abonnement Unibet Coolblue
pi_201246827
De D66 winst heeft Kaag uit de vijver van PvdA en Groenlinks gevist, dus ik kan goed begrijpen dat ze hen niet gaat afvallen. Ik denk ook dat ze zich veel meer bij hen thuis voelt dan bij VVD/CDA. Volgens mij krijgen VVD en CDA de keuze: 1) meerderheidskabinet met VVD/D66/CDA/PvdA/GL(+ eventueel CU), 2) minderheidskabinet met VVD/CDA, 3) nieuwe verkiezingen. In andere tijden was er misschien meer keuze geweest, maar Rutte besloot te blijven zitten en iedereen weet dat de kans groot is dat Rutte IV binnen 2 jaar valt.
pi_201246829
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die 3 zijn bij Volt en GL aanbeland, denk niet dat ze bij D66 heel erg in paniek raken om dat verlies.
We kunnen een duidelijke neerwaartse spiraal zien bij de peilingen van 1Vandaag. Van 24 in maart naar 26 en vervolgens elke maand wat minder.
pi_201246893
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Misschien niet meest handige zet maar ik denk dat ze wel zegt wat de meesten denken.
Die sneer naar Segers is mijns insziens niet terecht.
Incelfrikandel
pi_201246915
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:02 schreef papert het volgende:
Nieuwe verkiezingen zouden ook een totaal nieuwe dinamiek veroorzaken die nu niet in de peilingen wordt meegenomen. Daarom denk ik dat ook bijvoorbeeld de VVD ondanks de goede peilingen echt niet op nieuwe verkiezingen zit te wachten. Het is toch een risicofactor.

De andere partijen die het meeste te winnen hebben (J21, BBB en Volt) zitten ondanks de mogelijke winst ook niet op nieuwe verkiezingen te wachten, omdat zij hun tijd beter kunnen gebruiken om de organisatie te versterken, en goede mensen aan te trekken. Voor kleine partijen is op korte termijn nieuwe verkiezingen qua organisatie een ramp.

D66, GroenLinks en de PVDA zouden bij nieuwe verkiezingen een aanval op de VVD willen doen, door een verkiezingsdinamiek van Links vs Rechts te creëren. (Rutte VS Samson) De tijd lijkt daar echter nog niet rijp voor, en GroenLinks en de PVDA los van elkaar niet sterk genoeg. Bovendien hebben beide momenteel geen lijsttrekker met premiersuitstraling.

In mijn optiek komen er alleen nieuwe verkiezingen als genoeg partijen dit willen, en dat is nu niet het geval.
Er is echter een voorgeschiedenis waar iedereen behalve de coalitie een motie van wantrouwen tegen Rutte steunde. Nu moeten ze verantwoorden waarom ze dat 5 maanden geleden vonden en nu niet meer. Het is niet dat Rutte zoveel veranderd is.
  maandag 6 september 2021 @ 23:23:41 #207
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201247025
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 22:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geen enkele van de noodzakelijke partijen willen nieuwe verkiezingen en de kiezer ook niet.
Gezien het vele moddergooien lijkt me dat niet heel onwaarschijnlijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 23:31:33 #208
236264 crew  capricia
pi_201247076
Wat schieten we op met nieuwe verkiezingen? De burger heeft nog niet zo lang geleden gesproken.
Het is minachting naar iedereen die gestemd heeft, om te roepen dat er maar nieuwe verkiezingen moeten komen.

Ze zorgen er eerst maar eens voor dat ze aan het werk gaan met deze uitslag. Dat is hun taak.
Definitely not CIA
pi_201247091
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 23:31 schreef capricia het volgende:
Wat schieten we op met nieuwe verkiezingen? De burger heeft nog niet zo lang geleden gesproken.
Het is minachting naar iedereen die gestemd heeft, om te roepen dat er maar nieuwe verkiezingen moeten komen.

Ze zorgen er eerst maar eens voor dat ze aan het werk gaan met deze uitslag. Dat is hun taak.
Eens maarja, men moet eerst maar eens kappen met VVD stemmen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 september 2021 @ 23:36:24 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201247111
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Eens maarja, men moet eerst maar eens kappen met VVD stemmen.
Daar gaat nieuwe verkiezingen niets bij helpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201247134
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar gaat nieuwe verkiezingen niets bij helpen.
Ben er bang voor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201247138
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar gaat nieuwe verkiezingen niets bij helpen.
Misschien maakt het nog een beetje uit als alle andere partijen Rutte naar huis sturen.
  maandag 6 september 2021 @ 23:54:25 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201247199
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Misschien maakt het nog een beetje uit als alle andere partijen Rutte naar huis sturen.
Hoe dan, als de VVD bij nieuwe verkiezingen weer de grootste wordt?

Dat zal men alleen maar als bevestiging voor Rutte zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201247221
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoe dan, als de VVD bij nieuwe verkiezingen weer de grootste wordt?

Dat zal men alleen maar als bevestiging voor Rutte zien.
Als Rutte door de Tweede Kamer naar huis wordt gestuurd, dan denk ik niet dat hij zomaar weer de grootste wordt. Hij is dan zijn premierbonus kwijt.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 00:10:11 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201247250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:01 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als Rutte door de Tweede Kamer naar huis wordt gestuurd, dan denk ik niet dat hij zomaar weer de grootste wordt. Hij is dan zijn premierbonus kwijt.
Ik denk niet dat de VVD kiezer zich veel aantrekt van zo'n situatie, reken er maar op dat de VVD gewoon de grootste blijft zelfs als Rutte naar huis gestuurt wordt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201247309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de VVD kiezer zich veel aantrekt van zo'n situatie, reken er maar op dat de VVD gewoon de grootste blijft zelfs als Rutte naar huis gestuurd wordt.
Misschien ben ik naïef, maar ik denk dat op een bepaalde punt het ook binnen de VVD begint te rommelen als Rutte geen premier meer is. Ze hebben een groot verloop aan talent, omdat Rutte maar blijft zitten.
pi_201247486
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 23:31 schreef capricia het volgende:
Wat schieten we op met nieuwe verkiezingen? De burger heeft nog niet zo lang geleden gesproken.
Het is minachting naar iedereen die gestemd heeft, om te roepen dat er maar nieuwe verkiezingen moeten komen.

Ze zorgen er eerst maar eens voor dat ze aan het werk gaan met deze uitslag. Dat is hun taak.
Nouja het is natuurlijk ook de kiezer die er een zooitje van heeft gemaakt. Massaal stemmen op partijen als PVV en FvD die niks toevoegen. Of op middenpartijen die zich amper onderscheiden maar toch niet met elkaar willen want pragmatisme is dood ofzo? Als je dan in de peilingen amper verschuivingen ziet doet de kiezer zijn taak dus ook niet tenzij dit geklooi de kiezer ook prima is.

Verder eens met dat ze eerst maar een daadwerkelijke poging moeten doen met deze verdeling. Ik bedoel als zo'n belabberde poging tot formatie als dit al genoeg is voor een nieuwe verkiezing kunnen ze de stemlokalen beter permanent geopend houden.
  dinsdag 7 september 2021 @ 05:13:52 #218
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201247577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de VVD kiezer zich veel aantrekt van zo'n situatie, reken er maar op dat de VVD gewoon de grootste blijft zelfs als Rutte naar huis gestuurt wordt.
Ze zullen vast de grootste blijven, maar wel kleiner vermoed ik. Veel 65+ers stemmen op Rutte (EN CDA) omdat ze de status quo willen behouden.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 7 september 2021 @ 06:01:23 #219
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_201247597
Klasse van Kaag. Omdat de VVD onder Rutte bang is om zetels te verliezen aan de radicaal-rechtse partijen schuift die partij wat betreft ideeën en uitspraken steeds meer de immorele richting op (PVV-corvee). Wanneer D66 de PVV uitsluit dan is de keuze van Kaag om de relatie met deze VVD te verharden wel het minste wat je moet doen om niet het verwijt te krijgen met twee maten te meten.
pi_201247801
Kaag die de aanval doet op Rutte terwijl ze net zo hard meespeelt in het Haagse spelletje, veel hypocrieter wordt het niet :D
pi_201247853
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 23:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Vond het trouwens opmerkelijk dat in de peiling van peil.nl bleek dat de helft van de CU-stemmers nieuwe verkiezingen wel wil.
Peil.nl heeft volgens mij maar heel weinig CU stemmers in het panel, bij de meeste vragen wordt de mening van de CU stemmers niet gegeven. Lijkt me niet echt representatief.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201247976
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 06:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Klasse van Kaag. Omdat de VVD onder Rutte bang is om zetels te verliezen aan de radicaal-rechtse partijen schuift die partij wat betreft ideeën en uitspraken steeds meer de immorele richting op (PVV-corvee). Wanneer D66 de PVV uitsluit dan is de keuze van Kaag om de relatie met deze VVD te verharden wel het minste wat je moet doen om niet het verwijt te krijgen met twee maten te meten.
Het opvallende is juist dat ze in de verkiezingscampagne en in hun plannen juist behoorlijk naar links opschoven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201248000
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het opvallende is juist dat ze in de verkiezingscampagne en in hun plannen juist behoorlijk naar links opschoven.
Dat opzetje tot een aanzet van D66 en VVD lijkt daar ook best bij aan te sluiten. Als je dat zou lezen zonder te weten wie het heeft geschreven dan denk je eerder aan D66 dan aan de VVD. Ik vind dan ook niet dat de VVD, zoals Bondsrepubliek stelt, steeds meer opschuift richting PVV.
pi_201248108
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoe dan, als de VVD bij nieuwe verkiezingen weer de grootste wordt?

Dat zal men alleen maar als bevestiging voor Rutte zien.
En dat zou dan ook terecht zijn, toch?
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:01 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als Rutte door de Tweede Kamer naar huis wordt gestuurd, dan denk ik niet dat hij zomaar weer de grootste wordt. Hij is dan zijn premierbonus kwijt.
Op dit specifieke moment kan Rutte niet door de kamer naar huis worden gestuurd. En was hij / zijn kabinet dat al bij de laatste verkiezingen.
pi_201248210
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar gaat nieuwe verkiezingen niets bij helpen.
En een nog grotere versplintering gaat ook niet helpen met een nieuw kabinet.
pi_201248261
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
En dat zou dan ook terecht zijn, toch?
Zonder meer. Dat is democratie. En na gisteravond verwacht ik ook wel dat nog meer mensen VVD/Rutte zullen stemmen. Niet omdat Rutte goed bezig is, meer omdat het alternatief nog minder aantrekkelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 08:33:38 ]
pi_201248273
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
Zonder meer. Dat is democratie. En na gisteravond verwacht ook wel dat nog meer mensen VVD/Rutte zullen stemmen. Niet omdat Rutte goed bezig is, meer omdat het alternatief nog minder aantrekkelijk is.
Kaag is wel echt de Nederlandse Hillary inderdaad. :{
pi_201248294
Ik word altijd een beetje moe van Kaag.
Dat continu gesneer naar andere partijen en roepen over nieuw leiderschap.
Vervolgens doet ze zelf precies hetzelfde.

Als je echt had gewild had je Rutte naar huis kunnen sturen een tijdje terug.
pi_201248307
Kaag haar definitie van nieuw leiderschap is hetzelfde doen als Rutte, maar dan niet door Rutte maar door haar.
  dinsdag 7 september 2021 @ 08:52:29 #230
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201248451
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:28 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Kaag is wel echt de Nederlandse Hillary inderdaad. :{
Je hebt nog steeds mensen die dat als een compliment zien. :{
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201248462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je hebt nog steeds mensen die dat als een compliment zien. :{
Hillary had natuurlijk gewoon een behoorlijk D66 programma, kan me best voorstellen dat D66ers nog steeds fan van haar zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 08:56:01 #232
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201248483
Ik vraag me af of je het enkel als aanval moet zien. Het lijkt me ook een manier van haar om te laten weten aan haar kiezers dat ze haar verkiezingsbeloften niet vergeten is.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 7 september 2021 @ 08:57:37 #233
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201248495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 06:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Klasse van Kaag. Omdat de VVD onder Rutte bang is om zetels te verliezen aan de radicaal-rechtse partijen schuift die partij wat betreft ideeën en uitspraken steeds meer de immorele richting op (PVV-corvee). Wanneer D66 de PVV uitsluit dan is de keuze van Kaag om de relatie met deze VVD te verharden wel het minste wat je moet doen om niet het verwijt te krijgen met twee maten te meten.
Het cordon sanitaire van de linkse partijen maakt de VVD zo groot. Voor veel stemmers is er hierdoor geen alternatief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201248514
Maar dit is hopeloos. Het is echt tijd voor nieuwe verkiezingen. Naast de ontstane impasse is er ook zoveel gebeurt sinds de vorige verkiezingen dat dit wel gerechtvaardigd is.

• Omtzigtgate
• Voortdurend Corona-debacle
• Afghanistan fiasco
• Demissionair kabinet dat gewoon doorregeert en met ingrijpende plannen voor bijvoorbeeld landbouw komt.
pi_201248534
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:59 schreef Aurelius het volgende:
Maar dit is hopeloos. Het is echt tijd voor nieuwe verkiezingen. Naast de ontstane impasse is er ook zoveel gebeurt sinds de vorige verkiezingen dat dit wel gerechtvaardigd is.

• Omtzigtgate
• Voortdurend Corona-debacle
• Afghanistan fiasco
• Demissionair kabinet dat gewoon doorregeert en met ingrijpende plannen voor bijvoorbeeld landbouw komt.
En wat doe je dan als vervolgens een vergelijkbare uitslag als die van afgelopen maart de uitkomst is?
pi_201248556
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:56 schreef ijs_beer het volgende:
Ik vraag me af of je het enkel als aanval moet zien. Het lijkt me ook een manier van haar om te laten weten aan haar kiezers dat ze haar verkiezingsbeloften niet vergeten is.
Een stukje onbedoelde zelfreflectie?
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 09:05:58 #237
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201248581
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Een stukje onbedoelde zelfreflectie?
Nou, vooral dat ze het anders probeert aan te pakken dan Rutte, wat in feite haar belofte was. (Wij zijn er niet bij natuur dus of het daadwerkelijk klopt)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201248586
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:56 schreef ijs_beer het volgende:
Ik vraag me af of je het enkel als aanval moet zien. Het lijkt me ook een manier van haar om te laten weten aan haar kiezers dat ze haar verkiezingsbeloften niet vergeten is.
Ja, in een speech je hard opstellen is makkelijk. Wat dat betreft zijn het debat van vandaag en haar houding deze week veel belangrijker. Als je goed leest wil ze ook vooral een stevig klimaatprogramma. Als je dan ziet wat er deze week aan stikstofplannen uit lekt, denk ik dat een stevig klimaatprogramma ook best kan met de VVD en wellicht het CDA. Het is natuurlijk ook gewoon een vorm van positioneren: jullie kunnen dan GL gedumpt hebben, maar qua klimaat zitten wij exact op een lijn met GL en daar is er dus niks veranderd.

Het economische verhaal in haar lezing is behoorlijk in lijn met Rutte 3 (durf te investeren) en heeft ook oog voor het feit dat het begrotingstekort niet te veel mag oplopen, daar zie ik niet echt een aanval. En dan heb je de verhalen over migratie en europa. Daar zijn inderdaad wat verschillen, maar ik zie daar weinig of zelfs geen harde eisen.


En het verhaal over dat er de laatste 2 decennia niks groots is voortgebracht door de overheid is natuurlijk onzin, denk alleen maar aan de hele wijziging van het pensioenstelsel van het afgelopen kabinet, maar ook aan het enorm versneld dichtdraaien van de gaskraan, de enorme versnelling in zonne-energie waar NL afgelopen zomer Europees koploper was en zo is er met goed nadenken echt wel veel meer te verzinnen. Het is trouwens al helemaal niet zo dat de kabinetten Kok in de jaren 90 meer groots hebben voortgebracht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 09:07:02 #239
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201248592
twitter


Interessant draadje van Haagse Insider hierover. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201248613
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:05 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Nou, vooral dat ze het anders probeert aan te pakken dan Rutte, wat in feite haar belofte was. (Wij zijn er niet bij natuur dus of het daadwerkelijk klopt)
Wat dat betreft zou je de lezing gisteren gewoon kunnen zien als aftrap van de nieuwe verkiezingscampagne.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 09:09:43 #241
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201248629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wat dat betreft zou je de lezing gisteren gewoon kunnen zien als aftrap van de nieuwe verkiezingscampagne.
Of dat het voorsorteren is op een positie buiten een minderheidskabinet.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201248632
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:07 schreef ijs_beer het volgende:
[ twitter ]

Interessant draadje van Haagse Insider hierover. :)
Hoewel ik me wel kan vinden in de tweets erger ik me altijd dood aan dat account. Ietwat hautain toontje en bovendien is hij/zij duidelijk gekleurd maar doet alsof dat niet zo is.
pi_201248637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:01 schreef Raw85 het volgende:
En wat doe je dan als vervolgens een vergelijkbare uitslag als die van afgelopen maart de uitkomst is?
Dan zijn we net zo ver als nu, al hebben ze dan misschien eindelijk echt het gevoel dat ze er met elkaar uit moeten komen. Dat er geen andere keuze is. Maar voor hetzelfde geld vinden er toch verschuivingen plaats, waardoor er weer nieuwe combinaties mogelijk zijn. Als Omtzigt met een eigen partij meedoet kan dat behoorlijke invloed hebben.

Ik heb sowieso het idee dat de meeste mensen die tegen nieuwe verkiezingen zijn D'66-ers zijn die maar al te goed beseffen dat het Kaag-effect uitgewerkt is. Ze heeft de afgelopen maanden duidelijk laten zien wat "nieuw leiderschap" is.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 09:10:42 #244
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201248647
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:09 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoewel ik me wel kan vinden in de tweets erger ik me altijd dood aan dat account. Ietwat hautain toontje en bovendien is hij/zij duidelijk gekleurd maar doet alsof dat niet zo is.
Dat is zeker zo ja. :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201248659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:59 schreef Aurelius het volgende:
Maar dit is hopeloos. Het is echt tijd voor nieuwe verkiezingen. Naast de ontstane impasse is er ook zoveel gebeurt sinds de vorige verkiezingen dat dit wel gerechtvaardigd is.

• Omtzigtgate
• Voortdurend Corona-debacle
• Afghanistan fiasco
• Demissionair kabinet dat gewoon doorregeert en met ingrijpende plannen voor bijvoorbeeld landbouw komt.
Dat laatste is gewoon onwaar. Zoals het een demissionair kabinet betaamt hebben ze wat plannen laten doorrekenen voor hun opvolgers. Niet alleen gebruikelijk, het getuigt zelfs van behoorlijk bestuur. Ze hebben helemaal geen plannen deze doorrekeningen ook zelf uit te voeren of zelfs maar te kiezen uit de doorrekeningen.

Die 'Omtzigtgate' is vooral een intern CDA ding, lijkt me niet iets voor nieuwe verkiezingen. Dat 'Corona-debacle' valt allemaal wel mee als je goed kijkt en beleid wordt ook gewoon allemaal bijna kamerbreed goedgekeurd. Het enige onhandige tot nu toe was "Dansen met Janssen". En Afghanistan komt vast een onderzoek naar, maar lijkt me nu geen reden voor verkiezingen. Zeker niet als je ziet dat de uitkomsten in alle EU landen vrijwel hetzelfde zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201248681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:10 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Ik heb sowieso het idee dat de meeste mensen die tegen nieuwe verkiezingen zijn D'66-ers zijn die maar al te goed beseffen dat het Kaag-effect uitgewerkt is. Ze heeft de afgelopen maanden duidelijk laten zien wat "nieuw leiderschap" is.
Alleen SPers, FvDers en PVVers zijn voor nieuwe verkiezingen: https://www.ad.nl/politie(...)idskabinet~a60efc27/
Dus nee, je idee klopt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201248730
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:07 schreef ijs_beer het volgende:
[ twitter ]

Interessant draadje van Haagse Insider hierover. :)
Ze heeft gegokt en verloren dus. Ze dacht dat Rutte na 1-4 wel haar schoothondje zou worden. Maar Teflon Mark heeft het (wederom) allemaal van zich laten af laten glijden, en de VVD staat er (in tegenstelling tot D66) sterker voor dan ooit. En nu positioneert Kaag zich voor op nieuwe verkiezingen door te doen wat ze 5 maanden geleden had moeten doen. Namelijk Rutte laten vallen. :')
pi_201248769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:16 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Ze heeft gegokt en verloren dus. Ze dacht dat Rutte na 1-4 wel haar schoothondje zou worden. Maar Teflon Mark heeft het (wederom) allemaal van zich laten af laten glijden, en de VVD staat er (in tegenstelling tot D66) sterker voor dan ooit. En nu positioneert Kaag zich voor op nieuwe verkiezingen door te doen wat ze 5 maanden geleden had moeten doen. Namelijk Rutte laten vallen. :')
Dan had Rutte ook nog voor de oppositiebankjes kunnen kiezen en Kaag het uit laten zoeken.
pi_201248790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:10 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Als Omtzigt met een eigen partij meedoet kan dat behoorlijke invloed hebben.
Voorlopig denkt hij daar niet over na: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)tzigt-lijkt-kansloos
Hij wil (nog) geen concurrent van het CDA oprichten. En als het CDA echt al zijn plannen gaat omarmen zoals in dat rapport staat, denk ik ook niet dat hij over een tijdje wel die noodzaak voelt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201248821
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:16 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Ze heeft gegokt en verloren dus. Ze dacht dat Rutte na 1-4 wel haar schoothondje zou worden. Maar Teflon Mark heeft het (wederom) allemaal van zich laten af laten glijden, en de VVD staat er (in tegenstelling tot D66) sterker voor dan ooit. En nu positioneert Kaag zich voor op nieuwe verkiezingen door te doen wat ze 5 maanden geleden had moeten doen. Namelijk Rutte laten vallen. :')
Ze kon toen Rutte niet laten vallen. Rutte bleef namelijk fractievoorzitter van de VVD en dus ook de enige die in de formatie namens de VVD het woord voert. Daar was de VVD fractie die avond vrij duidelijk over, de positie in de VVD fractie van Rutte werd alleen maar sterker die avond.

Dus los van het feit dat je de regering midden in een pandemie niet op kunt heffen (wat ze feitelijk zouden hebben gedaan, met Rutte zouden alle VVD bewindslieden zijn vertrokken), zou het ook niks hebben opgelost. Alleen de VVD of de kiezer kan Rutte momenteel wegsturen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201248955
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:56 schreef ijs_beer het volgende:
Ik vraag me af of je het enkel als aanval moet zien. Het lijkt me ook een manier van haar om te laten weten aan haar kiezers dat ze haar verkiezingsbeloften niet vergeten is.
Daar is anders in haar dagelijks handelen volstrekt niets van te merken. Als we iets geleerd hebben is dat de belofte van een nieuwe wind in elk geval niet vanuit Kaag gaat komen. Ze is zo'n beetje het schoolvoorbeeld gebleken van iemand die vakkundig een nieuwe zak om de oude wijn heeft gedaan.
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:38:51 #252
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201248966
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Daar is anders in haar dagelijks handelen volstrekt niets van te merken. Als we iets geleerd hebben is dat de belofte van een nieuwe wind in elk geval niet vanuit Kaag gaat komen. Ze is zo'n beetje het schoolvoorbeeld gebleken van iemand die vakkundig een nieuwe zak om de oude wijn heeft gedaan.
Aldus iemand die noch weet wat de beloftes waren noch daarom op haar gestemd heeft.
pi_201249031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:09 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoewel ik me wel kan vinden in de tweets erger ik me altijd dood aan dat account. Ietwat hautain toontje en bovendien is hij/zij duidelijk gekleurd maar doet alsof dat niet zo is.
Ik lees de laatste tijd steeds dat dit de enige echte Sywert schijnt te zijn. :')
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 09:47:09 #254
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201249066
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Daar is anders in haar dagelijks handelen volstrekt niets van te merken. Als we iets geleerd hebben is dat de belofte van een nieuwe wind in elk geval niet vanuit Kaag gaat komen. Ze is zo'n beetje het schoolvoorbeeld gebleken van iemand die vakkundig een nieuwe zak om de oude wijn heeft gedaan.
Mwah. Dat mag je vinden uiteraard. Ik zie toch een vrij logisch verhaal, deze formatie en deze speeche gecombineerd.

(Desalniettemin heeft ze in April een enorme kans laten liggen)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201249315
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:47 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Mwah. Dat mag je vinden uiteraard. Ik zie toch een vrij logisch verhaal, deze formatie en deze speeche gecombineerd.

(Desalniettemin heeft ze in April een enorme kans laten liggen)
Jij vindt niet dat ze juist een beetje ontmaskerd is sinds de verkiezingen?
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:07:26 #256
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201249318
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Jij vindt niet dat ze juist een beetje ontmaskerd is sinds de verkiezingen?
Nee. En dan heb ik er nog niet eens op gestemd.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201249322
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:47 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Mwah. Dat mag je vinden uiteraard. Ik zie toch een vrij logisch verhaal, deze formatie en deze speeche gecombineerd.

(Desalniettemin heeft ze in April een enorme kans laten liggen)
Jij vindt niet dat ze juist een beetje ontmaskerd is sinds de verkiezingen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Aldus iemand die noch weet wat de beloftes waren noch daarom op haar gestemd heeft.
Waarvan akte
pi_201249331
twitter


Ben benieuwd c_/
pi_201249334
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:07 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Nee. En dan heb ik er nog niet eens op gestemd.
In welk opzicht is Kaag nïet de vrouwelijke Rutte?
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:08:58 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201249338
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:44 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik lees de laatste tijd steeds dat dit de enige echte Sywert schijnt te zijn. :')
Aangezien ze beiden nergens verstand van hebben zou het kunnen maar qua taalgebruik klopt het niet echt volgens mij.
pi_201249356
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:08 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Ben benieuwd c_/
Dit lijkt al een beetje op campagne voeren. De roze wolk probeert ze terug te toveren. Benieuwd of het politieke geheugen van het volk een beetje langer wil werken dan gebruikelijk
pi_201249364
Wat Kaag ook zo irritant maakt is dat ze zich telkens positioneert als outsider van de politiek, als een soort toeschouwer van het Haagse gedoe. Dit terwijl ze er gewoon onderdeel van uitmaakt. :')
pi_201249366
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
In welk opzicht is Kaag nïet de vrouwelijke Rutte?
Voor Rutte is meedoen belangrijker dan het eindresultaat. Voor Kaag is het eindresultaat belangrijker dan meedoen.
pi_201249381
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:11 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Voor Rutte is meedoen belangrijker dan het eindresultaat. Voor Kaag is het eindresultaat belangrijker dan meedoen.
Heerlijk naïef _O-

Overigens is dit feitelijk onjuist. Rutte had in jouw lezing met ogen dicht dat progressieve gruwelkabinet toegestaan. En daar is hij dwars voor gaan liggen. Meedoeners liggen niet dwars maar bewegen mee

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 10:13:17 ]
pi_201249395
twitter
pi_201249424
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Heerlijk naïef _O-

Overigens is dit feitelijk onjuist. Rutte had in jouw lezing met ogen dicht dat progressieve gruwelkabinet toegestaan. En daar is hij dwars voor gaan liggen. Meedoeners liggen niet dwars maar bewegen mee
We zullen zien. Mijn voorspelling van vorige week dat dit een spetterend debat wordt, lijkt in ieder geval wel uit te komen c_/
pi_201249438
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:14 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Ja, dat was al wel duidelijk dat die motie het gewoon zou gaan halen. CDA is altijd net zo fel tegen voltooid leven geweest als CU. De SP trouwens ook. Die trekken daarin behoorlijk met zijn drieën op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:17:49 #268
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201249460
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:07 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Nee. En dan heb ik er nog niet eens op gestemd.
Het zijn de mensen die vanaf dag 1 al tegen Kaag waren die haar de hele tijd aanvallen op vermeend kiezersbedrog. Erg hinderlijk gedrag, schoolpleinniveau is nog vleiend.
pi_201249495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:17 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het zijn de mensen die vanaf dag 1 al tegen Kaag waren die haar de hele tijd aanvallen op vermeend kiezersbedrog. Erg hinderlijk gedrag, schoolpleinniveau is nog vleiend.
Een haatcampagne door kiezers. Nogal sneu inderdaad.
pi_201249543
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:14 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Zeker goed nieuws dat het CDA de medisch ethische lijn van CU volgt.
pi_201249679
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Aangezien ze beiden nergens verstand van hebben zou het kunnen maar qua taalgebruik klopt het niet echt volgens mij.
Tegelijk weg/terug op Twitter, duidelijk een CDA'er, het zou me niet eens verbazen. :+
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:34:12 #272
236264 crew  capricia
pi_201249701
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:32 schreef Em31 het volgende:

[..]
Tegelijk weg/terug op Twitter, duidelijk een CDA'er, het zou me niet eens verbazen. :+
Het is wel een CDA-er, ja.
Definitely not CIA
pi_201249806
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is wel een CDA-er, ja.
Er werd toen toch ook beweerd dat het Menno de Bruyne was?

Het moet volgens het twitteraccount in elk geval iemand van 40+ zijn, anders kun je niet al 20 jaar rondlopen daar. Sowieso: hoeveel mensen lopen daar nu al 20 jaar rond?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201249818
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]
We zullen zien. Mijn voorspelling van vorige week dat dit een spetterend debat wordt, lijkt in ieder geval wel uit te komen c_/
Hoe laat begint het eigenlijk?
pi_201249823
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is wel een CDA-er, ja.
Maar geen Sywert. Schrijfstijl, intonatie en kennis zijn heel anders.
pi_201249831
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Hoe laat begint het eigenlijk?
16:30
pi_201249836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Hoe laat begint het eigenlijk?
Rond 16:30, maar hangt ook af van de regeling van werkzaamheden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:49:32 #278
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201249895
Eerste debat in de nieuwe Plenaire zaal toch ook? Kunnen we meteen naar die aardkluiten kunst kijken.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201249953
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:49 schreef ijs_beer het volgende:
Eerste debat in de nieuwe Plenaire zaal toch ook? Kunnen we meteen naar die aardkluiten kunst kijken.
Eerste debat is natuurlijk het vragenuur om 14:00, kun je dan al 'genieten' van die kunst... (maar ach, wat ze met de mooie oude zaal hebben gedaan met die moderne kroonluchters en dat kinderspeelkleed op de grond vind ik veel erger, hier hebben ze tenminste gewoon een nieuw, lelijk gebouw verpest).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 11:00:21 #280
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201250012
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eerste debat is natuurlijk het vragenuur om 14:00, kun je dan al 'genieten' van die kunst... (maar ach, wat ze met de mooie oude zaal hebben gedaan met die moderne kroonluchters en dat kinderspeelkleed op de grond vind ik veel erger, hier hebben ze tenminste gewoon een nieuw, lelijk gebouw verpest).
Och ja, die eerst natuurlijk. :) (Had wel vernomen dat de oude zaal wel 'verbeterd' zou worden tijdens de renovatie)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201250200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef papert het volgende:

[..]
Maar geen Sywert. Schrijfstijl, intonatie en kennis zijn heel anders.
Ik heb ooit gedacht dat het Sywert is, want hij retweette ook dingen van Sywert. Het taalgebruik is echter inderdaad anders. Zou het iemand zijn die te maken heeft met de formatie en dat dat de reden is dat het account even weg was? Pieter Heerma? Jack de Vries? :+
pi_201250221
Maakt het uit wie het is? Het gaat toch om de inhoud van de Tweets.
pi_201250329
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
Maakt het uit wie het is? Het gaat toch om de inhoud van de Tweets.
De afzender bepaalt de betrouwbaarheid, maar ook hoe je iets moet lezen. Komt het van een rechtse journalist, dan hebben tweets over Klaver bijvoorbeeld een heel andere lading dan als ze van een GL medewerker komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201250887
twitter


:D
pi_201250937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]
We zullen zien. Mijn voorspelling van vorige week dat dit een spetterend debat wordt, lijkt in ieder geval wel uit te komen c_/
Ik wil niets van je glans afnemen maar die voorspelling was nu niet zo lastig, wel? In een situatie met een volledig vastgelopen formatie waarbij de bewindspersonen over elkaar heen vallen met schandalen of gefaald handelen. Ja dat gaat vuurwerk geven.
pi_201251028
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik wil niets van je glans afnemen maar die voorspelling was nu niet zo lastig, wel? In een situatie met een volledig vastgelopen formatie waarbij de bewindspersonen over elkaar heen vallen met schandalen of gefaald handelen. Ja dat gaat vuurwerk geven.
Maar buiten wat vuurwerk voor de bühne, wat gaat er morgen anders zijn dan vandaag in de Haagse bubbel? Ik denk helemaal niets.
pi_201251049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:16 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

:D
Dit was in de context wel een aardig stukje kritiek op de identiteitspolitiek. Iets wat volgens sommigen hier niet voorkomt in de Tweede Kamer.
pi_201251054
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik wil niets van je glans afnemen maar die voorspelling was nu niet zo lastig, wel? In een situatie met een volledig vastgelopen formatie waarbij de bewindspersonen over elkaar heen vallen met schandalen of gefaald handelen. Ja dat gaat vuurwerk geven.
Een deel van het publiek hier was in de veronderstelling dat het een saai gaapdebat zou worden toen ik suggereerde dat het een heerlijk schietfestijn zou worden.
pi_201251085
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Maar buiten wat vuurwerk voor de bühne, wat gaat er morgen anders zijn dan vandaag in de Haagse bubbel? Ik denk helemaal niets.
Die kans is zeker groot. De toon van het debat gaat denk ik voorspellend zijn voor het vervolg. Lijkt erop dat Kaag de campagne aan het opstarten is. Nieuwe verkiezingen zijn volgens mij dichterbij dan ooit. Das Volk heeft kennelijk 'niet goed' gestemd.
pi_201251100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Maar buiten wat vuurwerk voor de bühne, wat gaat er morgen anders zijn dan vandaag in de Haagse bubbel? Ik denk helemaal niets.
Dat is een goede vraag. Want feitelijk komt Kaag (en als waarschijnlijk Ploumen en Klaver) tot de conclusie dat Rutte geen steek veranderd is sinds 1 april. Welke conclusies verbinden ze eraan?
pi_201251330
Die speech van Kaag was echt tenenkrommend.
pi_201251392
twitter

Dit is weer zo'n klassiek voorbeeldje van wat eerder in dit topic al werd geschreven
pi_201251407
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:59 schreef MoreDakka het volgende:
Die speech van Kaag was echt tenenkrommend.
Kom eens met wat citaten dan die jij tenenkrommend vindt. Misschien dat we dan ergens over kunnen discussiëren.
pi_201251446
Is het debat te volgen op de radio?
Incelfrikandel
pi_201251552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:05 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Kom eens met wat citaten dan die jij tenenkrommend vindt. Misschien dat we dan ergens over kunnen discussiëren.
Bijvoorbeeld:
quote:
Het is aan de zes partijen die tot nu toe bij de formatie zijn betrokken om gezamenlijk tot een oplossing te komen, vindt Kaag. "Een goed kabinet in de Nederlandse traditie is een kabinet dat uit conservatieve en progressieve krachten bestaat. Een evenwichtig kabinet dus", vindt de D66-leider. De VVD heeft volgens haar als grootste partij "de verantwoordelijkheid om de inhoudelijke steun en het politiek vertrouwen te herwinnen, met name van links".
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, want eerder zegt ze nog dit:

quote:
"Misschien was ik al die tijd te goedgelovig", analyseerde Kaag. "Want hoewel ik niet had uitgesloten dat we hier zouden belanden, hoopte ik toch anders. Ik dacht dat het menens was, dat werken vanuit de inhoud."
Dus wat is het nou? Gaat het over Nederlandse traditie en verantwoordelijkheid van de grootste partij of over inhoud?
pi_201251612
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld:
[..]
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, want eerder zegt ze nog dit:
[..]
Dus wat is het nou? Gaat het over Nederlandse traditie en verantwoordelijkheid van de grootste partij of over inhoud?
Allebei dus. De wereld zit niet zwart-wit in elkaar. Ik zie hier niets tenenkrommends aan.
  dinsdag 7 september 2021 @ 13:22:46 #297
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201251617
https://www.volkskrant.nl(...)opgestoken~ba24bf75/

‘Eigenlijk is ze gewoon een van de weinige mensen die niet zijn ingepakt door Rutte. Tot nu toe had hij met mensen als Samsom, Pechtold en Segers te maken, die toch wel erg gecharmeerd van hem raakten en een beetje tegen hem opkeken. Daar merk je bij Kaag niks van. Integendeel.

Ik vond dit wel een mooie observatie. ""Coalitiesmeder"" Rutte had tot nu toe altijd welwillende fractievoorzitters tegenover zich, die soms wel erg makkelijk over hun schaduw heen stapten om de VVD en het vermeende 'landsbelang' te dienen.
  dinsdag 7 september 2021 @ 13:23:47 #298
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201251628
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld:
[..]
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, want eerder zegt ze nog dit:
[..]
Dus wat is het nou? Gaat het over Nederlandse traditie en verantwoordelijkheid van de grootste partij of over inhoud?
Hier staat niets tegenstrijdigs. Lees het anders nog een keertje.
pi_201251687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:22 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Allebei dus. De wereld zit niet zwart-wit in elkaar. Ik zie hier niets tenenkrommends aan.
Natuurlijk wel. Je kunt niet tegelijkertijd een 'evenwichtig' kabinet bouwen en het hebben over 'werken vanuit de inhoud'. VVD heeft namelijk genoeg inhoudelijke bezwaren tegen wat Kaag een 'evenwichtig' kabinet noemt. Als de kiezer zo kiest dat er geen 'evenwichtig' kabinet mogelijk is dan is dat zo. Dus wat is er belangrijker, die zogenaamde traditie of inhoudelijke bezwaren?
pi_201251751
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Je kunt niet tegelijkertijd een 'evenwichtig' kabinet bouwen en het hebben over 'werken vanuit de inhoud'. VVD heeft namelijk genoeg inhoudelijke bezwaren tegen wat Kaag een 'evenwichtig' kabinet noemt. Als de kiezer zo kiest dat er geen 'evenwichtig' kabinet mogelijk is dan is dat zo. Dus wat is er belangrijker, die zogenaamde traditie of inhoudelijke bezwaren?
Dat ben ik niet met je eens. Het voorstel van Rutte met CU erbij ipv PvdA-GL zie ik juist als zeer onevenwechtig ivm veel te veel conservatisme. Vergeet niet dat bij het voorstel van D'66 VVD-CDA nog steeds een meerderheid zou hebben in zetels. Kaag is absoluut redelijk geweest naar mijn mening.
pi_201251783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:35 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens. Het voorstel van Rutte met CU erbij ipv PvdA-GL zie ik juist als zeer onevenwechtig ivm veel te veel conservatisme.
CU is een progressieve partij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')