abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201276621
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• Arvensis: Zielie, 28 november
• Gaddle: I / Moppie, 1 december
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Cygne: Pluis, 30 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 17-09-2021 20:15:16 ]
Kwak
pi_201276664
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Nu we het daar zo over hebben, voor degenen met meerdere kinderen: zat er per kind (of per zwangerschap moet ik eigenlijk zeggen) veel verschil tussen hoelang het duurde voordat je zwanger werd toen jullie besloten ervoor te gaan zeg maar? Sorry ik weet even niet hoe ik dit handig formuleer :') .
Beide kinderen vier jaar. De 7 zwangerschappen tussendoor varieerden van 1e poging raak tot een jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 09-09-2021 13:15:05 ]
  donderdag 9 september 2021 @ 12:23:39 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201276880
Ik ben er stil van Cygne, wat moet dat intens voor jullie zijn geweest.

Onze eerste was na 13 pogingen raak overigens. Ik heb een regelmatige cyclus, altijd wel gehad. Tijdens de zwangerschap is wel ontdekt dat mijn baarmoedermond erg onrustig was (geen vermoeden van slechte cellen), maar ben benieuwd of dat heeft bijgedragen in de pogingen. Ik ben onlangs 30 geworden en heb de uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek ook ontvangen. Ga ik wel weer doen. Jullie gehad of gedaan of juist een andere keuze gemaakt?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_201276914
Ik heb mijn baby nu in de draagdoek die ik van @lunapuella heb overgenomen en ze vindt het heerlijk, is gelijk in slaap gevallen. 😍 Nu al een topaankoop!
  donderdag 9 september 2021 @ 12:39:57 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_201277062
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:23 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben er stil van Cygne, wat moet dat intens voor jullie zijn geweest.

Onze eerste was na 13 pogingen raak overigens. Ik heb een regelmatige cyclus, altijd wel gehad. Tijdens de zwangerschap is wel ontdekt dat mijn baarmoedermond erg onrustig was (geen vermoeden van slechte cellen), maar ben benieuwd of dat heeft bijgedragen in de pogingen. Ik ben onlangs 30 geworden en heb de uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek ook ontvangen. Ga ik wel weer doen. Jullie gehad of gedaan of juist een andere keuze gemaakt?
ik ga er wel aan meedoen, maar ik krijg het altijd voor elkaar steeds zwanger te zijn als ik een uitnodiging krijg :')

quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb mijn baby nu in de draagdoek die ik van @:lunapuella heb overgenomen en ze vindt het heerlijk, is gelijk in slaap gevallen. 😍 Nu al een topaankoop!
Yes, wat fijn!
En jij kan gewoon koffie pakken *O*
disclaimer
pi_201277533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:39 schreef SQ het volgende:

[..]
ik ga er wel aan meedoen, maar ik krijg het altijd voor elkaar steeds zwanger te zijn als ik een uitnodiging krijg :')
[..]
Yes, wat fijn!
En jij kan gewoon koffie pakken *O*
Haha same, of zwanger of midden in een traject. Wel paar uitstrijkje gehad voorafgaande aan een traject.
  donderdag 9 september 2021 @ 13:32:02 #7
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201277702
Herinnert mij dat ik weer eens moet bellen. Hier in Engeland doen ze dat aanbieden vanaf je 25e, om de drie jaar. En ik was zwanger toen het mijn beurt weer was. Vergeet het telkens! 8)7
  donderdag 9 september 2021 @ 14:01:19 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201278097
Ik moest eigenlijk toen ik 30 was, toen was ik net bevallen en wilde ik niet. En nu moet ik eigenlijk wel, maar ik ben m'n stickers kwijt en dan moet je nieuwe aanvragen en dat vergeet ik steeds. Ga het nu wel regelen. M'n mirena moet toch binnenkort geplaatst worden, dan kunnen ze dat meteen doen.

En eerste na 7 rondes raak (na een jaar moeten wachten vanwege Graves) en de tweede in ronde 1.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201278248
Ik heb afgelopen juni een uitstrijkje gehad maar ik wil er eigenlijk wel weer eentje laten doen voordat we gaan proberen voor een tweede volgend jaar aangezien deze niet helemaal goed was.

En Cygne, zo lang en intens geweest voor jullie, maar twee mooie kindjes aan overgehouden O+.

Bubbles wordt de laatste paar nachten huilend wakker ‘s nachts, afgelopen nacht twee keer. Zou dit door tandjes kunnen komen?
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 14:55:18 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201278764
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 04:40 schreef Smart_ass het volgende:
Wat vervelend dat Aapie de fles niet wil bij de opvang @:MaJo ! Maar het gaat dus om 1 specifieke soort fles? Apart inderdaad, hopelijk gaat het met een andere fles beter? Gelukkig eet ‘ie andere dingen dus wel.

@:tpopml heel veel plezier met Mickey’s feestje!

En voor de goede orde: ik ben momenteel niet zwanger en ga dat dit jaar ook niet meer proberen te zijn :P.
Laatst was het niet de fles maar de locatie, thuis dronk hij meteen. Gisteren was het de locatie en ook de fles die mijn man had meegenomen (zijn reservefles, maar daar drinkt hij normaal wel uit). Toen ik het in zijn standaard fles deed dronk hij meteen. Dus geen idee wat het is. Morgen zijn standaardfles maar eens meegeven om te kijken of dat een oplossing is.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:07 schreef SQ het volgende:
Ik zet liever mijn geld op monsterd hoor :9

Of Bienelientjee, want haar baby is nu al niet echt meer een baby _O-
Hoezo dat, die is pas net bevallen joh! :D Hoewel, ook alweer een half jaar zie ik in de OP :')

En Bienelientje mag inderdaad snel weer aan de baby ja als ze dat ook eens mee wil maken _O-

quote:
3s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:14 schreef PKM het volgende:

[..]
Ik was gisteren erg moe. Of het is de ontkenningsfase. Op 1 of andere manier kwam ik erop uit dat het nog 6 maanden zou zijn tot aan de 14 maanden. :D :@

Toen peuter 6 maanden was wou ik echt al wel een tweede. Toen duurde het dus nog heel lang voordat ik een cyclus had. Peuter was 2 en een beetje toen ik zwanger werd. Eigenlijk duurde dat vooral lang doordat seks en slechte nachten niet zo goed combineerde.
:D Als je er echt bij stil gaat staan dan is het ook niet normaal. Aapie wordt over 6 weken 1 jaar. 1!!!! Dat vind ik echt te bizar om bij stil te staan hoor :X

quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:40 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Voorlopig nog geen tweede hoor! :D _O- Heb mijn handen vol aan deze "ik wil heulemaal geen baby meer zijn met mijn 7 maanden"! 8)7 We willen wel graag ooit een tweede, als het ons gegund is. Maar komende één-twee jaar denk ik nog niet.

Baby J zegt nu veel meer klanken. Zo ook mamamama, omgggg! O+ Maar die gebruikt hij alleen als hij ergens niet blij mee is..........! :'( ;( :')

Moeten hem nu ook constant in de gaten houden. Hij wilt vrijwel alleen maar staan, staan, staan. Aan de hoge stoel, de jumperoo, aan de bank, zijn speelgoed dozen, zijn Vtech Baby Cube, zijn wandelwagen. Overal wilt hij zich aan optrekken. Hij staat ook gemakkelijk een paar minuten aan zijn speelgoed dozen. Of heen en weer cruisen. Heb hem nu twee keer gespot in de laatste twee dagen, dat hij wel eens voor een seconde zijn andere hand los laat en daar gewoon los staat voor 1 seconde. :o

Of al hangend met zijn hand in de doos op zoek naar speelgoed:

[ link | afbeelding ]

Hij heeft kast deurtjes ontdekt. In de badkamer of keuken, stukje open en dicht, open en dicht. Dat wordt binnenkort even her inrichten en slotjes op de gevaarlijkste! _O-

En hij weet nu ook als de tuin deur openstaat. Als een ware speedy gonzales kruipt hij naar de deur zodat ie naar buiten kan. :') Echt, fysiek lijkt hij echt al 1 jaar ofzo.

En vannacht een belabberde nacht gehad. Hij had blijkbaar erg veel honger. Normale fles om 8 uur. Een extra om 22.30. En 1.15. En nog eens om 5 uur vanochtend. En gewoon leegdrinken he! Niets anders settelde hem! :o En sinds die laatste fles was hij dan ook klaar wakker met dikke wallen onder zijn ogen. 8)7 :Z
Ik vind het echt bizar hoe snel "baby" J gaat. Hij is op veel gebieden al een stuk verder dan Aapie haha. Al merk ik wel dat Aapie nu ook echt met grote sprongen vooruit gaat. Mooi om te zien O+

Balen wel van de belabberde nacht. Kun je nog ergens vandaag bijtanken?

Aapie ligt alweer bijna 3 uur op bed, ik ga zo eens kijken of hij nog leeft.

quote:
3s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:52 schreef PKM het volgende:
Poffertje sliep ook maar matig vannacht. Ik ging half elf slapen. Om twee uur had ze me zo vaak wakker gemaakt dat ik dacht dat de nacht er wel op zat. Maar daarna heeft ze me tot zes uur weer met rust gelaten. :)

Leuk hoor @:Bienelientjee ! O+

Poffertje had gisteren een onderdeel los van de Playmobil boerderij en zat te kijken hoe dat er weer tegenaan kon. Wijsneusje. *;
Ik vind het zo mooi om te zien hoe ze spelen O+ Aapie zit nu nog in de fase dat hij vooral dingen uit de weg ruimt. Blokken in een schaaltje moeten er allemaal uit en als hij rondkruipt en speelgoed vindt dan gooit hij dat opzij. En als hij klaar is met het onderzoeken dan smijt ie het zo achter zich :')

En tsja zwanger worden, zullen we het daar maar niet over hebben? :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201279255
Hier duurde het zwanger worden ook ruim een jaar nadat ik gestopt was met de pil (september 2019, november 2020 zwanger). Mijn cyclus was weer 'normaal' in januari 2020. Echter, we kunnen wel een aantal maanden van het serieuze proberen afhalen, van maart tot en met oktober eigenlijk. Mijn schoonvader was ernstig ziek en overleed helaas in mei 2020 en nadien hebben we vrijwel direct een nieuw huis gekocht, ons toenmalige huis verkocht en vanaf september was het volle bak aan de slag in het nieuwe huis. De eerste maand dat we het weer goed probeerden rond mijn eisprong, was het ook gelijk raak.
pi_201280182
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:01 schreef Tink89 het volgende:
Ik moest eigenlijk toen ik 30 was, toen was ik net bevallen en wilde ik niet. En nu moet ik eigenlijk wel, maar ik ben m'n stickers kwijt en dan moet je nieuwe aanvragen en dat vergeet ik steeds. Ga het nu wel regelen. M'n mirena moet toch binnenkort geplaatst worden, dan kunnen ze dat meteen doen.

En eerste na 7 rondes raak (na een jaar moeten wachten vanwege Graves) en de tweede in ronde 1.
https://mijn.bevolkingsonderzoeknederland.nl/login daar inloggen, kun je een nieuwe oproep aanvragen of eventueel zelfs je thuistest bestellen, mocht je dat willen.
  donderdag 9 september 2021 @ 17:25:42 #13
318361 Bienelientjee
pi_201280653
@MaJo Bizar he. Geen idee hoe die het doet. Soms voel ik me echt super trots op wat hij allemaal al kan. Maar om eerlijk te zijn soms stiekem ook wel eens een beetje teleurgesteld en zelfs een beetje verdrietig dat hij zich zo snel door zoveel mijlpalen heen knalt!

Gaat me allemaal veel te snel. En misschien is hij mijn eerste en zelfs wel laatste als mij een tweede niet is gegund. En het voelt nu eigenlijk al helemaal niet meer aan als een baby! Is dat vreemd om te zeggen? :D
pi_201281043
quote:
17s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
https://mijn.bevolkingsonderzoeknederland.nl/login daar inloggen, kun je een nieuwe oproep aanvragen of eventueel zelfs je thuistest bestellen, mocht je dat willen.
Net een HPV zelftest aangevraagd ^O^
Resistance is futile.
pi_201281084
Voor de stats: Colin was in 1 keer raak maar met ovulatietest en het donorzaad is in mijn baarmoeder ingebracht toen ik ovuleerde. Een halve week voor ik ongesteld had moeten worden, testte ik al positief. Echt zoveel geluk mee gehad, ik wou dat het voor iedereen zo makkelijk ging.
Resistance is futile.
pi_201282206
@Seven. heeft Colin last van tandjes?
pi_201283060
Maart '19 gestopt met pil, vanaf juli regelmatige cyclus, vanaf november een ovulatietest geprobeerd en toen zwanger geworden.

Hier wordt Mickey huilend wakker als hij in een sprongetje zit. Onlangs weer, het gebeurt niet vaak maar echt zo'n heel zielige huiltje. Overigens jammert hij wel eens in de ochtend, gepaard met woelen, maar dat blijkt dan vaak een dwarszittende scheet te zijn :D :@
pi_201284531
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:12 schreef Smart_ass het volgende:
@:Seven. heeft Colin last van tandjes?
Yep! Zijn boventandjes komen eraan, de smerige luiers krijgen we hier een paar weken ervoor (vorige week). 's nachts wakker worden ook. Dus zou bij Bubbles ook wel eens zo kunnen zijn. En verder hier ook in de regel meer nachtbraken als meneer weer wat ontwikkeling laat zien.
Resistance is futile.
pi_201285398
Maart 2018 gestopt met de pil (meteen een goede cyclus) en in mei 2021 is Fox geboren en zwanger via IUI.
Gisteren de minipil gehaald want zul je anders net zien dat het dan opeens snel raak is. Toch voelt het wel gek om weer de pil te slikken.
In mijn omgeving lijkt iedereen al wel bij de eerste ronde direct zwanger te zijn.

En hier lag vorige maand ook de uitnodiging voor een uitstrijkje op de mat. Fijn hoor, 30 worden. Meteen maar een afspraak gemaakt

@bienelientje: herkenbaar gevoel, het gaat zo hard, maar tegelijkertijd kan ik niet wachten om te zien hoe ze zich ontwikkelen.
pi_201285513
Colin is helemaal gefascineerd door dit liedje, maakt niet uit of Miley of mama het zingt:

Lief O+ en handig want hij stopt met alles dat hij doet. Ook hysterische krijsbuien stoppen gegarandeerd.

Hopelijk duurt deze fase lang.
Resistance is futile.
  donderdag 9 september 2021 @ 22:46:31 #21
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201286095
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:17 schreef Seven. het volgende:
Colin is helemaal gefascineerd door dit liedje, maakt niet uit of Miley of mama het zingt:

Lief O+ en handig want hij stopt met alles dat hij doet. Ook hysterische krijsbuien stoppen gegarandeerd.

Hopelijk duurt deze fase lang.
Mijnes had dat ook als baby, en nog steeds als 2-jarige.
Hij was meteen stil en grote ogen als lady Gaga-shallow aanging. En huilen bij gotye-somebody that I used to know.
Ook nog steeds huilen bij dat nummer trouwens :s)
Hij heeft z'n eigen playlist :')
pi_201287938
Mijn baby had een mooi ritme vannacht: 22.15 de laatste voeding, daarna kwam ze om 3:30 en net waren wij zelfs eerder wakker geworden dan zij - 7:50! Zeker 7 uur geslapen vannacht, wat een weelde. Even van genieten, voordat 't morgen weer anders is. :D
  vrijdag 10 september 2021 @ 08:13:55 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_201287981
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby had een mooi ritme vannacht: 22.15 de laatste voeding, daarna kwam ze om 3:30 en net waren wij zelfs eerder wakker geworden dan zij - 7:50! Zeker 7 uur geslapen vannacht, wat een weelde. Even van genieten, voordat 't morgen weer anders is. :D
Dat is echt indrukwekkend voor zo'n jonge baby _O_

Ik zeg even niets over hoe mijn baby slaapt.
disclaimer
pi_201288066
Zielie ging gister een halve dag naar de opvang en heeft vannacht weer niet geslapen.
Hallo oude ritme. :O
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 10 september 2021 @ 08:23:46 #25
318361 Bienelientjee
pi_201288078
Baby J is gek op Bad Habits van Ed Sheeran. Als we hem vasthouden gaat ie altijd lachen en springen! :D
pi_201288128
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat is echt indrukwekkend voor zo'n jonge baby _O_

Ik zeg even niets over hoe mijn baby slaapt.
Nee, doe maar even niet. En de post van @arvensis is ook totaal tegenovergesteld aan hoe mijn baby het deed. :'D
Ze slaapt 's nachts sowieso altijd wel redelijk, gelukkig. Maar soms is haar ritme voor voedingen overdag niet zo fijn voor de nachten. Dan drinkt ze om 20:30 uur en valt ze als een blok in slaap, maar dan maak ik haar ook niet meer wakker (laat maar komen zelf), met wel als resultaat dat ze om 1:30 uur en 5:00 uur weer present is. Ik ben altijd blij als we een 'late' avondvoeding hebben, dan trekt ze 'm vaak wel door tot 3:00 uur of 3:30 uur en nadien de echte ochtend. Maar het verschilt hoeveel tijd we er 's nachts mee bezig zijn. Vannacht hoefde ik ook maar 1x haar opnieuw op te pakken uit de co-sleeper, een rondje van 2 minuten gelopen en nadien ging ze wel tevreden slapen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 08:32:10 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_201288137
Haha, nee het was niet slecht hier. Maar zodra je dat op fok post, is het over. De beruchte fokwet :')
disclaimer
pi_201288146
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:32 schreef SQ het volgende:
Haha, nee het was niet slecht hier. Maar zodra je dat op fok post, is het over. De beruchte fokwet :')
Daar heb ik al meer over gelezen. Ik kom er morgenochtend op terug. :D
pi_201288206
Waarom werkt die fokwet nooit andersom? Ik geloof dat ik Otis weer 5 x aan m'n tiet had liggen :') maar we zijn een weekje op vakantie dus hij ligt al de hele week tussen ons in, dus het valt nog wel mee qua hoe moe ik ben :P
pi_201288268
Mijn baby sliep in de kraamweek al door, Komkommer. ;) Dus geniet er van zo lang het nog duurt.
  vrijdag 10 september 2021 @ 08:50:06 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_201288284
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:41 schreef Aure het volgende:
Waarom werkt die fokwet nooit andersom? Ik geloof dat ik Otis weer 5 x aan m'n tiet had liggen :') maar we zijn een weekje op vakantie dus hij ligt al de hele week tussen ons in, dus het valt nog wel mee qua hoe moe ik ben :P
Oh, bij mij werkt dat wel vaak. Maar niet bij een beetje casual klagen, ik moet dan wel een serieuze escalatie opstarten in een gedesigneerd topic.
Het is net als met apparaten die niet meer werken, loop je zelf een beetje lafjes te klooien en dan werkt er niks, tot je bij de klantenservice staat, dan zijn alle mankementen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Afspraak maken bij de dokter werkt ook als een malle _O_
disclaimer
pi_201289085
Poffertje had weer een brakke nacht. Even dacht ik dat ze het te warm had, slaapzak gewisseld. Het huilen werd minder maar de frequentie van het piepen niet.

Net weigerde ze ook haar slaap op bed. Vijf minuten beneden poepte ze. Nu slaapt ze alsnog weer in de draagzak. :s)

Op bed is ze ook beetje onrustig aan de borst, gek genoeg heeft ze dat beneden niet. Ze hapt steeds met klein mondje aan en trekt dan weer los. Dan heel even rustig drinken en weer hetzelfde. Iemand een idee, komt dit gewoon door tandjes? :?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 10 september 2021 @ 10:06:24 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_201289111
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:04 schreef PKM het volgende:
Poffertje had weer een brakke nacht. Even dacht ik dat ze het te warm had, slaapzak gewisseld. Het huilen werd minder maar de frequentie van het piepen niet.

Net weigerde ze ook haar slaap op bed. Vijf minuten beneden poepte ze. Nu slaapt ze alsnog weer in de draagzak. :s)

Op bed is ze ook beetje onrustig aan de borst, gek genoeg heeft ze dat beneden niet. Ze hapt steeds met klein mondje aan en trekt dan weer los. Dan heel even rustig drinken en weer hetzelfde. Iemand een idee, komt dit gewoon door tandjes? :?
Kan ook verkoudheid zijn, dan is plat liggen gewoon erg vervelend voor ze.
disclaimer
pi_201289157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Kan ook verkoudheid zijn, dan is plat liggen gewoon erg vervelend voor ze.
Het zou kunnen, maar ik zie en hoor niets geks.
Ze doet het dan met plat liggen maar ook als ik rechtop zit en zij op mijn buik hangt.
pi_201289336
Oortjes misschien?
pi_201289581
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:22 schreef arvensis het volgende:
Oortjes misschien?
Dat zou nog wel kunnen ja. Ze is verder niet ziek maar heeft er wel net een verkoudheid op zitten. Ik zal vanavond eens paracetamol geven als het weer zo is, kijken of dat toch helpt. Thanks dames. :*
pi_201293354
Van genieten Komkommer, zo’n schone slaapster! En vervelend PKM! Hier is Bubbles nu dus sinds een week 1 à 2 keer per nacht wakker. Ik hoor haar huilen, leg haar aan, leg haar weer terug en ze valt direct weer in slaap. Ik ben niet lang met haar bezig ofzo, maar ik vraag me toch af wat er is. Ze sliep ondertussen al vrij lang het klokje rond. Misschien toch een groeispurt/sprongetje/dromen ofzo?
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:19:43 #38
318361 Bienelientjee
pi_201298243
Wij zitten sinds Baby J zijn laatste super chagerijnige groeispurt weer op twee voedingen 's nachts. Hij heeft zijn schema compleet omgegooid. Drinkt nauwelijks na zijn laatste ochtend fles tot 3 uur' s middags ofzo. Weigert resoluut. En tanked daarna dan zijn flesjes normaal weg.

Dus vannacht ga ik beginnen met heel langzaam ietsjes minder aanbieden. En hopelijk draait het dan uiteindelijk bij.
pi_201298518
Krampjes zijn weer duidelijk aanwezig na iedere voeding. Keiharde scheten laten en een aantal minuten flink brullen, waarbij alleen rondjes lopen even helpt. Arm schaapje. Het hoort erbij, maar het is wel sneu.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 20:39:51 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201298519
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh, bij mij werkt dat wel vaak. Maar niet bij een beetje casual klagen, ik moet dan wel een serieuze escalatie opstarten in een gedesigneerd topic.
Het is net als met apparaten die niet meer werken, loop je zelf een beetje lafjes te klooien en dan werkt er niks, tot je bij de klantenservice staat, dan zijn alle mankementen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Afspraak maken bij de dokter werkt ook als een malle _O_
Dit beperkt zich niet alleen tot Fok, ook als ik tegen manlief iets zeg. Op een gegeven moment merkte ik op dat Aapie al een tijdje zo lekker doorsliep 's nachts. Die nacht werd hij wakker en heeft wekenlang weer een nachtflesje nodig gehad :X Deze week zei ik dat hij steeds weer zo lief ging slapen, die avond was het uiteraard krijsen geblazen. Gisteren zei ik dat hij zo moe was, die zou wel heel lekker gaan slapen. Vannacht werd hij wakker voor een nachtfles :') En als ik deze dingen denk dan maakt dat niets uit, maar zodra ik het hardop uitspreek gebeurt gegarandeerd het tegenovergestelde :? :')

Aapie heeft vandaag gelukkig weer goed gedronken op de opvang. We hadden zijn eigen flesje meegegeven en dat bleek de oplossing *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201303500
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En we hadden hetzelfde ritme vannacht. 😎 Fok!wet was dus even niet van toepassing deze keer! :D
pi_201303501
Fijn @MaJo ! :)

@Smart_ass ik geloof niet zo in sprongetjes enzo maar weet het ondertussen ook niet meer. De paracetamol maakte het niet beter.

Maar goed, ik viel om acht uur in slaap dus wat maakt het ook uit. :D
pi_201307489
Meldt zich met baby nr 2!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het deze keer meer moeite zal kosten om alles te lezen, want twee is veel merk ik al. Maar ik ga mijn best doen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 11 september 2021 @ 15:48:32 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201307735
Het wordt per week minder heftig, die twee combineren, vond ik. Welkom O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201312257
Welkom, @Rebubbled en nog gefeliciteerd!
En eens met @Lemijn.
pi_201312456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:22 schreef Rebubbled het volgende:
Meldt zich met baby nr 2!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het deze keer meer moeite zal kosten om alles te lezen, want twee is veel merk ik al. Maar ik ga mijn best doen.
Welkom! Ik zou zeggen: kijk hoe het loopt. De ene week zal het beter gaan dan de ander.
Resistance is futile.
pi_201312499
Welkom @Rebubbled, wat een goud O+
pi_201312620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij zitten sinds Baby J zijn laatste super chagerijnige groeispurt weer op twee voedingen 's nachts. Hij heeft zijn schema compleet omgegooid. Drinkt nauwelijks na zijn laatste ochtend fles tot 3 uur' s middags ofzo. Weigert resoluut. En tanked daarna dan zijn flesjes normaal weg.

Dus vannacht ga ik beginnen met heel langzaam ietsjes minder aanbieden. En hopelijk draait het dan uiteindelijk bij.
Wil hij wel water 's middags? Als ik me goed herinner, dan krijgt hij al wel vast voedsel, toch? Kan zomaar zijn dat hij dan goed vol zit.

's Nachts minderen lukte hier prima als we 's avonds maar meer gaven. Colin drinkt nu voor het slapen beduidend grotere hoeveelheden, van 180 overdag voor het slapen naar soms wel 300 's avonds.
Resistance is futile.
pi_201312707
We gingen vandaag even herfst/winterkleding shoppen voor de kinderen. Overal was maat 80 uitverkocht -O- en ik vond het aanbod ook vrij matig.
pi_201312791
Er komen 4 tandjes aan bij Colin. Tot dusver alleen onrustige nachten, vermoedelijk barst de storm nog wel los. Hopelijk niet over 2 weken met zijn verjaardag :+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 11 september 2021 @ 21:42:10 #51
318361 Bienelientjee
pi_201313329
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:17 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wil hij wel water 's middags? Als ik me goed herinner, dan krijgt hij al wel vast voedsel, toch? Kan zomaar zijn dat hij dan goed vol zit.

's Nachts minderen lukte hier prima als we 's avonds maar meer gaven. Colin drinkt nu voor het slapen beduidend grotere hoeveelheden, van 180 overdag voor het slapen naar soms wel 300 's avonds.
Ja, hij krijgt altijd wat slokjes water bij zijn eten en tussendoor ook zo nu en dan. Hij krijgt nu ontbijt en avondeten. Zijn fles net voor slapen gaan is hier ook vrij groot. Maar als hij genoeg heeft drinkt hij gewoon echt niet meer. Wat je ook probeert! _O- En dan is hij 's nachts aan het inhalen wat hij overdag resoluut weigert te drinken. Dus over het geheel gezien krijgt hij nog wel dezelfde hoeveelheid. Alleen op vervelendere tijden, haha! Ach ja, komt vanzelf wel weer goed.

Manlief is nu aan het proberen hem naar bed te krijgen. Baby J's tweede dutje was veel te kort. Dus zijn derde dutje was lang, trok een fles leeg, en viel weer in slaap. Ik zei nog tegen manlief (hij lag op manlief). Maak hem wakker. Maar manlief wou niet luisteren en maakte hem pas tegen 18.50 weer wakker! >:) Tjaaaaah. Nu is Baby J dus onrustig. :')
  zondag 12 september 2021 @ 08:18:48 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201318219
Mijn baby rapleyde zojuist een broodkorstje. Wat gaat de tijd hard! Hij is technisch gezien zes dagen te vroeg, maar zit al goed en at het zelf, dus ik geloof het zo wel.

Jammer arvensis, online nog even kijken anders?

En vervelend van de nachtflessen Bien, maar het is fase, het is een fase, het is een fase....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201318240
Laat het eten maar beginnen, Tink! O+

Ja, heb er een Zara-bestelling achteraan gegooid. En ik ga nog even Vinteden.
pi_201319404
Ik heb Zielie net van de trap geplukt :X Tijd voor ook weer een traphekje beneden.
pi_201326384
En ik spotte net 3 nieuwe tandjes boven. :o

#dagboekvanzielie
pi_201327298
Welkom met je mooie nieuwe baby @Rebubbled O+

Dat gaat hard met Zielie :D

Wij waren op vakantie, maar heb niet echt veel foto's gemaakt zie ik. Waar ik wel een foto van heb, is Otis z'n nieuwe pasfoto:

SPOILER
Links Jip met 3.5 maand en rechts Otis met bijna 6 maanden. Het zijn duidelijk geen kloontjes, maar toch wel echt broertjes O+

Otis z'n nieuwste trucje is tijgeren, hoewel dat nog niet heel snel gaat, maar uiteindelijk komt ie wel overal :')
  zondag 12 september 2021 @ 21:07:11 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201330330
Scheetjes O+ Aure!

Ik heb vanmiddag kennisgemaakt met @monsterd. en E. Supergezellig en zo leuk om weer zo'n kleintje te zien naast mijn kleine reus. Sorry voor je kapotte fotolijstje :@ . Colin zegt ook sorry voor de pogingen tot slopen van je planten en alle andere decoratie :+ !
Resistance is futile.
  zondag 12 september 2021 @ 21:52:39 #58
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201331320
Wat leuk om de foto’s naast elkaar te zien Aure! Ik vind ze echt leuk op elkaar lijken :D

quote:
7s.gif Op zondag 12 september 2021 21:07 schreef Seven. het volgende:
Scheetjes O+ Aure!

Ik heb vanmiddag kennisgemaakt met @:monsterd. en E. Supergezellig en zo leuk om weer zo'n kleintje te zien naast mijn kleine reus. Sorry voor je kapotte fotolijstje :@ . Colin zegt ook sorry voor de pogingen tot slopen van je planten en alle andere decoratie :+ !
Ik beschouw het als test before baby proofing. :P Hebben nog wat te doen voordat hij kan lopen zoals Colin. :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201336633
Hoe lang duurt het ook alweer voordat babies hun dag/nachtritme omdraaien? Hier een comateus kind overdag en een party animals 's nachts. Ik kan me niet van Lily herinneren dat die zoveel uur achter elkaar wakker was 's nachts. Die had wat spookuurtjes van 22u tot 01u ofzo, maar daarna ging ze in elk geval af en toe een uur of 2 slapen. Deze niet. Anti-lol. Rofc.
  maandag 13 september 2021 @ 11:19:51 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_201337066
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:48 schreef Rebubbled het volgende:
Hoe lang duurt het ook alweer voordat babies hun dag/nachtritme omdraaien? Hier een comateus kind overdag en een party animals 's nachts. Ik kan me niet van Lily herinneren dat die zoveel uur achter elkaar wakker was 's nachts. Die had wat spookuurtjes van 22u tot 01u ofzo, maar daarna ging ze in elk geval af en toe een uur of 2 slapen. Deze niet. Anti-lol. Rofc.
Week of zes. Tot die tijd moet je écht zelf slapen overdag. En zeker nu je nog kraamzorg hebt. :*
disclaimer
pi_201338733
Mijn baby had al vrij snel een soort van feature dat ze wel wil slapen 's nachts, zij was overdag in de eerste twee weken juist net een volwassene: gewoon wakker vanaf 7:00 uur tot een uur of 12:00 uur, dan een soort van siëstadutje als we geluk hadden en nadien weer een aantal uren wakker. Nu gaat het slapen overdag veel beter (op ons, in de draagdoek, co-sleeper en nestje werken niet als we haar wakker wegleggen) en gelukkig slaapt ze 's nachts nog steeds oké tot goed.
Ik slaap eigenlijk al nooit meer overdag. 😅 Wel gedaan in de kraamweek, maar ik denk dat ik vanaf 1,5 week al nauwelijks dutjes meer gedaan had overdag? We gaan wel vrij vroeg naar bed met z'n drieën als het even kan met de voedingen.
pi_201338968
Bubbles was vannacht wederom 2x wakker en ondertussen weet ik echt niet meer waar het aan ligt. Tandjes lijkt me toch eigenlijk ook niet waarschijnlijk meer. Ik leg haar maar aan omdat dat de snelste manier is om haar stil te krijgen en weer terug te leggen, maar ik wil de bv eigenlijk toch wel echt gaan afbouwen dus dat is waarschijnlijk ook geen goede tactiek. Mijn vriend zegt dat hij denkt dat het honger is.. zou dat kunnen? Ik heb het idee dat ik haar genoeg eten geef als ik zo naar online dagmenu’s kijk, maar nu twijfel ik.. Er is duidelijk iets waar ze wakker van wordt. Eventjes laten huilen en hopen dat ze weer in slaapt valt doen we al, maar dat werkt dus niet helaas.
  maandag 13 september 2021 @ 14:20:49 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_201339130
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 14:08 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles was vannacht wederom 2x wakker en ondertussen weet ik echt niet meer waar het aan ligt. Tandjes lijkt me toch eigenlijk ook niet waarschijnlijk meer. Ik leg haar maar aan omdat dat de snelste manier is om haar stil te krijgen en weer terug te leggen, maar ik wil de bv eigenlijk toch wel echt gaan afbouwen dus dat is waarschijnlijk ook geen goede tactiek. Mijn vriend zegt dat hij denkt dat het honger is.. zou dat kunnen? Ik heb het idee dat ik haar genoeg eten geef als ik zo naar online dagmenu’s kijk, maar nu twijfel ik.. Er is duidelijk iets waar ze wakker van wordt. Eventjes laten huilen en hopen dat ze weer in slaapt valt doen we al, maar dat werkt dus niet helaas.
Het kan ook gewoon de maanstand zijn he. Op deze leeftijd ontwikkelen ze zich zo ontzettend snel, dat geeft veel te verwerken en het kan zomaar zijn dat ze daardoor wakker wordt.

Even laten huilen werkt hier ook niet. Je hebt babies die steeds rustiger worden, maar de mijne eindigt steevast in een soort paarstint, geheel bezweet en met de hik en compleet over zijn toeren als we dat proberen. Al heb ik het vannacht wel overwogen na 3 uur wakker liggen kloten :')
disclaimer
pi_201339240
En hoelang duurt zo’n maanstand? :P Het slapen van Goud ging beter nu toch?

Ja nou dat dus. Roodaangelopen, overal snot en helemaal buiten adem als het te lang duurt. Werkt ook niet dus. Wat eet Goud zoal op een dag? Ik bedenk me nu ook ineens dat Bubbles de laatste tijd soms begint te schreeuwen/gillen als haar bord leeg is, misschien dat ze toch nog honger heeft dan..
  maandag 13 september 2021 @ 14:42:35 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_201339371
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 14:31 schreef Smart_ass het volgende:
En hoelang duurt zo’n maanstand? :P Het slapen van Goud ging beter nu toch?

Ja nou dat dus. Roodaangelopen, overal snot en helemaal buiten adem als het te lang duurt. Werkt ook niet dus. Wat eet Goud zoal op een dag? Ik bedenk me nu ook ineens dat Bubbles de laatste tijd soms begint te schreeuwen/gillen als haar bord leeg is, misschien dat ze toch nog honger heeft dan..
Klinkt wel als honger ja. Tenminste, als Goud gilt aan tafel is dat meestal omdat het eten niet snel genoeg naar binnen gaat. Als hij klaar is met eten begint hij het uit te spugen of over de rand te gooien :')

En wat hij eet op een dag, pff. Hij krijgt meestal 2 keer 1 boterham die variabel wordt gegeten, 1-2 stukken fruit (banaan, perzik, bakje druiven) en 1-2 opscheplepels warm eten. Dan nog een klein bakje kwark toe. En 4 kleine flesjes melk.
disclaimer
pi_201340349
Poffertje is wat minder gaan eten maar ze heeft ook drie doorkomende tanden dus dat snap ik wel. Ze bijt/trekt ook weer aan de borst.

En de nachten zijn vreselijk. Doe je best omgekeerde Fokwet. w/
pi_201340799
Als ik dat zo lees doet Bubbles daar niet voor onder, qua eten dan. Maargoed, baby’s zullen ook niet allemaal dezelfde eetlust hebben dus misschien heeft ze gewoon wat meer nodig. Ik ga haar in elk geval meer aanbieden als ze nadat het op is nog schreeuwt en meer wil haha. Tijdens het eten schreeuwt ze inderdaad ook als het niet snel genoeg gaat ja :P.
pi_201340824
Hier idem, inclusief de slechte nachten. Zal wel in de lucht hangen.
  maandag 13 september 2021 @ 19:39:18 #69
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201343100
Hier ook ineens minder goede nachten. Meneer wordt steeds wakker. Slaapt gelukkig relatief snel weer in, maar toch merkbaar anders. En ik mag echt niet klagen, hoef er niet uit ofzo :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201344259
Laat die maanstand dan maar snel weer over zijn. Hier ook een baby die 02.00 opeens een mooie tijd vindt.Gelukkig valt hij wel weer snel in slaap. Helaas slaapt hij overdag sowieso bijna niet.
pi_201345369
Hier is het al een tijdje 3 tot 6 x per nacht wakker. Maar nu dronk m'n trollbaby vandaag opeens weer volle flessen op de opvang. Ik had zelfs eigenlijk te weinig melk meegegeven, 370cc in totaal, maarja hij drinkt de laatste tijd zo ruk uit de fles :') ik zag het niet aankomen :D

Dus misschien dan vannacht eindelijk een goede nacht ipv een inhaalnacht?

Oh en hij probeert te kruipen maar snapt nog niet dat hij z'n handen dan ook moet verzetten dus knalt dan met z'n hoofd zo keihard tegen de vloer :') gelukkig heeft ie nog geen tanden :P
  maandag 13 september 2021 @ 21:40:54 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_201345484
Ik hoop dat goud vannacht heel vaak wakker wordt en dan heel erg wakker blijft en dan helemaal niet slaapt!

Eens kijken of het werkt :7
disclaimer
  maandag 13 september 2021 @ 21:58:42 #73
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201345844
Goed sein Aure, fijn dat hij weer beter drinkt. Nu de trend voortzetten _O_
En al een kruipoging! Wohoa, die van ons kan amper zijn bil optillen :P
Ik ben oprecht onder de indruk van alle Fok babies. Iedere baby lijkt zo snel! (Vind het lastig niet te vergelijken met ons eigen Knorretje, want is hij nog lang niet zover) :@
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 13 september 2021 @ 22:02:12 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_201345914
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben oprecht onder de indruk van alle Fok babies. Iedere baby lijkt zo snel! (Vind het lastig niet te vergelijken met ons eigen Knorretje, want is hij nog lang niet zover) :@
Nee joh, de september/oktobermannen zijn ook geen snellen hoor (al maakt Colin nu wel een inhaalslagje volgens mij). Maar die lopen bijna een half jaar op jouw baby voor, dus dat kun je op zo'n moment ook niet objectief vergelijken :P
disclaimer
pi_201346029
Ik was ook verbaasd monsterd, maar ik kreeg hem zo terug van de opvang vandaag :')

Toen ik net de opvangfoto's terug zat te kijken zag ik hem er ook in kruiphouding op staan
SPOILER
Thuis deed ie ook nog even de heen en weer move op handen en knieën. Dat vind ik er altijd zo schattig uit zien. Maar eigenlijk hoop ik dat ie nog niet gaat kruipen :')
pi_201346048
Oh en nooit vergelijken joh, uiteindelijk kunnen ze allemaal dezelfde dingen als ze ouder zijn.
pi_201346120
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 22:10 schreef Aure het volgende:
Oh en nooit vergelijken joh, uiteindelijk kunnen ze allemaal dezelfde dingen als ze ouder zijn.
Ik vind het ook helemaal niet leuk om Zielie zo snel te zien groeien. Wil nog even genieten van haar baby zijn.
Vandaag was ze aan het stoeien met U. Over hem heen klimmen, zichzelf laten vallen. En lachen dat ze deden. O+
pi_201346211
Jaaa dit is m'n laatste baby, laatste baby's moeten nog even klein blijven O+
  maandag 13 september 2021 @ 23:08:53 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201346722
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Hij doet lekker z'n ding, ik kreeg in ieder geval de indruk dat hij een uitermate tevreden en relaxt kereltje is :D . Heb je het gevoel dat hij achterloopt op zijn leeftijdsgenoten?
Resistance is futile.
pi_201346743
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 22:10 schreef Aure het volgende:
Ja dit dus monsterd. Ik moet zeggen dat ik er altijd wel relaxt in ben wat dat betreft, uiteindelijk staan en lopen ze allemaal dus of je nou een snelle of langzame baby hebt maakt echt niets uit :D. En volgens mijn moeder liep ik zelf ook pas met 1,5 en ik ben ook goed terechtgekomen dus er is hoop hoor :P.
pi_201346789
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 14:08 schreef Smart_ass het volgende:
Hier was het vergelijkbaar (ik durf niets concreters te zeggen door @SQ's fokwet posts van vandaag :D :') ), maar hier duidelijk last van sprong 8. Hoofd draaide overuren, iedereens neus moest aangewezen worden, optrekken, babbelen, nadoen... En 's nachts weer twee keer wakker, zo rond 12u en rond 3u. Hij had er dan ook zo'n wheeeelpgeluidje bij waardoor ik het gevoel kreeg dat hij wakker werd en het gewoon even niet meer wist. Dus borst en doorslapen... Iets met fase :P
  maandag 13 september 2021 @ 23:15:42 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201346815
Ik geniet er trouwens wel van, die snelle ontwikkeling. Oudere baby's zijn makkelijker te onderhouden en ik hou wel van gemak :') .

Hoewel.. zo'n lief baby'tje die gewoon in de box wil slapen O+ of die niet overal op de kop in staat te trekken O+ . Niet constant nee hoeven zeggen :') (komt er ook nog een moment dat ze dat leren snappen?!) . Waren ook mooie tijden en leuk om er aan terug te denken.
Resistance is futile.
  dinsdag 14 september 2021 @ 04:18:06 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201347941
Op een gegeven moment snappen ze nee.

En jaren later handelen ze er ook naar :s) .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 14 september 2021 @ 04:31:58 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201347956
:O

Mijn baby is al anderhalf uur wakker en blij. Ik zit nu dus op de bank met een bak yoghurt en hij ligt in de box met de tiny love aan. Nog een uur, dan lost man me af. Gaaaaap.
  dinsdag 14 september 2021 @ 06:47:37 #85
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201348069
quote:
7s.gif Op maandag 13 september 2021 23:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hij doet lekker z'n ding, ik kreeg in ieder geval de indruk dat hij een uitermate tevreden en relaxt kereltje is :D . Heb je het gevoel dat hij achterloopt op zijn leeftijdsgenoten?
Ach we hebben een heel tevreden en makkelijk kind dus ik wil zeker niet klagen. Ik ga meer aan mijzelf twijfelen of we hem bijv. genoeg speeltijd/boekjestijd etc. aanbieden. Heb niet per se de indruk dat hij ver achterloopt of voorloopt for that matter, maar ik kan ook niet goed aanvoelen wat normaal is. Misschien ook een
kwestie van teveel informatie weten :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 14 september 2021 @ 06:48:44 #86
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201348073
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 04:31 schreef Tink89 het volgende:
:O

Mijn baby is al anderhalf uur wakker en blij. Ik zit nu dus op de bank met een bak yoghurt en hij ligt in de box met de tiny love aan. Nog een uur, dan lost man me af. Gaaaaap.
Oh jemig, hoop dat je weer lekker slaapt intussen :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201348148
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 21:40 schreef SQ het volgende:
Ik hoop dat goud vannacht heel vaak wakker wordt en dan heel erg wakker blijft en dan helemaal niet slaapt!

Eens kijken of het werkt :7
Jij hebt waarschijnlijk prima geslapen, want dit was mijn nacht. :s)

Sterkte vandaag @Tink89 :*
  dinsdag 14 september 2021 @ 07:18:19 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_201348180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 04:18 schreef Lemijn het volgende:
Op een gegeven moment snappen ze nee.

En jaren later handelen ze er ook naar :s) .
Is dat zo? Wanneer ongeveer?
disclaimer
  dinsdag 14 september 2021 @ 07:19:33 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_201348184
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 september 2021 07:11 schreef PKM het volgende:

[..]
Jij hebt waarschijnlijk prima geslapen, want dit was mijn nacht. :s)

Sterkte vandaag @:Tink89 :*
Hahaha, arme jij ;(
Nee hij is maar 1 keer wakker geweest van 10 tot half 1 ongeveer, dat is wel significant beter dan van half 1 tot 4.

Arme jij :*
disclaimer
  dinsdag 14 september 2021 @ 07:19:47 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_201348185
Tevens: kutmaan.
disclaimer
pi_201348405
Mijn baby was denk ik 3 keer wakker tussen 12 en 7, dat is op zich wel een goede nacht :')
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:14:09 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_201348519
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:00 schreef Aure het volgende:
Mijn baby was denk ik 3 keer wakker tussen 12 en 7, dat is op zich wel een goede nacht :')
:') ;(
disclaimer
pi_201348598
BFD doet alle slechte nachten vergeten *O*

klik om te spelen
“Geef me eten” betekent dit.
pi_201349544
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 07:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahaha, arme jij ;(
Nee hij is maar 1 keer wakker geweest van 10 tot half 1 ongeveer, dat is wel significant beter dan van half 1 tot 4.

Arme jij :*
Ik had je die goeie nacht wel gegund hoor! Arme jij. -O-
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:43:16 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201349576
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:47 schreef monsterd. het volgende:

[..]
Ach we hebben een heel tevreden en makkelijk kind dus ik wil zeker niet klagen. Ik ga meer aan mijzelf twijfelen of we hem bijv. genoeg speeltijd/boekjestijd etc. aanbieden. Heb niet per se de indruk dat hij ver achterloopt of voorloopt for that matter, maar ik kan ook niet goed aanvoelen wat normaal is. Misschien ook een
kwestie van teveel informatie weten :P
Volgens mij doet hij het helemaal prima en is hij een doodgewoon lief jochie die zich heel normaal ontwikkelt. Plenty speelgoedjes hoor!

Colin was met 6 maanden ook al groot voor z'n leeftijd. Dan heb ik zomaar het idee dat E. 'normaler' is qua ontwikkeling dan Colin. Ik verdenk Colin sowieso al van ADHD :') , hij is echt bovengemiddeld energiek. Dat heeft hij echt van z'n donor, ikzelf was naar het schijnt heel relaxed en redelijk traag in de ontwikkeling :+ .
Resistance is futile.
pi_201349601
Speciaal gemaakt voor BFD. Ik maak weinig foto's op het moment want zodra ze me ziet lijkt ze aan mijn been te hangen.
SPOILER
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:48:20 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201349653
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:24 schreef arvensis het volgende:
BFD doet alle slechte nachten vergeten *O*

[ afbeelding ]
“Geef me eten” betekent dit.
Dat vind ik zo leuk, vanaf een maand of 8-9 lukt het ze veel beter om aan te geven wat ze willen. Colin snuift heel hard als hij meer eten wil O+ maar hij trekt er dan wel een bijzonder ontevreden kop bij.
Resistance is futile.
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:49:16 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201349668
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:44 schreef PKM het volgende:
Speciaal gemaakt voor BFD. Ik maak weinig foto's op het moment want zodra ze me ziet lijkt ze aan mijn been te hangen.
SPOILER
Lief dromerig koppie heeft ze hier, normaal kijkt ze vaak ondeugend O+
Resistance is futile.
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:52:10 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201349719
Kijk 'm schattig kijken:

Resistance is futile.
pi_201349905
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lief dromerig koppie heeft ze hier, normaal kijkt ze vaak ondeugend O+
Ja ze is echt wat rustiger vandaag. :Y

@monsterd. In het eerste jaar zijn de verschillen soms enorm groot. Volgens mij gaat E. heel gemiddeld en baby's kunnen ook nog heel grote sprongen maken in een akelig korte tijd.
Probeer zo min mogelijk te vergelijken. Als kinderen zeven zijn kunnen ze allemaal ongeveer hetzelfde geloof ik. :)
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:05:07 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_201349931
disclaimer
pi_201350744
Goud! :D
Zielie deed dat ook met grote maisstukjes. Die kwamen er weer heel uit. Het arme kind heeft 3 dagen mais gepoept.

@Seven ja, zo leuk! Ik vind het ook leuk om te zien dat ze niet alles af laat pakken door U. Weet nu al precies wat ze wil. :s)
pi_201351061
Die Goud _O-
pi_201351527
Zo ik kom ook weer even aangehaakt, kost me nogal moeite .. werk en 2 kinderen leren combineren heeft even tijd nodig denk ik haha.
succes voor iedereen met de klote nachten :*

Hier ook een vreselijke nacht gehad, had gisteren een afspraak bij het CB en was helemaal vergeten dat Beer z’n vaccinaties zou krijgen :')
Dus hele nacht liggen krijsen, arm kind, vriend maar 1 uur geslapen en alweer vanaf 4.30 aan het werk, en ik heb op een gegeven moment Beer maar bij me in bed genomen want niks werkte, uiteindelijk toch even geslapen van 5.30 tot 9 :').

Gelukkig is ie schattig, al kijkt hij hier wel redelijk boos. :D ;

SPOILER
Hij is vandaag ook precies 7 maanden, de tijd gaat nu zoveel sneller dan bij m’n oudste. Hij probeert ook te kruipen sinds een week. Als in, gaat op handen en knieën zitten en als hij vooruit wil knalt ie met z’n gezicht op het kleed :'). Ondanks dat ik het niet zoooo snel wil zien gaan en hem ook nog eventjes baby wil houden kijk ik er ook wel naar uit dat hij groter is en zelf z’n schoenen kan aan doen bijv. Alles voor gemak 8-)

Edit; godver de foto’s doen het niet. Ben het forummen verleert geloof ik

Edit 2: oke nu doen ze het wel als het goed is ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Framblij89 op 14-09-2021 12:07:42 ]
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:12:44 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_201351726
Hij lijkt zelf inderdaad ook niet al te blij met zijn nachtscore :D

Ik strooi gewoon even koffiebonen in het rond. Zorg dat jullie baby's ze niet te pakken krijgen.
disclaimer
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:14:50 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_201351752
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:07 schreef arvensis het volgende:
Goud! :D
Zielie deed dat ook met grote maisstukjes. Die kwamen er weer heel uit. Het arme kind heeft 3 dagen mais gepoept.

@:seven ja, zo leuk! Ik vind het ook leuk om te zien dat ze niet alles af laat pakken door U. Weet nu al precies wat ze wil. :s)
Maïs, druiven, champignons, rozijnen... komt er allemaal precies zo uit als het er in ging. Hoeft het alleen even af te spoelen en je kunt het zo weer serveren 8-)
disclaimer
pi_201351807
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:14 schreef SQ het volgende:

[..]
Maïs, druiven, champignons, rozijnen... komt er allemaal precies zo uit als het er in ging. Hoeft het alleen even af te spoelen en je kunt het zo weer serveren 8-)
Girllllll :'(
pi_201351873
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:14 schreef SQ het volgende:

[..]
:D _O-
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:27:56 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_201351951
Maar eigenlijk ook wel sneu. Dan doe je zo je best om al die dingen op te eten, dan legt dat voedsel een enorme reis af door je ingewanden, en dan komt het er geheel onaangetast weer uit. Dan heeft het alleen maar energie gekost ipv dat het je wat oplevert _O-
disclaimer
pi_201352113
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:27 schreef SQ het volgende:
Maar eigenlijk ook wel sneu. Dan doe je zo je best om al die dingen op te eten, dan legt dat voedsel een enorme reis af door je ingewanden, en dan komt het er geheel onaangetast weer uit. Dan heeft het alleen maar energie gekost ipv dat het je wat oplevert _O-
Precies, en vaak ook veel pijn. Arme poppetjes.
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 18:47:41 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201357136
Zo weer even snel bij gelezen. De laatste dagen druk op het werk en druk met het bieden op huizen (en elke keer afgewezen worden :'( )

Aapie doet sinds een paar dagen monstertukken. Hij tukt zo 2,5/3 uur en dat twee keer per dag. Resultaat is dat hij steeds later op bed ligt maar zijn ochtendritme is ook naar voren verplaatst. Waar hij normaal rond 8 uur wakker werd wordt hij nu rond 6 uur wakker. Tips om dit weer om te draaien? Ik vind het ook zo sneu om hem wakker te maken, hij ligt zo hard te tukken :@

Eten gaat fantastisch, hij propt het a la Goud naar binnen _O- Er verdwijnen inmiddels hele borden naar binnen. Hij zit nu aan 3 flesjes en een bordje pap.

Qua eetschema doen we nu ongeveer dit:

- Flesje (180+6) bij wakker worden
- Rond 9 uur een stuk fruit, daarna slapen
- Flesje (180+6) als hij wakker wordt
- Cracotte/brood/bordje pap om een uur of 2
- Flesje (180+6) als hij wakker wordt
- Avondeten en soms nog een klein flesje voor het naar bed gaan

Is dit een beetje een OK schema voor een bijna 11-maander?
pi_201358513
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:18 schreef arvensis het volgende:

[..]
Girllllll :'(
Ik lees hier steeds "grill" en denk dat je een suggestie geeft hoe je het dan opnieuw kunt bakken. :@
pi_201358955
PKM _O-
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:15:08 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_201358997
Ik zou dan toch eerder wokken dan grillen!
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 20:37:59 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201359390
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:52 schreef PKM het volgende:

[..]
Ik lees hier steeds "grill" en denk dat je een suggestie geeft hoe je het dan opnieuw kunt bakken. :@
Ik heb precies hetzelfde _O-
pi_201359672
Ik hoor dat jullie nieuwe rammelinspiratie nodig hebben voor verse babies, dus laat ik er dan nog even eentje in knallen zo aan het einde van de dinsdag.

100 gr in twee dagen aangekomen. Ze heeft geen enkel probleem met mijn overactieve borsten bijhouden.

Ook gisteren en vandaag haar spookuren verplaatst naar etenstijd gevolgd door lekker clusteren, dus helemaal top.
pi_201360593
Lekker hoor Rebubbled O+ hoe gaat het met jou?
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 22:03:30 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201360809
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:55 schreef Rebubbled het volgende:
Ik hoor dat jullie nieuwe rammelinspiratie nodig hebben voor verse babies, dus laat ik er dan nog even eentje in knallen zo aan het einde van de dinsdag.

[ afbeelding ]

100 gr in twee dagen aangekomen. Ze heeft geen enkel probleem met mijn overactieve borsten bijhouden.

Ook gisteren en vandaag haar spookuren verplaatst naar etenstijd gevolgd door lekker clusteren, dus helemaal top.
Wat een zoetje O+ Wil je ook in de OP?

SPOILER
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 22:09:46 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201360896
Trouwens wat tof @Seven en @monsterd. dat jullie gemeet hebben! O+ Ik ben ook nog steeds voor een babymeet. Is daar hier ook animo voor?
pi_201362993
Ja, zet ons maar in de OP.

Het gaat zo goed als die eerste dagen gaan. Weinig slaap, maar we vinden onze weg er samen in. Mijn enige taak momenteel is borstvoeden, aangezien ik in best slechte conditie ben door het vele bloedverlies. Snel buiten adem, moeite met op temperatuur blijven, constant hoofdpijn.

SPOILER
  woensdag 15 september 2021 @ 04:29:52 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201363189
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:09 schreef MaJo het volgende:
Trouwens wat tof @:Seven en @:monsterd. dat jullie gemeet hebben! O+ Ik ben ook nog steeds voor een babymeet. Is daar hier ook animo voor?
Yes!
Resistance is futile.
  woensdag 15 september 2021 @ 04:30:53 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201363193
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:55 schreef Rebubbled het volgende:

[ afbeelding ]

O+ O+ O+ ohh wat een scheetje!
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 07:27:11 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201363852
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 02:19 schreef Rebubbled het volgende:
Ja, zet ons maar in de OP.

Het gaat zo goed als die eerste dagen gaan. Weinig slaap, maar we vinden onze weg er samen in. Mijn enige taak momenteel is borstvoeden, aangezien ik in best slechte conditie ben door het vele bloedverlies. Snel buiten adem, moeite met op temperatuur blijven, constant hoofdpijn.

SPOILER
Ze staat erin! Laat maar even weten of ik de naam aan moet passen in een speciale foknaam of afkorting :)

Ik kan me voorstellen dat je erg moe bent. Zelf had ik ook bloedarmoede na de bevalling en moest ik ook rust nemen, bij jou zou dat nog veel meer zijn :*

SPOILER
  woensdag 15 september 2021 @ 08:31:28 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_201364449
Wat een heerlijk dotje zeg Rebubbled O+

En een :* voor je spoiler, dat is ook niet hoe je het graag voor je ziet natuurlijk, maar goed, rust in de tent is nu wel het meest waardevol.
disclaimer
  woensdag 15 september 2021 @ 08:31:59 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_201364456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:09 schreef MaJo het volgende:
Trouwens wat tof @:Seven en @:monsterd. dat jullie gemeet hebben! O+ Ik ben ook nog steeds voor een babymeet. Is daar hier ook animo voor?
Ja hoor, al wordt het dan wel een beetje een dreumesmeet intussen _O-
disclaimer
pi_201364641
Afhankelijk van waar en wanneer wil ik ook best komen :P
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 08:52:34 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201364703
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:31 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja hoor, al wordt het dan wel een beetje een dreumesmeet intussen _O-
Dat is waar _O-

quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:48 schreef Aure het volgende:
Afhankelijk van waar en wanneer wil ik ook best komen :P
Ik woon zelf in Utrecht maar wil best een uurtje rijden ergens heen :) Maar Utrecht is natuurlijk wel centraal. Eerst eens kijken wie er willen en dan een plek uitzoeken?
pi_201364722
Voor mij zou Utrecht ook prima zijn ^O^ Ik woon zelf in Rotterdam, dus dat is goed te doen met de trein :)
  woensdag 15 september 2021 @ 08:58:02 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_201364771
040 hier en Seven in het oosten dacht ik, dus zal wel Utrecht worden.

Tenzij je graag véél ruimte en in een woning wil, dan moeten jullie naar mij komen. :')
disclaimer
  woensdag 15 september 2021 @ 08:59:45 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_201364787
Oh, mijn baby is trouwens weer gerepareerd, en die van jullie? Klokje rond _O_
disclaimer
pi_201364811
Is jouw huis OV technisch een beetje goed te bereiken? :P
pi_201364824
Mijn baby was 3 x wakker, dus dat was heel prima
  woensdag 15 september 2021 @ 09:04:48 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_201364872
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:01 schreef Aure het volgende:
Is jouw huis OV technisch een beetje goed te bereiken? :P
Vanuit Rotterdam zou ik het niet aanbevelen nee ;(

Ik dacht laatst, ik neem de kinderen mee naar Naturalis in Leiden, en dan kunnen we wel leuk met de trein!

2,5 fucking uur enkele reis :')
Nadeel van in zo'n randdorp wonen.
disclaimer
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 09:05:20 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201364882
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:53 schreef Aure het volgende:
Voor mij zou Utrecht ook prima zijn ^O^ Ik woon zelf in Rotterdam, dus dat is goed te doen met de trein :)
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:58 schreef SQ het volgende:
040 hier en Seven in het oosten dacht ik, dus zal wel Utrecht worden.

Tenzij je graag véél ruimte en in een woning wil, dan moeten jullie naar mij komen. :')
Utrecht is dan inderdaad wel handig :Y Al valt 040 nog wel binnen het uurtje rijden (om en nabij).

Helaas heb ik zelf geen groot huis, anders zou ik jullie met alle liefde ontvangen. Ik denk dat we dan beter bij een kindvriendelijke plek af kunnen spreken, kunnen de kindjes een beetje spelen en wij ouwebeppen :+
  woensdag 15 september 2021 @ 09:07:04 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_201364919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:05 schreef MaJo het volgende:

[..]
[..]
Utrecht is dan inderdaad wel handig :Y Al valt 040 nog wel binnen het uurtje rijden (om en nabij).

Helaas heb ik zelf geen groot huis, anders zou ik jullie met alle liefde ontvangen. Ik denk dat we dan beter bij een kindvriendelijke plek af kunnen spreken, kunnen de kindjes een beetje spelen en wij ouwebeppen :+
Ja ik weet niet hoe veel er coronatechnisch alweer mogelijk is. En ik ken de stad ook niet zo heel goed.
disclaimer
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 09:08:39 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201364938
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:07 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja ik weet niet hoe veel er coronatechnisch alweer mogelijk is. En ik ken de stad ook niet zo heel goed.
Ik ken wel wat leuke plekjes :Y Handig om te weten of het met OV goed bereikbaar moet zijn, met de auto of beiden :) Qua corona mag vanaf 25 september vrijwel alles weer.

Dus vooralsnog geïnteresseerd zijn: @Seven @Aure @SQ en ikzelf toch?
pi_201364952
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Vanuit Rotterdam zou ik het niet aanbevelen nee ;(

Ik dacht laatst, ik neem de kinderen mee naar Naturalis in Leiden, en dan kunnen we wel leuk met de trein!

2,5 fucking uur enkele reis :')
Nadeel van in zo'n randdorp wonen.
Ah jammer, eindhoven an sich is wel prima namelijk.

Ik was laatst met peuter en baby naar dinoland en dat was ongeveer anderhalf uur en dat was precies wat de peuter aan kon. De baby maakt het op zich niet zoveel uit nog :')
  woensdag 15 september 2021 @ 09:10:04 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_201364960
Met de auto ben ik echt wel super bereikbaar trouwens, 5 minuten van de snelweg, maar ja, dan moet je wel een auto hebben anders heb je daar helemaal niets aan _O-
disclaimer
pi_201364984
Rijbewijs is dan op zich ook wel handig :+
  woensdag 15 september 2021 @ 09:16:30 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_201365077
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:11 schreef Aure het volgende:
Verrekte eco hippie :P
disclaimer
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 09:21:58 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201365170
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:10 schreef SQ het volgende:
Met de auto ben ik echt wel super bereikbaar trouwens, 5 minuten van de snelweg, maar ja, dan moet je wel een auto hebben anders heb je daar helemaal niets aan _O-
Ik zou natuurlijk wel iemand ergens op kunnen pikken, al zit je dan natuurlijk wel weer met autostoeltjes en dergelijken. Hmmmm never mind :+

quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:11 schreef Aure het volgende:
Dat wil ook wel helpen ja _O-
pi_201365188
Ik heb wel interesse. Het zou ook bij interesse kunnen blijven. :Y

Met Poffertje in het OV zou ik nog wel aandurven, geen probleem. Maar als mijn peuter mee is dan moet mijn man eigenlijk ook mee. :@

Mijn baby is ook weer gemaakt. *O* Een paar keer wat gepiep en drinken maar dat was het.

Helaas was peuter om vijf uur wakker en de rest van deze klacht hoort elders. :X
  woensdag 15 september 2021 @ 09:24:36 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_201365225
Oh ik kom dan soberso alleen met baby hoor, whehehe. No way dat ik Ren & Stimpy ook nog meesjouw :')
disclaimer
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 09:40:23 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201365491
Het handigst lijkt me inderdaad met alleen de baby's, anders wordt het erg druk :+

Ik heb nu:

Geïnteresseerd:

Seven
Aure
SQ
MaJo
PKM
Lemijn
arvensis

Plek: waarschijnlijk Utrecht

Qua plek: ik ben laatst hier geweest met Aapie. Een erg leuke en kindvriendelijke plek. In het grasveld buiten liggen allemaal dingen om mee te spelen en ook binnen is er een speelhoek. Het is goed bereikbaar met het OV en de auto :)

[ Bericht 20% gewijzigd door MaJo op 15-09-2021 10:14:35 ]
  woensdag 15 september 2021 @ 09:47:52 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_201365659
Mijn baby danst _O- en hij kruipt pirouettes :')!
disclaimer
  woensdag 15 september 2021 @ 10:05:28 #146
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201366004
Lemijn heeft ook interesse!
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 10:10:29 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201366109
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:47 schreef SQ het volgende:
Mijn baby danst _O- en hij kruipt pirouettes :')!
Vids or it didn't happen!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:05 schreef Lemijn het volgende:
Lemijn heeft ook interesse!
Je staat erbij :s)
pi_201366157
Ik heb ook interesse natuurlijk!
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 10:14:48 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201366170
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:14 schreef arvensis het volgende:
Ik heb ook interesse natuurlijk!
Had ik ook verwacht :Y Je staat er ook bij!
  woensdag 15 september 2021 @ 10:23:57 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_201366300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:10 schreef MaJo het volgende:

[..]
Vids or it didn't happen!
[..]
Je staat erbij :s)
disclaimer
pi_201366356
Ik heb soort van interesse, als ik alleen met baby kan. Dus afhankelijk van datum en dergelijke.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 15 september 2021 @ 10:30:24 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_201366396
Zullen we anders even een apart topicje aanmaken?
disclaimer
pi_201366406
Goud :D als ik dit zie kan ik toch weer niet wachten tot die van mij kruipt :')
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 10:33:22 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201366444
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat ontzettend schattig O+ Die rondjes _O- En ik zie dat Goud op dezelfde manier speelgoed uit de weg ruimt als Aapie :')

quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:27 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb soort van interesse, als ik alleen met baby kan. Dus afhankelijk van datum en dergelijke.
Ik zet je erbij ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:30 schreef SQ het volgende:
Zullen we anders even een apart topicje aanmaken?
Dat is wel een goed idee, ik doe het gelijk :)
pi_201367439
  woensdag 15 september 2021 @ 12:22:28 #156
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201367905
Mijn baby ligt zichzelf in slaap te duimen ^O^ . Als ik niet denk aan hoe we hier ooit weer vanaf moeten komen vind ik het toch zo handig!
pi_201367958
Ik ben vandaag vergeten te kolven. Hoe dan. :') Overkomt me steeds vaker.
pi_201368215
Haha herkenbaar Lemijn, hier ook een duimert. Ik heb besloten mij pas druk te maken om het afleren tegen de tijd dat het ook echt nodig is.

Ohh en hij is vandaag gewoon een half jaar!

SPOILER
Omnom billendoekjes :')
  woensdag 15 september 2021 @ 13:23:29 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_201368686
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:22 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby ligt zichzelf in slaap te duimen ^O^ . Als ik niet denk aan hoe we hier ooit weer vanaf moeten komen vind ik het toch zo handig!
Kan ook tijdelijk zijn, Noud heeft ook een paar weken geduimd als baby en toen ineens niet meer :?
disclaimer
  woensdag 15 september 2021 @ 13:23:44 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_201368690
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:48 schreef Aure het volgende:
Haha herkenbaar Lemijn, hier ook een duimert. Ik heb besloten mij pas druk te maken om het afleren tegen de tijd dat het ook echt nodig is.

Ohh en hij is vandaag gewoon een half jaar!

SPOILER
Omnom billendoekjes :')
Wat een heerlijkheid O+
disclaimer
pi_201369199
Ha, had mijn baby maar een feature om overdag makkelijk in slaap te vallen. :D Vorige week veel dutjes overdag, nu is het weer heel de tijd brullen als mevrouw ook maar voelt dat ze niet meer bij mij ligt/slaapt. En dat merkt ze vaak binnen 1 minuut.
pi_201369333
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat een heerlijkheid O+
Billendoekjes genoeg in huis toch, als je ook wilt? :D

Ik dacht vandaag mijn baby op bed te leggen. In plaats van twee uur, drie uur wakkertijd, mooi na het middageten. Ze sliep net, peuter weer in de kamer. Ice age was toch nèt te spannend.

Daarna werd ze wakker toen ik wou wegsluipen. Mijn newborn slaapt dus maar weer op mijn buik. :')

Ze doet vandaag trouwens meer pogingen tot los staan. :o
  woensdag 15 september 2021 @ 14:06:43 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_201369343
quote:
3s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:05 schreef PKM het volgende:

[..]
Billendoekjes genoeg in huis toch, als je ook wilt? :D

Ik dacht vandaag mijn baby op bed te leggen. In plaats van twee uur, drie uur wakkertijd, mooi na het middageten. Ze sliep net, peuter weer in de kamer. Ice age was toch nèt te spannend.

Daarna werd ze wakker toen ik wou wegsluipen. Mijn newborn slaapt dus maar weer op mijn buik. :')

Ze doet vandaag trouwens meer pogingen tot los staan. :o
Oh zo hatelijk is dat ;(
disclaimer
pi_201369504
Zeg me trouwens dat jullie ook met baby in de draagdoek naar de wc gaan, ook als je moet poepen. :D Gisteren gedaan, had geen zin om haar eruit te halen en vijf minuten later weer terug te stoppen.
pi_201369758
Ja zeker, je bent niet de enige :P
pi_201369799
Ik zit met een baby en peuter die niet in sync zijn qua slaapjes vandaag. En toen maakte de kat ook nog eens de baby wakker net en die is nu te chagrijnig om gezellig te zijn, maar wil ook echt niet weer slapen :') En hij maakt ook nog eens zoveel lawaai dat ik bang ben dat hij z'n broer zo wakker maakt :')
  woensdag 15 september 2021 @ 14:45:36 #167
318361 Bienelientjee
pi_201369803
Baby J heeft nooit in een draagdoek gezeten, maar yep. Hij heeft ook in mijn armen gelegen terwijl ik een nr. 2 moest doen! :D :D

Wij hebben twee super dagen weg gehad. Baby J was zo vrolijk en zo ontzettend happy! Hij had het helemaal naar zijn zin. Hij werd juist zeurderig toen we vanochtend alles aan het inpakken waren, haha! Bijna jammer dat we niet langer geboekt hadden! Volgende keer doen we langer, dit was zijn eerste kleine vakantie!
  woensdag 15 september 2021 @ 14:48:53 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_201369844
Poepen met kinderen wordt de komende vier jaar je nieuwe standaard, @Komkommerschijfje _O-
disclaimer
pi_201369985
Ja hoor @Komkommerschijfje :Y

Ik heb heel lang leggings gedragen zodat die knoop niet dicht hoefde.
pi_201370211
Gelukkig, ik vroeg mezelf al af of ik raar was. :D
  woensdag 15 september 2021 @ 15:46:07 #171
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201370691
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zeg me trouwens dat jullie ook met baby in de draagdoek naar de wc gaan, ook als je moet poepen. :D Gisteren gedaan, had geen zin om haar eruit te halen en vijf minuten later weer terug te stoppen.
Vandaag nog, maar dan wel de kinderwagen variant. Meneer vond het gezellig ook :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 15 september 2021 @ 15:48:00 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_201370721
Ik stond vandaag in het pashokje met het gordijn open en de wandelwagen er voor. Ging de medewerker allemaal suggesties doen hoe ik het gordijn toch dicht kon doen :')
Ik doe dit al zeven jaar zo, komt goed, schaamte ken ik toch allang niet meer :P
disclaimer
pi_201371366
Dan kan je net zo goed midden in de winkel passen a la Primark-bezoekers. 8-)
  woensdag 15 september 2021 @ 16:42:23 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_201371416
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:36 schreef arvensis het volgende:
Dan kan je net zo goed midden in de winkel passen a la Primark-bezoekers. 8-)
Haha nou nee, de pashokjes zitten meestal in een hoekje dus de enige die me zou kunnen zien is degene in het pashokje tegenover me, nou dat is dan maar zo ;)
disclaimer
  woensdag 15 september 2021 @ 17:47:36 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201372148
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:23 schreef SQ het volgende:

[..]
OMG, dit is wel heul cute O+
Resistance is futile.
pi_201374983
Wij waren vandaag weer op het consultatiebureau en ze is 580 gram gegroeid in 16 dagen tijd. Ook 6,4 cm langer al dan 4 weken geleden. Groei zet lekker door dus, mama maakt melk met een beetje slagroom erin. :D
  woensdag 15 september 2021 @ 22:17:13 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_201376446
Dat gaat lekker, Komkommerschijfje!
disclaimer
pi_201377383
Netjes @Komkommerschijfje!

Ik maak magere melk. _O-
  donderdag 16 september 2021 @ 11:32:10 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201382123
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:42 schreef SQ het volgende:

[..]
Haha nou nee, de pashokjes zitten meestal in een hoekje dus de enige die me zou kunnen zien is degene in het pashokje tegenover me, nou dat is dan maar zo ;)
Precies wat ik gisteren deed...Anders kon ik de peuter niet in de gaten houden ook.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:10 schreef Cygne het volgende:
Netjes @:Komkommerschijfje!

Ik maak magere melk. _O-
Ik ook blijkbaar... Haha! Maaaar.... mijn baby eet dus nu in een keer brood 's ochtends (wat korstjes) en fruit en nog een korst brood en dan ook nog groente. Met een serieuze voorkeur voor oranje: pompoen en zoete aardappel zijn favoriet. Broccoli is goor, bloemkool rapleyt fijn. Waaaar is mijn baby gebleven jongens? Hij is overmorgen alweer een half jaar.
  donderdag 16 september 2021 @ 13:18:48 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201383533
Ik ga hier toch even om hulp vragen. De casus:

Spruitje is nu (op 2 dagen na) zes maanden en is niet in bed te krijgen. Nooit. Hij slaapt:
- in de wandelwagen als we blijven lopen
- in de auto soms
- in de draagdoek (bijna altijd)
- op het kdv heel soms in bed, vaak in de wagen en dan wiegen ze hem in slaap. Ze laten hem daarna buiten staan en dan slaaptie soms wel twee uur achter elkaar.

Wat we al geprobeerd hebben:
- bij de allereerste signalen wakker, maar moe, in bed leggen. Erbij blijven, pinken, aaien, troosten als hij echt overstuur wordt en weer terugleggen. Heel, heel soms lukt dit, meestal raakt hij echt over de zeik en geven we het na een half uur tot drie kwartier op.
- in slaap voeden. Helaas lukt slapend wegleggen dan niet, hij wordt altijd wakker, hoe zachtjes ik hoe doe.
- in slaap voeden in de cosleeper en dan wegsluipen. Werkt niet, hij wordt wakker als ik me beweeg.
- gaan wandelen en dan in de wagen buiten laten staan. Altijd binnen 20 minuten weer wakker.

Ik vind het overdag geen drama om te gaan lopen of de draagdoek te pakken, maar de avonden zijn wel heel lang zo. Hij valt aan de borst in slaap bij mij op de bank en als hij vervolgens rond 22 uur ofzo weer honger heeft, is dat het moment dat we 'm mee naar boven nemen. Ik ga dan dus ook naar bed. Nadeel is dat man hem 's avonds ook niet stil krijgt en dat ik dus niet een half uurtje kan gaan sporten of het paardrijden weer kan oppakken ofzo. Zelfs in de draagzak bij man, krijst spruitje alles bij elkaar.

We zoeken een manier om dit patroon (want we hebben 't 'm ongetwijfeld zelf aangeleerd) te doorbreken. Het liefst zou ik een bedritueeltje maken samen met prul. Dus samen tanden poetsen, pyjama's aan, voorlezen en dan allebei hun bed in. Dat ik er dan nog een half uur naast moet zitten, maakt me niks uit, maar hij kan niet blijven gillen: dan doet prul namelijk ook geen oog dicht.

Help?
  donderdag 16 september 2021 @ 13:27:07 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_201383650
Vraagje: wat doe je als je merkt dat hij wakker wordt? Pak je hem dan meteen weer op?
Want ik ben op gegeven moment resoluut de kamer uit gaan lopen als ik 'm in bed legde, en dan piepte hij wel even, maar viel eigenlijk toch vaak wel gewoon in slaap daarna.

Wat ik je ook wil meegeven is: laat los dat het doodstil moet blijven voor je andere kind. Je zegt dat ze geen oog dicht doet als de baby huilt, maar heb je dat al uitgetest? Mijn oudere kinderen hebben nooit een fuck gegeven om geluid dat door de anderen geproduceerd werd. Op de opvang krijsen er ook altijd wel kinderen en daar sliepen ze ook ;)

Verder: Kies een aanpak en hou dat een tijdje echt structureel vol. Ik weet uit ervaring dat een mens snel geneigd is om na anderhalve mislukte poging de handdoek in de ring te gooien en te denken "dit gaat nooit werken" maar op die manier kun je nooit de cirkel doorbreken. En ga gewoon de deur uit, het is van de zotten dat jij altijd thuis moet blijven toch? Hij went er echt wel aan. En als jij er altijd bent zal je man ook nooit een manier vinden om het alleen te doen ;)

Sterkte, het is vreselijk vermoeiend en bij tijden zo uitzichtloos maar echt, het tij kan keren! :*
disclaimer
pi_201383671
Lastig @Tink89

Ik laat Poffertje haar eerste dutje doen in de draagzak. Tweede zet ik een film aan voor peuter en laat Poffertje in slaap drinken. Dan zet ik de camera aan en sneak ik weg. Ik hoef haar dus niet te verplaatsen maar moet daarna wel op het beeldscherm letten dat ze niet van het bed rolt. Bijna overal staan bedhekjes om dat te voorkomen.

's Avonds precies zo, mijn man legt dan peuter op bed.
Het heeft echt zijn voors/tegens maar dit is eigenlijk het enige wat hier werkt.
  donderdag 16 september 2021 @ 14:22:59 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201384454
Txs beiden!

@SQ: zo ver kom ik niet. Hij gaat dan meteen echt hard aan. Dus nog nooit geprobeerd. En txs voor je tips over volhouden. We proberen nu elke dag minstens één keer in bed te leggen en dan dus het pinken/aaien/oppakken bij paniek en weer terugleggen toe te passen. Dat lukt echter bijna nooit en vaak geef ik het dan na een dik half uur maar op omdat m'n rug dat niet meer leuk vindt, m'n peuter onderaan de trap staat te roepen dat ze moet plassen en het geen zin lijkt te hebben.

@PKM: dat werkt hier dus niet. Zelfs als ik hem in slaap voed in de cosleeper, is hij wakker zodra ik durf op te schuiven en ook dan is het meteen keihard huilen.
pi_201387446
Ik kom mij hier ook melden. A is nu 12 dagen oud en groeit super! Ik post later even een foto O+
  donderdag 16 september 2021 @ 18:38:38 #185
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201387530
Tink je zult alle dingen ongetwijfeld al goed willen doen. Knap van jullie.

E wilt soms niet in de avond slapen. Soms is het een kwestie van oververmoeidheid soms juist teveel energie. Ik probeer in te schatten of hij nog wat energie kan verbruiken en probeer hem daarna letterlijk in slaap te wiegen. Hoe gedraagt spruitje zich als je merkt dat hij moe is? Van oververmoeidheid komt E ook niet vanzelf in slaap, dus ontstaat er zo’n van de drup in de regen situatie. Misschien externe hulp inschakelen of hadden jullie al een slaapcoach?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 16 september 2021 @ 18:38:55 #186
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201387532
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:31 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik kom mij hier ook melden. A is nu 12 dagen oud en groeit super! Ik post later even een foto O+
Leuk en welkom! 😄
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201389316
Ohh wat vervelend Tink! En het lakentje van Fedde en Kees, niet ingebakerd maar wel een gevoel van geborgenheid, zou zoiets werken?

Welkom BellaaElisa!

Mijn baby 'bijt' sinds kort tijdens de borstvoeding. Hij klemt met zijn kaken en trekt vervolgens aan mijn tepel. Herkent iemand dit? Het is echt pijnlijk.
pi_201389487
quote:
Welkom!
  donderdag 16 september 2021 @ 22:01:33 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_201391120
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:26 schreef Mango91 het volgende:
Ohh wat vervelend Tink! En het lakentje van Fedde en Kees, niet ingebakerd maar wel een gevoel van geborgenheid, zou zoiets werken?

Welkom BellaaElisa!

Mijn baby 'bijt' sinds kort tijdens de borstvoeding. Hij klemt met zijn kaken en trekt vervolgens aan mijn tepel. Herkent iemand dit? Het is echt pijnlijk.
Jup jup. Heel nasty. Meteen loskoppelen als ie dat doet, vaak stopt het dan uiteindelijk vanzelf.
disclaimer
pi_201391172
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:26 schreef Mango91 het volgende:

Welkom BellaaElisa!

Druk je baby tegen je aan in plaats van je af te duwen. Wanneer er tandjes in het spel zijn is dat extra van belang. Als je je baby even in je borst duwt, laten ze los van de schrik. Ga vooral niet lachen of gillen, anders gaan ze het trucje vaker herhalen. :P
pi_201391321
quote:
Welkom w/
pi_201391863
@Tink89 ik trok het niet slapen niet al na drie weken en ben toen begonnen met inbakeren in de pacco. Dat was het enige dat hielp (dan kon ik hem in slaap hobbelen en vaak ook wakker wegleggen). Het wegleggen troosten etc werkte bij ons echt alleen met inbakeren samen…

De pacco is nu verruild voor een fedde en kees slaapzak en lakentje. We moeten hem sinds de 4-maandensprong wel weer in slaap wiegen en slapend wegleggen maar dat gaat goed. Dutjes overdag meestal wel maar 45 min en soms ineens lang, s nachts en s avonds slaapt hij door.

En verder wat SQ zei: iets kiezen en doorzetten en het is moeilijk en zwaar :*
Kwak
pi_201391997
Oh en verder: pep groeide niet (200 gram in 2,5 maand) en is nu van de borst en helemaal op flessen over (ik voed nog s ochtends vroeg met een flesje erachteraan en kolf 1 keer s avonds tot het echt stopt). Nu was hij dus in 1 week 500 gram gegroeid :')

Ook wel vertekend door niet poepen die dag, maar ben blij te zien dat hij weer naar zn lijnte teruggroeit (was gezakt van de 0 lijn naar de -2 lijn namelijk).

Verder eet hij O+ boterham met avocado, prakjes/pureetjes, bananenbrood (zonder suiker gemaakt), banaan, pap. Hij geniet er echt van!

Dinsdag waren we naar t strand, was de fles vergeten :@ gelukkig zat er nog wat melk in mn borsten

Kwak
pi_201392040
Wat goed kwak! Fijn dat hij weer naar zijn lijn groeit. En wat eet hij al veel!

Otis snapt er nog geen kont van, van eten :')
pi_201392170
quote:
Welkom *O*
Resistance is futile.
  donderdag 16 september 2021 @ 23:05:53 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_201392287
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:46 schreef kwakz0r het volgende:
Oh en verder: pep groeide niet (200 gram in 2,5 maand) en is nu van de borst en helemaal op flessen over (ik voed nog s ochtends vroeg met een flesje erachteraan en kolf 1 keer s avonds tot het echt stopt). Nu was hij dus in 1 week 500 gram gegroeid :')

Ook wel vertekend door niet poepen die dag, maar ben blij te zien dat hij weer naar zn lijnte teruggroeit (was gezakt van de 0 lijn naar de -2 lijn namelijk).

Verder eet hij O+ boterham met avocado, prakjes/pureetjes, bananenbrood (zonder suiker gemaakt), banaan, pap. Hij geniet er echt van!

Dinsdag waren we naar t strand, was de fles vergeten :@ gelukkig zat er nog wat melk in mn borsten

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die voetjes!! O+

En wat super dat hij nou lekker groeit zeg! Go pep!
disclaimer
  vrijdag 17 september 2021 @ 11:45:37 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201397369
Go pep!
pi_201397589
Hier is het snotterseizoen geopend.. pompje is krijsen, plat liggen is krijsen, melk drinken is krijsen,
maar toch de hele nacht aan de borst willen hangen.
:Z ;(
Precies na een week opvang, zoals verwacht.
  vrijdag 17 september 2021 @ 12:17:09 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_201397841
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:02 schreef arvensis het volgende:
Hier is het snotterseizoen geopend.. pompje is krijsen, plat liggen is krijsen, melk drinken is krijsen,
Ja haha hier ook altijd weer :') sterkte :*
disclaimer
pi_201398509
@Tink89, heel herkenbaar, vooral bij de oudste. Eerlijk gezegd is het bij hem pas later goedgekomen, hij was de eerste 3 jaar van zijn leven echt slecht op bed te krijgen. Bed was lava. We hebben ook heel veel geprobeerd, ook langere tijd, maar het hielp zelden. Ik heb uiteindelijk geaccepteerd dat het nu eenmaal even zo was. Ik ging wel eens een avond weg, dat was voor man niet bepaald feest, maar zoals SQ ook zegt, dat moet soms gewoon kunnen. Hij zal er geen trauma van oplopen.

Wat ik nog mee wil geven, een verandering van slaappatroon kan je het beste overdag starten. In de avond zijn ze vermoeider en sneller overstuur. Als het nieuwe ritueel overdag goed gaat, kan je het ook in de avond toe gaan passen.

Bij de jongste wilde ik niet weer in dit patroon komen, en zijn we sneller werk gaan maken van slaapjes in bed. Vanaf een maand of 4/5 deden man en ik dat afwisselend. Hij was ook geen fantastische slaper, maar wel veel minder dramatisch.

Is hij verder medisch ok? Geen signalen van reflux of oorontsteking?
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:41:15 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201399014
Txs phaidra!

Hij is verder medisch inmiddels oke en voordat hij ziek werd rond 4 maanden sliep hij regelmatig in z'n bed. Lukte het zelfs af en toe om hem het eerste deel van de avond in bed te laten slapen.

Txs voor je tips. Dit weekend even met man om de tafel om te bekijken wat we nog kunnen en willen proberen.

Overigens zit ik er best relaxed in hoor. Bij de oudste was ik echt heel minder van het meeveren en was ik continu aan het bedenken hoe ik het wél goed kon doen. Ik was toen veel in paniek. Nu vind ik het irritant en weleens echt even kut, maar is er geen paniek of strijd. Dat scheelt heel, heel veel.
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:51:42 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_201399149
Het is ook gewoon kut, ga gewoon in je bed slapen jong. :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 16:42:49 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201401454
quote:
Gefeliciteerd nog! Wil je in de OP?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:46 schreef kwakz0r het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh wow, go Pep! *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:02 schreef arvensis het volgende:
Wat bedoel je met pompje, zo'n neuspeer?

Hier is het ook hoesten en sinds vandaag is man verkouden en ik begin nu te snotteren. Volgende week gaan we naar Terschelling, hopelijk worden we niet al te ziek :X

Ik ontving zojuist een foto van de opvang die ik jullie niet kan onthouden. Meneer is dus een propper, dat is de reden dat ik hem dingen stuk voor stuk aanbied want anders propt hij het achter elkaar in zijn mond. En dan krijg je dus dit:

:')
  vrijdag 17 september 2021 @ 16:45:27 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_201401475
Proppen O+
disclaimer
pi_201401803

[ Bericht 100% gewijzigd door BellaaElisa op 17-09-2021 18:24:26 ]
pi_201401818
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:42 schreef MaJo het volgende:

[..]
Gefeliciteerd nog! Wil je in de OP?

Ik ontving zojuist een foto van de opvang die ik jullie niet kan onthouden. Meneer is dus een propper, dat is de reden dat ik hem dingen stuk voor stuk aanbied want anders propt hij het achter elkaar in zijn mond. En dan krijg je dus dit:

:')
O+ O+

Ja lijkt mij leuk, A. 4 september 2021 :)
pi_201401874
Hahaha lekker doorproppen, heerlijk! Maar zul je altijd net zien, vakantie en dan ziek worden..

Fijn dat pep weer op de lijn zit @kwakz0r! En wat een heerlijk jochie om te zien!
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:14:20 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_201402291
quote:
Ik zie niets?
disclaimer
pi_201402390
https://ibb.co/b6jNr4M

Edit: heeft iemand een betere site?

[ Bericht 72% gewijzigd door BellaaElisa op 17-09-2021 19:32:38 (Hij doet het weer niet. ) ]
pi_201402404
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:14 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik zie niets?
Als het goed is doet hij het nu wel :D
  vrijdag 17 september 2021 @ 18:26:03 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_201402415
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:24 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]
Als het goed is doet hij het nu wel :D
Awww, wat heerlijk mini mini nog!
disclaimer
pi_201402651
Aah mashAllah O+ Ben benieuwd naar haar naam.
pi_201403146
quote:
Wow, ik dacht dat mijn baby al rijkelijk veel haar had, maar de jouwe heeft nog meer en nog langer haar. 🥰
pi_201403301
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Awww, wat heerlijk mini mini nog!
Ja, ze past maatje 44 dus echt heel erg mini is ze. O+ al rammelende eierstokken?
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:48 schreef arvensis het volgende:
Aah mashAllah O+ Ben benieuwd naar haar naam.
SPOILER
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:23 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Wow, ik dacht dat mijn baby al rijkelijk veel haar had, maar de jouwe heeft nog meer en nog langer haar. 🥰
Deze foto lijkt het nog minder dan dat ze heeft vanwege olie/borstvoedingsbadje haha.. :D en dit met 36.6 weken zwangerschap he :P
  vrijdag 17 september 2021 @ 20:04:53 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_201403822
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:31 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]
Ja, ze past maatje 44 dus echt heel erg mini is ze. O+ al rammelende eierstokken?
[..]
SPOILER
[..]
Deze foto lijkt het nog minder dan dat ze heeft vanwege olie/borstvoedingsbadje haha.. :D en dit met 36.6 weken zwangerschap he :P
Haha nope nope nope. 3 is ruim voldoende _O- maar blijf het heerlijk vinden om te zien!
disclaimer
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 20:10:07 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201403882
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:24 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]
O+ O+

Ja lijkt mij leuk, A. 4 september 2021 :)
Je staat erbij ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 17:32 schreef Mango91 het volgende:
Hahaha lekker doorproppen, heerlijk! Maar zul je altijd net zien, vakantie en dan ziek worden..

Fijn dat pep weer op de lijn zit @:kwakz0r! En wat een heerlijk jochie om te zien!
Ja timing hebben baby's wel :'(

quote:
18s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:23 schreef BellaaElisa het volgende:
https://ibb.co/b6jNr4M

Edit: heeft iemand een betere site?
Ik zie nog steeds niets -O-

Imgur werkt bij mij altijd goed :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:31 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]
[..]
SPOILER
[..]
Jij hebt er ook 3 toch? Hoe reageren de anderen op A?
pi_201405390
@MaJo ja hier ook 3. Ze vinden haar helemaal geweldig, het was eerst even wennen vooral voor de peuter N omdat mama opeens in het ziekenhuis lag, toen naar huis mocht maar zonder baby. Het is echt zo leuk om die 3 samen te zien, dreumes wordt boos als ik niet hem een kusje laat geven eerst voor ik haar te drinken geef, en N. wil met alles helpen! O+ O+ O+ O+
  vrijdag 17 september 2021 @ 21:58:51 #218
318361 Bienelientjee
pi_201405800
Paar plaatjes van onze vakantie, erg late BFD! :D Baby J had het zo naar zijn zin! O+ O+

vrijdag 17 september 2021 @ 22:11:43 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201406010
Die propfoto _O-
Resistance is futile.
  vrijdag 17 september 2021 @ 22:15:45 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201406074
Colin heeft vandaag 2 prikken gehad, ogenschijnlijk weinig last. Volop plezier bij de keukenboer en thuis ook prima in zijn vel. Maar rond bedtijd werd hij ff dusdanig overstuur dat zijn halve melkfles over mij heen gekotst werd :+ .

Oh well.. arm joch. Ons bed bleef tenminste wel droog.
Resistance is futile.
  zaterdag 18 september 2021 @ 08:47:25 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_201409702
Arme Colin! Hoe gaat het nu met hem?

Ik was net de voetjes van Goud aan het knuffelen en ik vind het zo grappig dat die maagdelijke babyvoetjes gewoon al zo'n expliciet voetengeurtje hebben :D sokken of slofjes draagt hij nooit, dus het komt echt vanuit de voetjes zelf.
disclaimer
pi_201410266
Ziet er uit als een geslaagde vakantie Bienelientje!

Hoe is de rest van de nacht met Colin gegaan Seven?

Een jaar geleden deed ik rond dit tijdstip een zwangerschapstest en nu zit er een super lief jongetje op mijn schoot, wat een cliché maar wat gaat de tijd hard!
pi_201410565
Wat een ieniemienie Bella!

Alle foto's zijn leuk! Hoe vond baby J de zee Bienelientjee?

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:36 schreef Mango91 het volgende:

Een jaar geleden deed ik rond dit tijdstip een zwangerschapstest en nu zit er een super lief jongetje op mijn schoot, wat een cliché maar wat gaat de tijd hard!
O+ O+
  zaterdag 18 september 2021 @ 12:06:44 #224
318361 Bienelientjee
pi_201411896
@tpopml Totaal geen angst! :D Kruipt zo het water in, haha! En hik wilt constant door de zee lopen en huilt als we hem er weghalen, lol!! Hij is echt een waterrat aan het worden!

Ook zwemmen vind hij leuk. Als wij hem nu op de rand van het zwembad zitten, leunt ie soms vooruit om door ons opgevangen te worden! :D

Hopelijk blijft hij water zo leuk vinden!
  zaterdag 18 september 2021 @ 14:53:21 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201413753
Hiep Hiep een half jaar! En dat doet stiekem heel veel met me. M'n laatste baby, alle zorgen van de afgelopen 15 maanden, die verschrikkelijke eerste dagen waarin het heel spannend was... [/emogedoe]
pi_201414754
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:06 schreef Bienelientjee het volgende:
@:tpopml Totaal geen angst! :D Kruipt zo het water in, haha! En hik wilt constant door de zee lopen en huilt als we hem er weghalen, lol!! Hij is echt een waterrat aan het worden!

Ook zwemmen vind hij leuk. Als wij hem nu op de rand van het zwembad zitten, leunt ie soms vooruit om door ons opgevangen te worden! :D

Hopelijk blijft hij water zo leuk vinden!
Tof O+ en herkenbaar, wat de zee betreft! Zwembad gaan we komende week op vakantie eens testen!

En Tink :* ook goed om er nog even bij stil te staan toch? Het is ook niet niks allemaal!
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:20:23 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201415203
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:47 schreef SQ het volgende:

Ik was net de voetjes van Goud aan het knuffelen en ik vind het zo grappig dat die maagdelijke babyvoetjes gewoon al zo'n expliciet voetengeurtje hebben :D sokken of slofjes draagt hij nooit, dus het komt echt vanuit de voetjes zelf.
Babyvoetjes O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:36 schreef Mango91 het volgende:
Ziet er uit als een geslaagde vakantie Bienelientje!

Hoe is de rest van de nacht met Colin gegaan Seven?

De nacht was prima en Colin is weer helemaal zichzelf.
Resistance is futile.
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:49:51 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_201416257
Ik vond goud net naast de voerbak van de poes. Mijn vegan wokschotel werd vrij resoluut uitgekitst en op de grond getieft, maar whiskas senior selectie rund in saus is echt smullen, aldus mijn baby.
disclaimer
  zaterdag 18 september 2021 @ 19:09:43 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201416472
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:49 schreef SQ het volgende:
Ik vond goud net naast de voerbak van de poes. Mijn vegan wokschotel werd vrij resoluut uitgekitst en op de grond getieft, maar whiskas senior selectie rund in saus is echt smullen, aldus mijn baby.
Ik lachte hardop. Txs!
pi_201417760
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:22 schreef Lemijn het volgende:
Mijn duimers stopten allemaal vanzelf met anderhalf jaar. De borstvoeding alleen werd toen genoeg om in zuigbehoefte te voorzien.

Stiekem nu onhandig, want nu ik zwanger ben vind ik het voeden van de tweeling soms erg zwaar. De spener heeft dan z’n speentje nog om op terug te vallen, maar de duimer blieft z’n duim allang niet meer en heeft het er beduidend moeilijker mee.
  zaterdag 18 september 2021 @ 20:43:32 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_201417801
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 20:40 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Mijn duimers stopten allemaal vanzelf met anderhalf jaar. De borstvoeding alleen werd toen genoeg om in zuigbehoefte te voorzien.

Stiekem nu onhandig, want nu ik zwanger ben vind ik het voeden van de tweeling soms erg zwaar. De spener heeft dan z’n speentje nog om op terug te vallen, maar de duimer blieft z’n duim allang niet meer en heeft het er beduidend moeilijker mee.
Is dat ook het exemplaar wat nog duizend keer per nacht om borst vraagt? :D
disclaimer
pi_201417872
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 20:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Is dat ook het exemplaar wat nog duizend keer per nacht om borst vraagt? :D
Ik heb een week in een ander bed geslapen (toen ik COVID had, ik wilde toen echt alleen maar slapen) en hij drinkt niet meer ‘s nachts! Hij ligt wel liefst op mij, en heel soms snikt ie even, maar zonder borst slaapt is ‘gewoon’ weer verder.
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 23:24:10 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201420772
quote:

Dat viel mij laatst ook op! Vond het ook al zo gek. Ik vind voetjes echt een van de schattigste onderdelen van mijn baby O+

Ik ging vandaag met Aapie naar de dierentuin. Hij vond de dieren maar eng dus zijn we lekker gaan spelen. Eerst binnen met wat auto’s en daarna op de schommel en in de zandbak. Zo leuk dat hij dit soort dingen nu tof gaat vinden!

Hij hoest alleen wel de longen uit zijn lijf :X Man is snotverkouden en hoest nu ook dus die heeft vandaag nog een covidtest laten doen. Hopelijk valt het mee!

Even een luiervraagje: Aapie past nog steeds prima maat 3 pampers. Deze gaat tot 10 kilo maar maat 4 begint weer bij 8 kilo. We krijgen hem van de opvang terug in maat 4 terwijl 3 zelfs nog op de strakste stand kan :? Verder lekt hij ook niet door dus maat 3 zou toch nog wel even kunnen dan?
  zaterdag 18 september 2021 @ 23:34:24 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201420952
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 23:24 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat viel mij laatst ook op! Vond het ook al zo gek. Ik vind voetjes echt een van de schattigste onderdelen van mijn baby O+

Ik ging vandaag met Aapie naar de dierentuin. Hij vond de dieren maar eng dus zijn we lekker gaan spelen. Eerst binnen met wat auto’s en daarna op de schommel en in de zandbak. Zo leuk dat hij dit soort dingen nu tof gaat vinden!

Hij hoest alleen wel de longen uit zijn lijf :X Man is snotverkouden en hoest nu ook dus die heeft vandaag nog een covidtest laten doen. Hopelijk valt het mee!

Even een luiervraagje: Aapie past nog steeds prima maat 3 pampers. Deze gaat tot 10 kilo maar maat 4 begint weer bij 8 kilo. We krijgen hem van de opvang terug in maat 4 terwijl 3 zelfs nog op de strakste stand kan :? Verder lekt hij ook niet door dus maat 3 zou toch nog wel even kunnen dan?
Jawel maar maat 4 kan meer opvangen dus op een gegeven moment ga je geen hele nacht meer met maat 3 redden.

Hopelijk knappen je mannen snel op!
Resistance is futile.
  zaterdag 18 september 2021 @ 23:41:32 #235
318361 Bienelientjee
pi_201421063
@MaJo Ik zou dan je voorraad 3 opmaken en daarna overgaan op 4! Wij gingen ook ietsje sneller al over op 4
pi_201422923
quote:

Ik zei dit een maand of twee geleden ook tegen mijn vriend ja! Enorm schattig, die babyvoetjes, maar toch direct al een onmiskenbare voetengeur. Heel apart ja :D.

Ik zag van de week een foto van toen Bubbles 6 maanden oud was, met enorme spekarmpjes. Dat babyvet verdwijnt veel te snel :'( . Ze vreet nu als een bouwvakker maar doordat ze nu veel actiever is blijven die vetjes echt niet zitten.
  zondag 19 september 2021 @ 05:10:40 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201422925
Grotere maat luiers is weer duurder per stuk dus als je helemaal tevreden bent met maat 3 zou ik lekker zo doorgaan hoor.
pi_201422939
Ik zou ook zo lang mogelijk in de kleinere maat blijven vanwege wat Lemijn zegt. Zo lang er geen reden is om groter te gaan hoeft dat ook helemaal niet. Ik ga altijd pas groter bij regelmatig doorlekken.
pi_201424655
Pff mijn baby heeft sinds vijf dagen weer besloten om in de nacht elke twee uur te willen drinken. Hiervoor sliep hij met gemak 8 tot 10 uur door, dus dit is weer even wennen.

Hij wil trouwens bijna geen speen (bibs). Iemand tips voor een andere speen? Hij wil nog steeds de hele dag aan de borst (en nu dus ook weer in de nacht) en daar ben ik ondertussen wel klaar mee.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 11:30:10 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201424913
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 05:37 schreef Aure het volgende:
Ik zou ook zo lang mogelijk in de kleinere maat blijven vanwege wat Lemijn zegt. Zo lang er geen reden is om groter te gaan hoeft dat ook helemaal niet. Ik ga altijd pas groter bij regelmatig doorlekken.
De luiertjes zitten nog goed en hij lekt niet door. Ik had er niet bij stilgestaan dat maat 4 duurder is dus dan blijf ik nog even bij maat 3 :Y

Man heeft trouwens geen Corona dus we kunnen morgen in ieder geval naar Terschelling *O*
pi_201429434
Pittig @Mango91 :*

Poffertje had er zin in vandaag. :) Bonus, peuterliefde. O-)

zondag 19 september 2021 @ 17:19:54 #242
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201429518
quote:
3s.gif Op zondag 19 september 2021 17:11 schreef PKM het volgende:
Pittig @:Mango91 :*

Wat schattig en lief samen. Tot ik de laatste paar seconden keek :o _O-
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 19 september 2021 @ 17:24:15 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_201429583
quote:

Wat een vrolijkheid O+
disclaimer
  zondag 19 september 2021 @ 17:25:08 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_201429594
Haha ja maar ja, peuterjongens :') zo tonen ze genegenheid _O-
disclaimer
pi_201429648
Wat een heerlijk staartje heeft ze ook O+.

Ik heb trouwens een aantal dingen bij h&m gekocht en vind dat ze heel groot vallen. Delen meer mensen deze ervaring of niet? :P
  zondag 19 september 2021 @ 17:43:57 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_201429815
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 17:29 schreef Smart_ass het volgende:
Wat een heerlijk staartje heeft ze ook O+.

Ik heb trouwens een aantal dingen bij h&m gekocht en vind dat ze heel groot vallen. Delen meer mensen deze ervaring of niet? :P
Ja. De baby collectie valt 2 maten groter uit ongeveer.
disclaimer
  zondag 19 september 2021 @ 18:13:53 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201430154
quote:

Dat staartje O+
Resistance is futile.
pi_201430482
Zooo schattig @PKM O+

Nog meer peuterliefde:
SPOILER
(Ja, Otis is van de melkboer(in) ofzo denk ik)
pi_201430701
Nog een beetje peuterliefde, dan. O+ Wat een leuke grote broers hebben we in dit topic. En zussen!

SPOILER
Zielie heeft het kruipen nu écht onder de knie. En stapjes zetten langs de bank ook. Heerlijk kindje.
pi_201431552
Overigens kan Jip ook wel eens wat hardhandige peuterliefde geven hoor, maar dat heb ik nog niet op video :P
pi_201433573
Sinds 2 weken slaapt Ootje niet meer door en vindt hij het echt ontzettend gezellig om tussen 2 en 3 uur ‘s nachts een luchtalarm af te laten gaan en een flesje te willen. Ik ben echt een beetje aan het sneuvelen. Wallen tot op m’n ballen.
pi_201433925
Ohh dat is zo vervelend als ze een tijd goed hebben geslapen! Sterkte :*

Hier staat de teller sinds 18.30 op 3 x wakker, benieuwd wat de rest van de nacht brengt. Morgen maar weer aan 't koffieinfuus en doorrrrrrr c_/
pi_201434769
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 22:37 schreef Aure het volgende:
Ohh dat is zo vervelend als ze een tijd goed hebben geslapen! Sterkte :*

Hier staat de teller sinds 18.30 op 3 x wakker, benieuwd wat de rest van de nacht brengt. Morgen maar weer aan 't koffieinfuus en doorrrrrrr c_/
Team altijd moe to the rescue. We kunnen dit. Gelukkig kan ik morgen iets langer blijven liggen.
pi_201434851
Altijd leuk als je baby na twee dagen niet poepen dat rond 12u snachts doet inclusief een 2e ronde poep bij het openen van de luier en een 3e bij het net weer klaar zijn met aankleden, met doorlek en alles *;
  maandag 20 september 2021 @ 02:49:17 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201435485
Volgens mij testen ze op die manier of je nog van ze houdt.
pi_201438756
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:18 schreef LittleTeaCup het volgende:
Sinds 2 weken slaapt Ootje niet meer door en vindt hij het echt ontzettend gezellig om tussen 2 en 3 uur ‘s nachts een luchtalarm af te laten gaan en een flesje te willen. Ik ben echt een beetje aan het sneuvelen. Wallen tot op m’n ballen.
Omgekeerde fokwet. Meneer heeft de nacht doorgeslapen!
  maandag 20 september 2021 @ 12:06:33 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_201439291
Goud heeft goede nachten maar ook van die rare, zoals gisteren weer. Hij werd om 22:00 wakker. Flesje gegeven, geprobeerd terug in bed te leggen. Kansloos. Hij vecht dan tegen alles. Wil niet op schoot, niet in mijn bed, niet in zijn bed, alleen maar jenken. Kapot moe, maar steeds wakker worden als je net slaapt. En dat gaat dan gemiddeld zo'n 3 uur onafgebroken door.

Nou was ik wel blij dat zijn episode gisteren om 10 uur begon. Hij begint ook wel eens om 1 uur, daar word ik significant chagrijniger van :')
disclaimer
pi_201440134
Mijn meisje is alweer verkouden. }:|

Maar kijk haar eens blij zijn. O+
SPOILER
pi_201440162
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 12:06 schreef SQ het volgende:
Goud heeft goede nachten maar ook van die rare, zoals gisteren weer. Hij werd om 22:00 wakker. Flesje gegeven, geprobeerd terug in bed te leggen. Kansloos. Hij vecht dan tegen alles. Wil niet op schoot, niet in mijn bed, niet in zijn bed, alleen maar jenken. Kapot moe, maar steeds wakker worden als je net slaapt. En dat gaat dan gemiddeld zo'n 3 uur onafgebroken door.

Nou was ik wel blij dat zijn episode gisteren om 10 uur begon. Hij begint ook wel eens om 1 uur, daar word ik significant chagrijniger van :')
Wat een tijden. :*
Met je newborn. >:)
pi_201442918
Ik heb de eerste spuitpoep te pakken gehad een uur geleden. Het scheelde niet veel of mijn jurk kreeg ook wat poep te verduren. Gelukkig was het nu alleen het voeteneind van het aankleedkussen.
pi_201443091
Dat snotterseizoen is hier in volle gang bij ons allemaal. Vandaag even langs de teststraat geweest voor de zekerheid.

Zielie heeft sinds een poosje de pincetgreep goed onder de knie. Ze heeft net de achtertuin onkruidvrij gemaakt. :')
pi_201443106
Heeft ze het ook meteen gerapleyd of dat dan weer niet? :P
pi_201443186
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:20 schreef Aure het volgende:
Heeft ze het ook meteen gerapleyd of dat dan weer niet? :P
Uiteraard.

SPOILER
pi_201443993
Hmm ik kan ze niet zien ;(
pi_201444019
SPOILER
Imgur lag er uit en probeerde een andere site, maar die deed het dus ook niet. :')
pi_201444456
Dat hoofd _O- O+
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:24:40 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201451832
MIJN BABY ROLT _O_ *; ;( .
pi_201452397
Leuke mijlpaal @Lemijn :D

Dat gezichtje van Zielie @arvensis _O-
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:12:49 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_201452495
BFD!

disclaimer
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:31:19 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201452710
Blije baby's zijn zo fijn! En jouwes lijkt wel altijd blij SQ.

Deur open is hier recept voor bevriezing trouwens. Of is dat mijn slaapgebrek dat het zo voelt?
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:32:37 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_201452731
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:31 schreef Lemijn het volgende:
Blije baby's zijn zo fijn! En jouwes lijkt wel altijd blij SQ.

Deur open is hier recept voor bevriezing trouwens. Of is dat mijn slaapgebrek dat het zo voelt?
Foto is van zaterdagmiddag :+

Kind is niet persé altijd blij, maar ik maak zelden foto's van een huilende baby :P
disclaimer
pi_201452806
Yay, Lemijnbaby rolt O+

Mijn baby probeert nog steeds te kruipen, maar lukt niet. Tijgeren lukt wel dus hij komt nog steeds overal, maar hij vindt zichzelf wel zielig dat het niet lukt :')

Duim + billendoekje = OMNOMNOM
SPOILER
pi_201452813
BFD *O*
Lang geleden dat ik hier aan mee deed haha.
Kom niet echt aan posten toe, tis een gezellige drukke bende hier in huis O+

Vanmorgen moest ik voor het eerst V naar school brengen terwijl vriendlief was werken.
Ik stond helemaal op tijd klaar, 3 kids aangekleed en gegeten, totdat S zich even helemaal bekakte :')
Kakjepakje tot in zijn nek.
Ik kwam het plein opgelopen samen met de schoolbel, toch wel trots dat ik het gered had haha.

Foto is van een weekje geleden maar zo schattig O+
SPOILER
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:47:08 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_201452944
Omg die drie broertjes O+!

En Aure, heeft ie meer van die bijzondere smaakvoorkeuren? :D
disclaimer
pi_201453253
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:47 schreef SQ het volgende:
Omg die drie broertjes O+!

En Aure, heeft ie meer van die bijzondere smaakvoorkeuren? :D
De schoenzolen van de schoenen van z'n broer, het klipje van z'n rugtas en de tafelpoot doen het ook altijd goed :')
pi_201457305
O+
welke sites gebruiken jullie dan deel ik zo ook even een happy zus/broer kiekje :P
pi_201457309
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:01 schreef BellaaElisa het volgende:
O+
welke sites gebruiken jullie dan deel ik zo ook even een happy zus/broer kiekje :P
Imgur
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:24:17 #278
318361 Bienelientjee
pi_201457588
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 17:01 schreef BellaaElisa het volgende:
O+
Ik gebruik ImgBB, je kan namelijk aanvinken dat de foto na bepaalde tijd weer offline gaat (en die tijd kan je zelf kiezen, paar uur/paar dagen/etc
  dinsdag 21 september 2021 @ 17:38:29 #279
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201457771
Ik heb speciaal voor BFD net een foto gemaakt :D

In boeken verzonken (serieus het is fantastisch, kan iedereen xxl boeken aanraden *) )
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201460538
Na heel veel moeite ligt Poffertje eindelijk te slapen, maar wel op mijn ebook.

Raad eens wat mijn plan wàs voor vanavond? :')
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 20:53:51 #281
447051 crew  Peejtur
pi_201460724
Hier wilde ze ook al niet slapen. Bleef maar huilen en krijsen. Slaapt nu eindelijk.
pi_201461121
Volle maan vannacht :')
pi_201461827
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:43 schreef PKM het volgende:
Na heel veel moeite ligt Poffertje eindelijk te slapen, maar wel op mijn ebook.

Raad eens wat mijn plan wàs voor vanavond? :')
Oh neeeee :D
pi_201464734
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 21:16 schreef Flav het volgende:
Volle maan vannacht :')
Ja en daar hadden ze beide last van. Vaaaaaaaak wakker :Z
pi_201464771
Doe mij maar iedere dag volle maan. O+ Eindelijk fatsoenlijk geslapen.
pi_201464830
Hier ook weer iets beter geslapen!
  woensdag 22 september 2021 @ 08:07:28 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_201464961
Hahaha, goud kotste vannacht zijn bed vol :') ;( dus mijn nacht had weer een gezellige onderbreking van 01:00 tot 04:00 ;(

Wel fijn dat de meesten gewoon een oké nacht hadden O+
disclaimer
  woensdag 22 september 2021 @ 09:30:29 #288
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201465674
Volle maan had duidelijk zijn bereik ;(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201465717
Ik werd best vaak wakker gemaakt en na vijf uur heb ik niet meer geslapen. Maar toen was de maan al weg.
  woensdag 22 september 2021 @ 09:53:10 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_201465892
Mijn baby slaapt nog steeds. Motherfucker :')!
disclaimer
  woensdag 22 september 2021 @ 10:25:44 #291
318361 Bienelientjee
pi_201466271
Baby J had verbazingwekkend genoeg maar 1 voeding vannacht! :D Hopelijk zet hij dat weer door!

En denk dat er misschien een eerste tand in aankomst is. Hij heeft een aardig bultje op zijn tandvlees onder!
pi_201466819
Nou ik had goede hoop aan het begin van de avond, maar uiteindelijk was de nacht gewoon hetzelfde als altijd :')

Maarja, dat snoetje he *;
  woensdag 22 september 2021 @ 11:16:47 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_201467034
Ik vond t larf net in een plas opgedroogde kots met een luier vol witte diarree. Wordt vast een interessante dag!
disclaimer
pi_201467406
Brrr. Dat klinkt bepaald niet lekker @SQ . :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_201468272
Ohh brr, arm ventje :*

Hier was weer een poepsplosie gaande. En hij poept dan ook altijd tijdens het verschonen en het maakt niet uit hoe lang ik wacht met het wegtrekken van de oude luier, hij poept altijd meteen de nieuwe luier ook onder :')
pi_201468345
Aah arme goud, beterschap!

Ik hoor net dat Zielie een tandje door haar lip kreeg op de opvang. Arm poppetje. Ze valt echt super vaak, weet niet meer of U. dat ook deed. Vast wel, maar voel me dan altijd vet schuldig.
pi_201468416
Hij is verder trouwens echt de leukste baby (uiteraard :P), hij is zo gezellig en vaak makkelijk mee te nemen naar ontbijt/lunch buiten de deur. Hij slaapt alleen niet zoveel overdag, maar dat is dus ook niet echt aan hem te merken. Hij is bijna altijd vrolijk :D
  woensdag 22 september 2021 @ 13:15:27 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_201468916
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:44 schreef arvensis het volgende:
Aah arme goud, beterschap!

Ik hoor net dat Zielie een tandje door haar lip kreeg op de opvang. Arm poppetje. Ze valt echt super vaak, weet niet meer of U. dat ook deed. Vast wel, maar voel me dan altijd vet schuldig.
Schuldig?? Ik probeer me even te bedenken waar je dan schuld aan hebt?

Wel sneu voor zielie! Hopelijk leert ze er veel van ;)
disclaimer
pi_201469016
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:15 schreef SQ het volgende:

[..]
Schuldig?? Ik probeer me even te bedenken waar je dan schuld aan hebt?

Wel sneu voor zielie! Hopelijk leert ze er veel van ;)
Ja, weet ik ook niet. :') Ik kan natuurlijk niet altijd achter haar kont aanlopen als ze zich weer optrekt of ergens langs loopt, maar toch. Ze valt steeds vol naar achter.
pi_201469305
@arvensis heeft ze wel blote voeten? En gebeurt het buiten net zo vaak als binnen?

Beterschap voor Goud @SQ :*
pi_201469308
Dicht *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')