abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201567346
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:38 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Again zeer vreemde logica hoe zie je dat voor je bij de presentatie van het nieuwe kabinet.
[..]
:?
Nee, dat zeg je niet. Je zegt dan gewoon dat er een mooi akkoord ligt waar allr partijen zich goed in kunnen vinden.

Maar hoe zie je de koppen voor je als ze nu toch met 4 (alleen CU) of met 5 (GL en PvdA) verder gaan? In het eerste geval is Kaag de verliezer met slappe knieën, in het tweede geval is Rutte de lozer die op schoot is gekropen bij links. Beide onverkoopbaar aan hun achterban.

Je kunt bij 6 partijen ook zeggen dat ze alle 6 winnaar zijn, ze krijgen allemaal hun gewenste partners/deelname.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201567369
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:38 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Blijkbaar ja. Maar ik snap niet waarom D66 die medisch-ethische kwestie zo belangrijk maakt. Voor mij als D66--stemmer bungelt dat zeker niet bovenaan de prioriteitenlijst. Klimaat, woningmarkt, stikstofcrisis, arbeidsmarkt en sociale zekerheid zijn wat mij betreft veel belangrijkere thema's waar dringend beleid nodig is.

Ik heb ook niet het idee dat dit nou zo'n breekpunt is bij andere D66 stemmers. De voltooid leven wet was met name het kindje van Pia Dijkstra, en die is inmiddels vertrokken.
Feitelijk gaat het volgens mij ook om die andere thema's. D66 en CU stonden daar steeds tegenover VVD en CDA. CU legde dan gewoon te weinig gewicht in de schaal, waardoor ze vaak verloren. GL en PvdA samen zijn veel meer gewicht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201567505
twitter

En we gaan nog even door..
pi_201567525
Ik geloof er niets van dat ze er nu opeens wèl uitkomen. Extra-parlementair wordt het wat ik je brom.
Als er nu uitkomen kost ze dat de volgende ronde stuk voor stuk zetels. Denk ik.
pi_201567550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:38 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Blijkbaar ja. Maar ik snap niet waarom D66 die medisch-ethische kwestie zo belangrijk maakt. Voor mij als D66--stemmer bungelt dat zeker niet bovenaan de prioriteitenlijst. Klimaat, woningmarkt, stikstofcrisis, arbeidsmarkt en sociale zekerheid zijn wat mij betreft veel belangrijkere thema's waar dringend beleid nodig is.

Ik heb ook niet het idee dat dit nou zo'n breekpunt is bij andere D66 stemmers. De voltooid leven wet was met name het kindje van Pia Dijkstra, en die is inmiddels vertrokken.
De medisch-ethische kwesties zijn nu de kindjes van Rob Jetten geworden, dus dat zal ook meespelen. Het dossier is van Pia naar hem verhuisd. Er zijn echter nog wel oplossingen mogelijk. Zo zouden ze een referendum kunnen invoeren voor medisch-ethische kwesties. Dat leent zich er bij uitstek voor, want de wensen van de bevolking op dat gebied zijn onderdeel van de dan heersende cultuur. Daarnaast heb je vrijwel geen kans dat je een verdrag of akkoord in de problemen brengt.
pi_201567555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:59 schreef Makrelis het volgende:
Ik geloof er niets van dat ze er nu opeens wèl uitkomen. Extra-parlementair wordt het wat ik je brom.
Als er nu uitkomen kost ze dat de volgende ronde stuk voor stuk zetels. Denk ik.
Extraparlementair is ook gewoon een kabinet met steun van die 6 partijen (en misschien nog een paar er bij) voor een akkoord op hoodlijnen en functioneert verder als het afgeschoten minderheidskabinet (akkoorden zoeken per plan). 2 opties die al afgeschoten zijn, ik zou dus niet weten waarom ze er met een extraparlementair kabinet, waarbij Rutte, Kaag en Hoekstra hun droombaan moeten opgeven, wel uit komen.
pi_201567583
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:01 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De medisch-ethische kwesties zijn nu de kindjes van Rob Jetten geworden, dus dat zal ook meespelen. Het dossier is van Pia naar hem verhuisd. Er zijn echter nog wel oplossingen mogelijk. Zo zouden ze een referendum kunnen invoeren voor medisch-ethische kwesties. Dat leent zich er bij uitstek voor, want de wensen van de bevolking op dat gebied zijn onderdeel van de dan heersende cultuur. Daarnaast heb je vrijwel geen kans dat je een verdrag of akkoord in de problemen brengt.
Behalve dan dat CU niet in een kabinet gaat zitten dat de uitslag van dat referendum uit moet voeren als het ja is. En Segers zei gister: ook niet een kabinet dat er voor zorgt dat een week na ontslag van dat kabinet die wet kan worden ingevoerd. Dus CU gaat niet in dat kabinet zitten als dat referendum wordt gehouden.
pi_201567689
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Behalve dan dat CU niet in een kabinet gaat zitten dat de uitslag van dat referendum uit moet voeren als het ja is. En Segers zei gister: ook niet een kabinet dat er voor zorgt dat een week na ontslag van dat kabinet die wet kan worden ingevoerd. Dus CU gaat niet in dat kabinet zitten als dat referendum wordt gehouden.
Ze kopen tijd, want het duurt even voordat zo'n wet gereed is en het eerste referendum gehouden kan worden. Dan ben je zo 3 jaar verder. Christenunie zit nu ook in een kabinet dat abortus en euthanasie toestaat, dus als de wet eenmaal bestaat dan zijn de medisch-etnische kwesties bij de formatie van een volgend kabinet misschien geen struikelblok meer.
  woensdag 29 september 2021 @ 18:12:55 #109
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201567690
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:57 schreef TomWaits het volgende:
[ twitter ]

En we gaan nog even door..
Hoekstra praat met Den Haan. Dat kan niet over de formatie gegaan zijn, lijkt me.
Antifa
pi_201567698
twitter
pi_201567751
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ze kopen tijd, want het duurt even voordat zo'n wet gereed is en het eerste referendum gehouden kan worden. Dan ben je zo 3 jaar verder. Christenunie zit nu ook in een kabinet dat abortus en euthanasie toestaat, dus als de wet eenmaal bestaat dan zijn de medisch-etnische kwesties bij de formatie van een volgend kabinet misschien geen struikelblok meer.
Dat laatste klopt, een aanwezige wet is er. Maar CU gaat niet in een kabinet zitten dat zo'n wet gaat voorbereiden, dus ook niet het referendum over zo'n wet. Dat is vrij duidelijk, dat zei Segers gister.
pi_201567767
twitter

Dit is zo kinderachtig :')
pi_201567774
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste klopt, een aanwezige wet is er. Maar CU gaat niet in een kabinet zitten dat zo'n wet gaat voorbereiden, dus ook niet het referendum over zo'n wet. Dat is vrij duidelijk, dat zei Segers gister.
Ik weet niet of de D66-fractie het gaat slikken als alle plannen weer 4 jaar de ijskist in kunnen.
pi_201567792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik weet niet of de D66-fractie het gaat slikken als alle plannen weer 4 jaar de ijskist in kunnen.
Niet alle plannen, ik denk dat ze legalisatie van wiet er voor terug krijgen. Dat is veel minder een issue voor CU en CDA en voor D66 net zo belangrijk als euthanasie. Zou ik iig een slimme zet vinden.
  woensdag 29 september 2021 @ 18:25:31 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201567802
Ik ben inmiddels voorstander van revolutie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_201567810
twitter

Denkt NRC dat Schippers vooruitgeschoven wordt of doen ze dit gewoon voor de clicks?
pi_201567824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet alle plannen, ik denk dat ze legalisatie van wiet er voor terug krijgen. Dat is veel minder een issue voor CU en CDA en voor D66 net zo belangrijk als euthanasie. Zou ik iig een slimme zet vinden.
We zullen zien.
pi_201567850
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:26 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Denkt NRC dat Schippers vooruitgeschoven wordt of doen ze dit gewoon voor de clicks?

Denk dat daar te veel achter wordt gezocht. Het is gewoon een stuk uit een boek dat vandaag uitkomt van een NRC-journalist. Meer geluk qua timing en clicks dan een strategie lijkt me.
pi_201567855
quote:
[ twitter ]

Is dat niet die hoer van de sigarettenindustrie?

Zou me overigens niets verbazen. Dat deed Poetin ook met Medvedev. Een stroman voor de buhne.
pi_201567867
quote:
[ twitter ]

Schippers staat al maanden klaar om in te vallen als Rutte exit is. NRC wil later gewoon kunnen zeggen dat ze het altijd al gezien hebben.
pi_201567875
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:21 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit is zo kinderachtig :')
Als dat zo doorgaat, wordt het SP voor deze meneer de volgende keer.
pi_201567922
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Denk dat daar te veel achter wordt gezocht. Het is gewoon een stuk uit een boek dat vandaag uitkomt van een NRC-journalist. Meer geluk qua timing en clicks dan een strategie lijkt me.
In dat geval lijkt het meer timing en clicks inderdaad.
pi_201567930
Alsjeblieft geen Schippers, dan echt 100 keer liever de zwaar beschadigde Rutte met al zijn fouten...
pi_201567939
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:34 schreef Jojoke het volgende:

[..]
In dat geval lijkt het meer timing en clicks inderdaad.
Nou ja, z’n boek komt vandaag uit. Ik denk dat het sfeertje de laatste tijd zo hijgerig is dat op elke dag wel vermoedens zouden bestaan van een onderliggend doel vanuit NRC.
pi_201567956
POLL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')