Jij snapt er zelf ook bar weinig van. De beleving is totaal anders en daarnaast woon jij hier helemaal niet. Lekker met gemiddeld dit en normaal dat strooien. Wat heeft dat nou voor een zin?!quote:Op zondag 22 augustus 2021 15:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah ja, het DASOO modewoordje van 2021 omdat na die (extreem) warme zomers het een keer naar de andere kant uitslaat en een overall nog steeds te warme zomer dan maar herfst genoemd gaat worden. Normvervaging. Ik hoop dat bij wijze van afstraffing de komende jaren soortgelijk worden. Even pas op de plaats maken met de absurde verwachtingen.
quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:18 schreef Adrie072 het volgende:
Zitten we nu al in een herfstdepressie met z`n allen, relax!
Nooitquote:Op zondag 22 augustus 2021 18:18 schreef Adrie072 het volgende:
Uiteraard, ik riep het al in februari of zoquote:Op zondag 22 augustus 2021 18:25 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)-zware-neerslag.html
Natste jaar ooit. @:Djeez
Nooit :pquote:Op zondag 22 augustus 2021 18:18 schreef Adrie072 het volgende:
Ja en?.... Wil je nou een boekenbon voor je prestatie?quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Uiteraard, ik riep het al in februari of zo
Ik ga nu alvast roepen dat we een strenge winter krijgen. Als het klopt, ga ik heel hard juichenquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:39 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ja en?.... Wil je nou een boekenbon voor je prestatie?
Ik acht de kans weer vrij klein. Winter duurt altijd max 2 weken in Nederland. Verder is het herfstquote:Op zondag 22 augustus 2021 21:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ga nu alvast roepen dat we een strenge winter krijgen. Als het klopt, ga ik heel hard juichen
Boeken zijn zo 1960quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:39 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ja en?.... Wil je nou een boekenbon voor je prestatie?
De eeuwig durende herfstquote:Op zondag 22 augustus 2021 22:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik acht de kans weer vrij klein. Winter duurt altijd max 2 weken in Nederland. Verder is het herfst
Gemiddelde zegt niet zoveel. Gaat om het gevoel na de laatste paar zomers. Verder hier 1x 26 en 1x 27 graden in juni, de rest van de zomer niet boven de 23,5 graden geweest en veel dagen niet eens 20 graden. Zonder 25+ dagen tussendoor voelt dat gewoon niet zomers. Vanaf eind juli ook gewoon veel grijze dagen gehad.quote:Op maandag 23 augustus 2021 00:04 schreef Dven het volgende:
Goh. In vergelijking met een behoorlijk aantal zomers die FOK!kers absoluut meegemaakt hebben zo slecht nog niet. Wie had dat verwacht.
https://www.ad.nl/binnenl(...)emaal-niet~ab29ff3e/
Waarom loop jij nota bene vanuit het buitenland continu te bleren dat we niet moeten "klagen" en te verkondigen dat deze zomer in Nederland helemaal niet tegenvalt of somber is?quote:Op maandag 23 augustus 2021 00:04 schreef Dven het volgende:
Goh. In vergelijking met een behoorlijk aantal zomers die FOK!kers absoluut meegemaakt hebben zo slecht nog niet. Wie had dat verwacht.
https://www.ad.nl/binnenl(...)emaal-niet~ab29ff3e/
Stuur maar doorquote:
Aangenaam, droog en meer zon is primaquote:
Jij zit in Den Helder, dat is qua temperatuur sowieso al behelpenquote:Op maandag 23 augustus 2021 08:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gemiddelde zegt niet zoveel. Gaat om het gevoel na de laatste paar zomers. Verder hier 1x 26 en 1x 27 graden in juni, de rest van de zomer niet boven de 23,5 graden geweest en veel dagen niet eens 20 graden. Zonder 25+ dagen tussendoor voelt dat gewoon niet zomers. Vanaf eind juli ook gewoon veel grijze dagen gehad.
Daarnaast ging ik in voorgaande (koude) jaren vaak nog wel een weekje naar de zon of iets dergelijks, dat compenseert ook, dit jaar dus niet het geval.
Iets over een splinter en een balkquote:Op maandag 23 augustus 2021 09:49 schreef aloa het volgende:
Een aantal users hier hebben zelf blijkbaar niet door hoe ze elke dag zitten te zeuren over hoe rotweer het is en weer geen zon![]()
Het is herfst
(en dat elke dag minimaal 3 keer).
Maar we houden het gezellig
Ik zeg ook niet de slechtste ooit, maar geweldig is het niet. En dan kijk ik er gewoon met mijn gevoel naar en niet met cijfers zoals in het artikel. Datzelfde gevoel dat zich inderdaad het weer van de zomer van 2011 niet voor de geest kan halen. Eeuwigheid geleden. Weet wel dat ik die zomer zo'n 6 films per dag heb gekeken. En die zomer was ik nog twee weken naar Italië met 30+ graden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij zit in Den Helder, dat is qua temperatuur sowieso al behelpenwaarbij de gemiddelde maximale waarde die op een dag gemeten wordt überhaupt de 20 niet overschrijdt.
Ik lees vooral een hoop drogredenen om deze zomer toch als slechtste ooit uit de bus te laten komen terwijl het artikel daarentegen op neutrale wijze een ander beeld schetst en aantoont dat je echt geen 50 jaar terug hoeft om soortgelijke of nog (veel) slechtere zomers te treffen. In tegendeel zelfs.
Niemand hier die zich de zomer van 2011 kan herinneren trouwens?!?Als nu blijkt dat de meeste users met een selectief geheugen werken dat niet verder teruggaat dan de afgelopen 5 jaar, tsja. Dan wordt het ineens allemaal een stuk duidelijker.
Dat het uit een ander vaatje tapt dan de voorbije jaren moge duidelijk zijn jaquote:Op maandag 23 augustus 2021 10:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet de slechtste ooit, maar geweldig is het niet. En dan kijk ik er gewoon met mijn gevoel naar en niet met cijfers zoals in het artikel. Datzelfde gevoel dat zich inderdaad het weer van de zomer van 2011 niet voor de geest kan halen. Eeuwigheid geleden. Weet wel dat ik die zomer zo'n 6 films per dag heb gekeken. En die zomer was ik nog twee weken naar Italië met 30+ graden.
Al met al herinner je je een zomer dan anders dan wanneer je drie maanden lang op een terras zit in Nederland.
quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:30 schreef Salina het volgende:
Lekker hoor. Komende dagen blijkbaar toch best mooi weer @:dick_laurent @:bloodymary1
Even voorbruinen voor de vakantie.
Ik ga ook voorbruinen! Over drie weken naar Puglia!quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:30 schreef Salina het volgende:
Lekker hoor. Komende dagen blijkbaar toch best mooi weer @:dick_laurent @:bloodymary1
Even voorbruinen voor de vakantie.
Lekker, ga je alleen of met vrienden?quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ga ook voorbruinen! Over drie weken naar Puglia!
Alleen vandaag zou er de hele dag zon zijn en ik zie hem nog niet.... Het is toch niet dat dat bij jullie wel is en hier niet hè? Normaal is het andersom.
Anders ga ik me echt zorgen maken over het klimaat.
Ik ga dit keer alleen. Mijn man/vriend gaat in die week met vrienden motorrijden in de Alpen. We gaan pas later in het jaar samen op vakantie. Maar ik ben wel eerder aan vakantie toe, dus heb een weekje geboekt gewoon met het vliegtuig, wel een autootje daar (Vieste) en dan gewoon lekker luieren, eten, drinken, lezen, en vooral zon! En lekker Italiaans praten.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:21 schreef Salina het volgende:
[..]
Lekker, ga je alleen of met vrienden?
Vandaag was och wat grijzer dan verwacht maar komende dagen zou het wel redelijk zonnig moeten zijn.
Boh, daar ben ik pas geweest, prachtig!quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ga dit keer alleen. Mijn man/vriend gaat in die week met vrienden motorrijden in de Alpen. We gaan pas later in het jaar samen op vakantie. Maar ik ben wel eerder aan vakantie toe, dus heb een weekje geboekt gewoon met het vliegtuig, wel een autootje daar (Vieste) en dan gewoon lekker luieren, eten, drinken, lezen, en vooral zon! En lekker Italiaans praten.
Lekker hoor. Puglia moet ik ook nog zeker eens heen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik ga dit keer alleen. Mijn man/vriend gaat in die week met vrienden motorrijden in de Alpen. We gaan pas later in het jaar samen op vakantie. Maar ik ben wel eerder aan vakantie toe, dus heb een weekje geboekt gewoon met het vliegtuig, wel een autootje daar (Vieste) en dan gewoon lekker luieren, eten, drinken, lezen, en vooral zon! En lekker Italiaans praten.
Genotskaarten voor de lage landenquote:Op maandag 23 augustus 2021 18:51 schreef aloa het volgende:
Koud begin van de Meteorologische herfst?
[ afbeelding ]
Zeker in Scandinavië kans op sneeuw. Al is het nog niet heel veel.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Genotskaarten voor de lage landenwat vocht erbij en je krijgt de eerste natte flatsen al op de hoge venen
it giet oan?quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:51 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Einde van het feestje voor de muggen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:51 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Januari is beter.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:37 schreef samuel25 het volgende:
Ik hoop op een hittegolf in september
Nee hoor, hier het gebruikelijkequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie iets heel raars buiten. Vroeger wel eens vaker gezien… Strakblauwe lucht!
Komende tijd iig nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee hoor, hier het gebruikelijkeGrijs.
Edit: oke, komt nu wat meer blauw weer doorheen, wie weet valt het mee vandaag
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende tijd iig niet
[ twitter ]
Lolquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende tijd iig niet
[ twitter ]
Erg mooiquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende tijd iig niet
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende tijd iig niet
[ twitter ]
En maar blijven volhouden dat de aarde opwarmt. Wie gelooft die flauwekul nog?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende tijd iig niet
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
En maar blijven volhouden dat de aarde opwarmt. Wie gelooft die flauwekul nog?
Wat is er precies mooi?quote:
Genot.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende tijd iig niet
[ twitter ]
Lekker ploffenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heerlijke shelf net hier in Kroatie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |