Sowieso, wat kan er nu méér met TvT als de clubs en evenementen nog steeds niet mogen? Ik dacht dat dat juist voor de clubs/evenementen bedoeld was.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Als dit de uitkomst is, dan wordt het dus alleen maar strenger, ipv dat er versoepeld wordt.
hearhear.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg. Niet de hele wereld hoeft zich aan te passen voor een paar mensen met een ernstige aandoening. Hoe hard het ook klinkt, die moeten zelf maar hun maatregelen nemen. Hoe jij het schetst is echt de omgekeerde wereld.
Het hoofddoel is ook niet om elke dode te voorkomen, maar om het zorgapparaat beschikbaar te houden voor een ieder die het nodig heeft. Acuut of minder acuut.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:29 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maat het houdt een keer op hè. Nu moeten we ook al maatregelen blijven nemen, omdat gevaccineerde kwetsbaren anders in de trein corona op kunnen lopen. Je kunt nu eenmaal niet elke dode voorkomen. Niet met corona, niet met kanker, niet met een auto-ongeluk. Doodgaan hoort nou eenmaal ook bij het leven.
700.000 mensen. Noem dat maar een paar.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg. Niet de hele wereld hoeft zich aan te passen voor een paar mensen met een ernstige aandoening. Hoe hard het ook klinkt, die moeten zelf maar hun maatregelen nemen. Hoe jij het schetst is echt de omgekeerde wereld.
Dat is volgens mij ook nog steeds de planning.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Sowieso, wat kan er nu méér met TvT als de clubs en evenementen nog steeds niet mogen? Ik dacht dat dat juist voor de clubs/evenementen bedoeld was.
quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de steunmaatregelen dan ook blijven na 1 oktober.
Vergeet geen kaarten te kopen als je spontaan na 22:00 nog een kroeg in wil hé!quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Sowieso, wat kan er nu méér met TvT als de clubs en evenementen nog steeds niet mogen? Ik dacht dat dat juist voor de clubs/evenementen bedoeld was.
Klopt, volgens de Dissel kunnen we maximaal 3500 IC-opnames verwachten bij het loslaten van alle maatregelen maar Direstraits is het daar niet mee eens.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als we geen mondkapje opzetten in het OV geven we het leven van honderdduizenden mensen op? Ik snap het allemaal niet meer.
Nee hoor, dat heb ik niet gezegd. Ik heb niet gezegd dat al die mensen gaan overlijden. Maar goed, hoeveel mensen van die 700.000 zullen uit voorzorg zichzelf (al dan niet onnodig) isoleren denk je?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:51 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Klopt, volgens de Dissel kunnen we maximaal 3500 IC-opnames verwachten bij het loslaten van alle maatregelen maar Direstraits is het daar niet mee eens.
Ze worden niet opgegeven. Ze moeten gewoon solidair zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat kan, maar het is nogal wat om het leven van honderdduizenden mensen de facto op te geven.
Ach, als dat alleen maar een administratief dingetje is, lekker boeiend.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vergeet geen kaarten te kopen als je spontaan na 22:00 nog een kroeg in wil hé!
Toch weer wat ongevaccineerde kerkgangers gered
Je hebt echt geen idee hoe groot die groep is, geloof ik.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:54 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ze worden niet opgegeven. Ze moeten gewoon solidair zijn.
In de winkels op het station moet 'ie ook op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien maar beginnen met die kapjes afschaffen op de perrons en in de stationshal.
Zoals iemand al opmerkte, het slaat nergens op dat je in de hal zo'n ding verplicht op moet en als je de AH To Go binnenwandelt kan ie af
De groep waar de vaccins mogelijkerwijs niet goed werken is ongeveer 10% van de bevolking volgens het RIVM en de Jonge, dus ongeveer 1,3 tot 1,4 miljoen mensen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee hoe groot die groep is, geloof ik.
Ik wil het graag breder trekken, omdat er hier een aantal zijn die beweren dat alles maar weg moet en dat die mensen zichzelf maar even 'uit solidariteit' (quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
De groep waar de vaccins mogelijkerwijs niet goed werken is ongeveer 10% van de bevolking volgens het RIVM en de Jonge, dus ongeveer 1,3 tot 1,4 miljoen mensen.
We hebben alleen geen idee hoe groot de groep die (veel) gebruik maakt van het OV is, dat is echt gokwerk.
Moraal van het verhaal zorg dat je die 2 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn een vaccin inspuit, dan loopt die 1,3 miljoen waar dan ook minder gevaar.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
De groep waar de vaccins mogelijkerwijs niet goed werken is ongeveer 10% van de bevolking volgens het RIVM en de Jonge, dus ongeveer 1,3 tot 1,4 miljoen mensen.
We hebben alleen geen idee hoe groot de groep die (veel) gebruik maakt van het OV is, dat is echt gokwerk.
Die iets hebben en met het openbaar vervoer moeten, dat zijn er maar een paar ja. De meesten van die groep hebben WIA en komen helemaal nergens. En zeker niet in de spits.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
700.000 mensen. Noem dat maar een paar.
Uiteindelijk zul je daar toch naartoe moeten. Anders heb je 17 miljoen mensen die zich 'uit solidariteit' voor altijd aan maatregelen moeten houden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wil het graag breder trekken, omdat er hier een aantal zijn die beweren dat alles maar weg moet en dat die mensen zichzelf maar even 'uit solidariteit' () nog moeten (blijven) isoleren.
Ik weet niet hoe het bij jou zit.. maar ik ben wel een kroeghopper.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ach, als dat alleen maar een administratief dingetje is, lekker boeiend.
Maar ik zie dat nog compleet de soep in lopen bij de controles aan de deur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |