abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2021 @ 21:35:18 #276
131603 Afwazig
Serious business
pi_201571635
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vond de kiezer dat de zittende vier partijen het probleem moesten oplossen, of interesseerde het de kiezer gewoon geen hol omdat ze er zelf niet door geraakt werden?
Het grootste deel van de kiezers geeft geen reet. Die hebben het prima.
pi_201571641
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:29 schreef Afwazig het volgende:

[..]
Nieuwe verkiezingen gaan helemaal niks wijzigen hoor. VVD nog steeds veruit het grootste
We hebben een schandaal nodig om uit deze impasse te komen.
pi_201571659
Overigens heeft Wiebes het goed gezien om bij aftreden van het kabinet het voor gezien te houden. Als Rutte 4 er komt met huidige coalitie dan hebben hij en Asscher als enige echt verantwoordelijkheid genomen.
pi_201571679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt dat van den zotte noemen, maar de kiezer vond het blijkbaar prima dat de zittende 4 partijen het zouden oplossen. De kiezer heeft gesproken en kan geen ongelijk hebben.
Natuurlijk kan de kiezer ongelijk hebben, je bent toch Christen? Dan weet je toch dat alleen god alles goed doet. Ook als je kijkt naar presidenten als Trump is het moeilijk vol te houden dat de kiezer altijd gelijk heeft. Of ben je van mening dat zo'n Trump een goede keuze is gebleken voor Amerika.
Als de kiezer van middenpartijen het zo blatant schenden van ons sociale contract niets boeit moet die kiezer wat mij betreft zich eens flink achter de oren krabben waarom zij of zó onverschillig is of zó radicaal.

quote:
Je kunt die door de kiezer genomen beslissing geen spugen in het gezicht van diezelfde kiezer noemen.
Nee dat klopt, maar de kiezer heeft dit dan ook niet beslist. Of stemden alle D66 stemmers op nieuw leiderschap omdat ze hoopten op een voortzetting van het huidige kabinet met dezelfde bestuurscultuur?

quote:
De toeslagenaffaire was volledig bekend tijdens de verkiezingen en genoeg in het nieuws, die zit echt volledig verwerkt in de uitslag die de 4 partijen in principe toestemming gaf om met elkaar door te gaan.
Dan komen we terug op het punt dat de kiezer nogal faalt. Wel klagen over de Haagse poppenkast maar dan tekenen bij het kruisje om niks te veranderen.
pi_201571681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat u het even weet.
De klap in het gezicht is geëscaleerd!
pi_201571738
Vanavond geen uitsluitsel dus.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:42:15 #282
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201571746
twitter

U kunt allen naar bed.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201571755
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]
We hebben een schandaal nodig om uit deze impasse te komen.
Of gewoon een regering. Dan kunnen we over een x aantal jaar die regering gewoon beoordelen op wat ze hebben gedaan.

Ik hoorde op radio 1 wat interessants: elke 50 jaar lijkt ons stelsel vast te lopen, heb je enorm veel versplintering en regelmatig verkiezingen met lastige formaties. Jaren 20, jaren 70 en nu weer. Vorige 2 keer was het erger dan nu. En na de vorige twee keer liep het eigenlijk vanzelf goed. De partijen kregen een reset, gingen zich op andere dingen richten. Soms waren er fusies. Maar zonder dramatische dingen kwam het vanzelf goed met ons stelsel.

Nu is die reset bij een aantal partijen ook nodig. PvdA richtte zich op bestaanszekerheid en inkomensongelijkheid, maar dat zijn geen hoofdthema's meer. Vermogensongelijkheid kan dat wel zijn, bijvoorbeeld. Zelfde zie je bij de CDA en ook de VVD is zich enorm opnieuw aan het uitvinden. Dit is een lastige periode in het stelsel waaŕ we doorheen moeten, maar ervaring leert dat het feitelijk vanzelf weer goed komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201571784
twitter

Je hoorde steeds her en der dat die fractie nog harder in de wedstrijd zit dan Kaag…
zie email 27 oktober
pi_201571789
Nogmaals zonder Ollongren of als Rutte had gezegd Ja ik heb het over Omtzigt gehad was dit al lang klaar geweest. VVD/D66/CDA/CU.
pi_201571805
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Overigens heeft Wiebes het goed gezien om bij aftreden van het kabinet het voor gezien te houden. Als Rutte 4 er komt met huidige coalitie dan hebben hij en Asscher als enige echt verantwoordelijkheid genomen.
PvDA heeft verantwoordelijkheid genomen. Anders zat Asscher er ook gewoon nog.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:46:40 #287
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201571815
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Je hoorde steeds her en der dat die fractie nog harder in de wedstrijd zit dan Kaag…
Zouden de nummers 12 t/m 25 op de lijst uiteindelijk niet gewoon voor hun eigen hachje kiezen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 29 september 2021 @ 21:47:30 #288
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201571828
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wiebes was ook de enige integere minister in dat kabinet.
pi_201571845
Volgens mij heeft D66 relatief veel idealisten in hun fractie. Als ze moeten kiezen tussen buigen en barsten, dan kiezen idealisten voor barsten.
pi_201571857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zouden de nummers 12 t/m 25 op de lijst uiteindelijk niet gewoon voor hun eigen hachje kiezen?
Bij een regeerakkoord stem je als fractie uiteindelijk niet met meerderheid, maar unaniem. Elk kamerlid van een coalitie kan weigeren een regeerakkoord te tekenen.

Die kun je dan uit de fractie zetten, natuurlijk. Maar stel dat het de nummer 3-6 zijn, dan is dat toch wel lastig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201571896
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:48 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij heeft D66 relatief veel idealisten in hun fractie. Als ze moeten kiezen tussen buigen en barsten, dan kiezen idealisten voor barsten.
Het zou mij zeer verbazen als er ook maar 1 van de kamerleden van VVD/D66/CDA/CU zou kiezen om te barsten.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:51:52 #292
346939 Janneke141
pi_201571914
Mona Keijzer zal in elk geval niet meer dwars gaan liggen.
pi_201571943
Heerlijk, Jesse Klaver weer niet in het kabinet. Wat een kneus. Voor een conservatief-liberaal als ik is dit een feestelijke dag.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201571997
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:54 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Heerlijk, Jesse Klaver weer niet in het kabinet. Wat een kneus. Voor een conservatief-liberaal als ik is dit een feestelijke dag.
Als dit door gaat is het exit-Klaver.
zie email 27 oktober
pi_201572035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als dit door gaat is het exit-Klaver.
Hoezo dat? Het is toch niet zijn schuld dat Hoekstra en Rutte het verrekken om inhoudelijk met hem te praten?
pi_201572041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:48 schreef Jojoke het volgende:
Ze hebben er juist bijna geen anders zou je niet precies hetzelfde doen na met veel bombarie te hebben aangekondigt dat het anders ging. Cu ook echt kansloos met hun we gaan geen deel uitmaken van Rutte IV :')
  woensdag 29 september 2021 @ 22:01:41 #297
346939 Janneke141
pi_201572070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hoezo dat? Het is toch niet zijn schuld dat Hoekstra en Rutte het verrekken om inhoudelijk met hem te praten?
Hij heeft voor de tweede keer op rij een kans om mee te regeren vergooid. Je kunt niet aan de gang blijven natuurlijk.
pi_201572082
Tja als we uiteindelijk toch bij de bestaande coalitie blijven ben ik benieuwd wie daar het meeste kritiek op gaat krijgen.

Kaag vanwege het opheffen van de blokkade van de CU, maar aan de andere kant ook de sleutel om alsnog tot een meerderheidskabinet te komen

of Klaver/Ploumen die door elkaar vast te houden een progressiever kabinet om zeep helpen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201572091
Vraag.. Als er nu echt een kabinet met 6 partijen, of god-forbid 9 partijen komt, dan hebben we toch net zo goed over een maand of 9 verkiezingen? Alle kabinetten die ik me kan herinneren die meer dan 5 partijen hadden hebben hun tijd niet uitgediend toch?
pi_201572118
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze hebben er juist bijna geen anders zou je niet precies hetzelfde doen na met veel bombarie te hebben aangekondigt dat het anders ging. Cu ook echt kansloos met hun we gaan geen deel uitmaken van Rutte IV :')
Snap ik, maar het land moet wel bestuurd worden, van nieuwe verkiezingen wordt niemand vrolijk en levert met name D66 niets op
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')