abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 10:19:00 #201
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201381017
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat is alleen in een situatie waarin elk persoon die niet gaat ook potentieel een besmet persoon is.

Misschien gaan wel bijna alleen besmette personen naar de horeca?

Maar ik denk dat ze in de horeca wel blij zullen zijn dat alles weer veilig mag.
Nee, het is gewoon kansberekening.

Kans is gewoon kleiner dat zorg overbelast raakt als men vooral bijelkaar komt met gevaccineerden en niet besmette mensen.

Kan het alsnog overbelast raken? Vast wel ....

Dat veranderd alleen niks aan het feit dat het in ieder geval langzamer zal gaan.
pi_201381046
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:17 schreef Questular het volgende:

[..]
Vroeger had je de Jezus Leeft bus bij feesten staan waar ik naar toe ging. Dus het zou zo maar kunnen werken.

De bus is van Jezus redt.
Jezus leeft is de politieke partij.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 10:20:55 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201381048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is raar omdat je als minister verantwoordelijk bent voor de hele bevolking, niet alleen voor de bevolking die dezelfde keuze als jij gemaakt hebt. Door die groep mensen als minister zijnde verantwoordelijk te houden vergroot je die tweedeling juist.
Als minister ben je niet verantwoordelijk voor iedere individu, maar voor de bevolking als geheel en dat is wel precies wat hij doet.

Wetenschappers zeggen dat dit beter is voor de bevolking en hij volgt dat. Het is niet alsof hij dit zelf even uit zijn mouw weet te schudden.
pi_201381049
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is raar omdat je als minister verantwoordelijk bent voor de hele bevolking, niet alleen voor de bevolking die dezelfde keuze als jij gemaakt hebt. Door die groep mensen als minister zijnde verantwoordelijk te houden vergroot je die tweedeling juist.
Die tweedeling is het probleem, niet de minister die die tweedeling vergroot. De minister is ook verantwoordelijk voor een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 10:23:08 #205
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381070
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als minister ben je niet verantwoordelijk voor iedere individu, maar voor de bevolking als geheel en dat is wel precies wat hij doet.

Wetenschappers zeggen dat dit beter is voor de bevolking en hij volgt dat. Het is niet alsof hij dit zelf even uit zijn mouw weet te schudden.
Als minister zou het je sieren weg te blijven van dat soort kwalificaties in elk geval. Er wordt hier in dit topic regelmatig gezegd dat Wilders een populist is. Het soort opmerkingen dat de Jonge regelmatig maakt zijn opmerkingen die hij ook gemaakt zou kunnen hebben.

Wetenschappers zeggen niet dat hij de schuld moet geven aan een bepaalde groep mensen. Ze zeggen niet dat hij duidelijk moet uitspreken dat jij aan de coronapas vast zit omdat Henk op de hoek van de straat te beroerd is om een vaccinatie te halen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 10:23:39 #206
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381073
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Die tweedeling is het probleem, niet de minister die die tweedeling vergroot. De minister is ook verantwoordelijk voor een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad.
Goed, daar heb je gelijk in. De tweedeling is het probleem. De minister die de tweedeling vergroot is een probleem op zichzelf.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 10:24:15 #207
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201381076
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Die tweedeling is het probleem, niet de minister die die tweedeling vergroot. De minister is ook verantwoordelijk voor een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad.
De minister is verantwoordelijk voor de volksgezondheid. Dat hij vaccinatie als instrument kiest is zijn politieke keuze. Als het instrument niet werkt moet hij iets anders kiezen in plaats van gaan drammen.
Never explain, never apologize.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 10:24:22 #208
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201381077
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als minister zou het je sieren weg te blijven van dat soort kwalificaties in elk geval. Er wordt hier in dit topic regelmatig gezegd dat Wilders een populist is. Het soort opmerkingen dat de Jonge regelmatig maakt zijn opmerkingen die hij ook gemaakt zou kunnen hebben.

Wetenschappers zeggen niet dat hij de schuld moet geven aan een bepaalde groep mensen. Ze zeggen niet dat hij duidelijk moet uitspreken dat jij aan de coronapas vast zit omdat Henk op de hoek van de straat te beroerd is om een vaccinatie te halen.
Dat had inderdaad wel een beetje minder gekund. Ik vond het goed dat hij het een keer benoemde om eerlijk te zijn, maar dat had hij niet tig keer hoeven herhalen. Denk ook niet dat hij daarmee zijn doel gaat bereiken.
pi_201381079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe onze vaccinatiegraad er per 1 november voorstaat. Het zal nog wel wat gaan stijgen. Maar 95 procent halen geloof ik niet in.
Waarschijnlijk halen we dat niet nee.

Maar als je er met 90% niet gewoon bent zegmaar, hoe precies ben ik het dan persoonlijk schuld dat er al anderhalf jaar maatregelen zijn, terwijl het vaccin er niet eens zo lang is, en waarom moet ik mij dan maar openlijk laten schofferen door die gore lamlul met z'n clownsschoenen?

De schuld dat we met zo'n hoge vaccinatiegraad alsnog maatregelen nodig hebben ligt bij 2 dingen:

1. Het virus
2. Vaccins die niet voldoende werken.

Hugo kan mijn ballen likken. Na de 5de persoonlijke (en feitelijk onjuiste) aanval en belediging bij de afgelopen persco ben ik maar gestopt met tellen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 10:25:02 #210
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201381083
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:24 schreef Lurf het volgende:

[..]
De minister is verantwoordelijk voor de volksgezondheid. Dat hij vaccinatie als instrument kiest is zijn politieke keuze. Als het instrument niet werkt moet hij iets anders kiezen in plaats van gaan drammen.
Vaccinatie als instrument is GEEN politieke, maar een wetenschappelijk onderbouwde keuze.
pi_201381084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
Als je de werkgevers en de politiek deze vinger geeft, dan weet je dat je die de komende honderd jaar niet meer terug ziet. Je raakt eerder je hele hand kwijt, want dit "alleen voor deze pandemie" gaat gelden gelooft Hugo zelf nog niet eens.
Klopt, voor je het weet moet je je eerste dochter offeren. 'Voor de pandemie'.

Waar eindigt dit?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 16 september 2021 @ 10:25:38 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201381093
De aversie jegens De Jonge komt volgens mij vooral door de wijze waarop hij zich presenteert en profileert.

Er is toch veel minder kritiek op Rutte, terwijl die net zo hard verantwoordelijk is voor het beleid.
pi_201381095
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Vaccinatie als instrument is GEEN politieke, maar een wetenschappelijk onderbouwde keuze.
_O-

het wordt toch aardig gebruikt als politiek middel hoor

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2021 10:26:30 ]
  donderdag 16 september 2021 @ 10:26:50 #214
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201381105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Vaccinatie als instrument is GEEN politieke, maar een wetenschappelijk onderbouwde keuze.
Maar vaccinatieplicht is dan weer WEL een politieke keuze. En of je het nu plicht, dwang of drang noemt - als je als ongevaccineerde je beroep niet meer uit mag oefenen dan is er de facto sprake van een plicht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 september 2021 @ 10:26:54 #215
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201381109
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Vaccinatie als instrument is GEEN politieke, maar een wetenschappelijk onderbouwde keuze.
Een politieke keuze op basis van wetenschappelijke inzichten over de effectiviteit van vaccinaties. Maar alsnog heb je ook rekening te houden met ander maatschappelijke aspecten. Waaronder het recht op zelfbeschikking van je burgers.
Never explain, never apologize.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:27:04 #216
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201381114
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zelfs dat had ik nog kunnen verkroppen, als ze er eerlijk over waren. Ik ben helemaal geen tegenstander van vaccinaties, allesbehalve juist. Ik ben tegen de halfbakken manier waarop die vaccinaties er nu door gedrukt worden.

Als het op deze manier doorgaat kun je straks nergens meer komen zonder je te hebben laten vaccineren of elke 24 uur te laten testen, maar dan kan het kabinet nog zeggen: "Ja maar het is nog steeds vrijwillig hoor!"

Op het moment dat je werknemers verplicht iedere keer als ze naar hun werk moeten een negatieve test te halen of zich te laten vaccineren omdat ze anders geen salaris krijgen is het niet vrijwillig meer. Wees daar als kabinet dan gewoon eerlijk over en zeg: We introduceren een vaccinatieplicht, groetjes.
Het is natuurlijk ook een kwestie van tijd tot dat steeds meer teststraten worden opgedoekt en het testen niet meer gratis is. Alles om de “druk” om je toch maar te laten vaccineren meer en meer op te voeren.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:27:50 #217
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201381123
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
De aversie jegens De Jonge komt volgens mij vooral door de wijze waarop hij zich presenteert en profileert.
Dat speelt zeker ook mee denk ik (buiten z'n gedraai soms en rare beslissingen die ze met z'n allen maken)
Maar sommige uitspraken of andere dingen van hem, vind ik tenenkrommend. En alleen daarom kan je al een afkeer krijgen van iemand.
Heb zoiets ook met een collega, puur door hoe hij reageert en praat kan ik hem niet uitstaan. Omdat hij ook iets anders uitstraalt dan dat hij het wss bedoelt. Geen goede match :X
pi_201381124
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als minister zou het je sieren weg te blijven van dat soort kwalificaties in elk geval. Er wordt hier in dit topic regelmatig gezegd dat Wilders een populist is. Het soort opmerkingen dat de Jonge regelmatig maakt zijn opmerkingen die hij ook gemaakt zou kunnen hebben.

Wetenschappers zeggen niet dat hij de schuld moet geven aan een bepaalde groep mensen. Ze zeggen niet dat hij duidelijk moet uitspreken dat jij aan de coronapas vast zit omdat Henk op de hoek van de straat te beroerd is om een vaccinatie te halen.
De enige reden is idd dat we nu die coronapas hebben doordat er een deel van de bevolking weigerd om een vaccin te nemen. Eind juni/begin juli was het hier 1 groot feest en toen was er ook TVT. Toen was het allemaal prima voor de meesten. En nu is het een probleem? Ik snap het verschil niet.
pi_201381133
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:27 schreef aartstyle het volgende:

[..]
De enige reden is idd dat we nu die coronapas hebben doordat er een deel van de bevolking weigerd om een vaccin te nemen. Eind juni/begin juli was het hier 1 groot feest en toen was er ook TVT. Toen was het allemaal prima voor de meesten. En nu is het een probleem? Ik snap het verschil niet.
geloof jij dit echt?
  donderdag 16 september 2021 @ 10:29:26 #220
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201381145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
Je mag straks niet meer werken als je niet gevaccineerd bent, en een uitkering zal je ook wel niet krijgen want je bent verwijtbaar werkloos. En dan vinden mensen dit nog een goed idee ook.
Ja, maar de ongevaccineerde mensen zorgen ervoor dat we geen leuke dingen meer kunnen doen.

(het was lastig om dit met een neutraal gezicht te typen)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 16 september 2021 @ 10:29:36 #221
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201381147
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:27 schreef aartstyle het volgende:
De enige reden is idd dat we nu die coronapas hebben doordat er een deel van de bevolking weigerd om een vaccin te nemen.
Neen. De reden dat we die pas hebben, is omdat de regering besloten heeft dat die er komt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 september 2021 @ 10:29:46 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201381148
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:27 schreef aartstyle het volgende:

[..]
De enige reden is idd dat we nu die coronapas hebben doordat er een deel van de bevolking weigerd om een vaccin te nemen. Eind juni/begin juli was het hier 1 groot feest en toen was er ook TVT. Toen was het allemaal prima voor de meesten. En nu is het een probleem? Ik snap het verschil niet.
Ik heb wat moeite met waar TvT/checkapp nu voor gebruikt moet worden. Voor grootschalige evenementen en een nachtclub prima, maar dat je het straks moet laten zien als je naar het pannenkoekenrestaurant gaat vind ik zwaar overdreven. Daar zitten volgens mij ook totaal de problemen niet.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:30:32 #223
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201381159
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Dat speelt zeker ook mee denk ik (buiten z'n gedraai soms en rare beslissingen die ze met z'n allen maken)
Maar sommige uitspraken of andere dingen van hem, vind ik tenenkrommend. En alleen daarom kan je al een afkeer krijgen van iemand.
Heb zoiets ook met een collega, puur door hoe hij reageert en praat kan ik hem niet uitstaan. Omdat hij ook iets anders uitstraalt dan dat hij het wss bedoelt. Geen goede match :X
https://imgur.com/a/e3ON0ik
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201381166
quote:
14s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]
geloof jij dit echt?
Ja, als dadelijk genoeg mensen gevaccineerd zijn waardoor de besmettingen laag blijven en er geen problemen zijn in de ziekenhuizen dan gaat die corona pas eruit. Of men vraagt er niet meer om.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 10:30:58 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201381167
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:26 schreef Lurf het volgende:

[..]
Een politieke keuze op basis van wetenschappelijke inzichten over de effectiviteit van vaccinaties. Maar alsnog heb je ook rekening te houden met ander maatschappelijke aspecten. Waaronder het recht op zelfbeschikking van je burgers.
Daar ben ik het wel mee eens.
pi_201381170
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze kunnen inmiddels ook een code per post opgestuurd krijgen, lijkt mij een redelijk alternatief.
Stel je bent een oudere zonder mobiel en kan niet gevaccineerd worden.
Voordat je je testuitslag per post binnen hebt is de 24 uur al verstreken :P
pi_201381171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Neen. De reden dat we die pas hebben, is omdat de regering besloten heeft dat die er komt.
Ja duh, en waarom hebben ze dat besloten?
pi_201381173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb wat moeite met waar TvT/checkapp nu voor gebruikt moet worden. Voor grootschalige evenementen en een nachtclub prima, maar dat je het straks moet laten zien als je naar het pannenkoekenrestaurant gaat vind ik zwaar overdreven. Daar zitten volgens mij ook totaal de problemen niet.
Iedereen weet ook wel dat het probleem in de nachthoreca zit of de krappe kroegen waar men in elkaars nek staat te hijgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201381174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:30 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja, als dadelijk genoeg mensen gevaccineerd zijn waardoor de besmettingen laag blijven en er geen problemen zijn in de ziekenhuizen dan gaat die corona pas eruit. Of men vraagt er niet meer om.
sterkte de komende tijd dan _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2021 10:31:30 ]
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 10:31:54 #230
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381182
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:27 schreef aartstyle het volgende:

[..]
De enige reden is idd dat we nu die coronapas hebben doordat er een deel van de bevolking weigerd om een vaccin te nemen. Eind juni/begin juli was het hier 1 groot feest en toen was er ook TVT. Toen was het allemaal prima voor de meesten. En nu is het een probleem? Ik snap het verschil niet.
Eind juni/begin juli had ik het volledig begrepen. Ik had het niet fijn gevonden, maar had begrepen dat het epidemiologisch gezien het meest logisch was, omdat nog niet zoveel mensen gevaccineerd waren.

Op dit moment wordt het middel gebruikt om een relatief kleine groep alsnog zover te krijgen. Dat je je coronapas overal moet laten zien, dat je je telkens moet laten testen als je ergens heen wilt en niet gevaccineerd bent en dat je toch echt het gesprek moet voeren om anderen op andere gedachten te brengen (niet mijn woorden, die van de Jonge) wordt gedaan om een kleine groep mensen zover te krijgen.

Dus, de coronapas is een drukmiddel. Een manier om zoveel druk te leggen op ongevaccineerden dat ze alsnog overstag gaan. Dat hoort wat mij betreft echt niet thuis in een land als Nederland.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201381184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb wat moeite met waar TvT/checkapp nu voor gebruikt moet worden. Voor grootschalige evenementen en een nachtclub prima, maar dat je het straks moet laten zien als je naar het pannenkoekenrestaurant gaat vind ik zwaar overdreven. Daar zitten volgens mij ook totaal de problemen niet.
Daar heb je zeker gelijk in. Daar mag wat mij betreft best onderscheid in komen.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:32:02 #232
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201381185
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:27 schreef aartstyle het volgende:

[..]
De enige reden is idd dat we nu die coronapas hebben doordat er een deel van de bevolking weigerd om een vaccin te nemen. Eind juni/begin juli was het hier 1 groot feest en toen was er ook TVT. Toen was het allemaal prima voor de meesten. En nu is het een probleem? Ik snap het verschil niet.
De enige reden dat we een coronapas krijgen is, omdat het kabinet die in wil voeren. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om het niet voor te stellen. Blijf nu gewoon eens weg van het frame van Hugo. Dat is hetzelfde als de hele klas na laten blijven omdat één persoon rottigheid uitgehaald heeft. Of de ouder die zijn kind slaat met het argument dat het nu eenmaal nodig is als het kind niet luistert.
Never explain, never apologize.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:32:46 #233
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201381198
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:31 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja duh, en waarom hebben ze dat besloten?
Omdat ze dit de beste oplossing vinden. Maar het is geen logisch gevolg van een bepaald aantal ongevaccineerden, ook al doen Hugo, Jaap, Diederik, Ab en nogal wat anderen heel hard hun best om het wel zo uit te leggen.

Het blijft een politieke keuze. Je kunt ook een andere nemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201381201
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Volgens mij kunnen ze er wettelijk momenteel niets aan doen..
Misschien wat cynisch maar niet mogen in dit geval doet er natuurlijk niet meer toe.
Als je als medewerker dit tegenwerkt kun je opzoek naar een nieuwe baan.
  donderdag 16 september 2021 @ 10:33:37 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201381214
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Iedereen weet ook wel dat het probleem in de nachthoreca zit of de krappe kroegen waar men in elkaars nek staat te hijgen.
Ja klopt, maar ipv maatwerk gaan we voor de zoveelste keer 'one size fits all' toepassen. Ik vind dat gewoon onnodig en het zadelt een boel ondernemers weer op met extra controles, mankracht, waarschijnlijk ruzies aan de deur en in de tent en noem maar op. Dat vind ik gewoon jammer.
pi_201381216
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat ze dit de beste oplossing vinden. Maar het is geen logisch gevolg van een bepaald aantal ongevaccineerden, ook al doen Hugo, Jaap, Diederik, Ab en nogal wat anderen heel hard hun best om het wel zo uit te leggen.

Het blijft een politieke keuze. Je kunt ook een andere nemen.
Nou ben ik benieuwd naar welke keuze ze dan hadden moeten maken volgens jou?
  donderdag 16 september 2021 @ 10:34:11 #237
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201381222
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien wat cynisch maar niet mogen in dit geval doet er natuurlijk niet meer toe.
Als je als medewerker dit tegenwerkt kun je opzoek naar een nieuwe baan.
Gezien de waslijst aan vacatures in de horeca zou ik onmiddellijk ontslag nemen en een andere werkgever opzoeken. Ook als ik wél gevaccineerd was.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 september 2021 @ 10:34:17 #238
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201381223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:
Het blijft een politieke keuze. Je kunt ook een andere nemen.
Wat zou een andere keuze dan zijn?
pi_201381244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus, de coronapas is een drukmiddel. Een manier om zoveel druk te leggen op ongevaccineerden dat ze alsnog overstag gaan. Dat hoort wat mij betreft echt niet thuis in een land als Nederland.
Waarom niet? In Nederland worden al decennia pro-vaccinatiecampagnes gevoerd. Dat deze nu wat harder is, is gezien de situatie redelijk te begrijpen zou ik zeggen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 10:36:10 #240
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201381249
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja klopt, maar ipv maatwerk gaan we voor de zoveelste keer 'one size fits all' toepassen. Ik vind dat gewoon onnodig en het zadelt een boel ondernemers weer op met extra controles, mankracht, waarschijnlijk ruzies aan de deur en in de tent en noem maar op. Dat vind ik gewoon jammer.
Ik denk dat zij vinden dat dat weer een soort van tweedeling geeft en dat ze daarom voor zo'n one size fits all oplossing gaan.

Verder wel met je eens hoor. Dit kan genuanceerder gedaan worden.
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 10:37:04 #241
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201381265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Waarom niet? In Nederland worden al decennia pro-vaccinatiecampagnes gevoerd. Dat deze nu wat harder is, is gezien de situatie redelijk te begrijpen zou ik zeggen.
De vaccinatiecampagnes van het Rijksvaccinatieprogramma zijn wat mij betreft wel iets anders dan dit. Je zei net dat ik dingen groter maakte, maak je het nu niet te klein met "wat harder"?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 16 september 2021 @ 10:37:06 #242
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201381266
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon kansberekening.

Kans is gewoon kleiner dat zorg overbelast raakt als men vooral bijelkaar komt met gevaccineerden en niet besmette mensen.

Kan het alsnog overbelast raken? Vast wel ....

Dat veranderd alleen niks aan het feit dat het in ieder geval langzamer zal gaan.
Dus iedereen die de horeca nu gaat vermijden is dus in theorie een besmet persoon?

Er zal vast een logica achter zitten, maar met kansberekenen heeft het weinig te maken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201381268
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Waarom niet? In Nederland worden al decennia pro-vaccinatiecampagnes gevoerd. Dat deze nu wat harder is, is gezien de situatie redelijk te begrijpen zou ik zeggen.
'wat harder'
  donderdag 16 september 2021 @ 10:37:24 #244
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201381274
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:33 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Nou ben ik benieuwd naar welke keuze ze dan hadden moeten maken volgens jou?
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Wat zou een andere keuze dan zijn?
Je kunt ook open zonder deze controlefetish. Je kunt ook het lef hebben om een echte vaccinatieplicht in te voeren, in plaats van deze onzinnige verkooptactieken. Je kunt ook de druk op de zorg verminderen door ongevaccineerden minder coronazorg aan te bieden. Daar zitten uiteraard ook allemaal ongewenste gevolgen aan, maar laten we niet doen alsof dat bij deze optie niet zo is.

Er zijn andere opties mogelijk. Een optie die in alle aspecten fijn is bestaat niet, en dat beweer ik ook nergens. Maar dat dit de enige mogelijke uitkomst is als gevolg van een vaccinatiegraad <x%, en dus de 'schuld' van het te grote aantal ongevaccineerden is per definitie niet waar. Het is geen logisch gevolg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201381284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:36 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik denk dat zij vinden dat dat weer een soort van tweedeling geeft en dat ze daarom voor zo'n one size fits all oplossing gaan.
heb je het nou over de coronapas?
pi_201381290
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
De aversie jegens De Jonge komt volgens mij vooral door de wijze waarop hij zich presenteert en profileert.

Er is toch veel minder kritiek op Rutte, terwijl die net zo hard verantwoordelijk is voor het beleid.
Als ik Rutte in de persco zie krijg ik geen beloftes die niet waargemaakt worden, dubbelzinnige opmerkingen en argumentatie op basis van de stemming van de week.
Rutte houdt zich daar (bewust ga ik vanuit) verre van.
pi_201381312
quote:
10s.gif Op donderdag 16 september 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat late reactie, maar m'n ouders hebben een abonnement dus daar even een foto gemaakt:

[ afbeelding ]

1 keer zoenen = 1 ouder dood, red ouders en zoen niet!
Geil stuk hoor! :D

Wel fijn dat hij zich blijft inzetten om de besmettingsgraad onder al dan niet gevaccineerde gezonde twintigers laag te houden. Dat is wel echt waar het nu om gaat inderdaad.
pi_201381324
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Waarom niet? In Nederland worden al decennia pro-vaccinatiecampagnes gevoerd. Dat deze nu wat harder is, is gezien de situatie redelijk te begrijpen zou ik zeggen.
Eensch met Da_Sandman. En dat wil wat zeggen.

Natuurlijk wil de Nederlandse overheid die vaccinatiegraad zo hoog mogelijk hebben en iedereen zo veilig mogelijk houden. Er is geen plicht, maar je moet ook niet verwachten dat alle deuren open gaan voor je omdat je een andere keuze maakt. En zolang we niet aan een bepaalde graad zitten, is 't simpel: dan blijven we maatregelen houden. Hoe eerder die graad is bereikt, hoe eerder we meer van de die maatregelen af zijn. De illusie dat 'Covid wel zal verdwijnen' zijn we wel voorbij, zou ik zeggen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201381334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb wat moeite met waar TvT/checkapp nu voor gebruikt moet worden. Voor grootschalige evenementen en een nachtclub prima, maar dat je het straks moet laten zien als je naar het pannenkoekenrestaurant gaat vind ik zwaar overdreven. Daar zitten volgens mij ook totaal de problemen niet.
Voor mij persoonlijk is het ook de complicatie waar we de coronapas straks voor gaan gebruiken, plus de eenzijdige mogelijkheid van de overheid om de spelregels te veranderen.

Wat als je straks idd niet naar je werk kan omdat je nog geen 3e prik heb gezet?
Of we koppelen er een maandelijkse test aan om "een beter beeld te krijgen van de verspreiding".
pi_201381342
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
Je kunt ook open zonder deze controlefetish. Je kunt ook het lef hebben om een echte vaccinatieplicht in te voeren, in plaats van deze onzinnige verkooptactieken. Je kunt ook de druk op de zorg verminderen door ongevaccineerden minder coronazorg aan te bieden. Daar zitten uiteraard ook allemaal ongewenste gevolgen aan, maar laten we niet doen alsof dat bij deze optie niet zo is.

Er zijn andere opties mogelijk. Een optie die in alle aspecten fijn is bestaat niet, en dat beweer ik ook nergens. Maar dat dit de enige mogelijke uitkomst is als gevolg van een vaccinatiegraad <x%, en dus de 'schuld' van het te grote aantal ongevaccineerden is per definitie niet waar. Het is geen logisch gevolg.
Uiteindelijk zou die vaccinatieplicht nog het beste zijn ook. Dan zijn we qua openen van de maatschappij in de meest optimale situatie. Ik snap je argumentatie nu beter wat betreft de coronapas, maar nog steeds denk ik dat er geen betere keus is op dit moment. Vaccinatieplicht of minder zorg aan coronapatienten ligt nog veel verder van onze moraal af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')