Het wordt tijd dat dat hele schimmige lobbycircuit daar eens wordt ontmanteldquote:Op dinsdag 4 april 2023 16:41 schreef Hanca het volgende:
Inval bij de EVP: https://nos.nl/artikel/24(...)tse-corruptieaffaire
Op deze manier wordt de EU niet populairder.
Het bestrijden wel, worden geassocieerd met corruptie niet.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bij mij anders wel, corruptie en fraude bestrijden lijkt mij een uitstekende zaak.
En dan nog andere dingen: vragen uit het vragenuur moesten tot vandaag 4 weken van te voren worden ingeleverd.quote:Negen uur ‘s morgens op een doordeweekse dag in Straatsburg. Charles Michel loopt namens de regeringsleiders naar het spreekgestoelte. Het debat in het Europees Parlement begint. Michel heeft tien minuten spreektijd, een grote klok op de achtergrond tikt de seconden weg. Hij wordt niet eenmaal onderbroken. Dan Commissievoorzitter Ursula Von der Leyen. Ze wordt niet eenmaal onderbroken. Daarna de verschillende fracties. Ze worden... afijn, u raadt het al.
Dat is niet best idd. Overigens het van te voren inleveren van vragen ben ik nog niet zo op tegen.quote:Op woensdag 19 april 2023 21:42 schreef Hanca het volgende:
Een keer een artikel over de politiek in de EU: https://www.ad.nl/politie(...)-niets-van~a0311533/
Dit is de Europese Politiek op dit moment:
[..]
En dan nog andere dingen: vragen uit het vragenuur moesten tot vandaag 4 weken van te voren worden ingeleverd.
Geen enkel debat, geen vragen aan elkaar. En als er dan dus een compromis uit komt rollen weet niemand waar dat vandaan komt. En het is dus totaal oncontroleerbaar. Het EU parlement is het gelukt om de democratie in die zaal volledig om zeep te helpen.
Gelukkig is er nu dus een klein succes: interrumperen wordt nu echt toegestaan, met vervolgvragen. En de vragen uit het vragenuur hoeven 'maar' 4 dagen van te voren worden ingeleverd, komt er ook nog eens iets actueels langs. Dat maakt het Europees Parlement weer iets opener, ook voor de media.
Dat is toch niet zo vreemd... dat hele pakket gaat om een shitload aan geld, vooral in de vorm van kredieten en er wordt een keihard gevecht gevoerd door allerhande belanghebbenden om invloed uit te oefenen op de vergeefwijzes, auditregels, reporting en toewijs-procedures..quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:21 schreef Hanca het volgende:
Timmermans heeft een probleem:
https://www.ad.nl/buitenl(...)aan-regels~aa69a18c/
Na de commissie landbouw en de commissie visserij van het Europese Parlement, is nu ook de eerste regeringsleider tegen zijn Wet op natuurherstel.
Huh? Sinds wanneer is bewaking van de eigen grenzen EU-beleid?quote:Op zondag 18 juni 2023 21:41 schreef Hanca het volgende:
(...)
Dan hebben niet de verachtelijke mensenhandelaren dit bloed aan hun handen, maar een EU regering, EU beleid volgend.
Tja, als je het nieuws niet volgt...quote:Op maandag 19 juni 2023 07:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Huh? Sinds wanneer is bewaking van de eigen grenzen EU-beleid?
En waarom suggereer je alsof die kustwacht 'EU regels' gevolgd zou hebben?
Het was juist altijd een zéér expliciete keuze van de Lidstaten om géén overkoepelend grensbeleid aan te houden.
Voor de ene landen zou dat namelijk een behoorlijke ingreep op hun soereiniteit zijn als grensbewaking opeens een EU taak is en de EU lidstaten regels opleggen kan, voor de rijkere en noordelijke lidstaten zou dat vermoedelijk betekenen dat ze financieel stevig moesten bijdragen aan iets dat ver buiten hun landen uitgevoerd zou worden en dus initieel vooral een extra kostenpost is.
Dat is met het meest recente vluchtelingenmmigratieakkoord van 8 juni (https://www.parool.nl/ned(...)tengrenzen~b10ca283/) wel enigszins aangepast en de EU heeft daar eindelijk een centrale rol (vooral qua opvang aan de buitengrenzen en herverdeling van bepaalde vluchtelingen, maar niet de grensbwaking zelf) aangenomen, maar het is een beetje raar het (niet) optreden van de griekse kustwacht plots als 'uitvoeren van EU-regels' te presenteren.
Het is voooral ook een terrein waarin de EU vrijwel niks kan doen en de lidstaten hun eigen ding doen en weinig coordinatie of samenwerking is
wablief?quote:
ehm.... dat heeft dus helemaal niks met jouw letterlijk stelling te maken dat de ramp het gevolg was van "Een EU regering die EU beleid volgt"...quote:Griekenland is vooral met dat pushback begonnen omdat de andere EU lidstaten geen asielzoekers van ze over willen nemen, ondanks herhaaldelijk vragen. Dit weigeren de andere lidstaten, wijzend op EU beleid.
Omdat letterlijk elke kwaliteitskrant de afgelopen maand analyses heeft geplaatst over hoe het mis gaat in Griekenland, omdat de EU landen, de EU regels volgend, Griekenland niet willen helpen.quote:Op maandag 19 juni 2023 09:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wablief?
waarom begin je met dat soort opmerkingen?
Grensbewaking is geen EU beleid, dat zeg ik ook niet. Het laten verzuipen van een land waardoor die geen andere oplossing ziet dan pushbacks wel.quote:[..]
ehm.... dat heeft dus helemaal niks met jouw letterlijk stelling te maken dat de ramp het gevolg was van "Een EU regering die EU beleid volgt"...
Waarop ik je aansprak omdat dat feitelijk incorrect is.
natuurlijk kun je altijd wel bij lokale misstanden in europa de EU erbij aan de haren erbij slepen omdat alle regeringen doolgraag willen dat de EU hun lokale problemen oplost en andere lidstaten veelal helemaal geen zin hebben dat de EU zich snel gaat inmengen en ze daarvoor ook bepaalde soevereine rechten zouden afdragen (zoals het recht hun eigen grensbewaking zélf af te handelen) en dit mogelijk ook hoge kosten oplevert voor landen die zelf nu weinig kosten aan grensbewaking hebben.
maar nogmaals, lokale grensbewaking is nu helemaal geen "EU beleid" ... de EU _mag_ hier helemal zich niet inmengen (Frontex bv mag enkel óndersteuning' bieden en hooguit met toestemming van de lidstaat van wie een beaalde grens behoort).
Dat er een politieke roep is om bepaalde landen te ontlasten is zeker zo, maar eveneens is het een feit dat _nu_ grensbewaking zelf geen EU taak is, en daarover gewoon nog onderhandelingen bestaan... maar als de griekse kustwacht kennelijk enorm faald in het ingrijpen bij schepen die in hun kustwateren schijnbaar technische problemen hebben en uren daarna zinken zonder dat ze hulp kregen, is dit niks dat onder EU beleid tot nog toe valt
en waaruit haal je je beschuldiging die op mijn persoon gericht lijkt te zijn dat ik dat nieuws niet volgde?quote:Op maandag 19 juni 2023 09:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat letterlijk elke kwaliteitskrant de afgelopen maand analyses heeft geplaatst over hoe het mis gaat in Griekenland, omdat de EU landen, de EU regels volgend, Griekenland niet willen helpen.
je schreef letterlijk "Een EU regering die EU beleid volgt" ... dus ik neem je ontkenning nu met een snufje zout, dat staat er namelijk wel degelijk.quote:Grensbewaking is geen EU beleid, dat zeg ik ook niet. Het laten verzuipen van een land waardoor die geen andere oplossing ziet dan pushbacks wel.
Dus nog meer vluchtelingen/asielzoekers hier naartoe? Meer dan nu het geval is. Dat zeg je nu dus?quote:Op maandag 19 juni 2023 10:31 schreef Hanca het volgende:
Maar deEU landen moeten ook gewoon eens beginnen met het overnemen van de mensen die daar aankomen, dat roep ik al jaren.
Hij had het over EU landen, niet per se Nederland. Er zijn EU landen die vrijwel geen vluchtelingen opnemen, Nederland is er daar niet een van.quote:Op maandag 19 juni 2023 17:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus nog meer vluchtelingen/asielzoekers hier naartoe? Meer dan nu het geval is. Dat zeg je nu dus?
Hoe wil je dat gaan verkopen aan de onderlaag van de bevolking? Oprechte vraag.
Mijn vraag blijft staan.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij had het over EU landen, niet per se Nederland. Er zijn EU landen die vrijwel geen vluchtelingen opnemen, Nederland is er daar niet een van.
Notabene, die vluchtelingen zijn al in de EU maar de zwaarste lasten komen op conto van Griekenland, Italie en Spanje, niet Nederland, volgens mij.
En als het electoraat van die landen dat niet wil?quote:Op maandag 19 juni 2023 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij had het over EU landen, niet per se Nederland. Er zijn EU landen die vrijwel geen vluchtelingen opnemen, Nederland is er daar niet een van.
Notabene, die vluchtelingen zijn al in de EU maar de zwaarste lasten komen op conto van Griekenland, Italie en Spanje, niet Nederland, volgens mij.
Onder andere door veel minder arbeidsmigranten binnen te laten en te zorgen dat mensen die hierheen vluchten zo snel mogelijk kunnen werken. Er komen jaarlijks 400.000 arbeidsmigranten binnen en maar 40.000 vluchtelingen, dus per saldo komt er dan minder binnen.quote:Op maandag 19 juni 2023 17:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus nog meer vluchtelingen/asielzoekers hier naartoe? Meer dan nu het geval is. Dat zeg je nu dus?
Hoe wil je dat gaan verkopen aan de onderlaag van de bevolking? Oprechte vraag.
Als ik het goed begrijp is de startpost vrij sarcastisch...quote:Op maandag 19 juni 2023 18:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit soort topics zou zoveel serieuzer te nemen zijn als types als TS zich serieus zouden verdiepen in de werking en organisatie van de EU in plaats van blind idioten als Baudet, Van Houwelingen, Brexiteers en dergelijke na te blaten.
Dit gaat weer helemaal ner-gens over en is gewoon het zoveel gaziljoenste EU bash topic, met wat persoonlijke aanvallen op functionarissen als kersje er bovenop.
Totaal zinloos topic dus.
Dan moeten ze zich maar eens beraden of ze in de EU willen blijven, denk ik.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
En als het electoraat van die landen dat niet wil?
Of er moeten andere afspraken op EU niveau gemaakt worden.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moeten ze zich maar eens beraden of ze in de EU willen blijven, denk ik.
Misschien omdat hun de negatieve effecten door hun strot geduwt krijgen?quote:Op maandag 19 juni 2023 19:36 schreef Hanca het volgende:
Ik zou dus niet weten waarom je de Nederlandse onderlaag hier als slachtoffer zou moeten framen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |