bronquote:Bij de rechtbank in Maastricht heeft een tweede asielgezin bot gevangen na het weigeren van een woning. Ditmaal gaat het om een gezin uit Jemen met zeven kinderen. Ze vonden een huis met drie slaapkamers en een zolder in Weert te klein. Volgens de rechter mag het COA (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers) het gezin op straat zetten. Maandag werd een identieke zaak bekend rond een Iraaks asielgezin in Heerlen. Beide families verblijven in het azc in Heerlen.
Waar een wil is, is een weg. Je eerste stap naar een beter leven. Maar helaas.quote:Het lijkt mij toch beter dan een verblijf in AZC, of niet dan?
Ze zouden een regeling moeten invoeren dat woningen die door meer dan drie asielzoekers zijn afgewezen automatisch aan Nederlanders worden toegewezen. Dan maken die ook eens een kans!quote:Op dinsdag 14 september 2021 14:53 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Uitspraak rechter eerste gezin.
Vordering tot ontruiming asielzoekers toegewezen.
Gedaagden hebben de door de gemeente aangeboden woning geweigerd omdat deze te klein zou zijn voor hun gezin, bestaande uit acht personen. De voorzieningenrechter acht de aangeboden woning voorshands passend. Door deze woning te weigeren is het recht op opvang in het AZC Heerlen is geëindigd. Daarmee staat eveneens voorshands vast dat zij zonder recht of titel in de opvanglocatie AZC Heerlen verblijven, hetgeen een onrechtmatige daad jegens het COA oplevert.
Het lijkt mij toch beter dan een verblijf in AZC, of niet dan? Met stapelbedden moet het toch te behappen zijn lijkt mij zo. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze wat beters verwachten nu ze hier zijn. Al is het wel zuur voor soortgelijke gezinnen die op de wachtlijst en dit moeten lezen.
quote:Op 31 mei 2021 heeft een eerste gesprek plaatsgevonden over de woningweigering. Op het formulier "B10 Eerste gespreksverslag woningweigering", hebben belanghebbenden als reden opgegeven om de woning te weigeren:
Het is een groot gezin, er zijn te weinig en te kleine slaapkamers. Er is niet genoeg ruimte voor alle bedden. Hoe moet dit met school/studie van de kinderen? Er is maar 1 toilet voor 8 personen.
Ik snap hem nietquote:Op dinsdag 14 september 2021 15:00 schreef RedFever007 het volgende:
15 Jemen Road
Jemen
Kenners weten!
Ik zou het ook niet chill vinden. 1 wc voor 8 personen.quote:
Ja, stel je voor dat je zelf verantwoordelijkheid voor je leven neemt en zelf een tweede toilet laat maken in de badkamer!!!!quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja dat van 1 toilet is ook wel enorm achterlijk.
Niet echt anno 2021 waardig.
Oh. My. God.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:00 schreef RedFever007 het volgende:
15 Jemen Road
Jemen
Kenners weten!
Ja of buiten net als in het land van herkomst.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:14 schreef verita het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je zelf verantwoordelijkheid voor je leven neemt en zelf een tweede toilet laat maken in de badkamer!!!!
Dat hoort gewoon in iedere woning te zitten.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:14 schreef verita het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je zelf verantwoordelijkheid voor je leven neemt en zelf een tweede toilet laat maken in de badkamer!!!!
En hoe gaan ze dat doen? Spreken de taal niet, nog geen werkervaring in Ned en dan op 1 salaris voldoende verdienen om particulier te huren?quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet chill vinden. 1 wc voor 8 personen.![]()
Als ik in die situatie zou zitten, zou ik het waarschijnlijk wel accepteren denk ik. En daarna hard werken aan het verbteren van mijn situatie.
Dat ligt eraan. Sommige mensen kunnen dat zeker.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:
En hoe gaan ze dat doen? Spreken de taal niet, nog geen werkervaring in Ned en dan op 1 salaris voldoende verdienen om particulier te huren?
In nog geen tien jaar.
Geen idee wat ze aangeboden hebben gekregen en ik denk dat het overal druk zal zijn met 8 personen.quote:En wat kregen ze aangeboden, 90m2? Als dat vier slaapkamers zijn is het netjes. Stel 4 kamers van 10 m2. 3 slaapkamers om 6 kids in stapelbedden te dumpen.
Dan is er ruimte voor 1 bureau in de woonkamer?
Lijkt me heel druk
Ik dacht dat men hier kwam om te ontvluchten aan oorlogssituaties en/of zeer erbarmelijke omstandigheden. Als dat écht zo is, ben je blij met alles wat je wordt aangeboden, en heb je niet het lef om ook nog eens associale eisen te stellen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat doen? Spreken de taal niet, nog geen werkervaring in Ned en dan op 1 salaris voldoende verdienen om particulier te huren?
In nog geen tien jaar.
En wat kregen ze aangeboden, 90m2? Als dat vier slaapkamers zijn is het netjes. Stel 4 kamers van 10 m2. 3 slaapkamers om 6 kids in stapelbedden te dumpen.
Lijkt me heel druk
Ik vraag me ook af wat voor fucking riante luxe villa ze in eigen land hebben achtergelaten.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:21 schreef verita het volgende:
[..]
Ik dacht dat men hier kwam om te ontvluchten aan oorlogssituaties en/of zeer erbarmelijke omstandigheden. Als dat écht zo is, ben je blij met alles wat je wordt aangeboden, en heb je niet het lef om ook nog eens associale eisen te stellen.
Silly me...
Wij leven in een fantastisch land. Krijgen alle mogelijkheden, hebben alle vrijheid en als we ergens niet bang voor hoeven zijn is het gevaar want dat is er niet. Je moet een aantal jaar werken en kan met 67 met pensioen en minimaal een AOW ligg klaar. Honger hoef je hier nooit te hebben en je kinderen krijgen alle mogelijkheden.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:21 schreef verita het volgende:
[..]
Ik dacht dat men hier kwam om te ontvluchten aan oorlogssituaties en/of zeer erbarmelijke omstandigheden. Als dat écht zo is, ben je blij met alles wat je wordt aangeboden, en heb je niet het lef om ook nog eens associale eisen te stellen.
Silly me...
Heb je het nu over mij? Want ik voel me namelijk niet aangesproken. Iets met gegeven paard en in de bek kijken enzo. Gewoon kwestie van fatsoen. Ik ben niet zuur en niet boos, maar wel realist, (kennelijk iets waar jij veel moeite mee hebt), duizenden andere Nederlanders kunnen nergens terechtquote:Op dinsdag 14 september 2021 15:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wij leven in een fantastisch land. Krijgen alle mogelijkheden, hebben alle vrijheid en als we ergens niet bang voor hoeven zijn is het gevaar want dat is er niet. Je moet een aantal jaar werken en kan met 67 met pensioen en minimaal een AOW ligg klaar. Honger hoef je hier nooit te hebben en je kinderen krijgen alle mogelijkheden.
En ondanks dat we alles hebben en we alles kunnen krijgen wat we willen. Zijn we toch zuur en vooral boos. Boos op de ander
Er zijn letterlijk honderdduizenden Nederlanders die al meer dan 10 jaar op een wachtlijst staan en die superblij zouden zijn met zo'n woning, feitelijk zonder er voor te hoeven werken.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wij leven in een fantastisch land. Krijgen alle mogelijkheden, hebben alle vrijheid en als we ergens niet bang voor hoeven zijn is het gevaar want dat is er niet. Je moet een aantal jaar werken en kan met 67 met pensioen en minimaal een AOW ligg klaar. Honger hoef je hier nooit te hebben en je kinderen krijgen alle mogelijkheden.
En ondanks dat we alles hebben en we alles kunnen krijgen wat we willen. Zijn we toch zuur en vooral boos. Boos op de ander
Dus ze proberen het omdat ze denken uiteindelijk wat in Zonnedael te krijgen. Ondankbaar zijn, heet dat ja.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:27 schreef arvensis het volgende:
Dit heeft weinig te maken met ondankbaar zijn, maar meer met “van horen zeggen”. Waarschijnlijk is het een paar andere gezinnen wel gelukt waardoor ze het nu allemaal proberen en elkaar ophitsen.
Nederlanders stellen het krijgen van kinderen uit omdat ze geen fatsoenlijke woning kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Sommige mensen kunnen dat zeker.
[..]
Geen idee wat ze aangeboden hebben gekregen en ik denk dat het overal druk zal zijn met 8 personen.![]()
Ik heb 140m2 (oid.) en ik vind het al druk met z'n tweeen.![]()
Maar een AZC is ook geen ideale situatie.
Ik denk een groot stuk land.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat voor fucking riante luxe villa ze in eigen land hebben achtergelaten.
Ik heb geen idee...quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Nederlanders stellen het krijgen van kinderen uit omdat ze geen fatsoenlijke woning kunnen krijgen.
Het mantra is dat "er een huis voor hen gevonden moet worden", terwijl dat vinden dan doorgaans bestaat uit het opeisen van een huis van een particuliere woningbouwvereniging of stichting dat ooit is gefinancierd om Nederlanders fatsoenlijk te huisvesten.
'Die mensen' ...quote:Waarom moeten die mensen eigenlijk niet gewoon daadwerkelijk naar een woning zoeken zoals alle Nederlanders?
Ach als je op "Yemen houses" googlet zie je wel grote gebouwen, maar de vraag is dan of zo'n heel gebouw van 1 gezin is, of alleen 1 verdieping, en of dat er nog meer familieleden bij in wonen enz.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk een groot stuk land.
Bouwkosten liggen er ook lager, hoeveel kost een stukje tentdoek nu?
De meeste sociale huurwoningen met 3 slaapkamers en een zolder (vaak niets meer dan een vliering) zijn rond of ruim onder de 70m2.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
In nog geen tien jaar.
En wat kregen ze aangeboden, 90m2? Als dat vier slaapkamers zijn is het netjes. Stel 4 kamers van 10 m2. 3 slaapkamers om 6 kids in stapelbedden te dumpen.
Lijkt me heel druk
Huur omlaag en extra kamers op zolder; Apeldoorn heeft huizen nodig voor grote vluchtelingengezinnenquote:Zolderkamertjes
Enkel de huur verlagen is echter niet voldoende, meldt het college van burgemeester en wethouders aan de gemeenteraad. De huizen moeten nog wel geschikt worden gemaakt om acht tot tien mensen in onder te brengen. Daarvoor kan het bijvoorbeeld nodig zijn om een zolder te verdelen in meerdere ruimtes en om dakramen te plaatsen. De woningcorporaties vinden dat de gemeente moet meebetalen. Het college van B en W is het daar mee eens.
Net als andere gemeenten moet Apeldoorn bij de huisvesting van vluchtelingen voldoen aan een opgave die vanuit Den Haag is opgelegd. Als op deze manier grote gezinnen onder de pannen worden gebracht, helpt dat. Het helpt bovendien om de doorstroming vanuit de asielzoekerscentra te verbeteren. Nu komt het voor dat een paar leden van een gezin al in Apeldoorn wonen, maar de rest elders in het land ‘blijft hangen’ in een azc.
Het is niet zo'n best argument om te schermen met: maar hier ben je veiligquote:Op dinsdag 14 september 2021 15:29 schreef verita het volgende:
[..]
Heb je het nu over mij? Want ik voel me namelijk niet aangesproken. Iets met gegeven paard en in de bek kijken enzo. Gewoon kwestie van fatsoen. Ik ben niet zuur en niet boos, maar wel realist, (kennelijk iets waar jij veel moeite mee hebt), duizenden andere Nederlanders kunnen nergens terecht
Je het de goede nick gekozen, en verder zwijg ik maarquote:Op dinsdag 14 september 2021 15:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het is niet zo'n best argument om te schermen met: maar hier ben je veilig
Zo kan je een statushouders alles laten doen, zelfs door brandende hoepels laten springen (niet letterlijk natuurlijk).
Op een zolder niet geïsoleerd met een wasmachine, droger en een ketel met boiler staat.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:37 schreef kaulopopo het volgende:
Aso rechter. Groot gezin in nood willen afschepen met een huis met slechts 3 slaapkamers en een zolder. Je gaat je kind toch niet op een zolder huisvesten
Venlo. 3 jaar wachttijd.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn letterlijk honderdduizenden Nederlanders die al meer dan 10 jaar op een wachtlijst staan en die superblij zouden zijn met zo'n woning, feitelijk zonder er voor te hoeven werken.
Ah smileys als argument. Slimme jongen ben jequote:Op dinsdag 14 september 2021 15:46 schreef verita het volgende:
[..]
Je het de goede nick gekozen, en verder zwijg ik maar![]()
Ik wil de eerste migrant nog meemaken die vervolgens zegt; “Dan maar weer terug.”quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:47 schreef Mylene het volgende:
[..]
Op een zolder niet geïsoleerd met een wasmachine, droger en een ketel met boiler staat.
Daar zou ik ook geen kind laten slapen.
Gaan die ouders er zelf liggen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:47 schreef Mylene het volgende:
[..]
Op een zolder niet geïsoleerd met een wasmachine, droger en een ketel met boiler staat.
Daar zou ik ook geen kind laten slapen.
Voor de meeste mensen met 6 kinderen geldt dat die niet allemaal een eigen kamer krijgen. Dat geldt zelfs voor menig gezin met 3 kinderen. Heel Afrika en half Azie mag dan meer kinderen maken waar ze het land, de huizen en de banen voor hebben, het blijft je eigen verantwoordelijkheid om je kinderen te huisvesten.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb geen idee...
[..]
'Die mensen' ...
Dat is onderdeel van onze wetgeving mijn beste... Een AZC is geen woning en huisvesting zit in het pakketje.
Achteraf lopen we ook te miepen als 'die kinderen' constant buiten hangen. (Moet je er vooral nu 8 in een klein hok stoppen.)
Of dat 'die kinderen' een studieachterstand hebben. (Moet je vooral nu 6 kinderen zonder ruimte om te studeren op elkaar plakken.)
Etc.
De andere kant snap ik ook. We gaan geen vila met zwembad presenteren.
Het is nog niet zo gemakkelijk allemaal, anders was het ook geen probleem geweest.
Natuurlijk doet niemand dat. Maar dat betekent toch niet dat een gezin met alles akkoord moet gaan?quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik wil de eerste migrant nog meemaken die vervolgens zegt; “Dan maar weer terug.”
Twee huizen? Serieus?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:15 schreef Galvez het volgende:
3 slaapkamers voor een gezin met 7 kinderen is ook wel te krap.
In andere gemeentes kregen grote gezinnen 2 rijtjeshuizen toegewezen, de gemeente verbouwde dit dan tot één woning. Misschien dat dat hier ook een oplossing is?
Vergis je niet dat de meeste vluchtelingen die hier belanden juist wat welgestelden waren dan gemiddeld en dus waarschijnlijk ook beter behuisd waren.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Twee huizen? Serieus?
Grote gezinnen zijn gewone huizen gewend, ook in Syrië en Jemen en Afghanistan. Gewoon meerdere kinderen per kamer. Eventueel de kleinste bij pa en ma op de kamer.
Gewoon de wasbak gebruikenquote:Op dinsdag 14 september 2021 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:00 schreef RedFever007 het volgende:
15 Jemen Road
Jemen
Kenners weten!
Toch eigen keuze ? Je hoeft niet te vluchten naar Nederland. En waarom willen die welgestelden dan gratis geld komen vangen ?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:24 schreef Galvez het volgende:
[..]
Vergis je niet dat de meeste vluchtelingen die hier belanden juist wat welgestelden waren dan gemiddeld en dus waarschijnlijk ook beter behuisd waren.
De armere vluchtelingen blijven meer in de regio/Turkije, die hebben geen geld om de mensensmokkelaars te betalen. Weet je wat on over toch kost, en hoe zich dat verhoudt tot gemiddeld loon daar?
De huizen in Jemen zijn inderdaad stukken beter van kwaliteit! Ik snap niet dat Nederlandse woningzoekers daar niet gaan wonen!quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben in best veel van dit soort huizen (waar statushouders ingezet zijn) geweest. Grootste kamer kan met moeite een smal 2-persoons bed. Andere kamers zijn vaak echt heel erg klein (5-6 m2) waar soms wel een stapel bed in kan, alleen krijg je het er niet in (rare bochtjes) tenzij je m'n doormidden zaagt en in een onmogelijke hoek weer in elkaar moet zetten. Dan heb je een woonkamer/keuken van 15-20 m2 en nergens maar dan ook nergens de mogelijkheid in huis om een kast neer te zetten (en nee, ook niet zo'n verrijdbaar rek)
Het zijn vaak oude (niet of slecht opgeknapte) arbeiderswoningen. Vaak met heel veel schimmelvorming (tot en met ooit eens paddenstoelen binnenshuis).
In de 2016 crisis zijn heel veel wbv van hun onverhuurbare woningen afgekomen (onverhuurbaar wegens smerig, wegens verboden voor kinderen onder de 3, wegens gaten tussen muren en kozijnen, wegens gaten in de vloer). Nederlandse ingeschrevenen mogen weigeren, statushouders niet.
@JesseKlaverquote:Op dinsdag 14 september 2021 16:29 schreef Nober het volgende:
Er zijn tal van BN'ers die een woningruil willen doen. Komt goed.
Als ze welgesteld zijn staat t vrij om iets te kopen naar hun zin. Particulier huren mag ook.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:24 schreef Galvez het volgende:
[..]
Vergis je niet dat de meeste vluchtelingen die hier belanden juist wat welgestelden waren dan gemiddeld en dus waarschijnlijk ook beter behuisd waren.
De armere vluchtelingen blijven meer in de regio/Turkije, die hebben geen geld om de mensensmokkelaars te betalen. Weet je wat on over toch kost, en hoe zich dat verhoudt tot gemiddeld loon daar?
Dat is toch helemaal geen issue. Als iedereen gewoon even een beetje doorkakt, zoveel tijd breng je niet op de wc door.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben in best veel van dit soort huizen (waar statushouders ingezet zijn) geweest. Grootste kamer kan met moeite een smal 2-persoons bed. Andere kamers zijn vaak echt heel erg klein (5-6 m2) waar soms wel een stapel bed in kan, alleen krijg je het er niet in (rare bochtjes) tenzij je m'n doormidden zaagt en in een onmogelijke hoek weer in elkaar moet zetten. Dan heb je een woonkamer/keuken van 15-20 m2 en nergens maar dan ook nergens de mogelijkheid in huis om een kast neer te zetten (en nee, ook niet zo'n verrijdbaar rek)
Het zijn vaak oude (niet of slecht opgeknapte) arbeiderswoningen. Vaak met heel veel schimmelvorming (tot en met ooit eens paddenstoelen binnenshuis).
In de 2016 crisis zijn heel veel wbv van hun onverhuurbare woningen afgekomen (onverhuurbaar wegens smerig, wegens verboden voor kinderen onder de 3, wegens gaten tussen muren en kozijnen, wegens gaten in de vloer). Nederlandse ingeschrevenen mogen weigeren, statushouders niet.
Dus rijken daar verdienen hier een groter huis omdat ze daar rijk waren?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:24 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ze mogen best weigeren hoor. Alleen vervalt dan het recht op opvang, omdat dat nou eenmaal voor statushouders eindigt op het moment dat de gemeente ze woonruimte aanbiedt.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Het zal allemaal niet makkelijk zijn, maar het is ook niet aan de overheid om voor iedereen maar riante woonvoorzieningen te regelen. Denk niet dat mijn grootouders het vroeger met dertien kinderen heel ruim hadden thuis.quote:Gedaagden hebben de door de gemeente aangeboden woning geweigerd omdat deze te klein zou zijn voor hun gezin, bestaande uit acht personen. De voorzieningenrechter acht de aangeboden woning voorshands passend. Door deze woning te weigeren is het recht op opvang in het AZC Heerlen is geëindigd. Daarmee staat eveneens voorshands vast dat zij zonder recht of titel in de opvanglocatie AZC Heerlen verblijven, hetgeen een onrechtmatige daad jegens het COA oplevert.
Landelijke beleidsmakers moeten hier gewoon op anticiperen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:29 schreef macca728 het volgende:[/
[quote][b]Op dinsdag 14 september 2021 16:30 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Als ze welgesteld zijn staat t vrij om iets te kopen naar hun zin. Particulier huren mag ook.
Wat was vroeger toch niet anders?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal geen issue. Als iedereen gewoon even een beetje doorkakt, zoveel tijd breng je niet op de wc door.
3 slaapkamers met 8 man lijkt me een stuk lastiger, zeker met pubers, studies, etc.
Nee. Pure onzin 2 woningen om bouwen naar 1. Minder aanbod.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:36 schreef Galvez het volgende:
[..]
Landelijke beleidsmakers moeten hier gewoon op anticiperen.
Gezinnen van vluchtelingen zijn nou eenmaal wat groter dan dat van de gemiddelde Nederlander.
Zoals de gemeente in Overijssel dat deed is wel goed. 2 rijtjeshuizen naast elkaar beschikbaar stellen, en dan verbouwen tot één woning.
In Zeeland pakken ze het schandalig aan! Daar scheiden ze een gezin met 11 kinderen.
Ze stellen wel 2 volwaardige huizen beschikbaar maar los van elkaar. Deze willekeur tussen gemeente zou niet moeten kunnen wat mij betreft.
Maar wel op jouw en mijn kosten.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus rijken daar verdienen hier een groter huis omdat ze daar rijk waren?
Die vluchtelingen hebben alles achter moeten laten, die hebben geen geld voor 2 woningen, denk eens na.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:40 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Nee. Pure onzin 2 woningen om bouwen naar 1. Minder aanbod.
Als ze dat willen kopen ze er maar 2. En anders hebben ze ruimte zat in een woestijn in de regio.
Elf kinderen, dan kun je leven van de kinderbijslag.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:36 schreef Galvez het volgende:
[..]
Landelijke beleidsmakers moeten hier gewoon op anticiperen.
Gezinnen van vluchtelingen zijn nou eenmaal wat groter dan dat van de gemiddelde Nederlander.
Zoals de gemeente in Overijssel dat deed is wel goed. 2 rijtjeshuizen naast elkaar beschikbaar stellen, en dan verbouwen tot één woning.
In Zeeland pakken ze het schandalig aan! Daar scheiden ze een gezin met 11 kinderen.
Ze stellen wel 2 volwaardige huizen beschikbaar maar los van elkaar. Deze willekeur tussen gemeente zou niet moeten kunnen wat mij betreft.
En mogen blij zijn veilig te zijn. Denk eens na: bommen koppen met 8 kamers of velig maar 1 wcquote:Op dinsdag 14 september 2021 16:41 schreef Galvez het volgende:
[..]
Die vluchtelingen hebben alles achter moeten laten, die hebben geen geld voor 2 woningen, denk eens na.
En wat vind jij van die gemeente in Zeeland die een gezin verspreid over 2 woningen? Vind je dat niet harteloos?
Maar je zit dan met je gezin verspreid over 2 huizen, dat kan toch niet?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Elf kinderen, dan kun je leven van de kinderbijslag.
Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Er zijn ook mensen in prima huizen gekomen. Maar één van de meest erge gevallen was een gezin dat een huis met een prima tuin kreeg in een klein plaatsje in de achterhoek. De keuken (gezin met 4 kinderen) bestond uit een aanrecht van spoelbak en rechts een stuk blad van 60 cm. Links moest de koelkast met kookplaat. 1 stap naar achteren en je zat tegen de muur aan. Maar dat was niet het ergste. Er had een hele oude meneer (soort kluizenaar) gewoond. Meubilair en vloerbedekking was achtergebleven. Het hele huis zat onder de vlooien. Van boven tot onder vlooienquote:Op dinsdag 14 september 2021 16:35 schreef 110 het volgende:
[..]onbewoonbaar voor Nederlanders maar niet voor statushouders.
Als dit waar is hebben die statushouders wel een punt.
4 tenten mag ook.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:43 schreef Galvez het volgende:
[..]
Maar je zit dan met je gezin verspreid over 2 huizen, dat kan toch niet?
We hebben het hier niet over noodopvang. Dit zijn statushouders!quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:43 schreef Elbosia het volgende:
[..]
En mogen blij zijn veilig te zijn. Denk eens na: bommen koppen met 8 kamers of velig maar 1 wc
Ik zou maar ophouden. Dezen willen het niet begrijpenquote:Op dinsdag 14 september 2021 16:44 schreef Galvez het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over noodopvang. Dit zijn statushouders!
Begrijp je het verschil, of moet ik je dat uitleggen?
Vier gaten in de muur balken erop en even die balustrade verhogen. Man man man.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Er zijn ook mensen in prima huizen gekomen. Maar één van de meest erge gevallen was een gezin dat een huis met een prima tuin kreeg in een klein plaatsje in de achterhoek. De keuken (gezin met 4 kinderen) bestond uit een aanrecht van spoelbak en rechts een stuk blad van 60 cm. Links moest de koelkast met kookplaat. 1 stap naar achteren en je zat tegen de muur aan. Maar dat was niet het ergste. Er had een hele oude meneer (soort kluizenaar) gewoond. Meubilair en vloerbedekking was achtergebleven. Het hele huis zat onder de vlooien. Van boven tot onder vlooienGemeente/wbv hebben er niets aan gedaan. De buren hebben geholpen om spullen te kopen en om van het vlooien meubilair af te komen.
Ander geval. Appartement met een hele lage balkonafscherming. Op de huurovereenkomst stond dat er niet gewoond mocht worden door kinderen onder de 4. Er kwam een gezin met 1 van 2 en 1 van 3. (heb het nog niet over de 3 flessen chloor nodig om de wc schoon te maken)
Ga je gang. En leg ook meteen uit wat t verschil is met henk en anja die een woning willen en er recht op hebben. En er jaren voor op een lijst hebben mogen staan.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:44 schreef Galvez het volgende:
[..]
Het verschil is inderdaad dat statushouders na het weigeren van woonruimte geen recht op opvang meer hebben.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:44 schreef Galvez het volgende:
[..]
Tja, de woningmarkt staat in brand. Dat heeft dus ook zijn invloed op iedereen die hier maar binnen komt wandelen en dan wegens een achterhaald verdrag ergens uit de vorige eeuw helaas ook een huis moet krijgen. Misschien was het binnen die 5000 kilometer tussen Jemen en Nederland wel ergens beter voor ze geregeld?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Er zijn ook mensen in prima huizen gekomen. Maar één van de meest erge gevallen was een gezin dat een huis met een prima tuin kreeg in een klein plaatsje in de achterhoek. De keuken (gezin met 4 kinderen) bestond uit een aanrecht van spoelbak en rechts een stuk blad van 60 cm. Links moest de koelkast met kookplaat. 1 stap naar achteren en je zat tegen de muur aan. Maar dat was niet het ergste. Er had een hele oude meneer (soort kluizenaar) gewoond. Meubilair en vloerbedekking was achtergebleven. Het hele huis zat onder de vlooien. Van boven tot onder vlooienGemeente/wbv hebben er niets aan gedaan. De buren hebben geholpen om spullen te kopen en om van het vlooien meubilair af te komen.
Ander geval. Appartement met een hele lage balkonafscherming. Op de huurovereenkomst stond dat er niet gewoond mocht worden door kinderen onder de 4. Er kwam een gezin met 1 van 2 en 1 van 3. (heb het nog niet over de 3 flessen chloor nodig om de wc schoon te maken)
We komen net uit het topic over het woningtekort in Nederland, wat verwacht jij nu?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:44 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ik ken mensen die bij hun ouders wonen met hun kinderen, twee gezinnen in een woning. Door het woningtekort.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:43 schreef Galvez het volgende:
[..]
Maar je zit dan met je gezin verspreid over 2 huizen, dat kan toch niet?
De statushouder wordt het AZC uitgeschopt. Dus die komt letterlijk op straat.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:46 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Ga je gang. En leg ook meteen uit wat t verschil is met henk en anja die een woning willen en er recht op hebben. En er jaren voor op een lijst hebben mogen staan.
Je begrijpt dat je die kinderen die opgroeien in zo’n gezin gelijk op 3-0 achterstand zet qua integratie/studie mogelijkheden, door ze in dergelijke omstandigheden op te laten groeien?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Gewoon met zijn tweeën/drieën op een slaapkamer, en die zolder verbouwen. Studeren doen ze met die speciale koptelefoons, lekker rustig dus.
Ja, Henk zit op de camping en Anja woont met de kinderen bij haar ouders.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De statushouder wordt het AZC uitgeschopt. Dus die komt letterlijk op straat.
Henk en Anja zijn op dit moment ook dakloos?
Dus ze wonen beide al hun leven bij hun ouders, er wordt een kind geboren en ondanks opleiding en werk kunnen ze al jaren helemaal niks vinden?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ken mensen die bij hun ouders wonen met hun kinderen, twee gezinnen in een woning. Door het woningtekort.
Serieus ben jij zo wereldvreemd?
Zeg dat welquote:
Er is sinds de oorlog een woningtekort. Dat betekent niet dat al die mensen dakloos zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, Henk zit op de camping en Anja woont met de kinderen bij haar ouders.
Waar zit die achterstand dan in? Groot gezin? Normaal huis?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:53 schreef Galvez het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je die kinderen die opgroeien in zo’n gezin gelijk op 3-0 achterstand zet qua integratie/studie mogelijkheden, door ze in dergelijke omstandigheden op te laten groeien?
Onder welke steen leef jij?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Er is sinds de oorlog een woningtekort. Dat betekent niet dat al die mensen dakloos zijn.
Als je geen eigen slaapkamer hebt om je in terug te trekken is dat niet goed voor je ontwikkeling. Maakt studeren er ook niet makkelijker op. Veel van dit soort jongeren zullen dan liever op straat gaan rondhangen met hun vrienden, met de gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar zit die achterstand dan in? Groot gezin? Normaal huis?
Wat bedoel je precies?
Yup, of dacht jij dat iedereen ¤50000,- bruto verdient?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dus ze wonen beide al hun leven bij hun ouders, er wordt een kind geboren en ondanks opleiding en werk kunnen ze al jaren helemaal niks vinden?
Henk en anja als ze gescheiden zijn hebben dan idd ook 1 persoon op straat.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De statushouder wordt het AZC uitgeschopt. Dus die komt letterlijk op straat.
Henk en Anja zijn op dit moment ook dakloos?
Ja. Dat is idd de enige mogelijkheidquote:Op dinsdag 14 september 2021 16:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dus ze wonen beide al hun leven bij hun ouders, er wordt een kind geboren en ondanks opleiding en werk kunnen ze al jaren helemaal niks vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |