En 59% vindt het een recht om dat van een ander te wetenquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vind je? (dat het bijzonder is)
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-weten
Ongeveer de helft wil weten of een collega gevaccineerd is.
(Overigens vind ik het apart dat slechts 52% het normaal vindt de vraag te stellen)
Ach, dat is in de trant van:quote:
Nou ja we begonnen ooit met solidair zijn met elkaar en we eindigen met niet willen werken met ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Dit topic is wel echt een schoolvoorbeeld van het hellend vlak.
'Experts waarschuwen voor overmatig alcoholgebruik onder studenten'
naar
'Alcohol moet verboden worden'
naar
'Alles wordt verboden'
naar
'We kunnen maar beter collectieve euthanasie plegen, want het leven zit vol risico's.
Het is bijna knap.
We doen het samen!quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja we begonnen ooit met solidair zijn met elkaar en we eindigen met niet willen werken met ongevaccineerden.
Ik ga de popcorn alvast opwarmen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:35 schreef zoost het volgende:
Even een vraagje. Wat ik nu niet begrijp is waarom de vaccinatiegraad omhoog moet. Waarom moet ook iedereen van 12-18 gevaccineerd worden? Kinderen geven geen druk op de zorg, en ze kunnen het niet doorgeven aan de mensen die wel gevaccineerd zijn. Met de huidige vaccinatiegraad is de druk op de zorg toch goed te behappen? Waarom die dwang/drang via het vaccinatiepaspoort om ook de jeugd te vaccineren?
Omdat Hugo een dwangneuroot is en Markie Mark een controlfreak.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:35 schreef zoost het volgende:
Even een vraagje. Wat ik nu niet begrijp is waarom de vaccinatiegraad omhoog moet. Waarom moet ook iedereen van 12-18 gevaccineerd worden? Kinderen geven geen druk op de zorg, en ze kunnen het niet doorgeven aan de mensen die wel gevaccineerd zijn. Met de huidige vaccinatiegraad is de druk op de zorg toch goed te behappen? Waarom die dwang/drang via het vaccinatiepaspoort om ook de jeugd te vaccineren?
Dit weet niemand en kunnen we pas komende winter constateren, en dat is onder de aanname dat er geen varianten meer gekweekt worden onder besmette personen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:35 schreef zoost het volgende:
Vorig jaar winter zonder vaccinaties was er geen code zwart, en dan zouden we het deze winter met een vaccinatiegraad van 75/80% niet redden. Dat lijkt mij sterk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit weet niemand en kunnen we pas komende winter constateren, en dat is onder de aanname dat er geen varianten meer gekweekt worden onder besmette personen.
Wat ik niet begrijp is dat iedereen net doet of alles van even grote waarde is. Als een willekeurige arts iets loopt te blaten over vuurwerk of alcohol is dat ook maar gewoon een mening, wel met iets meer waarde dan van een gemiddelde boerenlul, maar het is niet direct iets waar heel Nederland klakkeloos naar gaat luisteren. Als het kabinet zoiets gaat roepen zou ik er pas meer waarde aan hechten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:30 schreef F.Sinatra het volgende:
Aan zowat alles in het leven zit een risico, en de een neemt en accepteert meer risico dan de ander. Prima. Lekker laten gaan en stop gewoon met om iedere mogelijkheid experts te laten waarschuwen over hoe potentieel gevaarlijk iets kan zijn.
Maar vorig jaar tijdens de winter was er een minder besmettelijke variant en was er een lockdown + avondklok. Of wil jij dat elke winter voortaan de horeca dichtgaat en een avondklok?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Vorig jaar winter zonder vaccinaties was er geen code zwart, en dan zouden we het deze winter met een vaccinatiegraad van 75/80% niet redden. Dat lijkt mij sterk.
Ik heb niet zoveel zin meer in al die beperkende maatregelen. Jij ook niet neem ik aan? Dus hoe hoger de vaccinatiegraad hoe beter.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Vorig jaar winter zonder vaccinaties was er geen code zwart, en dan zouden we het deze winter met een vaccinatiegraad van 75/80% niet redden. Dat lijkt mij sterk.
Er waren wel een paar kleine maatregelen, ik geloof dat het idee nu is dat we die niet nog een winter willen hebben als het even kan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat is min of meer wat ik bedoel. Ik zie het nut van publicatie überhaupt niet.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat iedereen net doet of alles van even grote waarde is. Als een willekeurige arts iets loopt te blaten over vuurwerk of alcohol is dat ook maar gewoon een mening, wel met iets meer waarde dan van een gemiddelde boerenlul, maar het is niet direct iets waar heel Nederland klakkeloos naar gaat luisteren. Als het kabinet zoiets gaat roepen zou ik er pas meer waarde aan hechten.
Voor de rest gaat het op de grote hoop van goedbedoelde meningen en adviezen waar vrijwel niemand ene reet mee doet.
Adviezen zijn pas van waarde als je een probleem wil gaan oplossen en je hebt zelf geen idee hoe. Er is nu geen noemenswaardig probleem en we hebben wel betere manieren om er mee om te gaan. En door...
https://inews.co.uk/news/(...)l-admissions-1185533quote:The Government has drawn up plans for an October “firebreak” Covid lockdown should hospitalisations continue at their current level and threaten to overload the NHS, a senior Government scientist has told i.
Ach, het werkt toch? Hier is nu weer volk aan het lullen over iets wat er compleet niet toe doet. Het is gewoon het leveren van talking points.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is min of meer wat ik bedoel. Ik zie het nut van publicatie überhaupt niet.
Avondklok had geen invloed is achteraf erkend. Lockdown zal wel enig effect hebben gehad, al wordt daar ook aan getwijfeld. Toch getuigd de angst voor Corona in winter 2021 in weinig vertrouwen in de vaccinaties. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de mensen die de horeca opzoeken niet de meest kwetsbaren zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar vorig jaar tijdens de winter was er een minder besmettelijke variant en was er een lockdown + avondklok. Of wil jij dat elke winter voortaan de horeca dichtgaat en een avondklok?
Ik heb wel vertrouwen in de vaccinaties, maar 60% graad is wel wat weinig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Avondklok had geen invloed is achteraf erkend. Lockdown zal wel enig effect hebben gehad, al wordt daar ook aan getwijfeld. Toch getuigd de angst voor Corona in winter 2021 in weinig vertrouwen in de vaccinaties. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de mensen die de horeca opzoeken niet de meest kwetsbaren zijn.
Helemaal prima, alleen dat stukje dwang/drang via het paspoort zit mij dwarsquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel zin meer in al die beperkende maatregelen. Jij ook niet neem ik aan? Dus hoe hoger de vaccinatiegraad hoe beter.
Hoe wil jij het oplossen dan?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:50 schreef zoost het volgende:
[..]
Helemaal prima, alleen dat stukje dwang/drang via het paspoort zit mij dwars
En dan daarop blijven wachten met versoepelen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Betere communicatie richting de groepen die nog ondervertegenwoordigd zijn.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Betere communicatie richting de groepen die nog ondervertegenwoordigd zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |