abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 6 november 2021 @ 16:59:00 #51
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_202057277
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 15:18 schreef Terreros85 het volgende:
Ik luister nu 'In God we lust' over het schandaal rond de zoon van de Amerikaanse tv-dominee Jerry Falwell. Zijn vrouw had jarenlang een affaire met een 21-jarige poolboy (waar hij ook vanaf wist). Maar het bleef niet alleen bij die affaire. Een beerput ging open toen alles naar buiten kwam.

In god we lust
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 16:23 schreef Jester65 het volgende:
Het Geheim van Rijswijk
Podcast van Anna Korterink, de dochter van misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink over een drievoudige moord uit 1985, waar ik eerlijk gezegd nog nooit iets van gehoord had. De eerste aflevering is echt inleidend, maar wel interessant.
Allebei op m'n luisterlijst gezet, ben benieuwd :D

Luistert er nog iemand naar Help Louis? Is een soort puzzel waarmee je geld kan winnen, maar ik ben nog niet echt mee :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_202057404
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 15:18 schreef Terreros85 het volgende:
Ik luister nu 'In God we lust' over het schandaal rond de zoon van de Amerikaanse tv-dominee Jerry Falwell. Zijn vrouw had jarenlang een affaire met een 21-jarige poolboy (waar hij ook vanaf wist). Maar het bleef niet alleen bij die affaire. Een beerput ging open toen alles naar buiten kwam.

In god we lust
Kan ik me nog vaag herinneren. Is de podcast een aanrader?
pi_202057418
quote:
Het Geheim van Rijswijk
Podcast van Anna Korterink, de dochter van misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink over een drievoudige moord uit 1985, waar ik eerlijk gezegd nog nooit iets van gehoord had. De eerste aflevering is echt inleidend, maar wel interessant.
De laatste Willem ging hierover. Had ook nog nooit van deze zaak gehoord.
pi_202095402
De Koloniën
De bevlogen generaal Johannes van den Bosch bedacht 200 jaar geleden een revolutionair systeem. Arme paupers uit het hele land werden naar koloniën op het platteland gestuurd met een belofte: je krijgt er een huisje en een stukje land. Je leert er werken, voor jezelf zorgen en krijgt zo de ultieme kans op een beter leven. En dat platteland, dat was Drenthe.

Interessant stuk geschiedenis. Het onderwerp interesseert me, omdat het nog zo zichtbaar is in het landschap van (vooral) Drenthe. De podcast is de moeite waard, al had men wat mij betreft nog wel iets meer in mogen gaan op de mensen die in de Kolonie van weldadigheid terechtgekomen zijn, vrijwillig of onvrijwillig. Aandacht voor een boek als Het Pauperparadijs van Suzanna Jansen had wellicht meerwaarde gehad.
pi_202148415
Dit is ook wel een onvoorstelbaar verhaal.
Het zijn maar 3 afleveringen, je bent er zo doorheen.

https://www.vpro.nl/argos/media/luister/podcasts/dr-bones.html
Over een serieleugenaar die zich voordoet als forensisch patholoog

Dr. Bones is een driedelige podcastserie over een serieleugenaar die leugen op leugen stapelt: van internationaal bekroond tennisser tot luitenant-kolonel. Uiteindelijk geeft hij zichzelf de titel 'forensisch patholoog', een beschermd beroep waar je meer dan tien jaar voor moet studeren. Hij stelt zich aan mensen voor als dr. Bones, zijn zelfverzonnen bijnaam. Op zijn visitekaartje staat: ‘I open corpses to close cases’. Dr. Bones wordt wereldwijd ingevlogen door een groot Amerikaans bedrijf om te helpen na grote vliegtuigrampen. Ook geeft hij les op de Politieacademie. Makers Hansje van de Beek en Michelle Salomons zoeken uit hoe het hem lukte om binnen te komen bij toonaangevende organisaties.

En ik ben nog even gaan researchen:

https://www.gelderlander.(...)-van-zaken~a2ec3ccf/

https://www.gelderlander.(...)jke-resten~afe2bc32/

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 12-11-2021 20:30:12 ]
pi_202148980
quote:
Het Geheim van Rijswijk
Ook een interessant verhaal.
Jammer dat ie niet te bingen is.
pi_202189797
Inmiddels El Tarangu afgeluisterd, prima podcast weer van de Schikdames, al denk ik dat ik Bob wat beter vind. Maar dat kan ook door het verhaal komen.

Nu begonnen aan De Man en de Maan, en dat is ook alweer prima. Interessant onderwerp, en tot nu toe boeiend gebracht.

Er zijn trouwens nieuwe ontwikkelingen in de zaak van de Moord op het Oosterveld, er is een nieuwe verdachte opgepakt. Ben benieuwd of er nog een vervolg op de podcast komt.
pi_202191372
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:56 schreef Jester65 het volgende:
Inmiddels El Tarangu afgeluisterd, prima podcast weer van de Schikdames, al denk ik dat ik Bob wat beter vind. Maar dat kan ook door het verhaal komen.

Nu begonnen aan De Man en de Maan, en dat is ook alweer prima. Interessant onderwerp, en tot nu toe boeiend gebracht.

Er zijn trouwens nieuwe ontwikkelingen in de zaak van de Moord op het Oosterveld, er is een nieuwe verdachte opgepakt. Ben benieuwd of er nog een vervolg op de podcast komt.
El Taranga is mooi gemaakt en ook wel interessant maar ook beetje langdradig.

De opgepakte verdachte is dat ook diegene die in de podcast genoemd wordt?
pi_202191396
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Ook een interessant verhaal.
Jammer dat ie niet te bingen is.
Ik heb genoeg op de plank liggen om te beluisteren dus wacht even met Het Geheim van Rijswijk. Lijkt me wel een interessante podcast over een zaak waar ik nog nooit van gehoord heb.
pi_202195572
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 18:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
El Taranga is mooi gemaakt en ook wel interessant maar ook beetje langdradig.

De opgepakte verdachte is dat ook diegene die in de podcast genoemd wordt?
Vind ik wel vaker met dit soort podcasts, dat ze er van alles bijhalen. Allerlei deskundigen die hun woordje mogen doen. Soms interessant, soms wat minder.

Volgens mij werd in de podcast alleen zijn vriendin genoemd, maar die is nu niet opgepakt: https://www.rtvoost.nl/ni(...)nnis-van-slachtoffer
pi_202347655
Babs Assink en Lammert de Bruin hebben een nieuwe podcast uitgebracht: Het Geheim van Colonel Parker

Artiestenmanager Colonel Tom Parker was de man die van Elvis Presley een wereldster maakte. Maar Parker was helemaal geen kolonel en heette geen Tom Parker maar Dries van Kuijk. Dries kwam uit Breda en was illegaal in de VS. Hij hield dit geheim angstvallig verborgen. Deed hij dit om een nóg groter geheim te verbergen? In de 6-delige AVROTROS- en NPO Radio 5-podcast ‘Het Geheim van Colonel Parker’ wordt een poging gewaagd om het ware verhaal te achterhalen.
pi_202347921
Oh die zijn ook van de podcast over Mathilide Willink.

@Meke die Help Louis ga ik ook eens luisteren, ben benieuwd wat voor raadsel het is.

Ik heb de laatste weken onder andere de Tumor Tapes geluisterd. Dit is een korte podcastserie die je meeneemt in het verhaal van Lex en Susan. Susan blijkt na het uitstrijkje bij de huisarts baarmoederhalskanker te hebben en gaat een behandeltraject in, waarin dokters kijken wat er nog voor haar mogelijk is, of ze nog kinderen kan krijgen etc, wat veel onzekerheden en vragen oproept. Je hoort ook hoe ze het nieuws vertellen aan vrienden en familie.

Het doel van de podcast, die in samenwerking met BNN/VARA is gemaakt, is (oa) om de luisteraar bewust te maken van het belang van het laten maken van een uitstrijkje. Het zijn vijf afleveringen en die luister je in één ruk achter elkaar door. Ik begrijp het belang van het verhaal, maar het wordt (mi) soms iets té emotioneel gebracht en dat is niet helemaal wat ik fijn vind, al is het zeker te verklaren en niet gek door de positie waarin de dame zit.
pi_202415058
Ik heb gisteren Baba geluisterd. Heel bijzonder verhaal over een Russische vrouw die tijdens de tweede Wereldoorlog de reis naar Nederland maakt.

En voor meer geschiedenis luister ik nu naar Alle geschiedenis ooit. 3 podcasters vertellen iedere week een verhaal uit de geschiedenis. Uit alle periodes, over allerlei onderwerpen. Ik vind het genieten, vooral omdat je hoort dat de podcasters zelf ook zo genieten van geschiedenis.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202416929
Een paar jaar terug luisterde ik Alex van Warmerdam, de man, het werk, de podcast. Ik heb wel eens een paar van zijn films gezien en ik vind zijn concepten vaak erg interessant. In deze podcast vertellen in vier afleveringen verschillende mensen die met hem hebben gewerkt over zijn zijn als persoon. Van Warmerdam komt zelf niet aan het woord.
De podcast is gemaakt ter ere van een tentoonstelling over hem in 2018 en soms is het iets té vaag en te artsy voor mij qua lofuitingen van de geïnterviewden. Maar al met al een interessant kijkje in het hoofd en werk van deze man.
pi_202441153
Voor liefhebbers van de HBO-serie Chernobyl is deze podcast een aanrader: https://www.radio-nederland.nl/podcasts/the-chernobyl-podcast

Gaat deels over het maken van de serie, maar ook veel achtergrondinformatie over de kernramp. Erg interessant!
  donderdag 2 december 2021 @ 21:41:16 #66
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202441626
Belgische muziekpodcasts:

Zoek naar 'guestlist' (algemene lange gesprekken) en 'kratkruipers' (bekende Belgen over vinyl/favoriete platen).
pi_202454992
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:35 schreef Jester65 het volgende:
Babs Assink en Lammert de Bruin hebben een nieuwe podcast uitgebracht: Het Geheim van Colonel Parker

Artiestenmanager Colonel Tom Parker was de man die van Elvis Presley een wereldster maakte. Maar Parker was helemaal geen kolonel en heette geen Tom Parker maar Dries van Kuijk. Dries kwam uit Breda en was illegaal in de VS. Hij hield dit geheim angstvallig verborgen. Deed hij dit om een nóg groter geheim te verbergen? In de 6-delige AVROTROS- en NPO Radio 5-podcast ‘Het Geheim van Colonel Parker’ wordt een poging gewaagd om het ware verhaal te achterhalen.
@Bjoro ken je deze al :?
pi_202496683
Tip:

https://www.nporadio5.nl/podcasts/weggegooid-geld

quote:
In de podcast Weggegooid Geld stellen Jan-Cees ter Brugge en Stefan van der Hulst financiële missers met overheidsgeld aan de kaak. Want door bizarre subsidies, mislukte bouwplannen en ondoordachte projecten verspilt de Nederlandse overheid miljoenen.

Vanaf zaterdag 11 december wekelijks een nieuwe aflevering van Weggegooid Geld.
Ik moet het nog gaan luisteren maar op de radio werden de makers geïnterviewd, klonk erg leuk!
pi_202508161
De laatste tijd ben ik wat meer podcasts gaan luisteren. Vooral het true crime genre vind ik interessant. De Deventer Mediazaak en De Brand in het Landhuis bevielen erg goed.

Nu bezig met een Engelstalige podcast: Down the Hill: the Delphi Murders. Een zaak die even verdrietig als frustrerend is: twee jonge meiden werden op klaarlichte dag vermoord in een natuurgebied nabij het kleine dorpje Delphi. Van de dader zijn foto's, video's en zelfs geluidsopnames beschikbaar, maar bijna vijf jaar na dato is niet bekend wie de dader is...
De podcast is soms een tikkeltje langdradig, maar slaagt er heel goed in om de impact te beschrijven die de moord heeft op de familie, maar ook op de gehele gemeenschap. Je merkt dat er de nodige tijd en het nodige budget in is gaan zitten. De makers zijn ook afgereisd naar het stadje om de belangrijkste betrokkenen te spreken en de locatie van de moord te bekijken. Het kippenvel bekruipt je aan alle kanten als je beseft wat die arme meiden hebben meegemaakt.
Zeker aan aanrader voor de true crime liefhebbers.
pi_202508552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:03 schreef Binge-watch het volgende:
De laatste tijd ben ik wat meer podcasts gaan luisteren. Vooral het true crime genre vind ik interessant. De Deventer Mediazaak en De Brand in het Landhuis bevielen erg goed.

Nu bezig met een Engelstalige podcast: Down the Hill: the Delphi Murders. Een zaak die even verdrietig als frustrerend is: twee jonge meiden werden op klaarlichte dag vermoord in een natuurgebied nabij het kleine dorpje Delphi. Van de dader zijn foto's, video's en zelfs geluidsopnames beschikbaar, maar bijna vijf jaar na dato is niet bekend wie de dader is...
De podcast is soms een tikkeltje langdradig, maar slaagt er heel goed in om de impact te beschrijven die de moord heeft op de familie, maar ook op de gehele gemeenschap. Je merkt dat er de nodige tijd en het nodige budget in is gaan zitten. De makers zijn ook afgereisd naar het stadje om de belangrijkste betrokkenen te spreken en de locatie van de moord te bekijken. Het kippenvel bekruipt je aan alle kanten als je beseft wat die arme meiden hebben meegemaakt.
Zeker aan aanrader voor de true crime liefhebbers.
De Moord op Patrick is ook een aanrader.

En Down the Hill: the Delphi Murders is inderdaad ook wel goed.
  dinsdag 7 december 2021 @ 12:43:08 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202509461
Was 'Napleiten' hier al langs gekomen?

Misdaadjournalist Wouter Laumans en strafpleiter Christian Flokstra praten met advocaten over bijzondere zaken die hen altijd zullen bijblijven. In deze podcast geven advocaten voor het eerst een unieke inkijk in geruchtmakende strafprocessen.

Heel leuk om te luisteren vind ik.

Ben op dit moment ook bezig met Dr Death:
Dr. Death is a podcast produced by Wondery that focuses on egregious cases of medical malpractice.

Season 1 tells the story of Christopher Duntsch, a Texas surgeon who was convicted of gross malpractice after thirty-one of his patients were left seriously injured after he operated on them, and two patients died during his operation.
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:40:27 #72
80382 manny
30 is best veel
pi_202513364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:43 schreef BE het volgende:
Was 'Napleiten' hier al langs gekomen?

Misdaadjournalist Wouter Laumans en strafpleiter Christian Flokstra praten met advocaten over bijzondere zaken die hen altijd zullen bijblijven. In deze podcast geven advocaten voor het eerst een unieke inkijk in geruchtmakende strafprocessen.

Heel leuk om te luisteren vind ik.

Ben op dit moment ook bezig met Dr Death:
Dr. Death is a podcast produced by Wondery that focuses on egregious cases of medical malpractice.

Season 1 tells the story of Christopher Duntsch, a Texas surgeon who was convicted of gross malpractice after thirty-one of his patients were left seriously injured after he operated on them, and two patients died during his operation.
Napleiten kwam in ieder geval voorbij in de Willem podcast (door een aantal hier gevolgd)

Laatste willen podcast zat trouwens een advocaat die bij mij niet zo goed viel. Zo 1 die loopt te eikelen over hypothetische situatie enzo
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:20:35 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202513998
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:40 schreef manny het volgende:

[..]
Napleiten kwam in ieder geval voorbij in de Willem podcast (door een aantal hier gevolgd)

Laatste willen podcast zat trouwens een advocaat die bij mij niet zo goed viel. Zo 1 die loopt te eikelen over hypothetische situatie enzo
Ja, hij bleef enorm in vaagheden.
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:27:12 #74
80382 manny
30 is best veel
pi_202514058
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:20 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, hij bleef enorm in vaagheden.
20 keer dit:

Uw cliënt gaf in die pgb berichten opdrachten tot een vijfvoudige moord en het bouwen van drie martelcontainers.

Stel nu dat die pgb berichten zouden bestaan en tot mijn cliënt te herleiden zijn, dan zou je je ook kunnen afvragen of Frankrijk de juiste formulieren heeft gebruikt om die gegevens aan nederland te leveren.

Doe dan niet mee aan de podcast.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_202514441
Ik had precies hetzelfde }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')