Wat irritantquote:Op vrijdag 10 september 2021 13:09 schreef exode het volgende:
Ik heb nu een kind in huis die een master in opscheppen heeft. Ik moet echt mijn best doen om de volwassene te blijven zeg maar.
Zijn slaapkamer is 2 x zo groot als onze woonkamer, hij eet meestal 60 boterhammen, hij heeft 1000 Lego steentjes (ik slikte in dat alleen al in 1 set die in onze woonkamer staat 3000 steentjes zitten, nee exode, niet doen, hij is 7) en dit gaat dus al een uur zo. Ik heb ze naar buiten geschopt, ze zijn aan het knikkeren. Overigens heeft hij echt VEEEEEL meer knikkers.
En het is het zoontje van die moeder, je weet wel die geen oogje op me heeft. Gelukkig is het vandaag papadag en komt die hem zo halen.
Sowieso zijn mensen die heel erg veel praten bloedirritant.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb er hier eentje die praat 5 kwartier in een uur en dat van de eerste tot de laatste seconde dat hij hier is. Ik ben zo blij dat ik mijn noise cancelling oordopjes weer heb gevonden.
Met bepaalde mensen heb ik dat ook. Als er eenmaal een klik is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:09 schreef exode het volgende:
Ik vind het vooral bewonderingswaardig dat B er niet in meegaat. Die laat hem gewoon lullen.
Momenteel is het opscheppen gestopt omdat Juul op alles zegt 'ik ook' dat werd blijkbaar irritant![]()
Ik kan zelf ook enorm ouwehoeren, ik sta niet bekend als iemand die stil is of weinig zegt, dus kletsen, heerlijk! B heeft veel vriendjes die ook van ouwehoeren houden, ik vind dat gezellig.
Ik gebruik die oordoppen standaard als er een kindje komt spelen, ik trek al die geluiden niet. Sinds ik die dopjes gebruik, blijf ik langer aardig.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb er hier eentje die praat 5 kwartier in een uur en dat van de eerste tot de laatste seconde dat hij hier is. Ik ben zo blij dat ik mijn noise cancelling oordopjes weer heb gevonden.
B heeft een hele tijd een periode gehad dat ie aan iedereen vroeg of ze een piemel hadden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:37 schreef littledrummergirl het volgende:
De mijne stelt zichzelf nog steeds de godganse dag aan iedere willekeurige voorbijganger/cassiere/stratenmaker voordoet ie denk ik al ruim een jaar haha
Kinderenquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:24 schreef exode het volgende:
[..]
B heeft een hele tijd een periode gehad dat ie aan iedereen vroeg of ze een piemel hadden.
Willekeurig.
Overal.
Aan iedereen.
Oh ja, die fase.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kinderen.
Mijn oudste had een fase waarin hij aan willekeurige mannen vroeg: "papa?"
Alsof ik een alleenstaande moeder was met jong geschopt door een volstrekt onbekende.
T zal in de naam zittenquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:24 schreef exode het volgende:
[..]
B heeft een hele tijd een periode gehad dat ie aan iedereen vroeg of ze een piemel hadden.
Willekeurig.
Overal.
Aan iedereen.
Oh wat heerlijk! Ze zien er ook echt al fantastisch profi uitquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:14 schreef Vicky het volgende:
Mijn dochter doet de opleiding zelfstandig werkend bakker...
Op donderdag en vrijdag heeft ze praktijkles en vooralsnog mag ze wat ze bakt meenemen... [ afbeelding ]
Dat ziet er heerlijk uit!quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:14 schreef Vicky het volgende:
Mijn dochter doet de opleiding zelfstandig werkend bakker...
Op donderdag en vrijdag heeft ze praktijkles en vooralsnog mag ze wat ze bakt meenemen... [ afbeelding ]
Hier riep de jongste een keer keihard in een druk winkelcentrum: "DAAR LOOPT MIJN MAMA!!!". Een wildvreemde vrouw, ze léék niet eens op mijquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kinderen.
Mijn oudste had een fase waarin hij aan willekeurige mannen vroeg: "papa?"
Alsof ik een alleenstaande moeder was, met jong geschopt door een volstrekt onbekende.
Uit interesse, wat doe jij dan, bij de kinderen met veel ongezonde tussendoortjes? Spreek je de ouders aan? Mag het kind het überhaupt opeten, of doe je niets? Lijkt me erg lastig als leerkracht.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:54 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik had van de week een leerling in de klas (groep 3) die voor het 10-uurtje 8! Oreokoeken bij had. Niet die mini’s, maar die gewone grote. Ook een leerling die 4 Oreokoeken bij had en 2 Bueno repen.
We hebben officieel op woensdag fruitdag, maar niet iedereen houdt zich daar aan.
Mijn eigen dochters krijgen fruit mee voor 10 uur en heeeeeeel soms (1x per 2 weken ofzo) cheezedippers
Tussen de middag 2 boterhammen (waarvan 1 met zoet), een stuk komkommer (want de rest van de groente is gif zo ongeveer en dan hebben ze tenminste al iets binnen), wat fruit en een stukje kaas.
Ze mogen ook wel kok worden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:17 schreef SQ het volgende:
Ik ga mijn kind ook motiveren om bakker te worden
Weet je wat ik me dan afvraag als ik zulke dingen lees he. Je zegt dus "ik maak deze keuze omdat mijn kind in zijn emotie zit en ik sta achter deze keuze" maar als er ook maar 1 opmerking komt die wellicht een beetje als wat kritisch geinterpreteerd kan worden zit je er weken mee in je maag?quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:46 schreef Budabuddumbam het volgende:
Voelde mij vandaag wel echt die slechte ouder ik ben sinds zoon dus zo ontzettend jankt overgestapt van strikt groente en fruit op wat ongezondere dingen tijdens 10 uurtje omdat als je zo in je emoties zit de hele dag een beetje comfortfood wel lekker is. en de juf zei; 'nou en wat een tien uurtje en lunch had ..kind.. zit ik dan met mijn tomaatjes en komkommer en die jongen heeft liga's, eierkoeken en lekkere bolletjes '
ik kan daar dus echt weken mee in mijn maag zitten, van omg wat zal die docent wel niet denken.
Zonde dat daar zo’n reden achter zit voor je. Dat neem je toch je hele leven mee en komt dan toch even boven op die momenten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:03 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik zou er ook niet mee in mijn maag moeten zitten, maar ik heb geen ouder gehad die mij de norm leerde.
En was echt een heel sneu kind zeg maar die zelf haar eten moest zien te verzamelen in huis.
als iemand mij daar op aan spreekt ben ik altijd bang dat ik een ongeschreven regel die ik niet heb geleerd niet goed toepas ofzo, ik sta helemaal achter mijn keus verder.
Ik vind het ook een lastige. Ze zijn 6/7 jaar en hebben zelf weinig invloed op wat ze meekrijgen van ouders. Ik heb er wel een grapje over gemaakt van de week. Zooooo dat zijn er veel, maar niks verboden. Ik ga wel vragen of er in de nieuwsbrief weer even een kort stukje over geschreven kan worden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:17 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Uit interesse, wat doe jij dan, bij de kinderen met veel ongezonde tussendoortjes? Spreek je de ouders aan? Mag het kind het überhaupt opeten, of doe je niets? Lijkt me erg lastig als leerkracht.
@:SQ in J's klas ook een vriendje met notenallergie. Noten mogen idd ook al 2 jaar niet meer. Vind ik wel begrijpelijk, je wilt geen notenresten op een kleurpotlood wat het allergische kind dan weer gebruikt en dan aan de slag moeten met een epipen (en ja, ook als ze in groep 3/4/5 zitten stoppen ze potloden in hun mond)
Hier kinderen die 'gewoon' boterhammen willen. Iets anders mag wel, en als er pannenkoeken over zijn hebben ze daar wel interesse in
Als je bedoelt vanwege de suiker: nee hoor, dat is een mythe.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:55 schreef exode het volgende:
Maar na 8 oreo koeken stuiteren ze toch ook rond?
Zorg dat je de Android telefoon houdt. Ik ben na 4 maand terug gewisseld, ik kon er niet aan wennen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:25 schreef twist02 het volgende:
Waarschijnlijk veroorzaakt ik hiermee een opsom die we al eens gehad hebben -waarvoor sorry- maar wat zijn nu écht dingen om op te letten als je overstapt van Android naar iOS?
Als zwaar verstokt Android gebruiker dus
Had het ook al in DIG gevraagd, maar vermoed dat ik daar vooral technische antwoorden krijg en hoop (ook) op praktische punten
Ja had ik hier woensdagavond gepost. Negatief gelukkig.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:33 schreef Vicky het volgende:
Hihi leuk Lazi!!
Heb je de uitslag van de test al?
We kijken nu Heel Holland Bakt en A moet erg lachen om de opdracht met de spritsen
quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:32 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Zorg dat je de Android telefoon houdt. Ik ben na 4 maand terug gewisseld, ik kon er niet aan wennen.
![]()
Ja, ik heb dus sowieso niet echt 'spannende' apps waarmee ik moeilijkheden verwacht, maar da's lastig inschatten.quote:Was vooral lastig dat ik gekochte apps op Android niet kon meer kon gebruiken. Ook de data van de Android zoals foto's had ik daar niet meer. En bij het terug wisselen heb ik met moeite de foto's van die maanden op mijn Android te krijgen.
Alles van Google werkt nog gewoon. Ik heb ze op mij. iPhone staan, heb ingelogd en kan al mijn foto’s zienquote:Op vrijdag 10 september 2021 18:36 schreef twist02 het volgende:
[..]Goeie ja!
[..]
Ja, ik heb dus sowieso niet echt 'spannende' apps waarmee ik moeilijkheden verwacht, maar da's lastig inschatten.
En Google Photos? Werkt zoiets dan bijv. niet?
Ah kijk, da's dus al een heel groot pluspunt ja!quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Alles van Google werkt nog gewoon. Ik heb ze op mij. iPhone staan, heb ingelogd en kan al mijn foto’s zien
Ik had een betaalde app voor voedingsintoleranties. Dat was wel onhandig.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:36 schreef twist02 het volgende:
[..]Goeie ja!
[..]
Ja, ik heb dus sowieso niet echt 'spannende' apps waarmee ik moeilijkheden verwacht, maar da's lastig inschatten.
En Google Photos? Werkt zoiets dan bijv. niet?
Ja, eenmalig zal het sowieso wel even gedoe zijn, welke kant op ook. Maar dat zie ik maar als een goede reden om eerst foto's en contacten enzo eens goed op te schonenquote:Op vrijdag 10 september 2021 19:41 schreef exode het volgende:
Ik ben van ios naar android overgestapt en vond het echt wel gedoe. Is al wel weer ruim 2 jaar geleden maar foto's en whats app gesprekken was gezeik toen.
Mijn werk iPhone is overigens groter dan mijn prive Samsung s20.
En ik vind Iphones belachelijk duur en dat zeg ik als iemand die jarenlang een soort Apple showroom in huis had.
Ik vond Iphone altijd fijn hoor, maar toen de iPad, de apple tv en ee iphone aan vervanging toe waren, ging ik de prijzen eens vergelijken. Bizar groot verschil met android.quote:Op vrijdag 10 september 2021 19:51 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, eenmalig zal het sowieso wel even gedoe zijn, welke kant op ook. Maar dat zie ik maar als een goede reden om eerst foto's en contacten enzo eens goed op te schonen
Ik kon kiezen welk model 12 ik wilde, dus meteen voor de Mini gegaan
En baas betaalt, dus kosten zijn dan ook geen issue
Die had ik gemist. Fijn!!quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:34 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja had ik hier woensdagavond gepost. Negatief gelukkig.
Hij was vandaag weer naar school. Wel nog snot en hoest. Minder niezen en ogen wrijven.
Da's echt het maximale dat er in een pauze in gaat. En daar ben ik al blij mee, want vorig jaar was het max een halve cracker. Bij voorkeur droog.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:05 schreef Vanyel het volgende:
Één boterham met kaas? Als mijn jongste dat at, kon ik zijn ribjes horen rammelen
Die eet er 3 ofzo. Na een ontbijt van 10% yoghurt.
Oh deze kan ook prima te druk zijn tijdens de pauze. Maar dan eet ie het na school alsnog.quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:34 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's echt het maximale dat er in een pauze in gaat. En daar ben ik al blij mee, want vorig jaar was het max een halve cracker. Bij voorkeur droog.
Mmm, mss moet ik dat dieet eens gaan proberen…quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:42 schreef TolstoiFan het volgende:
Over red bull: ik heb dus een collega, die serieus 6-7 blikjes red bull per dag drinkt, daarnaast nog koffie en alleen wit brood eetHij ziet er (mede daardoor??) uit als Magere Hein, erg mager, ingevallen gezicht en super bleek.
Dus helemaal geen GGZ vergoeding meer? Of pas nadat het eigen risico is opgesoupeerd?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:29 schreef Vanyel het volgende:
Tevens, omdat je sommige dingen wel moet dubbelposten.
In de nieuwe ggz-financiering, onderdeel van het Zorgprestatiemodel dat op 1 januari 2022 ingaat, worden cliënten verplicht om niet alleen in het startjaar, maar ieder jaar zelf voor hun zorg te betalen vanuit het eigen risico.
Hier
Manmanmanmanman
Mensen die GGZ nodig hebben zijn ook eigenlijk maar zeikerds, misschien gaan ze op deze manier sneller weer normaal doen?![]()
![]()
Ja, maar zit daar niet lekker vershoud-gas in? Dat kan toch bijna niet anders? Of een dompelbadje citroenwater?quote:Op vrijdag 10 september 2021 21:00 schreef Leandra het volgende:
De appelpartjes van de McDonalds zijn toch ook altijd prima?
Dat is trouwens het enige dat ik hem wel eens van de Mac meegeef.
Ik bestel voor mezelf ook vaak een happymeal, dus dan is het tweede portie appel voor de volgende dag op school
Hier klaagden mijn kinderen ook over. Nu zeggen we gewoon nee tegen de appels/tomaten/wortels bij de Mac.quote:Op vrijdag 10 september 2021 21:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik zou zo graag weer terug willen dat je drinken en danoontje kan bij de mac.
die appelpartjes zijn soms echt heel raar van smaak
quote:Op vrijdag 10 september 2021 21:48 schreef lunapuella het volgende:
Ik bedenk me net dat dit met mijn jongste nog wel een ding gaat worden. Die is bijna 3 en heeft fruit eigenlijk altijd stelselmatig geweigerd. Er gaat alleen nu en dan een banaan of knijpfruit in (als de sterren goed staan en we eerst een geit bij volle maan geofferd hebben).
Och, ik geef het met liefde mee. Het is een heerlijk kleinschalige psz tussen de weilandenquote:Op vrijdag 10 september 2021 21:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Bij ons op de psz werd het fruit en de lunch gewoon verzorgd, dus we hoefden niets mee te geven.voor met een vork eten! Die van ons eet met 4 jaar zijn warme prak nog deels met zijn handen
Je kan altijd hopen natuurlijkquote:Op vrijdag 10 september 2021 21:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Och, ik geef het met liefde mee. Het is een heerlijk kleinschalige psz tussen de weilanden, mijn schoonmoeder/zijn oma werkt er dus ja
![]()
Vork: nee stel je voor dat je handen vies wordendat vind hij momenteel echt vreselijk.
En voor alle 'oh nee, geknoeid' wenst meneer een doekje om op te ruimen. Ik gooide laatst per ongeluk zelf een glas water om, kwam hij aanrennen met een doekje. Hij is nogal van het poetsen en opruimen. Zal vast een fase zijn die voorbij gaat.
Omgekeerde fokwet?quote:Op vrijdag 10 september 2021 21:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Je kan altijd hopen natuurlijk.
Op school kan het soms toch meevallen, doordat ze andere kinderen ook allerlei fruit zien eten en dat als heel normaal wordt gebracht. Wie weet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 21:48 schreef lunapuella het volgende:
Ik bedenk me net dat dit met mijn jongste nog wel een ding gaat worden. Die is bijna 3 en heeft fruit eigenlijk altijd stelselmatig geweigerd. Er gaat alleen nu en dan een banaan of knijpfruit in (als de sterren goed staan en we eerst een geit bij volle maan geofferd hebben).
Die zijn behandeld met citroenzuur dacht ik. Mijn zoon vindt ze te zuurquote:Op vrijdag 10 september 2021 21:00 schreef Leandra het volgende:
De appelpartjes van de McDonalds zijn toch ook altijd prima?
Dat is trouwens het enige dat ik hem wel eens van de Mac meegeef.
Ik bestel voor mezelf ook vaak een happymeal, dus dan is het tweede portie appel voor de volgende dag op school
Je kunt van die knijpfruit-zakjes kopen die je zelf kunt vullen. Misschien kun je dan zijn favoriete prakje maken en invriezen. Als ie dan wil heb je in ieder geval fruit voor op school.quote:Op vrijdag 10 september 2021 21:48 schreef lunapuella het volgende:
Vermoedelijk wel....quote:Op vrijdag 10 september 2021 21:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Och, ik geef het met liefde mee. Het is een heerlijk kleinschalige psz tussen de weilanden, mijn schoonmoeder/zijn oma werkt er dus ja
![]()
Vork: nee stel je voor dat je handen vies wordendat vind hij momenteel echt vreselijk.
En voor alle 'oh nee, geknoeid' wenst meneer een doekje om op te ruimen. Ik gooide laatst per ongeluk zelf een glas water om, kwam hij aanrennen met een doekje. Hij is nogal van het poetsen en opruimen. Zal vast een fase zijn die voorbij gaat.
Da's een universeel verschijnsel hoorquote:Op zaterdag 11 september 2021 07:46 schreef LeSage het volgende:
[..]
Je kunt van die knijpfruit-zakjes kopen die je zelf kunt vullen. Misschien kun je dan zijn favoriete prakje maken en invriezen. Als ie dan wil heb je in ieder geval fruit voor op school.
En anders met de juf bespreken of er iets anders mee mag (rijstwafel/peperkoek/cracker).
Die laatsteik zeg zulke dingen vaak tegen mensen als ze vragen of mijn kinderen *insert willekeurige groente* lusten. Ja, maar afhankelijk van de stand van de maan, de temperatuur en de dag van de week. De meeste mensen reageren ongeveer zo:
![]()
Ze kijken vooral zo vanwege de uitspraak. Alsof het er écht van afhankelijk is.quote:Op zaterdag 11 september 2021 08:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Da's een universeel verschijnsel hoor
Daarom zeg ik ook, als het cumulatief maar in balans blijft vind ik op zichzelf staande dagen niet zo interessant
Ik deed/doe de appel altijd geschild in een bakje, die is niet super bruin als ze gaan eten, ook niet meer helemaal super fris als wanneer hij net gesneden is, maar prima eetbaar.quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:42 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor de kinderen die een geschilde appel meekrijgen: is die niet bruin geworden tegen de tijd dat ze die gaan opeten?
Helemaal geen vergoeding meer, dan zou ik een baan moeten gaan zoeken, want anders gaan we failliet, ik zag de nota van vorig jaar...quote:Op vrijdag 10 september 2021 21:02 schreef BE het volgende:
[..]
Dus helemaal geen GGZ vergoeding meer? Of pas nadat het eigen risico is opgesoupeerd?
Either way is het mooi kut…
Onze jongens hebben ook digiD. Maar ik moet telefonisch een afspraak maken en krijg dan de uitslag wel via de digiD.quote:Op zaterdag 11 september 2021 08:58 schreef TolstoiFan het volgende:
Als we Simon niet laten testen, dan mag hij pas weer naar school als hij klachtenvrij is.
Als we hem wel laten testen en de test is negatief, mag hij wel hoestend naar school? Dan wordt een ander kind ook verkouden/hoesterig door zijn aanwezigheid, die dan ook niet naar school mag voordat hij getest is.
Voelt een beetje als dat het zichzelf in stand houdt.
Thuistest was in ieder geval negatief voor hem.
Op site om met zijn Digid een testafspraak te maken staat, dat je minimaal 7 jaar moet zijn voor het maken van een online afspraak![]()
quote:Op zaterdag 11 september 2021 08:14 schreef Nijna het volgende:
Helemaal geen vergoeding meer, dan zou ik een baan moeten gaan zoeken, want anders gaan we failliet, ik zag de nota van vorig jaar...![]()
Maar zoals ik het begrijp betaal je elk jaar opnieuw je eigen risico, ook als je langer gebruik maakt van de ggz. En dat was dan voorheen niet zo denk ik.
Zit er kauwgum in je toetsenbord?quote:Op zaterdag 11 september 2021 08:49 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vermoed dat dat gaat om een quarataineperiode vanwege bijvoorbeeld een besmet gezinslid of conact met een besmet persoon.
Is dat een schoolregel?quote:Op zaterdag 11 september 2021 08:58 schreef TolstoiFan het volgende:
Als we Simon niet laten testen, dan mag hij pas weer naar school als hij klachtenvrij is.
Dat staat toch in de beslisboom?quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dat een schoolregel?
Door een opmerking hier ging ik weer eens kijken (net nadat ik kind met snotneus en keelpijn thuishield voor test) en zag dat verkouden basisschoolkinderen dus gewoon naar school mogen
Ik heb geen beslisboom gelezen. Ik heb gegoogled. De samenvatting:quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:15 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dat staat toch in de beslisboom?
Niet getest?
Een kind met klachten, zoals hoesten, koorts of benauwdheid, dat niet getest
is mag weer naar de opvang/school als het minimaal 24 uur volledig
klachtenvrij is. Bij aanhoudende milde klachten mag een kind na 7 dagen weer naar de kinderopvang of school. Heeft het kind contact gehad met
iemand met corona? Volg dan de instructies van de GGD op.
Kinderen met neusverkoudheid mogen inderdaad gewoon naar school. Alleen bij veel hoesten/benauwdheid/koorts niet.
Hierquote:Handreiking bij neusverkouden kinderen
Bijlage bij de LCI-richtlijn COVID-19 | Versie 9 juli 2021 (versiebeheer zie onderaan pagina)
Voor kinderen van 0-12 jaar geldt een uitzondering: zij mogen met verkoudheidsklachten naar de kinderopvang en naar school.*
* Voor een kind dat naar het primair onderwijs gaat, gelden de regels voor kinderen 0-12 jaar ongeacht de leeftijd.
Kinderen van 0-12 jaar mogen naar de opvang en school:
met verkoudheidsklachten (zoals loopneus, neusverkoudheid, niezen en keelpijn);
als ze af en toe hoesten;
Huh?quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zit er kauwgum in je toetsenbord?
Dat laatste is idd lekker aan persoonlijke interpretatie onderhevig.quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb geen beslisboom gelezen. Ik heb gegoogled. De samenvatting:
[..]
Hier
De beslisboom is misschien van voor 9 juli?
Klachten is dus niet gelijk aan testen. Niet voor kinderen in het primair onderwijs.
Wat af en toe hoesten is, dat weet ik dan weer niet. Wanneer gaat af en toe over in vaak?
Oh ja. Haastig en blindquote:Op zaterdag 11 september 2021 10:25 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Je mist wat letters in je post die Vanyel had gequote
Maar is het dan niet zo dat je evengoed je eigen risico betaald? Ik bedoel, of je het nu betaald omdat je naar de oogarts moet of omdat je naar de ggz moet... Je moet dat eigen risico betalen tot het eigen risico op is en de rest gaat uit de verzekering toch?quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze gaan sneller factureren, dat zal dan zo snel zijn dat je het kalenderjaar niet overbrugt met een factuur en dus altijd aan dat eigen risico komt.
Deze snap ik niet in de context?quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:40 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar is het dan niet zo dat je evengoed je eigen risico betaald? Ik bedoel, of je het nu betaald omdat je naar de oogarts moet of omdat je naar de ggz moet... Je moet dat eigen risico betalen tot het eigen risico op is en de rest gaat uit de verzekering toch?
Weet niet of je hiermee reageert op mij, maar ik bedoelde met "Klachten = GGD test" niet zozeer dat je per se moet testen, maar áls je test, moet het wel een GGD test zijn (en geen zelftest)quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:46 schreef Vanyel het volgende:
Klachten is dus niet gelijk aan testen. Niet voor kinderen in het primair onderwijs.
Ja, dan begreep ik m idd anders.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:45 schreef twist02 het volgende:
[..]
Weet niet of je hiermee reageert op mij, maar ik bedoelde met "Klachten = GGD test" niet zozeer dat je per se moet testen, maar áls je test, moet het wel een GGD test zijn (en geen zelftest)
Ik bedoelde denk ik eigenlijk dat het toch eigenlijk niet uit maakt of ze rekeningen eerder of later in het jaar sturen, want je moet eerst je eigen risico betalen. Aan het eind van het jaar komt dat toch ongeveer op hetzelfde neer?quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Deze snap ik niet in de context?
Het maakt wel uit als ze de rekening niet meer alleen aan het eind sturen, maar elke maand. Als je een meerjarige behandeling hebt, zou je anders maar 1x je eigen risico kwijt zijn, nu elk jaar.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:53 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik bedoelde denk ik eigenlijk dat het toch eigenlijk niet uit maakt of ze rekeningen eerder of later in het jaar sturen, want je moet eerst je eigen risico betalen. Aan het eind van het jaar komt dat toch ongeveer op hetzelfde neer?
Tenzij je het niet op maakt natuurlijk, maar bij de ggz zit je volgens mij al gauw aan dat bedrag (tenzij je een hoog eigen risico hebt).
Waarom ik die oogarts erbij haalde weet ik ook niet, klonk in mijn hoofd heel logisch, maar dat heb ik wel vaker![]()
Daarin nog steeds de onduidelijkheid over wat veel hoesten is.quote:Op zaterdag 11 september 2021 12:13 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Vanyel de beslisboom voor basisscholen en kinderopvang dateert van 20-08, dus vrij recent.
Tja, je kunt het moeilijk turven.quote:Op zaterdag 11 september 2021 12:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daarin nog steeds de onduidelijkheid over wat veel hoesten is.
Dat mag je dus lekker zelf uitmaken..
Maar jij hoeft pas bij een daadwerkelijke besmetting van een huisgenoot in quarantaine.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat laatste is idd lekker aan persoonlijke interpretatie onderhevig.
Onze jongste had gistermiddag ineens koorts, vannacht begon hij te hoesten. Dus dat was wel even langs de teststraat. Gisteravond krijgen we bericht dat oudste met zijn klas in quarantaine moet… hij mag maandag testen. Dus gezellig weekend voor de boeg.
Wat ik wel apart vind, is dat je als gevaccineerde helemaal niet meer in quarantaine hoeft. Ook als kinderen positief testen, mogen wij gewoon alles doen, zonder beperkingen. Dat voelt toch niet helemaal ok. Maandag heb ik een fysieke personeelsdag, iedereen moet QR-code laten zien en een zelftest doen. Maar ik zou prima mogen komen, terwijl ik een (potentieel) corona-geval thuis heb zitten. Dat ga ik denk ik maar niet doen.
Ik wist helemaal niet dat het maar 1x zou zijn eigenlijk dat eigen risico, nooit bij stil gestaan.quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het maakt wel uit als ze de rekening niet meer alleen aan het eind sturen, maar elke maand. Als je een meerjarige behandeling hebt, zou je anders maar 1x je eigen risico kwijt zijn, nu elk jaar.
Niet eens. Als je volledig gevaccineerd bent mag je ook met een besmet kind gewoon werken. Een vriendin die bij een apotheek werkt had toevallig een besmet kind thuis deze week. Zij heeft wel dagelijks een zelftest gedaan, en een ggd test na vijf dagen, maar in quarantaine hoeft niet. Zij is gewoon gaan werken en houd zich strak aan de ggd-regels.quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar jij hoeft pas bij een daadwerkelijke besmetting van een huisgenoot in quarantaine.
Nee, niet meer dus, als je volledig beschermd bent:quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar jij hoeft pas bij een daadwerkelijke besmetting van een huisgenoot in quarantaine.
Wij hebben voor de toen nog driejarige een digid aangevraagd en daar ook gewoon online een afspraak mee gemaakt, kraait geen haan naar en je krijgt de uitslag dan ook gewoon per mail/digidquote:Op zaterdag 11 september 2021 08:58 schreef TolstoiFan het volgende:
Als we hem wel laten testen en de test is negatief, mag hij wel hoestend naar school? Dan wordt een ander kind ook verkouden/hoesterig door zijn aanwezigheid, die dan ook niet naar school mag voordat hij getest is.
Voelt een beetje als dat het zichzelf in stand houdt.
Thuistest was in ieder geval negatief voor hem.
Op site om met zijn Digid een testafspraak te maken staat, dat je minimaal 7 jaar moet zijn voor het maken van een online afspraak![]()
Vast nietquote:Op zaterdag 11 september 2021 22:46 schreef lunapuella het volgende:
Ah @:Amsel, wat een tegenvaller zegHopelijk kunnen jullie het snel inhalen.
Daar vonden ze het wat te heftig voor. En mijn ouders zijn gescheiden, dus overdag hadden ze samen voor het grut gezorgd maar 's nachts doet m'n moeder het in haar eentje (en dan komt m'n vader de volgende ochtend weer terug) - dan is zo'n kotsnacht wel heel intensief.quote:Op zondag 12 september 2021 00:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat mijn ouders me dat pas verteld zouden hebben als ik ze weer op zou halen.
Dat is trouwens wel heel fijn, dat ze ondanks hun scheiding nog goed genoeg met elkaar overweg kunnen dat ze samen een weekendje voor de kleinkinderen kunnen zorgen.quote:Op zondag 12 september 2021 05:22 schreef Amsel het volgende:
[..]
Daar vonden ze het wat te heftig voor. En mijn ouders zijn gescheiden, dus overdag hadden ze samen voor het grut gezorgd maar 's nachts doet m'n moeder het in haar eentje (en dan komt m'n vader de volgende ochtend weer terug) - dan is zo'n kotsnacht wel heel intensief.
Maarrrrr meneertje zat net opeens rechtop en verklaarde zichzelf weer helemaal beter, dus hopelijk pakken we nog een paar uurtjes slaap
Wat tof dat ze dat dan samen doen.quote:Op zondag 12 september 2021 05:22 schreef Amsel het volgende:
[..]
Daar vonden ze het wat te heftig voor. En mijn ouders zijn gescheiden, dus overdag hadden ze samen voor het grut gezorgd maar 's nachts doet m'n moeder het in haar eentje (en dan komt m'n vader de volgende ochtend weer terug) - dan is zo'n kotsnacht wel heel intensief.
Maarrrrr meneertje zat net opeens rechtop en verklaarde zichzelf weer helemaal beter, dus hopelijk pakken we nog een paar uurtjes slaap
Thnx!quote:Op zondag 12 september 2021 20:07 schreef aapieannie het volgende:
Gefeliciteerd voor de jarigen vandaag![]()
Ik kan mij herinneren dat er met mij vandaag nog een aantal dames jarig zijn
Sinds ik 18 ben, dus al best een tijdjequote:Op zondag 12 september 2021 20:09 schreef F_r het volgende:
Amsel Wat goed van je ouders dat ze dit samen doen. Zijn ze allang uit elkaar?
Thnx! En yep, erg gezellig.quote:Op maandag 13 september 2021 08:36 schreef exode het volgende:
Spuit 11: gefeliciteerd allen! Hopelijk heeft iedereen een leuke dag gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk weekend gehad.
Oh jij ook! Damn, zeg dat dan ff wat duidelijkerquote:Op zondag 12 september 2021 20:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx!
Jij en @:SQ ook gefeliciteerd!![]()
![]()
![]()
En nog meer geloof ik, maar ik weer niet meer wie #Bejaard
ZEG DAT NOU NIET.quote:
Heerlijk is dat hèquote:Op maandag 13 september 2021 08:59 schreef Cathmar het volgende:
Allemaal nog gefeliciteerd!!
Goed gedaan (verloofde van) Exode. Ben benieuwd naar het eind resultaat (of eindresultaat??)!
Wij reden gisteren voorbij ons nieuwe huis. Of waar het nieuwe huis moet komen. Omheen wordt al gebouwd. En het hek was niet op slot. Dus gisteren eindelijk eens in mijn tuin gestaan. Want we hebben de grond gekocht, maar ik was er nog nooit op geweest. En ik ben opgelucht. Kan zelf zo moeilijk afstanden en grootte inschatten, maar het voelde goed. Dus dat was even fijn.
*breekt weer eens even vlug in*quote:Op maandag 13 september 2021 09:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Leuk hoekje voor zoiets exode!
Gisteren met oudste de film Wolfwalkers gezien. Wat een mooie film. Een stuk beter dan zo'n actiefilm die we de dag ervoor hadden. Ook leuk dat zo'n puber daar echt voor gaat zitten. Jongste en man zijn meer superheldenfilm-types blijkbaar
https://www.imdb.com/title/tt5198068/
Binnenkort Song of the Sea van dezelfde maker ook weer eens kijken. Heerlijk verdwalen in een verhaal, muziek en sfeer
Ja! Die is ook mooi. Staat ook klaar om te kijkenquote:Op maandag 13 september 2021 09:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
*breekt weer eens even vlug in*
Ken je ook The Secret of Kells? Is van dezelfde makers (nog van voor Song of the Sea) :
Song of the sea heeft mijn jongste ook keer op keer gekeken.quote:Op maandag 13 september 2021 09:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Leuk hoekje voor zoiets exode!
Gisteren met oudste de film Wolfwalkers gezien. Wat een mooie film. Een stuk beter dan zo'n actiefilm die we de dag ervoor hadden. Ook leuk dat zo'n puber daar echt voor gaat zitten. Jongste en man zijn meer superheldenfilm-types blijkbaar
https://www.imdb.com/title/tt5198068/
Binnenkort Song of the Sea van dezelfde maker ook weer eens kijken. Heerlijk verdwalen in een verhaal, muziek en sfeer
Ik ging enthousiast zoeken maar die draait helaas niet meer.quote:Op maandag 13 september 2021 13:40 schreef laziness het volgende:
Er is een theatervoorstelling van de waanzinnige boomhut ook. Door de heren van Meneer Monster, van die leuke Gruffalo (en meer) voorstellingen.
Dit jaar hebben ze een nieuwe boomhut voorstelling. De vorige was een dikke aanrader. Eigenlijk is alles van Meneer Monster een aanrader. Is voor een ouder ook echt leuk om bij te "moeten" zitten.
Ja wel hoor. 52 verdiepingen is nieuw. Is hier eind november in het theater.quote:Op maandag 13 september 2021 14:26 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ging enthousiast zoeken maar die draait helaas niet meer.
niet hier in de buurt helaasquote:Op maandag 13 september 2021 14:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja wel hoor. 52 verdiepingen is nieuw. Is hier eind november in het theater.
Ik weet niet wat jij in de buurt vindt maar eindhoven toch wel?quote:
Ze zijn dit weekend in mijn dorp. Helaas zit mijn eigen agenda al helemaal vol.quote:Op maandag 13 september 2021 15:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij in de buurt vindt maar eindhoven toch wel?
Zie hier https://www.meneermonster.com/speellijstboomhut52
Precies, of Helmond, Veghel, ook allemaal in die hoek.quote:Op maandag 13 september 2021 15:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Veldhoven zelfsquote:Op maandag 13 september 2021 16:35 schreef trui het volgende:
[..]
Precies, of Helmond, Veghel, ook allemaal in die hoek.
Wat kost dat geintje van Aladdin dan bijv.?quote:Op maandag 13 september 2021 13:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nu ik dit lees, ik heb de theaters écht gemist afgelopen jaren. Ik bezocht voorheen gemiddeld wel eens per 2 maanden of vaker een theatershow met de kinderen.
Ik boekte laatst tickets voor Freek Vonk en Kinderen voor Kinderen. Beide zijn in de kerstvakantie dus die kunnen mooi onder de kerstboom/in de zak van de sint (waar ze allemaal niet meer in geloven, maargoed).
Aladdin staat nog wel op mijn lijstje, maar met 5 personen op een fatsoenlijke plek met voldoende zicht zitten is nogal een aanslag op je portemonnee.
89-99 euro per persoon, als je een beetje goed zicht wilquote:Op maandag 13 september 2021 16:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat kost dat geintje van Aladdin dan bijv.?
Ik dacht eerst al dat @Leandra dezelfde verjaardag had, maar toen SQ jarig bleek te zijn, dacht ik dat ik het verkeerd onthouden had. Niet dusquote:Op maandag 13 september 2021 08:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh jij ook! Damn, zeg dat dan ff wat duidelijkergefeliciteerd alsnog!
Ik ga denk ik maar concessies doen op zicht/podiumafstand. Dan kun je nog wel 2e rang voor 60 euro per persoon zitten. Al vond ik dat eigenlijk nog steeds erg veel geld.quote:Op maandag 13 september 2021 16:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat kost dat geintje van Aladdin dan bijv.?
Ik vond hem niet bij het parktheaterquote:Op maandag 13 september 2021 15:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat doen wij vaak ook, anders is het niet te doen. Zo ga ik met dochter naar Kinderen voor Kinderen en gaan de mannen naar Freek Vonk, maar ik vind het ook wel leuk om af en toe wel een activiteit met het hele gezin te doen en daar is deze wel uitermate geschikt voor.quote:Op maandag 13 september 2021 18:49 schreef Cathmar het volgende:
Of om niet met z’n 5en maar met 2 te doen?
Zo doen wij het tegenwoordig vaak. Met z’n 6en zijn heel veel dingen echt te duur. Plus 14 jarige wil niet meer altijd met kleine zusjes. Dus splitsen.
Dat komt vast nog wel joh, die musical draait waarschijnlijk nog eeuwen.quote:Op maandag 13 september 2021 19:43 schreef oh-oh het volgende:
Mijn zus en ik willen met de kinderen naar Hamilton in Londen maar uitverkochter dan uitverkocht en wat er een poos geleden nog was was echt pp niet te betalen
Als ik in mn eentje zou gaan zou het makkelijker zijn, met 5 personen en goede plekken is echt geen doen denk ik, rekening houdend met schoolvakanties.quote:Op maandag 13 september 2021 20:25 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat komt vast nog wel joh, die musical draait waarschijnlijk nog eeuwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dolfje draait hier ook in het dorp deze maand. Dochter en zoon gaan er samen naartoe.
Hahahaha zo cool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zomaar uit nieuwsgierigheid, maar is alleen gaan überhaupt geen optie? Vind je dat ongezellig of is het echt iets wat je absoluut samen wilt doen omdat zíj ook graag willen?quote:Op dinsdag 14 september 2021 06:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als ik in mn eentje zou gaan zou het makkelijker zijn, met 5 personen en goede plekken is echt geen doen denk ik, rekening houdend met schoolvakanties.
Kinderen![]()
Nou ik ga nooit ergens heen met die kinderen, we willen samen naar Beyoncé maar dat zal wel NOG langer duren, dus dit leek me wel een leuke actie eens.quote:Op dinsdag 14 september 2021 12:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zomaar uit nieuwsgierigheid, maar is alleen gaan überhaupt geen optie? Vind je dat ongezellig of is het echt iets wat je absoluut samen wilt doen omdat zíj ook graag willen?
Voordeel van kinderloos vrijgezel zijn, me dunkt.
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik het vroeg.quote:Op dinsdag 14 september 2021 13:02 schreef oh-oh het volgende:
En ik zou zeker wel alleen kunnen en willen gaan, maar ja, ik heb het afgesproken, ik vind dat dan lullig, die hond werd ze ook alweer ontnomen he, ik hou me iets meer aan afspraken dan hun moeder.
Ik zou me echt schuldig voelen als ik nu zeg samen wordt m niet, ik ga lekker alleen doei doei.
Ja dat is lastig, maar als ze echt graag willen, kan een weekend toch wel 1 keer schoongeveegd worden? Zou ik denken.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:00 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil naar Hamilton, wij kennen allemaal die hele musical uit ons hoofd. Tuurlijk is Londen leuk, ik heb er gewoond en ik ben er tig x geweest,heb verder ook alle musicals die ik daar zou willen zien gezien ( ik vind nu niks meer aan musicals, maar Hamilton OMG
maar we willen echt mega graag naar Hamilton.
Maar ja, in de herfstvakantie gaan ze naar Zweden al geloof ik, weekenden kunnen ze nooit ivm voetbal,muziekles, dansles etc. Kerstvakantie kan ook niet want tis nu al uitverkocht tm januari.
Mss dat ik er mee weg kan dat ik in de herfstvakantie ga als ik ergens 1 ticket kan bemachtigen hoor, omdat ze dan op vakantie zijn. Maar ik wil het echt graag samen doen
Hij staat wel op Disney Plus. I know dat komt niet in de buurt bij er echt zijn. Maar misschien een soort tussenoplossing.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:05 schreef oh-oh het volgende:
Ze zitten alledrie op een andere middelbare school, en mijn zus is heel streng over clubs waar ze opzitten.
Maar goed, zelfs voor een weekend zijn er geen kaarten tm januari.
Ja we kennen hem uit ons hoofd vanwege Disney. En ik mag zelf met kerst geen vrij , topdruktequote:Op dinsdag 14 september 2021 15:56 schreef exode het volgende:
[..]
Hij staat wel op Disney Plus. I know dat komt niet in de buurt bij er echt zijn. Maar misschien een soort tussenoplossing.
En andere neefjes/nichtjes zoeken
Ik zie nog genoeg beschikbaarheid in de Kerstvakantie overigens. Op meerdere dagen. Dus wie weet...extra kaarten vrijgekomen ofzo.
quote:Op dinsdag 14 september 2021 21:06 schreef Fazz het volgende:
Ik zal nooit weten hoe de dolfje musical aflooptMijn toen 6 jarige vond het zo spannend dat we halverwege de zaal moesten verlaten
Officieel 6+ dus. Maar hier wordt het goed gedegusteerdquote:Op dinsdag 14 september 2021 21:10 schreef twist02 het volgende:
Voor welke leeftijd is Dolfje Weerwolfje leuk?
Ik was als kind altijd gek op Paul van Loonen we hebben al één boekje van Foeksia de miniheks wat wel goed in de smaak valt.
Wij zijn rond 7 jaar begonnen. Sinds een half jaar leest hij zelf ook (hardop) mee, uit zichzelf stil lezen krijg ik er nog niet in. Maar vind dit ook enorm gezellig zo samenquote:Op dinsdag 14 september 2021 21:10 schreef twist02 het volgende:
Voor welke leeftijd is Dolfje Weerwolfje leuk?
Ik was als kind altijd gek op Paul van Loonen we hebben al één boekje van Foeksia de miniheks wat wel goed in de smaak valt.
Musicals draaien niet maar spelen, behalve Cats en Les Miserablesquote:Op maandag 13 september 2021 20:25 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat komt vast nog wel joh, die musical draait waarschijnlijk nog eeuwen.
Och, er zit een draaischijf in het Hamilton-podium dus ik vind het best een accurate formuleringquote:Op dinsdag 14 september 2021 23:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Musicals draaien niet maar spelen, behalve Cats en Les Miserables![]()
Ennnnn Soldaat van Oranje natuurlijkquote:Op dinsdag 14 september 2021 23:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Shit dat wist ik niet, dan klopt het inderdaadquote:Op dinsdag 14 september 2021 23:28 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Och, er zit een draaischijf in het Hamilton-podium dus ik vind het best een accurate formulering
Ook waar!quote:Op woensdag 15 september 2021 01:03 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ennnnn Soldaat van Oranje natuurlijk
Ik blijf het ook hopenquote:Op woensdag 15 september 2021 00:10 schreef FlyingFish het volgende:
Baalen MaJo. Is ook echt een dramatische tijd om nu een huis te kopen. Hopelijk volgende keer meer geluk. Wij hebben 5 jaar geleden ook eerst twee keer misgegrepen voordat we ons huidige huis wel konden kopen. En uiteindelijk is dat een groter huis voor veel minder geld. Dus wie weet komt zoiets ook nog op jullie pad.
Absurd hè? Wij hebben nu via Kadaster.nl de gegevens opgevraagd van alle huizen waar we in het verleden op geboden hebben, om inzicht te krijgen of we een beetje in de buurt zitten. Een huis hebben we gemist met 5000 euro maar bij de anderen was het een paar tienduizend euro hoger. Zelf waren we eerst conservatiever met overbieden maar dat hadden we nu losgelaten. Als je dan alsnog overboden wordt is dat wel zuurquote:Op woensdag 15 september 2021 08:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het is écht gekkenwerk op de huizenmarkt @:MaJo, dus heel slim om een aankoopmakelaar in de arm te nemen. Vrienden van ons kochten vorige maand voor 1.055.000 een huis wat voor 925.000 in de markt stond. Hun bod was 5k hoger dan het tweede bod. Echt bizar dat je gewoon met de waarde van een half huis moet overbieden om kans te maken.
Bovenwoning, te klein, geen tuin (logischquote:Op woensdag 15 september 2021 09:05 schreef vencodark het volgende:
@:Majo Waarom wil je ook alweer graag verhuizen?
Ik zoek nog nieuwe overburen.. huis aan de overkant bij ons staat sinds vandaag te koop.. pittoreske Rijswijkquote:Op woensdag 15 september 2021 09:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bovenwoning, te klein, geen tuin (logisch). Dus vooral meer ruimte, een tuin en als het even kan een bad. We willen de stad uit dus je zou denken dat dit te doen is maar zelfs buiten de stad zijn het inmiddels heftige praktijken
Wat vreselijk tochquote:Op dinsdag 14 september 2021 23:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik was vroeger echt de grootste musicalfan, ik heb sommige musicals meer dan 10x gezien. De laatste jaren is het wat ingedamd maar zo af en toe heb ik weer een musicalperiode en dan zet ik weer wat op
Ik zit er flink doorheen trouwens. Vorige week hebben we op 2 huizen geboden en beiden zijn het niet geworden. We hadden echt onze hoop gevestigd op een fantastisch huis in mijn geboortestad maar zelfs met 12% overbieden was er nog ruim overheen gebodenIk word echt ziek van deze markt
Meteen een aankoopmakelaar in de arm genomen, blijkbaar moet je gewoon inside information hebben om er tussen te komen. Ik hou daar helemaal niet van maar het moet dan maar
We zijn wel op zoek naar een huis rondom Utrecht(se Heuvelrug). Tenzij je Rijswijk Gelderland bedoelt, dan ben ik wel benieuwdquote:Op woensdag 15 september 2021 09:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik zoek nog nieuwe overburen.. huis aan de overkant bij ons staat sinds vandaag te koop.. pittoreske Rijswijk
Huis van collega ging 35K boven de vraagprijs weg.. echt bizar
Wij hebben ook ingeschreven op een nieuwbouwproject maar ik ben bang dat dat hem ook niet gaat worden. Huis is 520.000 v.o.n. maar dan heb je nog geen keuken en moet je alles nog laten doen. Dat kunnen we niet betalen denk ik. Het lastige is ook dat we niet weten wat ons huis gaat doen. Als die ook weggaat voor een bizarre prijs dan zou het wel weer kunnen.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:13 schreef Cathmar het volgende:
Succes MaJo. Hoop dat de aankoopmakelaar jullie kan helpen om snel iets moois te vinden en te kopen.
Wij zijn voor nieuwbouw gegaan. Omdat ik dat huis het mooist vond op de beste plek, maar ik moet zeggen dat het ook heerlijk was dat we geen gedoe hadden met bieden. Wij hebben op een aantal huizen geboden en bij één van die huizen bood iemand een ton boven de vraagprijs. Koekoek. (Ok was super bijzondere plek maar bizarrrrr).
Precies dit. We zitten zelf ook op een gouden berg maar zelfs dat lijkt niet voldoende te zijn. Eigenlijk zouden we eerst ons eigen huis moeten verkopen zodat we daarvan de waarde weten. We schatten het nu zelf voorzichtig in zodat we zeker weten dat we een nieuwe hypotheek kunnen dragen.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:16 schreef Aure het volgende:
Wij kijken ook een beetje rond, maar hier is het ook niet te doenGelukkig hebben we op zich wel ruimte (100m2ongeveer, 3 slaapkamers). Alleen net zoals MaJo geen tuin (wel 3 balkons, maar die zijn net te klein eigenlijk
). Qua locatie wonen we fantastisch (midden in het centrum), daardoor levert ons appartement best nog wat op, maar zelfs met die overwaarde is het bijna niet te doen een fatsoenlijk huis met tuin te vinden ergens anders in de stad. Denk dat we voorlopig nog blijven waar we zitten dus
Ik hoop het ookquote:Op woensdag 15 september 2021 09:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat vreselijk toch. Nieuwe bewoners van ons pleintje hebben ook meer dan 20 huizen zelf geprobeerd, voor ze een aankoopmakelaar in de arm namen. Dat is wel echt een gouden zet geweest. Sowieso ben je eerder op de hoogte van het aanbod, maar door de aankoopmakelaar hebben ze het met bieden toch anders aangepakt dan ze zelf zouden doen en toen was het raak. Ik hoop dat het voor jullie ook zo werkt!
.
Ik ga het meemaken, in deze tijd is het zeker een vereiste. Maar als je zelf goed rondkijkt kom je ook een heel eind. Dan komt het alleen nog neer op het bieden of eventuele stille verkopen. Maar kan me in deze markt niet voorstellen dat je aan stille verkoop zou doenquote:Op woensdag 15 september 2021 09:20 schreef SQ het volgende:
Ik snap niet dat er mensen überhaupt zonder aankoopmakelaar de markt op gaan nu. Ik heb het altijd gedaan, en het was altijd het geld meer dan waard.
Maar goed, ik hoef geen huis in Utrecht te kopen
Dat is ook wel een slimmequote:Op woensdag 15 september 2021 09:31 schreef Cathmar het volgende:
Mijn zwager kocht laatst een huis en heeft naast een goed bod, bij de verkopers een brief in de bus gedaan met een bod op de roerende goederen die ter overname waren. En zo is hij er uiteindelijk tussen gekomen.
Dat is in Utrecht ook heel normaal inmiddelsquote:Op woensdag 15 september 2021 09:40 schreef Nijna het volgende:
Ik hoorde gisteren van iemand die al een paar keer in haar omgeving had meegemaakt dat er gewoon voor een ton boven de vraagprijs is verkocht. Is toch bizar...
Ik kan er niet bij, ben blij dat wij hier prima zitten en voorlopig hier willen blijven.
Lijkt me nogal stressy als je wel zoekende bent.
Succes @:MaJo
quote:Op woensdag 15 september 2021 09:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is in Utrecht ook heel normaal inmiddelsZusje van een vriendin heeft een half miljoen betaald voor een huis dat voor 4 ton op de markt stond. Dat is gewoon 20% erop
Hier om de hoek een vrij nieuwe (2018) tweekapper 110K boven de toch al niet heel lage vraagprijs.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:40 schreef Nijna het volgende:
Ik hoorde gisteren van iemand die al een paar keer in haar omgeving had meegemaakt dat er gewoon voor een ton boven de vraagprijs is verkocht. Is toch bizar...
Ik kan er niet bij, ben blij dat wij hier prima zitten en voorlopig hier willen blijven.
Lijkt me nogal stressy als je wel zoekende bent.
Succes @:MaJo
Het maakt me zelfs een beetje boos. Hierdoor verpest je het ook voor anderen. Maar zelf sta ik bijna op het punt om hier ook aan mee te doen, anders kom je er gewoon niet tussenquote:Op woensdag 15 september 2021 09:47 schreef Nijna het volgende:
[..]bizar, ik heb er echt geen ander woord voor...
We hebben inmiddels onze strategie bijgesteld omdat goedkoop wonen gewoon niet te doen is. We kunnen nu rond de half miljoen gaan dus als jij nog iets leuks ziet hou me op de hoogtequote:Op woensdag 15 september 2021 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier om de hoek een vrij nieuwe (2018) tweekapper 110K boven de toch al niet heel lage vraagprijs.
En dat was niet eens het hoogste bod dat ze hadden, maar wel het bod waarbij ze zelf het langst konden blijven zitten om wat anders te zoeken, en ik zit een kwartier ten oosten van Amersfoort.
Dat snap ik nooit. Alsof jij het gaat verkopen aan iemand die een briefje in de bus doet in plaats van de hoogste bieder als je het gewoon openbaar verkooptquote:Op woensdag 15 september 2021 09:51 schreef oh-oh het volgende:
Hier liggen echt zo vaak briefjes in de bus of ik niet wil verkopen, ik ga van de week eens wat mensen bellen geloof ik.
De Zuid Hollandse versiequote:Op woensdag 15 september 2021 09:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
We zijn wel op zoek naar een huis rondom Utrecht(se Heuvelrug). Tenzij je Rijswijk Gelderland bedoelt, dan ben ik wel benieuwd
En 35K op welke vraagprijs? Want dat is echt niet veelWe hebben nu ruim 50K overboden (op een huis van 435) en daar ging het nog weer ruim overheen.
Nou... dat wordt hier in de regio ook bestaande bouw danquote:Op woensdag 15 september 2021 09:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het maakt me zelfs een beetje boos. Hierdoor verpest je het ook voor anderen. Maar zelf sta ik bijna op het punt om hier ook aan mee te doen, anders kom je er gewoon niet tussen![]()
[..]
We hebben inmiddels onze strategie bijgesteld omdat goedkoop wonen gewoon niet te doen is. We kunnen nu rond de half miljoen gaan dus als jij nog iets leuks ziet hou me op de hoogte
Nee, maar ik woon in een appartement, waar veel werk aan gaat zijn, en die opkopers zijn huisjesmelkers merendeels, die gaan er veel meer voor betalen dan een particulier want die verhuren de boel na een opknapbeurt voor minstens ¤1000 p/m , ze willen ook allemaal ongezien kopen, ik vind het wel best, ik wil gewoon eens even horen wat voor prijs ze in gedachten hebben .quote:Op woensdag 15 september 2021 09:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit. Alsof jij het gaat verkopen aan iemand die een briefje in de bus doet in plaats van de hoogste bieder als je het gewoon openbaar verkooptOf krijg je dan een deel zwart ofzo
Nou ja, sommige mensen willen ergens wel maar hebben geen zin in de rompslomp en net een zetje nodig.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit. Alsof jij het gaat verkopen aan iemand die een briefje in de bus doet in plaats van de hoogste bieder als je het gewoon openbaar verkooptOf krijg je dan een deel zwart ofzo
Ah ok, dat valt me nog alles meequote:Op woensdag 15 september 2021 09:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
De Zuid Hollandse versie
310 ipv 285
You've got DMquote:Op woensdag 15 september 2021 09:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou... dat wordt hier in de regio ook bestaande bouw dan
Er worden bij ons in de straat nog wel een paar tweekappers bebouwd trouwens, maar ik gok dat die ook rond de 550 gaan doen en voor je je huis en tuin dan op orde hebt kan er nog 50-100 bij
Maar dm me maar even je verwachtingen/wensenlijstje, dan kijk ik hier, want er komt af en toe nog wel wat leuks langs.
Ah op die manier. Ik hoop dat het niet echt naar een huisjesmelker gaat, die verpesten de markt nog meerquote:Op woensdag 15 september 2021 09:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee, maar ik woon in een appartement, waar veel werk aan gaat zijn, en die opkopers zijn huisjesmelkers merendeels, die gaan er veel meer voor betalen dan een particulier want die verhuren de boel na een opknapbeurt voor minstens ¤1000 p/m , ze willen ook allemaal ongezien kopen, ik vind het wel best, ik wil gewoon eens even horen wat voor prijs ze in gedachten hebben .
Dan snap ik het wel jaquote:Op woensdag 15 september 2021 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, sommige mensen willen ergens wel maar hebben geen zin in de rompslomp en net een zetje nodig.
Ja dat is wel een voordeel. Zie daar nu al tegenopquote:Op woensdag 15 september 2021 10:04 schreef SQ het volgende:
Wij hebben ook zo verkocht hoor. Scheelde weer verkoopklaar maken, eindeloos poetsen en gedoe.
Ja het is natuurlijk wel in Sittard.quote:Op woensdag 15 september 2021 10:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:oh-oh het is best een goede prijs voor een huis zeg.Een vergelijkbaar iets zou hier in de buurt waarschijnlijk richting of zelf over de 4 ton gaan.
Ja, wij hebben dat een paar jaar geleden geprobeerd, net voor we ons huidige huis kochten. 300+ inschrijvingen op 30 woningen.quote:Op woensdag 15 september 2021 11:15 schreef laziness het volgende:
Zelfs nieuwbouwwoningen is zoveel vraag dat het er lastig tussen komen is heb ik het idee. De huizenmarkt is frustrerend voor iedereen momenteel.
Wij kregen ooit een briefje in de bus van de makelaar die een appartement in ons gebouw had verkocht. Stond precies bij voor hoeveel. We hebben toen ook via hun verkocht.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat wij inschreven op een fase na de onze en toen het huis in deze fase aangeboden kregen want ja die was nog over.quote:Op woensdag 15 september 2021 11:58 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, wij hebben dat een paar jaar geleden geprobeerd, net voor we ons huidige huis kochten. 300+ inschrijvingen op 30 woningen.
Grappig! Ik heb twee naamgenoten (voor- én achternaam), één in Nederland en één in de VS. Voor beiden weleens mail ontvangen en de Nederlandse ook een paar ontmoet.quote:Op woensdag 15 september 2021 12:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik had net zomaar iemand met dezelfde naam aan de telefoon , een klant, het was ons alletwee nog nooit overkomen, zo leuk!
Ik ook niet, ik typte laatst dat ik het een gekke besparing vind. Het kost je ~2500 euro en dat is maar een fractie van de bedrag waar het om gaat. Het gaat steeds maar over 'de vieze spelletjes tussen aan- en verkoopmakelaar', maar ik heb het al verkoper echt vervelend gevonden dat níemand van de bieder een aankoopmakelaar was.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:20 schreef SQ het volgende:
Ik snap niet dat er mensen überhaupt zonder aankoopmakelaar de markt op gaan nu. Ik heb het altijd gedaan, en het was altijd het geld meer dan waard.
Wij hadden ook geen aankoopmakelaar, maar de verkopend makelaar is een kennis.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:20 schreef SQ het volgende:
Nou, ik heb er best wat voor over om niet de boel op funda te zetten en bezichtigingen te moeten faciliteren.quote:Op woensdag 15 september 2021 09:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Speelt een makelaar al deze dingen aan jullie door of waren jullie er met de bezichtigingen bij?quote:Op woensdag 15 september 2021 12:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik typte laatst dat ik het een gekke besparing vind. Het kost je ~2500 euro en dat is maar een fractie van de bedrag waar het om gaat. Het gaat steeds maar over 'de vieze spelletjes tussen aan- en verkoopmakelaar', maar ik heb het al verkoper echt vervelend gevonden dat níemand van de bieder een aankoopmakelaar was.
Punt was dat degenen die het hoogste bod hadden (althans, op een na hoogste, maar met hen wilde ik niet in zee), best bijzonder was in hun communicatie en tijdens de bezichtiging dingen vroeg als 'en als we een bod doen en we bedenken ons, kunnen we er dan nog vanaf?'Dat schept niet zoveel vertrouwen dat ze serieus waren. Wij hebben op het punt gestaan om een huis te verkopen aan een partij die een stuk lager bood maar niet zo deed. Het had voor hen denk ik heel veel gescheeld als ze een goede aankoopmakelaar hadden gehad waaraan ze hun vragen hadden gesteld (in plaats van aan de mijne
) en die ook aan onze makelaar had kunnen doorspelen of ze het nou wel of niet meenden.
Het is nu echt enorm kut om te zoeken en te kopen.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:05 schreef MaJo het volgende:
Ik zit me hier ontzettend op te winden trouwens![]()
Ik ben even weg voordat ik boos ga reageren
Dat lijkt me geen een-tweetje.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:12 schreef Clubsoda het volgende:
Dat werd allemaal doorgespeeld en dat vind ik ook logisch, want de makelaar is onze ogen en oren tijdens de bezichtiging.
Ik denk dat het best een dunne lijn is tussen onderhandelen en 'een-tweetjes'. Voorbeeld: wij (over)boden vrij agressief. Onze makelaar geeft dat door aan verkoopmakelaar, die geeft een tegenbod met de opmerking dat de verkoper eigenlijk nog 5000 meer had willen hebben, waarop onze makelaar aangeeft dat dat niet gaat gebeuren. Dat is een compleet andere manier van communiceren dan ik zelf met een verkoper zou kunnen doen, want ze kennen elkaar goed, zijn collega's en gunnen elkaar ook een goede deal. Is dat dat een eentweetje of deel van het proces waar je de makelaar voor betaalt?
Persoonlijk heb ik dus wel ook een soort moreel besef, mijn principes zijn vanaf een bepaalde prijs vast wel te koop, maar voor 5000 euro meer zou ik dus nooit aan een huisjesmelker (of Alex) verkopen
Ik stuur je later even een berichtjequote:Op woensdag 15 september 2021 13:09 schreef exode het volgende:
[..]
Het is nu echt enorm kut om te zoeken en te kopen.
Ik duim voor je dat jullie snel wat vinden. Ik wil het echt wel in de gaten houden hier hoor. DM me maar als dat handig is.
Een klik is wel belangrijk jaquote:Op woensdag 15 september 2021 13:12 schreef exode het volgende:
Wij hadden verschillende makelaars laten komen om ons huis te verkopen. Met 1 hadden we zo ontzettend geen klik, die was zo arrogant, zo naar. Echt niets was goed aan ons huis, wat hij overigens niet tegen ons zei maar tegen zijn assistent die mee was.
Toen ons huis uiteindelijk via een andere makelaar te koop stond, heeft hij me nog een paar keer gebeld. Hij vond het maar raar dat we niet voor hem kozen etc etc. Blugh.
Met een-tweetjes bedoel ik echt dat ze weten wat een andere partij biedt en dit doorgegeven wordt aan de andere makelaar. Dus stel A wil een huis en heeft verkoopmakelaar A. Ze kopen bij makelaar B en die heeft een bod van stel B gekregen. Dan belt makelaar B makelaar A om te zeggen wat de prijs is zodat stel A het krijgt. Dit soort dingen gebeuren gewoon vaak en dat vind ik niet kies.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:12 schreef Clubsoda het volgende:
Dat werd allemaal doorgespeeld en dat vind ik ook logisch, want de makelaar is onze ogen en oren tijdens de bezichtiging.
Ik denk dat het best een dunne lijn is tussen onderhandelen en 'een-tweetjes'. Voorbeeld: wij (over)boden vrij agressief. Onze makelaar geeft dat door aan verkoopmakelaar, die geeft een tegenbod met de opmerking dat de verkoper eigenlijk nog 5000 meer had willen hebben, waarop onze makelaar aangeeft dat dat niet gaat gebeuren. Dat is een compleet andere manier van communiceren dan ik zelf met een verkoper zou kunnen doen, want ze kennen elkaar goed, zijn collega's en gunnen elkaar ook een goede deal. Is dat dat een eentweetje of deel van het proces waar je de makelaar voor betaalt?
Persoonlijk heb ik dus wel ook een soort moreel besef, mijn principes zijn vanaf een bepaalde prijs vast wel te koop, maar voor 5000 euro meer zou ik dus nooit aan een huisjesmelker (of Alex) verkopen
Ik ben boos op niemand hier maar ik merk dat ik geagiteerd raak en misschien zie je dat terug in mijn reacties, terwijl dat dus niet persoonlijk is. Daarom kan ik beter afstand nemen.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:14 schreef oh-oh het volgende:
Maar op wie ga je boos reageren dan? Als je verkoopt wil je nu toch hoe dan ook een klapper maken om iets te kunnen kopen? Ik snap de frustratie wel hoor, de markt is echt verknipt, maar dat is wat het is helaas. Ik kies er qua stad wel echt voor om er flink op achteruit te gaan als ik elders ga kopen.
Ja, dat is inderdaad niet volgens de regels en het vrij bijzonder dat de NVM hier niets mee doet. Ik denk wel dat er nog degelijke makelaars tussen zitten die hier ook van balen, maar het is enorm zuur dat de markt zo verziekt is dat men hiertoe overgaat. En hoewel ik die frustratie best snap, denk ik dus ook dat er makelaars zijn die níet zo werken en dan is een principekwestie over geen aankoopmakelaar ook vooral iets waarmee je jezelf in je vingers snijdt, want in mijn ervaring zijn dit soort praktijken niet het (enige) voordeel van een aankoopmakelaar.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen een-tweetje.
Wat wel regelmatig gebeurt, is dat aankoopmakelaar X zijn collega verkopend makelaar Y tien minuten voor sluiting deadline even belt, en dan aan koper X aangeeft dat er bedrag Z geboden moet worden. Of dat verkopend makelaar Y op de deadline aankoopmakelaar X even belt om aan te geven dat er Z bedrag bovenop het bod moet en dat het dan het hoogste bod is. Dat zijn wel een-tweetjes in mijn ogen, en echt niet oké, maar gebeurt wel regelmatig.
Jouw makelaar is overigens vrij goedkoop, ik heb toen ik nog dacht iets te kunnen kopen er meerdere gesproken die tussen 3 en 5(!)k vroegen.
Helaas. Je kunt er vanuit gaan dat dit gebeurt. Niet kies, maar het is ook de markt en die is alleen nu wat overspannen door een scheve verhouding tussen aanbod en vraag.quote:Op woensdag 15 september 2021 13:21 schreef MaJo het volgende:
Met een-tweetjes bedoel ik echt dat ze weten wat een andere partij biedt en dit doorgegeven wordt aan de andere makelaar.
quote:Op woensdag 15 september 2021 12:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik had net zomaar iemand met dezelfde naam aan de telefoon , een klant, het was ons alletwee nog nooit overkomen, zo leuk!
Nu zitten die aantallen ergens op de 1000 inschrijvingen per 25 huizen. Wij hebben het al 4 keer geprobeerd sinds juni. Tegenwoordig moet je vaak ook al meteen bij de inschrijving een bewijs meesturen waaruit blijkt dat je een hypotheek kunt krijgen voor het huis.quote:Op woensdag 15 september 2021 11:58 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, wij hebben dat een paar jaar geleden geprobeerd, net voor we ons huidige huis kochten. 300+ inschrijvingen op 30 woningen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |