abonnement Unibet Coolblue
pi_201387722


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201387748
Kan er inderdaad niet tegen dat hij blijft volhouden dat het een kleine moeite is. Ja, voor een kluizenaar die een keer per maand ergens komt.
pi_201387767

POLL
  donderdag 16 september 2021 @ 18:58:17 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201387778
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:57 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[poll=2932]
'Krijg je toegang tot bepaalde locaties'

Dezelfde locaties die al maandenlang open waren zonder coronacheck :')

Nog even een paar plaatjes erbij, alsof we allemaal complete randdebielen zijn.
pi_201387786
Oe, krijgen we een zak chips toe als we de app downloaden? :+
pi_201387807
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:58 schreef Morri2 het volgende:
Oe, krijgen we een zak chips toe als we de app downloaden? :+
Patat Friet!
pi_201387842
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
'Krijg je toegang tot bepaalde locaties'

Dezelfde locaties die al maandenlang open waren zonder coronacheck :')
:D kleine nuance idd

Op deze manier kan horeca tot 0.00 zónder CoronaCheck ook weer als een versoepeling worden verkondigd (anderhalve meter was op veel plekken al passé). Maar ik neem aan dat de eerstvolgende stap op dat vlak het vrijgeven van de sluitingstijden mét CoronaCheck is.
pi_201387865
Voor de mensen die nog steeds tijdelijk denken; Na de herfstvakantie is het voor de horeca tijd om het terras op te ruimen, schoon te maken, eventueel te onderhouden, en op te slaan. Pas rond pasen, is voor de horeca het moment om het terras weer te ontvouwen.

Dat de kamer zich nu dus zo hard maakt over dat terras, betekend dus, dat het er volgend jaar ook nog steeds is.


Kortom tot minimaal maart de corona pas is mijn voorzichtige conlusie. Gefeliciteerd allen!
  donderdag 16 september 2021 @ 19:05:32 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201387877
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:03 schreef belanov het volgende:

[..]
:D kleine nuance idd

Op deze manier kan horeca tot 0.00 zónder CoronaCheck ook weer als een versoepeling worden verkondigd (anderhalve meter was op veel plekken al passé). Maar ik neem aan dat de eerstvolgende stap op dat vlak het vrijgeven van de sluitingstijden mét CoronaCheck is.
Die coronapas is er gewoon tot 1 april volgend jaar, minimaal. Die gaan ze echt niet in het najaar of midden in de winter afschaffen terwijl iedereen dan massaal in binnengelegenheden zit.

Wel gaat de politiek in de tussentijd natuurlijk een paar keer de schijn ophouden dat hij er eerder af kan.
  donderdag 16 september 2021 @ 19:05:53 #10
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201387883
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:23 schreef Bocaj het volgende:
En volgend jaar wordt de pas om genoemd naar een 'Social Score Card'...
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201387884
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:04 schreef Johannes788 het volgende:
Voor de mensen die nog steeds tijdelijk denken; Na de herfstvakantie is het voor de horeca tijd om het terras op te ruimen, schoon te maken, eventueel te onderhouden, en op te slaan. Pas rond pasen, is voor de horeca het moment om het terras weer te ontvouwen.

Dat de kamer zich nu dus zo hard maakt over dat terras, betekend dus, dat het er volgend jaar ook nog steeds is.

Kortom tot minimaal maart de corona pas is mijn voorzichtige conlusie. Gefeliciteerd allen!
Mwuah, ken genoeg tenten die gewoon een winterterras hebben. Staat ook zo in de vergunning, alleen is het winterterras wat kleiner.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 19:06:10 #12
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201387886
quote:
Alle Italiaanse werkenden moeten gebruikmaken van coronatoegangsbewijs

De Italiaanse regering heeft besloten dat alle werknemers vanaf 15 oktober verplicht zijn om een coronatoegangsbewijs te laten zien. Het bewijs, dat in Italië de 'groene pas' of het 'groene certificaat' heet, moet laten zien of iemand ten minste een eerste prik heeft gehad, een negatief testbewijs heeft of kort geleden is hersteld is van een infectie. Als iemand geen geldig coronatoegangsbewijs heeft, riskeert diegene tijdelijk geschorst te worden of geen loon uitbetaald te krijgen.

De regering wil hiermee de vaccinatiegraad in het land opkrikken. Op dit moment is 65 procent van de Italianen volledig gevaccineerd, blijkt uit de meest recente cijfers.

Eerder waren alleen werknemers in de Italiaanse publieke sector, zoals docenten en zorgmedewerkers, al verplicht zo'n coronatoegangsbewijs te gebruiken. Nu zet Italië nog een stap verder en moeten ook werknemers in de private sector van het bewijs gebruikmaken.

De maatregel maakt dat Italië een van de meest verregaande regelgeving binnen Europa heeft bij het inzetten van het coronatoegangsbewijs.
  donderdag 16 september 2021 @ 19:06:51 #13
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201387898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:05 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Mwuah, ken genoeg tenten die gewoon een winterterras hebben. Staat ook zo in de vergunning, alleen is het winterterras wat kleiner.
Meeste tenten die ik ken niet. Hebben gewoon een vergunning van mei t/m september.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201387912
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:05 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Mwuah, ken genoeg tenten die gewoon een winterterras hebben. Staat ook zo in de vergunning, alleen is het winterterras wat kleiner.
Je zit nog in de ontkenningsfase. Tot minimaal maart/april mei is deze flauwekul.
pi_201387919
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Meeste tenten die ik ken niet. Hebben gewoon een vergunning van mei t/m september.
Precies. Zelf in de horeca gewerkt. Komende half jaar corona pas genot
pi_201387924
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Was al gepost vannacht door mij. Stond gisteren al op reuters. Alle werkenden in italie moeten verplicht vaccin hebben.
  donderdag 16 september 2021 @ 19:09:09 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201387928
Benieuwd vooral wat er nou gaat gebeuren als de vaccinatiegraad níet stijgt hierdoor

En dan ook nog de griep terug keert komende winter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201387932
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:07 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Je zit nog in de ontkenningsfase. Tot minimaal maart/april mei is deze flauwekul.
Dat zal het zijn ja
  donderdag 16 september 2021 @ 19:09:54 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201387938
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:09 schreef Molo het volgende:
Benieuwd vooral wat er nou gaat gebeuren als de vaccinatiegraad níet stijgt hierdoor

En dan ook nog de griep terug keert komende winter
Dan gaan we allemaal dood.
pi_201387943
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:06 schreef Momo het volgende:

[..]

In de categorie het kan altijd erger...
pi_201387955
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die coronapas is er gewoon tot 1 april volgend jaar, minimaal. Die gaan ze echt niet in het najaar of midden in de winter afschaffen terwijl iedereen dan massaal in binnengelegenheden zit.

Wel gaat de politiek in de tussentijd natuurlijk een paar keer de schijn ophouden dat hij er eerder af kan.
In tegenstelling tot de avondklok zijn er nu wel streefnormen over het aantal ziekenhuisopnames als ik YorickB moet geloven. Maar aangezien geen enkele routekaart nog waarde heeft gehad zegt dat waarschijnlijk niets en zitten we er idd nog wel even aan vast.

  donderdag 16 september 2021 @ 19:13:16 #22
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201387981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dan gaan we allemaal dood.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 16 september 2021 @ 19:13:49 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201387989
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dan gaan we allemaal dood.
Owwww, in dat geval, dat is niks anders dan normaal O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201387992
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Soms vraag ik mij af of ik in een slechte soap terecht ben gekomen :')
pi_201388022
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:06 schreef Momo het volgende:
De Italiaanse regering heeft besloten dat alle werknemers vanaf 15 oktober verplicht zijn om een coronatoegangsbewijs te laten zien.
Kan mij niet indenken dat zoiets zonder slag of stoot gaat...
pi_201388025
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:09 schreef Molo het volgende:
Benieuwd vooral wat er nou gaat gebeuren als de vaccinatiegraad níet stijgt hierdoor

En dan ook nog de griep terug keert komende winter
Dan zitten we komende jaar vast aan social deugsysteem wat nergens op slaat.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 19:17:43 #27
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201388040
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:16 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Dan zitten we komende jaar vast aan social deugsysteem wat nergens op slaat.
Niet negatief getest voor je naar oma gaat? 2 strafpunten. Te herstellen door oma’s te helpen oversteken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201388044
quote:
Mariah! :* (Heb redelijk veel cd's van haar!)
pi_201388052
O please, kunnen we dat geneuzel over een sociale controle app heel alsjeblieft achterwege laten. Is simpelweg off topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201388122
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Kan mij niet indenken dat zoiets zonder slag of stoot gaat...
Voor nu denk ik van wel. Net zoals dat zo bij de rest ging.
Ooit krijgen ze hem wel 3 keer zo hard terug verwacht ik.
I'll give you something to do
  donderdag 16 september 2021 @ 19:25:53 #31
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201388140
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:18 schreef miss_sly het volgende:
O please, kunnen we dat geneuzel over een sociale controle app heel alsjeblieft achterwege laten. Is simpelweg off topic.
Een nieuwe grens voor het topic, laten we hopen dat deze vrees dit keer echt geen realiteit wordt. Natuurlijk is wel wel een beetje on-topic, als je over 10 jaar terug kijkt en we zien dan dat sinds corona we vaker varianten van digitale dwang zijn gaan toepassen, om mensen bijvoorbeeld mee te krijgen in andere impopulaire maatregelen zoals voor de energietransititie. Op dit moment geloof ik nog niet dat het écht zal gebeuren, maar dat geloofde ik ook niet van de QR codes om dagelijkse locaties te bezoeken.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201388151
Hoe lang blijft die QR code eigenlijk geldig voor mensen die Corona gehad hebben en 1 vaccinatie?
pi_201388156
Heel die ophef over geen bewijs voor op het terras terwijl het over maand gewoon te koud is voor terrasjes. Puur voor de bühne. Net als dat avondklok uurtje.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 16 september 2021 @ 19:29:22 #34
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201388169
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoe lang blijft die QR code eigenlijk geldig voor mensen die Corona gehad hebben en 1 vaccinatie?
Om de 'volledig' status te bereiken, moest je die ene prik binnen 6 maanden na herstel ontvangen. Maar je volledig status, zul je net zo lang behouden als reguliere 1 of 2-prikkers. Dus tot aan de eerste verplichtstelling van een boostershot.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201388212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:29 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Om de 'volledig' status te bereiken, moest je die ene prik binnen 6 maanden na herstel ontvangen. Maar je volledig status, zul je net zo lang behouden als reguliere 1 of 2-prikkers. Dus tot aan de eerste verplichtstelling van een boostershot.
Ah oké, is wel logisch ook. Vroeg het me af omdat ik best wat mensen ken die dat hebben.
pi_201388226
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:29 schreef GemMagic het volgende:
Dus tot aan de eerste verplichtstelling van een boostershot.
Ook weer zoiets... 'verplichtstelling'.
In Israel wordt je als ongevaccineerd gezien als je de 3e prik niet neemt....
Prik 1 & 2 hebben dus geen waarde meer... Maar wel het risico genomen om ze te nemen...

8)7
pi_201388345
Volgens mij gaan ze nu eerst stemmen over Kaag?!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 19:49:44 #38
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201388442
Zou Kaag nu ook echt opstappen. Bij Rutte zat ze te zeuren dat zij er wel consequenties aan had verbonden :D
pi_201388483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:49 schreef Evenstar het volgende:
Zou Kaag nu ook echt opstappen. Bij Rutte zat ze te zeuren dat zij er wel consequenties aan had verbonden :D
Ojee ze gaat!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 19:51:56 #40
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201388508
Wel netjes van haar, kon ook niet anders na haar woorden tegen Rutte een paar maanden terug.
pi_201388550
Maar dit is 1 pet die ze afdoet.
Ze blijft leider D66 met een nieuwe post in Rutte's nieuwe kabinet?! Toch?
pi_201388691
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:25 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Een nieuwe grens voor het topic, laten we hopen dat deze vrees dit keer echt geen realiteit wordt. Natuurlijk is wel wel een beetje on-topic, als je over 10 jaar terug kijkt en we zien dan dat sinds corona we vaker varianten van digitale dwang zijn gaan toepassen, om mensen bijvoorbeeld mee te krijgen in andere impopulaire maatregelen zoals voor de energietransititie. Op dit moment geloof ik nog niet dat het écht zal gebeuren, maar dat geloofde ik ook niet van de QR codes om dagelijkse locaties te bezoeken.
Het is op dit moment niet on topic en het heeft bovendien niets met corona te maken, een eventuele sociale controle pas.

Het gaat overigens niet om dagelijkse locaties nu. Het gaat om bijzondere locaties. Vrijwel niemand hoeft naar een restaurant, bioscoop, theater, en zeker al niet dagelijks. Ik weet ook niet of ik vind dat dit voor nu echt een logische en correcte stap vind. Er wordt in de Tweede Kamer nog steeds gedebatteerd, er is nog steeds geen dictatoriale overheid, ook al wordt dat hier regelmatig geclaimd en is er genoeg om kritiek op te hebben. Dus nee, geneuzel over een dergeiljke pas in de toekomst hoort niet hier en nu in dit topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 19:58:16 #43
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201388704
Volgens mij zijn wij wel één van de weinig landen in de EU die overal zo lang over moet discusseren. Zeg niet dat het fout is, in tegendeel, maar wel vermoeiend soms.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 20:00:42 #44
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201388767
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is op dit moment niet on topic en het heeft bovendien niets met corona te maken, een eventuele sociale controle pas.

Het gaat overigens niet om dagelijkse locaties nu. Het gaat om bijzondere locaties. Vrijwel niemand hoeft naar een restaurant, bioscoop, theater, en zeker al niet dagelijks. Ik weet ook niet of ik vind dat dit voor nu echt een logische en correcte stap vind. Er wordt in de Tweede Kamer nog steeds gedebatteerd, er is nog steeds geen dictatoriale overheid, ook al wordt dat hier regelmatig geclaimd en is er genoeg om kritiek op te hebben. Dus nee, geneuzel over een dergeiljke pas in de toekomst hoort niet hier en nu in dit topic.
Ik zou werkgevers toch echt dagelijkse locaties noemen. Er zijn al diverse werkgevers die aangeven de pas te willen gebruiken en de minister heeft al meerdere malen met zoveel woorden gezegd dat hij het prima vindt
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201388810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zou werkgevers toch echt dagelijkse locaties noemen. Er zijn al diverse werkgevers die aangeven de pas te willen gebruiken en de minister heeft al meerdere malen met zoveel woorden gezegd dat hij het prima vindt
Volgens mij is er gezegd dat de rechter dat moet toetsen?

Dat er werkgevers zijn die aangeven dat ze dat willen, is een tweede. Waar het nu om gaat per 25 september is die coronapas voor bepaalde, niet dagelijkse locaties.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201388813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:57 schreef miss_sly het volgende:
...er is nog steeds geen dictatoriale overheid...
Ik neem aan dat ieder zich een eigen oordeel daarover mag vormen...
pi_201388837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ieder zich een eigen oordeel daarover mag vormen...
Ik heb liever dat we naar definities kijken!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:04:38 #48
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201388866
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ieder zich een eigen oordeel daarover mag vormen...
Mag best je oordeel vormen, maar die klopt in dit geval dan niet.

Echt, mensen die dit een dictatuur noemen weten niet wat een dictatuur is, sorry.
pi_201388874
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ieder zich een eigen oordeel daarover mag vormen...
Ja hoor, dat mag. Het is gewoon feitelijk niet juist, onder andere al gezien de debatten van de laatste dagen, en het ontslag van Kaag van zojuist.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 september 2021 @ 20:11:36 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201389019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ieder zich een eigen oordeel daarover mag vormen...
Uit het feit dat dat mag, blijkt dat het niet zo is B-)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 16 september 2021 @ 20:12:45 #51
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201389042
De griepprik gaat ook voor een vereiste worden voor het vinkje. U las het hier als eerst.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:12:54 #52
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201389047
Wie zit constant te fluisteren ... is dat voorzitter? Wat fucking irritant zeg.
pi_201389068
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
De griepprik gaat ook voor een vereiste worden voor het vinkje. U las het hier als eerst.
Zeker
  donderdag 16 september 2021 @ 20:22:25 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201389232
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
De griepprik gaat ook voor een vereiste worden voor het vinkje. U las het hier als eerst.
Nou, dat lijkt me toch wel heel vergezocht, eerlijk gezegd.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 16 september 2021 @ 20:22:55 #56
186611 Haags
pi_201389242
twitter


Den Haag hebt er ook niet veel zin in nie.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:25:30 #57
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201389285
Jezus, zij bevestigt even dat ze een tokkie is _O-

Een beetje zwanger is ook zwanger .... de tering wat een niveau.
pi_201389288
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
De griepprik gaat ook voor een vereiste worden voor het vinkje. U las het hier als eerst.
Jij bent ook behoorlijk het BNW padje afgedwaald he.
pi_201389291
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:22 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Den Haag hebt er ook niet veel zin in nie.
Mooi zo, rest zal wel volgen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:27:01 #60
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201389318
Wat wil van der Plas nu eigenlijk?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 16 september 2021 @ 20:27:39 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201389331
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:25 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Jij bent ook behoorlijk het BNW padje afgedwaald he.
Alles wat je hier nu leest en ziet werd vorig jaar ook afgedaan als bnw geleuter. Dus... Maar nee. Het is geen complot. Het is wanbeleid
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201389378
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alles wat je hier nu leest en ziet werd vorig jaar ook afgedaan als bnw geleuter. Dus... Maar nee. Het is geen complot. Het is wanbeleid
Het wanbeleid is dat de zorg kapot is bezuinigd en daar zijn dit soort maatregelen het gevolg van.
pi_201389393
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alles wat je hier nu leest en ziet werd vorig jaar ook afgedaan als bnw geleuter. Dus... Maar nee. Het is geen complot. Het is wanbeleid
Dit
  donderdag 16 september 2021 @ 20:30:52 #64
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_201389407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mag best je oordeel vormen, maar die klopt in dit geval dan niet.

Echt, mensen die dit een dictatuur noemen weten niet wat een dictatuur is, sorry.
Dan snap je het echt niet idd :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_201389410
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:27 schreef Evenstar het volgende:
Wat wil van der Plas nu eigenlijk?
Iets met vergelijkingen die mank zouden lopen...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 16 september 2021 @ 20:31:12 #66
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201389411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:29 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het wanbeleid is dat de zorg kapot is bezuinigd en daar zijn dit soort maatregelen het gevolg van.
Dat ben ik helemaal met je eens
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201389418
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20210916_68605386

https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic

https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic

https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic

Ik vind het stuk voor stuk oprecht heel sneu voor deze mensen hoor, maar hoeveel individuen die laten weten dat ze liever regels houden uit persoonlijke motivatie gaat de krant nog het podium opduwen?
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 20:32:25 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201389436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:29 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het wanbeleid is dat de zorg kapot is bezuinigd en daar zijn dit soort maatregelen het gevolg van.
Niet echt, meer dan genoeg landen waar er niet kapot bezuinigd is en er ook maatregelen zijn.

Er is geld beschikbaar voor IC personeel en er zijn er honderden minder dan vorig jaar en te weinig animo om degenen die weg gaan te vervangen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 16 september 2021 @ 20:32:44 #69
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_201389440
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:29 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het wanbeleid is dat de zorg kapot is bezuinigd en daar zijn dit soort maatregelen het gevolg van.
Alles is kapot bezuinigd. Inclusief politie...en de mensen het maar vreemd vinden dat er zo weinig blauw op straat is.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 16 september 2021 @ 20:34:38 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201389468
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet echt, meer dan genoeg landen waar er niet kapot bezuinigd is en er ook maatregelen zijn.

Er is geld beschikbaar voor IC personeel en er zijn er honderden minder dan vorig jaar en te weinig animo om degenen die weg gaan te vervangen.
Nou ja, het is inderdaad niet een op een weg te zetten maar dat er een tekort aan zorgpersoneel aan zat te komen kom niet uit de lucht vallen. De arbeidsomstandigheden en het salaris zijn al jaren waardeloos. Als je dan ook een boel ic bedden wegbezuinigd werk je zeker niet mee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201389497
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20210916_68605386

https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic

https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic

https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic

Ik vind het stuk voor stuk oprecht heel sneu voor deze mensen hoor, maar hoeveel individuen die laten weten dat ze liever regels houden uit persoonlijke motivatie gaat de krant nog het podium opduwen?
Het enige waar zulke mensen wat aan hebben is een viruscirculatie die naar 0 gaat.
I'll give you something to do
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 20:37:18 #72
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201389507
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is er gezegd dat de rechter dat moet toetsen?

Dat er werkgevers zijn die aangeven dat ze dat willen, is een tweede. Waar het nu om gaat per 25 september is die coronapas voor bepaalde, niet dagelijkse locaties.
Tijdens de persconferentie en de momenten erna werd best duidelijk dat dat een kwestie van tijd is. Daarnaast werd eerder vandaag al genoemd dat werkgevers er gewoon om mogen vragen (was bijgewerkt op de site van de Rijksoverheid).

Een werkgever die daarom vraagt kun je tegen zeggen dat je hem niet wil beantwoorden, maar je kunt op je vingers natellen dat daar directe of indirecte consequenties aan zitten. Al is het alleen maar “de werkrelatie is verstoord dus we vragen ontslag aan voor de medewerker”
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201389547
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:36 schreef galantis het volgende:

[..]
Het enige waar zulke mensen wat aan hebben is een viruscirculatie die naar 0 gaat.
En dat gaat niet gebeuren.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:39:08 #74
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201389550
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nou ja, het is inderdaad niet een op een weg te zetten maar dat er een tekort aan zorgpersoneel aan zat te komen kom niet uit de lucht vallen. De arbeidsomstandigheden en het salaris zijn al jaren waardeloos. Als je dan ook een boel ic bedden wegbezuinigd werk je zeker niet mee.
Klopt natuurlijk wel, maar ook meer bedden had hier weinig verschil gemaakt denk ik. 1000 of 1200 of 1400, scheelt hooguit een paar dagen meer/minder maatregelen.

Dat zorg een ondergeschoven kindje is is een feit. Ieder jaar weer gedoe met de CAO bijvoorbeeld. De UMC's zitten nu alweer een tijdje zonder een echte CAO, omdat ze er maar niet uitkomen. Nu is er een voorstel met 1% loonsverhoging. Dat is nog minder dan de inflatie _O-
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 20:39:12 #75
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201389551
Als we het over de duivel hebben. De Jonge zegt nu dat hij CoronaCheck ook op de werkvloer wil gebruiken. Noemt als voorbeeld zorg, maar ook dat werkgevers verantwoordelijk zijn voor de gezondheid van werknemers. Nou, dat is zeker 20 minuten BNW geweest.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:40:41 #76
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201389589
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:39 schreef chratnox het volgende:
Als we het over de duivel hebben. De Jonge zegt nu dat hij CoronaCheck ook op de werkvloer wil gebruiken. Nou, dat is zeker 20 minuten BNW geweest.
Dat heeft hij niet gezegd.

In ieder geval niet dat hij het WIL gebruiken. Hij heeft er een prima verhaal bij verteld, jammer dat je dat helemaal overslaat.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 20:43:24 #77
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201389636
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:40 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat heeft hij niet gezegd.

In ieder geval niet dat hij het WIL gebruiken. Hij heeft er een prima verhaal bij verteld, jammer dat je dat helemaal overslaat.
“De werkgever is verantwoordelijk voor de gezondheid van de werknemers. Dan is het toch een kleine moeite dat aan te tonen met CoronaCheck.”

Dat is (even uit mn hoofd) bijna letterlijk wat hij zei. Dat verhaal: de Jonge gebruikt veel woorden om geen antwoord op een vraag te geven, dat leek me minder relevant.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 20:43:50 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_201389644
Good news everyone

twitter


Science 92 - 0 Unvaccinated
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201389664
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:43 schreef speknek het volgende:
Good news everyone

[ twitter ]

Science 92 - 0 Unvaccinated
Janssen wordt niet genoemd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:46:39 #80
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201389688
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
“De werkgever is verantwoordelijk voor de gezondheid van de werknemers. Dan is het toch een kleine moeite dat aan te tonen met CoronaCheck.”

Dat is (even uit mn hoofd) bijna letterlijk wat hij zei.
Hij heeft uigelegd dat de werkgever die vraag mag stellen en dat werknemers niet verplicht zijn om te antwoorden. Ook heeft hij gezegd dat er geen vaccinatieplicht gaat komen.

Hij heeft het wel gehad over dat het soms wenselijk kan zijn (in sommige sectoren, zoals de zorg) om het te registeren. Daar wil hij onderzoek naar laten doen. De app kan daarbij gebruikt worden en is misschien wel een goede manier, omdat je dan niet kan zien of iemand gevaccineerd.

Meteen roepen Hugo WIL dit dekt de lading echt niet.
pi_201389696
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
“De werkgever is verantwoordelijk voor de gezondheid van de werknemers. Dan is het toch een kleine moeite dat aan te tonen met CoronaCheck.”

Dat is (even uit mn hoofd) bijna letterlijk wat hij zei. Dat verhaal: de Jonge gebruikt veel woorden om geen antwoord op een vraag te geven, dat leek me minder relevant.
Dat was onderdeel van een optie, omdat er door werkgevers zowel in als buiten de zorg gevraagd was of dat mogelijk is. En dat ze willen kijken of er iets mogelijk is waarbij de zorgen kunnen worden weggenomen en privacy mbt je medische gegevens we kan blijven bestaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201389703
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Janssen wordt niet genoemd?
Die is niet in de UK gebruikt maar uit Nederlandse cijfers bleek dat die 87% effectief is tegen ernstige ziek worden en ziekenhuisopnamen.
twitter
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:47:56 #83
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201389719
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Janssen wordt niet genoemd?
Ben daar ook wel benieuwd naar.

Lekker zorg vaccineren met Jansen en dan achterkomen dat die toch niet zo goed werkt :P

Wel fijn dat Hugo nu roept dat 95% niet echt haalbaar zou zijn en te hoog is gegrepen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 20:48:46 #84
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201389737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die is niet in de UK gebruikt maar uit Nederlandse cijfers bleek dat die 87% effectief is tegen ernstige ziek worden en ziekenhuisopnamen.
[ twitter ]
Not bad
  donderdag 16 september 2021 @ 20:49:16 #85
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_201389746
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alles wat je hier nu leest en ziet werd vorig jaar ook afgedaan als bnw geleuter. Dus... Maar nee. Het is geen complot. Het is wanbeleid
Komt dat niet voort uit het steeds groter worden van de complottheorieën. Vorig jaar was dat uiteraard een stuk minder, maar met het ontstaan van een Engel, Baudet etc etc heeft aan dat beleid geen goed gedaan.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_201389749
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En dat gaat niet gebeuren.
Wellicht op den duur wel. Maar goed, voor nu moeten ze gewoon beseffen dat ze zelf eigenlijk niets opschieten met iedereen door allemaal hoepels te laten springen.
I'll give you something to do
pi_201389750
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die is niet in de UK gebruikt maar uit Nederlandse cijfers bleek dat die 87% effectief is tegen ernstige ziek worden en ziekenhuisopnamen.
[ twitter ]
Daar doe ik het voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 20:49:48 #88
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201389752
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:46 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hij heeft uigelegd dat de werkgever die vraag mag stellen en dat werknemers niet verplicht zijn om te antwoorden. Ook heeft hij gezegd dat er geen vaccinatieplicht gaat komen.

Hij heeft het wel gehad over dat het soms wenselijk kan zijn (in sommige sectoren, zoals de zorg) om het te registeren. Daar wil hij onderzoek naar laten doen. De app kan daarbij gebruikt worden en is misschien wel een goede manier, omdat je dan niet kan zien of iemand gevaccineerd.

Meteen roepen Hugo WIL dit dekt de lading echt niet.
Hij heeft al meerdere malen gezegd dat hij dit wil, ook in de persconferentie en in andere gesprekken. Waarom zou dat de lading niet dekken?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201389756
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
De griepprik gaat ook voor een vereiste worden voor het vinkje. U las het hier als eerst.
Goed en wel, maar dan moet je 'm eerst maar zien te krijgen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 16 september 2021 @ 20:51:24 #90
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201389776
Wat een kutdebatje weer
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 20:51:32 #91
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201389778
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat was onderdeel van een optie, omdat er door werkgevers zowel in als buiten de zorg gevraagd was of dat mogelijk is. En dat ze willen kijken of er iets mogelijk is waarbij de zorgen kunnen worden weggenomen en privacy mbt je medische gegevens we kan blijven bestaan.
De zorgen zijn natuurlijk wel fundamenteler dan alleen je privacy en dergelijke zorgen. De eerste vraag die gesteld moet worden heeft wat mij betreft te maken met of dit überhaupt wenselijk is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 16 september 2021 @ 20:52:41 #92
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201389796
quote:
4s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:49 schreef aloa het volgende:

[..]
Komt dat niet voort uit het steeds groter worden van de complottheorieën. Vorig jaar was dat uiteraard een stuk minder, maar met het ontstaan van een Engel, Baudet etc etc heeft aan dat beleid geen goed gedaan.
Deels wel, maar iets als een corona check app zou, ook ik, voor deze hele crisis verslijten als complotgelul.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201389875
Eigenlijk het bericht waar we allemaal op wachten.
twitter
  donderdag 16 september 2021 @ 20:58:59 #94
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_201389891
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Deels wel, maar iets als een corona check app zou, ook ik, voor deze hele crisis verslijten als complotgelul.
Daar was ook geen sprake van idd.

Het kan mij persoonlijk verder ook weinig boeien.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_201389894
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
De zorgen zijn natuurlijk wel fundamenteler dan alleen je privacy en dergelijke zorgen. De eerste vraag die gesteld moet worden heeft wat mij betreft te maken met of dit überhaupt wenselijk is.
En of het nut heeft. Het is inmiddels wel duidelijk dat een indirecte vaccinatieplicht er met name is om ongevaccineerden over te halen. Er is gekozen om dit in de vrijetijdssector uit te rollen, volgens mij om zoveel mogelijk mensen te treffen maar dit nog te kunnen verpakken onder 'maar je hóéft niet naar X of Y!'.
Beetje dubbel om dan ook het werkdomein erbij te betrekken, naast alle mogelijke juridische bezwaren natuurlijk.
I'll give you something to do
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 16 september 2021 @ 21:00:58 #96
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201389936
quote:
4s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:58 schreef aloa het volgende:

[..]
Daar was ook geen sprake van idd.

Het kan mij persoonlijk verder ook weinig boeien.
Mij ook. Ik ben geen risicogroep en ik ben gevaccineerd, ik ben wel klaar met het de schuifkaasmethode die gehanteerd wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 21:16:43 #97
408813 crew  trein2000
pi_201390199
twitter

Habemus een meerderheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 september 2021 @ 21:20:10 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201390247
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Habemus een meerderheid.
Wat boeit die terrassen op het geheel nou weer.
Flashbacks van het half uurtje oprekken van de avondklok

Gelul over details ipv de grond ervoor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 16 september 2021 @ 21:23:56 #99
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201390316
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat boeit die terrassen op het geheel nou weer.
Flashbacks van het half uurtje oprekken van de avondklok

Gelul over details ipv de grond ervoor
Allemaal gerommel in de marge om wat politieke puntjes te scoren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 16 september 2021 @ 21:24:20 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_201390323
De meerderheid is er altijd geweest, het debat en de winst is gewoon voor de politiek.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:27:06 #101
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201390383
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat boeit die terrassen op het geheel nou weer.
Flashbacks van het half uurtje oprekken van de avondklok

Gelul over details ipv de grond ervoor
Ik ben in elk geval blij dat de belangrijke dingen nog besproken worden. De komende 3 weken nog een terras is uiteraard veel meer waard dan of we dit wel moeten willen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 21:27:13 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201390387
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:24 schreef speknek het volgende:
De meerderheid is er altijd geweest, het debat en de winst is gewoon voor de politiek.
Yep

Dodelijk vermoeiend lijkt mij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 september 2021 @ 21:31:55 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201390491
Terrassen uitzonderen, nou nou nou :')

Kap toch met deze zinloze debatten.
pi_201390495
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben in elk geval blij dat de belangrijke dingen nog besproken worden. De komende 3 weken nog een terras is uiteraard veel meer waard dan of we dit wel moeten willen.
Is de uitzondering voor sportkantines nog besproken eigenlijk?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201390512
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Terrassen uitzonderen, nou nou nou :')

Kap toch met deze zinloze debatten.
Wisselgeld. Dat is net als het halfuurtje avondklok.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:33:23 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201390534
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wisselgeld. Dat is net als het halfuurtje avondklok.
En ik maar denken dat we een virus moesten bestrijden.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:34:17 #107
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201390565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wisselgeld. Dat is net als het halfuurtje avondklok.
Ik vond het ook bijzonder jammer dat Paternotte het nodig vond Kuzu te vragen naar de situatie in Turkije en waarom hij er niet boos over was dat het daar strenger was dan hier.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201390580
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vond het ook bijzonder jammer dat Paternotte het nodig vond Kuzu te vragen naar de situatie in Turkije en waarom hij er niet boos over was dat het daar strenger was dan hier.
Die heb ik even gemist denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:35:40 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201390591
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Is de uitzondering voor sportkantines nog besproken eigenlijk?
Ja, dat blijft een mooie. Sinds het voorjaar wordt er weer volop gesport op de diverse complexen, al maandenlang zijn de kantines open en nu moet je ineens een 'pasje' hebben...
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:35:56 #110
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201390601
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Die heb ik even gemist denk ik.
Dat was net bij de moties. Kuzu had een motie dat er geen vaccinatieplicht mag komen en dat vaccinatie vrijwillig moest blijven, waar Paternotte de vraag op stelde wat Kuzu vond van de situatie in Turkije.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 21:36:43 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201390616
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 september 2021 @ 21:38:20 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201390639
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De grens van 75 zou in elk geval verlaagd worden. Dus dan kom je de facto terecht op 'ieder restaurant' etc.

Zou ook op het terras moeten gelden, maar ik hou het erop dat dat politiek wisselgeld is.
Told ya.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 september 2021 @ 21:38:31 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201390642
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat was net bij de moties. Kuzu had een motie dat er geen vaccinatieplicht mag komen en dat vaccinatie vrijwillig moest blijven, waar Paternotte de vraag op stelde wat Kuzu vond van de situatie in Turkije.
Ik ben absoluut geen DENK-fan maar wat een kneus is die Paternotte toch ook.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:39:05 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201390659
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het is meer dat die pijpenkrullen een uitzonderingspositie voor zichzelf gecreëerd hebben. Ze zijn van de dienstplicht vrijgesteld omdat ze zogenaamd "heilige geschriften moeten bestuderen", ze weigeren zich te laten vaccineren waardoor de gewone Israëli de boostershots om de oren vliegen etc.
Vrijstelling van diensplicht staat (daar) los van vaccinatie, zoals je ook aangeeft. Dat ze iets weigeren dat hun eigen lichaam aangaat, is ieders recht. Ook dat van jou of mij om naar wens dan wel of niet te injecteren.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 00:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
dan kom je weer op dat punt van nodig of onnodig uit, niet dat ik die discussie nog een keer wil beginnen hoor :)
Hoezo überhaupt discussie, als het gaat wat een ander vindt ?
Ik heb en we hebben ook geen discussie dat ik spruitjes lekker vind.

Kern van andermans vrijheden respecteren is dat je je ze niet afneemt omdat dit om wat voor reden dan ook gewenst is. De reden dat we wetgeving hebben die minderheden beschermen tegen willekeur.
Zo ook, wat je en ik ook daar van vind, religieuze fanaten die hun overtuigde fantasme najagen en dan weigeren om zich vanuit die overtuiging, medisch te laten behandelen. Dat jij of ik de beweegredenen complete waanzin vinden, klopt maar daar stopt het dan ook mee.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:39:30 #115
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201390674
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Told ya.
Het is net of ze voorspelbaar zijn. Voeg er iets aan toe waarvan je weet dat iedereen erover gaat vallen en bied dat aan als wisselgeld.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201390723
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:

Het is net of ze voorspelbaar zijn. Voeg er iets aan toe waarvan je weet dat iedereen erover gaat vallen en bied dat aan als wisselgeld.
Dit. Zo ontzettend dit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201390732
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is net of ze voorspelbaar zijn. Voeg er iets aan toe waarvan je weet dat iedereen erover gaat vallen en bied dat aan als wisselgeld.
We zouden een wedkantoor over kamerdebatten en de uitkomst moeten beginnen, denk dat we dan nog rijk worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:42:35 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201390749
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is net of ze voorspelbaar zijn. Voeg er iets aan toe waarvan je weet dat iedereen erover gaat vallen en bied dat aan als wisselgeld.
Zo krijgen alle partijen wat ze willen hč. De populisten schreeuwen heel hard en stemmen tegen, de 'constructieve oppositie' kan met wat soundbites in het NOS Journaal aan de achterban verkopen dat ze de scherpe kantjes van het voorstel af hebben gehaald en stemmen alsnog voor, en de coalitie heeft het oorspronkelijke plan kunnen invoeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 september 2021 @ 21:43:06 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201390758
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
We zouden een wedkantoor over kamerdebatten en de uitkomst moeten beginnen, denk dat we dan nog rijk worden.
Denk dat je ook alvast wel een wedje kan leggen dat de coronapas er niet voor 1 april af is.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:44:47 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201390797
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 04:20 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
Ok, vaccinatieverplichting in heel europa incoming in 1,2,3.

Wtf dit
Massapsychose, wat een ander doet zal vast een goed plan zijn.
Zo niet, bevindt de deelnemer zich in de veilige beschutting van de meerderheid die zichzelf zal vrijpleiten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 16 september 2021 @ 21:45:18 #121
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201390809
Maar niks dus over de sportkantines?
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 21:45:32 #122
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201390816
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:45 schreef DonDruiper het volgende:
Maar niks dus over de sportkantines?
Daar is ook een motie over ingediend
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 16 september 2021 @ 21:45:57 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201390825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zo krijgen alle partijen wat ze willen hč. De populisten schreeuwen heel hard en stemmen tegen, de 'constructieve oppositie' kan met wat soundbites in het NOS Journaal aan de achterban verkopen dat ze de scherpe kantjes van het voorstel af hebben gehaald en stemmen alsnog voor, en de coalitie heeft het oorspronkelijke plan kunnen invoeren.
Dit is dúidelijk BNW jongedame!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201390827
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:45 schreef DonDruiper het volgende:
Maar niks dus over de sportkantines?
Die gaan weer dicht :M
pi_201390844
quote:
12s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:44 schreef Vallon het volgende:

[..]
Massapsychose, wat een ander doet zal vast een goed plan zijn.
Zo niet, bevindt de deelnemer zich in de veilige beschutting van de meerderheid die zichzelf zal vrijpleiten.
Heftig hč.
Maar goed. In een aantal landen zijn sws een groot aantal vaccinaties al jaren verplicht. 11 in Frankrijk. Italië ook zoiets.
Dit kan er kennelijk dan ook wel bij. :')
Definitely not CIA
  donderdag 16 september 2021 @ 21:49:35 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201390882
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:24 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb totaal geen moeite om tegen mijn baas te zeggen dat ik een spuit heb gehad.
We zijn er heel open in, waarom moeten we daar zo geheimzinnig over doen.
Ik zou er ook geen moeite mee dat te zeggen, het gaat ze alleen niets aan.
(Toegegeven dat ik geen baas heb)

Prima dat iemand intermenselijk wat vraagt maar zeker niet als daar een andere onderliggende motivatie voor is zoals inschatten of iemand functioneel wel goed bij zijn lichaam of hoofd is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201390921
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:47 schreef capricia het volgende:
Maar goed. In een aantal landen zijn sws een groot aantal vaccinaties al jaren verplicht. 11 in Frankrijk.
Waar moet ik aan denken? (Naast de DKTP etc.)
Iets tegen tropische ziekten?
  donderdag 16 september 2021 @ 21:51:53 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201390923
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Heftig hč.
Maar goed. In een aantal landen zijn sws een groot aantal vaccinaties al jaren verplicht. 11 in Frankrijk. Italië ook zoiets.
Dit kan er kennelijk dan ook wel bij. :')
Ja, maar van die andere vaccinaties hoef je niet een pasje te laten zien als je naar kantoor komt of een cappuccino wilt halen bij de Starbucks.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:52:24 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201390934
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Heftig hč.
Maar goed. In een aantal landen zijn sws een groot aantal vaccinaties al jaren verplicht. 11 in Frankrijk. Italië ook zoiets.
Dit kan er kennelijk dan ook wel bij. :')
Er en het zijn ook landen waar het heel normaal is dat je je onderwerpt etc.etc. en laten we het vooral bij ons zelf houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:52:51 #130
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201390943
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, maar van die andere vaccinaties hoef je niet een pasje te laten zien als je naar kantoor komt of een cappuccino wilt halen bij de Starbucks.
Welke situatie is waarschijnlijker? Je moet traks ook je pasje voor de andere vaccinaties laten zien bij de Starbucks, of je hoeft straks geen pasje meer te laten zien bij de Starbucks?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 21:52:56 #131
408813 crew  trein2000
pi_201390945
twitter

Werkelijk Paternotte?
Dat ik het nog eens voor denk zou opnemen. Maar dit lijkt mij gewoon racisme…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:53:34 #132
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201390956
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Werkelijk Paternotte?
Dat ik het nog eens voor denk zou opnemen. Maar dit lijkt mij gewoon racisme…
Ja, deze vond ik echt niet kunnen. Ik snap eerlijk gezegd ook echt niet dat de voorzitter niet ingegrepen heeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201390965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Welke situatie is waarschijnlijker? Je moet traks ook je pasje voor de andere vaccinaties laten zien bij de Starbucks, of je hoeft straks geen pasje meer te laten zien bij de Starbucks?
Laten we even van goede intenties uitgaan. We moeten de hele winter nog door het QR circus heen, en dan sterft het aan een stille dood.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:55:34 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201390989
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Werkelijk Paternotte?
Dat ik het nog eens voor denk zou opnemen. Maar dit lijkt mij gewoon racisme…
Wat een slappe lul zeg

Wat zit daar voor stel poppenkastpoppen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201390996
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:29 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het wanbeleid is dat de zorg kapot is bezuinigd en daar zijn dit soort maatregelen het gevolg van.
De kapotbezuinigde zorg is geen gevolg van wanbeleid, maar van doelbewust afbraakbeleid door vvd, d66 en al die andere collaborateurspartijen waar het stemvee hen toestemming voor gegeven heeft. De gemiddelde Nederlander hecht nl. meer waarde aan natuurstenen vloeren in megalomane nieuwbouwwziekenhuizen dan aan bijv. een fatsoenlijk aantal IC bedden.

En de Nederlander betaalt bovendien graag een torenhoge zorgpremie voor die marmeren vloeren en een overdaad aan zorgmanagers en -bestuurders met salarissen die net zo megalomaan zijn als de ziekenhuizen waar ze op de loonlijst staan. Anders zou men wel op andere partijen stemmen dan op al die burgerhatende slooppolitici.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:56:09 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201390998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Welke situatie is waarschijnlijker? Je moet traks ook je pasje voor de andere vaccinaties laten zien bij de Starbucks, of je hoeft straks geen pasje meer te laten zien bij de Starbucks?
Nou dat eerste sowieso niet, lijkt me. Dus dan maar het tweede.
  donderdag 16 september 2021 @ 21:56:55 #137
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201391015
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Werkelijk Paternotte?
Dat ik het nog eens voor denk zou opnemen. Maar dit lijkt mij gewoon racisme…
Ook als je gelijk hebt moet je je medeparlementariërs wat mij betreft niet voor eikel uitmaken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201391031
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Habemus een meerderheid.
We hadden liever een andere verzwaring, maar we gaan ook akkoord met een versoepeling van deze verzwaring? :?
pi_201391037
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Werkelijk Paternotte?
Dat ik het nog eens voor denk zou opnemen. Maar dit lijkt mij gewoon racisme…
Maar, hij zou het kunnen afwijzen wat er in Turkije gebeurt...
  donderdag 16 september 2021 @ 21:58:28 #140
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201391051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Werkelijk Paternotte?
Dat ik het nog eens voor denk zou opnemen. Maar dit lijkt mij gewoon racisme…
Die Paternotte is echt wel een naar figuur he?
Makkelijk tweede.
pi_201391061
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, maar van die andere vaccinaties hoef je niet een pasje te laten zien als je naar kantoor komt of een cappuccino wilt halen bij de Starbucks.
Nee. Die zijn namelijk sws verplicht.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 21:59:32 #142
408813 crew  trein2000
pi_201391070
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Die Paternotte is echt wel een naar figuur he?
Nou ja hij heeft ideeën die niet de mijne zijn, maar ik vond het altijd wel een fatsoenlijke, voorkomende man. Maar dit is toch echt zwaar onder de gordel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 21:59:39 #143
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201391073
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ook als je gelijk hebt moet je je medeparlementariërs wat mij betreft niet voor eikel uitmaken.
Ik blijf erbij, ik vind het apart dat Kuzu geen steun in de kamer kreeg. Dat er niemand een punt van orde maakte, of dat de voorzitter niets zei. Ik vond het echt niet chique dat dat gewoon mocht. Tuurlijk is het niet slim om hem voor een eikel uit te maken, maar Paternotte probeerde duidelijk om te zeggen: Voor Turkije vind je het wel goed!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 21:59:59 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201391083
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik begin echt steeds meer in kamp 'dan neem je toch een prik' te zitten. Het is in het merendeel van de gevallen gewoon dwars gedoe waardoor alles onnodig langer duurt.
Als je maar lang genoeg slaat, gaan mensen vanzelf al wankelen nog voordat ze geraakt worden.
Ik zou met mijn kop in een rattekooi, ook alles zeggen en doen om er maar vanaf te zijn.

Niet erg en juist triest dat onze overheid misbruik maakt van haar machtspositie en principieel niet kiest om vrijheden te waarborgen. We'll remember.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 22:00:10 #145
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201391084
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Die zijn namelijk sws verplicht.
Niet in Nederland.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201391114
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Niet in Nederland.
Het ging ook over Italië en Frankrijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201391119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Waar moet ik aan denken? (Naast de DKTP etc.)
Iets tegen tropische ziekten?
difterie, tetanus en polio, kinkhoest, Haemophilus, influenza b, hepatitis B, meningokokken C, pneumokokken, mazelen, bof en rubella.

'Wanneer de ouders weigeren om hun kind te laten vaccineren, kunnen ze strafrechtelijk vervolgd worden. Vaccinatie is ook een voorwaarde om toegelaten te worden tot een kinderdagverblijf, de school of een vakantiekamp.'
https://www.vaxinfopro.be/spip.php?article2557&lang=fr
Definitely not CIA
  donderdag 16 september 2021 @ 22:02:09 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201391138
Al die ziekten zijn dan ook wel heel wat gevaarlijker voor kinderen dan corona, waar ze amper last van hebben.
pi_201391153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Niet in Nederland.
Het ging over Europa.
Definitely not CIA
  donderdag 16 september 2021 @ 22:03:13 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201391161
Perfect geregisseeerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
De aversie jegens De Jonge komt volgens mij vooral door de wijze waarop hij zich presenteert en profileert.

Er is toch veel minder kritiek op Rutte, terwijl die net zo hard verantwoordelijk is voor het beleid.
Good & bad cop. Ik zie zelf buiten taakverdeling geen verschil.
Of je nu lief of lelijk wordt bestolen, het blijft diefstal.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 22:03:27 #151
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201391170
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Het ging over Europa.
Oh ok, ik heb niet ver genoeg teruggelezen dan. Dank voor die aanvulling. Neemt niet weg dat het eigenlijk maar weinig relevant is wat andere landen doen, er zijn zoveel dingen waarin we anders zijn dan andere landen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201391176
quote:
12s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Er en het zijn ook landen waar het heel normaal is dat je je onderwerpt etc.etc. en laten we het vooral bij ons zelf houden.
In Europa? :o Daar ging het over.
Definitely not CIA
pi_201391188
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Oh ok, ik heb niet ver genoeg teruggelezen dan. Dank voor die aanvulling.
Herkenbaar. Heb ik ook vaak. Me: 8)7
Definitely not CIA
pi_201391257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Oh ok, ik heb niet ver genoeg teruggelezen dan. Dank voor die aanvulling. Neemt niet weg dat het eigenlijk maar weinig relevant is wat andere landen doen, er zijn zoveel dingen waarin we anders zijn dan andere landen.
Klopt.
Van de andere kant wordt de Coronapasverplichting voor werk in Italië hier al aangehaald als zekerheid dat we het dus ook gaan doen. Of we vergelijken wel, of niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201391259
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Werkelijk Paternotte?
Dat ik het nog eens voor denk zou opnemen. Maar dit lijkt mij gewoon racisme…
Eens. Ik ben bepaald geen fan van DENK maar dit kan niet.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 22:08:36 #156
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201391279
Bitterballen in de kroeg betere motivatie voor vaccineren dan stervende mensen op IC

quote:
Sinds de invoering van de coronapas voor horeca is aangekondigd ziet de GGD een forse stijging in gemaakte vaccinatie-afspraken. Het mislopen van een bittergarnituurtje in de kroeg blijkt voor veel mensen het meest overtuigende argument om toch te vaccineren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 22:09:15 #157
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201391301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt.
Van de andere kant wordt de Coronapasverplichting voor werk in Italië hier al aangehaald als zekerheid dat we het dus ook gaan doen. Of we vergelijken wel, of niet.
Die vergelijking werd in elk geval niet door mij gemaakt. Wat een ander daarmee doet laat ik aan diegene.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 22:10:06 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201391364
Kijk, een medicijn zou ik dan weer wel nemen! :Y
  donderdag 16 september 2021 @ 22:14:43 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201391424
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:11 schreef Bocaj het volgende:
Kijk, een medicijn zou ik dan weer wel nemen! :Y
Wordt aan gewerkt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 september 2021 @ 22:15:53 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201391444
quote:
De Speld is niet meer wat het geweest is sinds het door het gewone nieuws is ingehaald

Maar ben serieus benieuwd welke leeftijden nu ineens wel laten vaccineren. Welke doelgroepen dat zijn

Tevens nu zin in bitterballen :(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201391485
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:15 schreef Molo het volgende:

[..]
De Speld is niet meer wat het geweest is sinds het door het gewone nieuws is ingehaald

Maar ben serieus benieuwd welke leeftijden nu ineens wel laten vaccineren. Welke doelgroepen dat zijn

Tevens nu zin in bitterballen :(
Ik gok vooral de groep jongeren en 20-40'ers
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 september 2021 @ 22:20:51 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201391537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik gok vooral de groep jongeren en 20-40'ers
Die aanname doe ik ook maar ben benieuwd of dit ook klopt

Wanneer zijn die cijfers beschikbaar denk je? Jij als cijfertjesnerd _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 september 2021 @ 22:20:55 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201391538
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:03 schreef capricia het volgende:

[..]
In Europa? :o Daar ging het over.
We leven in Nederland, met wat daar van rest, soeverein zelf gaat over haar wetten.
Wat een ander doet, gaan wij ook niet over. Hooguit dat je er een gedachte of mening over kunt hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 16-09-2021 22:42:34 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201391617
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Die aanname doe ik ook maar ben benieuwd of dit ook klopt

Wanneer zijn die cijfers beschikbaar denk je? Jij als cijfertjesnerd _O_
Ik hou ze wekelijks bij, en dan update ik de hele database. Ik zou verschillen kunnen draaien, maar dat moet ik dan nog wel inbouwen.

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vaccinatie/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201391705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik hou ze wekelijks bij, en dan update ik de hele database. Ik zou verschillen kunnen draaien, maar dat moet ik dan nog wel inbouwen.

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vaccinatie/
1e entry nuenen is corrupt ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 16 september 2021 @ 22:33:07 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201391739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik hou ze wekelijks bij, en dan update ik de hele database. Ik zou verschillen kunnen draaien, maar dat moet ik dan nog wel inbouwen.

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vaccinatie/
O-) O-) O-) O-) O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 september 2021 @ 22:40:18 #168
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201391879
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die is niet in de UK gebruikt maar uit Nederlandse cijfers bleek dat die 87% effectief is tegen ernstige ziek worden en ziekenhuisopnamen.
[ twitter ]
Ik weet dat herhaling vervelend is, maar 98% kwam sws al niet in het ziekenhuis door of met corona.

Ik vind het verwerpelijk dat men het resultaat als verdienste ziet van vaccins die niet eens beschermen tegen de (kern)oorzaak waarom mensen gevolgen kunnen krijgen die ze met 'Covid19' in het ziekenhuis doet belanden.

Het 'vaccin' is vooral nuttig is voor mensen die beschikken over een ontoereikend functionerende afweer.
Zelfs dan biedt het geeneens zekerheid omdat die afweer tal van gebreken kan hebben. Ik meen ergens een getal te hebben dat 5-10% (dwz hier iets van 800.0000) mensen niet eens ontvankelijk zijn voor vaccinatie maar door het nemen van een vaccin wel ineens als veilig worden getypeerd.
Dit nog los dat volstrekt onduidelijk is wat op termijn de "medische" weerbaarheidsgevolgen door vaccins die geen medisch doel dienen voor de gebruikers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 16-09-2021 22:46:49 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201391919
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:31 schreef zalkc het volgende:

[..]
1e entry nuenen is corrupt ;)
Fixed.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 september 2021 @ 22:45:21 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201391977
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:11 schreef Bocaj het volgende:
Kijk, een medicijn zou ik dan weer wel nemen! :Y
En neem je doorgaans vanwege eigen (medische ?) redenen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201392186
quote:
13s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Eens. Ik ben bepaald geen fan van DENK maar dit kan niet.
Ik was eerst totaal geen fan van DENK maar ik begin ze steeds meer te mogen.

-nee-

[ Bericht 15% gewijzigd door capricia op 16-09-2021 23:09:35 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 16 september 2021 @ 23:11:12 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201392353
Punt is alleen wel dat Kuzu natuurlijk een groep vertegenwoordigt die volgens mij voor relatief veel problemen zorgt als het op ziekenhuisdruk aankomt.
pi_201392361
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ook als je gelijk hebt moet je je medeparlementariërs wat mij betreft niet voor eikel uitmaken.
Vind ik wel kunnen. Niet zo braaf zijn steeds. Vind best dat Kuzu dat mag zeggen. Dat eloquente geleuter is ook nep.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201392411
quote:
Dit mag toch eigenlijk nooit een reden zijn om je te laten vaccineren. _O-

En toch doen mensen het. Voor het eerst in de geschiedenis dat mensen een vaccin nemen om niet medische redenen en ook niet voor zichzelf maar voor het collectief.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201392430
Het lijkt wel communisme.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 16 september 2021 @ 23:21:25 #176
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201392438
TweedeKamer stemming: Mooi, de winst van vandaag... er is geen coronapas nodig voor het afhalen van eten.
Ik word en ben vrolijk met dit soort voorspelbare discussies.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201392458
De motie over sportkantines was overigens maar zwak geformuleerd.

https://www.tweedekamer.n(...)0en%20Paternotte.pdf

Heb daar net de stemming van gemist.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201392464
quote:
12s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:59 schreef Vallon het volgende:

[..]
Als je maar lang genoeg slaat, gaan mensen vanzelf al wankelen nog voordat ze geraakt worden.
Ik zou met mijn kop in een rattekooi, ook alles zeggen en doen om er maar vanaf te zijn.

Niet erg en juist triest dat onze overheid misbruik maakt van haar machtspositie en principieel niet kiest om vrijheden te waarborgen. We'll remember.
Ik heb weer eens geen idee wat je nou eigenlijk allemaal wil zeggen beste Vallon.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 16 september 2021 @ 23:25:46 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201392469
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit mag toch eigenlijk nooit een reden zijn om je te laten vaccineren. _O-

En toch doen mensen het. Voor het eerst in de geschiedenis dat mensen een vaccin nemen om niet medische redenen en ook niet voor zichzelf maar voor het collectief.
Artikel aangeklikt? :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 september 2021 @ 23:28:43 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201392493
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik heb weer eens geen idee wat je nou eigenlijk allemaal wil zeggen beste Vallon.
Ook een manier waarde Da_Sandman. Wanneer iemand maar lang genoeg dramt worden mensen het strijden moe en gaan er moedeloos maar mee instemmen. Dan nog zijn volhouders niet de mensen die gelijk hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201392507
quote:
12s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:28 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ook een manier waarde Da_Sandman. Wanneer iemand maar lang genoeg dramt worden mensen het strijden moe en gaan er moedeloos maar mee instemmen. Dan nog zijn volhouders niet de mensen die gelijk hebben.
Ok. We'll remember man. QPO!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 16 september 2021 @ 23:32:32 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201392523
quote:
10s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:21 schreef Vallon het volgende:
TweedeKamer stemming: Mooi, de winst van vandaag... er is geen coronapas nodig voor het afhalen van eten.
Ik word en ben vrolijk met dit soort voorspelbare discussies.
Kun je wel lekker je berehap sate scoren als je je telefoon vergeten bent.
  donderdag 16 september 2021 @ 23:33:50 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201392538
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ok. We'll remember man. QPO!
De golf en de uitstraling van het moment mag idd worden onthouden. ;)
Maar goed, we gaan smartass offtopic :Y) .
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201392540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Kun je wel lekker je berehap sate scoren als je je telefoon vergeten bent.
Echt weer z'n halfbakken uitzondering.
Zeg dan gewoon dat de hele sportkantines gewoon niet meedoen.

Gok dat het makkelijker is kratjes bier te laten afhalen dan de maatregelen te handhaven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 23:34:19 #185
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201392542
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit mag toch eigenlijk nooit een reden zijn om je te laten vaccineren. _O-

En toch doen mensen het. Voor het eerst in de geschiedenis dat mensen een vaccin nemen om niet medische redenen en ook niet voor zichzelf maar voor het collectief.
Kijk eens naar de bron ;)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 23:37:44 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201392580
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Echt weer z'n halfbakken uitzondering.
Zeg dan gewoon dat de hele sportkantines gewoon niet meedoen.

Gok dat het makkelijker is kratjes bier te laten afhalen dan de maatregelen te handhaven.
Luikje maken, daar afhalen. Binnen opeten zonder te betalen.
Of kerk van maken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 september 2021 @ 23:44:19 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201392619
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Echt weer z'n halfbakken uitzondering.
Zeg dan gewoon dat de hele sportkantines gewoon niet meedoen.

Gok dat het makkelijker is kratjes bier te laten afhalen dan de maatregelen te handhaven.
Maatregelen handhaven gaat sowieso niet gebeuren in die kantines.
pi_201392632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Maatregelen handhaven gaat sowieso niet gebeuren in die kantines.
We hebben anders regelmatig Boa's gezien bij ons in het zwembad in de afgelopen periodes.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 september 2021 @ 23:46:19 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201392638
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]
We hebben anders regelmatig Boa's gezien bij ons in het zwembad in de afgelopen periodes.
Ik heb er werkelijk nog nooit eentje gezien bij onze club. En daar worden de afstandsregels al maandenlang massaal geschonden en dat was ook vorig jaar in augustus/september zo.
  donderdag 16 september 2021 @ 23:46:59 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201392641
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]
We hebben anders regelmatig Boa's gezien bij ons in het zwembad in de afgelopen periodes.
Kwamen die zwemmen in Bacardi lemon?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 september 2021 @ 23:47:40 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201392645
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb er werkelijk nog nooit eentje gezien bij onze club. En daar worden de afstandsregels al maandenlang massaal geschonden en dat was ook vorig jaar in augustus/september zo.
Ligt dat aan de gemeente hoeveel BOA's daar op gezet worden?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201392647
quote:
9s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Kwamen die zwemmen in Bacardi lemon?
*O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 september 2021 @ 23:48:51 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201392653
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Ligt dat aan de gemeente hoeveel BOA's daar op gezet worden?
Ik denk het. Maar gemeentes zullen er ook niet tuk op zijn om overal in het sociale leven tegen de haren in te gaan strijken, voor de zoveelste keer.
  donderdag 16 september 2021 @ 23:51:29 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201392679
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik denk het. Maar gemeentes zullen er ook niet tuk op zijn om overal in het sociale leven tegen de haren in te gaan strijken, voor de zoveelste keer.
Mja, verschilt nogal per gemeenteraad denk ik. Zijn dat mensen die het beleid steunen. Ook zat die het niet zien zitten op te handhaven en maakt maar net uit waar je woont gok ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 16 september 2021 @ 23:52:57 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201392691
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Mja, verschilt nogal per gemeenteraad denk ik. Zijn dat mensen die het beleid steunen. Ook zat die het niet zien zitten op te handhaven en maakt maar net uit waar je woont gok ik
Ook dat.

Het had al verschil gemaakt als die coronacheck op een select aantal plaatsen verplicht was gesteld. Dan hoef je als gemeente b.v. alleen maar in het uitgaansleven wat te controleren. Maar nu het op zoveel andere plekken ook een verplichting is, tja, handhaaf daar maar tegenop in een gemiddeld weekend. Veel succes.
pi_201392693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik denk het. Maar gemeentes zullen er ook niet tuk op zijn om overal in het sociale leven tegen de haren in te gaan strijken, voor de zoveelste keer.
Eens. Maar we moeten als vereniging de boel eigenlijk natuurlijk wel gaan handhaven, we zijn ook afhankelijk van die inkomsten.
Even afwachten hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

De terrassen die over paar weken veelal toch dicht gaan waren kennelijk een belangrijker punt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 16 september 2021 @ 23:55:12 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201392709
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Eens. Maar we moeten als vereniging de boel eigenlijk natuurlijk wel gaan handhaven, we zijn ook afhankelijk van die inkomsten.
Even afwachten hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

De terrassen die over paar weken veelal toch dicht gaan waren kennelijk een belangrijker punt.
Verenigingen worden wel keihard genaaid natuurlijk, die hebben niet eens betaalde krachten lopen maar mogen nu gewoon vrijwilligers gaan inzetten voor een onzinnige bureaucratische regel. Vrijwilligers die vaak toch al dungezaaid zijn en vaak al zat andere taken hebben.
pi_201392712
twitter


Mijn god. Hij kan net zo goed een lijntje op dat katheder leggen, dat valt minder op _O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201392758
Gemeente legt theater dwangsom op na optreden Theo Maassen voor volle zaal

Was natuurlijk wel verrassend geweest als ze geen dwangsom op hadden gelegd na alle aandacht.
Die 2500 euro is natuurlijk ook allang binnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 00:13:44 #200
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201392812
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Mijn god. Hij kan net zo goed een lijntje op dat katheder leggen, dat valt minder op _O-
Zijn fanatieke volgers vinden het fantastisch maar dit is toch gewoon een narcistische act?
pi_201392817
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 00:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Zijn fanatieke volgers vinden het fantastisch maar dit is toch gewoon een narcistische act?
Het ging mij meer hoe hij er bij staat. De inhoud volg ik allang niet meer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201392843
quote:
18s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:40 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik weet dat herhaling vervelend is, maar 98% kwam sws al niet in het ziekenhuis door of met corona.

Ik vind het verwerpelijk dat men het resultaat als verdienste ziet van vaccins die niet eens beschermen tegen de (kern)oorzaak waarom mensen gevolgen kunnen krijgen die ze met 'Covid19' in het ziekenhuis doet belanden.

Het 'vaccin' is vooral nuttig is voor mensen die beschikken over een ontoereikend functionerende afweer.
Zelfs dan biedt het geeneens zekerheid omdat die afweer tal van gebreken kan hebben. Ik meen ergens een getal te hebben dat 5-10% (dwz hier iets van 800.0000) mensen niet eens ontvankelijk zijn voor vaccinatie maar door het nemen van een vaccin wel ineens als veilig worden getypeerd.
Dit nog los dat volstrekt onduidelijk is wat op termijn de "medische" weerbaarheidsgevolgen door vaccins die geen medisch doel dienen voor de gebruikers.
Sterker nog voor heel veel ziektes waar we tegen vaccineren gaan de meeste mensen niet aan dood of komen in het ziekenhuis. Maar een gedeelte wel waardoor de wet van de grote cijfers gaat gelden wat bij corona ook het geval is. Er zijn inmiddels zat uitbraken geweest in verzorgingstehuizen en bejaarden tehuizen over de wereld en na vaccinatie had het grootste gedeelte geen of nauwelijks klachten. Waar het daarvoor wel een grote ramp was. Er zijn hier zat artikelen over geplaats dus kan je rustig opzoeken (wat je niet doet ik weer het). Dus vaccinaties werken gewoon ook al wil je het niet geloven. Dat jij je niet wilt laten vaccineren helemaal prima en ik ben tegen een coronapas dus van mij mag je ook gewoon deel nemen aan het normale leven. Mocht het bij je toch verkeerd gaan als je besmet raakt tja eigen schuld misschien kan je wat van die pseudo medicatie gebruiken. Een tijdje terug had ik hier een tweet geplaats van die nare professor over T-cel kruisimmuniteit dat die er is maar vooral bij ouderen heel snel afneemt en daarom dat ouderen vaak sneller en ernstig ziek worden dan jongeren door dit virus. Kan je ook gewoon opzoeken hier maar ik weet dat je het niet doet omdat anders je fantasietje niet meer klopt.

Maar om de rekensom te maken tijdens de eerste golf hadden we 4000 ziekenhuis opnames waar van 1500 ongeveer op de IC. We weten niet hoeveel besmetting er toen waren maar men schat zo tussen de 1 a 1,5 miljoen. Als je bij weer zo'n golf nu maar 400 opnames waar van 150 op de ic dan gaat er echt niemand voor maatregelen pleiten.
pi_201392859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Mijn god. Hij kan net zo goed een lijntje op dat katheder leggen, dat valt minder op _O-
Zit die tegenwoordig ook aan de lsd?
  vrijdag 17 september 2021 @ 00:21:51 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_201392869
quote:
12s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:28 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ook een manier waarde Da_Sandman. Wanneer iemand maar lang genoeg dramt worden mensen het strijden moe en gaan er moedeloos maar mee instemmen. Dan nog zijn volhouders niet de mensen die gelijk hebben.
Wacht even, dit gaat over jezelf toch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201392874
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Mijn god. Hij kan net zo goed een lijntje op dat katheder leggen, dat valt minder op _O-
Hij heeft, nu hij na tig jaar eens achter het verhaal Ulbricht is gekomen, Silk Road gelijk maar leeggekocht zo te zien ja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 september 2021 @ 01:01:18 #206
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201393016
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 00:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Zijn fanatieke volgers vinden het fantastisch maar dit is toch gewoon een narcistische act?
Ik vind zo'n persoon vooral gevaarlijk.
  vrijdag 17 september 2021 @ 02:15:39 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201393249
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 00:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Sterker nog voor heel veel ziektes waar we tegen vaccineren gaan de meeste mensen niet aan dood of komen in het ziekenhuis. Maar een gedeelte wel waardoor de wet van de grote cijfers gaat gelden wat bij corona ook het geval is. Er zijn inmiddels zat uitbraken geweest in verzorgingstehuizen en bejaarden tehuizen over de wereld en na vaccinatie had het grootste gedeelte geen of nauwelijks klachten. Waar het daarvoor wel een grote ramp was. Er zijn hier zat artikelen over geplaats dus kan je rustig opzoeken (wat je niet doet ik weer het). Dus vaccinaties werken gewoon ook al wil je het niet geloven. Dat jij je niet wilt laten vaccineren helemaal prima en ik ben tegen een coronapas dus van mij mag je ook gewoon deel nemen aan het normale leven. Mocht het bij je toch verkeerd gaan als je besmet raakt tja eigen schuld misschien kan je wat van die pseudo medicatie gebruiken. Een tijdje terug had ik hier een tweet geplaats van die nare professor over T-cel kruisimmuniteit dat die er is maar vooral bij ouderen heel snel afneemt en daarom dat ouderen vaak sneller en ernstig ziek worden dan jongeren door dit virus. Kan je ook gewoon opzoeken hier maar ik weet dat je het niet doet omdat anders je fantasietje niet meer klopt.

Maar om de rekensom te maken tijdens de eerste golf hadden we 4000 ziekenhuis opnames waar van 1500 ongeveer op de IC. We weten niet hoeveel besmetting er toen waren maar men schat zo tussen de 1 a 1,5 miljoen. Als je bij weer zo'n golf nu maar 400 opnames waar van 150 op de ic dan gaat er echt niemand voor maatregelen pleiten.
De discussie heb je alvast verloren met je persoonlijke aantijgingen en veronderstellingen.
Je argumentatie gaat verder mank omdat Covid19 vaccinatie hier fundamenteel anders wordt toegepast dan als bij -en voor andere type infectieziekten. Ik ben idd het station gepasseerd om nog een zinloze bronnenstrijd te gaan voeren met zichzelf verheffende experts.
Experts die in hun vakgebied, in het beste geval gelijk hebben maar helaas niet synergetisch kunnen kijken naar wat het sociaal, medisch en maatschappelijk dan voor waarde heeft om zich vervolgens te laten meenemen als usefull-idiots in commercieel gestuurd politiek beleid.
En nergens zegt mijn inbreng iets over mijn (of andermans en zelfs jouw) al of niet toegepaste vaccinatie(status).
Altijd weer grappig hoe mensen tegenstand interpreteren, daar conclusies aan verbinden om vervolgens iemand op karakter te gaan typeren. Maar goed je bent in goed gezelschap, diverse collega's in mijn omgeving zijn op dat vlak ook net mensen die redeneren op grond van hun gevoelsovertuiging.

De huidige Covid19 vaccins immuniseren niet, bieden geen bescherming tegen infectie, voorkomen geen replicatie noch belemmeren zij de transmissie van het Corona virus, laat staan dat zij specifiek inwerken op varianten.

Die grote aantallen, los dat die op basis zijn van een dynamisch gekozen definitie, komen vooral voor in een af te bakenen (kwetsbare) groep mensen. Kwetsbaren met een ontoereikend werkende afweer die inderdaad gebaat zijn bij een middel dat preventief wordt geďnjecteerd en daarmee (helaas tijdelijk) zorgt voor veel antilichamen die in een eerdere fase van infectie de vermenigvuldiging van het virus afremmen terwijl zij in tussentijd (hopelijk) hun reeds verworven afweer kunnen ontwikkelen.

Nb: Die T-cellen als indirect gestimuleerd door vaccins, spelen nauwelijks tot geen rol bij de daadwerkelijk afweer en herstel van een corona infectie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 17-09-2021 02:28:11 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 17 september 2021 @ 02:18:05 #208
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201393255
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 00:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Wacht even, dit gaat over jezelf toch?
Welke discussie wil jij hier ter eigen vermaak hebben ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 17 september 2021 @ 04:45:29 #209
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201393565
quote:
10s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:21 schreef Vallon het volgende:
TweedeKamer stemming: Mooi, de winst van vandaag... er is geen coronapas nodig voor het afhalen van eten.
Ik word en ben vrolijk met dit soort voorspelbare discussies.
Fuck, dus nu kan ik in de snackbar in aanraking komen met antivax wappies???

De horror :(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201393730
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:09 schreef Molo het volgende:
Benieuwd vooral wat er nou gaat gebeuren als de vaccinatiegraad níet stijgt hierdoor

En dan ook nog de griep terug keert komende winter
Dan gaat testen geld kosten, en mag je ook niet meer naar de dierentuin en de binnenspeeltuin e.d. zonder pas.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201393760
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:39 schreef chratnox het volgende:
Als we het over de duivel hebben. De Jonge zegt nu dat hij CoronaCheck ook op de werkvloer wil gebruiken. Noemt als voorbeeld zorg, maar ook dat werkgevers verantwoordelijk zijn voor de gezondheid van werknemers. Nou, dat is zeker 20 minuten BNW geweest.
Het blijft moeilijk maar ik kan me wel verplaatsen in de de gedachtegang van werkgevers. Iemand die niet gevaccineerd is en ziek wordt wil ook gewoon gebruik maken van de voorzieningen die daarvoor zijn dat kost een werkgever altijd geld en tijd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201394055
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Mijn god. Hij kan net zo goed een lijntje op dat katheder leggen, dat valt minder op _O-
“maar dit gaat al jullie iq natuurlijk te boven”
Echt, met zo iemand valt toch niet op een normalen en prettige manier samen te werken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 september 2021 @ 07:31:13 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_201394121
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 september 2021 02:15 schreef Vallon het volgende:

De huidige Covid19 vaccins immuniseren niet, bieden geen bescherming tegen infectie, voorkomen geen replicatie noch belemmeren zij de transmissie van het Corona virus, laat staan dat zij specifiek inwerken op varianten.
Feitenvrije nonsens.
quote:
Nb: Die T-cellen als indirect gestimuleerd door vaccins, spelen nauwelijks tot geen rol bij de daadwerkelijk afweer en herstel van een corona infectie.
x2
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 17 september 2021 @ 07:55:20 #214
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201394301
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 01:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik vind zo'n persoon vooral gevaarlijk.
Is het ook, gelukkig hebben we de laatste jaren vooral incompetente populisten. Ik zou me eerder zorgen maken als er wel competente populisten tevoorschijn komen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 17 september 2021 @ 07:56:29 #215
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201394311
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 07:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
“maar dit gaat al jullie iq natuurlijk te boven”
Echt, met zo iemand valt toch niet op een normalen en prettige manier samen te werken?
Ik geloof dat de rest van de kamer hem ook al behoorlijk negeert, soort cordon sanitair.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:08:11 #216
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201394437
Baudet :')

Wappie level 100/100

Ze zouden drugstesten in moeten voeren in DH.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:10:09 #217
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201394457
Ik zat nog even te denken over die sportkantines..

Veel verenigingen mag je niet meer roken op het terrein. Moet dan iedereen die telkens buiten het hek even gaat roken zn groene vinkje laten zien bij terugkomst?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201394459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 07:56 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik geloof dat de rest van de kamer hem ook al behoorlijk negeert, soort cordon sanitair.
Nou ja, dat is misschien niet chic, maar iemand die zo over en met je praat als hij doet, en daarnaast opruiende teksten declameert in het openbaar, hoe moet je daar dan mee omgaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201394569
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit mag toch eigenlijk nooit een reden zijn om je te laten vaccineren. _O-

En toch doen mensen het. Voor het eerst in de geschiedenis dat mensen een vaccin nemen om niet medische redenen en ook niet voor zichzelf maar voor het collectief.
De enige reden waarom ik me heb laten vaccineren is omdat ik geen zin in bureaucratisch gezeik en testhoepels heb wanneer ik mijn ouders in Nederland wil bezoeken en omdat ik er van uit ga dat m'n vriendin en ik een vaccinatiebewijs moeten kunnen tonen wanneer we op het vliegtuig zouden stappen om haar zus in de VS te bezoeken. Het "collectief" en het virus interesseren me geen biet.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:23:43 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201394571
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, dat is misschien niet chic, maar iemand die zo over en met je praat als hij doet, en daarnaast opruiende teksten declameert in het openbaar, hoe moet je daar dan mee omgaan?
Zitten wel meer van zulke figuren in het kabinet, noem een Hugo en Mark

Lijkt vrij gewoon te zijn tegenwoordig op dat niveau
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:25:45 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201394586
Benieuwd hoe de cijfers gaan verlopen, zeg komende twee weken. Besmettingen en ziekenhuisopnamen.
En welke doelgroepen zich aantoonbaar nu wel laten vaccineren door die QR verplichting.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201394682
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:25 schreef Molo het volgende:
Benieuwd hoe de cijfers gaan verlopen, zeg komende twee weken. Besmettingen en ziekenhuisopnamen.
En welke doelgroepen zich aantoonbaar nu wel laten vaccineren door die QR verplichting.
En of bij meer vaccinaties het wel komt door invoering van de pas. We zitten nu ook een beetje op een punt dat echt de laatsten terug komen van vakanties. Mogelijk hebben mensen vaccinaties uitgesteld om die reden. We hadden die besmettingspiek ergens in juli. Als dat mensen waren die nog geen prik hadden gehad, moet je volgens mij een week of 8 wachten tot je wel geprikt kan worden. Dus mogelijk is er een (flinke) groep die wel wou prikken maar nog niet heen kon. Die mogen dan ook elk moment geprikt worden. Maar het zal hoe dan ook verkocht worden dat invoering van de 'pas' heeft gezorgd voor stijging in het aantal vaccinaties als dat toeneemt.
pi_201394688
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Zitten wel meer van zulke figuren in het kabinet, noem een Hugo en Mark

Lijkt vrij gewoon te zijn tegenwoordig op dat niveau
Baudet met de rest vergelijken :')
pi_201394719
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:35 schreef xFriendx het volgende:

[..]
En of bij meer vaccinaties het wel komt door invoering van de pas. We zitten nu ook een beetje op een punt dat echt de laatsten terug komen van vakanties. Mogelijk hebben mensen vaccinaties uitgesteld om die reden. We hadden die besmettingspiek ergens in juli. Als dat mensen waren die nog geen prik hadden gehad, moet je volgens mij een week of 8 wachten tot je wel geprikt kan worden. Dus mogelijk is er een (flinke) groep die wel wou prikken maar nog niet heen kon. Die mogen dan ook elk moment geprikt worden. Maar het zal hoe dan ook verkocht worden dat invoering van de 'pas' heeft gezorgd voor stijging in het aantal vaccinaties als dat toeneemt.
Het is de afgelopen dagen elke dag verdubbeld tov de weken ervoor. En dan gaat het over de aanmeldingen voor de prik. Dat zou wel heel toevallig zijn als dat niets te maken heeft met de qr maatregelen.
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:40:59 #225
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201394758
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:38 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Het is de afgelopen dagen elke dag verdubbeld tov de weken ervoor. En dan gaat het over de aanmeldingen voor de prik. Dat zou wel heel toevallig zijn als dat niets te maken heeft met de qr maatregelen.
Leuk neveneffect, maar geen doel van de coronapas.

- Hugo de Jonge, 17 september 2021.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:41:27 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201394764
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:35 schreef xFriendx het volgende:

[..]
En of bij meer vaccinaties het wel komt door invoering van de pas. We zitten nu ook een beetje op een punt dat echt de laatsten terug komen van vakanties. Mogelijk hebben mensen vaccinaties uitgesteld om die reden. We hadden die besmettingspiek ergens in juli. Als dat mensen waren die nog geen prik hadden gehad, moet je volgens mij een week of 8 wachten tot je wel geprikt kan worden. Dus mogelijk is er een (flinke) groep die wel wou prikken maar nog niet heen kon. Die mogen dan ook elk moment geprikt worden. Maar het zal hoe dan ook verkocht worden dat invoering van de 'pas' heeft gezorgd voor stijging in het aantal vaccinaties als dat toeneemt.
Dat waren toch ook zeer veel jongeren die besmet raakten, als je met de piek toen in juli de dansen met Janssen club bedoelde.

De stijging heeft pas zin als de juiste personen gevaccineerd worden. Tenzij je uitgaat van minder besmettingen willen hebben of het razen van het virus wilt stoppen maar dat eerste lijkt me zinloos en dat was geen uitgangspunt meer dacht ik, en dat laatste lijkt me een nieuwe weg inslaan die daarnaast niet zo gek veel nut heeft als Nederland zijnde met onze landskarakteristieken.
Dat kan alleen als je dat groots aanpakt en dan nog is dat nogal een kansloze exercitie lijkt mij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201394770
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:35 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Baudet met de rest vergelijken :')
Er valt genoeg aan te merken op een heleboel bewindslieden, zeker ook op De Jonge en Rutte, maar vergelijken met Baudet vind ik ook ver gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:42:46 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201394788
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:35 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Baudet met de rest vergelijken :')
De één is door gebruik van zijn woorden wat evidenter dan de andere een klapjostie, maakt nog niet dat andere woorden ervoor zorgen dat het geen klapjosties zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201394812
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Leuk neveneffect, maar geen doel van de coronapas.

- Hugo de Jonge, 17 september 2021.
gewoon eerlijker over zijn dat dat wel 1 van de doelen is.
pi_201394869
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:42 schreef Molo het volgende:

[..]
De één is door gebruik van zijn woorden wat evidenter dan de andere een klapjostie, maakt nog niet dat andere woorden ervoor zorgen dat het geen klapjosties zijn
veranderd niks aan mijn eerdere reactie. Baudet is one of a kind, hopelijk snel uit het politieke landschap verdwenen.
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:47:54 #231
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201394894
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:38 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Het is de afgelopen dagen elke dag verdubbeld tov de weken ervoor. En dan gaat het over de aanmeldingen voor de prik. Dat zou wel heel toevallig zijn als dat niets te maken heeft met de qr maatregelen.
Tsja, in een (anekdotisch) artikel in de Volkskrant kwamen ze vooral jongeren tegen die zich nu pas konden laten prikken nadat ze begin juli besmet waren geraakt. QR-vaxers waren er niet zoveel. De toevallige samenloop van omstandigheden kun je nooit uitsluiten. En politici zijn gretig in het claimen van toevalligheden als het eigen succes.
Never explain, never apologize.
pi_201394927
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:35 schreef xFriendx het volgende:

[..]
En of bij meer vaccinaties het wel komt door invoering van de pas. We zitten nu ook een beetje op een punt dat echt de laatsten terug komen van vakanties. Mogelijk hebben mensen vaccinaties uitgesteld om die reden. We hadden die besmettingspiek ergens in juli. Als dat mensen waren die nog geen prik hadden gehad, moet je volgens mij een week of 8 wachten tot je wel geprikt kan worden. Dus mogelijk is er een (flinke) groep die wel wou prikken maar nog niet heen kon. Die mogen dan ook elk moment geprikt worden. Maar het zal hoe dan ook verkocht worden dat invoering van de 'pas' heeft gezorgd voor stijging in het aantal vaccinaties als dat toeneemt.
Huh?
-Mensen die pas in september met vakantie gaan
-En daarom hun prik tot daarna hebben uitgesteld
-Die in juli besmet zijn geraakt
-En dan alsnog een (2e) prik gaan halen na 8 weken...
En jij verwacht dat dat zo'n flinke groep is dat die in de cijfers terug te vinden is? :?
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:49:58 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201394928
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:46 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
veranderd niks aan mijn eerdere reactie. Baudet is one of a kind, hopelijk snel uit het politieke landschap verdwenen.
Oh dat mag jij vinden
Ik vind daar wat anders van
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:52:55 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201394984
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:47 schreef Lurf het volgende:

[..]
Tsja, in een (anekdotisch) artikel in de Volkskrant kwamen ze vooral jongeren tegen die zich nu pas konden laten prikken nadat ze begin juli besmet waren geraakt. QR-vaxers waren er niet zoveel. De toevallige samenloop van omstandigheden kun je nooit uitsluiten. En politici zijn gretig in het claimen van toevalligheden als het eigen succes.
Eens

Maar deze groepen kun je makkelijk uit de cijfers halen, wie gevaccineerd is.
Jongeren heeft nauwelijks tot geen effect op ziekenhuisopnamen en dus zal dat effect zich vanzelf uitsorteren

Ik blijf erbij dat ik het een enorm slecht passende maatregel vind om risicogroepen te stimuleren te vaccineren. En met veiligheid heeft de huidige opzet ook vrij weinig te maken

Als je kwetsbaar bent en niet kunt of wilt beschermen tegen Covid ben je niet ineens veilig als andere bezoekers hun QR code laten zien
Als dat de overtuiging is, wrong.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201394985
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Huh?
-Mensen die pas in september met vakantie gaan
-En daarom hun prik tot daarna hebben uitgesteld
-Die in juli besmet zijn geraakt
-En dan alsnog een (2e) prik gaan halen na 8 weken...
En jij verwacht dat dat zo'n flinke groep is dat die in de cijfers terug te vinden zijn? :?
Nee bedoel mensen die het hebben uitgesteld, de prik, tot nu. Nu alle vakanties wel zo'n beetje voorbij zijn. En niet een 2e prik, maar een 1e na besmetting (mensen die helemaal niet gevaccineerd waren). Mijn vriendin had ook geen enkel prik en raakte onlangs besmet. Maar die moet dan nu volgens mij x weken wachten voor je alsnog wel een prik kan halen. Ben dan ook benieuwd wat er op haar coronapas dan staat. Mag je dan na 1 recente besmetting en 0 prikken wel overal ook naar binnen?
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:56:13 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395046
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:52 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Nee bedoel mensen die het hebben uitgesteld, de prik, tot nu. Nu alle vakanties wel zo'n beetje voorbij zijn. En niet een 2e prik, maar een 1e na besmetting (mensen die helemaal niet gevaccineerd waren). Mijn vriendin had ook geen enkel prik en raakte onlangs besmet. Maar die moet dan nu volgens mij x weken wachten voor je alsnog wel een prik kan halen. Ben dan ook benieuwd wat er op haar coronapas dan staat. Mag je dan na 1 recente besmetting en 0 prikken wel overal ook naar binnen?
Yep dat mag

u positief werd getest door de GGD. Een zelftest of serologische test (bloedtest) telt niet.
uw positieve coronatest tenminste 11 dagen geleden was;
uw positieve coronatest niet langer dan 180 dagen geleden was.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201395071
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:52 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Nee bedoel mensen die het hebben uitgesteld, de prik, tot nu. Nu alle vakanties wel zo'n beetje voorbij zijn. En niet een 2e prik, maar een 1e na besmetting (mensen die helemaal niet gevaccineerd waren). Mijn vriendin had ook geen enkel prik en raakte onlangs besmet. Maar die moet dan nu volgens mij x weken wachten voor je alsnog wel een prik kan halen. Ben dan ook benieuwd wat er op haar coronapas dan staat. Mag je dan na 1 recente besmetting en 0 prikken wel overal ook naar binnen?
Dan nog lijkt het me sterk dat die groep zo groot is dat ze terug te vinden zijn en vind het te ver gaan om nu al te suggereren dat 'ze' dat wel op de invoering van de pas zullen voeren.
Nee, denk niet dat die enkele besmetting voldoende is voor een QR-code. Jammer voor je vriendin, had ze hem misschien toch eerder moeten halen.
pi_201395095
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Yep dat mag

u positief werd getest door de GGD. Een zelftest of serologische test (bloedtest) telt niet.
uw positieve coronatest tenminste 11 dagen geleden was;
uw positieve coronatest niet langer dan 180 dagen geleden was.
Ow echt?
Dat wist ik niet.... :s)
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:00:07 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395118
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:58 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ow echt?
Dat wist ik niet.... :s)
Wat? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201395144
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:00 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat? :D
Dat een enkele (recente) besmetting al voldoende is voor een QR-code...
Je schreef het net zelf he?! :') :D
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:03:17 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395179
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dat een enkele (recente) besmetting al voldoende is voor een QR-code...
Je schreef het net zelf he?! :') :D
Ja, dat snap ik, maar dat wist je oprecht niet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201395191
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:52 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Nee bedoel mensen die het hebben uitgesteld, de prik, tot nu. Nu alle vakanties wel zo'n beetje voorbij zijn. En niet een 2e prik, maar een 1e na besmetting (mensen die helemaal niet gevaccineerd waren). Mijn vriendin had ook geen enkel prik en raakte onlangs besmet. Maar die moet dan nu volgens mij x weken wachten voor je alsnog wel een prik kan halen. Ben dan ook benieuwd wat er op haar coronapas dan staat. Mag je dan na 1 recente besmetting en 0 prikken wel overal ook naar binnen?
Die prik is toch juist handig voordat je op vakantie gaat? Ik mis de logica daar een beetje.
pi_201395216
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik, maar dat wist je oprecht niet?
Ik dacht een prik met een besmetting.
Maar nu je het zegt, begint me er wat te dagen van herstelbewijs/recente besmetting ja...
Tis ook nog vroeg he?! :+
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:05:54 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395230
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ik dacht een prik met een besmetting.
Maar nu je het zegt, begint me er wat te dagen van herstelbewijs/recente besmetting ja...
Tis ook nog vroeg he?! :+
_O-

Ja is zeker nog vroeg. Tijd voor koffie, en bijna weekend O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:06:39 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395239
Ik hoor een draaiorgel vanuit mijn werkkamer

Zou dat een lange termijn symptoom zijn van vaccineren? :'(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201395243
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:05 schreef Molo het volgende:

[..]
_O-

Ja is zeker nog vroeg. Tijd voor koffie, en bijna weekend O+
Die is al op. c_/
Had hem sterker moeten zetten misschien. :{
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:08:31 #247
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201395277
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:06 schreef Molo het volgende:
Ik hoor een draaiorgel vanuit mijn werkkamer

Zou dat een lange termijn symptoom zijn van vaccineren? :'(
Thuiswerken gok ik eerder.

(Als je 2 jaar terug had verteld dat een compleet bedrijf al anderhalf jaar thuiswerkt was het gewoon in de krant gekomen :') )
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:11:12 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395332
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:08 schreef zalkc het volgende:

[..]
Thuiswerken gok ik eerder.

(Als je 2 jaar terug had verteld dat een compleet bedrijf al anderhalf jaar thuiswerkt was het gewoon in de krant gekomen :') )
Yep...

Ik zou vandaag naar kantoor maar mijn twee afspraken waar ik mensen echt face to face wil zien zijn verplaatst naar online dus nu blijf ik maar weer gewoon thuis :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201395333
Aankomende week in onze 'weekstart' zie ik een vergaderpuntje over hybride werken en de regels daarbij. Zal mij benieuwen. Hoor steeds 50/50, maar ik werk 4,5 dag (ambtenaar). Dat zou dan misschien ene week 2 dagen kantoor en andere week 3 dagen zijn of zo denk ik. Ik hoop minder. Scheelt een hoop gereis en werk is prima thuis te doen.
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:12:00 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:11 schreef xFriendx het volgende:
Aankomende week in onze 'weekstart' zie ik een vergaderpuntje over hybride werken en de regels daarbij. Zal mij benieuwen. Hoor steeds 50/50, maar ik werk 4,5 dag (ambtenaar). Dat zou dan misschien ene week 2 dagen kantoor en andere week 3 dagen zijn of zo denk ik. Ik hoop minder. Scheelt een hoop gereis en werk is prima thuis te doen.
Heb je daar zelf zeggenschap in?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201395372
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 07:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
“maar dit gaat al jullie iq natuurlijk te boven”
Echt, met zo iemand valt toch niet op een normalen en prettige manier samen te werken?
A
Aparte uitspraak ook voor iemand van wie zijn stemmers over het algemeen een laag IQ hebben.
pi_201395389
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
A
Aparte uitspraak ook voor iemand van wie zijn stemmers over het algemeen een laag IQ hebben.
Oeh.... shots fired..... >:) :D
pi_201395424
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb je daar zelf zeggenschap in?
Geen idee nog. We hadden nu een rooster ivm de 1,5 meter en je maar 30 a 40 pct van je personeel kwijt kan. Maar dat hebben we 2 weken gehad tot Rutte zei weer thuis te blijven.
Ik hoop wel dat ik er wat zeggenschap in heb. Vind 2 dagen voor vast meer dan zat op kantoor. Het is 3 uur per dag reizen en een bak reisgeld. Ben thuis geconcentreerder, betere werkplek, flexibeler in werktijden etc. Dan is 1 of 2 dagen (liefst 1) dag kantoor voor het nodige overleg face to face meer dan prima.
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:20:25 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395475
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:16 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Geen idee nog. We hadden nu een rooster ivm de 1,5 meter en je maar 30 a 40 pct van je personeel kwijt kan. Maar dat hebben we 2 weken gehad tot Rutte zei weer thuis te blijven.
Ik hoop wel dat ik er wat zeggenschap in heb. Vind 2 dagen voor vast meer dan zat op kantoor. Het is 3 uur per dag reizen en een bak reisgeld. Ben thuis geconcentreerder, betere werkplek, flexibeler in werktijden etc. Dan is 1 of 2 dagen (liefst 1) dag kantoor voor het nodige overleg face to face meer dan prima.
Dat kun je toch vast wel bespreken met een leidinggevende of je team ofzo? Waarom in de wachthouding zitten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201395570
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat kun je toch vast wel bespreken met een leidinggevende of je team ofzo? Waarom in de wachthouding zitten?
Dat gaan we dus komende week bespreken. Het helpt in die zin wel dat de 1,5 meter weg is. Meen dat ik hoorde dat ze nu dan opschalen naar 50 pct bezetting (denk dat ze indekken tegen dat het mogelijk ooit weer minder zal zijn). Heb ook collega's die wonen klein en die willen graag veel op kantoor zijn. Altijd al aangegeven dat ik mij thuis prima voel en als ik thuis ben kan een collega die thuis de muren op zich af ziet komen juist weer meer naar kantoor toe ^O^ Heb in ieder geval elk overleg er over aangehaald dat ik mij thuis helemaal prima voel en het werk er ook top gaat.
Volgens mij werd er ook niet schoongemaakt om de schoonmakers te beschermen (werkten overdag ipv in de avond) en moest je dus zelf je werkplek schoonmaken. Ben benieuwd of die mensen nog gewoon in dienst zijn. Mag toch hopen van wel voor ze.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 09:27:20 #256
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201395588
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 06:01 schreef vipergts het volgende:

[..]
Het blijft moeilijk maar ik kan me wel verplaatsen in de de gedachtegang van werkgevers. Iemand die niet gevaccineerd is en ziek wordt wil ook gewoon gebruik maken van de voorzieningen die daarvoor zijn dat kost een werkgever altijd geld en tijd.
Ik kan me daar eigenlijk helemaal niet in verplaatsen. Wat als iemand wel tegen corona gevaccineerd is maar terwijl hij aan het werk is buikgriep op komt? Of griepsymptomen krijgt? Diegene is dan nog steeds tegen corona gevaccineerd maar kan effectief voor hetzelfde probleem zorgen, onbedoeld.

Wat mij betreft is het heel simpel. Het gaat een werkgever echt helemaal niets aan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:28:51 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395608
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:25 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Dat gaan we dus komende week bespreken. Het helpt in die zin wel dat de 1,5 meter weg is. Meen dat ik hoorde dat ze nu dan opschalen naar 50 pct bezetting (denk dat ze indekken tegen dat het mogelijk ooit weer minder zal zijn). Heb ook collega's die wonen klein en die willen graag veel op kantoor zijn. Altijd al aangegeven dat ik mij thuis prima voel en als ik thuis ben kan een collega die thuis de muren op zich af ziet komen juist weer meer naar kantoor toe ^O^ Heb in ieder geval elk overleg er over aangehaald dat ik mij thuis helemaal prima voel en het werk er ook top gaat.
Volgens mij werd er ook niet schoongemaakt om de schoonmakers te beschermen (werkten overdag ipv in de avond) en moest je dus zelf je werkplek schoonmaken. Ben benieuwd of die mensen nog gewoon in dienst zijn. Mag toch hopen van wel voor ze.
Oh zo

Fijn als je kunt aangeven wat je wensen en ideeën zijn en dat je zelf al plannetje hebt

Werkgevers doen ook maar wat, is beetje uitvinden wat werkt en hoe.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:32:16 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395652
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan me daar eigenlijk helemaal niet in verplaatsen. Wat als iemand wel tegen corona gevaccineerd is maar terwijl hij aan het werk is buikgriep op komt? Of griepsymptomen krijgt? Diegene is dan nog steeds tegen corona gevaccineerd maar kan effectief voor hetzelfde probleem zorgen, onbedoeld.

Wat mij betreft is het heel simpel. Het gaat een werkgever echt helemaal niets aan.
Dit

Ik snap ook niet dat nu ineens iedereen die corona kan hebben een enorm risico is, terwijl we voorheen zo gevochten hebben voor privacy en recht op medische informatie voor je houden tov je werkgever.
Waarom is het nu ineens in die context heel anders? Ik zie het niet

Ik had ooit een collega met af en toe psychoses. Nogal heftige impact op werk áls dat gebeurt. Zou die ook dan regelmatig moeten laten zien wanneer er een psychiatrische screening was en welke uitkomsten? Om de werkvloer gezond te houden?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 09:33:34 #259
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201395678
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit

Ik snap ook niet dat nu ineens iedereen die corona kan hebben een enorm risico is, terwijl we voorheen zo gevochten hebben voor privacy en recht op medische informatie voor je houden tov je werkgever.
Waarom is het nu ineens in die context heel anders? Ik zie het niet

Ik had ooit een collega met af en toe psychoses. Nogal heftige impact op werk áls dat gebeurt. Zou die ook dan regelmatig moeten laten zien wanneer er een psychiatrische screening was en welke uitkomsten? Om de werkvloer gezond te houden?
Nee, want hij heeft geen corona.

Het punt dat dit alleen voor corona geldt en nergens anders voor (gelukkig) laat wat mij betreft heel duidelijk zien dat het gewoon is om de vaccinatiegraad op te krikken. Doe zo irritant mogelijk als overheid, net zolang tot iemand zich laat vaccineren. Dan kun je daarna zeggen: Ja maar het is wel vrijwillig geweest!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:36:46 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395732
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, want hij heeft geen corona.

Het punt dat dit alleen voor corona geldt en nergens anders voor (gelukkig) laat wat mij betreft heel duidelijk zien dat het gewoon is om de vaccinatiegraad op te krikken. Doe zo irritant mogelijk als overheid, net zolang tot iemand zich laat vaccineren. Dan kun je daarna zeggen: Ja maar het is wel vrijwillig geweest!
Doet me hier aan denken


:')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201395750
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, want hij heeft geen corona.

Het punt dat dit alleen voor corona geldt en nergens anders voor (gelukkig) laat wat mij betreft heel duidelijk zien dat het gewoon is om de vaccinatiegraad op te krikken. Doe zo irritant mogelijk als overheid, net zolang tot iemand zich laat vaccineren. Dan kun je daarna zeggen: Ja maar het is wel vrijwillig geweest!
Dat stoort mij het meest. Hoe het kabinet volhoudt dat er geen sprake is van vaccinatiedrang is lachwekkend te noemen. Noem het beestje gewoon bij de naam man.
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:38:30 #262
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201395756
twitter


Commentaar van iemand:

twitter
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:41:08 #263
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201395788
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat kun je toch vast wel bespreken met een leidinggevende of je team ofzo? Waarom in de wachthouding zitten?
Jij hebt geen ervaring met de overheid?

Ik loop al maanden, eigenlijk al vanaf het begin, te zeuren over weer gaan werken op kantoor. Maar zolang er niet van bovenaf een plan is gebeurt er gewoon niks. Die manager gaat echt geen beslissing nemen als het niet nodig is, veels te veel risico.

(Werk voor een ministerie, heb welgeteld 1 dag op kantoor gezeten sinds 12 maart 2020)

Er zijn wel wandelgang geruchten dat we het langzaam gaan opbouwen met 1 dag per week vanaf half oktober. Dit tempo heb je mee te maken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:44:14 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395814
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:41 schreef zalkc het volgende:

[..]
Jij hebt geen ervaring met de overheid?

Ik loop al maanden, eigenlijk al vanaf het begin, te zeuren over weer gaan werken op kantoor. Maar zolang er niet van bovenaf een plan is gebeurt er gewoon niks. Die manager gaat echt geen beslissing nemen als het niet nodig is, veels te veel risico.

(Werk voor een ministerie, heb welgeteld 1 dag op kantoor gezeten sinds 12 maart 2020)

Er zijn wel wandelgang geruchten dat we het langzaam gaan opbouwen met 1 dag per week vanaf half oktober. Dit tempo heb je mee te maken.
we volgen compleet overheidsbeleid, waar ik werk, maar geen zin in me hierdoor beperkt te voelen.
Dus ik doe hier behoorlijk mijn eigen ding eigenlijk

Alleen afspreken op kantoor met externe partijen is nog strikt verboden maar dat doe ik dan in restaurants of op terras of bij hun op locatie. Geen zin om te wachten op het besluit van the powers that be, want traag
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:50:46 #265
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201395879
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:44 schreef Molo het volgende:

[..]
we volgen compleet overheidsbeleid, waar ik werk, maar geen zin in me hierdoor beperkt te voelen.
Dus ik doe hier behoorlijk mijn eigen ding eigenlijk

Alleen afspreken op kantoor met externe partijen is nog strikt verboden maar dat doe ik dan in restaurants of op terras of bij hun op locatie. Geen zin om te wachten op het besluit van the powers that be, want traag
Wat mij daarin tegenhoud is de locatie zelf. Wij zitten in een pand wat gehuurd is van een organisatie die veiligheid als godsdienst heeft verheven. De regels in het pand zijn bijzonder strak. Voor Corona kreeg je al een gele kaart als je met hete koffie op een trap liep of de leuning niet vasthield :') . Ben zelfs een keer door iemand aan de jas getrokken die mijn pas wou zien omdat ik door een oranje stoplicht liep, zodat hij mij kon melden bij de receptie :') :')

Je mag een gok wagen hoezeer de afdeling regeltjes verzinnen een volwaardige mentale orgie heeft gehad toen ze het coronabeleid uitwerkten oO/ ~O>
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:53:54 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:50 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wat mij daarin tegenhoud is de locatie zelf. Wij zitten in een pand wat gehuurd is van een organisatie die veiligheid als godsdienst heeft verheven. De regels in het pand zijn bijzonder strak. Voor Corona kreeg je al een gele kaart als je met hete koffie op een trap liep of de leuning niet vasthield :') . Ben zelfs een keer door iemand aan de jas getrokken die mijn pas wou zien omdat ik door een oranje stoplicht liep, zodat hij mij kon melden bij de receptie :') :')

Je mag een gok wagen hoezeer de afdeling regeltjes verzinnen een volwaardige mentale orgie heeft gehad toen ze het coronabeleid uitwerkten oO/ ~O>
Oh lord

Niks mis met veiligheid hoor, neem een Shell enzo met hun policy op dat vlak.
Maar het moet wel in verhouding staan.
Ik ken wat mensen die alleen al door denken over die regels gierend klaarkomen, dat is dan weer rklein beetje doorgeschoten ja :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 09:54:15 #267
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201395914
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:50 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wat mij daarin tegenhoud is de locatie zelf. Wij zitten in een pand wat gehuurd is van een organisatie die veiligheid als godsdienst heeft verheven. De regels in het pand zijn bijzonder strak. Voor Corona kreeg je al een gele kaart als je met hete koffie op een trap liep of de leuning niet vasthield :') . Ben zelfs een keer door iemand aan de jas getrokken die mijn pas wou zien omdat ik door een oranje stoplicht liep, zodat hij mij kon melden bij de receptie :') :')

Je mag een gok wagen hoezeer de afdeling regeltjes verzinnen een volwaardige mentale orgie heeft gehad toen ze het coronabeleid uitwerkten oO/ ~O>
Dit klinkt heel bekend :P

Bij ons zitten er stickers op alle bureau's die je niet mag gebruiken. Sterker nog, ze hebben alles wat op die bureau's stond (schermen, docking stations etc) weggehaald. Op kantoor binnen zijn er looproutes, ook voor de liften en trappen.

Die gekte mag wat mij betreft liever gisteren dan morgen verdwijnen
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:56:21 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395937
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit klinkt heel bekend :P

Bij ons zitten er stickers op alle bureau's die je niet mag gebruiken. Sterker nog, ze hebben alles wat op die bureau's stond (schermen, docking stations etc) weggehaald. Op kantoor binnen zijn er looproutes, ook voor de liften en trappen.

Die gekte mag wat mij betreft liever gisteren dan morgen verdwijnen
Ik was laatst ergens waar de vloerbedekking veranderd is in looppaden met grote ingeweven stukken 'houd 1,5 meter afstand!'

....
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201395997
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:56 schreef Molo het volgende:
Ik was laatst ergens waar de vloerbedekking veranderd is in looppaden met grote ingeweven stukken 'houd 1,5 meter afstand!'

....
....

Die dachten 'dit is voor altijd'??

En ja, 'gekte' is goed omschreven. Er zijn mensen geweest die vorig jaar een boete hebben gekregen omdat ze buiten in het park op 1,5 m afstand een gebakje samen aten Waanzin.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201396010
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik was laatst ergens waar de vloerbedekking veranderd is in looppaden met grote ingeweven stukken 'houd 1,5 meter afstand!'

....
Zo, hadden ze nog een potje geld dat leeg moest ofzo?
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:03:19 #271
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201396033
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:02 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Zo, hadden ze nog een potje geld dat leeg moest ofzo?
Ik denk dat het potje kantoorinrichting bij heel veel bedrijven bijna niet aangesproken is ;)
Of het potje teamuitjes
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201396077
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:50 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wat mij daarin tegenhoud is de locatie zelf. Wij zitten in een pand wat gehuurd is van een organisatie die veiligheid als godsdienst heeft verheven. De regels in het pand zijn bijzonder strak. Voor Corona kreeg je al een gele kaart als je met hete koffie op een trap liep of de leuning niet vasthield :') . Ben zelfs een keer door iemand aan de jas getrokken die mijn pas wou zien omdat ik door een oranje stoplicht liep, zodat hij mij kon melden bij de receptie :') :')

Je mag een gok wagen hoezeer de afdeling regeltjes verzinnen een volwaardige mentale orgie heeft gehad toen ze het coronabeleid uitwerkten oO/ ~O>
Dan weet ik welk kantoor je werkt. Die zijn idd streng qua veiligheidsbeleid
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_201396086
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik was laatst ergens waar de vloerbedekking veranderd is in looppaden met grote ingeweven stukken 'houd 1,5 meter afstand!'

....
Die dachten dat 1,5 meter voor eeuwig was ofso?

Stel gekke.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
....

Die dachten 'dit is voor altijd'??

En ja, 'gekte' is goed omschreven. Er zijn mensen geweest die vorig jaar een boete hebben gekregen omdat ze buiten in het park op 1,5 m afstand een gebakje samen aten Waanzin.
Correct.
Maar dat werd al gezegd op het moment van. Niet achteraf pas. Blij dat we er al op terug kunnen gaan kijken wat voor idioterie dat was.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201396094
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:06 schreef ESF1Gamer het volgende:

Dan weet ik welk kantoor je werkt. Die zijn idd streng qua veiligheidsbeleid
De NAM?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:09:13 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201396120
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
De NAM?
Zijn wel meerdere bedrijven die zo werken ;)
Wel veel gas/olie gericht ja :P

En dat gebakje en die boete... Ja echt... Virusbestrijding :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201396155
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, want hij heeft geen corona.

Het punt dat dit alleen voor corona geldt en nergens anders voor (gelukkig) laat wat mij betreft heel duidelijk zien dat het gewoon is om de vaccinatiegraad op te krikken. Doe zo irritant mogelijk als overheid, net zolang tot iemand zich laat vaccineren. Dan kun je daarna zeggen: Ja maar het is wel vrijwillig geweest!
Precies,

En als je positief test als gevaccineerde mag je gewoon overal nog in, je socialcreditpass blijft de groene kleur weergeven. Dat is je beloning als brave gehoorzame burger.
pi_201396157
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20210915_927107

Een punt wat betreft de wereldvreemdheid van ministers & het OMT.
pi_201396162
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:06 schreef Red_85 het volgende:

Correct.
Maar dat werd al gezegd op het moment van. Niet achteraf pas. Blij dat we er al op terug kunnen gaan kijken wat voor idioterie dat was.
Ja er is in mijn ogen heel veel gebeurd wat toen direct al absurd was.

Gisteren zei Rutte iets als 'als we de Coronapas niet invoeren kunnen we de 1,5 m niet loslaten en dan kan je iemand niet troosten'. In wat voor wereld leeft die man?? Denkt hij serieus nog steeds dat iedereen continu 1,5 m afstand houdt van familie en vrienden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201396168
Vraag me af wanneer de VS eens van het slot gaat voor Europa (en de rest van de wereld)..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:14:50 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201396181
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Zijn wel meerdere bedrijven die zo werken ;)
Wel veel gas/olie gericht ja :P

En dat gebakje en die boete... Ja echt... Virusbestrijding :{
Snap dat veel mensen er het geld en tijd niet willen insteken maar ik zou zo'n boete echt aanvechten tot in de hoogste boom he, zelfs al moest ik er 100 brieven of mails voor sturen, al was het maar om die kneuzen tot de laatste snik te treiteren.
pi_201396191
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja er is in mijn ogen heel veel gebeurd wat toen direct al absurd was.

Gisteren zei Rutte iets als 'als we de Coronapas niet invoeren kunnen we de 1,5 m niet loslaten en dan kan je iemand niet troosten'. In wat voor wereld leeft die man?? Denkt hij serieus nog steeds dat iedereen continu 1,5 m afstand houdt van familie en vrienden?
Die leeft in een theorie van doktoren, virologen, raporten en politieke kantoortjes.

Het gaat om het pushen van de vaccinatiecijfers. Niet om de directe volksgezondheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201396242
quote:
Maar Wies Janssen (71) zal haar kinderen niet vragen. ,,Ik wil dingen doen zonder een beroep te doen op mijn kinderen, omdat ik zelfstandig wil leven.’’ Ze heeft nu besloten om geen moeite te doen voor een coronapas: ,,Mijn man heeft niet eens een smartphone, en ik weet ook niet hoe het allemaal werkt. Ik zie het allemaal wel. Ik denk niet dat ze me zullen weigeren bij een restaurant.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-qr-code~a07653d1/

Worden nog leuke taferelen vanaf volgende week. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:21:30 #283
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201396245
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:06 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dan weet ik welk kantoor je werkt. Die zijn idd streng qua veiligheidsbeleid
Ik heb me al wel vaker verraden ;)

Het is wel een prettiger kantoor dan de bouwval een paar honderd meter verderop waar we eigenlijk horen te zitten ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:23:37 #284
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201396267
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-qr-code~a07653d1/

Worden nog leuke taferelen vanaf volgende week. :')
Mijn moeder heeft wel een smartphone, ik heb voor haar die QR erop gezet, maar als dat ding om wat voor reden niet werkt als zij op die knop drukt weet ze verder ook niet hoe ze zich moet redden hoor. Even van WiFi op 4G overschakelen duurt bij haar al 10 minuten als ze dat zelf moet doen.

Denk dat je inderdaad in praktijk zat gevallen gaat krijgen dat zaken zeggen, 'kom dan maar gewoon binnen'.
pi_201396277
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-qr-code~a07653d1/

Worden nog leuke taferelen vanaf volgende week. :')
Vooral ook geen moeite doen. Kijk dat je er niet uitkomt is een ding en daar moet je hulp bij krijgen. Maar dit is een kruising tussen onwelwillenheid en onwetendheid. Lastig hoor.

Ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen.
pi_201396301
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-qr-code~a07653d1/

Worden nog leuke taferelen vanaf volgende week. :')
Mijn moeder heeft geen smartphone, geen van mijn tantes heeft een smartphone, ik ken iemand van 42 zonder smartphone (die heeft nog zo'n nokia mobiele telefoon). En weinig mensen hebben tegenwoordig nog een printer thuis. Dag uitgaansleven :W (je schijnt ergens een papieren versie aan te kunnen vragen, maar dan moet je dat ook maar net weten)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201396302
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:24 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Vooral ook geen moeite doen. Kijk dat je er niet uitkomt is een ding en daar moet je hulp bij krijgen. Maar dit is een kruising tussen onwelwillenheid en onwetendheid. Lastig hoor.

Ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen.
Hierdoor krijg je gewoon een hoop discussie, onvriendelijkheid en agressie. Vaak jegens zeer jong horecapersoneel dat nog te bang is om mensen een bestelling op te vragen. En dan krijg je ook nog eens situaties waarbij gezinnen (opa/oma met (klein)kinderen) aankomen en de helft dus wel iets kan tonen en de helft niet. Het maakt het allemaal erg lastig voor zowel consument als ondernemer waardoor er denk ik een snel een laksheid op zal treden om het (streng) te blijven controleren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201396312
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mijn moeder heeft wel een smartphone, ik heb voor haar die QR erop gezet, maar als dat ding om wat voor reden niet werkt als zij op die knop drukt weet ze verder ook niet hoe ze zich moet redden hoor. Even van WiFi op 4G overschakelen duurt bij haar al 10 minuten als ze dat zelf moet doen.

Denk dat je inderdaad in praktijk zat gevallen gaat krijgen dat zaken zeggen, 'kom dan maar gewoon binnen'.
Bij mij werkte dat ook een aantal keer niet, dus de boel maar uitgeprint. Moeten ze het daar maar mee doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201396319
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn moeder heeft geen smartphone, geen van mijn tantes heeft een smartphone, ik ken iemand van 42 zonder smartphone (die heeft nog zo'n nokia mobiele telefoon). En weinig mensen hebben tegenwoordig nog een printer thuis. Dag uitgaansleven :W (je schijnt ergens een papieren versie aan te kunnen vragen, maar dan moet je dat ook maar net weten)
Papieren versie heb ik voor m'n pa via de coronacheck app en DIGID aangevraagd > PDFje in de mail en printen. Dit houdt hij nu in een plastic mapje bij. Klaar is kees, was 5 min werk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201396322
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hierdoor krijg je gewoon een hoop discussie, onvriendelijkheid en agressie. Vaak jegens zeer jong horecapersoneel dat nog te bang is om mensen een bestelling op te vragen. En dan krijg je ook nog eens situaties waarbij gezinnen (opa/oma met (klein)kinderen) aankomen en de helft dus wel iets kan tonen en de helft niet. Het maakt het allemaal erg lastig voor zowel consument als ondernemer waardoor er denk ik een snel een laksheid op zal treden om het (streng) te blijven controleren.
Ja eens.

Laten we hopen dat de cijfers gewoon blijven dalen de komende maanden, dan zijn we er sowiezo snel vanaf.
pi_201396326
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:

Hierdoor krijg je gewoon een hoop discussie, onvriendelijkheid en agressie. Vaak jegens zeer jong horecapersoneel dat nog te bang is om mensen een bestelling op te vragen. En dan krijg je ook nog eens situaties waarbij gezinnen (opa/oma met (klein)kinderen) aankomen en de helft dus wel iets kan tonen en de helft niet. Het maakt het allemaal erg lastig voor zowel consument als ondernemer waardoor er denk ik een snel een laksheid op zal treden om het (streng) te blijven controleren.
Oh ja, aso's genoeg die dan het bedienend personeel gaan lopen uitschelden alsof die het beleid hebben verzonnen -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201396344
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:28 schreef aartstyle het volgende:

Ja eens.

Laten we hopen dat de cijfers gewoon blijven dalen de komende maanden, dan zijn we er sowiezo snel vanaf.
Welnee, ik verwacht dat die alleen maar gaan oplopen in de herfst/winter. Ik hoop dat ik heel erg ongelijk krijg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201396349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Welnee, ik verwacht dat die alleen maar gaan oplopen in de herfst/winter. Ik hoop dat ik heel erg ongelijk krijg.
Ik hoop dat de cijfers dalen. Ik vrees echter van niet.
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:31:24 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201396353
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Papieren versie heb ik voor m'n pa via de coronacheck app en DIGID aangevraagd > PDFje in de mail en printen. Dit houdt hij nu in een plastic mapje bij. Klaar is kees, was 5 min werk.
Ik ga het voor m'n ma ook printen inderdaad. Heb ik voor mezelf ook gedaan trouwens.
pi_201396365
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:31 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik hoop dat de cijfers dalen. Ik vrees echter van niet.
Vandaar ook het weegmoment over 6 weken, want de komende periode krijgen we de omslag qua weer/seizoen en zal moeten blijken in hoeverre stijging in besmettingen ook voor stijging in de ziekenhuizen gaat zorgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201396375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

Ik ga het voor m'n ma ook printen inderdaad. Heb ik voor mezelf ook gedaan trouwens.
Ik vraag al 6 weken om de digid van mijn vader. Die van mijn moeder weet hij ook niet. 'Ja, ik heb de accountant een mailtje gestuurd, maar nog niets gehoord' (een maand geleden of zo).

Echt, hopeloos dit soort 'zelfredzaamheid'. Heb ook al gezegd dat je de accountant ook kan béllen. En je kan ook met 1 klik op de website van de belastingdienst een nieuwe aanvragen, is er binnen een paar werkdagen. Maar nee. Ik wacht nog steeds. Misschien gaat het opschieten als ze ook daadwerkelijk ergens heen willen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:34:35 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201396395
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vandaar ook het weegmoment over 6 weken, want de komende periode krijgen we de omslag qua weer/seizoen en zal moeten blijken in hoeverre stijging in besmettingen ook voor stijging in de ziekenhuizen gaat zorgen.
Ben ook benieuwd hoeveel competitiewedstrijden er bij de amateurs weer afgelast worden wegens coronagevallen.

Tot nu toe is het in de voorbereiding goed gegaan bij ons, maar ik vrees er alweer voor.
pi_201396424
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ben ook benieuwd hoeveel competitiewedstrijden er bij de amateurs weer afgelast worden wegens coronagevallen.

Tot nu toe is het in de voorbereiding goed gegaan bij ons, maar ik vrees er alweer voor.
Enig idee hoe het zit met de vaccinatie graad binnen het amateur voetbal/jouw team?
pi_201396426
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ben ook benieuwd hoeveel competitiewedstrijden er bij de amateurs weer afgelast worden wegens coronagevallen.

Tot nu toe is het in de voorbereiding goed gegaan bij ons, maar ik vrees er alweer voor.
Ik hoop toch op eenzelfde aanpak als bij scholen.. 1 geval binnen een team niet meteen alles afgelasten. En het is verdorie buiten.. laten we alsjeblieft kunnen blijven sporten de aankomende maanden en weer een volledig seizoen kunnen draaien!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:36:49 #300
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201396432
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vraag al 6 weken om de digid van mijn vader. Die van mijn moeder weet hij ook niet. 'Ja, ik heb de accountant een mailtje gestuurd, maar nog niets gehoord' (een maand geleden of zo).

Echt, hopeloos dit soort 'zelfredzaamheid'. Heb ook al gezegd dat je de accountant ook kan béllen. En je kan ook met 1 klik op de website van de belastingdienst een nieuwe aanvragen, is er binnen een paar werkdagen. Maar nee. Ik wacht nog steeds. Misschien gaat het opschieten als ze ook daadwerkelijk ergens heen willen :')
Tja.. Je moet wel ergens over kunnen klagen.

Ik vraag me echt steeds meer af wanneer mensen nu eens door krijgen dat je DIGID niet meer iets is wat je alleen 1 keer per jaar voor je belasting nodig hebt. De hele overheid hangt er nu zo'n beetje aan vast.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 17 september 2021 @ 10:37:47 #301
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201396442
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Enig idee hoe het zit met de vaccinatie graad binnen het amateur voetbal/jouw team?
Neem aan dat dit gewoon het landelijk gemiddelde representeert in de leeftijdsgroep 18-35 jaar (leeftijden eerste team).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')