ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:08 |
Sochi Autodrom # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2021 | |
Peterselieman | zondag 26 september 2021 @ 19:08 |
De eerste vier jaren van het huidige hybride tijdperk was de F1 niet serieus te nemen, omdat Benz een te grote voorsprong had | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 19:09 |
Bij de start werd ie geblokt door Norris. Daar had hij weinig anders kunnen doen. Alleen beter starten misschien, verder heeft ie niets fout gedaan vandaag | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 19:09 |
Kijk je überhaupt wel naar de Formule 1? | |
Marcoss | zondag 26 september 2021 @ 19:09 |
Alle opmerkingen hier over Hamilton (zeker na Silverstone) zijn wel heel extreem hoor, zelfs als hij iedereen op een ronde zet, wordt dat waarschijnlijk negatief neergezet | |
opreis | zondag 26 september 2021 @ 19:09 |
Hij werd daarna ook nog gepakt door Ricciardo en Stroll | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:10 |
Toen had die toch Rosberg waartegen hij aan het strijden was. Die was nog gewaagd aan Lewis. 2017 had hij concurrentie van Vettel, dat was het vierde V6 jaar. | |
opreis | zondag 26 september 2021 @ 19:10 |
Wanneer doet hij dat dan? Ik zie hem eigenlijk alleen maar fouten maken en naar andere wijzen ipv naar zichzelf | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:10 |
Jij blijkbaar niet want je durft de kunde van Lewis niet eens te erkennen | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:10 |
Klopt, zeer triest van bepaalde users hier. | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 19:11 |
Ik vind Hamilton ook niet de GOAT, maar hij is absoluut niet de prutser als sommigen hem hier afschilderen. | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:11 |
Volgens mij stak die gister gewoon hand in eigen boezem maar dat zal je met al je vooringenomenheid wel weer eens heel toevallig vergeten zijn. | |
Yashaaaaa | zondag 26 september 2021 @ 19:11 |
Nee het is zeker geen prutser. Maar inderdaad ook zeker niet de GOAT. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 19:11 |
Dat zegt toch alles. Rosberg was toch ook helemaal niet 'één van de beste'. Dat was toch ook pure middelmaat. | |
tja77 | zondag 26 september 2021 @ 19:12 |
Rosberg kon redelijk rijden maar kan natuurlijk niet tippen aan de Verstappens, Russels en Norrissen van vandaag. Dat Rosberg Hamilton een keer pakte is dan ook veelzeggend. | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:12 |
Wel wereldkampioen geworden maar volgens jou "pure middelmaat" | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:13 |
Klopt, Rosberg was best wel goed inderdaad. | |
Yashaaaaa | zondag 26 september 2021 @ 19:13 |
In de snelste en beste auto van het veld | |
DombohetOlifantje1 | zondag 26 september 2021 @ 19:13 |
Wat een ongekende bullshit. | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:13 |
1 van de 2 | |
Yashaaaaa | zondag 26 september 2021 @ 19:14 |
Ja die ander kan niet omgaan met druk als hij een keer competitie heeft. Dat zie je wel aan dit seizoen. | |
Peterselieman | zondag 26 september 2021 @ 19:15 |
Teamgenoot is toch anders. Je wilt een strijd tussen teams hebben en dat was gewoon een tijdje niet het geval | |
tja77 | zondag 26 september 2021 @ 19:15 |
Precies, was hij dat ook geworden in de RedBull denk je? | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 19:15 |
Zoals gezegd, hij heeft een hele goede pace. Zet hem op pole in een snelle auto en hij wint. Dat is zeker een kwaliteit, want er zijn er genoeg die niet consistent snelle rondetijden kunnen zetten. Dat kan hij als de beste. Maar in verkeer en tijdens het racen is hij gewoon een gemiddelde F1 coureur. Niets bijzonders aan, zeer zeker geen GOAT. | |
shiz | zondag 26 september 2021 @ 19:15 |
Als je de beste auto hebt moet je eigenlijk altijd of met dominerende regelmaat gewoon pole pakken, winnen, fastest lap pakken, e.d. grandslam style en je teammaat achter je laten. Een echte dreiging is Valtteri nu ook weer niet, dus eigenlijk is dat inderdaad een 'twee vingers in je neus werkje'. Dan is de grote bedreiging eigenlijk jijzelf. En Mercedes en Lewis beginnen onder de druk gewoon scheurtjes te vertonen. Kijk, Max is een kracht der natuur, ook al heeft 'ie een net wat slechtere auto, tja, dan kan ik het begrijpen dat je het af en toe tegen hem aflegt. Maar ze moeten gewoon ruimschoots voor McLaren, Williams (I mean !) en Ferrari (en Alpine/Alpha Tauri) kunnen blijven, maar zelfs daar hebben ze nu grootse moeite mee. Terwijl ze toch vrij duidelijk de beste auto in het veld hebben en met die strategie ook jarenlang alleen hun beste driver van de minder fortuinlijke 2nd driver hoeven te winnen. Maar ja, schijnbaar zijn die drivers nu zo goed ook weer niet als de broekies ze gewoon de moeder rijden in minderwaardige autos, hč... dus om Lewis nu helemaal op te hemelen... hij heeft geluk dat 'ie zo vaak geluk heeft... want anders zag het kampioenschap er weleens heel anders uit. Hij zou eigenlijk geen excuses of geluk nodig moeten hebben dit seizoen en toch heeft 'ie het nodig. Echte kunde of indruk maken is dat niet. | |
opreis | zondag 26 september 2021 @ 19:16 |
Wederom een dom statement chev. Zonde | |
tja77 | zondag 26 september 2021 @ 19:16 |
Best goed, en Hamilton nog minder goed schijnbaar. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 26 september 2021 @ 19:16 |
Was Verstappen in 2008 kampioen geworden met de McLaren? | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 19:17 |
Nee, toen was ie 12 jaar oud ofzo. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 19:17 |
Ja, want in die auto had het halve veld wereldkampioen kunnen worden. Had Räikkönen, Vettel, Alonso of fucking Button in die wagen gezet en ze hadden in die 8 jaar ook wel een keer (of vaker) van Hamilton gewonnen. | |
opreis | zondag 26 september 2021 @ 19:18 |
| |
DombohetOlifantje1 | zondag 26 september 2021 @ 19:20 |
Mooi rijtje kampioenen. | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:20 |
Hij gaf zichzelf ook gewoon de schuld toch? Of wil je dat nou gaan ontkennen | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 19:20 |
Van het tegen de muur rijden. Ja, daar had hij niet heel veel andere keus. | |
shiz | zondag 26 september 2021 @ 19:21 |
Nee hoor, dat is eigenlijk wat ik van een veelvoudig kampioen in de beste auto verwacht. Daarom zijn mensen juist kritisch als 'ie achter een Williams kwalificeert en de grootste moeite heeft een race te winnen. Hey, ik heb het liever zo, goed voor de show, spanning en alles. Maar eigenlijk vind ik dat dus onder verwachting. | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:21 |
Nee want Hamilton versloeg Rosberg 3x in de Mercedes. Maar nee hoor: “Rosberg heeft een keer Hamilton verslagen dus laten we dat feit aanpakken om Hamiltons succes te downplayen!!!!” | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 19:22 |
Stel er is een coureur die 2 overwinningen cadeau krijgt (Silverstone en Sochi). Als die coureur die niet had gekregen dan had hij nu 11 achtereenvolgende races niet gewonnen. Als die coureur dan ook nog in de beste auto rijdt, dan kun je niet volhouden dat die coureur goat is, toch? | |
Faraday01 | zondag 26 september 2021 @ 19:22 |
Moet Hamilton eigenlijk ook nog ergens een gridstraf pakken voor een verse PU? | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 19:22 |
Grootste moeite? Na de pitstop reed hij heel hard weg bij diegenen achter hem. | |
Rianne84 | zondag 26 september 2021 @ 19:23 |
Eerst wel volgens Toto, nu laat hij het in het midden. | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 19:24 |
Dat is de discussie nu niet, blijkbaar heeft Hamilton heel veel fout gedaan vandaag volgens sommigen. Daar ben ik het niet mee eens. | |
Peterselieman | zondag 26 september 2021 @ 19:25 |
Zal er om hangen, maar als hij het doet zal het denk ik de VS of Braziliė zijn | |
DombohetOlifantje1 | zondag 26 september 2021 @ 19:25 |
Ik heb nog geen coureur een overwinning cadeau zien krijgen dit seizoen. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 26 september 2021 @ 19:26 |
Overigens is de Mercedes niet de beste auto van het veld. Maar dat geheel terzijde. Gewoon een vermoeiende opmerking hier. | |
Twieki | zondag 26 september 2021 @ 19:26 |
Lewis kan prima rijden als hij vrije lucht heeft, maar kijk ook eens naar zijn inhaalacties. Zoals op Monza geen ruimte geven aan Max (die wellicht wat had moeten liften). Lewis is gewoon iemand die eenvoudig naar de finish wilt rijden, en dat ook héél goed kan. Max is iemand die andere rijders inhaalt. Of zijn we allemaal al Duitsland 2019 vergeten waarbij Lewis 't koppie liet hangen en wilde stoppen? Wat mij betreft is het verschil tussen Lewis en Max dat Lewis 't simpel en clean wilt houden, zit 't tegen, dan haalt ie niemand in. Dat zag je vandaag ook heel goed. Max heeft de drive om gewoon mensen in te halen, ongeacht in wat voor auto ze zitten, daarom van p18 naar p2. Killerinstinct. | |
Mortaxx | zondag 26 september 2021 @ 19:26 |
Verstappen heeft Spa gekregen | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 19:26 |
Perez, Baku. | |
shiz | zondag 26 september 2021 @ 19:27 |
Again, dat mag je toch verwachten? Hij startte immers niet als Max achteraan en hij heeft de beste auto van het veld. Ging het niet regenen had zomaar Norris gewonnen kunnen hebben. Maar ja, Lucky Luke Lewis, het zal ook weer eens niet. Ik zeg toch ook niet dat 'ie echt fouten heeft gemaakt vandaag? Het is alleen mega onder wat je mag verwachten van hem als wereldkampioen in de beste auto van het veld dus het maakt gewoon geen sterke indruk. That's all. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 26 september 2021 @ 19:28 |
Daar heb je gelijk | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 19:28 |
Als iemand doet wat je van hem verwacht, dan is het toch geen slecht resultaat? Ik weet trouwens nog niet wie er gewonnen had als het niet had geregend. Effectief gezien heeft Verstappen trouwens het meeste gewonnen door de regen. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 19:30 |
Dat heb ik niemand zien typen. Hij heeft gisteren veel fout gedaan. En vandaag was zijn start beroerd. Verder heeft ie naar behoren gereden. | |
shiz | zondag 26 september 2021 @ 19:30 |
Het resultaat is niet slecht, dat is de beste uitkomst die je je kunt wensen. Maar je moet in die auto eigenlijk een weekend domineren en met overtuiging winnen. Nou, ik ben niet bepaald overtuigd dat hij geweldig heeft gepresteerd dit weekend, was nogal ondermaats voor iemand van zijn kaliber in zo'n auto. | |
Adames | zondag 26 september 2021 @ 19:31 |
Op deze baan sowieso | |
VacaLoca | zondag 26 september 2021 @ 19:31 |
Wat ik wel vreemd vind is dat ik de eerste call om buiten te blijven bij Norris heel goed snap. Lewis had veel minder te verliezen en die pitte wel. Maar mocht het kloppen zoals iemand hier zei dat als hij de ronde er na binnen was gekomen nog ruim voor Hamilton zou zitten, dan is toch de enige optie om te pitten? Dan ga je toch altijd op dezelfde band als je achtervolger. Vind 't iig echt heel zuur voor Lando. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 19:31 |
Dat vind ik een uitstekende reden om vraagtekens te zetten bij zijn 'grootheid' ja. Net als dat ik dit seizoen een reden vind om te twijfelen aan zijn kwaliteiten als één van de beste in het veld. | |
Marcoss | zondag 26 september 2021 @ 19:32 |
Russell? Serieus? | |
Zorro | zondag 26 september 2021 @ 19:35 |
Als ik het hier zo lees dan zou ik als ik tegen een F1 coureur zou rijden op een circuit, ik in een Porsche en hij in een 2CV, en ik zou winnen, de beste rijder zijn En als we dat 10x doen en ik win er 8x van dan helemaal. Want 8x! Die 2 nederlagen, ja dat kan gebeuren. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 19:35 |
Dat gaan we volgend jaar zien. Ik denk dat Russell ook weer gaat laten zien dat Hamilton niet zo bijzonder is. | |
opreis | zondag 26 september 2021 @ 19:36 |
Lewis heeft Baku en Hongarije op een presenteerblaadje gekregen maar het niet kunnen uitpakken | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 19:38 |
Als je 2de rijdt en je rijdt de nummer 1 er af, dan geef je jezelf wel een cadeautje. Of als je tweede rijdt en het team van degenen die voor je rijdt, verkloot de hele race in het tijdsbestek van 3 rondjes, dan is dat ook een cadeautje. | |
Marcoss | zondag 26 september 2021 @ 19:40 |
Vandaag was juist niet de allerbeste Max qua inhaalacties hoor, was op plek 7 blijven steken anders. Hamilton was voor de pitstop niks, na de pitstops wel prima. Al had hij geluk dat Ricciardo’s pitstop werd verneukt en Norris heroļsch wilde winnen, die passeerde hij niet zelf. | |
VacaLoca | zondag 26 september 2021 @ 19:40 |
Lando fout door niet constructiever te zijn dan SHUT UP, team fout door het geheel aan Lando te laten zonder wat meer info | |
Marcoss | zondag 26 september 2021 @ 19:40 |
Oh, dat geloof ik ook wel, maar dat lijkt me nu nog veel te vroeg | |
Nattekat | zondag 26 september 2021 @ 19:41 |
Nou, je weet wat te doen dan | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 19:41 |
Hij heeft Lewis dit seizoen al twee keer outqualified. Met een Williams! | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:42 |
Ik vind dat persoonlijk typisch het argument van een persoon dat Lewis onder geen beding credits wil toeschuiven. | |
shiz | zondag 26 september 2021 @ 19:45 |
Ik vind het juist veel te verliezen voor Hamilton die juist niet gokte en voor de zekere variant ging. Wel een ronde later dan z'n team wilde van hem, maar goed. Voor Norris was het als eerste keer de mogelijkheid om te gaan winnen, tja, dan kriebelt het toch en dan wil je best een risico'tje pakken. Ik weet ook nog dat ik ze beide aanmoedigden om lekker buiten te blijven. Norris omdat 'ie dan allicht voor zou blijven en Hamilton omdat 'ie dan misschien net als gisteren achterstevoren in een bandenstapel zou kunnen komen te staan. Had ik ook twee keer medegedeeld, een paar weken terug had je de MotoGP een vergelijkbare situatie. In absolute stortregen op het einde reed Brad Binder op slicks naar de winst, hoe weet eigenlijk nog niemand. Tja, dat is nu net de hero moment. Ik hoopte op een kopie daarvan hier voor Norris. Vooral toen Hamilton dus voor de zekerheid toch maar naar binnen ging en de condities voor de slicks nog eigenlijk wel okay leken. Als driver weet je gewoon niet hoe het een paar seconden, minuut, minuten later is... dus het is gewoon een pure gok. Tja, foute gok want het werd alleen nog maar heviger. Dan had je moeten reageren op Hamilton. Maar goed, achteraf is het natuurlijk allemaal makkelijker. Ik had zelf ook fout gezeten. Ik vond het wel zwak van beiden. McLaren te vragend 'hoe denk je over intermediates' zonder echt te informeren dat er veel meer regen aankomt en hij die gewoon nodig gaat hebben. En Lando omdat hij wat zijn team meldde niet eens overwoog, maar gelijk gefrustreerd overboord gooide. Ik begrijp het, je ligt P1 en je wilt kosten wat het kost P1 blijven. Maar ja, nu zat het podium er niet eens meer in. Zuur inderdaad. Maar goed, aldoende leert men. Hopelijk wordt 'ie wat rustiger over de radio en doet 'ie minder betweterig. Soms zegt je team wat om je te helpen, zoals je ouders je als kind zeggen dat je je tanden moet poetsen, dat doen ze niet om je te pesten, maar om je te helpen, dat wordt af en toe geloof ik weleens vergeten. | |
Marcoss | zondag 26 september 2021 @ 19:46 |
Om op zondag meestal weer terug te zakken.. op zaterdag is hij al meerdere keren geniaal geweest (vooral Spa), maar op zondag is het nooit heel erg bijzonder. Of dat puur aan de auto ligt of ook deels aan Russell zelf, zullen we dan volgend jaar zien. | |
WheeledWarrior | zondag 26 september 2021 @ 19:46 |
Heerlijk seizoen zo | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 19:47 |
Waarvan akte.
| |
daNpy | zondag 26 september 2021 @ 19:49 |
Dat kwam omdat ie in Braziliė 5x het hele veld in heeft gehaald in de regen met die pitstop Mania van RBR | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 19:50 |
Nou, ik heb tenminste argumenten. Jij komt niet verder dan 'ja maar 7x wereldkampioen en Rosberg was ook best goed hoor.' | |
Nattekat | zondag 26 september 2021 @ 19:52 |
Konden ze niet, dan was P1 sowieso weg. | |
shiz | zondag 26 september 2021 @ 19:56 |
Ooit gehoord van 'you gotta earn respect'? Waarom iemand 'zomaar' credits gaan toeschuiven? Waarom zou ik hem moeten verheerlijken nu voor dit weekend? Sorry, maar ik vind in de Mercedes van 4 naar 2 geen hele echte prestatie en dan met geluk in het nat naar de overwinning. Ja, leuk voor je, goed en alles, maar absoluut niet geweldig, ondermaats van wat je mag verwachten eigenlijk wel. Resultaat was er, de performance, de verdiende overwinning? Debatable. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 19:56 |
Dat is helemaal niet zeker. Op het moment dat Norris langs de pitentry reed had hij 19 seconden voorsprong op Lewis. Lewis heeft er vanaf dat moment 26 seconden over gedaan om bij de pitexit te komen. Ik denk dat Norris er voor was gebleven. | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 19:57 |
Dit noem ik geen argument hoor
| |
Nattekat | zondag 26 september 2021 @ 19:57 |
Ik ga hier niet eens over in discussie. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 19:59 |
Welke discussie? Ik geef je gewoon de data. McLaren had hem gewoon binnen moeten halen. Lewis had in een half rondje al 6 seconden gewonnen. Er zitten zoveel mensen bij McLaren naar data te kijken, dat het heel vreemd is dat niemand daarop heeft gereageerd. | |
shiz | zondag 26 september 2021 @ 19:59 |
En nu? Max werd vandaag ook geen 1e. Dat is damage control. | |
bleiblei | zondag 26 september 2021 @ 20:00 |
Mijn conclusie na vandaag is, Hamilton is een goeie coureur. Als ie de ruimte heeft. Want zo achter Norris had ie het zwaar. Toen dat opgelost was ging ie als een speer. Maar het is en blijft een ontzettende droplul met zijn hypocriete gejank en suggestieve opmerkingen. Hoe ze Ricciardo er inluisden met die uppercut opmerking en actie in de pits, het geintje van de motorwissel van Bottas om Verstappen te remmen. Het geeft gewoon aan dat ie het van dit soort gedoe moet hebben om een kans te maken op de titel dit seizoen. En das zwak. Zeker met zijn en Wolffs uitspraken rond de wedstrijden. | |
Nattekat | zondag 26 september 2021 @ 20:03 |
Precies. Maar je bent op weg naar je eerste overwinning, kies je dan voor de op dat moment nog mogelijke overwinning, of een zekere P2? | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 20:03 |
Nee, maar waarom ik dat vond heb ik al een keer of tien herhaald. | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 20:05 |
Ik snap sowieso niet waarom je dit aan de rijder zou laten. Je zit daar langs de kant met een heel team aan experts die alle data en modellen bij zich hebben. En dan ga je de beslissing laten bij een man die met 90% van zijn aandacht bij het autorijden zit en nul informatie heeft. | |
shiz | zondag 26 september 2021 @ 20:09 |
Zeg ik toch. Maar blijft het feit dus dat de beste optie desondanks geweest had geweest om op Lewis te reageren. Maar zoals ik al zei, achteraf is altijd makkelijker praten. Maar om nou te zeggen dat het niet kon. Alles kan. Zeker als team zijnde. Meer begrip heb ik dan voor Norris die het gewoon wilde proberen. Taking the hero shot. He shoots and... he bounces off the ring... | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 20:09 |
Deze discussie is hier niet te voeren. We verwijten wel dat de Engelsen biased zijn, maar we zijn geen haar beter. Laat gaan [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2021 20:11:35 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 20:10 |
Als je nog 3 rondjes moet, je 25 seconden voorsprong hebt en je tegenstander werkt daar in de eerste halve ronde al 6 seconden van weg, dan moet het team je gewoon binnen roepen. | |
Marcoss | zondag 26 september 2021 @ 20:11 |
Of uit die data kun je ook geen duidelijkheid halen, dan is het niet zo raar dat je het ook aan de coureur laat die het voelt op de baan. Maar bij die data ging het blijkbaar fout.. | |
SamCooke | zondag 26 september 2021 @ 20:15 |
Je kan van alles vinden van Mercedes, maar het was wel een perfect getimede en uitgevoerde pitstop waarmee ze de aanstormende Verstappen af hebben geschud. Dat is de laatste tijd wel anders geweest. | |
shiz | zondag 26 september 2021 @ 20:16 |
Get-there-itis. Dat is als een piloot alle onheilspellende tekens ff voor het gemak negeert omdat 'ie eigenlijk niet doorstarten (en eventueel uitwijken) wil en zich blindstaart op het gewenste resultaat. Op een gegeven moment moet je gewoon beslissen 'yo, dit gaat 'em niet worden' inderdaad i.p.v. de risky business optie die nogal minder jofel kan uitpakken. | |
potjecreme | zondag 26 september 2021 @ 20:17 |
Krijgt Lando nog een straf? | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 20:17 |
Maar P2 een zekerheid. En Norris vecht voor een podiumplek in de WK-stand en ook zijn team is in gevecht voor plek 3. Het was gewoon een verkeerde call. Ze hadden hem naar binnen moeten roepen na zijn eerste schaatsrondje. En eigenlijk daarvoor al. Dan had hij achter Hamilton gezeten door de undercut, maar had hij in elk geval de druk er nog op kunnen zetten. Als team mag je dan best wel wat harder op je strepen staan en niet afgaan op de mening van een coureur die geen weerkaart voor zijn neus heeft. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 20:17 |
Welke pitstop was dat ook weer? | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 20:17 |
Nee, waarschuwing gekregen. | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 20:17 |
Mja, dan nog vind ik dat niet handig. Zo'n coureur zit vol in de emotie en heeft het overzicht helemaal niet meer. Zo gaat het bij de topteams ook gewoon toch? Het team van Mercedes beslist en Hamilton volgt gewoon. Als ie het er niet mee eens is, gaat ie er achteraf over bitchen op de boardradio, maar hij volgt wel. | |
potjecreme | zondag 26 september 2021 @ 20:18 |
| |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 20:18 |
3x6=18, dit is niet je beste argument. Je hebt wel gelijk, maar om andere redenen. | |
daNpy | zondag 26 september 2021 @ 20:19 |
Mercedes motor he. Yuki krijgt daar 10 sec voor, want net zo gevaarlijk als iemand rammen | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 20:20 |
Ja omdat je Rosberg middelmatig vindt. Zonder enige onderbouwing uiteraard. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 20:20 |
Beter lezen. Het was 6 seconden in een half rondje. Dus 6x2x3=36 | |
daNpy | zondag 26 september 2021 @ 20:21 |
Toen was het al te laat volgens mij. | |
Fyodor | zondag 26 september 2021 @ 20:22 |
Toffe race, heerlijke chaos op het eind en goede damage control van Max. Twee dingen waar ik me geweldig aan stoorde vanmiddag: 1. Op een gegeven moment meldt Plooij zich. Hij "heeft even zitten rekenen'. Perez reed op dat moment (ik dacht) 5e en zat vlak achter Ricciardo. Achter Perez volgt (in ieder geval) de gehele top tien op hooguit een seconde of 10-15. Dacht Plooij dat RedBull Perez wel naar binnen zou kunnen halen voor de snelste raceronde. Jack...dacht je nou echt dat ze een (op dat moment potentiele) P4 zouden weggooien om één puntje bij Lewis weg te halen? Op dat soort momenten denk ik echt serieus, hoe lang loop je nou al mee in de F1... 2. Tijdens de nabeschouwing zijn we aan het kijken van Lando die na de finish zichtbaar neergeslagen uit zijn auto stapt. Zegt die kwal van een Kamphues op dat moment "ik zou gaan juichen als ik hem was, want hij heeft lang aan de leiding gelegen" o.i.d. Echt, hou gewoon je smoel... | |
SamCooke | zondag 26 september 2021 @ 20:23 |
Naar de harde band. | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 20:23 |
chevy is inderdaad een bijzondere klant. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 20:24 |
Ik ga het zo nog even checken, maar volgens mij zat Norris nog drie bochten voor pitentry toen Lewis al zes seconden had goedgemaakt. Ik ga er vanuit dat iemand bij McLaren de opdracht heeft gekregen 'Het enige wat jij doet is Lewis in de gaten houden'. | |
daNpy | zondag 26 september 2021 @ 20:26 |
Maar dan had hij P1 toch niet vast kunnen houden? Of zat Lewis nog ver achter Lando toen hij ging pitten, ik meen dat ze niet ver uit elkaar reden nl? Op het moment dat Lewis ging pitten moest Lando ook, daarna was het een verloren zaak. | |
shiz | zondag 26 september 2021 @ 20:26 |
Het was in ieder geval closer geweest dan nu en dat had McLaren idd zelf kunnen bedenken. Maar goed, strategie en gokjes wagen die goed of slecht kunnen uitpakken is een leuk aspect van de F1. Af en toe een beetje zuur voor iemand die het kortste strookje trekt. Meestal niet Lewis. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 20:28 |
Nee, want je quote ging over dit seizoen. Ik vind dat er dit seizoen al genoeg reden is om aan te nemen dat de mythe rondom Hamilton zwaar overdreven is. Maar jij bent blind voor het matige racen van Hamilton dit jaar, de bakken met fouten die hij al heeft gemaakt en het feit dat hij al twee keer outqualified is door een Williams. En dat hij van de afgelopen 10 GP's er maar twee heeft gewonnen, terwijl toch vrijwel iedereen van mening is dat hij nog altijd beschikt over 1 van de 2 snelste wagens in het veld. Zonder het kegelwerk van hem en Bottas zou Verstappen al 50 punten los staan. En ja, gebeurd is gebeurd, maar Hamilton is dit seizoen zwak, 7-voudig wereldkampioen onwaardig. Maar hij is de GOAT hoor. Dat blijkt duidelijk dit jaar. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 20:28 |
Lewis zat 19 seconden achter Norris toen Norris bij de pitentry was en Lewis heeft er vanaf dat moment 26 seconden over gedaan om bij pitexit te komen. Ik ben er redelijk van overtuigd dat Norris voor Lewis weer de baan op was gekomen. | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 20:28 |
Heb ik gemist. Beelden van Yuki? Edit: Laat maar. Zal wel weer jouw standaard onzin zijn [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2021 20:50:30 ] | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 20:29 |
Ik quote ook verkeerd. Waas voor mijn ogen door alle onzin hier, excuses. | |
-XOR- | zondag 26 september 2021 @ 20:30 |
Monza en Sochi zijn echte Mercedes circuits. Die besluiten met -7 inclusief de onvermijdelijke motorwissel en laatste startplek is natuurlijk prima. | |
daNpy | zondag 26 september 2021 @ 20:30 |
Ah zo, dat was de enige kans dus idd. | |
Nattekat | zondag 26 september 2021 @ 20:38 |
-5* | |
Evenstar | zondag 26 september 2021 @ 20:39 |
Ow ja, die 2pt was ik ook vergeten | |
Nattekat | zondag 26 september 2021 @ 20:43 |
Hamilton won 7 seconden in S2 en 3 in S3. Soms moet je niet alles geloven wat je op internet leest | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 20:59 |
Yep. En een beslissing die snel genomen moest worden. Ongeveer 4 bochten voor de pitentry. | |
Repentless | zondag 26 september 2021 @ 21:04 |
Ik vraag me af wat al die kenners hier hadden gezegd als er nu een 22-jarige coureur zou zijn die: - in zijn eerste F1-seizoen als tweede rijder zijn teamgenoot en eerste rijder, op dat moment regerend tweevoudig wereldkampioen, verslaat en op 1 punt na het kampioenschap mist. - in zijn tweede seizoen als 23-jarige al kampioen wordt, op dat moment de jongste ooit. Die mensen kunnen op dat moment natuurlijk al feilloos inschatten of het wel zo'n grote coureur is, en hun kennis en inzicht is zo groot dat ze nu al kunnen beoordelen dat een 21-jarige Norris en 23-jarige Verstappen en Russell wel die grootsheid hebben. Ze weten ook nu al hoe hun volledige carričre gaat verlopen en als 1 van hen in de beste auto van het veld komt, winnen ze standaard zeven keer of meer het kampioenschap. | |
beantherio | zondag 26 september 2021 @ 21:05 |
Ondanks dat Max zijn 1e plek verloren is begin ik nu wel een beetje te geloven in een wereldtitel. Vanaf nu zijn het toch bijna alleen maar circuits waar RBR het altijd goed doet of op z'n minst net zo goed als Mercedes is. | |
PzKpfw | zondag 26 september 2021 @ 21:05 |
Alleen Mexico en Braziliė.. | |
Schnitzels | zondag 26 september 2021 @ 21:06 |
Zijn er eigenlijk nog races twijfelachtig voor de komende weken? Is natuurlijk wel voordelig voor Mercedes als er nog twee races uitvallen met het oog op een eventuele extra PU van Lewis? | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 21:09 |
Zeker niet, want dat is ook afhankelijk van wie er naast zit in die auto en hoeveel sterker die auto is. Maar aangezien die periode van dominantie van Mercedes 8 jaar heeft geduurd en men bij Mercedes zelf toegeeft dat de motor in de eerste (4?) jaar zo sterk was in verhouding dat ze hem maar terug hebben geschroefd om het nog een beetje spannend te laten lijken, denk ik wel dat het een unieke overmacht situatie was die niet snel nog een keer voor zal komen. Verder is het koffiedik kijken, maar ik denk dat een Norris, Verstappen en Russel in een wagen met zoveel meer power dan de rest ook wel WK zouden worden ja. En ook wel een paar keer als er geen noemenswaardige rijder naast zit. | |
Evenstar | zondag 26 september 2021 @ 21:13 |
Dat is het ook precies. Lewis is geen slechte coureur, maar er zijn genoeg andere coureurs die hetzelfde hadden bereikt als zij het plekje van Lewis hadden gehad. Wat Mercedes heeft bereikt is uniek en knap en wat mij betreft kan je zeggen dat Mercedes de GOAT is, want wat zij hebben gepresteerd ga je niet snel nog een keer meemaken. | |
daNpy | zondag 26 september 2021 @ 21:27 |
Leclerc, Ricciardo, Vettel, Sainz, Rosberg, ... | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 21:29 |
Exact. En uiteindelijk is dat ook waar het vooral om draait in de F1, de constructeur. Die obsessie met wie de grootste coureur is op dit moment is eigenlijk al nauwelijks te beantwoorden, laat staan als je het door de jaren heen wil gaan beoordelen. Maar Ferrari had Schumacher en vooral hij wordt herinnerd uit die periode. Mercedes wil daar graag overheen en dus proberen ze Hamilton een soort mythische proportie te geven die wat mij betreft nogal smakeloos is gelet op de overkill aan power in de eerste jaren en zijn schoothondje Bottas de laatste jaren. Hamilton zal nooit de GOAT zijn en wie het wel is zal me een zorg zijn. Wat mij betreft Schumacher. Maar ook hij had een schoothondje dat voor hem aan de kant ging en ook hij was op en naast de baan soms een klootzak. Tja, dat hoort er kennelijk bij. Ik las laatst dat voor iemand anders Senna de GOAT was, daar ben ik het niet mee eens. En zo zullen anderen nog een ander hebben. Allemaal prima wat mij betreft. Maar Hamilton is het niet, schei toch uit joh | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 21:29 |
Dan hadden al die kenners gezegd 'Dat is een talent'. En na 7 jaar in de meest dominante auto die de F1 in zijn geschiedenis heeft gekend, met teamgenoten waarvan eigenlijk nooit iemand heeft gezegd 'Dat is kampioensmateriaal', zouden ze zeggen 'Weten we eigenlijk wel hoe goed hij is?'. | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 21:41 |
Hij heeft bijna louter wereldkampioenen als teamgenoot gehad hoor | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 21:42 |
Jij kunt echt geen Nederlands lezen, he? | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 21:44 |
Lees het nog een keer, denk even goed na, en probeer het dan eens op inhoud. | |
Repentless | zondag 26 september 2021 @ 21:51 |
Ah, teamgenoot Rosberg was dus geen kampioensmateriaal. Troefde slechts teamgenoot en zevenvoudig wereldkampioen Schumacher in alle drie seizoenen af. Zouden ze dat ook over Schumacher zeggen tijdens de dominantie van Ferrari? Die heeft slechts met teamgenoten gereden die nooit wereldkampioen zijn geworden. | |
opreis | zondag 26 september 2021 @ 21:53 |
Damon Hill mag trouwens ook zsm opbokken. Wat een schande is dat zeg. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 21:53 |
Jij kunt blijkbaar ook niet lezen. Geldt dat voor alle Hamilton-adepten? | |
Schnitzels | zondag 26 september 2021 @ 21:57 |
Ik luister altijd naar de podcast van F1 Nation, maar wat is hij toch een irritante zogenaamde Britse goedzak. Die insinuaties ook in dat interview, heel anti-max. | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 21:59 |
Je ziet het. Sarcasme is een goede manier om stellingen of onderbouwing te poneren | |
gbm | zondag 26 september 2021 @ 22:01 |
Man... wat als Norris had gepit en Lewis de gok had genomen om het tegenovergestelde te doen, want hij was het er zelf ook niet mee eens om te pitten volgens mij... Hadden we een Norris win gehad met Max als tweede en Lewis ergens buiten de top 5 Maar helaas.... | |
Repentless | zondag 26 september 2021 @ 22:04 |
Ik kan uitstekend lezen. Williams zagen hem als toekomstig kampioensmateriaal toen ze hem binnenhaalden. Leuk dat ook slechts op dit gedeelte reageert. Ik ben overigens geen Hamilton-adept, ik hoop natuurlijk dat Verstappen kampioen wordt. | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 22:08 |
Jawel hoor. Volgens mij had ik het niet tegen jou. Hij verdedigt Hamilton en je noemt hem direct een adept man man man | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 26 september 2021 @ 22:08 |
Dan waren ze de enige, denk ik. Vraag me wel af waarom ze hem dan eerst testcoureur maakten. Dat doe je niet met een potentieel wereldkampioen, toch? Die zet je zo snel mogelijk in een auto. | |
PicoMMP | zondag 26 september 2021 @ 22:08 |
Mercedes/Hamilton had dat natuurlijk nooit gedaan. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 22:14 |
Rosberg was geen kampioensmateriaal nee. Die is dat alleen geworden dankzij de Mercedes en omdat Hamilton dat jaar vanaf dag één niet met de druk om kon gaan omdat Rosberg er bovenop zat. Dat tekent eerder de zwakte van Hamilton dan dat het voor hem pleit. Dat Rosberg van opa Schumacher kon winnen zegt me ook helemaal niets. Schumacher had het na zijn comeback echt helemaal niet meer. Zeker niet in het laatste seizoen, heeft hij toen überhaupt ooit de finish gezien? Schumacher had nooit terug moeten komen, dat was echt zonde. Een smet op zijn carričre. Feit blijft dat tijdens de dominante jaren van Mercedes, Hamilton geen topcoureur naast hem heeft gehad. En ik ben er van overtuigd dat er toen meerdere coureurs rondreden die hetzelfde hadden gepresteerd in die auto en zich misschien zelfs niet de kaas van het brood hadden laten eten door Rosberg. | |
gbm | zondag 26 september 2021 @ 22:14 |
Mja, Hamilton was behoorlijk aan het klagen op de boordradio dat het al minder ging regenen... Maar kan ook te maken hebben met vertraging van het uitzenden van de boordradio... | |
BehoorlijkKritisch | zondag 26 september 2021 @ 22:17 |
Wat Hamilton over de boordradio roept moet je natuurlijk sowieso met een korreltje zout nemen. | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 22:21 |
whoops | |
gbm | zondag 26 september 2021 @ 22:22 |
Heb je ook weer gelijk in... Maar klonk wel alsof ie wederom twijfelde aan de call van Mercedes... Zelfde als toen in Hongarije 2019(?) Toen dacht ie ook dat ie Verstappen niet meer kon inhalen.... Maarja, uiteindelijk is de discussie zinloos... was meer een 'what if' | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 22:23 |
Eens. Én Norris verloor bij de eerste druppels de controle in bochtnr X en op miraculeuze wijze lukte het Norris om Hamilton in die bocht en de bocht er na toch nog achter zich te houden. Dat succes kostte Norris wellicht de overwinning. Was Hamilton er wel voorbij gegaan dan was voor Norris de call om naar inters over te stappen een makkie want het zou een pitstop zijn geweest zonder en plekkie te verliezen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2021 22:24:06 ] | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 22:23 |
Ben nog even Ham's onboard aan het kijken, hij werd de ronde voordat hij die inters pakte naar binnen geroepen maar negeerde het gewoon nog even | |
gbm | zondag 26 september 2021 @ 22:25 |
Ja, hij had er echt geen zin in.... | |
daNpy | zondag 26 september 2021 @ 22:26 |
Woepsie. Een hamiltonnetje. | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 22:26 |
Op zich pitte hij wel op het perfecte moment. Die laatste ronde van hem op die slicks was nog best redelijk. | |
Peterselieman | zondag 26 september 2021 @ 22:26 |
Max kwam ook precies op het goede moment binnen | |
gbm | zondag 26 september 2021 @ 22:27 |
Was dat hetzelfde rondje? | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 22:27 |
Klopt, hij zag er een paar af gaan en dacht: ik ga naar groen | |
Repentless | zondag 26 september 2021 @ 22:28 |
Probeer je nu een beetje te zoeken? Wat is dit nou voor onzin? Vrijwel alle kampioenen zijn toch eerst testcoureur geweest alvorens een permanent stoeltje te krijgen? | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 22:28 |
Nee 1 ronde ervoor | |
ESF1Gamer | zondag 26 september 2021 @ 22:28 |
Overkomt 7-voudig wk ook, dus Perez bevindt zich in goed gezelschap | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 22:30 |
Te druk met zijn stuurtje. Gelukkig is die achterband een soort kussentje | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 22:32 |
Fer | zondag 26 september 2021 @ 22:33 |
Hamilton reed wel weer als aangeschoten wild bij de start. Werd links en rechts ingehaald door de bloeddorstige rijders achter hem. | |
gbm | zondag 26 september 2021 @ 22:37 |
Mja, als Norris Sainz had afgestopt ipv Hamilton had Hamilton zomaar de 1e plek kunnen pakken... die (double) tow richting bocht 2 is echt super sterk.... z'n start was ruk maar daarna pakte hij superveel extra snelheid | |
beantherio | zondag 26 september 2021 @ 22:53 |
Alhoewel ik geen complot zag achter de beslissing om hem een nieuwe motor te geven kun je er op basis van dit soort postings op Instagram Stories wel weer vraagtekens bij zetten. | |
ChevyCaprice | zondag 26 september 2021 @ 22:56 |
Waarom iemand een nieuwe motor geven als je dat de race ervoor ook al hebt gedaan | |
beantherio | zondag 26 september 2021 @ 22:58 |
In dit artikel is daarover wat uitleg te vinden: https://the-race.com/form(...)o-hinder-verstappen/ Bottas wekt de indruk dat de Monza-motor al afgeschreven is. | |
Repentless | zondag 26 september 2021 @ 22:59 |
Echt niet te geloven hoe inconsequent het allemaal is. Schumacher wordt als buitenaards beschouwd, Hamilton mag zijn veters nog niet strikken. Komt op zijn 41e terug en wordt ieder seizoen afgetroefd door zijn jongere teamgenoot. Maar dat heeft niks met de kwaliteiten van Rosberg te maken, maar met de leeftijd van Schumacher. Rosberg is geen kampioensmateriaal. Hamilton is 36 en wordt nu ook geregeld door 13 jaar jongere coureurs verslagen (maar staat wel eerste in het kampioenschap), maar dat komt omdat die jongere coureurs veel beter zijn en Hamilton eigenlijk niet zo goed. Kampioen Alonso komt terug op zijn 40e, maar staat wel boven zijn 15 jaar jongere teamgenoot. Een teamgenoot die zelfs een GP op zijn naam heeft geschreven dit jaar. Dat is dus een oud-kampioen die na een comeback op zijn 40e wel zijn teamgenoot kan voorblijven. Maar dan is leeftijd blijkbaar weer geen issue. | |
Evenstar | zondag 26 september 2021 @ 23:07 |
Rosberg is gewoon geen kampioensmateriaal. Heeft veel minder kwaliteit dan Lewis ook. Dat Lewis van Rosberg heeft verloren zal altijd een smet op zijn carriėre blijven wat mij betreft. Schumacher is wat mij betreft de GOAT, maar dan door zijn eerste stint. Zijn tweede stint heeft daar niks meer mee te maken. Dat Alonso op zijn leeftijd wint van Ocon zegt meer over dat Ocon hooguit gemiddeld is als coureur, niks meer. Dat hij een GP heeft gewoon is puur geluk, right place, right time. | |
AnneX | zondag 26 september 2021 @ 23:10 |
Evenstar | zondag 26 september 2021 @ 23:14 |
Ik vraag mij echt af wat er was gebeurd als Lewis Norris aan het begin van die bui was gepaseerd (toen Norris zijn eerste foutje maakte). Je had dan Lewis op P1 gehad en ik denk niet dat hij naar binnen was gegaan. | |
Gremen | zondag 26 september 2021 @ 23:15 |
Nee, denk het ook niet. Ook als Lando als eerste naar binnen was gegaan, was hamilton denk ik doorgereden. Dan had hij de laatste rondes veel verloren | |
#ANONIEM | zondag 26 september 2021 @ 23:18 |
Mercedes had laatst ook opgeroepen om memes te maken, staan wel een paar mooie tussen: https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1440319648138874895?s=19 | |
VEM2012 | zondag 26 september 2021 @ 23:28 |
Schumacher kwam terug zonder de manische drang om te winnen die hem maakte wie hij was. Comebacks zijn soms succesvol en soms een enorme teleurstelling. Bij MS was het inderdaad een teleurstelling. | |
ootjekatootje | zondag 26 september 2021 @ 23:33 |
Hamilton met die trouwjurk | |
Evenstar | zondag 26 september 2021 @ 23:39 |
Tering Gio had hele race geen radio | |
Drekkoning | zondag 26 september 2021 @ 23:41 |
Lekkere race om zonder comm te zitten | |
Repentless | zondag 26 september 2021 @ 23:47 |
Ik vind de logica soms echt steeds verder te zoeken: - Schumacher is de GOAT - Werd vijf keer op rij kampioen met veruit de beste auto van het seizoen, maar de kwaliteit van de auto is niet relevant - Had daarbij geen teamgenoten die potentieel kampioen of reeds kampioen waren - Komt als GOAT terug op zijn 41e, maar legt het driemaal af tegen Rosberg, maar dat is geen kampioensmateriaal - Oorzaak is leeftijd Schumacher, niet de kwaliteiten van Rosberg. - Hij is de GOAT, maar dat hij niet meer mee kan komen met een middelmatige coureur is niet belangrijk of zegt niks - Hamilton wint 3 van de 4 seizoenen samen met Rosberg en wordt daarvan twee keer kampioen, maar dat komt door de auto en omdat Rosberg middelmatig is - Hamilton wordt daarna nog vier keer op rij kampioen, maar dat komt door de auto en matige teamgenoten - Staat in 2021 bovenaan, maar wordt af en toe verslagen door veel jongere coureurs die in sommige races een competitieve auto hebben> leeftijd speelt geen rol, jongere coureurs zijn beter, Hamilton is niet geweldig - Alonso komt terug op zijn 40e en blijft zijn jongere teamgenoot voor, maar dat komt niet door zijn kwaliteiten, maar omdat Ocon gemiddeld is - Ocon wint een GP door puur geluk, right place, right time Het vreemde is dat al die 'verzachtende' omstandigheden voor iedereen gelden, behalve voor Hamilton. Als hij het na het winnen van zeven kampioenschappen ook eens aflegt tegen iemand, ligt het uitsluitend aan hemzelf. | |
ootjekatootje | maandag 27 september 2021 @ 00:07 |
Das gewoon gevaarlijk, geen calls krijgen over anderen. Gio heeft de race gewoon zelf in de spiegels moeten kijken. | |
Gremen | maandag 27 september 2021 @ 00:34 |
Ook handig bij het plannen van je pitstop | |
Repentless | maandag 27 september 2021 @ 00:35 |
Waaruit blijkt dat hij die drang niet meer had? | |
Evenstar | maandag 27 september 2021 @ 00:37 |
Klopt Nee, dit maak jij er van. Ik heb nergens gezegd dat de auto niet relevant is.Tuurlijk is het relevant, niemand kan winnen zonder een goede auto. Benetton was niet de beste auto, vooral niet in 1994 en het is zelfs de vraag of de Benetton van 1995 wel de beste auto was. Schumacher en Ferrari hebben VIJF jaar dag en nacht moeten werken om die dominatie te krijgen. Schumacher heeft een heel groot aandeel in de ontwikkeling van de Ferrari.. Je kan echt niet zeggen dat Lewis veel invloed heeft gehad op de ontwikkeling van Mercedes. Dat heeft Mercedes gewoon helemaal zelf gedaan en Lewis heeft daar dankbaar van geprofiteerd. Lewis wil normaal gesproken niet eens tijd doorbrengen in een simulator. Daarnaast heeft Hamilton nooit echt hele lastige jaren meegemaakt, zoals Schumacher dit wel had vanaf zijn debuut tot 2001. Hij heeft in die tijd constant met een slechtere wagen gereden en toch races weten te winnen. Daar zit voor mij een heel groot verschil tussen Schumacher en Hamilton. Zodra Lewis het lastig krijgt of er echt voor moet gaan werken gaat hij zeuren, janken en wijzen. Mentaal is hij nog niet eens 25% van wat Schumacher was. 2000 was Ferrari niet dominant en was Mclaren misschien wel de beter auto. 2001 en 2002 waren dominante jaren van Ferrari. 2003 waren ze minder dominant en het was vooral omdat Kimi en Montaya punten van elkaar af aan het snoepen waren dat Schumacher het nipt haalde. 2004 weer dominant en dat was meteen zijn laatste. Dit klopt inderdaad. Net als Lewis heeft Schumacher nooit echt teamgenoten gehad die het hem moeilijk konden of mochten maken. Klopt, maar zoals eerder gezegd kwam hij terug met een hele andere instelling, Jij kan dit onzin vinden, maar dat is gewoon hoe het is. Dit haal je ook met gemak uit zijn documentaire. Hij kwam terug omdat hij gewoon weer wilde racen, zonder gezeik, zonder druk, gewoon voor de lol. Voor de lol rijden werkt niet in de F1, kijk maar naar Kimi. Als je geen drang hebt om te winnen kan je zelfs door een matige coureur om de oren worden gereden. Nee, niet de leeftijd, maar de instelling / drive. Ja, Rosberg is hooguit een gemiddelde coureur. Je kan dit blijven herhalen totdat jij er echt in gaat geloven, maar het is nu wel vaak genoeg uitgelegd hoe dit kwam. Dat hij van Rosberg heeft gewoon is niet knap. Rosberg is, zoals eerder gezegd, hooguit een gemiddelde coureur. Dat hij van Rosberg wint had niks met de auto te maken natuurlijk aangezien ze teamgenoten waren. De Mercedes was echter wel uitermate dominant dat zijn enige tegenstander Rosberg was. Snap echt niet hoe je dit kan ontkennen. Waarom is dit zo moeilijk om toe te geven? Wat klopt hier niet aan volgens jou? Is Bottas een bovengemiddelde coureur of was de Mercedes niet dominant? Hoeveel 1-2 finishes had Mercedes in die vier jaar bijvoorbeeld? Dit is gewoon een feit, accepteer dat gewoon. Niks mis mee, goed gedaan, netjes gereden, maar niks om een stempel GOAT te krijgen. Nou, staat bovenaan in 2021. Een paar uur geleden nog niet, dus? +25pt die Max had kunnen hebben als Pirelli zijn zaken op orde had gehad in Baku? Minstens +18pt die Max had kunnen hebben als Lewis niet bewust risico had genomen in Silverstone? Ja, hij staat bovenaan, maar nu hij onder druk staat ben ik al de tel kwijt van het aantal fouten die hij heeft gemaakt. Alleen dit weekend waren dat er al drie. Als zijn team niet voet bij stuk had gehouden dan was hij samen met Norris de sukkel van de dag geweest. Zelfs in de pit zat hij nog te zeiken dat dit niet de juiste keuze was Fouten in Imola? Hoeveel kwalificaties heeft hij al verneukt? Hoevaak heeft hij al op een verkeerd knopje gedrukt? Vershil tussen comeback van Schumacher en Alonso is dat Alonso wel de drive heeft om te winnen. Daarom kan je die twee niet vergelijken. Je blijft het niet consequent noemen, maar je kan niet alles dusdanig makkelijk vergelijken. Hoop dat jij dat begrijpt Ocon is inderdaad matig en heet simpelweg geluk gehad. Kom op zeg, waarom kan je dit soort makkelijke dingen niet gewoon toegeven? Waarom die drang? Alonso is en een betere coureur dan Ocon en heeft ook nog eens veel meer drive om te winnen dan dat Schumacher ooit had bij zijn comeback. Klopt, net als Gasly vorig jaar of Panis in 1996. Right place, right time. Welke verzachtende omstandigheden moeten gelden voor Lewis dan? Heeft hij al jarenlang de beste auto? Yup! Heeft hij hier zelf een bijdrage aan geleverd? Nope! Is het ooit voorgekomen dat een auto zo lang zo dominant was? Nope! | |
Evenstar | maandag 27 september 2021 @ 01:00 |
Even wat nuance van mijn kant nog. De eerste twee jaren van Lewis zijn, in mijn ogen, ook de enige twee jaren waar ik hem echt goed vond. Debuut jaar evenveel punten als je teamgenoot (Alonso) scoren en WK missen op 1pt is gewoon knap. Die auto was goed, maar niet dominant. Knap gedaan. Zijn eerste WK was ook gewoon knap. Dat was ook een goede auto, maar geen dominante. Alle andere WK's van Lewis waren in een auto wat gewoon uitermate dominant was en waar in bijna alle gevallen zijn mindere teamgenoot op plek twee in de WK eindigde. Nog steeds is het uitermate knap om race na race te kunnen winnen, maar dat maakt hem geen GOAT. Not even close. | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 01:23 |
Dat is natuurlijk een beetje vreemde redenatie. 'Hamilton is niet de beste coureur, want hij reed in de beste auto'. Je zou net zo goed kunnen zeggen 'Hamilton is de beste coureur en bovendien reed hij in de beste auto'. Het één kan net zo goed waar zijn als het ander, het is een zinloze discussie. Sowieso verbaast het me om hier week na week dezelfde zinloze, beetje dommige discussies terug te lezen. Feit is dat niemand echt weet welke coureur beter is dan de andere: ze strijden immers nooit tegen elkaar met gelijk materiaal. Nou ja, behalve teamgenootjes dan, maar ook dat is maar een momentopname. Zoals gezegd: is Rosberg heel goed, omdat-ie Schumacher ruimschoots versloeg, of was de Schumacher van toen niet de Schumacher van de zeven WK's meer? Verstappen versloeg Ricciardo, Ricciardo versloeg Vettel, maakt dat Verstappen duidelijk de betere coureur t.o.v. Vettel, of is de Vettel van de vier WK's een andere Vettel dan de Vettel die door Ricciardo verslagen werd? Dat zijn discussies waar je niet uit komt. Naast zinloze discussies over de vraag wie de beste coureur is, is de discussie over de beste auto ook vrij suf. Ja, natuurlijk kun je wel stellen dat de Mercedes een betere auto is dan de Haas. Maar of de RBR beter is dan de Mercedes? Dat kun je helemaal niet zo absoluut stellen. Uiteindelijk gaat het om de combinatie van auto en coureur. Het kan heel goed zijn dat de RBR de beste auto is... voor Verstappen. En dat de Mercedes tegelijkertijd eveneens de beste auto is... voor Hamilton. Eigenlijk zou je Verstappen en Hamilton eerst een seizoen lang tegen elkaar moeten laten racen in de RBR en vervolgens een jaar lang in de Mercedes. Dan zou je er wellicht iets zinnigs over kunnen zeggen. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 27 september 2021 @ 06:51 |
De leeftijd is niet het punt. Al is 36 natuurlijk geen 42. Het was toch hopelijk voor iedereen te zien dat de 40+ Schumacher het gewoon niet meer had? Net als dat Alonso en Raikonnen niet meer zijn wat ze waren? Alonso verteert het wat beter, maar heeft ook een flinke jas uitgedaan. Dat zit hem niet alleen in leeftijd, waardoor o.a. reactiesnelheid en dergelijke afnemen. Dat zit hem in drive. De wil om te winnen, er alles voor willen doen. Schumacher na zijn 40e wilde gewoon racen, bij het circus F1 zijn, in zijn derde seizoen wilde hij zelfs dat niet meer en dat was dan ook helemaal een frotjaar. Raikonnen hetzelfde verhaal. Alonso is minder geworden en dat zal misschien door de leeftijd komen, maar daar stroomt het racersbloed nog door de aderen en daarom komt hij nog aardig mee. [ Bericht 12% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 27-09-2021 07:00:20 ] | |
daNpy | maandag 27 september 2021 @ 07:22 |
Gewoon pitborden werkt prima. | |
vosss | maandag 27 september 2021 @ 07:32 |
Giedo zei het treffend. De call om van inters naar slicks te gaan laat je aan de coureur, de call om van slicks naar inters te gaan neem je als team. En daar ben ik wel wel mee eens. | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 08:50 |
Rosberg is gewoon een prima coureur, niet de beste ooit en een goede Hamilton moet hem altijd over een seizoen verslaan, maar Hamilton is ook wel eens door Benson verslagen en die schat ik vergelijkbaar in. | |
potjecreme | maandag 27 september 2021 @ 08:52 |
Hoe schat jij Ricciardo in? | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 08:55 |
Ook een beetje op dat niveau, die kan in vorm Norris aardig bijbenen/bedreigen. En heeft het Verstappen ook moeilijk gemaakt in het seizoen dat die ook wel heel veel pech had, maar ook veel fouten maakte. | |
HiDiHo | maandag 27 september 2021 @ 09:08 |
2nd will do er was net iets te weinig regen | |
potjecreme | maandag 27 september 2021 @ 09:13 |
En andere faalde enorm door niet naar binnen te gaan voor andere banden. | |
Tarado | maandag 27 september 2021 @ 09:15 |
al met al 2 prima weekenden voor hem, werd ook wel tijd voor wat geluk | |
HiDiHo | maandag 27 september 2021 @ 09:15 |
En ik zei nog...allemaal pitten! Maar niet luisteren hoor | |
HiDiHo | maandag 27 september 2021 @ 09:16 |
Ik baalde al dat hij achteraan moest starten....maar gelukkig was het geen probleem voor Max | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 09:19 |
Max heeft op de natte baan+slicks Ricciardo en Sainz nog gepakt. | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 09:20 |
Tsja de regen heeft hem feitelijk 5 punten opgeleverd. | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 09:23 |
Huidskleur/ras/haarstijl is door niemand genoemd in de afgelopen discussie, dat dan als argument aan te dragen vind ik tamelijk ironisch. | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 09:27 |
Niemand zei hier wat over, het ging alleen dat HAM moest gaan crashen. Zeker was ik persoonlijk ziedend, op HAMFIA. Emoties spelen hoog op. | |
zalkc | maandag 27 september 2021 @ 09:29 |
Het enige wat ik ooit heb gehoord wat daar in de buurt van komt is het gedrag van Lewis zelf, hij is nogal van het "verbeter de wereld" gedoe en dat wordt niet door iedereen gewaardeerd. En vaak ook meer omdat ze dat zelf niet interesseert en ze vinden dat coureurs het maar gewoon bij racen moeten houden. Ik heb eigenlijk vrijwel niemand iets racistisch horen roepen, misschien op twitter een keer of zo. (het zal er vast wel zijn maar ik zie het amper in de F1, zeker in vergelijking met andere sporten) | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 09:36 |
https://www.telegraaf.nl/(...)rt-terug-als-coureur Jos kan het onrecht niet meer aan en heeft een stoeltje bemachtigd voor volgend seizoen als ik goed lees. | |
Tarado | maandag 27 september 2021 @ 09:38 |
het komt toch genoeg voor op het www hoor maar laten we ons tot hier beperken en dat lijkt momenteel wel verwaarloosbaar | |
WismutVeilchen83 | maandag 27 september 2021 @ 09:40 |
Zo, we hebben Rusland en Monza gehad. De schade is beperkt, Max stond na Zandvoort 3 punten voor, nu 2 achter. Als we RBR mogen geloven dan waren dit de laatste echte MERC-tracks en zou MERC nu nergens meer een echt duidelijk voordeel moeten hebben. Ik hoop het enorm, want los van de laatste 2 weekenden zie ik sinds Oostenrijk wel degelijk wijziging van vorm. In GB reed Mercerdes voor het eerst met de nieuwe updates en zouden we kunnen beredeneren dat Max daar in de race waarschijnlijk iets sneller was geweest, hoewel hij in de sprintrace nooit heel ver weg liep. Met tactiek of ergens een foutje of pech had HAM er daar bovenop gezeten (hoe ironisch). Daarna was Mercedes in Hongarije extreem dominant. In Belgiė vond ik ze in de VT's ook veel sterker, maar pakte Max de pole en winst in de stromende regen / was er geen race. Op Zandvoort won Max wel, maar de laatste 2 races waren ze op racepace kansloos. Alleen door vreemde omstandigheden of fouten aan Mercedes-kant is de schade beperkt en had het met een betere start op Monza zelfs nog beter gekund. Ik hoop écht dat het allemaal aan de track-karakteristieken lag. We rekenen nu allemaal op 3 of 4 zeges voor Max in de komende 5 races. Laat het alsjeblieft zo zijn. Er komen namelijk ook nog 2 tracks waarvan niemand weet hoe het ervoor staat. Maargoed, het blijft spannend | |
TagForce | maandag 27 september 2021 @ 09:40 |
Alles klopt er niet aan. Hamilton wordt beschimpt vanwege zijn gedrag op en naast de baan, niet vanwege zijn huidskleur of zijn voorgaande prestaties. De enige racisten zijn de personen die alles willen betrekken op zijn huidskleur, want zij maken blijkbaar WEL onderscheid tussen blank en donker. Zij kijken niet naar zijn acties en reacties, maar vinden alles wat meneer Hamilton doet goed VANWEGE zijn huidskleur, en alles wat kritiek op hem heeft is DUS racistisch. Het is enorme onzin. Net als dat het boe-roepen racistisch zou zijn... In 2016 werd Nico in Silverstone uitgejoeld, door blanke Hamilton fans. Dat was ook niet racistisch. Hamilton rost Verstappen van de baan, en gaat de vermoorde onschuld lopen spelen en samen met Mercedes proberen het probleem bij Red Bull te leggen. Het is logisch dat ie daar wat commentaar op krijgt. En voor de fans op het circuit is de enige manier om dat te doen door hem uit te joelen. Ja, er zullen vast wat racisten op social media lopen posten, maar de andere kant op gebeurt dat net zo goed. Ik kan niet wachten op de uitspraken van Hamilton fans dat Verstappen een racist is omdat ie het WK van Hamilton afpakt | |
daNpy | maandag 27 september 2021 @ 09:43 |
Dat als een coureur zich als een paardelul gedraagd, dit niks met huidskleur te maken heeft. De enige die (zijn) huidskleur bij F1 betrekt, is Hamilton zelf. Ik vond hem een groot sportman, maar ik moest hem ineens gaan zien als een zwarte sporter. Whut? | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 09:50 |
Hoewel USA/Bra/Mex op voorhand stukken better lijken voor RB vind ik het nogal voorbarig om te zeggen dat er geen banen meer zijn waar Merc niet beter zou kunnen zijn. Er geen weekend geweest RB 3 tienden of meer had in quali over Mercedes en daarnaast hebben de Mercs zich wanneer ze geen fouten hebben gemaakt zich ook op zondag altijd met Max kunnen meten behalve misschien in Baku. Andersom heb ik wel het gevoel dat de banen waar de Merc beter was het gat op zaterdag soms wel richting een halve second had kunnen gaan. Ook lijkt de merc sinds Silverstone gewoon de betere auto en is het lastig om te zeggen of dat aan de auto ligt of de circuits. Dat Mercedes nu geen upgrades meer zou brengen geloof ik ook niet. | |
potjecreme | maandag 27 september 2021 @ 09:50 |
Heeft hij het over die ene discussie? Want laten we wel wezen. Heel vaak wordt er wel wat gezegd over zijn haren/kapsel, kleren en hebben sommigen het over die neger. Dat er daar niks over wordt gezegd zou je kunnen bestempelen als het er mee eens zijn. Het is typisch dat er wel commentaar komt op die ene post van boswachter. TYPISCH!Trek je bek eens open als hij wordt bespot op bovengenoemde zaken. | |
WismutVeilchen83 | maandag 27 september 2021 @ 09:52 |
Een keer een écht slecht resultaat voor HAM zou zo enorm helpen.. Maar hij rijdt normaliter altijd wel naar het podium. Ik ben ervan overtuigd dat hij gisteren wél al op droog naar P2 / P3 was gereden, daar waar Max blijft hangen op P7. Het moet echt eens stevig gaan meezitten, of ze moeten op pace straks toch op een aantal tracks echt beter gaan zijn. | |
Nattekat | maandag 27 september 2021 @ 09:52 |
Kan deze discussie elders? Danku. Als iemand echt racistisch doet, dan zet je een TR of meld je het in de FB. | |
daNpy | maandag 27 september 2021 @ 09:53 |
Typisch is dat de_bw het in een F1 forum niet heeft over F1 maar wel users de maat neemt over iets wat nauwelijks plaatsvind. | |
TagForce | maandag 27 september 2021 @ 09:54 |
Wie heeft het over 'die neger'? En natuurlijk wordt er commentaar geleverd over zijn kapsel en kleren. Als meneer er zelf weer voor kiest om op te vallen door zijn verschijning is het niet heel vreemd dat mensen commentaar leveren op die verschijning. Rossi kreeg ook commentaar op zijn verschijning in zijn begin jaren als ie weer met een een knalgeel of roze haardracht in de pits verscheen. En ja, een deel van dat commentaar was positief, en een ander deel was negatief. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Heeft allemaal niks met huidskleur te maken maar met de wens van Hamilton om op te vallen. Die aandachtsdrang valt nou eenmaal niet altijd in goede aarde. Edit: En dat is het laatste wat ik er over zeg. | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 09:57 |
Dan heb je het wel over een slecht resultaat voor mr. Blessed. En aan de andere kant zou een slecht resultaat weer enorm kut zijn voor Max. Laten we hopen dat Lulu in ieder geval nog een penalty voor een motorwissel krijgt. | |
zalkc | maandag 27 september 2021 @ 10:01 |
mwah, als hij Max er vanaf kegelt in de race ervoor kan hij hetzelfde als Max doen. de odds zijn wel positiever aan het worden VER 1.72 HAM 2.00 | |
TagForce | maandag 27 september 2021 @ 10:03 |
Mja, de Merc is op sommige vlakken beter dan de Bull... Andersom is de Bull op andere vlakken beter dan de Merc. Dat is altijd zo geweest. Dit seizoen is de Merc echter niet veel beter dan de Merc op de vlakken waar ze dat altijd waren. Dus de winst die Merc op de rechte stukken pakt bijvoorbeeld is minder uitgesproken dan vorige seizoenen. Zelfs op banen waar de Merc nog wel echt beter is kan de Bull goed meekomen. En zelfs als de Merc beter is op 1 ronde door hun voorsprong op bijvoorbeeld de rechte stukken is de Merc nu beduidend minder op de rest van het circuit, waardoor in racetrim beide wagens in de handen van Lewis en Max op z'n best aan elkaar gewaagd zijn, en op z'n slechtst de Bull gewoon beter is. Het heeft er alle schijn van dat de rest van de races een redelijke gelijke strijd zullen opleveren, en er een paar banen bij zitten waar Red Bull historisch de overhand heeft. Ik verwacht een titelstrijd die in de laatste race met minimaal puntenverschil beslecht gaat worden. | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 10:05 |
Als het draait... | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 10:11 |
Typisch? Volgens mij ben ik één van de weinigen die hier Hamilton heeft verdedigd de afgelopen pagina's. Daarnaast ben ik ook een van de eersten die een ander er op wijst als iets imo niet door de beugel kan. | |
potjecreme | maandag 27 september 2021 @ 10:15 |
Ik heb het niet over jou persoonlijk. En er zijn er echt wel meer die er wat van zeggen. Pfff moet alles uitgesplitst worden. | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 10:16 |
Je reageert toch op mijn post? | |
DeeBee | maandag 27 september 2021 @ 10:16 |
Dit is waarom het ook zo jammer is dat Perez niet meehelpt die frontrow lockout te pakken. De Red Bull is niet de allersnelste op banen, maar de voordeeltjes maximaliseren lukt ook niet zo... McLaren en Ferrari in de mix maakt het wel een pak leuker, misschien gaan die ook nog wel een aardige rol spelen... | |
vosss | maandag 27 september 2021 @ 10:19 |
Ze hadden Perez gisteren vóór Lewis kunnen tillen met de eerste pitstop. Die lag 25,5 seconden achter Perez op dat moment. Tuurlijk moet die stop dan goed gaan en wordt het krap, maar het window wat ze hadden werd alleen maar minder. Waarom hebben ze dat niet gedaan eigenlijk? Max had toen zicht op Lewis. Perez hadden ze imo moeten gebruiken op dat moment. | |
potjecreme | maandag 27 september 2021 @ 10:23 |
De eerste zin was een vraag nav jouw post. De rest van mijn post was algemeen bedoeld. Dat was misschien niet zo duidelijk. | |
WismutVeilchen83 | maandag 27 september 2021 @ 10:30 |
Op dit moment vrees ik dat Max daar eerder last van heeft dan Lulu. | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 10:33 |
Kan dat gebruik van die kinderachtige koosnaampjes ook niet stoppen? | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 10:41 |
Maxie, Hammie, Hamlap. Ach, beetje ruggegraat moet kunnen toch? | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 10:45 |
Continue Lewis, Lulu noemen, maakt imo je argument niet sterker. Sterker nog, het zwakt het af. Bij een fout tijdens het weekend een keer "Lulu " heb ik geen problemen mee, maar als je een serieus punt probeert te maken komt het zwak over. Maar goed, als ik de enige ben die me er aan stoort, dan moeten ze er vooral mee door gaan. | |
HiDiHo | maandag 27 september 2021 @ 10:46 |
Ik las het wel vaker maar... Wat is Lulu? | |
BehoorlijkKritisch | maandag 27 september 2021 @ 10:47 |
Ik vind het gemak waarmee er over Mercedes-banen en RedBull-banen wordt gesproken ook niet helemaal passend bij het beeld. Ja, op Monaco was RedBull duidelijk sterker dan Mercedes en op Baku ook. Maar ik heb eigenlijk nog geen race gezien waarin RB duidelijk met twee wagens de sterkste was, waar ik dat bij Mercedes wel al een paar keer heb gezien. Mijn theorie daarachter is dat de Mercedes nog altijd het betere pakket heeft en dat de auto daarom meer driveable is, zodat beide coureurs er mee uit de voeten kunnen. Het lijkt er mij op (en Perez bevestigt dat met zijn commentaar op de RB) dat RedBull alleen zoveel gewonnen heeft op rechtelijnsnelheid omdat ze met absurd weinig achtervleugel rijden, waardoor de auto in de bochten moeilijker bestuurbaar is. Verstappen kan daar meesterlijk mee overweg, maar Perez niet. Ik denk dat de Mercedes nog altijd veel meer PK heeft en dat het echt alleen aan de specifieke skillset van Verstappen ligt dat hij op vrijwel elke baan in de buurt komt en op sommige plekken zijn wagen er voor gewurmd krijgt. Let op: Ik stel niet dat hij een soort buitenaards goede coureur is, maar hij kan gewoon als enige omgaan met die wiebelige achterkant. Zijn overige teamgenoten (Ricciardo uitgezonderd) konden dat niet. Als de RedBull net zo veel PK's zou hebben dan de Mercedes, dan zou Perez de auto ook een stuk beter kunnen besturen omdat hij dan minder compromissen hoeft te sluiten op aerodynamisch gebied. Dat is althans mijn perceptie van de situatie. | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 10:47 |
Hamlap of Hammie! | |
HiDiHo | maandag 27 september 2021 @ 10:48 |
Daar zit toch geen L of U in | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 10:49 |
In Max Verstappen zit ook geen i en toch noemen mensen hem Maxie. | |
Zipportal | maandag 27 september 2021 @ 10:49 |
Scapegoat. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 27 september 2021 @ 10:49 |
Het is helaas een gangbare afkorting geworden. Zo heb ik ook problemen met steeds 'Max dit, Max dat'. Misschien gewoon terug naar VER en HAM als je te lui bent om de achternaam te typen. Edit: VES was al niet meer. | |
HiDiHo | maandag 27 september 2021 @ 10:49 |
Dan is HaLu beter | |
WismutVeilchen83 | maandag 27 september 2021 @ 10:50 |
Je vergeet nog Hamilmans! | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 10:52 |
Het valt allang mee dat er niet zo vaak een Martin Simek-bijnaam wordt gegeven. | |
daNpy | maandag 27 september 2021 @ 10:52 |
De red bull is dus niet gelijkwaardig aan de merc als je de 2e rijders met elkaar vergelijkt | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 10:54 |
Of misschien is Perez wel minder dan Bottas! | |
HiDiHo | maandag 27 september 2021 @ 10:58 |
Ik kijk nu al uit naar Turkije | |
BehoorlijkKritisch | maandag 27 september 2021 @ 10:58 |
Nee, zie mijn eerdere comment. Het lijkt er op dat RedBull nog steeds te veel capriolen uit moet halen om te compenseren voor een tekort aan motorvermogen en dat Verstappen daar wel mee om kan gaan, maar Perez niet. Honda heeft enorme stappen gemaakt, maar ik heb nog steeds het idee dat de Mercedes gewoon power over heeft. Dat is een veel te simpele redenering, wat mij betreft. De RedBull is al jaren een auto die notoir lastig te besturen is omdat er keuzes gemaakt zijn in het ontwerp die niet iedere coureur (lees: vrij weinig coureurs) goed liggen. Volgens mij is dat al door meerdere coureurs benoemd. Ze toveren veel snelheid uit die wagen, zeker dit jaar, maar dat heeft een prijs als de motor achter blijft ten opzichte van Mercedes. | |
Whiskers2009 | maandag 27 september 2021 @ 10:59 |
Naamsverbastering is tegen de nwe policy. Lijkt me een taak vd mods daarop te handhaven. En aan de users om een TR te zetten als ze het tegenkomen. Dit lijkt me dus meer iets voor het FB-topic in dit forum (of desnoods het FB-forum mochten de mods verzaken er iets aan te doen) dan voor dit topic. | |
DeeBee | maandag 27 september 2021 @ 10:59 |
Maar dat zeg ik toch ook? Ik denk dat Merc nog steeds beste package heeft en dat Bottas zelfs iets beter (en veel constanter) dan Perez is. Krijgt veel gezeik over zich heen, maar Bottas is dit jaar nuttiger dan Perez in mijn ogen... | |
daNpy | maandag 27 september 2021 @ 11:02 |
Voorheen was ik van mening dat het andersom was. Maar vorig jaar reed Perez Stroll ook niet naar huis in de kampioenschapswagen van 2019, dus erg overtuigd ben ik niet meer idd. Ik ook, mooie baan | |
Zorro | maandag 27 september 2021 @ 11:07 |
Wat is er mis met neger? FOK! Userpolicy:
| |
Themeparktommy | maandag 27 september 2021 @ 11:08 |
Ik ben ervan overtuigd dat hij niet naar binnen was gegaan als Norris wel was gegaan | |
BehoorlijkKritisch | maandag 27 september 2021 @ 11:08 |
Vettel rijdt Stroll ook niet bepaald naar huis. Vettel heeft wat meer punten omdat hij wat geluk had op Monaco, maar qua gemiddelde positie op de grid liggen ze aardig gelijk. Ik snap best dat Stroll wat hoon krijgt omdat hij een paydriver is, maar die kerel heeft vorig jaar wel laten zien dat hij in de F1 helemaal niet misplaatst is en toont dat dit jaar ook weer. | |
daNpy | maandag 27 september 2021 @ 11:10 |
Klopt, maar volgens de Perez liefhebbers is hij WK materiaal en dat laat ie niet zien. Want Stroll kan bij vlagen prima sturen, maar diezelfde Stroll ziet ook niet dat een van zijn voorbanden lek is. Vergeet ook niet dat de 2019 Mercedes ook gewoon makkelijk te besturen was én een snelle motor had. En als Stroll daarmee goed mee kan komen, moet Perez gewoon regelmatig in top 3 staan. En dat gebeurde niet. Vettel is het door het Ferrari-drama ook flink kwijt, helaas. | |
ChevyCaprice | maandag 27 september 2021 @ 11:17 |
Dan had die misschien een overcut poging gedaan. Als Norris (eerder) was gepit is het trouwens ook moeilijk te zeggen wie er had gewonnen, op de slicks zaten ze rond een seconde van elkaar. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 27 september 2021 @ 11:26 |
Nee, Perez is zeker geen WK materiaal. Nou ja, wellicht naast Rosberg in de desbetreffende Mercedes. | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 11:29 |
Dat betwijfel ik, Mercedes had intel dat de situatie echt te slecht was. | |
Themeparktommy | maandag 27 september 2021 @ 11:29 |
Dan had Lewis met de problemen gezeten waar Norris nu in zat, dan was Lewis absoluut niet als eerste geėindigd. Lewis wilde niet naar binnen, maar doet vaak het omgekeerde van zijn concurrent en luistert ook wel eens niet naar z'n ingenieur. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 27 september 2021 @ 11:31 |
HAM is wel gewoon een betere regenrijder, maar tegen de wetten van de natuurkunde kan niemand op inderdaad. Ook topregenrijders konden onder die omstandigheden de auto niet op de baan houden met competitieve tijden. | |
Tarado | maandag 27 september 2021 @ 11:36 |
Norris heeft het op jeugdige overmoed verloren | |
Nattekat | maandag 27 september 2021 @ 11:37 |
Dat niet eens, gegeven de informatie die hij had was buiten blijven de juiste beslissing. Hamilton was in zijn plaats 100% zeker buiten gebleven. | |
zalkc | maandag 27 september 2021 @ 11:37 |
Dat was een heel batterij die dat deed, HAM en VER hebben van de top 7 als enige op tijd gewisseld, de rest was te laat. | |
ChevyCaprice | maandag 27 september 2021 @ 11:38 |
Ja dat snapt iedereen nog wel. Maar stel ze waren allebei tegelijk gepit had Hamilton hem op de baan of in de pits kunnen pakken, dus uiteindelijk was het nog niet eens een “ez win” voor Norris. Wel een potentieel ez podium. | |
Kickinalfa | maandag 27 september 2021 @ 11:38 |
Dit, icm met de "informatie van het team" dat het harder ging regenen. Daarnaast werd Ricciardo al een keer "in de val gelokt" met zijn pitstop omdat mercedes zogenaamd voor de undercut zou gaan, wie weet dachten ze bij Mclaren daar trappen we niet nog een keer in. En eerlijk gezegd leek het 3 rondjes voor het einde er ook wel op alsof je de 30 sec voorsprong kon behouden. | |
Tarado | maandag 27 september 2021 @ 11:38 |
die 2 hadden ook het meest te verliezen, de anderen konden gokken | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 11:47 |
Sainz en RIC wisselden in hetzelfde rondje toch? | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 11:50 |
Scheelt natuurlijk ook een hoop dat je tegenstander een auto heeft die 0.5-1.0 seconde sneller is per ronde en veel minder risico hoeft te nemen om hetzelfde voor elkaar te krijgen. Als Lulu zijn mercedes gelijke pace had gehad als de mclaren dan had hij nooit dat gat van 10(?) seconde naar Norris dicht kunnen rijden en had Norris veel minder risico hoeven nemen/meer tijd gehad voor moeilijke beslissingen. | |
zalkc | maandag 27 september 2021 @ 11:51 |
Je hebt gelijk, als ik zo de tijden bekijk https://en.mclarenf-1.com/2021/gp/s8113/lap_times/821-786/ Heeft verstappen de slag geslagen in ronde 48 voor de pitstop | |
vosss | maandag 27 september 2021 @ 11:53 |
Ik had van een team als McLaren toch wel meer verwacht. Die hadden die vraag niet zo vrijblijvend neer moeten leggen bij Norris. | |
franske19 | maandag 27 september 2021 @ 11:54 |
Ja. Verstappen haalde Sainz en Ricciardo in tijdens zijn inlap. | |
Mexicanobakker | maandag 27 september 2021 @ 11:54 |
Max heeft op de natte baan harder gereden dan Sainz en Ricciardo en ze daar te grazen genomen. | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 11:56 |
Max heeft Ric en Sainz nog op de baan gepakt op slicks toen het glad werd. https://streamable.com/aj94ok | |
Tarado | maandag 27 september 2021 @ 11:57 |
ook zij moeten nog wennen aan winnen, P2 lag voor het oprapen, P1 was zelfs in droge omstandigheden nog niet zeker geweest, die zullen allemaal niet zo lekker geslapen hebben. | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 12:12 |
Perez na 15 races in 2020: 125 punten, 1 win en 1 P2 Perez na 15 races in 2021: 120 punten, 1 win en 1 P3 | |
ChevyCaprice | maandag 27 september 2021 @ 12:12 |
Klopt. Totdat ineens die bak water kwam. | |
Nattekat | maandag 27 september 2021 @ 12:15 |
Ricciardo heeft verloren dankzij die langzame pitstop, niks val. Precies dezelfde strategie werkte tegen Verstappen in Monza. | |
mikieu | maandag 27 september 2021 @ 12:18 |
Die dummy’s mogen toch niet? | |
daNpy | maandag 27 september 2021 @ 12:19 |
Buitenom er langs | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 12:22 |
Nee, maar wat wel mag is afspreken dat je het omgekeerde doet van wat de coureur voor je doet. Had Ricciardo niet gepit dan zou Lulu wel gegaan zijn. | |
daNpy | maandag 27 september 2021 @ 12:22 |
Hij is in de eerste races vorig jaar een paar keer uitgevallen oa door Corona. Dus dit jaar doet ie het slechter, statistisch gezien. | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 12:25 |
vorig seizoen was 17 races lang -2 gemist door corona is 15 races. Hetzelfde aantal waar we nu op zitten. | |
daNpy | maandag 27 september 2021 @ 12:26 |
Ah zo dat had je al meegenomen. Dan is het dus even "goed" | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 12:26 |
5 punten "slechter" | |
daNpy | maandag 27 september 2021 @ 12:27 |
Ja dat is verwaarloosbaar, hij heeft wel een (lucky) P1 dit jaar. | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 12:29 |
Zijn win vorig jaar was natuurlijk ook lucky. Al met al kan je overal wel nuances in zoeken dan. Maar laten we er voor het gemak maar vanuit gaan dat de pech/geluk van beide seizoenen redelijk gelijk zijn. | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 12:53 |
@Weltschmerz | |
Nieuwschierig | maandag 27 september 2021 @ 12:56 |
De krant van Chauvinistisch Nederland verwijt de Britten dat ze trots zijn op Lewis. | |
Weltschmerz | maandag 27 september 2021 @ 13:07 |
En terecht, ze zouden trots moeten zijn op hun Mercedes en hun FIA. | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 13:08 |
Niet misplaatst? Hij krijgt als eerste de updates. De resultaten zijn per definitie vertekenend. Ik weet niet eens meer welke race maar Vettel reed in een ronde of zes 20 dicht en moest er daarna achter blijven hangen. Stroll is niet slecht maar ik geloof er niks van dat hij net zo goed als Vettel of Perez is. | |
Tarado | maandag 27 september 2021 @ 13:11 |
hoe dan ook een prestatie hoor, 100 keer geluk lijkt me ook wat veel | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 13:13 |
Dat zijn teamgenoten ook z'n 40 of 50 overwinningen hebben binnengehaald laat ook wel zien hoeveel hij er heeft laten liggen. | |
Tarado | maandag 27 september 2021 @ 13:14 |
ja hij kan er niks van | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 13:16 |
Nee. Hij kan duidelijk wat, maar als Mercedes niet het hybride tijdperk was binnengekomen zie ik niet hoe hij nu op meer dan 40 of 50 zou zitten. (wat nog steeds een hoog aantal is) | |
ChevyCaprice | maandag 27 september 2021 @ 13:19 |
Hij geeft het eindelijk toe Als telt niet in deze sport. | |
Sabata | maandag 27 september 2021 @ 13:19 |
Stroll kan goed starten en is goed in regenrijden. Het probleem van Stroll zit hem in de concentratie onder stress. Als hij steeds even de tijd krijgt om op adem te komen gaat het goed, maar gebeurt er iets waar van hij in de stress schiet (aanrijding met Vettel) dan is ie ineens een kip zonder kop. Hij mist het moment om naar inters te wisselen, rijdt gasly eraf en eindigt zelf ook in de banden ( gelukje dat ie nog wegkwam). Je kan hem een Mercedes geven - en dat hebben ze ook geprobeerd vorig jaar - om die zwakte te verbloemen. Tot mugello ging het ook heel aardig, maar na die crash is Stroll voorzichtiger geworden en miste hij de updates om Perez voor te blijven. | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 13:20 |
Niet op gelet chev? Wederom een domme uitspraak van je. Worden er wel veel zo zeg | |
ChevyCaprice | maandag 27 september 2021 @ 13:22 |
| |
VacaLoca | maandag 27 september 2021 @ 13:23 |
Jongens, de Mercedes is op elke baan sneller dan de Red Bull. Maar niet sneller dan Max in een Red Bull. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 27 september 2021 @ 13:30 |
Bedankt voor deze info | |
HiDiHo | maandag 27 september 2021 @ 13:33 |
Max achter het stuur? | |
Tarado | maandag 27 september 2021 @ 13:37 |
we zullen het nooit weten | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 14:12 |
Hoe Charles de eerste lap zoveel plekken won. Blijft een beetje kamikaze als je die dive bomb aan het begin ziet die nu gelukkig wel goed uitpakt. | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2021 @ 14:15 |
Het gaat dan ook wel eens mis, zoals Sakhir vorig jaar. | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 14:24 |
Ja klopt. Of Oostenrijk vorig jaar met Seb. Hij komt er in mijn ogen nog iets te vaak mee weg zonder dat hij er voor bestraft wordt. | |
Red_85 | maandag 27 september 2021 @ 14:37 |
Meest succesvolle in absolute getallen is hij wel. Maar hij rijdt ook in een tijdperk dat de meeste races worden verreden en het puntensysteem is aangepast. Met 16/17 races in een seizoen en top6=punten systeem had hij ook hoog geėindigd. Maar zo hoog? | |
Red_85 | maandag 27 september 2021 @ 14:40 |
0-331 in 11,nogwat seconden. En ook nog even 1-2 seconden ingehouden in de bocht. Blijven raketten die dingen. Niet normaal. | |
Monolith | maandag 27 september 2021 @ 14:55 |
Ik had ook het idee dat Verstappen heel bewust uit de melee bleef in de eerste ronde. Die deed in voorgaande seizoenen ook nog wel van dat soort dingen, maar nu hij op het kampioenschap moet letten zie je dat hij in dit soort situaties duidelijk minder risico neemt. Bij Charles vraag ik me toch een beetje af of het er echt uitgaat. | |
Evenstar | maandag 27 september 2021 @ 15:00 |
Zulke dingen doe je niet echt meer als je meedoet voor een WK. Max was soms ook een mafkees met dit soort acties toen hij nog geen kans maakte op een WK of zelfs een overwinning. Je hebt dan weinig te verliezen. Nu zie je bij Max ook veel meer de rust. Lewis deed dat gisteren ook in eerste ronde. Nog nooit zo voorzichtig gereden volgens mij | |
TweedeKlum | maandag 27 september 2021 @ 15:04 |
De cursus Het Nieuwe Rijden heeft Karel nog niet gehad, uitrollen joh! | |
Nober | maandag 27 september 2021 @ 15:36 |
Norris laat zien dat de coureurs niet zelf kunnen bepalen of ze moeten pitten of juist niet. Slechte regie dat je Verstappen die drie man inhaalt mist/negeert. | |
Federer-fan | maandag 27 september 2021 @ 15:38 |
Moet Hamilton zijn motor dit seizoen nog wisselen? | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 15:41 |
Als je deze 2 naast elkaar zet dan zie dat de sleutel voor Max naar het podium/P2 ligt in de halve ronde voor het pitten. https://streamable.com/aj94ok Hier zie je dat Sainz en Ricciardo vlak achter Max de pit in duiken. https://www.formula1.com/(...)053013011421588.html Als Sainz en Ricciardo hier niet als bambi over de baan hadden gereden hadden zij P2 gefinishd of Max had ze op inters moeten pakken. | |
Tarado | maandag 27 september 2021 @ 15:46 |
gebeurde vrij veel op dat moment | |
Tarado | maandag 27 september 2021 @ 15:48 |
daar zijn de meningen nog over verdeeld | |
opreis | maandag 27 september 2021 @ 15:49 |
Dicht |