weekenden) in het begin van het weekend echt traag lijken te zijn (achter Mercedes, maar ook McLaren en / of Ferrari). Gaandeweg trekken ze dan wat bij met Q3 als ultiem hoogtepunt waar Max dan nt aan 3e wordt waardoor de schade zeer beperkt blijft. Maar echt de lakens uitdelen lukt dan niet (meer). Wat dat betreft is het nu al een paar weken precies andersom dan aan het begin. Toen worstelde Merc en liet die auto zich extreem moeilijk afstellen. Buiten de enorme stap die dat team gezet heeft (ook qua vermogen waarmee ze kunnen rijden) kan RBR daar echt winst boeken.
het lijkt erop dat Mercedes gewoon wat vermogen heeft gevonden of iig meer gebruikt waardoor ze ook weer wat meer mogelijkheden hebben met vleugelafstelling, kan dat niet los zien van de vermeende slijtage die ze nu hebben, het 3 motoren/jaar hebben ze gewoon losgelaten om competitief te blijven.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:05:26 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_201713540
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
lol, als je het somber inziet voor Max Verstappen dan kan men dit op dit forum al niet hendelen en krijg je zijn fanboys op je dak. Hij kwam er gisteren geen moment aan te pas ten opzichte van Bottas, lijkt me tamelijk zorgwekkend. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen? Nu hebben jullie jezelf wijsgemaakt dat COTA opeens een Red Bull baan zou zijn? Dat blijkt nergens uit. Nou ja, ik vermaak me kostelijk in ieder geval.
Niemand zegt dat COTA een rb-baan is, zou ook wel wat zijn met 0 overwinningen de laatste 5 jaar. Het is daar wel historisch gezien een close race en dat biedt perspectief kijkende naar dit jaar.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:06:57 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201713559
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Nou ja, ik vermaak me kostelijk in ieder geval.
Je komt vooral heel geforceerd over :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201713614
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
lol, als je het somber inziet voor Max Verstappen dan kan men dit op dit forum al niet hendelen en krijg je zijn fanboys op je dak. Hij kwam er gisteren geen moment aan te pas ten opzichte van Bottas, lijkt me tamelijk zorgwekkend. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen? Nu hebben jullie jezelf wijsgemaakt dat COTA opeens een Red Bull baan zou zijn? Dat blijkt nergens uit. Nou ja, ik vermaak me kostelijk in ieder geval.
Het probleem is niet dat je het somber inziet voor Max... Het probleem is dat je het misbruikt om je af te zetten tegen zijn fans. Door bewoordingen als "jullie idool Max" te gebruiken geef je een extra 'lekker puh' gehalte aan je mening die
1. Niet relevant is voor de discussie, en
2. Jezelf en Max fans in een hoek plaatst waarbij je alleen maar recht tegenover elkaar staat.

Het is niet raar dat je daar commentaar op krijgt. In de discussies waar je vooral op de inhoud bezig bent verloopt het namelijk wel prima, zonder dat soort reacties. Dus misschien ligt het niet aan de 'max fans', maar meer aan je eigen opmerkingen.

In het verleden ging het niet vooral goed door de Renault krachtbron. Het ging vooral goed omdat het voordeel voor Mercedes wegviel vanwege hun noodzaak voor zuurstofrijke lucht. Iets wat niet veranderd is in de jaren. Mercedes zal tot een nieuw motorreglement altijd problemen ondervinden op hogere banen. Wellicht iets minder, maar die Honda is ook beter geworden, dus het verschil blijft bestaan. Daarbij ligt de baan zelf de RBR ook gewoon beter, met slechts 1 lang recht stuk, en daarna vooral korte bochten, afgewisseld met veel richtingsveranderingen op medium snelheid. Dus plekken waar de RBR gewoon goed behoort te handelen.

COTA is ook zo'n plek waar de Merc qua topsnelheid de overhand heeft, maar er heel veel medium snelheid richtingsveranderingen zijn, waar de Bull gewoon goed werkt. Dat zou in het voordeel voor Max moeten zijn. Na start/finish achter een Merc door de hairpin gaan, dan goed bij blijven in die esses, en in de DRS zitten voor het lange rechte stuk, om er vervolgens voorbij te gaan in de 2e hairpin en in dat bochtige gedeelte uit de DRS te kruipen.

Maar goed, allemaal theorie, en we moeten het nog maar zien. Het is dit seizoen geen gegeven dat de RBR onderdoet voor de Merc, dus alles is nog mogelijk.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:13:14 #60
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201713618
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
het lijkt erop dat Mercedes gewoon wat vermogen heeft gevonden of iig meer gebruikt waardoor ze ook weer wat meer mogelijkheden hebben met vleugelafstelling, kan dat niet los zien van de vermeende slijtage die ze nu hebben, het 3 motoren/jaar hebben ze gewoon losgelaten om competitief te blijven.
Dat zou kunnen ja, gecombineerd met een upgrade waarmee ze de koeling beter voor elkaar hebben.
Rini dankjewel.
pi_201713680
Ik vind het gewoon kinderachtig wanneer mensen fan van iemand zijn en ze diegene vervolgens met oogkleppen en een oranje bril op te vuur en te zwaard verdedigen. Dat vind ik echt iets voor basisschoolkinderen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:20:49 #62
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201713687
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het gewoon kinderachtig wanneer mensen fan van iemand zijn en ze diegene vervolgens met oogkleppen en een oranje bril op te vuur en ter zwaard verdedigen. Dat vind ik echt iets voor basisschoolkinderen.
Ik vind het vooral grappig om te zien hoe geforceerd je mensen weg wil zetten als fanboy als je een keer op je postgedrag wordt aangesproken. Alles om maar niet onder ogen te willen zien dat je gefrustreerd bent denk.

Ik zal je even een bloemlezing geven:

quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Nou ja, ik vermaak me kostelijk in ieder geval.
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind niet dat Mercedes echt tactisch gefaald heeft. Het probleem was denk ik dat Perez eerder binnen kwam (wat je evt als tactische blunder van Mercedes kunt beschouwen) waardoor Lewis er na een stop altijd weer achter terecht was gekomen. Daardoor hadden ze waarschijnlijk geen zin om hem binnen te halen en leek het beter om maar door te rijden maar toen dat onhaalbaar bleek had Lewis geen zin om binnen te komen. Dus uiteindelijk kreeg je deze rare halfbakken strategie met een late pitstop. P4 was waarschijnlijk het maximaal haalbare geweest dus de schade is beperkt gebleven.
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 20:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Van Gameren heeft er wel duidelijk de beste kijk op van die hele Ziggo club. Ik hoop dat hij de anchorman van Viaplay wordt. Hij wordt nu klein gehouden door al die over het paard getilde blaaskaken.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoe komt iedereen erbij dat COTA opeens een Red Bull baan zou zijn? En in Mexico ging het in het verleden vooral goed door de Renault krachtbron. Jullie moeten weten dat ik het somber inzie voor jullie idool Max Verstappen.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Kun je misschien normaal deelnemen aan de discussie, of is dat teveel gevraagd soms? We zitten hier niet op TikTok of in een WhatsApp groep voor basisschoolkinderen.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
lol, als je het somber inziet voor Max Verstappen dan kan men dit op dit forum al niet hendelen en krijg je zijn fanboys op je dak. Hij kwam er gisteren geen moment aan te pas ten opzichte van Bottas, lijkt me tamelijk zorgwekkend. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen? Nu hebben jullie jezelf wijsgemaakt dat COTA opeens een Red Bull baan zou zijn? Dat blijkt nergens uit.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Jij komt heel kinderachtig over. :s)
Je hoeft echt niet in de bres te springen voor je grote idool Max Verstappen. Als jij morgen onder een trein komt dan zal hij daar op zijn beurt geen seconde van wakker liggen in zijn rooftop penthouse in Monte Carlo. Dus waarom maak je je wel druk om hem?
Je komt niet echt over als iemand die zich "kostelijk vermaakt".
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201713714
quote:
6s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik vind het vooral grappig om te zien hoe geforceerd je mensen weg wil zetten als fanboy als je een keer op je postgedrag wordt aangesproken. Alles om maar niet onder ogen te willen zien dat je gefrustreerd bent denk.

Ik zal je even een bloemlezing geven:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Je komt echt niet over als iemand die zich "kostelijk vermaakt".
Wat is dit nou allemaal weer dan? Probeer je als een soort FBI profiler mijn persoonlijkheid en beweegredenen in kaart te brengen? Beangstigend.

Laat me gewoon met rust!
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:26:18 #64
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201713751
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Wat is dit nou allemaal weer dan? Probeer je als een soort FBI profiler mijn persoonlijkheid en beweegredenen in kaart te brengen? Beangstigend.

Laat me gewoon met rust!
Aw, en nu de slachtofferkaart spelen, al je andere opties zijn op?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:30:50 #65
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201713798
Kunnen we het gewoon hebben over de GP van Turkije? }:|
Rini dankjewel.
pi_201713815
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het gewoon kinderachtig wanneer mensen fan van iemand zijn en ze diegene vervolgens met oogkleppen en een oranje bril op te vuur en te zwaard verdedigen. Dat vind ik echt iets voor basisschoolkinderen.
Zijn het oogkleppen, of is dat jouw perceptie van een reactie die het niet eens is met de jouwe?

Echt inhoudelijk reageren doe je ook niet. Je probeert reacties uit te lokken, zodat je daarop geagiteerd kunt reageren. Misschien omdat je denkt dat je op die manier je niet onderbouwde mening kracht bij kunt zetten, maar je plaatst alleen ad homs (het feit of iemand een fanboy is heeft geen betekenis in de validiteit van zijn/haar argument, bewijs van het tegendeel daarentegen wel), valse dilemmas (als je niet tegen Max bent, ben je dus een fanboy) en ignoratio elenchi (het vermijden van antwoorden op daadwerkelijke argumenten, en alleen reageren op betekenisloze toevoegingen aan dat argument). Daarnaast lever je alleen meningen zonder deze te onderbouwen om een discussie te beginnen. Dat is niet hoe een debat of discussie werkt.

Edit: Zoals ik al eerder zij doe je dit niet continu. Soms komt er wel degelijk iets zinnigs uit je, en daar kan dan ook een zinvolle discussie uit voortvloeien. In dit geval echter niet.
pi_201713818
quote:
10s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:25 schreef Divje het volgende:

[..]
Ga weg dan _O- Huilie :*

Of nee, blijf! Ik vermaak me kostelijk :)
Het is toch eng wanneer iemand een dergelijke analyse van je probeert te maken? Nou, dan vermaak ik me niet kostelijk meer.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201713888
Sinds de Red Bull Ring is de RB niet meer uitgesproken de snelste geweest op een circuit, dus dat zegt genoeg en is enigszins verontrustend. Dat maakt Mercedes dus ook gewoon de favoriet, ondanks al het slappe gelul van Toto en vriendjes.
Jack does it in real time...
pi_201713938
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Kunnen we het gewoon hebben over de GP van Turkije? }:|
Prima. Ik drop wel weer een hottake.

Bottas zijn win gister was de meest straight forward win van Mercedes dit jaar. Vertrekken vanaf P1 en de hele race onder controle. Het deed ook enigzins denken aan Max in Oostenrijk en het was simpeler dan Max in Zandvoort. Het was een win zoals Lulu er eigenlijk al meerdere had kunnen (of misschien wel moeten) hebben als 7voudig WDC in een auto die bij tijden comfortabel het beste was (Hongarije, Monza en Rusland om er enkele te noemen).
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:14:12 #70
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201714278
quote:
10s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:25 schreef Divje het volgende:

[..]
Ga weg dan _O- Huilie :*
Hij heeft al zovaak beloofd weg te blijven, maar blijft maar terug komen :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:26:01 #71
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201714394
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:40 schreef opreis het volgende:

[..]
Prima. Ik drop wel weer een hottake.

Bottas zijn win gister was de meest straight forward win van Mercedes dit jaar. Vertrekken vanaf P1 en de hele race onder controle. Het deed ook enigzins denken aan Max in Oostenrijk en het was simpeler dan Max in Zandvoort. Het was een win zoals Lulu er eigenlijk al meerdere had kunnen (of misschien wel moeten) hebben als 7voudig WDC in een auto die bij tijden comfortabel het beste was (Hongarije, Monza en Rusland om er enkele te noemen).
Dus Bottas > Hamilton? We zijn er weer, de opreis lulu reeks.
pi_201714533
Ik maak me eerlijk gezegd ook wel een beetje zorgen over de pace van Mercedes de laatste paar races. Het feit dat zelfs een zouteloze coureur als Bottas zo makkelijk naar de winst rijdt, belooft imo niet veel goeds. Laten we hopen dat Red Bull gewoon een wat minder weekend had, maar damn... :'(
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:56:35 #73
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201714784
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:38 schreef DjVero het volgende:
Ik maak me eerlijk gezegd ook wel een beetje zorgen over de pace van Mercedes de laatste paar races. Het feit dat zelfs een zouteloze coureur als Bottas zo makkelijk naar de winst rijdt, belooft imo niet veel goeds. Laten we hopen dat Red Bull gewoon een wat minder weekend had, maar damn... :'(
Dat niet alleen, de stop zo laat van Hamilton is ook veelzeggend. Natuurlijk was er een kans op een klapband van Hamilton, maar met die pitstop namen ze genoegen met P5 die race en puntverlies in plaats van risico te nemen en zo kort mogelijk bij Verstappen te blijven in het WK. Mercedes weet dus dondersgoed dat op de nog resterende banen, Hamilton met de Mercedes echt wel het verschil kan maken en de titel kan opeisen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:01:20 #74
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201714840
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:56 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat niet alleen, de stop zo laat van Hamilton is ook veelzeggend. Natuurlijk was er een kans op een klapband van Hamilton, maar met die pitstop namen ze genoegen met P5 die race en puntverlies in plaats van risico te nemen en zo kort mogelijk bij Verstappen te blijven in het WK. Mercedes weet dus dondersgoed dat op de nog resterende banen, Hamilton met de Mercedes echt wel het verschil kan maken en de titel kan opeisen.
dat vind ik wel een vreemde theorie gebaseerd op een fout
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:03:12 #75
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201714868
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat vind ik wel een vreemde theorie gebaseerd op een fout
Dat mag jij vinden, maar op welke fout doel je?
De eerste call van Mercedes was de juiste, echter wilde Hamilton door waardoor hij te laat naar binnen kwam.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:04:03 #76
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201714876
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:03 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden, maar op welke fout doel je?
De eerste call van Mercedes was de juiste, echter wilde Hamilton door waardoor hij te laat naar binnen kwam.
dan is het toch een fout
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:06:01 #77
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201714908
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
dan is het toch een fout
Van Hamilton ja dat hij niet direct gehoor gaf aan z’n teamcall. Maar dat staat los van de achterliggende gedachte achter die teamcall.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:11:53 #78
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201714971
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Van Hamilton ja dat hij niet direct gehoor gaf aan z’n teamcall. Maar dat staat los van de achterliggende gedachte achter die teamcall.
Als hij gehoor had gegeven aan die eerste teamcall was hij hoogstwaarschijnlijk 3e geworden, dat ze hem later alsnog binnenriepen heeft hem behoed van misschien nog wel 2 plekken verlies dus in hoeverre is dat strategisch tov de races die gaan komen?
pi_201715013
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:56 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat niet alleen, de stop zo laat van Hamilton is ook veelzeggend. Natuurlijk was er een kans op een klapband van Hamilton, maar met die pitstop namen ze genoegen met P5 die race en puntverlies in plaats van risico te nemen en zo kort mogelijk bij Verstappen te blijven in het WK. Mercedes weet dus dondersgoed dat op de nog resterende banen, Hamilton met de Mercedes echt wel het verschil kan maken en de titel kan opeisen.
Ik denk dat het puur verlies minimalisatie was dat ze die stop nog maakten. Het was in eerste instantie een fout van Hamilton. Die had gewoon binnen moeten komen toen het team het zei. Echter toen hij ze overruled had moesten die banden het ook volhouden. En toen de tijden van Hamilton langzaam richting een seconde per ronde te langzaam gingen hebben ze hem alsnog binnengehaald. Ook die inters zouden anders tegen een klif aanlopen, en dan was ie nog verder weggezakt. Toen was het al te laat, en kwamen de inters pas in de laatste 2 ronden weer op gang (1:33.0 en 1:32.8). Als hij de stop gewoon vlak na Checo had gemaakt, dan had hij de laatste 7 a 8 ronden nog flink door kunnen trappen om P3 te behalen. Dat was nu echt niet meer mogelijk.

Dus nee, ik denk niet dat het een bewuste keuze was om hem alsnog binnen te halen wetende dat ze het kampioenschap alsnog simpel konden winnen, maar dat het een moetje was omdat ie anders 7e was geworden, met NOG meer achterstand (Lando was op P7 2 seconden per ronde sneller, en lag op maar 25 seconden achterstand t.o.v. Hamilton op het moment van Ham's pitstop). Als de banden van de klif af gingen was dat een zekerheidje voor Lando geweest. Dit was de enige manier om P5 vast te houden. En het scheelde nu al weinig.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:20:31 #80
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201715071
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als hij gehoor had gegeven aan die eerste teamcall was hij hoogstwaarschijnlijk 3e geworden, dat ze hem later alsnog binnenriepen heeft hem behoed van misschien nog wel 2 plekken verlies dus in hoeverre is dat strategisch tov de races die gaan komen?
Hoogswaarschijnlijk 3e? Dus voor Perez?
Nou nee, dat denk ik dus niet. Hij reed op een betere positie dan dat hij met pitstop zou kunnen behalen. Die stop was er eentje uit zekerheid en consolideren in plaats van positie verdedigen met een wat groter risico op uitval. De rondetijden van Hamilton waren niet dermate dramatisch dat hij de tijd die hij verloor door te pitten met nieuwe inters wel ff goed zou maken. Zeker omdat de nieuwe inters de eerste rondjes helemaal niet sneller waren dan de oude.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:23:37 #81
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201715114
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:20 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hoogswaarschijnlijk 3e? Dus voor Perez?
Nou nee, dat denk ik dus niet. Hij reed op een betere positie dan dat hij met pitstop zou kunnen behalen. Die stop was er eentje uit zekerheid en consolideren in plaats van positie verdedigen met een wat groter risico op uitval. De rondetijden van Hamilton waren niet dermate dramatisch dat hij de tijd die hij verloor door te pitten met nieuwe inters wel ff goed zou maken. Zeker omdat de nieuwe inters de eerste rondjes helemaal niet sneller waren dan de oude.
ik ben niet de enige die er zo over denkt
quote:
But Lewis Hamilton certainly was. He finished fifth from his 11th-place grid penalty starting position, might have finished third had he come in when the Mercedes team originally called him, might have won had he stayed out long enough to get onto slicks had the track dried like a normal one once the rain stopped with about 20 laps to go. But it didn’t.
https://the-race.com/form(...)urkish-gp-went-awry/

en dan nog wat heeft dat met de volgende races te maken?
pi_201715129
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het gewoon kinderachtig wanneer mensen fan van iemand zijn en ze diegene vervolgens met oogkleppen en een oranje bril op te vuur en te zwaard verdedigen. Dat vind ik echt iets voor basisschoolkinderen.
Zoek eens op wat het woord nuance betekent, dan leer je nog eens wat.
Het is koud, het is guur....
pi_201715253
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus Bottas > Hamilton? We zijn er weer, de opreis lulu reeks.
Nee. Lulu > Bottas by far/overduidelijk. Maar dat iemand als Bottas het nu kan, laat zien dat Lulu eigenlijk ook wel een aantal van had moeten hebben. Met name Monza (outqualified door Bottas en naar achter gegaan in de sprintrace + race), Rusland (slechte quali waardoor hij niet van pole de wedstrijd kon domineren), Hongarije (enige van de top 6 zonder problemen) stuk voor stuk races waar mercedes de beste auto leek te hebben. Zonder extreem dominante auto vind ik hem tegenvallen voor iemand met zijn records.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:34:22 #84
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_201715275
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het gewoon kinderachtig wanneer mensen fan van iemand zijn en ze diegene vervolgens met oogkleppen en een oranje bril op te vuur en te zwaard verdedigen. Dat vind ik echt iets voor basisschoolkinderen.
Misschien moet je het kind in je eens wat vaker naar boven laten komen, dan reageer je niet meer als een of andere gefrustreerde saaie dropveter.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:40:18 #85
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201715363
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:32 schreef opreis het volgende:

[..]
Nee. Lulu > Bottas by far/overduidelijk. Maar dat iemand als Bottas het nu kan, laat zien dat Lulu eigenlijk ook wel een aantal van had moeten hebben. Met name Monza (outqualified door Bottas en naar achter gegaan in de sprintrace + race), Rusland (slechte quali waardoor hij niet van pole de wedstrijd kon domineren), Hongarije (enige van de top 6 zonder problemen) stuk voor stuk races waar mercedes de beste auto leek te hebben. Zonder extreem dominante auto vind ik hem tegenvallen voor iemand met zijn records.
Gisteren maakt hij ook weer 2 duidelijke fouten, de eerste was inschatting over pitten of niet en de 2e was z'n nieuwe intermediates in no time naar de kloten rijden na z'n pitstop, aan die dingen kan je wel zien dat de druk er bij hem meer op lijkt te staan dan bij Verstappen, Bottas was dit weekend uitstekend maar daar heeft hij er ook wel te weinig van gehad dit jaar.
pi_201715465
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hoe kom jij tot deze merkwaardige conclusie?

Austin, Mexico en Brazilie gaat RB het gewoon goed doen. Qatar is de grote onbekende. De laatste twee heeft Mercedes mogelijk een klein voordeel.

Ik weet niet naar welke races jij hebt gekeken, maar Max is dit seizoen drie keer door een Mercedes te grazen genomen en heeft 1 tyrefailure gekend. Alle andere races was hij 1 ste (7 keer) of 2de (5 keer). Dus roepen dat 'de overige 4 banen' Mercedesland zijn, is echt nergens op gebaseerd.

Perez' race vandaag kon wel eens heel cruciaal blijken aan het eind van het seizoen. ^O^
Sergio heeft het fantastisch gedaan in Turkije inderdaad, die baan ligt hem goed. ^O^

Voor Max is het ook een fantastisch seizoen geweest waarin hij niet meer had kunnen doen dan die 1e of 2e plaatsen.
Max had ook verdiend kampioen geweest als hij niet twee keer van de baan gereden was, dat ze beide er af lagen in Monza zie ik toch meer als een race incident.

De Red bull is goed maar de Mercedes is net als vorige jaren de betere auto, meer vermogen, meer neerwaartse druk en vooral ook beter voor de banden door de goede balans.
Ze hadden wat problemen aan het begin van het seizoen maar dat lijkt sinds Silverstone opgelost.
Zeker in de afgelopen races was Mercedes gewoon de snelste dus vandaar mijn verwachting dat in die vier races Max hooguit 2e kan worden indien hij voor Bottas weet te blijven die natuurlijk ook de betere auto heeft.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_201715478
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
Gisteren maakt hij ook weer 2 duidelijke fouten, de eerste was inschatting over pitten of niet en de 2e was z'n nieuwe intermediates in no time naar de kloten rijden na z'n pitstop, aan die dingen kan je wel zien dat de druk er bij hem meer op lijkt te staan dan bij Verstappen, Bottas was dit weekend uitstekend maar daar heeft hij er ook wel te weinig van gehad dit jaar.
Toch las ik hier gisteren een Verstappen-fan die vond dat Hamilton goed had gereden. Ik zie het niet hoor. Verreweg de snelste wagen en dan niet verder komen dan P5 en dan ook nog de schuld bij je team leggen.

Hij had gewoon met pitstop, ongeacht het moment van die pitstop, minimaal tweede (en dan na de teamorder 1e) moeten worden, gelet op zijn overkill aan snelheid.
pi_201715490
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
Gisteren maakt hij ook weer 2 duidelijke fouten, de eerste was inschatting over pitten of niet en de 2e was z'n nieuwe intermediates in no time naar de kloten rijden na z'n pitstop, aan die dingen kan je wel zien dat de druk er bij hem meer op lijkt te staan dan bij Verstappen, Bottas was dit weekend uitstekend maar daar heeft hij er ook wel te weinig van gehad dit jaar.
Eens. En het zijn dit soort fouten die pas duidelijk worden als je niet meer op een superieure auto kan terugvallen om je aan de overwinning te helpen.
Al vond ik Bottas in Monza ook al goed genoeg (of iig beter dan Lulu) voor de overwinning (pole+sprint quali winnen) en had hij daar de pech met de motor wissel.
pi_201715503
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 07:52 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]
Waarom wordt aangenomen dat hoger gelegen banen in het voordeel van Red Bull zijn?
Vanwege de ijle lucht op die hoogte, dus minder neerwaartse druk en motorvermogen/koeling.
Maar het blijft natuurlijk afwachten, het zou zomaar kunnen zijn dat Mercedes daar ook goed gaat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_201715504
quote:
7s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:52 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Sergio heeft het fantastisch gedaan in Turkije inderdaad, die baan ligt hem goed. ^O^

Voor Max is het ook een fantastisch seizoen geweest waarin hij niet meer had kunnen doen dan die 1e of 2e plaatsen.
Max had ook verdiend kampioen geweest als hij niet twee keer van de baan gereden was, dat ze beide er af lagen in Monza zie ik toch meer als een race incident.

De Red bull is goed maar de Mercedes is net als vorige jaren de betere auto, meer vermogen, meer neerwaartse druk en vooral ook beter voor de banden door de goede balans.
Ze hadden wat problemen aan het begin van het seizoen maar dat lijkt sinds Silverstone opgelost.
Zeker in de afgelopen races was Mercedes gewoon de snelste dus vandaar mijn verwachting dat in die vier races Max hooguit 2e kan worden indien hij voor Bottas weet te blijven die natuurlijk ook de betere auto heeft.
is 0.5 seconde achter max qualificeren en 20 seconde achter hem finishen in de race nu fantastisch? Ricciardo zat er echt veel vaker veel dichter op.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:58:13 #91
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201715510
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik ben niet de enige die er zo over denkt
[..]
https://the-race.com/form(...)urkish-gp-went-awry/

en dan nog wat heeft dat met de volgende races te maken?
Might have….
Dat is wat anders dan hoogstwaarschijnlijk h.

En wat een lager aantal maar wel zekere punten opeisen dmv een pitstop te maken ipv risico te nemen voor wat extra punten, te maken heeft met een toekomstige wereldtitel, is natuurlijk duidelijk.
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:00:26 #92
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201715526
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:20 schreef tja77 het volgende:
ou nee, dat denk ik dus niet. Hij reed op een betere positie dan dat hij met pitstop zou kunnen behalen. Die stop was er eentje uit zekerheid en consolideren in plaats van positie verdedigen met een wat groter risico op uitval. De rondetijden van Hamilton waren niet dermate dramatisch dat hij de tijd die hij verloor door te pitten met nieuwe inters wel ff goed zou maken. Zeker omdat de nieuwe inters de eerste rondjes helemaal niet sneller waren dan de oude.
Op dat moment was zijn pace nog redelijk ja, maar je zag bij zowel Leclerc (al voor zijn stop) als ook Ocon de laatste 5, 6 ronden dat als het omslagpunt er komt het ineens extreem rap gaat (4, 5 seconden per ronde) met het risico op een DNF erbij. Doorrijden was puur roekeloos, geen ingecalculeerd risico met ook een zekere P5..
Rini dankjewel.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 13:03:08 #93
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201715544
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:57 schreef opreis het volgende:

[..]
is 0.5 seconde achter max qualificeren en 20 seconde achter hem finishen in de race nu fantastisch? Ricciardo zat er echt veel vaker veel dichter op.
Finisht hij een keer op het podium, is het weer niet goed _O-
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:04:35 #94
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201715558
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:58 schreef tja77 het volgende:

[..]
Might have….
Dat is wat anders dan hoogstwaarschijnlijk h.

En wat een lager aantal maar wel zekere punten opeisen dmv een pitstop te maken ipv risico te nemen voor wat extra punten, te maken heeft met een toekomstige wereldtitel, is natuurlijk duidelijk.
Dat hij om de wereldtitel strijdt is duidelijk maar dat ze gisteren al bezig waren met een voorschot op de volgende races duidelijk niet.
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:05:44 #95
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201715564
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hij had gewoon met pitstop, ongeacht het moment van die pitstop, minimaal tweede (en dan na de teamorder 1e) moeten worden, gelet op zijn overkill aan snelheid.
dat laatste weet ik niet maar het podium had hij kunnen halen
pi_201715692
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:57 schreef opreis het volgende:

[..]
is 0.5 seconde achter max qualificeren en 20 seconde achter hem finishen in de race nu fantastisch? Ricciardo zat er echt veel vaker veel dichter op.
Ik heb anders gisteren op dit forum gelezen dat Verstappen Ricciardo compleet zoek heeft gereden.

Dat was mij overigens ook compleet ontgaan, hoor.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:21:25 #97
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201715728
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat hij om de wereldtitel strijdt is duidelijk maar dat ze gisteren al bezig waren met een voorschot op de volgende races duidelijk niet.
Nogmaals dat mag jij denken, ook niet iedereen is het met jou eens.

quote:
For all the Mercedes camp’s claims of Red Bull’s pace edge and endless upgrades, this was not a call you make if you actually genuinely believe your car is slower than that of your nearest title rival.

Forget the actual merits of the call itself – to my untrained eye it looks quite bad, but I understand the logic behind it.

But the logic is a very conservative one, and it’s one of a team that clearly believes it isn’t desperate for the points that gambling on a no-stopper could’ve, and probably would’ve, delivered.

The risk of a bigger points loss and presumably the fear of the used tyre set somehow creating a non-score were clearly given more weight.
https://the-race.com/form(...)at-angered-hamilton/
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:29:20 #98
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201715809
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nogmaals dat mag jij denken, ook niet iedereen is het met jou eens.
[..]
https://the-race.com/form(...)at-angered-hamilton/
toch wel weer een paar wel :) maar wat ik nog steeds met jou oneens ben is dat ze dit zo gedaan hebben omdat ze weten dat hij het volgende races toch wel terug gaat pakken want dat is wat jij beweerde toch?
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 13:30:06 #99
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201715816
Ik denk dat Max een voorsprong van 10 punten nodig heeft na Brazili om kans te maken. Ook dan is het geen gelopen race, maar in dat geval zijn 2 2e plaatsen en een overwinning normaal gesproken voldoende.

Als het minder dan 10 is, heeft Hamilton met 2x winst en een tweede plaats een goede kans.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:37:07 #100
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201715881
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
toch wel weer een paar wel :) maar wat ik nog steeds met jou oneens ben is dat ze dit zo gedaan hebben omdat ze weten dat hij het volgende races toch wel terug gaat pakken want dat is wat jij beweerde toch?
Ze hebben voor de zekere punten gekozen met het oog op het kampioenschap ja. Ze weten dat ze de snellere bolide hebben en de punten achterstand die Hamilton heeft lopen ze wel weer in ja.
Als Bottas onbedreigd naar de overwinning kan cruisen, kan Hamilton die punten op de nog resterende circuits wel inlopen en daarom hoefde er gisteren geen groot risico genomen te worden en werd er voor zekerheid gekozen.
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 13:39:41 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201715908
In een kampioenschap waar het zo dicht bij elkaar staat telt elk punt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:39:49 #102
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201715909
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat Max een voorsprong van 10 punten nodig heeft na Brazili om kans te maken. Ook dan is het geen gelopen race, maar in dat geval zijn 2 2e plaatsen en een overwinning normaal gesproken voldoende.

Als het minder dan 10 is, heeft Hamilton met 2x winst en een tweede plaats een goede kans.
Ik zie Max liever minimaal 25 punten voor staan, voor je het weet gebeurt er weer een Mercedesje en staat Hamilton ruim bovenaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 13:40:47 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201715923
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:39 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik zie Max liever minimaal 25 punten voor staan, voor je het weet gebeurt er weer een Mercedesje en staat Hamilton ruim bovenaan.
Ja ik zie liever Max 81 punten pakken in de komende 3 races en Lewis 0, dan is het gespeeld. Maar dat is niet heel realistisch. Ik denk dat hij met 10 voor nog een goede kans maakt, met minder dan 7 zie ik het niet meer gebeuren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:42:31 #104
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201715937
Ik snap ook nog steeds niet dat ze Perez naar binnen haalden voor Hamilton. Wat wilden ze daarmee bereiken?

Als Hamilton uiteindelijk in had gehaald, konden ze Perez meteen naar binnen halen. Ging Ham eerst pitten, dan kon Perez een rondje vol gas doen en daarna ook pitten. De uitkomst daarvan kon 2 kanten opvallen, maar al die tijd dat Ham achter Perez zat, kostte hem (meer) banden. Nu gaven ze hem in feite vrije lucht.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201715957
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:42 schreef daNpy het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet dat ze Perez naar binnen haalden voor Hamilton. Wat wilden ze daarmee bereiken?

Als Hamilton uiteindelijk in had gehaald, konden ze Perez meteen naar binnen halen. Ging Ham eerst pitten, dan kon Perez een rondje vol gas doen en daarna ook pitten. De uitkomst daarvan kon 2 kanten opvallen, maar al die tijd dat Ham achter Perez zat, kostte hem (meer) banden. Nu gaven ze hem in feite vrije lucht.
Pakte wel goed uit, na de pitstop van Perez was het gat tussen hem en Hamilton minder dan 20 seconden en het werd gauw kleiner.

Goede call dus. Daarnaast complimenten een keer vanwege het verdedigende werk van Perez. Cruciaal moment.
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:45:45 #106
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201715975
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:37 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ze hebben voor de zekere punten gekozen met het oog op het kampioenschap ja. Ze weten dat ze de snellere bolide hebben en de punten achterstand die Hamilton heeft lopen ze wel weer in ja.
Als Bottas onbedreigd naar de overwinning kan cruisen, kan Hamilton die punten op de nog resterende circuits wel inlopen en daarom hoefde er gisteren geen groot risico genomen te worden en werd er voor zekerheid gekozen.
het lijkt wel of je niet gekeken hebt, ze hebben gisteren meer punten verloren dan nodig maar allemaal strategie dus?
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:48:38 #107
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_201716003
"Daarnaast complimenten een keer vanwege het verdedigende werk van Perez"

En Yuki, niet te vergeten. Die heeft z'n eigen banden zo'n beetje opgerookt om Lewis achter zich te houden.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_201716053
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:48 schreef Bargehassus het volgende:
"Daarnaast complimenten een keer vanwege het verdedigende werk van Perez"

En Yuki, niet te vergeten. Die heeft z'n eigen banden zo'n beetje opgerookt om Lewis achter zich te houden.
Die hield het ook langer vol dan gedacht idd. :)
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:55:07 #109
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201716061
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
het lijkt wel of je niet gekeken hebt, ze hebben gisteren meer punten verloren dan nodig maar allemaal strategie dus?
Het lijkt wel alsof jij denkt dat de teambazen in de F1 een glazen bol hebben waarmee ze dingen kunnen voorspellen.
Misschien dat ze die bij Aston Martin nog moeten poetsen met Vettel op slicks naar buiten sturen.
Maar misschien moet jij gaan solliciteren als teambaas, je lijkt in alles nogal stellig.


Achteraf…
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:57:35 #110
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_201716082
"Het lijkt wel alsof jij denkt dat de teambazen in de F1 een glazen bol hebben waarmee ze dingen kunnen voorspellen.
Misschien dat ze die bij Aston Martin nog moeten poetsen met Vettel op slicks naar buiten sturen."

Quote: "I have balls but they are not crystle". Einde quote.
- Sebastian Vettel -

Wie zegt dat Duitsers geen humor hebben. :o
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:00:38 #111
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201716107
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:55 schreef tja77 het volgende:

[..]
Het lijkt wel alsof jij denkt dat de teambazen in de F1 een glazen bol hebben waarmee ze dingen kunnen voorspellen.
Misschien dat ze die bij Aston Martin nog moeten poetsen met Vettel op slicks naar buiten sturen.
Maar misschien moet jij gaan solliciteren als teambaas, je lijkt in alles nogal stellig.

Achteraf…
Ondertussen ben jij degene die een voorspelling doet, je hebt toch gewoon gekeken en gezien dat Hamilton hoogstwaarschijnlijk een podium is misgelopen en dat ze hem behoed hebben voor nog meer plekken schade, maar dat is volgens jou strategie want dat haalt hij de volgende races wel weer in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 11-10-2021 14:10:02 ]
pi_201716163
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:37 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ze hebben voor de zekere punten gekozen met het oog op het kampioenschap ja. Ze weten dat ze de snellere bolide hebben en de punten achterstand die Hamilton heeft lopen ze wel weer in ja.
Als Bottas onbedreigd naar de overwinning kan cruisen, kan Hamilton die punten op de nog resterende circuits wel inlopen en daarom hoefde er gisteren geen groot risico genomen te worden en werd er voor zekerheid gekozen.
Ze hebben voor de zekere P5 gekozen, ipv nog meer schade door een waarschijnlijke P7 (of erger) bij het buiten blijven. Ze weten dat ze elk punt hard nodig hebben. Dat was geen taktiek, dat was pure damage control. Ze weten ook wel dat het nog lastig zat gaat worden om het WK voor Lewis te winnen, dus elk puntje telt.
pi_201716184
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:57 schreef Bargehassus het volgende:
"Het lijkt wel alsof jij denkt dat de teambazen in de F1 een glazen bol hebben waarmee ze dingen kunnen voorspellen.
Misschien dat ze die bij Aston Martin nog moeten poetsen met Vettel op slicks naar buiten sturen."

Quote: "I have balls but they are not crystle". Einde quote.
- Sebastian Vettel -

Wie zegt dat Duitsers geen humor hebben. :o
Het was de beslissing van Vettel zelf om slicks te monteren:
https://www.motorsport.co(...)-turkish-gp/6684542/

Kortom, hij heeft de plank weer eens gigantisch mis geslagen. Zelfs Haas probeerde het niet maar der Seb leek het wel een leuke gok vanaf een top 10 plek. Aston Martin doet me momenteel een beetje denken aan Toyota. Gigantisch veel geld investeren in de faciliteiten en allerlei randzaken maar ondertussen heb je twee koekenbakkers achter het stuur zitten waar je de oorlog niet mee gaat winnen. Ze hadden beter Bottas in kunnen huren. Dan heb je in ieder geval n redelijk solide rijder.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201716189
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:57 schreef Bargehassus het volgende:
"Het lijkt wel alsof jij denkt dat de teambazen in de F1 een glazen bol hebben waarmee ze dingen kunnen voorspellen.
Misschien dat ze die bij Aston Martin nog moeten poetsen met Vettel op slicks naar buiten sturen."

Quote: "I have balls but they are not crystle". Einde quote.
- Sebastian Vettel -

Wie zegt dat Duitsers geen humor hebben. :o
Ken je de [ quote ] knop niet?
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:11:55 #115
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201716210
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:07 schreef TagForce het volgende:

[..]
Ze hebben voor de zekere P5 gekozen, ipv nog meer schade door een waarschijnlijke P7 (of erger) bij het buiten blijven. Ze weten dat ze elk punt hard nodig hebben. Dat was geen taktiek, dat was pure damage control. Ze weten ook wel dat het nog lastig zat gaat worden om het WK voor Lewis te winnen, dus elk puntje telt.
dit en verder helemaal niks mis mee dat hij het geprobeerd heeft maar dit was wel zijn beslissing tegen de teamstrategie in.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:12:27 #116
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_201716213
quote:
89s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:09 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Ken je de [ quote ] knop niet?
Jawel. :+ Maar dan moet ik weer van alles gaan deleten en zo. Even copy-paste vind ik dan makkelijker.
Edit: Dat zeg ik niet goed. Maar dan is het duidelijker waar ik op reageer. Vind ik dan.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:14:46 #117
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201716232
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ondertussen ben jij degene voorspelling doet, je hebt toch gewoon gekeken en gezien dat Hamilton hoogstwaarschijnlijk een podium is misgelopen en dat ze hem behoed hebben voor nog meer plekken schade, maar dat is volgens jou strategie want dat haalt hij de volgende races wel weer in.
Ik trek een conclusie op basis van wat ik gezien heb.
Een pitcall om zekere punten binnen te harken en een Mercedes met Bottas achter het stuur waar Verstappen niet aan voorbij komt.
Nu kom je weer aankakken met je hoogstwaarschijnlijk een podium misgelopen. Waarop baseer jij dat Hamilton Perez nog zou hebben ingehaald? Hij kwam er al niet voorbij in een eerder stadium, maar nu hoogstwaarschijnlijk wel?
De eerste call van Mercedes was er eentje om zekere punten binnen te harken, Lewis ging er tegenin en bleef buiten, de tweede call van Mercedes (1 of 2 rondjes daarna) was er om grotere schade te voorkomen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:26:21 #118
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201716306
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:14 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik trek een conclusie op basis van wat ik gezien heb.
Een pitcall om zekere punten binnen te harken en een Mercedes met Bottas achter het stuur waar Verstappen niet aan voorbij komt.
Nu kom je weer aankakken met je hoogstwaarschijnlijk een podium misgelopen. Waarop baseer jij dat Hamilton Perez nog zou hebben ingehaald? Hij kwam er al niet voorbij in een eerder stadium, maar nu hoogstwaarschijnlijk wel?
De eerste call van Mercedes was er eentje om zekere punten binnen te harken, Lewis ging er tegenin en bleef buiten, de tweede call van Mercedes (1 of 2 rondjes daarna) was er om grotere schade te voorkomen.
hij heeft dus punten verloren, daar zijn we het over eens, maar ondertussen blijft staan waar ik in eerste instantie op reageerde

quote:
Dat niet alleen, de stop zo laat van Hamilton is ook veelzeggend. Natuurlijk was er een kans op een klapband van Hamilton, maar met die pitstop namen ze genoegen met P5 die race en puntverlies in plaats van risico te nemen en zo kort mogelijk bij Verstappen te blijven in het WK. Mercedes weet dus dondersgoed dat op de nog resterende banen, Hamilton met de Mercedes echt wel het verschil kan maken en de titel kan opeisen.
na zoveel posts heb je dit nog steeds niet adequaat uitgelegd
pi_201716313
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:14 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik trek een conclusie op basis van wat ik gezien heb.
Een pitcall om zekere punten binnen te harken en een Mercedes met Bottas achter het stuur waar Verstappen niet aan voorbij komt.
Nu kom je weer aankakken met je hoogstwaarschijnlijk een podium misgelopen. Waarop baseer jij dat Hamilton Perez nog zou hebben ingehaald? Hij kwam er al niet voorbij in een eerder stadium, maar nu hoogstwaarschijnlijk wel?
De eerste call van Mercedes was er eentje om zekere punten binnen te harken, Lewis ging er tegenin en bleef buiten, de tweede call van Mercedes (1 of 2 rondjes daarna) was er om grotere schade te voorkomen.
Het is knap dat jij 'om grotere schade te voorkomen' weet te interpreteren als 'ze weten zeker dat ze die punten toch wel inlopen', ipv 'elke punt hebben we nodig, want als we er nog een paar verliezen gaan we het niet halen'.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:28:10 #120
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201716316
Max gaat nog veel hebben aan Perez dit seizoen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:31:32 #121
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201716338
Volgens Pirelli had Hamilton het op zijn eerste set banden niet gered tot de finish, dus het had makkelijk gekund.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:34:54 #122
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201716361
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:27 schreef TagForce het volgende:

[..]
Het is knap dat jij 'om grotere schade te voorkomen' weet te interpreteren als 'ze weten zeker dat ze die punten toch wel inlopen', ipv 'elke punt hebben we nodig, want als we er nog een paar verliezen gaan we het niet halen'.
Er was een wezenlijk verschil tussen de eerste call van Mercedes (zekerheid op punten en consolideren) hier ging Hamilton niet mee akkoord en reed door en de tweede call (schadebeperking).
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 14:34:56 #123
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201716362
quote:
10s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Volgens Pirelli had Hamilton het op zijn eerste set banden niet gered tot de finish, dus het had makkelijk gekund.
Het had ook gewoon gekund. Maar had hij er vervolgens 1 of 2 plekken mee verloren?

Als hij zo nodig op een andere bandenset moest had het team dat eerder moeten doen, het was een venster van graining waardoor je heen moest, op een bepaald moment is dat window voorbij en ga je tijd verliezen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:43:02 #124
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201716443
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Het had ook gewoon gekund. Maar had hij er vervolgens 1 of 2 plekken mee verloren?

Als hij zo nodig op een andere bandenset moest had het team dat eerder moeten doen, het was een venster van graining waardoor je heen moest, op een bepaald moment is dat window voorbij en ga je tijd verliezen.
Hoeveel tijd verloor Ocon ten opzichte van Hamilton voor en na de stop van Hamilton?
Op basis daarvan kan je dan een berekening maken hoeveel tijd Hamilton (mogelijk) verloren zou hebben wanneer hij geen stop gemaakt zou hebben. 100% zekerheid kan er echter niet gegeven worden.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_201716526
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Hoeveel tijd verloor Ocon ten opzichte van Hamilton voor en na de stop van Hamilton?
Op basis daarvan kan je dan een berekening maken hoeveel tijd Hamilton (mogelijk) verloren zou hebben wanneer hij geen stop gemaakt zou hebben. 100% zekerheid kan er echter niet gegeven worden.
1.3
1.1
1.4
0.8 (inlap Lewis)
daarna
3.3
2.3
1.0
2.6
5.8
4.2

Die laatste 2 waren snelle ronden van Lewis na het grainen.
Ocon ging in die laatste ronden waarin Lewis nieuwe banden kreeg van een 1:35 laag, naar een 1:37 laag, ongeveer. Lastig te zeggen want er zaten natuurlijk wat blauwe vlaggen e.d. in de weg. Hij had een paar 1:36.2 rondjes laat, maar de tendens ging naar 1:37 laag.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:51:33 #126
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201716528
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Hoeveel tijd verloor Ocon ten opzichte van Hamilton voor en na de stop van Hamilton?
Op basis daarvan kan je dan een berekening maken hoeveel tijd Hamilton (mogelijk) verloren zou hebben wanneer hij geen stop gemaakt zou hebben. 100% zekerheid kan er echter niet gegeven worden.
Ocon’s non-stop strategy shows pitting Hamilton was correct call – Mercedes

quote:
“If you look at Esteban, he got overtaken by Lance [Stroll] about five or six laps from the end. He finished 17 seconds behind him. That’s how quickly you fall off.”
https://www.racefans.net/(...)rrect-call-mercedes/
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:58:02 #127
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201716593
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ocon’s non-stop strategy shows pitting Hamilton was correct call – Mercedes
[..]
https://www.racefans.net/(...)rrect-call-mercedes/
Precies dit ja. Ocon haalde de finish wel, maar daar is alles mee gezegd. Overigens finishte hij direct achter Bottas, dus met die blauwe vlaggen viel het wel mee.
Rini dankjewel.
pi_201716619
Vergeet ook niet dat Hamilton veel meer aan het pushen was, dus zijn banden er waarschijnlijk wat erger aan toe waren.
pi_201716992
twitter
  maandag 11 oktober 2021 @ 15:32:11 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_201717022
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:51 schreef TagForce het volgende:

[..]
1.3
1.1
1.4
0.8 (inlap Lewis)
daarna
3.3
2.3
1.0
2.6
5.8
4.2

Die laatste 2 waren snelle ronden van Lewis na het grainen.
Ocon ging in die laatste ronden waarin Lewis nieuwe banden kreeg van een 1:35 laag, naar een 1:37 laag, ongeveer. Lastig te zeggen want er zaten natuurlijk wat blauwe vlaggen e.d. in de weg. Hij had een paar 1:36.2 rondjes laat, maar de tendens ging naar 1:37 laag.
Blauwe vlaggen vielen dus wel mee, enkel die van Bottas gehad. Vooral het tijdsverschil met Stroll die hem 6 ronden daarvoor inhaalde is echt veel. Komt met name door die laatste 2 rondes natuurlijk, maar lijkt mij dat dat geen risico is dat je kunt nemen als titelkandidaat

Ondertussen heeft Hamilton zijn fout ook al toegegeven, alleen @ChevyCaprice is er nog van overtuigd dat het een verkeerde call was volgens mij
pi_201717068
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nogmaals dat mag jij denken, ook niet iedereen is het met jou eens.
[..]
https://the-race.com/form(...)at-angered-hamilton/
En als Pirelli dan ook nog zegt dat Hamilton de finish waarschijnlijk niet had gehaald is het voor mij helemaal duidelijk.

Hamilton had gewoon bij de eerste call naar binnen moeten komen. Dat het team hem misschien duidelijkere info moet geven zodat hij meteen snapt waarom, zoals Toto impliceerde, is iets voor te zeggen. Maar als je al jaren met een engineer samenwerkt, dan mag je ook wel een bepaalde mate van vertrouwen in hem hebben.

In dit geval leek het er voor mij op dat het team de blik wat verder vooruit had dan Hamilton zelf en ook dat is niet voor het eerst. Kan hij wel steeds roepen dat het een marathon is en geen sprint, zijn daden tonen vaker dat hij toch vooral heel erg op de korte termijn denkt.
pi_201717564
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Het had ook gewoon gekund. Maar had hij er vervolgens 1 of 2 plekken mee verloren?

Als hij zo nodig op een andere bandenset moest had het team dat eerder moeten doen, het was een venster van graining waardoor je heen moest, op een bepaald moment is dat window voorbij en ga je tijd verliezen.
Perez begon na de pitstop van de Hamilton rondes 1:32 tot 1:33 laag te rijden, terwijl Lewis zat op rondes 1:34 hoog tot 1:35. Zelfs zonder verder verval van Hamilton's banden waren de elf seconden voorsprong die hij op dat moment had niet genoeg om de 3e plek te behouden.

Leclerc is een twijfelgeval, ook omdat Charles de eerste rondes na zijn pitstop grootste moeite had met de banden. Als het verdere verval van Hamilton's banden nog een paar rondes uit was gebleven, of als hij rondjes 1:35 had kunnen blijven rijden, was het misschien genoeg geweest. In dat geval had hij 2 punten gewonnen door niet te stoppen.

De keerzijde is natuurlijk dat als het niet mee had gezeten het verlies veel groter was geweest. Een DNF was niet ondenkbaar (en zou 10 extra punten hebben gekost), en als Hamilton alsnog had moeten pitten dan was hij in ieder geval ook achter Gasly geindigd, en misschien ook achter Norris. Hetzelfde geldt als hij rondes boven de 1:36 was gaan rijden. Dat zou een extra verlies van 2-4 punten opleveren.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_201718295
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:37 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ze hebben voor de zekere punten gekozen met het oog op het kampioenschap ja. Ze weten dat ze de snellere bolide hebben en de punten achterstand die Hamilton heeft lopen ze wel weer in ja.
Als Bottas onbedreigd naar de overwinning kan cruisen, kan Hamilton die punten op de nog resterende circuits wel inlopen en daarom hoefde er gisteren geen groot risico genomen te worden en werd er voor zekerheid gekozen.
Als ze dat weten, waarom hebben ze Hamilton dan niet resoluut de pits in geroepen toen hij tegenstribbelde? Een zekere plek 5 met de kans op P3 of P4 was dan toch voldoende?

Het lijkt me niet dat men bij Mercedes denkt dat zij Red Bull weer voorbij zijn, hooguit dat zij een licht voordeel hebben.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:14:39 #134
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201718400
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ocon’s non-stop strategy shows pitting Hamilton was correct call – Mercedes
[..]
https://www.racefans.net/(...)rrect-call-mercedes/
Ocon =/= Hamilton. Evenals Alpine en Mercedes. Dus moeilijk te zeggen.
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:32 schreef Blik het volgende:

[..]
Blauwe vlaggen vielen dus wel mee, enkel die van Bottas gehad. Vooral het tijdsverschil met Stroll die hem 6 ronden daarvoor inhaalde is echt veel. Komt met name door die laatste 2 rondes natuurlijk, maar lijkt mij dat dat geen risico is dat je kunt nemen als titelkandidaat

Ondertussen heeft Hamilton zijn fout ook al toegegeven, alleen @:chevycaprice is er nog van overtuigd dat het een verkeerde call was volgens mij
Dat is puur om het team te verdedigen, ja het was het meest "veilig" om op safe te spelen met die extra stop, maar of het uiteindelijk het meeste rendement heeft gegeven zullen we nooit weten.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En als Pirelli dan ook nog zegt dat Hamilton de finish waarschijnlijk niet had gehaald is het voor mij helemaal duidelijk.
Want Pirelli is altijd zo betrouwbaar _O-
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:17:16 #135
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201718433
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:02 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Perez begon na de pitstop van de Hamilton rondes 1:32 tot 1:33 laag te rijden, terwijl Lewis zat op rondes 1:34 hoog tot 1:35. Zelfs zonder verder verval van Hamilton's banden waren de elf seconden voorsprong die hij op dat moment had niet genoeg om de 3e plek te behouden.

Leclerc is een twijfelgeval, ook omdat Charles de eerste rondes na zijn pitstop grootste moeite had met de banden. Als het verdere verval van Hamilton's banden nog een paar rondes uit was gebleven, of als hij rondjes 1:35 had kunnen blijven rijden, was het misschien genoeg geweest. In dat geval had hij 2 punten gewonnen door niet te stoppen.

De keerzijde is natuurlijk dat als het niet mee had gezeten het verlies veel groter was geweest. Een DNF was niet ondenkbaar (en zou 10 extra punten hebben gekost), en als Hamilton alsnog had moeten pitten dan was hij in ieder geval ook achter Gasly geindigd, en misschien ook achter Norris. Hetzelfde geldt als hij rondes boven de 1:36 was gaan rijden. Dat zou een extra verlies van 2-4 punten opleveren.
Precies, waarschijnlijk had hij 2 punten extra gehad zonder stop, en 5 punten extra met een veel vroegere stop.

Die laatste stop was een pure risicomijdende safety-stop, maar uiteindelijk waarschijnlijk onnodig.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:03 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Als ze dat weten, waarom hebben ze Hamilton dan niet resoluut de pits in geroepen toen hij tegenstribbelde? Een zekere plek 5 met de kans op P3 of P4 was dan toch voldoende?
Eens. Maar Lewis kan soms ongelofelijk eigenwijs zijn
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:22:10 #136
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201718485
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ocon =/= Hamilton. Evenals Alpine en Mercedes. Dus moeilijk te zeggen.
quote:
voor jou?
pi_201718493
Ik snap het bezwaar op dat moment wel hoor, bijna het hele veld reed toen 1:33 op zowel oude als nieuwe banden.

Vraag mij ook af of Mercedes de cliff zag aankomen of dat ze gewoon op save wilden gaan.

Misschien hebben ze pas na het zien van Bottas’ versleten banden besloten alsnog Hamilton naar binnen te halen.
.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:28:45 #138
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201718545
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:22 schreef Tarado het volgende:

[..]
voor jou?
Nee, berhaupt.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:34:00 #139
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201718598
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Nee, berhaupt.
met je eens dat het verschillende rijders en auto's zijn maar het is wel een indicatie, om het dan af te doen als moeilijk te zeggen vind ik dan weer wat te makkelijk en Mercedes komt er zelf mee.
pi_201718909
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:42 schreef daNpy het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet dat ze Perez naar binnen haalden voor Hamilton. Wat wilden ze daarmee bereiken?

Als Hamilton uiteindelijk in had gehaald, konden ze Perez meteen naar binnen halen. Ging Ham eerst pitten, dan kon Perez een rondje vol gas doen en daarna ook pitten. De uitkomst daarvan kon 2 kanten opvallen, maar al die tijd dat Ham achter Perez zat, kostte hem (meer) banden. Nu gaven ze hem in feite vrije lucht.
Volgens mij heeft Horner er daar nog iets over gezegd bij Sky. Dacht dat het te maken had met hoe de inters op de omstandigheden reageerden en de aanname dat Lulu hoe dan ook nog moest stoppen en Perez er op deze manier meer kans had om voor te blijven. Maar helemaal zeker weet ik het niet helemaal
pi_201718913
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik snap het bezwaar op dat moment wel hoor, bijna het hele veld reed toen 1:33 op zowel oude als nieuwe banden.

Vraag mij ook af of Mercedes de cliff zag aankomen of dat ze gewoon op save wilden gaan.

Misschien hebben ze pas na het zien van Bottas’ versleten banden besloten alsnog Hamilton naar binnen te halen.
Toto zei gisteren dat zij naast de performance van Hamilton's banden ook keken naar Leclerc. Die reed een aantal rondes rond de 1:34.5 maar was de laatste vier rondes voor zijn pitstop beduidend langzamer:
1:36.054, 1:36:551, 1:35.502 en 1:35.751.

Als je het zo bekijkt was het een blunder van Mercedes geweest om Hamilton op de eerste set intermediates te laten finishen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_201719027
Een collega kwam met de stelling dat regenbanden bijna niet klappen. Lijkt mij een sterk verhaal.
Toen mercedes de tweede keer de call gaf voor nieuwe inters was de eerste reactie van Lewis duidelijk Ok. dat was een intuitive reactie. Alsof Lewis daarna gewoon even flink pissed was dat 'ie als 5de de baan weer op kwam.

Denk zomaar dat Ocon mazzel gehad heeft. Als je ziet hoe die rechter voorband er aan toe is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201719114
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een collega kwam met de stelling dat regenbanden bijna niet klappen. Lijkt mij een sterk verhaal.
Toen mercedes de tweede keer de call gaf voor nieuwe inters was de eerste reactie van Lewis duidelijk Ok. dat was een intuitive reactie. Alsof Lewis daarna gewoon even flink pissed was dat 'ie als 5de de baan weer op kwam.

Denk zomaar dat Ocon mazzel gehad heeft. Als je ziet hoe die rechter voorband er aan toe is.
maar zit onder dat profiel niet gewoon een slick
Gino ♥
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:52:07 #144
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_201719287
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:30 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Signed Angela Cullen
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:56:16 #145
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201719336
Keek net bij Holland Casino odds zijn nu VER 1.57 en HAM 2.25

De bookies zijn er vrij zeker van...
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:00:43 #146
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201719385
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik snap het bezwaar op dat moment wel hoor, bijna het hele veld reed toen 1:33 op zowel oude als nieuwe banden.

Vraag mij ook af of Mercedes de cliff zag aankomen of dat ze gewoon op save wilden gaan.

Misschien hebben ze pas na het zien van Bottas’ versleten banden besloten alsnog Hamilton naar binnen te halen.
Toen reed Hamilton al hoge 34'ers en lage 35'ers. Je zag ook dat hij tijd op Verstappen begon te verliezen en Leclerc en vooral Perez en Gasly met rasse schreden dichterbij kwamen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201719406
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:56 schreef zalkc het volgende:
Keek net bij Holland Casino odds zijn nu VER 1.57 en HAM 2.25

De bookies zijn er vrij zeker van...
gratis geld...aangezien hamilton het gewoon gaat winnen met hun cheat MB :) en de FIA aan hun zijde.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201719774
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een collega kwam met de stelling dat regenbanden bijna niet klappen. Lijkt mij een sterk verhaal.
Toen mercedes de tweede keer de call gaf voor nieuwe inters was de eerste reactie van Lewis duidelijk Ok. dat was een intuitive reactie. Alsof Lewis daarna gewoon even flink pissed was dat 'ie als 5de de baan weer op kwam.

Denk zomaar dat Ocon mazzel gehad heeft. Als je ziet hoe die rechter voorband er aan toe is.
Zei doornbos of vd garde gisteren ook. Dat er een duidelijk verschil is met normale slicks.
pi_201719806
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:33 schreef Adames het volgende:

[..]
Zei doornbos of vd garde gisteren ook. Dat er een duidelijk verschil is met normale slicks.
Dan twijfel ik toch weer. Zou het graag willen weten van iemand met verstand van Formule1 en/of banden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:48:37 #150
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201720059
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:14 schreef opreis het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Horner er daar nog iets over gezegd bij Sky. Dacht dat het te maken had met hoe de inters op de omstandigheden reageerden en de aanname dat Lulu hoe dan ook nog moest stoppen en Perez er op deze manier meer kans had om voor te blijven. Maar helemaal zeker weet ik het niet helemaal
Maar dat is precies wat ik zeg; zolang Perez ervoor zit, hem buiten laten. Zodra dat niet meer is f Ham pit: meteen pitten. Dan hadden ze hem het langste dwars kunnen zitten, op dat moment gedacht dan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201720076
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:48 schreef daNpy het volgende:

[..]
Maar dat is precies wat ik zeg; zolang Perez ervoor zit, hem buiten laten. Zodra dat niet meer is f Ham pit: meteen pitten. Dan hadden ze hem het langste dwars kunnen zitten, op dat moment gedacht dan.
Als je wacht tot Lulu pit kan Lulu misschien een undercut plaatsen
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:50:33 #152
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201720104
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:49 schreef opreis het volgende:

[..]
Als je wacht tot Lulu pit kan Lulu misschien een undercut plaatsen
Het is dat als Hamilton pit, Perez een snelle(re) inlap kan doen. Voor hem was vrije lucht, waar Ham nu van kon profiteren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201720148
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Dan twijfel ik toch weer. Zou het graag willen weten van iemand met verstand van Formule1 en/of banden.
Los van dat de hardheid (of eigenlijk zachtheid) van de band anders is dan bij slicks als het profiel er af is, zit je dan inmiddels ook al vrij dicht op het canvas. Als je de eerste set inters van Hamilton bekijkt, dan zie je de draden van het canvas al zitten.

Dat was dan ook de reden dat Pirelli aangaf dat de kans dat hij de finish niet had gehaald gewoon groot was.
pi_201720166
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:50 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het is dat als Hamilton pit, Perez een snelle(re) inlap kan doen. Voor hem was vrije lucht, waar Ham nu van kon profiteren.
Perez had zelf voor hem vrije lucht, maar hij kon niet sneller dan hij nu ging. Lulu zat achter Perez, maar kon niet sneller omdat Perez er voor zat. Als lulu op oude banden al sneller is dan perez op oude banden, hoe moet perez dan ooit op diezelfde oude banden dan sneller rijden dan lulu op nieuwe banden?
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:58:13 #155
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201720208
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:55 schreef opreis het volgende:

[..]
Perez had zelf voor hem vrije lucht, maar hij kon niet sneller dan hij nu ging. Lulu zat achter Perez, maar kon niet sneller omdat Perez er voor zat. Als lulu op oude banden al sneller is dan perez op oude banden, hoe moet perez dan ooit op diezelfde oude banden dan sneller rijden dan lulu op nieuwe banden?
Zijn inlap hoeft alleen maar sneller te zijn ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201720242
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:58 schreef daNpy het volgende:

[..]
Zijn inlap hoeft alleen maar sneller te zijn ;)
Ja, dus perez zijn inlap (oude banden) moet sneller dan lulu zijn outlap zijn (nieuwe banden)
Ging niet gebeuren.
https://en.mclarenf-1.com/2021/gp/s8118/lap_times/482-785/
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:02:19 #157
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201720258
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:00 schreef opreis het volgende:

[..]
Ja, dus perez zijn inlap (oude banden) moet sneller dan lulu zijn outlap zijn (nieuwe banden)
Ging niet gebeuren.
https://en.mclarenf-1.com/2021/gp/s8118/lap_times/482-785/
Maar dan ga je er vanuit dat Hamilton zou gaan pitten ipv Perez. Dat is niet gezegd natuurlijk. Ham zou zijn banden nog veel meer opstoken achter Perez.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201720298
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:02 schreef daNpy het volgende:

[..]
Maar dan ga je er vanuit dat Hamilton zou gaan pitten ipv Perez. Dat is niet gezegd natuurlijk. Ham zou zijn banden nog veel meer opstoken achter Perez.
Horner gaf aan dat ze daar wel van uit gingen (en bleek ook te kloppen) omdat een 0 stopper te risicovol/niet rendabel was. En dan rookt Lulu zijn banden op ->dan wil hij wel pitten -> pit hij voordat perez dat doet omdat je hem zo nodig in de weg wilt rijden -> perez geundercut = plek winst voor lulu.
Ze hebben gewoon het juiste gedaan.
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:07:41 #159
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201720325
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:05 schreef opreis het volgende:

[..]
Horner gaf aan dat ze daar wel van uit gingen (en bleek ook te kloppen) omdat een 0 stopper te risicovol/niet rendabel was. En dan rookt Lulu zijn banden op ->dan wil hij wel pitten -> pit hij voordat perez dat doet omdat je hem zo nodig in de weg wilt rijden -> perez geundercut = plek winst voor lulu.
Ze hebben gewoon het juiste gedaan.
True, achteraf gezien wel. Maar op dat moment begreep ik het niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201720418
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Los van dat de hardheid (of eigenlijk zachtheid) van de band anders is dan bij slicks als het profiel er af is, zit je dan inmiddels ook al vrij dicht op het canvas. Als je de eerste set inters van Hamilton bekijkt, dan zie je de draden van het canvas al zitten.

Dat was dan ook de reden dat Pirelli aangaf dat de kans dat hij de finish niet had gehaald gewoon groot was.
Dit is een goede omschrijving.
Een intermediate of full-wet slijt veel sneller tot aan het canvas dan een slick.
Een intermediate band heeft 3 millimeter profiel en een full-wet 5 millimeter.

Ik geloof ook dat er een kans geweest was dat zo'n band het begeeft. Bij ocon zag je de koordlaag. Dan is 't niet zozeer dat je er 57 op kunt rijden, eerder een factor van geluk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201724669
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:15 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Toto zei gisteren dat zij naast de performance van Hamilton's banden ook keken naar Leclerc. Die reed een aantal rondes rond de 1:34.5 maar was de laatste vier rondes voor zijn pitstop beduidend langzamer:
1:36.054, 1:36:551, 1:35.502 en 1:35.751.

Als je het zo bekijkt was het een blunder van Mercedes geweest om Hamilton op de eerste set intermediates te laten finishen.
Ja, Toto Wolff was opvallend duidelijk na de race. Zonder Hamilton in woord af te vallen natuurlijk.

Maar de vraag rijst wel waarom Hamilton denkt het zo vaak beter te weten dan zijn team. Zelfs in de vorige race ging dat al bijna mis maar luisterde hij alsnog en net op tijd. Hamilton zou met al zijn ervaring toch echt wel moeten weten dat het team simpelweg veel meer weet dan hij in zo'n situatie. Ook al voelen de banden nog goed op dat moment in de auto, dat zegt niet alles. En ja ook Mercedes maakt wel eens tactische blunders en is vaak aan de conservatieve kant maar dat zijn toch echt uitzonderingen.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 05:14:45 #162
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201724963
Perez had van mij wel DotD mogen worden, die man heeft geweldig gepresteerd.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_201725000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 01:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, Toto Wolff was opvallend duidelijk na de race. Zonder Hamilton in woord af te vallen natuurlijk.

Maar de vraag rijst wel waarom Hamilton denkt het zo vaak beter te weten dan zijn team. Zelfs in de vorige race ging dat al bijna mis maar luisterde hij alsnog en net op tijd. Hamilton zou met al zijn ervaring toch echt wel moeten weten dat het team simpelweg veel meer weet dan hij in zo'n situatie. Ook al voelen de banden nog goed op dat moment in de auto, dat zegt niet alles. En ja ook Mercedes maakt wel eens tactische blunders en is vaak aan de conservatieve kant maar dat zijn toch echt uitzonderingen.
Zoals anderen ook al aangaven: Hamilton had gewoon bij de eerste (conservatieve) call naar binnen moeten gaan. Misschien was-ie dan nog derde geworden. (Let wel: ik zeg "misschien" ;).)

Maar goed, de excuses zijn aangeboden, de kous is af. Verstappen profiteert, dus mij hoor je verder niet klagen.
Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:31:12 #164
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201725205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 05:14 schreef PzKpfw het volgende:
Perez had van mij wel DotD mogen worden, die man heeft geweldig gepresteerd.
Zijn inhaalactie in bocht 1 was erg goed, binnenlijn, meer snelheid en toch de grip behouden. Ook zijn verdedigend werk naar Hamilton was goed, liet zich niet van de baan duwen of simpel inhalen.
Maar in een race waarin niemand (behalve Ham misschien) echt vol gas gaat geeft hij weer 3 tiende per rondje(!) toe op zijn teamgenoot. Door zijn middelmatige performance gedurende het hele seizoen lijkt dit dus al een "geweldige" prestatie.
Het zou fijn zijn als hij er vanaf nu wat vaker bij zou zitten, en niet dat HamBotVer ook voor hem aan de horizon verdwijnen, terwijl hij het weer opneemt tegen Aston Martins en een verdwaalde Williams. Top 4 of hoger kwalificeren en rijden moet echt wat consequenter worden, die auto is echt wel sneller dan de rest muv MB.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201725625
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 07:31 schreef daNpy het volgende:

[..]
Zijn inhaalactie in bocht 1 was erg goed, binnenlijn, meer snelheid en toch de grip behouden. Ook zijn verdedigend werk naar Hamilton was goed, liet zich niet van de baan duwen of simpel inhalen.
Maar in een race waarin niemand (behalve Ham misschien) echt vol gas gaat geeft hij weer 3 tiende per rondje(!) toe op zijn teamgenoot. Door zijn middelmatige performance gedurende het hele seizoen lijkt dit dus al een "geweldige" prestatie.
Het zou fijn zijn als hij er vanaf nu wat vaker bij zou zitten, en niet dat HamBotVer ook voor hem aan de horizon verdwijnen, terwijl hij het weer opneemt tegen Aston Martins en een verdwaalde Williams. Top 4 of hoger kwalificeren en rijden moet echt wat consequenter worden, die auto is echt wel sneller dan de rest muv MB.
Dat zie ik hier elke week voorbij komen maar ik betwist dat toch. Een middelmatige coureur als Bottas rijdt zo bij verstappen weg hetgeen aangeeft dat Mercedes gewoon nog steeds by far de beste auto heeft. Een gemiddelde coureur als Perez rijdt in de RB ergens vooraan in het middenveld. We zien dit fenomeen nu al 4 jaar op rij; een tweede rijder die er in de RB eigenlijk niet zoveel van bakt. Ik blijf er bij, de RBR is gewoon al jaren niet competitief maar Verstappen weet de auto zodanig te besturen dat het nog ergens op lijkt.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:10:57 #166
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201725742
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 08:54 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik blijf er bij, de RBR is gewoon al jaren niet competitief maar Verstappen weet de auto zodanig te besturen dat het nog ergens op lijkt.
Dat is wat te simpel, die auto was dit jaar op redelijk wat circuits gewoon competitief, als je poles kan scoren moet je auto wel goed zijn, punt is dat in F1 de ontwikkeling nooit stil staat en het lijkt nu dat Mercedes weer de overhand heeft al was het in Turkije ook een afstelprobleem voor RBR dus het verschil is niet zo groot als het leek.
pi_201725935
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 08:54 schreef Vliegbaard het volgende:

Dat zie ik hier elke week voorbij komen maar ik betwist dat toch. Een middelmatige coureur als Bottas rijdt zo bij verstappen weg hetgeen aangeeft dat Mercedes gewoon nog steeds by far de beste auto heeft. Een gemiddelde coureur als Perez rijdt in de RB ergens vooraan in het middenveld. We zien dit fenomeen nu al 4 jaar op rij; een tweede rijder die er in de RB eigenlijk niet zoveel van bakt. Ik blijf er bij, de RBR is gewoon al jaren niet competitief maar Verstappen weet de auto zodanig te besturen dat het nog ergens op lijkt.
Het gaat ook niet om het verschil tussen Perez en de andere auto's maar tussen Perez en de RB. Daar zie je dat hij 0.5 toegeeft in de quali en 20 seconde in de race. Met andere auto's (waar ook weer andere coureurs in zitten van verschillend niveau) geeft een nog minder goede vergelijking.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:54:05 #168
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201726215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is wat te simpel, die auto was dit jaar op redelijk wat circuits gewoon competitief, als je poles kan scoren moet je auto wel goed zijn, punt is dat in F1 de ontwikkeling nooit stil staat en het lijkt nu dat Mercedes weer de overhand heeft al was het in Turkije ook een afstelprobleem voor RBR dus het verschil is niet zo groot als het leek.
Ben wel heel benieuwd waar Mercedes alle snelheid vandaan heeft gehaald. Motor mag je niet verder ontwikkelen, toch lijkt het alsof ze een gigantische stap hebben gemaakt met dat ding. Hierdoor kunnen ze veel meer vleugel zetten, zonder topsnelheid te verliezen.
pi_201726320
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ben wel heel benieuwd waar Mercedes alle snelheid vandaan heeft gehaald. Motor mag je niet verder ontwikkelen, toch lijkt het alsof ze een gigantische stap hebben gemaakt met dat ding. Hierdoor kunnen ze veel meer vleugel zetten, zonder topsnelheid te verliezen.
Niet verder ontwikkelen, maar ze hebben er een paar uit elkaar kunnen schroeven om te zien welke onderdelen het hardst slijten en hoe hard. Dan weten ze ook beter hoe ze hem zwaarder kunnen belasten en dat mag natuurlijk wel.

Betrouwbaarheid beter in kaart hebben betekent dat je hem verder kunt openschroeven en dat doen ze dan dus ook. Al is het altijd de vraag hoe het straks is op een circuit met minder grip, want ik begrijp dat Turkije ondanks de regen nog altijd enorm veel grip gaf en dat is sowieso in het voordeel van de Mercedes. Of meer correct: RedBull schiet daar wat minder mee op.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:04:02 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201726339
Het is ook echt dat Mercedes en Lewis veel fouten maken, anders hadden ze nu al lang een dikke voorsprong kunnen hebben. Belgie, Monza, Rusland, Turkije ...

Ze maken constant fouten, terwijl ze echt de snellere auto hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:11:55 #171
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_201726414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:04 schreef Evenstar het volgende:
Het is ook echt dat Mercedes en Lewis veel fouten maken, anders hadden ze nu al lang een dikke voorsprong kunnen hebben. Belgie, Monza, Rusland, Turkije ...

Ze maken constant fouten, terwijl ze echt de snellere auto hebben.
Maar goed, die voorsprong zou dan weer kleiner worden als Verstappen's band niet geklapt was in Azerbeidzjan, Bottas geen debiel was in Hongarije en Hamilton zijn move niet deed in Silverstone, dus ja. What if :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:14:09 #172
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201726447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ben wel heel benieuwd waar Mercedes alle snelheid vandaan heeft gehaald. Motor mag je niet verder ontwikkelen, toch lijkt het alsof ze een gigantische stap hebben gemaakt met dat ding. Hierdoor kunnen ze veel meer vleugel zetten, zonder topsnelheid te verliezen.
Ik ook wel, het zou kunnen dat ze er nu meer uithalen dan ze van plan waren voor 3 motoren op jaarbasis want dat hebben ze losgelaten.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:14:46 #173
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201726454
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 08:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat zie ik hier elke week voorbij komen maar ik betwist dat toch. Een middelmatige coureur als Bottas rijdt zo bij verstappen weg hetgeen aangeeft dat Mercedes gewoon nog steeds by far de beste auto heeft. Een gemiddelde coureur als Perez rijdt in de RB ergens vooraan in het middenveld. We zien dit fenomeen nu al 4 jaar op rij; een tweede rijder die er in de RB eigenlijk niet zoveel van bakt. Ik blijf er bij, de RBR is gewoon al jaren niet competitief maar Verstappen weet de auto zodanig te besturen dat het nog ergens op lijkt.
Daarom zeg ik ook top 4. De MB is gewoon de snelste auto idd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:15:56 #174
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201726465
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ben wel heel benieuwd waar Mercedes alle snelheid vandaan heeft gehaald. Motor mag je niet verder ontwikkelen, toch lijkt het alsof ze een gigantische stap hebben gemaakt met dat ding. Hierdoor kunnen ze veel meer vleugel zetten, zonder topsnelheid te verliezen.
Die motor is de afgelopen jaren gewoon verbeterd alleen is continue terug geschroefd geweest.
Nu ze aan de bak moeten, zetten ze hem gewoon steeds ietsje verder open. Alle andere motoren lopen nog steeds achter.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:17:19 #175
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201726478
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:15 schreef daNpy het volgende:

[..]
Die motor is de afgelopen jaren gewoon verbeterd alleen is continue terug geschroefd geweest.
Nu ze aan de bak moeten, zetten ze hem gewoon steeds ietsje verder open. Alle andere motoren lopen nog steeds achter.
Hopen op een plofje straks :D
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:20:35 #176
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201726521
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:17 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hopen op een plofje straks :D
Ja die kans is dus klein als de motor vanaf zeg een 70% nog opengeschroefd kan worden terwijl de rest al op 95% rijdt...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:21:13 #177
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201726535
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:20 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja die kans is dus klein als de motor vanaf zeg een 70% nog opengeschroefd kan worden terwijl de rest al op 95% rijdt...
zo groot is dat verschil ook weer niet
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:44:42 #178
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201726841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:20 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja die kans is dus klein als de motor vanaf zeg een 70% nog opengeschroefd kan worden terwijl de rest al op 95% rijdt...
Denk niet dat Mercedes op 70% rijdt hoor. Dat verschil zal eerder iets van 90% en 95% zijn, maar ik snap je punt :)
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:49:57 #179
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201726904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ben wel heel benieuwd waar Mercedes alle snelheid vandaan heeft gehaald. Motor mag je niet verder ontwikkelen, toch lijkt het alsof ze een gigantische stap hebben gemaakt met dat ding. Hierdoor kunnen ze veel meer vleugel zetten, zonder topsnelheid te verliezen.
In de podcast van Nu.nl suggereerden ze dat Mercedes wat met de luchtkoeling had gedaan. Dat die (binnen de regels, of niet, dat lieten ze in het midden) vergroot is waardoor ze met meer vermogen kunnen rijden. Echter komt nu aan het licht dat dit wel de betrouwbaarheid niet ten goede komt en dat ze daar nu halsoverkop een oplossing voor aan het zoeken zijn die ze vooralsnog niet gevonden hebben en dus alleen ondervangen met motorwissels.
Rini dankjewel.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:55:18 #180
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201726978
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
zo groot is dat verschil ook weer niet
Hij is in 2014 terug geschroefd, en flink omdat ze geen last met de FIA wilden. Ik heb 40% in m'n hoofd zitten, stond dat niet in dat interview van eerder dit jaar?
Denk je echt dat ze al die jaren _niks_ aan de motor hebben gedaan? Natuurlijk wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201727230
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
zo groot is dat verschil ook weer niet
Nou ja, Hamilton was op het rechte stuk zo'n 10 a 15 km/u sneller volgens Horner, terwijl ze nog met een forse achtervleugel reden.

Ze hebben echt meer performance gevonden en ik zie geen aanleiding om te geloven dat dat in het aeropakket zit. Zeker omdat Wolff twee weken terug al aangaf dat ze de turbo gaan openschroeven om Honda uit te dagen. Het lijkt erop dat hij eindelijk eens een keer eerlijk is geweest.

De vraag is natuurlijk hoe dat gaat zijn op andere circuits, met name op die waar ze voorheen wel koelingsproblemen hadden. Maar als ze daar een oplossing voor hebben gevonden, dan verwacht ik dat Hamilton fluitend WK wordt. Tenzij Honda het ook aandurft om de motor meer te belasten en dan wordt het een kwestie van fingers crossed.
pi_201727245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
In de podcast van Nu.nl suggereerden ze dat Mercedes wat met de luchtkoeling had gedaan. Dat die (binnen de regels, of niet, dat lieten ze in het midden) vergroot is waardoor ze met meer vermogen kunnen rijden. Echter komt nu aan het licht dat dit wel de betrouwbaarheid niet ten goede komt en dat ze daar nu halsoverkop een oplossing voor aan het zoeken zijn die ze vooralsnog niet gevonden hebben en dus alleen ondervangen met motorwissels.
Laten we wel eerlijk zijn, de nu.nl podcast is natuurlijk niet echt een toppertje. Het klinkt allemaal wel plausibel, maar het is ook wel wat giswerk natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:19:08 #183
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201727263
Als ze koelproblemen hebben gaat het wel leuk worden in het Midden-Oosten straks :D

Het lijkt er dan wel op dat ze dit ook gedaan hebben bij McLaren en Williams, want die staan er opeens ook veel beter voor, terwijl ze geen grote aero updates hebben gedaan (zover ik het weet).
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:22:33 #184
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201727301
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:55 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hij is in 2014 terug geschroefd, en flink omdat ze geen last met de FIA wilden. Ik heb 40% in m'n hoofd zitten, stond dat niet in dat interview van eerder dit jaar?
Denk je echt dat ze al die jaren _niks_ aan de motor hebben gedaan? Natuurlijk wel.
Wat ik mij dan afvraag is, als die motor ook bij andere auto's erin ligt, waarom zetten dan ze dan de motor niet open bij McLaren en Aston Martin? Zou ik in ieder geval doen. Ff zoeken naar het punt waar Mercedes de motor afknijpt en em paar procentjes verder open zetten. :P
  Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:23:11 #185
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201727308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:19 schreef Evenstar het volgende:
Als ze koelproblemen hebben gaat het wel leuk worden in het Midden-Oosten straks :D

Het lijkt er dan wel op dat ze dit ook gedaan hebben bij McLaren en Williams, want die staan er opeens ook veel beter voor, terwijl ze geen grote aero updates hebben gedaan (zover ik het weet).
McLaren draait het hele seizoen al goed mee. Russell heeft wel flink stappen gemaakt door het seizoen heen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:24:36 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201727334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
McLaren draait het hele seizoen al goed mee. Russell heeft wel flink stappen gemaakt door het seizoen heen.
Op zich draaien ze wel goed mee, maar sinds Belgie lijkt het nog beter te gaan. Kan natuurlijk ook komen omdat RB aan het sukkelen is, maar gat tussen RB en McLaren lijkt wat kleiner (vooral tijdens Q).

Bij Aston Martin zie ik dan weer weinig vooruitgang, dus allemaal giswerk :D
pi_201727339
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:19 schreef Evenstar het volgende:
Als ze koelproblemen hebben gaat het wel leuk worden in het Midden-Oosten straks :D

Het lijkt er dan wel op dat ze dit ook gedaan hebben bij McLaren en Williams, want die staan er opeens ook veel beter voor, terwijl ze geen grote aero updates hebben gedaan (zover ik het weet).
Vooral juist Brazilie en Mexico, door de ijle lucht is die koeling daar altijd al een probleem geweest
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:26:44 #188
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201727370
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:25 schreef Adames het volgende:

[..]
Vooral juist Brazilie en Mexico, door de ijle lucht is die koeling daar altijd al een probleem geweest
Dat heb je ook nog inderdaad.

Wel een mooie strijd dit hoor, smullen _O_
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:27:16 #189
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201727381
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:55 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hij is in 2014 terug geschroefd, en flink omdat ze geen last met de FIA wilden. Ik heb 40% in m'n hoofd zitten, stond dat niet in dat interview van eerder dit jaar?
Denk je echt dat ze al die jaren _niks_ aan de motor hebben gedaan? Natuurlijk wel.
Ja toen waren ze wel aan het cruisen maar als het zo makkelijk was hadden ze die motoren wel eerder dit jaar opgeschroefd, mijn aanname is dat ze een motor van Valtteri opgeschroefd hebben in Monza, die erna uit elkaar gehaald om te kijken of dat allemaal goed gaat qua slijtage en hem in Rusland weer een nieuwe hebben gegeven en daarop Lewis afgelopen weekend ook een nieuwe.
pi_201727421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:55 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hij is in 2014 terug geschroefd, en flink omdat ze geen last met de FIA wilden. Ik heb 40% in m'n hoofd zitten, stond dat niet in dat interview van eerder dit jaar?
Denk je echt dat ze al die jaren _niks_ aan de motor hebben gedaan? Natuurlijk wel.
Doel je daarbij op het interview met voormalig technische directeur Paddy Lowe? Die beweerde dat Mercedes dat in 2014 tijdens de kwalificaties deed. Een stuk naar beneden voor Q1 en Q2, net genoeg omhoog voor de pole voor Q3. Over de race zelf heeft hij dat niet beweerd.

40% is natuurlijk onzin, misschien bedoel je 40pk?
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:30:47 #191
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201727424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nou ja, Hamilton was op het rechte stuk zo'n 10 a 15 km/u sneller volgens Horner, terwijl ze nog met een forse achtervleugel reden.

Ze hebben echt meer performance gevonden en ik zie geen aanleiding om te geloven dat dat in het aeropakket zit. Zeker omdat Wolff twee weken terug al aangaf dat ze de turbo gaan openschroeven om Honda uit te dagen. Het lijkt erop dat hij eindelijk eens een keer eerlijk is geweest.

De vraag is natuurlijk hoe dat gaat zijn op andere circuits, met name op die waar ze voorheen wel koelingsproblemen hadden. Maar als ze daar een oplossing voor hebben gevonden, dan verwacht ik dat Hamilton fluitend WK wordt. Tenzij Honda het ook aandurft om de motor meer te belasten en dan wordt het een kwestie van fingers crossed.
ik geloof ook wel dat het in de PU zit maar 30% is wel heel veel, als zij uitgerekend hebben hoeveel je 3 motoren voluit kan belasten voor x GP's en nu dus een motor bij hebben kan je er weer een nieuwe berekening op los laten
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:06:41 #192
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201727917
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:19 schreef Evenstar het volgende:
Als ze koelproblemen hebben gaat het wel leuk worden in het Midden-Oosten straks :D

Het lijkt er dan wel op dat ze dit ook gedaan hebben bij McLaren en Williams, want die staan er opeens ook veel beter voor, terwijl ze geen grote aero updates hebben gedaan (zover ik het weet).
In het Midden-Oosten zal het niet gigaheet zijn als ze ‘s avonds rijden.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:08:30 #193
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201727934
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
In het Midden-Oosten zal het niet gigaheet zijn als ze ‘s avonds rijden.
Hmm klopt, maar nog steeds wel heel wat warmer dan die 14-15C die ze de afgelopen weken hier hebben gehad met alle regen en bewolking.

Die 5-8C verschil kan nog wel eens voor problemen zorgen denk ik als ze echt de randjes aan het opzoeken zijn. Maar misschien is het ook gewoon wat ik wil geloven :D Het is ook niet dat ik wil dat koste wat het kost Max kampioen moet worden, maar ik gun het Lewis en Mercedes vooral niet _O-
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:08:39 #194
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201727937
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.

En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:09:34 #195
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201727948
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Wat ik mij dan afvraag is, als die motor ook bij andere auto's erin ligt, waarom zetten dan ze dan de motor niet open bij McLaren en Aston Martin? Zou ik in ieder geval doen. Ff zoeken naar het punt waar Mercedes de motor afknijpt en em paar procentjes verder open zetten. :P
Volgens mij moeten ze met dezelfde map draaien.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:09:43 #196
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201727949
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.

En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
Past wel in hun sprookje van hoe moeilijk ze het toch wel niet hebben gehad.

Dan nog is het wel heel gevaarlijk en staat er teveel op het spel om dat soort dingen te doen denk ik.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:17:21 #197
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201728025
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Past wel in hun sprookje van hoe moeilijk ze het toch wel niet hebben gehad.

Dan nog is het wel heel gevaarlijk en staat er teveel op het spel om dat soort dingen te doen denk ik.
Als Lewis de titel pakt: “most difficult season of my life!!!! Such a great driver, Max :'(:P

Het is behoorlijk riskant, maar verklaart mogelijk wel dat Red Bull afwisselend dominant is geweest maar vanaf Hongarije niet meer cht aan te pas is gekomen.

Misschien dat het beter in het BNW topic past, maar met tv in handen van de Amerikanen kan ik me haast niet aan de indruk onttrekken.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:21:41 #198
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201728070
Ze maken wel heel veel fouten om dat soort spelletjes te kunnen spelen :D Tactics, maar ook gewoon Lewis zelf. Die heeft al zoveel punten (bijna) verneukt.

Imola (foutje, maar gered door SC), Rusland (niet geweldig gereden, regen heeft geholpen), Baku (magic button foutje), Belgie (kwalificatie), Turkije (strategie) om maar een paar te noemen. Best veel fouten voor iemand die nooit fouten schijnt te maken.
pi_201728072
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.

En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
Dat geloof ik niet. Zo manageable is het niet. n DNF door onvoorziene omstandigheden en je wordt alsnog geen kampioen als de verschillen zo klein zijn.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:27:10 #200
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201728126
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet. Zo manageable is het niet. n DNF door onvoorziene omstandigheden en je wordt alsnog geen kampioen als de verschillen zo klein zijn.
Daarom hebben ze Max voor de zekerheid 2x geramd. En als bonus nog gridstraffen :Y)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201728139
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is wat te simpel, die auto was dit jaar op redelijk wat circuits gewoon competitief, als je poles kan scoren moet je auto wel goed zijn, punt is dat in F1 de ontwikkeling nooit stil staat en het lijkt nu dat Mercedes weer de overhand heeft al was het in Turkije ook een afstelprobleem voor RBR dus het verschil is niet zo groot als het leek.
Volgens mij is het juist wat te simpel on te zeggen dat Perez gewoon maar top 4 moet rijden want Max kan het ook als je 3 (of 4) teamgenoten het snot voor de ogen rijdt, zou het dan kunnen dat je zelf heel goed bent? Of konden die andere 4 er niet zo heel veel van?

Ik blijf erbij dat Max die auto beter laat presteren dan dat de auto eigenlijk waard is. Het feit dat hij al zijn teamgenoten op een hoop rijdt bevestigd dat.
pi_201728169
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.

En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
Gezien het prijzengeld dat er mee bemoeit is.... not likelly :P
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:34:20 #203
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201728194
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.

En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
Mwah, een Haas rijdt vaak ook maar op 98% van de winnaar (1 lap op 50 achterstand) zoveel ruimte zit er nu ook weer niet in. Het zal om 50 pk gaan aan verschil. Dan moet je echt op een paar pk kunnen afstellen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:34:22 #204
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201728195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet. Zo manageable is het niet. n DNF door onvoorziene omstandigheden en je wordt alsnog geen kampioen als de verschillen zo klein zijn.
Wie zegt dat aan het eind van de rit het verschil nog steeds zo klein is? Ik zou zeggen dat het prima manageable is. Tuurlijk riskant.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:36:25 #205
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201728221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:31 schreef babylon het volgende:

[..]
Gezien het prijzengeld dat er mee bemoeit is.... not likelly :P
Want ze hebben nog niet zoveel geld..

Er is maar n ultieme promotie voor F1 en dat is een spannend titelgevecht. Dat creert ook weer advertentiewaarde
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:37:42 #206
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201728237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:34 schreef zalkc het volgende:

[..]
Mwah, een Haas rijdt vaak ook maar op 98% van de winnaar (1 lap op 50 achterstand) zoveel ruimte zit er nu ook weer niet in. Het zal om 50 pk gaan aan verschil. Dan moet je echt op een paar pk kunnen afstellen.
Ze kunnen toch ook op duizendsten van een pk de kracht van een elektromotor bepalen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201728259
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Volgens mij is het juist wat te simpel on te zeggen dat Perez gewoon maar top 4 moet rijden want Max kan het ook als je 3 (of 4) teamgenoten het snot voor de ogen rijdt, zou het dan kunnen dat je zelf heel goed bent? Of konden die andere 4 er niet zo heel veel van?

Ik blijf erbij dat Max die auto beter laat presteren dan dat de auto eigenlijk waard is. Het feit dat hij al zijn teamgenoten op een hoop rijdt bevestigd dat.
Het is niet zozeer een slechte auto, maar vooral een lastige auto
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:40:48 #208
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201728261
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik blijf erbij dat Max die auto beter laat presteren dan dat de auto eigenlijk waard is. Het feit dat hij al zijn teamgenoten op een hoop rijdt bevestigd dat.
dat vind ik altijd een moeilijke, hij haalt er meer uit dat is duidelijk maar het zit dus blijkbaar wel in die auto
pi_201728317
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Volgens mij is het juist wat te simpel on te zeggen dat Perez gewoon maar top 4 moet rijden want Max kan het ook als je 3 (of 4) teamgenoten het snot voor de ogen rijdt, zou het dan kunnen dat je zelf heel goed bent? Of konden die andere 4 er niet zo heel veel van?

Ik blijf erbij dat Max die auto beter laat presteren dan dat de auto eigenlijk waard is. Het feit dat hij al zijn teamgenoten op een hoop rijdt bevestigd dat.
Beter laten presteren dan de auto waard is zou ik het niet noemen. De RB is m.i. een auto met een lastige balans en de gemiddelde coureur heeft gewoon niet de kwaliteiten om hiermee continu op de limiet te rijden zoals Verstappen dat kan. Daar ligt een grote kwaliteit van Max, hij past zich makkelijk aan (de nukken van) een auto aan en heeft het talent de wagen te pushen zonder snel de controle te verliezen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_201728319
Even een kijk op de prestaties afgelopen race. Alpha Tauri kon qua snelheid redelijk goed meekomen. Marko gaf zelfs aan dat hij het idee had dat de wagens, als je de factor coureur niet mee zou rekenen, mogelijk zelfs even snel of sneller zouden zijn.

Gekke gedachte, ook als je meeneemt dat Perez (relatief voor zijn doen) dicht bij Verstappen zat, zou het dan kunnen zijn dat de karakteristieken van deze baan er voor zorgde dat Verstappen de voordelen van de high rake niet kon benutten en de Honda high rake designfilosofie er daarom voor zorgde dat de Honda wagens dichter bij elkaar zaten?

Mercedes was snel, maar ik had toch vooral het idee dat Verstappen veel langzamer was dan anders, in vergelijking tot zijn concurrentie en het middenveld.
pi_201728334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat vind ik altijd een moeilijke, hij haalt er meer uit dat is duidelijk maar het zit dus blijkbaar wel in die auto
Teamgenoten vergelijken is al lastig laat staan 2 coureurs van 2 verschillende teams. Maar voor zover ik in kan schatten zijn er maar weinig coureurs op de grid die de prestaties van Max in eenzelfde auto zouden kunnen evenaren.
Persoonlijk denk ik dat de RB eerder te vergelijken is met een mclaren dan met een Mercedes.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:52:45 #212
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201728382
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Teamgenoten vergelijken is al lastig laat staan 2 coureurs van 2 verschillende teams. Maar voor zover ik in kan schatten zijn er maar weinig coureurs op de grid die de prestaties van Max in eenzelfde auto zouden kunnen evenaren.
Persoonlijk denk ik dat de RB eerder te vergelijken is met een mclaren dan met een Mercedes.
je bedoelt qua snelheid of qua concept?
pi_201728392
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Wie zegt dat aan het eind van de rit het verschil nog steeds zo klein is? Ik zou zeggen dat het prima manageable is. Tuurlijk riskant.
Hamilton heeft nu 6 punten minder met nog 6 races te gaan. 1 DNF in een race die Verstappen wint en het verschil loopt op tot 31. Met buiten die race nog 5 te gaan is dat niet meer manageable met een Bottas die dit seizoen regelmatig in het middenveld eindigt en een Verstappen die ook met een mindere auto elk jaar een paar races weet te winnen. Wint Verstappen er nog 1 dan ben je al de Haas als Mercedes als je in de andere races geen 1-2 scoort. Dat risico is echt veel te groot.

Het is een leuk verhaaltje hoor en ik vind de regelgeving soms ook wat WWF af en toe, maar dit lijkt me totale flauwekul. Maar goed, jou kennende wil je er nog even op door fantaseren, dus be my guest.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:58:04 #214
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201728426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Even een kijk op de prestaties afgelopen race. Alpha Tauri kon qua snelheid redelijk goed meekomen. Marko gaf zelfs aan dat hij het idee had dat de wagens, als je de factor coureur niet mee zou rekenen, mogelijk zelfs even snel of sneller zouden zijn.

Gekke gedachte, ook als je meeneemt dat Perez (relatief voor zijn doen) dicht bij Verstappen zat, zou het dan kunnen zijn dat de karakteristieken van deze baan er voor zorgde dat Verstappen de voordelen van de high rake niet kon benutten en de Honda high rake designfilosofie er daarom voor zorgde dat de Honda wagens dichter bij elkaar zaten?

Mercedes was snel, maar ik had toch vooral het idee dat Verstappen veel langzamer was dan anders, in vergelijking tot zijn concurrentie en het middenveld.
Ik sluit niet uit dat Verstappen de onderdelen spaarde, hij hoeft niet te winnen van Bottas en als hij het wel wilde proberen dan had hij best moeite moeten doen om Bottas in te halen met alle risico's van dien. Ik denk dat hij de auto gespaard heeft en tevreden was met de 2e plaats.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:58:58 #215
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201728437
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hamilton heeft nu 6 punten minder met nog 6 races te gaan. 1 DNF in een race die Verstappen wint en het verschil loopt op tot 31. Met buiten die race nog 5 te gaan is dat niet meer manageable met een Bottas die dit seizoen regelmatig in het middenveld eindigt en een Verstappen die ook met een mindere auto elk jaar een paar races weet te winnen. Wint Verstappen er nog 1 dan ben je al de Haas als Mercedes als je in de andere races geen 1-2 scoort. Dat risico is echt veel te groot.

Het is een leuk verhaaltje hoor en ik vind de regelgeving soms ook wat WWF af en toe, maar dit lijkt me totale flauwekul. Maar goed, jou kennende wil je er nog even op door fantaseren, dus be my guest.
Als het al zo was zou Hamilton veel relaxter zijn, ik kan me geen jaar heugen waarin hij zoveel fouten heeft gemaakt als dit, hij is een goeie acteur maar zo goed ook weer niet.
pi_201728442
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Teamgenoten vergelijken is al lastig laat staan 2 coureurs van 2 verschillende teams. Maar voor zover ik in kan schatten zijn er maar weinig coureurs op de grid die de prestaties van Max in eenzelfde auto zouden kunnen evenaren.
Persoonlijk denk ik dat de RB eerder te vergelijken is met een mclaren dan met een Mercedes.
Ik denk dat de auto heel goed bij Verstappen past qua concept en dat hij er daarom zo veel snelheid uit haalt. Ik denk ook dat voor de gemiddelde coureur de McLaren gewoon een snellere wagen is en ik denk dat dat ook voor de Ferrari geldt.

Dat heeft niet zo zeer met exceptionele kwaliteiten van Verstappen te maken, maar meer met of een auto aansluit bij je rijstijl. Daarom zou ik ook niet zo stellig willen beweren dat Verstappen iedereen maar zou verslaan als we met dezelfde wagens gaan rijden. Als dat een RB is misschien wel, maar zet iedereen in een Ferrari of McLaren en ik moet het nog zien.
pi_201728476
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:58 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat Verstappen de onderdelen spaarde, hij hoeft niet te winnen van Bottas en als hij het wel wilde proberen dan had hij best moeite moeten doen om Bottas in te halen met alle risico's van dien. Ik denk dat hij de auto gespaard heeft en tevreden was met de 2e plaats.
Owja, toen het gat met Bottas opliep heeft hij zeker gas terug genomen. Niet omdat hij niet hoeft te winnen van Bottas, maar omdat wel duidelijk was dat dat niet ging gebeuren. Want die 7 punten extra had hij natuurlijk graag wel gehad en daar had hij ook echt voor gestreden als dat er in zat.

Maar dat hij niet voor de snelste ronde is gegaan zegt wel iets. Hij was gewoon niet zo snel als Bottas, en Bottas heeft hij tot nu toe elke race dit seizoen minimaal kunnen matchen qua snelheid.
pi_201728539
Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat voornamelijk de DNF in Baku/Silverstone Verstappen gaat nekken. Ik blijf maar horen dat het vanaf Rusland echt grotendeels pro-Red Bull zou zijn, maar dat kan ik niet herkennen. Turkije liet duidelijk zien dat de verhoudingen weer echt terug zijn naar 2019 lijkt het. Erg schokkend dat je bijna 0,4/0,5 per rondje moet toegeven op de tweede rijder van je concurrent. Dat is niet dezelfde Red Bull als voor de zomerstop/Oostenrijk. Ik verwacht de komende zes races twee overwinningen die iedereen nu aan het verwachten is in Mexico en Brazili. USA is gewoon echt een Mercedes circuit, Max deed daar altijd leuk mee, maar aangezien de topsnelheid nu ook weer terug is naar de verhoudingen van vorige seizoenen verwacht ik daar als maximaal resultaat een 2e plek. Of strategisch moet iets goed uitpakken. De overige drie circuits in de woestijn kunnen alle kanten op, maar lijkt niet aannemelijk dat dit in de trant van de vorige Red Bull banen ook goed op Verstappen gericht zullen zijn.

quote:
3s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.

En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
Ik heb vanaf het begin van het jaar altijd het gevoel gehad dat Mercedes dit voor elkaar zou kunnen krijgen. Om de heldenstatus van Lewis nog wat groter te maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet. Zo manageable is het niet. n DNF door onvoorziene omstandigheden en je wordt alsnog geen kampioen als de verschillen zo klein zijn.
In 2018 zaten er 157 WK punten tussen Max en Lewis (88 punten tussen Vettel met de Sjoemel Ferrari en Lewis)
In 2019 zaten er 135 WK punten tussen Max en Lewis
In 2020 zaten er 133 WK punten tussen Max en Lewis

Opzich is de marge tot nu toe groot genoeg geweest om het sprookje wat mooier te maken door op 90% te rijden. Er vanuit gaande dat de voorgaande jaren wel 100% waren uberhaupt _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:31 schreef babylon het volgende:

[..]
Gezien het prijzengeld dat er mee bemoeit is.... not likelly :P
Ze kunnen het nog steeds halen toch? Ik kan mij best voorstellen met de marges die ze nog hadden dat de imagoboost van het merk Mercedes naar een enorm spannend seizoen met de grootste uitdager/concurrent. Beursgenoteerd bedrijf in waarde laten stijgen, jarenlang in de boeken staan als DE motorleverancier van de ultimate GOAT van de sport is ook wat waard. Vergelijkbaar met Messi voor Adidas en Ronaldo voor Nike.
Maar het blijft natuurlijk gissen en verzinnen en weet ik het allemaal, maar ik zie ze ervoor aan na jarenlange dominantie.
- Met zuidelijke groet -
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:10:17 #219
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201728575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hamilton heeft nu 6 punten minder met nog 6 races te gaan. 1 DNF in een race die Verstappen wint en het verschil loopt op tot 31. Met buiten die race nog 5 te gaan is dat niet meer manageable met een Bottas die dit seizoen regelmatig in het middenveld eindigt en een Verstappen die ook met een mindere auto elk jaar een paar races weet te winnen. Wint Verstappen er nog 1 dan ben je al de Haas als Mercedes als je in de andere races geen 1-2 scoort. Dat risico is echt veel te groot.
Als ze nou echt die motor omhoog gooien dan kwalificeert Bottas gewoon standaard 1 of 2, net als (meestal) in 2020. En al met al is hij toch al 9 keer op het podium verschenen, dus wat mij betreft heeft die het prima gedaan in de meeste races. Goed genoeg om het klusje te klaren in de laatste 6 wedstrijden.
quote:
Het is een leuk verhaaltje hoor en ik vind de regelgeving soms ook wat WWF af en toe, maar dit lijkt me totale flauwekul. Maar goed, jou kennende wil je er nog even op door fantaseren, dus be my guest.
Lief van je :)

We zullen zien, als Mercedes vanaf nu alleen nog maar 1-2 pakt dan ga ik er toch sterk in geloven. Ben benieuwd.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:30:34 #220
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_201728819
Het sprookje dat mercedes het express spannend maakt kunnen we stoppen hoor. Daarvoor zijn de belangen te groot. 1 crash van Hamilton en de titel is weg…

Hooguit liet mercedes het afgelopen jaar na het behalen van de titel lopen en eindige red bull daardoor ‘goed’
Die Scheie bleibt gleich, nur die Fliegen ndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:33:37 #221
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201728863
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:30 schreef XL het volgende:
Het sprookje dat mercedes het express spannend maakt kunnen we stoppen hoor. Daarvoor zijn de belangen te groot. 1 crash van Hamilton en de titel is weg…

Hooguit liet mercedes het afgelopen jaar na het behalen van de titel lopen en eindige red bull daardoor ‘goed’
Ben er juist net mee begonnen in het complottopic :{ F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorien topic
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201729008
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Als ze nou echt die motor omhoog gooien dan kwalificeert Bottas gewoon standaard 1 of 2, net als (meestal) in 2020. En al met al is hij toch al 9 keer op het podium verschenen, dus wat mij betreft heeft die het prima gedaan in de meeste races. Goed genoeg om het klusje te klaren in de laatste 6 wedstrijden.
[..]

Euh nee, want de rekensom leert vrij eenvoudig dat 'op het podium eindigen' voor Bottas niet genoeg is als er ook maar 1 niet voorziene DNF voor Hamilton komt en Verstappen dan wint.

Het is niet manageable. Als dit het grote plan van Mercedes was, dan hadden ze het gat al eerder op laten lopen tot rond de 20 punten. Dan kun je in de laatste races nog een keer toestaan dat Verstappen iets dichterbij komt en de indruk van spanning wekken. Nu is dat gat met de resterende races echt te klein, wetende dat er circuits aankomen waar RedBull ook met een mindere motor in het verleden heel goed scoorde. Of waren dat ook bewuste acties van Mercedes, dat ze RedBull voorgaande jaren hun overwinningen gunde?

Daarbij, als het echt allemaal een grote poppenkast is, dan zat Hamilton ook wel wat chiller in de wagen en zou hij niet zo veel fouten maken. Of was de poging om Verstappen de dood in te jagen en dat wiel op zijn kop ook allemaal onderdeel van 'het grote plan'?
pi_201729215
Dat lijkt me wel heel vergezocht. Een veel simpelere verklaring is dat Mercedes de turbo verder op de limiet laat draaien dan voorheen. Dat doen ze nu omdat:

- ze op gegeven moment achter de feiten aanliepen met de RB die Mercedes regelmatig outperformde. Toen is men dit waarschijnlijk gaan testen bij McLaren wat goede resultaten opleverde.

- Mercedes de problemen met de koeling (gedeeltelijk) heeft opgelost waardoor de motor meer kan worden belast.

- door het beperkte aantal resterende races de extra slijtage van de verbrandingsmotoren minder problematisch is.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:05:46 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201729845
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:01 schreef SamCooke het volgende:
Dat lijkt me wel heel vergezocht. Een veel simpelere verklaring is dat Mercedes de turbo verder op de limiet laat draaien dan voorheen. Dat doen ze nu omdat:

- ze op gegeven moment achter de feiten aanliepen met de RB die Mercedes regelmatig outperformde. Toen is men dit waarschijnlijk gaan testen bij McLaren wat goede resultaten opleverde.

- Mercedes de problemen met de koeling (gedeeltelijk) heeft opgelost waardoor de motor meer kan worden belast.

- door het beperkte aantal resterende races de extra slijtage van de verbrandingsmotoren minder problematisch is.
Dat ie extra slijtage minder problematisch is, lijkt mij niet. Het zijn alsnog 7 races die de motor moet dragen. Dat is dezelfde hoeveelheid als de rest. 22races /3motoren = 7,33..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:37:44 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201731128
Wat denken jullie? Zou de afwezigheid van Newey ook nadelig geweest zijn? Weet eigenlijk niet zo goed hoeveel invloed hij heeft tijdens of tussen de weekenden?
pi_201731205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat ie extra slijtage minder problematisch is, lijkt mij niet. Het zijn alsnog 7 races die de motor moet dragen. Dat is dezelfde hoeveelheid als de rest. 22races /3motoren = 7,33..
Hamilton heeft afgelopen weekend zijn 4e ICE in gebruik genomen. De motoren hoeven het nu dus nog maar gemiddeld 5,5 races vol te houden.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:45:48 #227
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201731235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:37 schreef Evenstar het volgende:
Wat denken jullie? Zou de afwezigheid van Newey ook nadelig geweest zijn? Weet eigenlijk niet zo goed hoeveel invloed hij heeft tijdens of tussen de weekenden?
denk het niet, data wordt sowieso uitgewisseld naar Milton Keynes, meen dat Albon in de simulator nieuwe setups heeft uitgeprobeerd van vrijdag op zaterdag
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:50:56 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201731315
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:43 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Hamilton heeft afgelopen weekend zijn 4e ICE in gebruik genomen. De motoren hoeven het nu dus nog maar gemiddeld 5,5 races vol te houden.
Dat zeg ik. En moet dus de rest van het seizoen mee gaan. Wat meer is dan 5 races. Ergens moet hij terug naar een oudere motor of op minder kracht gaan zoals in Turkije.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201731499
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat zeg ik. En moet dus de rest van het seizoen mee gaan. Wat meer is dan 5 races. Ergens moet hij terug naar een oudere motor of op minder kracht gaan zoals in Turkije.
Natuurlijk gaat hij minimaal een keer een oudere motor gebruiken. Maar die is niet langzamer.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:32:46 #230
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201731952
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Euh nee, want de rekensom leert vrij eenvoudig dat 'op het podium eindigen' voor Bottas niet genoeg is als er ook maar 1 niet voorziene DNF voor Hamilton komt en Verstappen dan wint.

Het is niet manageable. Als dit het grote plan van Mercedes was, dan hadden ze het gat al eerder op laten lopen tot rond de 20 punten. Dan kun je in de laatste races nog een keer toestaan dat Verstappen iets dichterbij komt en de indruk van spanning wekken. Nu is dat gat met de resterende races echt te klein, wetende dat er circuits aankomen waar RedBull ook met een mindere motor in het verleden heel goed scoorde. Of waren dat ook bewuste acties van Mercedes, dat ze RedBull voorgaande jaren hun overwinningen gunde?

Daarbij, als het echt allemaal een grote poppenkast is, dan zat Hamilton ook wel wat chiller in de wagen en zou hij niet zo veel fouten maken. Of was de poging om Verstappen de dood in te jagen en dat wiel op zijn kop ook allemaal onderdeel van 'het grote plan'?
Alle onvoorziene ongeluk kwam natuurlijk vanaf Hongarije. Daarna kwam Spa met de regen"race", Sochi met de regen op het eind, en Turkije met regen waardoor Lewis niet naar het podium kon rijden. Zeer veel pech voor Mercedes dus.

Er is zeker een kans dat Verstappen geen race meer wint dit seizoen, dat zou mijn theorie kracht bij zetten.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:22:54 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_201739221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:32 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Alle onvoorziene ongeluk kwam natuurlijk vanaf Hongarije. Daarna kwam Spa met de regen"race", Sochi met de regen op het eind, en Turkije met regen waardoor Lewis niet naar het podium kon rijden. Zeer veel pech voor Mercedes dus.

Er is zeker een kans dat Verstappen geen race meer wint dit seizoen, dat zou mijn theorie kracht bij zetten.
Pech? Volgens deze retoriek is het niet doorgaan van de echte race op Spa juist een zegen geweest voor Mercedes.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 oktober 2021 @ 11:35:09 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201739372
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:32 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Alle onvoorziene ongeluk kwam natuurlijk vanaf Hongarije. Daarna kwam Spa met de regen"race", Sochi met de regen op het eind, en Turkije met regen waardoor Lewis niet naar het podium kon rijden. Zeer veel pech voor Mercedes dus.

Er is zeker een kans dat Verstappen geen race meer wint dit seizoen, dat zou mijn theorie kracht bij zetten.
Zandvoort vergeten?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 11:38:30 #233
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201739430
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zandvoort vergeten?
Dat was niet echt pech, meer gewoon dat Verstappen daar goed ging, maar ook weer niet gigaveel sneller.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 oktober 2021 @ 11:43:42 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201739510
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:38 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dat was niet echt pech, meer gewoon dat Verstappen daar goed ging, maar ook weer niet gigaveel sneller.
Oh, dan op eens maakt het niet uit wie sneller is :')

We gaan het zien. Als RB niet mee kan in S2 en vooral S3 op COTA, dan kan je wel langzaam conclusies trekken. Nu conclusies trekken op basis van een paar Mercedesbanen is gewoon achterlijk. Monza is altijd al het grote zwakke punt geweest, de veel te zachte compounds voor Turkije hebben daar RB pijn gedaan. Op basis van Spa en Sochi kan je helemaal niets zeggen.

Wees nou eens niet zo gigantisch stronteigenwijs en aanvaard dat je er soms ook naast kan zitten. Zeker met voorspellingen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:46:02 #235
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201739546
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:43 schreef Nattekat het volgende:
Wees nou eens niet zo gigantisch stronteigenwijs en aanvaard dat je er soms ook naast kan zitten. Zeker met voorspellingen. theorien
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:18:56 #236
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201739964
Complottheorien zijn blijkbaar razend populair, zelfs hier. :{

Zoals anderen al aangaven, de belangen zijn veel te groot voor Mercedes om het risico te lopen naast de titel te grijpen. Zeker omdat Lewis altijd een keer onverwacht kan uitvallen. Daarnaast voelt Mercedes wel degelijk druk, getuige de fouten van Lewis en de rare uitspraken van Toto. Ze moeten er echt hun best voor doen dit jaar.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 oktober 2021 @ 12:32:11 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201740082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:18 schreef 4-elements het volgende:
Complottheorien zijn blijkbaar razend populair, zelfs hier. :{
Gelukkig hebben we nu F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorien topic
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201740157
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:18 schreef 4-elements het volgende:
Complottheorien zijn blijkbaar razend populair, zelfs hier. :{

Zoals anderen al aangaven, de belangen zijn veel te groot voor Mercedes om het risico te lopen naast de titel te grijpen. Zeker omdat Lewis altijd een keer onverwacht kan uitvallen. Daarnaast voelt Mercedes wel degelijk druk, getuige de fouten van Lewis en de rare uitspraken van Toto. Ze moeten er echt hun best voor doen dit jaar.
Uiteindelijk weet je het niet. Het is wel "vreemd" dat de Mercs ineens flink sneller zijn.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 13:32:47 #239
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201740878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:39 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Uiteindelijk weet je het niet. Het is wel "vreemd" dat de Mercs ineens flink sneller zijn.
Het ene circuit is Mercedes sneller, het andere RB. Zoals het hele jaar al het geval is. En ze blijven allebei doorontwikkelen. Wie weet is Mercedes daar momenteel beter in dan RB?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 13 oktober 2021 @ 14:02:57 #240
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_201741227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:39 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Uiteindelijk weet je het niet. Het is wel "vreemd" dat de Mercs ineens flink sneller zijn.
De Reds zijn toch ook wel eens sneller? En zo zijn er ook circuits waar de Fers het beter doen dan op andere circuits, hetzelfde geldt voor de Mc's die als een tiet gingen op Monza. Verschillende auto's, verschillende circuits, dat is niet zo ingewikkeld toch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201741351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De Reds zijn toch ook wel eens sneller? En zo zijn er ook circuits waar de Fers het beter doen dan op andere circuits, hetzelfde geldt voor de Mc's die als een tiet gingen op Monza. Verschillende auto's, verschillende circuits, dat is niet zo ingewikkeld toch.
Maar het is Mercedes, dus ze moeten wel valsspelen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:40:53 #242
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_201741599
quote:
9s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:16 schreef franklop het volgende:

[..]
Maar het is Mercedes, dus ze moeten wel valsspelen
Valide punt!
Die Scheie bleibt gleich, nur die Fliegen ndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 13 oktober 2021 @ 19:26:49 #243
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_201744669
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Quote van de dag toch weer van Hamilton.
Van welk interview komt die quote? Heb vlot maandag de race gekeken, maar de rest van het weekend heb ik niets gezien...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 oktober 2021 @ 19:42:42 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201744853
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:26 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]
Van welk interview komt die quote? Heb vlot maandag de race gekeken, maar de rest van het weekend heb ik niets gezien...
Hoe kan je nou weer vlot de race zien?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 13 oktober 2021 @ 19:45:49 #245
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_201744900
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe kan je nou weer vlot de race zien?
Lekker doorspoelen als er geen reet gebeurt. Dus 90+% van alle races :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 20:22:01 #246
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201745539
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201745822
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:26 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]
Van welk interview komt die quote? Heb vlot maandag de race gekeken, maar de rest van het weekend heb ik niets gezien...
Een YT filmpje met kort alle reacties van de rijders van hoog naar laag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201746799
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:32 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Het ene circuit is Mercedes sneller, het andere RB. Zoals het hele jaar al het geval is. En ze blijven allebei doorontwikkelen. Wie weet is Mercedes daar momenteel beter in dan RB?
Ik begrijp sowieso de hele heisa niet. Vorig jaar domineerde Mercedes in Monza, Rusland en pakten ze ook Austin. Daarnaast was het in de kwalificatie maar 0.328 verschil tussen Max en Lewis. Terwijl Max ontzettend liep te klooien met zijn setup het hele weekend en Mercedes het ontzettend goed voor elkaar had vanaf VT1. Indien Max zijn ding doet in Mexico en Brazili (inclusief sprint race..) staan ze er gewoon goed voor en ligt de druk bij Mercedes.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 oktober 2021 @ 23:14:17 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201747269
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:45 schreef daNpy het volgende:

[..]
Lekker doorspoelen als er geen reet gebeurt. Dus 90+% van alle races :P
Opbouwende spanning is 90% van het plezier :{w
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 14 oktober 2021 @ 07:02:28 #250
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201748126
quote:
99s.gif Op maandag 11 oktober 2021 07:22 schreef XL het volgende:

Was het de red bull van Max geweest dan waren er 2 van de baan geschoven.
Dat is ook weer waar, want elke keer als Max in de buurt komt, rijdt Hamilton hem er af.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 14 oktober 2021 @ 07:05:42 #251
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201748136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:39 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Uiteindelijk weet je het niet. Het is wel "vreemd" dat de Mercs ineens flink sneller zijn.
Ik denk niet dat de Mercs ineens veel sneller zijn (zie Rusland waar Bottas al de nieuwe motor had). De AT's waren namelijk ook ineens veel sneller dan de RB's op Turkije. Er zijn diverse analyses geweest waarbij werd verklaard waarom de RB het moeilijk had in Turkije. Voorlopig wacht ik gewoon het volgende raceweekend af.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201748192
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe kan je nou weer vlot de race zien?
Eerste ronde, ronde 34, laatste ronde en de vijf minuten highlight van vorig jaar.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_201805039
RACE WEEK. Diep in de nacht.
pi_201844338
In het 1e topic mis ik de “Televisiegids” in de U.S. van trainingen en Q’s. (8>

Wie zorgt daarvoor? Dank alvast!
  donderdag 21 oktober 2021 @ 12:33:05 #255
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201844882
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:57 schreef AnneX het volgende:
In het 1e topic mis ik de “Televisiegids” in de U.S. van trainingen en Q’s. (8>

Wie zorgt daarvoor? Dank alvast!
Dit is dan ook niet het US topic. Die komt binnenkort.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 oktober 2021 @ 12:41:41 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')