In principe vinden we dat niet meer zo nodig. Ja we zeggen het wel, en de OMT-leden hebben de memo ook nog niet ontvangen. Maar als je beoordeelt op daden in plaats van woorden, dan zie je in dit geval dat voorkomen van transmissie niet meer zo'n hoge prioriteit heeft. Nu mist nog de verdere gevolgtrekking daaruit en dus kappen met die pas, maar dat besef gaat voorlopig nog niet landen denk ik.quote:Op zaterdag 18 september 2021 14:40 schreef Za het volgende:
[..]
Je begrijpt het idee achter het voorkomen van transmissie?
Het zal ook niet zo lang duren tot de Horeca bordjes ophangen met "Ook NietVaxxers Toegestaan" nog beter zou zijn borden met "Alleen Voor NietVaxxers" omzet gegarandeerd..quote:Op zaterdag 18 september 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich zijn een hoop van de technische nadelen te verhelpen door de koppeling met de GGD in de scanner-app te verwerken, ipv in de QR-code zelf.
Maar je blijft zitten met het feit dat mensen zich simpelweg niet meer laten testen als ze daarmee hun toegangsbewijs verspelen.
Ja, dat zal die 82% van de volwassenen die volledig gevaccineerd zijn inderdaad wel aansprekenquote:Op zaterdag 18 september 2021 15:10 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
nog beter zou zijn borden met "Alleen Voor NietVaxxers" omzet gegarandeerd..
De beleidsadviezen zijn natuurlijk niet per se een accurate reflectie van de werkelijkheid en gedeeltelijk politiek.quote:Op zaterdag 18 september 2021 12:35 schreef Molo het volgende:
Die aanname van en deel ik absoluut niet
Ik weet ook niet hoe je erbij komt dat als je een besmetting hebt gehad zonder ziek zijn je het nog een keer gaat krijgen en dan wél ziek gaat worden.
Dat is ook totaal tegenstrijdig met de huidige beleidsadviezen na een positieve test (zonder klachten)
Grappig wel, dat je hier gevaccineerden hoort roepen dat ze geen tweedeling willen en uitgerekend ongevaccineerden dat wel wensen. Geeft te denken.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:10 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Het zal ook niet zo lang duren tot de Horeca bordjes ophangen met "Ook NietVaxxers Toegestaan" nog beter zou zijn borden met "Alleen Voor NietVaxxers" omzet gegarandeerd..
Mooi rond zeg!quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
2.000 nieuw gemelde positieve testen
- 50 nieuwe ziekenhuisopnames
- 6 nieuwe IC-opnames
- 4 nieuwe overlijdens
Ik tot voor kort hoorde ik gevaxxineerden alleen maar hel&verdoemenis preken voor alle antivaxxers... blij lezen dat de wal het schip gekeerd heeftquote:Op zaterdag 18 september 2021 15:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Grappig wel, dat je hier gevaccineerden hoort roepen dat ze geen tweedeling willen en uitgerekend ongevaccineerden dat wel wensen. Geeft te denken.
O, ik dacht dat je hier al langer mee las.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:17 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ik tot voor kort hoorde ik gevaxxineerden alleen maar hel&verdoemenis preken voor alle antivaxxers... blij lezen dat de wal het schip gekeerd heeft
Percentage positief blijft wel dalen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch is dit vrij hoog binnen de gegeven trend..hopelijk slechts een uitschieter
Steeds minder vaak inderdaad, de zinloosheid van Covid discussies druipt al uit alle kieren inmiddels..quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, ik dacht dat je hier al langer mee las.
Die heb ik gemist.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Trendverwachting was 1700 (1300-2100) volgens Martijn Broekman.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die heb ik gemist.
Wat was die dan?
Gelukkig speelt er in dat idee geen tweedeling.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:19 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Steeds minder vaak inderdaad, de zinloosheid van Covid discussies druipt al uit alle kieren inmiddels..
Ow, dan is het wel een tegenvallertje, ja.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Trendverwachting was 1700 (1300-2100) volgens Martijn Broekman.
Alsnog een mooi dalingspercentage van 15%quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow, dan is het wel een tegenvallertje, ja.
quote:Op zaterdag 18 september 2021 13:48 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn in heel Nederland in 2021 slechts 2 griepgevallen vastgesteld volgens de WHO.
https://apps.who.int/flumart/Default?ReportNo=1&CountryCode=nl
Puur toeval dat die 2 geconstateerde griepgevallen net weer vrienden waren van jou?quote:Op zaterdag 18 september 2021 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Meerdere vrienden hebben gewoon nog de normale griep gehad ja.
Verder niet heel verrassend dat sommige virologen als weer beginnen over maatregelen voor de normale griep; dat dat meer en meer zou gaan gebeuren roep ik al maanden.
Toch wat te vieren!quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsnog een mooi dalingspercentage van 15%
Vorig jaar deze tijd steeg het aantal besmettingen met 1000 per week, en bereikte eind oktober een piek van 11.000 besmettingen per dag.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Mja 90% van de mensen die griep krijgen zal het niet melden aan de huisarts.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:25 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
[..]
Puur toeval dat die 2 geconstateerde griepgevallen net weer vrienden waren van jou?
90 % van de mensen die zeggen griep te hebben zijn ook gewoon verkouden met wat koorts. Heb ik elke winter wel. Echte griep 1 keer gehad, 15 jaar geleden.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Mja 90% van de mensen die griep krijgen zal het niet melden aan de huisarts.
Daar hebben we nu niks aan want de situatie is volledig anders. Er zal best een stijging komen.. maar dat het nu relatief vlak blijft en zelfs licht daalt is enkel een goed teken dat de vaccins en opgelopen besmettingen hun werk doen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:27 schreef Za het volgende:
[..]
Vorig jaar deze tijd steeg het aantal besmettingen met 1000 per week, en bereikte eind oktober een piek van 11.000 besmettingen per dag.
Zolang er gewoon een constante daling in zit is er absoluut geen reden voor zorg. De verzwaringen van komend weekend zijn volgens mij ook niet dusdanig dat je daar heel veel van moet verwachten.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Trendverwachting was 1700 (1300-2100) volgens Martijn Broekman.
Ja daar zie je echt het verschil met dat we nu gevaccineerd zijnquote:Op zaterdag 18 september 2021 15:27 schreef Za het volgende:
[..]
Vorig jaar deze tijd steeg het aantal besmettingen met 1000 per week, en bereikte eind oktober een piek van 11.000 besmettingen per dag.
Er zijn speciale peilstations in Nederland, er worden overal samples genomen van mensen met griepachtige klachten, en zo wordt de situatie in kaart gebracht.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:29 schreef Tinos85 het volgende:
Nee dat zien we niet.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja daar zie je echt het verschil met dat we nu gevaccineerd zijn
Feiten: leukquote:Op zaterdag 18 september 2021 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat zien we niet.
Er waren deze zomer 10x zoveel besmettingen als vorig jaar zomer en 7x zoveel covid ziekenhuisopnames.
Hoe de periode vanaf deze week tot eind oktober gaat lopen is gewoon afwachten.
Geschat vermogen is ook maar 30 miljoen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:51 schreef KingRadler het volgende:
Doutzen is hypocriet als straks de hele reclamewereld alleen wil werken met gevaccineerden.
Dan gaat dit haar geld kosten.
Dan trekt ze wel de keutel in.
Ze is op voorhand hypocriet of hoe zie je dat?quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:51 schreef KingRadler het volgende:
Doutzen is hypocriet als straks de hele reclamewereld alleen wil werken met gevaccineerden.
Past ook wel beter bij het beleid denk ik. Logische stap…quote:Op zaterdag 18 september 2021 16:36 schreef halfway het volgende:
Dus als ik het goed begrijp zijn er na 25 september geen veiligheidsregios meer maar krijgen wij een landelijk gemiddelde, wie verzint dit nu weer?
ADE?quote:
Lekkere conclusie hoor.quote:
Ja als ik die demonstraties zo zie hebben die lui zoveel te besteden dat ze flink omzet kunnen genereren in de horeca. Maar inderdaad laat het maar aan de horeca over om als laatste open te mogen zich vervolgens niet aan de regels te houden en dan in december luid brullend voor hun gesloten cafe te staan dat het allemaal zo oneerlijk is dat ze weer dicht moeten.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:10 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Het zal ook niet zo lang duren tot de Horeca bordjes ophangen met "Ook NietVaxxers Toegestaan" nog beter zou zijn borden met "Alleen Voor NietVaxxers" omzet gegarandeerd..
Ach die lui doen alles om maar in de picture te blijven. Ze is trouwens pas hypocriet als ze vlak voor haar dood aan corona loopt te jammeren dat ze zich had moeten laten vaccineren. Want ze heeft toch van die uitgebreide research gedaan.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:51 schreef KingRadler het volgende:
Whut?!quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:01 schreef vipergts het volgende:
Ze is trouwens pas hypocriet als ze vlak voor haar dood aan corona loopt te jammeren dat ze zich had moeten laten vaccineren. Want ze heeft toch van die uitgebreide research gedaan.
Poept Doutzen dan?quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:01 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ach die lui doen alles om maar in de picture te blijven. Ze is trouwens pas hypocriet als ze vlak voor haar dood aan corona loopt te jammeren dat ze zich had moeten laten vaccineren. Want ze heeft toch van die uitgebreide research gedaan.
Als iedereen zijn keutel bruin is dan schijt Doutzen blauw om maar anders te zijn
Als je griep hebt dan ga je echt wel naar de huisarts na of tijdens de eerste 2 weken bed liggen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Jij gaat met de griep naar de dokter, ja?quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:25 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
[..]
Puur toeval dat die 2 geconstateerde griepgevallen net weer vrienden waren van jou?
Ja dat zegt dat kinderen naar school willen en zelfs testen daar voor over hebben.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:45 schreef Bliksem92 het volgende:
Even terug naar de werkelijkheid...
De scholen zijn al weer een tijdje open en dat zie je ook terug in het testbeeld, er wordt een enorme hoeveelheid kinderen getest op dit moment. Veel meer dan een paar weken geleden toen de scholen nog dicht waren. Percentage positief daalt hard en ook de absolute aantallen gaan langzaam omlaag. Zegt dat wat?
Ik wel. Na 2 weken alleen in bed kunnen liggen begin ik met wel zorgen te maken.quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij gaat met de griep naar de dokter, ja?
Om te onthouden wanneer onze overheid weer maatregelen treft om wel die transmissie te willen gaan (tegen be)sturen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:09 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
In principe vinden we dat niet meer zo nodig. Ja we zeggen het wel, en de OMT-leden hebben de memo ook nog niet ontvangen. Maar als je beoordeelt op daden in plaats van woorden, dan zie je in dit geval dat voorkomen van transmissie niet meer zo'n hoge prioriteit heeft. Nu mist nog de verdere gevolgtrekking daaruit en dus kappen met die pas, maar dat besef gaat voorlopig nog niet landen denk ik.
Ik heb in 2020, januari, flink de griep gehad (of Corona, wie zal het zeggen), maar daar hoef je de huisarts niet voor te bellen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
90 % van de mensen die zeggen griep te hebben zijn ook gewoon verkouden met wat koorts. Heb ik elke winter wel. Echte griep 1 keer gehad, 15 jaar geleden.
Welke test deed je zodat je wist dat het de griep was?quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb in 2020, januari, flink de griep gehad (of Corona, wie zal het zeggen), maar daar hoef je de huisarts niet voor te bellen.
"Neem maar een paracetamolletje en goed uitzieken."
Alsof je met griep altijd 2 weken doodziek bent. Dat verloopt vaak ook gewoon licht of bijna asymptomatisch.quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik wel. Na 2 weken alleen in bed kunnen liggen begin ik met wel zorgen te maken.
Hoe weet je dat dat de griep is en niet een verkoudheid?quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alsof je met griep altijd 2 weken doodziek bent. Dat verloopt vaak ook gewoon licht of bijna asymptomatisch.
Bij mild verloop weet je dat niet. Maar het is niet zo dat elke griep zwaar ziekmakend is iig.quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dat de griep is en niet een verkoudheid?
Maar het is ook niet zo dat milde klachten de griep hoeft te zijn.quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bij mild verloop weet je dat niet. Maar het is niet zo dat elke griep zwaar ziekmakend is iig.
Oh, zijn daar testen voor? Waar kan ik die kopen?quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Welke test deed je zodat je wist dat het de griep was?
Kloptquote:Op zaterdag 18 september 2021 17:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar het is ook niet zo dat milde klachten de griep hoeft te zijn.
Misschien was het dat niet eens. Maar een week goed ziek geweest, flink spierpijn, boven 40 koorts, zelfs geen zin om te lezen en eten. En overgekregen van iemand die hetzelfde had. Maar geen idee of het echt griep was. Hoe weet je zoiets eigenlijk…. Ik ga voor zoiets niet naar de huisarts.quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Welke test deed je zodat je wist dat het de griep was?
Probeer ook maar eens een afspraak te krijgen!quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Misschien was het dat niet eens. Maar een week goed ziek geweest, flink spierpijn, boven 40 koorts, zelfs geen zin om te lezen en eten. En overgekregen van iemand die hetzelfde had. Maar geen idee of het echt griep was. Hoe weet je zoiets eigenlijk…. Ik ga voor zoiets niet naar de huisarts.
Ik gok dat ze het eerder doen om de vaccinatie bereidheid hoog te houden.quote:Op zaterdag 18 september 2021 14:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit gaat echt om veiligheid en totaal geen dwang en drang hoor!
Er komt ook een heel zwaar griep-seizoen aan.quote:
Je voelt het al aankomen: iedereen een griepprik en weer afstand houden. Mensen mogen niet meer dood gaan.quote:Op zaterdag 18 september 2021 18:11 schreef tesssssssss het volgende:
Er komt ook een heel zwaar griep-seizoen aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)iger-toe-dan-normaal
Denken ze.quote:Op zaterdag 18 september 2021 18:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er komt ook een heel zwaar griep-seizoen aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)iger-toe-dan-normaal
Ik zou het wel fijn vinden als ik niet meer dood ging, om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 18 september 2021 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Je voelt het al aankomen: iedereen een griepprik en weer afstand houden. Mensen mogen niet meer dood gaan.
Zeven dagen quarantaine toch?quote:Op zaterdag 18 september 2021 18:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik gok dat ze het eerder doen om de vaccinatie bereidheid hoog te houden.
En de rompslomp eromheen.
Is je QR code pas weer geldig na een negatieve test?
De griepprik breed uitrollen is prima. Ik kom hem wel halen hoor. Ik snap die weerstand tegen extra vaccinaties niet zo.quote:Op zaterdag 18 september 2021 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Je voelt het al aankomen: iedereen een griepprik en weer afstand houden. Mensen mogen niet meer dood gaan.
Geen bezwaar tegen vaccineren. Wel tegen verplichten.quote:Op zaterdag 18 september 2021 19:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De griepprik breed uitrollen is prima. Ik kom hem wel halen hoor. Ik snap die weerstand tegen extra vaccinaties niet zo.
Daar denken wij dan hetzelfde over.quote:Op zaterdag 18 september 2021 19:21 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Geen bezwaar tegen vaccineren. Wel tegen verplichten.
Ik krijg hem sowieso in november.quote:Op zaterdag 18 september 2021 19:03 schreef trein2000 het volgende:
De griepprik breed uitrollen is prima. Ik kom hem wel halen hoor. Ik snap die weerstand tegen extra vaccinaties niet zo.
Be careful what you wish for.quote:Op zaterdag 18 september 2021 18:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zou het wel fijn vinden als ik niet meer dood ging, om eerlijk te zijn.
Ik durf het niet meer te zeggen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 19:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeven dagen quarantaine toch?
Dat is het hele eieren eten ook. Dat zijn de ''wappies'' waar iedereen het over heeft en men neemt die maar wat graag als exemplarisch exemplaar voor iedereen die er ook maar enigszins hetzelfde over denkt.quote:Op zaterdag 18 september 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
Ik kwam vandaag de anti-beleid/vaccin-protestmars in Amsterdam tegen, in oud-West. Mijn hemel, wat een bonte verzameling halve garen bij elkaar. Alle beroepsdemonstranten hadden zich weer verzameld, uiteraard goed voorzien van bier, joints en een heleboel vlaggen en spandoeken. Los van alle Baudet-achtige antivaxxflauwekul waren er ook de nodige krakers, Molukse vlaggen, Free-Palestine-spandoeken en wat dies meer zij te ontdekken. Iedereen die ergens tegen was (of misschien wel overal tegen was) liep eraan mee.
Dus als je op een genuanceerde manier tegen het beleid bent, of tegen onderdelen ervan, blijf dan vooral weg van dit soort demonstraties. Straks blijkt het besmettelijk
Dat is heel jammer ja.quote:Op zaterdag 18 september 2021 21:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is het hele eieren eten ook. Dat zijn de ''wappies'' waar iedereen het over heeft en men neemt die maar wat graag als exemplarisch exemplaar voor iedereen die er ook maar enigszins hetzelfde over denkt.
Ja helemaal eens. Het is een enorm zwaktebod, want met wappies hoef je niet te discussiëren.quote:Op zaterdag 18 september 2021 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is heel jammer ja.
Ik denk echter dat je je daar niets van aan moet trekken. Ben zelf ook een keertje geweest met dochter (o.a. voor de opvoeding en educatie).
We zijn vrije mensen. En dit is je recht.
Dat geframe (mensen in de wappiehoek zetten) ben ik wel zat. Genoeg mensen die er genuanceerd over nadenken, en ook het een en ander aan te merken hebben op het beleid.
(Maar als er extreemrechts-achtige vlaggen enzo gezwaaid worden, haak ik wel af ja, dat is wel een grens.)
Wat dat betreft heb ik ook bijgeleerd.quote:Op zaterdag 18 september 2021 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja helemaal eens. Het is een enorm zwaktebod, want met wappies hoef je niet te discussiëren.
Het is ook wel lastig, ik snap wel dat de nuance na zo'n lange tijd verwaterd. Het slaat alleen zo door, dat zie je hier op het forum ook terug.quote:Op zaterdag 18 september 2021 21:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik ook bijgeleerd.
Stukje zelfreflectie kan geen kwaad.
Maar heb je wel dat in het dagelijks leven de meeste mensen om je heen veel genuanceerder denken dan wat je op een forum cq Social Media leest?quote:Op zaterdag 18 september 2021 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook wel lastig, ik snap wel dat de nuance na zo'n lange tijd verwaterd. Het slaat alleen zo door, dat zie je hier op het forum ook terug.
In het dagelijks leven zie ik die polarisatie vrijwel niet. Ik heb gisteren met drie vriendinnen gegeten op een terras, twee wel en twee niet gevaccineerd. Geen enkel probleem, gewoon een feit. De term wapper wordt in mij omgeving ook vrijwel nooit gebruikt.quote:Op zaterdag 18 september 2021 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar heb je wel dat in het dagelijks leven de meeste mensen om je heen veel genuanceerder denken dan wat je op een forum cq Social Media leest?
Tenminste dat zie ik.
Neemt niet weg dat er wel kanten gekozen worden, en het meer op de flanken zit. En 'wappie' een heel negatief begrip geworden is, dat je iemand die zgn wappie is meteen af kunt serveren.
Het is gewoon jammer. Ik zie het op meer plaatsen. Idem in de politiek.
De vraag is uiteindelijk of je frustraties dusdanig groot zijn, dat je wel mee zou gaan protesteren.quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
Het is ook prima mogelijk dat je je niet laat vaccineren zónder dat je denkt dat er een 5G-chip in die spuit zit. Of dat je je twijfels zet bij het beleid zónder dat je denkt dat enkele kwade geniussen de wereld aan het overnemen zijn. Krijg je toch net een wat andere discussie van natuurlijk.
Laat ik het zo zeggen: met de types die ik vandaag in die mars heb zien wandelen ga ik het gesprek maar niet aan, al zitten er vast een paar normale tussen.
Ik ga in elk geval niet de straat op, want demonstraties worden toch ook altijd ten dele gekaapt door ideeën die niet de jouwe zijn. Ik ben ook niet tussen alle leraren op het Malieveld gaan staan, om dezelfde reden.quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
De vraag is uiteindelijk of je frustraties dusdanig groot zijn, dat je wel mee zou gaan protesteren.
Er is kennelijk nogal een drempel om de straat op te gaan (en dat heb ik zelf ook).
Dat laatste, hoe doe je dat dan?quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ga in elk geval niet de straat op, want demonstraties worden toch ook altijd ten dele gekaapt door ideeën die niet de jouwe zijn. Ik ben ook niet tussen alle leraren op het Malieveld gaan staan, om dezelfde reden.
Ik probeer wel wat gerichter te protesteren waar het kan, bijvoorbeeld door zo min mogelijk mee te doen aan die QR-ellende.
Ik zoek horecagelegenheden uit die besluiten er niet aan mee te doen, of ik ga helemaal niet. Hangt een beetje van de mensen af met wie we wat gaan doen natuurlijk. Ik ga niet lopen kloten met valse QR-codes ofzo. Zou ook volkomen onzinnig zijn, aangezien ik gewoon een werkende heb.quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste, hoe doe je dat dan?
Ik ben namelijk ook tegen die hele QR-maatschappij. Maar ga niet bewust de wet overtreden of zo.
Wat zijn je tips?
Die horecagelegenheden, zijn dan met die sticker te herkennen, straks?quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zoek horecagelegenheden uit die besluiten er niet aan mee te doen, of ik ga helemaal niet. Hangt een beetje van de mensen af met wie we wat gaan doen natuurlijk. Ik ga niet lopen kloten met valse QR-codes ofzo. Zou ook volkomen onzinnig zijn, aangezien ik gewoon een werkende heb.
En ik overweeg serieus om me ziek te melden op het moment dat ik op mijn werk moet gaan bewijzen dat ik gezond ben. Ik durf die strijd wel aan, probleem is vooral dat mijn leerlingen daar weer onder te lijden hebben.
Er schijnen er inderdaad te zijn die het op de deur zetten, maar ik verwacht eigenlijk vooral dat de tamtam zijn werk doet.quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:20 schreef capricia het volgende:
Die horecagelegenheden, zijn dan met die sticker te herkennen, straks?
wel met mondkapje hoop ik.quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
Wat was dat lekker zeg, de eerste waterpolowedstrijd sinds een jaar.![]()
Gewoon genoten zo fijn weer. Weinig regeltjes dwang, gewoon lekker sporten.
En nog gewonnen met 2-5 en gescoord ook
Was dit de laatste keer dat je de derde helft kon doen zonder je QR-code te laten zien?quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
Toevallig niet, we moeten volgende week vrijdag ook weer spelen, dan is het wel "de laatste keer"quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Was dit de laatste keer dat je de derde helft kon doen zonder je QR-code te laten zien?
Hopelijk geen corona opgelopen met dat onverantwoorde risicovolle gedrag!quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
Punt is dat een aanzienlijk deel van de lui die daar staat te schreeuwen ook gewoon wappie is. “Het vaccin is vergif”, “NOS = Fakenews”, prinsenvlaggen, jodensterren, etc.quote:Op zaterdag 18 september 2021 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja helemaal eens. Het is een enorm zwaktebod, want met wappies hoef je niet te discussiëren.
Polarisatie merk ik ook niet zo zeer. Wel sterk uiteenlopende opvattingen…quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het dagelijks leven zie ik die polarisatie vrijwel niet. Ik heb gisteren met drie vriendinnen gegeten op een terras, twee wel en twee niet gevaccineerd. Geen enkel probleem, gewoon een feit. De term wapper wordt in mij omgeving ook vrijwel nooit gebruikt.
Het is vooral hier op het forum dat ik die polarisatie merk. En als je dan nog een tikje genuanceerd bent of niet de hele tijd cynisch en klagend mee post, ben je een maatregel-hardliner ofzo. Ik vind dat lastig.
Ze leven nog steeds van jou belastinggeld..quote:Op zaterdag 18 september 2021 16:50 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja als ik die demonstraties zo zie hebben die lui zoveel te besteden dat ze flink omzet kunnen genereren in de horeca. Maar inderdaad laat het maar aan de horeca over om als laatste open te mogen zich vervolgens niet aan de regels te houden en dan in december luid brullend voor hun gesloten cafe te staan dat het allemaal zo oneerlijk is dat ze weer dicht moeten.
En een deel daarvan zit in de 2e Kamer.quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Punt is dat een aanzienlijk deel van de lui die daar staat te schreeuwen ook gewoon wappie is. “Het vaccin is vergif”, “NOS = Fakenews”, prinsenvlaggen, jodensterren, etc.
Ja voor de volle honderd procent eens. Die mensen mag je wmb wegzetten als wappie al blijf ik het kinderachtig taalgebruik vinden.quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Punt is dat een aanzienlijk deel van de lui die daar staat te schreeuwen ook gewoon wappie is. “Het vaccin is vergif”, “NOS = Fakenews”, prinsenvlaggen, jodensterren, etc.
Er is natuurlijk wel een groep die een stuk gematigder is, maar die komen door die wappies niet aan bod.
Zeker. En in mijn omgeving kunnen die er gewoon zijn, doorgaans, zonder dat dat gedoe oplevert.quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Polarisatie merk ik ook niet zo zeer. Wel sterk uiteenlopende opvattingen…
Ik begrijp het hoor. Beetje BNW maar straks wordt het waarschijnlijk als chantagemiddel gebruikt om de scholen weer te sluiten als de vaccinatiegraad daar te laag is.quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:09 schreef Molo het volgende:
Merendeel van wat vanavond aanwezig was en kinderen van 12+ heeft laat ze niet vaccineren tenzij ze zelf heel graag willen.
Mooie gesprekken over gehad wel.
Ja daar hadden we het ook overquote:Op zaterdag 18 september 2021 23:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik begrijp het hoor. Beetje BNW maar straks wordt het waarschijnlijk als chantagemiddel gebruikt om de scholen weer te sluiten als de vaccinatiegraad daar te laag is.
Nou, ik zou het erg fijn vinden als mensen hun handen zouden willen blijven wassen, in de elleboog hoesten, papieren zakdoekjes gebruiken en thuis werken als je heel erg verkouden bent. Verder zijn mondkapjes in het ov geen ramp en geeft toch minder kans om iets van je medepassagiers op te lopen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:14 schreef 5thencounter het volgende:
Er wordt al nagedacht om de maatregelen in stand te houden voor de komende griepgolven...![]()
Maak Uw borstjes maar nat voor na de Covid golf
Die griepdingen hangen bij mijn werkgever al 10 jaar op alle toiletten.. maar nu in een geheel nieuw dodelijk jasje wordt het ineens de opvolger van Covid... ik kan alleen maar lachen, sorryquote:Op zaterdag 18 september 2021 23:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik zou het erg fijn vinden als mensen hun handen zouden willen blijven wassen, in de elleboog hoesten, papieren zakdoekjes gebruiken en thuis werken als je heel erg verkouden bent. Verder zijn mondkapjes in het ov geen ramp en geeft toch minder kans om iets van je medepassagiers op te lopen.
Maar laten we verder geen gekkigheid doen met QR codes en vroege sluiting van de horeca
Ik had een rechtszaak aangespannen. Dit heeft niets meer met Corona te maken.quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:21 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen zijn er al 3 van mijn ADE feestjes verplaatst naar de dag![]()
Sja, je kan de nacht wel verbieden, maar dan gaan we maar overdag hoor
Nou idd. Hier ook hoor. En er is al jaren veel campagne om de griepprik te nemen om kwetsbare patienten te beschermen, ook niets nieuws aan (ik werk in een ziekenhuis).quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:22 schreef 5thencounter het volgende:
Die griepdingen hangen bij mijn werkgever al 10 jaar op alle toiletten.. maar nu in een geheel nieuw dodelijk jasje wordt het ineens de opvolger van Covid... ik kan alleen maar lachen, sorry
Je kunt zo'n zaak wel winnen, maar dan ligt er een dag later alsnog een noodwet die je feestje verbiedt. Je schiet er weinig mee op.quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik had een rechtszaak aangespannen. Dit heeft niets meer met Corona te maken.
Klopt. dat is hoe ze rollen tegenwoordig.quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt zo'n zaak wel winnen, maar dan ligt er een dag later alsnog een noodwet die je feestje verbiedt. Je schiet er weinig mee op.
En dit was hoe lang na je 1e vaccin, weet je dat nog?quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Misschien was het dat niet eens. Maar een week goed ziek geweest, flink spierpijn, boven 40 koorts, zelfs geen zin om te lezen en eten. En overgekregen van iemand die hetzelfde had. Maar geen idee of het echt griep was. Hoe weet je zoiets eigenlijk…. Ik ga voor zoiets niet naar de huisarts.
volgende week mag het weerquote:Op zaterdag 18 september 2021 23:00 schreef Woelwater het volgende:
Het lijkt erop dat mijn buren hebben besloten elke zaterdagavond zelf maar een kroeg te zijn![]()
Weer een huis vol rumoerige visite en vorige week schijnt het ook al ontruimd te zijn vanwege teveel mensen binnen.
ik schat een jaar of 40quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:47 schreef Za het volgende:
[..]
En dit was hoe lang na je 1e vaccin, weet je dat nog?
15 jaar geleden, haha!quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:47 schreef Za het volgende:
[..]
En dit was hoe lang na je 1e vaccin, weet je dat nog?
Mag jij niet komen?quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:00 schreef Woelwater het volgende:
Het lijkt erop dat mijn buren hebben besloten elke zaterdagavond zelf maar een kroeg te zijn![]()
Weer een huis vol rumoerige visite en vorige week schijnt het ook al ontruimd te zijn vanwege teveel mensen binnen.
Wacht even, van overheidswege een huis ontruimd wegens te veel mensen binnen?quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:00 schreef Woelwater het volgende:
Nah ja, dat vertelde de buurjongen boven mij, die woont ernaast. Was zelf niet thuis vorige week. Maar rond 04:00 's nachts hebben ze met een schijnwerper naar binnen lopen schijnen, ook bij hem, en zijn er twee politiewagens ter plaatse gekomen en hebben het feestje beëindigd.quote:Op zondag 19 september 2021 00:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wacht even, van overheidswege een huis ontruimd wegens te veel mensen binnen?
Vraag me altijd af wat mensen in het ov blijkbaar soms doen. Loop zelf namelijk nooit te kuchen in iemand zijn of haar mond/nek.quote:Op zaterdag 18 september 2021 23:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik zou het erg fijn vinden als mensen hun handen zouden willen blijven wassen, in de elleboog hoesten, papieren zakdoekjes gebruiken en thuis werken als je heel erg verkouden bent. Verder zijn mondkapjes in het ov geen ramp en geeft toch minder kans om iets van je medepassagiers op te lopen.
Maar laten we verder geen gekkigheid doen met QR codes en vroege sluiting van de horeca
Misschien handig om de discussie nog een keer te lezen (vanaf het begin).quote:Op zondag 19 september 2021 00:40 schreef Za het volgende:
[..]
haha.
Was het tussen je eerste en je covid booster shot?
Denk dat laatste…quote:Op zondag 19 september 2021 01:17 schreef Woelwater het volgende:
Nah ja, dat vertelde de buurjongen boven mij, die woont ernaast. Was zelf niet thuis vorige week. Maar rond 04:00 's nachts hebben ze met een schijnwerper naar binnen lopen schijnen, ook bij hem, en zijn er twee politiewagens ter plaatse gekomen en hebben het feestje beëindigd.
Kan bij nader inzien ook gewoon pauper burenoverlast geweest zijn, in ieder geval is het er nu weer "gezellig" druk.
Blij dat je erachter bent gekomen dat niet elke ongevaccineerde in 5G chips (en verdere shit) geloofd. Want volgens mij dacht jij dit eerst wel.quote:Op zaterdag 18 september 2021 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
Het is ook prima mogelijk dat je je niet laat vaccineren zónder dat je denkt dat er een 5G-chip in die spuit zit. Of dat je je twijfels zet bij het beleid zónder dat je denkt dat enkele kwade geniussen de wereld aan het overnemen zijn. Krijg je toch net een wat andere discussie van natuurlijk.
Laat ik het zo zeggen: met de types die ik vandaag in die mars heb zien wandelen ga ik het gesprek maar niet aan, al zitten er vast een paar normale tussen.
Er is door normale mensen moeilijk onderscheid te maken tussen het rhinovirus en de influenzavirus. Een (zware) verkoudheid wordt meestal griep genoemd.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit griep gehad.quote:Op zaterdag 18 september 2021 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij gaat met de griep naar de dokter, ja?
Hoe weet je wat griep is wanneer je het nog nooit hebt gehad?quote:Op zondag 19 september 2021 02:05 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er is door normale mensen moeilijk onderscheid te maken tussen het rhinovirus en de influenzavirus. Een (zware) verkoudheid wordt meestal griep genoemd.
Daarom was ik ook benieuwd of mensen na getest te zijn met klachten ook naar de huisarts gaan zodat evt griep vastgesteld kan worden.
Ook griep is net als verkoudheid, een kwestie van een (eigen of een algemeen aanvaarde) definitie.quote:Op zondag 19 september 2021 02:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hoe weet je wat griep is wanneer je het nog nooit hebt gehad?
Zelf heb ik het wel een aantal keer gehad en je kunt het echt niet verwarren met een flinke verkoudheid (meestal ben je niet eens echt verkouden bij de griep).
Als ik verkouden ben dan heb ik geen splijtende hoofdpijn en lig ik ook niet te rillen in bed.quote:Op zondag 19 september 2021 03:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook griep is net als verkoudheid, een kwestie van een (eigen of een algemeen aanvaarde) definitie.
Die discussie gaat net als bij Covid19 dan over hoe iemand dat zelf ervaart of laat vaststellen.
Wat men doet is kijkend naar de ernst, combinatie van symptomen en daar dan een etiketje op (laten) plakken.
Wat je nu eigenlijk nooit meer hoort is een halve trein die aan het hoesten, niezen en neus snuiten is. Dat was 'vroeger' wel andersquote:Op zondag 19 september 2021 01:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Vraag me altijd af wat mensen in het ov blijkbaar soms doen. Loop zelf namelijk nooit te kuchen in iemand zijn of haar mond/nek.
Maar goed, zal wel een uitzondering zijn.
Nee. Geen idee hoe je daarbij komt.quote:Op zondag 19 september 2021 01:56 schreef oppiedoppie het volgende:
Want volgens mij dacht jij dit eerst wel.
Je gaat met een trein. Net zoals 5 jaar geleden.quote:Op zondag 19 september 2021 07:47 schreef Celestien het volgende:
We gaan binnenkort met onze dochter naar een museum. Wordt de eerste keer dat er weer een langere treinreis gaan maken. Kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk, dat ritje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |