abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201247875
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ginny heeft het over nevenschade bij kinderen als ze naar school kunnen en Covid oplopen. Ik begrijp dat ze denkt dat er geen nevenschade is als kinderen niet naar school kunnen?
Ik zie dat jij het memo hebt gemist. Levensgeluk staat tegenwoordig gelijk aan “geen covid hebben”.

Gr gr,
Ginny van het Red Team.
  dinsdag 7 september 2021 @ 07:23:38 #202
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_201247877
Ik had ook een griep afgelopen week, ik had ook iemand aangestoken.
Toch maar een sneltest gedaan. Geen Corona
pi_201247950
quote:
88s.gif Op dinsdag 7 september 2021 06:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Nou ik heb geen corona dus dan is het griep, lekker retro. *D
Klap in het gezicht van de quarantaine controleurs
  dinsdag 7 september 2021 @ 07:55:41 #204
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201248054
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:25 schreef speknek het volgende:

[..]
Ohja dat maakt het net de griep.
De statistieken zeggen anders dat het pro rato niet bizar veel dodelijker is dan de griep in Nederland.
pi_201248113
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De statistieken zeggen anders dat het pro rato niet bizar veel dodelijker is dan de griep in Nederland.
het gaat dan ook niet alleen om hoeveel er dood gaan...
  dinsdag 7 september 2021 @ 08:04:57 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201248125
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:03 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
het gaat dan ook niet alleen om hoeveel er dood gaan...
Hij gebruikt toch het voorbeeld van mensen onder de 65 die sterven? Dus bedien ik hem van repliek op dat voorbeeld. Puur naar mortaliteitscijfers gekeken is het verre van een killervirus voor 65-'ers.
pi_201248150
https://doezelfnormaal.nl(...)cineerde-werknemers/

Vattenfall, voorheen bekend onder de naam Energiebedrijf Nuon, heeft nieuwe maatregelen genomen om op de werkvloer gevaccineerden van ongevaccineerden te scheiden.
Gevaccineerden krijgen een groene sticker op de helm, ongevaccineerden een oranje sticker.

die binnenkort gedetacheerd wordt bij Vattenfall. Zij vroeg ons of dit normaal was.
Helaas heeft ‘normaal’ sinds maart 2020 een geheel andere betekenis gekregen. Bedrijven mogen naar hartelust discrimineren op grond van wel/niet gevaccineerd. Docenten vragen aan de deur van de collegezaal of het klaslokaal of leerlingen of studenten gevaccineerd zijn, en vinden dat zij de ‘ongevaccineerden’ moeten kunnen weigeren.
Vattenfall gaat nu met groene (gevaccineerd) en oranje (ongevaccineerd) helmstickers werken, zodat het onderscheid makkelijk te maken is.
De pers zwijgt in alle talen, behalve wanneer iemand de vergelijking maakt met bepaalde emblemen die een bepaalde bevolkingsgroep ooit op de kleding moest dragen zodat zij herkenbaar waren. De redenering is dat die groep er niets aan kon doen omdat zij zo geboren waren, maar dat ongevaccineerden een keuze hebben: vaccineren!
Deze redenatie vindt DZN stuitend.
Uiteraard hebben wij Vattenfall om een reactie gevraagd.
Vattenfall laat ons in een email weten dat het tonen van de QR-code vrijwillig is. Alleen al het vragen naar de code is echter illegaal en strafbaar! Mensen die weigeren worden volgens Vattenfall op een andere plek te werk gesteld. Tweederangs werknemers dus!
De brief is duidelijk: heb je een geldige QR-code dan krijg je een groene helmsticker, kan je die niet tonen, dan krijg je een oranje sticker.
Maar we kunnen rustig slapen, want het tonen van de QR-code, en daarmee het overtreden van de wet gebeurt volgens Vattenfall op verzoek van de werknemers.
Maar met een minister van Volksgezondheid als Hugo de Jonge en een premier als Rutte hoeven zij zich nergens zorgen over te maken.
Fijn Vattenfall, dat jullie alleen op verzoek de wet overtreden en medische apartheid op de werkvloer introduceren. Dat maakt alles goed.
pi_201248201
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij gebruikt toch het voorbeeld van mensen onder de 65 die sterven? Dus bedien ik hem van repliek op dat voorbeeld. Puur naar mortaliteitscijfers gekeken is het verre van een killervirus voor 65-'ers.
er zeggen ook weinig mensen dat het een killervirus is volgens mij. Ik reageer weer puur op jouw mortaliteitsuitspraak. En die blijft ook na jouw nieuwe reactie staan :)
pi_201248291
Een killervirus houdt zichzelf nog een beetje in bedwang. Wat dat betreft is het een virus dat veel veneiniger is. Iedereen krijgt het op den duur in meer of mindere mate en degenen met een zwakke weerstand ertegen kunnen er dood aangaan. Daarmee houdt het de druk op de zorg ook hoog.

Wat we nog niet weten is wat het op de lange termijn doet. Wat als je gezondheid achteruit gaat, simpelweg doordat je ouder wordt. Is Covid het virus Wat ervoor zorgt dat we gemiddeld minder oud worden omdat een hoop mensen eraan zullen sterven? Of heeft long-Covid nog invloed daarom? Welke lange termijn effected heeft Covid? Of welke bijwerkingen?
  dinsdag 7 september 2021 @ 08:48:38 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_201248413
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De IFR van covid fluctueert in verschillende studies tussen de 0.3 en 2.2. Als je de ondergrens neemt en dat vergelijkt met de bovengrens van de geschatte IFR van de griep tijdens het ergste seizoen (want die wordt niet normaliter bij laboratorium vastgesteld, maar op basis van symptomen), dan komen ze overeen. Maar alleen al het figuur in de OP laat je zien dat het natuurlijk dikke onzin is.

(Tijdens lockdowns)

"Hij had een BMI van 26, dus het is wel logisch dat hij op zijn veertigste dood ging aan de griep". Woorden die nooit gesproken zijn. En nogmaals, hoe vaak is jouw onderwijzer gestorven aan de griep? Per rato van 15 per week in de stad?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201248438
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:48 schreef speknek het volgende:

[..]
De IFR van covid fluctueert in verschillende studies tussen de 0.3 en 2.2. Als je de ondergrens neemt en dat vergelijkt met de bovengrens van de geschatte IFR van de griep tijdens het ergste seizoen (want die wordt niet normaliter bij laboratorium vastgesteld, maar op basis van symptomen), dan komen ze overeen. Maar alleen al het figuur in de OP laat je zien dat het natuurlijk dikke onzin is.
Maar als je de IFR van een gevaccineerde populatie naast die van de griepgolf legt dan komen ze toch behoorlijk overeen.

Daarom, vaccineren klaar, maatregelen klaar.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201248467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 00:20 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Ginny is terug van weggeweest *O*
Die vrouw heeft zich in Afrika met kindsoldaten bezig gehouden, ik vraag me al tijdenlang af hoe dat haar tot "covidautoriteit" maakt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201248479
quote:
Tsjah wat wil je er nu mee bereiken vraag ik me dan af.
  dinsdag 7 september 2021 @ 08:57:54 #214
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201248498
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:08 schreef Johannes788 het volgende:

Vattenfall, voorheen bekend onder de naam Energiebedrijf Nuon, heeft nieuwe maatregelen genomen om op de werkvloer gevaccineerden van ongevaccineerden te scheiden.
Gevaccineerden krijgen een groene sticker op de helm, ongevaccineerden een oranje sticker.

die binnenkort gedetacheerd wordt bij Vattenfall. Zij vroeg ons of dit normaal was.
Helaas heeft ‘normaal’ sinds maart 2020 een geheel andere betekenis gekregen. Bedrijven mogen naar hartelust discrimineren op grond van wel/niet gevaccineerd. Docenten vragen aan de deur van de collegezaal of het klaslokaal of leerlingen of studenten gevaccineerd zijn, en vinden dat zij de ‘ongevaccineerden’ moeten kunnen weigeren.
Vattenfall gaat nu met groene (gevaccineerd) en oranje (ongevaccineerd) helmstickers werken, zodat het onderscheid makkelijk te maken is.
De pers zwijgt in alle talen, behalve wanneer iemand de vergelijking maakt met bepaalde emblemen die een bepaalde bevolkingsgroep ooit op de kleding moest dragen zodat zij herkenbaar waren. De redenering is dat die groep er niets aan kon doen omdat zij zo geboren waren, maar dat ongevaccineerden een keuze hebben: vaccineren!
Vattenfall laat ons in een email weten dat het tonen van de QR-code vrijwillig is. Alleen al het vragen naar de code is echter illegaal en strafbaar! Mensen die weigeren worden volgens Vattenfall op een andere plek te werk gesteld. Tweederangs werknemers dus!
De brief is duidelijk: heb je een geldige QR-code dan krijg je een groene helmsticker, kan je die niet tonen, dan krijg je een oranje sticker.
Maar we kunnen rustig slapen, want het tonen van de QR-code, en daarmee het overtreden van de wet gebeurt volgens Vattenfall op verzoek van de werknemers.
Maar met een minister van Volksgezondheid als Hugo de Jonge en een premier als Rutte hoeven zij zich nergens zorgen over te maken.
Fijn Vattenfall, dat jullie alleen op verzoek de wet overtreden en medische apartheid op de werkvloer introduceren. Dat maakt alles goed.
Sjonge, dacht eerst nog dat het een grappig artikel van De Speld was, maar de Tweets bekeken van Vattenfall en het blijkt toch serieus te zijn ;(

Met als argument
quote:
"Als werkgever hebben wij een zorgplicht tegenover al onze medewerkers. Het verzoek voor het tonen van een QR-code is op initiatief van onze medewerkers zelf. "
Dacht er van de week nog aan, er zal binnenkort wel een rechtszaak komen als dat er over het roken op de werkvloer ook is geweest, dat werknemers een veilige werkomgeving eisen.
Dan ben je dus gevaccineerd en ben je alsnog bang om met een ongevaccineerde in contact te komen |:(
pi_201248507
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:08 schreef Johannes788 het volgende:

ziet er fake uit, verspreiden van fake news is dan ook een van de meest intensieve dagbestedingen van (corona)wappies.

edit: blijkbaar bevestigd door Vattenfall.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 09:03:03 ]
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:01:15 #216
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201248526
Tonen van QR komt vanuit de medewerkers zelf. Zelfde voor die stikkers en kwam dat dan ook vanuit de ongevaccineerden?
pi_201248530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:57 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Sjonge, dacht eerst nog dat het een grappig artikel van De Speld was, maar de Tweets bekeken van Vattenfall en het blijkt toch serieus te zijn ;(

Met als argument
[..]
Dacht er van de week nog aan, er zal binnenkort wel een rechtszaak komen als dat er over het roken op de werkvloer ook is geweest, dat werknemers een veilige werkomgeving eisen.
Dan ben je dus gevaccineerd en ben je alsnog bang om met een ongevaccineerde in contact te komen |:(
Mag je op verzoek discrimineren als de meerderheid erachter staat?
Op verzoek van onze werknemers weigeren we alle moslims omdat we bang zijn voor een aanslag.

Verder probeer ik te begrijpen waar nu de "angst" vandaan komt voor ongevaccineerden.
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:02:38 #218
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201248544
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ziet er fake uit, verspreiden van fake news is dan ook een van de meest intensieve dagbestedingen van (corona)wappies.
Ja leuk.. Maar Vattenfall noemt het dus geen fake news :')

https://twitter.com/VattenfallNL/status/1434869364856180741
pi_201248546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mag je op verzoek discrimineren als de meerderheid erachter staat?
Op verzoek van onze werknemers weigeren we alle moslims omdat we bang zijn voor een aanslag.
Nee, we weigeren ze niet, maar we vragen ze wel om een geel hesje met een "M" achterop aan te doen, ook als ze niet willen antwoorden. |:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201248573
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:02 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar het tonen is vrijwillig.

https://twitter.com/VattenfallNL/status/1434881823423741952

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 09:05:37 ]
pi_201248582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:57 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Met als argument
[..]
Alleen tegen meeroken kan je je niet laten vaccineren. Dat is wel een essentieel verschil.

Dit is echt een effect van 1,5 jaar bangmakerij. Niet naast een ongevaccineerde willen zitten. Alsof het melaatsen zijn. Dieptriest is het.
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:08:57 #222
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201248620
quote:
En na dat vrijwillig tonen krijg je een sticker die aangeeft dat je veilig bent, anders niet.

https://twitter.com/VattenfallNL/status/1434879014859116553

quote:
werknemers die zijn ingehuurd voor revisiewerk aan de Hemweg-9 centrale en is en blijft op vrijwillige basis. Er wordt gewerkt met 1 kleur sticker, die dus enkel aangeeft dat iemand veilig binnen 1,5 meter kan werken.
pi_201248631
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:08 schreef Woelwater het volgende:

[..]
En na dat vrijwillig tonen krijg je een sticker die aangeeft dat je veilig bent, anders niet.

https://twitter.com/VattenfallNL/status/1434879014859116553
[..]

Ja, die sticker zou ik ook niet dragen als ik wel zou scannen.
Pleur een end met die volslagen debiliteit zeg.

M'n vorige post was overigens enigszins sarcastisch ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 09:12:24 ]
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:13:35 #224
8369 speknek
Another day another slay
pi_201248684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Maar als je de IFR van een gevaccineerde populatie naast die van de griepgolf legt dan komen ze toch behoorlijk overeen.

Daarom, vaccineren klaar, maatregelen klaar.
Zeker.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:13:35 #225
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201248685
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:09 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
Pleur een end op _O- Ben bang dat dit enkel nog maar het begin is.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 09:14:30 #226
236264 crew  capricia
pi_201248698
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:13 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Als ik het goed begrijp zijn het de mensen zelf die er om vragen.
Bijzonder.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201248719
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:13 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Tot dusver heb ik nog nergens een serieuze controle gehad overigens. Niet in Nederland, en niet in het buitenland.

Het is toch volslagen idioot om dergelijke splitsing in te lijven. Ben voor mezelf in ieder geval blij dat ik van niks of niemand meer afhankelijk ben.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 09:16:59 ]
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:30:47 #228
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201248883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
Tot dusver heb ik nog nergens een serieuze controle gehad overigens. Niet in Nederland, en niet in het buitenland.

Het is toch volslagen idioot om dergelijke splitsing in te lijven. Ben voor mezelf in ieder geval blij dat ik van niks of niemand meer afhankelijk ben.
Hopelijk blijft het allemaal zo vrijblijvend. Maar voorlopig voorziet een bedrijf bepaalde werknemers van stickers om die splitsing te kunnen maken. (na verzoek van werknemers zelf,, maar toch..)
Ook zijn mensen bang om voor schaap uitgescholden te worden op terrasjes, dus afgeschermde, besloten terrassen zullen er ook wel komen.
Zomaar een kroket halen in de voetbalkantine wordt voor een ongevaccineerde straks ook een stuk lastiger gemaakt.
pi_201248938
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:30 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Hopelijk blijft het allemaal zo vrijblijvend. Maar voorlopig voorziet een bedrijf bepaalde werknemers van stickers om die splitsing te kunnen maken. (na verzoek van werknemers zelf,, maar toch..)
Ook zijn mensen bang om voor schaap uitgescholden te worden op terrasjes, dus afgeschermde, besloten terrassen zullen er ook wel komen.
Zomaar een kroket halen in de voetbalkantine wordt voor een ongevaccineerde straks ook een stuk lastiger gemaakt.
Maar echt vrijblijvend is het niet natuurlijk. Als je je QR code niet laat scannen krijg je een andere kleur sticker. Dan is het een kleine stap om alleen mensen met een groene sticker toe te laten op bepaalde plekken, want blijkbaar 'vragen de medewerkers erom'.

Ik geloof er eerlijk gezegd niets van dat de medewerkers erom vragen.
pi_201249040
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201249068
quote:
Ik heb net een bestelling de deur uit gedaan. Net op tijd dan.
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 09:50:12 #232
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201249101
quote:
Laten we idd alles gaan verbieden. Alles wat slecht voor je is. Beginnend met geboren worden. Als je immers geboren wordt, ga je onherroepelijk ook een keer dood. En dat is niet de bedoeling natuurlijk!

Dus vanaf nu geen baby's meer!!!! :7
pi_201249121
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dat zou de wereld wel een heel stuk beter maken, gewoon voor iedereen 5 jaar lang geen kinderen meer.
pi_201249245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:09 schreef F.Sinatra het volgende:

M'n vorige post was overigens enigszins sarcastisch ;)
Doe mij maar de oranje sticker als dat betekent dat iedereen fijn uit mijn buurt blijft _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:02:08 #235
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_201249258
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:51 schreef PS. het volgende:

[..]
Dat zou de wereld wel een heel stuk beter maken, gewoon voor iedereen 5 jaar lang geen kinderen meer.
En dan liefst in combinatie met een verruimde euthanasieregeling om de bevolkingsopbouw aan de top wat af te romen.
pi_201249321
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:02 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Is geen fake nieuws. Is bevestigd door vattenfall
pi_201249340
quote:
11s.gif Op maandag 6 september 2021 17:06 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Maar generieke maatregelen zullen toch nooit leiden tot meer 'geluk'?
Om de analogie weer te gebruiken: een snelheidslimiet is een generieke maatregel die per saldo leidt tot meer geluk, omdat er minder ongelukken gebeuren. Het is in ieders belang om dat beetje vrijheid in te leveren.

Zo is het ook in ieders belang dat de vaccinatiegraad onder jongeren omhoog gaat. Als daar generieke maatregelen voor nodig zijn (al dan niet generiek in de zin dat het vooral jongeren gaat raken) is dat niet per definitie een slechte zaak vind ik.
pi_201249382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:02 schreef kibo het volgende:

En dan liefst in combinatie met een verruimde euthanasieregeling om de bevolkingsopbouw aan de top wat af te romen.
Als dat de bedoeling was dan waren ze niet begonnen met het vaccineren van de alleroudste Nederlanders en de verpleeghuizen op slot gedaan voor bezoek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201249453
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Laten we idd alles gaan verbieden. Alles wat slecht voor je is. Beginnend met geboren worden. Als je immers geboren wordt, ga je onherroepelijk ook een keer dood. En dat is niet de bedoeling natuurlijk!

We kunnen ook doen alsof alcoholvergiftiging geen enkel probleem is, inderdaad.
pi_201249493
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Als ik het goed begrijp zijn het de mensen zelf die er om vragen.
Bijzonder.
Vind je? (dat het bijzonder is)

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-weten

Ongeveer de helft wil weten of een collega gevaccineerd is.

(Overigens vind ik het apart dat slechts 52% het normaal vindt de vraag te stellen)
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:21:02 #241
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201249503
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt. Voor mij is het geen probleem, ik drink geen alcohol *)
pi_201249511
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Leven is een probleem.
:{w
pi_201249531
Dit topic is wel echt een schoolvoorbeeld van het hellend vlak. :')

'Experts waarschuwen voor overmatig alcoholgebruik onder studenten'
naar
'Alcohol moet verboden worden'
naar
'Alles wordt verboden'
naar
'We kunnen maar beter collectieve euthanasie plegen, want het leven zit vol risico's.

Het is bijna knap.
  Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 10:23:21 #244
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201249532
quote:
Moeten zij weten, zolang de ICs niet te vol raken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201249535
Ik had ook de hoop dat dit een speld artikel was van Vattenfall. Maar het is echt. Wtf
pi_201249546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Moeten zij weten, zolang de ICs niet te vol raken.
Ja joh, is dat nu de houding anno 2021 tegen alle problemen? Het boeit niet zolang de IC's niet vol raken?
pi_201249565
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

naar
naar
'Alles wordt verboden'
naar
'We kunnen maar beter collectieve euthanasie plegen, want het leven zit vol risico's.

Het is bijna knap.
Ik zit helemaal niet te wachten op dat soort experts die waarschuwen voor vanalles en nog wat. Wat moe je met zo'n bericht? Leuk voor de bühne ja.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 10:26:30 ]
  Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 10:26:06 #248
pi_201249567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja joh, is dat nu de houding anno 2021 tegen alle problemen? Het boeit niet zolang de IC's niet vol raken?
Natuurlijk is het een probleem, maar alcohol verbieden lost niks op. Dan is het reguleren en voorlichten alleen maar moeilijker.

Gewoon laten leven en hopen dat ze niet bij bosjes neervallen.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:28:28 #249
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201249608
quote:
Toch best knap hoe ze een artikel kunnen maken van helemaal niets.

quote:
"Zeker nu naast de horeca ook het hoger onderwijs en sportverenigingen weer volledig open zijn, kan bij jongeren het idee leven om de rustige lockdownmaanden in te halen en extra hard te feesten met veel alcohol. Dat geldt net zo goed voor minderjarigen."
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201249618
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:28 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Toch best knap hoe ze een artikel kunnen maken van helemaal niets.
[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:26 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
Ik zit helemaal niet te wachten op dat soort experts die waarschuwen voor vanalles en nog wat. Wat moe je met zo'n bericht? Leuk voor de bühne ja.
pi_201249641
Aan zowat alles in het leven zit een risico, en de een neemt en accepteert meer risico dan de ander. Prima. Lekker laten gaan en stop gewoon met om iedere mogelijkheid experts te laten waarschuwen over hoe potentieel gevaarlijk iets kan zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 10:30:28 ]
pi_201249653
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vind je? (dat het bijzonder is)

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-weten

Ongeveer de helft wil weten of een collega gevaccineerd is.

(Overigens vind ik het apart dat slechts 52% het normaal vindt de vraag te stellen)
En 59% vindt het een recht om dat van een ander te weten
"Opmerkelijk is dat 59 procent vindt dat anderen het recht hebben om te weten of je gevaccineerd bent.".

Dat verbaast me nog veel meer.
pi_201249665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:29 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
[..]

Ach, dat is in de trant van:

"Gevaccineerden kunnen even besmettelijk zijn als ongevaccineerden."

"VACCINS WERKEN NIET!!!!11!!!1!one".
pi_201249691
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

naar
naar
'Alles wordt verboden'
naar

Het is bijna knap.
Nou ja we begonnen ooit met solidair zijn met elkaar en we eindigen met niet willen werken met ongevaccineerden.

En ondertussen is iedereen het wel kotszat dat jan en alleman van alles wilt gaan bepalen hoe jij je leven inricht lijkt me
pi_201249705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nou ja we begonnen ooit met solidair zijn met elkaar en we eindigen met niet willen werken met ongevaccineerden.
We doen het samen!
pi_201249715
Even een vraagje. Wat ik nu niet begrijp is waarom de vaccinatiegraad omhoog moet. Waarom moet ook iedereen van 12-18 gevaccineerd worden? Kinderen geven geen druk op de zorg, en ze kunnen het niet doorgeven aan de mensen die wel gevaccineerd zijn. Met de huidige vaccinatiegraad is de druk op de zorg toch goed te behappen? Waarom die dwang/drang via het vaccinatiepaspoort om ook de jeugd te vaccineren?
pi_201249727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:35 schreef zoost het volgende:
Even een vraagje. Wat ik nu niet begrijp is waarom de vaccinatiegraad omhoog moet. Waarom moet ook iedereen van 12-18 gevaccineerd worden? Kinderen geven geen druk op de zorg, en ze kunnen het niet doorgeven aan de mensen die wel gevaccineerd zijn. Met de huidige vaccinatiegraad is de druk op de zorg toch goed te behappen? Waarom die dwang/drang via het vaccinatiepaspoort om ook de jeugd te vaccineren?
Ik ga de popcorn alvast opwarmen.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:39:30 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201249756
quote:
Omdat Hugo een dwangneuroot is en Markie Mark een controlfreak.
  Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 10:40:14 #259
pi_201249767
quote:
Dit weet niemand en kunnen we pas komende winter constateren, en dat is onder de aanname dat er geen varianten meer gekweekt worden onder besmette personen.
pi_201249792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit weet niemand en kunnen we pas komende winter constateren, en dat is onder de aanname dat er geen varianten meer gekweekt worden onder besmette personen.
Vorig jaar winter zonder vaccinaties was er geen code zwart, en dan zouden we het deze winter met een vaccinatiegraad van 75/80% niet redden. Dat lijkt mij sterk.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:42:40 #261
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201249800
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:30 schreef F.Sinatra het volgende:
Aan zowat alles in het leven zit een risico, en de een neemt en accepteert meer risico dan de ander. Prima. Lekker laten gaan en stop gewoon met om iedere mogelijkheid experts te laten waarschuwen over hoe potentieel gevaarlijk iets kan zijn.
Wat ik niet begrijp is dat iedereen net doet of alles van even grote waarde is. Als een willekeurige arts iets loopt te blaten over vuurwerk of alcohol is dat ook maar gewoon een mening, wel met iets meer waarde dan van een gemiddelde boerenlul, maar het is niet direct iets waar heel Nederland klakkeloos naar gaat luisteren. Als het kabinet zoiets gaat roepen zou ik er pas meer waarde aan hechten.

Voor de rest gaat het op de grote hoop van goedbedoelde meningen en adviezen waar vrijwel niemand ene reet mee doet.

Adviezen zijn pas van waarde als je een probleem wil gaan oplossen en je hebt zelf geen idee hoe. Er is nu geen noemenswaardig probleem en we hebben wel betere manieren om er mee om te gaan. En door...
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 10:43:38 #262
pi_201249819
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zoost het volgende:

[..]
Vorig jaar winter zonder vaccinaties was er geen code zwart, en dan zouden we het deze winter met een vaccinatiegraad van 75/80% niet redden. Dat lijkt mij sterk.
Maar vorig jaar tijdens de winter was er een minder besmettelijke variant en was er een lockdown + avondklok. Of wil jij dat elke winter voortaan de horeca dichtgaat en een avondklok?
pi_201249821
quote:

[..]
Ik heb niet zoveel zin meer in al die beperkende maatregelen. Jij ook niet neem ik aan? Dus hoe hoger de vaccinatiegraad hoe beter.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:44:24 #264
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201249828
quote:

[..]
Er waren wel een paar kleine maatregelen, ik geloof dat het idee nu is dat we die niet nog een winter willen hebben als het even kan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201249832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wat ik niet begrijp is dat iedereen net doet of alles van even grote waarde is. Als een willekeurige arts iets loopt te blaten over vuurwerk of alcohol is dat ook maar gewoon een mening, wel met iets meer waarde dan van een gemiddelde boerenlul, maar het is niet direct iets waar heel Nederland klakkeloos naar gaat luisteren. Als het kabinet zoiets gaat roepen zou ik er pas meer waarde aan hechten.

Voor de rest gaat het op de grote hoop van goedbedoelde meningen en adviezen waar vrijwel niemand ene reet mee doet.

Adviezen zijn pas van waarde als je een probleem wil gaan oplossen en je hebt zelf geen idee hoe. Er is nu geen noemenswaardig probleem en we hebben wel betere manieren om er mee om te gaan. En door...
Dat is min of meer wat ik bedoel. Ik zie het nut van publicatie überhaupt niet.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:44:49 #266
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201249833
Trol is ook weer gevoerd ;)
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:44:52 #267
236264 crew  capricia
pi_201249834
In GB praten ze al weer openlijk over een lockdown in de herfst. :{

quote:
The Government has drawn up plans for an October “firebreak” Covid lockdown should hospitalisations continue at their current level and threaten to overload the NHS, a senior Government scientist has told i.
https://inews.co.uk/news/(...)l-admissions-1185533
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:45:46 #268
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201249852
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
Dat is min of meer wat ik bedoel. Ik zie het nut van publicatie überhaupt niet.
Ach, het werkt toch? Hier is nu weer volk aan het lullen over iets wat er compleet niet toe doet. Het is gewoon het leveren van talking points.
pi_201249889
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar vorig jaar tijdens de winter was er een minder besmettelijke variant en was er een lockdown + avondklok. Of wil jij dat elke winter voortaan de horeca dichtgaat en een avondklok?
Avondklok had geen invloed is achteraf erkend. Lockdown zal wel enig effect hebben gehad, al wordt daar ook aan getwijfeld. Toch getuigd de angst voor Corona in winter 2021 in weinig vertrouwen in de vaccinaties. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de mensen die de horeca opzoeken niet de meest kwetsbaren zijn.
  Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 10:49:35 #270
pi_201249897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:48 schreef zoost het volgende:

[..]
Avondklok had geen invloed is achteraf erkend. Lockdown zal wel enig effect hebben gehad, al wordt daar ook aan getwijfeld. Toch getuigd de angst voor Corona in winter 2021 in weinig vertrouwen in de vaccinaties. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de mensen die de horeca opzoeken niet de meest kwetsbaren zijn.
Ik heb wel vertrouwen in de vaccinaties, maar 60% graad is wel wat weinig.
pi_201249909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Ik heb niet zoveel zin meer in al die beperkende maatregelen. Jij ook niet neem ik aan? Dus hoe hoger de vaccinatiegraad hoe beter.
Helemaal prima, alleen dat stukje dwang/drang via het paspoort zit mij dwars
pi_201249938
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:50 schreef zoost het volgende:

[..]
Helemaal prima, alleen dat stukje dwang/drang via het paspoort zit mij dwars
Hoe wil jij het oplossen dan?
pi_201249962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:53 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Betere communicatie richting de groepen die nog ondervertegenwoordigd zijn.
pi_201249985
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
En dan daarop blijven wachten met versoepelen?
pi_201249999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Elke kerk, moskee, buurthuis etc.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201250000
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:57 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Nee.
pi_201250009
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee.
Dus alles open gooien zonder restricties?
pi_201250019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:57 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Nee. De groep die oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen is maakt vrijwel geen gebruik van TVT, dus je aandacht richten op TVT heeft dan ook weinig zin. Wat mij betreft stoppen met maatregelen, testen bij klachten houden, that's it.
pi_201250031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee. De groep die oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen is maakt vrijwel geen gebruik van TVT, dus je aandacht richten op TVT heeft dan ook weinig zin. Wat mij betreft stoppen met maatregelen, testen bij klachten houden, that's it.
Dat worden dan weer twee hele leuke weken en daarna kan alles weer op slot, aangezien de druk op de ziekenhuizen nu al erg hoog is.
pi_201250056
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar dan alleen testen bij klachten. En niet iedereen zijn moeder moeten willen blijven testen omdat er toevallig een bulkcontract is afgesloten waarbij je een afnameplicht hebt.
pi_201250099
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:01 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dat worden dan weer twee hele leuke weken en daarna kan alles weer op slot, aangezien de druk op de ziekenhuizen nu al erg hoog is.
Wat stel jij dan voor?
pi_201250128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat stel jij dan voor?
Ik stel voor dat er per 20 september versoepeld wordt, zoals ze dat de vorige persconferentie hebben gezegd. Dus met een vaccinatiebewijs voor bijvoorbeeld evenementen. En dan aankijken hoe dat gaat. Proberen de vaccinatiegraad op te krikken en een maand later kijken of we weer verder kunnen versoepelen.
pi_201250144
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:08 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Ik stel voor dat er per 20 september versoepeld wordt, zoals ze dat de vorige persconferentie hebben gezegd. Dus met een vaccinatiebewijs voor bijvoorbeeld evenementen. En dan aankijken hoe dat gaat. Proberen de vaccinatiegraad op te krikken en een maand later kijken of we weer verder kunnen versoepelen.
Je bedoelt zoals in het huidige beleid het plan is? :P
pi_201250154
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:00 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dus alles open gooien zonder restricties?
Jaa! Voor
pi_201250155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je bedoelt zoals in het huidige beleid het plan is? :P
Ja, ik sta daar wel achter. Moeten ze het natuurlijk wel door laten gaan.
pi_201250161
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:44 schreef capricia het volgende:
In GB praten ze al weer openlijk over een lockdown in de herfst. :{
[..]
https://inews.co.uk/news/(...)l-admissions-1185533
Als we nu gaan teruggrijpen op lockdowns is het einde zoek. Dan zitten we hier de komende jaren elke winter nog aan vast.
pi_201250193
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als we nu gaan teruggrijpen op lockdowns is het einde zoek. Dan zitten we hier de komende jaren elke winter nog aan vast.
Dat is wat wappies al lang voorspellen. Krijgen ze weer gelijk
pi_201250204
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:53 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Laat het een vrije keuze zijn. En richt je communicatie op de kwetsbaren (ouder, overgewicht, etc) die de IC bevolken en geen dwang / drang van de gezonde mensen.
pi_201250210
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:12 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Als je vanaf volgende week alles hier ineens wil opengooien zonder restricties dan krijg je inderdaad gelijk.
pi_201250228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:12 schreef zoost het volgende:

[..]
Laat het een vrije keuze zijn. En richt je communicatie op de kwetsbaren (ouder, overgewicht, etc) die de IC bevolken en geen dwang / drang van de gezonde mensen.
Het is ook een vrije keuze, niemand verplicht je om je te laten vaccineren. Echter als je dan naar een festival of voetbalwedstrijd wil, moet je je de komende tijd laten testen. En ik vind dat logisch aangezien de IC vol ligt met ongevaccineerden.
pi_201250233
quote:

[..]
Gisteren bij Jinek, bevestigde het OMT dat de app/paspoort waarschijnlijk niet meer afgeschaft gaat worden.
pi_201250240
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:08 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dan denk ik dat we hetzelfde zeggen. Ik ben geen voorstander van TVT en ben er liever gisteren dan morgen vanaf, maar ik snap dat het op dit moment enige waarde kan hebben.

Wel ben ik van mening dat het gros van de mensen die naar plekken gaan waar TVT nodig is niet de groep is die ondervertegenwoordigd is in de vaccinaties óf die het meeste risico lopen.
pi_201250243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:13 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Als je vanaf volgende week alles hier ineens wil opengooien zonder restricties dan krijg je inderdaad gelijk.
Wat is alles hier ineens?
Go hard or go home
pi_201250247
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:14 schreef zoost het volgende:

[..]
Gisteren bij Jinek, bevestigde het OMT dat de app/paspoort waarschijnlijk niet meer afgeschaft gaat worden.
Persoonlijke meningen van OMT leden in de media neem ik aan ter kennisgeving en niet als waarheid.
pi_201250253
quote:

[..]
Ik denk niet dat het zo’n vaart loopt. De virologen en epidemiologen zullen in de basis altijd voorstander zijn van strenge maatregelen. Dat is weinig nieuws. Ik kan me niet voorstellen dat Mark en Hugo voor de lol een lockdown voorstellen.
pi_201250255
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:14 schreef Noek het volgende:

[..]
Wat is alles hier ineens?
Zie zijn vorige post, samenleving weer opengooien zonder maatregelen.
pi_201250266
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:14 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Het is ook een vrije keuze, niemand verplicht je om je te laten vaccineren. Echter als je dan naar een festival of voetbalwedstrijd wil, moet je je de komende tijd laten testen. En ik vind dat logisch aangezien de IC vol ligt met ongevaccineerden.
"Zullen we even koffie gaan drinken?"
"Nee, nog geen test gedaan".

Vrijheid / spontaniteit is weg. Ik vind dat een behoorlijke beperking van de vrijheid.
pi_201250299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:17 schreef zoost het volgende:

[..]
"Zullen we even koffie gaan drinken?"
"Nee, nog geen test gedaan".

Vrijheid / spontaniteit is weg. Ik vind dat een behoorlijke beperking van de vrijheid.
Dat is dan helaas maar even zo. Dit heb ik liever dan dat in december de horeca weer dicht moet. Nogmaals je hebt gewoon een keuze om je te laten vaccineren. Alleen moet er wel gekeken worden naar de groep die zich niet kan laten vaccineren. Die horen sowieso niet te betalen voor een test.
pi_201250310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:18 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dat is dan helaas maar even zo. Dit heb ik liever dan dat in december de horeca weer dicht moet. Nogmaals je hebt gewoon een keuze om je te laten vaccineren. Alleen moet er wel gekeken worden naar de groep die zich niet kan laten vaccineren. Die horen sowieso niet te betalen voor een test.
Wat mij betreft is het gewoon klaar met maatregelen voor wie dan ook.
  dinsdag 7 september 2021 @ 11:20:36 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201250316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dan denk ik dat we hetzelfde zeggen. Ik ben geen voorstander van TVT en ben er liever gisteren dan morgen vanaf, maar ik snap dat het op dit moment enige waarde kan hebben.

Wel ben ik van mening dat het gros van de mensen die naar plekken gaan waar TVT nodig is niet de groep is die ondervertegenwoordigd is in de vaccinaties óf die het meeste risico lopen.
Zoals user @Tijn gisteren al opmerkte, heeft coronacheck voor een terras of een restaurant niet zoveel met veiligheid te maken, maar vooral met vaccinaties pushen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')