abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:25:15 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_201080573
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je bedoelt, zoals, "Je mag stappen en naar festivals als je 2 weken na je tweede prik zit"?
Ja. Nu mag het ook nog met een testbewijs. Als ze dat eruit halen zou het ook alweer helpen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201080575
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:04 schreef galantis het volgende:
Welk niet-bestaand probleem (buiten een pandemie dan) moet dat gaan oplossen?
Zo'n vraag nodigt niet bepaalt uit om er serieus op in te gaan.

(Los van dat dit niet het onderwijstopic is)
pi_201080607
twitter
pi_201080622
quote:
Huh, het was toch eerst gevraagd om deze tot 1 januari 2022 te verlengen?
pi_201080641
Ik ben geen staatskundige, maar volgens mij was de wet al een half jaar tot 2023 geldig.

https://convect.nl/online-vergaderen/
quote:
De noodwet is op 22 april 2020 in werking getreden en is onderhand verlengd tot 01-09-2023.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2021-35.html
quote:
De Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid bevat een aantal uiteenlopende voorzieningen op het terrein van JenV, die voor een belangrijk deel de strekking hebben tijdelijk elektronische vergaderingen en rechtszittingen mogelijk te maken waar de bestaande wetgeving slechts in fysieke zittingen voorzag.

Deze wet zou zijn vervallen per 1 september 2020 tenzij een ander vervalmoment werd vastgesteld, zoals bij dit besluit opnieuw wordt gedaan. Voor de artikelen 15 en 23 vloeit uit de wet zelf al rechtstreeks een ander vervalmoment voort, te weten 1 september 2023. Hoewel dit verlengingsbesluit geen betrekking heeft op deze artikelen blijven deze dus ook gelden tot uiterlijk 1 september 2023.
pi_201080651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben geen staatskundige, maar volgens mij was de wet al een half jaar tot 2023 geldig.

[..]
[..]

wist ik niet.
pi_201080657
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]

Oh wacht, dit is de wet van J&V rondom Covid-19, niet de wet van VWS. Die van VWS moet volgens mij elke 3 maanden verlengd worden.
pi_201080673
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Oh wacht, dit is de wet van J&V rondom Covid-19, niet de wet van VWS. Die van VWS moet volgens mij elke 3 maanden verlengd worden.
Jep.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:37:04 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201080694
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hier hetzelfde. De aanwezigheidsplicht gaat gelden, zowel voor studenten als docenten. Als je als docent niet kunt/wilt moet je hogerop (bv. de decaan) om dat aannemelijk te maken.

Als je in quarantaine bent moet je dat ook officieel overleggen.
De kantoorgenoot van mij die een dag in de week lesgeeft op een universiteit, moet dat fysiek gaan doen, maar alleen in het geval dat er 75 of minder studenten zich hebben ingeschreven op zijn vak. Als het er meer zijn, moet het online blijven.

Het lijkt erop dat ze niet teveel studenten tegelijk in de collegezaal willen hebben.
pi_201080696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:06 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik chargeer het natuurlijk, maar veel mensen denken dat ze een beetje consequentieloos principieel kunnen zijn, vooral over dingen waar ze verder toch zelf geen last van hebben, en de mensen die er wel last van hebben zitten vervolgens met de gebakken peren. Dat egocentrische moeten we echt uit onze maatschappij kwijtraken, of we verzanden in de VS.

Het zou mooi zijn als de vaccinatiebereidheid zich vertaalde in vaccinaties, maar dat is nog niet zo.

[ twitter ]

Vooralsnog zijn er heel veel jongeren die best een prik zouden willen als puntje bij paaltje komt, maar als het niet hoeft, dan ontwijken ze die naald zolang mogelijk, liefst tot het te laat is. Een beetje meer druk achter de ketel zou een Franse sprint laten zien.
stimuleren om zoveel mogelijk te vaccineren ben ik het wel mee eens hoor maar denk dat het dan nuttiger is te richten op de mensen die een grotere kans hebben in het ziekenhuis te belanden, wat bijvoorbeeld hier in Amsterdam nog best een grote groep is
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:38:36 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201080710
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:37 schreef Tijn het volgende:
Het lijkt erop dat ze niet teveel studenten tegelijk in de collegezaal willen hebben.
Het mogen er niet meer zijn vanuit regelgeving toch?
pi_201080738
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:12 schreef Tijger_m het volgende:

Nee, omdat dit het officieele oordeel van de coroner is. Maar goed, het zal wel weer een complot zijn of zo. Doodziek wordt ik van dit geleuter.
Was al door mij gecorrigeerd voor je deze post plaatste.

Voor het overige is een coroner oordeel na 3 maanden aan de lange kant.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:43:50 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_201080756
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Het mogen er niet meer zijn vanuit regelgeving toch?
Ja dit is een regel van de overheid. Al mijn vakken hebben meer dan 75 studenten, dus het blijft schipperen, en het betekent dat je 75 mensen als sardientjes in een klein kamertje kan proppen, maar niet 76 mensen in een zaal voor 400, wat ietwat arbitrair overkomt. Maar ze zullen het denk ik vooral doen om uitbraken te compartmentaliseren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201080763
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het bewust schaden ervan wanneer dat voorkomen kan worden lijkt me i.i.g. strijdig met de URVM.
Dan zouden we moeten discussiren hoe groot we de gezondheidsschade inschatten als gevolg van gebrekkig onderwijs en dat tegen de schade agv covid af moeten zetten.

In elk geval is 'gezondheid' an sich geen direct grondrecht of mensenrecht. Het voorkomen van grote gezondheidsrisico's, op grote schaal, kan een tijdelijk inperken van grondrechten of mensenrechten wel billijken.

Recht op onderwijs is echter een direct recht 'van de mens' waarvan het de vraag is of het inperken daarvan vanwege covid proportioneel is. Ik vind van niet. Aangezien het aantasten van toegang tot onderwijs ook nadelen voor de volksgezondheid oplevert, maar naast dat nog vele nadelen meer in zich heeft.
pi_201080815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:06 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik chargeer het natuurlijk, maar veel mensen denken dat ze een beetje consequentieloos principieel kunnen zijn, vooral over dingen waar ze verder toch zelf geen last van hebben, en de mensen die er wel last van hebben zitten vervolgens met de gebakken peren. Dat egocentrische moeten we echt uit onze maatschappij kwijtraken, of we verzanden in de VS.

Het zou mooi zijn als de vaccinatiebereidheid zich vertaalde in vaccinaties, maar dat is nog niet zo.

[ twitter ]

Vooralsnog zijn er heel veel jongeren die best een prik zouden willen als puntje bij paaltje komt, maar als het niet hoeft, dan ontwijken ze die naald zolang mogelijk, liefst tot het te laat is. Een beetje meer druk achter de ketel zou een Franse sprint laten zien.
Ja, wat dat betreft jammer dat ze alle festivals en concerten en dansfeestjes weer gecancelled hebben. Anders was dat wellicht een stok achter de deur.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:54:29 #91
12221 Tijn