abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201572211
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hoezo dat? Het is toch niet zijn schuld dat Hoekstra en Rutte het verrekken om inhoudelijk met hem te praten?
Hij is gehalveerd, wou z’n moeder nog verkopen om te regeren en het mislukt weer.
zie email 27 oktober
pi_201572225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Snap ik, maar het land moet wel bestuurd worden, van nieuwe verkiezingen wordt niemand vrolijk en levert met name D66 niets op
In een kabinet meebesturen waar ze niets kunnen verzilveren levert ze ook niets op. In tegenstelling tot sommige andere partijen kunnen zij niet pronken met "Ja maar we hebben in ieder geval wel onze verantwoordelijkheid genomen en bestuurd". De achterban heeft daar geen boodschap aan, die pakken gewoon lekker hun koffers richting GL of Volt of een een heel scala aan andere partijen.
pi_201572253
Ik snap niet hoe mensen denken dat Klaver en Ploumen iets te verwijten valt deze formatie. Ja je kan Klaver verwijten dat hij veel zetels heeft verloren en niet bepaald een aansprekend leider is. Maar de laatste twee formaties heeft hij het maximale eruit gehaald, er zat gewoon niks in. Je kunt niet als kleine linkse partij in een VVD kabinet stappen.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:11:36 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201572260
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
Vraag.. Als er nu echt een kabinet met 6 partijen, of god-forbid 9 partijen komt, dan hebben we toch net zo goed over een maand of 9 verkiezingen? Alle kabinetten die ik me kan herinneren die meer dan 5 partijen hadden hebben hun tijd niet uitgediend toch?
Hoe oud ben jij joh :P Het laatste kabinet met meer dan 5 partijen viel in 1945.

Het laatste kabinet met precies 5 partijen was Den Uyl, dat viel 2 maanden voor de verkiezingen. In mijn hoofd is zo'n kermiscoalitie ook niet erg stabiel, maar al te veel historische voorgangers zijn er niet. Althans niet in de afgelopen 80 jaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201572261
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
In een kabinet meebesturen waar ze niets kunnen verzilveren levert ze ook niets op. In tegenstelling tot sommige andere partijen kunnen zij niet pronken met "Ja maar we hebben in ieder geval wel onze verantwoordelijkheid genomen en bestuurd". De achterban heeft daar geen boodschap aan, die pakken gewoon lekker hun koffers richting GL of Volt of een een heel scala aan andere partijen.
Er moet nog geformeerd worden, en ik geloof echt wel dat D66 genoeg zal binnenslepen in de onderhandelingen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201572266
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
In een kabinet meebesturen waar ze niets kunnen verzilveren levert ze ook niets op.
Wellicht kunnen ze een hoop inhoudelijke punten binnenhalen als ze deze meloen geslikt hebben?
pi_201572286
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:11 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wellicht kunnen ze een hoop inhoudelijke punten binnenhalen als ze deze meloen geslikt hebben?
Lijkt me sterk, VVD en CDA ruiken dan bloed neem ik aan.
pi_201572312
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap niet hoe mensen denken dat Klaver en Ploumen iets te verwijten valt deze formatie. Ja je kan Klaver verwijten dat hij veel zetels heeft verloren en niet bepaald een aansprekend leider is. Maar de laatste twee formaties heeft hij het maximale eruit gehaald, er zat gewoon niks in. Je kunt niet als kleine linkse partij in een VVD kabinet stappen.
Lijkt me ook ja, ze hebben zich ook gewoon constructief opgesteld naar aanleiding van die Proeve van een Regeerakkoord (of hoe je het ook wil noemen) door D66 en VVD
pi_201572320
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
VVD nog wel, maar D66 is groter dan het CDA, en als D66 de stekker eruit trekt is het CDA helemaal genaaid met nieuwe verkiezingen en Pieter Omtzigt die klaar staat om ze leeg te zuigen...
pi_201572321
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Er moet nog geformeerd worden, en ik geloof echt wel dat D66 genoeg zal binnenslepen in de onderhandelingen.
Het (raadgevend) referendum zou wel leuk zijn. Of de gekozen premier. Of de afschaffing van de Eerste Kamer. Of de gekozen burgemeester misschien?
  woensdag 29 september 2021 @ 22:15:55 #12
346939 Janneke141
pi_201572361
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Klaver had al lang minister van Klimaatzaken kunnen zijn als hij niet zo krampachtig aan de PvdA had vastgehouden. En dat snappen de leden van zijn partij heus wel. Bovendien weten de andere partijen nu ook wel dat Klaver vrij makkelijk uit te spelen is, dus die krijgt nooit meer iets voor elkaar. Als GL slim is schuiven ze hem zo snel mogelijk aan de kant.
pi_201572362
twitter

D66 (nog) niet akkoord…
zie email 27 oktober
pi_201572370
quote:

[..]
D66 heeft eerst geaccepteerd dat ze met Rutte door moeten. Vervolgens hebben ze (waarschijnlijk) geaccepteerd dat ze met CU door moeten. Als ze dan ook nog inhoudelijk veel moeten inleveren is het einde verhaal denk ik.
pi_201572374
Dat D66 nog geen antwoord heeft, wil trouwens niet betekenen dat het een moeilijk besluit voor hen is. Mochten ze voor nieuwe verkiezingen gaan, dan kunnen ze vannacht en morgen gebruiken om alvast de verkiezingsboodschap voor te bereiden en de verkiezingskas te tellen.
pi_201572375
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe oud ben jij joh :P Het laatste kabinet met meer dan 5 partijen viel in 1945.

Het laatste kabinet met precies 5 partijen was Den Uyl, dat viel 2 maanden voor de verkiezingen. In mijn hoofd is zo'n kermiscoalitie ook niet erg stabiel, maar al te veel historische voorgangers zijn er niet. Althans niet in de afgelopen 80 jaar.
Ik had om één of andere reden in mn hoofd dat de kabinetten van Balkenende ook meer partijen hadden, maar dat waren er maar 2 of 3. Misschien had ik Balkenende 3 in mn hoofd dan, waar ze een minderheid hadden en constant aan het leuren waren om steun.

Zo oud ben ik nog niet in elk geval :P
pi_201572416
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het (raadgevend) referendum zou wel leuk zijn.
Zijn ze daar zelf überhaupt nog voor? Of stemde de bevolking niet wat D66 wou?
quote:
Of de gekozen premier. Of de afschaffing van de Eerste Kamer.
Is grondwetswijziging hè? Kan niet zo makkelijk.
quote:
Of de gekozen burgemeester misschien?
Ik wil best een exercitie houden over de gekozen burgemeester, is een leuk onderwerp, maar dan moeten we even naar een ander topic. Laten we het er hier op houden dat je dan de hele machtsbalans in de gemeente verstoort. Waarom iets herstellen wat niet kapot is?
zie email 27 oktober
pi_201572440
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:16 schreef Jojoke het volgende:
Dat D66 nog geen antwoord heeft, wil trouwens niet betekenen dat het een moeilijk besluit voor hen is. Mochten ze voor nieuwe verkiezingen gaan, dan kunnen ze vannacht en morgen gebruiken om alvast de verkiezingsboodschap voor te bereiden en de verkiezingskas te tellen.
Of ze zijn alvast begonnen met het aanvalsplan voor de formatie, want dat VVD en CDA hiervoor iets moeten leveren aan D66 lijkt me duidelijk, Kaag doet twee keer water bij de wijn (Rutte en CU), en zoals ik al zei, het CDA heeft nog veel meer te verliezen dan D66.
pi_201572465
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:16 schreef Heph844 het volgende:

[..]
D66 heeft eerst geaccepteerd dat ze met Rutte door moeten. Vervolgens hebben ze (waarschijnlijk) geaccepteerd dat ze met CU door moeten. Als ze dan ook nog inhoudelijk veel moeten inleveren is het einde verhaal denk ik.
Ik denk eerlijk gezegd dat het sowieso einde verhaal is. Ze zitten klem, als ze hier mee instemmen zetten ze weer hun principes bij het grofvuil. What else is new. Als ze het niet doen krijgende de schuld voor de onbestuurbaarheid van het land. Zeg mij maar welk alternatief beter is?

Dit alles ook nog tegen de achtergrond van de opkomst van D66 in het paars Volt. En ze hebben een aardig probleem.
zie email 27 oktober
pi_201572467
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Klaver had al lang minister van Klimaatzaken kunnen zijn als hij niet zo krampachtig aan de PvdA had vastgehouden. En dat snappen de leden van zijn partij heus wel. Bovendien weten de andere partijen nu ook wel dat Klaver vrij makkelijk uit te spelen is, dus die krijgt nooit meer iets voor elkaar. Als GL slim is schuiven ze hem zo snel mogelijk aan de kant.
Dat had hij kunnen zijn ja, maar als hij in die capaciteit als Minister van Klimaat nauwelijks betekenisloos beleid kan maken omdat alles in de ministerraad door de VVD en het CDA gecockblocked wordt heeft hij daar helemaal niets aan. Voor partijen in die hoek geldt nou eenmaal dat je beter niet regeren dan slecht kunt regeren, op dat laatste wordt je door de achterban veel harder afgerekend.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:22:06 #21
346939 Janneke141
pi_201572496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat had hij kunnen zijn ja, maar als hij in die capaciteit als Minister van Klimaat nauwelijks betekenisloos beleid kan maken omdat alles in de ministerraad door de VVD en het CDA gecockblocked wordt heeft hij daar helemaal niets aan. Voor partijen in die hoek geldt nou eenmaal dat je beter niet regeren dan slecht kunt regeren, op dat laatste wordt je door de achterban veel harder afgerekend.
In het kabinet hadden ze altijd meer gekund dan in de oppositiebankjes. Of ben je vergeten hoe de afgelopen twintig jaar de regeerakkoorden zijn opgesteld?
pi_201572504
quote:

[..]
Lijkt mij ook. D66 heeft al moeten slikken dat Rutte door ging. Vervolgens is er niets terecht gekomen van Rutte's belofte dat hij zijn stinkende best ging doen om een ander mens te worden en het vertrouwen te herwinnen. Nu probeert hij de huidige coalitie hen op te dringen. Als ze dat accepteren, zal hij ze uitknijpen tijdens de onderhandelingen. Ze zijn dan ondertussen al gekelderd in de peilingen, omdat ze kozen voor oude leiderschap.
pi_201572542
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben het alleen eens met je laatste deel, GL heeft een nieuwe partijleider nodig. Komt goed uit dat ze kunnen fuseren met PvdA. Verder laten de afgelopen formaties juist zien dat Klaver helemaal niet makkelijk uit te spelen is, dit is een van de weinige dingen die hij blijkbaar wel echt onder de knie heeft. Minister zijn van milieu is niks waard als je van de VVD vervolgens alleen maar luchtfietserij mag doen als de Olympische spelen van Klimaat winnen zonder bijbehorende financiering en toewijding aan het halen van doelen.
pi_201572552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:48 schreef Jojoke het volgende: Volgens mij heeft D66 relatief veel idealisten in hun fractie. Als ze moeten kiezen tussen buigen en barsten, dan kiezen idealisten voor barsten.
Totdat het moment komt dat hun eigen baantje op het spel komt te staan met potentiële nieuwe verkiezingen.

Ja, helaas, het gaat gewoon Rutte IV worden met huidige samenstelling. Wat een totale blamage van D66.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 22:25:00 ]
pi_201572566
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In het kabinet hadden ze altijd meer gekund dan in de oppositiebankjes. Of ben je vergeten hoe de afgelopen twintig jaar de regeerakkoorden zijn opgesteld?
Nee hoor, ben ik niet vergeten. Ik ben eveneens niet vergeten hoe goed de PvdA beloont is voor het meer voor elkaar krijgen vanuit vak K.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:26:30 #26
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201572586
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het sowieso einde verhaal is. Ze zitten klem, als ze hier mee instemmen zetten ze weer hun principes bij het grofvuil. What else is new. Als ze het niet doen krijgende de schuld voor de onbestuurbaarheid van het land. Zeg mij maar welk alternatief beter is?

Dit alles ook nog tegen de achtergrond van de opkomst van D66 in het paars Volt. En ze hebben een aardig probleem.
In dit scenario verliest D66, in het andere scenario ook de VVD.
pi_201572599
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mja, hun principes bij het grofvuil vind ik wat sterk. Ze hebben geprobeerd om een progressief kabinet te vormen en hebben daarin gefaald. So be it.

Blijft nog steeds staan dat er een enorme zak geld ligt en een paar thema's (woningmarkt, klimaat, industriepolitiek) waar iedereen dat geld best aan wil uitgeven. Het is een gouden kans om je stempel op de toekomst van het land te drukken.

Uiteindelijk ben je als politieke partij toch op aarde om Nederland een bepaalde kant op te sturen, niet om extra zetels te halen bij de volgende verkiezingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 22:27:33 ]
  woensdag 29 september 2021 @ 22:27:46 #28
346939 Janneke141
pi_201572613
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nee hoor, ben ik niet vergeten. Ik ben eveneens niet vergeten hoe goed de PvdA beloont is voor het meer voor elkaar krijgen vanuit vak K.
Maar wat wil de PvdA de komende kabinetsperiode gaan doen dan? Weer lekker vanuit de oppositiebankjes roepen dat het allemaal kut is? Daar koopt je achterban toch ook geen brood voor?
  woensdag 29 september 2021 @ 22:28:11 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201572624
quote:

[..]
Hoezo dat? Het is toch niet zijn schuld dat Hoekstra en Rutte het verrekken om inhoudelijk met hem te praten?
Volgens mij wil Rutte best met Groenlinks OF PvdA praten, maar wilden zij dat niet.
Laffe huichelaar
  woensdag 29 september 2021 @ 22:28:28 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201572631
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
D66 (nog) niet akkoord…
Maar dat is toch net niet genoeg zetels nu Omtzigt weg is?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201572635
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Lijkt mij ook. D66 heeft al moeten slikken dat Rutte door ging. Vervolgens is er niets terecht gekomen van Rutte's belofte dat hij zijn stinkende best ging doen om een ander mens te worden en het vertrouwen te herwinnen. Nu probeert hij de huidige coalitie hen op te dringen. Als ze dat accepteren, zal hij ze uitknijpen tijdens de onderhandelingen. Ze zijn dan ondertussen al gekelderd in de peilingen, omdat ze kozen voor oude leiderschap.
D66 is nog altijd dik de 2e partij he, dan heb je echt wel wat te halen in de formatie.
pi_201572661
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar dat is toch net niet genoeg zetels nu Omtzigt weg is?
77 geloof ik uit mijn hoofd.
zie email 27 oktober
pi_201572672
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar wat wil de PvdA de komende kabinetsperiode gaan doen dan? Weer lekker vanuit de oppositiebankjes roepen dat het allemaal kut is? Daar koopt je achterban toch ook geen brood voor?
Daar koopt je achterban inderdaad geen brood voor. Ik zeg trouwens ook niet dat ik het zelf logisch vind, alleen dat dat is hoe het werkt in dat hoekje van het politieke spectrum.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:29:51 #34
346939 Janneke141
pi_201572677
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]
D66 is nog altijd dik de 2e partij he, dan heb je echt wel wat te halen in de formatie.
Vooral met zo'n fantastische onderhandelaar als Kaag.
pi_201572691
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar als alle onderhandelaars zien dat je elke keer toch wel toegeeft aan dingen die je eerst zegt niet te willen gaan ze je natuurlijk nog een paar keer tillen.
pi_201572711
quote:
9s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die nu al twee/drie keer flink vernederd is? Geweldige onderhandelaar inderdaad.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 september 2021 @ 22:31:26 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201572720
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
77 geloof ik uit mijn hoofd.
^O^
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 29 september 2021 @ 22:31:28 #38
346939 Janneke141
pi_201572721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die nu al twee/drie keer flink vernederd is? Geweldige onderhandelaar inderdaad.
Zie PI.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:32:15 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201572745
quote:
9s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar ze heeft nu een zeer sterke positie. Ze kan het maken en breken en kan nu dus alles vragen.
pi_201572777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze heeft inderdaad wat geslikt, maar dat valt best uit te leggen als je ziet wat het alternatief is. Nieuwe verkiezingen met alleen maar meer versplintering richting de flanken maakt het land niet bestuurbaarder.

Ze heeft haar best gedaan er een progressief kabinet uit te slepen, helaas niet gelukt door VVD/CDA enerzijds en het vasthouden van GL/PvdA aan de andere kant. Je kunt in dit kabinet echt wel meer het D66-stempel drukken met zaken zoals Wonen, Milieu en Onderwijs.
pi_201572780
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar ze heeft nu een zeer sterke positie. Ze kan het maken en breken en kan nu dus alles vragen.
Maar kan ze dat echt? Als er nieuwe verkiezingen komen gaat dat toch vooral D66 pijn doen?
  woensdag 29 september 2021 @ 22:34:12 #42
346939 Janneke141
pi_201572792
quote:

[..]
Nee. Het is een gevallen minister die tot nu toe in de onderhandelingen heeft laten zien uiteindelijk altijd toe te geven.
pi_201572829
quote:

[..]
Als D66 de stekker eruit trekt, hebben het CDA en Rutte evengoed een probleem, omdat ik me afvraag of Rutte nog een keer lijsttrekker wil worden, en het CDA uberhaupt in puin ligt vanwege Omtzigt.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:35:40 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201572837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee. Het is een gevallen minister die tot nu toe in de onderhandelingen heeft laten zien uiteindelijk altijd toe te geven.
Misschien toegeven zodat ze nu in een sterkere onderhandelingspositie staat?
  woensdag 29 september 2021 @ 22:36:29 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201572858
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als D66 de stekker eruit trekt, hebben het CDA en Rutte evengoed een probleem, omdat ik me afvraag of Rutte nog een keer lijsttrekker wil worden, en het CDA uberhaupt in puin ligt vanwege Omtzigt.
Juist daarom is de onderhandelingspositie van Kaag heel sterk. Om dat te voorkomen gaan VVD en CDA sneller toegeven
pi_201572883
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ze heeft inderdaad wat geslikt, maar dat valt best uit te leggen als je ziet wat het alternatief is. Nieuwe verkiezingen met alleen maar meer versplintering richting de flanken maakt het land niet bestuurbaarder.

Ze heeft haar best gedaan er een progressief kabinet uit te slepen, helaas niet gelukt door VVD/CDA enerzijds en het vasthouden van GL/PvdA aan de andere kant. Je kunt in dit kabinet echt wel meer het D66-stempel drukken met zaken zoals Wonen, Milieu en Onderwijs.
We noemen 1 april, we noemen haar aftreden en nu dit weer. Ik vind het nou niet echt sterk overkomen allemaal.
zie email 27 oktober
pi_201572902
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Misschien toegeven zodat ze nu in een sterkere onderhandelingspositie staat?
Welke sterke positie? Wat heeft ze nog achter de hand dan? Nieuwe verkiezingen? En dan halveren?
zie email 27 oktober
pi_201572923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
We noemen 1 april, we noemen haar aftreden en nu dit weer. Ik vind het nou niet echt sterk overkomen allemaal.
Vergeet de documentaire niet, waar Kaag als 'de redder' weggezet werd (met goedkeuring van Kaag).
pi_201572925
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sigrid-kaag-a4060163
Overigens is dat entourage van Kaag, met die Sjoerdsma voorop, minstens zo’n groot probleem…
zie email 27 oktober
pi_201572932
quote:

[..]
Welke sterke positie? Wat heeft ze nog achter de hand dan? Nieuwe verkiezingen? En dan halveren?
Nee, CDA halveert en dat is direkt ook een probleem voor Rutte.
pi_201572959
quote:

[..]
D66 wordt echt niet gehalveerd met nieuwe verkiezingen, ze hangen rond de 20 zetels nu en ik denk niet dat de kiezers D66 zullen straffen dat er geen nieuw kabinet is gekomen. VVD en CDA hebben een groter probleem
pi_201572977
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Juist daarom is de onderhandelingspositie van Kaag heel sterk. Om dat te voorkomen gaan VVD en CDA sneller toegeven
Is dat zo? Ze dringen D66 nu ook de huidige coalitie op. Heel veel toegeven doen ze dus niet als ze D66 laten kiezen tussen de huidige coalitie en nieuwe verkiezingen.
pi_201573011
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
Overigens is dat entourage van Kaag, met die Sjoerdsma voorop, minstens zo’n groot probleem…
Eens, er zitten wel wat mensen om haar heen die het spel niet helemaal goed weten te spelen.... die akkefietjes zullen er ook wel aan bijdragen dat ze bij D66 uiteindelijk wel zullen instemmen, want het zal anders ongetwijfeld in een campagne tegen ze worden gebruikt...
  woensdag 29 september 2021 @ 22:42:23 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201573020
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Is dat zo? Ze dringen D66 nu ook de huidige coalitie op. Heel veel toegeven doen ze dus niet als ze D66 laten kiezen tussen de huidige coalitie en nieuwe verkiezingen.
Ja. Als D66 de stekker eruit trekt komen er nieuwe verkiezingen en is het klaar voor Rutte en vooral voor het CDA.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:42:42 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201573033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
D66 wordt echt niet gehalveerd met nieuwe verkiezingen, ze hangen rond de 20 zetels nu en ik denk niet dat de kiezers D66 zullen straffen dat er geen nieuw kabinet is gekomen. VVD en CDA hebben een groter probleem
Dit ja.
pi_201573036
Het grootste deel van de winst van D'66 komt van links. Gaan ze akkoord met een doorstart zijn ze die weer kwijt.
pi_201573054
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het CDA zal zeker worden gehalveerd, en daarmee is de VVD ook een belangrijke speler voor centrumrechts beleid kwijt, nieuwe verkiezingen betekenen bijna automatisch dat de VVD wel degelijk in een links-progressief blok wordt gedwongen...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2021 @ 22:54:23 #58
862 Arcee
Look closer
pi_201573280
Eindelijk verlost zijn van die op de ethische rem trappende Christenen en er dan toch weer mee moeten samenwerken. _O-
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 29 september 2021 @ 22:55:24 #59
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201573298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:54 schreef Arcee het volgende:
Eindelijk verlost zijn van die op de ethische rem trappende Christenen en er dan toch weer mee moeten samenwerken. _O-
Vooral veel te meegaand op alle andere gebieden.
pi_201573346
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:54 schreef Arcee het volgende:
Tja, ik neem aan dat die medisch-ethische kwesties buiten het regeerakkoord worden gehouden, dan zou je als D66 er nog wel genoeg steun voor in de Kamer voor moeten regelen om toch iets mogelijk te maken...
  woensdag 29 september 2021 @ 23:02:20 #61
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201573407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Tja, ik neem aan dat die medisch-ethische kwesties buiten het regeerakkoord worden gehouden, dan zou je als D66 er nog wel genoeg steun voor in de Kamer voor moeten regelen om toch iets mogelijk te maken...
De enige voorwaarde voor de ChristenUnie is dus dat dat niet gebeurt, lijkt me.
pi_201573426
Mijn god wat een circus.
  woensdag 29 september 2021 @ 23:09:57 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201573511
Bij nieuwe verkiezingen ga ik op Rebekka Timmer stemmen O+ O+ O+
  woensdag 29 september 2021 @ 23:14:13 #64
346939 Janneke141
pi_201573568
Toch is het wel een prestatie wat Rutte doet. Iedereen is druk bezig om zijn ziel en zaligheid te verkopen, en Rutte wacht rustig af tot hij krijgt wat hij hebben wil. Je moet het hem nageven.
pi_201573575
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:09 schreef Starhopper het volgende:
Ik ook nog een keer.
pi_201573614
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Toch is het wel een prestatie wat Rutte doet. Iedereen is druk bezig om zijn ziel en zaligheid te verkopen, en Rutte wacht rustig af tot hij krijgt wat hij hebben wil. Je moet het hem nageven.
Die man heeft jaren ervaring. The master.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201573707
Heb wel weer even genoten van #formatie op Twitter.

Iedereen mad _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201573715
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:35 schreef Drekkoning het volgende:
Heb wel weer even genoten van #formatie op Twitter.

Iedereen mad _O-
Ik zat net te kijken. Heerlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201573727
Een kabinet met als fundament het afvoerputje van de toeslagenaffaire, waardoor Rutte III demissionair werd.
Veel geloofwaardigheid vanuit de Tweede Kamer zullen ze wel niet krijgen.

quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:09 schreef Starhopper het volgende:

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 30-09-2021 00:05:38 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_201573736
Aan de ene kant was D66 wel al aan het voorsorteren op nieuwe verkiezingen, aan de andere kant heeft Kaag met het opheffen van de blokkade op de cu zichzelf in de problemen gebracht.

Remkes moet haas wel iets sop tafel hebben gelegd waarbij er ook voor D66 iets van winst in zit. Anders krijgen de andere drie partijen hun zin en is alleen D66 die alleen maar verliest. Segers krijgt natuurlijk ook een hoop gedoe over zijn hoofd gezien de Pasen opmerking, maar stuk minder dan D66.

Als je linksom of rechtsom verliest, en er valt niks te winnen, dan kan je maar beter zorgen dat je niet de enige verliezende partij bent.

Dat kan door niet in te stemmen, of door te zeggen dat je wel wilt, maar dan nu al de afspraak maakt dat je de premier levert of iets anders belangrijks eist naast de inhoud.

Ik zou het snappen als ze niet instemmen als het voorstel enkel is om dit kabinet voort te zetten. Dan ben je het lachertje van de onderhandelingen, dat achtervolgt je de rest van de onderhandelingen en de gehele kabinetsperiode. Nu instemmen levert je echt geen leverage op in de rest van de onderhandelingen. Package deals maak je in samenhang, al het andere is 'achteraf is het mooi wonen'.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_201573767
quote:
15s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:43 schreef Metalfrost het volgende:
Een kabinet met als fundament het afvoerputje van de toeslagenaffaire, waardoor Rutte III demissionair werd.
[..]
[ afbeelding ]
Doe mij dan maar @els_rechts

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 30-09-2021 00:06:20 ]
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201573785
quote:
15s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:43 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[ afbeelding ]

Ja man nog lelijker dan Ferdje. Zie je bij mannelijke politici toch niet vaak gebeuren. Dat ze worden afgerekend op hun uiterlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 30-09-2021 00:06:36 ]
pi_201573787
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja man nog lelijker dan Ferdje. Zie je bij mannelijke politici toch niet vaak gebeuren. Dat ze worden afgerekend op hun uiterlijk.
Inderdaad je hoort nooit een negatieve opmerking over het uiterlijk van mannelijke politici!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201573801
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Aan de ene kant was D66 wel al aan het voorsorteren op nieuwe verkiezingen, aan de andere kant heeft Kaag met het opheffen van de blokkade op de cu zichzelf in de problemen gebracht.

Remkes moet haas wel iets sop tafel hebben gelegd waarbij er ook voor D66 iets van winst in zit. Anders krijgen de andere drie partijen hun zin en is alleen D66 die alleen maar verliest. Segers krijgt natuurlijk ook een hoop gedoe over zijn hoofd gezien de Pasen opmerking, maar stuk minder dan D66.

Als je linksom of rechtsom verliest, en er valt niks te winnen, dan kan je maar beter zorgen dat je niet de enige verliezende partij bent.

Dat kan door niet in te stemmen, of door te zeggen dat je wel wilt, maar dan nu al de afspraak maakt dat je de premier levert of iets anders belangrijks eist naast de inhoud.

Ik zou het snappen als ze niet instemmen als het voorstel enkel is om dit kabinet voort te zetten. Dan ben je het lachertje van de onderhandelingen, dat achtervolgt je de rest van de onderhandelingen en de gehele kabinetsperiode. Nu instemmen levert je echt geen leverage op in de rest van de onderhandelingen. Package deals maak je in samenhang, al het andere is 'achteraf is het mooi wonen'.
Ja maar het gaat hier om D66, hun stemmers zijn vast al blij met wat ze geprobeerd hebben en als er dan een kabinet komt waar zij bijzitten! Dan snappen ze ook dat ze alles eruit gesleept hebben en als je dan concessies moet doen op andere gebieden is dat geen probleem.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:03 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Inderdaad je hoort nooit een negatieve opmerking over het uiterlijk van mannelijke politici!
Ja man er worden echt vaak foto's gepost en gezegd hoe lelijk bijvoorbeeld Wilders wel niet is :')
pi_201573804
Zullen we daar mee ophouden? Met commentaar op het uiterlijk van politici die verkozen zijn.
De inhoud is belangrijker :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201573837
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
Zullen we daar mee ophouden? Met commentaar op het uiterlijk van politici die verkozen zijn.
De inhoud is belangrijker :)
Is die communist verkozen dan?
zie email 27 oktober
  donderdag 30 september 2021 @ 00:22:37 #77
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201573864
Achteraf kun je je afvragen of D66 onder Kaag niet al zo links geworden is dat alleen of PvdA of GL in een vierpartijenkabinet al genoeg zou zijn voor balans. D66 had nooit met de VVD een concept-regeerakkoord moeten schrijven maar samen met een van beide linkse partijen met een plan moeten komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201573873
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:22 schreef -XOR- het volgende:
Achteraf kun je je afvragen of D66 onder Kaag niet al zo links geworden is dat alleen of PvdA of GL in een vierpartijenkabinet al genoeg zou zijn voor balans. D66 had nooit met de VVD een concept-regeerakkoord moeten schrijven maar samen met een van beide linkse partijen met een plan kunnen komen.
Vind je het partijprogramma opeens helemaal links geworden onder Kaag? :o
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 30 september 2021 @ 00:28:23 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201573882
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het partijprogramma opeens helemaal links geworden onder Kaag? :o
Nee, maar partijprogramma's geven doorgaans ook maar garantie tot de deur. Overigens was het partijprogramma van D66 nu ook weer niet zo extreem rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_201573894
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, maar partijprogramma's geven doorgaans ook maar garantie tot de deur. Overigens was het partijprogramma van D66 nu ook weer niet zo extreem rechts.
Ik mag toch hopen dat het programma van D66 niet extreem rechts is, zeg. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201573912
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is geen zware opgave als er geen kabinet zonder jou en jouw partij gevormd kan worden, natuurlijk.
pi_201573919
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat het programma van D66 niet extreem rechts is, zeg. :D
Heb jij die memo gemist?
zie email 27 oktober
pi_201573934
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Heb jij die memo gemist?
Mijn mailbox overstroomt momenteel met mails van Thierry. Met titels als 'Wij krijgen elke dag meer gelijk!' en 'Voor Hugo: Vijf moties, één gedicht'.
D66 is er niets bij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201573956
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:02 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
De enige voorwaarde voor de ChristenUnie is dus dat dat niet gebeurt, lijkt me.
D66 vond het prima om het aan de Kamer te laten. CU wilde niet regeren met het risico dat het wet zou worden.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_201573966
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:03 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Geboren na Docters van Leeuwen en Yasser Arafat? Verder wel eens, natuurlijk
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_201574002
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Mijn mailbox overstroomt momenteel met mails van Thierry. Met titels als 'Wij krijgen elke dag meer gelijk!' en 'Voor Hugo: Vijf moties, één gedicht'.
D66 is er niets bij.
Ehhhh...mag ik mijn innige deelneming betuigen aan jou? Ik neem aan dat jij je opoffert zodat wij die mails niet hoeven te lezen *)
  donderdag 30 september 2021 @ 04:48:20 #87
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_201574128
Rutte moet niet toegeven, ik wil geen links kabinet.
Rechts heeft als winnaar dan verloren.
pi_201574178
quote:

[..]
Fout. Rutte wil het liefst Klaver als minister van Klimaat maar Klaver weigert het handje van zijn sociaal-democratische mamma los te laten. Zoals gewoonlijk overspeelt hij zijn hand. Net als 4 jaar geleden toen hij liefst 2x de formatieonderhandelingen verliet.

Klaver is een politieke oplichter, hij verkondigt veel linkse praatjes maar bereikt niks.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201574184
d66 heeft dus vandaag de keuze tussen zich onsterfelijk belachelijk maken en gaan voor het voortzetten van de huidige coalitie of nieuwe verkiezingen en daarmee in feite instemmen met de opheffing van de partij omdat kiezers dit achterlijke beleid van Kaag en consorten (ofwel het land 6 maanden op slot houden omdat zij de meest logische keuze na de verkiezingen niet zagen zitten) niet pikken.

En Rutte kijkt intussen tevreden toe hoe al zijn politieke vijanden worden kaltgestellt. :9
pi_201574209
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
Haha en dan later zeggen dat je het absoluut niet zo hebt bedoeld. Terwijl het door meerdere mensen tegen meerdere journalisten precíes zo is gezegd 8)7
pi_201574229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Volgens mij wil Rutte best met Groenlinks OF PvdA praten, maar wilden zij dat niet.
Juist. Het is de schuld van GL én PvdA dat er nu geen echte linkse partij het land gaat meeregeren.
pi_201574374
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Jij hebt het niet zo op politici die niet helemaal binnen je eigen straatje vallen, of wel? :wtf:
Ik vind de tekst te ver gaan maar zo lopen er wel meer rond hier toch? Genoeg bijzondere teksten over Rutte, Kaag, Ploumen of Klaver..
pi_201574392
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Jij hebt het niet zo op politici die niet helemaal binnen je eigen straatje vallen, of wel? :wtf:
Ik ben op dit forum een eenzame pro-Rutte fan die graag een tegengeluid ventileert.

Anyway, wat vind je van GL en PvdA die in alle vrijheid zelf hebben gekozen om in de oppositie plaats te nemen en dus niet het landsbelang voorop stellen? Zoals ik al zei, Klaver wilde ontzettend graag meeregeren en had zonder enig voorbehoud van Rutte minister van Klimaat kunnen zijn in het nieuwe kabinet. Maar deze mislukte politicus bedankt er voor. Ik vind dat Klaver een grotere oplichter is dan Wilders.
pi_201574436
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dan haalt het regeerakkoord het niet, CU stemt dan tegen. Simpel. Geen euthanasiewet, ook niet de voorbereidingen er op, met CU in het kabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201574661
Wat ze ook besluiten, vandaag maken D'66 en Kaag zichzelf belachelijk. Heerlijk. O+
pi_201574698
https://www.telegraaf.nl/(...)-wie-zijn-die-mensen

quote:
Dinsdag ging het mis, toen drie van Kaags trouwste adviseurs actief de media opzochten om hun versie van de formatie-werkelijkheid in te steken bij de media. Tenminste vier journalisten kregen zo ingeprent dat Johan Remkes onder invloed van alcohol was tijdens de formatiebesprekingen en daardoor ’warrig’ was.
Het is toch een verschrikkelijk 'spel' wat deze mensen rondom Kaag spelen.

Lees ook; https://www.nrc.nl/nieuws(...)aag-a4060163/appview

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2021 08:18:30 ]
pi_201574740
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-wie-zijn-die-mensen
[..]
Het is toch een verschrikkelijk 'spel' wat deze mensen rondom Kaag spelen.

Lees ook; https://www.nrc.nl/nieuws(...)aag-a4060163/appview
Ik vind het vooral dom. Wat hoopten Sjoerdsma & consorten hier in godsnaam mee te bereiken? :?
Nieuwe informateur? Afschuiven van de schuldvraag?
pi_201574762
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Mijn mailbox overstroomt momenteel met mails van Thierry.
Daar zou ik persoonlijk wel iets aan doen, maar oké.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201574808
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:24 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Ik vind het vooral dom. Wat hoopten Sjoerdsma & consorten hier in godsnaam mee te bereiken? :?
Daar zullen we waarschijnlijk nooit achter komen want Sjoerdsma kennende houdt hij zich de komende dagen gedeisd. Het was een ontzettend domme actie van D66, ook deels hierom:

twitter
pi_201574815
quote:

[..]
d66 doet maar wat. Deze visieloze ritselaars zitten nu klem.
pi_201574869
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:33 schreef A_Foggy_Day het volgende:
d66 doet maar wat. Deze visieloze ritselaars zitten nu klem.
Heb ook het idee dat die spindoctors het ook niet meer weten, maar wel moeten blijven spinnen om hun baantje te houden. Al gaven ze het hele aftreden van Kaag en het wegblijven bij de APB wel een positieve draai. :{
  donderdag 30 september 2021 @ 08:40:56 #102
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201574883
Wel pijnlijk dat D66 als eerste buigt en niet de PvdA of GL.
pi_201574903
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:39 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Heb ook het idee dat die spindoctors het ook niet meer weten, maar wel moeten blijven spinnen om hun baantje te houden. Al gaven ze het hele aftreden van Kaag en het wegblijven bij de APB wel een positieve draai. :{
Dankzij die 'strategen' moet d66 vandaag met de billen bloot. Het is de keuze om door de hond of door de kat te worden gebeten.

"En Rutte keek toe en zag dat het goed was"..... O-)
pi_201574917
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel pijnlijk dat D66 als eerste buigt en niet de PvdA of GL.
Ploumen en Klaver hebben Rutte gesmeekt om mee te mogen regeren. Rutte boog niet.
pi_201574962
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:44 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ploumen en Klaver hebben Rutte gesmeekt om mee te mogen regeren. Rutte boog niet.
Jij bent de tweede onderhandelaar van VVD en zat dus naast Rutte toen dat gebeurde? Mevrouw Hermans, ben jij het?

Wat ik heb gezien, maar ik zat er niet bij, is dat PvdA en GroenLinks hun standpunt duidelijk hebben gemaakt en de keuze wat daarmee te doen aan anderen hebben overgelaten.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2021 08:48:30 ]
pi_201574987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:44 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Klaver is zo dom geweest. Als hij niet zo had vastgehouden aan die uitstervende fossielen van de PvdA had hij 5 maanden geleden al als Minister van Milieu mogen aanschuiven.
pi_201575005
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Jij bent de tweede onderhandelaar van VVD en zat dus naast Rutte toen dat gebeurde? Mevrouw Hermans, ben jij het?

Wat ik heb gezien, maar ik zat er niet bij, is dat PvdA en GroenLinks hun standpunt duidelijk hebben gemaakt en de keuze wat daarmee te doen aan anderen hebben overgelaten.
Ik zie wat ik zie: 2 partijen die heel graag wilden meeregeren onder hun voorwaarden. Maar Rutte en vriend Hoekstra wikten en beschikten.
pi_201575061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:50 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Klaver is zo dom geweest. Als hij niet zo had vastgehouden aan die uitstervende fossielen van de PvdA had hij 5 maanden geleden al als Minister van Milieu mogen aanschuiven.
Om dan over twee jaar gevierendeeld te worden? GL heeft niets te winnen in een kabinet met VVD/D66/CDA
pi_201575063
Het zou toch eigenlijk van de zotte zijn als we straks gewoon weer verder gaan met exact dezelfde coalitie.

Lijkt mij in ieder geval politieke zelfmoord voor D66.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 30 september 2021 @ 08:59:02 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201575064
Goeiensmorgens :D

Is er al nieuws :D
pi_201575069
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:50 schreef Aurelius het volgende:

[..]
En dan had hij een rechts beleid mogen uitvoeren. Hij zat dan met 3x economisch rechts als kleinste partner aan tafel. Dat kan bij de realisten van CU, waar de kiezers en leden heel tevreden zijn als ze wat gedaan krijgen en die ook belangrijl vinden dat het land gewoon bestuurd wordt. Dat kan niet bij de idealisten van GL, daar moet gewoon een linkser beleid zijn willen ze het accepteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201575079
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:58 schreef Ronald het volgende:
Het zou toch eigenlijk van de zotte zijn als we straks gewoon weer verder gaan met exact dezelfde coalitie.

De politieke carrière van Kaag ligt al aan het infuus. Die kan straks alleen nog ergens in een keldertje van de VN terecht.
pi_201575093
quote:

Alles is politieke zelfmoord voor D66 nu. Tenzij ze er een progressief kabinet of premierschap uit weten te slepen. Maar het hervatten van de bestaande coalitie én nieuwe verkiezingen zullen beiden vooral voor rekening van D66 komen.
pi_201575094
Volgens NRC in hun nieuwsbrief was CU trouwens de enige die een extraparlementair kabinet wel zag zitten.
pi_201575096
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dan had hij een rechts beleid mogen uitvoeren. Hij zat dan met 3x economisch rechts als kleinste partner aan tafel. Dat kan bij de realisten van CU, waar de kiezers en leden heel tevreden zijn als ze wat gedaan krijgen en die ook belangrijl vinden dat het land gewoon bestuurd wordt. Dat kan niet bij de idealisten van GL, daar moet gewoon een linkser beleid zijn willen ze het accepteren.
Meest typerende was nog dat statement van DWARS net na de verkiezingen waarin zij Klaver een veeg uit de pan gaven omdat hij 'te realistisch' zou zijn :D
  donderdag 30 september 2021 @ 09:02:32 #116
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201575101
Dat de bal nu zogenaamd weer bij D66 ligt is ook alleen maar een (VVD?) spin. Eerst zegt Remkes dat oude varianten niet meer aan de orde zijn en nu gebeurt precies dat. Waarom zou D66 dan niet ook bij hun eerdere standpunt kunnen en mogen blijven? De kracht ligt in de herhaling. Ze zijn inderdaad naïef geweest door eerder in het proces al dingen toe te geven en teveel ruimte te laten voor Rutte, maar hopelijk zijn ze daar nu van genezen.

Ik vond het laatste standpunt van D66 wel duidelijk en ook te billijken: met 6 partijen de onderhandelingen in en dan zien we wel wie er overblijft. Er ligt ook nog een aanzet tot een proeve van een regeerakkoord die daar prima als basis voor kan dienen. En dan zien we in de onderhandelingen wel waar het vastloopt.

Gewoon nergens nee tegen zeggen en steeds als voorkeursoptie je eigen variant op tafel leggen.
Never explain, never apologize.
pi_201575114
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:02 schreef Lurf het volgende:
Dat de bal nu zogenaamd weer bij D66 ligt is ook alleen maar een (VVD?) spin.
Nee, dat is een keuze van Kaag: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20210930

quote:
In het gesprek op woensdag, met negen partijen aan tafel, hoorden anderen D66-leider Sigrid Kaag opeens praten over een kabinet met een progressief randje: een D66-randje. Bij de PvdA leek de stemming daarna gelaten, bij GroenLinks overheerste teleurstelling.
Zij liet gister PvdA en GL vallen, het is mede op haar verzoek dat ze nu deze coalitie bespreken.
pi_201575140
quote:

Je zit in de situatie dat nieuwe verkiezingen letterlijk voor niemand gunstig gaat uitpakken. Dan is het geen vreemde uitkomst.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 30 september 2021 @ 09:07:48 #119
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201575146
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is een keuze van Kaag: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20210930
[..]
Zij liet gister PvdA en GL vallen, het is mede op haar verzoek dat ze nu deze coalitie bespreken.
Als dat waar is, dan is ze inderdaad niet geschikt als partijleider. Ik denk dat ze teveel diplomaat is en te weinig (machts)politicus. Je moet niet op zoek gaan naar het compromis, maar wachten tot het compromis naar jou toekomt. Dat heeft Rutte wel goed begrepen, helaas.
pi_201575176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:07 schreef Caland het volgende:
Je zit in de situatie dat nieuwe verkiezingen letterlijk voor niemand gunstig gaat uitpakken. Dan is het geen vreemde uitkomst.
Het pakt gunstig uit voor de kiezers, en het vertrouwen in de politiek.
Alleen niet voor de pluche-klevers die er nu zitten.
pi_201575183
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:07 schreef Lurf het volgende:

[..]
Als dat waar is, dan is ze inderdaad niet geschikt als partijleider. Ik denk dat ze teveel diplomaat is en te weinig (machts)politicus. Je moet niet op zoek gaan naar het compromis, maar wachten tot het compromis naar jou toekomt. Dat heeft Rutte wel goed begrepen, helaas.
Volgens mij heeft Rutte buiten de formatie vaak genoeg bewezen dat hij in staat is compromissen te sluiten. In tegenstelling tot bijv Hoekstra
pi_201575192
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:07 schreef Lurf het volgende:

[..]
Maar wachten ging niet meer. Morgen zou als het dan nog niet los getrokken was Remkes zijn opdracht inleveren. En dan zouden verkiezingen een feit zijn. Dit was het laatste moment. Het was kiezen tussen verkiezingen of barsten. VVD durft die verkiezingen wel aan, van Kaag vind ik het logisch dat ze dat wat lastiger vindt.
pi_201575198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:09 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Ik weet niet of het vertrouwen in de politiek groter wordt met nieuwe verkiezingen en daarna het formatiespelletje weer van voor af aan, maar dan nog ingewikkelder waardoor uiteindelijk het demissionaire kabinet er een jaar of 2 zit uiteindelijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201575231
quote:

[..]
Het pakt ongunstig uit voor de kiezers, want zowel de huidige begrotingsbehandelingen als de voorjaarsnota zullen dan beleidsarm blijven. Dat is gewoon slecht voor het land en dus voor de kiezers.

Als deze 4 samen gaan onderhandelen, gaan ze denk ik gelijk eerst een plan maken voor de woningmarkt, zodat dat nog mee kan in de komende begroting wonen.
pi_201575238
quote:

[..]
_O- _O-

Pluche-klevers omdat ze niet na 6 maanden nieuwe verkiezingen willen :') , kijk anders ook gewoon eens naar de peilingen er verandert wezenlijk niets met nieuwe verkiezingen.
pi_201575241
quote:

[..]
Hoe kom je daarbij? We hebben nog maar kort geleden gestemd. Het is aan hun om onze stem om te zetten in een regering. En het zal eens tijd worden :D
Het land moet bestuurd worden.
Nieuwe verkiezingen uitschrijven, helpt het vertrouwen niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201575246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:09 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Rutte buiten de formatie vaak genoeg bewezen dat hij in staat is compromissen te sluiten. In tegenstelling tot bijv Hoekstra
Ja, ik denk dat de frase 'onderhandelingsstijl Hoekstra' in de gespreksverslagen belangrijker was dan de frase 'Omtzigt positie elders'.
pi_201575247
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Daarom. Zeker omdat de andere optie, doorgaan in dezelfde vorm zonder D66 iets tegemoet komen, D66 veel harde gaat treffen dan de rest.
Als Kaag met zo consistent is als rondom haar aftreden dan moet ze iets binnenhalen nu en anders is het exit. Zij ziet alles nog meer dan Rutte als een zakelijke transactie. Dan is doorgaan in de huidige vorm geen logisch gevolg. Er zal dus nog wel iets uit de hoge hoed komen voor D66, anders nieuwe verkiezingen.
pi_201575271
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:13 schreef capricia het volgende:
Hoe kom je daarbij? We hebben nog maar kort geleden gestemd. Het is aan hun om onze stem om te zetten in een regering. En het zal eens tijd worden :D
Het land moet bestuurd worden.
Nieuwe verkiezingen uitschrijven, helpt het vertrouwen niet.
Er is zoveel gebeurt sinds de laatste verkiezingen, dat het inmiddels wel gerechtvaardigd is. Ik heb voor de rest weinig vertrouwen in de peilingen. Zeker als er nieuwe lijsttrekkers zouden aanschuiven, wat na dit fiasco een reële optie is. Ik denk bijvoorbeeld niet dat Kaag zal aanblijven. :)
pi_201575278
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Daarom. Zeker omdat de andere optie, doorgaan in dezelfde vorm zonder D66 iets tegemoet komen, D66 veel harde gaat treffen dan de rest.
Als Kaag met zo consistent is als rondom haar aftreden dan moet ze iets binnenhalen nu en anders is het exit. Zij ziet alles nog meer dan Rutte als een zakelijke transactie. Dan is doorgaan in de huidige vorm geen logisch gevolg. Er zal dus nog wel iets uit de hoge hoed komen voor D66, anders nieuwe verkiezingen.
Volgens NRC, wat ik de meest betrouwbare bron in NL vind, heeft Kaag dus zelf gekozen om met deze 4 te gaan praten gister.
pi_201575292
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:12 schreef Hanca het volgende:
Als deze 4 samen gaan onderhandelen, gaan ze denk ik gelijk eerst een plan maken voor de woningmarkt, zodat dat nog mee kan in de komende begroting wonen.
Daar hebben ze de hele missionaire periode de tijd voor gehad _O-
pi_201575311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:16 schreef alpeko het volgende:

[..]
Daar hebben ze de hele missionaire periode de tijd voor gehad _O-
De huizenmarkt is natuurlijk pas het laatste jaar echt ontploft en dat zag niemand op deze schaal aan komen. Ik kocht 1,5 jaar geleden een huis en dat ging nog prima, de meerderheid van de huizen werd ook niet echt overboden (of hooguit met 5.000 euro).
pi_201575325
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens NRC, wat ik de meest betrouwbare bron in NL vind, heeft Kaag dus zelf gekozen om met deze 4 te gaan praten gister.
Ik kan mij het haast niet voorstellen dat dit zo gelopen is zoals NRC schrijft. Meeste wat nu in de kranten komt is spin, lees de reconstructie achteraf wel.
Maar los van of Kaag zichzelf in een domme positie heeft laten brengen denk ik dat haar keuze nu vrij zakelijk zal zijn. Die gaat niet als enige blokkades loslaten.
pi_201575326
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:15 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Er is zoveel gebeurt sinds de laatste verkiezingen, dat het inmiddels wel gerechtvaardigd is. Ik heb voor de rest weinig vertrouwen in de peilingen. Zeker als er nieuwe lijsttrekkers zouden aanschuiven, wat na dit fiasco een reële optie is. Ik denk bijvoorbeeld niet dat Kaag zal aanblijven. :)
'Er is veel gebeurd' is geen argument. Dan kun je iedere jaar wel verkiezingen uit gaan schrijven.
Ze moeten gewoon werken met de uitslag zoals die er nu ligt. Dat is hun opdracht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201575350
Overigens vraag ik mij af of het anders direct verkiezingen worden. Remkes geeft de opdracht terug, de Kamer gaat nog debatteren . Tot aan het daadwerkelijk uitschrijven van verkiezingen kunnen nog boel hoge konijnen uit de hoed komen.
pi_201575352
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik kan mij het haast niet voorstellen dat dit zo gelopen is zoals NRC schrijft. Meeste wat nu in de kranten komt is spin, lees de reconstructie achteraf wel.

Als het De Telegraaf was, had ik je geloofd dat het een VVD spin was. Als het De Volkskrant was, was het een PvdA/GL spin. Maar net bij NRC denk ik dat minder snel, ook omdat het geen logische partner is voor 1 van de partijen om naar te lekken.
pi_201575361
Als er nieuwe verkiezingen komen zou ik echt niet meer weten waar ik op zou moeten stemmen, ik ben behoorlijk de weg kwijt in de politiek, ben ook niet direct een voorstander van nieuwe verkiezingen maar een voortzetting van de oude coalitie vind ik ook niks, ik zag persoonlijk wel wat in de 6 partijen oplossing maar die is van tafel zover ik begrepen heb.
De oude coalitie waarin D66 wat meer kan eisen omdat ze al hebben ingeschikt, kan gunstig zijn omdat er dan misschien dan wat minder VVD beleid ingepast gaat worden, wat gaat het wankele CDA toevoegen, ik bedoel ze kunnen tot deze coalitie komen maar dan moet er nog gesproken worden over de onderwerpen
pi_201575365
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Overigens vraag ik mij af of het anders direct verkiezingen worden. Remkes geeft de opdracht terug, de Kamer gaat nog debatteren . Tot aan het daadwerkelijk uitschrijven van verkiezingen kunnen nog boel hoge konijnen uit de hoed komen.
Ik verwacht dat de partijen dan gelijk in de pers zich laten dwingen tot de uitspraak dat er dan niks anders op zit dan verkiezingen. En is dat eenmaal gezegd, dan ontkom je er niet aan.
pi_201575369
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
De huizenmarkt is natuurlijk pas het laatste jaar echt ontploft en dat zag niemand op deze schaal aan komen. Ik kocht 1,5 jaar geleden een huis en dat ging nog prima, de meerderheid van de huizen werd ook niet echt overboden (of hooguit met 5.000 euro).
Niet echt. Dit speelt al jaren. Woon nu 5 jaar in mijn huidige huis. Dat was toen nog in een markt waar je als koper koning- al was er wel krapte qua aanbod maar ook weinig vraag - was maar vrij snel daarna ontspoorde het. En dan heb ik het over een koopwoning. Met name de sociale huursector is het nooit op orde geweest. Daar waren de wachtlijsten 5 jaar terug al veel te lang. Je kunt onmogelijk beweren dat de woningcrisis er opeens was.
pi_201575377
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Gebeurt ook niet, volgens mij is dit alles een stukje "onderhandelen voor gevorderden".

Hoorde iemand als zeggen, dat D66 zo lang intern aan het vergaderen is, om maar te kunnen zeggen , "het was een zware interne strijd, maar we doen het in het landsbelang toch maar"
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201575385
Wie (van de huidige middenpartijen) heeft er profijt bij nieuwe verkiezingen? Geen enkele volgens mij.
Ja. Mss de PvdA.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201575399
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:23 schreef alpeko het volgende:

[..]
Niet echt. Dit speelt al jaren. Woon nu 5 jaar in mijn huidige huis. Dat was toen nog in een markt waar je als koper koning was maar vrij snel daarna ontspoorde het. En dan heb ik het over koopwoning. Met name de sociale huursector is het nooit op orde geweest. Daar waren de wachtlijsten 5 jaar terug al veel te lang.
De wachtlijsten op sociale huur zijn echt te lang, dat is al decennia zo. Maar de ontploffing van de koopmarkt is echt van het laatste jaar. Ik ken echt met mezelf er bij 7 mensen die hun huis hebben verkocht in Alphen aan den Rijn eind 2019/begin 2020 en geen van die huizen is boven de vraagprijs en taxatiewaarde gegaan. En dan zit je toch in het hart van de randstad. Nu gaan die allemaal dik boven de vraagprijs.
pi_201575403
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:24 schreef capricia het volgende:
Wie (van de huidige middenpartijen) heeft er profijt bij nieuwe verkiezingen? Geen enkele volgens mij.
PvdA als ze een betere kandidaat hebben dan Hamer? Omtzigt als ie een partij van de grond krijgt.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:27:08 #144
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201575414
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:26 schreef alpeko het volgende:

[..]
PvdA als ze een betere kandidaat hebben dan Hamer? Omtzigt als ie een partij van de grond krijgt.
BBB, JA21 en Code Oranje :'( Toch net iets minder extreem dan FvD en PVV die wel iets zullen verliezen.
pi_201575417
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
De wachtlijsten op sociale huur zijn echt te lang, dat is al decennia zo. Maar de ontploffing van de koopmarkt is echt van het laatste jaar. Ik ken echt met mezelf er bij 7 mensen die hun huis hebben verkocht in Alphen aan den Rijn eind 2019/begin 2020 en geen van die huizen is boven de vraagprijs en taxatiewaarde gegaan. En dan zit je toch in het hart van de randstad. Nu gaan die allemaal dik boven de vraagprijs.
Geen idee waar je woont maar jaren terug betaalde je hier al ruim boven de vraagprijs.
pi_201575418
quote:
Ja. Mss de PvdA.
PvdA en GL, die zijn na verkiezingen CDA kwijt als tegenstander en zelf niet gekrompen. VVD moet dan wel met hen in zee.
pi_201575430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:27 schreef alpeko het volgende:

[..]
Geen idee waar je woont maar jaren terug betaalde je hier al ruim boven de vraagprijs.
Ik zeg al: Alphen aan den Rijn. Stad midden in de randstad, binnen een half uur ben je in Utrecht, Rotterdam en Den Haag, binnen 3 kwartier in Amsterdam. En daar was het dus echt nog niet zo begin 2020. Dit is echt iets van het laatste jaar.
pi_201575438
Overigens ook onbegrijpelijk dat de SP hier niet van weet te profiteren.
pi_201575444
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
PvdA en GL, die zijn na verkiezingen CDA kwijt als tegenstander en zelf niet gekrompen. VVD moet dan wel met hen in zee.
En wellicht dat Volt dan wat meer tot deelname bereid is met D66.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201575446
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:29 schreef Hanca het volgende:
phen aan den Rijn. Stad midden in de randstad, binnen een half uur ben je in Utrecht, Rotterdam en Den Haag, binnen 3 kwartier in Amsterdam. En daar was het dus echt
Dat kan maar ik volg het in mijn regio (Breda e.o) op de voet en daar is de vraagprijs en meer al zeker 3 jaar de gewoonste zaak van de wereld.
pi_201575458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:30 schreef Raw85 het volgende:
Dat is echt weer een losse analyse waard inderdaad. Alleen al de zorgcrisis had ze afgelopen verkiezingen naar grote hoogte moeten stuwen, dat was hun onderwerp. Maar dat mislukte. En nu profiteren ze nog steeds niet. SP is blijkbaar echt voor een heleboel kiezers totaal geen optie meer, kiezers die onder Roemer nog wel SP als optie hadden.
pi_201575606
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is echt weer een losse analyse waard inderdaad. Alleen al de zorgcrisis had ze afgelopen verkiezingen naar grote hoogte moeten stuwen, dat was hun onderwerp. Maar dat mislukte. En nu profiteren ze nog steeds niet. SP is blijkbaar echt voor een heleboel kiezers totaal geen optie meer, kiezers die onder Roemer nog wel SP als optie hadden.
De SP was het sterkst onder Jan Marijnissen, die wist ook debatten te winnen, in die periode haalde de SP ook de meeste zetels dat gaan ze volgens mij ook nooit meer halen, toen stemde ik ook op de partij
pi_201575618
Heb er een nachtje over geslapen, en ik weet het nu zeker: er moeten nieuwe verkiezingen komen. Kaag moet vandaag bij Remkes gewoon herhalen wat ze al maanden zegt. Praten met PvdA, GL en Christenunie over een nieuw kabinet. Als Rutte en Hoekstra dat niet willen, dan is het aan Remkes om een conclusie te trekken.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:49:41 #154
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201575623
Bij de doorstart, blijft Hugo op zijn plek zitten?

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 30-09-2021 09:53:04 ]
pi_201575639
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:49 schreef Jojoke het volgende:
Heb er een nachtje over geslapen, en ik weet het nu zeker: er moeten nieuwe verkiezingen komen.
Bedankt, ik zal het even doorgeven aan Johan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 30 september 2021 @ 09:52:17 #156
65846 Bocaj
47th President.
pi_201575641
Haha, als ik het allemaal zo lees staat de druk er aardig op bij de D66'ers... :Y

Een kijken wat het wordt... Als ze nee zegt dan krijgen we verkiezingen?!
pi_201575643
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Bedankt, ik zal het even doorgeven aan Johan.
Graag gedaan.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:52:30 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201575645
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat komt ook omdat binnen de SP ruzie is vanwege rood. Lokaal gaat er ook veel SP verdwijnen waarschijnlijk.
pi_201575647
quote:
16s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat komt ook omdat binnen de SP ruzie is vanwege rood. Lokaal gaat er ook veel SP verdwijnen waarschijnlijk.
Ik vind het altijd maar zo'n stoffige partij waar voor mijn gevoel alleen bijstandsgerechtigden op stemmen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 30 september 2021 @ 09:53:17 #160
65846 Bocaj
47th President.
pi_201575648
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:49 schreef VoMy het volgende:
Bij de doorstart, blijft HuGOD op zijn plek zitten?
Hij heeft wel een schat aan info en ervaring met Cojona...
  donderdag 30 september 2021 @ 09:54:12 #161
346939 Janneke141
pi_201575656
quote:
Ja. Mss de PvdA.
In de veronderstelling dat CDA en D66 fors gaan verliezen moeten er ook mensen gaan winnen. Ben alleen bang dat dat inderdaad de partijen op de randen zijn, aangezien het vertrouwen in de middenpolitiek nog harder is gezakt. Wat dat betreft hebben de traditionele partijen de niet-formeerbaarheid ook wel een beetje aan zichzelf te danken.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:30 schreef Raw85 het volgende:
Komt omdat Marijnissen natuurlijk veel te licht is voor de landelijke politiek, die slaat geen deuk in een pakje boter. En na 35 jaar verontwaardigd gelul beginnen mensen toch wel in de gaten te krijgen dat je daar niet zo veel mee opschiet - of ze stappen over naar iemand anders die verontwaardigd lult dat het allemaal kut is. Voor de mensen die de schuld van hun eigen ellende altijd op anderen afwentelen maakt het op zich ook niet zo veel uit waar je op stemt.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:55:10 #162
346939 Janneke141
pi_201575662
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:49 schreef VoMy het volgende:
Ben er bang voor. Hou ook mijn hart vast dat Dekker straks terugkeert op onderwijs.
pi_201575679
quote:
Dat betwijfel ik ten zeerste. Als er iemand is die uit en opgebrand is dan is het De Jonge wel.
pi_201575695
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:52 schreef Bocaj het volgende:
Haha, als ik het allemaal zo lees staat de druk er aardig op bij de D66'ers... :Y

Nee. Sowieso is daar een meerderheid van de 2e Kamer voor nodig en de meerderheid leest ook de polls en die snappen dat nieuwe verkiezingen niets gaan opleveren.
  donderdag 30 september 2021 @ 10:00:41 #165
65846 Bocaj
47th President.
pi_201575710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste. Als er iemand is die uit en opgebrand is dan is het De Jonge wel.
Al zie je dat niet écht aan hem... of je moet zijn baardje als 'teken van' zien? :')
pi_201575712
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Buitenlandse zaken gok ik zomaar
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201575716
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Sowieso is daar een meerderheid van de 2e Kamer voor nodig en de meerderheid leest ook de polls en die snappen dat nieuwe verkiezingen niets gaan opleveren.
Waarom zou daar geen meerderheid voor zijn? Als D66 zich niet kan vinden in de laatst mogelijke optie en Rutte niet buigt voor GL en PVDA dan zie ik alleen CDA en VVD tegen verkiezingen stemmen.
pi_201575753
quote:
Ik neem aan van wel, eigenlijk iedereen in Den Haag die er toe doet is gewoon zeer tevreden met hem. Als Corona echt over is zal hij wel instorten en dan gaat hij uit de landelijke politiek, schat ik in.

CDA heeft hem ook nodig, denk ik.
pi_201575767
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:00 schreef alpeko het volgende:

[..]
Waarom zou daar geen meerderheid voor zijn? Als D66 zich niet kan vinden in de laatst mogelijke optie en Rutte niet buigt voor GL en PVDA dan zie ik alleen CDA en VVD tegen verkiezingen stemmen.
Och, laatst mogelijke optie is het ook weer niet... Je kan altijd weer terug naar de eerdere meerderheidsvarianten, extraparlementair, minderheidskabinet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2021 10:07:36 ]
pi_201575774
Ja laten we nog langer wachten

Graag nieuwe verkiezingen en snel
pi_201575776
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Och, laatst mogelijke optie is het ook weer niet... Je kan altijd weer terug naar de eerdere varianten, extraparlementair, minderheidskabinet
Nee, extraparlementair heeft letterlijk alleen CU gister voor gestemd, de andere 8 partijen allemaal niet. Minderheidskabinet is afgeschoten tijdens de APB.

Dus de enige andere optie is de zespartijencoalitie.
pi_201575783
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:08 schreef scrupuleus het volgende:
Ja laten we nog langer wachten

Graag nieuwe verkiezingen en snel
Snel gaat niet gebeuren, reken maar op volgend voorjaar als er een beslissing komt voor nieuwe verkiezingen.
pi_201575787
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, extraparlementair heeft letterlijk alleen CU gister voor gestemd, de andere 8 partijen allemaal niet. Minderheidskabinet is afgeschoten tijdens de APB.

Dus de enige andere optie is de zespartijencoalitie.
Ja, maar voortzetting van het huidige kabinet is ook al meermaals afgeschoten door D66 natuurlijk. Als de weerzin tegen nieuwe verkiezingen groot genoeg is, komen al die andere opties heus wel weer op tafel.
pi_201575798
Alleen de gedachte al dat de hele kliek weer door gaat regeren :X Weer 4 jaar Mark Rutte, Stef Blok, Sander Dekker, Wopke Hoekstra, Grapperhaus :X
pi_201575808
Overigens, zoals al eerder aangegeven, de peilingen geven aan dat nieuwe verkiezingen nauwelijks soelaas bieden, de situatie is dan nog steeds dat je 4-5 partijen nodig hebt voor een coalitie, dezelfde partijen die je nu nodig hebt.
pi_201575820
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:10 schreef Jojoke het volgende:
Alleen de gedachte al dat de hele kliek weer door gaat regeren :X Weer 4 jaar Mark Rutte, Stef Blok, Sander Dekker, Wopke Hoekstra, Grapperhaus :X
twitter
  donderdag 30 september 2021 @ 10:13:14 #177
65846 Bocaj
47th President.
pi_201575822
quote:
Tja... Maar het ging toch redelijk goed niet? (Toeslagaffaire weglaten want dat speelde ervoor ook al...)
  donderdag 30 september 2021 @ 10:13:44 #178
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201575830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Tja... Maar het ging toch redelijk goed niet? (Toeslagaffaire weglaten want dat speelde ervoor ook al...)
Wooncrisis gemist?
pi_201575832
quote:
Het CDA kan het wel vergeten dat ze weer Financieen en J&V krijgt dus een van die twee gaat niet terugkomen.
pi_201575847
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Snel gaat niet gebeuren, reken maar op volgend voorjaar als er een beslissing komt voor nieuwe verkiezingen.
Half januari is gewoon haalbaar en het meest logisch.
  donderdag 30 september 2021 @ 10:15:24 #181
65846 Bocaj
47th President.
pi_201575851
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wooncrisis gemist?
Ook die ja... speelt eerlijkgezegd ook al jaren... maar ze hadden misschien meer op dat punt kunnen doen inderdaad! :Y
pi_201575852
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Half januari is gewoon haalbaar en het meest logisch.
2 weken na Nieuwjaar? Theoretisch mischien haalbaar maar campagne voeren met de feestdagen zit niemand op te wachten.
pi_201575875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het CDA kan het wel vergeten dat ze weer Financieen en J&V krijgt dus een van die twee gaat niet terugkomen.
Als D66 instemt inderdaad. CDA moet dan sowieso wat inleveren, D66 krijgt wat extra en sowieso financiën. Ik neem ook aan dat D66 klimaat krijgt, daar moeten ze zich gaan profileren. CU wil vast ook wat anders, Schouten moet weg daar bij Landbouw.
pi_201575886
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
2 weken na Nieuwjaar? Theoretisch mischien haalbaar maar campagne voeren met de feestdagen zit niemand op te wachten.
Ik gok op 19 of 26 januari als er nieuwe verkiezingen komen.
pi_201575902
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan is het (nog) makkelijker om te negeren.
pi_201575906
Hoe zou de sfeer zijn nu blijkt dat ook Sjoerdsma de Remkes+drank spin heeft helpen lanceren.
pi_201575923
quote:
Ik weet nog dat er in talkshow werd gezegd dat hij minister van onderwijs wil worden.
leven zoals het leven is
  donderdag 30 september 2021 @ 10:22:55 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201575926
Nieuwe verkiezingen zou echt heel matig zijn. Ik zie eigenlijk nog liever PvdA met PVV in een coalitie dan nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_201575930
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wat je goed vindt, naar mijn idee zijn deze figuren ruim over de houdbaarheidsdatum heen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_201575931
Als je het over de gemeenteraadsverkiezingen heen tilt, mag het huidige demissionaire kabinet ook de begroting 2023 gaan maken waarschijnlijk. Dat is geen optie. Februari is te dicht bij de gemeenteraadsverkiezingen, dan doorloop je die campagne en dat zou een beetje minachting voor de lagere overheid zijn. Dus kom je in januari uit. Niet ideaal met reces/feestdagen, maar zeker 26 februari is ver genoeg, de echte campagne duurt meestal 3 weken.
pi_201575934
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:52 schreef Bocaj het volgende:

Als D66 nee zegt, verwacht ik nog wat beweging bij de VVD maar zeker ook bij het CDA, die helemaal niet op verkiezingen zitten te wachten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201575958
Uiteindelijk zijn D66-ers allemaal principeloze opportunisten, meelopers zonder ruggengraat. Dus ze zullen uiteindelijk wel ja zeggen.

Het is nu alleen nog een beetje tegenspartelen voor de buhne. Spindoctors krijgen het weer druk.
pi_201575974
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wooncrisis gemist?
Die is niet ineens groter of kleiner als eerst. Het vervelende wat er nu speelt is een lage rente in combinatie met opgepot spaargeld een afwachtende houding aan het begin van corona, en beleggers die rendement zoeken in de woningmarkt omdat die niet meer in obligaties te krijgen is.

Daardoor zijn de prijzen ineens met tientallen procenten gestegen door een gigantische injectie van kapitaal, maar het saldo woningen en huishoudens is niet sterk veranderd.

De wooncrisis is op dit moment eerder een crisis van een te lage rente stand. Daardoor gaan beleggers andere rendementen zoeken en kunnen particulieren ineens veel meer lenen voor hetzelfde geld als eerst.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 30 september 2021 @ 10:29:15 #194
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201575983
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Die is niet ineens groter of kleiner als eerst. Het vervelende wat er nu speelt is een lage rente in combinatie met opgepot spaargeld een afwachtende houding aan het begin van corona, en beleggers die rendement zoeken in de woningmarkt omdat die niet meer in obligaties te krijgen is.

Daardoor zijn de prijzen ineens met tientallen procenten gestegen door een gigantische injectie van kapitaal, maar het saldo woningen en huishoudens is niet sterk veranderd.

De wooncrisis is op dit moment eerder een crisis van een te lage rente stand. Daardoor gaan beleggers andere rendementen zoeken en kunnen particulieren ineens veel meer lenen voor hetzelfde geld als eerst.
De crisis is ouder dan corona en speelt ook op de huurmarkt.
pi_201575987
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:26 schreef Aurelius het volgende:
Uiteindelijk zijn D66-ers allemaal principeloze opportunisten, meelopers zonder ruggengraat. Dus ze zullen uiteindelijk wel ja zeggen.

Het is nu alleen nog een beetje tegenspartelen voor de buhne. Spindoctors krijgen het weer druk.
Misschien kunnen ze een mooie tweet de wereld insturen dat we dankzij D66 een half uurtje minder avondklok hebben of iets.
pi_201575992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
De crisis is ouder dan corona en speelt ook op de huurmarkt.
Klopt, en die crisis is er eigenlijk al vanaf 1945

En stikstof helpt ook niet echt mee in dit verhaal.
pi_201575996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:22 schreef -XOR- het volgende:
Nieuwe verkiezingen zou echt heel matig zijn. Ik zie eigenlijk nog liever PvdA met PVV in een coalitie dan nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.
Ook omdat ze er inhoudelijk eigenlijk allang uit zijn. Hoe treurig is het om dan verkiezingen te organiseren, waar de middenpartijen het inhoudelijk (nog steeds) op grote lijnen eens zijn over de grootste problemen die aangepakt moeten worden.
pi_201575998
Waarom wordt altijd de optie met de 6 partijen gezocht overigens, was de 5 partijen (dus zonder CU) nooit ter sprake?
pi_201576000
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:12 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, zoals al eerder aangegeven, de peilingen geven aan dat nieuwe verkiezingen nauwelijks soelaas bieden, de situatie is dan nog steeds dat je 4-5 partijen nodig hebt voor een coalitie, dezelfde partijen die je nu nodig hebt.
Kun je niets van zeggen. Campagne moet nog beginnen en dan kunnen ze echt wel harder op Rutte inhakken. Zowel vanuit D66 als vanuit JA21 kamp. En als Omtzigt mee gaat doen dan krijg je sowieso een verschuiving.
pi_201576016
twitter
pi_201576022
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom wordt altijd de optie met de 6 partijen gezocht overigens, was de 5 partijen (dus zonder CU) nooit ter sprake?
Dat gaan VVD en CDA niet doen. Dan geven ze D66, GL en PvdA hun zin. Met 6 partijen is het toch een soort compromis.
pi_201576029
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:30 schreef alpeko het volgende:

[..]
Kun je niets van zeggen. Campagne moet nog beginnen en dan kunnen ze echt wel harder op Rutte inhakken. Zowel vanuit D66 als vanuit JA21 kamp. En als Omtzigt mee gaat doen dan krijg je sowieso een verschuiving.
Rutte moet alles rustig laten overwaaien en dus fractieleider van de VVD worden. Zo is hij gevrijwaard van de uiterst smerige politieke spelletjes die zijn vijanden willen spelen.
pi_201576048
quote:
Kratje bier dat ze doorgaan met CU
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 30 september 2021 @ 10:35:44 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201576054
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:30 schreef zalkc het volgende:

[..]
Klopt, en die crisis is er eigenlijk al vanaf 1945

En stikstof helpt ook niet echt mee in dit verhaal.
De stikstofcrisis die dit kabinet ook onvoldoende heeft aangepakt?

Maar wat doen ze het goed he!
pi_201576085
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Crises die beginnen na het opstellen van het regeerakkoord zijn in ons stelsel altijd moeilijk. Dat zit er gewoon een beetje in gebakken.

Verder heeft dit kabinet natuurlijk ook veel goed gedaan.
pi_201576116
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Wel ter sprake maar zelfde blokkade als bij 5. VVD/CDA willen geen linkse wolk.
  donderdag 30 september 2021 @ 10:41:46 #207
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_201576119
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:26 schreef Aurelius het volgende:

Dat is EXACT het tegenovergestelde van wat D66ers zijn.

D66 is hier keihard voor het blok gezet door de VVD ....
pi_201576133
Net op het nieuws dat D66 er uit is wat de boodschap gaat zijn straks. Zal dan vrij snel na aanvang wel naar buiten komen en zo niet dan is het een Nee.
pi_201576144
quote:

[..]
Dit ja, dit is gewoon totaal niet handig en levert alleen maar schade op...
pi_201576159
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:41 schreef NaturalScience het volgende:

[..]
Dat is EXACT het tegenovergestelde van wat D66ers zijn.

D66 is hier keihard voor het blok gezet door de VVD ....
Maar hoeft geen JA te zeggen.
pi_201576164
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:21 schreef Dutchguy het volgende:
Hoe zou de sfeer zijn nu blijkt dat ook Sjoerdsma de Remkes+drank spin heeft helpen lanceren.
Het lijkt me in ieder geval dat we Sjoerdsma niet in een kabinet gaan terug zien...
pi_201576204
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:46 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het lijkt me in ieder geval dat we Sjoerdsma niet in een kabinet gaan terug zien...
Mss als staatssecretaris van Remkes op het Ministerie van Feest?
  donderdag 30 september 2021 @ 10:53:42 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201576221
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:46 schreef alpeko het volgende:

[..]
Maar hoeft geen JA te zeggen.
Maar als een NEE leidt tot nieuwe verkiezingen lijkt me dat ook niet zo opportuun voor D66…
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201576260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:43 schreef alpeko het volgende:
Net op het nieuws dat D66 er uit is wat de boodschap gaat zijn straks. Zal dan vrij snel na aanvang wel naar buiten komen en zo niet dan is het een Nee.
Het zal wel een ja worden, vanuit het landsbelang dat er in ieder geval een meerderheidskabinet moet zijn voor stabiliteit, en nieuwe verkiezingen storten het land alleen maar meer in de verdeeldheid voor nog eens minimaal een half jaar...

Kaag kan in ieder geval aangeven dat ze het heeft geprobeerd om er een progressieve draai aan te geven, maar de bal bij VVD en CDA neerleggen dat dit niet gelukt is. Denk ook wel dat er voldoende wisselgeld aan D66 zal worden betaald, in ieder geval een nadrukkelijker stempel qua beleid dan onder het huidige kabinet. Ze zijn nu groter dan het CDA en daarnaast mag die partij uberhaupt blij zijn dat ze nog mee mogen doen en de factor-Omtzigt voorlopig nog geen nivellering betekent. Die zullen hun knopen ook wel tellen...
pi_201576273
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar als een NEE leidt tot nieuwe verkiezingen lijkt me dat ook niet zo opportuun voor D66…
Nee zeker niet met al die akkefietjes en vooral in de entourage rondom Kaag is zij ondertussen ook wel voldoende beschadigd geraakt om nu niet meteen nieuwe verkiezingen te moeten willen.
pi_201576309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee zeker niet met al die akkefietjes en vooral in de entourage rondom Kaag is zij ondertussen ook wel voldoende beschadigd geraakt om nu niet meteen nieuwe verkiezingen te moeten willen.
Ze kan het ook uitbuiten door te stellen dat zij wel is afgetreden na een motie van afkeuring en Rutte niet.
pi_201576343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:00 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ze kan het ook uitbuiten door te stellen dat zij wel is afgetreden na een motie van afkeuring en Rutte niet.
Oh dat nog wel ja, maar die spindokters die de afgelopen dagen wel wat uitglijders hebben veroorzaakt hebben dat weer teniet gedaan
  donderdag 30 september 2021 @ 11:04:36 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201576350
quote:

[..]
Tja, maar gaat een aftreden van Rutte de formaties helpen dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 30 september 2021 @ 11:05:46 #219
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201576364
Heeft Remkes eigenlijk nog een blaastest moeten doen?
  donderdag 30 september 2021 @ 11:06:49 #220
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_201576369
quote:

[..]
Ze is ook alleen maar afgetreden omdat ze in het verleden die uitspraak heeft gedaan ("als ik Rutte was was ik wel afgetreden na die motie van afkeuring").

Had ze die uitspraak niet gedaan, dan was ze nu ook niet opgestapt.
Maar nu móest ze wel, wou ze haar geloofwaardigheid behouden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201576384
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:05 schreef Lurf het volgende:
Heeft Remkes eigenlijk nog een blaastest moeten doen?
Hij voldeed aan het minimum alcoholpercentage dat nodig wordt geacht om het met die 3 in een kamer uit te houden. ;)

(In werkelijkheid vind ik het gek dat hij gewoon toe geeft dat hij drinkt tijdens zijn werk, zoals afgelopen maandag...)
pi_201576392
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nog nooit in de historie heeft een zittende coalitie winst geboekt bij de verkiezingen. Rutte 3 heeft het dus goed gedaan volgens de principes van onze democratie. Onderbuikgevoelens en onware beschuldigingen van zure linkse mensen zijn in dit kader niet van belang.
pi_201576410
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:08 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Nog nooit in de historie heeft een zittende coalitie winst geboekt bij de verkiezingen.
Onwaar. Paars I won zo veel dat voor Paars II D66 eigenlijk niet eens nodig was voor een meerderheid.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:12:57 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201576458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onwaar. Paars I won zo veel dat voor Paars II D66 eigenlijk niet eens nodig was voor een meerderheid.
Den Uyl won ook dik. Zal ook wel aan zuur links gelegen hebben.
Feiten doen er weer eens niet toe.
pi_201576491
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Tja, maar gaat een aftreden van Rutte de formaties helpen dan?
Nu niet meer nee. Het kan hooguit bij nieuwe verkiezingen de VVD-campagne bemoeilijken. Dat gaat ie dan van veel kanten terugkrijgen.
pi_201576570
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:15 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nu niet meer nee. Het kan hooguit bij nieuwe verkiezingen de VVD-campagne bemoeilijken. Dat gaat ie dan van veel kanten terugkrijgen.
Keihard op Rutte schieten was tot nu toe niet echt een succesvolle strategie in de campagne, het is spannend of de kiezers Rutte nu wel zat genoeg zijn om dat te waarderen. Ik zou er als ik D66 was niet op gokken, vooral niet omdat je 100% zeker weet dat je na de verkiezingen gewoon weer bij de VVD uit komt, zelfs als je de verkiezingen wint. VVD is een heel natuurlijke partner voor D66.
pi_201576572
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:15 schreef alpeko het volgende:

[..]
De eerstvolgende VVD-campagne zal sowieso wel zonder Rutte zijn lijkt me
pi_201576597
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]
De eerstvolgende VVD-campagne zal sowieso wel zonder Rutte zijn lijkt me
Niet als ze nu verkiezingen gaan houden. VVD staat nog ver aan kop in de verkiezingen en ze hebben geen andere kandidaat. Hermans is er niet klaar voor (als ze dat al ooit gaan zijn).
pi_201576605
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Keihard op Rutte schieten was tot nu toe niet echt een succesvolle strategie in de campagne, het is spannend of de kiezers Rutte nu wel zat genoeg zijn om dat te waarderen. Ik zou er als ik D66 was niet op gokken, vooral niet omdat je 100% zeker weet dat je na de verkiezingen gewoon weer bij de VVD uit komt, zelfs als je de verkiezingen wint. VVD is een heel natuurlijke partner voor D66.
Klopt maar de houdbaarheidsdatum is een keer verstreken.
pi_201576640
twitter

Het nieuw leiderschap gaat blijkbaar eerst naar de pers en dan naar de informateur.
zie email 27 oktober
pi_201576644
Kaag gaat een verklaring geven: https://nos.nl/artikel/23(...)beraad-over-formatie

Dan schat ik in dat ze ja gaat zeggen, dat zal ze gelijk willen uitleggen. Een nee moet je vooral niet teveel aandacht geven.
pi_201576661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:27 schreef Hanca het volgende:
Kaag gaat een verklaring geven: https://nos.nl/artikel/23(...)beraad-over-formatie

Dan schat ik in dat ze ja gaat zeggen, dat zal ze gelijk willen uitleggen. Een nee moet je vooral niet teveel aandacht geven.
Ik interpreteer hem juist andersom :P
  donderdag 30 september 2021 @ 11:29:06 #233
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201576676
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het nieuw leiderschap gaat blijkbaar eerst naar de pers en dan naar de informateur.
Waarom zou de informateur niet van de beslissing op de hoogte zijn?
pi_201576686
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:28 schreef Piethur het volgende:

[..]
Ik ook, want ze willen hun boodschap eruit hebben zonder gelek van de VVD en CDA. Precies zoals ze haar aftreden aankondigde.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:29:53 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201576688
Denk dat ze bij beide keuzes duiding willen geven :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201576722
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom zou de informateur niet van de beslissing op de hoogte zijn?
Omdat ze aansluitend aan haar statement naar de informateur gaat. Om haar beslissing mede te delen.
zie email 27 oktober
pi_201576723
Ik moest trouwens wel heel hard lachen om Caroline vd Plas die zich gepasseerd voelde door Remkes. Je kunt jezelf ook veel te belangrijk vinden, maar alles voor de aandacht natuurlijk :')

twitter
pi_201576732

Alleen proleten stemmen nog.
pi_201576761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:29 schreef Drekkoning het volgende:
Denk dat ze bij beide keuzes duiding willen geven :P
Het zou wel echt kolder zijn als ze toch nee zegt..... Dan wordt het feest

Denk het overigens niet maar ben wel benieuwd wat ze er allemaal voor heeft teruggekregen
pi_201576767
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:32 schreef TheVulture het volgende:
Ik moest trouwens wel heel hard lachen om Caroline vd Plas die zich gepasseerd voelde door Remkes. Je kunt jezelf ook veel te belangrijk vinden, maar alles voor de aandacht natuurlijk :')

[ twitter ]
Nou ja is toch ook gewoon raar? Waarom Den Haan wel en zij niet?
zie email 27 oktober
pi_201576796
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is wel een vreemde inderdaad, maar ik denk dat Den Haan op inhoud is uitgenodigd, op basis van input van eerdere informateurs. Caroline schuurt natuurlijk lekker tegen de PVV en JA21 aan qua populistisch sentiment en standpunten, dat heeft Den Haan veel minder.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:37:33 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201576798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:33 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]

Alleen proleten stemmen nog.
Beflikkering.
pi_201576814
twitter

We hebben een deur!
zie email 27 oktober
pi_201576816
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Klopt, de selectie van 9 zonder enige uitleg waarom die 9 was echt vreemd.
pi_201576823
Nou zelfde kabinet dus..

Hoera
pi_201576838
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
We hebben een deur!
Aaah De Deur, altijd lekker O+
pi_201576843
quote:
18s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:39 schreef scrupuleus het volgende:
Nou zelfde kabinet dus..

Hoera
Met hele andere accenten, en ik gok dat we ook maar weinig van de overblijvende bewindspersonen gaan terugzien om te breken met Rutte 3
  donderdag 30 september 2021 @ 11:42:48 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201576858
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Met hele andere accenten, en ik gok dat we ook maar weinig van de overblijvende bewindspersonen gaan terugzien om te breken met Rutte 3
Nouja, inhoudelijk moeten de gesprekken nog worden opgestart. En dan komen de poppetjes pas. Dus dat blijft toch afwachten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2021 @ 11:43:28 #249
862 Arcee
Look closer
pi_201576868
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, de selectie van 9 zonder enige uitleg waarom die 9 was echt vreemd.
Omdat die vóór Remkes als informateur hadden gestemd, dacht ik.

Van der Plas dan bijvoorbeeld niet, neem ik aan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_201576895
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

JA21 stemde ook voor?
pi_201576896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

JA21 en Van Haga stemden ook voor, PvdA en GL niet: https://www.tweedekamer.n(...)15082&did=2021D32346
pi_201576899
Ik neig ook naar een "Nee". Waarom zou je nog naar Remkes gaan als je ook via de pers de deur kunt dichtgooien en jezelf nog even kunt profileren? En de andere kant, het is wel D66...
  donderdag 30 september 2021 @ 11:45:43 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201576902
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:28 schreef Piethur het volgende:

[..]
Ik ook. Anders zou ze eerst naar de informateur stappen. In Januari nieuwe verkiezingen.
pi_201576916
quote:
16s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:45 schreef Starhopper het volgende:
In Januari nieuwe verkiezingen.
Met Vernieuwder Leiderschap! *O*

Klinkt wel alsof D66 om 12:00 uur de campagne gaat aftrappen.
pi_201576920
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:45 schreef Aurelius het volgende:
Ik neig ook naar een "Nee". Waarom zou je nog naar Remkes gaan als je ook via de pers de deur kunt dichtgooien en jezelf nog even kunt profileren? En de andere kant, het is wel D66...
Bij een nee ga je nog even achter gesloten deuren VVD en CDA onder druk zetten voor die 6 partijen. Bij een ja wil je niet dat de pers het al uren over je draai heeft, zonder dat je zelf iets kunt zeggen.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:47:41 #256
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201576923
Gaan ze de verklaring om 12:00 nog live uitzenden? :D
  donderdag 30 september 2021 @ 11:48:10 #257
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201576931
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:47 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Met Vernieuwder Leiderschap! *O*

Klinkt wel alsof D66 om 12:00 uur de campagne gaat aftrappen.
Ja :D
  donderdag 30 september 2021 @ 11:49:03 #258
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201576943
quote:
16s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:47 schreef Starhopper het volgende:
Gaan ze de verklaring om 12:00 nog live uitzenden? :D
NPO Politiek zend het uit
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201576946
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij een nee ga je nog even achter gesloten deuren VVD en CDA onder druk zetten voor die 6 partijen. Bij een ja wil je niet dat de pers het al uren over je draai heeft, zonder dat je zelf iets kunt zeggen.
Bij zowel een ja als nee had ik het eerst in de groep gegooid. Bij een nee kun je mss de rest nog onder druk zetten. En bij een ja vind ik een beetje hautain om daar dan zelf eerst eenzijdig over naar buiten te treden.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:49:24 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201576948
quote:

[..]
Bij een ja kom je met een gezamelijke verklaring.
pi_201576949
quote:

[..]
Wie weet is dit al gebeurd he, achter de schermen
pi_201576956
Ik heb wel weer zin in verkiezingen ondertussen. Kom maar op! *O*
pi_201576959
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:49 schreef alpeko het volgende:

[..]
Bij zowel een ja als nee had ik het eerst in de groep gegooid. Bij een nee kun je mss de rest nog onder druk zetten. En bij een ja vind ik een beetje hautain om daar dan zelf eerst over naar buiten te treden.
Misschien is het wel een ja/nee met voorwaarden.
Of een verklaring dat we er lang over nagedacht hebben, landsbelang blablabla en we gaan de uitkomst delen met Johan.
pi_201576961
quote:
Als je via de pers de deur echt dichtgooit ga je ook niet meer praten over die kansloze optie van 6 partijen.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:50:31 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201576962
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:49 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
NPO Politiek zend het uit
Schakelen ze straks over naar de deur dan? :T
pi_201576974
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:50 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Als je via de pers de deur echt dichtgooit ga je ook niet meer praten over die kansloze optie van 6 partijen.
Nee, dus ga je bij een nee eerst naar binnen om de boel onder druk te zetten. Nee in je eentje in het openbaar gooien is echt zelf de boel opblazen, daar wordt je bijna altijd op afgerekend.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:51:58 #267
378682 JohnBercow
pi_201576978
quote:
16s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Schakelen ze straks over naar de deur dan? :T
twitter

De pers zit al in een zaaltje, dus helaas geen deur :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201576981
Mocht er een doorbraak zijn in formatie dan lijkt het mij eerder dat Rutte hiermee naar buiten zou treden. Of zie ik dat verkeerd?
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 30 september 2021 @ 11:52:33 #269
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201576983
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:51 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
[ twitter ]

De pers zit al in een zaaltje, dus helaas geen deur :P
Jammer. Ik had gehoopt dat ze als stoere vrouw uit de deur zou komen,.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:52:53 #270
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201576987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:52 schreef Haags het volgende:
Mocht er een doorbraak zijn in formatie dan lijkt het mij eerder dat Rutte hiermee naar buiten zou treden. Of zie ik dat verkeerd?
Dat lijkt mij ook ja. Dat doe je niet op eigen houtje als D66
pi_201576996
Echt geen idee wat we kunnen verwachten. D66 is net een drol die ronddraait in een pispot.
pi_201576999
quote:
16s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook ja. Dat doe je niet op eigen houtje als D66
Ik ga er wel vanuit dat het statement al is afgestemd tussen de partijen.
pi_201577005
quote:
Waarom Rutte? Zou eerder aan Remkes moeten zijn, natuurlijk. Maar hoe het netjes moet wordt de laatste maanden wel vaker vergeten.
pi_201577012
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dus ga je bij een nee eerst naar binnen om de boel onder druk te zetten. Nee in je eentje in het openbaar gooien is echt zelf de boel opblazen, daar wordt je bijna altijd op afgerekend.
Ik denk dat dat station al gepasseerd is. De enige keuze ging nog tussen de huidige coalitie en nieuwe verkiezingen.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:54:32 #275
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201577015
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat onder druk zetten is wel wat je de afgelopen maand al deed, dus dat houdt ook een keer op.
pi_201577018
quote:
Rutte is in dit proces enkel VVD-leider. Dat ligt helemaal niet voor de hand. Dan Remkes.
zie email 27 oktober
pi_201577026
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom Rutte? Zou eerder aan Remkes moeten zijn, natuurlijk. Maar hoe het netjes moet wordt de laatste maanden wel vaker vergeten.
Ja uiteraard, mee eens.
Zonder wrijving geen glans
pi_201577034
De derde optie is natuurlijk dat D66 straks “in beginsel bereid is” en dan bepaalde eisen op tafel gaat leggen.
zie email 27 oktober
pi_201577035
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:54 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat dat station al gepasseerd is. De enige keuze ging nog tussen de huidige coalitie en nieuwe verkiezingen.
Station huidige coalitie was ook gepasseerd. Laat CDA en VVD maar hardop zelf zeggen dat ze de coalitie blokkeren.

Dat zelf in de pers in je eentje doen zou echt een volgende blunder zijn, wat mij betreft... past dan wel in het rijtje van D66, natuurlijk.
pi_201577041
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:55 schreef trein2000 het volgende:
De derde optie is natuurlijk dat D66 straks “in beginsel bereid is” en dan bepaalde eisen op tafel gaat leggen.
Precies, een "simpel" ja/nee lijkt me onvoorstelbaar
  donderdag 30 september 2021 @ 11:57:07 #281
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201577049
quote:
Inhoudelijk moet het allemaal nog maar eens lukken ja, dus elk gesprek dat gevoerd gaat worden is onder voorbehoud.
pi_201577052
quote:
Maar dat is dus een ja. Een ja tegen onderhandelen. Niemand verwacht nu al een ja tegen een coalitie.
pi_201577059
quote:
Dan ga je toch eerst naar Remkes? En dan met een gezamenlijke verklaring.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:57:53 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201577065
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat is dus een ja. Een ja tegen onderhandelen. Niemand verwacht nu al een ja tegen een coalitie.
Ik denk dat veel mensen een 'ja' tegen onderhandelen gaan zien als een 'ja' tegen de coalitie.
pi_201577071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik denk dat veel mensen een 'ja' tegen onderhandelen gaan zien als een 'ja' tegen de coalitie.
Niemand die er toe doet in Den Haag, bedoelde ik uiteraard.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:58:55 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201577077
Jaaa! Ze zijn live vanuit de zaal :D
pi_201577080
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Station huidige coalitie was ook gepasseerd. Laat CDA en VVD maar hardop zelf zeggen dat ze de coalitie blokkeren.

Dat zelf in de pers in je eentje doen zou echt een volgende blunder zijn, wat mij betreft... past dan wel in het rijtje van D66, natuurlijk.
Meh, als het de start is van de verkiezingscampagne dan is het wel beter om je eigen boodschap er het eerst uit te hebben.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:59:13 #288
378682 JohnBercow
pi_201577083
quote:
16s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:58 schreef Starhopper het volgende:
Jaaa! Ze zijn live vanuit de zaal :D
Jair met z'n bolle kop in beeld
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201577084
JAIR ROT OP
pi_201577088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of een ja onder voorbehoud. Je kunt ook eisen vooraf stellen natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_201577090
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:59 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Meh, als het de start is van de verkiezingscampagne dan is het wel beter om je eigen boodschap er het eerst uit te hebben.
Ik vind vierkiezingen altijd een feestje maar in dit geval vind ik echt een enorme faal
  donderdag 30 september 2021 @ 12:00:07 #292
378682 JohnBercow
pi_201577095
Jaaa er is een deur in beeld *O*
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201577102
Als ik Remkes was zou ik toch behoorlijk geïrriteerd zijn nu.
pi_201577104
Waarom denkt D66 zo veel te kunnen eisen? Vanwege die 5 zetels winst die in de peilingen inmiddels al weer verdampt zijn? NL heeft gewoon in meerderheid centrumrechts gekozen.
pi_201577118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:01 schreef Jemoederniet het volgende:
Waarom denkt D66 zo veel te kunnen eisen? Vanwege die 5 zetels winst die in de peilingen inmiddels al weer verdampt zijn? NL heeft gewoon in meerderheid centrumrechts gekozen.
Omdat alle werkbare coalities medewerking van D66 vereisen?
zie email 27 oktober
  donderdag 30 september 2021 @ 12:01:57 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201577119
Kom nou ;(
pi_201577121
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Is het de facto toch ook?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201577125
Gaat het doen.
zie email 27 oktober
pi_201577126
quote:
Waarvan de helft van de zetels niet meetellen want die willen niet meeregeren of mogen dat niet.
  donderdag 30 september 2021 @ 12:02:29 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201577128
Daar is ze!
pi_201577131
quote:
D66 is ook centrumrechts.

Economisch gezien dan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')