abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202514457
Napleiten is interessant idd ^O^
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 18:03:59 #77
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_202570094
Ik ben de laatste tijd fan van The Good News Podcast. Het is precies wat het zegt: twee of drie keer per week alleen maar goed nieuws O+ Komen echt leuke dingen langs en voel me er vaak weer helemaal blij door :)
Het zijn korte afleveringen van ongeveer drie minuten, dus je bent er ook zo doorheen :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_202570385
Ik ben ook van de podcasts de laatste weken. Ik vond de Kofferbakmoord en de Taghi Podcast erg prettig. Maar Dr. Bones stijgt er wel bovenuit. Wat een verhaal zeg.

Ik luister nu naar Jong Beleggen, dat is wel een ander soort maar voor mij zeer relevant.
Spoilers!
pi_202571435
Ik heb een paar maand terug de podcast over de Chippendales beluisterd, Welcome to Your Fantasy. Ik ben te jong om heel bewust de hoogtijdagen van dit gezelschap te hebben meegemaakt, maar ik ken het concept wel.

Wat de host van de podcast doet is in verschillende afleveringen terug te gaan naar het originele verhaal van hoe het is gestart. Met hier en daar livegeluiden, van gillende vrouwen die een avondje uit zijn.
Het is een vrij typisch Amerikaans verhaal, met een van oorsprong niet-Amerikaan die het maakt in Amerika door zijn shady nachtclub om te toveren in een landelijk fenomeen, met jaloezie, veel seks, drugs & rock 'n roll along the way. Van de kalenders, de vele dames die backstage mochten komen tot alle drugs. Ook wordt er aandacht besteed aan het zijn van een witte cast, wordt er met Mr Perfect en zijn eigen lied gesproken en is er ook jaloezie en het inhuren van een moordenaar om een rivaliserende stripgroep in Engeland neer te halen.

Het luistert lekker weg, het is behoorlijk Amerikaans en slick, waarbij de host regelmatig suggestieve vragen stelt en veel vanuit haar eigen ervaring spreekt. Prima om even te luisteren :)
pi_202571475
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:05 schreef Meridiaan het volgende:
Ik heb een paar maand terug de podcast over de Chippendales beluisterd, Welcome to Your Fantasy. Ik ben te jong om heel bewust de hoogtijdagen van dit gezelschap te hebben meegemaakt, maar ik ken het concept wel.

Wat de host van de podcast doet is in verschillende afleveringen terug te gaan naar het originele verhaal van hoe het is gestart. Met hier en daar livegeluiden, van gillende vrouwen die een avondje uit zijn.
Het is een vrij typisch Amerikaans verhaal, met een van oorsprong niet-Amerikaan die het maakt in Amerika door zijn shady nachtclub om te toveren in een landelijk fenomeen, met jaloezie, veel seks, drugs & rock 'n roll along the way. Van de kalenders, de vele dames die backstage mochten komen tot alle drugs. Ook wordt er aandacht besteed aan het zijn van een witte cast, wordt er met Mr Perfect en zijn eigen lied gesproken en is er ook jaloezie en het inhuren van een moordenaar om een rivaliserende stripgroep in Engeland neer te halen.

Het luistert lekker weg, het is behoorlijk Amerikaans en slick, waarbij de host regelmatig suggestieve vragen stelt en veel vanuit haar eigen ervaring spreekt. Prima om even te luisteren :)
Wat grappig :D De NPO heeft laatst de serie The Curse of the Chippendales uitgezonden. Dat was eigenlijk behoorlijk interessant.
Spoilers!
pi_202571515
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat grappig :D De NPO heeft laatst de serie The Curse of the Chippendales uitgezonden. Dat was eigenlijk behoorlijk interessant.
Daar ben ik dan nu ook wel nieuwsgierig naar, leuk!

Het was idd niet zo rozenschijn en alles fantastisch zoals het leek.
pi_202762813
Ik heb Liefdesbrieven van een kampbeul beluisterd. Interessant verhaal, al is het een beetje jammer dat het in feite het voorlezen van een aantal krantenartikelen is. Van een podcast verwacht je toch iets meer om het interessant te maken.

De podcast wordt voorgelezen door Gijs Scholten van Aschat, en dat kan hij uiteraard wel, maar ik vraag me toch af of een acteur ook een goede voorlezer is. Zijn pogingen om Duitse woorden en namen ook echt Duits uit te spreken doen in ieder geval een beetje lachwekkend aan. Maar nogmaals: interessant onderwerp.

Ben nu begonnen aan Het Geheim van Colonel Parker, en Lammert de Bruin en Babs Assink beheersen de kunst van het maken van een goede podcast natuurlijk zeker. Over de inhoud kan ik nog niet zoveel zeggen, maar het begin is veelbelovend.
  donderdag 23 december 2021 @ 14:43:29 #83
80382 manny
30 is best veel
pi_202770339
Mmm. Rijswijkse zaak. Komt er nog iets of wordt dit een enorme tegenvaller uiteindelijk
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_202775998
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:43 schreef manny het volgende:
Mmm. Rijswijkse zaak. Komt er nog iets of wordt dit een enorme tegenvaller uiteindelijk
Ik ben nu helemaal bij en ik vond de reis naar Paramaribo en het gesprek met die oude ambassadeur wel een soort van spannend... en ik vind haar als journalist niet erg 'doortastend' in haar vragen.
pi_202776050
Duister de podcast nu ontdekt, en ik sla het spookverhaal altijd over, daar heb ik niks mee, maar de moordzaken worden goed verteld. Rustig en goeie uitgebreide research ^O^ Bijzondere verhalen, vanavond luisterde ik die over Jim Jones de sekteleider.
Knoop in mijn maag zeg brrrr, wist er wel 'wat' van maar niet zo gedetailleerd. :X en :'(
  vrijdag 24 december 2021 @ 14:36:50 #86
80382 manny
30 is best veel
pi_202786457
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben nu helemaal bij en ik vond de reis naar Paramaribo en het gesprek met die oude ambassadeur wel een soort van spannend... en ik vind haar als journalist niet erg 'doortastend' in haar vragen.
Eens. Ben bang dat het met een sisser afloopt.. maar hopelijk komt er echt een doorbraak in de laatste 2 afleveringen. Als journalist lijkt ze inderdaad "een prettig gesprek" belangrijker te vinden dan door te zetten. Ik weet ook niet hoe bedreigend het nu echt was daar natuurlijk, je bent toch in een vreemd land met een man waarvoor je gewaarschuwd bent. Maar ook in andere interviews lijkt ze toch niet erg doortastend (voor zover ik kan beoordelen).
pi_202803758
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:59 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb Liefdesbrieven van een kampbeul beluisterd. Interessant verhaal, al is het een beetje jammer dat het in feite het voorlezen van een aantal krantenartikelen is. Van een podcast verwacht je toch iets meer om het interessant te maken.

De podcast wordt voorgelezen door Gijs Scholten van Aschat, en dat kan hij uiteraard wel, maar ik vraag me toch af of een acteur ook een goede voorlezer is. Zijn pogingen om Duitse woorden en namen ook echt Duits uit te spreken doen in ieder geval een beetje lachwekkend aan. Maar nogmaals: interessant onderwerp.

Ben nu begonnen aan Het Geheim van Colonel Parker, en Lammert de Bruin en Babs Assink beheersen de kunst van het maken van een goede podcast natuurlijk zeker. Over de inhoud kan ik nog niet zoveel zeggen, maar het begin is veelbelovend.
Die podcast vond ik ook erg goed. De stem van Scholten van Aschat past precies bij zo'n verhaal. Daar heb ik me niet aan gestoord. Voor de liefhebber van zulke verhalen. Deze Andere tijden aflevering:

https://anderetijden.nl/aflevering/862/Special-De-onzichtbare-man
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_202834617
Ik ben nu bijna klaar met de podcast over Colonel Parker. Interessant, maar het feit dat Lammert de Bruin fan is van Elvis Presley vind ik iets teveel in het verhaal doorklinken. En niet alle mensen die ze interviewen zijn even interessant.

In de afgelopen dagen een aantal nieuwe podcasts in m'n app gezet:
Bloody Sunday in Roermond, een nieuwe podcast van Frans Pollux over een IRA-aanslag in 1990 in Roermond
De Goudschat van Serooskerke, over de goudschat die een drietal boeren in een akker in Zeeland vinden
De Staatsgreep, een podcast van Marcel van Roosmalen over hoe we van Nederland een Republiek kunnen maken
Lijstjes van Lohues, waarin Gijs Groenteman in gesprek gaat met Daniel Lohues over de lijstjes muziek die Lohues heeft opgesteld
Revolusi, een podcast over het boek van David van Reybrouck over de onafhankelijkheid van Indonesië
Het Ronde Huis, podcast over een mysterieus huis in Nunspeet waar de wildste verhalen de ronde over doen

Ik hoef me in ieder geval niet te vervelen de komende dagen. :)
pi_202835412
Cocaïnekoorts keert in januari terug. Dit keer over Piet Costa.
pi_202870058
Ik heb de podcast De Goudschat van Serooskerke bijna afgeluisterd (donderdag komt de laatste aflevering online), en ik vind hem echt interessant, vooral omdat ze ook veel aandacht besteden aan geschiedenis. De makers proberen namelijk ook te achterhalen wie de schat ooit begraven zou kunnen hebben. Daarnaast mag de conclusie zijn dat het een stuk mooier lijkt dan het is, het vinden van een goudschat. Maar al met al een interessante podcast.
pi_203028392
Artikel over de podcasts van Klara: https://www.volkskrant.nl(...)nderwerpen~bbb17f0a/

Ik ben nu bezig met de podcasts over Leopold II. Vooral het onderdeel over de kolonisatie van Congo interesseert me heel erg. De tijd van de ontdekkingsreizen van Livingstone en Stanley naar donker Afrika, ik wist er eigenlijk heel weinig van.

Wel een lange zit, met 10 afleveringen van ruim 1,5 uur, maar zeker een aanrader als je van geschiedenis houdt.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 18:31:39 #92
80382 manny
30 is best veel
pi_203142834
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:46 schreef Jester65 het volgende:
Ik ben nu bijna klaar met de podcast over Colonel Parker. Interessant, maar het feit dat Lammert de Bruin fan is van Elvis Presley vind ik iets teveel in het verhaal doorklinken. En niet alle mensen die ze interviewen zijn even interessant.

In de afgelopen dagen een aantal nieuwe podcasts in m'n app gezet:
Bloody Sunday in Roermond, een nieuwe podcast van Frans Pollux over een IRA-aanslag in 1990 in Roermond
De Goudschat van Serooskerke, over de goudschat die een drietal boeren in een akker in Zeeland vinden
De Staatsgreep, een podcast van Marcel van Roosmalen over hoe we van Nederland een Republiek kunnen maken
Lijstjes van Lohues, waarin Gijs Groenteman in gesprek gaat met Daniel Lohues over de lijstjes muziek die Lohues heeft opgesteld
Revolusi, een podcast over het boek van David van Reybrouck over de onafhankelijkheid van Indonesië
Het Ronde Huis, podcast over een mysterieus huis in Nunspeet waar de wildste verhalen de ronde over doen

Ik hoef me in ieder geval niet te vervelen de komende dagen. :)
Bloody Sunday aan het luisteren. Interessant, en frustrerend als je de onmacht van sommige van de betrokkenen hoort.

Duurde helaas niet lang of de Limburgse Calimero van de presentator kwam boven, gelukkig benoemde hij het zelf en bleef bij er niet in hangen. Wat een kansloze houding is dat.

Ben benieuwd naar de bonusaflevering met meer achtergrond.
pi_203181600
quote:
19s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:36 schreef manny het volgende:

[..]
Eens. Ben bang dat het met een sisser afloopt.. maar hopelijk komt er echt een doorbraak in de laatste 2 afleveringen. Als journalist lijkt ze inderdaad "een prettig gesprek" belangrijker te vinden dan door te zetten. Ik weet ook niet hoe bedreigend het nu echt was daar natuurlijk, je bent toch in een vreemd land met een man waarvoor je gewaarschuwd bent. Maar ook in andere interviews lijkt ze toch niet erg doortastend (voor zover ik kan beoordelen).
Net afgerond. Interessant verhaal, maar uiteindelijk tot wat onbevredigend. Maar goed, wel prima dat ze hier aandacht aan besteed heeft. Ze is inderdaad niet van de confronterende interviews. Ik snap wel dat dit lastig is, maar dat hoort wel bij het vak van journalist.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:50:16 #94
80382 manny
30 is best veel
pi_203182373
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:46 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Net afgerond. Interessant verhaal, maar uiteindelijk tot wat onbevredigend. Maar goed, wel prima dat ze hier aandacht aan besteed heeft. Ze is inderdaad niet van de confronterende interviews. Ik snap wel dat dit lastig is, maar dat hoort wel bij het vak van journalist.
Helemaal eens. Ja, onbevredigend; maar toch goed dat dit weer aandacht krijgt. De bandleden en familieleden zijn niet vergeten. En wellicht alsnog een vervolg als Suriname nog wat gaat doen.
pi_203202280
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:43 schreef manny het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]
quote:
19s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:36 schreef manny het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:23:52 #96
80382 manny
30 is best veel
pi_203202329
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:19 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
[..]
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens en ook reminder om spoilers te gebruiken idd in dit topic. Dat is wel zo handig voor degene die nog moet gaan luisteren..
pi_203232492
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:46 schreef Jester65 het volgende:

Ik heb inmiddels aardig wat podcasts beluisterd, de één wat beter dan de ander, en sommigen zijn minder interessant dan je op voorhand denkt, maar dit is de slechtste die ik tot nu toe beluisterd heb. De belangrijkste kritiek is dat je eigenlijk niets te weten komt over de verhalen die er over het ronde huis gaan. Blijkbaar gaat de maakster van de podcast ervan uit dat iedereen de artikelen en boeken die er (blijkbaar) over verschenen zijn al kent. En als dat niet het geval is, zoals bij mij, wordt het een heel onbevredigend verhaal. Daar komt nog bij dat de maakster een accent heeft dat heel erg afleidt. Geen aanrader dus.
pi_203233952
Overigens wordt er in de podcast ook verwezen naar een uitgebreide discussie op fok: BNW / Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?

Wellicht dat ik er nog een keer helemaal induik.
pi_203247476
Zijn https://dagennacht.nl/serie/alle-geschiedenis-ooit/ en https://www.dagvantoen.nl/beluister-hier-de-dagvantoen-podcast/ al langs gekomen?

2 podcasts over je raad het al vanuit de titels podcasts over geschiedenis, zeer informatief! De 2de podcasts gaat specifiek over geschiedenis uit/van Zuid Holland.

[ Bericht 1% gewijzigd door the_X op 18-01-2022 16:21:14 ]
  dinsdag 18 januari 2022 @ 06:21:54 #100
80382 manny
30 is best veel
pi_203248177
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 23:53 schreef the_X het volgende:
Zijn https://dagennacht.nl/serie/alle-geschiedenis-ooit/ en https://www.dagvantoen.nl/beluister-hier-de-dagvantoen-podcast/ al langs gekomen?

2 podcasts over je raad het al vanuit de titels podcasts over geschiedenis, zeer informatief! De 2de podcasts gaat specifiek over geschiedenis uit/vond Zuid Holland.
Die staat ook al een tijdje op mijn nog te luisterlijst. Ik ga ook eens een paar afleveringen checken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')