Hou er maar mee op, hij wil of kan het toch niet begrijpen. Er zit een of andere rare kronkel in z'n hoofd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:35 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ik heb het juist wel gelezen, je komt aanzetten met de Pakistaanse Taliban (geen Afghaanse Taliban), een groepering die een Talibanachtig-regime wil in Bangladesh (geen Afghaanse Taliban), een of andere groepering die in Afghanistan aanslagen pleegt op coalitietroepen (geen Afghaanse Taliban).
Harald zegt wel vaker zinnige dingen en staat met de poten in de modder. Is het mogelijk om het verhaal even helemaal te posten, k kan het niet lezen want geen twitter.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:02 schreef Rambolin het volgende:
Interessante observaties van Harald Doornbos.
[ twitter ]
Je hebt een persoonlijke voorkeur voor de Northern Alliance, zegt dat dan in plaats van roepen "oh wat erg, de barbaren van de Taliban hebben iemand geëxecuteerd" terwijl de Northern Alliance duizenden tegelijk heeft geëxecuteerd. Het gaat je niet om de executie, maar om wie het doet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:27 schreef Daarnaast het volgende:
Zullen vast ook geen lieverdjes geweest zijn, maar als we naar belangen van het westen kijken denk ik wel dat ze beter zijn.
Ga weg danquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:17 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zucht man gewoon dikke vette zucht. Het niveau hier is gewoon om van te janken.
Wat snappen jullie niet aan het feit dat Taliban nergens als terroristische organisatie is bestempeld?
Komt hij aan met zijn TTP. Dus omdat het woordje taliban in voorkomt is het direct de Taliban zelf? De Taliban is een onafhankelijke beweging en die beweging is noch door de VS, noch door de EU in hun terrorisme lijst opgenomen.
1/ Populair tegenwoordig om in 't Westen te roepen dat "de Islam moet hervormen".quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:38 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Harald zegt wel vaker zinnige dingen en staat met de poten in de modder. Is het mogelijk om het verhaal even helemaal te posten, k kan het niet lezen want geen twitter.
8/ Ik heb dit nummer weleens vaker getweet. Toont precies de angsten die veel niet-Westerse culturen hebben. Niet alleen Islam, ook Sikhs, Hindu's etc. Mensen voelen alsof 't dominante Westen/globalisme als 'n stoomwals hun way of life gaat vernietigen.quote:G.J.Younghusband in 1908 records a Pashtun saying in his book, "First comes one Englishman, as a traveller or for shikar ; then come two and make a map; then comes an army and takes the country. It is better therefore to kill the first Englishman."[The Story of the Guides", p-63]
Kom dan eens met concrete voorbeelden mbt Afghanistan waar de VS diens z toendertijd (gedurende 20 jaar) had opgedrongen. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:19 schreef Rambolin het volgende:
Je bent in ontkenning als je denkt dat de VS duizenden miljarden dollars uitgeeft en niet westerse normen en waarden wil opdringen aan de moslimwereld, lol.
Dan moeten de mensen er daar zelf wat aan te doen. Wij hoeven ze niet onze normen en waarden op te dringen met bommen en kogels.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:41 schreef Aloulu het volgende:
Ik kan je zo paar opnoemen waar dat dan faliekant mislukt is. De Afghaanse wet kent mbt verkrachting binnen het huwelijk een uitzondering voor de sjiitische minderheid. Bij de sjiitische Hazara-minderheid werd de sjiitische islamitische jurisprudentie in een wet gegoten die vrouwen verplicht elke vier dagen gemeenschap met hun man te hebben, tenzij ze ziek is. En daarnaast benoemt het het feit dat ze verplicht is “aan haar man’s wensen te voldoen”. De wet kwam wel op kritiek te staan van Westerse landen maar daar bleef het bij en is men niet op terug gekomen.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:41 schreef Aloulu het volgende:
Kom dan eens met concrete voorbeelden mbt Afghanistan waar de VS diens z toendertijd (gedurende 20 jaar) had opgedrongen. Ben benieuwd.
Als dat dan toch zo'n issue voor je is vwb naam. Waarom kunnen de "westerse normen" dan wel op een hoop gegooid worden? Of telt het verschil VS, NLD, EU dan plotseling weer niet?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:38 schreef RegularOrange het volgende:
Hou er maar mee op, hij wil of kan het toch niet begrijpen. Er zit een of andere rare kronkel in z'n hoofd.
Dat gebeurt toch zelfs nu nog. Zo vond ik het volgend citaat:quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Kom dan eens met concrete voorbeelden mbt Afghanistan waar de VS diens z toendertijd (gedurende 20 jaar) had opgedrongen. Ben benieuwd.
Dus als IS een aanslag pleegt in Australie heeft dat niks met de IS in het MO te maken?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:35 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ik heb het juist wel gelezen, je komt aanzetten met de Pakistaanse Taliban (geen Afghaanse Taliban), een groepering die een Talibanachtig-regime wil in Bangladesh (geen Afghaanse Taliban), een of andere groepering die in Afghanistan aanslagen pleegt op coalitietroepen (geen Afghaanse Taliban).
Ok, duidelijk. Het gaat echt niet goed met je. Is drank het probleem?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als dat dan toch zo'n issue voor je is vwb naam. Waarom kunnen de "westerse normen" dan wel op een hoop gegooid worden? Of telt het verschil VS, NLD, EU dan plotseling weer niet?
quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:50 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. Het gaat echt niet goed met je. Is drank het probleem?
https://www.ohchr.org/EN/(...)ewsID=27384&LangID=Equote:We adamantly reiterate that it is unacceptable for States to stand on the sidelines when the Taliban, first designated as a terrorist organization in 1999 by the United Nations Security Council, and which continues to have many of its associated entities and individuals listed, overruns the territory of Afghanistan and engages in acts that may amount to war crimes and crimes against humanity.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:33 schreef Werkperd het volgende:
Het gaat niet om jouw of mijn interpretatie maar wat de bronnen zeggen. Als de bron aangeeft dat de Taliban geen terroristische organisatie is dan nemen we dat ook als feit aan.
Wel zolang IS het opeist.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:49 schreef AchJa het volgende:
Dus als IS een aanslag pleegt in Australie heeft dat niks met de IS in het MO te maken?
quote:TTP is a similar, but distinct, movement from the Afghan Taliban. While the latter emerged in the 1990s, TTP originated in the years following the 2001 US invasion of Afghanistan, when pro-Taliban Pakistani tribesmen along with Arab, Chechen, and Central Asian militants fled into Pakistan’s tribal areas and coalesced to form a new umbrella group, TTP, in 2007.
Where loyalties lie
TTP has from its inception supported the insurgency in Afghanistan, fighting alongside the Afghan Taliban and helping to shelter its fighters in Pakistan. TTP’s emirs have repeatedly pledged allegiance to the Afghan Taliban’s leader, although the two groups have separate chains of command.
Moreover, the Haqqani Network – part of the Afghan Taliban – has helped to repair divisions in the fissiparous TTP. “Both Jalal and Siraj Haqqani mediated jirgas to resolve organisational issues and factionalism in the TTP,” said Asfandyar Mir, a postdoctoral fellow at Stanford University Center for International Security and Cooperation.
However, although the two groups’ aims overlap, they do not match. “The Afghan Taliban, while it has ties to international terror groups, is a local insurgency targeting the Afghan state,” said Michael Kugelman, Senior Associate for South Asia at the Wilson Center.
“The Pakistani Taliban targets the Pakistani state, and when it had more strength, it also had overseas targets in its crosshairs, including America,” Kugelman told TRT World. TTP, unlike the Afghan Taliban, has been designated as a foreign terrorist organisation by the US.
Bron?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:39 schreef Werkperd het volgende:
Het leven in Afghanistan gaat gewoon door. Niks aan de hand:
Bedankt voor het posten. Zo had ik er nog niet naar gekeken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:40 schreef Rambolin het volgende:
[..]
1/ Populair tegenwoordig om in 't Westen te roepen dat "de Islam moet hervormen".
Ik zal u direct ff uit de droom helpen:
a/ Omdat 't Westen ooit de jaren '60 heeft gehad waarin tradities overboord zijn gegooid, betekent dat niet dat andere culturen automatisch (willen) volgen.
2/
b/Moslims bepalen zelf of ze hervormen en in welke richting.
c/ Evt hervorming v/d Islam komt uit het Oosten (Egypte, Saudi, Pak, India), juist niet het Westen.
d/ Evt hervormingen beginnen morgen of over 25 jr of over 500 jr of nooit. Niemand weet het.
3/
e/ De Islam hervormt/verandert, maar niet in richting die meeste Westerlingen leuk vinden.
f/ Opkomst (sinds ongeveer 1979) van (recent) fundamentalisme binnen Islam is directe reactie van Moslimwereld op Westerse "Jaren '60" en globalisme. Dit proces is nog steeds gaande.
4/
g/ Jaren '60 + globalisme zijn voor meerderheid Moslims juist geen voorbeeld maar ultieme bedreiging van hun manier van leven.
Jaren '60 + globalisme leidden in Westen tot neergang religie, tradities, moraliteit. Veel Moslims willen voorkomen dat zelfde gebeurt bij hun.
5/
h/ Hoe graag u het ook wilt geloven, maar verwesterde Moslims vormen geen goede graadmeter van wat er echt gebeurt i/d Moslimwereld.
i/ Hoe meer Westen drukt voor verandering in bepaalde richting des te meer Moslimwereld terugdrukt.
6/ Mensen, vanzelfsprekend heb ik niet alle wijsheid in pacht. Maar ik woon al sinds 1993 door hele Moslimwereld.
Punten in dit draadje zijn zaken die me opvallen en die vaak geeneens worden gezien door veel Westerlingen/Westerse media.
Ik vul later nog wat punten aan.
7/ Toegegeven, het is 'n quote uit 1908, dus je moet het in z'n tijd zien (kolonialisme etc). Maar deze opmerking van een Pashtun is natuurlijk erg raak &toont terecht hoe veel niet-Westerse volkeren/culturen het Westen zien: Als dreiging, niet bevrijding:
[..]
8/ Ik heb dit nummer weleens vaker getweet. Toont precies de angsten die veel niet-Westerse culturen hebben. Niet alleen Islam, ook Sikhs, Hindu's etc. Mensen voelen alsof 't dominante Westen/globalisme als 'n stoomwals hun way of life gaat vernietigen.
9/ Interessante aan deze tijd is dat niet alleen niet-Westerse culturen opstaan tov Westerse eco, militaire &culturele stoomwals (=globalisme). Maar ook in Westen zelf zie je dat meer mensen zich afvragen of verlies van tradities, identiteit, moraliteit etc wel zo'n goed idee is.
10/ Oftewel: (Christelijk) Westerse en (Islamitisch/Hindoeistisch) Oosterse traditionalisten worden vaak als tegenpolen/vijanden van elkaar weggezet. Maar voeren beiden niet eerder een gelijksoortige strijd tegen expansief Westers (ultra)liberalisme/globalisme?
De kans dat werkperd met een bron komt is 0.000001% maar zelf vraagt hij er wel altijd omquote:
The U.S. could have the prophet Muhammad doing public relations, and it wouldn’t helpquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:58 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Bedankt voor het posten. Zo had ik er nog niet naar gekeken.
Het is begrijpelijk dat de islamitische wereld de westerse globalisatie en cultuur ziet als bedreiging voor hun tradities, als je het vanuit hun standpunt en religie bekijkt. Maar ja, het is ook weleens dubbel want ze maken gebruik van Westerse technologie, auto's, hollywood films, en coca cola zoals het liedje uit de link liet zien.
"De Taliban" in zijn geheel is door de UN sinds 1999 aangewezen als terroristische organisatie. In welk land ze zitten interesseert me derhalve geen hol.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:57 schreef Rambolin het volgende:
Wel zolang IS het opeist.
Maar wat maar niet wil doordringen tot jou is dat de Afghaanse Taliban en Pakistaanse Taliban twee verschillende organisaties zijn.
Ze zitten maar in 1 land, namelijk Afghanistan. En die Afghaanse Taliban is nooit als terroristische organisatie bestempeld door de VS, ondanks de 20-jarige oorlog.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 23:01 schreef AchJa het volgende:
"De Taliban" in zijn geheel is door de UN sinds 1999 aangewezen als terroristische organisatie. In welk land ze zitten interesseert me derhalve geen hol.
Begrijpelijk, maar wees dan consequent. Voer en koop geen Amerikaanse meuk in.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 23:01 schreef Rambolin het volgende:
[..]
The U.S. could have the prophet Muhammad doing public relations, and it wouldn’t help
To millions of Muslims, Washington’s toppling of Saddam seemed to confirm the imperialist caricature painted by its worst enemies: an America that invades and occupies an oil-rich Arab nation, thumbs its nose at the world, supports Israel at the expense of the Palestinians, calls for democracy but relies on strongmen from Egypt to Pakistan. The U.S. could have the prophet Muhammad doing public relations, and it wouldn’t help, argued Osama Siblani, publisher of the weekly Arab American News in Dearborn, Mich. I don’t believe that people hate movie stars and Burger King. They hate what the U.S. is doing to their lives.
https://www.globalissues.org/article/584/hearts-minds-and-dollars
Zou bv het Turkse leger daar westerse normen en waarden verspreiden daar?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik haalde net hiervoor een verwijzing aan van een organisatie die daarmee bezig was
Misschien niet, misschien wel. Het westen als geheel in ieder geval wel. Dat wordt duidelijk geïllustreerd door de voorbeelden die ik net aangehaald heb. Nu is het net alsof jullie wanhopig naar een detail aan het zoeken zijn zodat je alsnog kan doen alsof je een beetje gelijk hebt. Ik houd mij liever met de hoofdlijnen bezig.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 23:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zou bv het Turkse leger daar westerse normen en waarden verspreiden daar?
Weten ze wat het is?
De UN heeft de Taliban 22 jaar geleden in zijn geheel al als terroristische organisatie aangemerkt zoals je kan lezen. Wat voor smoezen jullie daaromheen aan het verzinnen zijn doet vrij weinig terzake. Al zitten ze op Pluto het zijn en blijven terroristen volgens de UN. En ik hecht daar net wat meer waarde aan dan wat een paar neuzen er hier op Fok! van vinden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 23:05 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ze zitten maar in 1 land, namelijk Afghanistan. En die Afghaanse Taliban is nooit als terroristische organisatie bestempeld door de VS, ondanks de 20-jarige oorlog.
Als jij morgen de Nederlandse Taliban opricht, dan heeft de Afghaanse Taliban daar niets mee te maken.
Wat is het verschil dan tussen de Afghaanse Taliban en de Pakistaanse? Denk je niet dat ze in de kern dezelfde drijfveren en standpunten hebben?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:35 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |