abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201555904
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201556015
Arme mensen in de bosjes -O- Eens met alle dingen Poebs.
Let me see you stripped down to the bone
pi_201556061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:55 schreef minilot het volgende:
Arme mensen in de bosjes -O- Eens met alle dingen Poebs.
En dan trots op twitter zetten he :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_201556111
Overigens naar mijn weten nul coronapas-incidenten bij de restaurants in het afgelopen toch wel heel drukke weekend in de Efteling ^O^
Over anderhalve week weer eens naar een echt concert O+ Ik vind het eerlijk gezegd geen onplezierig idee dat er per definitie geen strijdende lui die concertzaal binnenkomen ^O^
pi_201556160
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:59 schreef minilot het volgende:
Overigens naar mijn weten nul coronapas-incidenten bij de restaurants in het afgelopen toch wel heel drukke weekend in de Efteling ^O^
Over anderhalve week weer eens naar een echt concert O+ Ik vind het eerlijk gezegd geen onplezierig idee dat er per definitie geen strijdende lui die concertzaal binnenkomen ^O^
Scheelt ook wel dat er overal een beveiliger staat natuurlijk. En dat IS natuurlijk ook voor veel zaken onmogelijk en ik weet ook bijna zeker dat die ondernemers ook geen nummer hebben dat ze kunnen bellen wanneer er een panieksituatie ontstaat omdat Douwe Bob naar binnen wil en te weinig nee hoort in z'n leven... Dus het is ook allemaal kut en VVD-esk waardeloos geregeld. Ook allemaal heus reuze kut.
pi_201556167
Avondrondje met koninginnekruid.

pi_201556188
Ik vind het een goede verdeling van de taken... mindful de dag beginnen met de natuurfoto's van sigme, mindful afsluiten met de wandelingfoto's van Blues :Y
pi_201556246
DP O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 20:08:03 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201556257
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik denk dat dit de spijker op de kop is. Niemand heeft er zin in. We zijn als Nederlanders ook helemaal niet gewend dat we ineens dingen moeten. We hebben altijd geleefd in de perceptie dat wetten en -al helemaal- regelgeving een soort suggesties zijn en dan vooral voor anderen. Want dat wij door rood lopen is volkomen logisch en het zou wel heel kinderachtig zijn als iemand ons daar voor gaat beboeten, want we hebben toch gewoon gekeken en er kwam toch helemaal niks aan? En nu moet er ineens van alles, omdat er best wat aan de hand is en dan vooeeeeeelen we ons toch aangevallen en in onze persoonlijke vrijheid aangetast :')

Wapenstop op je knieschijf Hanny, kijken hoe snel je die kutapp de goede richting opwappert. En je komt wederom op een hellend vlak terecht, maar van mij mogen ze dat soort volk voor de deur van die groentenbar ook gewoon betraangassen en bewaterkanonnen.

Mensen die in de bosjes liggen te slapen sleep je hardhandig weg en krijgen een por met je wapenstok, en hier gaat bolle Piet de wijkagent aan zn hoofd staan krabben. Ja sorry vriend, ik zou je óók niet serieus nemen...
Ik ben het niet vaak eens met langere posts van jou. Dit keer wel ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201556268
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik ben het niet vaak eens met langere posts van jou. Dit keer wel ^O^
Zo begint het poes, volgende verkiezingen stem je Bij1.
pi_201556298
Het kostte overigens wel wat overredingskracht om mijn peuter in de Efteling plaats te laten nemen in een RODE ZONE in de wachtrij, want die is al anderhalf jaar gewend dat je alleen op WIT mag staan :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso wel een mal idee om je net bewust te worden van hoe de wereld werkt op het moment dat iedereen inenen rondloopt met mondkapjes en je voordat je naar binnen stapt in een winkel je handen desinfecteert. oO< Rare zaken om juist weer áf te moeten leren..

En oh @Blues fraaie kleurencombinatie zo met dat pluiskruid en het water en de oever! O+
pi_201556305
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
:D
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 20:11:24 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201556315
En als als je problemen hebt met een app kun je ofwel inloggen met DigiD op Coronatest.nl ofzo en je QR code uitprinten.

Heb je geen DigiD kun je zelfs bellen en sturen ze je een QR code thuis.
pi_201556317
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Scheelt ook wel dat er overal een beveiliger staat natuurlijk.
Da's waar :Y
pi_201556331
Korte VvE vergadering gehad zonder ontploffende lontjes. Heerlijk

Verder helemaal (bijna dan) eens met DP

En Doutzen is regelmatig in Thailand en andere landen geweest waar vaccinaties vereist zijn. En Isa Kriens naar Indonesie
We have far more in common than that which devides us..
pi_201556339
quote:

[..]
_O-
pi_201556345
Och wat een heerlijk arisch mini mens heeft mini toch :D O+
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 20:13:46 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201556355
quote:

[..]
Nee, dan stem ik wel blanko :P
pi_201556360
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:

En Doutzen is regelmatig in Thailand en andere landen geweest waar vaccinaties vereist zijn. En Isa Kriens naar Indonesie
Ik snap echt niet hoe ze dat steeds recht lullen.
Maar goed zoals ik vanmiddag als zei...het zijn geen strijders maar verwende kleuters.
pi_201556367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:10 schreef minilot het volgende:
Het kostte overigens wel wat overredingskracht om mijn peuter in de Efteling plaats te laten nemen in een RODE ZONE in de wachtrij, want die is al anderhalf jaar gewend dat je alleen op WIT mag staan :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso wel een mal idee om je net bewust te worden van hoe de wereld werkt op het moment dat iedereen inenen rondloopt met mondkapjes en je voordat je naar binnen stapt in een winkel je handen desinfecteert. oO< Rare zaken om juist weer áf te moeten leren..

En oh @:Blues fraaie kleurencombinatie zo met dat pluiskruid en het water en de oever! O+
Wat een prachtige ogen heeft Günther. En inderdaad, zijn wereld is opeens weer heel anders
pi_201556371
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee, dan stem ik wel blanko :P
Ja joh, zo stond ik er 15 jaar geleden ook in. Los van het feit dat er toen nog helemaal geen Bij1 was natuurlijk.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 20:14:45 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201556374
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Adolf wäre stolz gewesen
pi_201556378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
De sorteerhoed stemt wel Zwadderich, ja :')
pi_201556395
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het een goede verdeling van de taken... mindful de dag beginnen met de natuurfoto's van sigme, mindful afsluiten met de wandelingfoto's van Blues :Y
Dat is het idee >:O
pi_201556401
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik snap echt niet hoe ze dat steeds recht lullen.
Maar goed zoals ik vanmiddag als zei...het zijn geen strijders maar verwende kleuters.
Sowieso "ik wil niets in de mn lijf waarvan ik niet precies weet wat wat er in zit". Nee die snats die je je neus injaagt is een in een gecontroleerde omgeving geproduceerd en verpakt :') En je weet nooit zeker dat die van jou niet via iemands anaalkanaal op je fietssleutel terecht is gekomen :')
pi_201556406
quote:
Hoe dan?! :D Maar fijn! :+
pi_201556425
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Sowieso "ik wil niets in de mn lijf waarvan ik niet precies weet wat wat er in zit". Nee die snats die je je neus injaagt is een in een gecontroleerde omgeving geproduceerd en verpakt :') En je weet nooit zeker dat die van jou niet via iemands anaalkanaal op je fietssleutel terecht is gekomen :')
I know!!!!
pi_201556430
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:10 schreef minilot het volgende:

SPOILER

En oh @:Blues fraaie kleurencombinatie zo met dat pluiskruid en het water en de oever! O+
Ja vond ik ook.
Moest wel door drassig gebied om naar de vijver te komen, maar ik dacht, doe eens gek O+

Wat is je argumentatie geweest om Gü-met-de-mooie-ogen bij rood te laten staan?
pi_201556442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik hoor hier geen zin van te krijgen maar het tegendeel is waar. :')
pi_201556446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]
I know!!!!
Ook niet perse tegen jou hoor, gewoon een lekker vehikel om lekker overheen te fulmineren :D
pi_201556452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:18 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik hoor hier geen zin van te krijgen maar het tegendeel is waar. :')
Lekkerviestog!
pi_201556487
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:16 schreef minilot het volgende:

[..]
Hoe dan?! :D Maar fijn! :+
Was een bestuursvergadering. En één van de bestuursleden wil niets meer te maken hebben met de ene meneer (die nu een stevige brief van onze advocaat krijgt). Dus nu 2 mensen zonder lontjes in gesprek. Een verademing
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 20:20:43 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201556488
Wat ik overigens wel grappig vind: Lange Frans, Rauwe Dop en Depay, ze zitten onder de tattoos. Zullen ze van al die kleurstoffen de bijsluiter ook zo aandachtig lezen? :+ Ook de wappies die ik in het echt ken hebben allemaal tattoos.
pi_201556496
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja vond ik ook.
Moest wel door drassig gebied om naar de vijver te komen, maar ik dacht, doe eens gek O+

Wat is je argumentatie geweest om Gü-met-de-mooie-ogen bij rood te laten staan?
Raakte je er zelf ook wat soppig van? Dank voor de moeite in elk geval! :)

En gewoon, dat corona voldoende verholpen is om niet meer heel streng de anderhalve meter afstand aan te hoeven houden, maar dat het nog steeds wel aardig en verstandig is om een beetje ruimte te houden tussen je eigen groepje en het volgende groepje :)
pi_201556520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Vanwege de prikken? Dat is heel anders volgens de strijders.
Hoe dan? Wat is daar anders aan?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 september 2021 @ 20:23:02 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201556524
Avond :W

Twee lange dagen achter de rug. Maar we mogen weer door van de RvA :+
Morgen naar Eindhoven om weer eens te babbelen met onze Eindhovense collega's van het ANBI-Team.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201556531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:21 schreef minilot het volgende:

Raakte je er zelf ook wat soppig van? Dank voor de moeite om elk geval! :)

En gewoon, dat corona voldoende verholpen is om niet meer heel streng de anderhalve meter afstand aan te hoeven houden, maar dat het nog steeds wel aardig en verstandig is om een beetje ruimte te houden tussen je eigen groepje en het volgende groepje :)
^O^

Een mens kan niet soppig genoeg zijn toch :P
Ik ga graag van paadjes af, dan zie je veel meer.
Loop ook liever op straat dan op de stoep, echt, altijd al gehad. 8)7 *O*
pi_201556539
Dat zouden meer mensen hun kinderen moeten leren: zo aardig en verstandig om toch wat ruimte te laten tussen groepjes. MAAR DAN DUURT HET NATUURLIJK LANGER OM IN JE ATTRACTIE TE KOMEN!! Domme kutten :')
pi_201556546
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:20 schreef derLudolf het volgende:
Wat ik overigens wel grappig vind: Lange Frans, Rauwe Dop en Depay, ze zitten onder de tattoos. Zullen ze van al die kleurstoffen de bijsluiter ook zo aandachtig lezen? :+ Ook de wappies die ik in het echt ken hebben allemaal tattoos.
Vind het ook zo leuk dat ze nu in Utrecht met z'n alleen een plant based restaurant "verdedigen". Waarschijnlijk heeft 3/4 van de demonstranten daar nooit gegeten

Vanavond gaat Jinek misschien wel interessant worden. Gisteren kreeg Sanne Walis de Vries het er van langs omdat ze blij was weer te kunnen optreden. Zij komt, Tim Akkerman (geen idee hoe hij er in staat) en Raisa Blommenstijn (medestander van de tegenstanders)
pi_201556553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:23 schreef borisz het volgende:

Twee lange dagen achter de rug. Maar we mogen weer door van de RvA :+
Kijk aan! Stickertje verdiend ^O^
pi_201556554
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:20 schreef derLudolf het volgende:
Toevallig ook allemaal mensen die in staat zijn om duur te eten en hun lichaam fit te houden. Grote kans dat ze een coronobesmetting wel trekken, al kun je natuurlijk ook gewoon pet hebben. Ondertussen schijt hebben aan Achmed en Joop die hun lijf kapot werken in een -ws ook al- ongezonde fabriek en voor wie het met een zak patat makkelijker de maand dicht timmeren is, dan met een hazelnoot en een chiabowl vol dure noten... En de hoogbejaarden op een schamel aow'tje die net an 2 broodmaaltijden per dag kunnen betalen.
pi_201556559
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe dan? Wat is daar anders aan?
Daar heb ik de afgelopen 1,5 jaar nog geen antwoord op gekregen -O-
Wel dat ze zo snel mogelijk weer die kant op gaan.
pi_201556575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Loop ook liever op straat dan op de stoep, echt, altijd al gehad. 8)7 *O*
Foei! :D
pi_201556581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Daar heb ik de afgelopen 1,5 jaar nog geen antwoord op gekregen -O-
Wel dat ze zo snel mogelijk weer die kant op gaan.
Want daar is iedereen zo vriendelijk en authentiek :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 september 2021 @ 20:27:10 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201556604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:24 schreef minilot het volgende:

[..]
Kijk aan! Stickertje verdiend ^O^
Ja. Altijd weer gedoe. Waar een hoop tijd in gaat zitten. Voor mij dit jaar slechts deze twee dagen.
Voor de liefhebbers ons toetsingsproces voldoet aan ISO17065 :P
pi_201556608
Ik liep zojuist nog even een langzaam avondrondje en heb weer een grote voorraad ochtendfoto's voor jullie klaarliggen. Ik denk dat ik morgenochtend open met de avondzon.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201556619
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:23 schreef Tally het volgende:
Dat zouden meer mensen hun kinderen moeten leren: zo aardig en verstandig om toch wat ruimte te laten tussen groepjes. MAAR DAN DUURT HET NATUURLIJK LANGER OM IN JE ATTRACTIE TE KOMEN!! Domme kutten :')
Ik erger me principieel niet aan kinderen in een attractiepark :+ #zen
pi_201556624
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:27 schreef sigme het volgende:
Ik liep zojuist nog even een langzaam avondrondje en heb weer een grote voorraad ochtendfoto's voor jullie klaarliggen. Ik denk dat ik morgenochtend open met de avondzon.
Jeej!
pi_201556632
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:27 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik erger me principieel niet aan kinderen in een attractiepark :+ #zen
Ik ook niet aan de kinderen. :+
pi_201556637
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:27 schreef borisz het volgende:

[..]
Voor de liefhebbers
En ze bestaan vast nog ook :')
pi_201556638
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Want daar is iedereen zo vriendelijk en authentiek :')
https://twitter.com/NDikkeboom/status/1442918496619225088?s=20 (ben benieuwd wat het eindbedrag gaat worden)
pi_201556646
Als ik een rondje loop en zoveel wonderschoons zie dat dringend op de foto moet, dan is dat goed voor mijn geestelijk welzijn. En omdat ik jullie moet voorzien van verse foto's, kijk ik veel rond, op zoek naar schoonheid. En daardoor vind ik schoonheid.

Dus jullie zijn goed voor mijn geestelijk welzijn. Dat jullie het even weten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201556654
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
https://twitter.com/NDikkeboom/status/1442918496619225088?s=20 (ben benieuwd wat het eindbedrag gaat worden)
Vonwelmooi, was al een copycat actie opgezet die ook flink binnen liep :D

Nog niet gelezen wat het verhaal daar bij is :D
pi_201556660
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:29 schreef sigme het volgende:
Als ik een rondje loop en zoveel wonderschoons zie dat dringend op de foto moet, dan is dat goed voor mijn geestelijk welzijn. En omdat ik jullie moet voorzien van verse foto's, kijk ik veel rond, op zoek naar schoonheid. En daardoor vind ik schoonheid.

Oh wauw. Ik overweeg al weer dagen uitloggen omdat anger management :D
pi_201556670
Oeh, StarTrektijd! (we zijn intussen bij 1986)
Dag snotjes! O+ :W
pi_201556675
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Als zo zo’n corona regeling hebben aangevraagd kunnen ze die meteen terug betalen. ^O^
pi_201556749
quote:

Wanneer ik me niet lekker voel ga ik graag naar de Heemtuin, kan daar lang maar ook kort wandelen, is dichtbij genoeg om er zo even heen te gaan en er is altijd heel veel te zien en te genieten. En je hoofd is helemaal leeg
pi_201557171
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:

Vind het ook zo leuk dat ze nu in Utrecht met z'n alleen een plant based restaurant "verdedigen". Waarschijnlijk heeft 3/4 van de demonstranten daar nooit gegeten

Ik weet wel zeker. En ik heb ook gezien dat er oproepen zijn gedaan in de Utrechtse fb groepen. Ook in mijn groep wilden ze dat doen.
:{w
pi_201557244
quote:

En zo helpen we elkaar hier *O*

Ik doe het uiteraard ook voor mezelf om deze reden en ook voor mijn zus die al jaren een dagelijkse wandelfoto van me krijgt :D

En door jou loop ik nu ook wat anders te kijken met avondwandelen O+
Meestal spot ik vogels (die ik dan ook in vogeltopic en op m'n eigen fb zet) maar nu ook wat meer plantjes :)
pi_201557299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:35 schreef Kaatje1 het volgende:

Wanneer ik me niet lekker voel ga ik graag naar de Heemtuin, kan daar lang maar ook kort wandelen, is dichtbij genoeg om er zo even heen te gaan en er is altijd heel veel te zien en te genieten. En je hoofd is helemaal leeg
Fijn werkt dat hè 😍
Zowel m'n bedrijfsarts al psycholoog adviseren dit voor rust ^O^
pi_201557301
Vind het ook zo fijn dat de paddenstoelentijd er weer aankomt. Zoveel verschillenden, in kleur, form, formaat
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:11:31 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_201557415
quote:

Verder helemaal (bijna dan) eens met DP

In Thailand is geen enkele vaccinatie verplicht. Zelf nu met corona niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201557964
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 september 2021 @ 21:44:14 #64
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201557994
Was om andere redenen in mijn fotoarchief gedoken... Kom je een serie van feb vorig jaar weer eens tegen zoals

:9 O+
pi_201558001
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Vind het ook zo fijn dat de paddenstoelentijd er weer aankomt. Zoveel verschillenden, in kleur, form, formaat
Ja O+ ik kan niet wachten, herfstblaadjes er bij
Ik ben nu aan het sparen voor een nieuwe camera, can't wait!
pi_201558169
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:44 schreef borisz het volgende:
Was om andere redenen in mijn fotoarchief gedoken... Kom je een serie van feb vorig jaar weer eens tegen zoals

[ afbeelding ]
O+
pi_201558230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh, ik heb een paddenstoel geschoten vandaag. Niet een heel mooie, maar toch. Komt binnenkort!
pi_201558520
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:04 schreef sigme het volgende:

[..]
Oeh, ik heb een paddenstoel geschoten vandaag. Niet een heel mooie, maar toch. Komt binnenkort!
pi_201558660
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Je ziet bijna de kabouter eronder zitten. Gehurkt :D O+
pi_201558690
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Je ziet bijna de kabouter eronder zitten. Gehurkt :D O+
Ja
Jaren geleden zag ik op een fotografie forum een foto van zo'n paddenstoel en die had er een poppenhuis fietsje en tuinhekje bijgezet. Zo gaaf gedaan
pi_201559304
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Die zijn tof O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201559322
Ik kwam laatst deze tegen tijdens het wandelen met Loebes in het bos

pi_201559653
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:44 schreef borisz het volgende:

[ afbeelding ]
Cima di rapa :9

Mijn dag was vermoeiend en hectisch. Nu moe, hoofdpijn en mijn haar stinkt naar de rook die rondwalmde op schoonmoeders verjaardag. De rest van mij is al gewassen.

Sinds wanneer heten die wappies strijders? Is dat hun geuzennaam? Dan stel ik voor dat wij hen gewoon wappies blijven noemen. Ik heb verder geen idee wie die lui allemaal zijn maar strijders klinkt wat te eervol in mijn opinie.
Spoilers!
pi_201559973
Goedemorgen! Ik ben klaar voor de zonsondergang van @sigme :).
pi_201560033
Ziva kwam om 6:24 met overgave aan de slaapkamerdeur krabben. Dat doet ze eigenlijk nooit. Raam dicht gedaan en deur open want wilde nog wel even blijven liggen, heeft ze 10 minuten luid spinnend op mijn buik staan trappelen, om zich vervolgens onder het dekbed te nestelen en al knorrend in slaap te vallen.

:')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201560038
Zonsondergang voor iedereen!

Goedemorgen!
pi_201560244
Goedemorgen c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201560260
Goedemorgen!
Ik had vanmorgen zonsopgang bij mn loopje naar werk.

Dat loopje beviel overigens ook best prima.. O+
Zie je toch wat meer dan tijdens het haastige gefiets..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201560434
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:50 schreef Barreltje het volgende:
Goedemorgen!

Oh, naar het werk vandaag! Zet 'm op :)
Ik wens je een lekkere werkdag.
  woensdag 29 september 2021 @ 08:26:47 #80
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201560471
Vannacht om 12 uur thuis uit Spanje, en nu weer aan het werk ;(

Waarom plan ik altijd zo matig _O-
pi_201560472
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:50 schreef Barreltje het volgende:
Goedemorgen!

Wat prettig om op loopafstand van het werk te wonen om zennn heen en terug te kunnen.
Is het ook al vroeg en lang donker in midwinter? Van @Jägärtrut herinner ik mij, dat zij vit.D ging slikken vanwege gebrek aan zon en licht.
pi_201560498
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:26 schreef gcjoel het volgende:

Nogal ja! B-) succes dan maar.

Hier ook een vol dagje met werk en ‘s middags afspraken. Dan aan het einde van de dag in de file? naar het zuiden een uur rijden om mn.X op te halen en ook een avond zingen.
Dat laatste weet ik nog niet zeker…
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 08:45:35 #83
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201560632
:W
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:14 schreef sigme het volgende:
Zonsondergang voor iedereen!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Goedemorgen!
Mooi! O+ Maar als je niks gezegd had, had het ook best kunnen doorgaan voor zonsopkomst. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201560677
Mogguh. Abbo afgelopen: overal ruck-reclame...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 29 september 2021 @ 08:51:58 #85
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201560695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:50 schreef fietsie het volgende:
Mijne net op tijd verlengd zojuist *O*
pi_201560893
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 00:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Sinds wanneer heten die wappies strijders? Is dat hun geuzennaam? Dan stel ik voor dat wij hen gewoon wappies blijven noemen. Ik heb verder geen idee wie die lui allemaal zijn maar strijders klinkt wat te eervol in mijn opinie.
Ik lig gewoon elke keer dubbel als ze zichzelf strijders noemen.
Wapper begint ook te lief te klinken.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:26 schreef gcjoel het volgende:

Ai sterkte!
Wel een fijne vakantie gehad?
  woensdag 29 september 2021 @ 09:10:07 #87
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201560911
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]
Ai sterkte!
Wel een fijne vakantie gehad?
Jaa zeker was heel fijn, eindelijk zusje weer gezien O+
pi_201560932
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, naar het werk vandaag! Zet 'm op :)
Ik wens je een lekkere werkdag.
Gister ook al geweest.. prima werk dag gehad.. ^O^
pi_201560946
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:26 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat prettig om op loopafstand van het werk te wonen om zennn heen en terug te kunnen.
Is het ook al vroeg en lang donker in midwinter? Van @:Jägärtrut herinner ik mij, dat zij vit.D ging slikken vanwege gebrek aan zon en licht.
Het is om 7 uur nog donker.. en om 7.15 niet meer
pi_201560972
En vakantie gangers,

Ik wil in november even 5 daagjes naar de zon.. ergens waar ik ook 2 dagen gewoon op het strand kan liggen..
Wie heeft er tips?
SPOILER
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 09:15:08 #91
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201560997
quote:
Pop-up hier, pop-up daar *O*
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201561019
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:13 schreef Barreltje het volgende:
En vakantie gangers,

Ik wil in november even 5 daagjes naar de zon.. ergens waar ik ook 2 dagen gewoon op het strand kan liggen..
Wie heeft er tips?
SPOILER
Normaal gesproken zou ik idd met La palma gekomen zijn :’)

Curaçao ?
pi_201561066
quote:

[..]
Ik ga steeds meer aan die snoezige wuppies denken
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201561072
quote:
En vakantie gangers,

Wie heeft er tips?
SPOILER
Grieks eiland? Sicilië? Zuid Spanje?
  woensdag 29 september 2021 @ 09:25:53 #95
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201561148
quote:
En vakantie gangers,

Wie heeft er tips?
SPOILER
Als je maar 5 dagen wilt is een canarisch eiland eigenlijk al zonde van de reistijd.

Ik ga naar Sevilla in november, daar schijnt het dan rond de 20 te zijn, Veel warmer wordt lastig binnen Europa en op korte vlieg afstand.
pi_201561168
quote:
9s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:15 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Pop-up hier, pop-up daar *O*
Vooral poppup diagonaal over het hele scherm met ergens rechts bovenin een kruisje.

Maar gezien het beleid ga ik geen eurocent meer doneren.
pi_201561200
quote:
En vakantie gangers,

Wie heeft er tips?
SPOILER
Madeira? Ik ben er nooit geweest, maar voor zover ik weet is het daar altijd rond de 20oC en het schijnt erg mooi te zijn. Favoriete bestemming van @Greys toch?
pi_201561218
Grappig altijd die verschillende manieren om ernaar te kijken.
Ik betaal niet om een ander iets te doneren, ik betaal voor mijn eigen comfort en jolijt.
pi_201561282
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:31 schreef Vanyel het volgende:
Ik betaal niet om een ander iets te doneren, ik betaal voor mijn eigen comfort en jolijt.
Ik ook.

Ik heb op de dag dat ik stopte als crew mijn abo nog voor een jaar verlengd want ik kreeg nog 60% korting.
Spoilers!
pi_201561287
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:27 schreef fietsie het volgende:

[..]
Vooral poppup diagonaal over het hele scherm met ergens rechts bovenin een kruisje.

Maar gezien het beleid ga ik geen eurocent meer doneren.
Dit. Nog niet misschien.
pi_201561291
quote:

[..]
[..]
Dan ga ik voor good old viruswaanzinnigen *O*
Spoilers!
pi_201561306
Mafkoekels, mafklappers, steegclowns, volidioten, narcisten, ongeinformeerden, kennislozen, zelfoverschatters.
pi_201561337
quote:
Grisham beweert in haar boek dat de ‘angstaanjagende driftbuien’ van Trump, die nog steeds massale steun geniet onder Republikeinse kiezers, enkel tot bedaren gebracht konden worden door zijn favoriete muziek te spelen. Het zou onder meer gaan om het nummer ‘Memory’ uit de musical Cats. Trump kreeg daarom de bijnaam ‘Music Man'.
Pis in mn broek om deze :D
pi_201561371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mafkoekels, mafklappers, steegclowns, volidioten, narcisten, ongeinformeerden, kennislozen, zelfoverschatters.
Je bent te aardig
pi_201561400
Even zen worden weer…

Gisteren ‘technische’ verhuizing van kantoor. We deden veel zelf en dat is toch altijd meer werk dan je denkt. Dus we zijn af en aan al 14 dagen aan het sjouwen. Gisteren werkte ik voor mijn andere werkgever dus toen kon ik niet. Collega’s lieten weten dat ze op schema lagen.

En zoveel spullen lagen er niet meer, dacht ik. Dat zal ik vast mis hebben gehad… nieuw kantoor was ontploft met losse ditjes en datjes. Die ik net in een half uurtje heb weggeruimd en uit de weg gezet.
Meteen maar wat vieze poetsdoeken uitgehangen en vuile vaat die op de bureaus stond in de vaatwasser gezet. op het aanrecht gezet want de vaatwasser wordt door de hele gang gebruikt en ik heb hem al drie keer uitgeruimd, ook al stonden er maar een paar kopjes van ons in.

Dadelijk nog even het oude pand doorpoetsen… ik weet niet wat ik daar nu kan verwachten :X

SPOILER
Ennnn… doorrrr /zuurpruim *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 09:51:16 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201561402
quote:
Daar is een oplossing voor en anders niet klagen maar dragen :)
pi_201561411
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik mis nog de kleuters
pi_201561425
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daar is een oplossing voor en anders niet klagen maar dragen :)
Ik heb een poos inwendig geklaagd. En nu ben ik er weer aan gewend en draag ik :+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 09:54:32 #109
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201561455
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:31 schreef Vanyel het volgende:
Hmm. Zo zie ik het ook wel ja. :Y Maar in tegenstelling tot Lucky vergeten te verlengen met korting. :')
Nu wacht ik maar af tot ik de reclames beu ben.
pi_201561463
Oja ik moet eigenlijk ook nog steeds een abbo nemen anders mag ik hier niet meer over bier posten :+

De laatste tijd vind ik de reclames eigenlijk erg netjes gedaan.
pi_201561470
Klootzak dan weer niet. Ik snap ook niet dat Douwe Bob nu kopt "Heel erg dat ik nu word gezien als klootzak". Nee sukkel je wordt gezien als een slecht geïnformeerd, onkundig en veel te luid roeptoeterend over het paard getild kutjoch dat een temper tantrum krijgt omdat ie zn zin niet krijgt. Ook al heb je geen verstand van dat ding waar je een tempertantrum over krijgt :D

Past zo in 1 van mn lievelingssubreddits kidsarefuckingstupid. Een van mn lievelings is een peuter die met zn kont op een boek zit en hysterisch raakt omdat iet hetzelfde boek niet opgetild krijgt. Zo zien mensen je Douwe Bob, als iemand die allemaal totaal niet begrijpt hoe het werkt in de wereld, maar er wel heel veel fucking luid drama over maakt. Enige verschil is dat die koters helemaal de hersencapaciteit nog niet hebben om dat allemaal te snappen en hun eigen gedrag daarin te analyseren. Jij wel. Jij kunt gewoon niet om gaan met nee-horen en er helemaal niets van snappen en dat sommige dingen niet maakbaar zijn. Allemaal dingen die je jaren geleden had moeten leren. Maar omdat je leuk versjes kunt zingen en je ws een leger mensen om je heen verzamelt die er baat bij hebben nooit nee tegen je te zeggen, komt dat fucking rauw op je kutdak. Deal with it.
pi_201561510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik mis nog de kleuters
Zie mijn post daaronder weer :D
pi_201561532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Klootzak dan weer niet. Ik snap ook niet dat Douwe Bob nu kopt "Heel erg dat ik nu word gezien als klootzak". Nee sukkel je wordt gezien als een slecht geïnformeerd, onkundig en veel te luid roeptoeterend over het paard getild kutjoch dat een temper tantrum krijgt omdat ie zn zin niet krijgt. Ook al heb je geen verstand van dat ding waar je een tempertantrum over krijgt :D

Past zo in 1 van mn lievelingssubreddits kidsarefuckingstupid. Een van mn lievelings is een peuter die met zn kont op een boek zit en hysterisch raakt omdat iet hetzelfde boek niet opgetild krijgt. Zo zien mensen je Douwe Bob, als iemand die allemaal totaal niet begrijpt hoe het werkt in de wereld, maar er wel heel veel fucking luid drama over maakt. Enige verschil is dat die koters helemaal de hersencapaciteit nog niet hebben om dat allemaal te snappen en hun eigen gedrag daarin te analyseren. Jij wel. Jij kunt gewoon niet om gaan met nee-horen en er helemaal niets van snappen en dat sommige dingen niet maakbaar zijn. Allemaal dingen die je jaren geleden had moeten leren. Maar omdat je leuk versjes kunt zingen en je ws een leger mensen om je heen verzamelt die er baat bij hebben nooit nee tegen je te zeggen, komt dat fucking rauw op je kutdak. Deal with it.
Hij zou dit moeten lezen hè? *;
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 09:58:17 #114
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201561537
quote:

Eens wel hoor. Douwe is iets te veel in zichzelf gaan geloven. :')

SPOILER
pi_201561538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:54 schreef Sarabi het volgende:
Oja ik moet eigenlijk ook nog steeds een abbo nemen anders mag ik hier niet meer over bier posten :+

De laatste tijd vind ik de reclames eigenlijk erg netjes gedaan.
Dus.. je moet een abo nemen om sluikreclame te kunnen maken, SERIEUS?!

Niks mis met je sluikreclame btw hoor, alhoewel, sowieso wel met sluikreclame, maar ik zie vaste posters die iets posten over iets waar ze toevallig ook wat mee verdienen (al valt dat volgens mij ook reuze mee als ik je posts daarover lees) niet als sluikreclame.

Maar je suggestie dat deze "sluipreclame" dus wel zou mogen als je een abo neemt en niet als je dat niet doet... hoe zit dat?
pi_201561546
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:58 schreef minilot het volgende:

[..]
Hij zou dit moeten lezen hè? *;
Sowieso zouden meer mensen mij af en toe eens moeten bellen om te vragen "vind jij dr nou van Fiebel?"

Misschien moet ik. toch coach worden :Y
pi_201561559
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:58 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Eens wel hoor. Douwe is iets te veel in zichzelf gaan geloven. :')

SPOILER
Beter hier dan uit dan thuis dr uit *O*
pi_201561574
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Pis in mn broek om deze :D
Sjah alleen het risico dat deze man weer invloed krijgt is nog steeds groot...
  woensdag 29 september 2021 @ 10:00:56 #119
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201561582
quote:

_O_
pi_201561590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:54 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Hmm. Zo zie ik het ook wel ja. :Y Maar in tegenstelling tot Lucky vergeten te verlengen met korting. :')
Nu wacht ik maar af tot ik de reclames beu ben.
Ik heb nooit van korting afgeweten...
pi_201561595
quote:

Nu zie ik Douwe voor me terwijl ie op dat boek zit :')
pi_201561596
Ben ook benieuwd of dat restaurant in utrecht ook een deel van de 2 ton crowdfunding aan hun buren gaan geven die maandag en gisteren niet open konden. Ze hebben al 180.000 overheidssteun. En misschien kunnen ze van het geld het restaurant ook rolstoeltoegankelijk maken.
pi_201561615
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dus.. je moet een abo nemen om sluikreclame te kunnen maken, SERIEUS?!

Niks mis met je sluikreclame btw hoor, alhoewel, sowieso wel met sluikreclame, maar ik zie vaste posters die iets posten over iets waar ze toevallig ook wat mee verdienen (al valt dat volgens mij ook reuze mee als ik je posts daarover lees) niet als sluikreclame.

Maar je suggestie dat deze "sluipreclame" dus wel zou mogen als je een abo neemt en niet als je dat niet doet... hoe zit dat?
I dunno

Ik zie het trouwens zelf niet als sluikreclame maar gewoon praten of mijn leven :D
Als ik reclame zou maken zou ik mini nu steeds wel taggen dat ik zaterdag naar haar dorp kom dus dat ze echt eens moet bestellen o|O ;)
pi_201561621
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Nu zie ik Douwe voor me terwijl ie op dat boek zit :')
En maar krijsen dat dat boek hem ontzegd wordt he! GROOT ONRECHT GROOT ONRECHT WHOEEEHOEEEHOEEE :'( :'( :'( :( :( :( :'( :'( :'(
pi_201561625
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]
I dunno

Ik zie het trouwens zelf niet als sluikreclame maar gewoon praten of mijn leven :D
Als ik reclame zou maken zou ik mini nu steeds wel taggen dat ik zaterdag naar haar dorp komt dus dat ze echt eens moet bestellen o|O ;)
Nou ja dat, maar waarom zeg je "ik moet ook een abo anders mag ik niet meer over mijn bier praten"?
pi_201561628
quote:
En vakantie gangers,

Wie heeft er tips?
SPOILER
Het huis op La Palma waar we vanwege lock down niet naar toe konden, kunnen we nooit meer naar toe. Toch wel gek.

Madeira was wel heerlijk in september ooit, maar of het ook echt strand-ligbaar is weet ik niet.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 10:04:48 #127
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201561632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:01 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb nooit van korting afgeweten...
Ja stond gewoon op de abopagina hoor. Dus onze eigen stomme fout.
pi_201561637
@minilot, Sarabi is zaterdag in je achtertuin, vul je bestelformulier ff in :*
pi_201561639
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nou ja dat, maar waarom zeg je "ik moet ook een abo anders mag ik niet meer over mijn bier praten"?
Ow dat kreeg ik ooit naar mijn hoofd van een bepaalde user
pi_201561653
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Aaah, user, dat scheelt *O*
pi_201561718
Ik ben natuurlijk maar matig geïnformeerd in deze, maar als ik dingen lees over de Zwitserse referendum cultuur wou ik dat we dat ook hadden. Dat het ook echt een zinnige tool is die de bevolking serieus neemt. Natuurlijk gaan wij daar op zn Hollands mee om, dus we hebben nooit geleerd dat "normaal" te gebruiken, maar het zou imo zo nuttig kunnen zijn...

Aan de andere kant kan ik ook heel zuur denken "doe gewoon lekker zelf je werk, we hebben gestemd dat jij de beslissingen moet nemen". Maar die beslissingen blijken maar wat vaak op basis van motieven genomen te worden die ver af staan van "wat is nu het beste voor het land en alle inwoners", dus dan is het misschien wel weer zinnig om gewoon eens (makkelijk en snel en veilig) te kunnen stemmen over wat "het volk" nu eigenlijk vindt.

En dan dus niet de circle jerk van de luide roeptoeters die onze media creëert/in stand houdt, waardoor de meest gepolariseerde stemmen de meeste aandacht krijgen.
pi_201561741
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat ging niet om je sluikreclame maar over dat je van FOK! toestemming kreeg om hier je crowdfunding op te zetten ;) Daar zou je dan wel iets voor terug mogen doen in de vorm van een abo, was de mening.
Spoilers!
pi_201561745
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ga steeds meer aan die snoezige wuppies denken
We hadden op een gegeven moment zo'n extra grote wuppie. Die is overal mee naartoe gegaan, maar je kan 'm niet wassen want z'n voeten zijn deels karton. Nu is hij helemaal vervilt en soort van bruin-okergeel ipv oranje. En plakkerig. En er zitten stukjes in.

Ik vind wuppie niet meer snoezig :')
pi_201561767
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat ging niet om je sluikreclame maar over dat je van FOK! toestemming kreeg om hier je crowdfunding op te zetten ;) Daar zou je dan wel iets voor terug mogen doen in de vorm van een abo, was de mening.
Ah ik dacht dat het over allebei ging. Maar ik vertrouw jouw geheugen meer dan de mijne :Y
pi_201561776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
We hadden op een gegeven moment zo'n extra grote wuppie. Die is overal mee naartoe gegaan, maar je kan 'm niet wassen want z'n voeten zijn deels karton. Nu is hij helemaal vervilt en soort van bruin-okergeel ipv oranje. En plakkerig. En er zitten stukjes in.

Ik vind wuppie niet meer snoezig :')
pi_201561777
Tmshm
pi_201561786
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik stel me voor dat dat gaat over het eigen biertopic?
Doorlezen mop, doorlezen.
pi_201561791
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben natuurlijk maar matig geïnformeerd in deze, maar als ik dingen lees over de Zwitserse referendum cultuur wou ik dat we dat ook hadden. Dat het ook echt een zinnige tool is die de bevolking serieus neemt. Natuurlijk gaan wij daar op zn Hollands mee om, dus we hebben nooit geleerd dat "normaal" te gebruiken, maar het zou imo zo nuttig kunnen zijn...

Aan de andere kant kan ik ook heel zuur denken "doe gewoon lekker zelf je werk, we hebben gestemd dat jij de beslissingen moet nemen". Maar die beslissingen blijken maar wat vaak op basis van motieven genomen te worden die ver af staan van "wat is nu het beste voor het land en alle inwoners", dus dan is het misschien wel weer zinnig om gewoon eens (makkelijk en snel en veilig) te kunnen stemmen over wat "het volk" nu eigenlijk vindt.

En dan dus niet de circle jerk van de luide roeptoeters die onze media creëert/in stand houdt, waardoor de meest gepolariseerde stemmen de meeste aandacht krijgen.
Geen idee of dat evt extraparlementaire kabinet gaat werken, maar dat kamerleden dan niet meer met de partij hoeven mee te stemmen vind ik eigenlijk wel een prima idee
pi_201561794
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik stel me voor dat dat gaat over het eigen biertopic?
Dat nu wel echt dood is -O-
pi_201561802
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Had je maar een abo moeten nemen :D

Is niet elk topic eik gewoon dood?
pi_201561812
Dit niet
pi_201561823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Had je maar een abo moeten nemen :D

Is niet elk topic eik gewoon dood?

En wat een diepe vraag......
pi_201561830
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:19 schreef Vanyel het volgende:
Dit niet
Nee maar dit en een enkel SHO topic is ook alles wat ik nog volg. En die SHO topics kan ik elders ook volgen... Als ik me buiten mijn eigen krappe MyAT waag is het :') :') :') :')
pi_201561862
Goedemorgen :*

Morgen teamdag (betaald escape room en eten op 'n landgoed) en daarna, ons eerste post-corona uitje: naar het theater voor cabaretvoorstelling van Alex Ploeg. En zaterdag op vakantie naar Oostenrijk en daar op bezoek bij familievan m'n vriend (leuke familie z'n neef) (omgeving Linz, iemand tips?).

En ik heb mijn ring uitgezocht voor de bruiloft *O*

Dus ik ben best content momenteel.
pi_201561898
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Nee joh, 3 weken geen reactie in een topic is niks. Zo lang je topic niet van de pagina valt (na 1 maand), blijft hij gelezen worden.
Spoilers!
pi_201561911
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemorgen :*

Morgen teamdag (betaald escape room en eten op 'n landgoed) en daarna, ons eerste post-corona uitje: naar het theater voor cabaretvoorstelling van Alex Ploeg. En zaterdag op vakantie naar Oostenrijk en daar op bezoek bij familievan m'n vriend (leuke familie z'n neef) (omgeving Linz, iemand tips?).

En ik heb mijn ring uitgezocht voor de bruiloft *O*

Dus ik ben best content momenteel.
Dat snap ik O+ klinkt ook allemaal erg fijn.

Had je de ring snel gevonden?
pi_201562008
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:09 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ahja, dat we verkiezingen houden, dat de meerderheid zegt "A" en dat we dan overleg gaan houden of B en C dan niet samen het beste idee zijn? En dat we dan de doelen van B niet doen, en die van C ook niet, maar dat we dan afspraken maken dat we 4 jaar lang precies niet gaan doen wat die doelen waren maar er steeds een mix van maken die dan achteraf eigenlijk volledig is opgesteld door beroeps belangenbehartigers van E F G H en J.
En dat dan naar Zwitsers model niet alleen over de bestuurders, ,maar ook over ieder ander maatschappelijk relevant onderdeel.
En dan op basis daarvan zo veel mogelijk commitment vastleggen in langlopende niet eenzijdig opzegbare verdragen of afgedragen bevoegdheden aan organen die niet worden bestuurd door ons eigen gezag.
Ja succesvolle tactiek...
pi_201562063
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:34 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ahja, dat we verkiezingen houden, dat de meerderheid zegt "A" en dat we dan overleg gaan houden of B en C dan niet samen het beste idee zijn? En dat we dan de doelen van B niet doen, en die van C ook niet, maar dat we dan afspraken maken dat we 4 jaar lang precies niet gaan doen wat die doelen waren maar er steeds een mix van maken die dan achteraf eigenlijk volledig is opgesteld door beroeps belangenbehartigers van E F G H en J.
En dat dan naar Zwitsers model niet alleen over de bestuurders, ,maar ook over ieder ander maatschappelijk relevant onderdeel.
En dan op basis daarvan zo veel mogelijk commitment vastleggen in langlopende niet eenzijdig opzegbare verdragen of afgedragen bevoegdheden aan organen die niet worden bestuurd door ons eigen gezag.
Ja succesvolle tactiek...
Is dat hoe het gaat in Zwitserland?
pi_201562141
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat snap ik O+ klinkt ook allemaal erg fijn.

Had je de ring snel gevonden?
Op zich wel. Mijn vriend wil een horloge dus die is eerst uitgezocht en daarna heb ik 'n ring gezocht die qua kleuren daar bij past en toen was de ring zo gevonden, het is ook geen officiële trouwring oid maar gezien mijn vriend ook n horloge neemt, doen we 't sowieso niet zo traditioneel allemaal. :+
pi_201562143
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Is dat hoe het gaat in Zwitserland?
Nee daar gaan ze per onderwerp nog eens stemmen. Maar dit is Nederland, dus dan doen we dat op zijn Nederlands.
En gaan we er dus van uit dat we niet doen wat de meerderheid kiest, maar gaan we overleggen of anderen dat niet meter kunnen doen.
pi_201562158
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:46 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee daar gaan ze per onderwerp nog eens stemmen. Maar dit is Nederland, dus dan doen we dat op zijn Nederlands.
En gaan we er dus van uit dat we niet doen wat de meerderheid kiest, maar gaan we overleggen of anderen dat niet meter kunnen doen.
Aah, klinkt logischer ja :D
pi_201562193
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:51 schreef gcjoel het volgende:

Mijne net op tijd verlengd zojuist *O*
Hebben we hier allemaal rond dezelfde tijd een abo genomen? _O-
Ik vanwege een oervervelende flapdrol in de slowchat destijds.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201562234
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Was ook mijn reden :D
pi_201562240
quote:

[..]
Namen en rugnummers Isa, namen en rugnummers... :7

pi_201562302
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben ook benieuwd of dat restaurant in utrecht ook een deel van de 2 ton crowdfunding aan hun buren gaan geven die maandag en gisteren niet open konden. Ze hebben al 180.000 overheidssteun. En misschien kunnen ze van het geld het restaurant ook rolstoeltoegankelijk maken.
Oh, ze sloten al heel lang een bepaalde groep mensen uit. Zelf. Zonder dwang van de overheid? :') x10
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201562310
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

Namen en rugnummers Isa, namen en rugnummers... :7

[ afbeelding ]
Je denkt toch niet dat ik mijn geheugenopslagcapaciteit gebruik voor het onthouden van een nitwit's naam?
pi_201562332
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh, ze sloten al heel lang een bepaalde groep mensen uit. Zelf. Zonder dwang van de overheid? :') x10
Het verbaast je nog?
  woensdag 29 september 2021 @ 11:06:29 #158
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201562353
quote:

[..]
Er was toen een onwijs irritante advertentie die je amper weg kon klikken. _O-
pi_201562363
ik kan geen abo, want je kan alleen met ideal betalen, en dat heb ik niet meer.....
pi_201562619
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:07 schreef Jagärtrut het volgende:
ik kan geen abo, want je kan alleen met ideal betalen, en dat heb ik niet meer.....
Maar dan kan iemand hier jou toch een abo “geven” en betaal je die terug? Laat maar weten hoor
pi_201562630
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Je kunt wel storten op Danny's rekening, dan activeert hij handmatig je abo.
Spoilers!
pi_201563133
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:02 schreef Isabeau het volgende:

Je denkt toch niet dat ik mijn geheugenopslagcapaciteit gebruik voor het onthouden van een nitwit's naam?
Wat een mooie zin O+ :D
pi_201563153
Ik dacht dat ik een kruisje zette bij de goedkoopste abbo, want ik wil geen reclame en best FOK! steunen (welk beleid bedoel je @fietsie?) maar toen bleek ik het fullabbo te hebben.
Maar jongens en meisjes wat kost dat nou helemaal :?
pi_201563162
En we gaan straks naar de TT over Frida Kahlo O+
Als ik nog eens een kinT krijg noem ik het Frida. Of Kahlo :D
pi_201563191
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:05 schreef Blues het volgende:
En we gaan straks naar de TT over Frida Kahlo O+
Als ik nog eens een kinT krijg noem ik het Frida. Of Kahlo :D
Daarom heet de nieuwe dochter van Marcel van Roosmalen en Eva Hoeke Frida
pi_201563222
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:07 schreef Kaatje1 het volgende:

Daarom heet de nieuwe dochter van Marcel van Roosmalen en Eva Hoeke Frida
Nou ook naar Frida Boccara :D
Daar zat Marcel steeds over te spoileren in zijn Krokante Leesmap podcast. Lieten ze steeds stukjes Mille Chansons of hoe schrijf je dat, mijn Frans is 0, dat lied van haar horen _O-
Overigens een hilarisch grappige podcast die niet echt 'ergens' over gaat en daarom zo heerlijk luistervoer is O+
pi_201563301
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:30 schreef sigme het volgende:

[..]
Madeira? Ik ben er nooit geweest, maar voor zover ik weet is het daar altijd rond de 20oC en het schijnt erg mooi te zijn. Favoriete bestemming van @:greys toch?
Madeira is prachtig O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201563306
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:05 schreef Blues het volgende:
Ik dacht dat ik een kruisje zette bij de goedkoopste abbo, want ik wil geen reclame en best FOK! steunen (welk beleid bedoel je @:fietsie?) maar toen bleek ik het fullabbo te hebben.
Maar jongens en meisjes wat kost dat nou helemaal :?
Voor iets wat aan elkaar hangt van casual homofobie, vanzelfsprekende vrouwenhaat en racisme, waar niet de wens bestaat om daar ook maar iets tegen te doen, waar moderatoren niets mogen omdat elke klik er 1 is, waar admins en eigenaren niet thuis geven omdat ze zelf dat "beleid" belichamen, is elke cent er 1 te veel.
pi_201563381
Door bovenstaand is elk inhoudelijk nut van het forum ook nog eens kapot gemaakt imo. In elk serieus komen the usual creecrees roeptoeteren en het topic om zeep helpen en dat kan dan allemaal blijven staan... :?
pi_201563438
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:09 schreef Blues het volgende:

[..]
Nou ook naar Frida Boccara :D
Daar zat Marcel steeds over te spoileren in zijn Krokante Leesmap podcast. Lieten ze steeds stukjes Mille Chansons of hoe schrijf je dat, mijn Frans is 0, dat lied van haar horen _O-
Overigens een hilarisch grappige podcast die niet echt 'ergens' over gaat en daarom zo heerlijk luistervoer is O+
En ik begreep van Eva dat het om Kahlo ging. Fijn dat ze overeenstemming hadden.

Cent Mille Chansons...lied bij de uitvaart van mijn moeder.
pi_201563466
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

Voor iets wat aan elkaar hangt van casual homofobie, vanzelfsprekende vrouwenhaat en racisme, waar niet de wens bestaat om daar ook maar iets tegen te doen, waar moderatoren niets mogen omdat elke klik er 1 is, waar admins en eigenaren niet thuis geven omdat ze zelf dat "beleid" belichamen, is elke cent er 1 te veel.
Is elke post er één teveel als je het zo stelt en vind ;)
pi_201563481
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:24 schreef Kaatje1 het volgende:

En ik begreep van Eva dat het om Kahlo ging. Fijn dat ze overeenstemming hadden.

Cent Mille Chansons...lied bij de uitvaart van mijn moeder.
Het ging om die naam denk ik als ik terug denk aan weken dat liedje heel even laten horen out of the blue in die podcast :D

Ja mooi nr.
Iemand noemde haar stem er één die doet denken aan een donkere waterval.
pi_201563503
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Is elke post er één teveel als je het zo stelt en vind ;)
Vind ik ook :Y Maar het is iig niet goedkeuren/aanmoedigen door te stemmen met mijn portemonnee. Dat geld gaat lekker naar organisaties die iig proberen onderdeel te zijn van de oplossing.
  woensdag 29 september 2021 @ 12:38:42 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201563598
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Vind ik ook :Y Maar het is iig niet goedkeuren/aanmoedigen door te stemmen met mijn portemonnee. Dat geld gaat lekker naar organisaties die iig proberen onderdeel te zijn van de oplossing.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201563611
quote:
9s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:38 schreef Molo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik ben superfan van Christelijke normen en waarden :Y ik sta achter deze keus!
  woensdag 29 september 2021 @ 12:44:25 #176
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201563656
quote:
9s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:38 schreef Molo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Niks mis met intelligente christenen.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 29 september 2021 @ 12:47:47 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201563683
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:44 schreef Bramito het volgende:

[..]
Dat ben ik met jou eens ja :Y
pi_201563685
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:44 schreef Bramito het volgende:

[..]
  woensdag 29 september 2021 @ 12:49:27 #179
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201563710
quote:
Not trolling
Siesta & Fiesta!
pi_201563718
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:49 schreef Bramito het volgende:

[..]
Not trolling
Ah, het kwam op mij een beetje over als niets mis met vierkante cirkels :D
pi_201563735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
_O-
  woensdag 29 september 2021 @ 12:52:25 #182
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201563749
quote:

[..]
It is all in the eye of the beholder.
Siesta & Fiesta!
pi_201563758
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:52 schreef Bramito het volgende:

[..]
It is all in the eye of the beholder.
In deze zeker waar :Y

(kak, sorry mod, verstuurde dit eerst als melding :D )
pi_201563795
CUL heeft geen mod meer :+
pi_201563804
Hoe kan dat nou! Zoveel leuke betrokken en actieve users die hier toch al veel tijd doorbrengen :?

Dit frappeert mij hoogst.
  woensdag 29 september 2021 @ 13:03:07 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201563866
quote:

[..]
Waarom zou er iets mis zijn met intelligente christenen?

Los van Hugo de Jonge wmb
pi_201563870
Goedemiddag :O Ik geloof dat ik een structureel gebrek aan totale energie en fut en zin in dingen doen aan het opbouwen ben :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201563886
Ik vind vandaag kut.

Einde dienstmededeling.
pi_201563894
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe kan dat nou! Zoveel leuke betrokken en actieve users die hier toch al veel tijd doorbrengen :?

Dit frappeert mij hoogst.
Ja, heel gek. En het is ook nog zo'n leuke organisatie waarbij er goed naar elkaar geluisterd wordt.
pi_201563917
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Waarom zou er iets mis zijn met intelligente christenen?

Los van Hugo de Jonge wmb
Ja, imo, hoe intelligent kun je zijn als je in een god gelooft?

If there really was a god here, shed have raised a hand by now, ditdat.
  woensdag 29 september 2021 @ 13:07:14 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201563924
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:03 schreef PdeHoog het volgende:
Goedemiddag :O Ik geloof dat ik een structureel gebrek aan totale energie en fut en zin in dingen doen aan het opbouwen ben :{
Ik heb een studiedag ingelast en daar extra opvang voor geregeld. En uiteindelijk de ochtend liggen tukken om bij te slapen.
Beter zijn komende opdrachten weer vrij makkelijk er doorheen te jochelen :') :') :')

Goed bezig Molo :')

Koffie en matige quiche nu eerst
pi_201563926
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:04 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind vandaag kut.

Einde dienstmededeling.
:*
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, heel gek. En het is ook nog zo'n leuke organisatie waarbij er goed naar elkaar geluisterd wordt.
  woensdag 29 september 2021 @ 13:08:05 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201563935
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hangt van de definitie van intelligentie en god af I guess :+

Ik vind er weinig verkeerds aan iig. Als afvallige zijnde overigens
pi_201564178
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb een studiedag ingelast en daar extra opvang voor geregeld. En uiteindelijk de ochtend liggen tukken om bij te slapen.
Beter zijn komende opdrachten weer vrij makkelijk er doorheen te jochelen :') :') :')

Goed bezig Molo :')

Koffie en matige quiche nu eerst
Ik geloof dat ik eerder baat zou hebben bij een maand vakantie of zo :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201564192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 12:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ja, hier ben ik het an sich mee eens, maar het is maar één zijde van de medaille. Fok is ook voor mij contact met mensen als ik even contact met mensen wil. En dat hoeven niet per se mensen te zijn die ik irl ken, al is het hier wel heel mooi dat ook daar in wordt voorzien. Ik wil dat contact gewoon niet kwijt en daarom wil ik dat Fok blijft voortbestaan.
  woensdag 29 september 2021 @ 13:32:50 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201564280
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, hier ben ik het an sich mee eens, maar het is maar één zijde van de medaille. Fok is ook voor mij contact met mensen als ik even contact met mensen wil. En dat hoeven niet per se mensen te zijn die ik irl ken, al is het hier wel heel mooi dat ook daar in wordt voorzien. Ik wil dat contact gewoon niet kwijt en daarom wil ik dat Fok blijft voortbestaan.
Fok staat voor mij ook idd los van de Fokcontacten.
Danny en crew kan me aan mijn reet roesten. Een gedeelte van de gebruikers vind ik fijne lui en blij met de contacten, discussies, domme humor etc etc
pi_201564538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn favo dooddoener is tegenwoordig "Hitler regelde ook mooie snelwegen" :D Petty, i know.

SPOILER
pi_201564648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Ik geloof dat ik eerder baat zou hebben bij een maand vakantie of zo :{
Een maand vakantie en een jaar slaap en of het aub kan stoppen met tochten in de universiteitsbibliotheek.
  woensdag 29 september 2021 @ 14:00:04 #199
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201564695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja… hoe intelligent kun je zijn als je denkt dat het ene het andere uitsluit?

Intelligente christenen, want daar ging het om, zijn in mijn ervaring sociaal begaan en beleefd. Ze verkondigen hun geloof niet en hebben een eigen interpretatie. Niks mis mee.
Siesta & Fiesta!
pi_201564749
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:00 schreef Bramito het volgende:

[..]
Mja… hoe intelligent kun je zijn als je denkt dat het ene het andere uitsluit?

Intelligente christenen, want daar ging het om, zijn in mijn ervaring sociaal begaan en beleefd. Ze verkondigen hun geloof niet en hebben een eigen interpretatie. Niks mis mee.
Ja, maar ondertussen geloven ze in iets wat imo gelijk staat aan Sneeuwwitje. Met het verschil dat de verhalen van de broeders Grimm niet gebruikt worden om anderen te onderdrukken en zichzelf te verrijken.

NIks mis met religieus zijn, iedereen heeft iets anders dat hen de dag door helpt, voor de een is het drugs, voor de ander een of meerdere goden, helemaal prima, maar hou het uit de politiek en besluitvorming en alles wat bepalend is. Net als we met alle andere sprookjes doen.
  woensdag 29 september 2021 @ 14:04:31 #201
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201564755
Ik denk dat het dan idd sevilla wordt ofzo..mn familie daar maar opzoeken.. ^O^
pi_201564977
Mijn (niet dringende) afspraak belde een half uur geleden af. Moest met de fiets komen en het werd noodweer.
Noodwattes?

Inmiddels is het licht buiten uitgegaan, en wordt er een mooie show van beeld, beweging en geluid gegeven :')
  woensdag 29 september 2021 @ 14:23:16 #203
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201565018
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja, maar ondertussen geloven ze in iets wat imo gelijk staat aan Sneeuwwitje. Met het verschil dat de verhalen van de broeders Grimm niet gebruikt worden om anderen te onderdrukken en zichzelf te verrijken.

NIks mis met religieus zijn, iedereen heeft iets anders dat hen de dag door helpt, voor de een is het drugs, voor de ander een of meerdere goden, helemaal prima, maar hou het uit de politiek en besluitvorming en alles wat bepalend is. Net als we met alle andere sprookjes doen.
Antivaxers, aluhoedjes, waarzeggers e.d. mogen ook gewoon stemmen. Ik geloof niet dat intelligente christenen zich in het dagelijks leven bezighouden met het onderdrukken van anderen. Ik heb het dan over mensen die ik ken hè…
Siesta & Fiesta!
pi_201565048
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn (niet dringende) afspraak belde een half uur geleden af. Moest met de fiets komen en het werd noodweer.
Noodwattes?

Inmiddels is het licht buiten uitgegaan, en wordt er een mooie show van beeld, beweging en geluid gegeven :')
Ik keek even op buienradar en bij jullie zit wel even een heftig buitje zo te zien. Hier gaat ie weer net langs -O-
pi_201565059
Ow en jongens ik ben toch wel trots *O* we hebben (ruim) 2000 flessen bier verkocht in 5 weken tijd *O*
pi_201565061
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:23 schreef Bramito het volgende:

[..]
Antivaxers, aluhoedjes, waarzeggers e.d. mogen ook gewoon stemmen. Ik geloof niet dat intelligente christenen zich in het dagelijks leven bezighouden met het onderdrukken van anderen. Ik heb het dan over mensen die ik ken hè…
Ik bedoel niet stemmen, iedereen mag stemmen, ik vind alleen wel dat het geen grondslag zou mogen zijn voor een politieke partij. Ook weer glijdend vlak, ik weet het :@
  woensdag 29 september 2021 @ 14:34:27 #207
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201565196
Nogal vrijheid beperkend…. Christenen zijn over het algemeen niet (meer :P ) gewelddadig in onze regio. De inteligente christenen willen over het algemeen, zover ik weet, ook geen SGP toestanden. Ze kunnen dus best een partij hebben, zeker als de dieren er ook één hebben. Toch?
Siesta & Fiesta!
  woensdag 29 september 2021 @ 14:36:46 #208
63722 z80
I fink you freaky
pi_201565233
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik bedoel niet stemmen, iedereen mag stemmen, ik vind alleen wel dat het geen grondslag zou mogen zijn voor een politieke partij. Ook weer glijdend vlak, ik weet het :@
Het cda verbieden. Krijgen we een vvd (partij voor de rijken en zakenlui) en de ps (de tegen partij). Aangevuld met groenen (die geen windmolens en zonnepanelen in hun achtertuin willen) en een parrij voor de dieren (die de mens op een tweede plek zet).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201565303
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:34 schreef Bramito het volgende:
Nogal vrijheid beperkend…. Christenen zijn over het algemeen niet (meer :P ) gewelddadig in onze regio. De inteligente christenen willen over het algemeen, zover ik weet, ook geen SGP toestanden. Ze kunnen dus best een partij hebben, zeker als de dieren er ook één hebben. Toch?
Waarom moet je een eigen partij hebben als je geen voorkeursbehandeling verwacht obv juist dat waarmee je jezelf als partij onderscheidt?

Voorkeursbehandeling is een beetje onhandig gekozen woord, maar ik weet even geen beter woord. Je wil je toch daarop onderscheiden, juist omdat je voor die doelgroep de belangen beter wil behartigen?

Als je christelijke waarden wil naleven kun je daarmee bij vrij veel partijen terecht, dan hoef je daar niet perse een christelijke grondslag voor in je statuten op te nemen.

[ Bericht 17% gewijzigd door DancingPhoebe op 29-09-2021 14:47:01 ]
  woensdag 29 september 2021 @ 14:48:28 #210
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201565400
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Waarom moet je een eigen partij hebben als je geen voorkeursbehandeling verwacht obv juist dat waarmee je jezelf als partij onderscheidt?
Tegenstand bieden aan anderen die dat wel verwachten? Het is maar een beginsel hè. Nu moeten we niet gaan doen alsof de pvda nog steeds de partij van de arbeider is, of dat D66 de perfecte democraten zijn. Maar het is duidelijk, je bent niet into christenen. Mag gewoon.
Siesta & Fiesta!
pi_201565409
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:48 schreef Bramito het volgende:

[..]
Tegenstand bieden aan anderen die dat wel verwachten? Het is maar een beginsel hè. Nu moeten we niet gaan doen alsof de pvda nog steeds de partij van de arbeider is, of dat D66 de perfecte democraten zijn. Maar het is duidelijk, je bent niet into christenen. Mag gewoon.
Niet into religieuzen :Y

Dat veel partijen niet zijn wat ze pretenderen te zijn is ook waar, maar een heel ander gesprek. Ben ik ook niet into.
  woensdag 29 september 2021 @ 14:50:09 #212
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201565417
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Voorkeursbehandeling is een beetje onhandig gekozen woord, maar ik weet even geen beter woord. Je wil je toch daarop onderscheiden, juist omdat je voor die doelgroep de belangen beter wil behartigen?

Als je christelijke waarden wil naleven kun je daarmee bij vrij veel partijen terecht, dan hoef je daar niet perse een christelijke grondslag voor in je statuten op te nemen.
Hé jij speelt vals!

Hoe erg is het nou eigenlijk als ze dat wel in hun statuten opnemen?
Siesta & Fiesta!
pi_201565479
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dit, en onderwijs.
pi_201565483
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:50 schreef Bramito het volgende:

[..]
Hé jij speelt vals!

Hoe erg is het nou eigenlijk als ze dat wel in hun statuten opnemen?
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Ik vind het niet in lijn met bovenstaand en daarom hoogst ongepast.
pi_201565490
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dit, en onderwijs.
VOORAL ook onderwijs eigenlijk ja :Y
  woensdag 29 september 2021 @ 14:58:24 #216
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201565501
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:04 schreef Barreltje het volgende:
Ik denk dat het dan idd sevilla wordt ofzo..mn familie daar maar opzoeken.. ^O^
Vanaf daar schijn je ook vrij makkelijk de trein naar het strand te kunnen pakken.
Dus als het weer ineens nog mooier is dan verwacht is dat ook een optie O+
  woensdag 29 september 2021 @ 15:01:29 #217
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201565551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Ik vind het niet in lijn met bovenstaand en daarom hoogst ongepast.
Allen worden gelijk behandeld, maar ze mogen geen politieke partij hebben? Wtf? Dit moet die mogelijkheid beschermen, niet beperken.
Siesta & Fiesta!
pi_201565578
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:01 schreef Bramito het volgende:

[..]
Allen worden gelijk behandeld, maar ze mogen geen politieke partij hebben? Wtf? Dit moet die mogelijkheid beschermen, niet beperken.
Ja, ik lees het nog een keer terug en eigenlijk heb je gelijk en is artikel 1 zo'n beetje het slechtste argument wat er is, met neme omdat er ook politieke overtuiging in genoemd staat :D
pi_201565580
Nee religieuse beginselen mogen niet ten grondslag liggen aan wet- en regelgeving van een seculier land.

Dus prachtig als je een partij start op basis van het christendom, maar met het argument "dan vieren we een sprookje uit een slecht overgeschreven perkamentrol die door middeleeuwse heersers is verheven tot feit met als doel wereldlijke heerschappij" is geen reden voor vrij op 1e kerstdag.

En even voor de duidelijkheid, dat is wat anders dan:
"Omdat massaal een vrije dag wordt opgenomen voor het vieren van een sprookje uit een slecht overgeschreven perkamentrol die door middeleeuwse heersers is verheven tot feit met als doel wereldlijke heerschappij" zijn er structureel te weinig mensen om efficiënt te kunnen werken, dus maken we er maar een collectieve vrije dag van.
Die vrije dag blijft heus mogelijk, maar niet met religie als grondslag.

[ Bericht 18% gewijzigd door fietsie op 29-09-2021 15:09:46 ]
pi_201565596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:04 schreef fietsie het volgende:
Nee religieuse beginselen mogen niet ten grondslag liggen aan wet- en regelgeving van een seculier land.

Artikel Fiets dan :Y
  woensdag 29 september 2021 @ 15:10:33 #221
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201565650
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Artikel Fiets dan :Y
Als die religieuze beginsellen een deel van de cultuur zijn, wat doen we dan? Hebben we sowieso veel van die wetten?
Siesta & Fiesta!
pi_201565698
quote:
’Captain Kirk gaat de ruimte in met raket Jeff Bezos’
*O*
pi_201565711
Hé, ik begrijp dat de stellige overtuiging van VVD'ers dat de markt alle problemen zou oplossen geen sprookje is. Dus dan is het een feit.
Tevens zal het idee van socialisten dat mensen het liefste alles zouden delen ook geen sprookje zijn, dus dat is dan ook een feit.
Hmm, wat hebben we nog meer. FvD denkt dat we op de snelweg moeten racen. Geen sprookje.

Hebben jullie eigenlijk enig idee wat de grondslagen zijn van alle idealen als je niet naar god kan wijzen en het afdoen als sprookje? Het Grote Eigen Gelijk ofzo?
pi_201565718
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:10 schreef Bramito het volgende:

[..]
Als die religieuze beginsellen een deel van de cultuur zijn, wat doen we dan? Hebben we sowieso veel van die wetten?
Lekker cultureel uiting geven aan je religie, maar niet in een politieke partij.
pi_201565722
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:10 schreef Bramito het volgende:

[..]
Verbieden! Met de grond gelijk maken! Geloven doe je maar achter de voordeur. En dan alleen maar heel stilletjes.
pi_201565747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Lekker cultureel uiting geven aan je religie, maar niet in een politieke partij.
Socialisten, liberalen, die mogen wel een partij maken op basis van hun "overtuiging" want hun overtuiging is geen geloof. Maar stel dat ze dan voor een vrije zondag zijn, moet dat dan toch verboden worden want daaar zit stiekem de bijbel achter? Of zaterdag, want dan is het ook de bijbel of de thora. Of vrijdag, want koran.
pi_201565750
quote:
6s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:17 schreef sigme het volgende:

[..]
Verbieden! Met de grond gelijk maken! Geloven doe je maar achter de voordeur. En dan alleen maar heel stilletjes.
Oow dat kan ook prima achter 1 centrale voordeur.
Maar wel een voordeur waarvoor dezelfde belastingen, heffingen, gemeentelijke en provinciale lasten gelden als andere voordeuren, die ook onder de vermogens- en andere belastingen valt en waarvan de organisatie ook de bezittingen laat taxeren en er over afdraagt.

En dan hebben we het nog niet eens over toegang tot de gemeentelijke basisadministratie of het "respecteren van zondagsrust", terwijl we op zaterdag alles mogen, maar dan een andere religie daarmee niet honoreren, en dat gaat ver (ik kwam het onlangs nog tegen in werk-communicatie, die ook niet meer digitaal op zondag zou mogen worden verzonden).

[ Bericht 9% gewijzigd door fietsie op 29-09-2021 15:27:10 ]
pi_201565842
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Socialisten, liberalen, die mogen wel een partij maken op basis van hun "overtuiging" want hun overtuiging is geen geloof. Maar stel dat ze dan voor een vrije zondag zijn, moet dat dan toch verboden worden want daaar zit stiekem de bijbel achter? Of zaterdag, want dan is het ook de bijbel of de thora. Of vrijdag, want koran.
Rare vergelijkingen, maar nee.
pi_201565874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Rare vergelijkingen, maar nee.
Ok, dus het is alleen een partij op religieuze grondslag (die verboden zou moeten worden) als er in het partijprogramma staat dat het een partij op religieuze grondslag is?
pi_201565904
quote:
5s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:30 schreef sigme het volgende:

[..]
Ok, dus het is alleen een partij op religieuze grondslag (die verboden zou moeten worden) als er in het partijprogramma staat dat het een partij op religieuze grondslag is?
Nah daar kan vast iemand een Excel voor bouwen die op basis van een downloadfunctie met bevolkingsstatistieken een verlof-behoefte-per-weekdag-in-het-jaar kan berekenen met draaitabelletjes enzo, eventueel te uploaden naar PowerBI voor de meer tomaat georienteerden onder ons :P
pi_201565918
quote:
5s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:30 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja.
pi_201566094
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
De paashaas, volgens mijn kind.
Ik heb het hem niet eens wijsgemaakt, hij kwam er helemaal zelf mee.
Mijn moederhart gloeide van trots :@
pi_201566122
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:34 schreef Bramito het volgende:
Bepaal jij dan wat intelligent is?

Ik gok dat de gemiddelde SGP'er zichzelf toch ook best een slimmerd vindt.
pi_201566134
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb het hem niet eens wijsgemaakt, hij kwam er helemaal zelf mee.

Dit denk je natuurlijk maar, je leeft gewoon dusdanig seculier dat dat in zn hele zijn gesijpeld is.
  woensdag 29 september 2021 @ 16:17:30 #235
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201566351
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bepaal jij dan wat intelligent is?

Ik gok dat de gemiddelde SGP'er zichzelf toch ook best een slimmerd vindt.
Ja natuurlijk bepaal ik dat, dat doen we allemaal. Iemand wel of niet Intelligent vinden is gewoon een waarde oordeel. Dat was verder wat mij betreft ook het uitgangspunt: intelligente christenen in mijn ervaring.
Siesta & Fiesta!
pi_201566352
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja.
Ok, dus of Pieter Omzigt zich mag aanbieden als volksvertegenwoordiger, en of mensen Omzigt zouden mogen willen hebben als volksvertegenwoordiger, hangt af van of hij wel of niet op een lijst staat waar een partij aan verbonden is die een programma heeft waarin de bijbel wordt genoemd.

Apart wel. Ik denk dat het mensen vrij zou moeten staan om iemand naar voren te schuiven als hun vertegenwoordiger, ongeacht of iemand anders delen van hun programma afkeurt.
pi_201566418
Ik vind dat in een democratie iedereen het recht heeft om zich met politiek bezig te houden. Als er mensen zijn die jou als volksvertegenwoordiger willen en op jou stemmen, dan heb je blijkbaar politiek bestaansrecht. Zo simpel is het in mijn ogen. En zo komen er dus mensen in de politiek die ík daar helemaal niet wil zien, die wat mij betreft zsm weer op mogen hoepelen. Maar dat is geen democratie, alleen maar naar mij (of DP, of Bramito, of fietsie etc) luisteren.

Maar deep down ben ik eigenlijk ook al geen fan van democratie. Maar dat is nou eenmaal het systeem waarvoor 'we' ooit gekozen hebben.
pi_201566430
@sigme: Als je het mij vraagt zouden mensen helemaal niet op Pieter OmtOmtOmtOmtzigt moeten mogen stemmen :D

En ja op je vraag. De bijbel, of welk geloofsboek dan ook heeft imo geen plek in NL politiek.
pi_201566437
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:23 schreef Isabeau het volgende:

Maar deep down ben ik eigenlijk ook al geen fan van democratie. Maar dat is nou eenmaal het systeem waarvoor 'we' ooit gekozen hebben.
Heb je een beter idee?

Ik vind het ook een krakkemikkig idee, maar ik sta wel achter het uitgangspunt dat het de minste slechte oplossing is.
pi_201566447
quote:
5s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:25 schreef sigme het volgende:

[..]
Heb je een beter idee?

Ik vind het ook een krakkemikkig idee, maar ik sta wel achter het uitgangspunt dat het de minste slechte oplossing is.
Allemaal naar DP luisteren natuurlijk!
pi_201566466
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:sigme: Als je het mij vraagt zouden mensen helemaal niet op Pieter OmtOmtOmtOmtzigt moeten mogen stemmen :D

En ja op je vraag. De bijbel, of welk geloofsboek dan ook heeft imo geen plek in NL politiek.
Was ik een lettertje kwijt? Ik vind het echt net zo'n onmogelijke naam als die van die Balkenenenende.
Ik denk dat het beter is als alle dansende phoebes hun vertegenwoordiger vrij mogen kiezen, ook eentje die alle andere dansende phoebes principieel onverkiesbaar achten.
pi_201566481
quote:
5s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:25 schreef sigme het volgende:

Heb je een beter idee?

Een soort van geniocracy/meritocracy vorm. Maar dan gaan de gele hesjes weer massaal de straat op :+
pi_201566486
Ik vind de idee van scheiding van kerk en staat toch vrij onlosmakelijk met zich meebrengen dat een politieke partij niet gestoeld hoort te zijn op een religie heur.
pi_201566535
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:27 schreef sigme het volgende:

[..]
Was ik een lettertje kwijt? Ik vind het echt net zo'n onmogelijke naam als die van die Balkenenenende.
Ik denk dat het beter is als alle dansende phoebes hun vertegenwoordiger vrij mogen kiezen, ook eentje die alle andere dansende phoebes principieel onverkiesbaar achten.
Wie de fuck heet er dan ook OmTzigt, dat alleen al!

Iedereen mag van mij verkiesbaar zijn. Maar obv de inhoud van je normen en waarden en waar je voor wil gaan staan. Niet hangend aan één van de vele geloven. Of aan iets wat verder ook onverenigbaar is met het gelijkheidsprincipe.
pi_201566537
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind de idee van scheiding van kerk en staat toch vrij onlosmakelijk met zich meebrengen dat een politieke partij niet gestoeld hoort te zijn op een religie heur.
Oh nee hoor, dat is dat idee echt helemaal niet!
Het idee is dat de regels die de staat uitvaardigt, geen zaken erkennen vanuit een religieuze redenering.
Dus bijvoorbeeld "hoofddoekje" mag door de staat niet gezien worden als "moslims", want de staat mag geen redeneringen toepassen die volgen uit een religieuze redenering. Vanuit de wet- en regelgeving moet je ervan uit gaan dat onder een hoofddoekje elke willekeurige burger kan schuilen.
  woensdag 29 september 2021 @ 16:35:58 #246
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201566564
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:29 schreef Vanyel het volgende:
De kerken hebben in Nederland geen politieke partijen. Ze zijn er officieel ook niet aan verbonden. Ze lobbyen natturlijk wel.
Siesta & Fiesta!
pi_201566567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Een soort van geniocracy/meritocracy vorm. Maar dan gaan de gele hesjes weer massaal de straat op :+
Dus alleen slimme en/of rijke mensen mogen verkiesbaar zijn en/of kiezen?
Hmm. Ik zie de aanlokkelijkheid maar ik hou het toch liever op 'iedereen'.
pi_201566593
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:35 schreef Bramito het volgende:

[..]
De kerken hebben in Nederland geen politieke partijen. Ze zijn er officieel ook niet aan verbonden. Ze lobbyen natturlijk wel.
Maar het zou wel mogen, want scheiding van kerk en staat betekent dat de staat zich niet brandt aan de vraag 'zit er een kerk achter'. Want wat is een kerk? Wanneer 'zit 'ie er achter'?

Destijds betekende invoering van scheiding kerk & staat vooral dat katholieken ook als staatsburger voor vol mee mochten doen. Of dat achteraf een goed plan was is discutabel natuurlijk.
pi_201566623
Komt er net een berichtje langs van een slachtoffer toeslagen affaire.
Zelf moest ze binnen 2 weken terugbetalen. Nu een app "het gaat dit jaar niet meer lukken, zal 2022 worden"
Woestmakend dit
pi_201566625
Ik vind dit een interessante discussie. Ik ben ineens niet zo zeker meer van mijn mening.

Mijn salade smaakt nergens naar.

En ik wil graag weten hoe ik tempeh moet marineren. Halp.

Dat was het. Doei.
Spoilers!
  woensdag 29 september 2021 @ 16:42:24 #251
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201566638
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Maar het zou wel mogen, want scheiding van kerk en staat betekent dat de staat zich niet brandt aan de vraag 'zit er een kerk achter'. Want wat is een kerk? Wanneer 'zit 'ie er achter'?

Destijds betekende invoering van scheiding kerk & staat vooral dat katholieken ook als staatsburger voor vol mee mochten doen. Of dat achteraf een goed plan was is discutabel natuurlijk.
Ik heb het zo begrepen dat het niet de bedoeling is dat de kerk een partij begint.
Volgens mij is er niet echt wetgeving over, maar ik kan me vergissen.
Siesta & Fiesta!
pi_201566678
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:36 schreef sigme het volgende:

Dus alleen slimme en/of rijke mensen mogen verkiesbaar zijn en/of kiezen?
Hmm. Ik zie de aanlokkelijkheid maar ik hou het toch liever op 'iedereen'.
Nee, intelligente en deskundige mensen. Niet rijk. Dat is een plutocracy. En in een geniocracy moet je ook een bepaalde intelligentie hebben om te mogen stemmen.

Maar ja, dan ga je je afvragen of de belangen van het arme, niet zo intelligente deel van de bevolking wel wordt behartigd. Dus ook onwenselijk.
pi_201566681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dit een interessante discussie. Ik ben ineens niet zo zeker meer van mijn mening.

Mijn salade smaakt nergens naar.

Dat was het. Doei.
Wat ik altijd doe met tempeh:
- Snij in blokjes
- Doe in ondiepe pan met 1 el ketjap, 1 tl sambal en 100 mL water per 100 g tempeh. Voeg evt ook gember (vers of poeder) toe
- Kook tot het water weg is
- Voeg een scheut olie toe en bak tot de randjes een beetje bruin worden

Dan hoef je niet te wachten tot de marinade ingetrokken is. En tempeh moet je eigenlijk toch stomen dus waarom niet meteen in de marinade stomen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 29-09-2021 16:50:27 ]
pi_201566737
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat ik altijd doe met tempeh:
- Snij in blokjes
- Doe in ondiepe pan met 1 el ketjap, 1 tl sambal en 100 mL water per 100 g tempeh. Voeg evt ook gember (vers of poeder toe)
- Kook tot het water weg is
- Voeg een scheut olie toe en bak tot de randjes een beetje bruin worden

Dan hoef je niet te wachten tot de marinade ingetrokken is. En tempeh moet je eigenlijk toch stomen dus waarom niet meteen in de marinade stomen. :P
Dat kan ik! Er komt geen deksel bij kijken neem ik aan?
Spoilers!
pi_201566754
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat kan ik! Er komt geen deksel bij kijken neem ik aan?
Geen deksel nodig inderdaad. Dan zou het water er ook niet zo makkelijk afkoken hè. :)
Ik doe het altijd in m'n grote koekenpan.
  woensdag 29 september 2021 @ 16:54:02 #256
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201566821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee, intelligente en deskundige mensen. Niet rijk. Dat is een plutocracy. En in een geniocracy moet je ook een bepaalde intelligentie hebben om te mogen stemmen.

Maar ja, dan ga je je afvragen of de belangen van het arme, niet zo intelligente deel van de bevolking wel wordt behartigd. Dus ook onwenselijk.
Meritocratie is ook kut. Dan krijg je een clubje dat gaat bepalen wie competent is. Zoiets hebben ze in China.
Siesta & Fiesta!
pi_201566873
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:54 schreef Bramito het volgende:

Meritocratie is ook kut. Dan krijg je een clubje dat gaat bepalen wie competent is. Zoiets hebben ze in China.
Eigenlijk wil ik gewoon een groep competente, intelligente mensen die de belangen van iedereen zo goed mogelijk proberen te behartigen, de welvaart eerlijk verdelen, goed voor planeet aarde zijn en voorstander van goed onderwijs en zorg. Met wetenschap en compassie hoog in het vaandel. Zoiets. Maar ja. Hoe kies je die mensen dan :+
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 17:02:36 #258
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201566931
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dat was het. Doei.
Ik bak de tempeh-reepjes altijd eerst goudbruin en laat ze op keukenpapier drogen. Ondertussen maak ik een marinade/bumbu die ik even wok en doe dan de tempeh erbij. Zal zo het recept van de marinade posten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 17:08:41 #259
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201566989
210929_61302_16329280155127230327871703703865.jpg

Ik gebruik trouwens een blok van 400 gram, dus halveer de ingrediënten. Genoeg voor meer dan 4 personen. Zeker als het een bijgerecht is. En wil je niet zo pittig, dan gewoon zaadjes en zaadlijsten verwijderen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201567011
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:25 schreef Sarabi het volgende:
Ow en jongens ik ben toch wel trots *O* we hebben (ruim) 2000 flessen bier verkocht in 5 weken tijd *O*
Niet slim om dit tijdens een discussie te posten :')
  woensdag 29 september 2021 @ 17:16:11 #261
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201567085
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
*O*
Siesta & Fiesta!
  woensdag 29 september 2021 @ 17:16:40 #262
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201567087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Eigenlijk wil ik gewoon een groep competente, intelligente mensen die de belangen van iedereen zo goed mogelijk proberen te behartigen, de welvaart eerlijk verdelen, goed voor planeet aarde zijn en voorstander van goed onderwijs en zorg. Met wetenschap en compassie hoog in het vaandel. Zoiets. Maar ja. Hoe kies je die mensen dan :+
Zo zie je maar weer, we hebben toch een god nodig.
Siesta & Fiesta!
pi_201567121
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:16 schreef Bramito het volgende:

Zo zie je maar weer, we hebben toch een god nodig.
The beginning is the end, the end is the beginning O+
pi_201567122
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:16 schreef Bramito het volgende:

[..]
*O*
;)

Ter vergelijking in het 1e jaar hebben we in totaal 2800 flessen verkocht.
pi_201567142
quote:

:D Ik had ge'liked om toch even aan te geven dat ik het super gaaf, geweldig en mooi vind voor jullie O+ En je was nog even bang dat jullie misschien toch te veel hadden gebrouwen (sp?) dit keer :P
pi_201567169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:D Ik had ge'liked om toch even aan te geven dat ik het super gaaf, geweldig en mooi vind voor jullie O+ En je was nog even bang dat jullie misschien toch te veel hadden gebrouwen (sp?) dit keer :P
Lief O+

En ja dat bang zijn blijft denk ik toch wel elke keer :@
De volgende keer nemen we weer een stap, dan brengen we 2 nieuwe biertjes tegelijkertijd uit dus dan weet je ook niet of dat juist tegen elkaar gaat werken.
pi_201567229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:23 schreef Sarabi het volgende:

Lief O+

En ja dat bang zijn blijft denk ik toch wel elke keer :@
De volgende keer nemen we weer een stap, dan brengen we 2 nieuwe biertjes tegelijkertijd uit dus dan weet je ook niet of dat juist tegen elkaar gaat werken.
Ik weet dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden, maar....kijk naar de in het verleden behaalde resultaten O+ Jullie doen het geweldig! Er zijn toch ook steeds meer winkels/cafe's die jullie bier verkopen? Dat is helemaal awesome. Een steeds groter wordende kring mensen die jullie bier kennen _O_

Of om het bij jullie bierthema te houden:
pi_201567305
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:34 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh nee hoor, dat is dat idee echt helemaal niet!
Het idee is dat de regels die de staat uitvaardigt, geen zaken erkennen vanuit een religieuze redenering.
Dus bijvoorbeeld "hoofddoekje" mag door de staat niet gezien worden als "moslims", want de staat mag geen redeneringen toepassen die volgen uit een religieuze redenering. Vanuit de wet- en regelgeving moet je ervan uit gaan dat onder een hoofddoekje elke willekeurige burger kan schuilen.
Van scheiding van kerk en staat is sprake wanneer de kerkelijke macht en staatkundige macht niet in dezelfde handen zijn en zij geen beslissende invloed op elkaar uitoefenen. Naar analogie kan dit begrip worden toegepast bij religies waar religieuze instituten geen "kerk" worden genoemd.

Ik vind, en ik begrijp dat dat discutabel is, een politieke partij die een religie uitdraagt (ook glijdend, CDA minder, SGP meer) toch wel neigen naar een kerkelijke macht. Zelfs als ze formeel niet de hand is die de kerk in haar macht heeft, dan wordt bij zo'n partij toch wel degelijk die invloed uitgeoefend.
  woensdag 29 september 2021 @ 17:42:13 #269
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201567343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]
;)

Ter vergelijking in het 1e jaar hebben we in totaal 2800 flessen verkocht.
Ik was totaal niet op de hoogte van jullie bezigheden. Ik wist wel dat jullie bier maken maar niet dat jullie het op zulke schaal maken en verkopen. Dat is toch bijna 1000 liter toch? Moet dit gaan groeien en full time werk worden?
Siesta & Fiesta!
  woensdag 29 september 2021 @ 17:46:30 #270
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201567384
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Van scheiding van kerk en staat is sprake wanneer de kerkelijke macht en staatkundige macht niet in dezelfde handen zijn en zij geen beslissende invloed op elkaar uitoefenen. Naar analogie kan dit begrip worden toegepast bij religies waar religieuze instituten geen "kerk" worden genoemd.

Ik vind, en ik begrijp dat dat discutabel is, een politieke partij die een religie uitdraagt (ook glijdend, CDA minder, SGP meer) toch wel neigen naar een kerkelijke macht. Zelfs als ze formeel niet de hand is die de kerk in haar macht heeft, dan wordt bij zo'n partij toch wel degelijk die invloed uitgeoefend.
Zo zien ze dat in Frankrijk bijvoorbeeld. Als we dat willen, moeten we stemmen en invoeren.
Siesta & Fiesta!
pi_201567393
Ik stem me suf Brammetje
pi_201567396
Museum was fijn O+
Lunch bij een eckte (denk ik) Viëtnamees was ook fijn O+

Straks ff teruglezen.
  woensdag 29 september 2021 @ 17:51:43 #273
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201567443
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik stem me suf Brammetje
Ik mag niet. Is best luxe, wel de mening niet de verantwoordelijkheid.
Siesta & Fiesta!
pi_201567466
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik weet dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden, maar....kijk naar de in het verleden behaalde resultaten O+ Jullie doen het geweldig! Er zijn toch ook steeds meer winkels/cafe's die jullie bier verkopen? Dat is helemaal awesome. Een steeds groter wordende kring mensen die jullie bier kennen _O_

Of om het bij jullie bierthema te houden:
[ afbeelding ]
Het is te hopen dat de winkels en horeca ook interesse hebben in de volgende bieren :Y dan komt het zeker goed.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:42 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik was totaal niet op de hoogte van jullie bezigheden. Ik wist wel dat jullie bier maken maar niet dat jullie het op zulke schaal maken en verkopen. Dat is toch bijna 1000 liter toch? Moet dit gaan groeien en full time werk worden?
Vorig jaar begonnen we met 150 liter en daarna 2x 500 liter.
Onze bock was nu voor het eerst 1000 liter :Y

Maar nee, het idee is niet om dit fulltime te gaan doen. We zouden het mooi vinden als we elk jaar zo'n 4 bieren uit kunnen brengen :)
En met de verdienste van het ene bier kan je dan het volgende bier brouwen. Onder de streep blijft er niets over, maar dat is niet erg. Het is al erg speciaal dat je je bier met iedereen kan delen.
pi_201567499
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:57 schreef Isabeau het volgende:

Ik denk en hoop dat de partij waar ik altijd op stem dit is.
Maar ja........... ook die kunnen dit ideaal niet waarmaken als ze aan in de regering komen denk ik.

Heb wel weer geleerd van je cratie-modellen die kende ik alle 2 en die ene van Bramito ook niet.
Dank je *G*

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 29-09-2021 18:20:54 ]
pi_201567504
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Het is te hopen dat de winkels en horeca ook interesse hebben in de volgende bieren :Y dan komt het zeker goed.
[..]
Vorig jaar begonnen we met 150 liter en daarna 2x 500 liter.
Onze bock was nu voor het eerst 1000 liter :Y

Maar nee, het idee is niet om dit fulltime te gaan doen. We zouden het mooi vinden als we elk jaar zo'n 4 bieren uit kunnen brengen :)
En met de verdienste van het ene bier kan je dan het volgende bier brouwen. Onder de streep blijft er niets over, maar dat is niet erg. Het is al erg speciaal dat je je bier met iedereen kan delen.
Goed bezig! Fijn he *G*
pi_201567778
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:08 schreef UIO_AMS het volgende:
[ afbeelding ]

Ik gebruik trouwens een blok van 400 gram, dus halveer de ingrediënten. Genoeg voor meer dan 4 personen. Zeker als het een bijgerecht is. En wil je niet zo pittig, dan gewoon zaadjes en zaadlijsten verwijderen.
Die klinkt heerlijk :9 Ik doe dit keer even de makkelijke versie van @Tele6, die past beter bij de nasi waar de tempeh bij of door moet. Die van jou maal ik zeker als ik de Indonesische kant op ga.
Ik ben benieuwd of mijn man tempeh accepteert als voedsel.

Leuk je hier te zien. Lees je vaker mee?
Spoilers!
pi_201567857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Goed bezig! Fijn he *G*
Yes *O* soms wel een beetje een eng idee, hoe snel het is gegaan.
Achja we gaan er van genieten, hoe lang het ook mag duren.
pi_201567870
Landbouwnieuws, ontwikkeling veestapel afgelopen 10 jaar.

Varkensstand: vooral grotere varkensbedrijven
Het aantal bedrijven in Nederland met varkens is sinds 2011 bijna gehalveerd van 6.500 naar 3.400 in 2021. Ondanks de afname schommelt het aantal varkens dat wordt gehouden al jaren rond de 12 miljoen.
Het gemiddeld aantal varkens per bedrijf verdubbelde bijna van 1.900 in 2011 naar 3.400 in 2021.

Rund gelijk, geit meer, kip lichtjes minder; schaap daalt
De rundveestapel bleef met 3,8 miljoen nagenoeg gelijk.
De laatste twee decennia is het aantal melkgeiten bijna vervijfvoudigd, nu zo'n 482.000.
Het aantal schapen daalde naar 848.000.
De omvang van de kippenstapel nam af naar bijna 100 miljoen dieren.

Koedetails: iets minder vlees, iets meer melk
In 2021 waren er 17 duizend (0,4 procent) minder runderen dan een jaar eerder. Het aantal vleeskalveren was met 2 procent afgenomen naar ruim 1 miljoen. In 2018 werd voor het eerst de grens van 1 miljoen vleeskalveren bereikt. Dit jaar stonden er 1,57 miljoen melkkoeien geregistreerd, een daling van 1,4 procent vergeleken met 2020. Het jongvee voor de melkveehouderij nam daarentegen toe met 3,4 procent naar 967.000.

Een bedrijf met melkkoeien had in 2021 gemiddeld 103 melkkoeien, tien jaar geleden waren dat er nog 76. In 2011 werd op een gemiddeld bedrijf met melkkoeien nog 1,63 melkkoe per hectare cultuurgrond gehouden, in 2021 gaat het om 1,77.

Kipdetails: iets minder vlees, iets meer ei
Het aantal kippen is het laatste jaar iets gekrompen. In totaal waren er in 2021 zo’n 99,9 miljoen kippen, 2 procent minder dan een jaar eerder. De krimp wordt veroorzaakt door de daling van het aantal vleeskuikens. Dat nam met 2 miljoen af naar 47 miljoen (-4 procent). Het aantal leghennen steeg met 119.000 juist iets naar ruim 43 miljoen.

https://www.nieuweoogst.n(...)spurt-geiten-gestopt
pi_201567890
quote:

[..]
Sorry, volledig gemist. Maar wel echt heel heel leuk! Jullie zijn goed bezig _O_
pi_201567897
Ik had het koud. Ik heb al de hele dag korte mouwen en een lange broek aan en ik heb het nog steeds koud. Ik overweeg sokken. Dit is het begin van het einde :'(
Spoilers!
pi_201567911
Wat een aantallen :o

Fysiofitness geweest en het ging weer een stapje beter. 2 minuten langer op de loopband en balanceren op de halve bal *O*

Zo leuk @Sarabi. Gaan jullie ook weer meedoen aan brouwerij competities? Of zijn die er nog niet?
pi_201567912
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:46 schreef Bramito het volgende:

[..]
Zo zien ze dat in Frankrijk bijvoorbeeld. Als we dat willen, moeten we stemmen en invoeren.
Je weet dat de Franse overheid de eigenaar is van *alle* kerken in Frankrijk? Inclusief onderhoud etc?
pi_201567923
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had het koud. Ik heb al de hele dag korte mouwen en een lange broek aan en ik heb het nog steeds koud. Ik overweeg sokken. Dit is het begin van het einde :'(
Ik had vandaag spaanse sloffen aan. Blote voeten was, voor het eerst in maanden, te koud.
pi_201568052
Ik heb al weken sokken aan :D

Nu nog de versie met een gat aan de onderkant :') Maar als het echt koud wordt gaan die de kliko in en doe ik nieuwe, hele sokken aan O+

Bwehehehe.. neef(je) belde net. 10 maanden na zijn verjaardag gaan we vrijdag uit eten. Bij Sabero. Reservering ergens in augustus gemaakt en dit was zowat de eerste datum die vrij was.
Maar de 17 jarige had het niet in zijn agenda gezet en kwam er vandaag achter dat hij dubbel gepland had. Dus hij vroeg of het misschien naar de middag of naar zaterdag verschoven kon worden
*proest*
Popje toch O+

Ik heb voor de vorm gekeken maar alle weekenden in oktober zijn uiteraard al volgeboekt.

Hij zei meteen al dat onze afspraak gewoon doorging als we niet konden verzetten.

En wie moet hij nu afzeggen? Zijn vriendinnetje *;
pi_201568053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:

Fysiofitness geweest en het ging weer een stapje beter. 2 minuten langer op de loopband en balanceren op de halve bal *O*

*O*
pi_201568064
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Sorry, volledig gemist. Maar wel echt heel heel leuk! Jullie zijn goed bezig _O_
Thanks! Heel benieuwd wat je van het nieuwe bier gaat vinden, aangezien het niet jouw smaak is.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:

Zo leuk @:Sarabi. Gaan jullie ook weer meedoen aan brouwerij competities? Of zijn die er nog niet?
We zouden heel graag willen. Gewone competities mogen we nu niet meer aan mee doen en we missen het wel.
Het enige nadeel is dat deze professionele competities erg duur zijn (honderden euro's om alleen maar mee te mogen doen) en mocht je winnen moet je ook genoeg van dat bier kunnen produceren. Dus het is een beetje lastig. Maar we zijn wel aan het rond kijken.
pi_201568071
zie net op twitter dat het demissionaire kabinet waarschijnlijk missionair gaat worden
pi_201568075
Zoals elke herfst kom ik er weer achter dat in de meeste van mijn sokken gaten zitten :') binnenkort maar weer eens wat Happy Socks bestellen.
pi_201568079
quote:
2s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:30 schreef sigme het volgende:
Landbouwnieuws, ontwikkeling veestapel afgelopen 10 jaar.

Varkensstand: vooral grotere varkensbedrijven
Het aantal bedrijven in Nederland met varkens is sinds 2011 bijna gehalveerd van 6.500 naar 3.400 in 2021. Ondanks de afname schommelt het aantal varkens dat wordt gehouden al jaren rond de 12 miljoen.
Het gemiddeld aantal varkens per bedrijf verdubbelde bijna van 1.900 in 2011 naar 3.400 in 2021.

Rund gelijk, geit meer, kip lichtjes minder; schaap daalt
De rundveestapel bleef met 3,8 miljoen nagenoeg gelijk.
De laatste twee decennia is het aantal melkgeiten bijna vervijfvoudigd, nu zo'n 482.000.
Het aantal schapen daalde naar 848.000.
De omvang van de kippenstapel nam af naar bijna 100 miljoen dieren.

Koedetails: iets minder vlees, iets meer melk
In 2021 waren er 17 duizend (0,4 procent) minder runderen dan een jaar eerder. Het aantal vleeskalveren was met 2 procent afgenomen naar ruim 1 miljoen. In 2018 werd voor het eerst de grens van 1 miljoen vleeskalveren bereikt. Dit jaar stonden er 1,57 miljoen melkkoeien geregistreerd, een daling van 1,4 procent vergeleken met 2020. Het jongvee voor de melkveehouderij nam daarentegen toe met 3,4 procent naar 967.000.

Een bedrijf met melkkoeien had in 2021 gemiddeld 103 melkkoeien, tien jaar geleden waren dat er nog 76. In 2011 werd op een gemiddeld bedrijf met melkkoeien nog 1,63 melkkoe per hectare cultuurgrond gehouden, in 2021 gaat het om 1,77.

Kipdetails: iets minder vlees, iets meer ei
Het aantal kippen is het laatste jaar iets gekrompen. In totaal waren er in 2021 zo’n 99,9 miljoen kippen, 2 procent minder dan een jaar eerder. De krimp wordt veroorzaakt door de daling van het aantal vleeskuikens. Dat nam met 2 miljoen af naar 47 miljoen (-4 procent). Het aantal leghennen steeg met 119.000 juist iets naar ruim 43 miljoen.

https://www.nieuweoogst.n(...)spurt-geiten-gestopt
Waarom zou het aantal melkgeiten vervijfvoudigd zijn :o Veel meer vraag naar geitenkaas, geitenmelk etc? Want geitenvlees heb ik nog steeds nergens gezien. O nee, niet waar, de Sligro had het.
pi_201568097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

Nu nog de versie met een gat aan de onderkant :') Maar als het echt koud wordt gaan die de kliko in en doe ik nieuwe, hele sokken aan O+

Bwehehehe.. neef(je) belde net. 10 maanden na zijn verjaardag gaan we vrijdag uit eten. Bij Sabero. Reservering ergens in augustus gemaakt en dit was zowat de eerste datum die vrij was.
Maar de 17 jarige had het niet in zijn agenda gezet en kwam er vandaag achter dat hij dubbel gepland had. Dus hij vroeg of het misschien naar de middag of naar zaterdag verschoven kon worden
*proest*
Popje toch O+

Ik heb voor de vorm gekeken maar alle weekenden in oktober zijn uiteraard al volgeboekt.

Hij zei meteen al dat onze afspraak gewoon doorging als we niet konden verzetten.

Mag ze mee?
pi_201568113
Ik heb al weer een hele tijd sokken aan. Ik vind het niet gek dat je het vandaag koud had zonder sokken en met korte mouwen, Lucky :P

Vanavond visite, ik hoop maar dat ze het niet koud hebben, want ik wil het aandoen van de verwarming eigenlijk vooral bewaren voor dagen dat het eckt koud is. Dus als het vriest of zo.
pi_201568117
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

*proest*
Popje toch O+

Dinnetje ook mee.
Opgelost slotje w/

Team hele sokken.
Sneakersokjes omdat ik gympen draag als ik naar buiten ga of hele sokken als ik m'n docs draag.
Hoef ik niet (meer) naar buiten, dan daaroverheen dikke wollen sokken. Vind ik warmer zitten dan pantoffels O+
pi_201568131
Bij koude voeten doe ik bedsokjes aan, oa de poezenpootjessokken van jullie O+
pi_201568174
Ik probeer het ook nog even zonder verwarming. 't is 18 graden binnen, maar nog geen trui aan dus voorlopig gaat 't de goede kant op.
pi_201568191
Hier is het nog 22 binnen
pi_201568193
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mag ze mee?
Ze woont aan de andere kant van het land, heeft de ‘schoonouders’ een keer gezien, mij nog nooit, geen idee of ze van restaurant met ** houdt en of ze de rekening kan betalen :P
Ik betaal met liefde voor de jarige, maar om twee mensen te fêteren, waarvan ik er eentje nog niet ken, is me te gortig.

En verder denk ik dat de jongelui elkaar liever meer privé ontmoeten. Ik heb neef wel beloofd dat we heel veel over haar gaan praten :+
pi_201568221
quote:
Wereldwijd hebben 21 landen meer positieve tests afgenomen dan Nederland. Koplopers zijn al geruime tijd de Verenigde Staten, India en Brazilië, die respectievelijk 44 miljoen, 33,7 miljoen en 21,4 miljoen positieve tests hebben geregistreerd.
Ik vind dit altijd zo'n rare redenering. Joh, serieus, hadden de VS en India meer besmettingen dan Nederland??? Oh wacht, ze hebben ook een paar meer inwoners |:( Misschien is het interessanter om dat soort getallen te laten zien per 100.000 inwoners? Anders heeft het toch totaal geen waarde. Wat zegt dat dan, 21 landen hebben meer positieve testen dan Nederland. Niets toch? 8)7
pi_201568226
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Dinnetje ook mee.
Opgelost slotje w/

Team hele sokken.
Sneakersokjes omdat ik gympen draag als ik naar buiten ga of hele sokken als ik m'n docs draag.
Hoef ik niet (meer) naar buiten, dan daaroverheen dikke wollen sokken. Vind ik warmer zitten dan pantoffels O+
Zie vorige post :+

Thuissokken kunnen me in de winter niet hoog en dik genoeg zijn O+
In de zomer geen of dunne sokjes. Blote voeten op laminaat vind ik zelden fijn lopen.

Buiten de deur happy socks *O*
pi_201568250
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind dit altijd zo'n rare redenering. Joh, serieus, hadden de VS en India meer besmettingen dan Nederland??? Oh wacht, ze hebben ook een paar meer inwoners |:( Misschien is het interessanter om dat soort getallen te laten zien per 100.000 inwoners? Anders heeft het toch totaal geen waarde. Wat zegt dat dan, 21 landen hebben meer positieve testen dan Nederland. Niets toch? 8)7
En vergeet niet toe te voegen hoeveel testen je in totaal afneemt.
Want dat was toch het probleem van de VS? Er zou veel minder covid zijn geweest als ze minder hadden getest o|O
pi_201568255
Ik heb altijd gewone sokken, nooit sneakersokjes naar draag wel sneakers. Gister nog 'n paar alzheimer socks gekocht :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')