Wat irritantquote:Op vrijdag 10 september 2021 13:09 schreef exode het volgende:
Ik heb nu een kind in huis die een master in opscheppen heeft. Ik moet echt mijn best doen om de volwassene te blijven zeg maar.
Zijn slaapkamer is 2 x zo groot als onze woonkamer, hij eet meestal 60 boterhammen, hij heeft 1000 Lego steentjes (ik slikte in dat alleen al in 1 set die in onze woonkamer staat 3000 steentjes zitten, nee exode, niet doen, hij is 7) en dit gaat dus al een uur zo. Ik heb ze naar buiten geschopt, ze zijn aan het knikkeren. Overigens heeft hij echt VEEEEEL meer knikkers.
En het is het zoontje van die moeder, je weet wel die geen oogje op me heeft. Gelukkig is het vandaag papadag en komt die hem zo halen.
Sowieso zijn mensen die heel erg veel praten bloedirritant.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb er hier eentje die praat 5 kwartier in een uur en dat van de eerste tot de laatste seconde dat hij hier is. Ik ben zo blij dat ik mijn noise cancelling oordopjes weer heb gevonden.
Met bepaalde mensen heb ik dat ook. Als er eenmaal een klik is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:09 schreef exode het volgende:
Ik vind het vooral bewonderingswaardig dat B er niet in meegaat. Die laat hem gewoon lullen.
Momenteel is het opscheppen gestopt omdat Juul op alles zegt 'ik ook' dat werd blijkbaar irritant![]()
Ik kan zelf ook enorm ouwehoeren, ik sta niet bekend als iemand die stil is of weinig zegt, dus kletsen, heerlijk! B heeft veel vriendjes die ook van ouwehoeren houden, ik vind dat gezellig.
Ik gebruik die oordoppen standaard als er een kindje komt spelen, ik trek al die geluiden niet. Sinds ik die dopjes gebruik, blijf ik langer aardig.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb er hier eentje die praat 5 kwartier in een uur en dat van de eerste tot de laatste seconde dat hij hier is. Ik ben zo blij dat ik mijn noise cancelling oordopjes weer heb gevonden.
B heeft een hele tijd een periode gehad dat ie aan iedereen vroeg of ze een piemel hadden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:37 schreef littledrummergirl het volgende:
De mijne stelt zichzelf nog steeds de godganse dag aan iedere willekeurige voorbijganger/cassiere/stratenmaker voordoet ie denk ik al ruim een jaar haha
Kinderenquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:24 schreef exode het volgende:
[..]
B heeft een hele tijd een periode gehad dat ie aan iedereen vroeg of ze een piemel hadden.
Willekeurig.
Overal.
Aan iedereen.
Oh ja, die fase.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kinderen.
Mijn oudste had een fase waarin hij aan willekeurige mannen vroeg: "papa?"
Alsof ik een alleenstaande moeder was met jong geschopt door een volstrekt onbekende.
T zal in de naam zittenquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:24 schreef exode het volgende:
[..]
B heeft een hele tijd een periode gehad dat ie aan iedereen vroeg of ze een piemel hadden.
Willekeurig.
Overal.
Aan iedereen.
Oh wat heerlijk! Ze zien er ook echt al fantastisch profi uitquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:14 schreef Vicky het volgende:
Mijn dochter doet de opleiding zelfstandig werkend bakker...
Op donderdag en vrijdag heeft ze praktijkles en vooralsnog mag ze wat ze bakt meenemen... [ afbeelding ]
Dat ziet er heerlijk uit!quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:14 schreef Vicky het volgende:
Mijn dochter doet de opleiding zelfstandig werkend bakker...
Op donderdag en vrijdag heeft ze praktijkles en vooralsnog mag ze wat ze bakt meenemen... [ afbeelding ]
Hier riep de jongste een keer keihard in een druk winkelcentrum: "DAAR LOOPT MIJN MAMA!!!". Een wildvreemde vrouw, ze léék niet eens op mijquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kinderen.
Mijn oudste had een fase waarin hij aan willekeurige mannen vroeg: "papa?"
Alsof ik een alleenstaande moeder was, met jong geschopt door een volstrekt onbekende.
Uit interesse, wat doe jij dan, bij de kinderen met veel ongezonde tussendoortjes? Spreek je de ouders aan? Mag het kind het überhaupt opeten, of doe je niets? Lijkt me erg lastig als leerkracht.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:54 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik had van de week een leerling in de klas (groep 3) die voor het 10-uurtje 8! Oreokoeken bij had. Niet die mini’s, maar die gewone grote. Ook een leerling die 4 Oreokoeken bij had en 2 Bueno repen.
We hebben officieel op woensdag fruitdag, maar niet iedereen houdt zich daar aan.
Mijn eigen dochters krijgen fruit mee voor 10 uur en heeeeeeel soms (1x per 2 weken ofzo) cheezedippers
Tussen de middag 2 boterhammen (waarvan 1 met zoet), een stuk komkommer (want de rest van de groente is gif zo ongeveer en dan hebben ze tenminste al iets binnen), wat fruit en een stukje kaas.
Ze mogen ook wel kok worden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:17 schreef SQ het volgende:
Ik ga mijn kind ook motiveren om bakker te worden
Weet je wat ik me dan afvraag als ik zulke dingen lees he. Je zegt dus "ik maak deze keuze omdat mijn kind in zijn emotie zit en ik sta achter deze keuze" maar als er ook maar 1 opmerking komt die wellicht een beetje als wat kritisch geinterpreteerd kan worden zit je er weken mee in je maag?quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:46 schreef Budabuddumbam het volgende:
Voelde mij vandaag wel echt die slechte ouder ik ben sinds zoon dus zo ontzettend jankt overgestapt van strikt groente en fruit op wat ongezondere dingen tijdens 10 uurtje omdat als je zo in je emoties zit de hele dag een beetje comfortfood wel lekker is. en de juf zei; 'nou en wat een tien uurtje en lunch had ..kind.. zit ik dan met mijn tomaatjes en komkommer en die jongen heeft liga's, eierkoeken en lekkere bolletjes '
ik kan daar dus echt weken mee in mijn maag zitten, van omg wat zal die docent wel niet denken.
Zonde dat daar zo’n reden achter zit voor je. Dat neem je toch je hele leven mee en komt dan toch even boven op die momenten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:03 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik zou er ook niet mee in mijn maag moeten zitten, maar ik heb geen ouder gehad die mij de norm leerde.
En was echt een heel sneu kind zeg maar die zelf haar eten moest zien te verzamelen in huis.
als iemand mij daar op aan spreekt ben ik altijd bang dat ik een ongeschreven regel die ik niet heb geleerd niet goed toepas ofzo, ik sta helemaal achter mijn keus verder.
Ik vind het ook een lastige. Ze zijn 6/7 jaar en hebben zelf weinig invloed op wat ze meekrijgen van ouders. Ik heb er wel een grapje over gemaakt van de week. Zooooo dat zijn er veel, maar niks verboden. Ik ga wel vragen of er in de nieuwsbrief weer even een kort stukje over geschreven kan worden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:17 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Uit interesse, wat doe jij dan, bij de kinderen met veel ongezonde tussendoortjes? Spreek je de ouders aan? Mag het kind het überhaupt opeten, of doe je niets? Lijkt me erg lastig als leerkracht.
@:SQ in J's klas ook een vriendje met notenallergie. Noten mogen idd ook al 2 jaar niet meer. Vind ik wel begrijpelijk, je wilt geen notenresten op een kleurpotlood wat het allergische kind dan weer gebruikt en dan aan de slag moeten met een epipen (en ja, ook als ze in groep 3/4/5 zitten stoppen ze potloden in hun mond)
Hier kinderen die 'gewoon' boterhammen willen. Iets anders mag wel, en als er pannenkoeken over zijn hebben ze daar wel interesse in
Als je bedoelt vanwege de suiker: nee hoor, dat is een mythe.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:55 schreef exode het volgende:
Maar na 8 oreo koeken stuiteren ze toch ook rond?
Zorg dat je de Android telefoon houdt. Ik ben na 4 maand terug gewisseld, ik kon er niet aan wennen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:25 schreef twist02 het volgende:
Waarschijnlijk veroorzaakt ik hiermee een opsom die we al eens gehad hebben -waarvoor sorry- maar wat zijn nu écht dingen om op te letten als je overstapt van Android naar iOS?
Als zwaar verstokt Android gebruiker dus
Had het ook al in DIG gevraagd, maar vermoed dat ik daar vooral technische antwoorden krijg en hoop (ook) op praktische punten
Ja had ik hier woensdagavond gepost. Negatief gelukkig.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:33 schreef Vicky het volgende:
Hihi leuk Lazi!!
Heb je de uitslag van de test al?
We kijken nu Heel Holland Bakt en A moet erg lachen om de opdracht met de spritsen
quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:32 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Zorg dat je de Android telefoon houdt. Ik ben na 4 maand terug gewisseld, ik kon er niet aan wennen.
![]()
Ja, ik heb dus sowieso niet echt 'spannende' apps waarmee ik moeilijkheden verwacht, maar da's lastig inschatten.quote:Was vooral lastig dat ik gekochte apps op Android niet kon meer kon gebruiken. Ook de data van de Android zoals foto's had ik daar niet meer. En bij het terug wisselen heb ik met moeite de foto's van die maanden op mijn Android te krijgen.
Alles van Google werkt nog gewoon. Ik heb ze op mij. iPhone staan, heb ingelogd en kan al mijn foto’s zienquote:Op vrijdag 10 september 2021 18:36 schreef twist02 het volgende:
[..]Goeie ja!
[..]
Ja, ik heb dus sowieso niet echt 'spannende' apps waarmee ik moeilijkheden verwacht, maar da's lastig inschatten.
En Google Photos? Werkt zoiets dan bijv. niet?
Ah kijk, da's dus al een heel groot pluspunt ja!quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Alles van Google werkt nog gewoon. Ik heb ze op mij. iPhone staan, heb ingelogd en kan al mijn foto’s zien
Ik had een betaalde app voor voedingsintoleranties. Dat was wel onhandig.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:36 schreef twist02 het volgende:
[..]Goeie ja!
[..]
Ja, ik heb dus sowieso niet echt 'spannende' apps waarmee ik moeilijkheden verwacht, maar da's lastig inschatten.
En Google Photos? Werkt zoiets dan bijv. niet?
Ja, eenmalig zal het sowieso wel even gedoe zijn, welke kant op ook. Maar dat zie ik maar als een goede reden om eerst foto's en contacten enzo eens goed op te schonenquote:Op vrijdag 10 september 2021 19:41 schreef exode het volgende:
Ik ben van ios naar android overgestapt en vond het echt wel gedoe. Is al wel weer ruim 2 jaar geleden maar foto's en whats app gesprekken was gezeik toen.
Mijn werk iPhone is overigens groter dan mijn prive Samsung s20.
En ik vind Iphones belachelijk duur en dat zeg ik als iemand die jarenlang een soort Apple showroom in huis had.
Ik vond Iphone altijd fijn hoor, maar toen de iPad, de apple tv en ee iphone aan vervanging toe waren, ging ik de prijzen eens vergelijken. Bizar groot verschil met android.quote:Op vrijdag 10 september 2021 19:51 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, eenmalig zal het sowieso wel even gedoe zijn, welke kant op ook. Maar dat zie ik maar als een goede reden om eerst foto's en contacten enzo eens goed op te schonen
Ik kon kiezen welk model 12 ik wilde, dus meteen voor de Mini gegaan
En baas betaalt, dus kosten zijn dan ook geen issue
Die had ik gemist. Fijn!!quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:34 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja had ik hier woensdagavond gepost. Negatief gelukkig.
Hij was vandaag weer naar school. Wel nog snot en hoest. Minder niezen en ogen wrijven.
Da's echt het maximale dat er in een pauze in gaat. En daar ben ik al blij mee, want vorig jaar was het max een halve cracker. Bij voorkeur droog.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:05 schreef Vanyel het volgende:
Één boterham met kaas? Als mijn jongste dat at, kon ik zijn ribjes horen rammelen
Die eet er 3 ofzo. Na een ontbijt van 10% yoghurt.
Oh deze kan ook prima te druk zijn tijdens de pauze. Maar dan eet ie het na school alsnog.quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:34 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's echt het maximale dat er in een pauze in gaat. En daar ben ik al blij mee, want vorig jaar was het max een halve cracker. Bij voorkeur droog.
Mmm, mss moet ik dat dieet eens gaan proberen…quote:Op vrijdag 10 september 2021 20:42 schreef TolstoiFan het volgende:
Over red bull: ik heb dus een collega, die serieus 6-7 blikjes red bull per dag drinkt, daarnaast nog koffie en alleen wit brood eetHij ziet er (mede daardoor??) uit als Magere Hein, erg mager, ingevallen gezicht en super bleek.
Dus helemaal geen GGZ vergoeding meer? Of pas nadat het eigen risico is opgesoupeerd?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:29 schreef Vanyel het volgende:
Tevens, omdat je sommige dingen wel moet dubbelposten.
In de nieuwe ggz-financiering, onderdeel van het Zorgprestatiemodel dat op 1 januari 2022 ingaat, worden cliënten verplicht om niet alleen in het startjaar, maar ieder jaar zelf voor hun zorg te betalen vanuit het eigen risico.
Hier
Manmanmanmanman
Mensen die GGZ nodig hebben zijn ook eigenlijk maar zeikerds, misschien gaan ze op deze manier sneller weer normaal doen?![]()
![]()
Ja, maar zit daar niet lekker vershoud-gas in? Dat kan toch bijna niet anders? Of een dompelbadje citroenwater?quote:Op vrijdag 10 september 2021 21:00 schreef Leandra het volgende:
De appelpartjes van de McDonalds zijn toch ook altijd prima?
Dat is trouwens het enige dat ik hem wel eens van de Mac meegeef.
Ik bestel voor mezelf ook vaak een happymeal, dus dan is het tweede portie appel voor de volgende dag op school
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |