abonnement Unibet Coolblue
pi_201353914
quote:
Bij de rechtbank in Maastricht heeft een tweede asielgezin bot gevangen na het weigeren van een woning. Ditmaal gaat het om een gezin uit Jemen met zeven kinderen. Ze vonden een huis met drie slaapkamers en een zolder in Weert te klein. Volgens de rechter mag het COA (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers) het gezin op straat zetten. Maandag werd een identieke zaak bekend rond een Iraaks asielgezin in Heerlen. Beide families verblijven in het azc in Heerlen.
bron

Uitspraak rechter eerste gezin.

Vordering tot ontruiming asielzoekers toegewezen.

Gedaagden hebben de door de gemeente aangeboden woning geweigerd omdat deze te klein zou zijn voor hun gezin, bestaande uit acht personen. De voorzieningenrechter acht de aangeboden woning voorshands passend. Door deze woning te weigeren is het recht op opvang in het AZC Heerlen is geëindigd. Daarmee staat eveneens voorshands vast dat zij zonder recht of titel in de opvanglocatie AZC Heerlen verblijven, hetgeen een onrechtmatige daad jegens het COA oplevert.


Het lijkt mij toch beter dan een verblijf in AZC, of niet dan? Met stapelbedden moet het toch te behappen zijn lijkt mij zo. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze wat beters verwachten nu ze hier zijn. Al is het wel zuur voor soortgelijke gezinnen die op de wachtlijst staan en dit moeten lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 14-09-2021 15:01:39 ]
pi_201353927
quote:
Het lijkt mij toch beter dan een verblijf in AZC, of niet dan?
Waar een wil is, is een weg. Je eerste stap naar een beter leven. Maar helaas.
  dinsdag 14 september 2021 @ 14:55:22 #3
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_201353932
:') Tering ondankbare honden
pi_201353950
Ik snap dat gezin wel. Die willen net zoals ons ook een villa met zwembad, tennisbaan en een heli landingsplaats
  dinsdag 14 september 2021 @ 14:56:38 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201353952
quote:
Ze zouden een regeling moeten invoeren dat woningen die door meer dan drie asielzoekers zijn afgewezen automatisch aan Nederlanders worden toegewezen. Dan maken die ook eens een kans!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201353981
quote:
Op 31 mei 2021 heeft een eerste gesprek plaatsgevonden over de woningweigering. Op het formulier "B10 Eerste gespreksverslag woningweigering", hebben belanghebbenden als reden opgegeven om de woning te weigeren:

Het is een groot gezin, er zijn te weinig en te kleine slaapkamers. Er is niet genoeg ruimte voor alle bedden. Hoe moet dit met school/studie van de kinderen? Er is maar 1 toilet voor 8 personen.
:D
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:00:36 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201354038
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:00 schreef RedFever007 het volgende:
15 Jemen Road
Jemen

Kenners weten! :7
Ik snap hem niet :?
pi_201354052
Dit gaat nooit meer goed komen. Als ik zie hoe weinig Nederlanders zich openlijk uitspreken dat we überhaupt niet aan asielzoekers moeten doen zal dit een blijvend etterend proces zijn.
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:03:27 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201354059
Graag of niet. Je moet maar durven zo ondankbaar te zijn. Zegt toch wel wat over hun onrealistische verwachtingen. (Nou ja, onrealistisch... We zijn soms echt knettergek hier)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201354078
Nou ja dat van 1 toilet is ook wel enorm achterlijk.

Niet echt anno 2021 waardig.
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:06:04 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201354096
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:58 schreef Mylene het volgende:
:D
Ik zou het ook niet chill vinden. 1 wc voor 8 personen. :o
Als ik in die situatie zou zitten, zou ik het waarschijnlijk wel accepteren denk ik. En daarna hard werken aan het verbteren van mijn situatie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201354225
Mooi.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201354254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja dat van 1 toilet is ook wel enorm achterlijk.

Niet echt anno 2021 waardig.
Ja, stel je voor dat je zelf verantwoordelijkheid voor je leven neemt en zelf een tweede toilet laat maken in de badkamer!!!!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_201354262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:00 schreef RedFever007 het volgende:
15 Jemen Road
Jemen

Kenners weten! :7
Oh. My. God.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_201354264
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:14 schreef verita het volgende:

[..]
Ja, stel je voor dat je zelf verantwoordelijkheid voor je leven neemt en zelf een tweede toilet laat maken in de badkamer!!!!
Ja of buiten net als in het land van herkomst.
pi_201354283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:14 schreef verita het volgende:

[..]
Ja, stel je voor dat je zelf verantwoordelijkheid voor je leven neemt en zelf een tweede toilet laat maken in de badkamer!!!!
Dat hoort gewoon in iedere woning te zitten.
En uh, dat is vaak ook niet zonder meer mogelijk in sociale huurwoningen met een badkamer van gemiddeld 2.5m2

En als dat wel kan, alleen met toestemming woningcorporatie.
pi_201354287
In Jemen is vast nog wel een tent beschikbaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201354303
Maar ze willen niet? Prima, opdonderen dan :W
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_201354320
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Ik zou het ook niet chill vinden. 1 wc voor 8 personen. :o
Als ik in die situatie zou zitten, zou ik het waarschijnlijk wel accepteren denk ik. En daarna hard werken aan het verbteren van mijn situatie.
En hoe gaan ze dat doen? Spreken de taal niet, nog geen werkervaring in Ned en dan op 1 salaris voldoende verdienen om particulier te huren?
In nog geen tien jaar.

En wat kregen ze aangeboden, 90m2? Als dat vier slaapkamers zijn is het netjes. Stel 4 kamers van 10 m2. 3 slaapkamers om 6 kids in stapelbedden te dumpen.
Dan is er ruimte voor 1 bureau in de woonkamer?

Lijkt me heel druk
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 15:18:49 #21
74056 crew  ToT
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:21:03 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201354386
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:
En hoe gaan ze dat doen? Spreken de taal niet, nog geen werkervaring in Ned en dan op 1 salaris voldoende verdienen om particulier te huren?
In nog geen tien jaar.
Dat ligt eraan. Sommige mensen kunnen dat zeker.
quote:
En wat kregen ze aangeboden, 90m2? Als dat vier slaapkamers zijn is het netjes. Stel 4 kamers van 10 m2. 3 slaapkamers om 6 kids in stapelbedden te dumpen.
Dan is er ruimte voor 1 bureau in de woonkamer?

Lijkt me heel druk
Geen idee wat ze aangeboden hebben gekregen en ik denk dat het overal druk zal zijn met 8 personen. :')

Ik heb 140m2 (oid.) en ik vind het al druk met z'n tweeen. :D

Maar een AZC is ook geen ideale situatie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201354390
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
En hoe gaan ze dat doen? Spreken de taal niet, nog geen werkervaring in Ned en dan op 1 salaris voldoende verdienen om particulier te huren?
In nog geen tien jaar.

En wat kregen ze aangeboden, 90m2? Als dat vier slaapkamers zijn is het netjes. Stel 4 kamers van 10 m2. 3 slaapkamers om 6 kids in stapelbedden te dumpen.
Dan is er ruimte voor 1 bureau in de woonkamer?

Lijkt me heel druk
Ik dacht dat men hier kwam om te ontvluchten aan oorlogssituaties en/of zeer erbarmelijke omstandigheden. Als dat écht zo is, ben je blij met alles wat je wordt aangeboden, en heb je niet het lef om ook nog eens associale eisen te stellen.
Silly me...
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 15:22:31 #24
74056 crew  ToT
pi_201354412
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:21 schreef verita het volgende:

[..]
Ik dacht dat men hier kwam om te ontvluchten aan oorlogssituaties en/of zeer erbarmelijke omstandigheden. Als dat écht zo is, ben je blij met alles wat je wordt aangeboden, en heb je niet het lef om ook nog eens associale eisen te stellen.
Silly me...
Ik vraag me ook af wat voor fucking riante luxe villa ze in eigen land hebben achtergelaten.
pi_201354494
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:21 schreef verita het volgende:

[..]
Ik dacht dat men hier kwam om te ontvluchten aan oorlogssituaties en/of zeer erbarmelijke omstandigheden. Als dat écht zo is, ben je blij met alles wat je wordt aangeboden, en heb je niet het lef om ook nog eens associale eisen te stellen.
Silly me...
Wij leven in een fantastisch land. Krijgen alle mogelijkheden, hebben alle vrijheid en als we ergens niet bang voor hoeven zijn is het gevaar want dat is er niet. Je moet een aantal jaar werken en kan met 67 met pensioen en minimaal een AOW ligg klaar. Honger hoef je hier nooit te hebben en je kinderen krijgen alle mogelijkheden.

En ondanks dat we alles hebben en we alles kunnen krijgen wat we willen. Zijn we toch zuur en vooral boos. Boos op de ander
pi_201354512
Dit heeft weinig te maken met ondankbaar zijn, maar meer met “van horen zeggen”. Waarschijnlijk is het een paar andere gezinnen wel gelukt waardoor ze het nu allemaal proberen en elkaar ophitsen.
Protège moi de mes désirs.
pi_201354529
en als het ze niet bevalt, gaan ze maar lekker terug
pi_201354546
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Wij leven in een fantastisch land. Krijgen alle mogelijkheden, hebben alle vrijheid en als we ergens niet bang voor hoeven zijn is het gevaar want dat is er niet. Je moet een aantal jaar werken en kan met 67 met pensioen en minimaal een AOW ligg klaar. Honger hoef je hier nooit te hebben en je kinderen krijgen alle mogelijkheden.

En ondanks dat we alles hebben en we alles kunnen krijgen wat we willen. Zijn we toch zuur en vooral boos. Boos op de ander
Heb je het nu over mij? Want ik voel me namelijk niet aangesproken. Iets met gegeven paard en in de bek kijken enzo. Gewoon kwestie van fatsoen. Ik ben niet zuur en niet boos, maar wel realist, (kennelijk iets waar jij veel moeite mee hebt), duizenden andere Nederlanders kunnen nergens terecht
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:30:08 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201354553
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Wij leven in een fantastisch land. Krijgen alle mogelijkheden, hebben alle vrijheid en als we ergens niet bang voor hoeven zijn is het gevaar want dat is er niet. Je moet een aantal jaar werken en kan met 67 met pensioen en minimaal een AOW ligg klaar. Honger hoef je hier nooit te hebben en je kinderen krijgen alle mogelijkheden.

En ondanks dat we alles hebben en we alles kunnen krijgen wat we willen. Zijn we toch zuur en vooral boos. Boos op de ander
Er zijn letterlijk honderdduizenden Nederlanders die al meer dan 10 jaar op een wachtlijst staan en die superblij zouden zijn met zo'n woning, feitelijk zonder er voor te hoeven werken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201354563
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:27 schreef arvensis het volgende:
Dit heeft weinig te maken met ondankbaar zijn, maar meer met “van horen zeggen”. Waarschijnlijk is het een paar andere gezinnen wel gelukt waardoor ze het nu allemaal proberen en elkaar ophitsen.
Dus ze proberen het omdat ze denken uiteindelijk wat in Zonnedael te krijgen. Ondankbaar zijn, heet dat ja.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_201354583
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Dat ligt eraan. Sommige mensen kunnen dat zeker.
[..]
Geen idee wat ze aangeboden hebben gekregen en ik denk dat het overal druk zal zijn met 8 personen. :')

Ik heb 140m2 (oid.) en ik vind het al druk met z'n tweeen. :D

Maar een AZC is ook geen ideale situatie.
Nederlanders stellen het krijgen van kinderen uit omdat ze geen fatsoenlijke woning kunnen krijgen.

Het mantra is dat "er een huis voor hen gevonden moet worden", terwijl dat vinden dan doorgaans bestaat uit het opeisen van een huis van een particuliere woningbouwvereniging of stichting dat ooit is gefinancierd om Nederlanders fatsoenlijk te huisvesten.

Waarom moeten die mensen eigenlijk niet gewoon daadwerkelijk naar een woning zoeken zoals alle Nederlanders?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201354585
Mijn neef woont bij zijn schoonmoeder met kind en vriendin omdat er bijna geen huizen zijn voor hun jonge gezin in Rotterdam en omgeving. Maar goed dat deze mensen opkomen voor hun rechten. Ik bedoel mijn neef werkt immers hard zodat niemand wat tekort komt in Nederland.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:34:38 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201354620
Ah ze willen zo'n dure villa in het Gooi hebben?
Gelijk hebben ze! Laat ze maar inwonen bij al die BN'ers die zo gecharmeerd van hun komst waren. Ruimte zat daar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201354628
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:22 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af wat voor fucking riante luxe villa ze in eigen land hebben achtergelaten.
Ik denk een groot stuk land.
Bouwkosten liggen er ook lager, hoeveel kost een stukje tentdoek nu?
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:36:34 #35
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201354647
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Nederlanders stellen het krijgen van kinderen uit omdat ze geen fatsoenlijke woning kunnen krijgen.

Het mantra is dat "er een huis voor hen gevonden moet worden", terwijl dat vinden dan doorgaans bestaat uit het opeisen van een huis van een particuliere woningbouwvereniging of stichting dat ooit is gefinancierd om Nederlanders fatsoenlijk te huisvesten.
Ik heb geen idee... ^O^
quote:
Waarom moeten die mensen eigenlijk niet gewoon daadwerkelijk naar een woning zoeken zoals alle Nederlanders?
'Die mensen' ...
Dat is onderdeel van onze wetgeving mijn beste... Een AZC is geen woning en huisvesting zit in het pakketje.

Achteraf lopen we ook te miepen als 'die kinderen' constant buiten hangen. (Moet je er vooral nu 8 in een klein hok stoppen.)
Of dat 'die kinderen' een studieachterstand hebben. (Moet je vooral nu 6 kinderen zonder ruimte om te studeren op elkaar plakken.)
Etc.

De andere kant snap ik ook. We gaan geen vila met zwembad presenteren.

Het is nog niet zo gemakkelijk allemaal, anders was het ook geen probleem geweest. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201354650
Ik snap ze wel...
7 kinderen plus paps en mams in zo'n huisje....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 15:36:45 #37
74056 crew  ToT
pi_201354654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik denk een groot stuk land.
Bouwkosten liggen er ook lager, hoeveel kost een stukje tentdoek nu?
Ach als je op "Yemen houses" googlet zie je wel grote gebouwen, maar de vraag is dan of zo'n heel gebouw van 1 gezin is, of alleen 1 verdieping, en of dat er nog meer familieleden bij in wonen enz.
pi_201354659
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
En hoe gaan ze dat doen? Spreken de taal niet, nog geen werkervaring in Ned en dan op 1 salaris voldoende verdienen om particulier te huren?
In nog geen tien jaar.

En wat kregen ze aangeboden, 90m2? Als dat vier slaapkamers zijn is het netjes. Stel 4 kamers van 10 m2. 3 slaapkamers om 6 kids in stapelbedden te dumpen.
Dan is er ruimte voor 1 bureau in de woonkamer?

Lijkt me heel druk
De meeste sociale huurwoningen met 3 slaapkamers en een zolder (vaak niets meer dan een vliering) zijn rond of ruim onder de 70m2.

Dus nee, dat valt vies tegen hoor.

Uit ervaring zijn die slaapkamers meestal zo’n 11, 7, 7 en 5 m2.

Zeer klein dus.
pi_201354660
In Apeldoorn passen woningen aan voor statushouders bestaande uit grote gezinnen.

Even opgezocht:

quote:
Zolderkamertjes
Enkel de huur verlagen is echter niet voldoende, meldt het college van burgemeester en wethouders aan de gemeenteraad. De huizen moeten nog wel geschikt worden gemaakt om acht tot tien mensen in onder te brengen. Daarvoor kan het bijvoorbeeld nodig zijn om een zolder te verdelen in meerdere ruimtes en om dakramen te plaatsen. De woningcorporaties vinden dat de gemeente moet meebetalen. Het college van B en W is het daar mee eens.

Net als andere gemeenten moet Apeldoorn bij de huisvesting van vluchtelingen voldoen aan een opgave die vanuit Den Haag is opgelegd. Als op deze manier grote gezinnen onder de pannen worden gebracht, helpt dat. Het helpt bovendien om de doorstroming vanuit de asielzoekerscentra te verbeteren. Nu komt het voor dat een paar leden van een gezin al in Apeldoorn wonen, maar de rest elders in het land ‘blijft hangen’ in een azc.
Huur omlaag en extra kamers op zolder; Apeldoorn heeft huizen nodig voor grote vluchtelingengezinnen
Vluchtelingen uit grote gezinnen kunnen in Apeldoorn binnenkort alsnog onder één dak wonen. Het gaat om gezinnen met acht tot zelfs zelfs tien mensen, waarvan de gezinsleden nu nog verspreid zijn over verschillende locaties. Om de gezinnen te kunnen herenigen worden grote huizen beschikbaar gesteld die nu nog worden verhuurd in de vrije sector.
pi_201354670
Aso rechter. Groot gezin in nood willen afschepen met een huis met slechts 3 slaapkamers en een zolder. Je gaat je kind toch niet op een zolder huisvesten 8)7
pi_201354708
Maar dit moet toch ook allemaal uit de koker komen van iemand die deze mensen bijstaat? Iemand moet ze toch hierin adviseren om naar de rechter te gaan? Te klagen etc.
pi_201354745
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:29 schreef verita het volgende:

[..]
Heb je het nu over mij? Want ik voel me namelijk niet aangesproken. Iets met gegeven paard en in de bek kijken enzo. Gewoon kwestie van fatsoen. Ik ben niet zuur en niet boos, maar wel realist, (kennelijk iets waar jij veel moeite mee hebt), duizenden andere Nederlanders kunnen nergens terecht
Het is niet zo'n best argument om te schermen met: maar hier ben je veilig

Zo kan je een statushouders alles laten doen, zelfs door brandende hoepels laten springen (niet letterlijk natuurlijk).
pi_201354779
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Het is niet zo'n best argument om te schermen met: maar hier ben je veilig

Zo kan je een statushouders alles laten doen, zelfs door brandende hoepels laten springen (niet letterlijk natuurlijk).
Je het de goede nick gekozen, en verder zwijg ik maar 8)7 8)7
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_201354796
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:37 schreef kaulopopo het volgende:
Aso rechter. Groot gezin in nood willen afschepen met een huis met slechts 3 slaapkamers en een zolder. Je gaat je kind toch niet op een zolder huisvesten 8)7
Op een zolder niet geïsoleerd met een wasmachine, droger en een ketel met boiler staat.

Daar zou ik ook geen kind laten slapen.
pi_201354824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er zijn letterlijk honderdduizenden Nederlanders die al meer dan 10 jaar op een wachtlijst staan en die superblij zouden zijn met zo'n woning, feitelijk zonder er voor te hoeven werken.
Venlo. 3 jaar wachttijd.
Kerkrade, 2 jaar wachttijd.
pi_201354833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:46 schreef verita het volgende:

[..]
Je het de goede nick gekozen, en verder zwijg ik maar 8)7 8)7
Ah smileys als argument. Slimme jongen ben je
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:53:54 #47
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201354883
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:47 schreef Mylene het volgende:

[..]
Op een zolder niet geïsoleerd met een wasmachine, droger en een ketel met boiler staat.

Daar zou ik ook geen kind laten slapen.
Ik wil de eerste migrant nog meemaken die vervolgens zegt; “Dan maar weer terug.”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201354895
Hoppa eruit met ze. Lekker ondankbaar en ook nog allemaal extra kosten. Fokken als de konijnen en dan zeiken als de gemeenschap er niet voor wil opdraaien.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201354937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:47 schreef Mylene het volgende:

[..]
Op een zolder niet geïsoleerd met een wasmachine, droger en een ketel met boiler staat.

Daar zou ik ook geen kind laten slapen.
Gaan die ouders er zelf liggen.
pi_201354947
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Ik heb geen idee... ^O^
[..]
'Die mensen' ...
Dat is onderdeel van onze wetgeving mijn beste... Een AZC is geen woning en huisvesting zit in het pakketje.

Achteraf lopen we ook te miepen als 'die kinderen' constant buiten hangen. (Moet je er vooral nu 8 in een klein hok stoppen.)
Of dat 'die kinderen' een studieachterstand hebben. (Moet je vooral nu 6 kinderen zonder ruimte om te studeren op elkaar plakken.)
Etc.

De andere kant snap ik ook. We gaan geen vila met zwembad presenteren.

Het is nog niet zo gemakkelijk allemaal, anders was het ook geen probleem geweest. ;)
Voor de meeste mensen met 6 kinderen geldt dat die niet allemaal een eigen kamer krijgen. Dat geldt zelfs voor menig gezin met 3 kinderen. Heel Afrika en half Azie mag dan meer kinderen maken waar ze het land, de huizen en de banen voor hebben, het blijft je eigen verantwoordelijkheid om je kinderen te huisvesten.

Ik zie de problematiek wel wat betreft integratie, maar de andere kant van die problematiek is dat ze meteen een pakketje zijn waar de overheid volledig verantwoordelijk voor is en van wie geen eigen initiatief en zelfredzaamheid mag worden verwacht. Er wordt zomaar even een sociale huurwoning voor ze onteigend zodat mensen die bijvoorbeeld wel voor hun werk of vanwege worteling in die regio moeten wonen het nakijken hebben. Op deze manier komen ze ook nooit tot een zelfstandig besluit om bijvoorbeeld iets in een krimpregio te zoeken.

Natuurlijk hebben ze hulp nodig, maar dit is geen helpen, dit is controle.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201354948
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik wil de eerste migrant nog meemaken die vervolgens zegt; “Dan maar weer terug.”
Natuurlijk doet niemand dat. Maar dat betekent toch niet dat een gezin met alles akkoord moet gaan?

Als alle statushouders recht hebben op een woning van 70 m2. Zou ik verwachten dat een gezin van 8 een ander woning kan krijgen dan een alleenstaande statushouder.

Toch geen gekke gedachten? En het lijkt er op dat ze op het Azc meer ruimte hadden.

Een woning weigeren vind ik ook wel ver gaan, het komt behoorlijk ondankbaar over

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 16:01:06 ]
pi_201355118
3 slaapkamers voor een gezin met 7 kinderen is ook wel te krap.

In andere gemeentes kregen grote gezinnen 2 rijtjeshuizen toegewezen, de gemeente verbouwde dit dan tot één woning. Misschien dat dat hier ook een oplossing is?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201355188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:15 schreef Galvez het volgende:
3 slaapkamers voor een gezin met 7 kinderen is ook wel te krap.

In andere gemeentes kregen grote gezinnen 2 rijtjeshuizen toegewezen, de gemeente verbouwde dit dan tot één woning. Misschien dat dat hier ook een oplossing is?
Twee huizen? Serieus?

Grote gezinnen zijn gewone huizen gewend, ook in Syrië en Jemen en Afghanistan. Gewoon meerdere kinderen per kamer. Eventueel de kleinste bij pa en ma op de kamer.
pi_201355215
Misschien moet de overheid duidelijk maken dat er in Nederland bijna geen woningen voor grote gezinnen zijn en dat asielzoekers die dat willen beter ergens anders bescherming kunnen zoeken.

Het nadeel is dat omdat dit gezin al statushouder is ze nergens anders terecht kunnen.
pi_201355217
Pa op de bank is ook een optie, weet je in ieder geval zeker dat er geen uitbreiding meer bijkomt.
pi_201355232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Twee huizen? Serieus?

Grote gezinnen zijn gewone huizen gewend, ook in Syrië en Jemen en Afghanistan. Gewoon meerdere kinderen per kamer. Eventueel de kleinste bij pa en ma op de kamer.
Vergis je niet dat de meeste vluchtelingen die hier belanden juist wat welgestelden waren dan gemiddeld en dus waarschijnlijk ook beter behuisd waren.

De armere vluchtelingen blijven meer in de regio/Turkije, die hebben geen geld om de mensensmokkelaars te betalen. Weet je wat on over toch kost, en hoe zich dat verhoudt tot gemiddeld loon daar?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201355243
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja dat van 1 toilet is ook wel enorm achterlijk.

Niet echt anno 2021 waardig.
Gewoon de wasbak gebruiken :D

En de douche :D
pi_201355251
Mooi zo. Te klein? Ruimte zat in de woestijn.
  Admin dinsdag 14 september 2021 @ 16:27:18 #59
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201355270
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:00 schreef RedFever007 het volgende:
15 Jemen Road
Jemen

Kenners weten! :7
^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 14 september 2021 @ 16:28:45 #60
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201355284
Dan kopen ze zelf maar een huis wat naar wens is.

En "vluchtelingen" uit Jemen wat godbetert hemelsbreed een kleine 5000 kilometer van Weert ligt. Donder toch eens op met deze waanzin.

[ Bericht 45% gewijzigd door Twiitch op 14-09-2021 16:34:52 ]
pi_201355286
Ik ben in best veel van dit soort huizen (waar statushouders ingezet zijn) geweest. Grootste kamer kan met moeite een smal 2-persoons bed. Andere kamers zijn vaak echt heel erg klein (5-6 m2) waar soms wel een stapel bed in kan, alleen krijg je het er niet in (rare bochtjes) tenzij je m'n doormidden zaagt en in een onmogelijke hoek weer in elkaar moet zetten. Dan heb je een woonkamer/keuken van 15-20 m2 en nergens maar dan ook nergens de mogelijkheid in huis om een kast neer te zetten (en nee, ook niet zo'n verrijdbaar rek)
Het zijn vaak oude (niet of slecht opgeknapte) arbeiderswoningen. Vaak met heel veel schimmelvorming (tot en met ooit eens paddenstoelen binnenshuis).
In de 2016 crisis zijn heel veel wbv van hun onverhuurbare woningen afgekomen (onverhuurbaar wegens smerig, wegens verboden voor kinderen onder de 3, wegens gaten tussen muren en kozijnen, wegens gaten in de vloer). Nederlandse ingeschrevenen mogen weigeren, statushouders niet.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201355300
Er zijn tal van BN'ers die een woningruil willen doen. Komt goed.
pi_201355302
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:24 schreef Galvez het volgende:

[..]
Vergis je niet dat de meeste vluchtelingen die hier belanden juist wat welgestelden waren dan gemiddeld en dus waarschijnlijk ook beter behuisd waren.

De armere vluchtelingen blijven meer in de regio/Turkije, die hebben geen geld om de mensensmokkelaars te betalen. Weet je wat on over toch kost, en hoe zich dat verhoudt tot gemiddeld loon daar?
Toch eigen keuze ? Je hoeft niet te vluchten naar Nederland. En waarom willen die welgestelden dan gratis geld komen vangen ?
  dinsdag 14 september 2021 @ 16:29:51 #64
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201355305
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben in best veel van dit soort huizen (waar statushouders ingezet zijn) geweest. Grootste kamer kan met moeite een smal 2-persoons bed. Andere kamers zijn vaak echt heel erg klein (5-6 m2) waar soms wel een stapel bed in kan, alleen krijg je het er niet in (rare bochtjes) tenzij je m'n doormidden zaagt en in een onmogelijke hoek weer in elkaar moet zetten. Dan heb je een woonkamer/keuken van 15-20 m2 en nergens maar dan ook nergens de mogelijkheid in huis om een kast neer te zetten (en nee, ook niet zo'n verrijdbaar rek)
Het zijn vaak oude (niet of slecht opgeknapte) arbeiderswoningen. Vaak met heel veel schimmelvorming (tot en met ooit eens paddenstoelen binnenshuis).
In de 2016 crisis zijn heel veel wbv van hun onverhuurbare woningen afgekomen (onverhuurbaar wegens smerig, wegens verboden voor kinderen onder de 3, wegens gaten tussen muren en kozijnen, wegens gaten in de vloer). Nederlandse ingeschrevenen mogen weigeren, statushouders niet.
De huizen in Jemen zijn inderdaad stukken beter van kwaliteit! Ik snap niet dat Nederlandse woningzoekers daar niet gaan wonen!

:')
  dinsdag 14 september 2021 @ 16:30:01 #65
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201355307
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:29 schreef Nober het volgende:
Er zijn tal van BN'ers die een woningruil willen doen. Komt goed.
@JesseKlaver
pi_201355317
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:24 schreef Galvez het volgende:

[..]
Vergis je niet dat de meeste vluchtelingen die hier belanden juist wat welgestelden waren dan gemiddeld en dus waarschijnlijk ook beter behuisd waren.

De armere vluchtelingen blijven meer in de regio/Turkije, die hebben geen geld om de mensensmokkelaars te betalen. Weet je wat on over toch kost, en hoe zich dat verhoudt tot gemiddeld loon daar?
Als ze welgesteld zijn staat t vrij om iets te kopen naar hun zin. Particulier huren mag ook.
  dinsdag 14 september 2021 @ 16:32:45 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201355341
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja dat van 1 toilet is ook wel enorm achterlijk.

Niet echt anno 2021 waardig.
Dat is toch helemaal geen issue. Als iedereen gewoon even een beetje doorkakt, zoveel tijd breng je niet op de wc door.

3 slaapkamers met 8 man lijkt me een stuk lastiger, zeker met pubers, studies, etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201355380
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben in best veel van dit soort huizen (waar statushouders ingezet zijn) geweest. Grootste kamer kan met moeite een smal 2-persoons bed. Andere kamers zijn vaak echt heel erg klein (5-6 m2) waar soms wel een stapel bed in kan, alleen krijg je het er niet in (rare bochtjes) tenzij je m'n doormidden zaagt en in een onmogelijke hoek weer in elkaar moet zetten. Dan heb je een woonkamer/keuken van 15-20 m2 en nergens maar dan ook nergens de mogelijkheid in huis om een kast neer te zetten (en nee, ook niet zo'n verrijdbaar rek)
Het zijn vaak oude (niet of slecht opgeknapte) arbeiderswoningen. Vaak met heel veel schimmelvorming (tot en met ooit eens paddenstoelen binnenshuis).
In de 2016 crisis zijn heel veel wbv van hun onverhuurbare woningen afgekomen (onverhuurbaar wegens smerig, wegens verboden voor kinderen onder de 3, wegens gaten tussen muren en kozijnen, wegens gaten in de vloer). Nederlandse ingeschrevenen mogen weigeren, statushouders niet.
_O- onbewoonbaar voor Nederlanders maar niet voor statushouders. :D Als dit waar is hebben die statushouders wel een punt.
pi_201355382
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:24 schreef Galvez het volgende:

[..]
Vergis je niet dat de meeste vluchtelingen die hier belanden juist wat welgestelden waren dan gemiddeld en dus waarschijnlijk ook beter behuisd waren.

De armere vluchtelingen blijven meer in de regio/Turkije, die hebben geen geld om de mensensmokkelaars te betalen. Weet je wat on over toch kost, en hoe zich dat verhoudt tot gemiddeld loon daar?
Dus rijken daar verdienen hier een groter huis omdat ze daar rijk waren?
:?
pi_201355385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben in best veel van dit soort huizen (waar statushouders ingezet zijn) geweest. Grootste kamer kan met moeite een smal 2-persoons bed. Andere kamers zijn vaak echt heel erg klein (5-6 m2) waar soms wel een stapel bed in kan, alleen krijg je het er niet in (rare bochtjes) tenzij je m'n doormidden zaagt en in een onmogelijke hoek weer in elkaar moet zetten. Dan heb je een woonkamer/keuken van 15-20 m2 en nergens maar dan ook nergens de mogelijkheid in huis om een kast neer te zetten (en nee, ook niet zo'n verrijdbaar rek)
Het zijn vaak oude (niet of slecht opgeknapte) arbeiderswoningen. Vaak met heel veel schimmelvorming (tot en met ooit eens paddenstoelen binnenshuis).
In de 2016 crisis zijn heel veel wbv van hun onverhuurbare woningen afgekomen (onverhuurbaar wegens smerig, wegens verboden voor kinderen onder de 3, wegens gaten tussen muren en kozijnen, wegens gaten in de vloer). Nederlandse ingeschrevenen mogen weigeren, statushouders niet.
Ze mogen best weigeren hoor. Alleen vervalt dan het recht op opvang, omdat dat nou eenmaal voor statushouders eindigt op het moment dat de gemeente ze woonruimte aanbiedt.
Tja, en je mag het te klein vinden als statushouder, maar de rechter oordeelde toch anders en daar heb je het mee te doen:

quote:
Gedaagden hebben de door de gemeente aangeboden woning geweigerd omdat deze te klein zou zijn voor hun gezin, bestaande uit acht personen. De voorzieningenrechter acht de aangeboden woning voorshands passend. Door deze woning te weigeren is het recht op opvang in het AZC Heerlen is geëindigd. Daarmee staat eveneens voorshands vast dat zij zonder recht of titel in de opvanglocatie AZC Heerlen verblijven, hetgeen een onrechtmatige daad jegens het COA oplevert.
Het zal allemaal niet makkelijk zijn, maar het is ook niet aan de overheid om voor iedereen maar riante woonvoorzieningen te regelen. Denk niet dat mijn grootouders het vroeger met dertien kinderen heel ruim hadden thuis.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201355386
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:29 schreef macca728 het volgende:[/
[quote]1s.gif [b]Op dinsdag 14 september 2021 16:30 schreef Elbosia het volgende:


[..]
Als ze welgesteld zijn staat t vrij om iets te kopen naar hun zin. Particulier huren mag ook.
Landelijke beleidsmakers moeten hier gewoon op anticiperen.
Gezinnen van vluchtelingen zijn nou eenmaal wat groter dan dat van de gemiddelde Nederlander.

Zoals de gemeente in Overijssel dat deed is wel goed. 2 rijtjeshuizen naast elkaar beschikbaar stellen, en dan verbouwen tot één woning.

In Zeeland pakken ze het schandalig aan! Daar scheiden ze een gezin met 11 kinderen.
Ze stellen wel 2 volwaardige huizen beschikbaar maar los van elkaar. Deze willekeur tussen gemeente zou niet moeten kunnen wat mij betreft.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201355395
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is toch helemaal geen issue. Als iedereen gewoon even een beetje doorkakt, zoveel tijd breng je niet op de wc door.

3 slaapkamers met 8 man lijkt me een stuk lastiger, zeker met pubers, studies, etc.
Wat was vroeger toch niet anders?

Bouwen ze een blokhut in de tuin als studeerkamer.
pi_201355441
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:36 schreef Galvez het volgende:

[..]
Landelijke beleidsmakers moeten hier gewoon op anticiperen.
Gezinnen van vluchtelingen zijn nou eenmaal wat groter dan dat van de gemiddelde Nederlander.

Zoals de gemeente in Overijssel dat deed is wel goed. 2 rijtjeshuizen naast elkaar beschikbaar stellen, en dan verbouwen tot één woning.

In Zeeland pakken ze het schandalig aan! Daar scheiden ze een gezin met 11 kinderen.
Ze stellen wel 2 volwaardige huizen beschikbaar maar los van elkaar. Deze willekeur tussen gemeente zou niet moeten kunnen wat mij betreft.
Nee. Pure onzin 2 woningen om bouwen naar 1. Minder aanbod.
Als ze dat willen kopen ze er maar 2. En anders hebben ze ruimte zat in een woestijn in de regio.
pi_201355465
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dus rijken daar verdienen hier een groter huis omdat ze daar rijk waren?
:?
Maar wel op jouw en mijn kosten.
Rijk is blijkbaar relatief
pi_201355468
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:40 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Nee. Pure onzin 2 woningen om bouwen naar 1. Minder aanbod.
Als ze dat willen kopen ze er maar 2. En anders hebben ze ruimte zat in een woestijn in de regio.
Die vluchtelingen hebben alles achter moeten laten, die hebben geen geld voor 2 woningen, denk eens na.

En wat vind jij van die gemeente in Zeeland die een gezin verspreid over 2 woningen? Vind je dat niet harteloos?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201355479
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:36 schreef Galvez het volgende:

[..]
Landelijke beleidsmakers moeten hier gewoon op anticiperen.
Gezinnen van vluchtelingen zijn nou eenmaal wat groter dan dat van de gemiddelde Nederlander.

Zoals de gemeente in Overijssel dat deed is wel goed. 2 rijtjeshuizen naast elkaar beschikbaar stellen, en dan verbouwen tot één woning.

In Zeeland pakken ze het schandalig aan! Daar scheiden ze een gezin met 11 kinderen.
Ze stellen wel 2 volwaardige huizen beschikbaar maar los van elkaar. Deze willekeur tussen gemeente zou niet moeten kunnen wat mij betreft.
Elf kinderen, dan kun je leven van de kinderbijslag.
pi_201355485
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:41 schreef Galvez het volgende:

[..]
Die vluchtelingen hebben alles achter moeten laten, die hebben geen geld voor 2 woningen, denk eens na.

En wat vind jij van die gemeente in Zeeland die een gezin verspreid over 2 woningen? Vind je dat niet harteloos?
En mogen blij zijn veilig te zijn. Denk eens na: bommen koppen met 8 kamers of velig maar 1 wc
pi_201355494
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Elf kinderen, dan kun je leven van de kinderbijslag.
Maar je zit dan met je gezin verspreid over 2 huizen, dat kan toch niet?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201355499
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:35 schreef 110 het volgende:

[..]
_O- onbewoonbaar voor Nederlanders maar niet voor statushouders. :D Als dit waar is hebben die statushouders wel een punt.
Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Er zijn ook mensen in prima huizen gekomen. Maar één van de meest erge gevallen was een gezin dat een huis met een prima tuin kreeg in een klein plaatsje in de achterhoek. De keuken (gezin met 4 kinderen) bestond uit een aanrecht van spoelbak en rechts een stuk blad van 60 cm. Links moest de koelkast met kookplaat. 1 stap naar achteren en je zat tegen de muur aan. Maar dat was niet het ergste. Er had een hele oude meneer (soort kluizenaar) gewoond. Meubilair en vloerbedekking was achtergebleven. Het hele huis zat onder de vlooien. Van boven tot onder vlooien :r Gemeente/wbv hebben er niets aan gedaan. De buren hebben geholpen om spullen te kopen en om van het vlooien meubilair af te komen.
Ander geval. Appartement met een hele lage balkonafscherming. Op de huurovereenkomst stond dat er niet gewoond mocht worden door kinderen onder de 4. Er kwam een gezin met 1 van 2 en 1 van 3. (heb het nog niet over de 3 flessen chloor nodig om de wc schoon te maken)
We have far more in common than that which devides us..
pi_201355501
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:43 schreef Galvez het volgende:

[..]
Maar je zit dan met je gezin verspreid over 2 huizen, dat kan toch niet?
4 tenten mag ook.
pi_201355507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:43 schreef Elbosia het volgende:

[..]
En mogen blij zijn veilig te zijn. Denk eens na: bommen koppen met 8 kamers of velig maar 1 wc
We hebben het hier niet over noodopvang. Dit zijn statushouders!
Begrijp je het verschil, of moet ik je dat uitleggen?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201355523
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:44 schreef Galvez het volgende:

[..]
We hebben het hier niet over noodopvang. Dit zijn statushouders!
Begrijp je het verschil, of moet ik je dat uitleggen?
Ik zou maar ophouden. Dezen willen het niet begrijpen
We have far more in common than that which devides us..
pi_201355527
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Er zijn ook mensen in prima huizen gekomen. Maar één van de meest erge gevallen was een gezin dat een huis met een prima tuin kreeg in een klein plaatsje in de achterhoek. De keuken (gezin met 4 kinderen) bestond uit een aanrecht van spoelbak en rechts een stuk blad van 60 cm. Links moest de koelkast met kookplaat. 1 stap naar achteren en je zat tegen de muur aan. Maar dat was niet het ergste. Er had een hele oude meneer (soort kluizenaar) gewoond. Meubilair en vloerbedekking was achtergebleven. Het hele huis zat onder de vlooien. Van boven tot onder vlooien :r Gemeente/wbv hebben er niets aan gedaan. De buren hebben geholpen om spullen te kopen en om van het vlooien meubilair af te komen.
Ander geval. Appartement met een hele lage balkonafscherming. Op de huurovereenkomst stond dat er niet gewoond mocht worden door kinderen onder de 4. Er kwam een gezin met 1 van 2 en 1 van 3. (heb het nog niet over de 3 flessen chloor nodig om de wc schoon te maken)
Vier gaten in de muur balken erop en even die balustrade verhogen. Man man man.
pi_201355532
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:44 schreef Galvez het volgende:

[..]
We hebben het hier niet over noodopvang. Dit zijn statushouders!
Begrijp je het verschil, of moet ik je dat uitleggen?
Ga je gang. En leg ook meteen uit wat t verschil is met henk en anja die een woning willen en er recht op hebben. En er jaren voor op een lijst hebben mogen staan.
pi_201355539
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:44 schreef Galvez het volgende:

[..]
We hebben het hier niet over noodopvang. Dit zijn statushouders!
Begrijp je het verschil, of moet ik je dat uitleggen?
Het verschil is inderdaad dat statushouders na het weigeren van woonruimte geen recht op opvang meer hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 september 2021 @ 16:47:29 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201355544
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Er zijn ook mensen in prima huizen gekomen. Maar één van de meest erge gevallen was een gezin dat een huis met een prima tuin kreeg in een klein plaatsje in de achterhoek. De keuken (gezin met 4 kinderen) bestond uit een aanrecht van spoelbak en rechts een stuk blad van 60 cm. Links moest de koelkast met kookplaat. 1 stap naar achteren en je zat tegen de muur aan. Maar dat was niet het ergste. Er had een hele oude meneer (soort kluizenaar) gewoond. Meubilair en vloerbedekking was achtergebleven. Het hele huis zat onder de vlooien. Van boven tot onder vlooien :r Gemeente/wbv hebben er niets aan gedaan. De buren hebben geholpen om spullen te kopen en om van het vlooien meubilair af te komen.
Ander geval. Appartement met een hele lage balkonafscherming. Op de huurovereenkomst stond dat er niet gewoond mocht worden door kinderen onder de 4. Er kwam een gezin met 1 van 2 en 1 van 3. (heb het nog niet over de 3 flessen chloor nodig om de wc schoon te maken)
Tja, de woningmarkt staat in brand. Dat heeft dus ook zijn invloed op iedereen die hier maar binnen komt wandelen en dan wegens een achterhaald verdrag ergens uit de vorige eeuw helaas ook een huis moet krijgen. Misschien was het binnen die 5000 kilometer tussen Jemen en Nederland wel ergens beter voor ze geregeld?

Ik denk overigens dat het binnenkort containerparken voor ze gaat worden want het tekort loopt alleen maar op en ze kunnen moeilijk mensen uit gaan zetten om asielshoppers te huisvesten. Dus ze moeten niet janken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 14-09-2021 17:01:18 ]
pi_201355560
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:44 schreef Galvez het volgende:

[..]
We hebben het hier niet over noodopvang. Dit zijn statushouders!
Begrijp je het verschil, of moet ik je dat uitleggen?
We komen net uit het topic over het woningtekort in Nederland, wat verwacht jij nu?
Dat we hier komen juichen om een oplossing om dan maar twee huizen aan grote gezinnen te geven?

Gewoon met zijn tweeën/drieën op een slaapkamer, en die zolder verbouwen. Studeren doen ze met die speciale koptelefoons, lekker rustig dus.
pi_201355582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:43 schreef Galvez het volgende:

[..]
Maar je zit dan met je gezin verspreid over 2 huizen, dat kan toch niet?
Ik ken mensen die bij hun ouders wonen met hun kinderen, twee gezinnen in een woning. Door het woningtekort.

Serieus ben jij zo wereldvreemd?
pi_201355618
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:46 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Ga je gang. En leg ook meteen uit wat t verschil is met henk en anja die een woning willen en er recht op hebben. En er jaren voor op een lijst hebben mogen staan.
De statushouder wordt het AZC uitgeschopt. Dus die komt letterlijk op straat.
Henk en Anja zijn op dit moment ook dakloos?
pi_201355620
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:48 schreef ootjekatootje het volgende:

Gewoon met zijn tweeën/drieën op een slaapkamer, en die zolder verbouwen. Studeren doen ze met die speciale koptelefoons, lekker rustig dus.
Je begrijpt dat je die kinderen die opgroeien in zo’n gezin gelijk op 3-0 achterstand zet qua integratie/studie mogelijkheden, door ze in dergelijke omstandigheden op te laten groeien?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201355648
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De statushouder wordt het AZC uitgeschopt. Dus die komt letterlijk op straat.
Henk en Anja zijn op dit moment ook dakloos?
Ja, Henk zit op de camping en Anja woont met de kinderen bij haar ouders.
pi_201355649
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik ken mensen die bij hun ouders wonen met hun kinderen, twee gezinnen in een woning. Door het woningtekort.

Serieus ben jij zo wereldvreemd?
Dus ze wonen beide al hun leven bij hun ouders, er wordt een kind geboren en ondanks opleiding en werk kunnen ze al jaren helemaal niks vinden?
pi_201355659
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:55 schreef damsco het volgende:
:') Tering ondankbare honden
Zeg dat wel
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201355673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, Henk zit op de camping en Anja woont met de kinderen bij haar ouders.
Er is sinds de oorlog een woningtekort. Dat betekent niet dat al die mensen dakloos zijn.
pi_201355678
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:53 schreef Galvez het volgende:

[..]
Je begrijpt dat je die kinderen die opgroeien in zo’n gezin gelijk op 3-0 achterstand zet qua integratie/studie mogelijkheden, door ze in dergelijke omstandigheden op te laten groeien?
Waar zit die achterstand dan in? Groot gezin? Normaal huis?

Wat bedoel je precies?
pi_201355689
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Er is sinds de oorlog een woningtekort. Dat betekent niet dat al die mensen dakloos zijn.
Onder welke steen leef jij?
pi_201355696
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Waar zit die achterstand dan in? Groot gezin? Normaal huis?

Wat bedoel je precies?
Als je geen eigen slaapkamer hebt om je in terug te trekken is dat niet goed voor je ontwikkeling. Maakt studeren er ook niet makkelijker op. Veel van dit soort jongeren zullen dan liever op straat gaan rondhangen met hun vrienden, met de gevolgen van dien.

Bijlmer in het klein zeg maar.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201355700
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dus ze wonen beide al hun leven bij hun ouders, er wordt een kind geboren en ondanks opleiding en werk kunnen ze al jaren helemaal niks vinden?
Yup, of dacht jij dat iedereen ¤50000,- bruto verdient?
pi_201355709
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De statushouder wordt het AZC uitgeschopt. Dus die komt letterlijk op straat.
Henk en Anja zijn op dit moment ook dakloos?
Henk en anja als ze gescheiden zijn hebben dan idd ook 1 persoon op straat.
pi_201355730
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dus ze wonen beide al hun leven bij hun ouders, er wordt een kind geboren en ondanks opleiding en werk kunnen ze al jaren helemaal niks vinden?
Ja. Dat is idd de enige mogelijkheid
pi_201355738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Onder welke steen leef jij?
Ok ok al die mensen zijn dakloos. Al 76 jaar
Sorry

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 17:02:04 ]
pi_201355748
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De statushouder wordt het AZC uitgeschopt. Dus die komt letterlijk op straat.
Henk en Anja zijn op dit moment ook dakloos?
De situatie waarbij je statushouders op straat zet is geen wenselijke, maar de rechter oordeelt (in het eerste geval, van de tweede kan ik zo geen uitspraak vinden) dat een woning geweigerd mag worden indien deze niet passend is, maar dat daar geen overtuigend argument voor wordt aangedragen:

quote:
De vraag of de aangeboden woning passend is, staat ter beoordeling aan het COA. Daarbij hanteert het COA objectieve plaatsingscriteria. In het kader van de objectieve plaatsingscriteria is ruimte om (medische) omstandigheden aan de orde te stellen. Daarbuiten spelen subjectieve woonwensen geen rol.

Het COA laat de beoordeling van de passendheid van de woning weliswaar (voor het overige) over aan de betreffende gemeente, maar dat betekent niet dat elke woning die door de gemeente wordt aangeboden en die voldoet aan de plaatsingscriteria van het COA als passend kan worden aangemerkt. Indien er een woning door een te groot aantal personen wordt bewoond, waardoor er veiligheids- en/of gezondheidsrisico’s of mensonwaardige leefomstandigheden ontstaan, is deze niet passend. Het COA is dan gehouden een weigering om deze woning te accepteren, te honoreren. Van het COA kan daarom verwacht worden dat zij dit, als daartoe aanleiding bestaat, verifieert.

Gedaagden hebben geen overtuigende argumenten aangevoerd die de voorzieningenrechter tot het oordeel doen leiden dat de door de gemeente Heerlen aangeboden- door het COA ter zitting omschreven - woning niet passend is voor een gezin bestaande uit acht personen. Dat sprake is van overbewoning is niet onderbouwd en ook niet gebleken.
Bovendien is het gezin d.m.v. een tolk te kennen gegeven wat de consequenties zijn van het weigeren van een aanbod:

quote:
Op 10 maart 2021 heeft het COA, met bijstand van een tolk, een gesprek gehad met gedaagden over de procedure voor het zoeken van huisvesting en over de mogelijke consequenties van een weigering om daaraan mee te werken. Gedaagden hebben het

Formulier “B06 Huisvesting vergunninghouders” ondertekend.

Op het formulier is met de hand vermeld dat gedaagden het liefst in de gemeente Heerlen willen worden geplaatst.
Nou kan het best zijn dat het overdreven procedureel is en de boel niet duidelijk was voor deze mensen, maar er moet ook wel ergens een grens getrokken worden natuurlijk, want de opvang door het COA kan ook niet eeuwig duren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201355758
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Vier gaten in de muur balken erop en even die balustrade verhogen. Man man man.
Verboden. Er mocht niets aan gedaan worden. Gemeente keurde het af. Maar familie moest er toch in.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201355766
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:59 schreef Galvez het volgende:

[..]
Als je geen eigen slaapkamer hebt om je in terug te trekken is dat niet goed voor je ontwikkeling. Maakt studeren er ook niet makkelijker op. Veel van dit soort jongeren zullen dan liever op straat gaan rondhangen met hun vrienden, met de gevolgen van dien.

Bijlmer in het klein zeg maar.
_O- , ik heb jarenlang met vier kinderen en mijn man in een appartement gewoond. Kinderen sliepen samen op een kamer, vonden ze fijn.
Drie van de ondertussen vijf slaan klassen over, praat geen poep, zeker niet over zaken waar je geen ervaring mee hebt.
pi_201355775
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:01 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ok ok al die mensen zijn dakloos. Al 76 jaar
Sorry
Ah idd. 8 kamers en 3 toiletten is idd de enige mogelijkheid nadat je gevlucht bent.
Sorry
pi_201355776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Verboden. Er mocht niets aan gedaan worden. Gemeente keurde het af. Maar familie moest er toch in.
Ik had gewoon de balk geplaatst. Of een hekwerk ervoor gemonteerd.
pi_201355804
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Tja, de woningmarkt staat in brand. Dat heeft dus ook zijn invloed op iedereen die hier maar binnen komt wandelen en dan wegens een achterhaald verdrag ergens uit de vorige eeuw helaas ook een huis moet krijgen. Misschien was het binnen die 5000 kilometer tussen Jemen en Nederland wel ergens beter voor ze geregeld?

Ik denk overigens dat het binnenkort containerparken voor ze gaat worden want het tekort loopt alleen maar op en ze kunnen moeilijk mensen uit gaan zetten om asielshoppers te huisvesten. Dus ze moeten niet janken.
Volgens mij is er geen verdrag dat zegt dat ze een huis moeten krijgen. Onderdak is wat anders.

Maar je weet natuurlijk nooit of er een of andere rechter is geweest die zijn deskundigheid mbt het recht het raam uit heeft gedaan om te kunnen oordelen over iets waar die geen verstand van heeft, en bepaalde dat vluchtelingen recht hebben op een passende woning.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201355824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:04 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Ah idd. 8 kamers en 3 toiletten is idd de enige mogelijkheid nadat je gevlucht bent.
Sorry
Boeehoeeeee :'(
pi_201355829
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik had gewoon de balk geplaatst. Of een hekwerk ervoor gemonteerd.
Dat laatste hebben ze gedaan. Maar mijn voorbeeld was meer dat het voor de wbv in Nederland prima is geweest. Dit huis (hoorde het van de buren) had een jaar leeg gestaan. Te duur voor wbv om op te knappen. Nu kwam er een statushouder die niet kon weigeren in, betaalde huur, maakte het schoon. Leefde eerst maanden op een betonnen vloer (al het geld ging in eerste instantie naar schoonmaak en echt noodzakelijke dingen).
En als dit nou 1 voorbeeld was. Maar dat ging zo door het hele land.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201355844
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Boeehoeeeee :'(
Ja dat was de reactie van dat gezin idd. En die jankbalvriendjes van ze.
pi_201355872
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:15 schreef Galvez het volgende:
3 slaapkamers voor een gezin met 7 kinderen is ook wel te krap.

Het is mogelijk.

Wonen met een gezin van 14 in een huis van 68 vierkante meter? 'Supergezellig'



De familie Quaedackers met 12 kinderen.



De familie Baumgard met 14 kinderen.



De de familie Jelies met inmiddels 9 kinderen.

Uit het programma Een Huis Vol. Zo zijn er nog een paar gezinnen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 17:13:24 #112
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201355910
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat laatste hebben ze gedaan. Maar mijn voorbeeld was meer dat het voor de wbv in Nederland prima is geweest. Dit huis (hoorde het van de buren) had een jaar leeg gestaan. Te duur voor wbv om op te knappen. Nu kwam er een statushouder die niet kon weigeren in, betaalde huur, maakte het schoon. Leefde eerst maanden op een betonnen vloer (al het geld ging in eerste instantie naar schoonmaak en echt noodzakelijke dingen).
En als dit nou 1 voorbeeld was. Maar dat ging zo door het hele land.
Das toch logisch? Iedereen die een huis koopt of huurt, maakt schoon en knapt de boel wat op?
Je gaat naar het leger des hels, hangt een briefje op in de super, vraagt een vrijwilliger om samen marktplaats af te zoeken en je maakt een nieuwe start.

En daarna kun je het eigen maken.
pi_201355928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Yup, of dacht jij dat iedereen ¤50000,- bruto verdient?
Ik hecht meer waarde aan cijfers of een completer verhaal dan jouw persoonlijke ervaring van 1 iemand of 1 gezin. Alsof dat leidend is voor heel Nederland of groep
pi_201355934
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:10 schreef Mylene het volgende:

[..]
Het is mogelijk.

Wonen met een gezin van 14 in een huis van 68 vierkante meter? 'Supergezellig'

[ afbeelding ]

De familie Quaedackers met 12 kinderen.

[ afbeelding ]

De familie Baumgard met 14 kinderen.

[ afbeelding ]

De de familie Jelies met inmiddels 9 kinderen.

Uit het programma Een Huis Vol. Zo zijn er nog een paar gezinnen.
^O^
pi_201355942
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:15 schreef Galvez het volgende:
3 slaapkamers voor een gezin met 7 kinderen is ook wel te krap.

In andere gemeentes kregen grote gezinnen 2 rijtjeshuizen toegewezen, de gemeente verbouwde dit dan tot één woning. Misschien dat dat hier ook een oplossing is?
Mijn opa en oma woonden met een gezin van 11 in een eengezinswoning, en ze waren in die tijd geen uitzondering.
pi_201355945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:22 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af wat voor fucking riante luxe villa ze in eigen land hebben achtergelaten.
Degenen die naar het westen weten te vluchten zijn over het algemeen degenen die daar niet tot de onderklasse behoorden.
Mensensmokkelaars zijn duur.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201355958
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik hecht meer waarde aan cijfers of een completer verhaal dan jouw persoonlijke ervaring van 1 iemand of 1 gezin. Alsof dat leidend is voor heel Nederland of groep
Gelukkig heet dit Fok, een discussie forum en is dit niet de kantine van het CBS.
  dinsdag 14 september 2021 @ 17:17:08 #119
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201355975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Degenen die naar het westen weten te vluchten zijn over het algemeen degenen die daar niet tot de onderklasse behoorden.
Mensensmokkelaars zijn duur.
Tja, dan wil je natuurlijk wel waar voor je geld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 14 september 2021 @ 17:17:32 #120
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201355980
De grond is hier teringduur, ruimte beperkt, ze hadden beter naar Belgie kunnen gaan, grote huizen op grote lappen grond

Of Hongarije
pi_201355990
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:10 schreef Mylene het volgende:

[..]
Het is mogelijk.

Wonen met een gezin van 14 in een huis van 68 vierkante meter? 'Supergezellig'

[ afbeelding ]

De familie Quaedackers met 12 kinderen.

[ afbeelding ]

De familie Baumgard met 14 kinderen.

[ afbeelding ]

De de familie Jelies met inmiddels 9 kinderen.

Uit het programma Een Huis Vol. Zo zijn er nog een paar gezinnen.
Ik denk dat de perceptie wat dat betreft ook wel wat verschoven is. Grote gezinnen zijn in Nederland redelijk zeldzaam geworden. Het was vroeger de normaalste zaak van de wereld dat je met gezinnen van 5+ kinderen in een huis woonde dat geen aantal slaapkamers had dat matchte met het aantal kinderen. Sterker nog, m'n pa heeft een groot gedeelte van z'n jeugd in een internaat gezeten omdat er gewoon thuis geen plek meer was. Die grote gezinnen (zeker wanneer ze niet zo welgesteld waren) woonden ook niet ruim, daar was helemaal geen geld voor. Maar ja, als het gros van de gezinnen eigenlijk hooguit not een kind of 3 heeft, dan lijkt het al snel normaal dat kinderen niet al te veel hoeven delen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201356000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Das toch logisch? Iedereen die een huis koopt of huurt, maakt schoon en knapt de boel wat op?
Je gaat naar het leger des hels, hangt een briefje op in de super, vraagt een vrijwilliger om samen marktplaats af te zoeken en je maakt een nieuwe start.

En daarna kun je het eigen maken.
Tussen maakt schoon en 3 flessen chloor nodig voor een wc zit een wereld van verschil. Alles was stuk of te smerig om aan te raken.
Van een kennis in Zeist gehoord, dat onder het nieuwe zeil in de keuken gaten in de houten vloer zaten. Daar zakte men door.
Ik zeg echt niet dat het overal zo is geweest, want ja, velen hoefden alleen schoon te maken en konden er in (inderdaad kringloop of hulpverleners acties). Maar er zaten ook echt bouwvallen bij.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201356004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:59 schreef Galvez het volgende:

[..]
Als je geen eigen slaapkamer hebt om je in terug te trekken is dat niet goed voor je ontwikkeling. Maakt studeren er ook niet makkelijker op. Veel van dit soort jongeren zullen dan liever op straat gaan rondhangen met hun vrienden, met de gevolgen van dien.

Bijlmer in het klein zeg maar.
Dus moet het COA een 8-slaapkamer 2-3 badkamer huis zoeken, voor >1 miljoen aankopen, en dat dan aan dat gezin verhuren? Waarschijnlijk voor een prijs ver onder de norm qua puntentelling bij sociale huur.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201356042
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Dus moet het COA een 8-slaapkamer 2-3 badkamer huis zoeken, voor >1 miljoen aankopen, en dat dan aan dat gezin verhuren? Waarschijnlijk voor een prijs ver onder de norm qua puntentelling bij sociale huur.
COA doet dat niet, dat doet de gemeente/wbv. Maar het is wel heel vaak erg krom geweest. Groot gezin op een klein flatje en 2 jonge mannen (die elkaar vooraf nauwelijks kenden) een prima ééngezinswoning.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201356045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Tussen maakt schoon en 3 flessen chloor nodig voor een wc zit een wereld van verschil. Alles was stuk of te smerig om aan te raken.
Van een kennis in Zeist gehoord, dat onder het nieuwe zeil in de keuken gaten in de houten vloer zaten. Daar zakte men door.
Ik zeg echt niet dat het overal zo is geweest, want ja, velen hoefden alleen schoon te maken en konden er in (inderdaad kringloop of hulpverleners acties). Maar er zaten ook echt bouwvallen bij.
Dat geloof ik ook wel.
pi_201356052
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:59 schreef Galvez het volgende:

[..]
Als je geen eigen slaapkamer hebt om je in terug te trekken is dat niet goed voor je ontwikkeling. Maakt studeren er ook niet makkelijker op. Veel van dit soort jongeren zullen dan liever op straat gaan rondhangen met hun vrienden, met de gevolgen van dien.

Bijlmer in het klein zeg maar.
Het is in het grootste deel van de wereld (zeker voor kinderen) doodnormaal om geen eigen slaapkamer te hebben.
Onze situatie is niet de norm, dat is andersom.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 14 september 2021 @ 17:26:22 #127
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201356060
Op 24 feb 2005, 16,5 jaar geleden, had Zembla al een uitzending over wat er niet liep aan de woningmarkt.
We zijn intussen 5 regeringen verder en nog steeds wordt er alleen maar gepraat. In 2005 was dit al oud nieuws.
Let wel, de overheid heeft in NL een monopoly op de woningmarkt. 76 jaar na de oorlog is er nog steeds een enorm gebrek aan woonruimte. In Duitsland stond na de oorlog letterlijk geen steen meer op de ander, maar daar is er al jaren een overschot aan woonruimte. En kom niet met dat D groter is. NRW is net zo groot, zo rijk, divers en heeft net zoveel inwoners als NL.
pi_201356066
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
COA doet dat niet, dat doet de gemeente/wbv. Maar het is wel heel vaak erg krom geweest. Groot gezin op een klein flatje en 2 jonge mannen (die elkaar vooraf nauwelijks kenden) een prima ééngezinswoning.
Das ook krom, tenzij ze rekening houden met het feit dat die twee hun hele gezin en familie laten overkomen.
pi_201356086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het is in het grootste deel van de wereld (zeker voor kinderen) doodnormaal om geen eigen slaapkamer te hebben.
Onze situatie is niet de norm, dat is andersom.
Dit, ben best benieuwd naar de huizen waar die gezinnen dan in woonden in hun eigen land.
Daar zullen best foto’s van zijn.
pi_201356099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Das ook krom, tenzij ze rekening houden met het feit dat die twee hun hele gezin en familie laten overkomen.
Nee, 2 vrijgezellen. Ieder een eigen slaapkamer, samen woonkamer/keuken etc.
Mocht je over één van de 2 wat meer willen lezen google "Anwar burgert in".
We have far more in common than that which devides us..
pi_201356108
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Op 24 feb 2005, 16,5 jaar geleden, had Zembla al een uitzending over wat er niet liep aan de woningmarkt.
We zijn intussen 5 regeringen verder en nog steeds wordt er alleen maar gepraat. In 2005 was dit al oud nieuws.
Let wel, de overheid heeft in NL een monopoly op de woningmarkt. 76 jaar na de oorlog is er nog steeds een enorm gebrek aan woonruimte. In Duitsland stond na de oorlog letterlijk geen steen meer op de ander, maar daar is er al jaren een overschot aan woonruimte. En kom niet met dat D groter is. NRW is net zo groot, zo rijk, divers en heeft net zoveel inwoners als NL.
Grote probleem is dat men altijd wel een belemmering weet die vinden. Lijkt er eindelijk een beetje schot in de zaak te komen, komt het stikstofprobleem als een duiveltje uit een doosje.
pi_201356137
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit, ben best benieuwd naar de huizen waar die gezinnen dan in woonden in hun eigen land.
Daar zullen best foto’s van zijn.
Ik heb foto's gezien. Lang niet van iedereen natuurlijk. Maar van een gezin staat het me zo bij. Beneden was de apotheek, dan een etage met woonkamer keuken, dan 2 etages met slaapkamers en bovenop een dakterras. Eigendom, zelfgebouwd (of eigenlijk laten bouwen). Op een gegeven moment kreeg ik de berichten "Kaatje ze zijn nu in mijn stad, toen "ze zijn nu in mijn wijk" vervolgens "ze zijn nu in mijn straat". En toen....wij hebben geen huis meer, helemaal niets meer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201356163
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb foto's gezien. Lang niet van iedereen natuurlijk. Maar van een gezin staat het me zo bij. Beneden was de apotheek, dan een etage met woonkamer keuken, dan 2 etages met slaapkamers en bovenop een dakterras. Eigendom, zelfgebouwd (of eigenlijk laten bouwen). Op een gegeven moment kreeg ik de berichten "Kaatje ze zijn nu in mijn stad, toen "ze zijn nu in mijn wijk" vervolgens "ze zijn nu in mijn straat". En toen....wij hebben geen huis meer, helemaal niets meer.
En mag ik vragen waarom je al contact met dat gezin had? Kom je zelf uit het Oosten?
pi_201356194
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:32 schreef sweetlady-o het volgende:
Mijn neef woont bij zijn schoonmoeder met kind en vriendin omdat er bijna geen huizen zijn voor hun jonge gezin in Rotterdam en omgeving. Maar goed dat deze mensen opkomen voor hun rechten. Ik bedoel mijn neef werkt immers hard zodat niemand wat tekort komt in Nederland.
:')
  dinsdag 14 september 2021 @ 17:38:04 #135
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201356198
Asielrecht is een groot goed. Maar als je Asielzoekers opneemt, moet je ook heel veel extra woningen gaan bouwen. Dezelfde politieke partijen die het ene doen, doen het ander niet. Het zijn niet de asielzoekers die schuldig zijn aan het enorme tekort op de woningmarkt, het is overheid die 76 jaar lang structureel te weinig woningen heeft laten bouwen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 17:38:10 #136
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_201356199
Wat zielig zeg, misschien kunnen de ouders scheiden en de kinderen verdelen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_201356242
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Das toch logisch? Iedereen die een huis koopt of huurt, maakt schoon en knapt de boel wat op?
Je gaat naar het leger des hels, hangt een briefje op in de super, vraagt een vrijwilliger om samen marktplaats af te zoeken en je maakt een nieuwe start.

En daarna kun je het eigen maken.
Ja maar, ja maar, dan moet je zelf wat doen!
Echt niet! o|O
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_201356258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Asielrecht is een groot goed. Maar als je Asielzoekers opneemt, moet je ook heel veel extra woningen gaan bouwen. Dezelfde politieke partijen die het ene doen, doen het ander niet. Het zijn niet de asielzoekers die schuldig zijn aan het enorme tekort op de woningmarkt, het is overheid die 76 jaar lang structureel te weinig woningen heeft laten bouwen.
Volgens mij neemt niemand hier het de vluchtelingen zelf kwalijk, wel het systeem.
pi_201356302
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En mag ik vragen waarom je al contact met dat gezin had? Kom je zelf uit het Oosten?
Nee, vrijwilligerswerk. Ben begonnen met taallessen toen die enorme groep Syriers moesten vluchten. Daar heb ik veel contacten aan overgehouden en ook een flink aantal goede vrienden. Toen ze allemaal uit het AZC waren ben ik wat meer jongeren gaan begeleiden met Nederlands zodat ze in ieder geval op B1 niveau kwamen (nodig voor HBO opleiding). De eerste jaren van die opleiding heb ik nog kunnen helpen, maar nu is het me vaak te technisch _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_201356321
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Volgens mij neemt niemand hier het de vluchtelingen zelf kwalijk, wel het systeem.
Sorry, ik ben dan de uitzondering. Ik neem het dit specifieke gezin wel kwalijk dat ze zoveel noten op de zang durven te hebben. Je bent gevlucht, of je bent het niet, je hoeft niet in een villa te wonen.

Mijn vader en moeder, getrouwd, 1 baby, woonden met getrouwde zus en zwager, 2 volwassen broers en vader en moeder in bijna 60m2. Twente, weliswaar in 1955, maar toch. Het kán als je het wil. Ideaal? Nee, verre van. Maar willen is ook wat, en dat mis ik hier heel duidelijk.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_201356337
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:42 schreef verita het volgende:

[..]
Ja maar, ja maar, dan moet je zelf wat doen!
Echt niet! o|O
En dat baseer je waarop? Ik ken echt alleen maar keihard werkenden. Wanneer iemand een huis toegewezen kreeg, kwamen er tig mensen meehelpen dat schoon te maken en op te knappen. Zo ging men bij iedereen langs.
En ik moet het hier in huis niet wagen om iemand in te huren om te schilderen. Heb ooit eens een opmerking tijdens een etentje gemaakt. Ik kon kiezen uit 6 schilders. Kreeg meteen te horen hoeveel verf ik moest kopen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 17:50:51 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201356353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:48 schreef verita het volgende:

[..]
Sorry, ik ben dan de uitzondering. Ik neem het dit specifieke gezin wel kwalijk dat ze zoveel noten op de zang durven te hebben. Je bent gevlucht, of je bent het niet, je hoeft niet in een villa te wonen.

Mijn vader en moeder, getrouwd, 1 baby, woonden met getrouwde zus en zwager, 2 volwassen broers en vader en moeder in bijna 60m2. Twente, weliswaar in 1955, maar toch. Het kán als je het wil. Ideaal? Nee, verre van. Maar willen is ook wat, en dat mis ik hier heel duidelijk.
N=1
Waarom zoveel aandacht voor 1 gezin, alsof dat tekenend is voor de situatie.
pi_201356364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En dat baseer je waarop? Ik ken echt alleen maar keihard werkenden. Wanneer iemand een huis toegewezen kreeg, kwamen er tig mensen meehelpen dat schoon te maken en op te knappen. Zo ging men bij iedereen langs.
En ik moet het hier in huis niet wagen om iemand in te huren om te schilderen. Heb ooit eens een opmerking tijdens een etentje gemaakt. Ik kon kiezen uit 6 schilders. Kreeg meteen te horen hoeveel verf ik moest kopen.
Ik baseer dat op het niet door dit gezin kiezen voor deze woning maar een andere eisen terwijl er MISCCHIEN wel een toilet bijgebouwd kan worden. Denken in mogelijkheden, niet in problemen.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_201356374
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is toch helemaal geen issue. Als iedereen gewoon even een beetje doorkakt, zoveel tijd breng je niet op de wc door.

3 slaapkamers met 8 man lijkt me een stuk lastiger, zeker met pubers, studies, etc.
Zelf ook in een woning gezeten met 1 wc en 3 personen.

Het is zeer lastig, veelal sta je bijv in de ochtend tegelijk op, al is het maar voor school.
Hoeft er maar 1 niet lekker te voelen en door kakken en dergelijke is leuke taal, maar zo werkt het leven niet.
pi_201356396
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
N=1
Waarom zoveel aandacht voor 1 gezin, alsof dat tekenend is voor de situatie.
Oh sorry, laat ik nou denken dat dat het over dit gezin gaat.... Maar je hebt gelijk het is een veel groter probleem, inderdaad. Ik ga naar een land want ik vlucht uit een oorlog, dat land vangt mij op, ik krijg een huis waar andere mede-Nederlanders niet aan te pas komen en 10 jaar op een lijst staan, maar hé, de badkamer staat me niet aan dus weiger ik het. Echt hé?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  dinsdag 14 september 2021 @ 17:54:52 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201356403
Mijn ouders kwamen in 1958 aan in Nederland, waren ook hun land uitgeschopt, met twee kleine kinderen (ik kwam later). Hadden niets behalve hun kleren die ze aan hadden en hun opleiding. Werden niet opgevangen, moesten het zelf maar redden. Wij hebben alle drie kunnen studeren, hebben er wat van gemaakt.
pi_201356417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn ouders kwamen in 1958 aan in Nederland, waren ook hun land uitgeschopt, met twee kleine kinderen (ik kwam later). Hadden niets behalve hun kleren die ze aan hadden en hun opleiding. Werden niet opgevangen, moesten het zelf maar redden. Wij hebben alle drie kunnen studeren, hebben er wat van gemaakt.
Mooi! De wens /wil was er dus om er iets van te maken.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_201356474
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee, vrijwilligerswerk. Ben begonnen met taallessen toen die enorme groep Syriers moesten vluchten. Daar heb ik veel contacten aan overgehouden en ook een flink aantal goede vrienden. Toen ze allemaal uit het AZC waren ben ik wat meer jongeren gaan begeleiden met Nederlands zodat ze in ieder geval op B1 niveau kwamen (nodig voor HBO opleiding). De eerste jaren van die opleiding heb ik nog kunnen helpen, maar nu is het me vaak te technisch _O-
Maar je had dus contact met een gezin in een oorlogsgebied, wat los stond van je vrijwilligerswerk hier.
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:00:11 #149
455560 Logic91
Always stay rational
pi_201356476
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
En hoe gaan ze dat doen? Spreken de taal niet, nog geen werkervaring in Ned en dan op 1 salaris voldoende verdienen om particulier te huren?
In nog geen tien jaar.

En wat kregen ze aangeboden, 90m2? Als dat vier slaapkamers zijn is het netjes. Stel 4 kamers van 10 m2. 3 slaapkamers om 6 kids in stapelbedden te dumpen.
Dan is er ruimte voor 1 bureau in de woonkamer?

Lijkt me heel druk
Juist daarom is het van belang dat ze de woning accepteren. Hoe eerder ze het AZC verlaten, hoe eerder ze een begin kunnen maken aan hun leven hier. Juist met het oog op de ontwikkeling van de kinderen is dit extra belangrijk.

Ik woon zelf in een soortgelijke woning in Weert. 80 m2. Niet ideaal maar goed genoeg. Wees dankbaar zou ik zeggen. Mensen moeten gemiddeld minimaal 8 jaar op de wachtlijst voor een woning als deze.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_201356488
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:51 schreef verita het volgende:

[..]
Ik baseer dat op het niet door dit gezin kiezen voor deze woning maar een andere eisen terwijl er MISCCHIEN wel een toilet bijgebouwd kan worden. Denken in mogelijkheden, niet in problemen.
waar moeten ze dat geld voor de bouw van een extra toilet vandaan halen? Er gaan (idiote) geruchten rond dat een vluchtelingen gezin 10.000 euro krijgt om een huis in te richten. Dat is (heel kort) in 1 gemeente geweest. Alle andere gemeentes gaven een renteloze lening. En die lening is niet altijd (afhankelijk van de gemeente) gebaseerd op het aantal gezinsleden.
Maar iedereen roept nu weer "die asielzoekers" alsof ieder gezin zoiets doet. Net zoals je rare Nederlanders hebt (ja Urker jongeren zijn ook Nederlanders) heb je ook aso asielzoekers. Het zijn net mensen
We have far more in common than that which devides us..
pi_201356517
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn ouders kwamen in 1958 aan in Nederland, waren ook hun land uitgeschopt, met twee kleine kinderen (ik kwam later). Hadden niets behalve hun kleren die ze aan hadden en hun opleiding. Werden niet opgevangen, moesten het zelf maar redden. Wij hebben alle drie kunnen studeren, hebben er wat van gemaakt.
Waren jouw ouders de Nederlandse taal machtig? En bekend met de Nederlandse normen en waarden? Want dat maakt het al een flink stuk makkelijker
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:04:57 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201356558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Waren jouw ouders de Nederlandse taal machtig? En bekend met de Nederlandse normen en waarden? Want dat maakt het al een flink stuk makkelijker
Dat klopt. Net zoals het hebben van een gedegen opleiding.
pi_201356568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Maar je had dus contact met een gezin in een oorlogsgebied, wat los stond van je vrijwilligerswerk hier.
Nee, de man was hier, de vrouw zat met hun kinderen in een kamer in Libanon en deze berichten (en filmpjes) kwamen van de buren die niet konden vluchten.
De familie is gelukkig nu hier. Vader werkt, moeder is bezig om haar opleiding naar Nederlands om te zetten, 1 kind op het gymnasium, 1 op de havo, 1 gaat volgend jaar naar de middelbare (schijnt een voetbaltalent te zijn) en de jongste zit in groep 6
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:06:24 #154
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201356581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee, de man was hier, de vrouw zat met hun kinderen in een kamer in Libanon en deze berichten (en filmpjes) kwamen van de buren die niet konden vluchten.
De familie is gelukkig nu hier. Vader werkt, moeder is bezig om haar opleiding naar Nederlands om te zetten, 1 kind op het gymnasium, 1 op de havo, 1 gaat volgend jaar naar de middelbare (schijnt een voetbaltalent te zijn) en de jongste zit in groep 6
Goedzo
pi_201356594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
waar moeten ze dat geld voor de bouw van een extra toilet vandaan halen? Er gaan (idiote) geruchten rond dat een vluchtelingen gezin 10.000 euro krijgt om een huis in te richten. Dat is (heel kort) in 1 gemeente geweest. Alle andere gemeentes gaven een renteloze lening. En die lening is niet altijd (afhankelijk van de gemeente) gebaseerd op het aantal gezinsleden.
Maar iedereen roept nu weer "die asielzoekers" alsof ieder gezin zoiets doet. Net zoals je rare Nederlanders hebt (ja Urker jongeren zijn ook Nederlanders) heb je ook aso asielzoekers. Het zijn net mensen
Waarom blijf je hun gedrag verdedigen????
Op bijna alle weggeefgroepen op FB komen wel eens sanitair/toiletten voorbij. Dan vraag je of iemand je wil helpen, die zijn er zat. Moeilijk. Erg moeilijk.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:09:13 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201356619
Mijn broer woonde in Noord Oost Groningen en daar kwam in het dorp een asielzoekers centrum. Heel veel protest tegen uit de dorpen in de omgeving. Maar goed, veel kinderen kwamen ook, de scholen konden open blijven, ze speelden goed voetbal dus het ging weer goed met de lokale club. Jaar of 10 later zou het asielzoekerscentrum gesloten worden. Heel veel protest daar tegen uit de dorpen in de omgeving.
LOL
pi_201356666
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:07 schreef verita het volgende:

[..]
Waarom blijf je hun gedrag verdedigen????
Op bijna alle weggeefgroepen op FB komen wel eens sanitair/toiletten voorbij. Dan vraag je of iemand je wil helpen, die zijn er zat. Moeilijk. Erg moeilijk.
Ik begrijp hun gedrag, verdedig het niet. En ik denk dat ze niet de goede begeleiding krijgen.
En tuurlijk kan je overal een goedkoop toilet kopen. Maar hoe zit het met riolering, hoe zit het met de wbv die dat afkeurt. En waar wil je zoiets neerzetten? In een douchehok (ja ook gezien, douche met wastafel van 90x120. En dan daar nog een wc in? Het is geen villa waar je van 1 kamer een extra toilet kunt maken.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:16:29 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201356721
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Venlo. 3 jaar wachttijd.
Kerkrade, 2 jaar wachttijd.
Ik heb het over Nederland
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:18:29 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201356757
Tussen 23 maart en 21 juni 1951 kwamen er ongeveer 12.500 personen naar Nederland. De Molukkers. Mensen met hun gezinnen die weg moesten uit Indonesie omdat ze voor de Nederlandse kroon hadden gevochten. KNIL Militairen met hun gezinnen. Wat deed Nederland? Ze werden in barakken gestopt van voormalige concentratiekampen, en ze werd verboden te werken. Hun kinderen mochten niet naar school. Ze kregen geen kans een Nederlandse burger te worden, maar werden als Indonesiërs beschouwd. Ze werden doelbewust buiten de samenleving gehouden.
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:19:18 #160
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201356765
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb het over Nederland
Wat ben jij stoer.
pi_201356800
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb het over Nederland
Ik moest lachen. :D
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201356896
En ik maar denken dat mensen blij zouden zijn om hier inNederland opgevangen te zijn plus nogeens een woning krijgen. Gevlucht uit een oorlog, en nu veilig. Ik zou staan juichen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 18:28:11 #163
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201356904
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb het over Nederland
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201356910
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Tussen 23 maart en 21 juni 1951 kwamen er ongeveer 12.500 personen naar Nederland. De Molukkers. Mensen met hun gezinnen die weg moesten uit Indonesie omdat ze voor de Nederlandse kroon hadden gevochten. KNIL Militairen met hun gezinnen. Wat deed Nederland? Ze werden in barakken gestopt van voormalige concentratiekampen, en ze werd verboden te werken. Hun kinderen mochten niet naar school. Ze kregen geen kans een Nederlandse burger te worden, maar werden als Indonesiërs beschouwd. Ze werden doelbewust buiten de samenleving gehouden.
Steeds meer hoor je daar over. Schandalig hoe Nederland met mensen omgaat. Maar ook Joodse mensen die uit de kampen terug kwamen en nog de gemeentelijke belastingen moesten betalen (nadat ze hoorden dat het in Nederland ook niet fijn was geweest, de hongerwinter). En dan nu de toeslagenaffaire.
Was vroeger best trots op Nederland en de Nederlanders, maar steeds minder.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:29:01 #165
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201356915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
En ik maar denken dat mensen blij zouden zijn om hier inNederland opgevangen te zijn plus nogeens een woning krijgen. Gevlucht uit een oorlog, en nu veilig. Ik zou staan juichen.
Die oorlog zijn ze pakweg 4000 kilometer geleden al ontvlucht, de rest van de afstand is louter afgelegd vanwege de gouden paleizen die hier zogenaamd voor het oprapen zouden liggen. Dus ik snap de teleurstelling ergens wel.
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:30:10 #166
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201356931
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:24 schreef Galvez het volgende:

[..]
Vergis je niet dat de meeste vluchtelingen die hier belanden juist wat welgestelden waren dan gemiddeld en dus waarschijnlijk ook beter behuisd waren.

De armere vluchtelingen blijven meer in de regio/Turkije, die hebben geen geld om de mensensmokkelaars te betalen. Weet je wat on over toch kost, en hoe zich dat verhoudt tot gemiddeld loon daar?
Als ze echt zo welgesteld waren kunnen ze gewoon zelf een woning regelen. Dan hoeft het echt geen sociale huurwoning te zijn.
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:31:05 #167
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201356945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb het over Nederland
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:31:45 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201356954
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Venlo. 3 jaar wachttijd.
Kerkrade, 2 jaar wachttijd.
2 jaar wachttijd geloof ik niet hoor.
Waar haal je die info vandaan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201356972
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
En ik maar denken dat mensen blij zouden zijn om hier inNederland opgevangen te zijn plus nogeens een woning krijgen. Gevlucht uit een oorlog, en nu veilig. Ik zou staan juichen.
Ja, juichen. Je ouders zijn misschien dood of worden vervolgd omdat jij met je kinderen gevlucht bent. Gaat ook op voor je broers en zussen. Je leven is niet meer zoals het was, alles is anders. Je komt in een wereld waar idioten staan schreeuwen dat je naar de gaskamers moet.
Maar ja...juichen, ok....
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:33:25 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201356975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Steeds meer hoor je daar over. Schandalig hoe Nederland met mensen omgaat. Maar ook Joodse mensen die uit de kampen terug kwamen en nog de gemeentelijke belastingen moesten betalen (nadat ze hoorden dat het in Nederland ook niet fijn was geweest, de hongerwinter). En dan nu de toeslagenaffaire.
Was vroeger best trots op Nederland en de Nederlanders, maar steeds minder.
Jep, en een overheid die het bezit in beslag had genomen (bv kunst of vastgoed) en dat niet teruggaf. Buren die hun spullen geplunderd hadden.
Toen ik op school zat: Nederland heroisch gevochten, het verzet.
Savonds op TV, Lou de Jong, er vochten meer Nederlanders aan het oostfront dan er in het verzet zaten.
pi_201357003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:30 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Als ze echt zo welgesteld waren kunnen ze gewoon zelf een woning regelen. Dan hoeft het echt geen sociale huurwoning te zijn.
Welgesteld daar is wat anders dan welgesteld hier. Daar kocht je (heb het over Raqqa in Syrie) een vrijstaande woning van 200m2 voor 5000 euro. Dat geld was iemand kwijt om te kunnen vluchten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201357007
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, juichen. Je ouders zijn misschien dood of worden vervolgd omdat jij met je kinderen gevlucht bent. Gaat ook op voor je broers en zussen. Je leven is niet meer zoals het was, alles is anders. Je komt in een wereld waar idioten staan schreeuwen dat je naar de gaskamers moet.
Maar ja...juichen, ok....
Jij haalt er gaskamers bij. Doe even normaal zeg.
pi_201357014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jep, en een overheid die het bezit in beslag had genomen (bv kunst of vastgoed) en dat niet teruggaf. Buren die hun spullen geplunderd hadden.
Toen ik op school zat: Nederland heroisch gevochten, het verzet.
Savonds op TV, Lou de Jong, er vochten meer Nederlanders aan het oostfront dan er in het verzet zaten.
Ja, vond ik ook zo'n eyeopener (of closer) 5% nsb, 5% verzet en 90% het gaat prima zo.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:37:52 #174
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201357022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Welgesteld daar is wat anders dan welgesteld hier. Daar kocht je (heb het over Raqqa in Syrie) een vrijstaande woning van 200m2 voor 5000 euro. Dat geld was iemand kwijt om te kunnen vluchten.
Alsof ze dat huis on Raqqa eerst hebben verkocht voordat ze vluchten.
pi_201357024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn broer woonde in Noord Oost Groningen en daar kwam in het dorp een asielzoekers centrum. Heel veel protest tegen uit de dorpen in de omgeving. Maar goed, veel kinderen kwamen ook, de scholen konden open blijven, ze speelden goed voetbal dus het ging weer goed met de lokale club. Jaar of 10 later zou het asielzoekerscentrum gesloten worden. Heel veel protest daar tegen uit de dorpen in de omgeving.
LOL
Sorry maar dit is echt een verzonnen anekdote.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:38:46 #176
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201357032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, vond ik ook zo'n eyeopener (of closer) 5% nsb, 5% verzet en 90% het gaat prima zo.
Je ouders zijn misschien dood of worden vervolgd omdat jij in het verzet zit. Gaat ook op voor je broers en zussen. Je leven is niet meer zoals het was, alles is anders. Je komt in een wereld waar bezetters staan te schreeuwen dat je geëxecuteerd moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 14-09-2021 18:44:01 ]
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:38:54 #177
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201357037
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, vond ik ook zo'n eyeopener (of closer) 5% nsb, 5% verzet en 90% het gaat prima zo.
Lang na de oorlog werden Artiesten als Joop Heesters nog kwalijk genomen dat ie voor Duitsers had opgetreden. Niemand die erover sprak dat de hele Nederlandse industrie voor de Duitsers aan het werk was.
pi_201357040
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb het over Nederland
Jij stelt dat iedereen die woning wil en die wachtlijst toont dat niet aan. Simpel.
pi_201357042
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Jij haalt er gaskamers bij. Doe even normaal zeg.
Ik niet, de betogers in Harskamp. Betogers in Geldermalsen ook zo lekker, Steenbergen....
We have far more in common than that which devides us..
pi_201357045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:37 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Alsof ze dat huis on Raqqa eerst hebben verkocht voordat ze vluchten.
Nee, in puin geschoten door IS
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:41:40 #181
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201357076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:38 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Sorry maar dit is echt een verzonnen anekdote.
Jan Onderwater is zo iemand die bezopen op een kinderfeestje de grootste wartaal uitslaat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:42:28 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201357084
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:38 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Sorry maar dit is echt een verzonnen anekdote.
Waarom, omdat het niet in je straatje past?
https://eenvandaag.avrotr(...)-tegen-sluiting-azc/
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:43:18 #183
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201357093
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Jan Onderwater is zo iemand die bezopen op een kinderfeestje de grootste wartaal uitslaat.
Ach kijk, een jijbak omdat ie geen argumenten heeft
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:43:19 #184
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201357094
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lang na de oorlog werden Artiesten als Joop Heesters nog kwalijk genomen dat ie voor Duitsers had opgetreden. Niemand die erover sprak dat de hele Nederlandse industrie voor de Duitsers aan het werk was.
Johannes Heesters bedoel je?
En het werd hem vooral kwalijk genomen dat hij in Dachau had opgetreden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 14 september 2021 @ 18:43:35 #185
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201357097
Dus je komt uit een of andere plaggenhut en dan is een gratis huis in Nederland te min voor je?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201357245
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik snap dat gezin wel. Die willen net zoals ons ook een villa met zwembad, tennisbaan en een heli landingsplaats
Racist !
Je misgunt kennelijk die arme mensen hun tuinman, de garage voor 4 auto's met o.a. een Lamborghini en een Porsche.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_201357252
Nou ja, 7 kinderen verdelen over 2 slaapkamers is ook nogal een dingetje.
Maar sociale huur in Nederland is ook niet berekend op zulke grote gezinnen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:11:43 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201357573
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Steeds meer hoor je daar over. Schandalig hoe Nederland met mensen omgaat.
Ondanks dat wil nog steeds de halve wereld hier naar toe.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201357629
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ondanks dat wil nog steeds de halve wereld hier naar toe.
Best apart, als je ziet hoe slecht Nederland met mensen omgaat. Of het nou Joden zijn die in de jaren dertig niet binnen mochten, mensen uit Indonesie. Hoe mensen nu worden geschoffeerd door de eigen overheid.
En dan zijn er mensen die dit land veiliger vinden dan hun oorspronkelijke land. Kan je nagaan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201357759
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:56 schreef mootie het volgende:
Nou ja, 7 kinderen verdelen over 2 slaapkamers is ook nogal een dingetje.
Maar sociale huur in Nederland is ook niet berekend op zulke grote gezinnen.
Drie slaapkamers en een zolder. Maar zoals je ook al zegt. Sociale huur is niet meer berekend voor zulke grote gezinnen. Maw ze kunnen iedere woning nu wel gaan weigeren. Tja zet er dan maar een ander gezin in en achteraan aansluiten.
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:20:13 #191
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201357798
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:18 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja zet er dan maar een andere gezin in.
Is al gebeurd. Een gezin met dezelfde samenstelling zelfs:

quote:
De gemeente Weert vindt het ‘heel spijtig’ dat het gezin de woning heeft geweigerd. Temeer omdat er nu een asielzoekersgezin woont met exact dezelfde gezinssamenstelling als het gezin uit Jemen.
pi_201357863
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Perfect en laat weigeraars maar achter aansluiten.
pi_201358078
We halen een kostbare woning uit ons bestand, en krijgen gezeik dat het niet goed genoeg is, want maar drie slaapkamers en één zolder.

Echt, een enkeltje eigen land voor deze lui.
pi_201358180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dus je komt uit een of andere plaggenhut en dan is een gratis huis in Nederland te min voor je?
Plaggenhut? :')
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:37:51 #195
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201358248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:34 schreef Galvez het volgende:

[..]
Plaggenhut? :')
Hmmm, ok. De Jemense variant ervan dan.

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201358354
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:44:18 #197
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201358381
Waarom geen rekening houden met het land, de ruimte en de huizen ? Nederland is niet berekend op zulke grote gezinnen, in Polen is veel meer ruimte, stukken goedkoper ook, geldt vast ook voor huurhuizen

https://www.homify.nl/ide(...)stische-budgethuizen

quote:
Site werkt niet :{
pi_201358407
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:44 schreef Flow3r het volgende:
Waarom geen rekening houden met het land, de ruimte en de huizen ? Nederland is niet berekend op zulke grote gezinnen, in Polen is veel meer ruimte, stukken goedkoper ook, geldt vast ook voor huurhuizen

https://www.homify.nl/ide(...)stische-budgethuizen
[..]
Site werkt niet :{
Polen en Hongarije
De EU-landen hebben zich verplicht om een bepaald aantal asielzoekers uit Griekenland en Italië te herhuisvesten in andere landen. Maar in november 2017 had slechts 32 procent van hen een onderkomen gekregen in een ander EU-land. Ook Nederland neemt minder mensen op dan het zou moeten. Maar Polen en Hongarije spanden de kroon - beide landen namen niet één asielzoeker op. Hongarije deed zijn toch al bedenkelijke reputatie op het gebied van de mensenrechten nog meer geweld aan, onder meer door elke asielzoeker gevangen te zetten, wat onder Europees recht volstrekt verboden is. Bij de Hongaarse grens werden asielzoekers opgesloten in containers.

https://www.unesco.nl/nl/erfgoed/oude-stad-van-sanaa
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:53:09 #199
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201358528
Profiteurs en parasieten. :r
pi_201358540
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Op 24 feb 2005, 16,5 jaar geleden, had Zembla al een uitzending over wat er niet liep aan de woningmarkt.
We zijn intussen 5 regeringen verder en nog steeds wordt er alleen maar gepraat. In 2005 was dit al oud nieuws.
Let wel, de overheid heeft in NL een monopoly op de woningmarkt. 76 jaar na de oorlog is er nog steeds een enorm gebrek aan woonruimte. In Duitsland stond na de oorlog letterlijk geen steen meer op de ander, maar daar is er al jaren een overschot aan woonruimte. En kom niet met dat D groter is. NRW is net zo groot, zo rijk, divers en heeft net zoveel inwoners als NL.
Duitsland is één land. Je kunt Nederland vergelijken met Noordrijn-Westfalen, maar ook met Oost-Duitsland, wat aanzienlijk groter is dan Nederland, maar met 14 miljoen mensen ook aanzienlijk minder inwoners heeft.
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:56:59 #201
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201358604
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Polen en Hongarije
De EU-landen hebben zich verplicht om een bepaald aantal asielzoekers uit Griekenland en Italië te herhuisvesten in andere landen. Maar in november 2017 had slechts 32 procent van hen een onderkomen gekregen in een ander EU-land. Ook Nederland neemt minder mensen op dan het zou moeten. Maar Polen en Hongarije spanden de kroon - beide landen namen niet één asielzoeker op. Hongarije deed zijn toch al bedenkelijke reputatie op het gebied van de mensenrechten nog meer geweld aan, onder meer door elke asielzoeker gevangen te zetten, wat onder Europees recht volstrekt verboden is. Bij de Hongaarse grens werden asielzoekers opgesloten in containers.

https://www.unesco.nl/nl/erfgoed/oude-stad-van-sanaa
Ziet er prachtig uit :D
Yeah Polen en Hongarije slecht voorbeeld, maar er zijn andere landen met meer ruimte dan Nederland, dat kan haast niet anders , ik gun iedereen een beter bestaan, maar sociale huurwoningen met 5 of 6 slaapkamers bestaan hier gewoon niet, zelfs met 4 is zeldzaam groot , het is accepteren of een ander land aanwijzen voor zulke grote gezinnen vrees ik :')

Of bouwen
Als je deze mensen asiel geeft zorg dan godverdomme ook dat je woonruimte beschikbaar hebt
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:57:41 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201358619
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Duitsland is één land. Je kunt Nederland vergelijken met Noordrijn-Westfalen, maar ook met Oost-Duitsland, wat aanzienlijk groter is dan Nederland, maar met 14 miljoen mensen ook aanzienlijk minder inwoners heeft.
Euh nee, D is een federatie
pi_201358631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:56 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Ziet er prachtig uit :D
Yeah Polen en Hongarije slecht voorbeeld, maar er zijn andere landen met meer ruimte dan Nederland, dat kan haast niet anders , ik gun iedereen een beter bestaan, maar sociale huurwoningen met 5 of 6 slaapkamers bestaan hier gewoon niet, zelfs met 4 is zeldzaam groot , het is accepteren of een ander land aanwijzen voor zulke grote gezinnen vrees ik :')
Van iemand die met asielzoekers werkt weet ik dat het ook gebeurt dat grote asielgezinnen twee woningen krijgen. Dan proberen ze twee woningen dicht bij elkaar (bijvoorbeeld in dezelfde straat) te vinden.
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:00:53 #204
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201358678
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Van iemand die met asielzoekers werkt weet ik dat het ook gebeurt dat grote asielgezinnen twee woningen krijgen. Dan proberen ze twee woningen dicht bij elkaar (bijvoorbeeld in dezelfde straat) te vinden.
het is allemaal halfslachtig gedoe, bouw gewoon grote huizen voor grote gezinnen of weiger ze en stuur ze elders, maar dit ophokken slaat nergens op
pi_201358832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:00 schreef Flow3r het volgende:

[..]
het is allemaal halfslachtig gedoe, bouw gewoon grote huizen voor grote gezinnen of weiger ze en stuur ze elders, maar dit ophokken slaat nergens op
Bouwen en gewoon in één zin?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:08:03 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201358838
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Polen en Hongarije
De EU-landen hebben zich verplicht om een bepaald aantal asielzoekers uit Griekenland en Italië te herhuisvesten in andere landen. Maar in november 2017 had slechts 32 procent van hen een onderkomen gekregen in een ander EU-land. Ook Nederland neemt minder mensen op dan het zou moeten. Maar Polen en Hongarije spanden de kroon - beide landen namen niet één asielzoeker op. Hongarije deed zijn toch al bedenkelijke reputatie op het gebied van de mensenrechten nog meer geweld aan, onder meer door elke asielzoeker gevangen te zetten, wat onder Europees recht volstrekt verboden is. Bij de Hongaarse grens werden asielzoekers opgesloten in containers.

https://www.unesco.nl/nl/erfgoed/oude-stad-van-sanaa
Misschien maken Polen en Hongarije zich drukker over de rechten van hun eigen inwoners dan die van gelukszoekende Afrikanen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201358966
Aanrader. Amir is nu sinds 2015 in Nederland. Laatste jaar filmacademie. Voordat hij hoorde dat dat bestond (maart 2017) had hij alleen z'n mobiel om foto's en filmpjes mee te maken. En zoals Amir ken ik er veel. Harde werkers die wat van hun leven willen maken en wat terug doen voor Nederland

https://www.gld.nl/artikel/7369459/gld-doc-bijdragen
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:14:17 #208
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201358973
Volkomen terecht.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201359038
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Van iemand die met asielzoekers werkt weet ik dat het ook gebeurt dat grote asielgezinnen twee woningen krijgen. Dan proberen ze twee woningen dicht bij elkaar (bijvoorbeeld in dezelfde straat) te vinden.
Dan kom ik er weer slecht vanaf met mijn gratis tweede kliko. -O-
pi_201359134
Ach ze zullen de woning uiteindelijk gewoon accepteren en die advocaat heeft weer zijn uurtjes gedeclareerd.
.
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:25:11 #211
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201359170
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:22 schreef Fer het volgende:
Ach ze zullen de woning uiteindelijk gewoon accepteren en die advocaat heeft weer zijn uurtjes gedeclareerd.
Die rat van een advocaat is het ergste.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201359342
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die rat van een advocaat is het ergste.
Ja maar, ja maar, iedereen heeft toch recht op rechtsbijstand..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_201359515
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die rat van een advocaat is het ergste.
Wat denkt die vent wel niet. Een statushouder bijstaan?!!!

Wat?!

Een grof schandaal! Dit kan echt niet. We sturen hem naar de woestijn!
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:45:56 #214
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201359542
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Wat denkt die vent wel niet. Een statushouder bijstaan?!!!

Wat?!

Een grof schandaal! Dit kan echt niet. We sturen hem naar de woestijn!
“Bijstaan” in de zin van traineren, verdraaien, informatie achterwege laten, documenten laten verdwijnen en meer van zulke geintjes en dan een enorm salaris opstrijken bij elke zaak, ja dan ben je een smerige rat.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201359598
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“Bijstaan” in de zin van traineren, verdraaien, informatie achterwege laten, documenten laten verdwijnen en meer van zulke geintjes en dan een enorm salaris opstrijken bij elke zaak, ja dan ben je een smerige rat.
Zo. Hij is er maar druk mee. Dat zag ik niet in die uitspraak maar ik heb grof gescand naar argumenten van de eisers (en die kon ik ook al niet vinden).
pi_201359607
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“Bijstaan” in de zin van traineren, verdraaien, informatie achterwege laten, documenten laten verdwijnen en meer van zulke geintjes en dan een enorm salaris opstrijken bij elke zaak, ja dan ben je een smerige rat.
Een enorm salaris in de pro deo advocatuur?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201359667
Net als Merel in Oogappels!!!!
-
pi_201359723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er zijn letterlijk honderdduizenden Nederlanders die al meer dan 10 jaar op een wachtlijst staan en die superblij zouden zijn met zo'n woning, feitelijk zonder er voor te hoeven werken.
Tweede keer.
Waarom schrijven die mensen zich niet bij dit soort Limburgse gemeenten waar de wachtlijsten veel korter zijn?
pi_201359980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die rat van een advocaat is het ergste.
Een advocaat vertegenwoordigd gewoon het recht voor zijn cliënt. Net als voor iedereen. Waarom je dan een "rat" zou zijn... Maar ja jij bent wel meer van het padje qua inzicht en begrip van de rechtsstaat.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201360014
Asielzoekers hebben veel te veel rechten hier.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:10:53 #221
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360037
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Een advocaat vertegenwoordigd gewoon het recht voor zijn cliënt. Net als voor iedereen. Waarom je dan een "rat" zou zijn... Maar ja jij bent wel meer van het padje qua inzicht in de rechtsstaat.
Een vluchtelingenadvocaat zal er alles aan doen de zaak van zijn cliënt zo lang mogelijk aan te houden zodat hij er zoveel mogelijk geld uit kan slepen.

Dat jij als de naïeve boomknuffelaar blindelings in de zieligheidsindustrie aka de vluchtelingenmaffia trapt is natuurlijk totaal geen verrassing; ik heb je werkelijk nog nooit 1 kritische noot horen kraken over de linkse hobbies waar je zo fan van bent. Jij steekt vooral je energie in janken over de uitzichtloze situatie van jou en je medestanders zonder enige vorm van zelfverantwoordelijkheid te nemen daarin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Scorpie op 14-09-2021 21:33:47 ]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201360085
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom, omdat het niet in je straatje past?
https://eenvandaag.avrotr(...)-tegen-sluiting-azc/
"Protest"

Aan het woord in de film:
3 bejaarde burgers die staan te kijken wat die cameraploeg aan het doen is
1 ambtenaar
1 wethouder
1 vrijwilliger die 20 van die azc minions voor hem heeft werken voor 0 euro
Brief van ondernemersvereniging
1000 handtekeningen van de 7000 inwoners

"Protest"

Zal wel volgens de van dale correct zijn maar ik zeg: fake news :D

https://nl.wikipedia.org/wiki/Protest

Dit musselkanaals protest past idd wel in het rijtje Franse revolutie _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door SOG op 14-09-2021 21:23:33 ]
pi_201360119
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:09 schreef Gehrman het volgende:
Asielzoekers hebben veel te veel rechten hier.
Net zoveel als anderen is teveel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 21:16:38 ]
pi_201360160
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Een vluchtelingenadvocaat zal er alles aan doen de zaak van zijn cliënt zo lang mogelijk aan te houden zodat hij er zoveel mogelijk geld uit kan slepen.
Even de OP lezen want dit gaat niet over een asielaanvraag maar over een woning.
pi_201360172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Een vluchtelingenadvocaat zal er alles aan doen de zaak van zijn cliënt zo lang mogelijk aan te houden zodat hij er zoveel mogelijk geld uit kan slepen.
Er zullen er vast een significant aantal tussen zitten die de vluchtelingencrisis als flinke cash-cow zien ja. Maar om ze bij voorbaat allemaal zo weg te zetten lijkt me toch wat kort door de bocht. Het schijnt dat er mensen met goedbedoelde idealen zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Even de OP lezen want dit gaat niet over een asielaanvraag maar over een woning.
En dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201360202
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Net zoveel als anderen is teveel?
Ja ze maken gebruik van het sociale stelsel terwijl ze daar nooit iets aan hebben bijgedragen en dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit gaan doen. Daarnaast zijn het ook geen echte vluchtelingen want anders reis je geen 3000km door tal van veilige landen. Ik vind dat ronduit schofterig eigenlijk.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:21:45 #227
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360204
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Er zullen er vast een goed aantal tussen zitten die de vluchtelingencrisis als flinke cash-cow zien ja. Maar om ze bij voorbaat allemaal zo weg te zetten lijkt me toch wat kort door de bocht. Het schijnt dat er mensen met goedbedoelde idealen zijn.
[..]
En dit.
Ja hoor, die zullen er vast zijn. Net zoals dat er asielzoekers zijn die wel blij zullen zijn met een gratis woning met 4 slaapkamers voor hun gezin om in te wonen, volledig gemeubileerd en voorzien van flatscreens voor de kids. Maar niet dit gezin RupsjeNooitGenoeg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 21:22:08 #228
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201360214
Lekker terug naar Jemen sturen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201360224
- zolder is een prima ruimte om te pitten. Vaak is een vaste trap mogelijk. Wij waren iig content met een grote bank en een playstation en een tv'tje bij een maat van ons op zolder in zn sociale huurwoning.

- consensus is hier dat een sociale huurwoning een woning is waar je je reet niet kan keren. Wat een sterk staaltje fake news. Dit is simpelweg bs. Een woonkamer én keuken van 15m2 wordt hier genoemd :') we hebben het over een eensgezinswoning van 90m2?? Waar heb je het over?? Noem ff de kleinst mogelijke optie om de toon hier te zetten. Ik vraag me af of ik in mijn leven ooit een sociale huur eensgezinswoning heb gezien met een woonkamer en keuken van 15m2.

- hoezo is meerdere kinderen op 1 kamer slecht voor de ontwikkeling?? Wij hadden 4 kids thuis in een grote vrijstaande woning en hadden ook gewoon 1 kamer waar ik met mn zusje opsliep. Niks mis mee.

- ben benieuwd of het nederlands gezin met 6 kinderen en vader en moeder een groot huis toegewezen krijgen, of dat die het wel moeten doen met het flatje op 10 hoog?

- ten slotte: deze mensen worden uiteraard niet op straat gezet. Daar zijn we te laf voor.
pi_201360235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja hoor, die zullen er vast zijn. Net zoals dat er asielzoekers zijn die wel blij zullen zijn met een gratis woning met 4 slaapkamers voor hun gezin om in te wonen, volledig gemeubileerd en voorzien van flatscreens voor de kids. Maar niet dit gezin RupsjeNooitGenoeg.
Nou, als t dan alleen deze twee gezinnen zijn die zeuren, dan kunnen we toch wel stellen dat over het algemeen asielzoekers dankbaar met hun woonruimte zijn, niet dan?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:24:18 #231
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360246
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Even de OP lezen want dit gaat niet over een asielaanvraag maar over een woning.
Denk ff na. Dit is voor de rechter gekomen. Wie denk je dat er naast dat gezin heeft gezeten?

Ik verwacht dat je iets beter je best doet vriend.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:25:10 #232
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:23 schreef probeer het volgende:

[..]
Nou, als t dan alleen deze twee gezinnen zijn die zeuren, dan kunnen we toch wel stellen dat over het algemeen asielzoekers dankbaar met hun woonruimte zijn, niet dan?
Ben je werkelijk zo naïef om te denken dat alle weigeraars de kranten halen? Nee toch zeker?

Ook voor jou; doe beter je best.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201360273
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:10 schreef Scorpie het volgende:
Een vluchtelingenadvocaat zal er alles aan doen de zaak van zijn cliënt zo lang mogelijk aan te houden zodat hij er zoveel mogelijk geld uit kan slepen.
Dat is jouw belegen inzicht. Vaak zijn ze nog Pro Deo ook. Je zet een hele beroepsgroep die gekozen heeft voor een ideaal weg als geldwolven. Dat is onterecht. De nuance ontbreekt zoals gewoonlijk als echte hardliner hier.

En als je een andere mening hebt dan is dat steevast "naief"... Zo'n oudbakken riedeltje Scorpie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201360290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is jouw belegen inzicht. Vaak zijn ze nog Pro Deo ook. Je zet een hele beroepsgroep die gekozen heeft voor een ideaal weg als geldwolven. Dat is onterecht. De nuance ontbreekt zoals gewoonlijk als echte hardliner hier.
Pro deo? Nee joh gek, die krijgen gewoon betaald he :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:27:43 #235
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360293
Wist je trouwens dat er tussen NL en Jemen 9 landen zitten waarvan je er 6 als veilig kan bestempelen?

Zijn ze die maar gemakshalve allemaal overgeslagen tijdens hun vlucht?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201360313
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:27 schreef Scorpie het volgende:
Wist je trouwens dat er tussen NL en Jemen 9 landen zitten waarvan je er 6 als veilig kan bestempelen?

Zijn ze die maar gemakshalve allemaal overgeslagen tijdens hun vlucht?
Dat is weer iets heel anders. Hier moet je de politiek op aanspreken. Niet de advocaat. Die doet gewoon zijn of haar werk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:28:58 #237
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360314
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is jouw belegen inzicht. Vaak zijn ze nog Pro Deo ook. Je zet een hele beroepsgroep die gekozen heeft voor een ideaal weg als geldwolven. Dat is onterecht. De nuance ontbreekt zoals gewoonlijk als echte hardliner hier.

En als je een andere mening hebt dan is dat steevast "naief"... Zo'n oudbakken riedeltje Scorpie.
Pro Deo? Doe beter je best zou ik zeggen. Niks pro deo aan deze zaken, er is een hele industrie voor opgetuigd die je makkelijk kan zien als je zou googelen op vluchtelingen advocaat.

Maar ja, jij en kritisch en gedegen onderzoek doen, das nooit een gelukkig huwelijk geweest.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201360327
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Pro deo? Nee joh gek, die krijgen gewoon betaald he :D
Voor de cliënt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201360349
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:28 schreef Scorpie het volgende:
Maar ja, jij en kritisch en gedegen onderzoek doen, das nooit een gelukkig huwelijk geweest.
Nee dan jij. Jij weet alles steevast beter. Dat is een vervelende verheven attitude.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:31:21 #240
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is weer iets heel anders. Hier moet je de politiek op aanspreken. Niet de advocaat. Die doet gewoon zijn of haar werk.
Ik moet de eerste advocaatrat nog tegen komen die een gezin uit Jemen adviseert om in het eerste veilige land asiel aan te vragen zoals de wet voorschrijft.

Dus ja, “ze doen hun werk” maar ook hier ben je wederom totaal niet kritisch en ronduit naïef door niet door de bubbel heen te prikken. Niks nieuws onder de zon Bartje, niks nieuws onder de zon.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201360387
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:31 schreef Scorpie het volgende:
k moet de eerste advocaatrat nog tegen komen die een gezin uit Jemen adviseert om in het eerste veilige land asiel aan te vragen zoals de wet voorschrijft.

Nee Lullo. Die advocaat haalt ze toch niet hierheen.. Ze zijn hier al. En dan behartigt hij hun belangen binnen de mogelijkheden van de Nederlandse wet.

Voor jouw grieven moet je niet bij de advocaat zijn maar bij de politiek.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201360410
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:27 schreef Scorpie het volgende:
Wist je trouwens dat er tussen NL en Jemen 9 landen zitten waarvan je er 6 als veilig kan bestempelen?

Zijn ze die maar gemakshalve allemaal overgeslagen tijdens hun vlucht?
Jij denkt dat de gemiddelde vluchteling uit Jemen zelf een enkeltje Sanaa Airport-Schiphol boekt?
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:35:38 #243
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201360441
quote:
De gemeente Weert vindt het ‘heel spijtig’ dat het gezin de woning heeft geweigerd. Temeer omdat er nu een asielzoekersgezin woont met exact dezelfde gezinssamenstelling als het gezin uit Jemen.
Niet iedereen is dus zo veeleisend en kieskeurig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_201360447
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:27 schreef Scorpie het volgende:
Wist je trouwens dat er tussen NL en Jemen 9 landen zitten waarvan je er 6 als veilig kan bestempelen?

Zijn ze die maar gemakshalve allemaal overgeslagen tijdens hun vlucht?
Ah zoals Turkije :')

_O-

Even kijken. Ik ben op de vlucht en ik zit in een vluchtelingenkamp zonder voorzieningen. Wat ga ik doen, blijf ik omdat het hier zo enorm bizar veilig is of reis ik door naar een rijk westers land waar mijn kind scholing kan krijgen en een veilige toekomst tegemoet kan zien?

Hm dan is in een woestijn zonder voorzieningen en een 100% garantie dat ik over een aantal jaar verdreven wordt inderdaad een slimme sexy keuze
pi_201360483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Denk ff na. Dit is voor de rechter gekomen. Wie denk je dat er naast dat gezin heeft gezeten?

Ik verwacht dat je iets beter je best doet vriend.
En dat proces zou die vluchtelingenadvocaat zo lang mogelijk rekken?

Oké oké helder
pi_201360508
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ah zoals Turkije :')

_O-

Even kijken. Ik ben op de vlucht en ik zit in een vluchtelingenkamp zonder voorzieningen. Wat ga ik doen, blijf ik omdat het hier zo enorm bizar veilig is of reis ik door naar een rijk westers land waar mijn kind scholing kan krijgen en een veilige toekomst tegemoet kan zien?

Hm dan is in een woestijn zonder voorzieningen en een 100% garantie dat ik over een aantal jaar verdreven wordt inderdaad een slimme sexy keuze
Zo werkt het wel inderdaad. De mens is altijd op zoek naar het optimum. Dat het hierdoor hier een beetje krapjes wordt is niet lekker. Maar het is een rijdende trein waar w.s. niets meer aan te doen is. Mede door het klimaatprobleem. Rare tijden staan ons te wachten. De loop der dingen. Niet perse de schuld van iemand.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:41:21 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201360509
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Tweede keer.
Waarom schrijven die mensen zich niet bij dit soort Limburgse gemeenten waar de wachtlijsten veel korter zijn?
Omdat ze in Amsterdam hun werk en familie hebben? Jij verplicht nu Nederlanders om ver te verhuizen om buitenlanders in Amsterdam te kunnen laten wonen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:41:28 #248
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360511
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nee Lullo. Die advocaat haalt ze toch niet hierheen.. Ze zijn hier al. En dan behartigt hij hun belangen binnen de mogelijkheden van de Nederlandse wet.

Voor jouw grieven moet je niet bij de advocaat zijn maar bij de politiek.
Wel gek dat hij dan niet de wetgeving volgt die stelt dat diegene de aanvraag in het eerste veilig land zou moeten doen.

Kortom; hij zit er niet om de wet te volgen maar vooral om zijn cliënt hier te houden. En dat maakt hem een rat, los van de politiek.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201360524
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ah zoals Turkije :')

_O-

Even kijken. Ik ben op de vlucht en ik zit in een vluchtelingenkamp zonder voorzieningen. Wat ga ik doen, blijf ik omdat het hier zo enorm bizar veilig is of reis ik door naar een rijk westers land waar mijn kind scholing kan krijgen en een veilige toekomst tegemoet kan zien?

Hm dan is in een woestijn zonder voorzieningen en een 100% garantie dat ik over een aantal jaar verdreven wordt inderdaad een slimme sexy keuze
Ik begrijp die ''vluchteling'' wel.

Maar waarom moeten wij in Nederland problemen van mensen van heinde en verre hier oplossen?

Volgens het UNHCR waren er eind 2020 in totaal 82,4 miljoen mensen wereldwijd op de vlucht.

Dat probleem lossen wij als rijke westerse landen niet zo makkelijk op.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:43:21 #250
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360532
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ah zoals Turkije :')

_O-

Even kijken. Ik ben op de vlucht en ik zit in een vluchtelingenkamp zonder voorzieningen. Wat ga ik doen, blijf ik omdat het hier zo enorm bizar veilig is of reis ik door naar een rijk westers land waar mijn kind scholing kan krijgen en een veilige toekomst tegemoet kan zien?

Hm dan is in een woestijn zonder voorzieningen en een 100% garantie dat ik over een aantal jaar verdreven wordt inderdaad een slimme sexy keuze
Turkije, Oostenrijk, Duitsland :D allemaal erbarmelijke landen om in te wonen aldus 200+ Miljoen mensen die er wonen _O- gast serieus hahahahahahhah

En bedankt dat je en passant elke vluchteling wegzet als een gelukszoeker pur sang, zelfs ik doe het niet zo zwart wit als jij het deed.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201360536
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wel gek dat hij dan niet de wetgeving volgt die stelt dat diegene de aanvraag in het eerste veilig land zou moeten doen.

Kortom; hij zit er niet om de wet te volgen maar vooral om zijn cliënt hier te houden. En dat maakt hem een rat, los van de politiek.
Pffff. Zo vermoeiend. Als ze hier zijn. En dat zijn ze. Dan is het toch niet aan een advocaat om ze hun rechten te ontzeggen omdat ze hier zijn? Dat is wat je beweert. Denk toch eens na. Gebruik die machtige hersenen toch eens! :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:44:45 #252
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360555
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:33 schreef samuel25 het volgende:

[..]
Jij denkt dat de gemiddelde vluchteling uit Jemen zelf een enkeltje Sanaa Airport-Schiphol boekt?
Nee. Ik denk wel dat ze allemaal doordat ze via veilige landen reizen bij binnenkomst al de wet overtreden hebben.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:45:35 #253
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360564
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Pffff. Zo vermoeiend. Als ze hier zijn. En dat zijn ze. Dan is het toch niet aan een advocaat om ze hun rechten te ontzeggen omdat ze hier zijn? Dat is wat je beweert. Denk toch eens na. Gebruik die machtige hersenen toch eens! :)
Welke rechten ontzeg je ze door ze te wijzen op de overtreding die ze hebben begaan door niet in het eerste veilige land van doorreizen asiel aan te vragen?

Inderdaad vermoeiend Bart, je draait eromheen. Je weet dit allemaal, en toch probeer je het te draaien.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201360579
;(
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201360592
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Pffff. Zo vermoeiend. Als ze hier zijn. En dat zijn ze. Dan is het toch niet aan een advocaat om ze hun rechten te ontzeggen omdat ze hier zijn? Dat is wat je beweert. Denk toch eens na. Gebruik die machtige hersenen toch eens! :)
Ik vind het ook nogal wat dat mensen die illegaal de grens gepasseerd zijn gratis een advocaat krijgen.
pi_201360603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik begrijp die ''vluchteling'' wel.

Maar waarom moeten wij in Nederland problemen van mensen van heinde en verre hier oplossen?

Volgens het UNHCR waren er eind 2020 in totaal 82,4 miljoen mensen wereldwijd op de vlucht.

Dat probleem lossen wij als rijke westerse landen niet zo makkelijk op.
Vluchtelingenwerk:
In 2020 zijn er meer mensen op de vlucht dan ooit. De VN Vluchtelingenorganisatie UNHCR becijferde dat er 82,4 miljoen mensen op de vlucht zijn voor oorlog en geweld. De laatste drie jaren werd dat trieste record telkens verbroken. Het aantal mensen dat op de vlucht is, is bijna verdubbeld vergeleken met 2010. Bijna 6,7 miljoen Syriërs zijn hun land ontvlucht. 42% van de vluchtelingen is jonger dan 18 jaar. 86% van de vluchtelingen wereldwijd wordt opgevangen in een ontwikkelingsland.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201360619
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik begrijp die ''vluchteling'' wel.

Maar waarom moeten wij in Nederland problemen van mensen van heinde en verre hier oplossen?

Volgens het UNHCR waren er eind 2020 in totaal 82,4 miljoen mensen wereldwijd op de vlucht.

Dat probleem lossen wij als rijke westerse landen niet zo makkelijk op.
Dat ligt wel iets genuanceerder, van die 82 miljoen zit ruim de helft nog in hetzelfde land:
https://www.unhcr.org/refugee-statistics/

73% van de mensen die in het buitenland zit, bevindt zich in een buurland. Dus ik zie ook niet in waarom de verwachting bestaat dat het westen dat oplost.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201360632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vluchtelingenwerk:
In 2020 zijn er meer mensen op de vlucht dan ooit. De VN Vluchtelingenorganisatie UNHCR becijferde dat er 82,4 miljoen mensen op de vlucht zijn voor oorlog en geweld. De laatste drie jaren werd dat trieste record telkens verbroken. Het aantal mensen dat op de vlucht is, is bijna verdubbeld vergeleken met 2010. Bijna 6,7 miljoen Syriërs zijn hun land ontvlucht. 42% van de vluchtelingen is jonger dan 18 jaar. 86% van de vluchtelingen wereldwijd wordt opgevangen in een ontwikkelingsland.
En deze mensen blijven daar ook?
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:50:45 #259
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201360644
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vind het ook nogal wat dat mensen die illegaal de grens gepasseerd zijn gratis een advocaat krijgen.
Nee nee dat mag je niet benoemen, “ze zijn nu eenmaal hier” en dan telt dat allemaal op magische wijze niet meer ofzo.

Bartje is erg selectief met het toepassen van wet en regelgeving, want diezelfde wet is wel heilig als het de overheid betreft, dan is het een “schande” toch Bartje? Maar nee dat telt niet bij vluchtelingen, die krijgen een passé-partout van hem.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201360671
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Welke rechten ontzeg je ze door ze te wijzen op de overtreding die ze hebben begaan door niet in het eerste veilige land van doorreizen asiel aan te vragen?

Inderdaad vermoeiend Bart, je draait eromheen. Je weet dit allemaal, en toch probeer je het te draaien.
En wat overtreedt zo'n persoon in juridische zin concreet volgens jou?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:53:54 #261
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201360685
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ah zoals Turkije :')

_O-

Even kijken. Ik ben op de vlucht en ik zit in een vluchtelingenkamp zonder voorzieningen. Wat ga ik doen, blijf ik omdat het hier zo enorm bizar veilig is of reis ik door naar een rijk westers land waar mijn kind scholing kan krijgen en een veilige toekomst tegemoet kan zien?

Hm dan is in een woestijn zonder voorzieningen en een 100% garantie dat ik over een aantal jaar verdreven wordt inderdaad een slimme sexy keuze
Want voor vluchtelingen staat het al vast dat ze altijd kunnen blijven in een rijk westers land?
pi_201360688
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:50 schreef Scorpie het volgende:
Bartje is erg selectief met het toepassen van wet en regelgeving, want diezelfde wet is wel heilig als het de overheid betreft, dan is het een “schande” toch Bartje? Maar nee dat telt niet bij vluchtelingen, die krijgen een passé-partout van hem.
Jij geeft af op de advocaat die hen verdedigt. Je bent dan bij het verkeerde adres aan het rellen. Je moet dan bij de politiek zijn. In plaats van vertegenwoordigers van een normale rechtsgang alhier "ratten" te noemen. Dat wilde ik enkel even vermelden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201360701
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En deze mensen blijven daar ook?
Ja. Op een heel klein aantal na wel.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201360743
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat ligt wel iets genuanceerder, van die 82 miljoen zit ruim de helft nog in hetzelfde land:
https://www.unhcr.org/refugee-statistics/

73% van de mensen die in het buitenland zit, bevindt zich in een buurland. Dus ik zie ook niet in waarom de verwachting bestaat dat het westen dat oplost.
Het ging er om dat OnwetendeNerd stelde dat een vluchteling niet in zo'n land als Turkije wil zitten. Die wil hier zitten, onder andere om zijn kinderen onderwijs te geven.

Nou, dan wordt het nog vol hier, met die 82,4 miljoen vluchtelingen.

Bovendien is het probleem niet opgelost als al deze mensen er warm en veilig bij zitten, want conflicten zullen blijven bestaan en er zullen vluchtelingen bij blijven komen.
pi_201360748
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Turkije, Oostenrijk, Duitsland :D allemaal erbarmelijke landen om in te wonen aldus 200+ Miljoen mensen die er wonen _O- gast serieus hahahahahahhah

En bedankt dat je en passant elke vluchteling wegzet als een gelukszoeker pur sang, zelfs ik doe het niet zo zwart wit als jij het deed.
Turkije geeft toch geen asiel hahahhahahha gast serieus.
Het zal je verbazen maar er trekken veel vluchtelingen naar Oostenrijk en Duitsland. Nederland is niet het enige hahahaahagast land.

Ik schets ze niet als gelukszoekers, maar mensen die vluchten maken wel keuzes. Ook een vluchteling die in zijn eigen land of in de regio blijft.
pi_201360773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Want voor vluchtelingen staat het al vast dat ze altijd kunnen blijven in een rijk westers land?
Geen een toch?
Paar jaar geleden syriers maar die worden al twee jaar grotendeels afgewezen. Afghanen zette we (grotendeels) tot een paar maanden zelfs actief uit
pi_201360777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het ging er om dat OnwetendeNerd stelde dat een vluchteling niet in zo'n land als Turkije wil zitten. Die wil hier zitten, onder andere om zijn kinderen onderwijs te geven.

Nou, dan wordt het nog vol hier, met die 82,4 miljoen vluchtelingen.

Bovendien is het probleem niet opgelost als al deze mensen er warm en veilig bij zitten, want conflicten zullen blijven bestaan en er zullen vluchtelingen bij blijven komen.
Ja, want een dergelijke uitspraak op een internetforum betekent dat alle 82 miljoen mensen die hun huis uit zijn gejaagd naar hier willen komen, van Zuid-Oost Azië tot aan Venezuela.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 22:07:51 #268
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201360861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Want voor vluchtelingen staat het al vast dat ze altijd kunnen blijven in een rijk westers land?
Ja
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  dinsdag 14 september 2021 @ 22:09:42 #269
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201360894
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:01 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Geen een toch?
Paar jaar geleden syriers maar die worden al twee jaar grotendeels afgewezen. Afghanen zette we (grotendeels) tot een paar maanden zelfs actief uit
Jij gaf aan dat hun kinderen scholing krijgen en een veilige toekomst tegemoet kunnen zien. Dat impliceert mijns inziens dat je bedoelt dat ze hier altijd blijven.
pi_201360918
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Omdat ze in Amsterdam hun werk en familie hebben? Jij verplicht nu Nederlanders om ver te verhuizen om buitenlanders in Amsterdam te kunnen laten wonen.
Oeps ik nam jouw bewering dat "letterlijk honderdduizenden Nederlanders die al meer dan 10 jaar op een wachtlijst staan en die superblij zouden zijn met zo'n woning" serieus. Maar nu vergelijken we een afgewezen woning in Heerlen met Amsterdam zodat de vluchteling er nog slechter vanaf komt.
pi_201360930
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, want een dergelijke uitspraak op een internetforum betekent dat alle 82 miljoen mensen die hun huis uit zijn gejaagd naar hier willen komen, van Zuid-Oost Azië tot aan Venezuela.
Ik denk dat een heel fors deel naar hier wil komen.

Maken we het makkelijker om naar hier te komen, dan komen er meer.

Maken we het moeilijker, dan komen er minder.
pi_201360947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat een heel fors deel naar hier wil komen.

Maken we het makkelijker om naar hier te komen, dan komen er meer.

Maken we het moeilijker, dan komen er minder.
Wat jij denkt lijkt me niet zo'n relevante kwestie in deze. Je mag aannemen wat je wilt, maar dat maakt het niet direct valide natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201361078
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat jij denkt lijkt me niet zo'n relevante kwestie in deze. Je mag aannemen wat je wilt, maar dat maakt het niet direct valide natuurlijk.
Het is vraag en aanbod. En eigenlijk basale logica.

Zolang wij hier gratis huizen, gratis gezondheidszorg en gratis onderwijs weggeven. Zullen veel mensen dit willen hebben.

Dan is alleen de vraag hoe makkelijk men naar hier kan komen.
pi_201361114
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het is vraag en aanbod. En eigenlijk basale logica.

Zolang wij hier gratis huizen, gratis gezondheidszorg en gratis onderwijs weggeven. Zullen veel mensen dit willen hebben.

Dan is alleen de vraag hoe makkelijk men naar hier kan komen.
Ik discussieer liever op basis van feiten. Ik heb nog geen enkele onderbouwing gezien van het feit dat 82 miljoen mensen wereldwijd naar "hier", laat ik daar voor het gemak maar Europa onder verstaan, zouden willen komen.
Je mag er verder vrolijk op los speculeren en het logica noemen hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201361148
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jij gaf aan dat hun kinderen scholing krijgen en een veilige toekomst tegemoet kunnen zien. Dat impliceert mijns inziens dat je bedoelt dat ze hier altijd blijven.
Ik gaf alleen aan waarom sommige vluchtelingen doorreizen en het (asiel aanvragen) gewoon proberen. Waarom ze niet kiezen om een paar jaar in een fantastisch veilige woestijn te wonen. I
pi_201361156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:11 schreef luxerobots het volgende:

Maken we het makkelijker om naar hier te komen, dan komen er meer.

Maken we het moeilijker, dan komen er minder.
Is daar onderzoek naar gedaan?
pi_201361171
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik discussieer liever op basis van feiten. Ik heb nog geen enkele onderbouwing gezien van het feit dat 82 miljoen mensen wereldwijd naar "hier", laat ik daar voor het gemak maar Europa onder verstaan, zouden willen komen.
Je mag er verder vrolijk op los speculeren en het logica noemen hoor.
Wat neem jij voor een starre houding aan? Als ik zeg dat veel mensen de lotto willen winnen, zeg jij toch ook niet ''nou, hou je eens bij de feiten, ik heb er geen enkel bewijs van gezien'.
pi_201361242
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:23 schreef bamibij het volgende:

[..]
Is daar onderzoek naar gedaan?
Das toch logisch? Ik denk dat weinig asielzoekers Hongarije hoog op hun favorietenlijst hebben staan.
  dinsdag 14 september 2021 @ 22:27:34 #279
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201361267
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik gaf alleen aan waarom sommige vluchtelingen doorreizen en het (asiel aanvragen) gewoon proberen. Waarom ze niet kiezen om een paar jaar in een fantastisch veilige woestijn te wonen. I
Dat is juist het dubieuze hierin, dat er dus mensen zijn die kunnen 'kiezen'.
pi_201361324
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is juist het dubieuze hierin, dat er dus mensen zijn die kunnen 'kiezen'.
Ja?
pi_201361403
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Ik zou het ook niet chill vinden. 1 wc voor 8 personen. :o
Als ik in die situatie zou zitten, zou ik het waarschijnlijk wel accepteren denk ik. En daarna hard werken aan het verbteren van mijn situatie.
Dat wordt vaak schoonmaken. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201361412
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Das toch logisch?
Ah, ok
  dinsdag 14 september 2021 @ 22:35:10 #283
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201361425
Wat doen jullie allemaal op die wc dan :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201361426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:21 schreef Monolith het volgende:
Ik discussieer liever op basis van feiten. Ik heb nog geen enkele onderbouwing gezien van het feit dat 82 miljoen mensen wereldwijd naar "hier", laat ik daar voor het gemak maar Europa onder verstaan, zouden willen komen.
Je mag er verder vrolijk op los speculeren en het logica noemen hoor.
Overigens is dit een mooie stropop, ik weet ook wel dat die 82,4 miljoen vluchtelingen niet allemaal naar hier willen komen. Sommigen willen naar hun thuisland, anderen vinden het buurland waar ze zitten of een ander land in de regio ook wel prima.

Ik reageerde slechts op iemand die stelde dat ze graag naar hier komen. En reageerde dat het hier dan nog vol wordt.

Maar goed, het is natuurlijk wel een helder verhaal. Wij zijn een klein, rijk en vol land. Dat in principe de deur open zet voor vele miljoenen mensen. Niet alleen vluchtelingen, maar ook toekomstige vluchtelingen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 22:35:40 #285
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201361438
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ja?
Ja, dat is dubieus. Als je echt een vluchteling bent, is je basisbehoefte veiligheid. In welke omstandigheden (mits niet volledig mensonterend) is mijns inziens dan wat minder belangrijk.
pi_201361592
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat is dubieus. Als je echt een vluchteling bent, is je basisbehoefte veiligheid. In welke omstandigheden (mits niet volledig mensonterend) is mijns inziens dan wat minder belangrijk.
Dat zou wel moker dom zijn. Niet verder nadenken dan vandaag of morgen.

Verder nadenken dan een dag vooruit, jij vindt het dubieus. Mij lijkt het logisch. En als je ouder bent is het zelfs een verplichting.

Zo zie je maar. Iedereen heeft wel iets. Niet alleen vluchtelingen.
pi_201361606
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:00 schreef RedFever007 het volgende:
15 Jemen Road
Jemen

Kenners weten! :7
Chandler Bing.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201361799
Het kwam toch wel als een lichte schok dat we nu ook al kansloze paupers uit Jemen uit de staatsruif laten vreten.
  dinsdag 14 september 2021 @ 23:07:43 #289
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201361989
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dat zou wel moker dom zijn. Niet verder nadenken dan vandaag of morgen.

Verder nadenken dan een dag vooruit, jij vindt het dubieus. Mij lijkt het logisch. En als je ouder bent is het zelfs een verplichting.

Zo zie je maar. Iedereen heeft wel iets. Niet alleen vluchtelingen.
Je mag toch aannemen dat iedere vluchteling uit een conflictzone om dezelfde reden vlucht: veiligheid. Dan vind ik het dubieus dat er verschil zit in de mogelijkheden die mensen daarna hebben. Meer vermogende/mobielere vluchtelingen kunnen dus 'kiezen' waar ze het liefst naartoe willen (omdat ze de reis/mensensmokkelaar kunnen betalen), andere mensen hebben die optie niet en worden achtergelaten.

Als je uit een conflictzone komt en dus in hetzelfde schuitje zit, lijkt me dat het belangrijk is om solidair te zijn met elkaar zodra je in veiligheid bent ergens in de regio. De middelen en vitaliteit die je hebt om de verre reis naar het Beloofde Land te maken, kun je dan ook inzetten om je land- en lotgenoten te helpen in plaats van achter te laten. Je verwacht die medemenselijkheid namelijk ook wanneer je hier wordt opgevangen.

En als het volgens jou met lange-termijndenken te maken heeft: het is nogal een onzekere factor om je toekomst te plannen op basis van conflictsituaties in je land. Want als die conflictsituaties voorbij zijn, is het toch de bedoeling om weer terug te keren.
pi_201363989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ben je werkelijk zo naïef om te denken dat alle weigeraars de kranten halen? Nee toch zeker?

Ook voor jou; doe beter je best.
Ben jij werkelijk zo verzuurd dat elke vluchteling een slechterik moet zijn?
"Pools are perfect for holding water"
pi_201364039
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja dat van 1 toilet is ook wel enorm achterlijk.

Niet echt anno 2021 waardig.
In jemen hebben ze wss niet eens een toilet in huis. Dus wat is exact je punt?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 08:11:14 #292
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201364260
Dit soort mensen zijn wel koren op de molen van de haters he :D

Misschien, he, misschien is 7 kinderen ook wat veel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 15 september 2021 @ 08:17:22 #293
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201364308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Het kwam toch wel als een lichte schok dat we nu ook al kansloze paupers uit Jemen uit de staatsruif laten vreten.
Ach, Eritrea ligt hemelsbreed ongeveer net zo ver weg. Dus het mag eigenlijk geen verrassing heten.
pi_201364350
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 07:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In jemen hebben ze wss niet eens een toilet in huis. Dus wat is exact je punt?
Maar ze zijn hier en niet in Jemen.
Aangepast aan het opeens hier zijn met een gezin van 8 met 1 toilet, mag je best wat van vinden hoor.

Het overige is wel overdreven qua zeuren of kamer gebrek.
Dat is nou eenmaal hoe de meeste woningen in Nederland in elkaar steken.
pi_201364435
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Overigens is dit een mooie stropop, ik weet ook wel dat die 82,4 miljoen vluchtelingen niet allemaal naar hier willen komen. Sommigen willen naar hun thuisland, anderen vinden het buurland waar ze zitten of een ander land in de regio ook wel prima.

Ik reageerde slechts op iemand die stelde dat ze graag naar hier komen. En reageerde dat het hier dan nog vol wordt.

Maar goed, het is natuurlijk wel een helder verhaal. Wij zijn een klein, rijk en vol land. Dat in principe de deur open zet voor vele miljoenen mensen. Niet alleen vluchtelingen, maar ook toekomstige vluchtelingen.
Het is wat specifieker. Ze komen hier omdat ze weten dat je hier met voorrang een woning krijgt en een uitkering voor het leven. En bij criminaliteit wordt er amper gehandhaaft.
  Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 08:33:14 #296
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201364464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:30 schreef Homey het volgende:

[..]
Het is wat specifieker. Ze komen hier omdat ze weten dat je hier met voorrang een woning krijgt en een uitkering voor het leven. En bij criminaliteit wordt er amper gehandhaaft.
Nouja, niet letterlijk natuurlijk, maar ze weten wel dat er in Europa een andere standaard heerst dan bij hen in de regio.

Maar dat wij de "deur wagenwijd open zetten" is natuurlijk onzin.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 15 september 2021 @ 08:38:39 #297
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201364515
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Maar ze zijn hier en niet in Jemen.
Aangepast aan het opeens hier zijn met een gezin van 8 met 1 toilet, mag je best wat van vinden hoor.

Het overige is wel overdreven qua zeuren of kamer gebrek.
Dat is nou eenmaal hoe de meeste woningen in Nederland in elkaar steken.
Deze mensen zijn zulke zeikerds dat zelfs een hele latrinebatterij niet volstaat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201364610
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, niet letterlijk natuurlijk, maar ze weten wel dat er in Europa een andere standaard heerst dan bij hen in de regio.

Maar dat wij de "deur wagenwijd open zetten" is natuurlijk onzin.
Niet helemaal mee eens. Er is natuurlijk nauwelijks sprake van een echte standaard daar de meeste uitgeprocedeerden überhaupt niet uitgezet worden. Die deur staat mijns inziens toch op zijn minst op een flinke kier.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:14:50 #299
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201365056
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Gaan die ouders er zelf liggen.
Of je steekt je handen uit de mouwen en je gaat er wat aan doen.
pi_201365145
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, niet letterlijk natuurlijk, maar ze weten wel dat er in Europa een andere standaard heerst dan bij hen in de regio.

Maar dat wij de "deur wagenwijd open zetten" is natuurlijk onzin.
LOL.
Al worden ze afgewezen dan gaan ze een procedure starten en voor je het weet zijn ze teveel "ingeburgerd" en mogen ze blijven.

Moet ik eens proberen met m'n gezin.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 09:24:24 #301
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201365219
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:20 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
LOL.
Al worden ze afgewezen dan gaan ze een procedure starten en voor je het weet zijn ze teveel "ingeburgerd" en mogen ze blijven.

Moet ik eens proberen met m'n gezin.
Er mag qua procedure heel wat beter, daar zit het grootste probleem. En constant procederen zou niet beloond moeten worden, wat mij betereft, dat kan niet de bedoeling zijn. De deur staat wel meer dan op een kier, wat dat betreft. Maar om te stellen dat ie wagenwijd open staat is het andere uiterste.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')