abonnement Unibet Coolblue
pi_201373774
quote:
PALMA DE MALLORCA - In Palma de Mallorca ligt een 27-jarige Nederlander in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij werd afgelopen woensdagnacht door andere Nederlanders tegen zijn hoofd getrapt, volgens de Spaanse politie zonder aanleiding.

De Spaanse krant Ultima Hora schrijft dat een groep Nederlandse toeristen begon te vechten in een nachtclub, waar ze vervolgens uit werden gezet. Eenmaal op straat vielen ze andere Nederlandse vakantiegangers aan.

De 27-jarige man die nu in Palma op de intensive care ligt, kreeg schoppen tegen zijn hoofd terwijl hij al op de grond lag. Hij heeft hersenletsel en zijn toestand wordt omschreven als zorgwekkend. Een andere man werd bewusteloos geslagen en drie mensen liepen verwondingen op.



Internationaal arrestatiebevel

De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.
Telegraaf





Hier verder.
pi_201373779
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dronken zijn is geen argument

net als onder invloed van drugs zijn geen argument is om een verkeersongeluk te vergoeilijken , het maakt het incident allaen maar erger

dodoslag is doodslag
Je bedoelt waarschijnlijk ontoerekeningsvatbaar voor geestelijk gestoorden
Nee, ik doelde op de toestand van de getuigen. Geen idee verder wat jij daar allemaal van probeert te maken.
pi_201373786
Wel ziek, had toen het allereerste topic gemaakt over dit nieuwsbericht. Toen was Carlo nog niet overleden.

Nu is het een reeks met 200 delen.
pi_201373881
Gelukkig wordt er eens aandacht aan besteed. Meestal heb je maar 1 topic.
  woensdag 15 september 2021 @ 20:36:06 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201374248
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, ik doelde op de toestand van de getuigen.
je geestelijk gestoord, ,ofwel vermindert toerekeningsvatbaar , imand met een IQ van 35 dus

dus niet stomdronken iemand doodslaan , dat is gewoon toerekeningsvatbaar

en een getuige die iets verklaart onder ede die is toerekeningsvatbaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201374317
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je geestelijk gestoord, ,ofwel vermindert toerekeningsvatbaar , imand met een IQ van 35 dus

dus niet stomdronken iemand doodslaan , dat is gewoon toerekeningsvatbaar

en een getuige die iets verklaart onder ede die is toerekeningsvatbaar
Het gaat hier over getuigen, niet over de kopschoppers.
pi_201374374
Doordat Carlo orgaandonor is heeft hij 5 levens gered :) Hij leeft voort via deze mensen.
pi_201375117
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat vraag ik jou.

Jij zegt dat ze opgesloten hadden moeten worden vanwege het vluchten uit Spanje. Kennelijk denk je dat vluchten verboden is?

En waaruit blijkt dat de Spaanse justitie al na een paar dagen het bewijs rond had, zoals je zegt?
De Spaanse justitie wilde ze oppakken, het lijkt me dat ze dat alleen doen als ze daar denken genoeg bewijs voor te hebben. Ook in Spanje kun je niet opgepakt worden zonder bewijs.
En als je bewust het land verlaat omdat er een opsporingsbevel naar je is, dan lijkt me niet dat dat gewoon OK is.
pi_201375157
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat persoon C een trap gaf , dan is dat een andere trap met een andere getuige

Dat is nooit dezelfde trap en dezelfde getuige
Zo bedoelde ik het niet. Als getuige 1 persoon A aanwijst als de schopper, en 6 weken later komt er getuige 2 die zegt dat persoon B schopte. Dan is niet meer zo duidelijk of persoon A nu schopte of niet. Maar hoe betrouwbaar is een getuigenis van iemand 2 maanden na het delict? Terwijl diegene op het moment van het delict waarschijnlijk dronken was?
  woensdag 15 september 2021 @ 21:46:28 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201375757
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zo bedoelde ik het niet. Als getuige 1 persoon A aanwijst als de schopper, en 6 weken later komt er getuige 2 die zegt dat persoon B schopte. Dan is niet meer zo duidelijk of persoon A nu schopte of niet. Maar hoe betrouwbaar is een getuigenis van iemand 2 maanden na het delict? Terwijl diegene op het moment van het delict waarschijnlijk dronken was?
Als beiden onder ede staan dan is er dus getuigenis dat zowel Persoon A als ook Persoon B het slachtoffer heeft geschopt

er is geen enkel bewijs dat er een getuige drugs of lachgas of iets anders gebruikte
de getuige verklaard iets onder ede
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201376045
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als beiden onder ede staan dan is er dus getuigenis dat zowel Persoon A als ook Persoon B het slachtoffer heeft geschopt

er is geen enkel bewijs dat er een getuige drugs of lachgas of iets anders gebruikte
de getuige verklaard iets onder ede
Als de getuige, onder ede, wordt gevraagd, of, en zo ja, hoeveel, die heeft gedronken die avond, dan zal hij of zij dat ook moeten zeggen.
En dat iemand, onder ede, vertelt wat hij of zij gezien heeft, wilt nog niet zeggen dat zijn of haar herinnering klopt.
Dus het het kan best dat twee verschillende getuigen, onder ede, verschillende beschrijvingen geven van de dader en van wat er volgens hen precies gebeurt is. Vrijwel niemand heeft een fotografisch geheugen, en niemand slaat alle details van wat er in een flits gebeurd, goed en compleet op in zijn geheugen.
pi_201376076
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De Spaanse justitie wilde ze oppakken, het lijkt me dat ze dat alleen doen als ze daar denken genoeg bewijs voor te hebben. Ook in Spanje kun je niet opgepakt worden zonder bewijs.
En als je bewust het land verlaat omdat er een opsporingsbevel naar je is, dan lijkt me niet dat dat gewoon OK is.
Oh, er was een opsporingsbevel? Weer iets nieuws. Waar baseer je dat nou weer op?
pi_201376123
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als beiden onder ede staan dan is er dus getuigenis dat zowel Persoon A als ook Persoon B het slachtoffer heeft geschopt

er is geen enkel bewijs dat er een getuige drugs of lachgas of iets anders gebruikte
de getuige verklaard iets onder ede
Er is zo onderhand wel een aardig vermoeden dat jij ook het een en ander gebruikt.
pi_201376490
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Oh, er was een opsporingsbevel? Weer iets nieuws. Waar baseer je dat nou weer op?
OP ??? En er wordt in die post die jij quote niets over een opsporingsbevel gerept, dat verzin jij er weer bij.


Internationaal arrestatiebevel

De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.
pi_201376500
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er is zo onderhand wel een aardig vermoeden dat jij ook het een en ander gebruikt.
Weer een hele goede toevoeging van jou. Wat heb jij toegevoegd ?
  woensdag 15 september 2021 @ 22:21:38 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201376535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

. Vrijwel niemand heeft een fotografisch geheugen, en niemand slaat alle details van wat er in een flits gebeurd, goed en compleet op in zijn geheugen.
Misschien, maar een getuigenis onder ede is een getuigenis onder ede

Als een getuigenis ionder ede niet meer geaccepteerd zal worden in de rechtszaal dan houd alles op

Dan jkion je oo vragen of ze haar bril wel op had en of het soms al wat schemerde , ga zo maar door
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201376730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Misschien, maar een getuigenis onder ede is een getuigenis onder ede

Als een getuigenis ionder ede niet meer geaccepteerd zal worden in de rechtszaal dan houd alles op

Dan jkion je oo vragen of ze haar bril wel op had en of het soms al wat schemerde , ga zo maar door
Ja, uiteraard wordt naar dat soort dingen gevraagd.
pi_201376832
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:19 schreef macca728 het volgende:

[..]
OP ??? En er wordt in die post die jij quote niets over een opsporingsbevel gerept, dat verzin jij er weer bij.

Internationaal arrestatiebevel

De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.
Misschien moet je de post waarop ik reageer dan toch nog eens lezen, want daarin wordt wel degelijk over een opsporingsbevel gesproken.

Dat is echter een semantische discussie. Of je het nou een internationaal arrestatievel noemt, of een opsporingsbevel, zal me een zorg zijn. Waar het om gaat is dat dat er sowieso niet was op het moment dat ze Mallorca verlieten en dat het er daarna waarschijnlijk ook niet geweest is. Spaanse media hebben er wel over bericht, maar voor zover ik weet heeft de Nederlandse politie altijd ontkent dat ze een dergelijk verzoek vanuit Spanje gehad hebben. Vervolgens werd het vrij snel achterhaald, aangezien Nederland zelf ze zaak zou gaan doen.
  woensdag 15 september 2021 @ 22:44:35 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201377027
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, uiteraard wordt naar dat soort dingen gevraagd.
Blijft toch over de gretuigenis onder ede van een ingezworen getuige die naar eer en geweten het ooggetuige verslag doet

Ook al schemerde het , had ze haar goede bril niet mee en had ze drie bier op en wat al niet meer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201380316
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De Spaanse justitie wilde ze oppakken, het lijkt me dat ze dat alleen doen als ze daar denken genoeg bewijs voor te hebben. Ook in Spanje kun je niet opgepakt worden zonder bewijs.
En als je bewust het land verlaat omdat er een opsporingsbevel naar je is, dan lijkt me niet dat dat gewoon OK is.
Als er een verdenking is, kun je iemand oppakken. Blijkbaar was er geen opsporingsbevel op het moment dat ze op het vliegtuig stapten.
pi_201380331
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zo bedoelde ik het niet. Als getuige 1 persoon A aanwijst als de schopper, en 6 weken later komt er getuige 2 die zegt dat persoon B schopte. Dan is niet meer zo duidelijk of persoon A nu schopte of niet. Maar hoe betrouwbaar is een getuigenis van iemand 2 maanden na het delict? Terwijl diegene op het moment van het delict waarschijnlijk dronken was?
Dat hangt er vanaf. Wellicht kan de getuigenis ondersteund worden via beelden (en omgekeerd) of andere getuigenissen.

Het wordt een probleem als getuigen tegenstrijdig verklaren ten opzichte van elkaar en van de beelden.
pi_201380525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Oh, er was een opsporingsbevel? Weer iets nieuws. Waar baseer je dat nou weer op?
De politie kwam naar hun apartement, maar ze waren gevlogen. Ik denk niet dat de politie kwam om een kopje thee te drinken.
pi_201380543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Misschien, maar een getuigenis onder ede is een getuigenis onder ede

Als een getuigenis ionder ede niet meer geaccepteerd zal worden in de rechtszaal dan houd alles op

Dan jkion je oo vragen of ze haar bril wel op had en of het soms al wat schemerde , ga zo maar door
Als een getuige onder ede verklaard dat hij paddo's, speed, coke en alcohol op had toen hij getuige was van een incident, denk je dan dat zijn getuigenis geaccepteerd zal worden?
pi_201380566
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Misschien moet je de post waarop ik reageer dan toch nog eens lezen, want daarin wordt wel degelijk over een opsporingsbevel gesproken.

Dat is echter een semantische discussie. Of je het nou een internationaal arrestatievel noemt, of een opsporingsbevel, zal me een zorg zijn. Waar het om gaat is dat dat er sowieso niet was op het moment dat ze Mallorca verlieten en dat het er daarna waarschijnlijk ook niet geweest is. Spaanse media hebben er wel over bericht, maar voor zover ik weet heeft de Nederlandse politie altijd ontkent dat ze een dergelijk verzoek vanuit Spanje gehad hebben. Vervolgens werd het vrij snel achterhaald, aangezien Nederland zelf ze zaak zou gaan doen.
De Nederlandse politie zal er alleen van gehoord hebben als er een internationaal arrestatiebevel was, niet als het een arrestatiebevel voor Spanje zelf was. Dus het kan heel goed kloppen dat de Spaanse media dat meldde en dat de Nederlandse politie daar niks van gehoord heeft.
pi_201380644
Wat me opviel in Opsporing Verzocht was dat ze een goed beeld hebben van het eerste incident, maar niet van het tweede. Als er een opstootje was geweest, dat escaleerde, dan lijkt me dat daar wel veel filmpjes van zijn. Zodra er een opstootje is trekken mensen hun mobiel om het te filmen. Maar hier lagen drie gasten zo plotseling op de grond dat er weinig video's lijken te zijn, en die gedeeld zijn filmen alleen het laatste deel, bij de derde die aangevallen werd (er hadden er 3 op de grond gelegen schijnbaar). Dan lijkt me een scenario waarin Carlo en zijn vrienden uit het niets zijn aangevallen eigenlijk waarschijnlijker, dan dat ze eerst over en weer ruzie hebben lopen maken wat vervolgens uit de hand liep. En het is ook schijnbaar zo snel gebeurd dat getuigenissen niet volledig of niet in overeenstemming zijn (wat kan komen als mensen iets in een flits zien, en het niet volledig zien).
pi_201381835
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De Nederlandse politie zal er alleen van gehoord hebben als er een internationaal arrestatiebevel was, niet als het een arrestatiebevel voor Spanje zelf was. Dus het kan heel goed kloppen dat de Spaanse media dat meldde en dat de Nederlandse politie daar niks van gehoord heeft.
Super interessant wat je allemaal verzint, maar deze discussie begon met de vraag waarom het strafbaar zou zijn dat ze Mallorca verlaten hebben, zoals jij beweerde.

Ik geloof niet dat we inmiddels dichter bij een antwoord op die vraag zijn gekomen.
pi_201381916
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Super interessant wat je allemaal verzint, maar deze discussie begon met de vraag waarom het strafbaar zou zijn dat ze Mallorca verlaten hebben, zoals jij beweerde.

Ik geloof niet dat we inmiddels dichter bij een antwoord op die vraag zijn gekomen.
Dat is ook gewoon niet strafbaar. De politie was enkel naar ze op zoek, maar geen opsporings- of aanhoudingsbevel.
pi_201381930
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is ook gewoon niet strafbaar. De politie was enkel naar ze op zoek, maar geen opsporings- of aanhoudingsbevel.
Uiteraard. Desondanks ben ik benieuwd waarom hij denkt dat het wel strafbaar zou zijn.
pi_201382188
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Super interessant wat je allemaal verzint, maar deze discussie begon met de vraag waarom het strafbaar zou zijn dat ze Mallorca verlaten hebben, zoals jij beweerde.

Ik geloof niet dat we inmiddels dichter bij een antwoord op die vraag zijn gekomen.
Je zegt zelf dat de Spaanse media gemeld heeft dat er arrestatiebevelen waren. Dat dat niet doorgegeven is aan Nederland, op het moment dat die gasten nog in Spanje waren, lijkt me logisch. Dat men nadat ze gevlogen waren niet gelijk een internationaal arrestatiebevel heeft uigevaardigd lijkt me ook logisch. Men wilde ze arresteren vanwege vluchtgevaar, dat doe je waarschijnlijk op basis van minder bewijs dan wanneer je een internationaal arrestatiebevel voor iemand uitvaardigd. En na heroverweging hebben ze het hele zaakje naar Nederland overgedragen.
pi_201382518
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je zegt zelf dat de Spaanse media gemeld heeft dat er arrestatiebevelen waren. Dat dat niet doorgegeven is aan Nederland, op het moment dat die gasten nog in Spanje waren, lijkt me logisch. Dat men nadat ze gevlogen waren niet gelijk een internationaal arrestatiebevel heeft uigevaardigd lijkt me ook logisch. Men wilde ze arresteren vanwege vluchtgevaar, dat doe je waarschijnlijk op basis van minder bewijs dan wanneer je een internationaal arrestatiebevel voor iemand uitvaardigd. En na heroverweging hebben ze het hele zaakje naar Nederland overgedragen.
Dit brengt ons niet dichter bij een antwoord, of wel?
pi_201387367
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dit brengt ons niet dichter bij een antwoord, of wel?
Dat gezuig van jou ook niet.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201387649
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:24 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat gezuig van jou ook niet.
Ik vind het op Fok vaak fascinerend om te zien hoe lang mensen een verloren positie toch nog blijven verdedigen. In welke hopeloze bochten iemand zich wringt om een ingenomen stelling maar niet op te hoeven geven. Kennelijk is het nog altijd minder pijnlijk om tot in het ridicule vol te blijven houden dat je gelijk hebt (of toch in ieder geval zou kúnnen hebben) dan om toe te geven dat je ernaast zat.

Er zijn op dit forum diverse users (ken je bijv. AchJa? dat is een prachtig voorbeeld) die nog liever hun vingers zouden laten amputeren, dan dat ze een berichtje zouden moeten tikken waarin ze een fout toegeven. Mogelijk ervaar je dat als zuigen, maar ik vind het vaak vrij vermakelijk om door te blijven vragen en te zien wat voor idioots ze uit de kast halen om hun standpunt maar niet te hoeven verlaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2021 18:48:11 ]
pi_201387788
twitter
pi_201387823
Dan zullen de 3 die nog vastzitten de verdachten zijn die Carlo mogelijk hebben doodgeschopt.
pi_201388741
quote:
We willen niet dat ze teveel van hun school moeten missen he?
pi_201389217
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
We willen niet dat ze teveel van hun school moeten missen he?
We zijn terughoudend met het zonder proces opsluiten van verdachten.
pi_201391901
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind het op Fok vaak fascinerend om te zien hoe lang mensen een verloren positie toch nog blijven verdedigen. In welke hopeloze bochten iemand zich wringt om een ingenomen stelling maar niet op te hoeven geven. Kennelijk is het nog altijd minder pijnlijk om tot in het ridicule vol te blijven houden dat je gelijk hebt (of toch in ieder geval zou kúnnen hebben) dan om toe te geven dat je ernaast zat.

Er zijn op dit forum diverse users (ken je bijv. AchJa? dat is een prachtig voorbeeld) die nog liever hun vingers zouden laten amputeren, dan dat ze een berichtje zouden moeten tikken waarin ze een fout toegeven. Mogelijk ervaar je dat als zuigen, maar ik vind het vaak vrij vermakelijk om door te blijven vragen en te zien wat voor idioots ze uit de kast halen om hun standpunt maar niet te hoeven verlaten.
Ik heb liever dat het gewoon bij het onderwerp van dit topic blijft. Je hebt je punt duidelijk gemaakt, de user waar je op reageert ziet/voelt/whatever het anders. Deze user is ook geen zuiger en jij bent degene die aan het zuigen blijft.

Achja, ik 'ken' de user @AchJa.... ik denk dat je net even de verkeerde user aanhaalt om een punt te maken aangezien ik AchJa al jaren een fijne user vind en ik regelmatig om zijn opmerkingen kan lachen en hij verder niet echt iemand is die hier post in dit topic.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201391954
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:01 schreef macca728 het volgende:
Dan zullen de 3 die nog vastzitten de verdachten zijn die Carlo mogelijk hebben doodgeschopt.
Er zitten er nog 5 vast toch aangezien er 8 opgepakt waren? Ik kan misschien iets gemist hebben?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201391981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:44 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Er zitten er nog 5 vast toch aangezien er 8 opgepakt waren? Ik kan misschien iets gemist hebben?
Ja, er zitten er nog 5 vast.
pi_201391983
Helemaal gelijk inderdaad !! Nog 5 die vastzitten.
pi_201392670
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:41 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik heb liever dat het gewoon bij het onderwerp van dit topic blijft. Je hebt je punt duidelijk gemaakt, de user waar je op reageert ziet/voelt/whatever het anders. Deze user is ook geen zuiger en jij bent degene die aan het zuigen blijft.

Achja, ik 'ken' de user @:AchJa.... ik denk dat je net even de verkeerde user aanhaalt om een punt te maken aangezien ik AchJa al jaren een fijne user vind en ik regelmatig om zijn opmerkingen kan lachen en hij verder niet echt iemand is die hier post in dit topic.
Ik heb hier steeds on topic gepost, de enige meta-post was de post waar jij nu op reageert.

Jij ervaart het gedrag van bepaalde users gewoon anders dan ik. Dat kan. Is niks mis mee. Ik maakte overigens geen punt, maar gaf aan hoe ik het beleef. Dat hoeft natuurlijk niet te zijn hoe jij het beleeft.

Je herkent na verloop van tijd gewoon bepaalde gedragingen op dit forum. Eén daarvan is dat mensen vaak met grote stelligheid enorme onzin verkondigen, wat nog tot daar aan toe is, maar vervolgens koppig in die onzin blijven volharden, terwijl ondertussen toch tamelijk duidelijk moet zijn (ook voor henzelf) dat het inderdaad onzin is. En dan heb ik het niet over mensen met een andere mening, maar over mensen die dingen verkondigen die feitelijk onjuist zijn.

Iets anders dat ik grappig vind om te zien is bijv. dat veel users eerst zelf allerlei dingen verzinnen om zich vervolgens daarover te beklagen: schande spreken over een situatie die je net zelf verzonnen hebt. Dat zie je bijv. Sjoukje veel doen in dit topic.

Dus daar wijs ik dan af en toe op. Misschien niet op een manier die jou heel erg aanspreekt, maar dat is dan maar zo.
pi_201393284
Ik geloof niet dat het iemand aanspreekt en je hebt nu 9 posten achter elkaar die alleen maar gericht zijn om te zuigen.
pi_201395708
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Iets anders dat ik grappig vind om te zien is bijv. dat veel users eerst zelf allerlei dingen verzinnen om zich vervolgens daarover te beklagen: schande spreken over een situatie die je net zelf verzonnen hebt. Dat zie je bijv. Sjoukje veel doen in dit topic.

Bullshit.
pi_201395736
Is het bekend welke vijf nog vastzitten?

Sanil, Lucas, Mees, Stan, Hein?
pi_201395769
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Is het bekend welke vijf nog vastzitten?

Sanil, Lucas, Mees, Stan, Hein?
L. O. is vrijgelaten, dus dat is dan volgens mij Lucas O.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 17-09-2021 10:39:30 (geen prive namen aub) ]
pi_201398314
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
L. O. is vrijgelaten, dus dat is dan volgens mij Lucas O.
Lukas O werd verdacht van 2 keer openlijk geweld, 1x poging tot doodslag en 1x medeplegen doodslag. Ik zou het opmerkelijk vinden als hij nu vrijgelaten zou zijn.
pi_201398327
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Lukas O werd verdacht van 2 keer openlijk geweld, 1x poging tot doodslag en 1x medeplegen doodslag. Ik zou het opmerkelijk vinden als hij nu vrijgelaten zou zijn.
Toch is 'ie vrij: https://www.nhnieuws.nl/n(...)voor-dodelijk-geweld
pi_201400517
quote:
Dus wel genoeg bewijs voor openlijke geweldpleging, maar dat is niet ernstig genoeg om voorarrest te verlengen.
Niet voldoende bewijs voor poging tot doodslag en medeplegen doodslag.

Het openlijke geweld was bij het eerste incident, en daar is een goed beeld van.
De doodslag en poging tot doodslag zijn bij het tweede incident, waar Carlo overleed, en daarvan werd aangegeven bij Opsporing Verzocht, dat het beeld nog niet duidelijk was. Sanil staat vrij duidelijk in beeld te schoppen, en dat was een poging tot doodslag, en dat zal genoeg zijn om zijn geweest om zijn voorarrest te verlengen. Maar het lijkt erop dat men dus nog niet een goed beeld heeft wie precies wat gedaan heeft bij de dood van Carlo.
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:28:01 #49
3542 Gia
User under construction
pi_201400595
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Lukas O werd verdacht van 2 keer openlijk geweld, 1x poging tot doodslag en 1x medeplegen doodslag. Ik zou het opmerkelijk vinden als hij nu vrijgelaten zou zijn.
Zijn vader had de OvJ gebeld en gedreigd hem vrij te laten, of anders....
pi_201419565
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 02:30 schreef macca728 het volgende:
Ik geloof niet dat het iemand aanspreekt en je hebt nu 9 posten achter elkaar die alleen maar gericht zijn om te zuigen.

Het spreekt mij eerlijk gezegd wel aan. Als iemand stelt dat de aarde aantoonbaar plat is dan komt het misschien snel over als "zuigen" om daarop in te gaan, maar je mag (of moet) mensen er gewoon op aanspreken wanneer ze onzin uitblaten.
  zondag 19 september 2021 @ 07:37:09 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201423051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Zijn vader had de OvJ gebeld en gedreigd hem vrij te laten, of anders....
Heb je de berichtgeving over zijn vrijlating überhaupt wel gelezen?
Wat een complete nonsens zit je weer te posten, lekker zelf allerlei BS verzinnen en het dan liefst een paar keer herhalen zodat het net lijkt of het echt is, kun je nog verontwaardigd doen over je eigen verzinsels ook.
quote:
Mallorca-verdachte Lucas O. (18) die door justitie verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Carlo Heuvelman, is vrijgelaten. De raadkamer van de rechtbank heeft het voorarrest van de jonge Hilversummer niet verlengd, omdat het voorlopig onvoldoende bewijs ziet dat O. daadwerkelijk betrokken is bij het ernstige geweld.
Ik zal even uitleggen wat hier staat:
door justitie verdacht: dat is de instantie die de Officier van Justitie vertegenwoordigt.
De raadkamer van de rechtbank: dat is de instantie die het voorarrest niet verlengd heeft.

Voor de duidelijkheid, want misschien vind je de materie allemaal een beetje te moeilijk: de OvJ heeft geen zitting in de raadkamer van de rechtbank
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201423368
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 07:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Heb je de berichtgeving over zijn vrijlating überhaupt wel gelezen?
Wat een complete nonsens zit je weer te posten, lekker zelf allerlei BS verzinnen en het dan liefst een paar keer herhalen zodat het net lijkt of het echt is, kun je nog verontwaardigd doen over je eigen verzinsels ook.

[..]
Ik zal even uitleggen wat hier staat:
door justitie verdacht: dat is de instantie die de Officier van Justitie vertegenwoordigt.
De raadkamer van de rechtbank: dat is de instantie die het voorarrest niet verlengd heeft.

Voor de duidelijkheid, want misschien vind je de materie allemaal een beetje te moeilijk: de OvJ heeft geen zitting in de raadkamer van de rechtbank
Dit topic lijkt af en toe net SHO :X
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 19 september 2021 @ 09:00:09 #53
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201423380
En daarnaast, als er onvoldoende bewijs is lijkt het me ook belachelijk als het voorarrest wél verlengd wordt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 19 september 2021 @ 10:56:37 #54
3542 Gia
User under construction
pi_201424648
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 07:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Heb je de berichtgeving over zijn vrijlating überhaupt wel gelezen?
Wat een complete nonsens zit je weer te posten, lekker zelf allerlei BS verzinnen en het dan liefst een paar keer herhalen zodat het net lijkt of het echt is, kun je nog verontwaardigd doen over je eigen verzinsels ook.
[..]
Ik zal even uitleggen wat hier staat:
door justitie verdacht: dat is de instantie die de Officier van Justitie vertegenwoordigt.
De raadkamer van de rechtbank: dat is de instantie die het voorarrest niet verlengd heeft.

Voor de duidelijkheid, want misschien vind je de materie allemaal een beetje te moeilijk: de OvJ heeft geen zitting in de raadkamer van de rechtbank
Mens, doe rustig! Was een grapje/verwijzing naar het telefoontje dat de heer, midden in de nacht, pleegde met Geenstijl, vanwege de naam op hun website.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 19-09-2021 11:54:21 (Persoonsgegevens verwijderd ) ]
pi_201463997
Nieuwe getuigen en nieuwe beelden.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ing-op-mallorca.html
pi_201464983
Nuttige uitzending geweest van opsporing verzocht (y)
pi_201578310
Al ruim een week geen nieuws meer. Wanneer loopt de 90 dagen voorarrest af?
pi_201587790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Al ruim een week geen nieuws meer. Wanneer loopt de 90 dagen voorarrest af?
Begin november. De eerste verdachte is pas op 4 augustus opgepakt. De anderen wat later.

Ik vermoed dat men aanstuurt op vrijspraak c.q. doofpot.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 06:16:08 #59
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201588362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 01:12 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Begin november. De eerste verdachte is pas op 4 augustus opgepakt. De anderen wat later.

Ik vermoed dat men aanstuurt op vrijspraak c.q. doofpot.
Dit gaat met een sisser aflopen inderdaad. Verhaaltjes zijn dichtgetimmerd, verdachten houden hun mond, advocaatjes bespelen de media en zo kunnen deze jongens lekker volgend jaar weer zuipen en rellen op vakantie.

Bedankt papa!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:04:33 #60
80382 manny
30 is best veel
pi_201589153
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 01:12 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Begin november. De eerste verdachte is pas op 4 augustus opgepakt. De anderen wat later.

Ik vermoed dat men aanstuurt op vrijspraak c.q. doofpot.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit gaat met een sisser aflopen inderdaad. Verhaaltjes zijn dichtgetimmerd, verdachten houden hun mond, advocaatjes bespelen de media en zo kunnen deze jongens lekker volgend jaar weer zuipen en rellen op vakantie.

Bedankt papa!
Dat waag ik te betwijfelen. Maar we gaan het zien. Hopelijk is er bewijs en is het mogelijk de (hoofd)daders aan te wijzen en te bestraffen. Rijke papa of niet. Doofpot: forget it: we praten niet over een Vindicat incident achter gesloten deuren dat je eerst maanden weg kan houden van de pers / media / justitie.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_201590028
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:04 schreef manny het volgende:

[..]
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Maar we gaan het zien. Hopelijk is er bewijs en is het mogelijk de (hoofd)daders aan te wijzen en te bestraffen. Rijke papa of niet. Doofpot: forget it: we praten niet over een Vindicat incident achter gesloten deuren dat je eerst maanden weg kan houden van de pers / media / justitie.
Volgens mij is het probleem vooral dat er wel goede beelden zijn van de eerste mishandeling, maar niet van de mishandeling waarbij Carlo overleden is. Het lijkt erop dat dat zo snel gegaan is dat niemand de tijd heeft gehad om zijn camera aan te zetten om het te filmen. Ik denk dat daarom de politie ook nog zo hard op zoek is naar meer beelden. Maar als die er niet komen, dan wordt mogelijk alleen Sanil voor poging tot doodslag veroordeelt, omdat dat net wel op de film staat. De rest misschien voor openlijke geweldpleging.
pi_201592050
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

dan wordt mogelijk alleen Sanil voor poging tot doodslag veroordeelt, omdat dat net wel op de film staat.
Misschien horen we daarom zo weinig. Want als we een Gooise Vindicat-jaarclub levenslang achter de tralies willen zetten, maar er blijft verdomme alleen een Mokro over, dan gaan we misschien rare dingen doen....
pi_201593169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Al ruim een week geen nieuws meer. Wanneer loopt de 90 dagen voorarrest af?
Waar komt toch het merkwaardige idee vandaan dat politie en/of OM kennelijk elke week met iets nieuws naar buiten moeten komen over een zaak als deze?
pi_201593201
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit gaat met een sisser aflopen inderdaad. Verhaaltjes zijn dichtgetimmerd, verdachten houden hun mond, advocaatjes bespelen de media en zo kunnen deze jongens lekker volgend jaar weer zuipen en rellen op vakantie.

Bedankt papa!
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 23:50 schreef Sodemieters het volgende:
Iets anders dat ik grappig vind om te zien is bijv. dat veel users eerst zelf allerlei dingen verzinnen om zich vervolgens daarover te beklagen: schande spreken over een situatie die je net zelf verzonnen hebt. Dat zie je bijv. Sjoukje veel doen in dit topic.


[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2021 15:41:22 ]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:05:23 #65
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201593606
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
[..]

Niks van verzonnen ouwe reus. Daarnaast is het natuurlijk helemaal niet relevant wat jij wel en niet leuk vindt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201593628
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Niks van verzonnen ouwe reus. Daarnaast is het natuurlijk helemaal niet relevant wat jij wel en niet leuk vindt.
Ik vind dat juist bijzonder relevant.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:09:13 #67
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201593663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind dat juist bijzonder relevant.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, dat is waar.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201593676
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Waar komt toch het merkwaardige idee vandaan dat politie en/of OM kennelijk elke week met iets nieuws naar buiten moeten komen over een zaak als deze?
En:
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:39 schreef Sodemieters het volgende:

Iets anders dat ik grappig vind om te zien is bijv. dat veel users eerst zelf allerlei dingen verzinnen om zich vervolgens daarover te beklagen: schande spreken over een situatie die je net zelf verzonnen hebt. Dat zie je bijv. Sjoukje veel doen in dit topic.

Doe je hier niet precies hetzelfde? Je verzint dat ik het merkwaardige idee heb dat de politie/OM elke week met iets nieuws naar buiten moeten komen, en daar beklaag je je over.
Ik merkte alleen op dat er al ruim een week geen nieuws is geweest. Dat kan best, toch? Maar daarom hoeven we het niet weg te laten zakken.
pi_201593703
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En:
[..]
Doe je hier niet precies hetzelfde? Je verzint dat ik het merkwaardige idee heb dat de politie/OM elke week met iets nieuws naar buiten moeten komen, en daar beklaag je je over.
Ik merkte alleen op dat er al ruim een week geen nieuws is geweest. Dat kan best, toch? Maar daarom hoeven we het niet weg te laten zakken.
Nee, het ging niet om jouw post an sich, maar vooral om Sjoukje en Scorpie die daar allerlei idiote conclusies aan verbinden. Als er niet elke week een update is, wordt er kennelijk aangestuurd op vrijspraak of doofpot.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2021 16:12:08 ]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:13:46 #70
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201593745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, het ging niet om jouw post an sich, maar vooral om Sjoukje en Scorpie die daar allerlei idiote conclusies aan verbinden. Als er niet elke week een update is, wordt er kennelijk aangestuurd op vrijspraak of doofpot.
Tut tut niet zo ontwijkend doen nu, je reageerde zelf ook al door er zaken bij te fantaseren. Iets met een verloren positie enzo. Het zou je sieren dit te erkennen en excuses aan George aan te bieden, wel zo netjes.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201593906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tut tut niet zo ontwijkend doen nu, je reageerde zelf ook al door er zaken bij te fantaseren. Iets met een verloren positie enzo. Het zou je sieren dit te erkennen en excuses aan George aan te bieden, wel zo netjes.
De post waar je op doelt was misschien iets te ingewikkeld geformuleerd voor je. Ik wil best excuses aanbieden voor het plaatsen van posts die voor iemand met jouw intelligentie lastig te begrijpen zijn. Is dat ook goed? :7
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:55:50 #72
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201594272
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
De post waar je op doelt was misschien iets te ingewikkeld geformuleerd voor je. Ik wil best excuses aanbieden voor het plaatsen van posts die voor iemand met jouw intelligentie lastig te begrijpen zijn. Is dat ook goed? :7
Tut tut, nogmaals ontwijkend gedrag en nu zelfs verlagen tot op de man spelen. Beetje hypocriet ben je wel hè?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201594296
Het wordt er hier niet gezelliger op. Zullen we weer inhoudelijk worden en dus in de praktijk nu ff niets te melden hebben?
pi_201594305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tut tut, nogmaals ontwijkend gedrag en nu zelfs verlagen tot op de man spelen. Beetje hypocriet ben je wel hè?
Klopt, het is één van mijn vele negatieve kanten. Ik ben ook vrij lelijk, arrogant, iets te dik en ik stink een beetje uit m'n mond (en diverse andere lichaamsopeningen).
pi_201594843
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, het ging niet om jouw post an sich, maar vooral om Sjoukje en Scorpie die daar allerlei idiote conclusies aan verbinden. Als er niet elke week een update is, wordt er kennelijk aangestuurd op vrijspraak of doofpot.
Ik geloof niet dat daar op aangestuurd wordt. Ik vrees wel dat het moeilijk zal worden om het bewijs voor doodslag rond te krijgen, aangezien ze aangegeven hebben in de uitzending van Opsporing Verzocht dat ze nog geen goed beeld hadden wat er bij het tweede incident precies gebeurd is, en dat ze op zoek waren naar meer beelden en getuigen ervan.
pi_201601020
Die vrijspraak c.q. doofpot concludeerde ik niet op basis van een week stilte, maar op basis van een groot verslag vorige week van twee journalisten die op Mallorca waren geweest en daar zelf een "onderzoek" hadden uitgevoerd. De teneur van dat verhaal, dat in verschillende kranten heeft gestaan en ook op de radio is besproken, was: er is geen bewijs.

Een onbegrijpelijke conclusie aangezien deze journalisten helemaal geen inzage hebben gehad in het politiedossier.

Ik kreeg de indruk dat deze journalisten de opdracht hebben gekregen om de hele moord langzamerhand wat te bagatelliseren. Het publiek rijp te maken voor een vrijspraak.

Mocht overigens alleen Sanil veroordeeld worden, dan kunnen we daar weer een hoop stampij en kamervragen over verwachten van Sylvana. Institutioneel racisme &c.
pi_201601629
Ow gut, men ziet weer een complot. :')

Hoe kut het soms ook is, zonder wettig en overtuigend bewijs wordt er niemand veroordeeld als het goed is.
Het is koud, het is guur....
pi_201601646
W00t welk onderzoek. Links willen we naar de artikelen :)
pi_201603051
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 01:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Die vrijspraak c.q. doofpot concludeerde ik niet op basis van een week stilte, maar op basis van een groot verslag vorige week van twee journalisten die op Mallorca waren geweest en daar zelf een "onderzoek" hadden uitgevoerd. De teneur van dat verhaal, dat in verschillende kranten heeft gestaan en ook op de radio is besproken, was: er is geen bewijs.

Een onbegrijpelijke conclusie aangezien deze journalisten helemaal geen inzage hebben gehad in het politiedossier.

Ik kreeg de indruk dat deze journalisten de opdracht hebben gekregen om de hele moord langzamerhand wat te bagatelliseren. Het publiek rijp te maken voor een vrijspraak.

Mocht overigens alleen Sanil veroordeeld worden, dan kunnen we daar weer een hoop stampij en kamervragen over verwachten van Sylvana. Institutioneel racisme &c.
Wat een rijke fantasie heb je toch. Als je er ook nog ergens een romantisch element in verwerkt kan het zo een film worden. Misschien dat één van de journalisten stiekem een affaire heeft met iemand van het OM of zoiets. Nou ja, zie zelf maar - jij bent veel beter in verzinnen dan ik.
pi_201603065
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat een rijke fantasie heb je toch. Als je er ook nog ergens een romantisch element in verwerkt kan het zo een film worden. Misschien dat één van de journalisten stiekem een affaire heeft met iemand van het OM of zoiets. Nou ja, zie zelf maar - jij bent veel beter in verzinnen dan ik.
Dank je.
pi_201603118
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:45 schreef SOG het volgende:
W00t welk onderzoek. Links willen we naar de artikelen :)
Het meeste zit achter betaalmuren. Zoek naar "Maarten Kolsloot" en "Mallorca". Hier een klein stukje van het lange verhaal:

quote:
Meer dan twee maanden nadat Carlo Heuvelman overleed na een vechtpartij op Mallorca, zijn er nog steeds veel vragen. Waarom duurt het zo lang om deze zaak rond te krijgen? Hoe komt het dat het politie-onderzoek zoveel gebreken vertoont? Verslaggever van de Gooi en Eemlander, Maarten Kolsloot reisde af naar Mallorca en sprak onder andere met horecamedewerkers.
Enfin - deze Kolsloot sprak dus met wat obers en glazenophalers en vindt .... niets. Waarop hij concludeert dat er .... niets is.
pi_201603330
Die Carlo lijkt op foto's een hele zachtaardige jongen, een softy zelfs. Niet goed voor te stellen dat zo iemand zich vrijwillig aan straatgevechten bezondigt.
pi_201603415
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Enfin - deze Kolsloot sprak dus met wat obers en glazenophalers en vindt .... niets. Waarop hij concludeert dat er .... niets is.
Ja, dan is er natuurlijk maar één conclusie mogelijk: dit is een complot! Die journalist is natuurlijk betaald door het OM om dit verhaal te schrijven.
pi_201649579
Niet echt een update, meer een aankondiging. Zoals verwacht, eerste zitting in november, omdat dan het voorarrest af zal lopen.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Midden-Nederland/Nieuws/Paginas/Eerste-openbare-zitting-onderzoek-dodelijk-geweld-Mallorca-op-17-november.aspx

quote:
Tijdens deze pro-formazitting wordt gesproken over de stand van het onderzoek, de voorlopige hechtenis van de verdachten en de verdere planning van de strafzaak.

Op dit moment zitten vijf mannen uit Hilversum in voorarrest. Zij worden verdacht van betrokkenheid bij het (dodelijk) geweld in Mallorca. Drie van de vijf worden door het Openbaar Ministerie verdacht van betrokkenheid bij de dood van Carlo Heuvelman uit Waddinxveen. Daarnaast worden ze alle vijf verdacht van één poging doodslag en verdachten S. B. en M. T. worden óók verdacht van een tweede poging doodslag. Een zesde man uit Hilversum zit niet meer in voorlopige hechtenis, maar wordt nog wel verdacht van betrokkenheid bij de dood van Carlo Heuvelman en één poging doodslag. Daarnaast worden hij en een zevende en achtste man verdacht van openlijk geweld op de boulevard van El Arenal. Tijdens de pro-formazitting worden alleen de zaken van de 5 verdachten behandeld die in voorarrest zitten. Bekijk de pagina op rechtspraak.nl voor meer informatie over de verdachten en de verschillende verdenkingen.
pi_201790528
Keep alive signal.
pi_201790558
quote:
Vreemd. Hieruit valt op te maken dat Lucas O. wél verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Heuvelman én een doodslag, maar desondanks níét is opgesloten, in tegenstelling tot zijn vijf moordvrienden boezemvrienden.
  zondag 17 oktober 2021 @ 11:25:52 #87
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_201793041
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:59 schreef Kromo het volgende:
Die Carlo lijkt op foto's een hele zachtaardige jongen, een softy zelfs. Niet goed voor te stellen dat zo iemand zich vrijwillig aan straatgevechten bezondigt.
Dit is ook niet het geval ondanks dat dit het verweer is van de verdachten. De beelden laten dit zien.
  Spellchecker woensdag 3 november 2021 @ 19:51:23 #88
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202018399
Voorarrest twee Mallorca-verdachten verlengd
quote:
Het voorarrest van twee verdachten in de Mallorca-zaak is verlengd. Een 18-jarige en een 19-jarige Hilversummer blijven in ieder geval vastzitten tot de eerste pro-formazitting op 17 november. Dat heeft de raadkamer van de rechtbank Midden-Nederland besloten.
De twee Hilversummers zijn verdachten in het onderzoek naar de gewelddadigheden op Mallorca afgelopen zomer. Bij dit uitgaansgeweld kwam de 27-jarige Carlo Heuvelman uit Waddinxveen om het leven.

In de ochtend van 14 juli waren er meerdere gewelddadigheden in de plaats El Arenal op het Spaanse eiland. Meerdere mensen raakten gewond bij een vechtpartij in een café. Bij een tweede incident op de boulevard werd Heuvelman dusdanig mishandeld dat hij enkele dagen later kwam te overlijden.

Het Openbaar Ministerie verdenkt in totaal acht personen van betrokkenheid bij de gewelddadigheden op Mallorca. Vijf van hen zitten op dit moment nog vast.
  woensdag 3 november 2021 @ 22:39:36 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_202023254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Wie zouden die 2 zijn? Ik gok op Sanil en Mees
Sjors en Sjimmie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202073228
Keep alive signal.
pi_202074695
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Keep alive signal.
Nog 10 dagen tot de eerste pro forma-zitting.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_202100209
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Volgens mij is het probleem vooral dat er wel goede beelden zijn van de eerste mishandeling, maar niet van de mishandeling waarbij Carlo overleden is. Het lijkt erop dat dat zo snel gegaan is dat niemand de tijd heeft gehad om zijn camera aan te zetten om het te filmen. Ik denk dat daarom de politie ook nog zo hard op zoek is naar meer beelden. Maar als die er niet komen, dan wordt mogelijk alleen Sanil voor poging tot doodslag veroordeelt, omdat dat net wel op de film staat. De rest misschien voor openlijke geweldpleging.
Bovenstaande blijkt dus correct. Hopelijk zoeken ze ook in andere landen naar degene die mogelijk gefilmd heeft. Er zullen ook Spaanse omstaanders zijn geweest, en er gaan ook genoeg mensen uit andere landen naar Mallorca op vakantie.

https://www.nu.nl/binnenland/6166846/om-heeft-nog-geen-beelden-van-fatale-mishandeling-mallorca-en-looft-tipgeld-uit.html
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:04:41 #94
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202100270
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Bovenstaande blijkt dus correct. Hopelijk zoeken ze ook in andere landen naar degene die mogelijk gefilmd heeft. Er zullen ook Spaanse omstaanders zijn geweest, en er gaan ook genoeg mensen uit andere landen naar Mallorca op vakantie.

https://www.nu.nl/binnenland/6166846/om-heeft-nog-geen-beelden-van-fatale-mishandeling-mallorca-en-looft-tipgeld-uit.html
Als er enkel mondelinge getuigenissen zijn en verder geen beelden of iets dergelijks dan gaan ze allemaal lopen vrees ik. Dan gaat geen rechter zich branden aan celstraffen.
pi_202100322
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Als er enkel mondelinge getuigenissen zijn en verder geen beelden dan gaan ze allemaal lopen vrees ik.
Ik vrees dat het dan moeilijk wordt om het bewijs echt hard te krijgen. Meerdere getuigenissen, sommigen van weken na het voorval, van personen die veelal (flink) gedronken hadden. De verhalen zullen uiteenlopen, dan wordt het makkelijker voor de verdediging om daar gaten in te schieten vrees ik. Vooralsnog is het voorarrest van twee iig wel verlengd, dus het is ook weer niet dat er helemaal geen bewijs is.
pi_202101153
Dus een zaak op een presenteerblaadje blijkt het toch niet te zijn. Vind het dan des te meer bizar dat die mannen niet in spanje zijn vervolgd. Spaanse politie kan toch makkelijker onderzoek doen? Wat betreft camerabeelden sws, maar iemand gaf hier al aan dat ze wat dat betreft steken hebben laten vallen.

Mbt het onderzoek nu in Nederland is het uiteraard beter dat de nederlandse politie dit doet, maar dit had voorkomen kunnen worden als die spanjaarden gewoon hun werk hadden gedaan.

Alle camerabeelden vaststellen. Alle getuigen horen. Oproep beelden en oproep getuigen. Meteen na mishandeling, dan wel nadat duidelijk werd dat het een kasplantje was.
pi_202103647
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Als er enkel mondelinge getuigenissen zijn en verder geen beelden of iets dergelijks dan gaan ze allemaal lopen vrees ik. Dan gaat geen rechter zich branden aan celstraffen.
Als ze allemaal gaan lopen waarom zitten er nog steeds een aantal vast?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_202103860
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:33 schreef SOG het volgende:
Dus een zaak op een presenteerblaadje blijkt het toch niet te zijn. Vind het dan des te meer bizar dat die mannen niet in spanje zijn vervolgd. Spaanse politie kan toch makkelijker onderzoek doen? Wat betreft camerabeelden sws, maar iemand gaf hier al aan dat ze wat dat betreft steken hebben laten vallen.

Mbt het onderzoek nu in Nederland is het uiteraard beter dat de nederlandse politie dit doet, maar dit had voorkomen kunnen worden als die spanjaarden gewoon hun werk hadden gedaan.

Alle camerabeelden vaststellen. Alle getuigen horen. Oproep beelden en oproep getuigen. Meteen na mishandeling, dan wel nadat duidelijk werd dat het een kasplantje was.
Die Spanjaarden zijn waarschijnlijk maar wat blij dat ze het naar Nederland door konden schuiven. Scheelt een boel poen en tijd.
pi_202104015
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:56 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Als ze allemaal gaan lopen waarom zitten er nog steeds een aantal vast?
Mbt carlo bedoelt ie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')