abonnement Unibet Coolblue
pi_201251857
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:35 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens. Het voorstel van Rutte met CU erbij ipv PvdA-GL zie ik juist als zeer onevenwechtig ivm veel te veel conservatisme. Vergeet niet dat bij het voorstel van D'66 VVD-CDA nog steeds een meerderheid zou hebben in zetels. Kaag is absoluut redelijk geweest naar mijn mening.
De evenwichtigheid is dan ook geen wens van Rutte maar alleen van Kaag. Dat idee is niet gestoeld op inhoud maar op traditie, dat zegt ze zelf. D66 wijst CU af op inhoudelijke grond, dat is prima. Maar VVD doet hetzelfde met het blok PvdA-GL, met nog een extra reden dat die extra partij niet nodig is.
pi_201251868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
CU is een progressieve partij.
Nee. Progressief op punten, behoudend op andere punten.
pi_201251887
En een minderheidskabinet met VVD-CDA-ChristenUnie? Doet qua grootte niet heel veel onder voor VVD+D66. En waar Kaag en Rutte niet samen door een deur lijken te kunnen lukt dat met Hoekstra, Segers en Rutte wellicht eerder. Kan het CDA wellicht wat vaker samen met CU optrekken om tegengas te geven aan de VVD en wat meer die Hugo de Jonge-koers te volgen ipv die rechtsere Hoekstra-lijn.
pi_201251888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De evenwichtigheid is dan ook geen wens van Rutte maar alleen van Kaag. Dat idee is niet gestoeld op inhoud maar op traditie, dat zegt ze zelf. D66 wijst CU af op inhoudelijke grond, dat is prima. Maar VVD doet hetzelfde met het blok PvdA-GL, met nog een extra reden dat die extra partij niet nodig is.
Daar denken PvdA en GL anders over. Dat kan Kaag niet verweten worden.
pi_201251905
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De evenwichtigheid is dan ook geen wens van Rutte maar alleen van Kaag. Dat idee is niet gestoeld op inhoud maar op traditie, dat zegt ze zelf. D66 wijst CU af op inhoudelijke grond, dat is prima. Maar VVD doet hetzelfde met het blok PvdA-GL, met nog een extra reden dat die extra partij niet nodig is.
Niet nodig zijn is relatief. Met de kaagvariant zou je namelijk een meerderheid in beide kamers hebben. Kan er ook nog eens een #ziedend parlementslid dwarsliggen tijdens stemmingen of zich afsplitsen zonder dat het kabinet de meerderheid kwijt is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201251910
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:48 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Nee. Progressief op punten, behoudend op andere punten.
Ja. Progressief op vrijwel alle punten, conservatief op voornamelijk medisch ethisch vlak en vrijheid van onderwijs.
CU wegzetten als conservatieve partij is een frame.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 13:52:41 ]
pi_201251914
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:50 schreef Raw85 het volgende:
En een minderheidskabinet met VVD-CDA-ChristenUnie? Doet qua grootte niet heel veel onder voor VVD+D66. En waar Kaag en Rutte niet samen door een deur lijken te kunnen lukt dat met Hoekstra, Segers en Rutte wellicht eerder. Kan het CDA wellicht wat vaker samen met CU optrekken om tegengas te geven aan de VVD en wat meer die Hugo de Jonge-koers te volgen ipv die rechtsere Hoekstra-lijn.
54 zetels hebben die samen. Ik wens ze veel succes. Elk voorstel zal door de rest van de kamer worden afgeschoten en anders in de 1ste kamer wel.
pi_201251922
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ja. Progressief op vrijwel alle punten, conservatief op voornamelijk medisch ethisch vlak en vrijheid van onderwijs.
CU wegzetten als conservatieve partij is een frame.
Ik heb dat dan ook nooit beweerd. CU wegzetten als progressief is ook een frame. Iets dat jij beweert.
pi_201251924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:50 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Daar denken PvdA en GL anders over. Dat kan Kaag niet verweten worden.
Oneens, maar bovendien zij legt die verantwoordelijkheid bij Rutte:
quote:
De VVD heeft volgens haar als grootste partij "de verantwoordelijkheid om de inhoudelijke steun en het politiek vertrouwen te herwinnen, met name van links".
Dat lijkt me complete onzin, als zij zo graag een coalitie met een links blok/linkse partij wil dan moet zij het vertrouwen inhoudelijk winnen van die partijen die ze probeert over te halen (waaronder de VVD).

Verder is het persoonlijke gehak op Rutte bijzonder zielig in dit stadium.
  dinsdag 7 september 2021 @ 13:58:29 #11
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201251964
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oneens, maar bovendien zij legt die verantwoordelijkheid bij Rutte:
[..]
Dat lijkt me complete onzin, als zij zo graag een coalitie met een links blok/linkse partij wil dan moet zij het vertrouwen inhoudelijk winnen van die partijen die ze probeert over te halen (waaronder de VVD).

Je bazelt nogal.
Kaag heeft het vertrouwen van de linkse partijen, die partijen wilden ook meedoen aan coalitiegesprekken, alleen Rutte en Hoekstra zijn bang voor diezelfde linkse partijen en willen daarom niet samenwerken. Deze houding van Kaag betekent ook dat zij niet degene gaat zijn die voor kamermeerderheden gaat (s)lijmen bij de broodnodige linkse zetels, dát komt dus op het bordje van Rutte terecht - immers, hij moet maar zorgen dat het vertrouwen hersteld wordt.

quote:
Verder is het persoonlijke gehak op Rutte bijzonder zielig in dit stadium.
Nee, laat de grote Mark Rutte die voor de verkiezingen en in alle andere jaren altijd zo erg benadrukt hoe belangrijk het wel niet is om met elkaar open het gesprek aan te gaan, toch niet aangevallen worden op het feit dat zodra het even niet naar zijn zin gaat hij mokkend in de hoek gaat staan. Dat is 'hakken' en 'in dit stadium' (wtf is dit stadium precies, het stadium waarin steeds meer blijkt dat Mark Rutte machtsverslaafder is dan gezond voor dit land?) blijkbaar niet de bedoeling.
We mogen niet op Marks tere ziel staan, hij heeft het al zwaar genoeg nadat ie al die 70 burgerslachtoffers bij een bombardement in Irak uit zijn geheugen heeft moeten wissen, de duizenden toeslagenouders jarenlang tot wanhoop heeft gedwongen, een hele provincie heeft laten wegzinken in aardbevingen, dan kan ie dit er niet ook nog bij hebben.
pi_201251966
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Niet nodig zijn is relatief. Met de kaagvariant zou je namelijk een meerderheid in beide kamers hebben. Kan er ook nog eens een #ziedend parlementslid dwarsliggen tijdens stemmingen of zich afsplitsen zonder dat het kabinet de meerderheid kwijt is.
Praktisch zijn dat handige dingen maar inhoudelijk natuurlijk niet.
pi_201252106
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:52 schreef Makrelis het volgende:

[..]
54 zetels hebben die samen. Ik wens ze veel succes. Elk voorstel zal door de rest van de kamer worden afgeschoten en anders in de 1ste kamer wel.
Tja, VVD en D66 samen hebben er maar 4 meer. Zo'n wereld van verschil is dat nu ook weer niet.
pi_201252145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tja, VVD en D66 samen hebben er maar 4 meer. Zo'n wereld van verschil is dat nu ook weer niet.
Maar de VVD en D66 hebben in de praktijk meer mogelijkheden om meerderheden te behalen omdat de plannen meer in het midden liggen dan het geval zou zijn bij VVD-CDA-CU
pi_201252172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:50 schreef Raw85 het volgende:
En een minderheidskabinet met VVD-CDA-ChristenUnie? Doet qua grootte niet heel veel onder voor VVD+D66. En waar Kaag en Rutte niet samen door een deur lijken te kunnen lukt dat met Hoekstra, Segers en Rutte wellicht eerder. Kan het CDA wellicht wat vaker samen met CU optrekken om tegengas te geven aan de VVD en wat meer die Hugo de Jonge-koers te volgen ipv die rechtsere Hoekstra-lijn.
Ik vrees dat dan ook de VVD achterban gaat steigeren.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 7 september 2021 @ 14:16:46 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201252189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik vrees dat dan ook de VVD achterban gaat steigeren.....
Rutte leidt ze naar het beloofde land. +3 zetels.
pi_201252209
Misschien is een paars minderheidskabinet wel aardig. Dus VVD-D66-PvdA.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201252226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Misschien is een paars minderheidskabinet wel aardig. Dus VVD-D66-PvdA.
Dan zouden PvdA en GL elkaar dus los moeten laten? Lijkt me na het uitlekken van die Ollongren-notitie ook niet meer zo waarschijnlijk.
pi_201252267
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dan zouden PvdA en GL elkaar dus los moeten laten? Lijkt me na het uitlekken van die Ollongren-notitie ook niet meer zo waarschijnlijk.
Vooralsnog zijn ze nog niet echt samen. Er zijn enkel gesprekken geweest, en intenties uitgesproken, Dus wat dat betreft, kan de PvdA zijn kont er wel tussen uit draaien.

Het is - zeker nu het CDA ook flink aan het imploderen is - nog de enige beetje reeele mogelijkheid aan het worden ....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201252326
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:23 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Vooralsnog zijn ze nog niet echt samen. Er zijn enkel gesprekken geweest, en intenties uitgesproken, Dus wat dat betreft, kan de PvdA zijn kont er wel tussen uit draaien.

Het is - zeker nu het CDA ook flink aan het imploderen is - nog de enige beetje reeele mogelijkheid aan het worden ....
Niet op korte termijn. Vandaag hadden de PVDA en GroenLinks hun fractievergadering gezamenlijk. De goede verstandhouding die er nu is, met wellicht in de toekomst een mogelijkheid tot fusie, gaan ze echt niet zomaar voor een nieuw kabinet Rutte te grabbel gooien.
pi_201252354
De niet-onderhandelende partijen zullen vanmiddag wel weer los gaan op de middenpartijen. Tegelijkertijd doen ze zelf ook geen enkele moeite om eens wat verantwoordelijkheid te nemen.
pi_201252373
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:31 schreef Raw85 het volgende:
De niet-onderhandelende partijen zullen vanmiddag wel weer los gaan op de middenpartijen. Tegelijkertijd doen ze zelf ook geen enkele moeite om eens wat verantwoordelijkheid te nemen.
Dat is het dus. Het midden zet zichzelf schaakmat. Prooi voor de randen.
  dinsdag 7 september 2021 @ 14:33:24 #23
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201252378
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:31 schreef Raw85 het volgende:
De niet-onderhandelende partijen zullen vanmiddag wel weer los gaan op de middenpartijen. Tegelijkertijd doen ze zelf ook geen enkele moeite om eens wat verantwoordelijkheid te nemen.
Ik denk dat Geert Wilders begint met een verhaal over immigratie - de tekst had ie nog liggen uit 2005, zo goed als nieuw, amper iets aan gewijzigd - dus die kun je alvast skippen.
pi_201252456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:33 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik denk dat Geert Wilders begint met een verhaal over immigratie - de tekst had ie nog liggen uit 2005, zo goed als nieuw, amper iets aan gewijzigd - dus die kun je alvast skippen.
Haha als ik zo tijd over heb zal ik wel even een Geert Wilders-bingokaartje in elkaar flansen voor tijdens het debat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat is het dus. Het midden zet zichzelf schaakmat. Prooi voor de randen.
Dat is zeker waar. En de PVV en FvD zetten zichzelf natuurlijk expres buitenspel. Maar ook wat meer gematigde partijen als de SP, PvdD, Volt; ze willen niet eens. Ze eisen van alles t.a.v. een nieuwe bestuurscultuur maar doen zelf niet eens een oprechte poging om ook maar een beetje mee te doen.
pi_201252478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:33 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik denk dat Geert Wilders begint met een verhaal over immigratie - de tekst had ie nog liggen uit 2005, zo goed als nieuw, amper iets aan gewijzigd - dus die kun je alvast skippen.
Zo zijn er wel meer partijen die je kan skippen. FvD is amper serieus te nemen, BBB gaat verontwaardigd in "normale mensen taal" vertellen dat de gewone burger er niks meer van snapt.
Toch kan het debat interessant worden. Voornamelijk hoe de opstelling van D66 en CU gaat zijn. Beide partijen zijn kritisch geweest op de gang van zaken. De vraag is in hoeverre dit doorgezet wordt in de kamer, en welke consequenties eraan verbonden worden.
pi_201252506
Wellicht komt Remkes met een nationaal kabinet als ze er weer niet uitkomen.

Nationaal kabinet

Een kabinet waarin bewindslieden van een groot aantal van de in het parlement vertegenwoordigde partijen zitten, ruim meer dan de benodigde meerderheid, wordt een nationaal kabinet genoemd.

Kabinetten met alle parlementaire partijen, de traditionele betekenis van nationaal kabinet, zijn zeer zeldzaam. Dit soort kabinetten heeft Nederland nog niet gekend.
pi_201252507
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:33 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik denk dat Geert Wilders begint met een verhaal over immigratie - de tekst had ie nog liggen uit 2005, zo goed als nieuw, amper iets aan gewijzigd - dus die kun je alvast skippen.
Glazenbol van de action?
pi_201252524
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Nober het volgende:

[..]
Glazenbol van de action?
Als je daar op Unibet een ton op zou in kunnen zetten krijg je misschien een keer een 10 centje als winst. Daar heb je geen glazen bol voor nodig.
  dinsdag 7 september 2021 @ 14:45:27 #29
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201252531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:41 schreef papert het volgende:
BBB gaat verontwaardigd in "normale mensen taal" vertellen dat de gewone burger er niks meer van snapt.
Ik vind het altijd zoooo leuk als ze een 'ingewikkeld' woord pakt en dat dan uit gaat drukken in 'simpele' woorden. Echt, wat ontzettend leuk is dat. Zo leuk. Echt heel erg leuk gewoon. Megaleuk.
pi_201252633
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Praktisch zijn dat handige dingen maar inhoudelijk natuurlijk niet.
Nog niet zo lang geleden werd een meerderheid in beide kamers als een noodzaak gezien voor een stabiel kabinet. Dat werd dus 'nodig' gevonden.

Het blijft raar dat dat zomaar overboord gegooid wordt door CDA en VVD maar ze tegelijkertijd het argument gebruiken dat een coalitie met PvdA en GL niet stabiel zou zijn. Het lijkt me dan ook meer dat ze het doen uit vrees voor wat de achterban er van vindt. Daar zit toch wel een hoop volk wat echt gruwt van links en met name van GL.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 7 september 2021 @ 15:04:28 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201252738
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nog niet zo lang geleden werd een meerderheid in beide kamers als een noodzaak gezien voor een stabiel kabinet. Dat werd dus 'nodig' gevonden.

Het blijft raar dat dat zomaar overboord gegooid wordt door CDA en VVD
Is dat zo?

Rutte 1 had geen meerderheid in de EK
Rutte 2 had geen meerderheid in de EK
Rutte 3 had na 2 jaar geen meerderheid in de EK

Dus de VVD heeft die noodzaak nooit gehad en gooit het al helemaal niet overboord.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201252778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nog niet zo lang geleden werd een meerderheid in beide kamers als een noodzaak gezien voor een stabiel kabinet. Dat werd dus 'nodig' gevonden.
Beide kamers zeker niet, tot nog niet zo lang geleden was de eerste kamer niet echt politiek. De Tweede Kamer wel, maar eigenlijk is de laatste 10 jaar gebleken dat meerderheden zoeken eigenlijk helemaal niet zo lastig is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 september 2021 @ 15:12:58 #33
408813 crew  trein2000
pi_201252839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Makrelis het volgende:
Wellicht komt Remkes met een nationaal kabinet als ze er weer niet uitkomen.

Nationaal kabinet

Een kabinet waarin bewindslieden van een groot aantal van de in het parlement vertegenwoordigde partijen zitten, ruim meer dan de benodigde meerderheid, wordt een nationaal kabinet genoemd.

Kabinetten met alle parlementaire partijen, de traditionele betekenis van nationaal kabinet, zijn zeer zeldzaam. Dit soort kabinetten heeft Nederland nog niet gekend.

Kabinet van nationale eenheid. Kan, maar natuurlijk zo instabiel als de ziekte, dat gaat niks bereiken. Als je het al kunt formeren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201252841
Wat dat betreft is het momentum voor een minderheidskabinet er nu zeker. Groot nadeel ervan is dat ze makkelijk weggestuurd kunnen worden na bijvoorbeeld een parlementaire enquête, of een zwaar rapport van een onderzoekscommissie.

D66 is bij monde van Jetten en Ollongren de sneren in de HJ-schoo lezing al aan het downplayen. Verwacht dat Kaag er niet zo hard in gaat vanmiddag.
pi_201252857
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Is dat zo?

Rutte 1 had geen meerderheid in de EK
Rutte 2 had geen meerderheid in de EK
Rutte 3 had na 2 jaar geen meerderheid in de EK

Dus de VVD heeft die noodzaak nooit gehad en gooit het al helemaal niet overboord.
En dat gebrek werd altijd als een handicap gezien.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201252890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:13 schreef papert het volgende:
Wat dat betreft is het momentum voor een minderheidskabinet er nu zeker. Groot nadeel ervan is dat ze makkelijk weggestuurd kunnen worden na bijvoorbeeld een parlementaire enquête, of een zwaar rapport van een onderzoekscommissie.
Een meerderheidskabinet onder leiding van Mark Rutte zou ook weggestuurd worden na één van de aankomende parlementaire enquêtes.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_201252917
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Makrelis het volgende:
Wellicht komt Remkes met een nationaal kabinet als ze er weer niet uitkomen.

Nationaal kabinet

Een kabinet waarin bewindslieden van een groot aantal van de in het parlement vertegenwoordigde partijen zitten, ruim meer dan de benodigde meerderheid, wordt een nationaal kabinet genoemd.

Kabinetten met alle parlementaire partijen, de traditionele betekenis van nationaal kabinet, zijn zeer zeldzaam. Dit soort kabinetten heeft Nederland nog niet gekend.

Dat is wel wat Remkes in Limburg deed (met zelfs niet Limburgers in het 'kabinet', dus wellicht hier ook wat buitenlanders?), maar ik denk niet dat het landelijk echt een goed idee is. Er zijn teveel dingen waar echt snel keuzes moeten worden gemaakt. Daar kiezen we politici voor, om dat te doen. Een kabinet van nationale eenheid die gaat beslissen over klimaat/stikstof/huizenbouw/verdeling van de welvaart... ik zie het niet voor me.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201252933
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:17 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Een meerderheidskabinet onder leiding van Mark Rutte zou ook weggestuurd worden na één van de aankomende parlementaire enquêtes.
Kan, zeker bij Groningen. Alleen duurt dat echt allemaal nog wel een paar jaar, het is niet alsof er een enquete klaar is binnen 9 maanden, oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 september 2021 @ 15:24:26 #39
408813 crew  trein2000
pi_201252988
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is wel wat Remkes in Limburg deed (met zelfs niet Limburgers in het 'kabinet', dus wellicht hier ook wat buitenlanders?), maar ik denk niet dat het landelijk echt een goed idee is. Er zijn teveel dingen waar echt snel keuzes moeten worden gemaakt. Daar kiezen we politici voor, om dat te doen. Een kabinet van nationale eenheid die gaat beslissen over klimaat/stikstof/huizenbouw/verdeling van de welvaart... ik zie het niet voor me.
Zie het eerst maar te formeren. Rechts (pvv, fvd, JA21) zal wel uitgesloten blijven. De SP wil ongetwijfeld niet met Rutte, terwijl de VVD zal eisen dat hij premier blijft. Hou je over de 6 partijen en wat splinters. En dan ben je in feite weer waar we al weken zijn. Ik zie dat niet werken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 7 september 2021 @ 15:25:38 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201253004
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
En dat gebrek werd altijd als een handicap gezien.
Door wie? De VVD?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201253021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zie het eerst maar te formeren. Rechts (pvv, fvd, JA21) zal wel uitgesloten blijven. De SP wil ongetwijfeld niet met Rutte, terwijl de VVD zal eisen dat hij premier blijft. Hou je over de 6 partijen en wat splinters. En dan ben je in feite weer waar we al weken zijn. Ik zie dat niet werken.
Klopt ook nog. Maar voor je gaat formeren denk ik eerst na over de wenselijkheid en die is er gewoon niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201253039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Door wie? De VVD?
Niet in de laatste plaats. Moest er steeds onderhandeld worden met die lastige oppositiepartijen. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201253043
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:17 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Een meerderheidskabinet onder leiding van Mark Rutte zou ook weggestuurd worden na één van de aankomende parlementaire enquêtes.
Ja, dat klopt. Maar bij een minderheidskabinet is de dreiging wel een stuk urgenter, en hoeft er minder voor te gebeuren. Dit beïnvloed het eventuele minderheidskabinet zeker. En daar is de VVD zich echt wel van bewust.
pi_201253052
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:17 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Een meerderheidskabinet onder leiding van Mark Rutte zou ook weggestuurd worden na één van de aankomende parlementaire enquêtes.
Daar lult Markt zich wel weer uit :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201253083
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:29 schreef papert het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Maar bij een minderheidskabinet is de dreiging wel een stuk urgenter, en hoeft er minder voor te gebeuren. Dit beïnvloed het eventuele minderheidskabinet zeker. En daar is de VVD zich echt wel van bewust.
Of juist minder, als het minderheidskabinet echt zowel over links als rechts partijen het idee geeft dat ze echt invloed hebben, willen die dat misschien allemaal niet kwijt. Moet je het wel goed doen en echt met diverse oppositie partijen samenwerken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 15:32:00 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201253084
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Niet in de laatste plaats. Moest er steeds onderhandeld worden met die lastige oppositiepartijen. :P
Nouja, ik heb het nooit zo ervaren dat het voor hun zo een belangrijk punt was, die EK. Ze doen het keer op keer met een minderheid daar, dus als ze dat nu weer doen is dat imo niet het overboord gooien van iets.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201253455
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:45 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik vind het altijd zoooo leuk als ze een 'ingewikkeld' woord pakt en dat dan uit gaat drukken in 'simpele' woorden. Echt, wat ontzettend leuk is dat. Zo leuk. Echt heel erg leuk gewoon. Megaleuk.
Ja, ze deed net weer alsof 'de burger' (wie is dat toch?) te dom is om een normaal debat over meerdere onderwerpen te volgen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201253566
twitter
pi_201253594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:13 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Remkes heeft komende week plots tijd over in zijn agenda?

Als GL/PvdA en D66 die motie die er komt om de aanbeveling van Hamer over te nemen niet gaan steunen, dan haalt die denk ik geen meerderheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:24:12 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201253702
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:13 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dat zat er dik in. De vergelijking die hier nog hoopvol gemaakt werd door sommigen, Rutte die in vorige kabinetten ook met een minderheid in de EK kon overleven, gaat steeds minder op, simpelweg omdat Mark Rutte behoorlijk wat bruggen heeft verbrand het afgelopen half jaar. Hij heeft altijd een beroep gedaan op een volwassenheid bij partijen zoals GroenLinks en de PvdA om de bestuurlijkheid van het land te waarborgen, een volwassenheid die hij zelf nu het voor hem net iets minder gunstig ligt totaal niet aan de dag legt. De linkse partijen voelen zich, terecht, geschoffeerd door deze werkweigering, dus het verzamelen van meerderheden gaat echt een hels karwei worden.

Ik snap de houding van PvdA+GL dan ook volkomen. Als Rutte niet met ze wil samenwerken in een regering dan hoeft ie ook niet voor een minderheidskabinet langs te komen.
pi_201253772
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:13 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Het zou ook wel heel debiel zijn als ze op voorhand hun steun zouden uitspreken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201253789
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:24 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat zat er dik in. De vergelijking die hier nog hoopvol gemaakt werd door sommigen, Rutte die in vorige kabinetten ook met een minderheid in de EK kon overleven, gaat steeds minder op, simpelweg omdat Mark Rutte behoorlijk wat bruggen heeft verbrand het afgelopen half jaar. Hij heeft altijd een beroep gedaan op een volwassenheid bij partijen zoals GroenLinks en de PvdA om de bestuurlijkheid van het land te waarborgen, een volwassenheid die hij zelf nu het voor hem net iets minder gunstig ligt totaal niet aan de dag legt. De linkse partijen voelen zich, terecht, geschoffeerd door deze werkweigering, dus het verzamelen van meerderheden gaat echt een hels karwei worden.

Ik snap de houding van PvdA+GL dan ook volkomen. Als Rutte niet met ze wil samenwerken in een regering dan hoeft ie ook niet voor een minderheidskabinet langs te komen.
Ik lees die tweet anders: er is geen steun om nu de informateur opdracht te geven om een minderheidskabinet te onderzoeken. Er staat niet dat GL en PvdA per definitie alle plannen van een minderheidskabinet verwerpen. Het gaat om de volgende stap in het formatieproces.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201253821
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het zou ook wel heel debiel zijn als ze op voorhand hun steun zouden uitspreken.
Ze zullen toch vanavond moeten stemmen over motie "geeft Remkes opdracht een minderheidskabinet te onderzoeken". Dat moeten ze toch echt nu of uiterlijk tijdens het debat beslissen. En blijkbaar is dat gebeurd, ze steunen die motie van waarschijnlijk de VVD niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:31:36 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201253822
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik lees die tweet anders: er is geen steun om nu de informateur opdracht te geven om een minderheidskabinet te onderzoeken. Er staat niet dat GL en PvdA per definitie alle plannen van een minderheidskabinet verwerpen. Het gaat om de volgende stap in het formatieproces.
Ah zo, ja, dat zou ook kunnen. Men schijnt ook gebrouilleerd te zijn omdat de VVD geheel in de VVD-stijl al dagen voor de laatste gesprekken Remkes zou hebben gepolst voor deze klus.
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:32:04 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201253828
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:24 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat zat er dik in. De vergelijking die hier nog hoopvol gemaakt werd door sommigen, Rutte die in vorige kabinetten ook met een minderheid in de EK kon overleven, gaat steeds minder op, simpelweg omdat Mark Rutte behoorlijk wat bruggen heeft verbrand het afgelopen half jaar. Hij heeft altijd een beroep gedaan op een volwassenheid bij partijen zoals GroenLinks en de PvdA om de bestuurlijkheid van het land te waarborgen, een volwassenheid die hij zelf nu het voor hem net iets minder gunstig ligt totaal niet aan de dag legt. De linkse partijen voelen zich, terecht, geschoffeerd door deze werkweigering, dus het verzamelen van meerderheden gaat echt een hels karwei worden.

Ik snap de houding van PvdA+GL dan ook volkomen. Als Rutte niet met ze wil samenwerken in een regering dan hoeft ie ook niet voor een minderheidskabinet langs te komen.
Vraag me af hoor, in de praktijk.

Als er een “D66”-voorstel langskomt waarmee ook doelen behaald worden die GL nastreeft bijvoorbeeld, dan zouden ze gek zijn om tegen te stemmen toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201253843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Vraag me af hoor, in de praktijk.

Als er een “D66”-voorstel langskomt waarmee ook doelen behaald worden die GL nastreeft bijvoorbeeld, dan zouden ze gek zijn om tegen te stemmen toch?
Klopt, plannen die hun ideaal dichterbij brengen gaan ze gewoon altijd steunen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201253850
Maar zonder meerderheid voor de aanbevelingen van Hamer, wat dan? Allemaal toch maar eens langs bij de Koning?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201253860
Als ik Wilders was zou ik een motie van wantrouwen indienen tegen Rutte. Gewoon om even de knuppel in het hoenderhok te gooien.
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:35:21 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201253871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, plannen die hun ideaal dichterbij brengen gaan ze gewoon altijd steunen.
En dat is ook precies wat je mag verwachten bij een minderheidskabinet :).

Wellicht dat er partijen zijn die uit boosheid alles afstemmen, maar daar zie ik PvdA/GL niet voor aan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201253874
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:34 schreef Jojoke het volgende:
Als ik Wilders was zou ik een motie van wantrouwen indienen tegen Rutte. Gewoon om even de knuppel in het hoenderhok te gooien.
Dat is vrij afgezaagd
pi_201253880
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:34 schreef Jojoke het volgende:
Als ik Wilders was zou ik een motie van wantrouwen indienen tegen Rutte. Gewoon om even de knuppel in het hoenderhok te gooien.
Gaat het gewoon niet halen, maar dan kunnen ze Kaag en Segers inderdaad lekker weer hypocriet noemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 september 2021 @ 16:36:17 #62
408813 crew  trein2000
pi_201253887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:34 schreef Hanca het volgende:
Maar zonder meerderheid voor de aanbevelingen van Hamer, wat dan? Allemaal toch maar eens langs bij de Koning?
Je de koning of toch maar verkiezingen. Ik ben daar tegen, maar als het zo vast zit dat er niet eens meer een informateur aangewezen kan worden..
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201253898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je de koning of toch maar verkiezingen. Ik ben daar tegen, maar als het zo vast zit dat er niet eens meer een informateur aangewezen kan worden..
Ja, dan wordt het wel heel bizar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201253902
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:34 schreef Jojoke het volgende:
Als ik Wilders was zou ik een motie van wantrouwen indienen tegen Rutte. Gewoon om even de knuppel in het hoenderhok te gooien.
Zie net dat, voor het debat, ze elkaar vriendelijk groeten...

https://www.tweedekamer.n(...)edebat/plenaire-zaal
pi_201253907
Wilders staat er al
pi_201253920
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je de koning of toch maar verkiezingen. Ik ben daar tegen, maar als het zo vast zit dat er niet eens meer een informateur aangewezen kan worden..
Dat zou toch wel een duidelijk teken zijn dat Rutte totaal niet meer het vertrouwen van de Tweede Kamer heeft.
pi_201253924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Zie net dat, voor het debat, ze elkaar vriendelijk groeten...

https://www.tweedekamer.n(...)edebat/plenaire-zaal
Dat zegt niets.
pi_201253937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat zegt niets.
Ze zijn in privé vrienden van elkaar... (Soort Jort verhouding!)
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:40:34 #69
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201253949
'Met urgentie'. Khalid en Sophie als nieuwe informateur!
pi_201253955
twitter

twitter

Ehh hebben ze spijt ofzo?
pi_201253962
Goed dat ze de motie nu indienen. Als er blijkt dat er geen meerderheid is, kunnen ze het in elk geval hebben over wat dan te doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:41:59 #72
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201253964
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:40 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ehh hebben ze spijt ofzo?
Ze zagen dit zelf niet aankomen toen ze specifiek voor deze woorden kozen dat het vooral hier over zou gaan? Kom er dan nu ook gewoon voor uit.
pi_201253969
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nog niet zo lang geleden werd een meerderheid in beide kamers als een noodzaak gezien voor een stabiel kabinet. Dat werd dus 'nodig' gevonden.
Door de VVD? Volgens mij niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 september 2021 @ 16:42:38 #74
408813 crew  trein2000
pi_201253970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:41 schreef Hanca het volgende:
Goed dat ze de motie nu indienen. Als er blijkt dat er geen meerderheid is, kunnen ze het in elk geval hebben over wat dan te doen.
Woord minderheidskabinet staat er strategisch niet in.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201253971
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:40 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ehh hebben ze spijt ofzo?
Lariekoek inderdaad. Helemaal omdat het een speech is waar dus gewoon van tevoren over is nagedacht en geen slip of the tongue oid.
pi_201253983
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:40 schreef Em31 het volgende:

Ehh hebben ze spijt ofzo?
Ik vond die ophef over die sneer ook wel overdreven, blijkbaar interpreteren de media Kaag vaak anders dan ik (ook al bij "hier scheiden onze wegen").
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201253990
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Woord minderheidskabinet staat er strategisch niet in.
Nee, maar de verwijzing naar de aanbevelingen is duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:44:14 #78
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201253992
Volgens Wilders had Kaag Rutte in april al politiek buitenspel gezet onthoofd, zei hij destijds, maar nu was gister weer de doorslaggevende messteek. Het is wat.
pi_201253994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vond die ophef over die sneer ook wel overdreven, blijkbaar interpreteren de media Kaag vaak anders dan ik (ook al bij "hier scheiden onze wegen").
Het waren meerdere sneren die echt niet anders kunnen worden uitgelegd dan persoonlijek verwijten aan Rutte.
pi_201254001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat zou toch wel een duidelijk teken zijn dat Rutte totaal niet meer het vertrouwen van de Tweede Kamer heeft.
Is dat belangrijk?
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 16:45:29 #81
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_201254002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:44 schreef VoMy het volgende:
Volgens Wilders had Kaag Rutte in april al politiek buitenspel gezet, zei hij destijds, maar nu was gister weer de doorslaggevende messteek. Het is wat.
T maakt niet uit wat ie zegt, hij wil aan t begin van het debat de toon zetten
pi_201254003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:44 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het waren meerdere sneren die echt niet anders kunnen worden uitgelegd dan een persoonlijk verwijt aan Rutte.
Verwijten die nog hout snijden ook nog eens :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201254007
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:44 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het waren meerdere sneren die echt niet anders kunnen worden uitgelegd dan een persoonlijk verwijt aan Rutte.
Tja, dat was een stukje van de speech. Het ging vooral over de toekomstplannen. En dan met name zelfs over klimaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 16:45:52 #84
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201254009
Geertje schuimbek.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:46:19 #85
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201254011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:44 schreef VoMy het volgende:
Volgens Wilders had Kaag Rutte in april al politiek buitenspel gezet onthoofd, zei hij destijds, maar nu was gister weer de doorslaggevende messteek. Het is wat.
Waarom wil Greet eigenlijk zo graag nieuwe verkiezingen? Hij zal ongeveer weer hetzelfde aantal zetels halen schat ik zo in en mag toch weer niet meedoen.
pi_201254013
Geert heeft altijd zijn interrumpties al verbruikt bij Rutte/Kaag. Dan kan ie lekker uren achterover leunen
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 16:47:03 #87
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201254022
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:46 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Waarom wil Greet eigenlijk zo graag nieuwe verkiezingen? Hij zal ongeveer weer hetzelfde aantal zetels halen schat ik zo in en mag toch weer niet meedoen.
Hij leeft op wantrouwen hè. Hoe wantrouwender de bevolking, hoe langer zijn kostje gekocht is. En extra verkiezingen helpen daarbij.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:47:20 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201254025
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:40 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ehh hebben ze spijt ofzo?
Terugkrabbelen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201254029
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dat was een stukje van de speech. Het ging vooral over de toekomstplannen. En dan met name zelfs over klimaat.
En dan verontwaardigd doen als niemand het daar in de media over heeft _O-
pi_201254035
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:46 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Waarom wil Greet eigenlijk zo graag nieuwe verkiezingen? Hij zal ongeveer weer hetzelfde aantal zetels halen schat ik zo in en mag toch weer niet meedoen.
Hij vindt verkiezingen het leukste onderdeel van zijn werk?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 september 2021 @ 16:48:49 #91
408813 crew  trein2000
pi_201254043
Weer een zwak optreden van die voorzitter. Kap die minuten durende speeches achter de interruptiemicrofoon eens af.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:50:14 #92
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201254059
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:48 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hij vindt verkiezingen het leukste onderdeel van zijn werk?
Maar hij zit er toch voor de mensuhh?
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:50:16 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201254060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:46 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Waarom wil Greet eigenlijk zo graag nieuwe verkiezingen? Hij zal ongeveer weer hetzelfde aantal zetels halen schat ik zo in en mag toch weer niet meedoen.
Zijn politieke leven en toekomst is idd een zelfgekozen reprise van Groundhog Day. Het zal wel zijn favoriete film zijn.
pi_201254065
Rutte _O-

Wat is die Kaag slim _O-. Rutte kan geen kant op. Er iets over zeggen is formatie minderheidskabinet stuk, er niets over zeggen is gezichtsverlies en maakt Rutte zwak.
pi_201254081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:33 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik denk dat Geert Wilders begint met een verhaal over immigratie - de tekst had ie nog liggen uit 2005, zo goed als nieuw, amper iets aan gewijzigd - dus die kun je alvast skippen.
Niet te voorspellen dus.
pi_201254086
Waarom denken Wilders en Marijnissen dat ze er recht op hebben dat Rutte voor hun recensent van een speech van Kaag gaat spelen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:53:17 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201254091
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:52 schreef Hanca het volgende:
Waarom denken Wilders en Marijnissen dat ze er recht op hebben dat Rutte voor hun recensent van een speech van Kaag gaat spelen?
Geen idee.. denk dat ze hun interrupties beter aan Kaag kunnen richten zo.

Zal ook wel gaan gebeuren ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:53:52 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201254099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Niet te voorspellen dus.
Dit is nog niet zijn speech.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 september 2021 @ 16:53:54 #99
408813 crew  trein2000
pi_201254101
Voorzitter wil graag nachtwerk zo blijkt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:54:25 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201254106
Jammer dat alle aandacht naar lezing van gisteren gaat in plaats van mislukte formatiepogingen met PvdA/GL/CU. Waarom gaan ze daar niet op in. Waarom vragen ze niet hoezo Rutte al partijen uitsluit voordat uberhaupt over inhoud is gesproken?
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 16:55:23 #101
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201254118
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jammer dat alle aandacht naar lezing van gisteren gaat in plaats van mislukte formatiepogingen met PvdA/GL/CU. Waarom gaan ze daar niet op in. Waarom vragen ze niet hoezo Rutte al partijen uitsluit voordat uberhaupt over inhoud is gesproken?
Dat zal met de inbreng van PvdA en GL nog wel flink aan bod gaan komen, gok ik.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:55:49 #102
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201254123
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:55 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Dat zal met de inbreng van PvdA en GL nog wel flink aan bod gaan komen, gok ik.
En dan hier je interrumpties aan verspillen. Zonde.
pi_201254124
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jammer dat alle aandacht naar lezing van gisteren gaat in plaats van mislukte formatiepogingen met PvdA/GL/CU. Waarom gaan ze daar niet op in. Waarom vragen ze niet hoezo Rutte al partijen uitsluit voordat uberhaupt over inhoud is gesproken?
Ja, nutteloze interrupties dit. Waar willen ze het nou over hebben? Over een speech van gister die er in principe niet echt toe doet? Of over de formatie?
Straks zijn PVV en SP door hun interrupties heen en hebben ze het nergens over gehad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:56:19 #104
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201254129
Hakken met Azarkan _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:56:27 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201254130
Dank je wel Farid
pi_201254133
D66 heeft ook opeens de verkiezingen gewonnen dat was bij de vorige verkiezingen toen PVV tweede werd toch niet als winnen gezien en moet in het kabinet. :+
pi_201254142
Azarkan is gewoon wel een goed politicus. Als Marijnissen net zo goed als hem was, had ze gewoon kans om MP te worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 16:59:19 #108
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201254151
Niet alleen dolkstoten, maar de hele bestekla in zn rug gemieterd. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:59:23 #109
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201254152
Ah is Sjerry weer eens afwezig
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:00:06 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201254160
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:57 schreef Hanca het volgende:
Azarkan is gewoon wel een goed politicus. Als Marijnissen net zo goed als hem was, had ze gewoon kans om MP te worden.
Azarkan is altijd genot inderdaad. Beetje de Wildersstijl, zie hem ook niet regeren, maar wel met inhoud.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201254169
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:56 schreef Drekkoning het volgende:
Hakken met Azarkan _O_
Wel leuk gevonden van hem; Kaag heeft gisteravond niet een mes in de rug gestoken van Rutte maar de hele bestek la.

Verder is het allemaal natuurlijk leuk toneel voor de eigen achterban van alle partijen. Het zou mij ten zeerste verbazen als er daadwerkelijk iets gaat veranderen door dit debat.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 17:02:15 #112
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201254182
Fijn dat FvD het niet over de formatie wil hebben, maar over de gevolgen van het coronabeleid. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:02:44 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201254187
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wel leuk gevonden van hem; Kaag heeft gisteravond niet een mes in de rug gestoken van Rutte maar de hele bestek la.

Verder is het allemaal natuurlijk leuk toneel voor de eigen achterban van alle partijen. Het zou mij ten zeerste verbazen als er daadwerkelijk iets gaat veranderen door dit debat.
Neejoh idd. Iedereen mag weer even over de spreekstoel pissen en uiteindelijk wordt Rutte’s motie aangenomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201254190
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het zou mij ten zeerste verbazen als er daadwerkelijk iets gaat veranderen door dit debat.
Nou, als de motie van de VVD van net inderdaad weg wordt gestemd door PvdA en GL, dan verandert er natuurlijk wel wat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:02 schreef ijs_beer het volgende:
Fijn dat FvD het niet over de formatie wil hebben, maar over de gevolgen van het coronabeleid. :')
Ja, geef Rutte rustig de tijd om zichzelf wat complimenten te geven. Onbegrijpelijke interrupties.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou, als de motie van de VVD van net inderdaad weg wordt gestemd door PvdA en GL, dan verandert er natuurlijk wel wat.
Ze hebben dan wel de steun van D66 nodig.
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:07:09 #117
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201254228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:55 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Dat zal met de inbreng van PvdA en GL nog wel flink aan bod gaan komen, gok ik.
Maar die kunnen dat toch niet beantwoorden?
pi_201254243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ze hebben dan wel de steun van D66 nodig.
Alleen weg stemmen door GL en PvdA zou al zeer pijnlijk zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:10:06 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201254260
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen weg stemmen door GL en PvdA zou al zeer pijnlijk zijn.
Die willen graag meedoen, dus zo raar zou het niet zijn dat ze dit wegstemmen toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201254264
Dassen wat aan het brabbelen over stabiliteit en inhoud maar zelf al op voorhand zeggen dat ie niet meedoet :')
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:10:37 #121
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201254265
Niet stabiel genoeg volgens meneer Rutte

Maar hoe weet hij dat als er niet over inhoudelijke punten is gepraat? Hoe weet hij dat als ze niet samen hebben gekeken of ze een gezamenlijk plan kunnen maken voor aanpak van klimaatcrisis en/of wooncrisis?

Bijzonder dit allemaal
pi_201254273
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:10 schreef Raw85 het volgende:
Dassen wat aan het brabbelen over stabiliteit en inhoud maar zelf al op voorhand zeggen dat ie niet meedoet :')
Volt zei juist ook dat hij dat uit stabiliteit wil: hij is niet klaar om bewindslieden te leveren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:12:00 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201254285
Ja Sylvana, dat was een ironisch grapje van Rutte, ga hem even uitleggen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201254288
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volt zei juist ook dat hij dat uit stabiliteit wil: hij is niet klaar om bewindslieden te leveren.
Dat is toch ook niet verplicht? Daar valt echt wel wat op te bedenken.
pi_201254289
De livestream vanuit de Tweede Kamer is wel naadje. Of er kijken belachelijk veel mensen tegelijkertijd of de techniek is nog niet goed, wellicht door de verhuizing. Spijtig.
pi_201254295
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
De livestream vanuit de Tweede Kamer is wel naadje. Of er kijken belachelijk veel mensen tegelijkertijd of de techniek is nog niet goed, wellicht door de verhuizing. Spijtig.
Via hun eigen site klapte het er bij mij net ook uit maar via npo.nl > live > politiek 24 werkt het nu wel prima.
pi_201254297
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
De livestream vanuit de Tweede Kamer is wel naadje. Of er kijken belachelijk veel mensen tegelijkertijd of de techniek is nog niet goed, wellicht door de verhuizing. Spijtig.
Ik ben over naar NPO Politiek online, dat werkt prima. De site van de tweedekamer was bij mij ook enorm wiebelig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:13:14 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201254299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Niet stabiel genoeg volgens meneer Rutte

Maar hoe weet hij dat als er niet over inhoudelijke punten is gepraat? Hoe weet hij dat als ze niet samen hebben gekeken of ze een gezamenlijk plan kunnen maken voor aanpak van klimaatcrisis en/of wooncrisis?

Bijzonder dit allemaal
Volgens mij bedoelt hij dat hij niet in een kabinet wil met meer partijen dan noodzakelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201254313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Volgens mij bedoelt hij dat hij niet in een kabinet wil met meer partijen dan noodzakelijk.
Het is maar wat je noodzakelijk noemt, natuurlijk. Als je snel grote plannen wil doorvoeren, is een meerderheid in de eerste kamer best handig natuurlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254315
Wel mooi dat Rutte nu al flink geïrriteerd is. Betekent dat het een mooi debat kan worden.
pi_201254319
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Het blijft raar dat dat zomaar overboord gegooid wordt door CDA en VVD maar ze tegelijkertijd het argument gebruiken dat een coalitie met PvdA en GL niet stabiel zou zijn.
En dan te bedenken dat uitgerekend Hoekstra alle zeilen bij moet zetten om de kikkers in de kruiwagen te houden, als er sinds de verkiezingen één instabiele partij is geweest is het het CDA wel. Nouja, de FvD maakt het nog bonter, maar die tellen sowieso niet mee.
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:15:54 #132
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201254325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is maar wat je noodzakelijk noemt, natuurlijk. Als je snel grote plannen wil doorvoeren, is een meerderheid in de eerste kamer best handig natuurlijk.
Mee eens, ieder heeft daar weer een andere mening over. Het helpt natuurlijk niet mee dat het gaat om progressieve partijen in deze ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201254335
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:07 schreef ijs_beer het volgende:
[ twitter ]

Interessant draadje van Haagse Insider hierover. :)
Aardig draadje, al zitten er behoorlijk wat aannames in. Maar het idee dat Kaag dacht dat ze na 1 april een progressief kabinet kon forceren, vind ik inderdaad niet vergezocht. Maar Rutte wil de controle blijven houden, die zal hij nooit uit handen willen geven.
pi_201254357
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:17 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Aardig draadje, al zitten er behoorlijk wat aannames in. Maar het idee dat Kaag dacht dat ze na 1 april een progressief kabinet kon forceren, vind ik inderdaad niet vergezocht. Maar Rutte wil de controle blijven houden, die zal hij nooit uit handen willen geven.
Tegelijkertijd heeft Rutte toch Kaag ook misschien wel meer gegeven dan nodig. Zo waren er ineens twee formateurs omdat er twee 'winnaars' waren, op verzoek van D66 waren dat twee vrouwen, Mariette Hamer kwam uit de hoed van D66 omdat ook dat bij voorkeur een vrouw moest zijn. Bovendien gaf Rutte de controle deels uit handen door PvdA'ers als Tjeenk Willink en Hamer aan te stellen. Ik vind dat hij daar best schappelijk is geweest.
pi_201254366
Wat is mevrouw Van der Plas soms toch ergeniswekkend traag van begrip, dat ze alle antwoorden nog eens moet herhalen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254370
Van der Plas stelt een kritische vraag. Vertrouwt Rutte Kaag nog wel genoeg om samen een regering te vormen. Rutte breidt er aardig om heen om een twijfelende ja netjes in te pakken. Ze gaat dezelfde vraag aan Kaag stellen. Benieuwd wat haar antwoord haat zijn.
pi_201254376
De gezusters Ploumen en Klaver vormen één blok en voorvrouw Ploumen geeft de huidige regeringspartijen een schuld, met het armoedebeleid in haar kielzog. Gaat het in het praathuis nog over de formatie of niet?
pi_201254377
Als je in armoede leeft zal er toch ook iets bij jezelf niet helemaal goed zitten toch? Ploumen?
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:23:09 #139
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201254378
Ga eens over inhoud praten Ploumen. Vraag waarom hij jou uitsluit
pi_201254386
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:22 schreef Hanca het volgende:
Wat is mevrouw Van der Plas soms toch ergeniswekkend traag van begrip, dat ze alle antwoorden nog eens moet herhalen.
Was wel een interessante vraag, meer in de zin hoe Rutte non-verbaal reageerde (wegkijken bij zijn antwoord). Dat zegt wel wat.
pi_201254391
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:23 schreef Bocaj het volgende:
Als je in armoede leeft zal er toch ook iets bij jezelf niet helemaal goed zitten toch? Ploumen?
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga eens over inhoud praten Ploumen. Vraag waarom hij jou uitsluit
Ze is echt volstrekt infantiel met haar argument dat de uitgaven voor maatregel X zo ter plekke aan bevolkingsgroep Y moet worden gegeven.

Slaat echt nergens op.
pi_201254402
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:23 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Was wel een interessante vraag, meer in de zin hoe Rutte non-verbaal reageerde (wegkijken bij zijn antwoord). Dat zegt wel wat.
De vraag was prima, maar dat steeds volledig herhalen van het antwoord in haar eigen woorden (doet ze altijd) vind ik zeer vermoeiend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254403
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Uitzonderingen... Maar veel mensen leven op te grote voet!
pi_201254406
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga eens over inhoud praten Ploumen. Vraag waarom hij jou uitsluit
Waarschijnlijk om de reden waarom Klaver en Ploumen niet afzonderlijk van elkaar willen deelnemen.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 17:26:36 #146
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201254423
Ik dacht dat dit over formatie ging, Ploumen. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201254427
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:24 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Uitzonderingen... Maar veel mensen leven op te grote voet!
Of ze hebben gewoon veel pech gehad in het leven. Of ze zijn chronisch ziek met een niet erkende ziekte (gaan ze binnenkort nog eens over debatteren: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A02696). Of er is vanalles anders aan de hand.

Dus nee, je hebt over het algemeen geen gelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 17:27:08 #148
236264 crew  capricia
pi_201254432
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:26 schreef ijs_beer het volgende:
Ik dacht dat dit over formatie ging, Ploumen. :')
Ik wil Asscher terug. :(
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 17:27:39 #149
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201254439
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wil Asscher terug. :(
Ja. Dat. ;(
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:27:40 #150
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201254440
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:25 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk om de reden waarom Klaver en Ploumen niet afzonderlijk van elkaar willen deelnemen.
Dat kan, maar zij kan het wel zo spelen dat zij klaar zijn om bijdrage te leveren aan kabinetsformatie en ze graag over inhoud willen praten en dat Rutte dat dus weigert.

Nu gaat het echt helemaal nergens over
pi_201254445
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wil Asscher terug. :(
Liever Samson, Asscher vond ik ook niet best.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of ze hebben gewoon veel pech gehad in het leven. Of ze zijn chronisch ziek met een niet erkende ziekte (gaan ze binnenkort nog eens over debatteren: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A02696). Of er is vanalles anders aan de hand.

Dus nee, je hebt over het algemeen geen gelijk.
Klein deel van de Nederlandse inwoners.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 17:30:25 #153
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201254478
Kijk Klaver benoemt de hypocrisie.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201254481
Klaver stelt wel de goede vraag. Heel goed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:23 schreef Bocaj het volgende:
Als je in armoede leeft zal er toch ook iets bij jezelf niet helemaal goed zitten toch? Ploumen?
In armoede geraken is geen keuze. Erin blijven hangen en er zelf niets aan doen wel.
pi_201254491
Terechte vraag inderdaad. Ik blijf er ook bij dat de VVD gewoon had moeten praten met PvdA en GL, kijken wat er mogelijk is en als je niet tot een akkoord komt sta je sterker met je voorkeur voor CU tov D66
pi_201254517
Tegelijkertijd: Klaver wil, zonder dat de PvdA erbij zit, toch ook niet praten over de inhoud?
pi_201254523
Dus Klaver sluit de PVV en FvD bij voorbaat uit omdat die de democratische rechsstaat niet zouden accepteren, maar hij ging wel praten met Rutte die waarvan onomstotelijk vaststaat dat die de democratische rechtsstaat, noch de democratie, noch de rechsstaat respecteert?

Het moet niet gekker worden, zeg dan gewoon waarom je PVV en FvD uitsluit en laat de democratische rechtsstaat er buiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201254527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:35 schreef Raw85 het volgende:
Tegelijkertijd: Klaver wil, zonder dat de PvdA erbij zit, toch ook niet praten over de inhoud?
Klopt. Wel begrijpelijk en inmiddels bij Ploumen ook gedwongen door de leden van de PvdA. Maar op zich had Rutte dit kunnen antwoorden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:32 schreef Raw85 het volgende:
Ik blijf er ook bij dat de VVD gewoon had moeten praten met PvdA en GL
PvdA en GL hebben het slecht gedaan in de verkiezingen....
Kabinet moet een spiegel zijn van de verkiezingsuitslag!
pi_201254536
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Wel begrijpelijk en inmiddels ook gedwongen door de leden van de PvdA. Maar op zich had Rutte dit kunnen antwoorden.
Ah, Rutte begint er nu over.
pi_201254552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]
PvdA en GL hebben het slecht gedaan in de verkiezingen....
Kabinet moet een spiegel zijn van de verkiezingsuitslag!
Dat is hier al vaak gezegd inderdaad maar naar mijn mening is iedere samenstelling waarbij je op 76+ zetels uitkomt zonder discussie een afspiegeling van de uitslag.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 17:39:08 #163
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201254553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]
PvdA en GL hebben het slecht gedaan in de verkiezingen....
Kabinet moet een spiegel zijn van de verkiezingsuitslag!
Dat is het ook. Altijd. Even goed over nadenken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201254554
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]
PvdA en GL hebben het slecht gedaan in de verkiezingen....
Kabinet moet een spiegel zijn van de verkiezingsuitslag!
Kabinet moet niks. Voor een meerderheid heb je 76 zetels nodig. Een zetel van een partij die 'gewonnen' heeft is niks meer waard dan een zetel van een partij die 'verloren' heeft. Doen alsof dat wel zo is, is zwaar ondemocratisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:41:21 #165
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201254568
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus Klaver sluit de PVV en FvD bij voorbaat uit omdat die de democratische rechsstaat niet zouden accepteren, maar hij ging wel praten met Rutte die waarvan onomstotelijk vaststaat dat die de democratische rechtsstaat, noch de democratie, noch de rechsstaat respecteert?

Het moet niet gekker worden, zeg dan gewoon waarom je PVV en FvD uitsluit en laat de democratische rechtsstaat er buiten.
Omdat ie geen zin heeft om met fascisten samen te werken.
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:42:30 #166
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201254577
Wat een intens lelijke vloer in de Tweede Kamer trouwens.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201254578
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:39 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is hier al vaak gezegd inderdaad maar naar mijn mening is iedere samenstelling waarbij je op 76+ zetels uitkomt zonder discussie een afspiegeling van de uitslag.
Dat vind ik ook. Het hoeven niet persé de grootste partijen en/of de partijen te zijn die op winst staan. Het gaat er alleen maar om dat je op voldoende zetels uitkomt.
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:43:00 #168
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201254582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:42 schreef JohnBercow het volgende:
Wat een intens lelijke vloer in de Tweede Kamer trouwens.
Nee de stenen? decoraties daarachter op muur :')
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:43:37 #169
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201254589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee de stenen? decoraties daarachter op muur :')
Die ook. Maar die vloer is ook lelijk.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201254608
Die vloerbedekking heeft waaiers... Er werd al geopperd (Vullings en van der Wulp) om de vloer één kant op te zuigen.....
pi_201254619
Ouwehand heeft wat gemist. Zowel het waarschijnlijk halen van Urgenda. Als het bovenaan staan van het lijstje van opgewekte zonne-energie in de EU door Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254644
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:47 schreef Hanca het volgende:
Ouwehand heeft wat gemist. Zowel het waarschijnlijk halen van Urgenda. Als het bovenaan staan van het lijstje van opgewekte zonne-energie in de EU door Nederland.
Heeft Urgenda een soort jaarlijks 'haal-doel' dat er moet zijn?
pi_201254671
Dat met zo 'progressief mogelijk' van Kaag zijn volgens mij veel mensen het niet eens... (hakken in het zand)
pi_201254676
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:48 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Heeft Urgenda een soort jaarlijks 'haal-doel' dat er moet zijn?
Het ging om 2020 en dat lijkt gehaald:

https://nos.nl/artikel/23(...)arschijnlijk-gehaald
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254690
Heb je Wilders weer met die speech. Die speech stond toch niet op de agenda van de Kamer?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254698
Nou kaapt Wilders de vraag die Van der Plas had aangekondigd :D
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254768
Iemand zou trouwens Rutte moeten vragen hoe hij dat voor zich ziet (de man die altijd van de goede onderlinge verhoudingen en sfeer is), een coalitie met 2 partijleiders die elkaar totaal niet mogen. Dat wekelijkse overleg zal er wel niet meer komen met die 2.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 18:02:29 ]
pi_201254772
Matig antwoord van Kaag op Wilders
pi_201254785
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:01 schreef dz5b604 het volgende:
Iemand zou trouwens Rutte moeten vragen hoe hij dat voor zich ziet (de man die altijd van de goede onderlinge verhoudingen en sfeer is), een coalitie met 2 partijleiders die elkaar totaal niet mogen.
Je mag Rutte niks meer vragen. Hij is klaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:54 schreef Hanca het volgende:
Nou kaapt Wilders de vraag die Van der Plas had aangekondigd :D
En wat was het antwoord van Kaag?
pi_201254795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je mag Rutte niks meer vragen. Hij is klaar.
2de termijn? Alhoewel hij heeft die motie natuurlijk al ingediend.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 18:04:18 ]
pi_201254801
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En wat was het antwoord van Kaag?
Dat ze alleen haar man vertrouwt en verder helemaal niemand op de wereld.
Ze ziet mogelijkheden tot zakelijke overeenkomsten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254810
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat ze alleen haar man vertrouwt en verder helemaal niemand op de wereld.
En ondertussen dan wel het land willen weggeven aan mensen die je niet vertrouwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 18:05:26 ]
pi_201254824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:05 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
En ondertussen dan wel het land willen weggeven aan mensen die je niet vertrouwd.
Ik vond het vooral getuigen van een extreem negatief wereldbeeld. Haast zielig. Niemand vertrouwen moet lastig zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254832
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat ze alleen haar man vertrouwt en verder helemaal niemand op de wereld.
Ze ziet mogelijkheden tot zakelijke overeenkomsten.
Bijzonder antwoord. Zelfs haar bloedeigen kinderen vertrouwt ze dus niet. Naargeestig wereldbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 18:09:03 ]
pi_201254835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vond het vooral getuigen van een extreem negatief wereldbeeld. Haast zielig. Niemand vertrouwen moet lastig zijn.
Ja dat bedoelde ik een beetje, vreemd antwoord voor een wereldburger als Kaag. Zou je eerder bij de wat meer Nationalistische tak van de Tweede Kamer verwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 18:09:46 ]
pi_201254836
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat ze alleen haar man vertrouwt en verder helemaal niemand op de wereld.
Ze ziet mogelijkheden tot zakelijke overeenkomsten.
Misschien ben ik een romanticus maar onderling vertrouwen lijkt me toch wel echt noodzakelijk. Politiek is niet alleen maar het sluiten van zakelijke overeenkomsten. Voor zover ik het van buitenaf kan beoordelen kan je van Rutte en zijn leiderschap van alles vinden, soms ben ik het eens met kritiek, soms niet, maar volgens mij is het geen onbetrouwbare coalitiepartner.
pi_201254849
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bijzonder antwoord. Zelfs haar bloedeigen kinderen vertrouwt ze dus niet.
Tja, die noemde ze dacht ik ook. En haar ouders. Ouders, man en kinderen. Maar dus niet de andere D66ers bijvoorbeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:09:04 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201254850
Rutte mad genot
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:09:19 #190
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201254853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
RutteMark mad genot
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201254871
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bijzonder antwoord. Zelfs haar bloedeigen kinderen vertrouwt ze dus niet. Naargeestig wereldbeeld.
Nee, ze zei iets van haar man, familie, vrienden en zakelijke afspraken.
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:11:33 #192
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201254876
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201254878
Marijnissen even met de sneer naar het taalgebruik van Kaag :P
pi_201254888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:08 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Misschien ben ik een romanticus maar onderling vertrouwen lijkt me toch wel echt noodzakelijk. Politiek is niet alleen maar het sluiten van zakelijke overeenkomsten. Voor zover ik het van buitenaf kan beoordelen kan je van Rutte en zijn leiderschap van alles vinden, soms ben ik het eens met kritiek, soms niet, maar volgens mij is het geen onbetrouwbare coalitiepartner.
En een beetje vertrouwen in de mensheid 'de meeste mensen deugen' lijkt me ook voor een politicus ook wel essentieel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254900
quote:
Hij richt dus geen partij op, er komen dus ook geen overstappers. Zeer belangrijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254902
NOLLESED.
pi_201254912
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
En een beetje vertrouwen in de mensheid 'de meeste mensen deugen' lijkt me ook voor een politicus ook wel essentieel.
Ja, als je even extreem flauw wil doen dan zou je kunnen zeggen dat zo'n houding als die van Kaag een van de oorzaken is van de Toeslagenaffaire. Maar goed, het zal vermoedelijk gewoon wat onhandig uitgedrukt zijn.
pi_201254925
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:11 schreef dz5b604 het volgende:
Marijnissen even met de sneer naar het taalgebruik van Kaag :P
Marijnissen heeft het sowieso niet zo op Kaag geloof ik
pi_201254934
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
En een beetje vertrouwen in de mensheid 'de meeste mensen deugen' lijkt me ook voor een politicus ook wel essentieel.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen denken dat de meeste mensen deugen en iemand echt vertrouwen. Ik zou mijn bankpas en pincode ook maar met een beperkt groepje delen.
pi_201254942
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:15 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Marijnissen heeft het sowieso niet zo op Kaag geloof ik
Kaag heeft haar vriendjes PvdA en GL afgepakt, voor SP wel pijnlijk dat Ploumen en Klaver haar nooit meer noemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254943
Ah, Marijnissen gaat wel lekker.
pi_201254951
twitter
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:18:06 #203
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201254969
Kaag is al akkoord met Remkes
pi_201254972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen denken dat de meeste mensen deugen en iemand echt vertrouwen. Ik zou mijn bankpas en pincode ook maar met een beperkt groepje delen.
Een bankpas en een pincode is wel wat anders, al zijn er wel meer mensen aan wie ik dat blind zou geven. Maar ze zei gewoon dat ze niemand vertrouwde en alleen geloofde in contracten en bindende afspraken.

Maar goed, wellicht was het wat overdreven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254974
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:15 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Marijnissen heeft het sowieso niet zo op Kaag geloof ik
^O^
Ze zaten samen in 'M' en Kaag kleineerde Marijnissen... en niet zo'n klein beetje ook!
Daar deed ze ook de klimaatuitspraak: 'Doen of Doodgaan!' :')
pi_201254977
Kaag heeft wel hetzelfde talent als Rutte om het heel veel woorden werkelijk niets te zeggen.
pi_201254978
D66 steunt de motie en sluit een minderheidskabinet niet uit.
Angel wel redelijk uit het debat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201254985
Kaag zit wel veel aan d'r neus.
pi_201255008
Blijft toch apart, iemand meerdere malen tot op het bot afmaken om daarna vrolijk een minderheidskabinet te formeren. Blijft een vreemd persoon die Kaag, met een agenda waar ik totaal geen wijs meer uit wordt.

Wat was nou het hele doel van die speech gisteren, ik neem aan dat je een doel hebt als je tijdens een formatie je toekomstige coalitiepartner keihard gaat aanvallen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 18:20:53 ]
pi_201255018
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:18 schreef Bocaj het volgende:

[..]
^O^
Ze zaten samen in 'M' en Kaag kleineerde Marijnissen... en niet zo'n klein beetje ook!
Dat was inderdaad geen goede beurt van Kaag tov Marijnissen.

quote:
Daar deed ze ook de klimaatuitspraak: 'Doen of Doodgaan!' :')
Dit is een beetje lelijk in het Engels gezegd als 'do or die' wat mijns inziens meer moet worden opgevat als 'het is nu of nooit'/'actie is nú nodig' dan 'doen of doodgaan'. Maar toch blijft dat haar achtervolgen in sommige kringen
pi_201255023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:20 schreef dz5b604 het volgende:
Blijft toch apart, iemand meerdere malen tot op het bot afmaken om daarna vrolijk een minderheidskabinet te formeren. Blijft een vreemd persoon die Kaag, met een agenda waar ik totaal geen wijs meer uit wordt.

Wat was nou het hele doel van die speech gisteren, ik neem aan dat je een doel hebt als je tijdens een formatie je toekomstige coalitiepartner keihard gaat aanvallen?
Doel was puur positioneren voor de gesprekken van komende week, volgens mij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Doel was puur positioneren voor de gesprekken van komende week, volgens mij.
Maar welke positie dan? Ik vind je zo'n onbetrouwbare lul dat ik alleen met jou en zonder het CDA in een minderheidsregering wil :?
pi_201255043
Mocht er (her)verkiezingen komen dan is er ook Groep Omtzigt
https://www.nu.nl/politie(...)s-groep-omtzigt.html
"Life's a Bitch"
pi_201255051
Segers wordt ook moedeloos en tureluurs van Kaag.
pi_201255056
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:22 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Maar welke positie dan? Ik vind je zo'n onbetrouwbare lul dat ik alleen met jou en zonder het CDA in een minderheidsregering wil :?
Nee, vooral op de inhoudelijke punten (dat was 90% van haar speech). En laten merken dat VVD wel moeite moet doen om haar over te halen, dat ze niet vanzelfsprekend in stapt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:23 schreef Ebinas het volgende:
Mocht er (her)verkiezingen komen dan is er ook Groep Omtzigt
https://www.nu.nl/politie(...)s-groep-omtzigt.html
Dus niet, hij richt geen partij op: https://www.ad.nl/politie(...)erder-gaan~a98a48eb/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255067
Goede inbreng van Segers
pi_201255068
Wat je zegt ben je zelf, aldus Segers.
pi_201255075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus niet, hij richt geen partij op: https://www.ad.nl/politie(...)erder-gaan~a98a48eb/
Ah da's helder ^O^
"Life's a Bitch"
pi_201255085
D66 sluit de SGP dus niet op voorhand uit :P
pi_201255102
Kaag lijkt me niet de meest gezellige persoon om mee te werken, goede verhoudingen zijn volgensmij zeer belangrijk zeker in een klein land als Nederland.

Daar is ook heel ons poldermodel op gebaseerd.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 18:29:56 ]
pi_201255104
Lust Kaag geen koffie :?
pi_201255114
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:29 schreef Bocaj het volgende:
Lust Kaag geen koffie :?
Kaag lust geen mensen zo te horen. bah, gezellig koffie drinken met mensen zonder een agenda, vies :')
pi_201255144
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:29 schreef dz5b604 het volgende:
Kaag lijkt me niet de meest gezellige persoon om mee te werken, goede verhoudingen zijn volgensmij zeer belangrijk zeker in een klein land als Nederland.

Daar is ook heel ons poldermodel op gebaseerd.
Ja, ze komt over als een persoon die de politiek niet lang vol gaat houden. Je moet juist vriendschappen sluiten, banden smeden. Zo werkt het hier. Deze kille afstandelijke houding zou ik ook echt last van hebben, als ik daar mee moet samenwerken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255166
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:29 schreef Bocaj het volgende:
Lust Kaag geen koffie :?
Is te min. Kaag neemt alleen genoegen met champagne...

pi_201255176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:34 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Is te min. Kaag neemt alleen genoegen met champagne...

[ afbeelding ]
Was deze foto niet nep?
pi_201255216
Kaag de Patriot _O-
pi_201255222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:35 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Was deze foto niet nep?
Dat heb ik dan gemist.

Men zit hier in elk geval aan de champagne en niet aan de koffie.

pi_201255234
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:35 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Was deze foto niet nep?
Niet nep, maar beelden van het proosten met de champagne in de hand mochten niet getoond worden in de Kaag-docu.
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:40:29 #230
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201255237
Weet deze autist wel in welk debat hij zit? Wellicht zit hij verkeerd en moet ie kamer verderop zijn
pi_201255248
Die vent van FvD heeft werkelijk nog minder niveau dan BBB. :')
pi_201255268
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weet deze autist wel in welk debat hij zit? Wellicht zit hij verkeerd en moet ie kamer verderop zijn
Wil je niet met zulke voor sommige mensen echt heel erg lastige stoornissen smijten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255314
Ouwehand en de PvdD een one-issue partij noemen is te kort door bocht maar ik vind dat ze in dit debat toch een te beperkte blik heeft.
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:46:43 #234
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201255316
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wil je niet met zulke voor sommige mensen echt heel erg lastige stoornissen smijten?
Meneer met verminderde cognitieve ontwikkeling en sociale achterstanden
pi_201255339
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:46 schreef Raw85 het volgende:
Ouwehand en de PvdD een one-issue partij noemen is te kort door bocht maar ik vind dat ze in dit debat toch een te beperkte blik heeft.
Heb het gevoel dat ze wil dat we morgen terug gaan naar een soort Amish Life... :')
pi_201255358
Ouwehand heeft misschien nog niet die nieuwe info dat de 2020 doelstelling wel gehaald is?
pi_201255368
Heeft Kaag vandaag nou al 1 concreet iets gezegd?
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:51:32 #238
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201255371
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:29 schreef dz5b604 het volgende:
Kaag lijkt me niet de meest gezellige persoon om mee te werken, goede verhoudingen zijn volgensmij zeer belangrijk zeker in een klein land als Nederland.

Daar is ook heel ons poldermodel op gebaseerd.
Nederland is geen klein land en dat is sowieso totaal irrelevant en goede verhoudingen heeft Kaag best wel, maar niet per se met Mark Rutte.
pi_201255394
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:51 schreef VoMy het volgende:

Nederland is geen klein land en goede verhoudingen heeft Kaag best wel, maar niet per se met Mark Rutte.
Nederland is een extreem klein land als het gaat over de machthebbers dan heb je het echt over minder dan 100 personen die bepalen wat er gebeurd in Nederland en dan zijn goede verhoudingen essentieel, zeker als je ziet wat we hier allemaal 'met elkaar' regelen, Kaag lijkt als een autocraat te willen gaan regeren.

en die goede verhoudingen heb ik nog niet gezien, ik zie vooral heel veel irritatie bij de andere partijleiders.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 18:54:44 ]
pi_201255396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:46 schreef Raw85 het volgende:
Ouwehand en de PvdD een one-issue partij noemen is te kort door bocht maar ik vind dat ze in dit debat toch een te beperkte blik heeft.
Ja? Ben het niet aan het kijken. Maar vind dat dan wel jammer. Vond Ouwehand heel sterk in alle vorige debatten.

Wat ik hier lees is dat ze "gaaf land" nu op zichzelf betrekt. Vind ik heel slap. Voor het debat probeerde D66 het al te downplayen. Dan had ze het niet moeten zeggen. En iedereen had kunnen weten dat dat als een aanval op Rutte werd gezien. Anders is je politieke antenne echt stuk.
pi_201255399
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:51 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nederland is geen klein land en goede verhoudingen heeft Kaag best wel, maar niet per se met Mark Rutte.
Ze zei echt dat ze met praktisch niemand praat zonder agenda. En juist contacten maken, ook bijvoorbeeld met mensen uit de provincie, zonder een directe aanleiding maar gewoon om een lijntje te hebben als het wel nodig is lijkt me enorm essentieel voor haar baan, eigenlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:54:34 #242
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201255404
twitter


Heer Weisglas heeft gesproken.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:54:45 #243
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201255408
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:53 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Nederland is een extreem klein land
Echt totale onzin en ongelooflikk irrelevant. Kom eens met iets concreets en feitelijk juists.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 18:55:01 #244
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201255410
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:29 schreef dz5b604 het volgende:
Kaag lijkt me niet de meest gezellige persoon om mee te werken, goede verhoudingen zijn volgensmij zeer belangrijk zeker in een klein land als Nederland.

Daar is ook heel ons poldermodel op gebaseerd.
Nee, het poldermodel is gebaseerd op afspraken maken, niet op elkaar aardig vinden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201255413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:50 schreef Bocaj het volgende:
Ouwehand heeft misschien nog niet die nieuwe info dat de 2020 doelstelling wel gehaald is?
Dat is ook wel weer kort door de bocht. Dat kwam door Corona en een defect.
pi_201255414
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:54 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]

Heer Weisglas heeft gesproken.
Maar Weisglas weet ook dat het aantal interrupties na Hoekstra zeer beperkt zullen zijn.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 18:56:23 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201255426
Wat een kleutergejank hier over Kaag, allemachtig zeg.

Dit is hoe de grotemensen wereld werkt, met afspraken, niet met "jou vind ik aardig"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201255428
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:55 schreef papert het volgende:

[..]
Dat is ook wel weer kort door de bocht. Dat kwam door Corona en een defect.
Corona had nauwelijks effect: https://nos.nl/artikel/23(...)ogelijk-toch-gehaald
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255429
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, het poldermodel is gebaseerd op afspraken maken, niet op elkaar aardig vinden.
???

Ofwel je hebt nog nooit van je leven gewerkt ofwel je hebt een zeer praktisch beroep, want dit slaat echt helemaal nergens op. Misschien in een fantasiewereld, maar in de echte wereld gebeuren afspraken maken toch echt voornamelijk op elkaar dingen gunnen en op zijn minst geen hekel aan elkaar hebben.
pi_201255437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:54 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]

Heer Weisglas heeft gesproken.
Weisglas wordt steeds meer een beetje een oude zeur die vroeger alles beter vindt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255443
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
Wat een kleutergejank hier over Kaag, allemachtig zeg.

Dit is hoe de grotemensen wereld werkt, met afspraken, niet met "jou vind ik aardig"
_O- _O-

Hoe naïef kan iemand zijn... Ik zou me eens in de grotemensenwereld gaan begeven, dan leer je snel beter.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 18:58:40 ]
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 18:59:30 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201255451
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:56 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
???

Ofwel je hebt nog nooit van je leven gewerkt ofwel je hebt een zeer praktisch beroep, want dit slaat echt helemaal nergens op. Misschien in een fantasiewereld, maar in de echte wereld gebeuren afspraken maken toch echt voornamelijk op elkaar dingen gunnen en op zijn minst geen hekel aan elkaar hebben.
Ok, dan weet jij het beter, joh, ik heb in 4 bedrijven in het management team gezeten en mijn vrouw heeft een executive level positie bij een multinational. Maar het gaat erom of je elkaar aardig vind, echt waar, om zaken te kunnen doen ;(
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 7 september 2021 @ 19:00:00 #253
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201255458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:56 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
???

Ofwel je hebt nog nooit van je leven gewerkt ofwel je hebt een zeer praktisch beroep, want dit slaat echt helemaal nergens op. Misschien in een fantasiewereld, maar in de echte wereld gebeuren afspraken maken toch echt voornamelijk op elkaar dingen gunnen en op zijn minst geen hekel aan elkaar hebben.
Wat probeer je nou helemaal? Zelfverzonnen regels over de politiek poneren en als iemand je weerspreekt over je werkervaring beginnen :')
pi_201255460
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
Wat een kleutergejank hier over Kaag, allemachtig zeg.

Dit is hoe de grotemensen wereld werkt, met afspraken, niet met "jou vind ik aardig"
Elkaar aardig vinden en elkaar wat gunnen is toch echt wel een essentieel punt, hoor. Niet voor niets dat Rutte bij verkenning 1 Hoekstra en zijn onderhandelingsstijl al als risico omschreef, ook dat is iemand die niet snel mensen aardig vindt en aardig gevonden wordt. Samenwerken is toch echt wederzijds vertrouwen en elkaar wat gunnen voor nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255483
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Corona had nauwelijks effect: https://nos.nl/artikel/23(...)ogelijk-toch-gehaald
Beperkt, maar er was wel een effect. Icm het defect bij de kolencentrale net genoeg om het aan de goede kant te laten eindigen.
pi_201255486
twitter

:?
  dinsdag 7 september 2021 @ 19:02:57 #257
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201255493
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:02 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
:?
Lol, wut?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201255496
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:01 schreef papert het volgende:

[..]
Beperkt, maar er was wel een effect. Icm het defect bij de kolencentrale net genoeg om het aan de goede kant te laten eindigen.
Anders was het wellicht 24,8. En dankzij corona kwam het kabinet ook niet echt toch andere maatregelen die zouden ingrijpen in de economie, wie weet was er nog wel iets gekomen. Maar in elk geval staat steeds roepen over het niet halen van Urgenda wel erg zwak als het laatste nieuws is dat het waarschijnlijk wel is gehaald.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 19:03:51 #259
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201255497
Dat is satire jongens.
pi_201255508
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat probeer je nou helemaal? Zelfverzonnen regels over de politiek poneren en als iemand je weerspreekt over je werkervaring beginnen :')
Wie heeft het over regels, ik heb het over het feit dat goede werkverhoudingen vele malen belangrijker zijn bij het maken van deals dan je punt willen doordrijven no matter what, daar bereik je vele malen minder mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 19:05:08 ]
pi_201255514
He he eindelijk wat klare taal.
pi_201255517
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:02 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
:?
Wat zijn dat voor rare politici die de hele bestekla in de beoogde partners steken?
pi_201255575
Die wand lijkt net een klimwand :D :D
pi_201255593
.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 19:19:37 ]
pi_201255596
Onderbuik gelul:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 september 2021 @ 19:13:32 #266
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201255604
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij richt dus geen partij op, er komen dus ook geen overstappers. Zeer belangrijk.
Geen partij betekent niet dat er geen figuren komen die ook hun lidmaatschap op gaan zeggen en grotendeels met Omtzigt mee gaan stemmen. Kans is alleen kleiner.
pi_201255620
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:13 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Geen partij betekent niet dat er geen figuren komen die ook hun lidmaatschap op gaan zeggen en grotendeels met Omtzigt mee gaan stemmen. Kans is alleen kleiner.
Je zegt dan wel de partij vaarwel waar je binnenkort misschien weer op de kieslijst kan staan (en ook wat betekenen kan voor het land), voor een zeer onzekere toekomst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255623
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:12 schreef Raw85 het volgende:
Onderbuik gelul:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wilders zij het wat dat betreft perfect.

quote:
Wilders bedankte Kaag voor haar speech omdat die volgens hem veel over haar zegt. "Het zegt iets over uw eigen karakter", zei Wilders. U bent losgezongen van de politiek. U heeft nooit kunnen wennen aan Nederland en u voelt zich verheven boven de gewone mensen. En u bent ook een beetje vilein, een beetje gemeen."
pi_201255637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:12 schreef Raw85 het volgende:
Onderbuik gelul:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rutte kan het met bijna iedereen vinden en bijna iedereen vindt Rutte aardig. Dat is denk ik zijn allergrootste kracht. Een hekel hebben aan de persoon Rutte lukt bijna niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255638
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:15 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Wilders zij het wat dat betreft perfect.
[..]

Die conclusie deel ik dan weer niet.
pi_201255649
Gaat het om 20:00 uur weer om de kabinetsformatie? Ik houd het niet zo bij om eerlijk te zijn.
pi_201255654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:12 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Dat mag je niet zeggen van de oplichter die dit gemaakt heeft.
¤200.000 aan belastinggeld als ik me niet vergis. De kunstenaar beweert er 1,5 jaar aan gewerkt te hebben.
pi_201255656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Gaat het om 20:00 uur weer om de kabinetsformatie? Ik houd het niet zo bij om eerlijk te zijn.
Ja er moeten er nog 15 spreken.
pi_201255681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
¤200.000 aan belastinggeld als ik me niet vergis. De kunstenaar beweert er 1,5 jaar aan gewerkt te hebben.
Klopt: https://www.ad.nl/politie(...)0-000-euro~abc38eaa/

Het is natuurlijk ook wel veel werk om grond zo te bewerken dat het verticaal blijft plakken en er wel natuurlijk uit ziet. Dat hij er veel tijd aan heeft besteed geloof ik direct. Het is alleen gewoon lelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255695
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:13 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Geen partij betekent niet dat er geen figuren komen die ook hun lidmaatschap op gaan zeggen en grotendeels met Omtzigt mee gaan stemmen. Kans is alleen kleiner.
Uiteindelijk zal hij wel met een eigenpartij komen neem ik aan of zich wellicht ergens bij aansluiten.
Het aantal leden wat heeft opgezegd is tot op heden verwaarloosbaar heb ik begrepen. Wellicht komen er na zaterdag nog wat opzeggingen bij, wie weet.
pi_201255699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Die conclusie deel ik dan weer niet.
Maar ik vrees een groot deel van de Tweede Kamer + Hamers wel. Gelukkig kan Mark Kaag makkelijk wegkrijgen met een functie elders, kunnen we daarna gewoon een kabinet gaan vormen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 19:21:08 ]
  dinsdag 7 september 2021 @ 19:20:10 #277
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201255702
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je zegt dan wel de partij vaarwel waar je binnenkort misschien weer op de kieslijst kan staan (en ook wat betekenen kan voor het land), voor een zeer onzekere toekomst.
Er komen de eerste 3 jaar geen nieuwe verkiezingen. Dus 3 jaar zonder druk van allerlei charlatans uit het bedrijfsleven lijkt me heerlijk.
pi_201255722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:19 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Maar ik vrees een groot deel van de Tweede Kamer + Hamers wel.
Dat Kaag=elitair=dus is kut-geneuzel? Ik denk niet dat veel daarin mee gaan hoor, en terecht.
pi_201255730
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:20 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Er komen de eerste 3 jaar geen nieuwe verkiezingen. Dus 3 jaar zonder druk van allerlei charlatans uit het bedrijfsleven lijkt me heerlijk.
Hoop voor hem dat er voldoende kiezers op hem zullen stemmen.
pi_201255752
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Uiteindelijk zal hij wel met een eigenpartij komen neem ik aan of zich wellicht ergens bij aansluiten.
Hoeft niet, zat eenpitters die het prima volhouden tot einde van de termijn om daarna de politiek te verlaten. Ik noemde eerder Van Vliet al als voorbeeld, die vooral financiën/belastingen deed en verder eigenlijk niets. Was wel heel grondig en zeer ingelezen op dat onderwerp.

Zie dat eigenlijk bij Omtzigt ook prima voor me.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 19:24:58 #281
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201255794
@Hanca, wie zouden er binnen het CDA mogelijk er uit willen stappen om naar Omtzigt te gaan of om zelfstandig verder te gaan?
  dinsdag 7 september 2021 @ 19:25:36 #282
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201255804
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Hoop voor hem dat er voldoende kiezers op hem zullen stemmen.
Ik zie geen reden waarom ie niet 3-10 zetels kan halen.
pi_201255813
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
@:Hanca, wie zouden er binnen het CDA mogelijk er uit willen stappen om naar Omtzigt te gaan of om zelfstandig verder te gaan?
Misschien ook wel goed dat er zijn die blijven om het CDA scherp te blijven houden.
pi_201255832
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
@:Hanca, wie zouden er binnen het CDA mogelijk er uit willen stappen om naar Omtzigt te gaan of om zelfstandig verder te gaan?
Er werd in de pers gezegd dat wellicht 3 of 4 dat overwogen, ik heb geen namen gelezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoeft niet, zat eenpitters die het prima volhouden tot einde van de termijn om daarna de politiek te verlaten. Ik noemde eerder Van Vliet al als voorbeeld, die vooral financiën/belastingen deed en verder eigenlijk niets. Was wel heel grondig en zeer ingelezen op dat onderwerp.

Zie dat eigenlijk bij Omtzigt ook prima voor me.
Het hoeft allemaal niet nee. Evengoed kan die tot eind dit jaar aanmodderen om daarna thuis een tijd te genieten van de riante regeling waar hij recht op heeft. Het kan allemaal, maar ik verwacht dat hij na deze termijn nog wel even door wil gaan en dan zal je toch ergens op een lijst moeten staan, of je eigen of die van een andere partij.
pi_201255853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het hoeft allemaal niet nee. Evengoed kan die tot eind dit jaar aanmodderen om daarna thuis een tijd te genieten van de riante regeling waar hij recht op heeft. Het kan allemaal, maar ik verwacht dat hij na deze termijn nog wel even door wil gaan en dan zal je toch ergens op een lijst moeten staan, of je eigen of die van een andere partij.
Tja, ik denk eigenlijk dat hij zelf eerst vooral wil kijken hoe de terugkeer bevalt. Of hij na deze termijn weer verkiesbaar wil zijn is wat mij betreft echt koffiedik kijken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201255894
Hoe langer politiek actief, hoe meer wachtgeld?
  dinsdag 7 september 2021 @ 19:33:32 #288
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201255919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er werd in de pers gezegd dat wellicht 3 of 4 dat overwogen, ik heb geen namen gelezen.
Ik vergeet natuurlijk dat de kieslijst al volledig was gezuiverd van Omtzigt-invloeden, buiten Omtzigt zelf natuurlijk.
pi_201255960
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik vergeet natuurlijk dat de kieslijst al volledig was gezuiverd van Omtzigt-invloeden, buiten Omtzigt zelf natuurlijk.
Ik denk dat hij idd niet zoveel CDA Kamerleden mee krijgt. In de provincies en gemeenten denk ik echter wel dat er een flinke slag geslagen kan worden. De onvrede over de landelijke afdeling is groot.
pi_201255970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe langer politiek actief, hoe meer wachtgeld?
Max 3 jaar en 2 maanden, eerste jaar 80%, vanaf 2e jaar 70%.

https://www.parlement.com/id/vizom7wk0qyr/wachtgeld

Zo extreem ruim is het helemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201256010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Max 3 jaar en 2 maanden, eerste jaar 80%, vanaf 2e jaar 70%.

https://www.parlement.com/id/vizom7wk0qyr/wachtgeld

Zo extreem ruim is het helemaal niet.
Ik vind van wel. Waarom niet gewoon maximaal 2 jaar (afhankelijk van je werkzame leven waarbij net zoals gewone mensen elk gewerkt jaar voor een maand uitkering telt)? En gewoon melden bij UWV.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 19:41:17 ]
pi_201256018
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Max 3 jaar en 2 maanden, eerste jaar 80%, vanaf 2e jaar 70%.

https://www.parlement.com/id/vizom7wk0qyr/wachtgeld

Zo extreem ruim is het helemaal niet.
Ik vind dat persoonlijk wel ruim. Juist mensen uit de politiek hebben mijn inziens snel een baan omdat ze hoger opgeleid zijn.
pi_201256045
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik vind dat persoonlijk wel ruim. Juist mensen uit de politiek hebben mijn inziens snel een baan omdat ze hoger opgeleid zijn.
Tegelijkertijd kunnen politici ook binnen no-time hun baan verliezen.
  dinsdag 7 september 2021 @ 19:43:32 #294
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201256052
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Max 3 jaar en 2 maanden, eerste jaar 80%, vanaf 2e jaar 70%.

https://www.parlement.com/id/vizom7wk0qyr/wachtgeld

Zo extreem ruim is het helemaal niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Max 3 jaar en 2 maanden, eerste jaar 80%, vanaf 2e jaar 70%.

https://www.parlement.com/id/vizom7wk0qyr/wachtgeld

Zo extreem ruim is het helemaal niet.
Ik vind het vrij fors.

Een kamerlid die minstens 3 maanden in dienst is geweest krijgt minimaal 2 jaar wachtgeld, terwijl je als willekeurig persoon pas na 6 maanden werken recht hebt op 3 maanden ww. Om daar op 2 jaar uit te komen moet je eerst 24 jaar ergens in dienst zijn geweest :')
pi_201256053
Maar Kaag had het helemaal niet over Rutte, wat is dit nu weer voor riooljournalistiek bij de NOS?
pi_201256061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:42 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tegelijkertijd kunnen politici ook binnen no-time hun baan verliezen.
Nou ja goed, je kan er wel rekening mee houden als de nieuwe verkiezingen naderen en jij op een plek staat die niet makkelijk haalbaar is.
pi_201256069
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik vind van wel. Waarom niet gewoon maximaal 2 jaar (afhankelijk van je werkzame leven waarbij net zoals gewone mensen elk gewerkt jaar voor een maand uitkering telt)? En gewoon melden bij UWV.
Omdat het nou eenmaal een baan is waarbij je een bekend gezicht krijgt met ook bekende standpunten, dat is niet altijd makkelijk voor het krijgen van een baan. En je kunt supergoed functioneren en toch buiten jouw schuld van de ene op de andere dag je baan kwijt zijn door een slechte verkiezingsuitslag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201256071
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:43 schreef Mondkapje het volgende:
Maar Kaag had het helemaal niet over Rutte, wat is dit nu weer voor riooljournalistiek bij de NOS?
Heb je het over die lezing van gisteren?
pi_201256083
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:44 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb je het over die lezing van gisteren?
Ik kijk nu het zesuurjournaal.
pi_201256088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:43 schreef Mondkapje het volgende:
Maar Kaag had het helemaal niet over Rutte, wat is dit nu weer voor riooljournalistiek bij de NOS?
Dit kan je de NOS echt niet aanrekenen. Het leek zo overduidelijk over Rutte te gaan, dat je er niet omheen kon.
pi_201256098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:45 schreef papert het volgende:

[..]
Dit kan je de NOS echt niet aanrekenen. Het leek zo overduidelijk over Rutte te gaan, dat je er niet omheen kon.
Dat is toch écht eigen interpretatie, heel slecht als journalisten dat steeds doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')