quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel tests nemen we eigenlijk nog af per dag gemiddeld?
@:_serial_
quote:Aantal GGD-testen per dag
19.119
2.664 lager dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen (21.783)
quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel tests nemen we eigenlijk nog af per dag gemiddeld?
@:_serial_
Precies, dat er een dubbele agenda wordt gevoerd, dat help niet in het vertrouwen. Bij mij niet in ieder geval,quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vrijwel iedereen had wel door dat dat dansen met Janssen voornamelijk bedoeld was om wat extra jongeren over de streep te trekken.
Plus dat daarna er alsnog een streep door de evenementenzomer ging door blinde paniek.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:53 schreef zoost het volgende:
[..]
Precies, dat er een dubbele agenda wordt gevoerd, dat help niet in het vertrouwen. Bij mij niet in ieder geval,
Daarom zullen ze 25 september nu echt wel door moeten zetten, want nu de keutel wéér intrekken betekent dat het vertrouwen echt helemaal tot het nulpunt gaat zakken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Plus dat daarna er alsnog een streep door de evenementenzomer ging door blinde paniek.
Dat helpt helemaal niet voor het vertrouwen bij de jongeren om ze alsnog over de streep te trekken.
Ik denk dat dat hele ''Dansen met Jansen'' & ''je leven wordt makkelijker met een vaccinatie!'' lang genoeg heeft geduurd dat ze er alsnog veel jongeren mee hebben overgehaald. En dat was het doel. Veel van de prikken zijn gezet. De rest halen ze straks wel over met ''overal je QR laten zien, zelfs bij terrasjes & betaalde tests''.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Plus dat daarna er alsnog een streep door de evenementenzomer ging door blinde paniek.
Dat helpt helemaal niet voor het vertrouwen bij de jongeren om ze alsnog over de streep te trekken.
daarom zie ik die dubbele agenda niet zo, eerder teveel enthousiasme wat gevolgd is door het tegenovergesteldequote:Op dinsdag 7 september 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waren Hugo en al zijn adviseurs vergeten dat je niet na /tijdens dag 1 immuun bent na vaccinatie? Kom nou toch.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom zie ik die dubbele agenda niet zo, eerder teveel enthousiasme wat gevolgd is door het tegenovergestelde
jij hebt een hogere dunk van Hugo dan ikquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Waren Hugo en al zijn adviseurs vergeten dat je niet na /tijdens dag 1 immuun bent na vaccinatie? Kom nou toch.
Lolquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:02 schreef ipa84 het volgende:
Kom je in Canada nog in de situatie terecht dat je als ongevaccineerde je eigen uitvaart mist?
[ twitter ]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-eerste~a2da30b8/quote:De wachttijden voor behandelingen lopen in de meeste ziekenhuizen nog altijd op. Terwijl beloofd was dat patiënten die door corona wachten op uitgestelde zorg, sneller geholpen zouden worden, laten de meeste behandelingen juist nog langer op zich wachten.
Wat wil je hiermee precies zeggen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Lol
We zijn zo knettergek aan het worden en maar janken over wappies. Mijn God, zeg.
Ok, er is dan ook letterlijk niemand die dat voorstelt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Natuurlijk is het een probleem, maar alcohol verbieden lost niks op.
Dan vergis je je denk ik nog lelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ok, er is dan ook letterlijk niemand die dat voorstelt.
Nee, er was letterlijk niemand die dat voorstelde. Niet eens iets dat in de buurt van een verbod kwam.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan vergis je je denk ik nog lelijk.
Maar ik zou het sowieso niet willen inperken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, er was letterlijk niemand die dat voorstelde. Niet eens iets dat in de buurt van een verbod kwam.
jammer dat ik me al heb laten vaccineren, de eerste goeie reden om het niet te doenquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:02 schreef ipa84 het volgende:
Kom je in Canada nog in de situatie terecht dat je als ongevaccineerde je eigen uitvaart mist?
[ twitter ]
Nogmaals: er is helemaal niemand die ook maar iets wil inperken. Wat een non-discussie dit.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar ik zou het sowieso niet willen inperken.
De discussie hier vermoeiend vinden is een keuze die je zelf maakt he.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals: er is helemaal niemand die ook maar iets wil inperken. Wat een non-discussie dit.
Iemand suggereert wat, dan gaat iemand weer nog iets ergers suggereren enz. en wordt er ophef gecreëerd over iets wat er helemaal niet is. Deze modus operandi wordt erg vermoeiend steeds.
Heet preventie tegenwoordig al bangmakerij?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar zat ik dus ook mee. Hoezo moet er nu een heel artikel + bangmakerij komen terwijl er nog niet eens aanleiding voor gegeven is. In die zin KAN alles
Het zorgde mede voor genoeg urgentie dat we in twee maanden tijd het virus naar een dieptepunt kregen waar we nu alleen van kunnen dromen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat was wel een kansloze bedoeling, ik werd om 1800 het restaurant uitgegooid.
Het onderscheid daarvan zit in het woordje "proportionaliteit".quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heet preventie tegenwoordig al bangmakerij?
Is dat echt zo, de cijfers zijn bekend neem ik aan? Dat het inderdaad de jeugd betreft die in grote getale nog niet gevaccineerd is? Als ik in mijn omgeving kijk is die groep juist al wel gevaccineerd of er mee bezig. Die het niet zijn, zijn voornamelijk mensen die de overheid en de vaccinatie niet vertrouwen. En verder natuurlijk de groepen godsdienstwaanzinnigen en buitenlanders.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
De groep die zich in grote getalen nog niet heeft laten vaccineren loopt bijna geen risico van dit virus, de groep van 12 tot 17 jaar. Op het moment dat je kosten gaat introduceren voor testen voor toegang introduceer je voor die groep eigenlijk bijna een vorm van dwang. De ouders van die kinderen zullen er niet happig op zijn om een paar keer per week te moeten betalen voor een test voor hun kind om met het gezin uit eten te gaan. Daarmee is de vrije keus voor dat kind eigenlijk wel verdwenen.
Ik heb eerlijk gezegd liever een lockdown dan dat we op zo'n manier met de jeugd om gaan.
Een bericht waar een arts waarschuwt voor overmatig drankgebruik onder jongeren (niet bepaald een lichtzinnig probleem) is tegenwoordig al niet meer proportioneel, want het is bangmakerij?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het onderscheid daarvan zit in het woordje "proportionaliteit".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |