abonnement Unibet Coolblue
pi_201345179
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:01 schreef Kromo het volgende:

[..]
Klopt wel. Ik schrijf "deels aansprakelijk".
In welk opzicht bedoel je dan?
  Spellchecker dinsdag 14 september 2021 @ 17:04:50 #252
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201355779
Vader van Carlo doet vanavond zijn verhaal in Opsporing Verzocht
quote:
De vader van de op Mallorca doodgeschopte Carlo (27) doet een dringende oproep aan meer getuigen om zich te melden. Hij doet dat dinsdagavond in het tv-programma Opsporing Verzocht.
Vader Heuvelman hoopt dat getuigen zich over hun schroom heenzetten. „Het is geen snitchen. Dit is geen winkeldiefstal, dit is iets onmenselijks.”

De politie Midden-Nederland toont vanavond een aantal getuigen in de uitzending die zich nog niet hebben gemeld en mogelijk belangrijke informatie hebben.

De uit Waddinxveen afkomstige Carlo was nog geen dag op Mallorca toen hij in de ochtend van 14 juli werd mishandeld in het uitgaansleven. Hij overleed een aantal dagen later. Zijn vader deelt eenmalig het verhaal namens de hele familie.

Hij vertelt hoe Carlo zich verheugde op de vriendentrip en hoe hij klaar was voor een volgende stap met zijn vriendin. Vader en moeder Heuvelman zagen hun kind pas voor het eerst weer toen hij in een diepe coma in het ziekenhuis lag. Carlo's vader: ,,Weet je, aan de ene kant hoop je dat het goed komt. Maar aan de andere kant... als hij blijft leven, hoe wil hij dat dan? Het is natuurlijk zeer lastig als je voor je zoon zo'n besluit moet nemen. Ik ben blij dat ik dat niet heb hoeven doen."
  dinsdag 14 september 2021 @ 17:37:37 #253
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201356195
quote:
Denk dat alle NLse getuigen allang een verklaring hebben afgelegd en dat het enkel buitenlandse getuigen zijn. Zo'n oproep in Opsporing Verzocht gaat nooit door hun gezien worden en tevens gaan die lui na 2 maanden echt niet meer herinneren wat er is gebeurd. Deze oproep gaat helemaal NIETS opleveren.
pi_201356257
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:37 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Deze oproep gaat helemaal NIETS opleveren.
Behalve kijkcijfers.
pi_201356818
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:43 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Behalve kijkcijfers.
En meer negatieve exposure voor deze kleine klootzakjes. Erg mooi.
pi_201366998
Ik blijf me er toch over verbazen hoe lang het duurt voor men tot aanhouding over gaat. Het merendeel van de getuigenissen en beelden is al ruim een maand binnen bij de politie toch? Als het zo lang duurt om het materiaal te analyseren, zou er dan niet meer capaciteit vrijgemaakt moeten worden voor zo'n zaak die gevoelig in de samenleving ligt?
  woensdag 15 september 2021 @ 11:35:47 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201367270
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik blijf me er toch over verbazen hoe lang het duurt voor men tot aanhouding over gaat. Het merendeel van de getuigenissen en beelden is al ruim een maand binnen bij de politie toch? Als het zo lang duurt om het materiaal te analyseren, zou er dan niet meer capaciteit vrijgemaakt moeten worden voor zo'n zaak die gevoelig in de samenleving ligt?
Er staat in het artikel op het AD dat ze nog steeds aan het zoeken zijn naar meer beelden die er moeten zijn van de incidenten. Ze zijn natuurlijk ook afhankelijk van of mensen zich melden.
pi_201367271
Hallo, het is geen horeca gelegenheid die een QR code moet scannen. Prioriteiten.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 15 september 2021 @ 11:37:43 #261
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201367299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik blijf me er toch over verbazen hoe lang het duurt voor men tot aanhouding over gaat. Het merendeel van de getuigenissen en beelden is al ruim een maand binnen bij de politie toch? Als het zo lang duurt om het materiaal te analyseren, zou er dan niet meer capaciteit vrijgemaakt moeten worden voor zo'n zaak die gevoelig in de samenleving ligt?
Maar hadden ze in dat geval deze zaak dan niet beter aan de Spaanse politie kunnen overlaten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201368127
quote:
16s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar hadden ze in dat geval deze zaak dan niet beter aan de Spaanse politie kunnen overlaten?
Die was na een paar dagen al klaar om ze op te pakken, maar dat had meer, en terecht, met het vlucht risico van de verdachten te maken. Daar mogen wat mij betreft sowieso alle verdachten voor veroordeeld worden.
pi_201370451
De hele groep lijkt alsnog voor de bijl te gaan, heel fijn.
pi_201370654
quote:
16s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar hadden ze in dat geval deze zaak dan niet beter aan de Spaanse politie kunnen overlaten?
Daar was ik ook voorstander van. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het voor de Nederlandse politie makkelijker is om Nederlandse getuigen in Nederland te vinden dan dat het voor de Spaanse politie is om in Nederland Nederlandse getuigen te vinden.
pi_201370722
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Deze oproep gaat helemaal NIETS opleveren.
17 nieuwe tips hoorde ik op de radio, dat is aanzienlijk meer dan niks. Afwachten of er bruikbare verklaringen bij komen.

In ieder geval wil de politie super voorzichtig te werk gaan en de hele groep pakken. Dat is wel duidelijk en eigenlijk ook wel lovenswaardig.
pi_201370812
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:37 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Denk dat alle NLse getuigen allang een verklaring hebben afgelegd en dat het enkel buitenlandse getuigen zijn. Zo'n oproep in Opsporing Verzocht gaat nooit door hun gezien worden en tevens gaan die lui na 2 maanden echt niet meer herinneren wat er is gebeurd. Deze oproep gaat helemaal NIETS opleveren.
Dat hebben ze dus niet. Politie heeft zo te horen goede aanwijzingen dat er nog filmpjes zijn die ze niet hebben (maar die wel rondgaan) en zoeken sowieso nog 4 - waarschijnlijk Nederlandse - getuigen.

Voor sommige mensen maakt zo'n oproep op Opsporing Verzocht ook indruk. Ook de vader kwam aan het woord. Zoiets komt bij sommigen wel binnen.
pi_201370863
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat hebben ze dus niet. Politie heeft zo te horen goede aanwijzingen dat er nog filmpjes zijn die ze niet hebben (maar die wel rondgaan) en zoeken sowieso nog 4 - waarschijnlijk Nederlandse - getuigen.

Voor sommige mensen maakt zo'n oproep op Opsporing Verzocht ook indruk. Ook de vader kwam aan het woord. Zoiets komt bij sommigen wel binnen.
Het maakt het leed achter dit zinloos geweld wel heel zichtbaar. Maatschappelijk belangrijk dat dit ook gezien wordt.
pi_201370879
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:57 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het maakt het leed achter dit zinloos geweld wel heel zichtbaar. Maatschappelijk belangrijk dat dit ook gezien wordt.
Ja. Potentiële kopschoppers zien nu ook op TV wat kopschoppen kan doen met nabestaanden van een slachtoffer. Niet dat het nu niet meer gebeurt, maar al heeft het maar effect op 'n enkeling, dan is dat al winst. Daar mag Opsporing Verzocht best tijd voor maken. Dan komt de zoveelste zakkenroller maar een week later in beeld.

En aanvullend denk ik ook dat mensen die de mensen in beeld kennen, ze wel herkennen. Dan ontstaat er ook iets van sociale druk om je toch maar te melden en te zeggen wat je hebt gezien.
pi_201371480
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]
17 nieuwe tips hoorde ik op de radio, dat is aanzienlijk meer dan niks. Afwachten of er bruikbare verklaringen bij komen.

In ieder geval wil de politie super voorzichtig te werk gaan en de hele groep pakken. Dat is wel duidelijk en eigenlijk ook wel lovenswaardig.
Ik weet niet of ik het wel lovenswaardig vind dat de politie super voorzichtig te werk is gegaan. Het was toch heel duidelijk in welke groep de daders gezocht moesten worden. Alleen was niet duidelijk wie precies van de groep strafbare feiten hadden gepleegd. Ik vraag me echt af of het niet verstandiger was geweest om de hele groep op te pakken vanwege het vluchten uit Spanje. Voor 2 weken vastzetten en vervolgens met man en macht in die 2 weken kijken tegen hoeveel van die gasten voldoende bewijs bij elkaar te krijgen is om voorarrest op basis aanklacht van (poging) tot doodslag en (ernstig) geweld te verlgengen tot 90 dagen. Dan hadden ze in ieder geval niet wekenlang de tijd gehad om hun verhalen op elkaar af te stemmen, samen met hun advocaten.
Ik weet dat het niet zo werkt in Nederland, dat je niet zonder bewijs opgepakt kunt worden, maar het vreemde blijft dat de Spaanse justitie na 2-3 dagen er al van overtuigd was dat ze genoeg bewijs hadden om ze allemaal op te pakken, en dat die gasten daar voor gevlucht zijn.
Ik hoop maar dat er genoeg beelden zijn, waardoor een eventueel voorafgestemd verhaal van de verdachten niet stand zal houden omdat ze niet wisten van het bestaan van de beelden (wanneer moeten die met de advocaten gedeeld worden?). Ik weet niet of meer getuigen in dit stadium nog nuttig is. Mensen vergeten en herinneren raken vervaagd of vervormd, hoeveel getuigenissen van mensen van 2 maanden geleden, die op dat moment ook nog eens flink alcohol hadden gedronken, zijn betrouwbaar? Meer getuigen leidt mogelijk alleen maar tot meer verschillen tussen getuigenissen, en meer onduidelijkheden.
pi_201371671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik het wel lovenswaardig vind dat de politie super voorzichtig te werk is gegaan. Het was toch heel duidelijk in welke groep de daders gezocht moesten worden. Alleen was niet duidelijk wie precies van de groep strafbare feiten hadden gepleegd. Ik vraag me echt af of het niet verstandiger was geweest om de hele groep op te pakken vanwege het vluchten uit Spanje. Voor 2 weken vastzetten en vervolgens met man en macht in die 2 weken kijken tegen hoeveel van die gasten voldoende bewijs bij elkaar te krijgen is om voorarrest op basis aanklacht van (poging) tot doodslag en (ernstig) geweld te verlgengen tot 90 dagen. Dan hadden ze in ieder geval niet wekenlang de tijd gehad om hun verhalen op elkaar af te stemmen, samen met hun advocaten.
Ik weet dat het niet zo werkt in Nederland, dat je niet zonder bewijs opgepakt kunt worden, maar het vreemde blijft dat de Spaanse justitie na 2-3 dagen er al van overtuigd was dat ze genoeg bewijs hadden om ze allemaal op te pakken, en dat die gasten daar voor gevlucht zijn.
Ik hoop maar dat er genoeg beelden zijn, waardoor een eventueel voorafgestemd verhaal van de verdachten niet stand zal houden omdat ze niet wisten van het bestaan van de beelden (wanneer moeten die met de advocaten gedeeld worden?). Ik weet niet of meer getuigen in dit stadium nog nuttig is. Mensen vergeten en herinneren raken vervaagd of vervormd, hoeveel getuigenissen van mensen van 2 maanden geleden, die op dat moment ook nog eens flink alcohol hadden gedronken, zijn betrouwbaar? Meer getuigen leidt mogelijk alleen maar tot meer verschillen tussen getuigenissen, en meer onduidelijkheden.
Je wilt uiteindelijk wel het complete plaatje hebben. Of in elk geval zo compleet mogelijk en dan een conclusie trekken. Justitie gaat echt niet bewust wat verklaringen achterwege laten, omdat die mogelijk niet in lijn liggen met wat anderen hebben verklaard.

En ze zijn nog op zoek naar aanvullend beeldmateriaal. Advocaten zullen natuurlijk ongunstige getuigenverklaringen afschieten met argumenten als die lui hadden flink gedronken, etc.
pi_201371796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik weet niet of ik het wel lovenswaardig vind dat de politie super voorzichtig te werk is gegaan. Het was toch heel duidelijk in welke groep de daders gezocht moesten worden. Alleen was niet duidelijk wie precies van de groep strafbare feiten hadden gepleegd. Ik vraag me echt af of het niet verstandiger was geweest om de hele groep op te pakken vanwege het vluchten uit Spanje.
Hoezo? Is dat verboden dan?

quote:
Ik weet dat het niet zo werkt in Nederland, dat je niet zonder bewijs opgepakt kunt worden, maar het vreemde blijft dat de Spaanse justitie na 2-3 dagen er al van overtuigd was dat ze genoeg bewijs hadden om ze allemaal op te pakken, en dat die gasten daar voor gevlucht zijn.
Ja? Waaruit blijkt dat dan?
  woensdag 15 september 2021 @ 17:33:42 #272
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201372011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik het wel lovenswaardig vind dat de politie super voorzichtig te werk is gegaan. Het was toch heel duidelijk in welke groep de daders gezocht moesten worden. Alleen was niet duidelijk wie precies van de groep strafbare feiten hadden gepleegd. Ik vraag me echt af of het niet verstandiger was geweest om de hele groep op te pakken vanwege het vluchten uit Spanje. Voor 2 weken vastzetten en vervolgens met man en macht in die 2 weken kijken tegen hoeveel van die gasten voldoende bewijs bij elkaar te krijgen is om voorarrest op basis aanklacht van (poging) tot doodslag en (ernstig) geweld te verlgengen tot 90 dagen. Dan hadden ze in ieder geval niet wekenlang de tijd gehad om hun verhalen op elkaar af te stemmen, samen met hun advocaten.
Ik weet dat het niet zo werkt in Nederland, dat je niet zonder bewijs opgepakt kunt worden, maar het vreemde blijft dat de Spaanse justitie na 2-3 dagen er al van overtuigd was dat ze genoeg bewijs hadden om ze allemaal op te pakken, en dat die gasten daar voor gevlucht zijn.
Ik hoop maar dat er genoeg beelden zijn, waardoor een eventueel voorafgestemd verhaal van de verdachten niet stand zal houden omdat ze niet wisten van het bestaan van de beelden (wanneer moeten die met de advocaten gedeeld worden?). Ik weet niet of meer getuigen in dit stadium nog nuttig is. Mensen vergeten en herinneren raken vervaagd of vervormd, hoeveel getuigenissen van mensen van 2 maanden geleden, die op dat moment ook nog eens flink alcohol hadden gedronken, zijn betrouwbaar? Meer getuigen leidt mogelijk alleen maar tot meer verschillen tussen getuigenissen, en meer onduidelijkheden.
Een getuige X die onder ede verklaard dat persoon A een schop tegen het hoofd van persoon B heeft gegeven die op de grond lag en bewusteloos was is een vast gegeven
Dat kan tenlastelegging poging tot moord opleveren

Vereder kan iedere getuigenis een aanklacht opleveren
Tegen sommige Personen kan dat dus meerdere aanklachten zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 15 september 2021 @ 17:40:01 #273
3542 Gia
User under construction
pi_201372074
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:01 schreef Halcon het volgende:


En ze zijn nog op zoek naar aanvullend beeldmateriaal. Advocaten zullen natuurlijk ongunstige getuigenverklaringen afschieten met argumenten als die lui hadden flink gedronken, etc.
De beelden zijn nuchter...
Als die een verklaring staven, kunnen advocaten de boom in.
pi_201372161
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:40 schreef Gia het volgende:

[..]
De beelden zijn nuchter...
Als die een verklaring staven, kunnen advocaten de boom in.
Beelden zijn duidelijk, maar zeggen niet altijd alles over de aanleiding. Advocaten grijpen natuurlijk alles aan om de rechter iets op z'n mouw te spelden.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:53:04 #275
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201372184
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:01 schreef Halcon het volgende:

En ze zijn nog op zoek naar aanvullend beeldmateriaal. Advocaten zullen natuurlijk ongunstige getuigenverklaringen afschieten met argumenten als die lui hadden flink gedronken, etc.
Ook al heb je gedronken dat is geen excuus voor moord

Als getuigen verklaren dat jij geschopt hebt dan zit je voor minimaal 10 jaar voor poging tot moord
De toekomst van die verwende jochies is naar de maan en terecht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201372194
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Beelden zijn duidelijk, maar zeggen niet altijd alles over de aanleiding. Advocaten grijpen natuurlijk alles aan om de rechter iets op z'n mouw te spelden.
Het lijkt mij redelijk ingewikkeld om kopschoppen te verklaren als zelfverdediging.

De meeste beelden gingen echter over een ander slachtoffer heb ik begrepen.
pi_201372397
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoezo? Is dat verboden dan?
[..]
Ja? Waaruit blijkt dat dan?
Wat zou verboden zijn? En waaruit blijkt wat precies?
pi_201372428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je wilt uiteindelijk wel het complete plaatje hebben. Of in elk geval zo compleet mogelijk en dan een conclusie trekken. Justitie gaat echt niet bewust wat verklaringen achterwege laten, omdat die mogelijk niet in lijn liggen met wat anderen hebben verklaard.

En ze zijn nog op zoek naar aanvullend beeldmateriaal. Advocaten zullen natuurlijk ongunstige getuigenverklaringen afschieten met argumenten als die lui hadden flink gedronken, etc.
Justitie zal het verhaal zo compleet mogelijk willen (moeten) maken. Maar de advocaten zijn natuurlijk partijdig, en die zullen inderdaad ongunstige verklaringen afschieten, en gunstige verklaringen zwaarwegender willen laten lijken. Beide mogelijkheden worden groter naarmate er meer tijd tussen het delict en getuigenis zit. Dus ik vraag me echt af of de push om nu nog meer getuigen te vinden in het voordeel van Carlo of de daders is.
pi_201372483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Een getuige X die onder ede verklaard dat persoon A een schop tegen het hoofd van persoon B heeft gegeven die op de grond lag en bewusteloos was is een vast gegeven
Dat kan tenlastelegging poging tot moord opleveren

Vereder kan iedere getuigenis een aanklacht opleveren
Tegen sommige Personen kan dat dus meerdere aanklachten zijn
Maar als er nu een getuige gevonden worden die zich meent te herinneren dat persoon C die trap gaf, dan wordt de getuigenis van persoon A ook zwakker. En hoe kan iemand die zich nu, na 2 maanden pas zou melden, nog duidelijk herinneren hoe de persoon die B tegen het hoofd schopte er precies uitzag? In het donker aan het eind van een stapavond met veel alcohol en wat in een flits gebeurde? Hoe hard moet je op zoek naar dat soort getuigen?
Ze zoeken diegenen omdat ze op filmbeelden staan, dus ik kan me eigenlijk alleen indenken dat hun getuigenissen nuttig zouden zijn voor een beeldvorming van de aanleiding, niet van het schoppen zelf, zeker niet als dat ook beelden staat.
pi_201372529
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Justitie zal het verhaal zo compleet mogelijk willen (moeten) maken. Maar de advocaten zijn natuurlijk partijdig, en die zullen inderdaad ongunstige verklaringen afschieten, en gunstige verklaringen zwaarwegender willen laten lijken. Beide mogelijkheden worden groter naarmate er meer tijd tussen het delict en getuigenis zit. Dus ik vraag me echt af of de push om nu nog meer getuigen te vinden in het voordeel van Carlo of de daders is.
Dat is vooral in het voordeel van het plaatje zo compleet mogelijk krijgen. Dat lijkt me ook het uiteindelijke doel. Niet om met 'n half dossier te gaan voor de volle mep qua veroordeling of door met wat extra getuigenissen de advocaten in de kaart te spelen.
pi_201372540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ook al heb je gedronken dat is geen excuus voor moord

Als getuigen verklaren dat jij geschopt hebt dan zit je voor minimaal 10 jaar voor poging tot moord
De toekomst van die verwende jochies is naar de maan en terecht
Nee, dat is geen excuus, maar het ging over getuigenissen. Als je advocaat bent, gebruik je het gegeven dat 95% daar straalbezopen rond dwarrelde natuurlijk wel in je verhaal.
pi_201372543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het lijkt mij redelijk ingewikkeld om kopschoppen te verklaren als zelfverdediging.

De meeste beelden gingen echter over een ander slachtoffer heb ik begrepen.
Ik las al prietpraat van Peter Plasmans over Carlo die overleden zou zijn omdat hij verkeerd viel en zo.
pi_201372723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wat zou verboden zijn? En waaruit blijkt wat precies?
Ja, dat vraag ik jou.

Jij zegt dat ze opgesloten hadden moeten worden vanwege het vluchten uit Spanje. Kennelijk denk je dat vluchten verboden is?

En waaruit blijkt dat de Spaanse justitie al na een paar dagen het bewijs rond had, zoals je zegt?
pi_201373000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat vraag ik jou.

Jij zegt dat ze opgesloten hadden moeten worden vanwege het vluchten uit Spanje. Kennelijk denk je dat vluchten verboden is?

En waaruit blijkt dat de Spaanse justitie al na een paar dagen het bewijs rond had, zoals je zegt?
Vluchten is een delict en kan gestraft worden.
pi_201373058
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:08 schreef macca728 het volgende:

[..]
Vluchten is een delict en kan gestraft worden.
In dit geval lijkt het vliegtuig nemen me niet strafbaar.
pi_201373098
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
In dit geval lijkt het vliegtuig nemen me niet strafbaar.
Ik heb geen idee, het geen hulp bieden aan het slachtoffer en je niet melden kan wel nadelig wegen.
pi_201373244
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:08 schreef macca728 het volgende:

[..]
Vluchten is een delict en kan gestraft worden.
Ik merk wel dat jij er echt verstand van hebt. Dus vast een kleine moeite om even aan te geven waar je deze stellige uitspraak op baseert.
pi_201373266
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:14 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee, het geen hulp bieden aan het slachtoffer en je niet melden kan wel nadelig wegen.
Geen hulp bieden is bijna standaard bij moord/doodslag. Zie zelden dat iemand eerst iemand half dood trapt of zelfs helemaal dood en dan eerste hulp gaat verlenen. Doet iemand dat wel, dan weegt dat misschien positief mee. Maar dat is wat anders dan wel of niet strafbaar.

Uiteindelijk hebben ze wel zichzelf in Nederland bij de politie gemeld. Maar voor melden geldt hetzelfde als voor hier boven.
pi_201373271
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik merk wel dat jij er echt verstand van hebt. Dus vast een kleine moeite om even aan te geven waar je deze stellige uitspraak op baseert.
Op de Wegenverkeerswet denk ik.
pi_201373284
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Op de Wegenverkeerswet denk ik.
Ja, ik wilde net zeggen: hij lijkt te denken dat het een verkeersongeluk is of zo.
pi_201373368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, ik wilde net zeggen: hij lijkt te denken dat het een verkeersongeluk is of zo.
Jouw bijdragen zijn zinvol
  woensdag 15 september 2021 @ 19:39:11 #292
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201373416
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar als er nu een getuige gevonden worden die zich meent te herinneren dat persoon C die trap gaf, dan wordt de getuigenis van persoon A ook zwakker. En hoe kan iemand die zich nu, na 2 maanden pas zou melden, nog duidelijk herinneren hoe de persoon die B tegen het hoofd schopte er precies uitzag? In het donker aan het eind van een stapavond met veel alcohol en wat in een flits gebeurde? Hoe hard moet je op zoek naar dat soort getuigen?
Ze zoeken diegenen omdat ze op filmbeelden staan, dus ik kan me eigenlijk alleen indenken dat hun getuigenissen nuttig zouden zijn voor een beeldvorming van de aanleiding, niet van het schoppen zelf, zeker niet als dat ook beelden staat.
dat persoon C een trap gaf , dan is dat een andere trap met een andere getuige

Dat is nooit dezelfde trap en dezelfde getuige
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 15 september 2021 @ 19:41:06 #293
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201373445
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, dat is geen excuus, maar het ging over getuigenissen. Als je advocaat bent, gebruik je het gegeven dat 95% daar straalbezopen rond dwarrelde natuurlijk wel in je verhaal.
De een is straalbezope en vrolijk en een ander geeft een persoon die op de grond ligt een doodschop

Dan is degene die iemand een doodstrap geeft wel verantwoordelijk voor zijn daad
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 15 september 2021 @ 19:41:49 #294
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201373457
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:08 schreef macca728 het volgende:

[..]
Vluchten is een delict en kan gestraft worden.
vluchten is op zich niet strafbaar

anders zijn er heel veel mensen strafbaar
in de oorlog zijn heel veel mensen gevlucht, die zijn nooit gestraft ook de koningin niiet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201373505
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:34 schreef macca728 het volgende:

[..]
Jouw bijdragen zijn zinvol
Blijf je nog steeds bij je bewering dat vluchten een delict is?
pi_201373518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De een is straalbezope en vrolijk en een ander geeft een persoon die op de grond ligt een doodschop

Dan is degene die iemand een doodstrap geeft wel verantwoordelijk voor zijn daad
Ja.

Maar daar heb ik het niet over. Het ging erover of advocaten de dronken toestand van getuigen gebruiken als argument. En die kans is er best wel.
  woensdag 15 september 2021 @ 19:46:50 #297
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201373535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja.

Maar daar heb ik het niet over. Het ging erover of advocaten de dronken toestand van getuigen gebruiken als argument. En die kans is er best wel.
dronken zijn is geen argument

net als onder invloed van drugs zijn geen argument is om een verkeersongeluk te vergoeilijken , het maakt het incident allaen maar erger


dodoslag is doodslag
Je bedoelt waarschijnlijk ontoerekeningsvatbaar voor geestelijk gestoorden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201373603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dronken zijn is geen argument

net als onder invloed van drugs geen argument is

dodoslag is doodslag
Jij kletst ook maar net hoe het je uitkomt hè?

Getuigenverklaringen zijn eigenlijk per definitie behoorlijk onbetrouwbaar. De menselijke waarneming is nou eenmaal nogal beperkt. Hetgeen dat mensen denken gezien te hebben is lang niet altijd hetgeen dat er daadwerkelijk is gebeurd (ik neem aan dat je de 'monkey business illusion' kent?).

Getuigenverklaringen worden uiteraard nog veel onbetrouwbaarder op het moment dat die getuigen onder invloed van het een of ander waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 19:52:29 ]
  woensdag 15 september 2021 @ 19:57:20 #299
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201373691
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jij kletst ook maar net hoe het je uitkomt hè?

Getuigenverklaringen zijn eigenlijk per definitie behoorlijk onbetrouwbaar. De menselijke waarneming is nou eenmaal nogal beperkt. Hetgeen dat mensen denken gezien te hebben is lang niet altijd hetgeen dat er daadwerkelijk is gebeurd (ik neem aan dat je de 'monkey business illusion' kent?).

Getuigenverklaringen worden uiteraard nog veel onbetrouwbaarder op het moment dat die getuigen onder invloed van het een of ander waren.
Als ik getuige ben en ik zweer met mijn hand op de bijbel dat wat ik gezien heb echt waar gebeurt is , dan pleeg ik geen meineed ,maar dan is dat een getuigeverkaring onder ede

Als er nog een gertuige is die de persoon A ook heeft zien schoppen naar p[ersoon B dan staat ie nog sterker in een veroordeling
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201373712
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als ik getuige ben en ik zweer met mijn hand op de bijbel dat wat ik gezien heb echt waar gebeurt is , dan pleeg ik geen meineed ,maar dan is dat een getuigeverkaring onder ede
Ja. Dat wil nog niet zeggen dat het gebeurd is zoals jij beweert.

Zag jij meteen de gorilla?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')