Ik vraag me af of dat een probleem is als een compleet onverwachte pandemie en de abnormale situatie die daarop volgt het eerste moet zijn dat dit aan het licht moet brengen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat op de 'natuurlijke' manier de digitale vaardigheden van docenten (en studenten overigens) op een dramatisch peil zijn gekomen. Decennia aan gebrekkige bij- en nascholing werd nu in één klap zichtbaar. Helaas.
Ik zeg niet dat digitaal onderwijs het probleem is. Ik zeg dat het huidige (in veel gevallen ondermaatse) digitale onderwijs niet voldoende is om gedurende een periode van tijd f2f te vervangen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het IS een serieuze reactie; de jeugd is in een snel tempo ontzettend gedigitaliseerd, in alle facetten... en nu is ineens digitaal onderwijs hét probleem? Zoals Dire al aangeeft is het verder een valse dichotomie; er is goed en slecht onderwijs, en dat heeft te maken met de didactische vaardigheden van de vakman/vrouw, niet met het middel.
Geen. Maar dan kan het alsnog een slecht aftreksel zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... wat was het alternatief precies?
Je bent zelf leraar?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Geen. Maar dan kan het alsnog een slecht aftreksel zijn.
UK, toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De uni hier stuurde gister een mail dat per 6 september de policy om gaat. Van 'work from home if you can', naar 'required to be in the office unless you can't'. Ook face-to-face lesgeven, geen mondkapjes en geen social distancing meer.
Het standpunt is dat de vaccins goed werken en de kans op ernstig ziek worden tot een minimum reduceren.
Ik kijk er wel naar uit om weer eens gewoon met collega's te koffieleuten en lunchen.
De vaccinatiebereidheid is dermate groot hier waarom zou je er dan een plicht van maken, voor de goede orde ik ben niet tegen vaccinatie en ook gevaccineerd, mijn kinderen ook dus dat is het niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:54 schreef speknek het volgende:
en de maatschappij die een vaccinatieplicht toch wel een beetje ver vindt gaan verpest de toekomst van een generatie.
Nee. Heb ik vast geen recht van spreken zeker.quote:
Erg mooi. Hier moeten wij ook naartoe. Gewoon eigen verantwoordelijkheid en vertrouwen op de vaccins.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De uni hier stuurde gister een mail dat per 6 september de policy om gaat. Van 'work from home if you can', naar 'required to be in the office unless you can't'. Ook face-to-face lesgeven, geen mondkapjes en geen social distancing meer.
Het standpunt is dat de vaccins goed werken en de kans op ernstig ziek worden tot een minimum reduceren.
Ik kijk er wel naar uit om weer eens gewoon met collega's te koffieleuten en lunchen.
Ik chargeer het natuurlijk, maar veel mensen denken dat ze een beetje consequentieloos principieel kunnen zijn, vooral over dingen waar ze verder toch zelf geen last van hebben, en de mensen die er wel last van hebben zitten vervolgens met de gebakken peren. Dat egocentrische moeten we echt uit onze maatschappij kwijtraken, of we verzanden in de VS.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
De vaccinatiebereidheid is dermate groot hier waarom zou je er dan een plicht van maken, voor de goede orde ik ben niet tegen vaccinatie en ook gevaccineerd, mijn kinderen ook dus dat is het niet.
Je bent wat melodramatisch in je betoog verder, maar goed dat is jouw probleem.
Volgens mij zitten we in een pandemie en is het dus een bestaand probleem.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Nee. Heb ik vast geen recht van spreken zeker.
Als online onderwijs echt zo'n walhalla was waren we daar wel eerder op grote schaal mee begonnen. Maarja, waarom zouden we überhaupt. Welk niet-bestaand probleem (buiten een pandemie dan) moet dat gaan oplossen?
Oorzaak stond eerder nog niet vast.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:19 schreef Morm_NL het volgende:
Waarom nu dit bericht?
Als ik op https://www.bbc.com/news/uk-england-tyne-58330796 kijk is ze al in mei overleden...
Volgens mij zeg ik 'buiten een pandemie'. Op zoiets unieks kun je redelijkerwijs geen voorbereidingen en geen beleid maken. Voor hetzelfde had het nog 100 jaar op zich laten wachten.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we in een pandemie en is het dus een bestaand probleem.
Toen de kinderziekten eruit waren, was het online onderwijs op de middelbare echt zo slecht niet overigens.
Ik denk dat er ook onderscheid gemaakt moet worden in de onderwijscategorie. Mogelijk (en logisch?) was dit op de basisscholen een groter probleem dan bij andere vormen van onderwijs.
Nee, omdat dit het officieele oordeel van de coroner is. Maar goed, het zal wel weer een complot zijn of zo. Doodziek wordt ik van dit geleuter.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:10 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat in mei de massavaccinaties in de UK in volle gang waren, en dit soort berichten toch twijfel kunnen zaaien wellicht.
Erg mooiquote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Deze week loopt het echt keihard terug in de ziekenhuizen!
Ik denk dat er geen enkele manier van onderwijs uniform perfect is voor ieder kind en op ieder niveau.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we in een pandemie en is het dus een bestaand probleem.
Toen de kinderziekten eruit waren, was het online onderwijs op de middelbare echt zo slecht niet overigens.
Ik denk dat er ook onderscheid gemaakt moet worden in de onderwijscategorie. Mogelijk (en logisch?) was dit op de basisscholen een groter probleem dan bij andere vormen van onderwijs.
Je bedoelt, zoals, "Je mag stappen en naar festivals als je 2 weken na je tweede prik zit"?quote:[b]Op donderdag 26 augustus 2021 14:06 schreef Vooralsnog zijn er heel veel jongeren die best een prik zouden willen als puntje bij paaltje komt, maar als het niet hoeft, dan ontwijken ze die naald zolang mogelijk, liefst tot het te laat is. Een beetje meer druk achter de ketel zou een Franse sprint laten zien.
Dit, scholen mogen eigenlijk helemaal niet meer dicht(behalve vakanties). Kerken wel.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:14 schreef miss_sly het volgende:
Then again vind ik eigenlijk ook wel, wat @chratnox aanhaalde, dat scholen echt als laatste pas gesloten zouden moeten worden. Na de kerken zelfs.
Je stelde dat als het zo'n Walhalla was dat het dan vanzelf wel op poten was gezet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik 'buiten een pandemie'. Op zoiets unieks kun je redelijkerwijs geen voorbereidingen en geen beleid maken. Voor hetzelfde had het nog 100 jaar op zich laten wachten.
Overigens geloof ik prima dat het stukken beter gaat naarmate je met oudere leeftijdsgroepen te maken krijgt.
Waarom kunnen we niet gewoon toegeven dat het suboptimaal is. Het is voor iedereen toch behelpen.
Het betoog van de leraar raakt ook geen kant of wal.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen enkele manier van onderwijs uniform perfect is voor ieder kind en op ieder niveau.
Er zijn tal van redenen waarom kinderen bij het een meer gedijen, of juist bij het andere. Ook kinderen zijn geen homogene groep waarbij geldt dat als je er A op een bepaalde manier instopt er automatisch B bij iedereen uitkomt. Zelfs voor een individueel kind kan het ene vak of het ene moment online of juist f2f-les het meest ideaal zijn.
Maar sowieso: er was inderdaad wel een probleem, namelijk een pandemie.
Then again vind ik eigenlijk ook wel, wat @:chratnox aanhaalde, dat scholen echt als laatste pas gesloten zouden moeten worden. Na de kerken zelfs.
Het feit dat er een pandemie voor nodig was om de onderwijssector dat aan haar verstand te brengen vind ik wel kwalijk ja.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat een probleem is als een compleet onverwachte pandemie en de abnormale situatie die daarop volgt het eerste moet zijn dat dit aan het licht moet brengen.
Hier hetzelfde. De aanwezigheidsplicht gaat gelden, zowel voor studenten als docenten. Als je als docent niet kunt/wilt moet je hogerop (bv. de decaan) om dat aannemelijk te maken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja. Nu mag het ook nog met een testbewijs. Als ze dat eruit halen zou het ook alweer helpen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt, zoals, "Je mag stappen en naar festivals als je 2 weken na je tweede prik zit"?
Zo'n vraag nodigt niet bepaalt uit om er serieus op in te gaan.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:04 schreef galantis het volgende:
Welk niet-bestaand probleem (buiten een pandemie dan) moet dat gaan oplossen?
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2021-35.htmlquote:De noodwet is op 22 april 2020 in werking getreden en is onderhand verlengd tot 01-09-2023.
quote:De Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid bevat een aantal uiteenlopende voorzieningen op het terrein van JenV, die voor een belangrijk deel de strekking hebben tijdelijk elektronische vergaderingen en rechtszittingen mogelijk te maken waar de bestaande wetgeving slechts in fysieke zittingen voorzag.
Deze wet zou zijn vervallen per 1 september 2020 tenzij een ander vervalmoment werd vastgesteld, zoals bij dit besluit opnieuw wordt gedaan. Voor de artikelen 15 en 23 vloeit uit de wet zelf al rechtstreeks een ander vervalmoment voort, te weten 1 september 2023. Hoewel dit verlengingsbesluit geen betrekking heeft op deze artikelen blijven deze dus ook gelden tot uiterlijk 1 september 2023.
wist ik niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben geen staatskundige, maar volgens mij was de wet al een half jaar tot 2023 geldig.
https://convect.nl/online-vergaderen/
[..]
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2021-35.html
[..]
Oh wacht, dit is de wet van J&V rondom Covid-19, niet de wet van VWS. Die van VWS moet volgens mij elke 3 maanden verlengd worden.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben geen staatskundige, maar volgens mij was de wet al een half jaar tot 2023 geldig.
https://convect.nl/online-vergaderen/
[..]
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2021-35.html
[..]
Jep.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh wacht, dit is de wet van J&V rondom Covid-19, niet de wet van VWS. Die van VWS moet volgens mij elke 3 maanden verlengd worden.
De kantoorgenoot van mij die een dag in de week lesgeeft op een universiteit, moet dat fysiek gaan doen, maar alleen in het geval dat er 75 of minder studenten zich hebben ingeschreven op zijn vak. Als het er meer zijn, moet het online blijven.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. De aanwezigheidsplicht gaat gelden, zowel voor studenten als docenten. Als je als docent niet kunt/wilt moet je hogerop (bv. de decaan) om dat aannemelijk te maken.
Als je in quarantaine bent moet je dat ook officieel overleggen.
stimuleren om zoveel mogelijk te vaccineren ben ik het wel mee eens hoor maar denk dat het dan nuttiger is te richten op de mensen die een grotere kans hebben in het ziekenhuis te belanden, wat bijvoorbeeld hier in Amsterdam nog best een grote groep isquote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik chargeer het natuurlijk, maar veel mensen denken dat ze een beetje consequentieloos principieel kunnen zijn, vooral over dingen waar ze verder toch zelf geen last van hebben, en de mensen die er wel last van hebben zitten vervolgens met de gebakken peren. Dat egocentrische moeten we echt uit onze maatschappij kwijtraken, of we verzanden in de VS.
Het zou mooi zijn als de vaccinatiebereidheid zich vertaalde in vaccinaties, maar dat is nog niet zo.
[ twitter ]
Vooralsnog zijn er heel veel jongeren die best een prik zouden willen als puntje bij paaltje komt, maar als het niet hoeft, dan ontwijken ze die naald zolang mogelijk, liefst tot het te laat is. Een beetje meer druk achter de ketel zou een Franse sprint laten zien.
Het mogen er niet meer zijn vanuit regelgeving toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:37 schreef Tijn het volgende:
Het lijkt erop dat ze niet teveel studenten tegelijk in de collegezaal willen hebben.
Was al door mij gecorrigeerd voor je deze post plaatste.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:12 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, omdat dit het officieele oordeel van de coroner is. Maar goed, het zal wel weer een complot zijn of zo. Doodziek wordt ik van dit geleuter.
Ja dit is een regel van de overheid. Al mijn vakken hebben meer dan 75 studenten, dus het blijft schipperen, en het betekent dat je 75 mensen als sardientjes in een klein kamertje kan proppen, maar niet 76 mensen in een zaal voor 400, wat ietwat arbitrair overkomt. Maar ze zullen het denk ik vooral doen om uitbraken te compartmentaliseren.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het mogen er niet meer zijn vanuit regelgeving toch?
Dan zouden we moeten discussiëren hoe groot we de gezondheidsschade inschatten als gevolg van gebrekkig onderwijs en dat tegen de schade agv covid af moeten zetten.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het bewust schaden ervan wanneer dat voorkomen kan worden lijkt me i.i.g. strijdig met de URVM.
Ja, wat dat betreft jammer dat ze alle festivals en concerten en dansfeestjes weer gecancelled hebben. Anders was dat wellicht een stok achter de deur.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik chargeer het natuurlijk, maar veel mensen denken dat ze een beetje consequentieloos principieel kunnen zijn, vooral over dingen waar ze verder toch zelf geen last van hebben, en de mensen die er wel last van hebben zitten vervolgens met de gebakken peren. Dat egocentrische moeten we echt uit onze maatschappij kwijtraken, of we verzanden in de VS.
Het zou mooi zijn als de vaccinatiebereidheid zich vertaalde in vaccinaties, maar dat is nog niet zo.
[ twitter ]
Vooralsnog zijn er heel veel jongeren die best een prik zouden willen als puntje bij paaltje komt, maar als het niet hoeft, dan ontwijken ze die naald zolang mogelijk, liefst tot het te laat is. Een beetje meer druk achter de ketel zou een Franse sprint laten zien.
Ah, dat wist ik niet. Ik dacht dat de universiteit het zelf had bedacht.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het mogen er niet meer zijn vanuit regelgeving toch?
Daarom zit deze jongen volgende week in Italiequote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben dan wel volwassen en zit al heel lang niet meer op school maar volg wel wekelijks Italiaanse les. Na twee lessen via Teams begin dit jaar ook afgehaakt. Vreselijk, uit een boekje leren kan ik zelf ook wel. School gaat voornamelijk om de interactie.
ik zou stimuleren niet beperken tot bepaalde groepen. Het kan toch en-en zijn? Die groep in Amsterdam, en voorlichting en laagdrempelige optie tot vaccineren op middelbare scholen en hoger?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
stimuleren om zoveel mogelijk te vaccineren ben ik het wel mee eens hoor maar denk dat het dan nuttiger is te richten op de mensen die een grotere kans hebben in het ziekenhuis te belanden, wat bijvoorbeeld hier in Amsterdam nog best een grote groep is
uiteraard, het kan beide maar de groep die in het ziekenhuis kan belanden heeft wel meer urgentie vind ik danquote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik zou stimuleren niet beperken tot bepaalde groepen. Het kan toch en-en zijn? Die groep in Amsterdam, en voorlichting en laagdrempelige optie tot vaccineren op middelbare scholen en hoger?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |