abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201623129
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 18:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik hoop het, het zou binnenkort geregeld moeten zijn. Maar, volgens nieuws in de UK, hangen ze er geen timeline aan. Anders maar TvT, het is niet anders. In Spanje, Griekenland en Italie werkt het al wel, dus het kan technisch gezien iig wel :).
En anders zoek je maar een sluipweggetje :D
pi_201623200
quote:
17s.gif Op zondag 3 oktober 2021 18:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
En anders zoek je maar een sluipweggetje :D
Het gaat me niet gebeuren dat ze mij ergens niet binnenlaten, terwijl ik vrijwel zeker vaker gevaccineerd ben dan iedereen die ze wel binnenlaten! Dat zou toch wel krom zijn.
pi_201623234
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 18:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het gaat me niet gebeuren dat ze mij ergens niet binnenlaten, terwijl ik vrijwel zeker vaker gevaccineerd ben dan iedereen die ze wel binnenlaten! Dat zou toch wel krom zijn.
Ja inderdaad!
pi_201626871
Vanmiddag mijn eerste echte feestje gehad in een kroeg van iemand die 50 werd. Wel QR-codeproef, maar wat was het fijn om weer een normaal feestje te hebben O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201628179
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 22:34 schreef TheVulture het volgende:
Vanmiddag mijn eerste echte feestje gehad in een kroeg van iemand die 50 werd. Wel QR-codeproef, maar wat was het fijn om weer een normaal feestje te hebben O+
Leuk! Ik heb za een jaar na dato mijn 40e verjaardag gevierd. Omdat mijn vriendin 34 werd hebben we het maar samengevoegd tot samen 75 jaar. Besloten feestje in een proeflokaal van een lokale brouwerij. Zonder QRcode scan. De eigenaar had vooraf al laten weten dat ie daar niet achter staat en dat ie vertrouwd op eigen inzicht van de gasten. In ons geval was iedereen gewoon gevaccineerd of < 12.
pi_201629185
Vandaag toch wel weer een spannende dag. Als de besmettingen rond de 1500 (of lager) liggen dan kruipen we in de trend naar een 0%. Dat betekent geen groei en geen krimp. Nu hoeven we niet gelijk in de vlekken te schieten als dat ineens 3-5% is, maar het zou uitermate prettig zijn als we sowieso niet in een groei terecht komen.

Als we vandaag, net als de afgelopen dagen, de lijn van vorige week volgen dan zou dat goed moeten komen en praten we over ongeveer 1400 nieuwe besmettingen. Daar hoop ik dan ook op.

In de ziekenhuizen gaat het, na wat verder kijken van mijn kant, toch iets minder goed dan ik dacht. Natuurlijk is er nog steeds een laag aantal mensen wat er ligt, maar de instroom is fors gestegen en heeft weer te maken met groei. Het is allemaal echt nog niet zorgwekkend, maar het is wel opvallend. Na een tijd van forse krimp, en dalende besmettingscijfers, zou je verwachten dat het stabiliseert en langzaam richting de 0 lijn kruipt.

Hopelijk daalt de instroom deze week weer.
pi_201629226
Een mooi bericht uit Portugal:

twitter

"Vaccineren is effectiever dan demonstreren"
(credits: @Gert_van_Dijk op Twitter).

Wij komen ook wel op dit punt, al gaat het de laatste weken voor het gevoel weer stroef. Het doet weer aan de opstart van de vaccinaties eerder dit jaar denken.
pi_201629807
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:45 schreef GereDathan het volgende:

[ twitter ]

(credits: @:Gert_van_Dijk op Twitter).

Wij komen ook wel op dit punt, al gaat het de laatste weken voor het gevoel weer stroef. Het doet weer aan de opstart van de vaccinaties eerder dit jaar denken.
En dat terwijl het daar voor mijn gevoel laatst nog helemaal uit de klauwen liep.
Tap tap tap
pi_201630060
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:45 schreef GereDathan het volgende:

[ twitter ]

(credits: @:Gert_van_Dijk op Twitter).

Portugal heeft de vaccinatiecampagne, na een stroef begin, heel voortvarend gedaan, nadat een militair de leiding erover overnam!
pi_201630104
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]
En dat terwijl het daar voor mijn gevoel laatst nog helemaal uit de klauwen liep.
Eind januari inderdaad, delta hebben ze er goed onder kunnen houden. En ik denk dat de verse herinnering van de druk op de ziekenhuizen in januari goed heeft geholpen met het vaccineren. Gecombineerd met iemand die goed was in het oplossen van de logistieke problemen, en taal gebruikte die angst inboezemde (daar ben ik niet echt voorstander van, maar het hield de herinnering aan januari vers, en dat heeft schijbnbaar wel geholpen).
  maandag 4 oktober 2021 @ 12:46:22 #86
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201631053
Besten, Men cijfers zijn vandaag later. Ik hoop dat ik ze ergens rond 14.45 u. kan posten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201632821
Is er een LCPS storing, nergens iets te vinden vandaag.

Update: volgend Yorick zijn grafiekjes op zijn site instroom 28 en 10. Uitstroom 21 en 13.
pi_201632870
Via https://rivm.wegmetdetestwet.nl/lcps/:

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis : 454

Kliniek : 326 (stijging van 7)
IC : 128 (daling van 3)

Instroom:
Kliniek : 28 (gisteren 36)
IC : 10 (gisteren 7)

Uitstroom:
Kliniek : 21 (gisteren:11)
IC : 13 (gisteren:4)
pi_201633002
Nou dat valt nog best mee toch?
pi_201633061
Dat zijn prima cijfers, uitstroom altijd laag op zondag en maandag. Instroom ook weer wat beter, hopen dat we dat volhouden.

Sowieso zitten we in een gekke situatie, de instroom is weer wat gestegen de laatste dagen maar dat is niet te relateren aan de besmettingscijfers. Voorheen zag je eerst een stijging in het aantal besmettingen, dan in de ziekenhuizen, dan op de IC en dan sterfgevallen. Dat lijkt nu voor het eerst niet het geval te zijn.
  maandag 4 oktober 2021 @ 15:25:31 #91
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201633069
Huh, wat gek... Ik zag net wat gras, echt vlák voor me. En nu is het opeens weg... :?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201633073
quote:
12s.gif Op maandag 4 oktober 2021 15:25 schreef Federer-fan het volgende:
Huh, wat gek... Ik zag net wat gras, echt vlák voor me. En nu is het opeens weg... :?
No woman no cry!
pi_201633106
quote:
Sorry, ik was blij dat ik toch cijfers van vandaag had gevonden.
pi_201633193
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 23 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171

totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
Stijging t.o.v. week ervóór: 0,1%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag: 2.347
maandag: 2.115

totaal: 17.605

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 7,4%

dinsdag: 2.456
woensdag: 2.781
donderdag: 2.362
vrijdag: 2.687
zaterdag: 2.198
zondag: 2.082
maandag: 1.739

totaal: 16.305

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%

dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326

totaal: 13.558

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag: 1.592
zondag: 1.597
maandag: 1.387

totaal: 11.644

Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%

dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624

totaal: 11.763

pi_201633210
Weer een dag onder de 1700 *O*
pi_201633363
quote:
Gras, als in 'weed'? Als in 'wiet'... :7
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201633374
quote:
17s.gif Op maandag 4 oktober 2021 15:35 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Weer een dag onder de 1700 *O*
Helemaal prima weer! *O*
pi_201633387
quote:
5s.gif Op maandag 4 oktober 2021 15:49 schreef Sangha het volgende:

[..]
_O- _O-
pi_201633395
Mijn grafieken van vandaag:

De gegevens lijken nu compleet tot en met 27 september. De laatste dagen van de week daarvoor (rond 25/26 september) lag het aantal registraties rond de 1500. Op maandag 27 september is er weer een maandagpiekje, maar deze is ook lager dan de week daarvoor.

De dagcurves lijken een beetje omhoog te gaan vergeleken met een week eerder, vooral in de hoogte van de piek.

Het aandeel van de groep 0-20 jaar lijkt weer wat verder te dalen. Daarom is er ook een lichte stijging bij de andere leeftijdsgroepen zichtbaar.

In absolute aantallen is er een daling zichtbaar bij de groep 0-20 jaar en bij de andere leeftijdsgroepen lijkt het aantal gevallen stabiel te blijven in de periode 20-27 september.
  maandag 4 oktober 2021 @ 15:58:07 #100
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201633466
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 8,3 naar 10,7.
pi_201633640
Misschien heb ik last van de maandag blues. Maar ik ben niet heel enthousiast rondom de besmettingen. Natuurlijk top dat het nog onder de 1700 is, maar het is wel een serieuze trendbreuk voor de maandag. Voorheen waren we steevast lager dan de zondag. Vandaag is het er natuurlijk maar net iets boven, en dat is wel verwaarloosbaar, maar de normale maandagdip is er niet.

Ik word er een beetje onrustig van. Hopelijk onnodig en misplaatst.
pi_201633676
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:14 schreef GereDathan het volgende:
Misschien heb ik last van de maandag blues. Maar ik ben niet heel enthousiast rondom de besmettingen. Natuurlijk top dat het nog onder de 1700 is, maar het is wel een serieuze trendbreuk voor de maandag. Voorheen waren we steevast lager dan de zondag. Vandaag is het er natuurlijk maar net iets boven, en dat is wel verwaarloosbaar, maar de normale maandagdip is er niet.

Ik begrijp wat je zegt, ben er ook licht onrustig over, al probeer ik het graag positief te zien en te benaderen. Het percentage positieve tests is 'ook' flink verhoogd. Goed, laten we deze week afwachten, dan zal het meer duidelijk worden.
pi_201633733
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 15:58 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 8,3 naar 10,7.
:G
pi_201633762
quote:

Fingers crossed. Maar zelfs als het geen daling is, dan hoeft het niet te zeggen dat het ineens stijgt. Met zo'n 2000 besmettingen per dag kom je eigenlijk al wel onder de signaalwaardes voor opnames in de kliniek en IC. En als dat nieuwe medicijn van Merck snel goedgekeurd kan worden, kan dat ook nog eens gehalveerd worden. Maar dat zal op zijn minst nog wel een paar maanden duren.
pi_201633776
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:17 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je zegt, ben er ook licht onrustig over, al probeer ik het graag positief te zien en te benaderen. Het percentage positieve tests is 'ook' flink verhoogd. Goed, laten we deze week afwachten, dan zal het meer duidelijk worden.
Mee eens. We hebben wel eens vaker dit soort dingen gehad. En positief is in ieder geval dat we op een plateau lijken te hangen. Dat hebben we eerder rond de 2500 gehad en toen kwam het ook allemaal goed gelukkig.
pi_201633830
Het is nu wel dag tien al hè, als we deze week op 1600 of evt. op 1700 blijven hangen gaan we waarschijnlijk ook geen uitschieters meer maken. Wie weet hoeveel besmettingen we hadden bij een gewone griepgolf, misschien wel veel meer dan nu? Positief blijven hoor, daarom kom ik zo graag in dit topic!
pi_201633847
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Fingers crossed. Maar zelfs als het geen daling is, dan hoeft het niet te zeggen dat het ineens stijgt. Met zo'n 2000 besmettingen per dag kom je eigenlijk al wel onder de signaalwaardes voor opnames in de kliniek en IC. En als dat nieuwe medicijn van Merck snel goedgekeurd kan worden, kan dat ook nog eens gehalveerd worden. Maar dat zal op zijn minst nog wel een paar maanden duren.
Het "enge" vind ik dat we te weinig informatie hebben over hoe het virus zich nu gedraagt. Mogelijk kunnen we prima 10k besmettingen per dag hebben en nog steeds met relatief lege ziekenhuizen zitten. De Delta variant en uitgebreide immuniteit hebben de kaarten geschud.

Aan de andere kant, vorig jaar zaten we al in 50% groei in deze tijd en waren de eerste stappen van de ellenlange lockdown een feit. Op dit moment zien we een totaal ander beeld en ziet het er ook niet naar uit dat het ineens raar gaat doen. Landen om ons heen (België en Duitsland) schommelen ook, we wijken daarin maar weinig af.

Ook wil ik niet vergeten op te merken dat we na elke versoepeling in de afgelopen periode een opleving kregen. Toen de vakanties weer mochten zag je dat in de 20-40 groep, toen de scholen weer begonnen in de 5-18 groep. En nu zie je het in de uitgaansgroep (18-30).

Ik lig niet rillend in mijn bedje, dat zeker niet. Maar ik ben wat dat betreft een controlfreak en mogelijk zelfs licht autistisch te noemen. Ik houd van vaste, verklaarbare, patronen. Bijvoorbeeld "1000 besmettingen = 10 opnames = 1 IC opname". En dat hebben we lang gehad, en dat is nu niet meer. Daar moet ik mee dealen en aan wennen. Komt wel goed hoor :)

Vandaar dat je mij ook altijd terughoudend zal zien posten omtrent aankomende versoepelingen. Die onzekerheid ben ik niet zo van. Maar dat zegt absoluut niet dat ik het niet eens ben met versoepelingen en ik hoop echt dat we 1 november weer een flink deel los kunnen laten.
pi_201633855
quote:
17s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Het is nu wel dag tien al hè, als we deze week op 1600 of evt. op 1700 blijven hangen gaan we waarschijnlijk ook geen uitschieters meer maken. Wie weet hoeveel besmettingen we hadden bij een gewone griepgolf, misschien wel veel meer dan nu? Positief blijven hoor, daarom kom ik zo graag in dit topic!
Dat is absoluut zo hoor, en het is echt wel positief wat mij betreft. Vind het gewoon spannend :)
pi_201633879
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is absoluut zo hoor, en het is echt wel positief wat mij betreft. Vind het gewoon spannend :)
Je uitleg hierboven is helder en begrijpelijk, maar denk dat we juist nu minder standaard patronen gaan volgen. We weten ook niet wat het weer gaat doen en of/hoeveel effect dat zal hebben.
pi_201633964
quote:

Wat maakt het uit? Covid gaat niet meer weg, maar heeft inmiddels minder effect dan een seizoensgriep.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stridone op 04-10-2021 16:47:29 (Misklik) ]
pi_201634154
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:46 schreef Stridone het volgende:

[..]
Wat maakt het uit? Covid gaat niet meer weg, maar heeft inmiddels minder effect dan een seizoensgriep.
De eventuele onrust zit hem niet in hoe het is, maar hoe het zou kunnen worden. Dat er toch weer een flinke verhoging aan zit te komen qua positieve besmettingen. Maar zoals @Cinderelladreamer al min of meer aangeeft is die kans waarschijnlijk nihil. :)
pi_201634166
quote:
17s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Je hebt gelijk, goed dat we elkaar scherp houden hier! *O*
pi_201634210
quote:
17s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:40 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Je uitleg hierboven is helder en begrijpelijk, maar denk dat we juist nu minder standaard patronen gaan volgen. We weten ook niet wat het weer gaat doen en of/hoeveel effect dat zal hebben.
Klopt, enerzijds vind ik dat spannend (zoals ik aangeef). Maar ik vind het ook oprecht mooi, het is mooi om te zien hoe de situatie aan verandering onderhevig is. Het vertrouwen in de vaccins moet bij mij nog groeien, in die zin dat we helaas een serie negatieve berichten hebben gezien in de media. Hoewel ik dat allemaal niet zo geloof en voor 100% in vaccinaties geloof is het wel spannend om te zien of dat terecht is. En dat lijkt zo te zijn, niet voor niets gooien steeds meer landen die rond de 85% vaccinaties zitten alle maatregelen overboord.
pi_201634220
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het "enge" vind ik dat we te weinig informatie hebben over hoe het virus zich nu gedraagt. Mogelijk kunnen we prima 10k besmettingen per dag hebben en nog steeds met relatief lege ziekenhuizen zitten. De Delta variant en uitgebreide immuniteit hebben de kaarten geschud.

Aan de andere kant, vorig jaar zaten we al in 50% groei in deze tijd en waren de eerste stappen van de ellenlange lockdown een feit. Op dit moment zien we een totaal ander beeld en ziet het er ook niet naar uit dat het ineens raar gaat doen. Landen om ons heen (België en Duitsland) schommelen ook, we wijken daarin maar weinig af.

Ook wil ik niet vergeten op te merken dat we na elke versoepeling in de afgelopen periode een opleving kregen. Toen de vakanties weer mochten zag je dat in de 20-40 groep, toen de scholen weer begonnen in de 5-18 groep. En nu zie je het in de uitgaansgroep (18-30).

Ik lig niet rillend in mijn bedje, dat zeker niet. Maar ik ben wat dat betreft een controlfreak en mogelijk zelfs licht autistisch te noemen. Ik houd van vaste, verklaarbare, patronen. Bijvoorbeeld "1000 besmettingen = 10 opnames = 1 IC opname". En dat hebben we lang gehad, en dat is nu niet meer. Daar moet ik mee dealen en aan wennen. Komt wel goed hoor :)

Vandaar dat je mij ook altijd terughoudend zal zien posten omtrent aankomende versoepelingen. Die onzekerheid ben ik niet zo van. Maar dat zegt absoluut niet dat ik het niet eens ben met versoepelingen en ik hoop echt dat we 1 november weer een flink deel los kunnen laten.
Nieuwe tijden inderdaad. Hopelijk stuiteren de cijfers niet zoveel als hier in de UK. En met toenemende immuniteit, zou ook het percentage opnames langzaamaan moeten dalen, een steeds groter deel van de vastgestelde besmettingen zal doorbraarbesmettingen zijn, en die hebben een veel lagere kans om in het ziekenhuis te komen. Maar dat na 10 dagen nog geen toename te zien is, is gewoon heel goed nieuws. In juli, met de opening van het nachtleven toen, was het na 5 dagen al helemaal mis, en was er al meer dan een verdubbeling.
pi_201634249
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Klopt, enerzijds vind ik dat spannend (zoals ik aangeef). Maar ik vind het ook oprecht mooi, het is mooi om te zien hoe de situatie aan verandering onderhevig is. Het vertrouwen in de vaccins moet bij mij nog groeien, in die zin dat we helaas een serie negatieve berichten hebben gezien in de media. Hoewel ik dat allemaal niet zo geloof en voor 100% in vaccinaties geloof is het wel spannend om te zien of dat terecht is. En dat lijkt zo te zijn, niet voor niets gooien steeds meer landen die rond de 85% vaccinaties zitten alle maatregelen overboord.
Dat vond ik wel het moeilijkste afgelopen anderhalf jaar, die sensatieverspreiding via de media.....zeker omdat er genoeg mensen zijn die alleen naar het nieuws kijken ;(
pi_201634279
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Daar is ie weer, het vertrouwen in de vaccins. Dat moet gewoon groeien, dat merk ik ook bij mezelf. Ik denk dat in de UK te zien is dat het virus het ontzettend moeilijk heeft om grootschalig en langdurig toe te nemen. Maar ook dat het lastig is om het virus echt af te laten nemen. Het zou goed kunnen dat Nederland komende maanden tussen de 1000 en 2000 blijft schommelen. Maar als dat vrijwel zonder maatregelen is, dan is dat prima.
pi_201634282
quote:
17s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dat vond ik wel het moeilijkste afgelopen anderhalf jaar, die sensatieverspreiding via de media.....zeker omdat er genoeg mensen zijn die alleen naar het nieuws kijken ;(
Nou inderdaad, ik ben ook gestopt met dat te volgen en volg in feite alleen dit topic en soms een ander topic wat ccovid betreft. Maar ik zie het ook bij de senioren op het werk, vele nemen het nieuws voor waarheid aan en gaan ermee op de loop. Aan ons weer de schone taak dat recht te trekken. ;)
pi_201634318
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:14 schreef Sangha het volgende:

[..]
Nou inderdaad, ik ben ook gestopt met dat te volgen en volg in feite alleen dit topic en soms een ander topic wat ccovid betreft. Maar ik zie het ook bij de senioren op het werk, vele nemen het nieuws voor waarheid aan en gaan ermee op de loop. Aan ons weer de schone taak dat recht te trekken. ;)
Ja precies, idem hier met de cliënten :Y
pi_201634631
Ik was van het weekend op een festival. Totaal geen ventilatie, zweet viel naar beneden op het einde, ging lekker! Over twee weken Amsterdam dance event, regio Amsterdam zal dan wel even gaan stijgen qua besmettingen. Denk dat we heel blij mogen zijn dat het aantal besmettingen nog op dit niveau zit..
pi_201634766
En het zakt weer verder in de UK, nu de week op week trend op -0.9%, ook aantal doden flink in de min (-18.6%) en opnames (tot 28 sep) ook -10.2%. Hopelijk blijft het nu eens een paar weken doordalen. 35k besmettingen is gewoon nog heel veel.
pi_201634796
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En het zakt weer verder in de UK, nu de week op week trend op -0.9%, ook aantal doden flink in de min (-18.6%) en opnames (tot 28 sep) ook -10.2%. Hopelijk blijft het nu eens een paar weken doordalen. 35k besmettingen is gewoon nog heel veel.
Oh maar dat is een flinke daling George, mooi! ^O^
pi_201634866
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:43 schreef magrec het volgende:
Ik was van het weekend op een festival. Totaal geen ventilatie, zweet viel naar beneden op het einde, ging lekker! Over twee weken Amsterdam dance event, regio Amsterdam zal dan wel even gaan stijgen qua besmettingen. Denk dat we heel blij mogen zijn dat het aantal besmettingen nog op dit niveau zit..
Rotterdam?
pi_201635313
quote:

Klopt de afgelopen twee maandagen zaten we rond de 1300 besmettingen met de dag erna 300+ meer besmettingen. Als die trend gevolgd wordt zit je morgen dus net over de 2000 besmettingen. We zullen zien, enige stijging was wel te verwachten, ik had het al hoger verwacht.
Alpha kenny one
  maandag 4 oktober 2021 @ 18:55:27 #124
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201635560
quote:
5s.gif Op maandag 4 oktober 2021 15:49 schreef Sangha het volgende:

[..]
Nee, van dat groene spul, wat op voetbalvelden en Wimbledon ligt. Weet niet hoe ik het moet uitleggen.

Wegens mijn hoge percentage dan maar een grap:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Federer-fan op 04-10-2021 20:39:25 ]
pi_201638614
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 18:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Rotterdam?
Nee, Utrecht maar zag dat het daar ook lekker naar beneden druppelde! Maar daar was wel meer open van de tent.
pi_201639415
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Daar is ie weer, het vertrouwen in de vaccins. Dat moet gewoon groeien, dat merk ik ook bij mezelf. Ik denk dat in de UK te zien is dat het virus het ontzettend moeilijk heeft om grootschalig en langdurig toe te nemen. Maar ook dat het lastig is om het virus echt af te laten nemen. Het zou goed kunnen dat Nederland komende maanden tussen de 1000 en 2000 blijft schommelen. Maar als dat vrijwel zonder maatregelen is, dan is dat prima.
Angst helpt ook. Een nicht van me ligt helaas op sterven(eigenlijk nooit contact mee gehad), het lijkt het denken aan die kant van de familie wat te verschuiven. Aan de andere kant is vrijwel iedereen al gevaccineerd.
pi_201639776
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:17 schreef Sangha het volgende:

[..]
De komende 2 weken worden cruciaal
pi_201640335
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:55 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Angst helpt ook. Een nicht van me ligt helaas op sterven(eigenlijk nooit contact mee gehad), het lijkt het denken aan die kant van de familie wat te verschuiven. Aan de andere kant is vrijwel iedereen al gevaccineerd.
Van iets negatiefs iets positiefs maken, dat is dan een schrale troost. Wens niemand de situatie toe, heel veel sterkte gewenst.
pi_201642172
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:13 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
De komende 2 weken worden cruciaal
Alweer? :) Maar natuurlijk zijn de komende 2 weken cruciaal, net als de afgelopen week en eigenlijk heel wat weken de afgelopen anderhalf jaar. Maar de komende 2 weken zijn heel wat minder spannend dan dat. De bandbreedte waarin het virus nog kan bewegen is door de vaccinaties sterk verminderd. Natuurlijk kunnen we nog 3000 besmettingen krijgen, of weer 200 personen op de IC, maar grote kans dat er weinig verandert. Situaties als vorig jaar zijn onmogelijk.
pi_201642228
Jeetje waar is de positiviteit ineens gebleven hier? Ineens is er weer onrust? We zijn van 2000 al gezakt naar 1700 en inmiddels zitten we al een paar dagen zelfs op 1600 en dat ondanks de nieuwe versoepelingen......ik blijf nog optimistisch hoor :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2021 08:01:19 ]
pi_201642916
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 07:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Jeetje waar is de positiviteit ineens gebleven hier? Ineens is er weer onrust? We zijn van 2000 al gezakt naar 1700 en inmiddels zitten we al een paar dagen zelfs op 1600 en dat ondanks de nieuwe versoepelingen......ik blijf nog optimistisch hoor :)
Ik merk dat ik depressief aan het worden ben, dan zie ik dingen sneller negatief. Het is dan niet voor niks dat ik graag hier kom en o.a. jouw posts waardeer. Het heeft allemaal met interpretatie te maken en dat doet iedereen anders. Dat heeft niet alleen te maken met de geboden informatie en nieuwsvoorziening, maar ook welke hersenen dat interpreteren. ;)

Edit; maar jullie reacties geven mij weer een positiever beeld. :)
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:46:15 #132
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201643101
quote:
pi_201643196
quote:
Komt wel weer hoor, bij mij is dit altijd een depressieve tijd. Ik heb een gruwelijke hekel aan de herfst en komende wintertijd :')
pi_201643264
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Komt wel weer hoor, bij mij is dit altijd een depressieve tijd. Ik heb een gruwelijke hekel aan de herfst en komende wintertijd :')
Dat zal zeker meespelen. Heb ik ook last van. Maar met meer vrijgeven kun je verwachten dat de daling langzamer gaat. Zolang het geen constante groei wordt is het goed :)
pi_201643549
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat zal zeker meespelen. Heb ik ook last van. Maar met meer vrijgeven kun je verwachten dat de daling langzamer gaat. Zolang het geen constante groei wordt is het goed :)
Inderdaad, en eind deze week weten we (zoals altijd, beetje herhalend) weer meer welke kant het opgaat.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:38:33 #136
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201644227
Vandaag komen men cijfers weer iets later, want ik ben tot 14.15 u. in overleg.
pi_201644544
Nog nooit zoveel likes op een post gehad _O_

En wat George hierboven zegt, sluit ik me bij aan :)
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:07:18 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201644576
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Nog nooit zoveel likes op een post gehad _O_
Ik probeerde hem nog een keer te liken, maar dat gelukte niet.
quote:
En wat George hierboven zegt, sluit ik me bij aan :)
Ja, George schenkt, zoals altijd, klare wijn.
pi_201644605
Het is inmiddels 10 dagen geleden dat zowel kliniek als IC instroom boven de signaalwaardes zaten (41 en 11). Sindsdien is alleen de kliniek instroom maar 1 keer boven de signaalwaarde geweest (45 op 1 okt) en de IC helemaal niet.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:59:59 #140
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201645189
Ben nu een aantal dagen op een tropisch oord en ik lees hier paniek.

Mensen aub, pak de cijfers er eens bij van vorig jaar. We leven bijna weer als vanouds, met een kleine beperking nog hier en daar. Ziekenhuizen zijn qua cijfers nog meer dan uitstekend en de besmetting cijfers al een tijdje stabiel. En de besmettingcijfers zeggen niks meer. Daar niet meer naar kijken.

Angst is begrijpelijk na bijna 2 jaar Corona crisis. Maar laten we niet het realisme uit het oog verliezen
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:54:01 #141
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_201645950
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:59 schreef Oliver23 het volgende:

Mensen aub, pak de cijfers er eens bij van vorig jaar. We leven bijna weer als vanouds, met een kleine beperking nog hier en daar. Ziekenhuizen zijn qua cijfers nog meer dan uitstekend en de besmetting cijfers al een tijdje stabiel. En de besmettingcijfers zeggen niks meer. Daar niet meer naar kijken.

Angst is begrijpelijk na bijna 2 jaar Corona crisis. Maar laten we niet het realisme uit het oog verliezen
Voila, de cijfers van 4 oktober vorig jaar:
twitter

We zaten toen veel hoger qua besmettingen en (vooral) mensen in het ziekenhuis (810 op IC+kliniek), en zaten in een duidelijke opwaartse trend. De eerste maatregelen waren toen net weer ingesteld (zoals het uurtje eerder dicht van de horeca, de 'tijdelijke verzwaring van de gedeeltelijke lockdown' kwam zelfs pas begin november).

Vergeleken daarmee gaat het nu écht heel erg goed. Stabiel of licht dalend qua cijfers met zo goed als geen maatregelen. Het wordt even spannend wat er de komende weken met de cijfers gaat gebeuren, maar een continue stijging als waar we vorig jaar rond deze tijd in zaten verwacht ik zeker niet. :)
pi_201646224
Dat kan allemaal wel zo zijn, en ik ben hard bezig om positief te denken. Maar dit soort berichten doen mij de moed in de schoenen zakken :{

quote:
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis : 483

Kliniek : 351 (stijging van 25)
IC : 132 (stijging van 4)

Instroom:
Kliniek : 65 (gisteren 28)
IC : 17 (gisteren 10)

Uitstroom:
Kliniek : 40 (gisteren:21)
IC : 13 (gisteren:13)
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/lcps/

+29 met een instroom van 65 :{

(weet iemand trouwens van wie deze site / bron is?)
pi_201646325
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:09 schreef GereDathan het volgende:
Van _serial_ Die het ophaalt bij RIVM dus dat zal wel kloppen.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:24:16 #144
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201646485
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 29 (relatieve stijging: 6,4%). Het zijn dus 483 bezette bedden in totaal, dus weer heel dicht bij bij de 500. Hopelijk dalen we snel onder de 400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 5 oktober: 132 (absolute stijging 4; relatieve stijging 3,1%);
- maandag 4 oktober: 128 (absolute daling 3; relatieve daling 2,3%);
- zondag 3 oktober: 131 (absolute stijging 3; relatieve stijging 2,3%);
- zaterdag 2 oktober: 128 (absolute daling 4; relatieve daling 3,0%);
- vrijdag 1 oktober: 132 (absolute daling 8; relatieve daling 5,7%);
- donderdag 30 september: 140 (absolute daling 3; relatieve daling 2,1%);
- woensdag 29 september: 143 (absolute daling 11; relatieve daling 7,1%);
- dinsdag 28 september: 154 (absolute daling 10; relatieve daling 6,1%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 5 oktober: 351 (absolute stijging 25; relatieve stijging 7,7%);
- maandag 4 oktober: 326 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,2%);
- zondag 3 oktober: 319 (absolute stijging 25; relatieve stijging 8,5%);
- zaterdag 2 oktober: 294 (absolute daling 11; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 1 oktober: 305 (absolute daling 11; relatieve daling 3,5%);
- donderdag 30 september: 316 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 29 september: 313 (absolute daling 8; relatieve daling 2,5%);
- dinsdag 28 september: 321 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,3%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:33:55 #145
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201646656
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:59 schreef Oliver23 het volgende:

Zit Yorick bij jou, Vader? Die post ook weinig meer.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:35:32 #146
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201646692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Zit Yorick bij jou, Vader? Die post ook weinig meer.
Yorick?? Nooit van gehoord.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:36:06 #147
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201646704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:09 schreef GereDathan het volgende:

Hij gebruikt dezelfde gegevens als Cijfertjesman ;)
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:37:09 #148
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201646720
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:35 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Yorick?? Nooit van gehoord.
Die zit. _O_
pi_201646768
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:16 schreef alpeko het volgende:

[..]
Van _serial_ Die het ophaalt bij RIVM dus dat zal wel kloppen.
Ga ik even een DM sturen, ik mis de datum op die pagina ;)

Cijfers zullen inderdaad wel kloppen.
pi_201646784
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:36 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Hij gebruikt dezelfde gegevens als Cijfertjesman ;)
Weet ik, dat is ook prima. Getallen twijfel ik niet aan, maar ik zou er een datum bij willen zien.

Al 2e dag in de afgelopen paar dagen met een +25 op de verpleeg :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')