Ik zie dat jij het memo hebt gemist. Levensgeluk staat tegenwoordig gelijk aan “geen covid hebben”.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ginny heeft het over nevenschade bij kinderen als ze naar school kunnen en Covid oplopen. Ik begrijp dat ze denkt dat er geen nevenschade is als kinderen niet naar school kunnen?
Klap in het gezicht van de quarantaine controleursquote:Op dinsdag 7 september 2021 06:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Nou ik heb geen corona dus dan is het griep, lekker retro.
De statistieken zeggen anders dat het pro rato niet bizar veel dodelijker is dan de griep in Nederland.quote:
het gaat dan ook niet alleen om hoeveel er dood gaan...quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De statistieken zeggen anders dat het pro rato niet bizar veel dodelijker is dan de griep in Nederland.
Hij gebruikt toch het voorbeeld van mensen onder de 65 die sterven? Dus bedien ik hem van repliek op dat voorbeeld. Puur naar mortaliteitscijfers gekeken is het verre van een killervirus voor 65-'ers.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:03 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het gaat dan ook niet alleen om hoeveel er dood gaan...
er zeggen ook weinig mensen dat het een killervirus is volgens mij. Ik reageer weer puur op jouw mortaliteitsuitspraak. En die blijft ook na jouw nieuwe reactie staanquote:Op dinsdag 7 september 2021 08:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij gebruikt toch het voorbeeld van mensen onder de 65 die sterven? Dus bedien ik hem van repliek op dat voorbeeld. Puur naar mortaliteitscijfers gekeken is het verre van een killervirus voor 65-'ers.
De IFR van covid fluctueert in verschillende studies tussen de 0.3 en 2.2. Als je de ondergrens neemt en dat vergelijkt met de bovengrens van de geschatte IFR van de griep tijdens het ergste seizoen (want die wordt niet normaliter bij laboratorium vastgesteld, maar op basis van symptomen), dan komen ze overeen. Maar alleen al het figuur in de OP laat je zien dat het natuurlijk dikke onzin is.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De statistieken zeggen anders dat het pro rato niet bizar veel dodelijker is dan de griep in Nederland.
Maar als je de IFR van een gevaccineerde populatie naast die van de griepgolf legt dan komen ze toch behoorlijk overeen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:48 schreef speknek het volgende:
[..]
De IFR van covid fluctueert in verschillende studies tussen de 0.3 en 2.2. Als je de ondergrens neemt en dat vergelijkt met de bovengrens van de geschatte IFR van de griep tijdens het ergste seizoen (want die wordt niet normaliter bij laboratorium vastgesteld, maar op basis van symptomen), dan komen ze overeen. Maar alleen al het figuur in de OP laat je zien dat het natuurlijk dikke onzin is.
Die vrouw heeft zich in Afrika met kindsoldaten bezig gehouden, ik vraag me al tijdenlang af hoe dat haar tot "covidautoriteit" maakt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 00:20 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ginny is terug van weggeweest
Tsjah wat wil je er nu mee bereiken vraag ik me dan af.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:08 schreef Johannes788 het volgende:
https://doezelfnormaal.nl(...)cineerde-werknemers/
Sjonge, dacht eerst nog dat het een grappig artikel van De Speld was, maar de Tweets bekeken van Vattenfall en het blijkt toch serieus te zijnquote:Op dinsdag 7 september 2021 08:08 schreef Johannes788 het volgende:
Vattenfall, voorheen bekend onder de naam Energiebedrijf Nuon, heeft nieuwe maatregelen genomen om op de werkvloer gevaccineerden van ongevaccineerden te scheiden.
Gevaccineerden krijgen een groene sticker op de helm, ongevaccineerden een oranje sticker.
die binnenkort gedetacheerd wordt bij Vattenfall. Zij vroeg ons of dit normaal was.
Helaas heeft ‘normaal’ sinds maart 2020 een geheel andere betekenis gekregen. Bedrijven mogen naar hartelust discrimineren op grond van wel/niet gevaccineerd. Docenten vragen aan de deur van de collegezaal of het klaslokaal of leerlingen of studenten gevaccineerd zijn, en vinden dat zij de ‘ongevaccineerden’ moeten kunnen weigeren.
Vattenfall gaat nu met groene (gevaccineerd) en oranje (ongevaccineerd) helmstickers werken, zodat het onderscheid makkelijk te maken is.
De pers zwijgt in alle talen, behalve wanneer iemand de vergelijking maakt met bepaalde emblemen die een bepaalde bevolkingsgroep ooit op de kleding moest dragen zodat zij herkenbaar waren. De redenering is dat die groep er niets aan kon doen omdat zij zo geboren waren, maar dat ongevaccineerden een keuze hebben: vaccineren!
Deze redenatie vindt DZN stuitend.
Uiteraard hebben wij Vattenfall om een reactie gevraagd.
Vattenfall laat ons in een email weten dat het tonen van de QR-code vrijwillig is. Alleen al het vragen naar de code is echter illegaal en strafbaar! Mensen die weigeren worden volgens Vattenfall op een andere plek te werk gesteld. Tweederangs werknemers dus!
De brief is duidelijk: heb je een geldige QR-code dan krijg je een groene helmsticker, kan je die niet tonen, dan krijg je een oranje sticker.
Maar we kunnen rustig slapen, want het tonen van de QR-code, en daarmee het overtreden van de wet gebeurt volgens Vattenfall op verzoek van de werknemers.
Maar met een minister van Volksgezondheid als Hugo de Jonge en een premier als Rutte hoeven zij zich nergens zorgen over te maken.
Fijn Vattenfall, dat jullie alleen op verzoek de wet overtreden en medische apartheid op de werkvloer introduceren. Dat maakt alles goed.
Dacht er van de week nog aan, er zal binnenkort wel een rechtszaak komen als dat er over het roken op de werkvloer ook is geweest, dat werknemers een veilige werkomgeving eisen.quote:"Als werkgever hebben wij een zorgplicht tegenover al onze medewerkers. Het verzoek voor het tonen van een QR-code is op initiatief van onze medewerkers zelf. "
ziet er fake uit, verspreiden van fake news is dan ook een van de meest intensieve dagbestedingen van (corona)wappies.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:08 schreef Johannes788 het volgende:
Vattenfall, voorheen bekend onder de naam Energiebedrijf Nuon, heeft nieuwe maatregelen genomen om op de werkvloer gevaccineerden van ongevaccineerden te scheiden.
Gevaccineerden krijgen een groene sticker op de helm, ongevaccineerden een oranje sticker.
die binnenkort gedetacheerd wordt bij Vattenfall. Zij vroeg ons of dit normaal was.
Helaas heeft ‘normaal’ sinds maart 2020 een geheel andere betekenis gekregen. Bedrijven mogen naar hartelust discrimineren op grond van wel/niet gevaccineerd. Docenten vragen aan de deur van de collegezaal of het klaslokaal of leerlingen of studenten gevaccineerd zijn, en vinden dat zij de ‘ongevaccineerden’ moeten kunnen weigeren.
Vattenfall gaat nu met groene (gevaccineerd) en oranje (ongevaccineerd) helmstickers werken, zodat het onderscheid makkelijk te maken is.
De pers zwijgt in alle talen, behalve wanneer iemand de vergelijking maakt met bepaalde emblemen die een bepaalde bevolkingsgroep ooit op de kleding moest dragen zodat zij herkenbaar waren. De redenering is dat die groep er niets aan kon doen omdat zij zo geboren waren, maar dat ongevaccineerden een keuze hebben: vaccineren!
Deze redenatie vindt DZN stuitend.
Uiteraard hebben wij Vattenfall om een reactie gevraagd.
Vattenfall laat ons in een email weten dat het tonen van de QR-code vrijwillig is. Alleen al het vragen naar de code is echter illegaal en strafbaar! Mensen die weigeren worden volgens Vattenfall op een andere plek te werk gesteld. Tweederangs werknemers dus!
De brief is duidelijk: heb je een geldige QR-code dan krijg je een groene helmsticker, kan je die niet tonen, dan krijg je een oranje sticker.
Maar we kunnen rustig slapen, want het tonen van de QR-code, en daarmee het overtreden van de wet gebeurt volgens Vattenfall op verzoek van de werknemers.
Maar met een minister van Volksgezondheid als Hugo de Jonge en een premier als Rutte hoeven zij zich nergens zorgen over te maken.
Fijn Vattenfall, dat jullie alleen op verzoek de wet overtreden en medische apartheid op de werkvloer introduceren. Dat maakt alles goed.
Mag je op verzoek discrimineren als de meerderheid erachter staat?quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:57 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Sjonge, dacht eerst nog dat het een grappig artikel van De Speld was, maar de Tweets bekeken van Vattenfall en het blijkt toch serieus te zijn![]()
Met als argument
[..]
Dacht er van de week nog aan, er zal binnenkort wel een rechtszaak komen als dat er over het roken op de werkvloer ook is geweest, dat werknemers een veilige werkomgeving eisen.
Dan ben je dus gevaccineerd en ben je alsnog bang om met een ongevaccineerde in contact te komen
Ja leuk.. Maar Vattenfall noemt het dus geen fake newsquote:Op dinsdag 7 september 2021 08:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ziet er fake uit, verspreiden van fake news is dan ook een van de meest intensieve dagbestedingen van (corona)wappies.
Nee, we weigeren ze niet, maar we vragen ze wel om een geel hesje met een "M" achterop aan te doen, ook als ze niet willen antwoorden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mag je op verzoek discrimineren als de meerderheid erachter staat?
Op verzoek van onze werknemers weigeren we alle moslims omdat we bang zijn voor een aanslag.
Maar het tonen is vrijwillig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja leuk.. Maar Vattenfall noemt het dus geen fake news![]()
https://twitter.com/VattenfallNL/status/1434869364856180741
Alleen tegen meeroken kan je je niet laten vaccineren. Dat is wel een essentieel verschil.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:57 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Sjonge, dacht eerst nog dat het een grappig artikel van De Speld was, maar de Tweets bekeken van Vattenfall en het blijkt toch serieus te zijn![]()
Met als argument
[..]
Dacht er van de week nog aan, er zal binnenkort wel een rechtszaak komen als dat er over het roken op de werkvloer ook is geweest, dat werknemers een veilige werkomgeving eisen.
Dan ben je dus gevaccineerd en ben je alsnog bang om met een ongevaccineerde in contact te komen
En na dat vrijwillig tonen krijg je een sticker die aangeeft dat je veilig bent, anders niet.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:05 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar het tonen is vrijwillig.
https://twitter.com/VattenfallNL/status/1434881823423741952
quote:werknemers die zijn ingehuurd voor revisiewerk aan de Hemweg-9 centrale en is en blijft op vrijwillige basis. Er wordt gewerkt met 1 kleur sticker, die dus enkel aangeeft dat iemand veilig binnen 1,5 meter kan werken.
Ja, die sticker zou ik ook niet dragen als ik wel zou scannen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En na dat vrijwillig tonen krijg je een sticker die aangeeft dat je veilig bent, anders niet.
https://twitter.com/VattenfallNL/status/1434879014859116553
[..]
Zeker.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar als je de IFR van een gevaccineerde populatie naast die van de griepgolf legt dan komen ze toch behoorlijk overeen.
Daarom, vaccineren klaar, maatregelen klaar.
Pleur een end opquote:Op dinsdag 7 september 2021 09:09 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, die sticker zou ik ook niet dragen als ik wel zou scannen.
Pleur een end met die volslagen debiliteit zeg.
Als ik het goed begrijp zijn het de mensen zelf die er om vragen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:13 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Pleur een end opBen bang dat dit enkel nog maar het begin is.
Tot dusver heb ik nog nergens een serieuze controle gehad overigens. Niet in Nederland, en niet in het buitenland.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:13 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Pleur een end opBen bang dat dit enkel nog maar het begin is.
Hopelijk blijft het allemaal zo vrijblijvend. Maar voorlopig voorziet een bedrijf bepaalde werknemers van stickers om die splitsing te kunnen maken. (na verzoek van werknemers zelf,, maar toch..)quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Tot dusver heb ik nog nergens een serieuze controle gehad overigens. Niet in Nederland, en niet in het buitenland.
Het is toch volslagen idioot om dergelijke splitsing in te lijven. Ben voor mezelf in ieder geval blij dat ik van niks of niemand meer afhankelijk ben.
Maar echt vrijblijvend is het niet natuurlijk. Als je je QR code niet laat scannen krijg je een andere kleur sticker. Dan is het een kleine stap om alleen mensen met een groene sticker toe te laten op bepaalde plekken, want blijkbaar 'vragen de medewerkers erom'.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:30 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het allemaal zo vrijblijvend. Maar voorlopig voorziet een bedrijf bepaalde werknemers van stickers om die splitsing te kunnen maken. (na verzoek van werknemers zelf,, maar toch..)
Ook zijn mensen bang om voor schaap uitgescholden te worden op terrasjes, dus afgeschermde, besloten terrassen zullen er ook wel komen.
Zomaar een kroket halen in de voetbalkantine wordt voor een ongevaccineerde straks ook een stuk lastiger gemaakt.
Ik heb net een bestelling de deur uit gedaan. Net op tijd dan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:45 schreef _serial_ het volgende:
Vrees voor toename comazuipers: 'Extra hard feesten'
Alcohol verbodje incoming?
Laten we idd alles gaan verbieden. Alles wat slecht voor je is. Beginnend met geboren worden. Als je immers geboren wordt, ga je onherroepelijk ook een keer dood. En dat is niet de bedoeling natuurlijk!quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:45 schreef _serial_ het volgende:
Dat zou de wereld wel een heel stuk beter maken, gewoon voor iedereen 5 jaar lang geen kinderen meer.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus vanaf nu geen baby's meer!!!!
Doe mij maar de oranje sticker als dat betekent dat iedereen fijn uit mijn buurt blijftquote:Op dinsdag 7 september 2021 09:09 schreef F.Sinatra het volgende:
Ja, die sticker zou ik ook niet dragen als ik wel zou scannen.
Pleur een end met die volslagen debiliteit zeg.
M'n vorige post was overigens enigszins sarcastisch
En dan liefst in combinatie met een verruimde euthanasieregeling om de bevolkingsopbouw aan de top wat af te romen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat zou de wereld wel een heel stuk beter maken, gewoon voor iedereen 5 jaar lang geen kinderen meer.
Is geen fake nieuws. Is bevestigd door vattenfallquote:Op dinsdag 7 september 2021 09:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja leuk.. Maar Vattenfall noemt het dus geen fake news![]()
https://twitter.com/VattenfallNL/status/1434869364856180741
Om de analogie weer te gebruiken: een snelheidslimiet is een generieke maatregel die per saldo leidt tot meer geluk, omdat er minder ongelukken gebeuren. Het is in ieders belang om dat beetje vrijheid in te leveren.quote:Op maandag 6 september 2021 17:06 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar generieke maatregelen zullen toch nooit leiden tot meer 'geluk'?
Als dat de bedoeling was dan waren ze niet begonnen met het vaccineren van de alleroudste Nederlanders en de verpleeghuizen op slot gedaan voor bezoek.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:02 schreef kibo het volgende:
En dan liefst in combinatie met een verruimde euthanasieregeling om de bevolkingsopbouw aan de top wat af te romen.
We kunnen ook doen alsof alcoholvergiftiging geen enkel probleem is, inderdaad.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Laten we idd alles gaan verbieden. Alles wat slecht voor je is. Beginnend met geboren worden. Als je immers geboren wordt, ga je onherroepelijk ook een keer dood. En dat is niet de bedoeling natuurlijk!
Dus vanaf nu geen baby's meer!!!!
Vind je? (dat het bijzonder is)quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp zijn het de mensen zelf die er om vragen.
Bijzonder.
Klopt. Voor mij is het geen probleem, ik drink geen alcoholquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We kunnen ook doen alsof alcoholvergiftiging geen enkel probleem is, inderdaad.
Leven is een probleem.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We kunnen ook doen alsof alcoholvergiftiging geen enkel probleem is, inderdaad.
Moeten zij weten, zolang de ICs niet te vol raken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:45 schreef _serial_ het volgende:
Ja joh, is dat nu de houding anno 2021 tegen alle problemen? Het boeit niet zolang de IC's niet vol raken?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moeten zij weten, zolang de ICs niet te vol raken.
Ik zit helemaal niet te wachten op dat soort experts die waarschuwen voor vanalles en nog wat. Wat moe je met zo'n bericht? Leuk voor de bühne ja.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Dit topic is wel echt een schoolvoorbeeld van het hellend vlak.
'Experts waarschuwen voor overmatig alcoholgebruik onder studenten'
naar
'Alcohol moet verboden worden'
naar
'Alles wordt verboden'
naar
'We kunnen maar beter collectieve euthanasie plegen, want het leven zit vol risico's.
Het is bijna knap.
Natuurlijk is het een probleem, maar alcohol verbieden lost niks op. Dan is het reguleren en voorlichten alleen maar moeilijker.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja joh, is dat nu de houding anno 2021 tegen alle problemen? Het boeit niet zolang de IC's niet vol raken?
Toch best knap hoe ze een artikel kunnen maken van helemaal niets.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:45 schreef _serial_ het volgende:
quote:"Zeker nu naast de horeca ook het hoger onderwijs en sportverenigingen weer volledig open zijn, kan bij jongeren het idee leven om de rustige lockdownmaanden in te halen en extra hard te feesten met veel alcohol. Dat geldt net zo goed voor minderjarigen."
quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Toch best knap hoe ze een artikel kunnen maken van helemaal niets.
[..]
quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zit helemaal niet te wachten op dat soort experts die waarschuwen voor vanalles en nog wat. Wat moe je met zo'n bericht? Leuk voor de bühne ja.
En 59% vindt het een recht om dat van een ander te wetenquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vind je? (dat het bijzonder is)
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-weten
Ongeveer de helft wil weten of een collega gevaccineerd is.
(Overigens vind ik het apart dat slechts 52% het normaal vindt de vraag te stellen)
Ach, dat is in de trant van:quote:
Nou ja we begonnen ooit met solidair zijn met elkaar en we eindigen met niet willen werken met ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Dit topic is wel echt een schoolvoorbeeld van het hellend vlak.
'Experts waarschuwen voor overmatig alcoholgebruik onder studenten'
naar
'Alcohol moet verboden worden'
naar
'Alles wordt verboden'
naar
'We kunnen maar beter collectieve euthanasie plegen, want het leven zit vol risico's.
Het is bijna knap.
We doen het samen!quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja we begonnen ooit met solidair zijn met elkaar en we eindigen met niet willen werken met ongevaccineerden.
Ik ga de popcorn alvast opwarmen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:35 schreef zoost het volgende:
Even een vraagje. Wat ik nu niet begrijp is waarom de vaccinatiegraad omhoog moet. Waarom moet ook iedereen van 12-18 gevaccineerd worden? Kinderen geven geen druk op de zorg, en ze kunnen het niet doorgeven aan de mensen die wel gevaccineerd zijn. Met de huidige vaccinatiegraad is de druk op de zorg toch goed te behappen? Waarom die dwang/drang via het vaccinatiepaspoort om ook de jeugd te vaccineren?
Omdat Hugo een dwangneuroot is en Markie Mark een controlfreak.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:35 schreef zoost het volgende:
Even een vraagje. Wat ik nu niet begrijp is waarom de vaccinatiegraad omhoog moet. Waarom moet ook iedereen van 12-18 gevaccineerd worden? Kinderen geven geen druk op de zorg, en ze kunnen het niet doorgeven aan de mensen die wel gevaccineerd zijn. Met de huidige vaccinatiegraad is de druk op de zorg toch goed te behappen? Waarom die dwang/drang via het vaccinatiepaspoort om ook de jeugd te vaccineren?
Dit weet niemand en kunnen we pas komende winter constateren, en dat is onder de aanname dat er geen varianten meer gekweekt worden onder besmette personen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:35 schreef zoost het volgende:
Vorig jaar winter zonder vaccinaties was er geen code zwart, en dan zouden we het deze winter met een vaccinatiegraad van 75/80% niet redden. Dat lijkt mij sterk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit weet niemand en kunnen we pas komende winter constateren, en dat is onder de aanname dat er geen varianten meer gekweekt worden onder besmette personen.
Wat ik niet begrijp is dat iedereen net doet of alles van even grote waarde is. Als een willekeurige arts iets loopt te blaten over vuurwerk of alcohol is dat ook maar gewoon een mening, wel met iets meer waarde dan van een gemiddelde boerenlul, maar het is niet direct iets waar heel Nederland klakkeloos naar gaat luisteren. Als het kabinet zoiets gaat roepen zou ik er pas meer waarde aan hechten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:30 schreef F.Sinatra het volgende:
Aan zowat alles in het leven zit een risico, en de een neemt en accepteert meer risico dan de ander. Prima. Lekker laten gaan en stop gewoon met om iedere mogelijkheid experts te laten waarschuwen over hoe potentieel gevaarlijk iets kan zijn.
Maar vorig jaar tijdens de winter was er een minder besmettelijke variant en was er een lockdown + avondklok. Of wil jij dat elke winter voortaan de horeca dichtgaat en een avondklok?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Vorig jaar winter zonder vaccinaties was er geen code zwart, en dan zouden we het deze winter met een vaccinatiegraad van 75/80% niet redden. Dat lijkt mij sterk.
Ik heb niet zoveel zin meer in al die beperkende maatregelen. Jij ook niet neem ik aan? Dus hoe hoger de vaccinatiegraad hoe beter.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Vorig jaar winter zonder vaccinaties was er geen code zwart, en dan zouden we het deze winter met een vaccinatiegraad van 75/80% niet redden. Dat lijkt mij sterk.
Er waren wel een paar kleine maatregelen, ik geloof dat het idee nu is dat we die niet nog een winter willen hebben als het even kan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat is min of meer wat ik bedoel. Ik zie het nut van publicatie überhaupt niet.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat iedereen net doet of alles van even grote waarde is. Als een willekeurige arts iets loopt te blaten over vuurwerk of alcohol is dat ook maar gewoon een mening, wel met iets meer waarde dan van een gemiddelde boerenlul, maar het is niet direct iets waar heel Nederland klakkeloos naar gaat luisteren. Als het kabinet zoiets gaat roepen zou ik er pas meer waarde aan hechten.
Voor de rest gaat het op de grote hoop van goedbedoelde meningen en adviezen waar vrijwel niemand ene reet mee doet.
Adviezen zijn pas van waarde als je een probleem wil gaan oplossen en je hebt zelf geen idee hoe. Er is nu geen noemenswaardig probleem en we hebben wel betere manieren om er mee om te gaan. En door...
https://inews.co.uk/news/(...)l-admissions-1185533quote:The Government has drawn up plans for an October “firebreak” Covid lockdown should hospitalisations continue at their current level and threaten to overload the NHS, a senior Government scientist has told i.
Ach, het werkt toch? Hier is nu weer volk aan het lullen over iets wat er compleet niet toe doet. Het is gewoon het leveren van talking points.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is min of meer wat ik bedoel. Ik zie het nut van publicatie überhaupt niet.
Avondklok had geen invloed is achteraf erkend. Lockdown zal wel enig effect hebben gehad, al wordt daar ook aan getwijfeld. Toch getuigd de angst voor Corona in winter 2021 in weinig vertrouwen in de vaccinaties. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de mensen die de horeca opzoeken niet de meest kwetsbaren zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar vorig jaar tijdens de winter was er een minder besmettelijke variant en was er een lockdown + avondklok. Of wil jij dat elke winter voortaan de horeca dichtgaat en een avondklok?
Ik heb wel vertrouwen in de vaccinaties, maar 60% graad is wel wat weinig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Avondklok had geen invloed is achteraf erkend. Lockdown zal wel enig effect hebben gehad, al wordt daar ook aan getwijfeld. Toch getuigd de angst voor Corona in winter 2021 in weinig vertrouwen in de vaccinaties. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de mensen die de horeca opzoeken niet de meest kwetsbaren zijn.
Helemaal prima, alleen dat stukje dwang/drang via het paspoort zit mij dwarsquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel zin meer in al die beperkende maatregelen. Jij ook niet neem ik aan? Dus hoe hoger de vaccinatiegraad hoe beter.
Hoe wil jij het oplossen dan?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:50 schreef zoost het volgende:
[..]
Helemaal prima, alleen dat stukje dwang/drang via het paspoort zit mij dwars
En dan daarop blijven wachten met versoepelen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Betere communicatie richting de groepen die nog ondervertegenwoordigd zijn.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Betere communicatie richting de groepen die nog ondervertegenwoordigd zijn.
Nee.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:57 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
En dan daarop blijven wachten met versoepelen?
Nee. De groep die oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen is maakt vrijwel geen gebruik van TVT, dus je aandacht richten op TVT heeft dan ook weinig zin. Wat mij betreft stoppen met maatregelen, testen bij klachten houden, that's it.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:57 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
En dan daarop blijven wachten met versoepelen?
Dat worden dan weer twee hele leuke weken en daarna kan alles weer op slot, aangezien de druk op de ziekenhuizen nu al erg hoog is.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. De groep die oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen is maakt vrijwel geen gebruik van TVT, dus je aandacht richten op TVT heeft dan ook weinig zin. Wat mij betreft stoppen met maatregelen, testen bij klachten houden, that's it.
Maar dan alleen testen bij klachten. En niet iedereen zijn moeder moeten willen blijven testen omdat er toevallig een bulkcontract is afgesloten waarbij je een afnameplicht hebt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. De groep die oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen is maakt vrijwel geen gebruik van TVT, dus je aandacht richten op TVT heeft dan ook weinig zin. Wat mij betreft stoppen met maatregelen, testen bij klachten houden, that's it.
Wat stel jij dan voor?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:01 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat worden dan weer twee hele leuke weken en daarna kan alles weer op slot, aangezien de druk op de ziekenhuizen nu al erg hoog is.
Ik stel voor dat er per 20 september versoepeld wordt, zoals ze dat de vorige persconferentie hebben gezegd. Dus met een vaccinatiebewijs voor bijvoorbeeld evenementen. En dan aankijken hoe dat gaat. Proberen de vaccinatiegraad op te krikken en een maand later kijken of we weer verder kunnen versoepelen.quote:
Je bedoelt zoals in het huidige beleid het plan is?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:08 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat er per 20 september versoepeld wordt, zoals ze dat de vorige persconferentie hebben gezegd. Dus met een vaccinatiebewijs voor bijvoorbeeld evenementen. En dan aankijken hoe dat gaat. Proberen de vaccinatiegraad op te krikken en een maand later kijken of we weer verder kunnen versoepelen.
Jaa! Voorquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:00 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dus alles open gooien zonder restricties?
Ja, ik sta daar wel achter. Moeten ze het natuurlijk wel door laten gaan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals in het huidige beleid het plan is?
Als we nu gaan teruggrijpen op lockdowns is het einde zoek. Dan zitten we hier de komende jaren elke winter nog aan vast.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:44 schreef capricia het volgende:
In GB praten ze al weer openlijk over een lockdown in de herfst.
[..]
https://inews.co.uk/news/(...)l-admissions-1185533
Dat is wat wappies al lang voorspellen. Krijgen ze weer gelijkquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we nu gaan teruggrijpen op lockdowns is het einde zoek. Dan zitten we hier de komende jaren elke winter nog aan vast.
Laat het een vrije keuze zijn. En richt je communicatie op de kwetsbaren (ouder, overgewicht, etc) die de IC bevolken en geen dwang / drang van de gezonde mensen.quote:
Als je vanaf volgende week alles hier ineens wil opengooien zonder restricties dan krijg je inderdaad gelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dat is wat wappies al lang voorspellen. Krijgen ze weer gelijk
Het is ook een vrije keuze, niemand verplicht je om je te laten vaccineren. Echter als je dan naar een festival of voetbalwedstrijd wil, moet je je de komende tijd laten testen. En ik vind dat logisch aangezien de IC vol ligt met ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Laat het een vrije keuze zijn. En richt je communicatie op de kwetsbaren (ouder, overgewicht, etc) die de IC bevolken en geen dwang / drang van de gezonde mensen.
Gisteren bij Jinek, bevestigde het OMT dat de app/paspoort waarschijnlijk niet meer afgeschaft gaat worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we hetzelfde zeggen. Ik ben geen voorstander van TVT en ben er liever gisteren dan morgen vanaf, maar ik snap dat het op dit moment enige waarde kan hebben.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:08 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat er per 20 september versoepeld wordt, zoals ze dat de vorige persconferentie hebben gezegd. Dus met een vaccinatiebewijs voor bijvoorbeeld evenementen. En dan aankijken hoe dat gaat. Proberen de vaccinatiegraad op te krikken en een maand later kijken of we weer verder kunnen versoepelen.
Wat is alles hier ineens?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:13 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Als je vanaf volgende week alles hier ineens wil opengooien zonder restricties dan krijg je inderdaad gelijk.
Persoonlijke meningen van OMT leden in de media neem ik aan ter kennisgeving en niet als waarheid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:14 schreef zoost het volgende:
[..]
Gisteren bij Jinek, bevestigde het OMT dat de app/paspoort waarschijnlijk niet meer afgeschaft gaat worden.
Ik denk niet dat het zo’n vaart loopt. De virologen en epidemiologen zullen in de basis altijd voorstander zijn van strenge maatregelen. Dat is weinig nieuws. Ik kan me niet voorstellen dat Mark en Hugo voor de lol een lockdown voorstellen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:12 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
"Zullen we even koffie gaan drinken?"quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:14 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Het is ook een vrije keuze, niemand verplicht je om je te laten vaccineren. Echter als je dan naar een festival of voetbalwedstrijd wil, moet je je de komende tijd laten testen. En ik vind dat logisch aangezien de IC vol ligt met ongevaccineerden.
Dat is dan helaas maar even zo. Dit heb ik liever dan dat in december de horeca weer dicht moet. Nogmaals je hebt gewoon een keuze om je te laten vaccineren. Alleen moet er wel gekeken worden naar de groep die zich niet kan laten vaccineren. Die horen sowieso niet te betalen voor een test.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:17 schreef zoost het volgende:
[..]
"Zullen we even koffie gaan drinken?"
"Nee, nog geen test gedaan".
Vrijheid / spontaniteit is weg. Ik vind dat een behoorlijke beperking van de vrijheid.
Wat mij betreft is het gewoon klaar met maatregelen voor wie dan ook.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:18 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat is dan helaas maar even zo. Dit heb ik liever dan dat in december de horeca weer dicht moet. Nogmaals je hebt gewoon een keuze om je te laten vaccineren. Alleen moet er wel gekeken worden naar de groep die zich niet kan laten vaccineren. Die horen sowieso niet te betalen voor een test.
Zoals user @Tijn gisteren al opmerkte, heeft coronacheck voor een terras of een restaurant niet zoveel met veiligheid te maken, maar vooral met vaccinaties pushen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we hetzelfde zeggen. Ik ben geen voorstander van TVT en ben er liever gisteren dan morgen vanaf, maar ik snap dat het op dit moment enige waarde kan hebben.
Wel ben ik van mening dat het gros van de mensen die naar plekken gaan waar TVT nodig is niet de groep is die ondervertegenwoordigd is in de vaccinaties óf die het meeste risico lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |