abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201634111
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 13:03 schreef elamanilo het volgende:
Betaald ouderschapsverlof, ik ga het eens lezen, maar ik gok dat ik als zzp daar niet zoveel aan heb?! ;)
Ik vrees van niet, zoals helaas zo vaak met ZZP.
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 13:09 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Thanks! Het gaat dus vooral belangrijk zijn mijn betaalde verlofdagen onmiddellijk na mijn zwangerschapsverlof te nemen en daarna pas ouderschapsverlof :).
Sowieso zou ik weinig zin hebben om net voor de zomer weer te gaan werken. Fijn dat het anders kan.
Yes, en zelfs als je eerst onbetaald ouderschapsverlof opneemt omdat de regeling niet is ingevoerd krijg je alsnog vanaf 2 augustus nog betaald ouderschapsverlof, staat ook op die pagina :)
  maandag 4 oktober 2021 @ 17:39:30 #102
208890 June.
Seriously?
pi_201634583
Mijn verlof zou dan 2 augustus eindigen, wat een timing :D
Shine bright like a diamond.
pi_201637791
Goed getimed dan June! :)
Hier lijkt het 3 weken aan vakantiedagen, 6-7 weken onbetaald en dan nog 6 weken betaald (nu ja, half dus) te worden. Kan ik toch nog meegenieten van de regeling.
pi_201642034
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:37 schreef Mahra het volgende:
Ik ben om 18:30 bevallen van een meisje. Ze maakt het goed.
Gefeliciteerd nog!

En Keroppi ook zie ik! Van harte :)

[ Bericht 13% gewijzigd door BananaPancake op 05-10-2021 06:08:25 ]
My salvation lies in your love..
pi_201648778
Wat een stilte hier dames! Niet dat er hier veel te melden valt 😉. Onze dame lijkt nog geen aanstalten te maken om eruit te komen.

Lily hoe is het bij jou? Heb je een beetje aan het idee kunnen wennen? Zie je op tegen de inleiding?

DE gelukkig dat niet het hele weekend in het water is gevallen. is alles weer rustig nu?
pi_201655738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:07 schreef LauriLynne het volgende:
Wat een stilte hier dames! Niet dat er hier veel te melden valt 😉. Onze dame lijkt nog geen aanstalten te maken om eruit te komen.

Lily hoe is het bij jou? Heb je een beetje aan het idee kunnen wennen? Zie je op tegen de inleiding?

DE gelukkig dat niet het hele weekend in het water is gevallen. is alles weer rustig nu?
Inderdaad gewend aan het idee! Vind het wel spannend. Vooral omdat je alleen maar wil dat het kind er gezond uit komt. Voor mezelf ben ik niet bang.

Mijn lichaam vertoont nul tekenen dat het al wil bevallen dus ergens ben ik toch een tikje nerveus omdat ik het idee heb dat we baby ruw uit zijn veilige plekje halen. Hopelijk gaat alles goed
pi_201657241
Blijf tijdens de inleiding vooral heel goed naar je lichaam luisteren hè! Want jij voelt als geen ander wat er gaande is. En juist voor een eventueel ‘zwakker’ kindje kunnen kunstmatig opgewekte weeen heftiger zijn voor het gestel. Dus als het jou te snel gaat, trek aan de rem. Alles kan op het tempo dat jij aangeeft! Geef dat eventueel ook al vooraf aan, dat je pas de volgende stap wilt nemen telkens als je er gevoelsmatig klaar voor bent bijvoorbeeld. Dat je tussendoor je lichaam en je baby kans geeft om rustig te wennen en waar lukt dingen zelf op te pikken.

En verdiep je eventueel nog in natuurlijke oxytocine stimuleren, zodat je dat zelf kunt toepassen om je lichaam mee te laten doen. Lichaamseigen oxytocine heeft als voordeel dat het ook pijnstillend en kalmerend werkt in je hersenen, daar wil je zoveel mogelijk van hebben! Kunstmatig toegediende oxytocine komt niet door de brein bloed barrière heen, dus heeft al die effecten niet. De weeen kunnen daardoor voor jou ook heftiger en intenser aanvoelen. En het is dus prettiger om zelf je tempo aan te geven ook daarin. Zodat je ook tijd hebt om je lichaam te stimuleren mee te doen.
pi_201657429
quote:

Pijn zit nu vooral in mn heup, dus ik vermoed banden/indalen/hoofd wat ook de boel nogal onpraktisch maakt, loop heel slecht ineens. Ben ook veel en snel moe merk ik :O. Komende vrijdag weer controle, ben benieuwd wat de gynaecoloog er allemaal van vind nu. Veel harde buiken bij bewegen, zodra ik opsta van de bank is het al een blok beton. Bij Bas was ik nu net met verlof en nog druk in huis bezig, nu heb ik een innige relatie met mn bed.

Gelukkig zijn er webwinkels dus ik heb net geshopt. Nieuwe kleren besteld voor Bas,, wat relaxte broeken en truien voor straks na de bevalling, cadeautje voor een goede vriendin, cadeautje voor de verjaardag van mn buurmeisje, muziekmobieltje voor de baby, babyfoon :O. Allemaal dingen die nog even moesten.
pi_201659730
quote:

Zal ik dan even wat melden? Ik heb vanochtend hele mooie plaatjes gezien van onze kleine op de 13-weken echo O+
Wat een verschil dat maakt met de termijnecho zeg! Die paar weken maken de baby echt meer af hoor O+
pi_201659735
Wat tof Bertha!
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:02:37 #111
208890 June.
Seriously?
pi_201659853
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:51 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Zal ik dan even wat melden? Ik heb vanochtend hele mooie plaatjes gezien van onze kleine op de 13-weken echo O+
Wat een verschil dat maakt met de termijnecho zeg! Die paar weken maken de baby echt meer af hoor O+
O+
Shine bright like a diamond.
pi_201660446
Check dat neusje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door B.ertha op 07-10-2021 11:05:28 ]
pi_201662049
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:43 schreef B.ertha het volgende:
Check dat neusje O+ [ afbeelding ]
Iemand die een gokje wil wagen obv die nub theorie?

Mijn gevoel zei jongen maar sinds vanochtend meisje
Obv nub theorie zeg ik jongen. Ik heb in een studie ook gelezen dat dat circa 70% betrouwbaar is bij jouw termijn

Maaaaaar bij mij klopte de nub niet haha dus pin je er niet op vast. En bij mij was de nub voorspeld door de verloskundige die in een lollige bui was.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:40:31 #114
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201662435
quote:

Zo leuk O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_201663178
Bertha O+

Vandaag kwam de proefdruk van het geboortekaartje binnen. Zo blij mee! Benieuwd of de voorspelde datum op het kaartje een beetje in de buurt gaat liggen :P
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:30:31 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_201663339
Ik vind dat toch ook wel een meisjesnub :7
disclaimer
pi_201663452
Dank nog voor alle andere felicitaties. We zijn eindelijk weer thuis. Ze had een extreme vorm van geelzucht en we moesten met spoed weer naar het ziekenhuis waar ze onder blauw licht moest. Vreselijk om haar zo te zien janken ( in een groot bed en teveel ruimte gaf haar heel veel stress). Daarnaast mocht er maar een ouder blijven en heb ik me zo eenzaam gevoeld. Gelukkig gaat het nu beter en zijn we weer thuis. Ze ziet er ook veel beter uit en is niet meer zo suf.
pi_201663487
Gefeliciteerd Keroppi! Laury is nog zwanger?
pi_201663667
quote:

Ook ik zou op basis van de nub een jongen zeggen. Fijn dat de echo goed was!

Lily, logisch dat het spannend is, hopelijk verloopt het allemaal soepel. Weet je al of het een ballonetje wordt of vliezen breken?

Onoma, weer iets van de to do list klaar. Ja die datum is een dingetje.

Hier weer goedgekeurd door de verloskundige. Ben heel benieuwd wanneer ze zich aan gaat dienen. Behalve slecht slapen gelukkig lichamelijk weinig te klagen.
pi_201664290
quote:

Ooow O+

Ik zou ook gokken op meisje. Maar misschien hoop ik dat gewoon te zien, want dan klopt mijn geslachtsecho zeker :P
Ik had geen enkele foto bij 13 weken met een zichtbare nub.
Gaan jullie wachten tot de 20-weken echo om het te weten te komen?
pi_201664323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:36 schreef Mahra het volgende:
Dank nog voor alle andere felicitaties. We zijn eindelijk weer thuis. Ze had een extreme vorm van geelzucht en we moesten met spoed weer naar het ziekenhuis waar ze onder blauw licht moest. Vreselijk om haar zo te zien janken ( in een groot bed en teveel ruimte gaf haar heel veel stress). Daarnaast mocht er maar een ouder blijven en heb ik me zo eenzaam gevoeld. Gelukkig gaat het nu beter en zijn we weer thuis. Ze ziet er ook veel beter uit en is niet meer zo suf.
Het is heftig om ze zo klein zo ziek te zien :*
En erg dat je man niet mocht blijven. Gelukkig zijn jullie weer samen nu.
pi_201664487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:36 schreef Mahra het volgende:
Wat heftig Mahra, zo wil je je kleintje echt niet zien. Gelukkig dat het beter gaat.

Ja hier nog weinig actie.
pi_201664723
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:48 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Ook ik zou op basis van de nub een jongen zeggen. Fijn dat de echo goed was!

Lily, logisch dat het spannend is, hopelijk verloopt het allemaal soepel. Weet je al of het een ballonetje wordt of vliezen breken?

Onoma, weer iets van de to do list klaar. Ja die datum is een dingetje.

Hier weer goedgekeurd door de verloskundige. Ben heel benieuwd wanneer ze zich aan gaat dienen. Behalve slecht slapen gelukkig lichamelijk weinig te klagen.
Fijn dat je het nog goed trekt laurilynne! En dat alles in orde is.
Ze beginnen met een ballon. Daarna vliezen breken mits voldoende ontsluiting.

Heftig begin Mahra! Hopelijk kan je vanaf nu wel genieten.
pi_201664789
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:26 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ooow O+

Ik zou ook gokken op meisje. Maar misschien hoop ik dat gewoon te zien, want dan klopt mijn geslachtsecho zeker :P
Ik had geen enkele foto bij 13 weken met een zichtbare nub.
Gaan jullie wachten tot de 20-weken echo om het te weten te komen?
Waarschijnlijk wel ja.

Jezus Mahra wat een heftige start :{
pi_201668424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:43 schreef B.ertha het volgende:
Check dat neusje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanochtend intake gehad in het ziekenhuis omdat ik medisch ben en daar hebben ze ook even snel gekeken. Onder voorbehoud (want eigenlijk te vroeg) gaat zij voor een jongetje!
pi_201668779
@bertha: is dit je 1e kindje?
pi_201668785
Bertha, ik denk een meisje! De nub loopt horizontaal aan de ruggengraat. Ik ben dol op nubfoto's gokken. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201669161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:42 schreef _Lily_ het volgende:
@:bertha: is dit je 1e kindje?
2e,ik heb al een zoontje.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:42 schreef Rebubbled het volgende:
Bertha, ik denk een meisje! De nub loopt horizontaal aan de ruggengraat. Ik ben dol op nubfoto's gokken. :D
Zij heeft echt op de echo tussen de beentjes gekeken. Nouja, we gaan met zien :s)
pi_201669186
Nog 2 maandjes hier *O* *O*
pi_201669249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:15 schreef B.ertha het volgende:

[..]
2e,ik heb al een zoontje.
[..]
Zij heeft echt op de echo tussen de beentjes gekeken. Nouja, we gaan met zien :s)
Ja, spannend!
Bij mij klopte het dus niet. Er was niks te zien tussen de beentjes van mijn kind. Ook wat later in de zwangerschap niet
Maar het was toch echt een jongen hahaha. Bij de 20 weken echo is het zelfs extra gecheckt omdat er dus tussen 12-18 weken niks te zien was.
pi_201670304
Meld met baby uit de buik O+ . Vannacht spontaan gebroken vliezen en weeën kwamen al snel, om half 5 in het ziekenhuis. Uiteindelijk ging ik om 10 uur vanmorgen in 4 weeën van 5/6 cm naar volledige ontsluiting is ze gelanceerd in 4 minuten persen :') .
We blijven nog even in het ziekenhuis want randprematuur en lage glucosewaarde, maar m'n kolfopbrengst ging gelijk goed met 20cc.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:23:10 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_201670315
quote:
17s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:22 schreef douche-eendje het volgende:
Meld met baby uit de buik O+ . Vannacht spontaan gebroken vliezen en weeën kwamen al snel. Uiteindelijk ging ik in 4 weeën van 5/6 cm naar volledige ontsluiting is ze gelanceerd in 4 minuten persen :') .
We blijven nog even in het ziekenhuis want randprematuur en lage glucosewaarde, maar m'n kolfopbrengst ging gelijk goed met 20cc.
Oh wauw! Nu al! Gefeliciteerd! O+ en een dochter! O+
disclaimer
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:23:59 #133
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_201670322
quote:
Meld met baby uit de buik O+ . Vannacht spontaan gebroken vliezen en weeën kwamen al snel, om half 5 in het ziekenhuis. Uiteindelijk ging ik om 10 uur vanmorgen in 4 weeën van 5/6 cm naar volledige ontsluiting is ze gelanceerd in 4 minuten persen :') .
Wow! Surprise! Gefeliciteerd *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_201670384
quote:
Gefeliciteerd! Piep je zomaar voor in het rijtje ;)
Hoe is het met jou?
Blij voor je dat alle medische problemen van vorige keer je bespaard zijn gebleven. Hoop dat je dochter snel aansterkt en jullie lekker naar huis mogen O+
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:31:24 #135
56471 pinquit
oh my lama!
pi_201670418
Waaah D-E! O+ daar is ze ineens!
Gefeliciteerd *O* hoe gaat het met je?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_201670517
Gefeliciteerd @douche-eendje *O*

Maar nou moeten je relax truien en broeken eerst nog gewassen worden. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:44:20 #137
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201670558
quote:
Wow, nu al :D Gefeliciteerd O+ Lekker babyknuffelen *O*
Je was een dag later uitgerekend dan ik. Ik hoop eigenlijk dat mijn dame nog wel even blijft zitten :D
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_201670573
Wat een turbobevalling! Gefeliciteerd O+
pi_201670595
Gefeliciteerd DE!!
pi_201670728
quote:
Dat is snel DE!
De baby wilde blijkbaar gewoon naar buiten, het is behoorlijk vroeg
Is de bevalling deze keer zonder trauma’s verlopen? Ik hoop het zo voor je! Dat het een goede ervaring was
pi_201670856
quote:
Wow, die had ik zo snel nog niet verwacht :D van harte gefeliciteerd!!hoe doet ze het? En hoe was het voor jou (ook mentaal)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:49:48 #142
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201671229
Gefeliciteerd DE!
pi_201671487
quote:
Ohhh wat een verrassing O+ Van harte gefeliciteerd! *O* *O* Hopelijk kunnen jullie gauw naar huis, top dat de kolfopbrengst al zo goed gaat! Kan jij het mentaal ook een beetje bijbenen?
pi_201671606
quote:
Gefeliciteerd DE, dat is in een sneltrein vaart gegaan. Hopelijk gaat het goed en mag je snel naar huis.
pi_201672267
DE O+ Gefeliciteerd met je meisje!
pi_201672809
Met mij gaat het goed :). Fijne, maar intense bevalling om op terug te kijken maar o wat een verschil met de bevalling van Bas. Ik kon aanzienlijk beter mijn grenzen bewaken (zelfs mensen gesommeerd om van mij af te blijven, van de lampen&gordijnen af te blijven of hun mond dicht te houden _O- ). Merk echt verschil tussen de niet-vorderende baring van Bas met alle toeters en bellen versus deze. Ik kijk er heel positief al op terug en ben nog een beetje overrompeld door de snelheid van alles. Het bad was echt een uitkomst waardoor ik mijn weeën goed op kon vangen, verschillende houdingen aan kon nemen en geen last had van mijn bekkeninstabiliteit.
Wegens foetale nood is ze op bed geboren, navelstreng zat om haar nek heen maar dankzij snel reageren van de verloskundige was dat zo geregeld.

Ze ligt nu op de neonatologie in een warmtebedje omdat haar glucosewaarde echt zorgwekkend laag was, maar voor de 3e voeding zaten we bijna op de ondergrens van normaal. Aan de borst drinken kost haar nu nog erg veel moeite en energie, we proberen eerst aan te leggen en daarna via kolven nog voeden. Kolfde net weer 30 cc, kreeg applaus van de verpleegkundige. Wellicht dat ik morgen of maandag even de lactatiekundige ook even om tips ga vragen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:32:01 #147
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201672864
Gefeliciteerd d-e! Gek en snel! Hopelijk doet ze het goed en hoeven jullie niet al te lang te blijven :* .
Hoe heet ze?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201674228
Gefeliciteerd d-e en natuurlijk ook Bas. Wat fijn dat het gewoon een redelijk normale bevalling was zonder al het gedoe van vorige keer en dat je er nu al positief op terug kan kijken. Hopelijk blijft haar glucose waarde goed stijgen en mogen jullie snel naar huis!
pi_201675105
Gefeliciteerd DE! Klinkt als een fijne bevalling :)
pi_201675114
Nou D-E! Wat doe je nu! Wowow, ineens is daar helemaal spontaan en in lekker tempo je dochter geboren! O+ En wat enorm fijn dat deze ervaring zoveel positiever is. Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar alles, je verhaal, de stats, haar naam. :D Ohh en wat kolf je al een hoop! Terecht applaus! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')