abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201276621
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• Arvensis: Zielie, 28 november
• Gaddle: I / Moppie, 1 december
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Cygne: Pluis, 30 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 17-09-2021 20:15:16 ]
Kwak
pi_201276664
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Nu we het daar zo over hebben, voor degenen met meerdere kinderen: zat er per kind (of per zwangerschap moet ik eigenlijk zeggen) veel verschil tussen hoelang het duurde voordat je zwanger werd toen jullie besloten ervoor te gaan zeg maar? Sorry ik weet even niet hoe ik dit handig formuleer :') .
Beide kinderen vier jaar. De 7 zwangerschappen tussendoor varieerden van 1e poging raak tot een jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 09-09-2021 13:15:05 ]
  donderdag 9 september 2021 @ 12:23:39 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201276880
Ik ben er stil van Cygne, wat moet dat intens voor jullie zijn geweest.

Onze eerste was na 13 pogingen raak overigens. Ik heb een regelmatige cyclus, altijd wel gehad. Tijdens de zwangerschap is wel ontdekt dat mijn baarmoedermond erg onrustig was (geen vermoeden van slechte cellen), maar ben benieuwd of dat heeft bijgedragen in de pogingen. Ik ben onlangs 30 geworden en heb de uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek ook ontvangen. Ga ik wel weer doen. Jullie gehad of gedaan of juist een andere keuze gemaakt?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_201276914
Ik heb mijn baby nu in de draagdoek die ik van @lunapuella heb overgenomen en ze vindt het heerlijk, is gelijk in slaap gevallen. 😍 Nu al een topaankoop!
  donderdag 9 september 2021 @ 12:39:57 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_201277062
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:23 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben er stil van Cygne, wat moet dat intens voor jullie zijn geweest.

Onze eerste was na 13 pogingen raak overigens. Ik heb een regelmatige cyclus, altijd wel gehad. Tijdens de zwangerschap is wel ontdekt dat mijn baarmoedermond erg onrustig was (geen vermoeden van slechte cellen), maar ben benieuwd of dat heeft bijgedragen in de pogingen. Ik ben onlangs 30 geworden en heb de uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek ook ontvangen. Ga ik wel weer doen. Jullie gehad of gedaan of juist een andere keuze gemaakt?
ik ga er wel aan meedoen, maar ik krijg het altijd voor elkaar steeds zwanger te zijn als ik een uitnodiging krijg :')

quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb mijn baby nu in de draagdoek die ik van @:lunapuella heb overgenomen en ze vindt het heerlijk, is gelijk in slaap gevallen. 😍 Nu al een topaankoop!
Yes, wat fijn!
En jij kan gewoon koffie pakken *O*
disclaimer
pi_201277533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:39 schreef SQ het volgende:

[..]
ik ga er wel aan meedoen, maar ik krijg het altijd voor elkaar steeds zwanger te zijn als ik een uitnodiging krijg :')
[..]
Yes, wat fijn!
En jij kan gewoon koffie pakken *O*
Haha same, of zwanger of midden in een traject. Wel paar uitstrijkje gehad voorafgaande aan een traject.
  donderdag 9 september 2021 @ 13:32:02 #7
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201277702
Herinnert mij dat ik weer eens moet bellen. Hier in Engeland doen ze dat aanbieden vanaf je 25e, om de drie jaar. En ik was zwanger toen het mijn beurt weer was. Vergeet het telkens! 8)7
  donderdag 9 september 2021 @ 14:01:19 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201278097
Ik moest eigenlijk toen ik 30 was, toen was ik net bevallen en wilde ik niet. En nu moet ik eigenlijk wel, maar ik ben m'n stickers kwijt en dan moet je nieuwe aanvragen en dat vergeet ik steeds. Ga het nu wel regelen. M'n mirena moet toch binnenkort geplaatst worden, dan kunnen ze dat meteen doen.

En eerste na 7 rondes raak (na een jaar moeten wachten vanwege Graves) en de tweede in ronde 1.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201278248
Ik heb afgelopen juni een uitstrijkje gehad maar ik wil er eigenlijk wel weer eentje laten doen voordat we gaan proberen voor een tweede volgend jaar aangezien deze niet helemaal goed was.

En Cygne, zo lang en intens geweest voor jullie, maar twee mooie kindjes aan overgehouden O+.

Bubbles wordt de laatste paar nachten huilend wakker ‘s nachts, afgelopen nacht twee keer. Zou dit door tandjes kunnen komen?
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 14:55:18 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201278764
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 04:40 schreef Smart_ass het volgende:
Wat vervelend dat Aapie de fles niet wil bij de opvang @:MaJo ! Maar het gaat dus om 1 specifieke soort fles? Apart inderdaad, hopelijk gaat het met een andere fles beter? Gelukkig eet ‘ie andere dingen dus wel.

@:tpopml heel veel plezier met Mickey’s feestje!

En voor de goede orde: ik ben momenteel niet zwanger en ga dat dit jaar ook niet meer proberen te zijn :P.
Laatst was het niet de fles maar de locatie, thuis dronk hij meteen. Gisteren was het de locatie en ook de fles die mijn man had meegenomen (zijn reservefles, maar daar drinkt hij normaal wel uit). Toen ik het in zijn standaard fles deed dronk hij meteen. Dus geen idee wat het is. Morgen zijn standaardfles maar eens meegeven om te kijken of dat een oplossing is.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:07 schreef SQ het volgende:
Ik zet liever mijn geld op monsterd hoor :9

Of Bienelientjee, want haar baby is nu al niet echt meer een baby _O-
Hoezo dat, die is pas net bevallen joh! :D Hoewel, ook alweer een half jaar zie ik in de OP :')

En Bienelientje mag inderdaad snel weer aan de baby ja als ze dat ook eens mee wil maken _O-

quote:
3s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:14 schreef PKM het volgende:

[..]
Ik was gisteren erg moe. Of het is de ontkenningsfase. Op 1 of andere manier kwam ik erop uit dat het nog 6 maanden zou zijn tot aan de 14 maanden. :D :@

Toen peuter 6 maanden was wou ik echt al wel een tweede. Toen duurde het dus nog heel lang voordat ik een cyclus had. Peuter was 2 en een beetje toen ik zwanger werd. Eigenlijk duurde dat vooral lang doordat seks en slechte nachten niet zo goed combineerde.
:D Als je er echt bij stil gaat staan dan is het ook niet normaal. Aapie wordt over 6 weken 1 jaar. 1!!!! Dat vind ik echt te bizar om bij stil te staan hoor :X

quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:40 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Voorlopig nog geen tweede hoor! :D _O- Heb mijn handen vol aan deze "ik wil heulemaal geen baby meer zijn met mijn 7 maanden"! 8)7 We willen wel graag ooit een tweede, als het ons gegund is. Maar komende één-twee jaar denk ik nog niet.

Baby J zegt nu veel meer klanken. Zo ook mamamama, omgggg! O+ Maar die gebruikt hij alleen als hij ergens niet blij mee is..........! :'( ;( :')

Moeten hem nu ook constant in de gaten houden. Hij wilt vrijwel alleen maar staan, staan, staan. Aan de hoge stoel, de jumperoo, aan de bank, zijn speelgoed dozen, zijn Vtech Baby Cube, zijn wandelwagen. Overal wilt hij zich aan optrekken. Hij staat ook gemakkelijk een paar minuten aan zijn speelgoed dozen. Of heen en weer cruisen. Heb hem nu twee keer gespot in de laatste twee dagen, dat hij wel eens voor een seconde zijn andere hand los laat en daar gewoon los staat voor 1 seconde. :o

Of al hangend met zijn hand in de doos op zoek naar speelgoed:

[ link | afbeelding ]

Hij heeft kast deurtjes ontdekt. In de badkamer of keuken, stukje open en dicht, open en dicht. Dat wordt binnenkort even her inrichten en slotjes op de gevaarlijkste! _O-

En hij weet nu ook als de tuin deur openstaat. Als een ware speedy gonzales kruipt hij naar de deur zodat ie naar buiten kan. :') Echt, fysiek lijkt hij echt al 1 jaar ofzo.

En vannacht een belabberde nacht gehad. Hij had blijkbaar erg veel honger. Normale fles om 8 uur. Een extra om 22.30. En 1.15. En nog eens om 5 uur vanochtend. En gewoon leegdrinken he! Niets anders settelde hem! :o En sinds die laatste fles was hij dan ook klaar wakker met dikke wallen onder zijn ogen. 8)7 :Z
Ik vind het echt bizar hoe snel "baby" J gaat. Hij is op veel gebieden al een stuk verder dan Aapie haha. Al merk ik wel dat Aapie nu ook echt met grote sprongen vooruit gaat. Mooi om te zien O+

Balen wel van de belabberde nacht. Kun je nog ergens vandaag bijtanken?

Aapie ligt alweer bijna 3 uur op bed, ik ga zo eens kijken of hij nog leeft.

quote:
3s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:52 schreef PKM het volgende:
Poffertje sliep ook maar matig vannacht. Ik ging half elf slapen. Om twee uur had ze me zo vaak wakker gemaakt dat ik dacht dat de nacht er wel op zat. Maar daarna heeft ze me tot zes uur weer met rust gelaten. :)

Leuk hoor @:Bienelientjee ! O+

Poffertje had gisteren een onderdeel los van de Playmobil boerderij en zat te kijken hoe dat er weer tegenaan kon. Wijsneusje. *;
Ik vind het zo mooi om te zien hoe ze spelen O+ Aapie zit nu nog in de fase dat hij vooral dingen uit de weg ruimt. Blokken in een schaaltje moeten er allemaal uit en als hij rondkruipt en speelgoed vindt dan gooit hij dat opzij. En als hij klaar is met het onderzoeken dan smijt ie het zo achter zich :')

En tsja zwanger worden, zullen we het daar maar niet over hebben? :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201279255
Hier duurde het zwanger worden ook ruim een jaar nadat ik gestopt was met de pil (september 2019, november 2020 zwanger). Mijn cyclus was weer 'normaal' in januari 2020. Echter, we kunnen wel een aantal maanden van het serieuze proberen afhalen, van maart tot en met oktober eigenlijk. Mijn schoonvader was ernstig ziek en overleed helaas in mei 2020 en nadien hebben we vrijwel direct een nieuw huis gekocht, ons toenmalige huis verkocht en vanaf september was het volle bak aan de slag in het nieuwe huis. De eerste maand dat we het weer goed probeerden rond mijn eisprong, was het ook gelijk raak.
pi_201280182
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:01 schreef Tink89 het volgende:
Ik moest eigenlijk toen ik 30 was, toen was ik net bevallen en wilde ik niet. En nu moet ik eigenlijk wel, maar ik ben m'n stickers kwijt en dan moet je nieuwe aanvragen en dat vergeet ik steeds. Ga het nu wel regelen. M'n mirena moet toch binnenkort geplaatst worden, dan kunnen ze dat meteen doen.

En eerste na 7 rondes raak (na een jaar moeten wachten vanwege Graves) en de tweede in ronde 1.
https://mijn.bevolkingsonderzoeknederland.nl/login daar inloggen, kun je een nieuwe oproep aanvragen of eventueel zelfs je thuistest bestellen, mocht je dat willen.
  donderdag 9 september 2021 @ 17:25:42 #13
318361 Bienelientjee
pi_201280653
@MaJo Bizar he. Geen idee hoe die het doet. Soms voel ik me echt super trots op wat hij allemaal al kan. Maar om eerlijk te zijn soms stiekem ook wel eens een beetje teleurgesteld en zelfs een beetje verdrietig dat hij zich zo snel door zoveel mijlpalen heen knalt!

Gaat me allemaal veel te snel. En misschien is hij mijn eerste en zelfs wel laatste als mij een tweede niet is gegund. En het voelt nu eigenlijk al helemaal niet meer aan als een baby! Is dat vreemd om te zeggen? :D
pi_201281043
quote:
17s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
https://mijn.bevolkingsonderzoeknederland.nl/login daar inloggen, kun je een nieuwe oproep aanvragen of eventueel zelfs je thuistest bestellen, mocht je dat willen.
Net een HPV zelftest aangevraagd ^O^
Resistance is futile.
pi_201281084
Voor de stats: Colin was in 1 keer raak maar met ovulatietest en het donorzaad is in mijn baarmoeder ingebracht toen ik ovuleerde. Een halve week voor ik ongesteld had moeten worden, testte ik al positief. Echt zoveel geluk mee gehad, ik wou dat het voor iedereen zo makkelijk ging.
Resistance is futile.
pi_201282206
@Seven. heeft Colin last van tandjes?
pi_201283060
Maart '19 gestopt met pil, vanaf juli regelmatige cyclus, vanaf november een ovulatietest geprobeerd en toen zwanger geworden.

Hier wordt Mickey huilend wakker als hij in een sprongetje zit. Onlangs weer, het gebeurt niet vaak maar echt zo'n heel zielige huiltje. Overigens jammert hij wel eens in de ochtend, gepaard met woelen, maar dat blijkt dan vaak een dwarszittende scheet te zijn :D :@
pi_201284531
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:12 schreef Smart_ass het volgende:
@:Seven. heeft Colin last van tandjes?
Yep! Zijn boventandjes komen eraan, de smerige luiers krijgen we hier een paar weken ervoor (vorige week). 's nachts wakker worden ook. Dus zou bij Bubbles ook wel eens zo kunnen zijn. En verder hier ook in de regel meer nachtbraken als meneer weer wat ontwikkeling laat zien.
Resistance is futile.
pi_201285398
Maart 2018 gestopt met de pil (meteen een goede cyclus) en in mei 2021 is Fox geboren en zwanger via IUI.
Gisteren de minipil gehaald want zul je anders net zien dat het dan opeens snel raak is. Toch voelt het wel gek om weer de pil te slikken.
In mijn omgeving lijkt iedereen al wel bij de eerste ronde direct zwanger te zijn.

En hier lag vorige maand ook de uitnodiging voor een uitstrijkje op de mat. Fijn hoor, 30 worden. Meteen maar een afspraak gemaakt

@bienelientje: herkenbaar gevoel, het gaat zo hard, maar tegelijkertijd kan ik niet wachten om te zien hoe ze zich ontwikkelen.
pi_201285513
Colin is helemaal gefascineerd door dit liedje, maakt niet uit of Miley of mama het zingt:

Lief O+ en handig want hij stopt met alles dat hij doet. Ook hysterische krijsbuien stoppen gegarandeerd.

Hopelijk duurt deze fase lang.
Resistance is futile.
  donderdag 9 september 2021 @ 22:46:31 #21
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201286095
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:17 schreef Seven. het volgende:
Colin is helemaal gefascineerd door dit liedje, maakt niet uit of Miley of mama het zingt:

Lief O+ en handig want hij stopt met alles dat hij doet. Ook hysterische krijsbuien stoppen gegarandeerd.

Hopelijk duurt deze fase lang.
Mijnes had dat ook als baby, en nog steeds als 2-jarige.
Hij was meteen stil en grote ogen als lady Gaga-shallow aanging. En huilen bij gotye-somebody that I used to know.
Ook nog steeds huilen bij dat nummer trouwens :s)
Hij heeft z'n eigen playlist :')
pi_201287938
Mijn baby had een mooi ritme vannacht: 22.15 de laatste voeding, daarna kwam ze om 3:30 en net waren wij zelfs eerder wakker geworden dan zij - 7:50! Zeker 7 uur geslapen vannacht, wat een weelde. Even van genieten, voordat 't morgen weer anders is. :D
  vrijdag 10 september 2021 @ 08:13:55 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_201287981
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby had een mooi ritme vannacht: 22.15 de laatste voeding, daarna kwam ze om 3:30 en net waren wij zelfs eerder wakker geworden dan zij - 7:50! Zeker 7 uur geslapen vannacht, wat een weelde. Even van genieten, voordat 't morgen weer anders is. :D
Dat is echt indrukwekkend voor zo'n jonge baby _O_

Ik zeg even niets over hoe mijn baby slaapt.
disclaimer
pi_201288066
Zielie ging gister een halve dag naar de opvang en heeft vannacht weer niet geslapen.
Hallo oude ritme. :O
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 10 september 2021 @ 08:23:46 #25
318361 Bienelientjee
pi_201288078
Baby J is gek op Bad Habits van Ed Sheeran. Als we hem vasthouden gaat ie altijd lachen en springen! :D
pi_201288128
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat is echt indrukwekkend voor zo'n jonge baby _O_

Ik zeg even niets over hoe mijn baby slaapt.
Nee, doe maar even niet. En de post van @arvensis is ook totaal tegenovergesteld aan hoe mijn baby het deed. :'D
Ze slaapt 's nachts sowieso altijd wel redelijk, gelukkig. Maar soms is haar ritme voor voedingen overdag niet zo fijn voor de nachten. Dan drinkt ze om 20:30 uur en valt ze als een blok in slaap, maar dan maak ik haar ook niet meer wakker (laat maar komen zelf), met wel als resultaat dat ze om 1:30 uur en 5:00 uur weer present is. Ik ben altijd blij als we een 'late' avondvoeding hebben, dan trekt ze 'm vaak wel door tot 3:00 uur of 3:30 uur en nadien de echte ochtend. Maar het verschilt hoeveel tijd we er 's nachts mee bezig zijn. Vannacht hoefde ik ook maar 1x haar opnieuw op te pakken uit de co-sleeper, een rondje van 2 minuten gelopen en nadien ging ze wel tevreden slapen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 08:32:10 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_201288137
Haha, nee het was niet slecht hier. Maar zodra je dat op fok post, is het over. De beruchte fokwet :')
disclaimer
pi_201288146
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:32 schreef SQ het volgende:
Haha, nee het was niet slecht hier. Maar zodra je dat op fok post, is het over. De beruchte fokwet :')
Daar heb ik al meer over gelezen. Ik kom er morgenochtend op terug. :D
pi_201288206
Waarom werkt die fokwet nooit andersom? Ik geloof dat ik Otis weer 5 x aan m'n tiet had liggen :') maar we zijn een weekje op vakantie dus hij ligt al de hele week tussen ons in, dus het valt nog wel mee qua hoe moe ik ben :P
pi_201288268
Mijn baby sliep in de kraamweek al door, Komkommer. ;) Dus geniet er van zo lang het nog duurt.
  vrijdag 10 september 2021 @ 08:50:06 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_201288284
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:41 schreef Aure het volgende:
Waarom werkt die fokwet nooit andersom? Ik geloof dat ik Otis weer 5 x aan m'n tiet had liggen :') maar we zijn een weekje op vakantie dus hij ligt al de hele week tussen ons in, dus het valt nog wel mee qua hoe moe ik ben :P
Oh, bij mij werkt dat wel vaak. Maar niet bij een beetje casual klagen, ik moet dan wel een serieuze escalatie opstarten in een gedesigneerd topic.
Het is net als met apparaten die niet meer werken, loop je zelf een beetje lafjes te klooien en dan werkt er niks, tot je bij de klantenservice staat, dan zijn alle mankementen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Afspraak maken bij de dokter werkt ook als een malle _O_
disclaimer
pi_201289085
Poffertje had weer een brakke nacht. Even dacht ik dat ze het te warm had, slaapzak gewisseld. Het huilen werd minder maar de frequentie van het piepen niet.

Net weigerde ze ook haar slaap op bed. Vijf minuten beneden poepte ze. Nu slaapt ze alsnog weer in de draagzak. :s)

Op bed is ze ook beetje onrustig aan de borst, gek genoeg heeft ze dat beneden niet. Ze hapt steeds met klein mondje aan en trekt dan weer los. Dan heel even rustig drinken en weer hetzelfde. Iemand een idee, komt dit gewoon door tandjes? :?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 10 september 2021 @ 10:06:24 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_201289111
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:04 schreef PKM het volgende:
Poffertje had weer een brakke nacht. Even dacht ik dat ze het te warm had, slaapzak gewisseld. Het huilen werd minder maar de frequentie van het piepen niet.

Net weigerde ze ook haar slaap op bed. Vijf minuten beneden poepte ze. Nu slaapt ze alsnog weer in de draagzak. :s)

Op bed is ze ook beetje onrustig aan de borst, gek genoeg heeft ze dat beneden niet. Ze hapt steeds met klein mondje aan en trekt dan weer los. Dan heel even rustig drinken en weer hetzelfde. Iemand een idee, komt dit gewoon door tandjes? :?
Kan ook verkoudheid zijn, dan is plat liggen gewoon erg vervelend voor ze.
disclaimer
pi_201289157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Kan ook verkoudheid zijn, dan is plat liggen gewoon erg vervelend voor ze.
Het zou kunnen, maar ik zie en hoor niets geks.
Ze doet het dan met plat liggen maar ook als ik rechtop zit en zij op mijn buik hangt.
pi_201289336
Oortjes misschien?
pi_201289581
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:22 schreef arvensis het volgende:
Oortjes misschien?
Dat zou nog wel kunnen ja. Ze is verder niet ziek maar heeft er wel net een verkoudheid op zitten. Ik zal vanavond eens paracetamol geven als het weer zo is, kijken of dat toch helpt. Thanks dames. :*
pi_201293354
Van genieten Komkommer, zo’n schone slaapster! En vervelend PKM! Hier is Bubbles nu dus sinds een week 1 à 2 keer per nacht wakker. Ik hoor haar huilen, leg haar aan, leg haar weer terug en ze valt direct weer in slaap. Ik ben niet lang met haar bezig ofzo, maar ik vraag me toch af wat er is. Ze sliep ondertussen al vrij lang het klokje rond. Misschien toch een groeispurt/sprongetje/dromen ofzo?
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:19:43 #38
318361 Bienelientjee
pi_201298243
Wij zitten sinds Baby J zijn laatste super chagerijnige groeispurt weer op twee voedingen 's nachts. Hij heeft zijn schema compleet omgegooid. Drinkt nauwelijks na zijn laatste ochtend fles tot 3 uur' s middags ofzo. Weigert resoluut. En tanked daarna dan zijn flesjes normaal weg.

Dus vannacht ga ik beginnen met heel langzaam ietsjes minder aanbieden. En hopelijk draait het dan uiteindelijk bij.
pi_201298518
Krampjes zijn weer duidelijk aanwezig na iedere voeding. Keiharde scheten laten en een aantal minuten flink brullen, waarbij alleen rondjes lopen even helpt. Arm schaapje. Het hoort erbij, maar het is wel sneu.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 20:39:51 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201298519
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh, bij mij werkt dat wel vaak. Maar niet bij een beetje casual klagen, ik moet dan wel een serieuze escalatie opstarten in een gedesigneerd topic.
Het is net als met apparaten die niet meer werken, loop je zelf een beetje lafjes te klooien en dan werkt er niks, tot je bij de klantenservice staat, dan zijn alle mankementen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Afspraak maken bij de dokter werkt ook als een malle _O_
Dit beperkt zich niet alleen tot Fok, ook als ik tegen manlief iets zeg. Op een gegeven moment merkte ik op dat Aapie al een tijdje zo lekker doorsliep 's nachts. Die nacht werd hij wakker en heeft wekenlang weer een nachtflesje nodig gehad :X Deze week zei ik dat hij steeds weer zo lief ging slapen, die avond was het uiteraard krijsen geblazen. Gisteren zei ik dat hij zo moe was, die zou wel heel lekker gaan slapen. Vannacht werd hij wakker voor een nachtfles :') En als ik deze dingen denk dan maakt dat niets uit, maar zodra ik het hardop uitspreek gebeurt gegarandeerd het tegenovergestelde :? :')

Aapie heeft vandaag gelukkig weer goed gedronken op de opvang. We hadden zijn eigen flesje meegegeven en dat bleek de oplossing *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201303500
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En we hadden hetzelfde ritme vannacht. 😎 Fok!wet was dus even niet van toepassing deze keer! :D
pi_201303501
Fijn @MaJo ! :)

@Smart_ass ik geloof niet zo in sprongetjes enzo maar weet het ondertussen ook niet meer. De paracetamol maakte het niet beter.

Maar goed, ik viel om acht uur in slaap dus wat maakt het ook uit. :D
pi_201307489
Meldt zich met baby nr 2!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het deze keer meer moeite zal kosten om alles te lezen, want twee is veel merk ik al. Maar ik ga mijn best doen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 11 september 2021 @ 15:48:32 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201307735
Het wordt per week minder heftig, die twee combineren, vond ik. Welkom O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201312257
Welkom, @Rebubbled en nog gefeliciteerd!
En eens met @Lemijn.
pi_201312456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:22 schreef Rebubbled het volgende:
Meldt zich met baby nr 2!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het deze keer meer moeite zal kosten om alles te lezen, want twee is veel merk ik al. Maar ik ga mijn best doen.
Welkom! Ik zou zeggen: kijk hoe het loopt. De ene week zal het beter gaan dan de ander.
Resistance is futile.
pi_201312499
Welkom @Rebubbled, wat een goud O+
pi_201312620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij zitten sinds Baby J zijn laatste super chagerijnige groeispurt weer op twee voedingen 's nachts. Hij heeft zijn schema compleet omgegooid. Drinkt nauwelijks na zijn laatste ochtend fles tot 3 uur' s middags ofzo. Weigert resoluut. En tanked daarna dan zijn flesjes normaal weg.

Dus vannacht ga ik beginnen met heel langzaam ietsjes minder aanbieden. En hopelijk draait het dan uiteindelijk bij.
Wil hij wel water 's middags? Als ik me goed herinner, dan krijgt hij al wel vast voedsel, toch? Kan zomaar zijn dat hij dan goed vol zit.

's Nachts minderen lukte hier prima als we 's avonds maar meer gaven. Colin drinkt nu voor het slapen beduidend grotere hoeveelheden, van 180 overdag voor het slapen naar soms wel 300 's avonds.
Resistance is futile.
pi_201312707
We gingen vandaag even herfst/winterkleding shoppen voor de kinderen. Overal was maat 80 uitverkocht -O- en ik vond het aanbod ook vrij matig.
pi_201312791
Er komen 4 tandjes aan bij Colin. Tot dusver alleen onrustige nachten, vermoedelijk barst de storm nog wel los. Hopelijk niet over 2 weken met zijn verjaardag :+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 11 september 2021 @ 21:42:10 #51
318361 Bienelientjee
pi_201313329
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:17 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wil hij wel water 's middags? Als ik me goed herinner, dan krijgt hij al wel vast voedsel, toch? Kan zomaar zijn dat hij dan goed vol zit.

's Nachts minderen lukte hier prima als we 's avonds maar meer gaven. Colin drinkt nu voor het slapen beduidend grotere hoeveelheden, van 180 overdag voor het slapen naar soms wel 300 's avonds.
Ja, hij krijgt altijd wat slokjes water bij zijn eten en tussendoor ook zo nu en dan. Hij krijgt nu ontbijt en avondeten. Zijn fles net voor slapen gaan is hier ook vrij groot. Maar als hij genoeg heeft drinkt hij gewoon echt niet meer. Wat je ook probeert! _O- En dan is hij 's nachts aan het inhalen wat hij overdag resoluut weigert te drinken. Dus over het geheel gezien krijgt hij nog wel dezelfde hoeveelheid. Alleen op vervelendere tijden, haha! Ach ja, komt vanzelf wel weer goed.

Manlief is nu aan het proberen hem naar bed te krijgen. Baby J's tweede dutje was veel te kort. Dus zijn derde dutje was lang, trok een fles leeg, en viel weer in slaap. Ik zei nog tegen manlief (hij lag op manlief). Maak hem wakker. Maar manlief wou niet luisteren en maakte hem pas tegen 18.50 weer wakker! >:) Tjaaaaah. Nu is Baby J dus onrustig. :')
  zondag 12 september 2021 @ 08:18:48 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201318219
Mijn baby rapleyde zojuist een broodkorstje. Wat gaat de tijd hard! Hij is technisch gezien zes dagen te vroeg, maar zit al goed en at het zelf, dus ik geloof het zo wel.

Jammer arvensis, online nog even kijken anders?

En vervelend van de nachtflessen Bien, maar het is fase, het is een fase, het is een fase....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201318240
Laat het eten maar beginnen, Tink! O+

Ja, heb er een Zara-bestelling achteraan gegooid. En ik ga nog even Vinteden.
pi_201319404
Ik heb Zielie net van de trap geplukt :X Tijd voor ook weer een traphekje beneden.
pi_201326384
En ik spotte net 3 nieuwe tandjes boven. :o

#dagboekvanzielie
pi_201327298
Welkom met je mooie nieuwe baby @Rebubbled O+

Dat gaat hard met Zielie :D

Wij waren op vakantie, maar heb niet echt veel foto's gemaakt zie ik. Waar ik wel een foto van heb, is Otis z'n nieuwe pasfoto:

SPOILER
Links Jip met 3.5 maand en rechts Otis met bijna 6 maanden. Het zijn duidelijk geen kloontjes, maar toch wel echt broertjes O+

Otis z'n nieuwste trucje is tijgeren, hoewel dat nog niet heel snel gaat, maar uiteindelijk komt ie wel overal :')
  zondag 12 september 2021 @ 21:07:11 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201330330
Scheetjes O+ Aure!

Ik heb vanmiddag kennisgemaakt met @monsterd. en E. Supergezellig en zo leuk om weer zo'n kleintje te zien naast mijn kleine reus. Sorry voor je kapotte fotolijstje :@ . Colin zegt ook sorry voor de pogingen tot slopen van je planten en alle andere decoratie :+ !
Resistance is futile.
  zondag 12 september 2021 @ 21:52:39 #58
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201331320
Wat leuk om de foto’s naast elkaar te zien Aure! Ik vind ze echt leuk op elkaar lijken :D

quote:
7s.gif Op zondag 12 september 2021 21:07 schreef Seven. het volgende:
Scheetjes O+ Aure!

Ik heb vanmiddag kennisgemaakt met @:monsterd. en E. Supergezellig en zo leuk om weer zo'n kleintje te zien naast mijn kleine reus. Sorry voor je kapotte fotolijstje :@ . Colin zegt ook sorry voor de pogingen tot slopen van je planten en alle andere decoratie :+ !
Ik beschouw het als test before baby proofing. :P Hebben nog wat te doen voordat hij kan lopen zoals Colin. :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201336633
Hoe lang duurt het ook alweer voordat babies hun dag/nachtritme omdraaien? Hier een comateus kind overdag en een party animals 's nachts. Ik kan me niet van Lily herinneren dat die zoveel uur achter elkaar wakker was 's nachts. Die had wat spookuurtjes van 22u tot 01u ofzo, maar daarna ging ze in elk geval af en toe een uur of 2 slapen. Deze niet. Anti-lol. Rofc.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 13 september 2021 @ 11:19:51 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_201337066
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:48 schreef Rebubbled het volgende:
Hoe lang duurt het ook alweer voordat babies hun dag/nachtritme omdraaien? Hier een comateus kind overdag en een party animals 's nachts. Ik kan me niet van Lily herinneren dat die zoveel uur achter elkaar wakker was 's nachts. Die had wat spookuurtjes van 22u tot 01u ofzo, maar daarna ging ze in elk geval af en toe een uur of 2 slapen. Deze niet. Anti-lol. Rofc.
Week of zes. Tot die tijd moet je écht zelf slapen overdag. En zeker nu je nog kraamzorg hebt. :*
disclaimer
pi_201338733
Mijn baby had al vrij snel een soort van feature dat ze wel wil slapen 's nachts, zij was overdag in de eerste twee weken juist net een volwassene: gewoon wakker vanaf 7:00 uur tot een uur of 12:00 uur, dan een soort van siëstadutje als we geluk hadden en nadien weer een aantal uren wakker. Nu gaat het slapen overdag veel beter (op ons, in de draagdoek, co-sleeper en nestje werken niet als we haar wakker wegleggen) en gelukkig slaapt ze 's nachts nog steeds oké tot goed.
Ik slaap eigenlijk al nooit meer overdag. 😅 Wel gedaan in de kraamweek, maar ik denk dat ik vanaf 1,5 week al nauwelijks dutjes meer gedaan had overdag? We gaan wel vrij vroeg naar bed met z'n drieën als het even kan met de voedingen.
pi_201338968
Bubbles was vannacht wederom 2x wakker en ondertussen weet ik echt niet meer waar het aan ligt. Tandjes lijkt me toch eigenlijk ook niet waarschijnlijk meer. Ik leg haar maar aan omdat dat de snelste manier is om haar stil te krijgen en weer terug te leggen, maar ik wil de bv eigenlijk toch wel echt gaan afbouwen dus dat is waarschijnlijk ook geen goede tactiek. Mijn vriend zegt dat hij denkt dat het honger is.. zou dat kunnen? Ik heb het idee dat ik haar genoeg eten geef als ik zo naar online dagmenu’s kijk, maar nu twijfel ik.. Er is duidelijk iets waar ze wakker van wordt. Eventjes laten huilen en hopen dat ze weer in slaapt valt doen we al, maar dat werkt dus niet helaas.
  maandag 13 september 2021 @ 14:20:49 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_201339130
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 14:08 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles was vannacht wederom 2x wakker en ondertussen weet ik echt niet meer waar het aan ligt. Tandjes lijkt me toch eigenlijk ook niet waarschijnlijk meer. Ik leg haar maar aan omdat dat de snelste manier is om haar stil te krijgen en weer terug te leggen, maar ik wil de bv eigenlijk toch wel echt gaan afbouwen dus dat is waarschijnlijk ook geen goede tactiek. Mijn vriend zegt dat hij denkt dat het honger is.. zou dat kunnen? Ik heb het idee dat ik haar genoeg eten geef als ik zo naar online dagmenu’s kijk, maar nu twijfel ik.. Er is duidelijk iets waar ze wakker van wordt. Eventjes laten huilen en hopen dat ze weer in slaapt valt doen we al, maar dat werkt dus niet helaas.
Het kan ook gewoon de maanstand zijn he. Op deze leeftijd ontwikkelen ze zich zo ontzettend snel, dat geeft veel te verwerken en het kan zomaar zijn dat ze daardoor wakker wordt.

Even laten huilen werkt hier ook niet. Je hebt babies die steeds rustiger worden, maar de mijne eindigt steevast in een soort paarstint, geheel bezweet en met de hik en compleet over zijn toeren als we dat proberen. Al heb ik het vannacht wel overwogen na 3 uur wakker liggen kloten :')
disclaimer
pi_201339240
En hoelang duurt zo’n maanstand? :P Het slapen van Goud ging beter nu toch?

Ja nou dat dus. Roodaangelopen, overal snot en helemaal buiten adem als het te lang duurt. Werkt ook niet dus. Wat eet Goud zoal op een dag? Ik bedenk me nu ook ineens dat Bubbles de laatste tijd soms begint te schreeuwen/gillen als haar bord leeg is, misschien dat ze toch nog honger heeft dan..
  maandag 13 september 2021 @ 14:42:35 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_201339371
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 14:31 schreef Smart_ass het volgende:
En hoelang duurt zo’n maanstand? :P Het slapen van Goud ging beter nu toch?

Ja nou dat dus. Roodaangelopen, overal snot en helemaal buiten adem als het te lang duurt. Werkt ook niet dus. Wat eet Goud zoal op een dag? Ik bedenk me nu ook ineens dat Bubbles de laatste tijd soms begint te schreeuwen/gillen als haar bord leeg is, misschien dat ze toch nog honger heeft dan..
Klinkt wel als honger ja. Tenminste, als Goud gilt aan tafel is dat meestal omdat het eten niet snel genoeg naar binnen gaat. Als hij klaar is met eten begint hij het uit te spugen of over de rand te gooien :')

En wat hij eet op een dag, pff. Hij krijgt meestal 2 keer 1 boterham die variabel wordt gegeten, 1-2 stukken fruit (banaan, perzik, bakje druiven) en 1-2 opscheplepels warm eten. Dan nog een klein bakje kwark toe. En 4 kleine flesjes melk.
disclaimer
pi_201340349
Poffertje is wat minder gaan eten maar ze heeft ook drie doorkomende tanden dus dat snap ik wel. Ze bijt/trekt ook weer aan de borst.

En de nachten zijn vreselijk. Doe je best omgekeerde Fokwet. w/
pi_201340799
Als ik dat zo lees doet Bubbles daar niet voor onder, qua eten dan. Maargoed, baby’s zullen ook niet allemaal dezelfde eetlust hebben dus misschien heeft ze gewoon wat meer nodig. Ik ga haar in elk geval meer aanbieden als ze nadat het op is nog schreeuwt en meer wil haha. Tijdens het eten schreeuwt ze inderdaad ook als het niet snel genoeg gaat ja :P.
pi_201340824
Hier idem, inclusief de slechte nachten. Zal wel in de lucht hangen.
  maandag 13 september 2021 @ 19:39:18 #69
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201343100
Hier ook ineens minder goede nachten. Meneer wordt steeds wakker. Slaapt gelukkig relatief snel weer in, maar toch merkbaar anders. En ik mag echt niet klagen, hoef er niet uit ofzo :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201344259
Laat die maanstand dan maar snel weer over zijn. Hier ook een baby die 02.00 opeens een mooie tijd vindt.Gelukkig valt hij wel weer snel in slaap. Helaas slaapt hij overdag sowieso bijna niet.
pi_201345369
Hier is het al een tijdje 3 tot 6 x per nacht wakker. Maar nu dronk m'n trollbaby vandaag opeens weer volle flessen op de opvang. Ik had zelfs eigenlijk te weinig melk meegegeven, 370cc in totaal, maarja hij drinkt de laatste tijd zo ruk uit de fles :') ik zag het niet aankomen :D

Dus misschien dan vannacht eindelijk een goede nacht ipv een inhaalnacht?

Oh en hij probeert te kruipen maar snapt nog niet dat hij z'n handen dan ook moet verzetten dus knalt dan met z'n hoofd zo keihard tegen de vloer :') gelukkig heeft ie nog geen tanden :P
  maandag 13 september 2021 @ 21:40:54 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_201345484
Ik hoop dat goud vannacht heel vaak wakker wordt en dan heel erg wakker blijft en dan helemaal niet slaapt!

Eens kijken of het werkt :7
disclaimer
  maandag 13 september 2021 @ 21:58:42 #73
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201345844
Goed sein Aure, fijn dat hij weer beter drinkt. Nu de trend voortzetten _O_
En al een kruipoging! Wohoa, die van ons kan amper zijn bil optillen :P
Ik ben oprecht onder de indruk van alle Fok babies. Iedere baby lijkt zo snel! (Vind het lastig niet te vergelijken met ons eigen Knorretje, want is hij nog lang niet zover) :@
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 13 september 2021 @ 22:02:12 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_201345914
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben oprecht onder de indruk van alle Fok babies. Iedere baby lijkt zo snel! (Vind het lastig niet te vergelijken met ons eigen Knorretje, want is hij nog lang niet zover) :@
Nee joh, de september/oktobermannen zijn ook geen snellen hoor (al maakt Colin nu wel een inhaalslagje volgens mij). Maar die lopen bijna een half jaar op jouw baby voor, dus dat kun je op zo'n moment ook niet objectief vergelijken :P
disclaimer
pi_201346029
Ik was ook verbaasd monsterd, maar ik kreeg hem zo terug van de opvang vandaag :')

Toen ik net de opvangfoto's terug zat te kijken zag ik hem er ook in kruiphouding op staan
SPOILER
Thuis deed ie ook nog even de heen en weer move op handen en knieën. Dat vind ik er altijd zo schattig uit zien. Maar eigenlijk hoop ik dat ie nog niet gaat kruipen :')
pi_201346048
Oh en nooit vergelijken joh, uiteindelijk kunnen ze allemaal dezelfde dingen als ze ouder zijn.
pi_201346120
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 22:10 schreef Aure het volgende:
Oh en nooit vergelijken joh, uiteindelijk kunnen ze allemaal dezelfde dingen als ze ouder zijn.
Ik vind het ook helemaal niet leuk om Zielie zo snel te zien groeien. Wil nog even genieten van haar baby zijn.
Vandaag was ze aan het stoeien met U. Over hem heen klimmen, zichzelf laten vallen. En lachen dat ze deden. O+
pi_201346211
Jaaa dit is m'n laatste baby, laatste baby's moeten nog even klein blijven O+
  maandag 13 september 2021 @ 23:08:53 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201346722
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Hij doet lekker z'n ding, ik kreeg in ieder geval de indruk dat hij een uitermate tevreden en relaxt kereltje is :D . Heb je het gevoel dat hij achterloopt op zijn leeftijdsgenoten?
Resistance is futile.
pi_201346743
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 22:10 schreef Aure het volgende:
Ja dit dus monsterd. Ik moet zeggen dat ik er altijd wel relaxt in ben wat dat betreft, uiteindelijk staan en lopen ze allemaal dus of je nou een snelle of langzame baby hebt maakt echt niets uit :D. En volgens mijn moeder liep ik zelf ook pas met 1,5 en ik ben ook goed terechtgekomen dus er is hoop hoor :P.
pi_201346789
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 14:08 schreef Smart_ass het volgende:
Hier was het vergelijkbaar (ik durf niets concreters te zeggen door @SQ's fokwet posts van vandaag :D :') ), maar hier duidelijk last van sprong 8. Hoofd draaide overuren, iedereens neus moest aangewezen worden, optrekken, babbelen, nadoen... En 's nachts weer twee keer wakker, zo rond 12u en rond 3u. Hij had er dan ook zo'n wheeeelpgeluidje bij waardoor ik het gevoel kreeg dat hij wakker werd en het gewoon even niet meer wist. Dus borst en doorslapen... Iets met fase :P
  maandag 13 september 2021 @ 23:15:42 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201346815
Ik geniet er trouwens wel van, die snelle ontwikkeling. Oudere baby's zijn makkelijker te onderhouden en ik hou wel van gemak :') .

Hoewel.. zo'n lief baby'tje die gewoon in de box wil slapen O+ of die niet overal op de kop in staat te trekken O+ . Niet constant nee hoeven zeggen :') (komt er ook nog een moment dat ze dat leren snappen?!) . Waren ook mooie tijden en leuk om er aan terug te denken.
Resistance is futile.
  dinsdag 14 september 2021 @ 04:18:06 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201347941
Op een gegeven moment snappen ze nee.

En jaren later handelen ze er ook naar :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 14 september 2021 @ 04:31:58 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201347956
:O

Mijn baby is al anderhalf uur wakker en blij. Ik zit nu dus op de bank met een bak yoghurt en hij ligt in de box met de tiny love aan. Nog een uur, dan lost man me af. Gaaaaap.
  dinsdag 14 september 2021 @ 06:47:37 #85
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201348069
quote:
7s.gif Op maandag 13 september 2021 23:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hij doet lekker z'n ding, ik kreeg in ieder geval de indruk dat hij een uitermate tevreden en relaxt kereltje is :D . Heb je het gevoel dat hij achterloopt op zijn leeftijdsgenoten?
Ach we hebben een heel tevreden en makkelijk kind dus ik wil zeker niet klagen. Ik ga meer aan mijzelf twijfelen of we hem bijv. genoeg speeltijd/boekjestijd etc. aanbieden. Heb niet per se de indruk dat hij ver achterloopt of voorloopt for that matter, maar ik kan ook niet goed aanvoelen wat normaal is. Misschien ook een
kwestie van teveel informatie weten :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 14 september 2021 @ 06:48:44 #86
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201348073
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 04:31 schreef Tink89 het volgende:
:O

Mijn baby is al anderhalf uur wakker en blij. Ik zit nu dus op de bank met een bak yoghurt en hij ligt in de box met de tiny love aan. Nog een uur, dan lost man me af. Gaaaaap.
Oh jemig, hoop dat je weer lekker slaapt intussen :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201348148
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 21:40 schreef SQ het volgende:
Ik hoop dat goud vannacht heel vaak wakker wordt en dan heel erg wakker blijft en dan helemaal niet slaapt!

Eens kijken of het werkt :7
Jij hebt waarschijnlijk prima geslapen, want dit was mijn nacht. :s)

Sterkte vandaag @Tink89 :*
  dinsdag 14 september 2021 @ 07:18:19 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_201348180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 04:18 schreef Lemijn het volgende:
Op een gegeven moment snappen ze nee.

En jaren later handelen ze er ook naar :s) .
Is dat zo? Wanneer ongeveer?
disclaimer
  dinsdag 14 september 2021 @ 07:19:33 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_201348184
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 september 2021 07:11 schreef PKM het volgende:

[..]
Jij hebt waarschijnlijk prima geslapen, want dit was mijn nacht. :s)

Sterkte vandaag @:Tink89 :*
Hahaha, arme jij ;(
Nee hij is maar 1 keer wakker geweest van 10 tot half 1 ongeveer, dat is wel significant beter dan van half 1 tot 4.

Arme jij :*
disclaimer
  dinsdag 14 september 2021 @ 07:19:47 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_201348185
Tevens: kutmaan.
disclaimer
pi_201348405
Mijn baby was denk ik 3 keer wakker tussen 12 en 7, dat is op zich wel een goede nacht :')
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:14:09 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_201348519
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:00 schreef Aure het volgende:
Mijn baby was denk ik 3 keer wakker tussen 12 en 7, dat is op zich wel een goede nacht :')
:') ;(
disclaimer
pi_201348598
BFD doet alle slechte nachten vergeten *O*

klik om te spelen
“Geef me eten” betekent dit.
pi_201349544
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 07:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahaha, arme jij ;(
Nee hij is maar 1 keer wakker geweest van 10 tot half 1 ongeveer, dat is wel significant beter dan van half 1 tot 4.

Arme jij :*
Ik had je die goeie nacht wel gegund hoor! Arme jij. -O-
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:43:16 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201349576
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:47 schreef monsterd. het volgende:

[..]
Ach we hebben een heel tevreden en makkelijk kind dus ik wil zeker niet klagen. Ik ga meer aan mijzelf twijfelen of we hem bijv. genoeg speeltijd/boekjestijd etc. aanbieden. Heb niet per se de indruk dat hij ver achterloopt of voorloopt for that matter, maar ik kan ook niet goed aanvoelen wat normaal is. Misschien ook een
kwestie van teveel informatie weten :P
Volgens mij doet hij het helemaal prima en is hij een doodgewoon lief jochie die zich heel normaal ontwikkelt. Plenty speelgoedjes hoor!

Colin was met 6 maanden ook al groot voor z'n leeftijd. Dan heb ik zomaar het idee dat E. 'normaler' is qua ontwikkeling dan Colin. Ik verdenk Colin sowieso al van ADHD :') , hij is echt bovengemiddeld energiek. Dat heeft hij echt van z'n donor, ikzelf was naar het schijnt heel relaxed en redelijk traag in de ontwikkeling :+ .
Resistance is futile.
pi_201349601
Speciaal gemaakt voor BFD. Ik maak weinig foto's op het moment want zodra ze me ziet lijkt ze aan mijn been te hangen.
SPOILER
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:48:20 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201349653
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:24 schreef arvensis het volgende:
BFD doet alle slechte nachten vergeten *O*

[ afbeelding ]
“Geef me eten” betekent dit.
Dat vind ik zo leuk, vanaf een maand of 8-9 lukt het ze veel beter om aan te geven wat ze willen. Colin snuift heel hard als hij meer eten wil O+ maar hij trekt er dan wel een bijzonder ontevreden kop bij.
Resistance is futile.
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:49:16 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201349668
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:44 schreef PKM het volgende:
Speciaal gemaakt voor BFD. Ik maak weinig foto's op het moment want zodra ze me ziet lijkt ze aan mijn been te hangen.
SPOILER
Lief dromerig koppie heeft ze hier, normaal kijkt ze vaak ondeugend O+
Resistance is futile.
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:52:10 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201349719
Kijk 'm schattig kijken:

Resistance is futile.
pi_201349905
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lief dromerig koppie heeft ze hier, normaal kijkt ze vaak ondeugend O+
Ja ze is echt wat rustiger vandaag. :Y

@monsterd. In het eerste jaar zijn de verschillen soms enorm groot. Volgens mij gaat E. heel gemiddeld en baby's kunnen ook nog heel grote sprongen maken in een akelig korte tijd.
Probeer zo min mogelijk te vergelijken. Als kinderen zeven zijn kunnen ze allemaal ongeveer hetzelfde geloof ik. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')