abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201249641
Aan zowat alles in het leven zit een risico, en de een neemt en accepteert meer risico dan de ander. Prima. Lekker laten gaan en stop gewoon met om iedere mogelijkheid experts te laten waarschuwen over hoe potentieel gevaarlijk iets kan zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 10:30:28 ]
pi_201249653
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vind je? (dat het bijzonder is)

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-weten

Ongeveer de helft wil weten of een collega gevaccineerd is.

(Overigens vind ik het apart dat slechts 52% het normaal vindt de vraag te stellen)
En 59% vindt het een recht om dat van een ander te weten
"Opmerkelijk is dat 59 procent vindt dat anderen het recht hebben om te weten of je gevaccineerd bent.".

Dat verbaast me nog veel meer.
pi_201249665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:29 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
[..]

Ach, dat is in de trant van:

"Gevaccineerden kunnen even besmettelijk zijn als ongevaccineerden."

"VACCINS WERKEN NIET!!!!11!!!1!one".
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201249691
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Dit topic is wel echt een schoolvoorbeeld van het hellend vlak. :')

'Experts waarschuwen voor overmatig alcoholgebruik onder studenten'
naar
'Alcohol moet verboden worden'
naar
'Alles wordt verboden'
naar
'We kunnen maar beter collectieve euthanasie plegen, want het leven zit vol risico's.

Het is bijna knap.
Nou ja we begonnen ooit met solidair zijn met elkaar en we eindigen met niet willen werken met ongevaccineerden.

En ondertussen is iedereen het wel kotszat dat jan en alleman van alles wilt gaan bepalen hoe jij je leven inricht lijkt me
pi_201249705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nou ja we begonnen ooit met solidair zijn met elkaar en we eindigen met niet willen werken met ongevaccineerden.
We doen het samen!
pi_201249715
Even een vraagje. Wat ik nu niet begrijp is waarom de vaccinatiegraad omhoog moet. Waarom moet ook iedereen van 12-18 gevaccineerd worden? Kinderen geven geen druk op de zorg, en ze kunnen het niet doorgeven aan de mensen die wel gevaccineerd zijn. Met de huidige vaccinatiegraad is de druk op de zorg toch goed te behappen? Waarom die dwang/drang via het vaccinatiepaspoort om ook de jeugd te vaccineren?
pi_201249727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:35 schreef zoost het volgende:
Even een vraagje. Wat ik nu niet begrijp is waarom de vaccinatiegraad omhoog moet. Waarom moet ook iedereen van 12-18 gevaccineerd worden? Kinderen geven geen druk op de zorg, en ze kunnen het niet doorgeven aan de mensen die wel gevaccineerd zijn. Met de huidige vaccinatiegraad is de druk op de zorg toch goed te behappen? Waarom die dwang/drang via het vaccinatiepaspoort om ook de jeugd te vaccineren?
Ik ga de popcorn alvast opwarmen.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:39:30 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201249756
quote:
Omdat Hugo een dwangneuroot is en Markie Mark een controlfreak.
  Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 10:40:14 #259
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201249767
quote:
Dit weet niemand en kunnen we pas komende winter constateren, en dat is onder de aanname dat er geen varianten meer gekweekt worden onder besmette personen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201249792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit weet niemand en kunnen we pas komende winter constateren, en dat is onder de aanname dat er geen varianten meer gekweekt worden onder besmette personen.
Vorig jaar winter zonder vaccinaties was er geen code zwart, en dan zouden we het deze winter met een vaccinatiegraad van 75/80% niet redden. Dat lijkt mij sterk.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:42:40 #261
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201249800
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:30 schreef F.Sinatra het volgende:
Aan zowat alles in het leven zit een risico, en de een neemt en accepteert meer risico dan de ander. Prima. Lekker laten gaan en stop gewoon met om iedere mogelijkheid experts te laten waarschuwen over hoe potentieel gevaarlijk iets kan zijn.
Wat ik niet begrijp is dat iedereen net doet of alles van even grote waarde is. Als een willekeurige arts iets loopt te blaten over vuurwerk of alcohol is dat ook maar gewoon een mening, wel met iets meer waarde dan van een gemiddelde boerenlul, maar het is niet direct iets waar heel Nederland klakkeloos naar gaat luisteren. Als het kabinet zoiets gaat roepen zou ik er pas meer waarde aan hechten.

Voor de rest gaat het op de grote hoop van goedbedoelde meningen en adviezen waar vrijwel niemand ene reet mee doet.

Adviezen zijn pas van waarde als je een probleem wil gaan oplossen en je hebt zelf geen idee hoe. Er is nu geen noemenswaardig probleem en we hebben wel betere manieren om er mee om te gaan. En door...
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 10:43:38 #262
pi_201249819
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zoost het volgende:

[..]
Vorig jaar winter zonder vaccinaties was er geen code zwart, en dan zouden we het deze winter met een vaccinatiegraad van 75/80% niet redden. Dat lijkt mij sterk.
Maar vorig jaar tijdens de winter was er een minder besmettelijke variant en was er een lockdown + avondklok. Of wil jij dat elke winter voortaan de horeca dichtgaat en een avondklok?
pi_201249821
quote:

[..]
Ik heb niet zoveel zin meer in al die beperkende maatregelen. Jij ook niet neem ik aan? Dus hoe hoger de vaccinatiegraad hoe beter.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:44:24 #264
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201249828
quote:

[..]
Er waren wel een paar kleine maatregelen, ik geloof dat het idee nu is dat we die niet nog een winter willen hebben als het even kan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201249832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wat ik niet begrijp is dat iedereen net doet of alles van even grote waarde is. Als een willekeurige arts iets loopt te blaten over vuurwerk of alcohol is dat ook maar gewoon een mening, wel met iets meer waarde dan van een gemiddelde boerenlul, maar het is niet direct iets waar heel Nederland klakkeloos naar gaat luisteren. Als het kabinet zoiets gaat roepen zou ik er pas meer waarde aan hechten.

Voor de rest gaat het op de grote hoop van goedbedoelde meningen en adviezen waar vrijwel niemand ene reet mee doet.

Adviezen zijn pas van waarde als je een probleem wil gaan oplossen en je hebt zelf geen idee hoe. Er is nu geen noemenswaardig probleem en we hebben wel betere manieren om er mee om te gaan. En door...
Dat is min of meer wat ik bedoel. Ik zie het nut van publicatie überhaupt niet.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:44:49 #266
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201249833
Trol is ook weer gevoerd ;)
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:44:52 #267
236264 crew  capricia
pi_201249834
In GB praten ze al weer openlijk over een lockdown in de herfst. :{

quote:
The Government has drawn up plans for an October “firebreak” Covid lockdown should hospitalisations continue at their current level and threaten to overload the NHS, a senior Government scientist has told i.
https://inews.co.uk/news/(...)l-admissions-1185533
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:45:46 #268
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201249852
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
Dat is min of meer wat ik bedoel. Ik zie het nut van publicatie überhaupt niet.
Ach, het werkt toch? Hier is nu weer volk aan het lullen over iets wat er compleet niet toe doet. Het is gewoon het leveren van talking points.
pi_201249889
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar vorig jaar tijdens de winter was er een minder besmettelijke variant en was er een lockdown + avondklok. Of wil jij dat elke winter voortaan de horeca dichtgaat en een avondklok?
Avondklok had geen invloed is achteraf erkend. Lockdown zal wel enig effect hebben gehad, al wordt daar ook aan getwijfeld. Toch getuigd de angst voor Corona in winter 2021 in weinig vertrouwen in de vaccinaties. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de mensen die de horeca opzoeken niet de meest kwetsbaren zijn.
  Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 10:49:35 #270
pi_201249897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:48 schreef zoost het volgende:

[..]
Avondklok had geen invloed is achteraf erkend. Lockdown zal wel enig effect hebben gehad, al wordt daar ook aan getwijfeld. Toch getuigd de angst voor Corona in winter 2021 in weinig vertrouwen in de vaccinaties. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de mensen die de horeca opzoeken niet de meest kwetsbaren zijn.
Ik heb wel vertrouwen in de vaccinaties, maar 60% graad is wel wat weinig.
pi_201249909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:43 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Ik heb niet zoveel zin meer in al die beperkende maatregelen. Jij ook niet neem ik aan? Dus hoe hoger de vaccinatiegraad hoe beter.
Helemaal prima, alleen dat stukje dwang/drang via het paspoort zit mij dwars
pi_201249938
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:50 schreef zoost het volgende:

[..]
Helemaal prima, alleen dat stukje dwang/drang via het paspoort zit mij dwars
Hoe wil jij het oplossen dan?
pi_201249962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:53 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Hoe wil jij het oplossen dan?
Betere communicatie richting de groepen die nog ondervertegenwoordigd zijn.
pi_201249985
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
En dan daarop blijven wachten met versoepelen?
pi_201249999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Elke kerk, moskee, buurthuis etc.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')