abonnement Unibet Coolblue
pi_201522254
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:47 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
de fvd stemmers en baudet kontkussers smullen er anders van hoor.


Een zeer select groepje mensen wellicht. Echt zeeer select. Om vervolgens voor de rest van je leven nooit meer serieus genomen te worden.

Dat is geen goedkoop scoren.
quote:
En fvd bashen is heel makkelijk met een lijsttrekker als baudet, met hun standpunten en uitspraken.
Dit wel
pi_201522262
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:48 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik ben het ermee eens dat het geen tactische zet van haar was, maar haar manier van doen is wel te begrijpen. Dat is wat ik probeer uit te leggen.
Ze was simpelweg te begaan met de groep waarvan zij de belangen moest behartigen als staatssecretaris. Dat soort meelevende mensen willen ze niet in de regeringen van Rutte. Die hebben liever emotieloze mensen die keihard onmenselijk beleid gewoon uitvoeren, zoals bij de belastingdienst. Tot op de dag van vandaag zijn vele slachtoffers daarvan nog niet gecompenseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2021 09:51:44 ]
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 09:51:21 #203
5428 crew  miss_sly
pi_201522263
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:48 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik ben het ermee eens dat het geen tactische zet van haar was, maar haar manier van doen is wel te begrijpen. Dat is wat ik probeer uit te leggen.
De media maakt er weer een eenzijdig verhaal van en probeert niet eens haar kant van het verhaal te begrijpen.
Ik ben het niet met je eens. Als ze het er niet mee eens was, had ze moeten opstappen. Er is geen kant can haar verhaal om te begrijpen, dit is simpelweg niet de juiste manier van handelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201522321
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 09:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Een zeer select groepje mensen wellicht. Echt zeeer select. Om vervolgens voor de rest van je leven nooit meer serieus genomen te worden.

Dat is geen goedkoop scoren.
[..]
Dit wel
klopt, nogmaals het gaat heel makkelijk en zo natuurlijk. Ze vragen er nog net niet letterlijk om :D
pi_201522332
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben het niet met je eens. Als ze het er niet mee eens was, had ze moeten opstappen. Er is geen kant can haar verhaal om te begrijpen, dit is simpelweg niet de juiste manier van handelen.
We zijn het inmiddels kwijt aan het raken maar ik kan de acties van Mona verdedigen op basis van morele gronden en voortschrijdend inzicht.

Moraliteit, ethiek, normen. Je weet wel, waar politiek ooit over ging.
pi_201522345
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 09:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ze was simpelweg te begaan met de groep waarvan zij de belangen moest behartigen als staatssecretaris. Dat soort meelevende mensen willen ze niet in de regeringen van Rutte. Die hebben liever emotieloze mensen die keihard onmenselijk beleid gewoon uitvoeren, zoals bij de belastingdienst. Tot op de dag van vandaag zijn vele slachtoffers daarvan nog niet gecompenseerd.
We zouden uit de gelederen van een 'bijbelpartij' wellicht nog oprechte overwegingen kunnen verwachten? Als in anders dan plat 'belangen behartigen'.

Overigens niet voorbehouden aan een geloofspartij, maar wel aan partijen met een ideaal. Dus zeg maar alle partijen behalve d66, vvd, volt en pvda.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2021 10:01:07 ]
pi_201522359
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:56 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
klopt, nogmaals het gaat heel makkelijk en zo natuurlijk. Ze vragen er nog net niet letterlijk om :D
Helemaal eens. Dus dan stel ik vast dat je het ook met mij eens bent. Kritiek op FvD is niet zo spannend. Gewoon goedkoop scoren.
pi_201522393
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 10:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Helemaal eens. Dus dan stel ik vast dat je het ook met mij eens bent. Kritiek op FvD is niet zo spannend. Gewoon goedkoop scoren.
kritiek op fvd is terecht, zo noem ik het.
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 10:38:21 #209
5428 crew  miss_sly
pi_201522932
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 09:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
We zijn het inmiddels kwijt aan het raken maar ik kan de acties van Mona verdedigen op basis van morele gronden en voortschrijdend inzicht.

Moraliteit, ethiek, normen. Je weet wel, waar politiek ooit over ging.
Volgens mij is dit precies waar het om gaat: dat je een beleid maakt, en dat je daar als bewindslieden achter staat en dat niet in het openbaar afkraakt. Dat je binnenskamers hierover discussiert, tot een besluit komt en dat beleid afkondigt. Als jij als bewindspersoon het daar niet mee eens bent, treed je terug als bewinsdpersoon. In de kamer kun je het hardop oneens zijn zoveel je wil, maar je ondermijnt niet het beleid van je eigen kabinet. Dat is ook moraal, ethiek en normen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 10:39:07 #210
5428 crew  miss_sly
pi_201522945
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 10:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Helemaal eens. Dus dan stel ik vast dat je het ook met mij eens bent. Kritiek op FvD is niet zo spannend. Gewoon goedkoop scoren.
Waarom is kritiek op FvD niet zo spannend en goedkoop scoren, en is kritiek op iedere andere partij wel terecht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201523024
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is dit precies waar het om gaat: dat je een beleid maakt, en dat je daar als bewindslieden achter staat en dat niet in het openbaar afkraakt. Dat je binnenskamers hierover discussiert, tot een besluit komt en dat beleid afkondigt. Als jij als bewindspersoon het daar niet mee eens bent, treed je terug als bewinsdpersoon. In de kamer kun je het hardop oneens zijn zoveel je wil, maar je ondermijnt niet het beleid van je eigen kabinet. Dat is ook moraal, ethiek en normen.
Kan allemaal wel zijn, maar na de misstap van Grapperhaus kun je dit gewoon niet volhouden. De ene bewindspersoon heeft tijdens zijn bruiloft schijt aan de regels, om zijn positie te redden moeten de regels worden gewijzigd en alles wordt met de mantel der liefde bedenkt. De andere persoon houdt zich aan de regels, maar spreekt openbaar zijn twijfels uit en vliegt buiten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 26 september 2021 @ 10:48:30 #212
408813 crew  trein2000
pi_201523091
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, daar speelde gewoon mee dat Grapperhaus enorm wordt gewaardeerd in Den Haag, zou me niet eens verbazen als hij minister van V&J mag blijven. Na de puinhoop die er jarenlang op dat ministerie heeft geheerst, heeft Grapperhaus het echt in rustig vaarwater gekregen en ook echt de leiding over dat lastige ministerie.

Ik vind de gevallen Keijzer en Grapperhaus totaal onvergelijkbaar. Bewust frontaal de aanval zoeken om tegen beleid aanschoppen in een krant versus je op je trouwdag tijdens een feest niet aan maatregelen houden en daar gelijk excuses voor maken. Dat van Keijzer is wat mij betreft vele malen zwaarder. Grapperhaus zijn doel was niet om het beleid onderuit te halen, dat van Keijzer wel. En het was ook niet de eerste keer, Keijzer had natuurlijk eigenlijk in december toen ze bewust dat onzinnige memo liet lekken al op straat moeten staan. En dat ze met klachten toch naar de ministerraad kwam spreekt ook niet in haar voordeel, dat is net zo veel een overtreding van de regels als Grapperhaus tijdens zijn bruiloft deed.

Ik snap het als je zegt dat Grapperhaus toen ook weg had gekund (ik dacht ook dat hij toen klaar was), maar ik snap het eerlijk gezegd helemaal niet als je deze situatie met Keijzer vergelijkt met die van Grapperhaus toen.
Ik beide gevallen wordt gewoon de heel geloofwaardigheid van het beleid onderuit gehaald. Nu snap ik best dat Grapperhaus die intentie niet had, maar om nou te doen alsof het hem maar gewoon overkomen is gaat me ook te ver. Hij was er toch echt zelf bij. Hij had beter moeten weten.

Daar zit hem de overeenkomst in. Het handelen van de bewindspersoon maakte het beleid ongeloofwaardig. En of dat dan door uitspraken of door handelen komt vind ik geen fundamenteel verschil.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201523647
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 07:26 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Ondanks onze verschillen hier op dit forum zijn we denk ik het wel eens dat FvD een Nederlandse nazi-partij is want ze bagatelliseren de Holocaust.
Ik weet niet hoe serieus ik dat complete FvD nog moet nemen. Sommige lui winden zich nog enorm op over uitspraken uit die hoek, terwijl ik een belletje naar het GGZ momenteel een gepastere actie vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2021 11:24:49 ]
pi_201523752
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 09:21 schreef Mondkapje het volgende:
Jullie vergeten wel even dat Keizer de horecabranche vertegenwoordigt die het de hele coronatijd het zwaarst te verduren heeft gehad. Zij spreekt de hele dag mensen die heel veel doormaken. En nu weer die coronapas waar ze mensen voor in dienst moeten nemen, wordt niet vergoed, etc.
Hoe zou jij zijn als je deze groep vertegenwoordigde? Ga je dan ja en amen knikken tegen elke maatregel die wordt ingevoerd en waar de horeca last van heeft?
Voor haarzelf is dit een heel logische manier van doen, om in een interview de beroepsgroep waar ze voor staat, een hart onder de riem te steken. Tegelijkertijd blijft ze het kabinet steunen, anders was ze zelf wel opgestapt. Teleurstellend hoe de media weer 1 kant van het verhaal laat zien (Nieuwsuur) en zelfs niet meldt voor de volledigheid, dat ze achter het kabinetsbeleid bleef staan, de NOS in het journaal deed dat ook niet.
Is dat objectieve journalistiek? Nee, het is waardeloze journalistiek. Uit op sensatie.
Als ik (een beruchte politiek onbenul) meteen wist dat dit haar verwijdering uit het kabinet betekende (en ik kreeg gelijk) dan kan jij mij niet wijs maken dat Mona dat niet van tevoren wist. Nee, ze is bezig met een smerig politiek spelletje om zich vanaf volgende week aan te sluiten bij haar leermeester, de bekende demagoog Pieter Omtzigt.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201523754
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom is kritiek op FvD niet zo spannend en goedkoop scoren, en is kritiek op iedere andere partij wel terecht?
Deze tegenstelling maak ik volgens mij niet.

Kritiek op FvD is goedkoop scoren omdat 'nazi' gillen het al sinds 1945 zo goed doet dat geen enkel argument daarna nog relevant lijkt te zijn. En ja, FvD maakt het iedereen daarin ook wel erg makkelijk.
pi_201523825
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is dit precies waar het om gaat: dat je een beleid maakt, en dat je daar als bewindslieden achter staat en dat niet in het openbaar afkraakt. Dat je binnenskamers hierover discussiert, tot een besluit komt en dat beleid afkondigt. Als jij als bewindspersoon het daar niet mee eens bent, treed je terug als bewinsdpersoon. In de kamer kun je het hardop oneens zijn zoveel je wil, maar je ondermijnt niet het beleid van je eigen kabinet. Dat is ook moraal, ethiek en normen.
Daar heb je een punt. Het verdient geen schoonheidsprijs op dat gebied. Echter zegt dat weinig over de achtergrond van haar motivatie, noch over een finaal oordeel daarover.

Om maar in de nazi-sferen te blijven: indertijd als bewindspersoon gaandeweg openbaar kritisch zijn op het beleid van het kabinet Hitler en je had na de oorlog op ethische gronden een medaille gekregen.

Daar komt ook dat spreekwoord vandaan: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Het ging hier over de motivatie: waarom Keijzer het aanpakt als ze doet. Als die redenen op ethische gronden zijn gestoeld en bijv. obv wroeging tot stand is gekomen dan kan ik haar handelen begrijpen. Voortschrijdend inzicht.

Gaat het om plat het behartigen van horecabelangen dan kiest ze een afkeuringswaardig pad. Die analyse had ze ook vooraf kunnen maken.
pi_201523874


voor wat het waard is.
pi_201523888
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:35 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Als ik (een beruchte politiek onbenul) meteen wist dat dit haar verwijdering uit het kabinet betekende (en ik kreeg gelijk) dan kan jij mij niet wijs maken dat Mona dat niet van tevoren wist. Nee, ze is bezig met een smerig politiek spelletje om zich vanaf volgende week aan te sluiten bij haar leermeester, de bekende demagoog Pieter Omtzigt.
De Rutte aanhang heeft het al zeven kleuren in de broek hangen bij het vallen van de naam Omtzigt zo te lezen. :D
pi_201523934
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:46 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]

voor wat het waard is.
nog meer reden om er uit te komen, desnoods met 6 partijen. Of gedoogsteun. Of whatever. Zolang het maar geen nieuwe verkiezingen zijn.
  zondag 26 september 2021 @ 11:58:36 #220
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201523997
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 11:51 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
nog meer reden om er uit te komen, desnoods met 6 partijen. Of gedoogsteun. Of whatever. Zolang het maar geen nieuwe verkiezingen zijn.
Om het vervolgens hooguit enkele maanden vol te houden voor er weer gedonder is...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 26 september 2021 @ 12:00:48 #221
408813 crew  trein2000
pi_201524017
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:46 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]

voor wat het waard is.
BBB, CU en de dieren groter dan ‘t CDA :D
Ze moeten daar echt heel snel wat gaan doen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201524047
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
BBB, CU en de dieren groter dan ‘t CDA :D
Ze moeten daar echt heel snel wat gaan doen…
CDA was toch de partij die altijd het hardste pleitte voor een kiesdrempel? Dat zullen ze nu vast niet in willen voeren...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201524061
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:58 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Om het vervolgens hooguit enkele maanden vol te houden voor er weer gedonder is...
En verkiezingen gaan daar tegen helpen?


Er werd trouwens bij Rutte III ook gezegd dat het een verstandshuwelijk was dat bij de eerste tegenslag uit elkaar zou vallen en hooguit een jaar zou zitten, die hebben bijna het einde gehaald.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201524081
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:58 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Om het vervolgens hooguit enkele maanden vol te houden voor er weer gedonder is...
Of gewoon goede duidelijke afspraken maken
pi_201524089
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 01:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Grapperhaus had af moeten treden al was het maar om de schijn te vermijden en ik blijf het een enorme misser vinden dat dit niet gebeurt is, het haalde en haalt het hele beleid onderuit sinds dat gebeuren.
Ach een liegende minister-president, een minister van justitie die zijn eigen wetten breekt nadat hij iedereen die de wet breekt stigmatiseert en een minister van financien die miljarden aan gemeenschapsgeld/geprint geld verkwanselt door aandelen te kopen in een hoogconjunctuur (zonder met de kamer te overleggen), miljarden geld erin te blijven pompen en miljarden verkwanselt zonder bonnetjes waarvan niemand weet waar het geld is gebleven.
  zondag 26 september 2021 @ 12:10:09 #226
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201524110
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:46 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]

voor wat het waard is.
Haha nou kom maar door met die verkiezingen hoor.

Dan krijgen we écht nooit meer een kabinet :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201524117
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 07:26 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Ondanks onze verschillen hier op dit forum zijn we denk ik het wel eens dat FvD een Nederlandse nazi-partij is want ze bagatelliseren de Holocaust.
misschien pre corona maar ze gebruiken de holocaust juist nu om te vertellen hoe erg het was?
  Moderator zondag 26 september 2021 @ 12:39:25 #228
5428 crew  miss_sly
pi_201524453
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 11:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Daar heb je een punt. Het verdient geen schoonheidsprijs op dat gebied. Echter zegt dat weinig over de achtergrond van haar motivatie, noch over een finaal oordeel daarover.

Om maar in de nazi-sferen te blijven: indertijd als bewindspersoon gaandeweg openbaar kritisch zijn op het beleid van het kabinet Hitler en je had na de oorlog op ethische gronden een medaille gekregen.

Daar komt ook dat spreekwoord vandaan: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Het ging hier over de motivatie: waarom Keijzer het aanpakt als ze doet. Als die redenen op ethische gronden zijn gestoeld en bijv. obv wroeging tot stand is gekomen dan kan ik haar handelen begrijpen. Voortschrijdend inzicht.

Gaat het om plat het behartigen van horecabelangen dan kiest ze een afkeuringswaardig pad. Die analyse had ze ook vooraf kunnen maken.
In het geval van voortschrijdend inzicht is nog steeds de te bewandelen weg om terug te treden als bewindspersoon en dan je kritiek te uiten. Of het kritiek te uiten tijdens het aankondigen van het terugtreden als bewindspersoon. Niet als staatssecretaris kritiek uiten, aangeven dat je het er niet mee eens bent en dan afwachten wat de gevolgen gaan zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 26 september 2021 @ 12:43:19 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201524498
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Haha nou kom maar door met die verkiezingen hoor.

Dan krijgen we écht nooit meer een kabinet :')
Toch een vrij ongewijzigd beeld, behalve dat het CDA veel kleiner is. Maar die liggen nu juist in de weg, dus dat is misschien maar beter ook.
pi_201524625
Had Kaag achteraf gezien ook niet weg gemoeten toen ze in maart tijdens een interview vond dat de avondklok zo snel mogelijk weg moest omdat de rek eruit was?
  zondag 26 september 2021 @ 12:53:42 #231
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201524657
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:51 schreef Caws het volgende:
Had Kaag achteraf gezien ook niet weg gemoeten toen ze in maart tijdens een interview vond dat de avondklok zo snel mogelijk weg moest omdat de rek eruit was?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ok-coronamaatregelen

Tijdig d'r excuses aangeboden, ze stond nog teveel in campagnestand. Maar als ze dat niet gedaan had, had dat zomaar gekund ja. Rond verkiezingstijd is er alleen iets meer coulance omdat mensen ook zich moeten profileren voor de zetels.
pi_201524677
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ok-coronamaatregelen

Tijdig d'r excuses aangeboden, ze stond nog teveel in campagnestand. Maar als ze dat niet gedaan had, had dat zomaar gekund ja. Rond verkiezingstijd is er alleen iets meer coulance omdat mensen ook zich moeten profileren voor de zetels.
Maar Keijzer kreeg toch ook niet de mogelijkheid om haar excuses aan te bieden? Alleen om zelf op te stappen.
  zondag 26 september 2021 @ 13:03:01 #233
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201524779
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:54 schreef Caws het volgende:

[..]
Maar Keijzer kreeg toch ook niet de mogelijkheid om haar excuses aan te bieden? Alleen om zelf op te stappen.
Jawel. Het was al een dag eerder bekend dat dit interview eraan kwam en ze vond dat ze niets fout gedaan had. De hele tijdlijn schreeuwt dat ze bewust aanstuurde op een breuk.
pi_201524866
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:54 schreef Caws het volgende:

[..]
Maar Keijzer kreeg toch ook niet de mogelijkheid om haar excuses aan te bieden? Alleen om zelf op te stappen.
Er zijn uren voorbij gegaan, NOS heeft haar zelfs om een reactie gevraagd. Mogelijkheden zat. Ook om het beeld bij te stellen en extra te benadrukken dat ze het beleid steunt, zelfs die kans greep ze niet. Dan kun je niet anders dan concluderen dat ze bewust oppositie voert. Dat mag, maar niet als bewindspersoon.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hanca op 26-09-2021 13:18:48 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201524993
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn uren voorbij gegaan, NOS heeft haar zelfs om een reactie gevraagd. Mogelijkheden zat.
Bron?

Hier staat dat ze meteen gevraagd is te vertrekken:
quote:
Keijzer heeft wel degelijk de mogelijkheid gekregen om zelf te vertrekken, zegt politiek verslaggever Wilco Boom. "Volgens verschillende Haagse bronnen heeft zowel premier Rutte als CDA-leider Hoekstra gisteravond al, toen intern bekend was dat dit eraan zat te komen, haar de gelegenheid geboden om de eer aan zichzelf te houden en zelf haar functie neer te leggen. Maar dat weigerde Keijzer. Zij vond dat doorgaan te verdedigen was. Vandaar dat Rutte naar dit paardemiddel heeft gegrepen."
https://nos.nl/artikel/23(...)-kon-het-zover-komen
pi_201525012
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 13:18 schreef Caws het volgende:

[..]
Bron?

Hier staat dat ze meteen gevraagd is te vertrekken:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-kon-het-zover-komen
Uiteindelijk is het besluit pas in de loop van zaterdag bekend gemaakt. De NOS had haar 's ochtends al om een reactie gevraagd. Als ze haar woorden had ingetrokken en extra duidelijk had gemaakt dat ze het beleid volledig steunt, was ze echt niet ontslagen, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201525129
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
BBB, CU en de dieren groter dan ‘t CDA :D
Ze moeten daar echt heel snel wat gaan doen…
En hierin is het ontslag van Keijzer nog niet eens meegenomen (als het al invloed heeft) :').
pi_201526382
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 12:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ok-coronamaatregelen

Tijdig d'r excuses aangeboden, ze stond nog teveel in campagnestand. Maar als ze dat niet gedaan had, had dat zomaar gekund ja. Rond verkiezingstijd is er alleen iets meer coulance omdat mensen ook zich moeten profileren voor de zetels.
Bij Kaag maakt het allemaal niks uit maar bij Keijzer is de wereld te klein. Het meten met twee maten bestaat nog.
pi_201526446
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 14:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Bij Kaag maakt het allemaal niks uit maar bij Keijzer is de wereld te klein. Het meten met twee maten bestaat nog.
Waarom doen zo veel mensen alsof dit de eerste keer is dat Keijzer openlijk oppositie voert tegen het kabinet waar ze zelf in zit? Dat memo over het openen van niet essentiële winkels met onzinnige berekeningen is toch gewoon de eerste keer?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 26 september 2021 @ 14:36:57 #240
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201526513
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 14:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Bij Kaag maakt het allemaal niks uit maar bij Keijzer is de wereld te klein. Het meten met twee maten bestaat nog.
Een duidelijk verschil in beide situaties. Sluit vooral je ogen nog meer voor de feiten.
  zondag 26 september 2021 @ 15:19:29 #241
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201527466
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:46 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]

voor wat het waard is.
Ik zie Lijst Omtzigt er niet bij staan :?
Ik ben inmiddels overleden
pi_201527793
Voor Keijzer blijft het mogelijk niet bij het ontslag als staatssecretaris. Haar positie in de CDA-fractie is volgens Fresen nagenoeg onhoudbaar. Morgen of overmorgen is er overleg over Keijzers positie binnen de partij.
https://nos.nl/artikel/23(...)-kon-het-zover-komen

Dit vind ik een rare constatering, wordt zomaar gelanceerd zonder onderbouwing. Hoezo onhoudbaar? Omdat ze de ondernemers in de horeca te veel vertegenwoordigt?
Dat gaat het CDA weer stemmen kosten als ze Mona wegsturen.

Het verschil met Grapperhaus wordt wel érg groot, zie je voor ze dat ze Grapperhaus én ontslagen hadden én uit het CDA hadden gegooid?
pi_201527945
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:30 schreef Mondkapje het volgende:
Voor Keijzer blijft het mogelijk niet bij het ontslag als staatssecretaris. Haar positie in de CDA-fractie is volgens Fresen nagenoeg onhoudbaar. Morgen of overmorgen is er overleg over Keijzers positie binnen de partij.
https://nos.nl/artikel/23(...)-kon-het-zover-komen

Dit vind ik een rare constatering, wordt zomaar gelanceerd zonder onderbouwing. Hoezo onhoudbaar? Omdat ze de ondernemers in de horeca te veel vertegenwoordigt?
Dat gaat het CDA weer stemmen kosten als ze Mona wegsturen.

Het verschil met Grapperhaus wordt wel érg groot, zie je voor ze dat ze Grapperhaus én ontslagen hadden én uit het CDA hadden gegooid?
Iemand die de staatsveiligheid ondermijnt moet niet alleen ontslagen worden maar dient voor het gerecht te worden gesleept.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201527951
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:30 schreef Mondkapje het volgende:
Dit vind ik een rare constatering, wordt zomaar gelanceerd zonder onderbouwing. Hoezo onhoudbaar? Omdat ze de ondernemers in de horeca te veel vertegenwoordigt?
Dat gaat het CDA weer stemmen kosten als ze Mona wegsturen.
Nee, omdat ze tegen de fractievoorzitter (Hoekstra) in is gegaan en wellicht omdat ze niet onder de man die haar ontslagen heeft (diezelfde Hoekstra) wil werken. En omdat ze op tal van punten helemaal anders denkt dan de CDA fractie en die mening niet onder stoelen of banken steekt, waardoor andere CDAers steeds moeten aangeven dat dat haar mening is en niet die van het CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201527969
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:34 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Iemand die de staatsveiligheid ondermijnt moet niet alleen ontslagen worden maar dient voor het gerecht te worden gesleept.
Jaja, blijkbaar kijkt men er zo tegenaan.
pi_201528038
Heeft men dan werkelijk niet het idee bij het CDA dat veel ondernemers blij zijn dat iemand in het kabinet hen steunt? CDA-ondernemers wellicht?
Ik weet niet hoeveel CDA-stemmers er zijn in Volendam maar die zijn ze daarmee wel kwijt.
  zondag 26 september 2021 @ 15:41:12 #247
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201528157
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:37 schreef Mondkapje het volgende:

Ik weet niet hoeveel CDA-stemmers er zijn in Volendam maar die zijn ze daarmee wel kwijt.
Heel Volendam heeft ongeveer 20.000 inwoners, dus dat is toch bijna 1/3 zetel :+
pi_201528185
Als Keijzer haar zetel meeneemt dan is de huidige coalitie ondertussen geslonken naar 76 zetels. Met een zeer instabiel CDA is dat veel te weinig. Ik denk dat Rutte weinig anders rest dan een Groenrechts kabinet.
  zondag 26 september 2021 @ 15:47:34 #249
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201528298
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:41 schreef Jojoke het volgende:
Als Keijzer haar zetel meeneemt dan is de huidige coalitie ondertussen geslonken naar 76 zetels. Met een zeer instabiel CDA is dat veel te weinig. Ik denk dat Rutte weinig anders rest dan een Groenrechts kabinet.
In de optiek van Rutte is 76 genoeg. De optie voor een bredere coalitie dan strikt genomen noodzakelijk (met PvdA + GL, dus) werd namelijk vrij consequent door hem afgeserveerd.

Als je politiek bekijkt als een spelletje van winnen en verliezen (in plaats van samen tot de beste optie komen) dan heb je er inderdaad niet meer dan 76 nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201528425
quote:
10s.gif Op zondag 26 september 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:

[..]
Heel Volendam heeft ongeveer 20.000 inwoners, dus dat is toch bijna 1/3 zetel :+
Volendammers stemmen massaal extreem-rechts niet op het CDA. Waarschijnlijk omdat in dat dorp veel inteelt is.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')