die 2 hadden ook het meest te verliezen, de anderen konden gokkenquote:Op maandag 27 september 2021 11:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat was een heel batterij die dat deed, HAM en VER hebben van de top 7 als enige op tijd gewisseld, de rest was te laat.
Sainz en RIC wisselden in hetzelfde rondje toch?quote:Op maandag 27 september 2021 11:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat was een heel batterij die dat deed, HAM en VER hebben van de top 7 als enige op tijd gewisseld, de rest was te laat.
Scheelt natuurlijk ook een hoop dat je tegenstander een auto heeft die 0.5-1.0 seconde sneller is per ronde en veel minder risico hoeft te nemen om hetzelfde voor elkaar te krijgen. Als Lulu zijn mercedes gelijke pace had gehad als de mclaren dan had hij nooit dat gat van 10(?) seconde naar Norris dicht kunnen rijden en had Norris veel minder risico hoeven nemen/meer tijd gehad voor moeilijke beslissingen.quote:Op maandag 27 september 2021 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Norris heeft het op jeugdige overmoed verloren
Je hebt gelijk, als ik zo de tijden bekijk https://en.mclarenf-1.com/2021/gp/s8113/lap_times/821-786/quote:Op maandag 27 september 2021 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sainz en RIC wisselden in hetzelfde rondje toch?
Ik had van een team als McLaren toch wel meer verwacht. Die hadden die vraag niet zo vrijblijvend neer moeten leggen bij Norris.quote:Op maandag 27 september 2021 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Norris heeft het op jeugdige overmoed verloren
Ja. Verstappen haalde Sainz en Ricciardo in tijdens zijn inlap.quote:Op maandag 27 september 2021 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sainz en RIC wisselden in hetzelfde rondje toch?
Max heeft op de natte baan harder gereden dan Sainz en Ricciardo en ze daar te grazen genomen.quote:Op maandag 27 september 2021 11:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, als ik zo de tijden bekijk https://en.mclarenf-1.com/2021/gp/s8113/lap_times/821-786/
Heeft verstappen de slag geslagen in ronde 48 voor de pitstop
Max heeft Ric en Sainz nog op de baan gepakt op slicks toen het glad werd.quote:Op maandag 27 september 2021 11:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, als ik zo de tijden bekijk https://en.mclarenf-1.com/2021/gp/s8113/lap_times/821-786/
Heeft verstappen de slag geslagen in ronde 48 voor de pitstop
ook zij moeten nog wennen aan winnen, P2 lag voor het oprapen, P1 was zelfs in droge omstandigheden nog niet zeker geweest, die zullen allemaal niet zo lekker geslapen hebben.quote:Op maandag 27 september 2021 11:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik had van een team als McLaren toch wel meer verwacht. Die hadden die vraag niet zo vrijblijvend neer moeten leggen bij Norris.
Klopt. Totdat ineens die bak water kwam.quote:Op maandag 27 september 2021 11:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit, icm met de "informatie van het team" dat het harder ging regenen.
Daarnaast werd Ricciardo al een keer "in de val gelokt" met zijn pitstop omdat mercedes zogenaamd voor de undercut zou gaan, wie weet dachten ze bij Mclaren daar trappen we niet nog een keer in.
En eerlijk gezegd leek het 3 rondjes voor het einde er ook wel op alsof je de 30 sec voorsprong kon behouden.
Ricciardo heeft verloren dankzij die langzame pitstop, niks val. Precies dezelfde strategie werkte tegen Verstappen in Monza.quote:Op maandag 27 september 2021 11:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit, icm met de "informatie van het team" dat het harder ging regenen.
Daarnaast werd Ricciardo al een keer "in de val gelokt" met zijn pitstop omdat mercedes zogenaamd voor de undercut zou gaan, wie weet dachten ze bij Mclaren daar trappen we niet nog een keer in.
En eerlijk gezegd leek het 3 rondjes voor het einde er ook wel op alsof je de 30 sec voorsprong kon behouden.
Buitenom er langsquote:Op maandag 27 september 2021 11:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Max heeft Ric en Sainz nog op de baan gepakt op slicks toen het glad werd.
https://streamable.com/aj94ok
Nee, maar wat wel mag is afspreken dat je het omgekeerde doet van wat de coureur voor je doet. Had Ricciardo niet gepit dan zou Lulu wel gegaan zijn.quote:
Hij is in de eerste races vorig jaar een paar keer uitgevallen oa door Corona. Dus dit jaar doet ie het slechter, statistisch gezien.quote:Op maandag 27 september 2021 12:12 schreef opreis het volgende:
Perez na 15 races in 2020:
125 punten, 1 win en 1 P2
Perez na 15 races in 2021:
120 punten, 1 win en 1 P3
vorig seizoen was 17 races lang -2 gemist door corona is 15 races. Hetzelfde aantal waar we nu op zitten.quote:Op maandag 27 september 2021 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij is in de eerste races vorig jaar een paar keer uitgevallen oa door Corona. Dus dit jaar doet ie het slechter, statistisch gezien.
Ah zo dat had je al meegenomen. Dan is het dus even "goed"quote:Op maandag 27 september 2021 12:25 schreef opreis het volgende:
[..]
vorig seizoen was 17 races lang -2 gemist door corona is 15 races. Hetzelfde aantal waar we nu op zitten.
5 punten "slechter"quote:Op maandag 27 september 2021 12:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah zo dat had je al meegenomen. Dan is het dus even "goed"
Ja dat is verwaarloosbaar, hij heeft wel een (lucky) P1 dit jaar.quote:
Zijn win vorig jaar was natuurlijk ook lucky. Al met al kan je overal wel nuances in zoeken dan. Maar laten we er voor het gemak maar vanuit gaan dat de pech/geluk van beide seizoenen redelijk gelijk zijn.quote:Op maandag 27 september 2021 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat is verwaarloosbaar, hij heeft wel een (lucky) P1 dit jaar.
En terecht, ze zouden trots moeten zijn op hun Mercedes en hun FIA.quote:Op maandag 27 september 2021 12:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]![]()
De krant van Chauvinistisch Nederland verwijt de Britten dat ze trots zijn op Lewis.
Niet misplaatst?quote:Op maandag 27 september 2021 11:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vettel rijdt Stroll ook niet bepaald naar huis. Vettel heeft wat meer punten omdat hij wat geluk had op Monaco, maar qua gemiddelde positie op de grid liggen ze aardig gelijk.
Ik snap best dat Stroll wat hoon krijgt omdat hij een paydriver is, maar die kerel heeft vorig jaar wel laten zien dat hij in de F1 helemaal niet misplaatst is en toont dat dit jaar ook weer.
Dat zijn teamgenoten ook z'n 40 of 50 overwinningen hebben binnengehaald laat ook wel zien hoeveel hij er heeft laten liggen.quote:Op maandag 27 september 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe dan ook een prestatie hoor, 100 keer geluk lijkt me ook wat veel
ja hij kan er niks vanquote:Op maandag 27 september 2021 13:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat zijn teamgenoten ook z'n 40 of 50 overwinningen hebben binnengehaald laat ook wel zien hoeveel hij er heeft laten liggen.
Nee. Hij kan duidelijk wat, maar als Mercedes niet het hybride tijdperk was binnengekomen zie ik niet hoe hij nu op meer dan 40 of 50 zou zitten. (wat nog steeds een hoog aantal is)quote:
Hij geeft het eindelijk toequote:
Als telt niet in deze sport.quote:maar als
Stroll kan goed starten en is goed in regenrijden. Het probleem van Stroll zit hem in de concentratie onder stress. Als hij steeds even de tijd krijgt om op adem te komen gaat het goed, maar gebeurt er iets waar van hij in de stress schiet (aanrijding met Vettel) dan is ie ineens een kip zonder kop. Hij mist het moment om naar inters te wisselen, rijdt gasly eraf en eindigt zelf ook in de banden ( gelukje dat ie nog wegkwam). Je kan hem een Mercedes geven - en dat hebben ze ook geprobeerd vorig jaar - om die zwakte te verbloemen. Tot mugello ging het ook heel aardig, maar na die crash is Stroll voorzichtiger geworden en miste hij de updates om Perez voor te blijven.quote:Op maandag 27 september 2021 13:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Niet misplaatst?
Hij krijgt als eerste de updates. De resultaten zijn per definitie vertekenend. Ik weet niet eens meer welke race maar Vettel reed in een ronde of zes 20 dicht en moest er daarna achter blijven hangen.
Stroll is niet slecht maar ik geloof er niks van dat hij net zo goed als Vettel of Perez is.
Niet op gelet chev? Wederom een domme uitspraak van je. Worden er wel veel zo zegquote:Op maandag 27 september 2021 13:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij geeft het eindelijk toe
[..]
Als telt niet in deze sport.
quote:Op maandag 27 september 2021 13:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Niet op gelet chev? Wederom een domme uitspraak van je. Worden er wel veel zo zeg
Bedankt voor deze infoquote:Op maandag 27 september 2021 13:23 schreef VacaLoca het volgende:
Jongens, de Mercedes is op elke baan sneller dan de Red Bull. Maar niet sneller dan Max in een Red Bull.
we zullen het nooit wetenquote:Op maandag 27 september 2021 13:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee. Hij kan duidelijk wat, maar als Mercedes niet het hybride tijdperk was binnengekomen zie ik niet hoe hij nu op meer dan 40 of 50 zou zitten. (wat nog steeds een hoog aantal is)
Het gaat dan ook wel eens mis, zoals Sakhir vorig jaar.quote:Op maandag 27 september 2021 14:12 schreef opreis het volgende:
Hoe Charles de eerste lap zoveel plekken won. Blijft een beetje kamikaze als je die dive bomb aan het begin ziet die nu gelukkig wel goed uitpakt.
Ja klopt. Of Oostenrijk vorig jaar met Seb. Hij komt er in mijn ogen nog iets te vaak mee weg zonder dat hij er voor bestraft wordt.quote:Op maandag 27 september 2021 14:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het gaat dan ook wel eens mis, zoals Sakhir vorig jaar.
Meest succesvolle in absolute getallen is hij wel.quote:Op zondag 26 september 2021 19:11 schreef BroesWillems het volgende:
Ik vind Hamilton ook niet de GOAT, maar hij is absoluut niet de prutser als sommigen hem hier afschilderen.
0-331 in 11,nogwat seconden. En ook nog even 1-2 seconden ingehouden in de bocht.quote:Op maandag 27 september 2021 14:12 schreef opreis het volgende:
Hoe Charles de eerste lap zoveel plekken won. Blijft een beetje kamikaze als je die dive bomb aan het begin ziet die nu gelukkig wel goed uitpakt.
Ik had ook het idee dat Verstappen heel bewust uit de melee bleef in de eerste ronde. Die deed in voorgaande seizoenen ook nog wel van dat soort dingen, maar nu hij op het kampioenschap moet letten zie je dat hij in dit soort situaties duidelijk minder risico neemt.quote:Op maandag 27 september 2021 14:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het gaat dan ook wel eens mis, zoals Sakhir vorig jaar.
Zulke dingen doe je niet echt meer als je meedoet voor een WK. Max was soms ook een mafkees met dit soort acties toen hij nog geen kans maakte op een WK of zelfs een overwinning. Je hebt dan weinig te verliezen.quote:Op maandag 27 september 2021 14:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik had ook het idee dat Verstappen heel bewust uit de melee bleef in de eerste ronde. Die deed in voorgaande seizoenen ook nog wel van dat soort dingen, maar nu hij op het kampioenschap moet letten zie je dat hij in dit soort situaties duidelijk minder risico neemt.
Bij Charles vraag ik me toch een beetje af of het er echt uitgaat.
De cursus Het Nieuwe Rijden heeft Karel nog niet gehad, uitrollen joh!quote:Op maandag 27 september 2021 14:12 schreef opreis het volgende:
gebeurde vrij veel op dat momentquote:Op maandag 27 september 2021 15:36 schreef Nober het volgende:
Norris laat zien dat de coureurs niet zelf kunnen bepalen of ze moeten pitten of juist niet.
Slechte regie dat je Verstappen die drie man inhaalt mist/negeert.
daar zijn de meningen nog over verdeeldquote:Op maandag 27 september 2021 15:38 schreef Federer-fan het volgende:
Moet Hamilton zijn motor dit seizoen nog wisselen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |