abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 zaterdag 4 september 2021 @ 12:11:51 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201207324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:34 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Je kunt best kritiek op het onderzoek hebben, maar dat maakt dit nog geen BNW.

Wat mij betreft wel een goede reden om vanuit de overheid gratis serologische test aan te bieden, en aangetoonde antistoffen na natuurlijk herstel gelijk te stellen met vaccinatie.
En om de wens, om mensen na natuurlijk herstel alsnog gevaccineerd te krijgen nog eens te heroverwegen.
(Met ook daarbij de vraag hoe lang die antistoffen/immuunsysteem reacties aanwezig en functioneel blijven.)
Kunnen die vaccins mooi ergens anders ingezet worden.
Nee, dat wordt het vanzelf door hoe de user die het post het brengt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201207444
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat wordt het vanzelf door hoe de user die het post het brengt.
De manier van presenteren van de informatie, is idd vaak wat overdreven hysterisch.
Maar goed, ook mensen die voor vaccinatie zijn reageren vaak nogal overdreven hysterisch.
Al die hysterie is niet bevorderlijk voor een normale discussie.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201207480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 11:53 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Serologische test lijken mij een nuttige investering om meeer inzicht te krijgen, herhaling zal idd noodzakelijk zijn.
Geen idee wat de kosten zouden zijn trouwens, dus ik heb er geen definitef oordeel over.

Dat laatste lijkt me een aanname, persoonlijk zou ik graag een gratis serologische test zien (en ondergaan).

Ik vraag me af wanneer Novavax wordt goedgekeurd, en of onze politiek dat dan als keuze gaat aanbieden, voor mensen die hun bedenkingen hebben bij de mRNA- en vectorvaccins.
Ik heb er ook geen problemen mee. Maar veel mensen hebben angst van naalden en bloed. De naald bij vaccinatie is veel dunner dan bij bloedprikken, en je ziet ook geen bloed bij vaccineren.
pi_201207653
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik heb er ook geen problemen mee. Maar veel mensen hebben angst van naalden en bloed. De naald bij vaccinatie is veel dunner dan bij bloedprikken, en je ziet ook geen bloed bij vaccineren.
Ik denk dat het aanbieden van serologische tests, en aangetoonde antistoffen gelijk stellen aan vaccinatie, complotdenken kan tegengaan.
Net als het aanbieden van de keuze voor Novavax, wanneer het goedgekeurd is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201207850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:31 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik denk dat het aanbieden van serologische tests, en aangetoonde antistoffen gelijk stellen aan vaccinatie, complotdenken kan tegengaan.
Net als het aanbieden van de keuze voor Novavax, wanneer het goedgekeurd is.
Ik denk dat het wel zal helpen, maar ik vraag me wel af hoevaak iemand zo’n test mag afnemen. 1 keer per maand? Zeker als je het gratis aanbiedt, maar het qua kosten wel haalbaar zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201207965
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 19:34 schreef miss_sly het volgende:
Dit is natuurlijk een van de problemen in een notedop: zoveel onderzoeken en elkaar (op het oog soms) tegensprekende resultaten. Het is en blijft natuurlijk een nieuw virus en het zijn en blijven nieuwe vaccins. Zo lang zijn we nog niet bezig met beide, dus dat er nog veel vraagtekens zijn en zaken onderzocht moeten worden, lijkt me niet meer dan logisch.
Helemaal met je eens. Het vervelende is alleen dat wappies al bij voorbaat denken dat hun aangewezen onderzoeken kloppen. En die halen ze weer bij dubieuze bronnen vandaan.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201207987
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet peer-reviewed? Goh...
Dit ligt natuurlijk weer precies in de lijn der verwachting :|W
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201208134
Geen peer-review, schopje BNW bitte.
pi_201208339
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel zal helpen, maar ik vraag me wel af hoevaak iemand zo’n test mag afnemen. 1 keer per maand? Zeker als je het gratis aanbiedt, maar het qua kosten wel haalbaar zijn.
De kosten zijn zeker een punt.
Als je echter ziekenhuis opnames voorkomt, is het veel voordeliger.

Overigens trof Sanquin bij 93% van de donors (publicatie 29 juli 2021) SARS-CoV-2 antistoffen aan, maar dat zijn waarschijnlijk niet mensen met prikangst.
(Lastig in te schatten hoe representatief dat is.)


Corona-antistoffen bij 93% van donors.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 04-09-2021 15:03:26 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201209352
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik heb er ook geen problemen mee. Maar veel mensen hebben angst van naalden en bloed. De naald bij vaccinatie is veel dunner dan bij bloedprikken, en je ziet ook geen bloed bij vaccineren.
Sorry, nogal off-topic vraag.
Maar weet jij toevallig, waarom ze altijd zoveel buisjes bloed tappen, als ze voor 1 ding moeten testen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201209377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 15:07 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Sorry, volledige off-topic vraag.
Maar weet jij toevallig, waarom ze altijd zoveel buisjes bloed tappen, als ze voor 1 ding moeten testen?
Zelden tappen ze maar voor een test af. En ik kan me voorstellen dat ze een backup aftappen voor wanneer ze iets vreemds aantreffen en het willen checken.
pi_201209496
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 15:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zelden tappen ze maar voor een test af. En ik kan me voorstellen dat ze een backup aftappen voor wanneer ze iets vreemds aantreffen en het willen checken.
Nou ja, waarschijnlijk is mijn herinnering vertekend omdat ik het veel vind (en geen psychologisch afleidende beloning kreeg (qua herinnering)), maar volgens mij werden er bij het testen voor bv Pfeiffer (Epstein-barrvirus) iets van 5-6 buisjes afgetapt.

Ik heb geen moeite met het prikken (zeker niet als ze dat goed kunnen, zoals bij de bloedbank), maar ik ben altijd verbaasd hoeveel ze dan aftappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 04-09-2021 15:25:44 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201234993
CDC Finds Over 83 Percent of Americans Had COVID Antibodies Before Delta Surge

More than 83 percent of Americans had COVID-19 antibodies before the surge of the Delta variant began, according to a new study of blood sample specimens by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC).

The CDC released the findings of the study on Thursday and noted that the percentage of the U.S. population with COVID antibodies increased significantly after the vaccine rollout began.

The Delta variant has seen a surge in cases in the U.S. and though it is difficult to know with certainty when the first Delta cases hit the country, reports indicate the variant was in the U.S. by May at the latest.

The CDC tweeted on Thursday: "Data from blood donations show Americans with COVID-19 antibodies increased from 20.5% to 83.3% after the rollout of #COVID19 vaccines."

"CDC is learning more about how many people need antibodies before the population can be considered protected," the agency said.

The CDC shared a graphic showing that the percentage of Americans with antibodies from vaccination has increased from 4.6 percent in January to 63.1 percent in May. By contrast, the percentage of people without antibodies has fallen from 79.5 percent to 16.7 percent.

The study examined 1,443,519 blood donation specimens "from a catchment area representing 74% of the US population" between July 2020 and May 2021.

https://www.newsweek.com/(...)-delta-surge-1625738
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201235059
Having SARS-CoV-2 once confers much greater immunity than a vaccine—but vaccination remains vital

Israelis who had an infection were more protected against the Delta coronavirus variant than those who had an already highly effective COVID-19 vaccine

The natural immune protection that develops after a SARS-CoV-2 infection offers considerably more of a shield against the Delta variant of the pandemic coronavirus than two doses of the Pfizer-BioNTech vaccine, according to a large Israeli study that some scientists wish came with a “Don’t try this at home” label. The newly released data show people who once had a SARS-CoV-2 infection were much less likely than never-infected, vaccinated people to get Delta, develop symptoms from it, or become hospitalized with serious COVID-19.

The study demonstrates the power of the human immune system, but infectious disease experts emphasized that this vaccine and others for COVID-19 nonetheless remain highly protective against severe disease and death. And they caution that intentional infection among unvaccinated people would be extremely risky. “What we don’t want people to say is: ‘All right, I should go out and get infected, I should have an infection party,’” says Michel Nussenzweig, an immunologist at Rockefeller University who researches the immune response to SARS-CoV-2 and was not involved in the study. “Because somebody could die.”

Gaat verder:

https://www.science.org/c(...)nation-remains-vital
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201246864
Study: COVID recovery gave Israelis longer-lasting Delta defense than vaccines

The variant was 27 times more likely to break through Pfizer protection from January-February and cause symptoms than it was to penetrate natural immunity from the same period

Natural immunity from contracting coronavirus provided Israelis with longer-lasting protection against the Delta variant than two shots of the Pfizer vaccine given early this year, new Israeli research suggests.

The study by Maccabi Healthcare Service looked at individuals who had either gotten two shots of the vaccine by the end of February or tested positive for COVID-19 by that time.

It compared 46,035 Maccabi members who caught the coronavirus at some point during the pandemic and the same number of double-vaccinated people.

People who had two vaccine shots had a six-fold higher chance of getting infected with Delta than patients who hadn’t been vaccinated but previously contracted the coronavirus, according to the research.

The study, published online but not yet peer reviewed, is the largest of its kind. It doesn’t take booster shots — now widely given in Israel — into account, but given that most of the world is still giving a two-dose regimen, has international relevance.

Gaat verder:

https://www.timesofisrael(...)fense-than-vaccines/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201247113
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 23:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Study: COVID recovery gave Israelis longer-lasting Delta defense than vaccines

The variant was 27 times more likely to break through Pfizer protection from January-February and cause symptoms than it was to penetrate natural immunity from the same period

Natural immunity from contracting coronavirus provided Israelis with longer-lasting protection against the Delta variant than two shots of the Pfizer vaccine given early this year, new Israeli research suggests.

The study by Maccabi Healthcare Service looked at individuals who had either gotten two shots of the vaccine by the end of February or tested positive for COVID-19 by that time.

It compared 46,035 Maccabi members who caught the coronavirus at some point during the pandemic and the same number of double-vaccinated people.

People who had two vaccine shots had a six-fold higher chance of getting infected with Delta than patients who hadn’t been vaccinated but previously contracted the coronavirus, according to the research.

The study, published online but not yet peer reviewed, is the largest of its kind. It doesn’t take booster shots — now widely given in Israel — into account, but given that most of the world is still giving a two-dose regimen, has international relevance.

Gaat verder:

https://www.timesofisrael(...)fense-than-vaccines/
Je beseft inmiddels al een keer dat je eerst corona moet krijgen om die afweer op te bouwen?
pi_201315936
Fauci krijgt een vraag over immuniteit na infectie en weet er niet heel veel van af. Hij vraagt af hoe het zit met "durability". We weten dat ze nu in Israel om de 6 maanden boosters willen geven omdat de vaccins niet heel erg durable zijn. En bij immuniteit na infectie is het zelfs mogelijk dat je langdurige immuniteit hebt.


Langdurige immuniteit?

Had COVID? You'll probably make antibodies for a lifetime

People who recover from mild COVID-19 have bone-marrow cells that can churn out antibodies for decades, although viral variants could dampen some of the protection they offer.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201389490
Hij heeft gelijk natuurlijk:

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201390230
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hij heeft gelijk natuurlijk:

[ twitter ]
In Nederland krijg je een groene stempel 11 dagen nadat je bewezen besmet bent.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201390241
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 23:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Fauci krijgt een vraag over immuniteit na infectie en weet er niet heel veel van af. Hij vraagt af hoe het zit met "durability". We weten dat ze nu in Israel om de 6 maanden boosters willen geven omdat de vaccins niet heel erg durable zijn. En bij immuniteit na infectie is het zelfs mogelijk dat je langdurige immuniteit hebt.


Langdurige immuniteit?

Had COVID? You'll probably make antibodies for a lifetime

People who recover from mild COVID-19 have bone-marrow cells that can churn out antibodies for decades, although viral variants could dampen some of the protection they offer.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9
Het is fijn dat fauci iets weet of niet, maar wat hebben wij daarmee te maken?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Beste debater 2022 donderdag 16 september 2021 @ 21:46:58 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201390839
published online but not yet peer reviewed

Dit zou je als ondertitel moeten nemen, PCP.

En verder opvallend dat je de reactie van FreshPrince weer negeert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201398165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:46 schreef christmastsunami het volgende:
Op zich wel goed nieuws.
Daar zal de fabrikant anders over denken. Die probeert nu 3e en 4e shots te vermarkten.
pi_201399182
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
In Nederland krijg je een groene stempel 11 dagen nadat je bewezen besmet bent.
En die "verloopt" na 6 maanden, zonder die persoon de mogelijkheid te geven om te bewijzen dat hij nog steeds vol zit met antistoffen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_201399298
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:54 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]
En die "verloopt" na 6 maanden, zonder die persoon de mogelijkheid te geven om te bewijzen dat hij nog steeds vol zit met antistoffen.
Waarom verloopt die precies?
pi_201399396
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:00 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Waarom verloopt die precies?
Omdat niet bewezen is dat je dan nog beschermd bent.
Ook niet met een antistoffen test.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201399746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is fijn dat fauci iets weet of niet, maar wat hebben wij daarmee te maken?
Dat is de modus operandi van de onlinelijmsnuiver. Filmpjes posten van 'X krijgt een vraag en weet niet direct het antwoord!!!'. Wetenschap is geen interview natuurlijk, maar ja, weten zij veel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201400067
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 00:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nogmaals: wat is je voorstel? Laten besmetten ipv vaccineren?
Alleen mensen met onderliggend lijden en obese mensen, en ouderen de vaccinatie geven. De rest mag het natuurlijk doormaken. Scheelt in de kosten. Dan kan de samenleving weer open.
pi_201400165
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:55 schreef gearfour het volgende:

[..]
Alleen mensen met onderliggend lijden en obese mensen, en ouderen de vaccinatie geven. De rest mag het natuurlijk doormaken. Scheelt in de kosten. Dan kan de samenleving weer open.
Ligt eraan of dat scheelt in de kosten. Kijk ook met vaccinatie lopen kwetsbaren nog steeds wel enig risico. De kosten van vaccinatie zijn vrij laag vergeleken bij de kosten die zorg (en uitgestelde zorg). Als je met brede vaccinatie de opnames drastisch reduceert, dan kan dat best kosteneffectiever zijn dan alleen deze groepen, die samen al wel 50% van de bevolking vormen afhankelijk van wat je onder ouderen verstaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:18:02 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_201400456
Met corona was ik drie weken uitgeschakeld. Met een vaccin een halve dag. Kosten vaccin 30 euro (misschien 100 als je alle romslomp eromheen meerekent). Kosten drie weken niet werken.... 6000 euro?

Lijkt me economisch gezien nog steeds veel voordeliger om te vacinneren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201400474
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:18 schreef speknek het volgende:
Met corona was ik drie weken uitgeschakeld. Met een vaccin een halve dag. Kosten vaccin 30 euro (misschien 100 als je alle romslomp eromheen meerekent). Kosten drie weken niet werken.... 6000 euro?

Lijkt me economisch gezien nog steeds veel voordeliger om te vacinneren.
Ik heb gewoon doorgewerkt toen ik cojona had.
pi_201400550
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 11:24 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, antistoffen in bloed hadden natuurlijk gewoon gemeten moeten worden al ruim 1 jaar terug en er is niks voor opgezet want vaccinatie moet het zijn.
Hoeveel laboratoriumcapaciteit hebben we in Nederland, denk je? En hoeveel daarvan is vrij beschikbaar om "even" antistoffen in het bloed van miljoenen mensen te gaan meten?
pi_201400570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik heb gewoon doorgewerkt toen ik cojona had.
Als je thuiswerkt lukt dat in sommige gevallen.
pi_201400704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 11:24 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, antistoffen in bloed hadden natuurlijk gewoon gemeten moeten worden al ruim 1 jaar terug en er is niks voor opgezet want vaccinatie moet het zijn.
Antistoffen zijn een momentopname en bewijzen geen immuniteit.
Dus valt af.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:44:52 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201400799
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
En verder opvallend dat je de reactie van FreshPrince weer negeert.
TS negeert elke reactie, om vervolgens stoïcijns door te blijven gaan met de cherry picked onderzoeken en nieuwsberichten posten die in zijn straatje passen. Bijzonder vermoeiend allemaal.
Huilen dan.
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:48:38 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201400853
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:18 schreef speknek het volgende:
Met corona was ik drie weken uitgeschakeld. Met een vaccin een halve dag. Kosten vaccin 30 euro (misschien 100 als je alle romslomp eromheen meerekent). Kosten drie weken niet werken.... 6000 euro?

Lijkt me economisch gezien nog steeds veel voordeliger om te vacinneren.
En voor het deel van de mensen dat in het ziekenhuis terechtkomt is dat een veelvoud van die 6000. Misschien kunnen de users die het continu hebben over kosten/baten ons even voorrekenen hoeveel vaccinaties je kan zetten voor één voorkomen ziekenhuisopname.
Huilen dan.
pi_201400928
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
TS negeert elke reactie, om vervolgens stoïcijns door te blijven gaan met de cherry picked onderzoeken en nieuwsberichten posten die in zijn straatje passen. Bijzonder vermoeiend allemaal.
Hoho, soms beschuldigt ie mensen ook nog even van financiële belangen bij het één of ander, maar daarna is ie doorgaans wel door z'n argumenten heen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 17 september 2021 @ 16:13:42 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201401158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 17:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Volgens de studie, uitgevoerd in Cleveland, Ohio en vorige maand gepubliceerd in het tijdschrift MedRxiv,
Med-Archive is geen tijdschrift maar een vergaarbak van (nog) niet gepubliceerde onderzoeken. Daar kan je uitstekende onderzoeken vinden voordat ze gepubliceerd zijn, maar ook een hele hoop bagger. Drie keer raden in welke categorie het spul valt waar jij doorgaans mee aan komt zetten.
Huilen dan.
pi_201404048
Kijk zelfs bij de Washington Post worden ze wakker. Wanneer wetenschappers niet willen praten over natuurlijke immuniteit, dan bedrijven ze geen wetenschap.

Natural immunity to covid is powerful. Policymakers seem afraid to say so.

People making decisions about their health deserve honesty from their leaders.

It’s okay to have an incorrect scientific hypothesis. But when new data proves it wrong, you have to adapt. Unfortunately, many elected leaders and public health officials have held on far too long to the hypothesis that natural immunity offers unreliable protection against covid-19 — a contention that is being rapidly debunked by science.

More than 15 studies have demonstrated the power of immunity acquired by previously having the virus. A 700,000-person study from Israel two weeks ago found that those who had experienced prior infections were 27 times less likely to get a second symptomatic covid infection than those who were vaccinated. This affirmed a June Cleveland Clinic study of health-care workers (who are often exposed to the virus), in which none who had previously tested positive for the coronavirus got reinfected. The study authors concluded that “individuals who have had SARS-CoV-2 infection are unlikely to benefit from covid-19 vaccination.” And in May, a Washington University study found that even a mild covid infection resulted in long-lasting immunity.

So, the emerging science suggests that natural immunity is as good as or better than vaccine-induced immunity. That’s why it’s so frustrating that the Biden administration has repeatedly argued that immunity conferred by vaccines is preferable to immunity caused by natural infection, as NIH director Francis Collins told Fox News host told Bret Baier a few weeks ago. That rigid adherence to an outdated theory is also reflected in President Biden’s recent announcement that large companies must require their employees to get vaccinated or submit to regular testing, regardless of whether they previously had the virus.

Downplaying the power of natural immunity has had deadly consequences. In January, February and March, we wasted scarce vaccine doses on millions of people who previously had covid. If we had asked Americans who were already protected by natural immunity to step aside in the vaccine line, tens of thousands of lives could have been saved. This is not just in hindsight is 20/20; many of us were vehemently arguing and writing at the time for such a rationing strategy.

One reason public health officials may be afraid to acknowledge the effectiveness of natural immunity is that they fear it will lead some to choose getting the infection over vaccination. That’s a legitimate concern. But we can encourage all Americans to get vaccinated while still being honest about the data. In my clinical experience, I have found patients to be extremely forgiving with evolving data if you are honest and transparent with them. Yet, when asked the common question, “I’ve recovered from covid, is it absolutely essential that I get vaccinated?” many public health officials have put aside the data and responded with a synchronized “yes,” even as studies have shown that reinfections are rare and often asymptomatic or mild when they do occur.

The tide may finally be shifting, as pressure has grown on federal officials. Last week on CNN, Anthony S. Fauci, the nation’s top infectious-disease specialist, hinted that the government may be rethinking its stance on natural immunity, saying, “I think that is something that we need to sit down and discuss seriously.” Some large medical centers, like Spectrum Health in Grand Rapids, Mich., have already announced they will recognize natural immunity for their vaccine requirements. Some Republican governors have picked up on public frustration over how the scientific guidance is inconsistent with the data, with Florida Gov. Ron DeSantis accusing the Biden administration of “not following science” by crafting its vaccine mandate without taking into consideration “infection-conferred immunity.”

Gaat verder:

https://www.washingtonpos(...)ity-vaccine-mandate/

[ Bericht 1% gewijzigd door Probably_on_pcp op 17-09-2021 21:01:15 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201404736
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
TS negeert elke reactie, om vervolgens stoïcijns door te blijven gaan met de cherry picked onderzoeken en nieuwsberichten posten die in zijn straatje passen. Bijzonder vermoeiend allemaal.
Ik negeer de reacties van een bepaald groepje mensen zoals dat in veel FB topics in verschillende subfora wordt geadviseerd.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Beste debater 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 21:10:43 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201404892
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ik negeer de reacties van een bepaald groepje mensen zoals dat in veel FB topics in verschillende subfora wordt geadviseerd.
Dat begrijp ik.

Want op een gegronde opmerking als "dan moet je de eerste besmetting wel overleven" is tot op heden nog nooit een fatsoenlijk antwoord gekomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201405175
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat begrijp ik.

Want op een gegronde opmerking als "dan moet je de eerste besmetting wel overleven" is tot op heden nog nooit een fatsoenlijk antwoord gekomen.
Ja want de overlevingskans is zo ontzettend klein:



"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Beste debater 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 21:26:58 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201405218
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ja want de overlevingskans is zo ontzettend klein:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Precies, die 'paar' die toch kapot gaan... ach... who cares. Of, hoe zij een andere immuniteitsgoeroe het ook weer? Als je covid niet overleeft ben je oud of zorg je niet goed voor jezelf. Dus soit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201405297
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, die 'paar' die toch kapot gaan... ach... who cares. Of, hoe zij een andere immuniteitsgoeroe het ook weer? Als je covid niet overleeft ben je oud of zorg je niet goed voor jezelf. Dus soit.
Waarom altijd weer die sprong naar het extreme Etto? "Immuniteitsgoeroe"... serieus? In onder andere Israel is serieus onderzoek gedaan hiernaar.

Van mij mogen mensen zich vaccineren en als de wereld gewoon op een normale manier met vaccinatie om zou gaan, zoals we dat bijv. doen met de griepprik, dan zou ik niet eens weer actief zijn geworden op dit forum. Maar als mensen gaan doen alsof vaccinatie de enige juiste keuze is en er wordt druk uitgevoerd op mensen die geen vaccin willen, terwijl natuurlijke immuniteit nogal onbesproken blijft, dan laat ik me horen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Beste debater 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 21:32:43 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201405316
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Waarom altijd weer die sprong naar het extreme Etto? "Immuniteitsgoeroe"... serieus? In onder andere Israel is serieus onderzoek gedaan hiernaar.

Van mij mogen mensen zich vaccineren en als de wereld gewoon op een normale manier met vaccinatie om zou gaan, zoals we dat bijv. doen met de griepprik, dan zou ik niet eens weer actief zijn geworden op dit forum. Maar als mensen gaan doen alsof vaccinatie de enige juiste keuze is en er wordt druk uitgevoerd op mensen die geen vaccin willen, terwijl natuurlijke immuniteit nogal onbesproken blijft, dan laat ik me horen.
Extreem? Is gewoon een feit. Hoe ga jij garanderen dat iedereen een eerste besmetting overleeft?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201405592
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ja want de overlevingskans is zo ontzettend klein:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het gaat niet zozeer om het aantal doden maar om de belasting van de zorg.

Inmiddels moeten we dat overigens redelijk aankunnen, aangezien 80% gevaccineerd is.

En het is fijn dat mensen die corona hebben gehad beter beschermd zijn tegen corona.
Maar daarvoor moesten ze wel eerst corona oplopen.

Je beseft inmiddels al een keer dat je eerst corona moet krijgen om die afweer op te bouwen?
pi_201405672
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat niet zozeer om het aantal doden maar om de belasting van de zorg.
Niet volgens Etto blijkbaar.

quote:
Inmiddels moeten we dat overigens redelijk aankunnen, aangezien 80% gevaccineerd is.

En het is fijn dat mensen die corona hebben gehad beter beschermd zijn tegen corona.
Maar daarvoor moesten ze wel eerst corona oplopen.

Je beseft inmiddels al een keer dat je eerst corona moet krijgen om die afweer op te bouwen?
We moeten het inderdaad aankunnen ja. Velen gevaccineerd en nog een deel met immuniteit na besmetting. We moeten gewoon weer normaal kunnen doen nu.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 17 september 2021 @ 22:42:21 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201406433
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Waarom altijd weer die sprong naar het extreme Etto?
Waarom altijd die sprong naar het extreme, PCP? Is corona alleen een reëel probleem wanneer mensen bij de bosjes dood neervallen?

Schermen met die mortaliteitscijfers in een discussie over corona is wel een extreem zwaktebod.
Huilen dan.
pi_201575142
Natural immunity emerges as potential legal challenge to federal COVID-19 vaccination mandates

The argument that natural immunity against COVID-19 is an alternative to vaccination is emerging as a potential legal challenge to federally mandated vaccination policies.

Vaccination is already required for certain workers and some college students. The federal government, despite steeper legal hurdles to imposing vaccination, has also invoked the U.S. Department of Labor to mandate inoculation for health care workers and is expected to roll out a larger policy effectively mandating vaccination for a majority of U.S. workers.

The stated goal behind mandatory vaccination policies is to protect against the spread of disease, meaning that the crux of any policy is immunity. The notion that a previous COVID-19 infection provides natural immunity that can be at least as good as vaccination in some people is something a judge would likely need to consider in a challenge to a mandatory policy, especially against a government actor.

“I think that a judge might reject a rule that's been issued by a body, like the U.S. Department of Labor or by a state, that has not been sufficiently thought through as it relates to the science,” Erik Eisenmann, a labor and employment attorney with Husch Blackwell, told Yahoo Finance.

Gaat verder:

https://finance.yahoo.com(...)ation-123106323.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201602056
Natuurlijke immuniteit, daar mag niet over gesproken worden! Nee, dan val je in de categorie van "Flat-Earthers" volgens sommigen. En dat terwijl onderzoek duidelijk laat zien dat natuurlijke immuniteit wel degelijk bestaat en minstens net zo goed beschermd als een vaccin.

Maar waarom wordt natuurlijke immuniteit zo weinig besproken door met name beleidsmakers?

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:46:23 #100
5428 crew  miss_sly
pi_201602081
Het mag zeker besproken worden. Dat het net zo goed zou kunnen zijn als door vaccinatie wordt volgens mij ook niet echt betwist. Dat het beter zou zijn, wordt wel door sommigen geclaimd, maar dat is geen zekerheid.

Probleem met het verkrijgen van natuurlijke bescherming is dat je het heel gefaseerd zou moeten doen om te zorgen dat de ziekenhuizen niet overstromen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')