abonnement Unibet Coolblue
pi_201410422
Halsema: ga niet achter coke aan, maar achter het geld en de netwerken.


quote:
In de strijd tegen drugscriminaliteit moet de focus niet liggen op de opsporing van cocaïne, maar op de geldstromen en de netwerken daarachter. Dat zegt de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema in Nieuwsuur. Volgens Halsema is er zoveel coke in omloop, dat de inbeslagname van een paar duizend kilo het verschil niet meer maakt voor de straatwaarde van de drug.

"Wij richten ons elke keer heel erg op de kilo's en de kerels. Maar daarachter gaan netwerken schuil waar zware criminelen zitten, die vaak gefaciliteerd worden door een netwerk van accountants, makelaars, tussenpersonen en soms ook advocaten. Die netwerken zijn groot en heel hardnekkig."

Het is volgens Halsema belangrijk om die netwerken in beeld te krijgen. "Anders zetten we elke keer de recherchecapaciteit op een moord, of op het oppakken van een leider, terwijl we de hele organisatie moeten hebben."

Daarvoor moet ook opnieuw naar wetgeving worden gekeken, zegt ze. "De minister van Financiën wil overwegen om trustkantoren te verbieden. Dat is een noodzakelijke stap. We moeten strikter kijken naar mogelijkheden voor witwassen." Trustkantoren bieden financiële diensten aan. Uit onderzoek blijkt dat kantoren in het verleden betrokken waren bij witwassen.

'Een ongelooflijk verdrietige illustratie'
Advocaat Derk Wiersum, misdaadjournalist Peter R. de Vries en de broer van kroongetuige Nabil B.: alle drie werden ze vermoord in Amsterdam. En alle drie waren ze betrokken bij het Marengo-proces, dat gaat over drugscriminaliteit.

De hoofdstad is een centrum voor internationale cocaïnehandel. Deze handel gaat gepaard met excessief geweld en maatschappelijke ontwrichting, zo staat in een rapport van de gemeente Amsterdam van dit voorjaar.

In 2019 en 2020 werden in totaal tien druggerelateerde moorden gepleegd. Bij twee personen ging het om een 'vergismoord'. Vorig jaar zijn 33 panden beschoten. Bij 18 panden is een explosief achtergelaten of tot ontploffing gebracht.

De moord op De Vries in de Amsterdamse binnenstad is volgens Halsema niet zozeer een bewijs dat de situatie uit de hand is gelopen. "Het is meer een ongelooflijk verdrietige illustratie van wat er aan de hand is."

Jongerenaanpak
De Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma presenteerde gisteren het meerjarenplan 'Grenzen stellen, Perspectief bieden' om drugscriminaliteit in Utrecht tegen te gaan. Met dat plan wil Utrecht onder meer proberen om jongeren die al in de criminaliteit zitten, uit dat milieu trekken.
twitter

Verstandig?
"...de kilo's en de kerels" :D
pi_201410482
Wat seksistisch. Had ik niet verwacht van Halsema. Ik zeg: cancellen!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:57:32 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201410483
Je kunt je ook richten op het waarom van de gebruikers en tot de conclusie komen dat er altijd vraag is in een niet-verlichte maatschappij. Door Europabreed in deze vraag te faciliteren net zoals bij alcohol heb je toezicht op kwaliteit, voorlichting, hoeveelheden etc. Desnoods een systeem waarbij de shops onderling verbonden zijn en er streng op toegezien wordt dat er maar beperkt gekocht kan worden door een individu.

Tevens kan je geld verdienen door middel van accijnzen en door vermindering inzet Justitie, Politie, Marechaussee en AIVD en scheelt het talloze moorden.

Er is geen markt zo lucratief voor criminelen als coke. Er is elke dag veelvuldig vraag naar en de concurrentie is letterlijk moordend. Als gevolg hiervan zitten er gigantisch veel mensen in de business. Er bestaat geen alternatieve inkomenstenbron van deze aard. Daarom zullen in een niet-verlichte maatschappij ook velen als vliegen op de stront op deze business afkomen.
pi_201410492
Ik heb zo langzamerhand het gevoel dat Halsema best wel goed bezig is de laatste tijd...
Ze komt écht in het 'Burgermeesterschap' van een grote stad!

Misschien neemt ze ook wat meer afstand van de linkse gemeenteraad... (Doordrukken van fouilleren... weliswaar met controle maar toch...)

Ben ik een 'fanboy' aan het worden?
pi_201410667
Deze mevrouw snapt het.

Van Halalsema naar Halsemaster?
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 18 september 2021 @ 10:17:13 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201410707
Mevrouw Halsema vindt fatshaming verder wel prima dus :r
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201410731
Als men cocaïne wil criminaliseren (en ik denk dat die vraag ook best eens gesteld mag worden gezien de ellende daarvan) dan is wat Halsema voorstelt inderdaad de enige correcte aanpak.

We kunnen wel achter de straatdealers etc aangaan maar zolang het geld makkelijk kan worden witgewassen en uitgegeven zijn zij volstrekt vervangbaar. Om geld wit te wassen en buit het zichtveld van justitie te houden is meer kennis nodig die lastiger te vervangen is.
pi_201410759
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:18 schreef tizitl2 het volgende:
Als men cocaïne wil criminaliseren (en ik denk dat die vraag ook best eens gesteld mag worden gezien de ellende daarvan) dan is wat Halsema voorstelt inderdaad de enige correcte aanpak.
Aanpak bij de bron dus. (De aanvoer.. Als die opdroogt dan... Maar de vraag zal wel blijven denk ik...)
pi_201410853
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Aanpak bij de bron dus. (De aanvoer.. Als die opdroogt dan... Maar de vraag zal wel blijven denk ik...)
Aanpakken als een legaal product met ernstige gezondheidsschade, zoals we bijvoorbeeld met roken doen. Dus ontmoedigen, belasten, hulp bij stoppen, campagnes etc. Maar niet criminaliseren.
pi_201410863
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:13 schreef Metalfrost het volgende:
Deze mevrouw snapt het.

Van Halalsema naar Halsemaster?
Halsema die zelf cocaïne gebruikt of heeft gebruikt, en hiervoor ook schuldig is aan valsheid in geschrifte, zou niet zo'n grote broek moeten aantrekken.

Bron: https://www.hpdetijd.nl/2(...)ruik-gewoon-naar-vs/
pi_201410878
Ah we moeten ons niet op de MOCRO Mafia focussen maar op accountants, makelaars, tussenpersonen en soms advocaten

:')
pi_201410879
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Halsema die zelf cocaïne gebruikt of heeft gebruikt, en hiervoor een schuldig is aan valsheid in geschrifte, zou niet zo'n grote broek moeten aantrekken.

Bron: https://www.hpdetijd.nl/2(...)ruik-gewoon-naar-vs/
Goh, één keer coke.

Het zou me niks verbazen als demissionair minister de Jonge er vaker dan eens een lijntje heeft opgesnoven.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201410901
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:30 schreef SOG het volgende:
Ah we moeten ons niet op de MOCRO Mafia focussen maar op accountants, makelaars, tussenpersonen en soms advocaten

:')
Oei, klinkt als 'hegjes snoeien' om verkrachters geen kans te geven... :')
pi_201410954
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:30 schreef SOG het volgende:
Ah we moeten ons niet op de MOCRO Mafia focussen maar op accountants, makelaars, tussenpersonen en soms advocaten

:')
Als je een netwerk in kaart wilt brengen is het soms inderdaad nog wel eens handig om het geld te volgen ja. Ook helemaal niet zo'n omstreden recherchetechniek hoor. Wat meer FIOD, wat minder scooters achtervolgen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201410967
Alsof dat nu al niet gebeurt. Wereldvreemd deugmens met vlotte babbel is het.
  zaterdag 18 september 2021 @ 10:54:51 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201411106
Enge Groen Links heks gaat opeens zinnige dingen zeggen. ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201411211
Ik hoop dat ze de tussenpersonen een beetje met rust laten.

Ik zit of sta soms wel tussen andere mensen en op dat moment ben ik een tussenpersoon :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201411367
Probleem met het geldspoor volgen is dat je al snel bij allemaal invloedrijke figuren uitkomt die, als je niet onafhankelijk bent, de macht hebben om je onderzoek te traineren of stil te leggen. Zeker in het geval van coke, daar hebben te veel hooggeplaatste mensen te veel persoonlijk belang bij.
pi_201411426
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:22 schreef Farenji het volgende:
Probleem met het geldspoor volgen is dat je al snel bij allemaal invloedrijke figuren uitkomt die, als je niet onafhankelijk bent, de macht hebben om je onderzoek te traineren of stil te leggen. Zeker in het geval van coke, daar hebben te veel hooggeplaatste mensen te veel persoonlijk belang bij.
Ja, de Amsterdamse drugscriminelen zullen vast en zeker veel politieke invloed hebben in dit land :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_201411531
Die “diensten” van advocaten en dergelijke bestaat omdat er vraag naar is.

Verwijder degene die de vraag maken en dan verdwijnen al die accountants ook als sneeuw voor de zon.
pi_201411684
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, de Amsterdamse drugscriminelen zullen vast en zeker veel politieke invloed hebben in dit land :')
De onderste laag criminelen, de marokkaantjes op scootertjes die de bolletjes rondbrengen niet nee. Maar de bovenste laag die bijna volledig buiten beeld blijft, dat is een heel ander verhaal.

Bovendien gaat het natuurlijk niet alleen om de leveranciers maar ook vooral om de (groot)afnemers. De hele zuidas ligt bedolven onder een dikke laag wit poeder. De top van het bedrijfsleven snuift massaal hun neusschotjes weg. En in de politiek lusten sommigen er ook wel pap van. Denk je dat die niet hard hun best zullen doen om hun hobby te beschermen?
pi_201413205
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:57 schreef Richestorags het volgende:
Je kunt je ook richten op het waarom van de gebruikers en tot de conclusie komen dat er altijd vraag is in een niet-verlichte maatschappij. Door Europabreed in deze vraag te faciliteren net zoals bij alcohol heb je toezicht op kwaliteit, voorlichting, hoeveelheden etc. Desnoods een systeem waarbij de shops onderling verbonden zijn en er streng op toegezien wordt dat er maar beperkt gekocht kan worden door een individu.

Tevens kan je geld verdienen door middel van accijnzen en door vermindering inzet Justitie, Politie, Marechaussee en AIVD en scheelt het talloze moorden.

Er is geen markt zo lucratief voor criminelen als coke. Er is elke dag veelvuldig vraag naar en de concurrentie is letterlijk moordend. Als gevolg hiervan zitten er gigantisch veel mensen in de business. Er bestaat geen alternatieve inkomenstenbron van deze aard. Daarom zullen in een niet-verlichte maatschappij ook velen als vliegen op de stront op deze business afkomen.
Dit. Legaliseren dus. Als de coke bij wijze van spreken gewoon bij de supermarkt ligt, zal het niet lucratief meer zijn voor de mocromaffiosi.
pi_201413646
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:57 schreef Bocaj het volgende:
Ik heb zo langzamerhand het gevoel dat Halsema best wel goed bezig is de laatste tijd...
Ze komt écht in het 'Burgermeesterschap' van een grote stad!

Misschien neemt ze ook wat meer afstand van de linkse gemeenteraad... (Doordrukken van fouilleren... weliswaar met controle maar toch...)

Ben ik een 'fanboy' aan het worden?
Ja dat dacht ik ook, totdat je leest dat mensen van haar geen ramen of deuren mogen openen

https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-houden~ac2fb154/
pi_201413922
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:43 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja dat dacht ik ook, totdat je leest dat mensen van haar geen ramen of deuren mogen openen

https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-houden~ac2fb154/
Dat is wel raar ja... Zijn ze bang dat er geroepen wordt ofzo? (Onwelgevallige kreten?)
pi_201414095
Zei Halsema, al snuivend een lijn met in lusletters "Peter R. De Vries".
  FOK!fotograaf zaterdag 18 september 2021 @ 15:30:02 #26
842 Zorro
Z
pi_201414173
"Follow the money"

Revolutionair. Nog nooit gehoord.

:')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 15:58:30 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201414517
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Halsema die zelf cocaïne gebruikt of heeft gebruikt, en hiervoor ook schuldig is aan valsheid in geschrifte, zou niet zo'n grote broek moeten aantrekken.

Bron: https://www.hpdetijd.nl/2(...)ruik-gewoon-naar-vs/
ze is de burgemeester van de grootste stad van Nederland

die grote broek aantrekken is haar werk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201414549
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Goh, één keer coke.

Het zou me niks verbazen als demissionair minister de Jonge er vaker dan eens een lijntje heeft opgesnoven.
Eén keer coke en zelfs daar jokt ze over. Dus misschien was het wel wat vaker en ook wat recenter. Ze liegt immers alsof het gedrukt staat.
  zaterdag 18 september 2021 @ 16:07:50 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201414608
Legale drugs leveren veel belastinggeld op.

NWS / The World Wide War on Drugs #13 - Legalize not criminalize
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 18 september 2021 @ 16:10:57 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201414644
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die “diensten” van advocaten en dergelijke bestaat omdat er vraag naar is.

Verwijder degene die de vraag maken en dan verdwijnen al die accountants ook als sneeuw voor de zon.
Gewoon alle mensen doodschieten. Filipijnen FTW! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201418520
Ik vind het ook steeds schokkend om te lezen wat er allemaal in containers bij de havens wordt gevonden, onlangs nog een grote hoeveelheid bananen tussen de cocaine :o :( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 18 september 2021 @ 22:44:11 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201420164
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:22 schreef TLC het volgende:
Ik vind het ook steeds schokkend om te lezen wat er allemaal in containers bij de havens wordt gevonden, onlangs nog een grote hoeveelheid bananen tussen de cocaine :o :( o|O
Vervuilde drugs is idd een probleem.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 19 september 2021 @ 10:39:12 #33
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201424446
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die “diensten” van advocaten en dergelijke bestaat omdat er vraag naar is.

Verwijder degene die de vraag maken en dan verdwijnen al die accountants ook als sneeuw voor de zon.
De War on Drugs word gevoerd omdat er vraag naar is. Verwijder degene die die vraag maken en dan stopt de War on Drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201424492
'kilo's en kerels'

Sexistische hypocriet kutwijf. Nu is geslacht opeens wel een issue als je negatief kan framen.

Gl :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 september 2021 @ 10:45:23 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201424532
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:43 schreef Red_85 het volgende:
'kilo's en kerels'

Sexistische hypocriet kutwijf. Nu is geslacht opeens wel een issue als je negatief kan framen.

Gl :')
Als vrouwen geen drugs gebruikten, hoefden mannen niet te moorden!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201425621
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 16:01 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Eén keer coke en zelfs daar jokt ze over. Dus misschien was het wel wat vaker en ook wat recenter. Ze liegt immers alsof het gedrukt staat.
Daar is ze burgemeester voor.

quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De War on Drugs word gevoerd omdat er vraag naar is. Verwijder degene die die vraag maken en dan stopt de War on Drugs.
Als de mensheid uitsterft zijn er ook geen problemen meer.

quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:43 schreef Red_85 het volgende:
Sexistische hypocriet kutwijf.
´voormalig volksvertegenwoordiger´

We verkiezen deze mensen keer op keer zelf.

quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 10:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als vrouwen geen drugs gebruikten, hoefden mannen niet te moorden!


[ Bericht 10% gewijzigd door Horzula op 19-09-2021 12:38:01 ]
pi_201425831
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:22 schreef TLC het volgende:
Ik vind het ook steeds schokkend om te lezen wat er allemaal in containers bij de havens wordt gevonden, onlangs nog een grote hoeveelheid bananen tussen de cocaine :o :( o|O
Kut is dat.

Heb je net een flinke lijn genomen zit er opeens een banaan in je neus :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201426261
Waarom niet achter de netwerken, het geld, en de gebruikers aan?

Gewoon 1000 boete of maand celstraf als je aan alcohol en jointjes niet genoeg hebt.
  zondag 19 september 2021 @ 13:44:04 #39
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201426363
Dan krijgen we een enorme winkelleegstand in bepaalde wijken. Iedere halve tamme begrijpt dat een straat vol belwinkels, zonnestudio's of souvenirwinkels geen zuivere koffie is maar de politie krijgt niet genoeg mankracht en/of bevoegdheden om het aan te pakken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201438061
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:57 schreef Richestorags het volgende:
Je kunt je ook richten op het waarom van de gebruikers en tot de conclusie komen dat er altijd vraag is in een niet-verlichte maatschappij. Door Europabreed in deze vraag te faciliteren net zoals bij alcohol heb je toezicht op kwaliteit, voorlichting, hoeveelheden etc. Desnoods een systeem waarbij de shops onderling verbonden zijn en er streng op toegezien wordt dat er maar beperkt gekocht kan worden door een individu.

Tevens kan je geld verdienen door middel van accijnzen en door vermindering inzet Justitie, Politie, Marechaussee en AIVD en scheelt het talloze moorden.

Er is geen markt zo lucratief voor criminelen als coke. Er is elke dag veelvuldig vraag naar en de concurrentie is letterlijk moordend. Als gevolg hiervan zitten er gigantisch veel mensen in de business. Er bestaat geen alternatieve inkomenstenbron van deze aard. Daarom zullen in een niet-verlichte maatschappij ook velen als vliegen op de stront op deze business afkomen.
Wat moet je volgens jou tegen deze criminaliteit doen dan?
  maandag 20 september 2021 @ 10:22:18 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201438089
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat moet je volgens jou tegen deze criminaliteit doen dan?
De drugs legaliseren, natuurlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201438125
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De drugs legaliseren, natuurlijk.
Nee, dat moet je doen omdat drugs geweldig zijn. Niet omdat het zou helpen tegen de criminaliteit.
  maandag 20 september 2021 @ 10:32:54 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201438200
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, dat moet je doen omdat drugs geweldig zijn. Niet omdat het zou helpen tegen de criminaliteit.
Nee, legaliseren moet omdat het verbod onterecht is en alleen maar criminaliteit oplevert.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201438236
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, legaliseren moet omdat het verbod onterecht is en alleen maar criminaliteit oplevert.
Onzin, natuurlijk.
  maandag 20 september 2021 @ 10:54:59 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201438451
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Onzin, natuurlijk.
Je vind het verbod wel terecht?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201438479
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je vind het verbod wel terecht?
Nee. Ik ben voor legalisering. Maar niet omdat ik geloof dat dat de criminaliteit verminderd.
  maandag 20 september 2021 @ 10:58:44 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201438481
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Ik ben voor legalisering. Maar niet omdat ik geloof dat dat de criminaliteit verminderd.
Ik denk dat het wel iets uitmaakt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201438483
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel iets uitmaakt.
Ik niet :)
pi_201438682
Nou ja, technisch gezien zijn de criminelen niet geïnteresseerd in de drugs, maar in het geld, dus het lijkt me handig om ze op het geld te pakken. Drugs afpakken is toch een verloren zaak.
pi_201438691
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel iets uitmaakt.
Natuurlijk niet, Nederland is helemaal niet interessant als afzetland, maar puur als doorvoerland. Als je in Nederland coke legaliseert verandert daar niets in.
pi_201438697
Het gebruik ook aanpakken. Uiteindelijk is iedereen die een snuif neemt schuldig aan de de drugscriminaliteit.
pi_201438707
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:21 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, Nederland is helemaal niet interessant als afzetland, maar puur als doorvoerland. Als je in Nederland coke legaliseert verandert daar niets in.
Vergis je er niet in hoeveel er hier in Nederland weggesnoven wordt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201438715
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:21 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, Nederland is helemaal niet interessant als afzetland, maar puur als doorvoerland. Als je in Nederland coke legaliseert verandert daar niets in.
True ze zitten hier vanwege de politie die onkundig is tegen dit soort georganiseerde criminaliteit. Ze kunnen hier lekker hun gang gaan zonder in de weg te worden gezeten. :Y

Halsema is het de afgelopen jaren niet gelukt om uberhaupt een vuist te maken voor iets, dus deze woorden zullen ook niks opleveren.
  maandag 20 september 2021 @ 11:25:09 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201438736
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:21 schreef Duiveltja het volgende:
Het gebruik ook aanpakken. Uiteindelijk is iedereen die een snuif neemt schuldig aan de de drugscriminaliteit.
Nee, de verbieders zoals jij zijn schuldig aan corruptie, massamoord en milieuvervuiling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 20 september 2021 @ 11:25:36 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201438740
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:04 schreef uncucked het volgende:

[..]
Dit. Legaliseren dus. Als de coke bij wijze van spreken gewoon bij de supermarkt ligt, zal het niet lucratief meer zijn voor de mocromaffiosi.
waarom niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 september 2021 @ 11:26:28 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201438753
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:21 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, Nederland is helemaal niet interessant als afzetland, maar puur als doorvoerland. Als je in Nederland coke legaliseert verandert daar niets in.
Voor Nederland wel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201438938
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Voor Nederland wel.
90% van de coke die in Nederland binnenkomt gaat weer door naar een ander land. Je pakt dus hoogstens 10% van de markt.
  maandag 20 september 2021 @ 12:26:16 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201439509
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 11:39 schreef NightDancert het volgende:

[..]
90% van de coke die in Nederland binnenkomt gaat weer door naar een ander land. Je pakt dus hoogstens 10% van de markt.
Dat is verbetering, daar ga ik voor. En het buitenland kan ons goede voorbeeld volgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 20 september 2021 @ 14:09:36 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201440617
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 11:39 schreef NightDancert het volgende:

[..]
90% van de coke die in Nederland binnenkomt gaat weer door naar een ander land. Je pakt dus hoogstens 10% van de markt.
Ik pleitte voor EU-brede legalisatie.
  maandag 20 september 2021 @ 14:14:25 #60
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201440682
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat moet je volgens jou tegen deze criminaliteit doen dan?
Die criminaliteit transformeert maar criminelen kunnen minder hoge winsten pakken, minder ontwrichtend te werk gaan in productie- en/of doorvoerlanden zoals Colombia en Mexico omdat hun markt wordt afgesneden. Europa is een zeer grote markt.

Noem mij één business die net zo winstgevend is en waar de stakes net zo hoog zijn als de coke handel. Die is er niet. De vraag is zowat oneindig en het aanbod eindig. De prijzen worden opgedreven door het verbod en door de harde aanpak houden alleen harde criminelen zich ermee bezig.

Criminaliteit was ook niet mijn enige argument voor legalisatie, hoewel jij als enige argument daarop ingaat. Controle op kwaliteit, hoeveelheden in de verkoop, voorlichting, geld verdienen via accijnzen en besparing op politie- en justitieinzet zijn allemaal argumenten. Nu gaat gigantisch veel budget op aan politieinzet.
pi_201454568
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 14:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Die criminaliteit transformeert maar criminelen kunnen minder hoge winsten pakken, minder ontwrichtend te werk gaan in productie- en/of doorvoerlanden zoals Colombia en Mexico omdat hun markt wordt afgesneden. Europa is een zeer grote markt.

Noem mij één business die net zo winstgevend is en waar de stakes net zo hoog zijn als de coke handel. Die is er niet. De vraag is zowat oneindig en het aanbod eindig. De prijzen worden opgedreven door het verbod en door de harde aanpak houden alleen harde criminelen zich ermee bezig.

Criminaliteit was ook niet mijn enige argument voor legalisatie, hoewel jij als enige argument daarop ingaat. Controle op kwaliteit, hoeveelheden in de verkoop, voorlichting, geld verdienen via accijnzen en besparing op politie- en justitieinzet zijn allemaal argumenten. Nu gaat gigantisch veel budget op aan politieinzet.
https://www.nu.nl/binnenl(...)euro.html?redirect=1

Drugscriminaliteit schijnt ons dus 3,2 tot 4,1 miljard euro per jaar te kosten, dus zon beetje 230 euro per inwoner per jaar.
pi_201454732
Andere Tijden... De Nederlandse Cocaïnefabriek

De enige manier om dit de kop in te drukken is de drugsbaronnen keihard legaal uit de markt concurreren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')