De Taliban en de Noordelijke Allliantie komen dan ook beide voort uit de Mujahideen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat ging om een krantenbericht uit 2001, over misdaden uit 1993. Daarbij ging het om fracties die die misdaden begaan hadden, waarvan een deel weer in de noordelijke alliantie van 2001 zat.
Maar goed, ik geloof best dat de Noordelijke Alliantie ook geen schone handen heeft, maar probeer daar maar eens een partij te vinden die dat wel heeft...
Ja, als je wij de zaken zou afhandelen zoals zij zouden willen, zouden we het met mannen onderling doen. Wij betrekken vrouwen daarbij omdat dat onze waarden zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vrouwen onderling mutsen daar net zo hard als in de westerse wereld hoor. Of denk je dat ze de hele dag opgesloten zitten in de quala ofzo?
[..]
Een extremistisch bewind als de Taliban bestrijden is wat anders dan de westerse normen en waarden opdringen.
Nou, uit je eerste link:quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Rot ff zelf op met je achterlijke wikipedia en nos niveau. Als je hier komt discussiëren dan dien je je beweringen sterk te onderbouwen met bewijsvoering die direct afkomstig zijn van de bronnen zelf. Taliban is nooit als terroristische organisatie bestempeld. De VN niet, de EU niet, de NATO niet, de VS niet maar in jouw eigen bekrompen achterlijke wereld mag je natuurlijk zelf bepalen wie je als terrorist wel of niet beschouwt. Val ons daar in ieder geval niet mee lastig.
https://www.state.gov/foreign-terrorist-organizations/
https://eur-lex.europa.eu(...)021:043:FULL&from=en
https://assets.publishing(...)ed_organisations.pdf
Uit je derde link:quote:9/1/2010 Tehrik-e Taliban Pakistan (TTP)
quote:Harakat-Ul-Jihad-Ul-Islami (Bangladesh) (HUJI-B)
The main aim of HUJI-B is the creation of an Islamic regime in Bangladesh
modelled on the former Taliban regime in Afghanistan.
Tehrik Nefaz-e Shari'at Muhammadi (TNSM) TNSM
regularly attacks coalition and Afghan government forces in
Afghanistan and provides direct support to Al Qa’ida and the Taliban. One
faction of the group claimed responsibility for a suicide attack on an army
training compound on 8 November 2007 in Dargai, Pakistan, in which 42
soldiers were killed.
Tehrik-e Taliban Pakistan (TTP)
Tehrik-e Taliban Pakistan has carried out a high number of mass casualty
attacks in Pakistan and Afghanistan since 2007. The group have announced
various objectives and demands, such as the enforcement of sharia,
resistance against the Pakistani army and the removal of NATO forces from
Afghanistan. The organisation has also been involved in attacks in the West,
such as the attempted Times Square car-bomb attack in May 2010.
Nog maar een keer, ISAF drong helemaal niks op. Wat de gemiddelde Afghaan feitelijke wilde, wat na humint duidelijk werd, werd ondersteund. Dat jij dat ziet als opdringen van de westerse normen en waarden ziet is verder aan jou.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:04 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ja, als je wij de zaken zou afhandelen zoals zij zouden willen, zouden we het met mannen onderling doen. Wij betrekken vrouwen daarbij omdat dat onze waarden zijn.
Er staat specifiek bestrijden door de inclusie van vrouwen in de maatschappij. Verder:
"Afghaanse vrouwen [zijn] naar voren gekomen als leiders in het vredesproces - ze pleiten voortdurend voor een meer inclusieve regering en inspireren gemarginaliseerde groepen in het hele land om een plek op te eisen in het politieke systeem."
Ik kan wel nog verder citeren? En als ik een andere bron pak is het waarschijnlijk net zo. Ik heb duidelijk gewoon gelijk.
Ik denk dat iedere terreurgroep inziet dat dit een enorm dom plan is. Daarmee loop je de kans dat de Amerikanen geen gezichtsverlies willen lijden en alsnog in de tegenaanval gaan. Zij moeten zich gewoon een paar weken koest houden en dan kunnen ze doen en laten wat ze willen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nou je het zegt, de Taliban heeft met de US een afspraak maar die andere 25 terreurgroeperingen niet.
Het vliegveld bestormen en daar iedereen uitmoorden is een perfecte gelegenheid voor ze.
Maar goed, er zijn 5000 Amerikaanse troepen daar om het vliegveld te beschermen en misschien ook het Turkse leger.
Zucht man gewoon dikke vette zucht. Het niveau hier is gewoon om van te janken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, uit je eerste link:
[..]
Uit je derde link:
[..]
Je bent in ontkenning als je denkt dat de VS duizenden miljarden dollars uitgeeft en niet westerse normen en waarden wil opdringen aan de moslimwereld, lol.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog maar een keer, ISAF drong helemaal niks op. Wat de gemiddelde Afghaan feitelijke wilde, wat na humint duidelijk werd, werd ondersteund. Dat jij dat ziet als opdringen van de westerse normen en waarden ziet is verder aan jou.
Dat van jou maakt het gemiddelde iig niet heel veel beter...quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:17 schreef Werkperd het volgende:
Zucht man gewoon dikke vette zucht. Het niveau hier is gewoon om van te janken.
Ik snap prima wat de Taliban is, dat jij dat verder niet heel goed begrijpt kunnen we verder weinig aan doen. Maar vertel eens, wat is precies jouw connectie in dit dossier? Wat maakt jou precies een autoriteit op dit gebied?quote:Wat snappen jullie niet aan het feit dat Taliban nergens als terroristische organisatie is bestempeld?
Komt hij aan met zijn TTP. Dus omdat het woordje taliban in voorkomt is het direct de Taliban zelf? De Taliban is een onafhankelijke beweging en die beweging is noch door de VS, noch door de EU in hun terrorisme lijst opgenomen.
ISAF =/= VS.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:19 schreef Rambolin het volgende:
Je bent in ontkenning als je denkt dat de VS duizenden miljarden dollars uitgeeft en niet westerse normen en waarden wil opdringen aan de moslimwereld, lol.
Dat ben ik dan niet met je eens. Lekker vaag ook. Mijns inziens geeft de bron die ik aanhaalde precies het sentiment weer waar Doornbos op reageerde: het idee dat als we iedereen in een ander land dezelfde infrastructuur aanbieden als die wij in het Westen kennen, ze vanzelf zullen worden zoals wij.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog maar een keer, ISAF drong helemaal niks op. Wat de gemiddelde Afghaan feitelijke wilde, wat na humint duidelijk werd, werd ondersteund. Dat jij dat ziet als opdringen van de westerse normen en waarden ziet is verder aan jou.
Heb je niet gelezen ofzo?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:24 schreef Rambolin het volgende:
Ga je nog aantonen waar de Afghaanse Taliban op die lijst voorkomt of ga je telkens afleiden?
Wat jij niet begrijpt is dat het niet gaat om welke label het westen plakt, maar de daden die ze plegen. Die zijn net zo erg al de IS of welke "terroristische organisatie" dan ook.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Rot ff zelf op met je achterlijke wikipedia en nos niveau. Als je hier komt discussiëren dan dien je je beweringen sterk te onderbouwen met bewijsvoering die direct afkomstig zijn van de bronnen zelf. Taliban is nooit als terroristische organisatie bestempeld. De VN niet, de EU niet, de NATO niet, de VS niet maar in jouw eigen bekrompen achterlijke wereld mag je natuurlijk zelf bepalen wie je als terrorist wel of niet beschouwt. Val ons daar in ieder geval niet mee lastig.
https://eur-lex.europa.eu(...)021:043:FULL&from=en
https://assets.publishing(...)ed_organisations.pdf
Zullen vast ook geen lieverdjes geweest zijn, maar als we naar belangen van het westen kijken denk ik wel dat ze beter zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:43 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Northern Alliance pleegt ook terreuraanslagen en onthoofd mensen (zie reactie #294 in het vorige deel voor hun wandaden), maar hen wil jij juist gaan bewapenen (zoals je schreef in reactie #276).
Als Afghaan ben jij persoonlijk betrokken bij dit conflict, maar wij kijken er vanaf een afstandje naar, je overtuigt niemand door te gaan ragen en schelden. Ik had het ook al in het vorige topic aangegeven, maar de Afghaanse Taliban is nooit als terroristische organisatie bestempeld door de US Department of State, je kunt hier hun lijst zien met allerlei terreurorganisaties:
Er zijn wel een aantal landen die de Taliban als terroristische organisatie hebben bestempeld, maar ik zie ze dus niet staan op de Amerikaanse lijst.
Dit soort lijsten worden meestal politiek beïnvloed en landen verschillen onderling over wie een terrorist is of niet. Maar ik ben best bereid om te erkennen dat de Taliban zich van terrorisme bedient, maar de Northern Alliance ook, en datgene wat bepaalde landen doen kun je ook scharen onder staatsterrorisme.
Het gaat niet om jouw of mijn interpretatie maar wat de bronnen zeggen. Als de bron aangeeft dat de Taliban geen terroristische organisatie is dan nemen we dat ook als feit aan.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat van jou maakt het gemiddelde iig niet heel veel beter...
[..]
Ik snap prima wat de Taliban is, dat jij dat verder niet heel goed begrijpt kunnen we verder weinig aan doen. Maar vertel eens, wat is precies jouw connectie in dit dossier? Wat maakt jou precies een autoriteit op dit gebied?
Maar dat deden we nietquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:24 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat ben ik dan niet met je eens. Lekker vaag ook. Mijns inziens geeft de bron die ik aanhaalde precies het sentiment weer waar Doornbos op reageerde: het idee dat als we iedereen in een ander land dezelfde infrastructuur aanbieden als die wij in het Westen kennen, ze vanzelf zullen worden zoals wij.
Ik heb het juist wel gelezen, je komt aanzetten met de Pakistaanse Taliban (geen Afghaanse Taliban), een groepering die een Talibanachtig-regime wil in Bangladesh (geen Afghaanse Taliban), een of andere groepering die in Afghanistan aanslagen pleegt op coalitietroepen (geen Afghaanse Taliban).quote:
quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:26 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Wat jij niet begrijpt is dat het niet gaat om welke label het westen plakt, maar de daden die ze plegen. Die zijn net zo erg al de IS of welke "terroristische organisatie" dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |