abonnement Unibet Coolblue
pi_201011067


quote:
Een podcast is een audio-uitzending waarbij het geluidsbestand wordt aangeboden door middel van webfeeds. Dankzij de introductie van draagbare mp3-spelers zoals de iPod was deze vorm van uitzenden snel populair onder radioamateurs. De term podcast is dan ook een samentrekking van iPod en broadcast
pi_201012134
quote:
19s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 06:40 schreef manny het volgende:

[..]
Mmm. Dat lijkt me sterk: De Knorrepodcast. Aflevering 62: Sander houdt van Barbies.
Ik luister alleen die met Raoul of Daniel voorlopig. Die hebben tenminste iets te melden (vooral Raoul). En je hoort minder Martijn minder (die trek ik heel slecht :X ).
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:27:55 #4
80382 manny
30 is best veel
pi_201151653
Aaaah. Mijn luisterlijst wordt te lang, nu de vakantie echt voorbij is en ik weer wat andere dingetjes aan het oppakken ben. Podcast luisteren kost wel tijd.....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_201237959
Do you know Mordechai? is een prettige tussendoorpodcast. In Canada is een vrouw een relatie aangegaan met een man nadat ze elkaar online hebben ontmoet. Hij woont afwisselend in een chique wijk in Canada en op een ranch in Californië. Ze is nog nooit bij hem thuis geweest. Zijn profielpic komt niet helemaal overeen met hoe hij er echt uit ziet. Een hoop rode vlaggen in elk geval. Ze hebben het erg naar hun zin, maar dan blijkt hij niet te zijn wie hij zegt dat hij is. En dan blijkt dat zij niet de eerste is die is opgelicht. Je kan het verloop van de serie al na aflevering 1 al raden: er zijn tig vrouwen opgelicht volgens dezelfde manier en alle vrouwen lijken ook hetzelfde profiel te hebben. Interessant is wel dat ze de persoon in kwestie ook achter de microfoon hebben te krijgen, net als zijn zus.

Helaas wordt er ook weer de amateurpsycholoog uitgehangen door de host, hoewel ze het wel af en toe probeert te nuanceren. Ze gaat ook nog de 'verplichte' professoren en oude vrienden langs, maar dit is mij altijd een doorn in het oog in podcasts.
Overigens spreekt de host wel heel duidelijk en rustig Engels, wat goed te volgen is. Al met al een prima podcast om als tussendoortje te luisteren, maar dat is het dan ook wel.
pi_201238590
Laatste tijd weinig nieuwe dingen beluisterd.

Afgelopen dagen aantal afleveringen van Dwars door de Middellandse Zee beluisterd. Mooi reisverslag. ^O^ Van deze Vlaamse podcast is ook een tv-serie die uitgezonden is op NPO2. Beide kijken/luisteren is trouwens overbodig omdat het eigenlijk gewoon hetzelfde is.

Aflevering van Met Groenteman in de kast met Daniel Lohues. ^O^
pi_201238615
quote:
19s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 12:27 schreef manny het volgende:
Aaaah. Mijn luisterlijst wordt te lang, nu de vakantie echt voorbij is en ik weer wat andere dingetjes aan het oppakken ben. Podcast luisteren kost wel tijd.....
Jep, van de podcasts die ik volg waarbij elke aflevering over een ander onderwerp gaat ben ik dan ook wat selectiever geworden. Ik luister niet meer standaard alles.
pi_201263741
Blij met deze topicreeks! Ik heb de podcast een paar weken geleden echt ontdekt met de Deventer Mediazaak, en sindsdien ben ik een beetje verslaafd. Tot nu toe heb ik naast De Deventer Mediazaak de volgende podcasts geluisterd:
De Kofferbakmoord, over de moord op Ralf Meinema in 2017
De Gijzeling van Gladbeck, over de bankoverval en daarop volgende gijzeling in 1988
Waarom, over de zelfmoord van de 18-jarige Bjorn in 1997, en de zoektocht naar het waarom door zijn ex-vriendinnetje
De Moord op de Indiaan, over de moord op Hans Schonewille in 1999.
Nu ben ik bezig met De Brand in het Landhuis.

Tot nu toe merk ik dat mijn interesse vooral ligt bij True Crime.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:56:29 #9
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201263760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:55 schreef Jester65 het volgende:
Blij met deze topicreeks! Ik heb de podcast een paar weken geleden echt ontdekt met de Deventer Mediazaak, en sindsdien ben ik een beetje verslaafd. Tot nu toe heb ik naast De Deventer Mediazaak de volgende podcasts geluisterd:
De Kofferbakmoord, over de moord op Ralf Meinema in 2017
De Gijzeling van Gladbeck, over de bankoverval en daarop volgende gijzeling in 1988
Waarom, over de zelfmoord van de 18-jarige Bjorn in 1997, en de zoektocht naar het waarom door zijn ex-vriendinnetje
De Moord op de Indiaan, over de moord op Hans Schonewille in 1999.
Nu ben ik bezig met De Brand in het Landhuis.

Tot nu toe merk ik dat mijn interesse vooral ligt bij True Crime.
Dan kan ik je Mathildes mysterie aanraden.
pi_201263817
Die stond al op m'n lijstje. Maar dank!

Net zoals De Showbizzmoord, en nog veel meer (o.a. De Kasteelmoord, De Dood van Robert).
pi_201264391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:55 schreef Jester65 het volgende:
Blij met deze topicreeks! Ik heb de podcast een paar weken geleden echt ontdekt met de Deventer Mediazaak, en sindsdien ben ik een beetje verslaafd. Tot nu toe heb ik naast De Deventer Mediazaak de volgende podcasts geluisterd:
De Kofferbakmoord, over de moord op Ralf Meinema in 2017
De Gijzeling van Gladbeck, over de bankoverval en daarop volgende gijzeling in 1988
Waarom, over de zelfmoord van de 18-jarige Bjorn in 1997, en de zoektocht naar het waarom door zijn ex-vriendinnetje
De Moord op de Indiaan, over de moord op Hans Schonewille in 1999.
Nu ben ik bezig met De Brand in het Landhuis.

Tot nu toe merk ik dat mijn interesse vooral ligt bij True Crime.
Leven met de maffia
Moordzaken de podcast.
Stemmen van Assisen
De Taghi podcast
De Willem podcast
Volksjury (doorspoelen naar begin van de zaak, het gegiebel heb je dan ook niet zo)
pi_201264402
Ik ben nu Maurice de honT. "de schoft van de Deventer moordzaak" aan het luisteren die alles nog eens uitlegt vanuit zijn visie in de Deventer moordzaak.
Bijzonder. Ben nu bij afl 3.
pi_201265376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:55 schreef Jester65 het volgende:
Blij met deze topicreeks! Ik heb de podcast een paar weken geleden echt ontdekt met de Deventer Mediazaak, en sindsdien ben ik een beetje verslaafd. Tot nu toe heb ik naast De Deventer Mediazaak de volgende podcasts geluisterd:
De Kofferbakmoord, over de moord op Ralf Meinema in 2017
De Gijzeling van Gladbeck, over de bankoverval en daarop volgende gijzeling in 1988
Waarom, over de zelfmoord van de 18-jarige Bjorn in 1997, en de zoektocht naar het waarom door zijn ex-vriendinnetje
De Moord op de Indiaan, over de moord op Hans Schonewille in 1999.
Nu ben ik bezig met De Brand in het Landhuis.

Tot nu toe merk ik dat mijn interesse vooral ligt bij True Crime.
Dan moet je ook zeker onderstaande podcasts luisteren:
De moord op Patrick
Moordzaken
pi_201267167
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:55 schreef Jester65 het volgende:
Blij met deze topicreeks! Ik heb de podcast een paar weken geleden echt ontdekt met de Deventer Mediazaak, en sindsdien ben ik een beetje verslaafd. Tot nu toe heb ik naast De Deventer Mediazaak de volgende podcasts geluisterd:
De Kofferbakmoord, over de moord op Ralf Meinema in 2017
De Gijzeling van Gladbeck, over de bankoverval en daarop volgende gijzeling in 1988
Waarom, over de zelfmoord van de 18-jarige Bjorn in 1997, en de zoektocht naar het waarom door zijn ex-vriendinnetje
De Moord op de Indiaan, over de moord op Hans Schonewille in 1999.
Nu ben ik bezig met De Brand in het Landhuis.

Tot nu toe merk ik dat mijn interesse vooral ligt bij True Crime.
Tips:

* Onland
* De Showbizzmoord
* De laatste dans
* El Tarangu

De laatste ook als je niets met wielrennen hebt!
pi_201271796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:51 schreef Blues het volgende:
e schoft van de Deventer moordzaak
Wat een overkill of niet? En zijn er nu nog mensen die in zijn geneuzel trappen?

quote:
Aflevering 8: De framing van de Deventer Mediazaak
Jul 07 2021
In de podcast de Deventer Mediazaak wordt heel selectief gebruik gemaakt van de informatie, cruciale informatie aan de luisteraar onthouden en belangrijke vragen niet gesteld. Als je de ontbrekende informatie wel krijgt, dan ben je beter in staat om een oordeel te vormen of Maurice de Hond inderdaad de schoft is van de Deventer Moordzaak. Met als slot het terugkijken van Maurice de Hond op zijn rol in deze zaak sinds 2005.
Gelachen de Hond die anderen beschuldigt van framing. In deze zaak notabene...

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2021 21:56:58 ]
pi_201322132
quote:
7s.gif Op maandag 6 september 2021 11:21 schreef Meridiaan het volgende:
Do you know Mordechai? is een prettige tussendoorpodcast. In Canada is een vrouw een relatie aangegaan met een man nadat ze elkaar online hebben ontmoet. Hij woont afwisselend in een chique wijk in Canada en op een ranch in Californië. Ze is nog nooit bij hem thuis geweest. Zijn profielpic komt niet helemaal overeen met hoe hij er echt uit ziet. Een hoop rode vlaggen in elk geval. Ze hebben het erg naar hun zin, maar dan blijkt hij niet te zijn wie hij zegt dat hij is. En dan blijkt dat zij niet de eerste is die is opgelicht. Je kan het verloop van de serie al na aflevering 1 al raden: er zijn tig vrouwen opgelicht volgens dezelfde manier en alle vrouwen lijken ook hetzelfde profiel te hebben. Interessant is wel dat ze de persoon in kwestie ook achter de microfoon hebben te krijgen, net als zijn zus.

Helaas wordt er ook weer de amateurpsycholoog uitgehangen door de host, hoewel ze het wel af en toe probeert te nuanceren. Ze gaat ook nog de 'verplichte' professoren en oude vrienden langs, maar dit is mij altijd een doorn in het oog in podcasts.
Overigens spreekt de host wel heel duidelijk en rustig Engels, wat goed te volgen is. Al met al een prima podcast om als tussendoortje te luisteren, maar dat is het dan ook wel.
Bedankt voor de tip. Begint prima!
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_201331533
Bedankt voor alle tips!

Na De Moord in het Landhuis (één van de beste podcasts die ik tot nu toe gehoord heb), heb ik de Showbizzmoord beluisterd. Mooi inkijkje in de showbizz, al vind ik wel dat het 2e scenario uiteindelijk erg makkelijk voor waarheid aangenomen werd.

Daarna heb ik Sisyphus beluisterd:
Wat beweegt iemand om moedwillig levensgevaar te lopen alleen maar om de top van een berg te bedwingen? David de Jongh verdiepte zich in de merkwaardige mensensoort der alpinisten en dook in de geschiedenis van het Nederlandse bergbeklimmen. Met vijf klimmers kijkt hij terug op de legendarische beklimming van de Annapurna in 1977, de eerste keer dat een Nederlander op 8000 meter hoogte moest komen.

Zeer geslaagde podcast, mede doordat er nog veel geluidsmateriaal van de expeditie (o.a. walkie-talkieverkeer) beschikbaar is.
  maandag 13 september 2021 @ 16:24:40 #18
80382 manny
30 is best veel
pi_201340562
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 22:05 schreef Jester65 het volgende:
Bedankt voor alle tips!

Na De Moord in het Landhuis (één van de beste podcasts die ik tot nu toe gehoord heb), heb ik de Showbizzmoord beluisterd. Mooi inkijkje in de showbizz, al vind ik wel dat het 2e scenario uiteindelijk erg makkelijk voor waarheid aangenomen werd.

Daarna heb ik Sisyphus beluisterd:
Wat beweegt iemand om moedwillig levensgevaar te lopen alleen maar om de top van een berg te bedwingen? David de Jongh verdiepte zich in de merkwaardige mensensoort der alpinisten en dook in de geschiedenis van het Nederlandse bergbeklimmen. Met vijf klimmers kijkt hij terug op de legendarische beklimming van de Annapurna in 1977, de eerste keer dat een Nederlander op 8000 meter hoogte moest komen.

Zeer geslaagde podcast, mede doordat er nog veel geluidsmateriaal van de expeditie (o.a. walkie-talkieverkeer) beschikbaar is.
Ja, thanks voor die top (jaja) tip.

Ik had ergens een leader ofzo gehoord, maar nu kan ik em eindelijk vinden.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_201369232
Marjolein Knol heeft de podcast Binnen de Muren gemaakt. Het is een productie van RTV Drenthe en gaat over het gevangenisleven in Esserheem, een gevangenis in Veenhuizen. En één van de betere gevangenissen, als je de verhalen mag geloven: een grote tuin, weinig vechtpartijen en her en der (relatieve) vrijheden. Je luistert de serie zo weg, de zeven afleveringen duren om en nabij de twintig minuten.
Ze volgt een aantal gevangen en je krijgt een oppervlakkig idee van de leefwereld van de gevangenen: de verschillende afdelingen, de ranking van de deelnemers, er wordt gesproken met de bewaarders en over de ongeschreven regels.

Ik vond het een prettige podcast om te luisteren. Verwacht geen hele diepgaande gesprekken en situaties, maar een globaal overzicht van het reilen en zeilen in Veenhuizen.

Binnenkort ga ik de serie 'Buiten de Muren' luisteren. Het is een vervolg op deze serie, waarin de maakster twee gevangen gaat volgen die ze in de gevangenis heeft ontmoet en geïnterviewd voor de serie. Nu zijn de twee mannen vrij en gaat zij hen daarbuiten volgen om te kijken hoe ze het buiten de muren redden.
pi_201383484
Buiten de Muren staat ook op mijn lijst, maar die is inmiddels wel erg lang geworden. :)

Ik ben nu bezig met 'Bob', hier ook al genoemd, ik moet nog 1 aflevering geloof ik. In het begin was het even zoeken waar dit nu precies over ging, maar al snel word je gegrepen door het verhaal van Elisa over d'n Bob. Het definitieve oordeel laat ik nog even voor me, maar tot nu heel intrigerend.
pi_201442353
Ik heb in de tussentijd Bob afgerond. Wat ik vorige week al vond klopt nog steeds, heel mooie podcast, al vond ik de laatste aflevering een beetje een anti-climax, omdat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Maar zeker de moeite waard.

Daarna Na Sluitingstijd geluisterd. Heel anders, maar ook erg interessant. Mooi inkijkje welke belangen er bij zo'n faillissement spelen, zowel zakelijk als privé.

Tot slot heb ik Staatsgeheim geluisterd. Dat was iets minder mijn ding, Ik geloof dat ik meer van de waargebeurde verhalen ben.
pi_201540073
Is Kwaad bloed nog niet genoemd? Ik heb dit weekend de eerste aflevering beluisterd, en die was best de moeite waard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201540553
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:50 schreef Jester65 het volgende:
Is Kwaad bloed nog niet genoemd? Ik heb dit weekend de eerste aflevering beluisterd, en die was best de moeite waard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is inderdaad best de moeite waard.
  maandag 27 september 2021 @ 14:52:56 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201540703
Absolutely Mental. https://absolutelymental.com/
Podcast van Ricky Gervais. Betaald en in het Engels maar wat mij betreft zeker de moeite waard. Gervais in gesprek met Sam Harris, filosoof uit de VS, die samen allerlei ethische en existentiële Vraagstukken bespreken.

quote:
In this new podcast series, the Golden Globe- and Emmy-winning actor, director, and writer Ricky Gervais phones his favorite smart friend, the neuroscientist and philosopher Sam Harris, to ask some very important questions...and some not-so-important ones.

Gervais and Harris contemplate the wonders of science and the chaos of modern life while having many good laughs.
Heerlijk om deze twee intelligente en scherpzinnige mannen met elkaar te horen sparren. O+

De eerste episode is trouwens wel gratis te beluisteren. :Y



[ Bericht 25% gewijzigd door BE op 27-09-2021 15:25:24 ]
***
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:10:14 #25
80382 manny
30 is best veel
pi_201555290
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 22:05 schreef Jester65 het volgende:

Daarna heb ik Sisyphus beluisterd:
Wat beweegt iemand om moedwillig levensgevaar te lopen alleen maar om de top van een berg te bedwingen? David de Jongh verdiepte zich in de merkwaardige mensensoort der alpinisten en dook in de geschiedenis van het Nederlandse bergbeklimmen. Met vijf klimmers kijkt hij terug op de legendarische beklimming van de Annapurna in 1977, de eerste keer dat een Nederlander op 8000 meter hoogte moest komen.

Zeer geslaagde podcast, mede doordat er nog veel geluidsmateriaal van de expeditie (o.a. walkie-talkieverkeer) beschikbaar is.
Beluisterd. Leuk! En een inzichtje in de bergbeklimmerswereld (waar ik echt niets van wist)..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_201579113
Ik heb intussen weer een aantal podcasts afgerond.
De kasteelmoord: interessant verhaal, maar wel wat lang, had wel iets bondiger gekund.
Cocaïnekoorts: boeiend inkijkje in de wereld van de mocromaffia (ondanks dat men het in de podcast juist niet zo noemt vind ik het een passendere naam). puur toevallig zijn de podcasts allebei gemaakt doot Gabrielle Ader, waarbij ik de laatste een stuk beter gemaakt vind dat De Kasteelmoord.

Daarnaast ook begonnen aan Willem, maar die ga ik niet in één keer afluisteren, dat is teveel van het goede. Wel mooi hoe Harry Lusink en Marian Husken achtergrond geven bij de rechtzaak tegen Holleeder, en aantonen hoe zijn zussen eigenlijk ook gewoon deel waren van die criminele wereld. Ik vond Lusink trouwens wat beter overkomen dan Husken, die soms wel erg in details vervalt.

Ook begonnen aan De Laatste Dans, met Frans Pollux, bekend van dit liedje:
Ik was nog een beetje zoekende naar de beste podcastplayer, maar na Overcast, de Apple en Google versies lijkt het er op dat Pocket Casts (mede op basis van de aanbevelingen hier) me het beste bevalt. Makkelijk downloaden, in volgorde zetten en duidelijke lay out. ^O^
pi_201579201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:46 schreef Jester65 het volgende:
Ik was nog een beetje zoekende naar de beste podcastplayer, maar na Overcast, de Apple en Google versies lijkt het er op dat Pocket Casts (mede op basis van de aanbevelingen hier) me het beste bevalt. Makkelijk downloaden, in volgorde zetten en duidelijke lay out. ^O^
Heb ook Pocket Casts, bevalt idd uitstekend :Y
  donderdag 30 september 2021 @ 22:15:19 #28
403253 Meke
after all this time? always.
pi_201586200
Ja hier ook pocket casts fan O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 30 september 2021 @ 22:16:21 #29
403253 Meke
after all this time? always.
pi_201586216
Ik heb laatst ook deze geluisterd trouwens :D https://juke.nl/podcasts/36-questions-the-podcast-musical

Vond ik HEEL tof! Weet niet of ik het echt een podcast zou noemen, meer een luisterverhaal, maar echt een aanrader :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:05:44 #30
80382 manny
30 is best veel
pi_201614058
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:16 schreef Meke het volgende:
Ik heb laatst ook deze geluisterd trouwens :D https://juke.nl/podcasts/36-questions-the-podcast-musical

Vond ik HEEL tof! Weet niet of ik het echt een podcast zou noemen, meer een luisterverhaal, maar echt een aanrader :Y
De domme vraag dan toch maar stellen: is de podcast ook een musical, dus met liedjes tussendoor ? of is het een verhaal over een musical.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 3 oktober 2021 @ 13:44:28 #31
403253 Meke
after all this time? always.
pi_201616958
quote:
19s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:05 schreef manny het volgende:

[..]
De domme vraag dan toch maar stellen: is de podcast ook een musical, dus met liedjes tussendoor ? of is het een verhaal over een musical.
Nee, het is echt een musical! Een soort hoorspel met liedjes :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_201629137
Ik heb net De Laatste Dans afgerond. Mooie podcast, en wat hier al eerder geconcludeerd werd kan ik beamen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie de bewuste carnavalsfoto ook opgezocht? ;)
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:51:16 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201718698
Deze (gekoppeld aan NPO Radio 1) vind ik leuk. Er wordt in deze topics best wat fictie vermeld, maar in dit geval zijn het 'echte' verhalen.

https://podcastluisteren.nl/pod/Alicante

Ze zijn vooral boeiend als je geïnteresseerd bent in jongerencultuur.

En dit - Onder 4 Oren - zijn wat (enorm) lange gesprekken over muziek, komend vanuit België:

https://www.podchaser.com(...)0542/episodes/recent

[ Bericht 12% gewijzigd door Eightyone op 13-10-2021 17:56:16 ]
  woensdag 13 oktober 2021 @ 17:29:38 #34
80382 manny
30 is best veel
pi_201743516
Ok. De Powel en Van Velzen podcast over de mooiste competitie van Europa heeft eindelijk een opvolger. Van Velzen is er nog steeds bij.

https://podcastluisteren.(...)1-De-Eerste-de-Beste

De eerste de beste!

Eerste aflevering nog een beetje wennen aan de wisselwerking tussen de drie presentatoren, maar dat komt vast goed.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_201793128
Gefixt
Een zoektocht naar matchfixing in de Nederlandse sport. In deze donkere wereld waarin iedereen lijkt te zwijgen, proberen NOS-journalisten Guido van Gorp en Ben Meindertsma de waarheid boven tafel te krijgen.

Ze spreken met verdachte sporters, duiken in een vertrouwelijk politiedossier en stuiten op een matchfixer die bevriend is met jonge voetballers. Tijdens hun zoektocht groeit bij de journalisten de overtuiging: het gebeurt hier in Nederland, onder onze ogen. En niemand lijkt er iets aan te doen.

Inmiddels 2 afleveringen beluisterd, en zeer de moeite waard. Mooi inkijkje hoe makkelijk het blijkbaar is om wedstrijden te beïnvloeden, en dat vooral bij wedstrijden die populairder zijn bij gokkers dan bij supporters. De 2e aflevering draait om Raymond van Barneveld, toen ook de gokindustrie te lijden had onder de lockdown.

Ook een aantal afleveringen beluisterd van Moderne Liefde, interviews van Corine Koole met mensen over de diverse aspecten van moderne liefde. De één is interessanter dan de ander, maar over het geheel best interessant.

Ik ben daarnaast begonnen aan West Cork. Daar is inmiddels ook een driedelige documentaireserie van gemaakt, voor Netflix: https://www.vprogids.nl/c(...)-groot-pluspunt.html
pi_201793215
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 11:40 schreef Jester65 het volgende:
Gefixt
Een zoektocht naar matchfixing in de Nederlandse sport. In deze donkere wereld waarin iedereen lijkt te zwijgen, proberen NOS-journalisten Guido van Gorp en Ben Meindertsma de waarheid boven tafel te krijgen.

Ze spreken met verdachte sporters, duiken in een vertrouwelijk politiedossier en stuiten op een matchfixer die bevriend is met jonge voetballers. Tijdens hun zoektocht groeit bij de journalisten de overtuiging: het gebeurt hier in Nederland, onder onze ogen. En niemand lijkt er iets aan te doen.

Inmiddels 2 afleveringen beluisterd, en zeer de moeite waard. Mooi inkijkje hoe makkelijk het blijkbaar is om wedstrijden te beïnvloeden, en dat vooral bij wedstrijden die populairder zijn bij gokkers dan bij supporters. De 2e aflevering draait om Raymond van Barneveld, toen ook de gokindustrie te lijden had onder de lockdown.

Ook een aantal afleveringen beluisterd van Moderne Liefde, interviews van Corine Koole met mensen over de diverse aspecten van moderne liefde. De één is interessanter dan de ander, maar over het geheel best interessant.
Interessante podcast inderdaad. Wordt in Nederland altijd wat lacherig over gedaan alsof het niet voorkomt.
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:50:07 #37
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201798835
Heerlijke ontspanning het luisteren van podcasts O+

Op dit moment ben ik bezig met die van Taghi (van het Parool) en De zaak ontleed (van Saskia Belleman)

Inmiddels afgerond:

De Dienst
De moord op Patrick
De Deventer Mediazaak
Familiegeheimen

Op het te luisteren lijstje:
Moordzaken de podcast
De Willem podcast
De schaduw van Dutroux
Dr. Bones
Onverdoofd
Kwaad Bloed

Dus kan nog wel even vooruit :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_201798910
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:38 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb net De Laatste Dans afgerond. Mooie podcast, en wat hier al eerder geconcludeerd werd kan ik beamen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie de bewuste carnavalsfoto ook opgezocht? ;)
Nee? :o
pi_201799040
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:58 schreef Meridiaan het volgende:
Marjolein Knol heeft de podcast Binnen de Muren gemaakt. Het is een productie van RTV Drenthe en gaat over het gevangenisleven in Esserheem, een gevangenis in Veenhuizen. En één van de betere gevangenissen, als je de verhalen mag geloven: een grote tuin, weinig vechtpartijen en her en der (relatieve) vrijheden. Je luistert de serie zo weg, de zeven afleveringen duren om en nabij de twintig minuten.
Ze volgt een aantal gevangen en je krijgt een oppervlakkig idee van de leefwereld van de gevangenen: de verschillende afdelingen, de ranking van de deelnemers, er wordt gesproken met de bewaarders en over de ongeschreven regels.

Ik vond het een prettige podcast om te luisteren. Verwacht geen hele diepgaande gesprekken en situaties, maar een globaal overzicht van het reilen en zeilen in Veenhuizen.

Binnenkort ga ik de serie 'Buiten de Muren' luisteren. Het is een vervolg op deze serie, waarin de maakster twee gevangen gaat volgen die ze in de gevangenis heeft ontmoet en geïnterviewd voor de serie. Nu zijn de twee mannen vrij en gaat zij hen daarbuiten volgen om te kijken hoe ze het buiten de muren redden.
Buiten de muren dus. De maakster volgt twee heren nadat zij zijn vrijgelaten uit de bajes. Ze nemen/gaan (altijd een mooie discussie) twee verschillende paden, wat het zeer interessant maakt. Je ziet al van mijlenver aankomen dat met name eentje absoluut niet stabiel is, verslaafd en met veel dramatiek al snel weer terug is in de gevangenis. De maakster gaat ook in gesprek met het slachtoffer van die dramatische actie, wat ik een goede toevoeging vond, want dat mag mi vaker duidelijk worden gemaakt buiten de rechtszaal.

Uiteraard weer veel gepsychologiseer door/van de maakster en er worden experts geraadpleegd die de heren in kwestie niet kennen, wat mij altijd een beetje tegen de borst stuit. Desondanks tof om zo'n vervolg te horen.
pi_201806109
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:54 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Nee? :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201806641
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:50 schreef AgnesGru het volgende:
Heerlijke ontspanning het luisteren van podcasts O+

Op dit moment ben ik bezig met die van Taghi (van het Parool) en De zaak ontleed (van Saskia Belleman)

Inmiddels afgerond:

De Dienst
De moord op Patrick
De Deventer Mediazaak
Familiegeheimen

Op het te luisteren lijstje:
Moordzaken de podcast
De Willem podcast
De schaduw van Dutroux
Dr. Bones
Onverdoofd
Kwaad Bloed

Dus kan nog wel even vooruit :D
De schaduw van Dutroux
De zaak ontleed

Kende ik nog niet, tx ^O^
pi_201807449
De moord op Patrick is toch wel één van mijn favorieten in het true crime genre. Hopelijk komt er binnenkort een update.
pi_201809259
Een tip voor mensen die waarde geven aan geluidskwaliteit:

https://www.nporadio2.nl/podcasts/keihard-de-beste

"Waarom klinkt radio zoals het klinkt? In de 7-delige podcastserie ‘Keihard de Beste’ (NPO Radio 2) bespreekt Gert-Jan de Vries samen met experts uit de muziek- en radiowereld het veranderende geluid van de radio."
pi_201835012
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:08 schreef the_X het volgende:
Een tip voor mensen die waarde geven aan geluidskwaliteit:

https://www.nporadio2.nl/podcasts/keihard-de-beste

"Waarom klinkt radio zoals het klinkt? In de 7-delige podcastserie ‘Keihard de Beste’ (NPO Radio 2) bespreekt Gert-Jan de Vries samen met experts uit de muziek- en radiowereld het veranderende geluid van de radio."
Interessante podcast, al was het maar vanwege de fragmenten van oude radioprogramma's. Ik schat dat ik iets jonger ben dan de maker, Gert-Jan de Vries.

Aflevering 3 (net beluisterd) was trouwens best schokkend: het verschil in geluid van de radio en de originele CD.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jester65 op 20-10-2021 20:01:38 ]
pi_201863292
Al even terug heb ik de podcast Jan en Christina geluisterd. Het is een podcast over de Nederlandse Jan, die in de onschuld van de veroordeelde Amerikaanse Christina gelooft en haar vrij probeert te krijgen. Christina is als schuldige veroordeeld voor het overlijden van haar driejarig dochtertje. Jan is van oorsprong fotograaf en heeft haar leren kennen door een fotosessie bij haar in de gevangenis en heeft zich jaren later op haar zaak gestort.
In de podcast vertelt hij over het contact met haar, dat hij al meermaals naar de Verenigde Staten is geweest om documenten op te vragen en haar sporen na te gaan.

Ik vond dit een zeer prettige podcast om naar te luisteren. Een intrigerend verhaal, niet te veel vermengd met de emoties: Jan heeft geen relatie met Christina bijvoorbeeld, hoewel hij uiteraard nauw bij haar betrokken is. Vanaf de zijlijn zie je de stroperigheid van het bureaucratisch systeem: met het aanvragen van de parolen en de onderbezetting waardoor aanvragen lang blijven liggen.

Er zijn drie delen, en een jaar (oid) later is een vierde deel toegevoegd aan de reeks wegens een plottwist.
pi_201944686
Intussen weer een aantal podcasts verder, de één interessanter dan de ander:
Gefixt: interessante podcast, met een best schokkende uitkomst. Hoe makkelijk het schijnbaar is om een sportwedstrijd te fixen, en hoe weinig er in Nederland tegen gedaan wordt.
De Showbizzmoord: ook zeer de moeite waard, al heb ik de indruk dat de makers een beetje teleurgesteld waren over de uitkomst.
moordLust: dit soort podcasts (waarin 'leken' een truecrimezaak bespreken) trek ik slecht. Vaak Amerikaanse zaken die me niet of nauwelijks interesseren, weinig afwisseling in stemmen waardoor het saai aandoet.
Het verloren hoofd: Op het eerste gezicht een interessant verhaal over het hoofd van een Indonesische vrijheidsstrijder dat ergens in een Nederlands museum ligt, maar de twee makers kiezen wel heel veel zijpaden waardoor de lijn een beetje zoekraakt. Maar niet slecht.
Moord op het Oosterveld: korte podcast (drie afleveringen) over de onopgeloste moord op een kleine crimineel in Enschede. Lijkt wat op soortgelijke podcasts als De Kofferbakmoord, al lijkt hier wat meer duidelijkheid te zijn over wie er mee te maken heeft. Wordt wellicht nog vervolgd.

Daarnaast luister ik regelmatig afleveringen van Project 46 (over verkeersdoden in Limburg), Sterk Water (over verhalen van en over Terschelling). Leuk om even tussendoor te luisteren, interessante verhalen.
pi_201945121
Twee afleveringen van Revolusi beluisterd. Erg interessant. ^O^
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:54:59 #48
80382 manny
30 is best veel
pi_201946721
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:46 schreef Jester65 het volgende:
Intussen weer een aantal podcasts verder, de één interessanter dan de ander:
Gefixt: interessante podcast, met een best schokkende uitkomst. Hoe makkelijk het schijnbaar is om een sportwedstrijd te fixen, en hoe weinig er in Nederland tegen gedaan wordt.
De Showbizzmoord: ook zeer de moeite waard, al heb ik de indruk dat de makers een beetje teleurgesteld waren over de uitkomst.
moordLust: dit soort podcasts (waarin 'leken' een truecrimezaak bespreken) trek ik slecht. Vaak Amerikaanse zaken die me niet of nauwelijks interesseren, weinig afwisseling in stemmen waardoor het saai aandoet.
Het verloren hoofd: Op het eerste gezicht een interessant verhaal over het hoofd van een Indonesische vrijheidsstrijder dat ergens in een Nederlands museum ligt, maar de twee makers kiezen wel heel veel zijpaden waardoor de lijn een beetje zoekraakt. Maar niet slecht.
Moord op het Oosterveld: korte podcast (drie afleveringen) over de onopgeloste moord op een kleine crimineel in Enschede. Lijkt wat op soortgelijke podcasts als De Kofferbakmoord, al lijkt hier wat meer duidelijkheid te zijn over wie er mee te maken heeft. Wordt wellicht nog vervolgd.

Daarnaast luister ik regelmatig afleveringen van Project 46 (over verkeersdoden in Limburg), Sterk Water (over verhalen van en over Terschelling). Leuk om even tussendoor te luisteren, interessante verhalen.
Thanks. Goede reminder om gefixt te gaan beluisteren.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_202056126
Ik luister nu 'In God we lust' over het schandaal rond de zoon van de Amerikaanse tv-dominee Jerry Falwell. Zijn vrouw had jarenlang een affaire met een 21-jarige poolboy (waar hij ook vanaf wist). Maar het bleef niet alleen bij die affaire. Een beerput ging open toen alles naar buiten kwam.

In god we lust
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_202056847
Het Geheim van Rijswijk
Podcast van Anna Korterink, de dochter van misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink over een drievoudige moord uit 1985, waar ik eerlijk gezegd nog nooit iets van gehoord had. De eerste aflevering is echt inleidend, maar wel interessant.
  zaterdag 6 november 2021 @ 16:59:00 #51
403253 Meke
after all this time? always.
pi_202057277
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 15:18 schreef Terreros85 het volgende:
Ik luister nu 'In God we lust' over het schandaal rond de zoon van de Amerikaanse tv-dominee Jerry Falwell. Zijn vrouw had jarenlang een affaire met een 21-jarige poolboy (waar hij ook vanaf wist). Maar het bleef niet alleen bij die affaire. Een beerput ging open toen alles naar buiten kwam.

In god we lust
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef Jester65 het volgende:
Het Geheim van Rijswijk
Podcast van Anna Korterink, de dochter van misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink over een drievoudige moord uit 1985, waar ik eerlijk gezegd nog nooit iets van gehoord had. De eerste aflevering is echt inleidend, maar wel interessant.
Allebei op m'n luisterlijst gezet, ben benieuwd :D

Luistert er nog iemand naar Help Louis? Is een soort puzzel waarmee je geld kan winnen, maar ik ben nog niet echt mee :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_202057404
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 15:18 schreef Terreros85 het volgende:
Ik luister nu 'In God we lust' over het schandaal rond de zoon van de Amerikaanse tv-dominee Jerry Falwell. Zijn vrouw had jarenlang een affaire met een 21-jarige poolboy (waar hij ook vanaf wist). Maar het bleef niet alleen bij die affaire. Een beerput ging open toen alles naar buiten kwam.

In god we lust
Kan ik me nog vaag herinneren. Is de podcast een aanrader?
pi_202057418
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef Jester65 het volgende:
Het Geheim van Rijswijk
Podcast van Anna Korterink, de dochter van misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink over een drievoudige moord uit 1985, waar ik eerlijk gezegd nog nooit iets van gehoord had. De eerste aflevering is echt inleidend, maar wel interessant.
De laatste Willem ging hierover. Had ook nog nooit van deze zaak gehoord.
pi_202095402
De Koloniën
De bevlogen generaal Johannes van den Bosch bedacht 200 jaar geleden een revolutionair systeem. Arme paupers uit het hele land werden naar koloniën op het platteland gestuurd met een belofte: je krijgt er een huisje en een stukje land. Je leert er werken, voor jezelf zorgen en krijgt zo de ultieme kans op een beter leven. En dat platteland, dat was Drenthe.

Interessant stuk geschiedenis. Het onderwerp interesseert me, omdat het nog zo zichtbaar is in het landschap van (vooral) Drenthe. De podcast is de moeite waard, al had men wat mij betreft nog wel iets meer in mogen gaan op de mensen die in de Kolonie van weldadigheid terechtgekomen zijn, vrijwillig of onvrijwillig. Aandacht voor een boek als Het Pauperparadijs van Suzanna Jansen had wellicht meerwaarde gehad.
pi_202148415
Dit is ook wel een onvoorstelbaar verhaal.
Het zijn maar 3 afleveringen, je bent er zo doorheen.

https://www.vpro.nl/argos/media/luister/podcasts/dr-bones.html
Over een serieleugenaar die zich voordoet als forensisch patholoog

Dr. Bones is een driedelige podcastserie over een serieleugenaar die leugen op leugen stapelt: van internationaal bekroond tennisser tot luitenant-kolonel. Uiteindelijk geeft hij zichzelf de titel 'forensisch patholoog', een beschermd beroep waar je meer dan tien jaar voor moet studeren. Hij stelt zich aan mensen voor als dr. Bones, zijn zelfverzonnen bijnaam. Op zijn visitekaartje staat: ‘I open corpses to close cases’. Dr. Bones wordt wereldwijd ingevlogen door een groot Amerikaans bedrijf om te helpen na grote vliegtuigrampen. Ook geeft hij les op de Politieacademie. Makers Hansje van de Beek en Michelle Salomons zoeken uit hoe het hem lukte om binnen te komen bij toonaangevende organisaties.

En ik ben nog even gaan researchen:

https://www.gelderlander.(...)-van-zaken~a2ec3ccf/

https://www.gelderlander.(...)jke-resten~afe2bc32/

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 12-11-2021 20:30:12 ]
pi_202148980
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef Jester65 het volgende:
Het Geheim van Rijswijk
Podcast van Anna Korterink, de dochter van misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink over een drievoudige moord uit 1985, waar ik eerlijk gezegd nog nooit iets van gehoord had. De eerste aflevering is echt inleidend, maar wel interessant.
Ook een interessant verhaal.
Jammer dat ie niet te bingen is.
pi_202189797
Inmiddels El Tarangu afgeluisterd, prima podcast weer van de Schikdames, al denk ik dat ik Bob wat beter vind. Maar dat kan ook door het verhaal komen.

Nu begonnen aan De Man en de Maan, en dat is ook alweer prima. Interessant onderwerp, en tot nu toe boeiend gebracht.

Er zijn trouwens nieuwe ontwikkelingen in de zaak van de Moord op het Oosterveld, er is een nieuwe verdachte opgepakt. Ben benieuwd of er nog een vervolg op de podcast komt.
pi_202191372
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:56 schreef Jester65 het volgende:
Inmiddels El Tarangu afgeluisterd, prima podcast weer van de Schikdames, al denk ik dat ik Bob wat beter vind. Maar dat kan ook door het verhaal komen.

Nu begonnen aan De Man en de Maan, en dat is ook alweer prima. Interessant onderwerp, en tot nu toe boeiend gebracht.

Er zijn trouwens nieuwe ontwikkelingen in de zaak van de Moord op het Oosterveld, er is een nieuwe verdachte opgepakt. Ben benieuwd of er nog een vervolg op de podcast komt.
El Taranga is mooi gemaakt en ook wel interessant maar ook beetje langdradig.

De opgepakte verdachte is dat ook diegene die in de podcast genoemd wordt?
pi_202191396
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Ook een interessant verhaal.
Jammer dat ie niet te bingen is.
Ik heb genoeg op de plank liggen om te beluisteren dus wacht even met Het Geheim van Rijswijk. Lijkt me wel een interessante podcast over een zaak waar ik nog nooit van gehoord heb.
pi_202195572
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 18:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
El Taranga is mooi gemaakt en ook wel interessant maar ook beetje langdradig.

De opgepakte verdachte is dat ook diegene die in de podcast genoemd wordt?
Vind ik wel vaker met dit soort podcasts, dat ze er van alles bijhalen. Allerlei deskundigen die hun woordje mogen doen. Soms interessant, soms wat minder.

Volgens mij werd in de podcast alleen zijn vriendin genoemd, maar die is nu niet opgepakt: https://www.rtvoost.nl/ni(...)nnis-van-slachtoffer
pi_202347655
Babs Assink en Lammert de Bruin hebben een nieuwe podcast uitgebracht: Het Geheim van Colonel Parker

Artiestenmanager Colonel Tom Parker was de man die van Elvis Presley een wereldster maakte. Maar Parker was helemaal geen kolonel en heette geen Tom Parker maar Dries van Kuijk. Dries kwam uit Breda en was illegaal in de VS. Hij hield dit geheim angstvallig verborgen. Deed hij dit om een nóg groter geheim te verbergen? In de 6-delige AVROTROS- en NPO Radio 5-podcast ‘Het Geheim van Colonel Parker’ wordt een poging gewaagd om het ware verhaal te achterhalen.
pi_202347921
Oh die zijn ook van de podcast over Mathilide Willink.

@Meke die Help Louis ga ik ook eens luisteren, ben benieuwd wat voor raadsel het is.

Ik heb de laatste weken onder andere de Tumor Tapes geluisterd. Dit is een korte podcastserie die je meeneemt in het verhaal van Lex en Susan. Susan blijkt na het uitstrijkje bij de huisarts baarmoederhalskanker te hebben en gaat een behandeltraject in, waarin dokters kijken wat er nog voor haar mogelijk is, of ze nog kinderen kan krijgen etc, wat veel onzekerheden en vragen oproept. Je hoort ook hoe ze het nieuws vertellen aan vrienden en familie.

Het doel van de podcast, die in samenwerking met BNN/VARA is gemaakt, is (oa) om de luisteraar bewust te maken van het belang van het laten maken van een uitstrijkje. Het zijn vijf afleveringen en die luister je in één ruk achter elkaar door. Ik begrijp het belang van het verhaal, maar het wordt (mi) soms iets té emotioneel gebracht en dat is niet helemaal wat ik fijn vind, al is het zeker te verklaren en niet gek door de positie waarin de dame zit.
pi_202415058
Ik heb gisteren Baba geluisterd. Heel bijzonder verhaal over een Russische vrouw die tijdens de tweede Wereldoorlog de reis naar Nederland maakt.

En voor meer geschiedenis luister ik nu naar Alle geschiedenis ooit. 3 podcasters vertellen iedere week een verhaal uit de geschiedenis. Uit alle periodes, over allerlei onderwerpen. Ik vind het genieten, vooral omdat je hoort dat de podcasters zelf ook zo genieten van geschiedenis.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202416929
Een paar jaar terug luisterde ik Alex van Warmerdam, de man, het werk, de podcast. Ik heb wel eens een paar van zijn films gezien en ik vind zijn concepten vaak erg interessant. In deze podcast vertellen in vier afleveringen verschillende mensen die met hem hebben gewerkt over zijn zijn als persoon. Van Warmerdam komt zelf niet aan het woord.
De podcast is gemaakt ter ere van een tentoonstelling over hem in 2018 en soms is het iets té vaag en te artsy voor mij qua lofuitingen van de geïnterviewden. Maar al met al een interessant kijkje in het hoofd en werk van deze man.
pi_202441153
Voor liefhebbers van de HBO-serie Chernobyl is deze podcast een aanrader: https://www.radio-nederland.nl/podcasts/the-chernobyl-podcast

Gaat deels over het maken van de serie, maar ook veel achtergrondinformatie over de kernramp. Erg interessant!
  donderdag 2 december 2021 @ 21:41:16 #66
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202441626
Belgische muziekpodcasts:

Zoek naar 'guestlist' (algemene lange gesprekken) en 'kratkruipers' (bekende Belgen over vinyl/favoriete platen).
pi_202454992
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:35 schreef Jester65 het volgende:
Babs Assink en Lammert de Bruin hebben een nieuwe podcast uitgebracht: Het Geheim van Colonel Parker

Artiestenmanager Colonel Tom Parker was de man die van Elvis Presley een wereldster maakte. Maar Parker was helemaal geen kolonel en heette geen Tom Parker maar Dries van Kuijk. Dries kwam uit Breda en was illegaal in de VS. Hij hield dit geheim angstvallig verborgen. Deed hij dit om een nóg groter geheim te verbergen? In de 6-delige AVROTROS- en NPO Radio 5-podcast ‘Het Geheim van Colonel Parker’ wordt een poging gewaagd om het ware verhaal te achterhalen.
@Bjoro ken je deze al :?
pi_202496683
Tip:

https://www.nporadio5.nl/podcasts/weggegooid-geld

quote:
In de podcast Weggegooid Geld stellen Jan-Cees ter Brugge en Stefan van der Hulst financiële missers met overheidsgeld aan de kaak. Want door bizarre subsidies, mislukte bouwplannen en ondoordachte projecten verspilt de Nederlandse overheid miljoenen.

Vanaf zaterdag 11 december wekelijks een nieuwe aflevering van Weggegooid Geld.
Ik moet het nog gaan luisteren maar op de radio werden de makers geïnterviewd, klonk erg leuk!
pi_202508161
De laatste tijd ben ik wat meer podcasts gaan luisteren. Vooral het true crime genre vind ik interessant. De Deventer Mediazaak en De Brand in het Landhuis bevielen erg goed.

Nu bezig met een Engelstalige podcast: Down the Hill: the Delphi Murders. Een zaak die even verdrietig als frustrerend is: twee jonge meiden werden op klaarlichte dag vermoord in een natuurgebied nabij het kleine dorpje Delphi. Van de dader zijn foto's, video's en zelfs geluidsopnames beschikbaar, maar bijna vijf jaar na dato is niet bekend wie de dader is...
De podcast is soms een tikkeltje langdradig, maar slaagt er heel goed in om de impact te beschrijven die de moord heeft op de familie, maar ook op de gehele gemeenschap. Je merkt dat er de nodige tijd en het nodige budget in is gaan zitten. De makers zijn ook afgereisd naar het stadje om de belangrijkste betrokkenen te spreken en de locatie van de moord te bekijken. Het kippenvel bekruipt je aan alle kanten als je beseft wat die arme meiden hebben meegemaakt.
Zeker aan aanrader voor de true crime liefhebbers.
pi_202508552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:03 schreef Binge-watch het volgende:
De laatste tijd ben ik wat meer podcasts gaan luisteren. Vooral het true crime genre vind ik interessant. De Deventer Mediazaak en De Brand in het Landhuis bevielen erg goed.

Nu bezig met een Engelstalige podcast: Down the Hill: the Delphi Murders. Een zaak die even verdrietig als frustrerend is: twee jonge meiden werden op klaarlichte dag vermoord in een natuurgebied nabij het kleine dorpje Delphi. Van de dader zijn foto's, video's en zelfs geluidsopnames beschikbaar, maar bijna vijf jaar na dato is niet bekend wie de dader is...
De podcast is soms een tikkeltje langdradig, maar slaagt er heel goed in om de impact te beschrijven die de moord heeft op de familie, maar ook op de gehele gemeenschap. Je merkt dat er de nodige tijd en het nodige budget in is gaan zitten. De makers zijn ook afgereisd naar het stadje om de belangrijkste betrokkenen te spreken en de locatie van de moord te bekijken. Het kippenvel bekruipt je aan alle kanten als je beseft wat die arme meiden hebben meegemaakt.
Zeker aan aanrader voor de true crime liefhebbers.
De Moord op Patrick is ook een aanrader.

En Down the Hill: the Delphi Murders is inderdaad ook wel goed.
  dinsdag 7 december 2021 @ 12:43:08 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202509461
Was 'Napleiten' hier al langs gekomen?

Misdaadjournalist Wouter Laumans en strafpleiter Christian Flokstra praten met advocaten over bijzondere zaken die hen altijd zullen bijblijven. In deze podcast geven advocaten voor het eerst een unieke inkijk in geruchtmakende strafprocessen.

Heel leuk om te luisteren vind ik.

Ben op dit moment ook bezig met Dr Death:
Dr. Death is a podcast produced by Wondery that focuses on egregious cases of medical malpractice.

Season 1 tells the story of Christopher Duntsch, a Texas surgeon who was convicted of gross malpractice after thirty-one of his patients were left seriously injured after he operated on them, and two patients died during his operation.
***
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:40:27 #72
80382 manny
30 is best veel
pi_202513364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:43 schreef BE het volgende:
Was 'Napleiten' hier al langs gekomen?

Misdaadjournalist Wouter Laumans en strafpleiter Christian Flokstra praten met advocaten over bijzondere zaken die hen altijd zullen bijblijven. In deze podcast geven advocaten voor het eerst een unieke inkijk in geruchtmakende strafprocessen.

Heel leuk om te luisteren vind ik.

Ben op dit moment ook bezig met Dr Death:
Dr. Death is a podcast produced by Wondery that focuses on egregious cases of medical malpractice.

Season 1 tells the story of Christopher Duntsch, a Texas surgeon who was convicted of gross malpractice after thirty-one of his patients were left seriously injured after he operated on them, and two patients died during his operation.
Napleiten kwam in ieder geval voorbij in de Willem podcast (door een aantal hier gevolgd)

Laatste willen podcast zat trouwens een advocaat die bij mij niet zo goed viel. Zo 1 die loopt te eikelen over hypothetische situatie enzo
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:20:35 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202513998
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:40 schreef manny het volgende:

[..]
Napleiten kwam in ieder geval voorbij in de Willem podcast (door een aantal hier gevolgd)

Laatste willen podcast zat trouwens een advocaat die bij mij niet zo goed viel. Zo 1 die loopt te eikelen over hypothetische situatie enzo
Ja, hij bleef enorm in vaagheden.
***
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:27:12 #74
80382 manny
30 is best veel
pi_202514058
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:20 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, hij bleef enorm in vaagheden.
20 keer dit:

Uw cliënt gaf in die pgb berichten opdrachten tot een vijfvoudige moord en het bouwen van drie martelcontainers.

Stel nu dat die pgb berichten zouden bestaan en tot mijn cliënt te herleiden zijn, dan zou je je ook kunnen afvragen of Frankrijk de juiste formulieren heeft gebruikt om die gegevens aan nederland te leveren.

Doe dan niet mee aan de podcast.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_202514441
Ik had precies hetzelfde }:|
pi_202514457
Napleiten is interessant idd ^O^
  zaterdag 11 december 2021 @ 18:03:59 #77
403253 Meke
after all this time? always.
pi_202570094
Ik ben de laatste tijd fan van The Good News Podcast. Het is precies wat het zegt: twee of drie keer per week alleen maar goed nieuws O+ Komen echt leuke dingen langs en voel me er vaak weer helemaal blij door :)
Het zijn korte afleveringen van ongeveer drie minuten, dus je bent er ook zo doorheen :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_202570385
Ik ben ook van de podcasts de laatste weken. Ik vond de Kofferbakmoord en de Taghi Podcast erg prettig. Maar Dr. Bones stijgt er wel bovenuit. Wat een verhaal zeg.

Ik luister nu naar Jong Beleggen, dat is wel een ander soort maar voor mij zeer relevant.
Spoilers!
pi_202571435
Ik heb een paar maand terug de podcast over de Chippendales beluisterd, Welcome to Your Fantasy. Ik ben te jong om heel bewust de hoogtijdagen van dit gezelschap te hebben meegemaakt, maar ik ken het concept wel.

Wat de host van de podcast doet is in verschillende afleveringen terug te gaan naar het originele verhaal van hoe het is gestart. Met hier en daar livegeluiden, van gillende vrouwen die een avondje uit zijn.
Het is een vrij typisch Amerikaans verhaal, met een van oorsprong niet-Amerikaan die het maakt in Amerika door zijn shady nachtclub om te toveren in een landelijk fenomeen, met jaloezie, veel seks, drugs & rock 'n roll along the way. Van de kalenders, de vele dames die backstage mochten komen tot alle drugs. Ook wordt er aandacht besteed aan het zijn van een witte cast, wordt er met Mr Perfect en zijn eigen lied gesproken en is er ook jaloezie en het inhuren van een moordenaar om een rivaliserende stripgroep in Engeland neer te halen.

Het luistert lekker weg, het is behoorlijk Amerikaans en slick, waarbij de host regelmatig suggestieve vragen stelt en veel vanuit haar eigen ervaring spreekt. Prima om even te luisteren :)
pi_202571475
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:05 schreef Meridiaan het volgende:
Ik heb een paar maand terug de podcast over de Chippendales beluisterd, Welcome to Your Fantasy. Ik ben te jong om heel bewust de hoogtijdagen van dit gezelschap te hebben meegemaakt, maar ik ken het concept wel.

Wat de host van de podcast doet is in verschillende afleveringen terug te gaan naar het originele verhaal van hoe het is gestart. Met hier en daar livegeluiden, van gillende vrouwen die een avondje uit zijn.
Het is een vrij typisch Amerikaans verhaal, met een van oorsprong niet-Amerikaan die het maakt in Amerika door zijn shady nachtclub om te toveren in een landelijk fenomeen, met jaloezie, veel seks, drugs & rock 'n roll along the way. Van de kalenders, de vele dames die backstage mochten komen tot alle drugs. Ook wordt er aandacht besteed aan het zijn van een witte cast, wordt er met Mr Perfect en zijn eigen lied gesproken en is er ook jaloezie en het inhuren van een moordenaar om een rivaliserende stripgroep in Engeland neer te halen.

Het luistert lekker weg, het is behoorlijk Amerikaans en slick, waarbij de host regelmatig suggestieve vragen stelt en veel vanuit haar eigen ervaring spreekt. Prima om even te luisteren :)
Wat grappig :D De NPO heeft laatst de serie The Curse of the Chippendales uitgezonden. Dat was eigenlijk behoorlijk interessant.
Spoilers!
pi_202571515
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat grappig :D De NPO heeft laatst de serie The Curse of the Chippendales uitgezonden. Dat was eigenlijk behoorlijk interessant.
Daar ben ik dan nu ook wel nieuwsgierig naar, leuk!

Het was idd niet zo rozenschijn en alles fantastisch zoals het leek.
pi_202762813
Ik heb Liefdesbrieven van een kampbeul beluisterd. Interessant verhaal, al is het een beetje jammer dat het in feite het voorlezen van een aantal krantenartikelen is. Van een podcast verwacht je toch iets meer om het interessant te maken.

De podcast wordt voorgelezen door Gijs Scholten van Aschat, en dat kan hij uiteraard wel, maar ik vraag me toch af of een acteur ook een goede voorlezer is. Zijn pogingen om Duitse woorden en namen ook echt Duits uit te spreken doen in ieder geval een beetje lachwekkend aan. Maar nogmaals: interessant onderwerp.

Ben nu begonnen aan Het Geheim van Colonel Parker, en Lammert de Bruin en Babs Assink beheersen de kunst van het maken van een goede podcast natuurlijk zeker. Over de inhoud kan ik nog niet zoveel zeggen, maar het begin is veelbelovend.
  donderdag 23 december 2021 @ 14:43:29 #83
80382 manny
30 is best veel
pi_202770339
Mmm. Rijswijkse zaak. Komt er nog iets of wordt dit een enorme tegenvaller uiteindelijk
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_202775998
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:43 schreef manny het volgende:
Mmm. Rijswijkse zaak. Komt er nog iets of wordt dit een enorme tegenvaller uiteindelijk
Ik ben nu helemaal bij en ik vond de reis naar Paramaribo en het gesprek met die oude ambassadeur wel een soort van spannend... en ik vind haar als journalist niet erg 'doortastend' in haar vragen.
pi_202776050
Duister de podcast nu ontdekt, en ik sla het spookverhaal altijd over, daar heb ik niks mee, maar de moordzaken worden goed verteld. Rustig en goeie uitgebreide research ^O^ Bijzondere verhalen, vanavond luisterde ik die over Jim Jones de sekteleider.
Knoop in mijn maag zeg brrrr, wist er wel 'wat' van maar niet zo gedetailleerd. :X en :'(
  vrijdag 24 december 2021 @ 14:36:50 #86
80382 manny
30 is best veel
pi_202786457
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben nu helemaal bij en ik vond de reis naar Paramaribo en het gesprek met die oude ambassadeur wel een soort van spannend... en ik vind haar als journalist niet erg 'doortastend' in haar vragen.
Eens. Ben bang dat het met een sisser afloopt.. maar hopelijk komt er echt een doorbraak in de laatste 2 afleveringen. Als journalist lijkt ze inderdaad "een prettig gesprek" belangrijker te vinden dan door te zetten. Ik weet ook niet hoe bedreigend het nu echt was daar natuurlijk, je bent toch in een vreemd land met een man waarvoor je gewaarschuwd bent. Maar ook in andere interviews lijkt ze toch niet erg doortastend (voor zover ik kan beoordelen).
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_202803758
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:59 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb Liefdesbrieven van een kampbeul beluisterd. Interessant verhaal, al is het een beetje jammer dat het in feite het voorlezen van een aantal krantenartikelen is. Van een podcast verwacht je toch iets meer om het interessant te maken.

De podcast wordt voorgelezen door Gijs Scholten van Aschat, en dat kan hij uiteraard wel, maar ik vraag me toch af of een acteur ook een goede voorlezer is. Zijn pogingen om Duitse woorden en namen ook echt Duits uit te spreken doen in ieder geval een beetje lachwekkend aan. Maar nogmaals: interessant onderwerp.

Ben nu begonnen aan Het Geheim van Colonel Parker, en Lammert de Bruin en Babs Assink beheersen de kunst van het maken van een goede podcast natuurlijk zeker. Over de inhoud kan ik nog niet zoveel zeggen, maar het begin is veelbelovend.
Die podcast vond ik ook erg goed. De stem van Scholten van Aschat past precies bij zo'n verhaal. Daar heb ik me niet aan gestoord. Voor de liefhebber van zulke verhalen. Deze Andere tijden aflevering:

https://anderetijden.nl/aflevering/862/Special-De-onzichtbare-man
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_202834617
Ik ben nu bijna klaar met de podcast over Colonel Parker. Interessant, maar het feit dat Lammert de Bruin fan is van Elvis Presley vind ik iets teveel in het verhaal doorklinken. En niet alle mensen die ze interviewen zijn even interessant.

In de afgelopen dagen een aantal nieuwe podcasts in m'n app gezet:
Bloody Sunday in Roermond, een nieuwe podcast van Frans Pollux over een IRA-aanslag in 1990 in Roermond
De Goudschat van Serooskerke, over de goudschat die een drietal boeren in een akker in Zeeland vinden
De Staatsgreep, een podcast van Marcel van Roosmalen over hoe we van Nederland een Republiek kunnen maken
Lijstjes van Lohues, waarin Gijs Groenteman in gesprek gaat met Daniel Lohues over de lijstjes muziek die Lohues heeft opgesteld
Revolusi, een podcast over het boek van David van Reybrouck over de onafhankelijkheid van Indonesië
Het Ronde Huis, podcast over een mysterieus huis in Nunspeet waar de wildste verhalen de ronde over doen

Ik hoef me in ieder geval niet te vervelen de komende dagen. :)
pi_202835412
Cocaïnekoorts keert in januari terug. Dit keer over Piet Costa.
pi_202870058
Ik heb de podcast De Goudschat van Serooskerke bijna afgeluisterd (donderdag komt de laatste aflevering online), en ik vind hem echt interessant, vooral omdat ze ook veel aandacht besteden aan geschiedenis. De makers proberen namelijk ook te achterhalen wie de schat ooit begraven zou kunnen hebben. Daarnaast mag de conclusie zijn dat het een stuk mooier lijkt dan het is, het vinden van een goudschat. Maar al met al een interessante podcast.
pi_203028392
Artikel over de podcasts van Klara: https://www.volkskrant.nl(...)nderwerpen~bbb17f0a/

Ik ben nu bezig met de podcasts over Leopold II. Vooral het onderdeel over de kolonisatie van Congo interesseert me heel erg. De tijd van de ontdekkingsreizen van Livingstone en Stanley naar donker Afrika, ik wist er eigenlijk heel weinig van.

Wel een lange zit, met 10 afleveringen van ruim 1,5 uur, maar zeker een aanrader als je van geschiedenis houdt.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 18:31:39 #92
80382 manny
30 is best veel
pi_203142834
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:46 schreef Jester65 het volgende:
Ik ben nu bijna klaar met de podcast over Colonel Parker. Interessant, maar het feit dat Lammert de Bruin fan is van Elvis Presley vind ik iets teveel in het verhaal doorklinken. En niet alle mensen die ze interviewen zijn even interessant.

In de afgelopen dagen een aantal nieuwe podcasts in m'n app gezet:
Bloody Sunday in Roermond, een nieuwe podcast van Frans Pollux over een IRA-aanslag in 1990 in Roermond
De Goudschat van Serooskerke, over de goudschat die een drietal boeren in een akker in Zeeland vinden
De Staatsgreep, een podcast van Marcel van Roosmalen over hoe we van Nederland een Republiek kunnen maken
Lijstjes van Lohues, waarin Gijs Groenteman in gesprek gaat met Daniel Lohues over de lijstjes muziek die Lohues heeft opgesteld
Revolusi, een podcast over het boek van David van Reybrouck over de onafhankelijkheid van Indonesië
Het Ronde Huis, podcast over een mysterieus huis in Nunspeet waar de wildste verhalen de ronde over doen

Ik hoef me in ieder geval niet te vervelen de komende dagen. :)
Bloody Sunday aan het luisteren. Interessant, en frustrerend als je de onmacht van sommige van de betrokkenen hoort.

Duurde helaas niet lang of de Limburgse Calimero van de presentator kwam boven, gelukkig benoemde hij het zelf en bleef bij er niet in hangen. Wat een kansloze houding is dat.

Ben benieuwd naar de bonusaflevering met meer achtergrond.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_203181600
quote:
19s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:36 schreef manny het volgende:

[..]
Eens. Ben bang dat het met een sisser afloopt.. maar hopelijk komt er echt een doorbraak in de laatste 2 afleveringen. Als journalist lijkt ze inderdaad "een prettig gesprek" belangrijker te vinden dan door te zetten. Ik weet ook niet hoe bedreigend het nu echt was daar natuurlijk, je bent toch in een vreemd land met een man waarvoor je gewaarschuwd bent. Maar ook in andere interviews lijkt ze toch niet erg doortastend (voor zover ik kan beoordelen).
Net afgerond. Interessant verhaal, maar uiteindelijk tot wat onbevredigend. Maar goed, wel prima dat ze hier aandacht aan besteed heeft. Ze is inderdaad niet van de confronterende interviews. Ik snap wel dat dit lastig is, maar dat hoort wel bij het vak van journalist.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:50:16 #94
80382 manny
30 is best veel
pi_203182373
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:46 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Net afgerond. Interessant verhaal, maar uiteindelijk tot wat onbevredigend. Maar goed, wel prima dat ze hier aandacht aan besteed heeft. Ze is inderdaad niet van de confronterende interviews. Ik snap wel dat dit lastig is, maar dat hoort wel bij het vak van journalist.
Helemaal eens. Ja, onbevredigend; maar toch goed dat dit weer aandacht krijgt. De bandleden en familieleden zijn niet vergeten. En wellicht alsnog een vervolg als Suriname nog wat gaat doen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_203202280
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:43 schreef manny het volgende:
Mmm. Rijswijkse zaak. Komt er nog iets of wordt dit een enorme tegenvaller uiteindelijk
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben nu helemaal bij en ik vond de reis naar Paramaribo en het gesprek met die oude ambassadeur wel een soort van spannend... en ik vind haar als journalist niet erg 'doortastend' in haar vragen.
quote:
19s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:36 schreef manny het volgende:

[..]
Eens. Ben bang dat het met een sisser afloopt.. maar hopelijk komt er echt een doorbraak in de laatste 2 afleveringen. Als journalist lijkt ze inderdaad "een prettig gesprek" belangrijker te vinden dan door te zetten. Ik weet ook niet hoe bedreigend het nu echt was daar natuurlijk, je bent toch in een vreemd land met een man waarvoor je gewaarschuwd bent. Maar ook in andere interviews lijkt ze toch niet erg doortastend (voor zover ik kan beoordelen).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:23:52 #96
80382 manny
30 is best veel
pi_203202329
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:19 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
[..]
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens en ook reminder om spoilers te gebruiken idd in dit topic. Dat is wel zo handig voor degene die nog moet gaan luisteren..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_203232492
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:46 schreef Jester65 het volgende:

Het Ronde Huis, podcast over een mysterieus huis in Nunspeet waar de wildste verhalen de ronde over doen

Ik heb inmiddels aardig wat podcasts beluisterd, de één wat beter dan de ander, en sommigen zijn minder interessant dan je op voorhand denkt, maar dit is de slechtste die ik tot nu toe beluisterd heb. De belangrijkste kritiek is dat je eigenlijk niets te weten komt over de verhalen die er over het ronde huis gaan. Blijkbaar gaat de maakster van de podcast ervan uit dat iedereen de artikelen en boeken die er (blijkbaar) over verschenen zijn al kent. En als dat niet het geval is, zoals bij mij, wordt het een heel onbevredigend verhaal. Daar komt nog bij dat de maakster een accent heeft dat heel erg afleidt. Geen aanrader dus.
pi_203233952
Overigens wordt er in de podcast ook verwezen naar een uitgebreide discussie op fok: BNW / Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?

Wellicht dat ik er nog een keer helemaal induik.
pi_203247476
Zijn https://dagennacht.nl/serie/alle-geschiedenis-ooit/ en https://www.dagvantoen.nl/beluister-hier-de-dagvantoen-podcast/ al langs gekomen?

2 podcasts over je raad het al vanuit de titels podcasts over geschiedenis, zeer informatief! De 2de podcasts gaat specifiek over geschiedenis uit/van Zuid Holland.

[ Bericht 1% gewijzigd door the_X op 18-01-2022 16:21:14 ]
  dinsdag 18 januari 2022 @ 06:21:54 #100
80382 manny
30 is best veel
pi_203248177
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 23:53 schreef the_X het volgende:
Zijn https://dagennacht.nl/serie/alle-geschiedenis-ooit/ en https://www.dagvantoen.nl/beluister-hier-de-dagvantoen-podcast/ al langs gekomen?

2 podcasts over je raad het al vanuit de titels podcasts over geschiedenis, zeer informatief! De 2de podcasts gaat specifiek over geschiedenis uit/vond Zuid Holland.
Die staat ook al een tijdje op mijn nog te luisterlijst. Ik ga ook eens een paar afleveringen checken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_203408687
Ben nu aan het luisteren naar Partners In Crime, de podcast van Kees v.d. Spek die met collega's over het werk praat. Interessante inkijkjes in de misdaadjournalistiek. :) De eerste drie collega's die aan bod zijn gekomen, zijn Alberto Stegeman, Mick van Wely en Saskia Belleman.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')