abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201551600
Uitgerekende data:

2 oktober: Mahra (meisje)
4 oktober: LauriLynne (meisje)
22 oktober: _Lily_ (jongen)

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
3 november: douche-eendje
Half november: Takkie88 (meisje)
19 november: BananaPancake

8 december: altootje86 (jongen)
23 december: Poepz0r's vrouw (meisje)

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine (meisje)
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

8 maart: Bottoms_up

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
pi_201551607
Zijn er nog wijzigingen voor de OP? :)
pi_201551826
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:56 schreef douche-eendje het volgende:
Nog niet bevallen, pffff.
pi_201551986
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:56 schreef douche-eendje het volgende:
Een voorzichtige zwaai vanuit het "als zwanger worden even duurt..-topic" :W

Hopelijk mag dit ons 2e kindje worden O+ Vind het nog steeds retespannend, want heb nog steeds op en af bloedverlies, maar de testen blijven positief. Dus kan de tijd wel vooruit kijken naar de echo over2 weken..
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 28 september 2021 @ 14:48:45 #5
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201552143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:35 schreef June. het volgende:

[..]

Hopelijk mag dit ons 2e kindje worden O+ Vind het nog steeds retespannend, want heb nog steeds op en af bloedverlies, maar de testen blijven positief. Dus kan de tijd wel vooruit kijken naar de echo over2 weken..
Superspannend inderdaad! :o Ik hoop heel hard met je mee O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_201552520
quote:

[..]

…….
Spannend June, de duimen draaien hier voor jullie!

Behalve de baby is hier alles rustig.
pi_201553441
quote:

[..]

Spannend June O+ Die verlengde wachtweken zijn altijd vreselijk, en vooral als je uit AZWBNVG komt.
pi_201554021
Ela,bedankt voor je reactie! Ik ga een aantal dingen morgen aanschaffen. Ben jij bekend met de bloem van Maryam? Wordt in mijn cultuur veel gebruikt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mahra op 28-09-2021 18:00:12 ]
pi_201554291
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:35 schreef Mahra het volgende:
Ela,bedankt voor je reactie! Ik ga een aantal dagen morgen aanschaffen. Ben jij beken met de bloem van Maryam? Wordt in mijn cultuur veel gebruikt.
pi_201555111
@Mahra voel je je baby nog bij deze termijn?
Sinds deze week voel ik bijna niets meer….
Ik lig dagelijks aan de CTG (zucht, echt) en die zijn telkens prachtig maar ik voel thuis bijna niets (en aan de CTG overigens ook nagenoeg niets)

Paar weken terug voelde ik wel schopjes, plopjes, af en toe bewegende buik
Sinds 35 weken is dit echt minder. M’n buik beweegt ook niet meer, misschien 1x per dag

Ik weet niet meer hoe ik hiermee moet omgaan. Ik kan niets met de instructie: bellen als het anders voelt dan normaal (want ik voel niks) of bellen als ik onzeker ben (ik ben hierdoor 24 uur per dag onzeker minus het halve uur dat ik dagelijks aan de CTG lig)

Men zegt dat het komt door de termijn. Baby heeft weinig ruimte etc. Dat hoop ik dan maar, vandaar vraag aan jou
pi_201555222
Lily, dat lijkt me echt heel lastig zeg! Kun je niet vragen om een thuis CTG? Ik heb weleens gehoord dat sommige ziekenhuizen dat hebben.
Of een doppler om naar het hartje te luisteren. Of íéts..
pi_201555851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:59 schreef _Lily_ het volgende:
@:mahra voel je je baby nog bij deze termijn?
Ik lig dagelijks aan de CTG (zucht, echt) en die zijn telkens prachtig maar ik voel thuis bijna niets (en aan de CTG overigens ook nagenoeg niets)

Sinds 35 weken is dit echt minder. M’n buik beweegt ook niet meer, misschien 1x per dag

Ik weet niet meer hoe ik hiermee moet omgaan. Ik kan niets met de instructie: bellen als het anders voelt dan normaal (want ik voel niks) of bellen als ik onzeker ben (ik ben hierdoor 24 uur per dag onzeker minus het halve uur dat ik dagelijks aan de CTG lig)

Men zegt dat het komt door de termijn. Baby heeft weinig ruimte etc. Dat hoop ik dan maar, vandaar vraag aan jou
Op en aan. Soms een hele dag niks en dan weer een dag wel. Geen peil op te trekken. Mijn buik zien bewegen is iets wat ik gedurende de hele zwangerschap maar een paar keer heb mogen zien. Ik laat het maar en maak me ook geen zorgen meer.
pi_201555872
Vandaag maar begonnen met vluchtkoffer.

pi_201558355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:59 schreef _Lily_ het volgende:
@:mahra voel je je baby nog bij deze termijn?

Laatst vernam ik dat een kundig vroedvrouw met een fetoscoop niet alleen het hartritme goed kan beluisteren, maar ze kan ook horen of het geluid vol of hol klinkt. Een hol klinkend geluid duidt (vaak) op (beginnende) problemen. Op die manier kunnen dingen eerder opgemerkt worden dan alleen met Doppler of CTG, omdat die enkel het ritme meten en dit vaak pas later gaat verstoren.
Als je je echt zorgen maakt (moederinstinct), dan kan het een optie zijn om zo’n vroedvrouw te vinden, die daar kundig in is?

Verder: haptonomische begeleiding. Die kunnen je echt helpen om te voelen, ook dingen die je (in de eerste instantie) zelf helemaal niets opmerkt. En je kunt daar ook voor 1 sessie naar toe, maar ook meerdere. Dat kan heel veel helpen om toch meer te kunnen voelen/ontdekken zelf. :*
pi_201558424
Lily wat ik duidelijk merk nu er minder ruimte komt is dat het soort bewegingen veranderd. Van schopjes naar schuiven. Wellicht dat dat verschil maakt? Wat zegt je eigen gynaecoloog erover? Deze onzekerheid moet killing zijn. Wellicht dat ze vast een plan voor je kunnen maken.

Mahra leuk om al die spulletjes bij elkaar te zien!
pi_201559397
quote:
Waarvoor wil je het gebruiken?

Lily, ook mijn Popcorn-baby is de laatste weken ook anders aan het bewegen. Minder ruimte, veel vruchtwater dus redelijk oncomfortabel voor mij vooral. Andere frequentie, meer schuiven en soms even heel druk trappen. Merk vooral veel indaling-activiteit en harde buiken.
pi_201559420
Wij moeten nog 2 maanden, maar een bevriend stel is vandaag bevallen! Ze had rond 3 uur voorweeen en om 6 uur was het al geboren in het ziekenhuis, hoe dan? _O-
pi_201561540
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 september 2021 23:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Waarvoor wil je het gebruiken?

Lily, ook mijn Popcorn-baby is de laatste weken ook anders aan het bewegen. Minder ruimte, veel vruchtwater dus redelijk oncomfortabel voor mij vooral. Andere frequentie, meer schuiven en soms even heel druk trappen. Merk vooral veel indaling-activiteit en harde buiken.
Borstvoeding stimuleren straks.
pi_201562394
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:58 schreef Mahra het volgende:

[..]
Borstvoeding stimuleren straks.
Veel aanleggen straks, dat is echt de beste manier om te stimuleren. Borstvoeding werkt in het begin nog volledig hormonaal gestuurd op prolactine en zal hoe langer je voed meer over gaan op vraag&aanbod. Mocht je zin hebben in wat leesvoer, https://www.lalecheleague(...)uctie-van-moedermelk
Bij problemen met je productie, eerst een lactatiekundige ibclc contacteren en mee laten kijken ^O^ . Er kunnen tal van onderliggende problemen zijn namelijk, van verkeerde drinktechniek tot problemen met tongriem en/of lipbandje.
pi_201562413
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 september 2021 23:44 schreef Poepz0r het volgende:
Wij moeten nog 2 maanden, maar een bevriend stel is vandaag bevallen! Ze had rond 3 uur voorweeen en om 6 uur was het al geboren in het ziekenhuis, hoe dan? _O-
Oef, heftig :o . Ik heb een aantal dames in mijn omgeving die van dat soort bevallingen hadden en ik benijd dat echt niet hoor, sommige zijn nog zo aan het wennen aan het idee dat ze aan het bevallen zijn en dan is de baby er 'ineens' al.
pi_201562911
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 september 2021 23:44 schreef Poepz0r het volgende:
Klinkt lekker efficiënt maar kan evengoed flink kut zijn geweest omdat het zo snel ging :X hoop dat ze het eerste scenario hadden ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201563105
Bij mij was het echt mijn ideale bevalling, die van de tweeling, die ook heel vlug ging. Van gebroken vliezen (weeen begonnen ca 25 minuten later) t/m geboorte van de placenta was precies exact op de minuut af 3 uur. Intussen dus 2 baby's geboren.

Bij al m'n zwangerschappen nooit voorweeën gehad. De weeën kwamen vanaf de eerste wee meteen elke 3-5 minuten en duurde 1-1,5 minuut. Dus hoppa, in 1 keer het diepe in. De eerste keer vond ik dat overweldigend (die bevalling was ook niet zo snel, alsnog moest ik wennen aan het idee dat mn baby er 'ineens' al was, omdat ik had verwacht dat het nog wel 1,5 week zou duren). Maar de keren erna wist ik hoe ik mezelf kon opvangen. Bij de tweeling heb ik ook geen pijn ervaren.

M'n eerste bevalling duurde vanaf de eerste wee t/m geboorte baby 11 uur. De tweede bevalling vanaf de eerste wee t/m baby 5 uur. En de derde vanaf de eerste wee t/m eerste baby 65 minuten, de vierde vanaf de eerste wee ca 40 minuten (dat was de tweede helft van de tweeling). M'n vroedvrouw denkt dat ik dit keer ook weer heel vlot zal bevallen. Mijn fotograaf woont gelukkig maar 10 minuten verderop, dus ik hoop dat ze op tijd is! O+

Een kennis van mij is bij d'r vierde in 20 minuten bevallen :D Maar bij haar eerste, tweede en derde ging het ook al vlot en bij elke bevalling steeds iets vlotter. Voor haar ook geen enkel probleem. Ik was wel te laat om de echte geboorte op de foto te zetten. ;)
pi_201567230
quote:
17s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Veel aanleggen straks, dat is echt de beste manier om te stimuleren. Borstvoeding werkt in het begin nog volledig hormonaal gestuurd op prolactine en zal hoe langer je voed meer over gaan op vraag&aanbod. Mocht je zin hebben in wat leesvoer, https://www.lalecheleague(...)uctie-van-moedermelk
Bij problemen met je productie, eerst een lactatiekundige ibclc contacteren en mee laten kijken ^O^ . Er kunnen tal van onderliggende problemen zijn namelijk, van verkeerde drinktechniek tot problemen met tongriem en/of lipbandje.
Ah ok. Bij ons is fenegriek wel echt een ding. Onder het mom van baat het niet, dan schaadt het niet ga ik het toch aanschaffen.
pi_201567242
Ik heb dit ook maar gehaald net.

pi_201567269
Afspraak was goed en hij heeft even gevoeld. Ik heb 1,5 cm ontsluiting. Dat zegt natuurlijk niks, maar vind het fijn om te weten. Verder hebben we ook alvast een dag gepland voor de inleiding.
pi_201568127
quote:

[..]

Spannend June, ik duim voor jullie O+
pi_201571476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:31 schreef Mahra het volgende:
Ik heb dit ook maar gehaald net.

[ link | afbeelding ]
Overleg die vrouwenmantel wel echt met je vk/gyn! Of misschien nog liever met iemand die verstand heeft van gebruik van kruiden. :)
pi_201571489
Oja! June! Ik duim mee dat je een plakkertje in je buik hebt O+
pi_201573642
Klinkt wel fijn Ela dat gewoon direct regelmatig beginnen zonder voorweeen. En 11 uur voor een eerste is vlot als ik het internet mag geloven.

De eerste 1,5 cm zijn in de pocket Mahra. Misschien heb ik het gemist, maar is er een reden om nu al een inleiding te plannen? Toevallig vandaag de procedure hier besproken met mijn verloskundige en hier leiden ze indien geen medische reden pas op zn vroegst bij 41 weken in.

Ik ben weer goedgekeurd voor deze week. Kleintje lijkt het nog prima naar het zin te hebben.
pi_201573885
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:23 schreef LauriLynne het volgende:
Klinkt wel fijn Ela dat gewoon direct regelmatig beginnen zonder voorweeen. En 11 uur voor een eerste is vlot als ik het internet mag geloven.

De eerste 1,5 cm zijn in de pocket Mahra. Misschien heb ik het gemist, maar is er een reden om nu al een inleiding te plannen? Toevallig vandaag de procedure hier besproken met mijn verloskundige en hier leiden ze indien geen medische reden pas op zn vroegst bij 41 weken in.

Ik ben weer goedgekeurd voor deze week. Kleintje lijkt het nog prima naar het zin te hebben.
Datum van inleiding staat op ruim 41 weken. Het is gewoon alvast ingepland ivm drukte en ook deels omdat ik dus medisch ben.
pi_201573886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:28 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Overleg die vrouwenmantel wel echt met je vk/gyn! Of misschien nog liever met iemand die verstand heeft van gebruik van kruiden. :)
Ga ik doen!
pi_201573957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:05 schreef B.ertha het volgende:
Lily, dat lijkt me echt heel lastig zeg! Kun je niet vragen om een thuis CTG? Ik heb weleens gehoord dat sommige ziekenhuizen dat hebben.
Of een doppler om naar het hartje te luisteren. Of íéts..
Was helaas niet mogelijk bij mijn ziekenhuis…. Maar ze begeleiden me goed, geven ook vaak aan dat ik zelfs meerdere keren per dag mag komen als ik echt stress heb
Voor de rest is het toch mijn last om te dragen….. ik moet ermee dealen tot het eind van de zwangerschap
pi_201573961
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:46 schreef Mahra het volgende:

[..]
Op en aan. Soms een hele dag niks en dan weer een dag wel. Geen peil op te trekken. Mijn buik zien bewegen is iets wat ik gedurende de hele zwangerschap maar een paar keer heb mogen zien. Ik laat het maar en maak me ook geen zorgen meer.
Jouw Posts stellen me dan weer gerust ;)
pi_201573983
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:21 schreef LauriLynne het volgende:
Lily wat ik duidelijk merk nu er minder ruimte komt is dat het soort bewegingen veranderd. Van schopjes naar schuiven. Wellicht dat dat verschil maakt? Wat zegt je eigen gynaecoloog erover? Deze onzekerheid moet killing zijn. Wellicht dat ze vast een plan voor je kunnen maken.

Mahra leuk om al die spulletjes bij elkaar te zien!
Mijn gynaecoloog zegt dat er niks geks te zien is aan die CTGs en dat sommige vrouwen gewoon niks voelen. Maar hij heeft aangeboden om me eerder in te leiden als ik het mentaal niet meer aankan. Ik ben nu 37 weken.

Maar dat wil ik niet. Ik wil wat goed is voor het kind en als hij het nog fijn heeft in de buik moet ie daar nog maar even blijven.

Ik heb ook last omdat ik zelf in het vak zit en gewoon teveel weet. Verschrikkelijk. Ik heb het tijdens mijn werk op alle mogelijke manieren mis zien gaan en heb al die richtlijnen ook regelmatig moeten lezen etc.

Daarom heb ik nu besloten hier zo min mogelijk mee bezig te zijn op een medische manier en me maar gewoon over te geven aan de verpleegkundigen (de gynaecoloog zie je zo weinig, wat mij ook onrust gaf)
Ik lees m’n dossier niet meer
Wat de verpleegkundige me zegt toets ik thuis niet meer met de medische literatuur
Dat helpt wel

@Mahra: ik zou trouwens oppassen met al die kruiden. Baat het niet dan schaadt het niet gaat niet altijd op. Ik sluit me aan bij elamanilo wat betreft tip om te overleggen met de verloskundige wat je wel en niet kan nemen b
pi_201576726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:29 schreef Mahra het volgende:

[..]
Datum van inleiding staat op ruim 41 weken. Het is gewoon alvast ingepland ivm drukte en ook deels omdat ik dus medisch ben.
Netjes van het ziekenhuis om dat zo op te lossen, maar hopelijk komt het voor die tijd gewoon spontaan opgang!
pi_201576786
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 01:01 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Mijn gynaecoloog zegt dat er niks geks te zien is aan die CTGs en dat sommige vrouwen gewoon niks voelen. Maar hij heeft aangeboden om me eerder in te leiden als ik het mentaal niet meer aankan. Ik ben nu 37 weken.

Maar dat wil ik niet. Ik wil wat goed is voor het kind en als hij het nog fijn heeft in de buik moet ie daar nog maar even blijven.

Ik heb ook last omdat ik zelf in het vak zit en gewoon teveel weet. Verschrikkelijk. Ik heb het tijdens mijn werk op alle mogelijke manieren mis zien gaan en heb al die richtlijnen ook regelmatig moeten lezen etc.

Daarom heb ik nu besloten hier zo min mogelijk mee bezig te zijn op een medische manier en me maar gewoon over te geven aan de verpleegkundigen (de gynaecoloog zie je zo weinig, wat mij ook onrust gaf)
Ik lees m’n dossier niet meer
Wat de verpleegkundige me zegt toets ik thuis niet meer met de medische literatuur

We hebben hetzelfde vak, dus je gevoel van teveel weten en teveel gezien hebben is heel herkenbaar.
Net als het gevoel liever geen inleiding te willen overigens.

Fijn om te horen dat de begeleiding goed is.
pi_201576846
Nu ben ik nieuwsgierig wat jullie vak is!
pi_201577734
Aanhaken lukt nog niet echt. Zijn nu een weekje op vakantie. Even relaxed er tussenuit en toch voel ik me onrustig.

Vorige week bij de verloskundige vond ze m’n buik 2-3 weken voorlopen qua groei. Dus een dagcurve ‘moeten’ prikken. Glucosewaarde moet 1.5 uur na eten onder de 7.8 zijn. Eerste ochtend na ontbijt was die 8.2 en de volgende ochtend na ontbijt 7.7. Alle andere momenten was die prima (nuchter 4.4, na lunch 6.6, na avondeten 5.8). Maar die 2 hogere waarden na ontbijt houden me toch bezig. Ik hou enorm van zoet en nu ik zwanger ben nog meer. Bij alles wat ik nu eet denk ik 6x na en ben bedenk ik of het verstandig is of niet. Word een beetje gek van mezelf…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201577767
Ik ben daar ook benieuwd naar :)
pi_201579709
Takkie88 :* Ik herken veel in de emoties rondom zulke belangrijke dingen in je leven. Hopelijk kun je erover praten, en opschrijven of tekenen helpt ook veel om dingen een 'plek' te geven buiten je hoofd, zodat je er minder over gaat malen en piekeren.
pi_201580289
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:41 schreef elamanilo het volgende:
Nu ben ik nieuwsgierig wat jullie vak is!
Ik ben arts, maar geen gynaecoloog
Ikv opleiding heb ik de nodige gynaecologie stages gedaan.

Takkie! Het is echt bizar maar toevallig dacht ik de laatste dagen aan jou en vroeg me echt af hoe het met je is. En zie daar kwam een post van jou
Ik denk dat verdriet en blijdschap tegelijk kunnen bestaan….. zonder dat het 1 afbreuk doet aan het ander.

Ik vrees trouwens dat ik misschien ga voorpiepen bij Mahra en laurilynne…. Gynaecoloog heeft besloten dat ik over een week word ingeleid. Ookal trek ik het mentaal nog best (had ik deze week dus streng bedacht voor mezelf)

Maar hij zei: ik kan jouw baby niet goed genoeg in de gaten houden als je hem niet voelt.
Echo liet ook wederom een rustig kind zien die het wel chill vond om op zijn gat geen pootje uit te steken. Arts zei: geen wonder dat je niks voelt
CTG was wel goed

Man en ik zijn hier nu even van aan het bijkomen. Zwangerschap wordt ineens abrupt beëindigd
pi_201580333
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:35 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Takkie! Het is echt bizar maar toevallig dacht ik de laatste dagen aan jou en vroeg me echt af hoe het met je is. En zie daar kwam een post van jou
Ik denk dat verdriet en blijdschap tegelijk kunnen bestaan….. zonder dat het 1 afbreuk doet aan het ander.

Ik vrees trouwens dat ik misschien ga voorpiepen bij Mahra en laurilynne…. Gynaecoloog heeft besloten dat ik over een week word ingeleid. Ookal trek ik het mentaal nog best (had ik deze week dus streng bedacht voor mezelf)

Maar hij zei: ik kan jouw baby niet goed genoeg in de gaten houden als je hem niet voelt.
Echo liet ook wederom een rustig kind zien die het wel chill vond om op zijn gat geen pootje uit te steken. Arts zei: geen wonder dat je niks voelt
CTG was wel goed

Man en ik zijn hier nu even van aan het bijkomen. Zwangerschap wordt ineens abrupt beëindigd
Och, jammer maar misschien ook maar beter toch?
pi_201580357
Hier rommelt het al een week en dan vooral in de avonden last van voorweeën. Vandaag dus ook overdag, heel onregelmatig dat wel... maar ik heb het idee dat het frequenter wordt. Ik ben zojuist ook een deel van de slijmprop verloren met bloed.
  donderdag 30 september 2021 @ 16:45:08 #45
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201580410
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:41 schreef Mahra het volgende:
Hier rommelt het al een week en dan vooral in de avonden last van voorweeën. Vandaag dus ook overdag, heel onregelmatig dat wel... maar ik heb het idee dat het frequenter wordt. Ik ben zojuist ook een deel van de slijmprop verloren met bloed.
Spannend!
|| justdiggit.org ||
pi_201581426
quote:

[..]
……….

Haha, ja precies dat inderdaad!

Fijn dat er nu wel een plan van aanpak ligt Lily. Hoewel ik het gevoel van om moeten schakelen in je hoofd ook heel goed begrijp.

Ga gerust voor, ik voel me de laatste dagen verrassend goed en vermaak me nog best.

Spannend Mahra hopelijk zet het door!

Takkie ik sluit me aan bij wat Lily zegt over het naast elkaar bestaan, maar wel even een dikke knuffel voor jou.
pi_201581511
quote:

[..]

CTG was wel goed

Alvast beginnen met dingen die kunnen helpen je lichaam er meer klaar voor te maken? Zoals kolven, bepaalde kruiden thee, acupressuur/acupunctuur, veel vrijen ;) etc.
pi_201581526
Oja en mentaal, mediteren en veel praten met je lief! En waar het lukt ontspannen. 😘

Mahra, spannend! Met dat gerommel erbij, klinkt het alsof er al echt van alles bezig is in je lichaam!
pi_201584234
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:39 schreef Mahra het volgende:

[..]
Och, jammer maar misschien ook maar beter toch?
Ja dit. Ik vind het jammer, maar we doen het voor het kind en dat is het belangrijkst.

@elamanilo ik ga me nu inderdaad voorbereiden, ook mentaal.
pi_201585792
Bedankt voor alle lieve reacties! Fijn dat ik het ook hier kan/mag delen O+

@_Lily_: kan me voorstellen dat over een week ineens heel snel en onwerkelijk voelt. Nog een week met z’n tweeën thuis en dan mag je eindelijk je kindje vasthouden en kroelen O+
pi_201598723
Ik ben om 18:30 bevallen van een meisje. Ze maakt het goed.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:41:01 #52
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201598769
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:37 schreef Mahra het volgende:
Gefeliciteerd! O+ Fijn dat ze het goed doet! Gaat het met jou ook goed?
|| justdiggit.org ||
pi_201598781
quote:
Wat fijn om te horen Mahra! Hartelijk gefeliciteerd
Gaat het met jou ook goed?

De eerste oktober baby is geboren!
pi_201598886
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! O+ Fijn dat ze het goed doet! Gaat het met jou ook goed?
Naar omstandigheden wel goed.
pi_201598897
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:41 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wat fijn om te horen Mahra! Hartelijk gefeliciteerd
Gaat het met jou ook goed?

De eerste oktober baby is geboren!
Dankje. Met mij gaat het wel ok. Ik denk dat we morgen naar huis mogen.
pi_201599156
Gefeliciteerd Mahra!
pi_201601153
Wow Mahra, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Het klinkt alsof je er zelf nog heel erg van bij moet komen :* Neem je rust en je tijd, ik ben benieuwd naar je verhaal. O+
pi_201601226
Gefeliciteerd Mahra!
pi_201601539
Gefeliciteerd Mahra!
pi_201601877
Gefeliciteerd Mahra!
pi_201601983
Gefeliciteerd Mahra!
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:57:34 #62
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201602177
Gefeliciteerd! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201602450
Gefeliciteerd, Mahra! Hopelijk kunnen jullie goed herstellen en snel naar huis.
pi_201602902
Gefeliciteerd Mahra!
pi_201607491
Gefeliciteerd, Mahra!
Protčge moi de mes désirs.
pi_201607492
Protčge moi de mes désirs.
pi_201616724
Dank allemaal! Raar om hier afscheid te moeten nemen.

3800 gram en 54 (best lang of niet?) cm!
quote:

[ Bericht 38% gewijzigd door Mahra op 03-10-2021 13:50:06 ]
pi_201616962
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Gefeliciteerd, Mahra! Hopelijk kunnen jullie goed herstellen en snel naar huis.
We zijn de volgende ochtend al naar huis gestuurd! Is zo spannend he een eerste nacht, geen oog dichtgedaan.
pi_201616993
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 03:31 schreef elamanilo het volgende:
Wow Mahra, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Het klinkt alsof je er zelf nog heel erg van bij moet komen :* Neem je rust en je tijd, ik ben benieuwd naar je verhaal. O+
Dankjewel. Achteraf gezien heb ik bepaalde dingen groter gemaakt dan ze zijn en dat is zonde. Al met al heb ik de bevalling niet als naar ervaren. Het heeft bij mijn man een groter indruk achtergelaten dan bij mij, vooral toen ze ineens met 10 man naast ons stonden.
pi_201617866
Gefeliciteerd @Mahra O+
  FOK!fossiel zondag 3 oktober 2021 @ 15:07:39 #71
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201618444
Ik wilde ook nog even laten weten dat onze tweede dochter is geboren O+

We hebben haar ruim de tijd gegeven om zelf te komen, maar er gebeurde weinig (zeg maar niets... geen idee hoe 'rommelen' voelt ;) ). Vanwege mijn keizersnede litteken wilde ik niet geinduceerd worden, dus uiteindelijk werd het een tweede geplande keizersnede.

Van te voren heb ik altijd het gevoel gehad 'ik weet niet waar ik op hoop' (spontane bevalling vs keizersnede) voor mij zaten aan beide voor- en nadelen.

De operatie is goed verlopen (ik vond het gewone infuus zetten vervelender dan de ruggenprik ;) ) alleen bleek ik van de vorige operatie forse verklevingen overgehouden te hebben. Waar mijn eerste dochter binnen een minuut of 5 eruit was, zijn ze hier zeker een half uur bezig geweest. Of zoals de (zeer ervaren) chirurg zei: Het zweet staat me op de rug hoor, dit had geen spoed moeten zijn!"

Dit heeft voor mij gezorgd dat ik heel veel rust haal uit hoe het is gegaan. Ik zal nooit weten hoe een bevalling of uberhaupt een wee voelt, maar het is helemaal goed zo! O+
Chick on a mission
pi_201619410
Gefeliciteerd Keroppi *O* .

Hier gisteravond helaas een ritje ziekenhuis met een rits aan klachten. Gelukkig bleek mijn bloeddruk goed, geen eiwitten in urine gevonden dus voor nu even de komende weken nog een tandje rustiger aan. Weekendje weg met schoonfamilie was toch wat teveel gevraagd, gelukkig zaten we op een half uurtje rijden van huis/ziekenhuis dus ik heb vannacht in m'n eigen bed geslapen op advies van de verloskundige. Sliep aanzienlijk beter dan het CenterParcs-bed :P.
pi_201620854
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 13:44 schreef Mahra het volgende:

[..]
We zijn de volgende ochtend al naar huis gestuurd! Is zo spannend he een eerste nacht, geen oog dichtgedaan.
Ja, ik weet er alles van! Je zult merken dat het snel beter wordt en dat je elkaar steeds een stapje beter leert kennen.
pi_201620865
Gefeliciteerd ook, Keroppi! En d-e, fijn dat er geen ernstigere dingen zijn gevonden.
Ben benieuwd wanneer jouw kleintje zich aandient, LL!
pi_201621104
Van harte Mahra en Keroppi! *O*

Dat is niet wat je hoopte van een weekend weg D-E, schrikken! Hopelijk nemen je klachten wat af met meer rust.

Ondertussen alweer begin oktober, tijd vliegt! Nog 3 dagen werken en dan verlof. Had misschien wel eerder willen/moeten stoppen, maar ben zooo blij dat ik dit toch af heb kunnen ronden. Straks een half jaar vrij met baby O+
  zondag 3 oktober 2021 @ 17:14:26 #76
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201621175
Gefeliciteerd Keroppi!! O+

Hier is mijn verlof min of meer ook begonnen, maar besef het me nog niet helemaal.
|| justdiggit.org ||
pi_201622302
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 17:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Gefeliciteerd ook, Keroppi! En d-e, fijn dat er geen ernstigere dingen zijn gevonden.
Ben benieuwd wanneer jouw kleintje zich aandient, LL!
Jij niet alleen komkommer!

DE jammer van het weekendje weg, maar gelukkig niets ernstigs.

Keroppi gefeliciteerd!

Onomatopee, de laatste lootjes, heerlijk bijna verlof!

TGND, geniet van je verlof!
pi_201622328
Gefeliciteerd Keroppi O+ Wat fijn dat het allemaal eigenlijk precies zo ging als het had moeten gaan. Zonder haast en met een ervaren chirurg die meteen hard z’n best mocht doen. :) Hebben je dochters al kennis gemaakt?

Mahra: het klinkt toch best een beetje intens! Schrijf het op, dat kan later helpen als je toch nog ergens een beetje mee blijft zitten. Zelfde geldt voor je man. En praat het van je af met de kraamzorg en/of lieve vrouwen om je heen. :*

D-E, dat is wel een beetje schrikken. Gelukkig lijkt het vooral door de drukte te zijn gekomen. :*
pi_201622886
Gefeliciteerd Keroppi! O+ Fijn dat je bevalling een positieve ervaring is geweest!
pi_201623490
Gefeliciteerd Mahra en Keroppi!!
  zondag 3 oktober 2021 @ 19:58:43 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201624097
Gefeliciteerd met je tweede dochter Keroppi! *O* .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201624700
Mahra en Keroppi, gefeliciteerd O+
pi_201625119
Gefeliciteerd Keroppi! Wat fijn dat het zo positief is geweest voor je!

D-E, schrikken zeg, maar hopelijk inderdaad met iets meer rust opgelost.

Ik ben vandaag begonnen met een lijstje voor de kleding die ik nieuw heb gekocht en gekregen voor de baby. Had geen overzicht meer, en dit gaf rust in mijn hoofd O+ . Na de verbouwing hier thuis (nog een week of 3…en dan ben ik er ook wel klaar mee na in totaal 11 weken) haal ik de bak met babykleding van zoon naar beneden en ga ik kijken wat ik daar nog van kan en wil gebruiken. Daarna kan ik (kunnen we) gerichter gaan shoppen.
En besloten om toch met 34 weken alvast met verlof te gaan. Kijk er nu al naar uit, nog maar 24 keer werken :')
pi_201625164
Gefeliciteerd Mahra en Keroppi!
pi_201625256
Gefeliciteerd Keroppi! *O*

Fijn dat er niks ernstigs aan de hand was D-E!

Ik kijk ook al echt uit naar mijn verlof, helaas ben ik nog maar 23 weken :')
pi_201625882
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik kijk ook al echt uit naar mijn verlof, helaas ben ik nog maar 23 weken :')
Ik nu iets meer dan 26 weken, maar “nog maar 24 keer werken” klinkt beter dan “nog 8 weken” 8)7
pi_201626315
Gefeliciteerd keroppi!
pi_201628057
Gefeliciteerd Mahra! Wat een snoezige foto. Wat zijn die handjes toch klein.

En gefeliciteerd Keroppi! Fijn dat het gelopen is zoals het is gelopen. En aan die weeën mis je niks.. Neem dat maar aan van iemand die in totaal 52 uur aan weeën heeft mogen meemaken voor twee kindjes. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201629490
Dat is ook wel veel Rebubbled!
pi_201629532
Ik heb afgelopen week m’n laatste werkklus afgemaakt. Nu ruim 27 weken maar onofficieel dus ‘verlof’. Ik ga voor de uitkering denk ik 34 weken opgeven. Ik baar meestal wat later dus pik ik net wat extra dagen mee. En anders schuift het door na de geboorte, mocht ik ineens een eigenwijsje hebben die eerder komt. Wat overigens niet per se gek zou zijn, bij volgende kinderen gaat de baarmoedermond steeds makkelijker open over het algemeen.

Vorige keer kreeg ik toen na de geboorte ineens 4 weken extra omdat het twee baby’s waren. :D (Vind het trouwens nog weinig, ‘maar’ 4 weken extra bij twee baby’s… Het was hier wel hectischer dan dat zeg maar.)
pi_201629789
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 18:07 schreef LauriLynne het volgende:

DE jammer van het weekendje weg, maar gelukkig niets ernstigs.

Ach, het was maar een half uurtje rijden en thuis geslapen, gisterochtend zijn we weer terug gegaan want Bas is daar gewoon gebleven. Stel dat we wel in het ziekenhuis moesten blijven was hij iig gezellig bij opa, oma en zijn ooms en tantes ^O^ .

quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:25 schreef elamanilo het volgende:
Vorige keer kreeg ik toen na de geboorte ineens 4 weken extra omdat het twee baby’s waren. :D (Vind het trouwens nog weinig, ‘maar’ 4 weken extra bij twee baby’s… Het was hier wel hectischer dan dat zeg maar.)
Ik vind het sowieso eigenlijk belachelijk weinig, nu ook :@ Ik zou sowieso al met 34 weken met verlof, maar nu moest het ook vanwege ziek thuis. Zit al vanaf juni (deels) ziek thuis en dan krijg je wel 10 hele weken (tenzij eerder bevallen) om te herstellen en te wennen aan je nieuwe situatie.
Gelukkig heb ik nog een maand onbetaald verlof eraan geplakt en werk ik straks een tijdje 2 dagen in de week ipv 3, maar toch.
pi_201630269
Ik vind 10 weken na de bevalling ook bizar weinig hoor! Ik denk dat ik ook voor onbetaald verlof ga.

Kun je de baby voelen met 14 weken? volgens mij voelde ik net schopjes. Het voelde echt anders dan darmen hoor O+
pi_201630436
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:38 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind 10 weken na de bevalling ook bizar weinig hoor! Ik denk dat ik ook voor onbetaald verlof ga.

Kun je de baby voelen met 14 weken? volgens mij voelde ik net schopjes. Het voelde echt anders dan darmen hoor O+
Ik had deze keer het idee dat ik beeb eerder voelde. Misschien ook wel omdat je weet hoe de bewegingen&schopjes nu voelen?
Nu voel ik vooral een ingedaald hoofd, dat is wel nieuw. Mijn hemel :').
pi_201630462
Gefeliciteerd Keroppi!

B.ertha, het zou misschien kunnen ja. Ik heb een paar weekjes getwijfeld of het schopjes of darmen waren, en sinds 17 weken weet ik het 100% zeker. Rond dezelfde tijd dus als vorige keer.

Oh, en team extra verlof hier. Ik ga proberen weer een half jaartje thuis te zijn. Ik heb het financiële plaatje nog niet durven berekenen :{
pi_201630586
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd Keroppi!

B.ertha, het zou misschien kunnen ja. Ik heb een paar weekjes getwijfeld of het schopjes of darmen waren, en sinds 17 weken weet ik het 100% zeker. Rond dezelfde tijd dus als vorige keer.

Oh, en team extra verlof hier. Ik ga proberen weer een half jaartje thuis te zijn. Ik heb het financiële plaatje nog niet durven berekenen :{
Kijk voor je financiele plaatje ook even naar de nieuwe regeling omtrent ouderschapsverlof voor volgend jaar, dat is vanaf augustus voor iedereen 9 weken deels betaald in het 1e levensjaar van je kind.

https://www.rijksoverheid(...)-vanaf-augustus-2022
pi_201630656
quote:
17s.gif Op maandag 4 oktober 2021 12:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Kijk voor je financiele plaatje ook even naar de nieuwe regeling omtrent ouderschapsverlof voor volgend jaar, dat is vanaf augustus voor iedereen 9 weken deels betaald in het 1e levensjaar van je kind.

https://www.rijksoverheid(...)-vanaf-augustus-2022
Ja die had ik gezien. Geldt dit voor iedereen of voor mensen die vanaf augustus een kind krijgen? Dat was mij niet helemaal duidelijk. Ik wil verlof nemen tot september, dus dat zou een paar weken onbetaald schelen ja :)
pi_201630896
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 12:10 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ja die had ik gezien. Geldt dit voor iedereen of voor mensen die vanaf augustus een kind krijgen? Dat was mij niet helemaal duidelijk. Ik wil verlof nemen tot september, dus dat zou een paar weken onbetaald schelen ja :)
Betaald ouderschapsverlof bij kinderen die al geboren zijn vķķr de invoering van de wet
Het ouderschapsverlof geldt ook voor sommige ouders die vķķr de invoering van de wet een kind krijgen. Het kind moet op het moment dat de wet ingaat jonger dan 1 jaar zijn. Ook moeten ouders op dat moment werken (werknemer zijn). En nog niet het volledige recht (26 maal de arbeidsuur per week) op ouderschapsverlof hebben opgenomen.

https://www.rijksoverheid(...)ld-ouderschapsverlof
pi_201631227
Ja, 10 (of 12) weken na de geboorte vind ik ook erg weinig. Voor zowel moeder als kind. Ik heb bij m’n oudste een jaar niet gewerkt, na m’n middelste heb ik na 4 maanden m’n eerste bevalling gefotografeerd, maar merkte aan m’n lichaam dat ik nog echt pas ‘net’ bevallen was. Ik schrok daar best van en heb het toen rustiger aan gedaan. Na de tweeling had ik anderhalf jaar geen ruimte in m’n leven om me met werk bezig te houden. Was toen ook herstellende van bekkeninstabiliteit, dat duurde ook een jaar voordat dat echt goed was. Nu kijk ik het weer aan hoe het gaat. Ik heb het voordeel dat ik dus mijn eigen werk kan inplannen en we niet afhankelijk zijn van mijn inkomsten. Ik kan dus rustig aan kijken waar, hoe, of en wanneer ik mij weer klaar voel om iets te gaan doen.

Ik dacht dit weekend er veel over na, over dat m’n moeder dood ging en wat er nu eigenlijk wezenlijk van belang is overgebleven van haar leven. Toen kwam ik tot de conclusie dat het allerbelangrijkste wat ze heeft doorgegeven is hoe ze met ons omging. Want daar plukken wij (haar kinderen) nu nog steeds de vruchten van, plus, we geven dat weer door aan onze kinderen. En dus vind ik het voorlopig vooral belangrijk om me te focussen op m’n kindjes. Er komt nog zoveel tijd dat ze een leven voor zichzelf hebben. Ik wil er graag voor ze zijn en mooie herinneringen met ze maken. Knutselen, naar het bos en het strand, maar ook reizen en van alles zien en ontdekken.

Daar wil ik dus mijn focus hebben, zelfontplooiing is ook van belang, maar nu doe ik dat in de combi met kindjes. En over een paar jaar kan ik me dan ook weer meer bezighouden met zelfontplooiing puur voor mezelf.
pi_201631240
Betaald ouderschapsverlof, ik ga het eens lezen, maar ik gok dat ik als zzp daar niet zoveel aan heb?! ;)
pi_201631315
quote:
17s.gif Op maandag 4 oktober 2021 12:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Betaald ouderschapsverlof bij kinderen die al geboren zijn vķķr de invoering van de wet
Het ouderschapsverlof geldt ook voor sommige ouders die vķķr de invoering van de wet een kind krijgen. Het kind moet op het moment dat de wet ingaat jonger dan 1 jaar zijn. Ook moeten ouders op dat moment werken (werknemer zijn). En nog niet het volledige recht (26 maal de arbeidsuur per week) op ouderschapsverlof hebben opgenomen.

https://www.rijksoverheid(...)ld-ouderschapsverlof
Thanks! Het gaat dus vooral belangrijk zijn mijn betaalde verlofdagen onmiddellijk na mijn zwangerschapsverlof te nemen en daarna pas ouderschapsverlof :).
Sowieso zou ik weinig zin hebben om net voor de zomer weer te gaan werken. Fijn dat het anders kan.
pi_201634111
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 13:03 schreef elamanilo het volgende:
Betaald ouderschapsverlof, ik ga het eens lezen, maar ik gok dat ik als zzp daar niet zoveel aan heb?! ;)
Ik vrees van niet, zoals helaas zo vaak met ZZP.
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 13:09 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Thanks! Het gaat dus vooral belangrijk zijn mijn betaalde verlofdagen onmiddellijk na mijn zwangerschapsverlof te nemen en daarna pas ouderschapsverlof :).
Sowieso zou ik weinig zin hebben om net voor de zomer weer te gaan werken. Fijn dat het anders kan.
Yes, en zelfs als je eerst onbetaald ouderschapsverlof opneemt omdat de regeling niet is ingevoerd krijg je alsnog vanaf 2 augustus nog betaald ouderschapsverlof, staat ook op die pagina :)
  maandag 4 oktober 2021 @ 17:39:30 #102
208890 June.
Seriously?
pi_201634583
Mijn verlof zou dan 2 augustus eindigen, wat een timing :D
pi_201637791
Goed getimed dan June! :)
Hier lijkt het 3 weken aan vakantiedagen, 6-7 weken onbetaald en dan nog 6 weken betaald (nu ja, half dus) te worden. Kan ik toch nog meegenieten van de regeling.
pi_201642034
quote:
Gefeliciteerd nog!

En Keroppi ook zie ik! Van harte :)

[ Bericht 13% gewijzigd door BananaPancake op 05-10-2021 06:08:25 ]
My salvation lies in your love..
pi_201648778
Wat een stilte hier dames! Niet dat er hier veel te melden valt 😉. Onze dame lijkt nog geen aanstalten te maken om eruit te komen.

Lily hoe is het bij jou? Heb je een beetje aan het idee kunnen wennen? Zie je op tegen de inleiding?

DE gelukkig dat niet het hele weekend in het water is gevallen. is alles weer rustig nu?
pi_201655738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:07 schreef LauriLynne het volgende:
Wat een stilte hier dames! Niet dat er hier veel te melden valt 😉. Onze dame lijkt nog geen aanstalten te maken om eruit te komen.

Lily hoe is het bij jou? Heb je een beetje aan het idee kunnen wennen? Zie je op tegen de inleiding?

DE gelukkig dat niet het hele weekend in het water is gevallen. is alles weer rustig nu?
Inderdaad gewend aan het idee! Vind het wel spannend. Vooral omdat je alleen maar wil dat het kind er gezond uit komt. Voor mezelf ben ik niet bang.

Mijn lichaam vertoont nul tekenen dat het al wil bevallen dus ergens ben ik toch een tikje nerveus omdat ik het idee heb dat we baby ruw uit zijn veilige plekje halen. Hopelijk gaat alles goed
pi_201657241
Blijf tijdens de inleiding vooral heel goed naar je lichaam luisteren hč! Want jij voelt als geen ander wat er gaande is. En juist voor een eventueel ‘zwakker’ kindje kunnen kunstmatig opgewekte weeen heftiger zijn voor het gestel. Dus als het jou te snel gaat, trek aan de rem. Alles kan op het tempo dat jij aangeeft! Geef dat eventueel ook al vooraf aan, dat je pas de volgende stap wilt nemen telkens als je er gevoelsmatig klaar voor bent bijvoorbeeld. Dat je tussendoor je lichaam en je baby kans geeft om rustig te wennen en waar lukt dingen zelf op te pikken.

En verdiep je eventueel nog in natuurlijke oxytocine stimuleren, zodat je dat zelf kunt toepassen om je lichaam mee te laten doen. Lichaamseigen oxytocine heeft als voordeel dat het ook pijnstillend en kalmerend werkt in je hersenen, daar wil je zoveel mogelijk van hebben! Kunstmatig toegediende oxytocine komt niet door de brein bloed barričre heen, dus heeft al die effecten niet. De weeen kunnen daardoor voor jou ook heftiger en intenser aanvoelen. En het is dus prettiger om zelf je tempo aan te geven ook daarin. Zodat je ook tijd hebt om je lichaam te stimuleren mee te doen.
pi_201657429
quote:

Pijn zit nu vooral in mn heup, dus ik vermoed banden/indalen/hoofd wat ook de boel nogal onpraktisch maakt, loop heel slecht ineens. Ben ook veel en snel moe merk ik :O. Komende vrijdag weer controle, ben benieuwd wat de gynaecoloog er allemaal van vind nu. Veel harde buiken bij bewegen, zodra ik opsta van de bank is het al een blok beton. Bij Bas was ik nu net met verlof en nog druk in huis bezig, nu heb ik een innige relatie met mn bed.

Gelukkig zijn er webwinkels dus ik heb net geshopt. Nieuwe kleren besteld voor Bas,, wat relaxte broeken en truien voor straks na de bevalling, cadeautje voor een goede vriendin, cadeautje voor de verjaardag van mn buurmeisje, muziekmobieltje voor de baby, babyfoon :O. Allemaal dingen die nog even moesten.
pi_201659730
quote:

Zal ik dan even wat melden? Ik heb vanochtend hele mooie plaatjes gezien van onze kleine op de 13-weken echo O+
Wat een verschil dat maakt met de termijnecho zeg! Die paar weken maken de baby echt meer af hoor O+
pi_201659735
Wat tof Bertha!
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:02:37 #111
208890 June.
Seriously?
pi_201659853
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:51 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Zal ik dan even wat melden? Ik heb vanochtend hele mooie plaatjes gezien van onze kleine op de 13-weken echo O+
Wat een verschil dat maakt met de termijnecho zeg! Die paar weken maken de baby echt meer af hoor O+
O+
pi_201660446
Check dat neusje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door B.ertha op 07-10-2021 11:05:28 ]
pi_201662049
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:43 schreef B.ertha het volgende:
Check dat neusje O+ [ afbeelding ]
Iemand die een gokje wil wagen obv die nub theorie?

Mijn gevoel zei jongen maar sinds vanochtend meisje
Obv nub theorie zeg ik jongen. Ik heb in een studie ook gelezen dat dat circa 70% betrouwbaar is bij jouw termijn

Maaaaaar bij mij klopte de nub niet haha dus pin je er niet op vast. En bij mij was de nub voorspeld door de verloskundige die in een lollige bui was.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:40:31 #114
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201662435
quote:

Zo leuk O+
|| justdiggit.org ||
pi_201663178
Bertha O+

Vandaag kwam de proefdruk van het geboortekaartje binnen. Zo blij mee! Benieuwd of de voorspelde datum op het kaartje een beetje in de buurt gaat liggen :P
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:30:31 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_201663339
Ik vind dat toch ook wel een meisjesnub :7
disclaimer
pi_201663452
Dank nog voor alle andere felicitaties. We zijn eindelijk weer thuis. Ze had een extreme vorm van geelzucht en we moesten met spoed weer naar het ziekenhuis waar ze onder blauw licht moest. Vreselijk om haar zo te zien janken ( in een groot bed en teveel ruimte gaf haar heel veel stress). Daarnaast mocht er maar een ouder blijven en heb ik me zo eenzaam gevoeld. Gelukkig gaat het nu beter en zijn we weer thuis. Ze ziet er ook veel beter uit en is niet meer zo suf.
pi_201663487
Gefeliciteerd Keroppi! Laury is nog zwanger?
pi_201663667
quote:

Ook ik zou op basis van de nub een jongen zeggen. Fijn dat de echo goed was!

Lily, logisch dat het spannend is, hopelijk verloopt het allemaal soepel. Weet je al of het een ballonetje wordt of vliezen breken?

Onoma, weer iets van de to do list klaar. Ja die datum is een dingetje.

Hier weer goedgekeurd door de verloskundige. Ben heel benieuwd wanneer ze zich aan gaat dienen. Behalve slecht slapen gelukkig lichamelijk weinig te klagen.
pi_201664290
quote:

Ooow O+

Ik zou ook gokken op meisje. Maar misschien hoop ik dat gewoon te zien, want dan klopt mijn geslachtsecho zeker :P
Ik had geen enkele foto bij 13 weken met een zichtbare nub.
Gaan jullie wachten tot de 20-weken echo om het te weten te komen?
pi_201664323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:36 schreef Mahra het volgende:
Dank nog voor alle andere felicitaties. We zijn eindelijk weer thuis. Ze had een extreme vorm van geelzucht en we moesten met spoed weer naar het ziekenhuis waar ze onder blauw licht moest. Vreselijk om haar zo te zien janken ( in een groot bed en teveel ruimte gaf haar heel veel stress). Daarnaast mocht er maar een ouder blijven en heb ik me zo eenzaam gevoeld. Gelukkig gaat het nu beter en zijn we weer thuis. Ze ziet er ook veel beter uit en is niet meer zo suf.
Het is heftig om ze zo klein zo ziek te zien :*
En erg dat je man niet mocht blijven. Gelukkig zijn jullie weer samen nu.
pi_201664487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:36 schreef Mahra het volgende:
Wat heftig Mahra, zo wil je je kleintje echt niet zien. Gelukkig dat het beter gaat.

Ja hier nog weinig actie.
pi_201664723
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:48 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Ook ik zou op basis van de nub een jongen zeggen. Fijn dat de echo goed was!

Lily, logisch dat het spannend is, hopelijk verloopt het allemaal soepel. Weet je al of het een ballonetje wordt of vliezen breken?

Onoma, weer iets van de to do list klaar. Ja die datum is een dingetje.

Hier weer goedgekeurd door de verloskundige. Ben heel benieuwd wanneer ze zich aan gaat dienen. Behalve slecht slapen gelukkig lichamelijk weinig te klagen.
Fijn dat je het nog goed trekt laurilynne! En dat alles in orde is.
Ze beginnen met een ballon. Daarna vliezen breken mits voldoende ontsluiting.

Heftig begin Mahra! Hopelijk kan je vanaf nu wel genieten.
pi_201664789
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:26 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ooow O+

Ik zou ook gokken op meisje. Maar misschien hoop ik dat gewoon te zien, want dan klopt mijn geslachtsecho zeker :P
Ik had geen enkele foto bij 13 weken met een zichtbare nub.
Gaan jullie wachten tot de 20-weken echo om het te weten te komen?
Waarschijnlijk wel ja.

Jezus Mahra wat een heftige start :{
pi_201668424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:43 schreef B.ertha het volgende:
Check dat neusje O+
SPOILER
Vanochtend intake gehad in het ziekenhuis omdat ik medisch ben en daar hebben ze ook even snel gekeken. Onder voorbehoud (want eigenlijk te vroeg) gaat zij voor een jongetje!
pi_201668779
@bertha: is dit je 1e kindje?
pi_201668785
Bertha, ik denk een meisje! De nub loopt horizontaal aan de ruggengraat. Ik ben dol op nubfoto's gokken. :D
pi_201669161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:42 schreef _Lily_ het volgende:
@:bertha: is dit je 1e kindje?
2e,ik heb al een zoontje.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:42 schreef Rebubbled het volgende:
Bertha, ik denk een meisje! De nub loopt horizontaal aan de ruggengraat. Ik ben dol op nubfoto's gokken. :D
Zij heeft echt op de echo tussen de beentjes gekeken. Nouja, we gaan met zien :s)
pi_201669186
Nog 2 maandjes hier *O* *O*
pi_201669249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:15 schreef B.ertha het volgende:

[..]
2e,ik heb al een zoontje.
[..]
Zij heeft echt op de echo tussen de beentjes gekeken. Nouja, we gaan met zien :s)
Ja, spannend!
Bij mij klopte het dus niet. Er was niks te zien tussen de beentjes van mijn kind. Ook wat later in de zwangerschap niet
Maar het was toch echt een jongen hahaha. Bij de 20 weken echo is het zelfs extra gecheckt omdat er dus tussen 12-18 weken niks te zien was.
pi_201670304
Meld met baby uit de buik O+ . Vannacht spontaan gebroken vliezen en weeën kwamen al snel, om half 5 in het ziekenhuis. Uiteindelijk ging ik om 10 uur vanmorgen in 4 weeën van 5/6 cm naar volledige ontsluiting is ze gelanceerd in 4 minuten persen :') .
We blijven nog even in het ziekenhuis want randprematuur en lage glucosewaarde, maar m'n kolfopbrengst ging gelijk goed met 20cc.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:23:10 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_201670315
quote:
17s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:22 schreef douche-eendje het volgende:
Meld met baby uit de buik O+ . Vannacht spontaan gebroken vliezen en weeën kwamen al snel. Uiteindelijk ging ik in 4 weeën van 5/6 cm naar volledige ontsluiting is ze gelanceerd in 4 minuten persen :') .
We blijven nog even in het ziekenhuis want randprematuur en lage glucosewaarde, maar m'n kolfopbrengst ging gelijk goed met 20cc.
Oh wauw! Nu al! Gefeliciteerd! O+ en een dochter! O+
disclaimer
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:23:59 #133
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201670322
quote:
Meld met baby uit de buik O+ . Vannacht spontaan gebroken vliezen en weeën kwamen al snel, om half 5 in het ziekenhuis. Uiteindelijk ging ik om 10 uur vanmorgen in 4 weeën van 5/6 cm naar volledige ontsluiting is ze gelanceerd in 4 minuten persen :') .
Wow! Surprise! Gefeliciteerd *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_201670384
quote:
Gefeliciteerd! Piep je zomaar voor in het rijtje ;)
Hoe is het met jou?
Blij voor je dat alle medische problemen van vorige keer je bespaard zijn gebleven. Hoop dat je dochter snel aansterkt en jullie lekker naar huis mogen O+
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:31:24 #135
56471 pinquit
oh my lama!
pi_201670418
Waaah D-E! O+ daar is ze ineens!
Gefeliciteerd *O* hoe gaat het met je?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_201670517
Gefeliciteerd @douche-eendje *O*

Maar nou moeten je relax truien en broeken eerst nog gewassen worden. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:44:20 #137
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201670558
quote:
Wow, nu al :D Gefeliciteerd O+ Lekker babyknuffelen *O*
Je was een dag later uitgerekend dan ik. Ik hoop eigenlijk dat mijn dame nog wel even blijft zitten :D
|| justdiggit.org ||
pi_201670573
Wat een turbobevalling! Gefeliciteerd O+
pi_201670595
Gefeliciteerd DE!!
pi_201670728
quote:
Dat is snel DE!
De baby wilde blijkbaar gewoon naar buiten, het is behoorlijk vroeg
Is de bevalling deze keer zonder trauma’s verlopen? Ik hoop het zo voor je! Dat het een goede ervaring was
pi_201670856
quote:
Wow, die had ik zo snel nog niet verwacht :D van harte gefeliciteerd!!hoe doet ze het? En hoe was het voor jou (ook mentaal)?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:49:48 #142
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201671229
Gefeliciteerd DE!
pi_201671487
quote:
Ohhh wat een verrassing O+ Van harte gefeliciteerd! *O* *O* Hopelijk kunnen jullie gauw naar huis, top dat de kolfopbrengst al zo goed gaat! Kan jij het mentaal ook een beetje bijbenen?
pi_201671606
quote:
Gefeliciteerd DE, dat is in een sneltrein vaart gegaan. Hopelijk gaat het goed en mag je snel naar huis.
pi_201672267
DE O+ Gefeliciteerd met je meisje!
pi_201672809
Met mij gaat het goed :). Fijne, maar intense bevalling om op terug te kijken maar o wat een verschil met de bevalling van Bas. Ik kon aanzienlijk beter mijn grenzen bewaken (zelfs mensen gesommeerd om van mij af te blijven, van de lampen&gordijnen af te blijven of hun mond dicht te houden _O- ). Merk echt verschil tussen de niet-vorderende baring van Bas met alle toeters en bellen versus deze. Ik kijk er heel positief al op terug en ben nog een beetje overrompeld door de snelheid van alles. Het bad was echt een uitkomst waardoor ik mijn weeën goed op kon vangen, verschillende houdingen aan kon nemen en geen last had van mijn bekkeninstabiliteit.
Wegens foetale nood is ze op bed geboren, navelstreng zat om haar nek heen maar dankzij snel reageren van de verloskundige was dat zo geregeld.

Ze ligt nu op de neonatologie in een warmtebedje omdat haar glucosewaarde echt zorgwekkend laag was, maar voor de 3e voeding zaten we bijna op de ondergrens van normaal. Aan de borst drinken kost haar nu nog erg veel moeite en energie, we proberen eerst aan te leggen en daarna via kolven nog voeden. Kolfde net weer 30 cc, kreeg applaus van de verpleegkundige. Wellicht dat ik morgen of maandag even de lactatiekundige ook even om tips ga vragen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:32:01 #147
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201672864
Gefeliciteerd d-e! Gek en snel! Hopelijk doet ze het goed en hoeven jullie niet al te lang te blijven :* .
Hoe heet ze?
pi_201674228
Gefeliciteerd d-e en natuurlijk ook Bas. Wat fijn dat het gewoon een redelijk normale bevalling was zonder al het gedoe van vorige keer en dat je er nu al positief op terug kan kijken. Hopelijk blijft haar glucose waarde goed stijgen en mogen jullie snel naar huis!
pi_201675105
Gefeliciteerd DE! Klinkt als een fijne bevalling :)
pi_201675114
Nou D-E! Wat doe je nu! Wowow, ineens is daar helemaal spontaan en in lekker tempo je dochter geboren! O+ En wat enorm fijn dat deze ervaring zoveel positiever is. Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar alles, je verhaal, de stats, haar naam. :D Ohh en wat kolf je al een hoop! Terecht applaus! :*
pi_201675265
Gefeliciteerd D-E!
pi_201678962
Wow D-E, wat een verrassing en wat heerlijk dat ze er is! Fijn dat je er nu al positief op terugblikt. O+ Gefeliciteerd! *O*
pi_201678995
Gefeliciteerd D-E! Zo snel ineens. Hopelijk mogen jullie snel naar huis.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:37:13 #154
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201682612
Vandaag weer goedgekeurd bij de verloskundige. Liggingsecho gehad, voor het eerst sinds de 20 weken echo weer naar de kleine mogen kijken O+ Qua groei is ze lekker gemiddeld. Ze was lekker alles aan het showen. En ze ligt goed met haar hoofd naar beneden O+
|| justdiggit.org ||
pi_201682621
W
quote:
Waaaah omg zo snel kan het dus gaan!! :o gefeliciteerd!
pi_201682869
Bedankt voor alle felicitaties. Ze doet het zo ontzettend goed dat we al naar huis mogen *O* .
pi_201683001
Gefeliciteerd, d-e! Lijkt me schrikken als het al zo vroeg begint, maar fijn dat het zo goed gaat en dat jullie al naar huis mogen! Geniet van je gezin!
pi_201683055
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:12 schreef douche-eendje het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties. Ze doet het zo ontzettend goed dat we al naar huis mogen *O* .
Gefeliciteerd D-E *O*
Wat gek dat de protocollen per ziekenhuis dus zo verschillen. Hier met 36.6 is A geboren (vliezen gebroken vanaf 36.4) en zij moest 3 dagen blijven met glucose metingen en preventief antibiotica. (Ondanks dat haar glucose vanaf het begin al goed was)
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:42:44 #159
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201683123
quote:
Wat fijn dat jullie naar huis mogen O+ Lekker genieten van de kleine dame O+
|| justdiggit.org ||
pi_201684093
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:33 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]
Gefeliciteerd D-E *O*
Wat gek dat de protocollen per ziekenhuis dus zo verschillen. Hier met 36.6 is A geboren (vliezen gebroken vanaf 36.4) en zij moest 3 dagen blijven met glucose metingen en preventief antibiotica. (Ondanks dat haar glucose vanaf het begin al goed was)
Ja gek he hoe verschillend het kan zijn. Bij mij en bij haar zijn kweken afgenomen (niks aangetroffen), glucose moest 3x achter elkaar minimaal boven de 3.0 zitten en ze moest op temperatuur blijven in de open wieg. Drinken gaat nog wat omslachtig (10 minuten aanleggen, 10-15 cc moedermelk via fles en ik kolf), want ze heeft nog niet genoeg energie voor volledige borstvoeding.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 08-10-2021 21:50:32 ]
pi_201685126
quote:
Wat fijn O+ hoe vind bas het?
pi_201686362
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 19:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Wat fijn O+ hoe vind bas het?
Geweldig. Hij kan haar naam al zeggen en is helemaal verliefd
pi_201686684
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Geweldig. Hij kan haar naam al zeggen en is helemaal verliefd
O+ aggos O+ dan smelt je toch de hele dag, kleine grote broer
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:14:14 #164
426379 elamanilo
elämänilo
pi_201686869
Wat een goed nieuws D-E. Heerlijk gaan coconnen met je nieuwe aanwinst 😍
pi_201687964
Gefeliciteerd D-E! Wat heerlijk dat ze het al zo goed doet! O+
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:40:39 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201688771
D-E :o Lees ik een dagje niet mee, ben je gewoon bevallen O+ Ben benieuwd naar haar naam. Maar eerst lekker kroelen met je verse baby O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201692486
Ik vrees voor mn derde trimester :') ik zit nou ergens tegen t einde van t tweede en ben al zo moe en slaap belabberd. Dit zou " de goeie energieke periode" moeten zijn :X
pi_201692941
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:40 schreef MaJo het volgende:
D-E :o Lees ik een dagje niet mee, ben je gewoon bevallen O+ Ben benieuwd naar haar naam. Maar eerst lekker kroelen met je verse baby O+
Hahaha ja sorry :P . Ik dacht ook, @MaJo offline is bevalfestijn. Je mag de OP aanpassen, kan Takkie mooi een plaatsje omhoog.

SPOILER
Ik zwaai hier ook af, ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap, een fijne bevalling en kraamtijd. Je kan dit ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 09-10-2021 12:57:03 ]
pi_201693016
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vrees voor mn derde trimester :') ik zit nou ergens tegen t einde van t tweede en ben al zo moe en slaap belabberd. Dit zou " de goeie energieke periode" moeten zijn :X
Vermoeidheids-box 👊🏻, ik blijf maar gapen en moe ongeacht hoe vaak, hoe lang en hoeveel ik slaap }:|
pi_201693020
Mooie naam, DE!
pi_201693434
Gefeliciteerd d-e! Hele mooie naam ook O+

Wat is de naam van jouw dochterje geworden Mahra? :)
pi_201694543
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik deel die vrees om dezelfde reden :')
pi_201694560
Hoe is het bij jou Lily?
pi_201694672
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 15:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]
Ik deel die vrees om dezelfde reden :')
Het is ook een wereld van verschil dat partner er deze keer minder mee bezig is (en wat minder overneemt) en dat er ook een kleuter rondloopt. Heb echt weinig tijd over om even alleen te zijn en te niksen -O-. Hoop dat ik t haal tot verlof met 36 wk
pi_201695253
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 13:43 schreef CaVaBien het volgende:

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 15:35 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hoe is het bij jou Lily?
Die zou vandaag toch ingeleid worden?
pi_201695260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 13:43 schreef CaVaBien het volgende:

-

[ Bericht 5% gewijzigd door Mahra op 09-10-2021 19:25:28 ]
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:44:38 #177
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201695537
Mooie namen D-E en Mahra!! O+
|| justdiggit.org ||
pi_201695736
Mooie naam! O+
pi_201696342
Thanks. O+
pi_201696552
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:03 schreef Mahra het volgende:

[..]
[..]
Die zou vandaag toch ingeleid worden?
Gister begonnen ja. Ik lig in het ziekenhuis
En vooralsnog zijn de vorderingen nagenoeg nihil
Dus nogal frustrerend
pi_201696823
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 19:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dus nogal frustrerend
-O- sterkte :*
pi_201697426
quote:

[..]
Dus nogal frustrerend
Oh, op hoeveel zit je? Sterkte. Bij mij ging de ontsluiting ook heel traag.
pi_201698511
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 15:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Het is ook een wereld van verschil dat partner er deze keer minder mee bezig is (en wat minder overneemt) en dat er ook een kleuter rondloopt. Heb echt weinig tijd over om even alleen te zijn en te niksen -O-. Hoop dat ik t haal tot verlof met 36 wk
Hier neemt de partner wel dingen over maar vooral de 2 peuters die rondlopen maakt het pittig. Ze hebben iets meer schermtijd :@
pi_201698519
Succes Lily! Hopelijk komen de vorderingen snel :*
pi_201701033
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:42 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]
Hier neemt de partner wel dingen over maar vooral de 2 peuters die rondlopen maakt het pittig. Ze hebben iets meer schermtijd :@
Kapitein heeft speciaal hiervoor een tablet gekregen voor zn verjaardag :@
pi_201701222
Mooie namen zag ik voorbij komen!

Lily succes! Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen en heb je gauw je baby in je armen.

Hier vandaag tijd om de vluchttas eens in te pakken :o
  zondag 10 oktober 2021 @ 09:28:00 #187
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201701344
quote:

[..]
Dus nogal frustrerend
Heel veel succes! :* Hopelijk kan je snel babyknuffelen O+
|| justdiggit.org ||
pi_201701380
Lily; succes! Hopelijk ondertussen aan het baby knuffelen :*

Ik heb al weken veel harde buiken. Nu sinds gistermiddag vrijwel continu, als ik in bed maar een been verleg wordt m’n hele buik hard. Ondertussen ook meer druk richting m’n schaambeen dus ik vermoed dat prul heeft besloten om in te dalen. Van sommige dingen vergeet je blijkbaar toch hoe dat voelt :')
pi_201701647
quote:

[..]
Dus nogal frustrerend
Hopelijk komt het snel op gang *O* zet hem op mama en baby *O*
  zondag 10 oktober 2021 @ 18:59:54 #190
426379 elamanilo
elämänilo
pi_201708077
Ik ben heel benieuwd hoe het bij Lily is O+
  zondag 10 oktober 2021 @ 22:40:42 #191
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_201710921
Vraagje namens / voor m'n vriendin. Ze heeft meer dan een week terug de kinkhoestvaccinatie gehad, maar de plek van de prik is nog steeds rood en je voelt heel goed een bobbeltje waar die prik is gezet.
Was dat bij anderen hier ook toevallig? :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_201710962
quote:
2s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:40 schreef KaBuf het volgende:
Vraagje namens / voor m'n vriendin. Ze heeft meer dan een week terug de kinkhoestvaccinatie gehad, maar de plek van de prik is nog steeds rood en je voelt heel goed een bobbeltje waar die prik is gezet.
Rood was het al vrij snel niet meer maar zeker wel twee weken gevoelig geweest bij aanraking. Bij mij zeiden ze ook tijdens het prikken dat dat mogelijk was (een dag of twee spierpijn en tot twee weken gevoelig)En dat het enkel zorgelijk was als ik koorts zou krijgen of een allergische reactie. Maar bij twijfel kan ze altijd even bellen met haar huisarts neem ik aan.
pi_201711518
quote:
2s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:40 schreef KaBuf het volgende:
Ja, duurde hier een week of 2 voor het weg wasm
  maandag 11 oktober 2021 @ 07:35:40 #194
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_201712467
Thanks voor de reacties! Het is niet pijnlijk ofzo, dus we wachten het nog even af :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 11 oktober 2021 @ 07:53:07 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_201712543
Bij mij was het als een wespensteek en duurde echt wel meerdere dagen ja. Geen zorg dus!
disclaimer
pi_201712639
Ja, bij mij duurde het ook wel ruim een week voor ik niets meer voelde. De coronavaccinatie stelde qua zwelling/roodheid veel minder voor.
pi_201712982
Ben benieuwd hoe het met Lily is, hopelijk inmiddels aan het babyknuffelen O+

Vannacht 30189x eruit geweest wegens plassen, nachtmerrie bij de kleuter, plassen, een doorgelekte dreumes, plassen en toen zelf niet meer de slaap kunnen vatten. De afgelopen week voelde ik wel lichte stress na zulke nachten maar nu niet meer want.. verlof *) Ik heb een ellenlange to-do lijst met alle klusjes die ik voor me uitgeschoven heb de afgelopen weken maar 1 dag langer voor me uit schuiven kan vast. Gauw het bad aan O+
pi_201713458
Ga me haast af vragen of ze die dkt-vaccinatie bij mij dan wel goed hebben gezet :P ik heb echt nergens last van gehad.

Hier staat ook het bad aan! Er liggen inderdaad nog genoeg klusjes maar na 2 dagen continu harde buiken is een relax moment ook wel even lekker :D
pi_201713915
Oehhh ik zou ook een bad willen!

Ik word er nog steeds intens verdrietig van als ik denk aan dat ik 0 keer in bad ben geweest toen ik zwanger was van de tweeling, want wat had mijn lichaam dat toen kunnen gebruiken zeg… en ook deze zwangerschap dus nog 0 keer in een bad geweest en ik mis het zo! M’n lichaam zou dat nu ook wel kunnen gebruiken. Maar ja… maar wachten tot de bevalling 😉
pi_201715094
Hier ook geen last gehad van de kinkhoestvaccinatie.

Ik ben heel benieuwd hoe het met Lily is.
pi_201715333
Ik kan beamen dan een bad wel echt hemels is hoog zwanger. Lig er bijna dagelijks in op het moment.

Hopelijk betekend de stilte bij Lily dat ze heerlijk aan het knuffelen is met haar baby.

Hier een paar dagen een wat gevoelige plek van de vaccinatie. Vandaag 41 weken zonder enig spoor van een aankomende bevalling. Morgen naar de verloskundige, ik ben benieuwd!
pi_201715554
Ja, bij m’n eerste had ik de hele zwangerschap een bad, bij de tweede de eerste 6 maanden. Daarna verhuisd en geen bad meer… samen met de Quooker waren dat de twee meest gemiste dingen in huis. De quooker hebben we inmiddels wel weer in onze keuken gezet, maar voor een bad echt nergens een plek…
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:10:19 #203
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201715618
Ik kan nooit lang in bad zitten, word er heel onrustig van. Ik mis een bad dus ook niet. In het huis van m'n ouders hadden we een bad. Al die tijd dat ik er heb gewoond maar 1x in geweest en toen was ik het na een paar minuten alweer helemaal zat :D

Ik zit liever ingewikkeld in een deken (met kruik/kersenpittenzak als het echt koud is) op de bank O+
|| justdiggit.org ||
pi_201715650
:D

Ik ben wel echt een bad mens. Onder de douche houd ik helemaal niet van. Ik kan daar nooit ontspannen en moet altijd huilen en zo. Dus ik vind in het bad veel fijner om me te wassen.
pi_201716223
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:13 schreef elamanilo het volgende:

Ik ben wel echt een bad mens. Onder de douche houd ik helemaal niet van. Ik kan daar nooit ontspannen en moet altijd huilen en zo. Dus ik vind in het bad veel fijner om me te wassen.
Huilen onder de douche? Waarom?

Achteraf denk ik, ik vraag het wat te direct. Sorry :@

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 11-10-2021 15:27:56 ]
pi_201719226
Weet iemand iets over bloedwaarden? Ik moest vandaag een dagcurve prikken (en binnenkort nog twee keer :r ) om te volgen of ik zwangerschapsdiabetes ontwikkel.

Ik prikte vandaag 5 (nuchter) 6.2 (twee uur na mn ontbijt) en 4.9 (twee uur na mn lunch)

Iemand enig idee wat dit zegt :D ?
Heb vrijdag ook gewoon een afspraak bij de gyn hoor, maar ben vast benieuwd :Y
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:32:49 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_201719749
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet iemand iets over bloedwaarden? Ik moest vandaag een dagcurve prikken (en binnenkort nog twee keer :r ) om te volgen of ik zwangerschapsdiabetes ontwikkel.

Ik prikte vandaag 5 (nuchter) 6.2 (twee uur na mn ontbijt) en 4.9 (twee uur na mn lunch)

Iemand enig idee wat dit zegt :D ?
Heb vrijdag ook gewoon een afspraak bij de gyn hoor, maar ben vast benieuwd :Y
Dit zegt dat je bloedsuikerwaarden vooralsnog voorbeeldig zijn ;)
disclaimer
pi_201719945
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Dit zegt dat je bloedsuikerwaarden vooralsnog voorbeeldig zijn ;)
echt? Dat zou nice zijn *O*
Begreep ook al dat de kans erop niet heel groot is omdat ik het bij de eerste keer ook niet heb gehad. Hopelijk blijft t zo :D
pi_201720620
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
echt? Dat zou nice zijn *O*
Begreep ook al dat de kans erop niet heel groot is omdat ik het bij de eerste keer ook niet heb gehad. Hopelijk blijft t zo :D
Zolang je geloof ik onder de 7.8 blijft is het oké van wat ik me herinner toen, dus dit zijn prima waardes!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:33:05 #210
208890 June.
Seriously?
pi_201720728
Booh, wat ben ik misselijk zeg, veel veel meer dan mijn eerste zwangerschap. Borsten staan ook al op knappen en mijn buikdarmen is meteen naar standje 2e trimester gegaan. Herkennen jullie dat ook van een 2e?

Donderdag de 1e echo en kan de tijd wel vooruit kijken.
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:51:31 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_201721080
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:27 schreef rena het volgende:

[..]
Zolang je geloof ik onder de 7.8 blijft is het oké van wat ik me herinner toen, dus dit zijn prima waardes!
Nuchter onder 5,2 en belast onder 7,8 inderdaad :Y
disclaimer
pi_201721091
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:33 schreef June. het volgende:
Booh, wat ben ik misselijk zeg, veel veel meer dan mijn eerste zwangerschap. Borsten staan ook al op knappen en mijn buikdarmen is meteen naar standje 2e trimester gegaan. Herkennen jullie dat ook van een 2e?

:Y meer en langer misselijk, gruwelijk pijnlijke borsten vanaf het begin en ook al veel sneller een buikje.
pi_201721100
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Nuchter onder 5,2 en belast onder 7,8 inderdaad :Y
yeah geslaagd :7
pi_201721227
Overigens begin in te merken dat ik psychisch toch wel een knauwtje heb gekregen van de nasleep van de vorige bevalling (kaptein drie dagen op de neonatologie, wij zwervend door het ziekenhuis omdat ze onze kamer steeds veranderden, eerste dagen geen enkele controle gehad zelf, niet bij kapitein kunnen slapen ect).

Misschien is het goed dit eens aan te kaarten bij de verloskundige.... Hoewel ik er niet aan wil toegeven,. misschien is het wel nodig om hier wat meer aandacht aan te geven :@
pi_201725653
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:33 schreef June. het volgende:

Qua misselijkheid merkte ik weinig verschil, maar mijn buik groeide ook niet normaal hard. En het stopt voorlopig niet. Nu 19 weken maar mijn buik zit al in het 3de trimester :X
pi_201725732
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Overigens begin in te merken dat ik psychisch toch wel een knauwtje heb gekregen van de nasleep van de vorige bevalling (kaptein drie dagen op de neonatologie, wij zwervend door het ziekenhuis omdat ze onze kamer steeds veranderden, eerste dagen geen enkele controle gehad zelf, niet bij kapitein kunnen slapen ect).

Misschien is het goed dit eens aan te kaarten bij de verloskundige.... Hoewel ik er niet aan wil toegeven,. misschien is het wel nodig om hier wat meer aandacht aan te geven :@
SPOILER
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:21:22 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201725863
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:10 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201725995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_201727860
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:10 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:35 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
SPOILER
Wat naar dat jullie ook allemaal iets soortgelijks hebben moeten doormaken maar goed om te horen dat de hulp die er was ook echt fijn en zinvol is geweest :Y.

Bedankt voor jullie verhaal :*
  woensdag 13 oktober 2021 @ 21:39:09 #220
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201746289
Ben echt heel benieuwd hoe het met LauriLynne en Lily is! Hopelijk beide (bijna) aan het babyknuffelen O+

Hier vanavond echt een superonrustige baby _O- Ze heeft wel vaker haar drukkere en minder drukke dagen, maar vanavond is het echt opvallend. Mijn ribben moeten het echt ontgelden op dit moment ;( Sinds maandag af en toe last van oefenweeën. Het komt nu echt dichtbij. Vind het spannend, maar heb er ook zoveel zin in O+
|| justdiggit.org ||
pi_201747040
quote:
17s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ben echt heel benieuwd hoe het met LauriLynne en Lily is! Hopelijk beide (bijna) aan het babyknuffelen O+
….
Lief dat je het vraagt! Maar hier zit de baby nog op haar plekje. Gestript deze week zonder effect. Morgen een controle in het ziekenhuis. We gaan het zien.

Wat een heftige verhalen dames! LDG hopelijk krijg je goede hulp!
pi_201748553
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:50 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt! Maar hier zit de baby nog op haar plekje. Gestript deze week zonder effect. Morgen een controle in het ziekenhuis. We gaan het zien.

Balen dat het strippen geen effect had! Zeker na 41 weken duren de dagen lang, hou je het een beetje vol? Succes bij de controle vandaag :)

@TheGirlNextDoor: boks voor ribben die het moeten ontgelden en onrustige baby's! Ik heb niet eerder mijn buik zo heen en weer zien golven als de afgelopen dagen :D
  donderdag 14 oktober 2021 @ 10:32:26 #223
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201749712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:50 schreef LauriLynne het volgende:

[..]

Jouw dame zit blijkbaar nog veel te lekker op dr plek :D Succes bij de controle!

quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:29 schreef onomatopee het volgende:

[..]
Balen dat het strippen geen effect had! Zeker na 41 weken duren de dagen lang, hou je het een beetje vol? Succes bij de controle vandaag :)

@:TheGirlNextDoor: boks voor ribben die het moeten ontgelden en onrustige baby's! Ik heb niet eerder mijn buik zo heen en weer zien golven als de afgelopen dagen :D
Haha, gedeelde smart is halve smart O+ Zal het aan de stand van de maan liggen? :+
|| justdiggit.org ||
pi_201749825
We hebben zojuist een hele mooie knipper gezien O+ O+ Echt bijzonder weer.
pi_201750287
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 10:43 schreef June. het volgende:
Ahh gefeliciteerd! Wat fijn.
pi_201750560
Wat fijn June! Hoe is het nu met het bloeden? :*
pi_201750677
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:44 schreef elamanilo het volgende:
Wat fijn June! Hoe is het nu met het bloeden? :*
Het bloeden is nagenoeg voorbij gelukkig, nog wel af en toe wat lichtbruin verlies, maar niet meer te vergelijken met het begin.
pi_201750773
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:59 schreef June. het volgende:

[..]
Het bloeden is nagenoeg voorbij gelukkig, nog wel af en toe wat lichtbruin verlies, maar niet meer te vergelijken met het begin.
Was er op de echo iets te zien wat de oorzaak kon zijn? Goed om te horen dat het nu bijna over is. En met een mooi hartje, dat helpt ook om er wat rust in te krijgen hopelijk. O+
pi_201751433
Ik vroeg me af hoe het met Lily was en kwam er toen achter dat het topic was verdwenen uit MyaT :@ Ik vond het al zo rustig! Maar zo te zien nog geen update, hopelijk betekent dat goed nieuws....

June wat fijn!!
pi_201751784
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:08 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Was er op de echo iets te zien wat de oorzaak kon zijn? Goed om te horen dat het nu bijna over is. En met een mooi hartje, dat helpt ook om er wat rust in te krijgen hopelijk. O+
Nee niets.. Het hartje geeft zeker wat meer geruststelling maar zal pas echt gerust zijn als ik de beeb ga voelen denk ik :D
pi_201753638
quote:
Ja wat goed! Gefeliciteerd!

Hier terug van controle. Afspraak voor inleiding staat. We wachten het af.
pi_201754585
quote:
Wat fijn! O+
pi_201761469
Fijn June! Hopelijk blijft het bloedverlies nu weg, het is zo zenuwslopend.
Vorige zwangerschap ook geregeld gebloed tot 10 weken en ook niets te zien op de echo. Dit keer wel bloed gezien op de eerste echo en in totaal 1 bruine druppel verloren.
pi_201762513
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:02 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
[..]
[..]
Wat naar dat jullie ook allemaal iets soortgelijks hebben moeten doormaken maar goed om te horen dat de hulp die er was ook echt fijn en zinvol is geweest :Y.

Bedankt voor jullie verhaal :*
Heb het besproken met de gyn en die pakte meteen heel fijn door door meteen even de maatschappelijk werkster van het ziekenhuis te bellen O+ leuk mens, leek goed te snappen waar ik tegenaan loop en had wel wat goede ideeën waardoor ik hopelijk het vertrouwen in een wat fijnere ervaring deze keer weer terug krijg *O*

Yay me *O* zag er als een berg tegenop maar ik heb het verteld *O*
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:23:52 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201765985
Ik heb het fok prematurenpakket in huis en inmiddels staat het hier al een tijdje gewassen en uitgezocht (spul met vlekken die er echt niet meer uitgingen ondanks vanish en bleken in de zon enzo, heb ik eruit gehaald). Als iemand hier maat 44 nodig heeft, geef dan een gil, stuur ik het naar je op!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:25:35 #236
208890 June.
Seriously?
pi_201766816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:23 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb het fok prematurenpakket in huis en inmiddels staat het hier al een tijdje gewassen en uitgezocht (spul met vlekken die er echt niet meer uitgingen ondanks vanish en bleken in de zon enzo, heb ik eruit gehaald). Als iemand hier maat 44 nodig heeft, geef dan een gil, stuur ik het naar je op!
Wat mooi dat er zoiets is, wist ik niet O+
pi_201779961
June, wat fijn!

Wij hadden een drukke week met pret 3D/4D echo (cadeautje van de kraamzorg), de dag erna groeiecho (net als grote broer; groter dan gemiddeld maar tot nu toe niks zorgwekkends, wel over 4 weken nog een keertje kijken) en donderdag intake bij de gyn in het ziekenhuis. Ietwat vroeg, maar op eigen verzoek zo gepland.
Ik blijf sowieso tot 36 weken onder controle van m’n eigen vk, en daarna overdracht naar het ziekenhuis. Mijn/onze wens besproken m.b.t. de bevalling: een geplande ks. Na de spoedks van de vorige keer en hoe de aanloop daar naartoe was en wederom een groter dan gemiddeld kind begreep de gyn mijn keuze. Mocht ik me toch bedenken (nope) kan het alsnog een vaginale bevalling worden als ik dat zou willen. Maar ik heb wat dat betreft best een angst ontwikkeld en voel al spanning in mijn lijf als ik daar alleen al aan denk. Dus dat gaat ‘m niet worden :+

Lauri, hoe gaat het met jou?
En ik ben erg benieuwd naar Lily, hopelijk gaat het goed!
pi_201783770
Gisterochtend ben ik in iets meer dan 3 uur bevallen van onze dochter. Al had het door het tempo voor mn gevoel meer weg van een lancering. Helaas daarna een wat gecompliceerd verloop voor mij vooral. Inmiddels weer thuis en gaat het goed met ons beide. Ze heet zoals de zangers uit de common linnets.

Inmiddels klimmen we langzaam op een roze wolk. Borstvoeding gaat goed en onze dochter doet het helemaal prima.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:33:43 #239
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201783807
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:31 schreef LauriLynne het volgende:
Gisterochtend ben ik in iets meer dan 3 uur bevallen van onze dochter. Al had het door het tempo voor mn gevoel meer weg van een lancering. Helaas daarna een wat gecompliceerd verloop voor mij vooral. Inmiddels weer thuis en gaat het goed met ons beide. Ze heet zoals de zangers uit de common linnets.

Inmiddels klimmen we langzaam op een roze wolk. Borstvoeding gaat goed en onze dochter doet het helemaal prima.
Gefeliciteerd!! O+ Jammer van de nasleep voor jou maar fijn dat het nu goed gaat met beide. Lekker van elkaar genieten!! O+
|| justdiggit.org ||
pi_201784644
quote:

Daar is ze dan eindelijk! Gefeliciteerd met de kleine dame.
pi_201784656
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!! O+ Jammer van de nasleep voor jou maar fijn dat het nu goed gaat met beide. Lekker van elkaar genieten!! O+
Jij bent de volgende ( ervan uitgaande dat Lily al bevallen is).
pi_201785607
quote:

Gefeliciteerd O+
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:08:32 #243
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201785668
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 19:14 schreef Mahra het volgende:

[..]
Jij bent de volgende ( ervan uitgaande dat Lily al bevallen is).
Pfoe, ja. Of onomatopee :D Komt wel echt dichtbij nu :D Droomde vannacht dat ik al bevallen was _O-
|| justdiggit.org ||
pi_201785776
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Pfoe, ja. Of onomatopee :D Komt wel echt dichtbij nu :D Droomde vannacht dat ik al bevallen was _O-
Spannend. Geniet maar lekker van de laatste weken, ik heb spijt dat ik niet genoeg heb genoten van de laatste weken.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:18:03 #245
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201785858
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:14 schreef Mahra het volgende:

[..]
Spannend. Geniet maar lekker van de laatste weken, ik heb spijt dat ik niet genoeg heb genoten van de laatste weken.
Echt genieten gaat niet lukken, aangezien we ook nog 'even' gaan verhuizen :X
|| justdiggit.org ||
pi_201785943
Sorry voor de late update, ik weet dat veel van jullie hebben meegeleefd
Ik ben 10 oktober bevallen van onze zoon. Ik had een goede bevalling en zoon en ik hebben het goed doorstaan. Hij doet het ook heel goed. Echter heb ik zoveel problemen met de borstvoeding dat ik er depressief van ben. Vandaar de stilte
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:30:05 #247
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201786113
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:21 schreef _Lily_ het volgende:
Ik ben 10 oktober bevallen van onze zoon. Ik had een goede bevalling en zoon en ik hebben het goed doorstaan. Hij doet het ook heel goed. Echter heb ik zoveel problemen met de borstvoeding dat ik er depressief van ben. Vandaar de stilte
Gelukkig een goede bevalling gehad! Gefeliciteerd O+

Hopelijk krijg je goede hulp en kan je op een gegeven moment genieten van de kleine man! :*
|| justdiggit.org ||
pi_201786267
quote:

Dat klinkt wel heftig, maar fijn dat de roze wolk in zicht is! Ik heet ook zoals die zangeres, dus vind het een hele goede naamkeuze. :D

@_Lily_ Fijn dat hij er is en het goed met jullie gaat! Wat balen dat de borstvoeding niet wil, hopelijk heb je hier goede begeleiding bij en mocht het allemaal niet lukken dan hoop ik dat je hier vrede mee kan krijgen. :*
pi_201786277
Lily en Laurilynne; gefeliciteerd! Heel veel heerlijke babyknuffels toegewenst! O+
pi_201786372
Gefeliciteerd, Lauri! Ze heeft dezelfde naam als ik, goede keuze. :) Ik ben in ieder geval blij met mijn naam. Gelukkig gaat het goed met jullie, hopelijk steeds een beetje beter!

Voor Lily ook gefeliciteerd! Ik hoop dat de bv-struggles goed opgelost kunnen worden en dat jij je ook snel weer beter en stabieler voelt.
pi_201786429
quote:

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! *O* Fijn dat jullie weer thuis zijn en dat het goed gaat met jullie allebei. Goed herstel voor jou gewenst, hopelijk kan de snelle bevalling een beetje bezinken de komende dagen :)

@_Lily_: ook jullie van harte gefeliciteerd *O* Hopelijk idd goede begeleiding bij de borstvoeding en alle problemen daarbij, sterkte :*
pi_201786605
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Oef, da's pittig! :o Wanneer gaan jullie over?

Ik heb nog lang niet het gevoel binnenkort te gaan bevallen eigenlijk. Dat blijkt ook wel uit dat we nu een weekendje weg zijn (laatste x met z'n viertjes O+ ) en de vluchttas nog onaf thuis ligt ondanks goede voornemens deze met 37 wk af te hebben. Wel een verschil met de eerste zwangerschap, toen ging de vluchttas vanaf 35 weken standaard mee in de kofferbak als we >30 min rijden van huis gingen :')
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:02:44 #253
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201786802
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:52 schreef onomatopee het volgende:

[..]
Oef, da's pittig! :o Wanneer gaan jullie over?

Ik heb nog lang niet het gevoel binnenkort te gaan bevallen eigenlijk. Dat blijkt ook wel uit dat we nu een weekendje weg zijn (laatste x met z'n viertjes O+ ) en de vluchttas nog onaf thuis ligt ondanks goede voornemens deze met 37 wk af te hebben. Wel een verschil met de eerste zwangerschap, toen ging de vluchttas vanaf 35 weken standaard mee in de kofferbak als we >30 min rijden van huis gingen :')
Krijgen 20 oktober de sleutel en hopen eigenlijk voor de uitgerekende datum over te kunnen, maar aangezien we afhankelijk zijn van hulp van anderen (en nog wat andere factoren) vind ik het lastig om echt een datum te prikken waarop we over gaan.

Ik heb m'n vluchtkoffer ingepakt toen ik las dat D-E al bevallen was. Toen dacht ik 'shit, het kan dus elk moment al gebeuren' _O- Al zit nog niet alles erin, maar die laatste dingen kunnen wel als de weeën beginnen :+
|| justdiggit.org ||
pi_201787429
Gefeliciteerd Lily! Hopelijk kom je snel uit het BV dal. En onthoud: met kunstvoeding worden ze ook groot, een gelukkige mama is belangrijker!
pi_201788067
Gefeliciteerd Lauri en Lily!
pi_201789691
Laurylynne, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Wat een vlotte bevalling, toch wel een nasleep, maar (hopelijk) nu fijn knuffelen O+

Lily, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Heftig van de nasleep nu… ik ben ervaringsdeskundige, mocht je er behoefte aan hebben mag je altijd een berichtje sturen. :*
pi_201790380
quote:
Fijn om van je te horen, van harte met je zoontje O+ hopelijk vinden jullie snel jullie weg in het voeden, welke weg dat ook is :* alle keuzes zijn goed
pi_201790388
quote:

Lekker vlot inderdaad, wow! Van harte met je dochtertje O+
pi_201792160
quote:
Allereerst Lily gefeliciteerd met de geboorte jullie zoon! Wat ontzettend balen van de borstvoeding!

Iedereen bedankt voor de felicitaties.
pi_201793859
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 22:34 schreef elamanilo het volgende:
Laurylynne, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Wat een vlotte bevalling, toch wel een nasleep, maar (hopelijk) nu fijn knuffelen O+

Lily, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Heftig van de nasleep nu… ik ben ervaringsdeskundige, mocht je er behoefte aan hebben mag je altijd een berichtje sturen. :*
Lief van je dankje. Ik ga ook even in het borstvoeding topic neuzen
Fijn dat je ook bent bevallen laurilynne!
Op naar de november baby’s ;) dat is vlot!
pi_201801260
Jeetje, ik sta derde…

Morgenmiddag heb ik een afspraak staan voor een 3D-scan waar dan een beeldje van wordt gemaakt. Ben zo benieuwd!
pi_201807798
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Och jeey, wat een timing. Sterkte hoor en probeer toch zo min mogelijk te doen.
  maandag 18 oktober 2021 @ 16:23:29 #263
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201807816
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:21 schreef Mahra het volgende:

[..]
Och jeey, wat een timing. Sterkte hoor en probeer toch zo min mogelijk te doen.
Haha, ik probeer het, maar mijn nesteldrang hč :+
|| justdiggit.org ||
pi_201807860
quote:
17s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Haha, ik probeer het, maar mijn nesteldrang hč :+
Hahaha, oh ja dat vergeet ik. Ik heb geen last van nesteldrang gehad.
  maandag 18 oktober 2021 @ 16:38:41 #265
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201807936
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:29 schreef Mahra het volgende:

[..]
Hahaha, oh ja dat vergeet ik. Ik heb geen last van nesteldrang gehad.
Nja, het valt opzich nog wel mee. Maar ben wel een beetje ongeduldig wat betreft het nieuwe huis :+ Hoop dat het allemaal soepel en snel gaat, zodat we er snel in kunnen en ik niet nog moet verhuizen in de kraamweek ofzo.
|| justdiggit.org ||
pi_201808480
Ouch, na een dagje autorijden en kantoorwerk voelde het echt alsof ik net tijdens het rijden uit mn schoenen zou barsten :'( Had bijna de auto aan de kant gezet om ze uit te schoppen :')
pi_201809248
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 21:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Krijgen 20 oktober de sleutel en hopen eigenlijk voor de uitgerekende datum over te kunnen, maar aangezien we afhankelijk zijn van hulp van anderen (en nog wat andere factoren) vind ik het lastig om echt een datum te prikken waarop we over gaan.

Ik heb m'n vluchtkoffer ingepakt toen ik las dat D-E al bevallen was. Toen dacht ik 'shit, het kan dus elk moment al gebeuren' _O- Al zit nog niet alles erin, maar die laatste dingen kunnen wel als de weeën beginnen :+
Lijkt me best spannend om zo hoogzwanger nog te verhuizen, maar een huis kopen is ook zoiets wat je (zeker nu) maar beperkt in de hand hebt qua planning.. Hopelijk gaat het idd allemaal soepel en snel! Je nesteldrang zal je in elk geval idd goed kunnen uitleven :D

@littledrummergirl: lekker met de beentjes omhoog vanavond :)

Ik heb flinke bekkenpijn en vind het maar lastig een balans te vinden in hoeveel ik kan doen en wanneer het teveel is. Ongemerkt loop/til/doe ik de hele dag toch best veel. Ik heb eerder bekkenfysio gehad en doe braaf m'n oefeningen, maar het houdt niet over..
pi_201810339
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:15 schreef Takkie88 het volgende:
Jeetje, ik sta derde…

Morgenmiddag heb ik een afspraak staan voor een 3D-scan waar dan een beeldje van wordt gemaakt. Ben zo benieuwd!
En hoe was het? Wat heb je gekozen?

Ik heb het 1,5 maand geleden laten doen. Ben zo benieuwd naar het resultaat, zeker nu mn buik weg is.

TGND respect voor het nu nog verhuizen! Pas goed op jezelf.

Ldg dat klinkt al heel naar. Ooit iets van stevige kousen geprobeerd?

Onoma dat is balen. Teveel doen is veel makkelijker dan voldoende rust nemen. Als je lijf het zo duidelijk aangeeft wel een reden om toch wat meer gas terug te nemen.
pi_201810373
Ik wil ook een bellyprint O+ wanneer kun je dat het beste doen?
pi_201811614
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:10 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
En hoe was het? Wat heb je gekozen?

Ik heb het 1,5 maand geleden laten doen. Ben zo benieuwd naar het resultaat, zeker nu mn buik weg is.
Kiezen was nog best lastig :P maar uiteindelijk gekozen voor een 13cm hoog bronzen beeldje. Scan was zo gebeurd. Eerste poging had ik m’n handen nogal gespannen waardoor m’n pink een rare stand had. Dus nog een poging en die was goed. Nu 6-8 weken geduld hebben. Dan is mijn buik inderdaad ook al grotendeels weg.

quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:11 schreef B.ertha het volgende:
Degene waar ik ben geweest adviseert vanaf 33 weken. Hoe langer je wacht hoe meer buik maar je wil natuurlijk niet te laat zijn :P en in deze tijd is het wel handig om rekening te houden met een verkoudheid tussendoor want dan moet je afspraak verzet worden.
Ik ben nu ruim 36 weken zwanger.
pi_201819390
Girlnextdoor! Wow, respect! Ik ben bij m’n tweede verhuisd in februari en was in mei uitgerekend en dat heeft me echt veel stress gegeven en zelfs een depressie. Ik vond het verschrikkelijk om al m’n spullen uit te zoeken en vooral dat ik zoveel had… Nu ben ik ook weer aan het stoeien, want we hebben geen opbergruimte, dus ik ‘moet’ weer een heleboel weg gaan gooien. Anyway, wat de rest zegt, pas goed op jezelf, het is niet niks om ‘nog even’ te verhuizen als je (zo hoog) zwanger bent. :*

Ono, ook jij goed op jezelf passen met je bekken. Rust, rust, rust. Je doet snel teveel, en dan lig je ‘s nachts wakker van de pijn. Hier merk ik ook dat m’n bekken het wat zwaarder krijgen. Vorige keer met de tweeling behoorlijke bekkeninstabiliteit gehad, ik heb nu ook het idee dat de oefeningen minder goed helpen. Ws kan ik beter langs de fysio gaan, want vorige keer zette ze ook met massage en zo m’n bekken rechter. En ik heb nu bij mij ook het idee dat het wel eens zo’n klemmende zenuw kan zijn of zo.
pi_201819407
Mijn buik is inmiddels niet geschikt meer voor een bellyprint, na de tweeling heb ik een stuk uitgerekt flap huid over gehouden die nu nog onder m’n buik hangt. Dat ziet er niet mooi genoeg meer uit voor zo’n print of bijv blote buik foto’s. 😢 Wellicht ooit als ik groot ben en geen kinderen meer krijg een buikwandcorrectie of zo, omdat weer goed te krijgen. Het is vooral dat dat extra gewicht best pijnlijk is, wat er aan m’n buik hangt zeg maar. Ook nu heb ik daar best last van in de zwangerschap. Ik draag nu standaard van die buikbanden om dat een beetje mee te helpen tillen. 😅
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:17:49 #273
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201819688
Lieve reacties allemaal O+ Dankjewel O+

Wij hadden het liever ook anders gepland, maar dit was een kans die we moesten grijpen. We gaan van een klein anderhalf-slaapkamer appartement (waar we eigenlijk net niet met baby en thuiswerkende volwassenen in passen) naar een eengezinswoning voor dezelfde huurprijs. Het nieuwe huis is nieuwbouw dus we zijn afhankelijk van de oplevering, die eerst eind september zou zijn maar dus bijna een maand is uitgelopen.

Het is niet anders. Ik ben gewoon rustig aan het inpakken wat ik in kan pakken en qua tillen doe ik zo min mogelijk. Dus ik zet een doos klaar, pak die in, en zodra die vol is dan roep ik vriend om doos op de stapel te zetten :+

Gelukkig heeft mijn schoonfamilie aangeboden om alles in het nieuwe huis te doen (muren sauzen en behangen, vloer leggen, spullen sjouwen). Zij remmen me ook wel echt af, ookal doe ik dingen die ik nog prima kan (of denk te kunnen O-) ).

Ik let in ieder geval wel goed op mezelf in die zin dat 'harde buik = zitten' en echt even niks doen. Verder zal het allemaal wel goedkomen, neem ik aan. Ik vind het alleen frustrerend dat ik niet kan doen wat ik normaal zou kunnen (ben best wel een doorpakker met verhuizen) en ik dus qua tempo afhankelijk ben van anderen. Maar het komt allemaal goed. Over een maand heb ik een tof huis en een lieve baby O+
|| justdiggit.org ||
pi_201819730
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:11 schreef B.ertha het volgende:
De mijne heb ik laten doen bij 35+ een beetje. Ook voor een bronzen gekozen trouwens van ik meen 15 cm.
pi_201834146
Wat is het rustig hier!

Afgelopen week was m’n baby ineens omgedraaid. Eerst voelde ik de hik onderin en toen opeens een paar dagen lang bovenin. Nu weer terug onderin, dus weer teruggedraaid.

Ze is heel beweeglijk. Ik voel telkens aan alle kanten tegelijk beweging. Ik voel haar in dr eentje nog meer dan de tweeling samen. 😅 Wel heel lief en gezellig. Ik zou wel voor altijd zwanger willen zijn.. 🙈
pi_201834805
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:02 schreef elamanilo het volgende:
Wat is het rustig hier!

Afgelopen week was m’n baby ineens omgedraaid. Eerst voelde ik de hik onderin en toen opeens een paar dagen lang bovenin. Nu weer terug onderin, dus weer teruggedraaid.

Ze is heel beweeglijk. Ik voel telkens aan alle kanten tegelijk beweging. Ik voel haar in dr eentje nog meer dan de tweeling samen. 😅 Wel heel lief en gezellig. Ik zou wel voor altijd zwanger willen zijn.. 🙈
Wat is dat heerlijk he die beweeglijkheid! Ik geniet daar ook intens van :)

Mijn verlof is vanmiddag officieel begonnen :D Nog een babyshower van mijn collega's gekregen, echt lief en gezellig!
pi_201836134
Wat lief! En verlof O+ Nestelen :D
pi_201836408
Ohh lekker met verlof, BananaPancake, en wat lief van je collega’s!
pi_201838682
BP wat heerlijk verlof, en leuke collega's heb je.

Ela, wat fijn dat je zo geniet van zwanger zijn (beetje jaloers hier).

Hier gaat het ineens hard voor mijn gevoel. Gisteren 20 weken, whut?!
Deze avond de SEO gehad en alles zag er goed uit. Ik was er de laatste dagen veel mee bezig merk ik. En het is nog steeds een meisje O+
Zoon lag tijdens zijn echo's altijd met zijn gezicht in de placenta, maar nu hebben we wel mooie foto's O+

SPOILER
pi_201840279
Ohhh wat een plaatje BottomsUp! O+
pi_201844083
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:07 schreef elamanilo het volgende:
Wat lief! En verlof O+ Nestelen :D
Jaa eindelijk tijd voor O+
pi_201844096
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 22:00 schreef Bottoms_up het volgende:
BP wat heerlijk verlof, en leuke collega's heb je.

Ela, wat fijn dat je zo geniet van zwanger zijn (beetje jaloers hier).

Hier gaat het ineens hard voor mijn gevoel. Gisteren 20 weken, whut?!
Deze avond de SEO gehad en alles zag er goed uit. Ik was er de laatste dagen veel mee bezig merk ik. En het is nog steeds een meisje O+
Zoon lag tijdens zijn echo's altijd met zijn gezicht in de placenta, maar nu hebben we wel mooie foto's O+

SPOILER
Aw zo snoezig 😍
pi_201845492
Wij komen er niet uit qua namen en mijn hormonen maken me nerveus joh :') het idee dat we nog geen naam hebben terwijl baby potentieel al geboren kan worden vind ik maar niks _O- en natuurlijk de kans is super klein dat er met 27 wk al een baby is, maar maak dat die hormonen wijs :{
  donderdag 21 oktober 2021 @ 15:59:18 #284
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201847091
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij komen er niet uit qua namen en mijn hormonen maken me nerveus joh :') het idee dat we nog geen naam hebben terwijl baby potentieel al geboren kan worden vind ik maar niks _O- en natuurlijk de kans is super klein dat er met 27 wk al een baby is, maar maak dat die hormonen wijs :{

Heel herkenbaar. Ik was al zenuwachtig omtrent een naam rond de 16 weken, want wat nou als een van beide de naam na een x aantal weken toch niets vindt en je weer een nieuwe naam moet bedenken. Die hormonen, tja :')

Wat een plaatje @Bottoms_up O+
En lekker genieten van je verlof @BananaPancake ! Ik hoop dat je niet zoveel meer hoeft te doen en echt kan ontspannen O+
|| justdiggit.org ||
pi_201847306
Haha, bij onze tweede hadden we prachtige namen klaarliggen (we wisten het geslacht niet), maar toen hij geboren was, paste de jongensnaam echt niet bij hem... Hij werd op vrijdag geboren en we hebben dus het hele weekend genomen om een nieuwe naam voor hem te vinden.

Sindsdien vind ik het niet eng meer. Bij de tweeling hadden we zelfs vooraf al besloten dat we pas namen zouden bedenken/geven na de geboorte, omdat het toch niet zeker was of een naam die we eerder zouden uitzoeken zou passen. En toen bleek dus dat we zelfs dubbel moesten ;) :D

Nu hebben we wel een naam, ik wist al heel lang dat deze naam past bij een meisje van ons. Maar ik heb ook 'backup' namen voor als het toch niet deze blijkt te zijn. ;) En er zijn nog 2 nieuwe namen bijgekomen laatste weken, die ineens langskwamen en bleven hangen.

Bij mn eerste had ik al tijden een meisjesnaam, maar de jongensnaam hadden we pas met 34 weken oid. Die jongensnaam hadden we dus mee naar de tweede, maar paste niet bij hem. Ik wilde toen per se ook een naam hebben die me hetzelfde wow-gevoel gaf als de meisjesnaam die ik al heel lang wist. Het werd een meisje trouwens, en die naam is nog steeds de tofste naam die ik ken. O+
pi_201849255
Ohhh @Bottoms_up, smelt O+

@BananaPancake: wat lief van je collega's! En hoera voor verlof!

@elamanilo: gezellig he die beweging O+ Dat ga ik ook zo missen straks..

Over namen, bij onze dochters wisten we de namen al voor ik zwanger was, maar de naam van onze zoon was lastiger. Ik heb heel lang getwijfeld tussen 2 namen (die wel al heel lang op ons lijstje stonden, kennelijk zijn we wel naamvast ;)), mijn man was allang overtuigd. Inmiddels is het inderdaad dé naam. Maar lastig als dat gevoel er niet is ja.. @littledrummergirl, hebben jullie wel al een soort van lijstje? Of staat echt alles nog open?
pi_201849566
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:02 schreef onomatopee het volgende:
Ohhh @:Bottoms_up, smelt O+

@:BananaPancake: wat lief van je collega's! En hoera voor verlof!

@:elamanilo: gezellig he die beweging O+ Dat ga ik ook zo missen straks..

Over namen, bij onze dochters wisten we de namen al voor ik zwanger was, maar de naam van onze zoon was lastiger. Ik heb heel lang getwijfeld tussen 2 namen (die wel al heel lang op ons lijstje stonden, kennelijk zijn we wel naamvast ;)), mijn man was allang overtuigd. Inmiddels is het inderdaad dé naam. Maar lastig als dat gevoel er niet is ja.. @:littledrummergirl, hebben jullie wel al een soort van lijstje? Of staat echt alles nog open?
We hebben er nu twee die we allebei wel ok vinden, maar ik wil niet settelen voor ok :') dat voelt alsof we voor dit kind niet zoveel moeite doen als voor de eerste ofzo. Daar hadden we echt allebei O+ O+ bij de naam
pi_201850190
Die bewegingen in je buik O+ Soms mag het best even iets minder maar oh wat is het toch ook een fijn en bijzonder gevoel. Dit is, zoals we er nu over denken, echt de laatste zwangerschap dus ik geniet er de laatste weken nog maar extra van.

Wat een mooi echo beeld bottoms-up O+
Banana; wat lief van je collega’s! Geniet van je verlof!
Ldg; lastig he, een naam kiezen voor altijd. En je hormonen maken het een steeds groter ding :P ik heb wel gemerkt dat als de knoop eenmaal is doorgehakt een naam al snel meer als eigen gaat voelen.

Ik heb morgen weer controle bij de verloskundige. Als ik het zo voel dan is prul nog lang niet ingedaald. En ik twijfel ernstig of ze nog wel met haar hoofd naar beneden ligt. Benieuwd wat de verloskundige morgen voelt.
pi_201853707
Ik herken dat juist helemaal niet haha! Vriend opperde in week 7 een jongens- en een meisjesnaam en dat is het nu nog steeds :'). Ik heb dan juist weer niet zoiets als DE naam maar vind binnen een bepaalde stijl meerdere namen mooi en vriend heeft dat ook en daar zaten deze namen ook bij.

Geniet van je verlof Banana!

Bottoms wat een plaatje! O+

Ik ben benieuwd Takkie hoe ze ligt!

Ik heb verder weinig te melden :'). De tijd vliegt vooral, zaterdag alweer 26 weken :)
pi_201858257
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:53 schreef Takkie88 het volgende:
Die bewegingen in je buik O+ Soms mag het best even iets minder maar oh wat is het toch ook een fijn en bijzonder gevoel. Dit is, zoals we er nu over denken, echt de laatste zwangerschap dus ik geniet er de laatste weken nog maar extra van.

Wat een mooi echo beeld bottoms-up O+
Banana; wat lief van je collega’s! Geniet van je verlof!
Ldg; lastig he, een naam kiezen voor altijd. En je hormonen maken het een steeds groter ding :P ik heb wel gemerkt dat als de knoop eenmaal is doorgehakt een naam al snel meer als eigen gaat voelen.

Ik heb morgen weer controle bij de verloskundige. Als ik het zo voel dan is prul nog lang niet ingedaald. En ik twijfel ernstig of ze nog wel met haar hoofd naar beneden ligt. Benieuwd wat de verloskundige morgen voelt.
Geen zorgen hoor, de kleine heeft nog tijd om in te dalen. Mijn dochter daalde pas in week 38 in.
pi_201859072
Wij hebben deze keer vooral moeite met het kiezen van een tweede naam. Voor een meisje had ik de tweede naam al helemaal bedacht omdat er een aantal mensen zijn die we willen vernoemen. Nu we weer een jongetje krijgen hebben we gewoon een naam gekozen die we mooi vinden maar ben toch niet helemaal overtuigd..
pi_201859446
Prul ligt nog lang niet ingedaald. Maar gelukkig wel een soort van met haar hoofd naar beneden. Ze heeft nog wel ruimte om meer schuin in mijn buik te gaan liggen. Dat is waarschijnlijk wat ik regelmatig voel.
Verder alles goed bij de verloskundige, vanaf nu elke week controle.
Ik gok er voorlopig op dat prul nog wel een week of 4 blijft zitten ;)
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:24:33 #293
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201859886
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:19 schreef BananaPancake het volgende:
Wij hebben deze keer vooral moeite met het kiezen van een tweede naam. Voor een meisje had ik de tweede naam al helemaal bedacht omdat er een aantal mensen zijn die we willen vernoemen. Nu we weer een jongetje krijgen hebben we gewoon een naam gekozen die we mooi vinden maar ben toch niet helemaal overtuigd..
Kan je de meisjesnaam van de vernoeming aanpassen tot jongensnaam? Dat hebben wij gedaan in dit geval.
pi_201860451
Hier ook meisjesnamen aangepast naar jongensnamen als tweede en derde naam! Er is vaak wel veel mogelijk ook al denk je soms dat er echt geen jongensversie van is.
pi_201869715
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:24 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Kan je de meisjesnaam van de vernoeming aanpassen tot jongensnaam? Dat hebben wij gedaan in dit geval.
SPOILER
pi_201869782
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 08:13 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:09:47 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201869894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 08:13 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_201870019
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 08:39 schreef elamanilo het volgende:

[..]
SPOILER
Wauw creatief met namen! Staat wel een optie tussen. Eens kijken of manlief het ook wat vindt O+

Thanks voor het meedenken!
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:18:25 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201871012
SPOILER
pi_201871028
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:18 schreef Lemijn het volgende:
SPOILER
SPOILER
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:30:35 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201871139
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')