SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
De groep die zich in grote getalen nog niet heeft laten vaccineren loopt bijna geen risico van dit virus, de groep van 12 tot 17 jaar. Op het moment dat je kosten gaat introduceren voor testen voor toegang introduceer je voor die groep eigenlijk bijna een vorm van dwang. De ouders van die kinderen zullen er niet happig op zijn om een paar keer per week te moeten betalen voor een test voor hun kind om met het gezin uit eten te gaan. Daarmee is de vrije keus voor dat kind eigenlijk wel verdwenen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:18 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat is dan helaas maar even zo. Dit heb ik liever dan dat in december de horeca weer dicht moet. Nogmaals je hebt gewoon een keuze om je te laten vaccineren. Alleen moet er wel gekeken worden naar de groep die zich niet kan laten vaccineren. Die horen sowieso niet te betalen voor een test.
Ik heb eerlijk gezegd liever een lockdown dan dat we op zo'n manier met de jeugd om gaan.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 11:24:31 ]![]()
Met de huidige hoge vaccinatie graad, waarom zou de horeca weer dicht moeten? Niet iedere ongevaccineerde moet worden opgenomen op de IC. Ben je kwetsbaar? Laat je vaccineren. Ben je niet kwetsbaar, bouw natuurlijke immuniteit op.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:18 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat is dan helaas maar even zo. Dit heb ik liever dan dat in december de horeca weer dicht moet. Nogmaals je hebt gewoon een keuze om je te laten vaccineren. Alleen moet er wel gekeken worden naar de groep die zich niet kan laten vaccineren. Die horen sowieso niet te betalen voor een test.![]()
Ik ben het volledig met je eens, maar de overheid niet. Zij laten de bevolking niet het gewone leven weer oppakken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 06:10 schreef GemMagic het volgende:
Ik denk niet dat NL burgers in het algemeen zal dwingen tot 3e of 4e shots. Ter beschikking stellen voor hen die dat nodig hebben, zou wel verstandig zijn. Wij pakken het normale leven gewoon weer op, als je stuurt op besmettingen, moet je maar zien wat je daar aan doet. Zal lastig worden als mensen na 2 jaar niet meer zijn gevoelig zijn voor je regels en adviezen.
We hebben begin volgend jaar allemaal 2 jaar onder het juk van corona geleefd, er zijn geen grotere ervaringsdeskundigen op het gebied van hoe je hier dagelijks mee omgaat, dan wij allemaal.
Straks moet je met een QR code een terras op, de mensen op de terrassen zitten af afgeschermd achter touwen of linten alsof het crime scènes betreft.
Net zoals nu ongevaccineerden worden aangemoedigd tot vaccinatie, gaat straks hetzelfde gebeuren met de boostershots. Nogmaals, ik wil dit totaal niet, ik vind het idioot jonge gezonde mensen te vaccineren. De overheden willen dit zo. Doe je het niet kom je nergens meer binnen.![]()
En waarom dan niet? Alsof de overheid er iets mee te winnen heeft om iedereen bewust het gewone leven niet meer op te laten pakken. Behalve voor één of ander bizar plan wat totaal geen doel dient, heeft het kunstmatig in stand houden van maatregelen als ze nergens meer voor nodig zijn voor niemand zin.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:26 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens, maar de overheid niet. Zij laten de bevolking niet het gewone leven weer oppakken.
Ook de overheid pikt een aardig graantje mee van de festivals, van carnaval, van de GP van Zandvoort.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Daar zat ik dus ook mee. Hoezo moet er nu een heel artikel + bangmakerij komen terwijl er nog niet eens aanleiding voor gegeven is. In die zin KAN allesquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:28 schreef MichaelScott het volgende:
Toch best knap hoe ze een artikel kunnen maken van helemaal niets.![]()
![]()
Maar hoe sta je dan tegenover alle vaccinaties die babies krijgen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:26 schreef Za het volgende:
ik vind het idioot jonge gezonde mensen te vaccineren
Dat is toch eigenlijk hetzelfde?![]()
Het geeft wel aan welke gedachten er onderling besproken worden daar. Vaak begint een nieuwe ontwikkeling ook bij een persoonlijke mening van een OMT lid. Grote kans dat het gewoon die kant op gaat. Zoiets invoeren is makkelijk, maar afschaffen is vaak net even wat lastiger binnen de politiek.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijke meningen van OMT leden in de media neem ik aan ter kennisgeving en niet als waarheid.![]()
Nee, want die lopen zelf risico. Bij covid lopen ze nagenoeg 0 risico.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar hoe sta je dan tegenover alle vaccinaties die babies krijgen?
Dat is toch eigenlijk hetzelfde?![]()
Trouwens vraagjeBij dit soort dingen, ik hoorde dat dit dus niet betekent dat je als 1 persoon niet 64% beschermd bent, maar dat het betekent dat het vaccin werkt bij 64% van de mensen.quote:Opvallend is dat dat percentage voor beide vaccins ongeveer even hoog is: 64 procent om 67 procent.
Klopt dat?![]()
Omdat ze bang zijn voor varianten, bang zijn dat het vaccin de effectiviteit verliest over een paar weken, bang dat dit icm de versoepelingen en het onderwijs dat weer begonnen is gaat leiden tot 10.000-20.000 besmettingen per dag, met als gevolg overbelasting van de zorg.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:28 schreef Stoney3K het volgende:
En waarom dan niet? Alsof de overheid er iets mee te winnen heeft om iedereen bewust het gewone leven niet meer op te laten pakken. Behalve voor één of ander bizar plan wat totaal geen doel dient, heeft het kunstmatig in stand houden van maatregelen als ze nergens meer voor nodig zijn voor niemand zin.![]()
Heb ze eergister besteldquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:33 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
36%, dat gaat als een tierelier![]()
![]()
23 miljoen euro op prijskaartje CoronaMelder: 'Kosten zijn het waard geweest' https://www.nu.nl/tech/61(...)t-waard-geweest.html (via @nunl)
![]()
![]()
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Bij dat dansen met Janssen moment hebben we toch echt wel gezien dat de overheid liever vandaag dan morgen van de maatregelen af is, jammer dat dit verkeerd uitpakte want dan waren we nu alweer een stuk verder geweest ook met natuurlijke immuniteit.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En waarom dan niet? Alsof de overheid er iets mee te winnen heeft om iedereen bewust het gewone leven niet meer op te laten pakken. Behalve voor één of ander bizar plan wat totaal geen doel dient, heeft het kunstmatig in stand houden van maatregelen als ze nergens meer voor nodig zijn voor niemand zin.
Ook de overheid pikt een aardig graantje mee van de festivals, van carnaval, van de GP van Zandvoort.
Nu is er naar mijn mening vooral faalangst wat regeert en dat vertraagt de boel onnodig.![]()
Beleid met als argument "bang" en "wat als" is niets anders dan toegeven aan terrorisme.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:35 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat ze bang zijn voor varianten, bang zijn dat het vaccin de effectiviteit verliest over een paar weken, bang dat dit icm de versoepelingen en het onderwijs dat weer begonnen is gaat leiden tot 10.000-20.000 besmettingen per dag, met als gevolg overbelasting van de zorg.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Plus dat bijv D(K)TP-vaccinaties minstens 3 keer gegeven worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk hetzelfde?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat was het vanaf dag 1.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:36 schreef Stoney3K het volgende:
Beleid met als argument "bang" en "wat als" is niets anders dan toegeven aan terrorisme.![]()
Daar ziet het naar uit, en is zelfs een feit.quote:Op dinsdag 7 september 2021 06:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Ga toch weg man. Kijk om je heen. Ziet het er hier uit als een permanente covidsituatie?
Het virus is uitgesmeerd, verspreidt tot in alle uithoeken van het land.
Het laagst haalbare op dit moment met minimaal testen is 2000-2500 besmettingen per dag.Vraag het de overheid. Vorig jaar zat je 6 maanden in lockdown plus avondklok.quote:Waarom zouden we ons hele leven moeten inrichten op een virus waar het gros niet meer dan een kuchje of een snotneus aan overhoudt?![]()
Ik refereer hiermee aan de dag dat bv de restaurants gesommeerd werden die avond de gasten weg te sturen, en er geen kip over de snelweg reed. Maart 2020.quote:![]()
Nou nee, dat zijn toch complete andere ziektes waar ze zelf echt ontzettend ziek van kunnen worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk hetzelfde?
Dat verschil ziet men toch wel.. toch?Dus?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus dat bijv D(K)TP-vaccinaties minstens 3 keer gegeven worden.
Go hard or go home![]()
Ja dat was wel een kansloze bedoeling, ik werd om 1800 het restaurant uitgegooid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:47 schreef Za het volgende:
[..]
Ik refereer hiermee aan de dag dat bv de restaurants gesommeerd werden die avond de gasten weg te sturen, en er geen kip over de snelweg reed. Maart 2020.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Voor de duidelijkheid: niet dat ik het zo zie, maar je kan de situatie rondom dansen met Janssen ook anders oppakken als je er wat anders in staat. Het is niet voor iedereen een bewijsstuk dat de overheid zo snel mogelijk van de maatregelen af wil zijn. Vrijwel iedereen had wel door dat dat dansen met Janssen voornamelijk bedoeld was om wat extra jongeren over de streep te trekken. Veel mensen hadden ook door dat het niet hele handige timing was en dat het een stijging als gevolg zou geven. Een gevolg wat er dan weer voor gezorgd heeft dat we de hele zomer verder geen tot nauwelijks evenementen gehad hebben. Waardoor we zelfs in de zomer toch nog bepaalde maatregelen moesten accepteren (en we toch wat jongeren over de streep hebben getroffen). Het is voor sommigen een beetje moeilijk te geloven dat de overheid die stijging niet aan zag komen toen ze ermee aan kwamen. Je kan de situatie lezen hoe je wil. Ik denk niet dat de regering ons bewust aan het lijntje houdt, maar tegelijkertijd snap ik de gedachte gang van sommigen die er wat anders naar kijken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij dat dansen met Janssen moment hebben we toch echt wel gezien dat de overheid liever vandaag dan morgen van de maatregelen af is, jammer dat dit verkeerd uitpakte want dan waren we nu alweer een stuk verder geweest ook met natuurlijke immuniteit.
Nu is er naar mijn mening vooral faalangst wat regeert en dat vertraagt de boel onnodig.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 11:52:14 ]![]()
quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel tests nemen we eigenlijk nog af per dag gemiddeld?
@:_serial_quote:Aantal GGD-testen per dag
19.119
2.664 lager dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen (21.783)![]()
quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel tests nemen we eigenlijk nog af per dag gemiddeld?
@:_serial_
Z'n 20K-23Kwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies, dat er een dubbele agenda wordt gevoerd, dat help niet in het vertrouwen. Bij mij niet in ieder geval,quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vrijwel iedereen had wel door dat dat dansen met Janssen voornamelijk bedoeld was om wat extra jongeren over de streep te trekken.![]()
Plus dat daarna er alsnog een streep door de evenementenzomer ging door blinde paniek.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:53 schreef zoost het volgende:
[..]
Precies, dat er een dubbele agenda wordt gevoerd, dat help niet in het vertrouwen. Bij mij niet in ieder geval,
Dat helpt helemaal niet voor het vertrouwen bij de jongeren om ze alsnog over de streep te trekken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daarom zullen ze 25 september nu echt wel door moeten zetten, want nu de keutel wéér intrekken betekent dat het vertrouwen echt helemaal tot het nulpunt gaat zakken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Plus dat daarna er alsnog een streep door de evenementenzomer ging door blinde paniek.
Dat helpt helemaal niet voor het vertrouwen bij de jongeren om ze alsnog over de streep te trekken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik denk dat dat hele ''Dansen met Jansen'' & ''je leven wordt makkelijker met een vaccinatie!'' lang genoeg heeft geduurd dat ze er alsnog veel jongeren mee hebben overgehaald. En dat was het doel. Veel van de prikken zijn gezet. De rest halen ze straks wel over met ''overal je QR laten zien, zelfs bij terrasjes & betaalde tests''.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Plus dat daarna er alsnog een streep door de evenementenzomer ging door blinde paniek.
Dat helpt helemaal niet voor het vertrouwen bij de jongeren om ze alsnog over de streep te trekken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 11:59:24 ]![]()
Kom je in Canada nog in de situatie terecht dat je als ongevaccineerde je eigen uitvaart mist?![]()
daarom zie ik die dubbele agenda niet zo, eerder teveel enthousiasme wat gevolgd is door het tegenovergesteldequote:Op dinsdag 7 september 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat helpt helemaal niet voor het vertrouwen bij de jongeren om ze alsnog over de streep te trekken.![]()
Waren Hugo en al zijn adviseurs vergeten dat je niet na /tijdens dag 1 immuun bent na vaccinatie? Kom nou toch.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom zie ik die dubbele agenda niet zo, eerder teveel enthousiasme wat gevolgd is door het tegenovergestelde![]()
jij hebt een hogere dunk van Hugo dan ikquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Waren Hugo en al zijn adviseurs vergeten dat je niet na /tijdens dag 1 immuun bent na vaccinatie? Kom nou toch.![]()
Lolquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:02 schreef ipa84 het volgende:
Kom je in Canada nog in de situatie terecht dat je als ongevaccineerde je eigen uitvaart mist?
[ twitter ]
We zijn zo knettergek aan het worden en maar janken over wappies. Mijn God, zeg.Go hard or go home![]()
Wachttijden ziekenhuis lopen nog altijd op: ‘September 2023 ben je de eerste’https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-eerste~a2da30b8/quote:De wachttijden voor behandelingen lopen in de meeste ziekenhuizen nog altijd op. Terwijl beloofd was dat patiënten die door corona wachten op uitgestelde zorg, sneller geholpen zouden worden, laten de meeste behandelingen juist nog langer op zich wachten.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Wat wil je hiermee precies zeggen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Lol
We zijn zo knettergek aan het worden en maar janken over wappies. Mijn God, zeg.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ok, er is dan ook letterlijk niemand die dat voorstelt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Natuurlijk is het een probleem, maar alcohol verbieden lost niks op.![]()
Dan vergis je je denk ik nog lelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ok, er is dan ook letterlijk niemand die dat voorstelt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee, er was letterlijk niemand die dat voorstelde. Niet eens iets dat in de buurt van een verbod kwam.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan vergis je je denk ik nog lelijk.![]()
Maar ik zou het sowieso niet willen inperken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, er was letterlijk niemand die dat voorstelde. Niet eens iets dat in de buurt van een verbod kwam.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
jammer dat ik me al heb laten vaccineren, de eerste goeie reden om het niet te doenquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:02 schreef ipa84 het volgende:
Kom je in Canada nog in de situatie terecht dat je als ongevaccineerde je eigen uitvaart mist?
[ twitter ]![]()
Nogmaals: er is helemaal niemand die ook maar iets wil inperken. Wat een non-discussie dit.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar ik zou het sowieso niet willen inperken.
Iemand suggereert wat, dan gaat iemand weer nog iets ergers suggereren enz. en wordt er ophef gecreëerd over iets wat er helemaal niet is. Deze modus operandi wordt erg vermoeiend steeds.![]()
![]()
De discussie hier vermoeiend vinden is een keuze die je zelf maakt he.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals: er is helemaal niemand die ook maar iets wil inperken. Wat een non-discussie dit.
Iemand suggereert wat, dan gaat iemand weer nog iets ergers suggereren enz. en wordt er ophef gecreëerd over iets wat er helemaal niet is. Deze modus operandi wordt erg vermoeiend steeds.![]()
Heet preventie tegenwoordig al bangmakerij?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar zat ik dus ook mee. Hoezo moet er nu een heel artikel + bangmakerij komen terwijl er nog niet eens aanleiding voor gegeven is. In die zin KAN alles![]()
Het zorgde mede voor genoeg urgentie dat we in twee maanden tijd het virus naar een dieptepunt kregen waar we nu alleen van kunnen dromen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat was wel een kansloze bedoeling, ik werd om 1800 het restaurant uitgegooid.![]()
Het onderscheid daarvan zit in het woordje "proportionaliteit".quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heet preventie tegenwoordig al bangmakerij?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Is dat echt zo, de cijfers zijn bekend neem ik aan? Dat het inderdaad de jeugd betreft die in grote getale nog niet gevaccineerd is? Als ik in mijn omgeving kijk is die groep juist al wel gevaccineerd of er mee bezig. Die het niet zijn, zijn voornamelijk mensen die de overheid en de vaccinatie niet vertrouwen. En verder natuurlijk de groepen godsdienstwaanzinnigen en buitenlanders.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
De groep die zich in grote getalen nog niet heeft laten vaccineren loopt bijna geen risico van dit virus, de groep van 12 tot 17 jaar. Op het moment dat je kosten gaat introduceren voor testen voor toegang introduceer je voor die groep eigenlijk bijna een vorm van dwang. De ouders van die kinderen zullen er niet happig op zijn om een paar keer per week te moeten betalen voor een test voor hun kind om met het gezin uit eten te gaan. Daarmee is de vrije keus voor dat kind eigenlijk wel verdwenen.
Ik heb eerlijk gezegd liever een lockdown dan dat we op zo'n manier met de jeugd om gaan.![]()
Een bericht waar een arts waarschuwt voor overmatig drankgebruik onder jongeren (niet bepaald een lichtzinnig probleem) is tegenwoordig al niet meer proportioneel, want het is bangmakerij?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het onderscheid daarvan zit in het woordje "proportionaliteit".![]()
Nee, helaas zijn daar geen cijfers van. Dat zouden ze eens bij moeten houden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat echt zo, de cijfers zijn bekend neem ik aan? Dat het inderdaad de jeugd betreft die in grote getale nog niet gevaccineerd is?![]()
Het bericht niet, de mogelijke vervolgacties (zoals het terug brengen van die domme 'alcoholklok') wel.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een bericht waar een arts waarschuwt voor overmatig drankgebruik onder jongeren (niet bepaald een lichtzinnig probleem) is tegenwoordig al niet meer proportioneel, want het is bangmakerij?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Elk weekend kunnen/gaan jongeren teveel drinken. Ja doordat de lockdown afneemt kunnen ze dat inhalen. Kunnen ze ook niet doen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Een bericht waar een arts waarschuwt voor overmatig drankgebruik onder jongeren (niet bepaald een lichtzinnig probleem) is tegenwoordig al niet meer proportioneel, want het is bangmakerij?
Ze kunnen het ook doen omdat de stand van de zon anders staat dan normaal.
De vraag is vooral wat wil men bereiken met het plaatsen van dit? Moet er preventie komen? Extra regels zodat het niet gebeurd? Moet er meer ziekenhuispersoneel hiervoor klaar staan? Of wat is het doel ervan? Als het puur ter kennisgeving is, tja..![]()
Je moet onderzoeken waarom jongeren zoveel drinken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Elk weekend kunnen/gaan jongeren teveel drinken. Ja doordat de lockdown afneemt kunnen ze dat inhalen. Kunnen ze ook niet doen.
De vraag is vooral wat wil men bereiken met het plaatsen van dit? Moet er preventie komen? Extra regels zodat het niet gebeurd? Moet er meer ziekenhuispersoneel hiervoor klaar staan? Of wat is het doel ervan? Als het puur ter kennisgeving is, tja..![]()
Moet het lijk ook gevaccineerd zijn om de oven in te mogen? Mondkapje op?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:02 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wel handig die vaccins. Toch mooi dat je die kunt nemen zodat je weer een gebouw in mag met een verplicht mondkapje. Gewoon weer als vanouds, het oude normaal.![]()
23 miljoen is echt niks.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:35 schreef jcdragon het volgende:
23 miljoen euro op prijskaartje CoronaMelder: 'Kosten zijn het waard geweest' https://www.nu.nl/tech/61(...)t-waard-geweest.html (via @:NUnl)
![]()
![]()
En het levert een geautomatiseerd proces op wat anders handmatig door de GGD moest worden gedaan.![]()
Op de Belgische radio hebben ze het nu allemaal over werkgevers die vinden dat de regels verder losgelaten moeten worden. Ze vinden het niet kloppen dat mensen het hele weekend zij aan zijn hebben gestaan in de kroeg of op feesten en ook tijdens het werken aan machines en aan bureaus naast en tegen elkaar staan, maar dan in de kantine op 1,5 meter afstand van elkaar hun boterhammetje op moeten eten.
Wat zijn ze daar inmiddels toch zo veel verder dan hier.![]()
Maar het is zo makkelijk en fijn om zomaar te haten op alles wat de overheid doetquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
23 miljoen is echt niks.
En het levert een geautomatiseerd proces op wat anders handmatig door de GGD moest worden gedaan.
Twiddel![]()
Jepquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Nooit gedaan die coronamelderapp. Bestaat dat eigenlijk nog?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Op de Belgische radio hebben ze het nu allemaal over werkgevers die vinden dat de regels verder losgelaten moeten worden. Ze vinden het niet kloppen dat mensen het hele weekend zij aan zijn hebben gestaan in de kroeg of op feesten en ook tijdens het werken aan machines en aan bureaus naast en tegen elkaar staan, maar dan in de kantine op 1,5 meter afstand van elkaar hun boterhammetje op moeten eten.
Wat zijn ze daar inmiddels toch zo veel verder dan hier.![]()
![]()
Probleem is nu... Het alcohol en drugs gebruik is gedurende de lockdowns een stuk minder geweest.. Hierdoor is bij de meeste mensen ook de tolerantie voor die middelen afgenomen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Elk weekend kunnen/gaan jongeren teveel drinken. Ja doordat de lockdown afneemt kunnen ze dat inhalen. Kunnen ze ook niet doen.
De vraag is vooral wat wil men bereiken met het plaatsen van dit? Moet er preventie komen? Extra regels zodat het niet gebeurd? Moet er meer ziekenhuispersoneel hiervoor klaar staan? Of wat is het doel ervan? Als het puur ter kennisgeving is, tja..
Dus waar iemand vroeger pas wat na 5 bier voelde, is dat nu ineens 2 a 3 bier geworden.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Probleem is nu... Het alcohol en drugs gebruik is gedurende de lockdowns een stuk minder geweest.. Hierdoor is bij de meeste mensen ook de tolerantie voor die middelen afgenomen.
Dus waar iemand vroeger pas wat na 5 bier voelde, is dat nu ineens 2 a 3 bier geworden.Nou dat is hier wel anders eigenlijk... Elk weekend met een paar (dezelfde) mensen bij elkaar en alleen maar eten en drinken, meer was er niet te doen. Heb eigenlijk nog nooit zoveel gezopen als afgelopen jaar! Nu weer een beetje minder gelukkig..
![]()
Bron?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Probleem is nu... Het alcohol en drugs gebruik is gedurende de lockdowns een stuk minder geweest.. Hierdoor is bij de meeste mensen ook de tolerantie voor die middelen afgenomen.
Dus waar iemand vroeger pas wat na 5 bier voelde, is dat nu ineens 2 a 3 bier geworden.![]()
Zuiplap!quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Nou dat is hier wel anders eigenlijk... Elk weekend met een paar (dezelfde) mensen bij elkaar en alleen maar eten en drinken, meer was er niet te doen. Heb eigenlijk nog nooit zoveel gezopen als afgelopen jaar! Nu weer een beetje minder gelukkig..
![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-prikkels~a9708889/quote:Hier is het wel zo.. echt aanzienlijk minder gedronken echt maanden helemaal niks op een biertje en daar na.. Merkte echt wel dat ik minder nodig had om een beetje aangeschoten te rakenquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Nou dat is hier wel anders eigenlijk... Elk weekend met een paar (dezelfde) mensen bij elkaar en alleen maar eten en drinken, meer was er niet te doen. Heb eigenlijk nog nooit zoveel gezopen als afgelopen jaar! Nu weer een beetje minder gelukkig..
The name is Putler, Vladimir Putler![]()
mwa, lockdown toch liever niet maar ik denk ook niet dat het klopt wat jij zegt, jongeren zijn het probleem niet in de ziekenhuizen, het enige wat ze misschien doen is het sneller verspreiden onder ouderen en daar is het ongevaccineerde deel van het probleemquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd liever een lockdown dan dat we op zo'n manier met de jeugd om gaan.![]()
Ik vind dit soort artikelen wel mooi. Alles is tegenwoordig een probleem. Het leven zit vol met beren op de weg. Ik hoop dat we hierna ook mensen kunnen gaan wijzen op de gevaren van diwaterstofoxide. Gewoon een stukje bewustwording naar de mensen toe.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-prikkels~a9708889/![]()
En...... vergeet niet het intense gevaar dat schuilt achter het ontpitten van een avocado!quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vind dit soort artikelen wel mooi. Alles is tegenwoordig een probleem. Het leven zit vol met beren op de weg. Ik hoop dat we hierna ook mensen kunnen gaan wijzen op de gevaren van diwaterstofoxide. Gewoon een stukje bewustwording naar de mensen toe.![]()
Neemt niet weg dat het prima bij sluitingstijd had gekund.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zorgde mede voor genoeg urgentie dat we in twee maanden tijd het virus naar een dieptepunt kregen waar we nu alleen van kunnen dromen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, zo kunnen we 90% van de nieuwsberichten afserveren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:26 schreef Cue_ het volgende:
Eh, dat heb ik niet gezegd! Maar ik zie wat er gebeurd is, iets teveel weggehaald uit twee quotes.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa, lockdown toch liever niet maar ik denk ook niet dat het klopt wat jij zegt, jongeren zijn het probleem niet in de ziekenhuizen, het enige wat ze misschien doen is het sneller verspreiden onder ouderen en daar is het ongevaccineerde deel van het probleem![]()
En vergeet dan ook niet meteen dat we tijdens een lockdown echt niet moeten gaan klussen. Dat kan de zorg er echt niet bij hebben.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En...... vergeet niet het intense gevaar dat schuilt achter het ontpitten van een avocado!
https://www.ad.nl/wonen/v(...)het-terras~a0133fbe/![]()
'Er komt een onbekend virus op ons af, dus we gaan de komende maanden op slot, maar drink eerst rustig je biertje op' getuigt niet echt van urgentie.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het prima bij sluitingstijd had gekund.![]()
Ja want die 4 uur eerder dicht gaan hebben echt Corona buiten de deur gehoudenquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Er komt een onbekend virus op ons af, dus we gaan de komende maanden op slot, maar drink eerst rustig je biertje op' getuigt niet echt van urgentie.![]()
![]()
Ze hadden gewoon het luchtalarm moeten laten afgaan. Wordt dat ding ook nog eens ergens voor gebruikt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja want die 4 uur eerder dicht gaan hebben echt Corona buiten de deur gehoudenHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik begrijp al dat jij geen gedragswetenschapper bent.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja want die 4 uur eerder dicht gaan hebben echt Corona buiten de deur gehouden![]()
is wat fout gegaan of ik heb het fout gedaan, was een reactie op chatnoxquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eh, dat heb ik niet gezegd! Maar ik zie wat er gebeurd is, iets teveel weggehaald uit twee quotes.![]()
![]()
Urgentiequote:Op dinsdag 7 september 2021 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik begrijp al dat jij geen gedragswetenschapper bent.Er hebben nog nooit zoveel mensen tegelijkertijd bij de schappen wc-papier gestaan, hadden die gedragswetenschappers van jou daar niet een beetje op in kunnen spelen.
![]()
Naja ik lees ze meer als een tip dan wel advies.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vind dit soort artikelen wel mooi. Alles is tegenwoordig een probleem. Het leven zit vol met beren op de weg. Ik hoop dat we hierna ook mensen kunnen gaan wijzen op de gevaren van diwaterstofoxide. Gewoon een stukje bewustwording naar de mensen toe.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Wel een goede reden voor zolderkamerautisten om geen prik te nemen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
jammer dat ik me al heb laten vaccineren, de eerste goeie reden om het niet te doen´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Uit de modellen kwam naar voren dat mensen knakworsten gingen hamsteren. De deskundigen waren totaal verrast door het hamsteren van wc-papier.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
UrgentieEr hebben nog nooit zoveel mensen tegelijkertijd bij de schappen wc-papier gestaan, hadden die gedragswetenschappers van jou daar niet een beetje op in kunnen spelen.
![]()
Dat kun je natuurlijk doortrekken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Er komt een onbekend virus op ons af, dus we gaan de komende maanden op slot, maar drink eerst rustig je biertje op' getuigt niet echt van urgentie.
"Er is een nieuwe, nog besmettelijkere variant gevonden in India. Vanaf komende maandag gaan we in lockdown en vanaf de maandag erop mogen er geen commerciële vluchten meer binnenkomen vanuit India."
De urgentie was vooral selectief. Maatregelen voor de eigen bevolking werden in een aantal gevallen op stel en sprong genomen, maatregelen die ook gevolgen voor andere landen konden hebben werden vooral een diplomatieke discussie. Dat geeft ook niet echt aan dat er echt urgentie is.![]()
Ik heb knakworsten gehamsterd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Uit de modellen kwam naar voren dat mensen knakworsten gingen hamsteren. De deskundigen waren totaal verrast door het hamsteren van wc-papier.![]()
![]()
Klap in het gezicht van Pagequote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik heb knakworsten gehamsterd.![]()
Larry?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:08 schreef Johannes788 het volgende:
Vattenfall, voorheen bekend onder de naam Energiebedrijf Nuon, heeft nieuwe maatregelen genomen om op de werkvloer gevaccineerden van ongevaccineerden te scheiden.
Gevaccineerden krijgen een groene sticker op de helm, ongevaccineerden een oranje sticker.
Vattenfall gaat nu met groene (gevaccineerd) en oranje (ongevaccineerd) helmstickers werken, zodat het onderscheid makkelijk te maken is.
Vattenfall laat ons in een email weten dat het tonen van de QR-code vrijwillig is.
De brief is duidelijk: heb je een geldige QR-code dan krijg je een groene helmsticker, kan je die niet tonen, dan krijg je een oranje sticker.
https://doezelfnormaal.nl(...)cineerde-werknemers/![]()
Klopt. Zullen wel meer grote werkgevers volgen nu het gewoon wordt geaccepteerd en er weinig ophef over is in de gewone media.quote:![]()
Vooral omdat het zo makkelijk lijkt te zijn eromheen te komen. De wet overtreden? Nee hoor, onze medewerkers vroegen erom.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:51 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Zullen wel meer grote werkgevers volgen nu het gewoon wordt geaccepteerd en er weinig ophef over is in de gewone media.![]()
Yesquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vooral omdat het zo makkelijk lijkt te zijn eromheen te komen. De wet overtreden? Nee hoor, onze medewerkers vroegen erom.![]()
Tja, als je hier iets zegt over 'herkenningstekens' voor ongevaccineerden in andere vormen word je gelijk weggemod want Godwin.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit kan inderdaad niet, toch een keer met je eens
Maar zo komt het toch wel akelig steeds dichter bij.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Er is geen ander duidelijk voorbeeld in de recente geschiedenis waarbij in 'ontwikkelde' landen een onderscheid wordt gemaakt tussen burgers dan de periode 1935-1939 zo'n beetje. Ja, wat in de jaren daarna is gebeurd zal nu wel niet gebeuren, maar dat zegt niemand.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, als je hier iets zegt over 'herkenningstekens' voor ongevaccineerden in andere vormen word je gelijk weggemod want Godwin.
Maar zo komt het toch wel akelig steeds dichter bij.![]()
Ik vind ook dat fouten die gemaakt zijn in de periode voor WO2 best benoemd mogen worden. Dat segregatie op afkomst zo makkelijk was kwam omdat de registratie op orde was e.d.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is geen ander duidelijk voorbeeld in de recente geschiedenis waarbij in 'ontwikkelde' landen een onderscheid wordt gemaakt tussen burgers dan de periode 1935-1939 zo'n beetje. Ja, wat in de jaren daarna is gebeurd zal nu wel niet gebeuren, maar dat zegt niemand.
Oftewel, een proces wat geïntroduceerd is is gebruikt voor een compleet ander en heel verkeerd doel. Nu zeg ik zeker niet dat dat hier ook zal gebeuren, maar de les die er (onder andere) toen uit getrokken is is dat je heel voorzichtig moet zijn met het registreren van gegevens waardoor je groepen op een karakteristiek van elkaar kunt onderscheiden.![]()
En het misbruik maken van (democratische) machtsstructuren op de verkeerde manier begint ook steeds meer gelijkenissen te vertonen. We moeten nu echt voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is geen ander duidelijk voorbeeld in de recente geschiedenis waarbij in 'ontwikkelde' landen een onderscheid wordt gemaakt tussen burgers dan de periode 1935-1939 zo'n beetje. Ja, wat in de jaren daarna is gebeurd zal nu wel niet gebeuren, maar dat zegt niemand.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: